Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"kooliprobleemid" - 12 õppematerjali

kooliprobleemid on nii otseselt kui kaudselt seotud pikaaegse tööpuudusega. Kaudse seose all mõeldakse seda, et näiteks õpiprobleemid 14. eluaastal ennustasid kutsevaliku piiratud võimalusi ning alkoholiprobleeme 27. eluaastal (Kokko 1999, 33).
thumbnail
2
odt

Kooliprobleemid

Deigmar Virga Paljud inimesed on väitnud et nende lastel on probleeme koolis. Osad räägivad et kord neid kiusatakse või siis ei saada lihtsalt aru, mida õpetaja üritab õpetada. Kuigi koolis peab käima pole paljudel õpilastel viitsimist õppida, kuna neile ei seletata nii detailselt lahti teemat, mida nad peaksid õppima. Õpilastel on täitsa tavaliseks just see, et kui neil on veel käia koolis üks nädal ei viitsi, nad mitte midagi teha. Koolivägivald on hetkel väga levinud teema. Sellest kirjutavad erinevad ajalehed,ajakirjad kui ka tehakse erinevaid filme ja raamatuid. Mis on koolivägivald? Miks on vaja teisi kohelda halvasti? Koolivägivald on iga aastaga aina silmatorkavamale kohale kerkinud. Vägivallaks saab nimetada kiusamist, mõnitamist, alandamist ja peksmist. Tänapäeva lapsed kannavad koolis kaasas nuge, tikke ja isegi relvi. Kaklema min...

Kirjandus → Kirjandus
8 allalaadimist
thumbnail
24
odt

Kooliprobleemid tänapäeva noorsookirjanduses

KOOLIPROBLEEMID TÄNAPÄEVA NOORSOOKIRJANDUSES Uurimistöö SISUKORD SISSEJUHATUS..................................................................................................3 1. ÜLEVAADE TEOSTE PROBLEEMIDEST...................................................4 1.1. Sisu, autori tutvustus ja probleemid............................................................4 1.1.1. Helga Nõu ,,Tõmba uttu" ­ KADEDUS.....................................................................4 1.1.1.1.Helga Nõu.............................................................................................................6 1.1.2.Reeli Reinaus ,,Must vares" - RASS...........................................................................6 1.1.2.1. Reeli Reinaus.......................................................................................................8 1.1.3....

Kirjandus → Kirjandus
58 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Andekas laps- probleeme ja lahendusi

.....................................................................................6 4. Mida lapsevanemad peavad tegema?................................................................................. 8 5. Kerge või habras laps?....................................................................................................... 9 6. Mis kooli laps panna?.......................................................................................................10 7. Andekusega seostuvad kooliprobleemid..........................................................................11 8. Andekas vajab tunnustust.................................................................................................13 9. Kuidas tunneb ennast andekas õpilane koolis? ............................................................... 14 2 1. Andekuse mõiste Andekuse definitsioone võib jaotada tinglikult kahte rühma: ühed rõhutavad inimese

Pedagoogika → Eripedagoogika
218 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Mats Traat "Inger"

Inger Romaanis esineb palju suhteprobleeme, seoses armastusega, samas kajastab ka koolielu. Rohkem keskendutakse siiski Ingeri suhetele, eriti meestega. Tal oli palju asutajaid, kuid lõpuks ta kedagi õiget ei leidnudki. Meremees Jaak oli joodik, neil midagi tõsist polnud, siiski oli ta Ingeri südames. Praktikant Kiurule meeldis Inger väga, kuid Inger ei võtnud teda tõsiselt, sai alles hiljem teada, et see oli tõsi. Arne oli abielumees kahe pojaga, kuid sellest hoolimata meelids ta Ingerile ning neil oli suhe. Arne lubas, et jätab oma naise maha, kuid lubaduseks see vaid jäigi, lisaks jäi ta naine ka rasedaks ning Ingeril jäi üle vaid loobuda, kuigi see tegi talle palju haiget. Kooliprobleemid, Inger pidi pidevalt õpilaste eest võitlema, et nad pingutaksid rohkem. Eriti probleemne õpilane oli Toomas. Palju vastuarvamusi direktoriga. Naiskujud: Inger-tugev ja iseseisev naine, saab kõigega ise ...

