Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"koostöövalmidus" - 101 õppematerjali

koostöövalmidus on väike võivad olla neuroosiga.
thumbnail
6
pptx

Tõlkija

Tõlkija Tööülesanded Tööülesanded on · Tekstide tõlkimine. · Tõlgete kvaliteedi tagamine (grammatika, täpsus, ladusus). Nõuded töötajale Keele oskus. Kirjaliku tõlkimise kogemus. Väga hea arvutikasutusoskus. Kõrge pingetaluvus. Hea koostöövalmidus. Täpsus ja korrektsus. Vajalik haridus Ameti jaoks on vaja kõrgharidust. Ameti vajalikkus tööturul Tõlkijate vajadus tööturul järjest kasvab, kuna suureneb ametlike keelte arv. Töötingimuste kirjeldus Huvitav ja mitmekülgne töö. Vabalt valitud tööaeg ja töökoht. Võimalust areneda ning kasvatada oma kliendiportfelli. Konkurentsivõimelist töötasu vastavalt tulemustele. Kasutatud kirjandus http://www.tekstiabi.ee/et http://ainultinglise.ee/ http://www.cv.ee/ http://www

Ametid → Ametijuhend
4 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Avatud inimene näeb maailma omamoodi

Melbourne ülikoolis läbi katse 123 õpilase vahel, kellel paluti ühe silmaga jälgida punast ning teise silmaga rohelist kujundit. Tulemuseks saadi see, et avatud mõtteviisiga õpilased nägid kahe erineva kujundi asemel hoopis segutaju mõlemast. Tavaliselt näeksid inimesed ühte kujundit korraga, vahelduvalt mõlema kujundi vahel. See on esimene katse, mis näitab suurema avatusega inimestel erinevat nägemistaju. Ülejäänud neli peamist isiksuse joont – meelekindlus, ekstravertsus, koostöövalmidus ja neurootilisus ses katses segatajuga ei seostunud. Kaarel Trepp 10.d

Psühholoogia → Psühholoogia
1 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Projektijuhi CV

Mainor Tarvastu Gümnaasium 1998 - 2010 Keskharidus 4. Täiendharidus: puudub 5. Praegune töökoht : ei oma hetkel töökohta 6. Kvalifikatsioon, oskused : Minu enesehinnangu kohaselt on mul järgmised projektijuhi kutsestandardis kirjeldatud ja nõutavad isikuomadused: otsustusvõime, analüüsivõime, vastutustunne, loogiline mõtlemine, koostöövalmidus, täpsus, eesmärgipärasus, paindlikkus, innovaatilisus, kiire reageerimisvõime ja üldoskused: Majandus III, Organisatsioonikäitumine III algtase, suhtlemine III, klienditeenindus III, asjaajamine III, Arvuti kasutamine AO1/AO2/AO3/AO4/AO5/AO6/AO7 7. Varasemad tööalased kogemused: Aeg (algus-lõpp) Ettevõte Amet Töökirjeldus, ülesanded 8. Olulisemad teostatud projektid: puuduvad 9

Muu → Ainetöö
22 allalaadimist
thumbnail
9
docx

WELLBEING FITNESS CLUB OÜ ORGANISATSIOONI ARENDAMINE

Swot analüüs: S(tugevused) W(nõrkused) Kaasaegne inventar Spetsialistide vähesus Motiveeritud töötajad Suured üldkulud Taskukohased hinnad Parkimiskohtade puudus (kesklinn) Kaasaegsed olmeruumid Koostööpartnerite vähene koostöövalmidus O(võimalused) T(ohud) Areneda välismaale Konkureerivad spordiklubid Areneda erinevatesse paikadesse Eestisse Klientide huvi spordi vastu väheneb Klientuuri suurendamine Inventari hinnatõus Rajada ööpäevaringne jõusaal Rahvastiku vähenemine piirkonnas Pest analüüs:

Majandus → Majandus
4 allalaadimist
thumbnail
10
pptx

Konflikt

Konflikt Konflikt Konflikt … - lahkheli ootuste, vajaduste, huvide jms. vahel. - suhete loomulik osa - destruktiivsed (suhteid kahjustavad), konstruktiivsed (lahendusi andvad) võtted - konstruktiivseks käitumiseks vajalikud oskused käituda - konflikt juhib tähelepanu probleemile, viitab muutumise/muutmise vajadusele - toob välja isiku jaoks olulise (oluline eesmärk ja suhe > pinged) Miks on konflikt positiivne? - aitab vältida depressiivsust, viha, ärevust, ebakindlust; aitab kohaneda, süvendab suhteid, tõstab teadlikkust teisest, aitab lahendada pingeid tekitava olukorra Mõned konflikti allikad (lähedus-)suhetes: autonoomia vs. seotus (kontroll, välised piirangud, iseseisvus …) avatus (enda avamine) vs. suletus (privaatsus) (samas - suhe kui jagamine) ennustatavus vs uudsus (teineteise tundmine kui suhte alus <> rutiin) Negatiivset suhtumist konflikti tingivad: - moonutatu...

Psühholoogia → Suhtlemispsühholoogia
16 allalaadimist
thumbnail
12
ppt

8. klassi karjääriõpetus: oskused

kindla töö tegemiseks · saab mõõta ja hinnata masinakirjaoskus programmeerimine lillede istutamine tööpingi käsitlemisoskus juurdelõikamise oskus 5 Oskused jagunevad: Kohanemisoskused · on seotud konkreetse isikuga · ei saa mõõta ega hinnata · vajad neid iga päev, et teistega suhelda, eri olukordades toime tulla suhtlemisoskus pingetaluvus koostöövalmidus õppimisvõime 6 Suhtlemisoskused: Esinemisoskused · siirus (manipuleerimine) mõjutab kuulajaid · kõne ja hääl annavad ettekujutuse kõnelejast · miimika väljendab emotsioone · on arendatavad 7 Suhtlemisoskused: Emotsioonide juhtimine · Kui me oma tundeid tunneme, oskame neid paremini mõista ja juhtida.

Muu → Karjääriõpetus
14 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Keevitaja kutsekirjeldus

ettevalmistamine mehaaniliste käsitööriistadega, keevitusmaterjalide markeerimine ja valik, keevitusgaaside omadused, markeerimine, valik ja käsitsemine. Lisaoskused ja -teadmised: keevisliidete korrosioonikaitse meetodid, lukksepatööd, jootetööd, kutsealane terminoloogia inglise keeles I, II. Isikuomadused ja võimed: loogiline mõtlemine, ruumiline kujutlusvõime, visuaalne mälu, kontsentreerumisvõime, kohanemisvõime, keskkonnataluvus, pingetaluvus, stressitaluvus, koostöövalmidus, vastutusvõime, teenindusvalmidus, suhtlemisvalmidus, õpivõime, õpivalmidus, füüsilise koormuse taluvus ja pingutuse võime, liigutuste täpsus, kiirus ja hea koordinatsioon, hea nägemine, ohutaju. Keevitaja kutsestandard, 2015; www.kutsekoda.ee/download.aspx/download/199/Keevitaja LUGEMINE 3. Vasta teksti põhjal küsimustele. a) Mis tekstiliigiga on tegemist? Kus kasutatakse selliseid tekste?

Muu → Kutsevalik
5 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Ametijuhend

6.3. Osaleda mitmesugustel enesetäiendamise kursustel ja teabepäevadel; 6.4. Nõuda Büroo asjaajamiskorrast kinnipidamist; 6.5. Nõuda täitmiseks edasi antud dokumentide õigeaegset täitmist; 6.6. saada juurdepääs Postipoisile 7. TÖÖVAHENDID Mobiiltelefon Arvuti Tahvelarvuti 8. NÕUETEPROFIIL 8.1. keskharidus ja sellele lisanduv ametialane ettevalmistus; 8.2. hea suhtlemisoskus; 8.3. eesti keele oskus C1 tasemel, vene keele oskus vestlus tasandil; 8.4. koostöövalmidus, positiivne ellusuhtumine, ausus, korrektsus, väärikas ja sõbralik käitumine; 8.5. oskus töötada elektroonilise dokumendihaldussüsteemiga; 8.6. oskus töötada digidokumentidega ja neid säilitada; 8.7. oskus tööd planeerida Ametijuhend kuulub läbivaatamisele ja vajaduse korral täpsustamisele üks kord aastas. (Allkiri) (allkiri) Juhiabi Juhataja

Õigus → Asjaajamine ja dokumendihaldus
35 allalaadimist
thumbnail
2
docx

EHITUSVIIMISTLEJA

Isikuomadused: Viimistleja elukutse eeldab ehitusalaseid teadmisi ja ehituskorralduse tundmist, eesti keele oskust ja erialaseid oskusi. Vajalikud on teadmised töötervishoiust ja tööhügieenist, tuleohutusest ja tulekustutusvahenditest, elektriohutusest, jäätmekäitlusest ja keskkonnaohutusest ning oskus anda esmaabi. Isikuomadustest ja võimetest on olulised iseseisva töö võime, loogiline mõtlemine, ruumiline kujutlusvõime, liigutuste täpsus, kiirus ja hea koordinatsioon, koostöövalmidus, õpivõime ja pingetaluvus. Vajalik on ka hea nägemine ja kõrgusetaluvus. Loomupärast korra ja puhtuse loomise vajadust, hoolikust, täpsust ning vastutustunnet on ehitusviimistleja töös raske alahinnata. Ehitusvaldkonna kutsete ühised põhioskused ja -teadmised: Tööohutus ja ohutustehnika nõuded ehitustöödel. Töö nõuetekohane ja ohutu korraldamine. Materjalikulu ja tööaja arvestamine. Ehitusjooniste lugemine. Lihtsate ehituslike eskiiside koostamine.

Majandus → Majandus
27 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Töötaja hindamisleht

formaalsel kui mitteformaalsel tasandil Koostööoskus Koostöövalmidus on Töötajal on raskusi Enamasti koostöövalmis Töötaja on hea väga madal, ei suuda koostöö tegemisel ja respekteerib koostöövõimega, oskab teistega koos töötada meeskondlikku tegevust maandada pingeid ja

Majandus → Juhtimise alused
55 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Kooliõppenõukogu ülesanded ja töökord kodune töö

Kooliõppenõukogu ülesanded ja töökord Kes peavad osalema õppenõukogu tegevuses? Kooli pedagoogid (liikmed), direktor (esimees, korraldab tegevust), õppealajuhataja (aseesimees), õpilasesinduse määratud õpilaste esindaja. Kuidas võetakse vastu otsused ja kes nende täitmist korraldab/kontrollib? Lihthäälte-enamusega. Hääletamine on õppenõukogu otsusel avalik või salajane. Poolt- ja vastuhäälte võrdse arvu korral on otsustavaks õppenõukogu esimehe, tema äraolekul aseesimehe hääl. Kontrollib kooli direktor. Siin oli veel vaja § 5 lõige 5 ja 6 ja 3; § 1 lõige 3; §7 lõige 3. Õpetaja kutsestandard Mis on õpetaja põhitegevused? Õppeprotsessi planeerimine ja juhtimine; õppija juhendamine, tema arengu ja motivatsiooni toetamine; õppeprotsessi analüüsimine ja hindamine ningtagasisiside andmine õppijale, tema vanematele/hooldajale; õppija kaasamine õppesisu ja eesmärkide kavandamisse; õppija toetamine õpi- ja sotsiaalsete oskuste omandamisel...

Pedagoogika → Pedagoogika alused
7 allalaadimist
thumbnail
2
pdf

Mina õppijana

teatud situatsioonides jääb mul julgusest siiski vajaka, eriti akadeemilises keskkonnas nagu ülikool. Sellest hoolimata ei ole ma kaotanud oma entusiasmi : tänu sihikindlusele olen jõudnud just nii kaugele, kus ma praegu olen. Ülikooli tulin ma eesmärgiga saada heaks ajakirjanikuks, kuid hetkel napib mul vajalikke teadmisi, oskusi ja isiksuseomadusi. Õpingute vältel pean osalema seminaridel ja tegema erinevaid rühmatöid, kus on vajalikud suhtlemisoskus ja koostöövalmidus. Olles loengutel ja rühmadiskussioonidel aktiivne kaasarääkija , muudab see mind julgemaks ja suhtlemisaltimaks. Kavatsen kindlasti loengutel ka aktiivselt kaasa mõelda ja konspekteerida, tunniteemale lisaks ka taustainformatsiooni . Olen enda jaoks avastanud, et raamatukogu on parim koht õppimiseks ja seal saan toita oma teadmistejanu, otsides lisainformatsiooni huvi pakkuvate teemade kohta. Võtan taas käsile ka ilukirjanduse lugemise, mis aitab rikastada minu

Eesti keel → Eesti keel
42 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Hariduspoliitika ja haridusõigus

EV haridusseadus Mis on haridus? Käesoleva seaduse raames on haridus õppeprogrammidega ettenähtud teadmiste, oskuste, vilumuste, väärtuste ja käitumisnormide süsteem, mida ühiskond tunnustab ning mille omandatust ta kontrollib. Kuidas liigitatakse haridust ülesannete, kuidas taseme alusel? Esimene: üld, kutse, huviharidus. Teine: alus, põhi, kesk (üldkesk ja kutsekesk), kõrgharidus; täiendusharidus e teadmised, oskused, mis on vajalikud olemasolevate säilitamiseks ja laiendamiseks. Kellele alluvad haridusasutused? Riigiharidusasutused alluvad HTMile või mõnele teisele täidesaatvale riigivõimuorganile, munitsipaalharidusasutused alluvad kohalikule omavalitsusele. Erakoolid alluvad neid asutanud juriidilisele või füüsilisele isikule. PGS Mis on koolikohustus? Koolikohustus on kohustus osaleda kooli päevakavas või individuaalses õppekavas ettenähtud õppes, täita õpiülesandeid ning omandada teadmisi ja oskusi oma võimete koh...

Pedagoogika → Pedagoogika alused
77 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Uurimistöö GMO-de kahjulikkusest

Tänase seisuga turul olevad muundkultuurid on kas pestitsiidi ekspresseerivad ja seega kahjurikindlamad (nn Bt taimed) või umbrohumürke taluvad (nn HT taimed), mis teeb nende kasvatamise mõneti lihtsamaks. Sageli on võit aga lühiajaline: aja jooksul muutuvad aga umbrohi ja kahjurid mürkidele resistentseks. GMO-dega seotud riske on uuritud suhteliselt vähe. Uuringute kallidus, töömahukus, GMO-sid tootvate firmade vähene koostöövalmidus, kui sageli keeldutakse teaduskatsete jaoks isegi algmaterjali (seemneid) andmast, ning paljud teised probleemid takistavad GMO riskide uurimist (internetisait Gmo-vaba Eesti). Mitmed GMOd on leidnud tee turule ja põldudele, samas on mõnede GMOde kasutamine kas keelatud või on nende kasutamine ajutiselt peatatud. Enne kui ükski GMO kasutusele lubatakse, tuleb teha üksikasjaline riskianalüüs, mille käigus määratletakse kõik võimalikud ohud, ohu tekkimise tõenäosus ning GMO

Bioloogia → Bioloogia
25 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Paarisuhte kolm perioodi

tahetakse rohkem teada saada. Saadakse teada teineteise silmaringi, iseloomu, väärtuste, põhimeeleolu ja hoiakute kohta. Teavet peaks koguma elu nelja sfääri kohta: o Sotsiaalne sfäär – hõlmab suhteid erinevat liiki inimestega. o Psühholoogiline sfäär – kaaslase reaktsioon ebameeldivale üllatusele, probleemidele, naljadele. Teistega arvestamine, koostöövalmidus. o Vaimne sfäär – sügavamad tõekspidamised, uskumused, suhtumine religiooni ja elu mõttesse. o Seksuaalne sfäär – hoiakud, arvamused, tõekspidamised seksuaalelu kohta, käitumine, võime kaaslast arvestada ja tema soove austada. Kihlus Omavaheline lähedus on suhte esimeses faasis väga suur.

Psühholoogia → Perepsühholoogia
23 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Milliste isikuomadustega inimene sobib (äri)juhiks

Neile sobib uuendaja ja arendaja roll. Pean lugu väga oma organisatsiooni juhtidest, kes on kõva ja ausa tööga taganud endale hea positsiooni Eesti ärimaastikul. Ärijuhti iseloomustavad paljud positiivsed omadused, nagu näiteks aktiivne eluhoiak, loomingulisus, initsiatiiv, julgus võtta riske ja olla vastutav, otsustusvõime, eestvedamis-, oraganiseerimis- ja suhtlemisoskus, taiplikus, haritus, kiire reaktsioon, eetilisus, ausus, ambitsioonikus, kohusetundlikkus, lai silmaring, koostöövalmidus, paindlikkus ja sihikindlus. Paraku ei ole neid positiivseid omadusi kõikies ettevõtlikes inimestes. Võib ka olla nii, et ärijuht on ettevõtlik, kuid ebaeetiline ja pettur, need isikud on üritajad. Seetõttu ongi tõsiselt ettevõtlikke ärijuhte, kes ka tulemuse saavutavad veelgi vähem. Sellised inimesed on õiged ja tublid tegijad, nad ei hoople oma saavutustega, on tagasihoidlikud. Saavutajad koos üritajatega viivad aga

Majandus → Teenindus
3 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Essee kommunikatsioon organistatsioonis

informatsiooni oma töökeskkonna ning kolleegide kohta. (B. P. Kumari; V. N. Giri, 2009) Informatsiooni omamine võimaldab töötajatel õppida, kuidas töökeskkonnas toimida ning vähendab seeläbi stressi ja ärevust. (Mignerey, 1991) Ainuüksi informatsiooni tagatusest töökeskkonna kohta ei piisa selleks, et inimesed saaksid edukalt töötada rühmades. Selleks, et minu töötajad omaksid piisavat usaldust üksteise vastu ja koostöövalmidus oleks kõrge, korraldaksin perioodiliselt mitmeid tööväliseid üritusi, kus inimesed saaksid üksteist paremini tundma õppida ja loodetavasti sellised üritused suurendaksid ka meeskkonnavaimu. Kokkuvõtteks võib öelda, et on väga lihtne igapäevategevuste ja eesmärkide varjus unustada kommunikatsiooni olulisust ning sugugi mitte lihtne kordineerida ja luua efektiivset ja toimivat kommunikatsiooni organisatsioonis, kuid vaatamata selle tuleb organisatsiooni efektiivse

Psühholoogia → Organisatsiooni psühholoogia
49 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Personaliuuring

Personaliuuringud­eesmärk:otsuste tegemisex täiendava info kogumine,selle analüüs/ tõlgendamine Uuringule esitatavad nõuded­usaldusväärne(objektiivsus,süsteemsus, selgus,kriitilisus) Teaduslik artikkel?Pealkiri,Autor,Kokkuvõte­ülevaade,Sissejuhatus, Teoreetiline ülevaade,Meetod,Tulemuste esitus ja analüüs,Arutlus,Kasut kirjandus Uuringu eetilise teotamise reeglid?Anonüümsus,Konfidentsiaalsus,Infomeeritus ja nõusolek, Vabatahtlikkus Kliendi õigused/kohustused uuringu tellimisel?Õigused:oodata uuringule objektiivseid/täpseid andmeid,nõuda uuringute eetilise teostamise põhimõtete järgmist,õigus kontrollida tehtud töö kvaliteeti Kohustused:avatus/koostöövalmidus suhetes uuringu teostajaga,mitte korraldada pseudo- e pilootuuringuid Kvantitatiivse/kvalitatiivse uuringu erinevus?Kvantitatiivuuring­kvantitatiivseid andmeid kogutaxe (statistiliselt) suurelt valimilt ja nende analüüsimisel kasut sageli statistilisi meetodeid.Tulemus sõltub valim...

Haldus → Personalitöö
92 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Organisatsiooniline käitumine Variant B

kompetentsi summa. 1+1+1 ei ole 3, tulemus on suurem kui 100%. Saadud lisaväärtust nimetatakse sünergiliseks efektiks. Sünergilistele rühmadele on omane suur innustatus, kõrge motivatsiooniaste. Sellised rühmad ei säilita sünergismi kaua. Ajapikku rühmad lagunevad. 15.Nimetage vähemalt 5 eduka liidri omadust Intelligentsus, sotsiaalne küpsus, sisemine motiveeritus, inimsuhete tähtsustamine, kohanemisvõime, kõrge saavutusvajadus, enesekehtestamise oskus, koostöövalmidus, dominantsus, enesekindlus, stressitaluvus, soov vastutada.

Muu → Organisatsiooniline käitumine
17 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Adopteerimine ja kehaväline viljastamine

Riigi abi lapse kasvatamisel on sama, mis kehtib kõigi peres kasvavate laste kohta. Lapsendamine on tähtajatu ega saa olla seotud tingimustega. Lapsendamist reguleerib perekonnaseadus. Lapsendamise korral hinnatakse lapsendaja ressursse: füüsilisi (tervis ja eluviisid), pedagoogilisi (teadmised lapse arenguvajaduste kohta), emotsionaalseid (isikuomadused, teadlikkus iseendast, lapsepõlvekogemused), materiaalseid (sissetulekud ja väljaminekud) ja sotsiaalseid (suhted lähisugulastega, koostöövalmidus spetsialistidega). Oluline on, et lapsendaja suudab luua lapsele turvalise arengukeskkonna, mille kaudu kasvab laps eluga toimetulevaks ning iseennast väärtustavaks inimeseks. Lapsendamise otsustab kohus lapsendaja avalduse alusel, mis võib venitada lapsendamise protseduuri arvatust pikemaks. Selleks, et laps saaks oma tulevase perekonna juurde enne kohtuotsuse jõustumist, on paindliku variandina võimalik vormistada lapse elamine hooldusperes

Bioloogia → Bioloogia
4 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Välisministeerium

Eesti huvide kaitsmine kui enesestmõistetavus ei ole eesmärkide sõnastamisel kajastatud. 6. TÖÖALASED VÄÄRTUSED 6.1 Loovus Väike riik, väike rahvas ja väike organisatsioon suudab teiste, suurematega sammu pidada ainult siis, kui tehakse midagi teistest efektiivsemalt, sageli ka erinevalt, rakendades selleks oma teadmisi ja loovust. Oleme avatud väljastpoolt tulevatele uuendustele ning lahendame ka ise probleeme loovalt. 6.2 Koostöövalmidus Maailmas toimuvad muutused ja lahendamist vajavad probleemid on keerulised. Neid ei ole võimeline lahendama üksikisik, üks organisatsioon ega üks riik. Seetõttu oleme avatud ning teeme Eesti ja ministeeriumi eesmärkide saavutamiseks koostööd nii omavahel kui ka teiste asutuste ja riikidega. 6.3 Visioon · Eesti välispoliitika on aktiivne ning suunatud demokraatia, stabiilsuse, turvalisuse ja

Majandus → Ettevõttlus
8 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Praktika Aruanne - Metro Auto OÜ

ning tööde järjekorda. Õppisin visuaalselt hindama erinevaid vigastusi, ning nende parandamiseks vajalikke toiminguid. 4 4. Hinnang praktika kohta Koolipoolne algõpe, ning juhendus oli väga palju abiks, ning vajalik. Tänu sellele sain praktika läbitud edukalt, ning võin jätkata enda täiendamist maalri erialal teisel kursusel. Ettevõttepoolne juhendus, ning koostöövalmidus oli väga meeldiv, kuna esimest korda minnes töökotta, seletati kus miski on ja millega ettevõte tegeleb, ning mis meid ees hakkab ootama. Praktika juhendaja aitas ja ootas koguaeg võimalikke küsimusi, et neile kiirelt professionaalne vastus anda, seletades miks miski peab olema tehtud nii, ning mis võib juhtuda kui nii mitte teha kuidas on ette nähtud. Ka teised maalrid ja töötajad olid abivalmis, ning aitasid kui oskasid, ning antsid omast kogemustest erinevaid näpunäiteid

Ehitus → Maalritööd
171 allalaadimist
thumbnail
17
docx

KOV SOTSIAALTÖÖTAJA AMETIJUHENDI ANALÜÜS

V VASTUTUS Sotsiaaltöötaja vastutab: · oma teenistuskohustuste õigeaegse ja kvaliteetse täitmise eest; · ametialase informatsiooni hoidmise ja kaitsmise eest. VI KVALIFIKATSIOONINÕUDED Sotsiaaltöötaja ametikohal on nõutav : · vastava erialase ettevalmistusega kõrgharidus; · sotsiaaltööalane koolitus; · eesti keele ja arvuti kasutamise oskus; · hea suhtlemis-ja kuulamisoskus, kohusetunne, tasakaalukus, koostöövalmidus. Olen ametijuhendiga tutvunud: ............................................................................. nimi allkiri Kuupäev: ............................................................................ Vallavanem: ...................................................................................................

Filosoofia → Eetika
134 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Sisekaitseakadeemia

(http://sisekaitse.ee/public/Oppeosakond/Akrediteerimine/Toendusmaterjalid/Kommunikatsio onistrateegia.pdf) 4.3 Põhiväärtused Arengukava iga eesmärgi täitmiseks on määratletud tegevused koos vahetu tulemuse lühikirjeldusega ja kavandatud indikaatorid tulemuste hindamiseks. Sisekaitseakadeemia missiooni täitmist ja visiooni teostamist toetavad järgnevad põhiväärtused: - ausus - asjatundlikkus - uuenduslikkus - eesmärgipärasus - koostöövalmidus - õppijate väärtustamine - töötajate väärtustamine (http://sisekaitse.ee/public/Oppeosakond/Akrediteerimine/Toendusmaterjalid/Kommunikatsio onistrateegia.pdf) 4.4 Siht- ja sidusrühmad Väliskommunikatsiooni sihtrühma moodustavad kõik need, kellele Sisekaitseakadeemia teenused on suunatud. Tinglikult võib sihtrühmad jagada viieks: - gümnaasiumi õpilased (eelkutseõpe) - abituriendid (KHR ja kutseõpe) - keskealised tööturul (kutseõpe ja kaugõpe)

Majandus → Turunduse alused
22 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Sotsiaaltöö eksami küsimuse vastused

puudega inimesele, koolitoetus, paljulapseliste perede toetus, elluastumistoetus, lapsendamistoetus. 3. Sotsiaaltöötaja pädevus ja oskused ­ eetikakoodeksi ära tundmine ja kasutamine, eesti ühiskonna ja oma tööpiirkonna tundmine, kohalike ja rahvusvaheliste ressurside tundmine, võime hinnata sotsiaalpoliitikat, suutlikus teha koostööd, projektitööd, probleemi lahendamise oskus, koostöövalmidus, õppimisvõime, motivatsioon, enesedistsipliin, otsustusvõime, loovus, suhtlemisoskus, psühholoogiline küpsus eetiline tundlikkus, kõlbeline küpsus 1. Sotsiaalabi ülesanded ­ leida kodu vanemlike hooleta lastele, 2 rehabiliteerida sõltuvushaiged, sekkuda emotsionaalsete raskuste korral, toetada elu mõttekust eakatel, rehabiliteerida füüsilise ja vaimse puudega inimesi, leevendada vaeste

Sotsioloogia → Sotsiaaltöö
289 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Turismimajadusealused

· tekstiloogika · eneseregulatsiooni mehhanismid konfliktide käsitlemisel · Võõrkeel · Mõne teise eriala põhjalik tundmine · hea tervis, vastupidavus · selge ja kõlav hääl, kõnedefektide puudumine · hea kuulmine · loogiline mõtlemine, üldistusvõime · kontsentreerumisvõime · verbaalne võimekus · hea mälu · teenindusvalmidus, viisakus, tähelepanelikkus · suhtlemisvalmidus · koostöövalmidus · vastutusvõime (usaldatavus, korrektsus, kohusetunne, enesedistsipliin) · õpi- ja arenemisvalmidus · iseseisvus · empaatiavõime · kohanemisvõime (pinge- ja stressitaluvus) · enesekehtestamine · aktsepteerimisoskus 5. Meelelahutustoode - Sihtgrupiks on õpilased või keskealiste välisrühmad suuruses 20-25 ............................................................................... 1.PÄEV 18

Majandus → Majandus
12 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Inspireerivate ütluste entsüklopeedia

üksikisiku kui ühiskonna tasandil." Paul Tillich ,,Rõivad ja komber ei määratle inimest, kuid aitab väiselt tublisti paranada seda, missuguseks ta loodi." Henry Ward Beecher ,,Sügavale inimrinna sisse on maetud kirg millegi jahtimise järele." Charles Dickens ,,Sündsus ­ heldus ­ koostöövalmidus ­ hädas aitamine ­ kohusetundlikkus; need omadused on väärt rohkem kui pinnapealne välimus ja kombed." Dwight E. Eisenhower ,,Me ei usu endasse enne, kui keegi paljastab, et meie sügav sisemus on hinnaline, väärt kuulamist ja eneseusaldust ning puudutusele püha. Aga kui me usume endasse, siis võime riskida uudishimu, peamurdmise, spontaanse vaimustuse või mõne muu kogemusega,

Kirjandus → Kirjandus
70 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Müügistrateegiad ettevõttes

klienti. Harjutada koostööpartneri motiveerimist, innustamist ja lisamüügi võimalusi videotagasiside meetodil. Suhtlemisviisid: 1. verbaalne informatsioon 2. vokaalne informatsioon 3. mitteverbaalne informatsioon (kehakeel) Isikuomadused ja võimed: 1. suhtlemisvalmidus 2. teenindusvalmidus 3. tolerantsus (sallivus) 4. füüsilise koormuse taluvus, vastupidavus 5. kohanemisvõime, pinge- ja stressitaluvus 6. koostöövalmidus 7. vastutusvõime (usaldatavus, korrektsus, täpsus, kohusetunne, enesedistsipliin) 8. hea väljendusoskus ja selge diktsioon 9. kiirus, liigutuste hea koordinatsioon ja automaatsus 10. keskendumisvõime 11. iseseisvus ja otsustusvõime 12. algatusvõime ja loovus Esmamulje ­ kordumatu võimalus On ainult üks võimalus esimese mulje saamiseks ja oluline on, et see oleks positiivne. Esimese

Majandus → Klienditeenindus
170 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Demokraatia, valimised

Sõlmitakse koostööleping, sellega saab erakond juurde valijate hääli ja survegrupp lihtsustada oma tegevuse elluviimist. 2. otsene ­ võimul olijate mõjutamine Iseloomustab ärilisi gruppe, kes ühendavad mõne majandusala eliiti. Survegruppide esindajad töötavad ekspertkomisjonides, nõu ja konsultatsiooni andvates organisatsioonides. Demokraatia jaoks pole tähtis mitte surveguppide rohkus, vaid nende koostöövalmidus oma eesmärkide saavutamiseks. Survegurppide tähtsus sõltub: 1. valitsemiskorraldusest ja võimalusest sekkuda poliitikasse 2. kodanikuaktiivsusest 3. ühiskonna probleemidest Sotsiaalsed liikumised 20. saj alguses said sots. liikumistest tihti survegr. (nt töölisliikumisest ametiühingud) v erak. (Muinsuskaitse Seltsist Isamaaliit, Rahvarindest Keskerakond). Uute sotsiaalsete liikumiste tunnused: 1. killustunud võrgustikud, mitte selge ülesehitusega organisatsioonid 2

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
115 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Grupiprotsesside konspekt

Masslow püramiid Herzbergi teooria Familism Harlow eksperiment Soma kuubikute juhtum Piitsa ja präänikuga ei motiveeri 18poole, ,,lolli õpilase" fenomen Emotsionaalsed-ratsionaalsed Dünaamiline-stabiilne Rollid-ametid Liimete vajaduste rahuldamine- kauslikkus v ühiskonnale vajalikud teenused Personaalsus-positsioon Autoritaarne-formaased õigused Suund alt üles-ülalt alla Sotsiaalsed normid- ametlikud sanktsioonid Sotsiogramm-organisatsiooni struktuur Suhted tekivad spontaalselt- ettekirjutatud tööjuhendiga Vastastikune tõmme-lojaalsus Sõltuvalt erinevatest isikuomadustest on erinev ka rolli täitmine ja mõistmine Rolliootus-isiksus(rollsita rusaamine+rolli vastuvõtmine ja loodumine:temperament, intellekt, motiivid, hoiakud, kogemused)-rolli täimine Rolli täitmiseks kasutatakse latentset teadmist, mis avaldub oludetõttu, mitteisiksuse omadustest tulenevalt. Põhirollide omandmaine lapsepõlves- sullivan Staatus kui prestiiz-suhteline hierar...

Psühholoogia → Grupiprotsessid
101 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Lapse areng koolieelses eas

Kuna eakaaslaste arvamus ori tähtis, siis püütakse neist stereotüüpidest kinni pidada. Laps, kes armastab vastassugupoole mänge, võib sattuda eakaaslaste pilke alla. Tüdrukud, kes mängivad poiste mänge, kannatavad vähem kui poisid, kes mängivad nukkudega. Suhtlemine eakaaslastega soodustab ka lapse kõlbelist arengut. On arvatud, et just suheldes eakaaslasega kujunevad lapsel sellised isiksuse omadused nagu: vastas- tikune usaldus, koostöövalmidus, avatus, aga ka võime lohutada, abistada, kaasa tunda. Kasutatud kirjandus Tankler, M. (1999). Kuidas areneb laps. Kristlik kirjastusselts LOGOS Võgotski, L.S. (1972). Lähima arengu tsoonis. Tallinna Ülikooli Sotsiaaltöö Instituudi kodulehekülg

Pedagoogika → Arengupsühholoogia
119 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Suhtlemispsühholoogia kokkuvõte/kordamine

KONSTRUKTIIVSED- lahendusi andvad POS: aitab vältida depresiivsust, viha, ärevust, ebakindlust, aitab kohaneda, süvendab suhteid, tõstab teadlikkust teistest NEG suhtumist konflikti tingivad: moonutatud taju, eelarvamused, olukorra emotsionaalsus, kommunikatsiooni vähenemine, ebaselge probleem, jäikus, enda arvamuse külge klammerdumine Konflikti LAH. toetavad: selge arusaam probleemist, selged eesmärgid, enesetõhususe tunne, arvestatakse teise seisukohaga, motivatsioon, koostöövalmidus, sõnastus selge, emotsioonide kontrollimine ● Tagasitõmbumine ja probeleemi lahendamine. (SUHE oluline; igno on emotsionaalselt kurnav ja tekitab vaenulikkust). ● Võit-kaotus (EESMÄRK oluline; suhte jätkumisel kaotaja kättemaks; kasulik, kui teise osapoole vajadused saavad rhuldatud). ● Silumine (SUHE oluline; enda eesm eesmärkidest loobumine suhte nimel)

Psühholoogia → Suhtlemispsühholoogia
118 allalaadimist
thumbnail
18
pdf

Elukutsevalik

Mida paremad oskused, seda paremad on ka töötulemused. Oskused (kvalifikatsioonid) jagunevad järgmiselt: 1. kutseoskused (oskused kindla töö tegemiseks) – nt oskus käsitleda aparaati, mõõteriistade tööpõhimõtete tundmine. 2. üldoskused (oskused, mida saab kasutada paljude erinevate tööde juures) – nt võõrkeelte valdamine, arvutikasutamise oskus, autojuhtimise oskus. 3. sotsiaalsed oskused (oskused, mis on seotud konkreetse isikuga) – nt suhtlemisoskus, pingetaluvus, koostöövalmidus, õppimisvõime. Allikas www.rajaleidja.ee/oskused-ja-voimed-3 Karjäärispetsialistile Uued töökohad vajavad uusi ja kõrgetasemelisemaid oskusi, oluline on siduda omavahel paremini haridus, koolitus ja töö, arendada õigete oskuste kombinatsiooni. Vt lisaks: • Tööturuinfo teejuht. SA Innove, 2010 lk 15-17 • Uued oskused uute töökohtade jaoks: ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=822&langId=et Vt ka grupinõustamiskavade slaide (nt Elu kutse slaid 18)

Eesti keel → Eesti keel
5 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Tööhõivepoliitika Eesti Vabariigis

tõsta või vähemalt säilitada elukvaliteeti. Sagedased on etteheited eakatele töötajatele, et nad pole küllalt valmid ümberõppeks, ei kohane kiiresti tehnoloogiliste muudatustega, ei vääri tõusu ametiredelil, et nende töömotivatsioon on madal. Loomulikult kipuvad ealised muutused eeskätt tervise halvenemise ja füüsilise võimekuse vähenemise näol põhjustama töövõime langust. Samas tuleb märgata ka plusse ­ eakate usaldusväärsus, koostöövalmidus, kohusetundlikkus, informeeritus. Eaka tööjõu teema Eestis ei ole iseenesest uus. Selle tähtsusest annab märku 1999. aasta septembris Vabariigi Valitsuse poolt heaks kiidetud "Eesti vanuripoliitika alused", mis muuhulgas puudutab tööhõivega seonduvat; samuti on riik astunud täiendavaid samme õigusraamistiku loomiseks, mis soodustaks pensionieas töötamist. Omalt poolt käivitas Sotsiaalministeerium tänavu jaanuari lõpus rahvusvahelise õpikoja eaka töötaja töövõime ja

Geograafia → Geograafia
55 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Ülddidaktika loengu konspekt

Ülddidaktika ja kasvatustöö alused 28.09.2017 Õppimise olemus ja õppimise ajendid Didaktiline mõiste Mis on minu arvates õppimine?  Arenemine  arusaamad  Suhtlemine  Mõistmine  Ellujäämine Miks selline võte hea on? Panen üksi kirja, siis paaris ja siis terves grupis hea? Piiratud mõttemaailm , siis suurenb jagades Saada turvatunnet ja kinnitust kaaslaselt ja lõpuks jagada, pole üksi enda vastuse hirm, vaid saanud kinnitust kaaslaselt. PIKKI LINKE LÜHENDA LINGID.ee PADLET- sõnad mida rohkem, seda suurem QR-koodi loomise vahend qrcode-monkey http://linoit.com/users/leppl/canvases/Mis%20on%20%C3%B5ppimine %20%28definitsioon%29 milleks linoit õppekeskkonda kasutada saaks? Ajurünnak Varem tajutuga mottes opereeimine võib viia õppimiseni Õppimine on protsess, kus praktilise ...

Pedagoogika → Pedagoogika
12 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Erivajadustega laps tavakoolis: sotsiaalne võimekus ja väärtuskasvatus

Loovtöö Erivajadustega laps tavakoolis: sotsiaalne võimekus ja väärtuskasvatus 2012 Tõenäoliselt on raske kahelda väites, et jätkusuutlikus ja turvalises ühiskonnas on hoolivus, sallivus ja koostöövalmidus vajalikud väärtused ja hoiakud. Võtmeküsimus on, kuidas saavutada see, et need hoiakutena ühiskonnas domineeriksid. Praktiliselt toimiva väärtuskasvatuse eelduseks on sotsiaalse võimekuse teadlik arendamine ning käitumismudelid, mis sotsiaalseid väärtusi taastoodavad. Mõtlen siin eelkõige kommunikatiivseid oskusi, isikutevahelisi oskusi , eneseanalüüsi harjumust jms. Usun, et eesti sotsiaalpoliitika üks tegematajätmisi on see, et alahinnatakse haridussüsteemi

Pedagoogika → Pedagoogika
45 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Zetterberg, lk 399-403 (Eesti 20. sajandi ajaloo baaskursus - EKSAM)

Ameerika Ühendriikidesse siirdus aastatel hääletati opositsioonis olevate sotsiaaldemokraatide poolt, näidati oma 1922-1945 ligikaudu 3100 eestlast, Austraaliasse umbes 1000 ja usaldamatust valitsuse ja selle juhtiva partei Maaliidu suhtes, viimase puhul Kanadasse 648. Omad eestlased sai ka Lõuna-Amecrika. eeskätt toodi peamiselt välja nende koostöövalmidus saksa Brasiilia ja Argentiina. Ainuüksi 1925. aastal jõudis Brasiiliasse ligi okupantidega. 11. aprillil kirjutas ajaleht Sotsiaaldemokraat: “Teame, 1700 eestlast ning Argentiinas Buenos Aireses elas 1930. aastatel et meie poolt hääletanud ei ole kõik kaugelt teadlikud ligikaudu 500 eestlast. Austraalia eestlastest elanikkond oli suurim sotsiaaldemokraadid. Selle võidu eest võlgneme tiinu valitsuse

Ajalugu → Eesti ajalugu
2 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Terviseedendus, lapse õigused eksami kordamisküsimused/vastused

Immuunsüsteemi indutseeritakse ise tootma a - spordialade põhioskuste õppimine; 14 a - Lasteaedadest ametlik protokoll kooli, mis antikehi, tekitades kaitsevõime sisseviidud spordialade erioskuste õppimine kajastab lapse käitumist, vanemate antigeeni suhtes.Immuunsus kujuneb välja 3-7 26. Kuidas kujundada laste õiget kehahoidu- koostöövalmidus päeva jooksul. Tehakse siis, kui on piisavalt Vaagnavööde- Õppida säilitama vaagnavöötme 40. Laste hooletussejätmine – iseloomustage - aega oodata antikehade tekkimist organismis. õiget keskasendit nii kõndimisel kui istumisel. on lapse väärkohtlemise liik, mille puhul 11. Iseloomustage allergiat Allergia all Pöid – funktsionaalselt täiuslik pöid on hea rühi asetatakse laps psüühilise või füüsilise

Meditsiin → Tervise edendus
8 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Käitumis mallid

Kuna aja planeerimine pole Sinu tugevam külg, siis arenda endas oskust oma tegevusi planeerida ning tähtaegadest ja kokkulepetest kinni pidada. Püüa hinnata objektiivsemalt aega, mis kulub suhtlemisele ja lobisemisele. Arenda endas võimet olla kindlameelsem ja otsekohesem ning ära lase end mõjutada teiste arvamustest. Käitumisstiilid Stabiilne ja koostöövalmis S Kuidas Sa kaldud käituma? Sinu käitumisstiili iseloomustab sõbralikkus ja koostöövalmidus. Oled järjekindel, kannatlik ning valmis aitama neid, keda pead oma sõpradeks. Sinu tagasihoidlik ja mõõdukas suhtlemisstiil võimaldab Sul hästi läbi saada erinevate inimestega, kuid lähedasi sõprussidemeid sõlmid Sa suhteliselt vähestega. Kõige paremini tunned end keskkonnas, kus valitseb rahu, head suhted ning stabiilsus. Oled teiste suhtes tähelepanelik ja hoolitsev ning Sulle meeldib tunda end teistele vajalikuna.

Psühholoogia → Suhtlemispsühholoogia
57 allalaadimist
thumbnail
11
odt

Lapsevanemate õigused ja kohustused

Vanemate kohustus on tagada lapsele järgnevad kasvatusväärtused: Hoolimine, austus ja armastus Minuga on hea suhelda ja ma valmistan rõõmu endale ja teistele, kui ma olen viisakas ning hooliv kõikide inimeste ja looduse suhtes. Sõbralikkus, empaatia ja tolerantsus Mul on palju sõpru, kui olen abivalmis, lahke ja aktsepteerin oma kaaslasi sellisena nagu nad on. Eneseteadlikkus Jõuan parema tulemuseni, kui väljendan oma arvamust mõistlikul viisil. Koostöövalmidus Kuulates hoolega õpetajat ja kaaslasi, saan juurde uusi tarkusi ja oskusi ning omandan kogemusi. Motivatsioon ja entusiasm Tunnen rõõmu tehtud tööst, kui olen tulemuse saavutamiseks vaeva näinud. Positiivsus Naeratan maailmale ja tema naeratab mulle vastu ning leian olukordades ja inimestes alati positiivseid külgi. Iseseisvus ja enesekindlus Ise tegutsedes saan tunda eduelamusi. Kõik on võimalik

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
89 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Muudatuste juhtimine organisatsioonis

Seda tuleb teha väga hoolikalt ja samal ajal väga ausalt, nii et igaüks teaks, mida temalt tegelikult oodatakse. Kohtle inimesi kui täiskasvanuid, aususe, terviklikkuse ja järjekindlusega. (EUCIP, 2011) Muudatus võib tähendada millegi uue algust, midagi positiivset või vana lõppu, mis on midagi negatiivset. Seega muudatuste elluviimine ei saa olla juhtidele kerge. Õnnestumiseks on vaja muudatusi juhtida ja vastuseis ületada. Muudatuse vastuseisu ilminguteks on töötajate vähene koostöövalmidus, apaatsus, tööpanuse vähenemine ja kuulujuttude levitamine. Igal sellisel vastupanu ilmingul on tavaliselt põhjuseks hirm kaotada mingeid sisemisi ja väliseid hüvesid, milleks võivad olla töörahulolu, töötasu, töökoht, eristaatus jpm. Selleks, et sellistes olukordades õnnestuda, tuleb juhtidel parandada kommunikatsiooni, toetada töötajaid ümberõppes, haarata töötajad muutusse kaasa ning toetada informatsiooni ja kaasamisega.

Majandus → Organisatsiooni ja juhtimise...
83 allalaadimist
thumbnail
15
pdf

Visuaalkunstiteraapia erinevad meetodid

psühholingvistika, füüsilised raskused kõnetegevuses). Sobiv tehnika neile, kellel motoorikaga probleeme, teostamine pingevaba ja mänguline. Seevastu ,,raamatu" joonistamine on pingelisem. Vajalik jälgida (või lihtsalt näed) oma partneri poolt eelnevalt tehtud joonistust. Ja pead valima kas oma tee või täiendad oma partnerit, otsid tema töös kohti, mida täiendada, tugevamaks joonistada. Läbi selle tehnika on hästi loetav erinevate osalejate koostöövalmidus, soov toetada oma kaaslast..kas olen dominant kõi koostegutseja, täiendaja. Kohati võivad tekkida vastuseisud, soovimatus jätkata, kui tagastatud joonis ei meenuta eelnevalt sinu laualt lahkunud loomingut. Töö lõppedes kindlasti anda võimalus paarilistel hinnata kogetut. Paarilise valik peaks olema vastastikuse kokkuleppe alusel. Vähemalt nii sai korraldatud antud sihtgrupiga vältimaks tõsisemaid konflikte.

Meditsiin → Tervis ja heaolu
35 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Praktika aruanne: trükikoda

TALLINNA POLÜTEHNIKUM Meedia erialaosakond Trükitehnoloogia Jelizaveta Shornikova TT - 15T PRAKTIKAARUANNE Juhendaja(d) ............................... Esitamine TPT-sse ............ 2018 Hinne ................. Kuupäev ............ 2018 Õpetaja allkiri ....................... Tallinn 2018 1 SISUKORD 1.SISSEJUHATUS ...........................................................................................................1 1.2. Millega tegeles praktikant ettevõttes ..................................................................1 1.3 Mida sisaldab praktikaaruanne..............................................................................1 1.4 Mida sisalda...

Meedia → Meedia
76 allalaadimist
thumbnail
53
ppt

Meeskonnatöö

ette antud · Töösoorituse eesmärgid määrab meeskond · Individuaalsed töötulemused · Kollektiivsed töötulemused · Organiseeritud osalus ja · Vastastikune tagasiside ja võimu delegeerimine aktiivsed probleem- lahendused Marve Koppel Ärikoolituse osakond Koostöövalmidus · Võime töötada iseseisvalt · Võime luua usalduslikke suhteid- baseerub kõrgetel eetilistel standarditel · Enesekindlus, mis tuleneb avatusest · Võime luua sõltuvussuhteid · Kõrge ebamäärasuse taluvuse tase · Empaatiavõime · Valmidus võtta vastu kiitusi ja kriitikat Marve Koppel Ärikoolituse osakond Konflikti aluseks olevad situatsioonid · Erinevad, mittesobivad isiksused või väärtussüsteemid

Majandus → Klienditeenindus
250 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Distsipliin koolis, õpetaja kui klassi juht ja suunaja

Tartu Ülikool Sotsiaal- ja haridusteaduskond Haridusteaduste instituut Kutseõpetaja õppekava Sandra Kesvatera, Marit Sepma SOODSA ÕPIKESKKONNA ETTEVALMISTAMINE TÖÖKS KLASSIGA. ÕPETAJA KUI KLASSI JUHT JA SUUNAJA Referaat Juhendaja Merle Taimalu Tartu 2013 Distsipliin, soodne õpikeskkond ja õpetaja kui klassi juht Distsipliin, soodne õpikeskkond ja õpetaja kui klassi juht Sissejuhatus Kuidas olla edukas klassi juhtimisel ja toime tulla erinevate harjumuste -ja võimetega õpilastega, tagamaks laste toimetuleku õppetöös ja suhetes eakaaslaste ning täiskasvanutega? Klassi juhtimine ja distsipliin ei ole kattuvad mõisted (Johns, MaCNaugh...

Pedagoogika → Pedagoogika
95 allalaadimist
thumbnail
7
pdf

Vooruseetika

kataloogide koostamisega. Nt on loetud kokku kõik voorused ja pahed, mis esinevad inimese suhtes keskkonnaga. Moraalsed voorused: ausus, headus, o Voorused: tähelepanelikkus, hoolitsus, õiglus, lahkus, tänulikkus jne. koostöövalmidus, õiglus, häälestumine jne. Mittemoraalsed voorused: julgus, o Pahed: uhkus, sovinism, hirm, ignorantsus, sentimentaalsus jne. optimism, ratsionaalsus, tarkus, Kokku sai L. van Wensveen 189 voorust ja enesevalitsemine, kannatlikkus,

Filosoofia → Eetika
23 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Mida ma arvan praegusest majandus olukorrast Eestis ?

Referaat Mida ma arvan praegusest majandus olukorrast Eestis ? Õppeaine: Majandus Õpetaja: Õpilane: Oma kooli nimi+aasta ja kuupäev Mida ma arvan praegusest majandus olukorrast Eestis ? Urmas Varblane Tartu Ülikooli rahvusvahelise ettevõtluse professor : Majanduse uus kasvutsükkel peab toetuma ideele, et Eesti kui piiratud siseturuga väikeriigi puhul on majanduskasvu peamine allikas müügiedu maailmaturul. - Arvan et kui suurendada müügiedu maalimaturul , siis peaks Eesti hakkama ise rohkem mõtlema asjade tootmisele kohapeal. Mitmes rahvusvahelises võrdluses on Eesti majandusliku konkurentsivõime alusel paigutatud väga kõrgele kohale, paljudest arenenud majandusega riikidest ettepoole. Näiteks World Competitiveness Scoreboard ...

Majandus → Majandus
134 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Müürsepa kutsestandardid

5.2.20 Soojustus- ja isolatsioonimaterjalide paigaldamine ­ I, II-kesktase, III-kõrgtase 5.3 Lisaoskused ja -teadmised 5.3.1 Restaureerimistööd 5.3.2 Betoneerimine 5.3.3 Ahjude, kaminate ja pliitide ladumine 5.3.4 Keerukate võlvide ja silluste ladumine 5.4 Isikuomadused ja võimed 1) loogiline mõtlemine 2) ruumiline kujutlusvõime 3) kohanemisvõime : keskkonnataluvus, pingetaluvus, stressitaluvus 4) koostöövalmidus 5) teenindusvalmidus 6) õpivõime 7) füüsilise koormuse taluvus ja pingutuse võime 8) liigutuste täpsus, kiirus ja hea koordinatsioon 9) hea nägemine ESF programm ,,Kutsete süsteemi arendamine" 5 6 KEHTIVUSAEG Kutsestandard kehtib 4 aastat. Vastavalt vajadusele võib standardit muuta enne standardi kehtivusaja lõppu. 6 ESF programm ,,Kutsete süsteemi arendamine"

Ehitus → Üldehitus
43 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Värbamise ja valiku dokumendid

 Traktori puhtuse eest vastutamine;  Keskharidus;  Traktori tehnilise seisukorra eest vastutamine.  Kohusetundlikkus;  Usaldusväärsus;  Koostöövalmidus. Ettevõte pakub  Stabiilset tööd  Kindlat sissetulekut  Puhkus 35 kalendripäeva aastas  Soodustransport Tallinnast töökohta ja tagasi  Odavat toitlustamist Töö iseloom Asukoht: Harjumaa Tööle asumise aeg: Kohe Töö tüüp: täistööaeg, palgatöötaja Kuulutus aegub: 30. oktoober 2009 Palk alates (bruto): 8000 EEK kuus Kontakt Kontaktisik: Sirje Lehtmaa, Lailo Halilova, Liis Peet

Haldus → Personalitöö dokumentatsioon...
283 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Avalikud ja konfidentsiaalsed andmed, privaatsus internetis

Tartu Ülikool Sotsiaal- ja haridusteaduskond Ühiskonnateaduste instituut Avalikud ja konfidentsiaalsed andmed, privaatsus internetis Talis Tobreluts Tartu 2014 Tänapäevaste kommunikatsioonilahenduste kiire areng on viinud selleni, et igapäevaselt tekib üha enam töödeldavaid andmeid, mistõttu puututakse järjest aktiivsemalt kokku näiteks isikuandmete töötlemisest tulenevate riskidega. Seadus annab üldjuhul inimesele küllaltki suured õigused enda privaatsust kaitsta, kuid teatud juhtudel võib see olla keeruline või on isikuandmete avaldamine koguni põhjendatud. Sellele, mis on üldse isikuandmed ja millised riiklikud või rahvusvahelised seadused või normid tegelikult inimese privaatsust kaitsevad, otsib vastuseid käesolev essee. Millised on inimese võimalused oma privaatsust kaitsta? Esite...

Ühiskond → Ühiskond
9 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun