ka eelnimetatud objektide ümberpaigutamiseks ruumis vastavalt tehnoloogilistele vajadustele. Liigitatakse: 1. Tööprotsessi iseloomult: a) tsüklilise b) pideva tööprotsessiga 2. Käiguosa tüübilt a) rataskäiguosal – täiskummrehviga, pneumorehviga, kombineeritud rehviga b) roomikkäiguosal 3. Raami tüübilt a) jäiga raamiga või kõigi juhitavate ratastega b) šarniir-liigendraamiga c) jäiga raamiga ja liugjuhtimisega 4. Tööseadme tüübilt a) universaal-laadurid b) kopplaadurid c) harklaadurid d) haarats-laadurid 5. Jõuseadmelt a) sisepõlemismootoriga b) elektrimootoriga c) kombineeritud 6. Gabariitidelt ja massilt a) minilaadurid b) normaalmõõtmetega laadurid. 2. Rataslaadurite liigitus. Rataslaadureid toodetakse väga mitmesuguste tööorganitega, mis määravad nende kasutusvaldkonna. Liigitatakse tööorgani tüübilt a) kopplaadurid b) harklaadurid c) haarats- või greiferlaadurid. Rataslaadurite tööorgani tõstemehhanism võib olla: a) Z-tüüpi
Värske õhk juhitakse töökohtadele kummeeritud paindtorudega, heitõhk (lõhketööde gaasid, diiselajamiga masinate heitgaasid) väljub mööda strekki ja juhitakse krossingute, tuulutusstrekkide ning tuulutussurfide kaudu maapinnale. Kaevis laetakse laaduriga vagonettidesse. Vagonettide vahetus manööverdamine toimub vintsiga. Ee edasinihke järel pikendatakse rööbasteed ja tuulutustoru. Läbindusetes on võetud kasutusele elektriajamiga käpplaadurite asemele diiselajamiga mobiilsed kopplaadurid. Estonia kaevanduses katsetatakse ka kalluritega kaevise vedu läbindusetest. Kaeveõõne lae toestamiseks puuritakse lakke kindla paiknemistihedusega puuraugud, kuhu paigaldatakse ankurtoestik Mäetööde liikumisel ettevalmistuskaeveõõntest ankurtoestikku ei eemaldata. Raudtee transport 97% kogu põlevkivi toodangust transporditakse tarbijateni raudteetranspordiga, ülejäänu veavad tarbijad ära autodega. Eesti Põlevkivi tähtsaim infrastruktuuriettevõte on AS Põlevkivi
Värske õhk juhitakse töökohtadele kummeeritud paindtorudega, heitõhk (lõhketööde gaasid, diiselajamiga masinate heitgaasid) väljub mööda strekki ja juhitakse krossingute, tuulutusstrekkide ning tuulutussurfide kaudu maapinnale. Kaevis laetakse laaduriga vagonettidesse. Vagonettide vahetus manööverdamine toimub vintsiga. Ee edasinihke järel pikendatakse rööbasteed ja tuulutustoru. Läbindusetes on võetud kasutusele elektriajamiga käpplaadurite asemele diiselajamiga mobiilsed kopplaadurid. Estonia kaevanduses katsetatakse ka kalluritega kaevise vedu läbindusetest. Kaeveõõne lae toestamiseks puuritakse lakke kindla paiknemistihedusega puuraugud, kuhu paigaldatakse ankurtoestik Mäetööde liikumisel ettevalmistuskaeveõõntest ankurtoestikku ei eemaldata. Kaevanduse tegevkaeveõõntes peab olema tagatud pidev õhuvahetus, mis garanteerib töökohtadel nõuetele vastava õhu puhtuse ja koostise. Kaevandusõhu suuremateks
Värske õhk juhitakse töökohtadele kummeeritud paindtorudega, heitõhk (lõhketööde gaasid, diiselajamiga masinate heitgaasid) väljub mööda strekki ja juhitakse krossingute, tuulutusstrekkide ning tuulutussurfide kaudu maapinnale. Kaevis laetakse laaduriga vagonettidesse. Vagonettide vahetus manööverdamine toimub vintsiga. Ee edasinihke järel pikendatakse rööbasteed ja tuulutustoru. Läbindusetes on võetud kasutusele elektriajamiga käpplaadurite asemele diiselajamiga mobiilsed kopplaadurid. Estonia kaevanduses katsetatakse ka kalluritega kaevise vedu läbindusetest. Kaeveõõne lae toestamiseks puuritakse lakke kindla paiknemistihedusega puuraugud, kuhu paigaldatakse ankurtoestik Mäetööde liikumisel ettevalmistuskaeveõõntest ankurtoestikku ei eemaldata. Koristustööd ja kambriblokk Tähistused: Poolplokk 1 Laadurveok Tervik 2 Soonur Kogumisstre 3 Puurvanker kk 4 Toestamine Külgstrekk 5 Kraapkonveier toitur- Krossing purustiga
Värske õhk juhitakse töökohtadele kummeeritud paindtorudega, heitõhk (lõhketööde gaasid, diiselajamiga masinate heitgaasid) väljub mööda strekki ja juhitakse krossingute, tuulutusstrekkide ning tuulutussurfide kaudu maapinnale. Kaevis laetakse laaduriga vagonettidesse. Vagonettide vahetus manööverdamine toimub vintsiga. Ee edasinihke järel pikendatakse rööbasteed ja tuulutustoru. Läbindusetes on võetud kasutusele elektriajamiga käpplaadurite asemele diiselajamiga mobiilsed kopplaadurid. Estonia kaevanduses katsetatakse ka kalluritega kaevise vedu läbindusetest. Kaeveõõne lae toestamiseks puuritakse lakke kindla paiknemistihedusega puuraugud, kuhu paigaldatakse ankurtoestik Mäetööde liikumisel ettevalmistuskaeveõõntest ankurtoestikku ei eemaldata. 33. Kuidas kaevandamine mõjutab piirkonna veereziimi? Maa kuivendamine, veetaseme alandamine mis alandab ka põhjavee kihti, kuivadel suvedel ümbruskonna kaevude kuivaks jäämine.. Töötav allmaakaevandus avaldab olulist
eelnimetatud objektide ümberpaigutamiseks ruumis vastavalt tehnoloogilisele vajadusele. 152-Milliseid käiguosa tüüpe kasutatakse laadureil? a) rataskäiguosal:a1) täiskummirehvidega, a2) pneumorehvidega, a3) kombineeritud rehvidega, b) roomikkäiguosal. 153-Milliseid raami tüüpe ja juhtimisviise kasutatakse rataslaadureil? 154-Millised on tüüpilisemad tsüklilise tööprotsessiga laadurid tööorgani järgi? a) kopplaadurid (vt TV joon 1.1) ja (joon 2.1b), b) harklaadurid (vt TV joon 1.3 ja 2.1, 2.2) ja (joon 2.1.a,c), c) haarats- või greiferlaadurid (vt TV joon 1.2). 155-Milliseid jõuallikaid kasutatakse laadureil? a) sisepõlemismootoriga b) elektrimootoriga c) kombineeritud 156-Kus ei tohi töötada SPM-iga laadurid? Harklaadurid võivad olla varustatud nii sisepõlemismootorite kui ka elektrimootoritega Viimased on peamiselt kasutatavad kinnistes, halvasti ventileeritavates ruumides.