Kirjandus → Kirjandus
226 allalaadimist
thumbnail
12
odt

Probleemne käitumine

PROBLEEMNE KÄITUMINE Referaat ainest Arengu- ja isiksusepsühholoogia Õppejõud: üks õppejõud üks asula ja aasta SISUKORD Sissejuhatus............................................................................................................................3 1. Agressiivne laps.................................................................................................................4 2. Kooliprobleemid mis võivad olla seotud lapse enneaegse sünniga...................................4 3. Antisotsiaalse käitumisega õpilased..................................................................................5 4. Sotsiaalsete oskuste treening.............................................................................................5 5.Käitumishälvikute nägemus kuritegeliku käitumise põhjustest.........................................6 5.1 Sotsiaalsed põhjused.

Psühholoogia → Isiksusepsühholoogia
79 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Teismelised

Kui püüda enda ja lapse vahel toimuvat paremini mõista ning seda avardunud arusaamist oma vanemliku mõjukuse suurendamiseks ära kasutada, võib läheneda probleemidele märksa paremini ettevalmistununa ning luua soodsama olukorra nii endal kui ka lapse jaoks. Vanemad peavad tagama oma laste koolikohustuse täitmise. Kool on koht , kus lapse veedab palju aastaid oma elust. Kool mõjutab oluliselt ka lapse arengut. Paljud kooliprobleemid on seotud suhete kolmnurgaga:lapsevanem, õpetaja, lapsed. Igal rühmal on oma vajadused ja soovid ning mõnikord võivad need huvid üksteisega vastuollu minna. Lapsevanem soovib, et tema laps õpiks kooli lugemise ja arvutamise kõrval ka sotsiaalseid oskusi, et ta tunneks õppimisest rõõmu ja jõuaks hästi edasi. Õpetaja peab oma ülesandeks peamiselt faktide edasiandmist. Teismeline aga võib tahta tõestada oma sõltumatust.

Eesti keel → Eesti keel
24 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Maimu Berg “Ma armastasin venelast” Tekstianalüüs

Maimu Berg "Ma armastasin venelast" Tekstianalüüs Sissejuhatus Romaan ,,Ma armastasin venelast" oli kirjutatud 1994 aastal. See raamat jutustab armastusest 13- aastase tüdruku ja täisealise mehe vahel. Vaid, see pole ainuke teema, mis on puudutatud romaanis. Peale selle, siin räägitakse eesti-nõukogude ajast, peresuhetest, kooliprobleemidest ning inimese tunnetest. Serdtse plohho platset Romaan algab tüdruku mälestusega haiglast. Viieaastasel tüdrukul olid probleemid kopsuga ja ta asus haiglas. Temal oli surmadiagnoos ja üks poiss ütles talle sellest ning teatas: ,,Serdtse plohho platset". See fraas mängib olulist rolli romaanis ning korduvalt ilmneb tekstis. Analüüsides seda fraasi võiks eeldada et see sobib kõikidele situatsioonidele. Süda võib halvasti nutta kui väike tüdruk haiglas asub ning teab, et varsti sureb. Teisel juhul, kui tüdruk on armunud täise...

Kultuur-Kunst → Eesti-vene kirjandus- ja ...
31 allalaadimist
thumbnail
36
doc

Erivajadustega õppija

võime seostada uut ideed eelnevatega; võime langetada arukaid otsuseid; võime tajuda suuremate teabesüsteemide (kui see on tavaline) toimimist; võime omandada abstraktseid sümbolisüsteeme ja nendega opereerida; võime lahendada probleeme küsimusi ümber sõnastades ja uudseid lahendusi pakkudes. Andekal lapsel on tavaliselt mõned nendest omadustest Andeka lapse omaduste hinnanguline test Andekusega seostuvad kooliprobleemid Õppetööga seotud mured. · Läbisaamine koolikaaslastega pole alati probleemitu. · Raskused mängukaaslaste leidmisel. · Eristuvad vabatahtlikult. · Autoriteediprobleemid. · Üliarenenud õiglustunne. · Ei talu rumalust. · Oskamatus vaikida. · Kuulab valikuliselt. · Ei talu rutiini. · Painavad filosoofilised probleemid. · Tüdrukud eelistavad poistemänge. · Kohanemine võib olla näiline. · Ei pruugi taluda konkurentsi. Soovitusi andeka lapse kohtlemiseks

Pedagoogika → Pedagoogika
61 allalaadimist
thumbnail
17
odt

Depressioon

Noori võib häirida: ·rahulolematus oma välimusega ·pettumine sõprades ·armusuhete purunemine ·negatiivne seksuaalne kogemus ·pidev kritiseerimine vanemate ja õpetaja poolt ·pinged perekonnas ·rahapuudus ·soov olla üliedukas ·mure oma tuleviku pärast Depressiivne laps võib teeselda haiget, keelduda kooli minemast, klammerduda täiskasvanu külge või muretseda, et ema või isa võivad ära surra. Suuremad lapsed muutuvad pahuraks, neil tekivad kooliprobleemid, nad muutuvad pessimistlikuks, halvatujulisteks ning tunnevad, et neid ei mõisteta. Depressiivsetel lastel tekivad ka keskendumisraskused, väga tüüpilised on ka valud, näiteks kõhu-ja peavalud, millele ei leita seletust. Kui tüdrukud muutuvad kurvameelseteks, siis poistest saavad `pahad lapsed`, kes aga tegelikult ihkavad tähelepanu. Märgid, mis näitavad, et noorel inimesel on depressioon, on järgmised: ·kõhnub või tüseneb märgatavalt ·sageneb pea-või kõhuvalu

Psühholoogia → Psühholoogia
122 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Kuidas olla enesekindel ja heatujuline õpetaja

Probleemi lahendamiseks võib proovida mõni aeg ei võta tööd koju kaasa ­ on vaja endale tööst puhkust anda. Võib juhtuda, et kodus tuleb pähe miski, mida oleks pidanud koolis tegema. Sel puhul kipub ülesanne pähe keerlema. Selle asemel, et väljaspool tööaega koolile mõelda, tasub pidada väikest märkmikku, kuhu võib tegemist vajavad ülesanded kirja panna. Koolist mõtetest vabanemiseks aitasid mulle õhtutunnid kunstikoolis, kus mul oli võimalus täiesti unustada kooliprobleemid ja keskenduda mõnusale tegevusele. 16. Paberitöö Paberitöö segab keskendumist õpetaja töö tõeliselt tähtsatele külgedele, aga sellest tööst pääsu ei ole. Mõned on hästi organiseeritud ja panevad iga paberitüki õigesse kausta ja alustavad paberite täitmist niipea, kui see nende kätte jõuab. Mõned aga ei suuda oma paberitööd planeerida. On vaja õpetada prioriteete seadma. Osa paberitööst on väga oluline, teine osa on vähem oluline

Pedagoogika → Areng ja õppimine
105 allalaadimist
thumbnail
13
pdf

Narkootikumid

* aja, ruumi väärhindamine * vähenenud enesekriitika * keskendumisraskused * mäluhäired, meenutamiseraskused * unehäired, raskused uinumisel * agressiivsus * kergesti erutuv * süvenemisraskused, raskusi päheõppimisega * kiirelt vahetuvad sõbrad * aeglased tahtmatud refleksid * koordinatsioonihäired * punetavad silmad * rippuvad silmalaud * enesetapumõtted * õpiraskused * kooliprobleemid Selge vihje selle kohta, et inimene on narkouimas, võivad anda tema silmapupillid. Rohkem infot selle kohta leiate siit. Kindlasti on oma kahtlustele kinnitust leides raske jääda rahulikuks. Abi võib olla järgmistest nõuannetest: * püüdke esmajärjekorras last mitte süüdistada. Tõenäoliselt tõuseb sellest riid ning kui teil pole õigus, võib see teie suhet lapsega tõsiselt rikkuda;

Ühiskond → Ühiskond
9 allalaadimist
thumbnail
52
docx

Perekonna ökoloogia ja eetika loeng

Lapse hilisemad (kui laps on endale toimunut teadvustanud ja seda töötletakse hetkel läbi) reageeringud surmale: *ärevus, hirm ja ängistus (kadunud või kõikuma löödud turvatunde pärast) *elavad mälestused (piinavad mälupildid juhtunust) *uneäired (uinumisraskused, halvad unenäod, keset ööd ärkamised) *kurbus ja igatsus *süütunne, enesesüüdistus ja häbi (maagiline mõtlemine, et laps on kuidagi toimunuga kurjalt seotud) *keskendumisraskused, kooliprobleemid (mõtted, fantaasiad, mälestused segavad keskendumast) *füüsilised vaevused (pea- kõhu- või lihasvalu või seedeprobleemid) *viha, raev või ähvardamine (viha selle peale, keda peetakse süüdlaseks) *vältimiskäitumine (väldib mõtteid, situatsioone ja kohti, mis meenutavad toimunut) Nii lapse leinareaktsioon kui selle vältus on võrreldavad täiskasvanu omadega. Laste seas võib arengutempo olla erinev kuid kulg on laias laastus sama. Loeb ka see kuidas laps surelikkusesse suhtub.

Inimeseõpetus → Perekonnaõpetus
27 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun