Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"kontsa" - 28 õppematerjali

thumbnail
14
rtf

Jalatsite moe ajalugu

Moeajakirjad jätkasid ilmumist propageerides enda eest hoolitsemist, mis omakorda pidi innustama võitlusvaimu. Ülesanne iseenesest polnud kerge, kuna sõjatööstus haaras endale kõik ressursid ja kergetööstuse produktid olid limiteeritud. Kõige kitsam oli jalatsitega: kogu nahk läks sõdurite saabastele. Tsiviili tarbeks jäi vaid vilt, kanepikiud, puu, kumm, sünteetika ja naharäbalad. Piirangud olid seatud ka stiilile, näiteks Ameerika Ühendriikides ei olnud lubatud kontsa kõrgust rohkem kui 2,5cm. Inglismaal seevastu pisut lahedam, võimaldades omada ka 5 cm kontsasid. Soovituslikuks peeti siiski täistallal jalanõusid. Nappides tingimustes toimiv mood leidis lahenduse utilitaarses stiilikoodeksis. Naistel soovitati osta kvaliteetkaupa, sest see kestab kauem kui ühe hooaja. Taaskasutus ja isetegemine olid laialt levinud. Ohtralt trükiti soovitusi kuidas vanu asju moodsaks ümber õmmelda. Jalanõud kaotasid 30ndate elegantsi

Muu → Käsitöö
17 allalaadimist
thumbnail
14
ppt

Stepptants

sageli. Steppida ei saa igasuguses riietuses,enamasti kantakse uhkeid tantsukostüüme Stepptants on loominguline tegevus. Kindlate tantsuelementide järjepidev kordamine ei ole veel stepp. See on komplekt kõigest korraga, mida vastavalt vajadusele ja rütmile muudetakse ja arendatakse. Stepptantsu ei saa õigesti õppida iseenese tarkusest. On kindlad nõuded ja nipid, millele oskab tähelepanu pöörata ainult kogenud treener. Päka ja kontsa alla on kinnitatud stepirauad. Algselt olid need puust,20.sajandist metallist Stepikingadel on alati nahktallad, sest kumm summutab heli Kõva ninaosa nagu balletisussidel võimaldab stepikingadega ka varvastantsu teha Raudade kinnitamiseks kasutatakse ühte või mitut kruvi. Treeningute ajal on need keeratud sügavale plaadi sisse, et ei kriimustaks põrandat. Esinemise eel keeratakse kruvi lõdvemaks, et sammude hääl oleks tugevam

Tants → Tantsimine
15 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Ergonoomika - patsiendi teisaldamise meetod

Patsiendi teisaldamise meetod Mina valisin patsiendi teisaldamise meetodiks voodist ratastooli abistamise. Selleks, et tõstmine sujuks kergemalt, valisin abivahendiks pööramisplaadi. Enne tööle asumist on väga tähtis hooldaja: ·riietus (pükskostüüm) ·jalanõud (madalad kingad, millel on lai toetuspind ja optimaalne kontsa kõrgus 2 cm ning mis ei libise) ·välimus (kinnised juuksed, ja ehete puudumine, va abielusõrmus) Kui pole patsiendiga eelnevalt kohtunud on väga tähtis enda kui hooldaja tutvustus, sest patsiendile on oluline teada, kes teda hooldab. Teisaldamisel tuleb eelnevalt arvestada: ·kui suures ulatuses patsient abi vajab ·kas Ta on koostöövõimeline ·kas patsient on suuteline ja kas Ta tahab ise teisaldamisele kaasa aidata

Ergonoomika → Ergonoomika
15 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Jevgeni Onegin

,,Jevgeni Onegin" Aleksandr Puskin 1. Tegevuspaik ja aeg: Venemaa, 1819-1825. 2. Tegelaste iseloomustused: · Jevgeni Onegin ­ ilus, noor, rikas, armastatud, kuulub kõrgseltskonda, lõpus 26. aastane. · Vladimir Lenski ­ noor, sirge, kirjutas luuletusi, suri duellis Oneginiga. · Olga ­ jutukas, seltsiv, kena, noor, blondide juustega, rõõmsameelne. · Tatjana ­ vaikne, eemale hoidev, oli Oneginist sisse võetud, haritud, hiljem seltskondlik daam. · (Filipjevna) ­ vana hoidja, annab Tatjanale nõu ja täidab ta käske. · Kindral ­ tüse, Tatjana mees. 3. Probleem, mis käivitab sündmustiku: Surevad Onegini isa ja onu. Onu pärandab talle mõisa, kuhu Onegin elama läheb, et pidevast pidutsemisest ja linnaelust pääseda. 4. Kavapunktid (sisukokkuvõte): · Jevgeni naudib elu: käib teatris ja pidudel. · Ta tüdineb heast elust ja kolib onu pärandatud mõisasse. · Onegin tutvub Lenskiga ja neist sa...

Kirjandus → Kirjandus
130 allalaadimist
thumbnail
32
ppt

Soengute ja riietumise kultuur 1910-1970

18 SOENGUMOOD Ülespandud juuksed muutusid väga populaarseks. Juukseid hakati triibutama Saabus aeg, mil naine sai ise otsustada praktilise või konservatiivse soengu vahel. Moodne oli kanda lühikesi juukseid või korralikult rullidesse keeratud soenguid. 19 20 1950-1959 21 RÕIVAMOOD 50-ndatel tekkis nn. Karjäärinaise seisus. Moes oli naiselikkus, tikk-kontsad, kübarad ning Chanel`i kahevärvilised madalama kontsa ja kannarihmaga kingad. Figuur oli lihaseline Moeiidolid: Marilyn Monroe, Elizabeth Taylor 22 Marilyn Monroe 23 Kingamood 24 SOENGUMOOD 50-ndatel a. Muudeti soenguid pidevalt. Juukseid kammiti taha, värviti, tupeeriti, lõigati ziletiga, kanti lahtisena, pandi üles. Hakati kasutama pööraseid värve Müügile tulid pihustatavad juuksevärvid. Tukka hakati välja kasvatama

Ajalugu → Ajalugu
31 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Mood 17-18. sajandil

Soengud: Kuna ratsutamisel ja ka muudel tegemistel kippusid juuksed sassi minema, hakkasid daamid juukseid siidpaelaga üles siduma. Õuedaamid võtsid uue moe koheselt omaks ning hakkasid seni õlgadele langenud lokke üles siduma. Meestemoes valitsesid pikad juuksed. 1660. aasta paiku hakkasid nii mehed kui naised kandma parukaid. Parukas võis varjata kiilaspead, aga võis ka pikendada oma kasvu. Jalanõud: 17.sajand võttis omaks kõrge kontsa. Kuna meestemood nägi ette saapaid, jäi kõrge konts püsima ja neid hakkasid kandma ka naised. Enese kontsade abil kõrgendamine sobis täiuslikult kokku barokivaimu, lopsaka rõivamoe ja peenutsevate maneeridega. Sajandi algul olid meeste ja naiste jalatsid üsna sarnased, kuid hakkasid tekkima erinevused Naiste jalanõud jäid lihtsaks, meeste omade välimus muutus aga üha ülepakutumaks. Naised eelistasid lihtsamaid

Ajalugu → Ajalugu
43 allalaadimist
thumbnail
20
pptx

TURVALISUSE TAGAMINE HOOLDEKODUS

liikumisel kõrvalabi v Kõrge rulaatori kasutamisel tuleb jälgida, et toetuskoormus langeb küünarliigestele ja käsivartele v Voodihaige voodile tuleb tagada võimalusel juurdepääs voodi mõlemalt poolt v Voodihaige turvalisuse tagamiseks kasuta voodipiirdeid, toetupatjasid v Voodihaigetele asetada asjad võimalusel käeulatusse v Olla kursis uute vahenditega v Jalanõude õige valik( kinnised jalanõud, madala kontsa ja kinnise ninaga, mittelibiseva tallaga) ERIVAJADUSTEGA KLIENT (VAEGNÄGIJA, KURT) v Saatmisel võtab vaegnägija saatja käsivarrest kinni tema küünarnukist veidi kõrgemalt v Saatja paneb vaegnägija käetooli seljatoele ning tutvustab istme asendit v Vaegnägijale tuleb söömise ajal seletada mis on taldrikul või kandikul ning vajaduse korral aidata avada pakendeid ja eemaldada kaasi v Vaegkuuljaga vesteldes tuleb temaga koguaeg silmsidet hoida

Meditsiin → Geriaatria
69 allalaadimist
thumbnail
14
docx

"Keti Lõpp"

Ta on kui näts, kes kleepus kiirtoidukohta ning nüüd ei tule kuidagi lahti, ega ei lahku (ta eksisteerib seal lavastuse lõpuni. Edasi tuleb teismeline tütarlaps (Sandra Uusberg), kes hoiab mitu rauda korraga tules ehk tänapäeva keeles on multitasker ning neljandad külastajad on beibed (jänesed). Eriti naljakas oli stseen: 1. Mul suri isa ära 2. Oi kui kahju, aga ära nuta, pole midagi, küll kõik hästi läheb.. Tõuseb laua tagant üles ja murrab esimese sammuga kingal kontsa ära. Ja siis algab tõeline hüsteeria. Ise ei luba teisel isa surma pärast nutta, aga murtud kontsa pärast nutab lahinal, nimelt tahavad nad pidu katki jätta, kuid teenindaja tuleb oma liimiga ja päästab päeva (sel juhul siis öö)! Lõpuks jäävad söögikohta juhataja-teenindaja, igavene mõttetu töö jaoks liiga haritud igavene üliõpilane ning vana mees (Priit Võigemast), viimane stseen on see kuidas nad istuvad laua taga, igaüje ees üks pisike valge E-tabletike

Teatrikunst → Teater
4 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Lõputöö – tööstuskaubad – rõivad

suuruse võrra suuremad jalatsid. Nagu me teame ta on fiitnestreener ja ta trenni jooksul ja lihsalt kasutab tossud. Seele jaoks nad peavad olla mugavad . Pikad saapad Pikad saapad, S.OLIVER S.OLIVERi pikkade saabaste üle põlve ulatuvad pealsed on nahaimitatsioonis, vooder tekstiilist ja painduv välistald sünteetilisest materjalist. Sääre siseküljel jookseb tõmblukk. Kontsa kõrgus 20 mm. Praegune talve ilma nad sobivad hästi. Ja ta meelega kannab neid. Oma referaadis kirjutamiseses ma kasutasin rakendust teadmised mis ma sain stiiliõpetuse materjalist , tööstuskauba materjalist, mille sain materjaliõpetuses. Kõik need teadmised on kasulikud.Ma olen kindel, et kõik need teadmised on kasulikud minu tulevikusele tööle.

Materjaliteadus → Materjaliõpe
11 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Tööstuskauba Õpetus M3

poorne. Monoliitne on raske kuid kulumiskindel, poorne on kergem ja õhkuläbilaskvam, kuid murduvam. 2.süsinikkumm: jätab põrandale jäljed. 3.polümuretaan: kerge, pehme, kulumiskindel. On hästi valatav ja külma taluv. Et tald ei oleks libe valmistatakse see mustrilisena Täna päeva jalatsites kasutatakse Zig-Teck geomeetriat. Jalats on kerge ja painduv. ·Antishot süsteem : see tähendab et kontsa ja talla vaheline osa on pehmem, seega vähendam käimisel selgroo rappumist ja koormust. Kui jalatsi nimetuses on sõna AIR siis on jalats õhkpadjaga mis leevendab põrutust. Nahk jalatsite valmistamine. Nahk jalatsite tootmis etappideks on: ·jalatsi disainimine ·detailide töötlemine ·pealse vormimine ·tallutamine ·viimistlemine. Jalatsi detailid. ·kapp - kinga taga osa ·supinaator - kanna plekk ·pinsol - vahetald ·öös ·liist Jalatsite tallutamine.

Majandus → Kaubandus
6 allalaadimist
thumbnail
58
pdf

RENESSANSS

chopines - kompadega sarnanevad kingad tõstsid nende kandja maast kõrgele ning nendega oli väga raske normaalselt käia. Olukorda püüti parandada kinga nina- ja tallaosa allapoole toomisega, mis viis kõrgekontsaliste kingade leiutamiseni Kingad olid väga kallid ning nende kaitsmiseks pori, vee ja lume eest kinnitati halva ilmaga kingataldade külge kangariba abil puust platvormid ehk pantofles, ja nii ei puudutanud kingad enam maad Jalatsimood - kontsa kõrgus ning kingapealse ja -nina vorm - muutus aeg-ajalt, käies kaasas ajastu rõivamoe muutustega EHTED Ehteid oli palju Kuld, hõbe, vääriskivid (rikkalik valik), antiigi eeskujud, mütoloogilised teemad, prossid, ripatsid, kaelakeed, sõrmused, peaehted, pärlid Lehvikud Taskurätid NAISED Pikk ja kitsas nina Rüht pidi olema sirge Keskmine kehaehitus - ei tohtinud olla peenike ega ka paks Rääkides tohtis paista 4-5 hammast Väike ja korallpunane suu

Kultuur-Kunst → Kultuur
3 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Riskianalüüs: töökoht freespink

küünarnuki kõrgust käe lõdvestatud asendis. Seistes töötamisel on väga oluline valida tööjalatsid, mis toetavad jalga, on madala kontsa ja tugeva tallaga, ei pigista ega pane jalgu higistama. Liigutused Tootmistöötaja Pidevad sundliigutused põhjustavad nii lihase- Tagada töötajale piisav aeg taastumiseks d kui ka liigesekahjustusi, koormavad ja puhkepauside tegemiseks tööpäeva

Ergonoomika → Ergonoomika
13 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Soengukunst 20 saj.

kasuks. Lokitud juus jäi populaarseks 1947. aastani , eriti moodsad olid püsilokkid, mille tegmiseks kasutati uudset keemilise püsilokki meetodit. 1950-1959 Rõivamood: 50. -ndatel tekkis nn karjäärinaise seisus ja ekstra tähelepanu hakati pöörama teismelistele, kellele õmmeldi ka enda riideid. See oli Rock'n'Roll-i ja Elvis Presley ajastu. Moes oli naiselikkus, tikk-kontsad, kübarad ning Chanel`i kahevärvilised madalama kontsa ja kannarihmaga kingad. Juustega tehti samuti absoluutselt kõike, v.a. jäeti need loomulikuks. Lühikesed blondid juuksed olid siiani moes, kuid selle kõrvale tuli ka palju muud,näiteks Taylori ronkmustad lokkis juuksed. Figuur muutus lihaselisemaks. Moeiidolid: Marilyn Monroe, Elizabeth Taylor ja Brigitte Bardot. Soengumood: 50.-nadtel aastatel muudeti soenguid pidevalr ja igal võimalikul viisil. Kord kammiti

Kosmeetika → Juuksur
243 allalaadimist
thumbnail
7
odt

Jalanõud

·Kinganina on nelinurkse kujuga ·Sobivad hästi laia jalalabaga inimestele SAAPAD ·Saapad: kuni põlveni ulatuva säärega saapad ·Kõrge säärega: eriti kõrge, üle põlve ulatuva säärega saapad ·Poolsaapad: on pahkluuni ulatuva kõrgusega ning nööridega või lihtsalt jalga tõmmatavad. Viimasel juhul on saabastel tõmblukk või elastne vaheosa ­ nii saate saapad kergemini jalga. ·Saabaste kontsa kõrguseid on erinevaid KUMMIST SAAPAD ·Kumm või PVC ·Mikrovahustatud polüuretaanist ·Kaal kuni 35% vähem ning kulumiskindlus mitmeid kordi suurem ·Polüuretaani madal temperatuurijuhtivus vähendab saapasiseseid soojakadusid ning materjal säilitab oma elastsuse ka 30°C juures ·Nende kummikute tootmiseks kasutatud materjal (pealne ja välistald) sisaldab 20% nitriilkummi

Õigus → Müügiõpetus ja...
31 allalaadimist
thumbnail
19
doc

Teadus ja kultuur uusaja esimesel perioodil

18.sajandil hakkasid nii mehed kui naised kandma parukaid. Parukamood 18.sajandil kujutas vorstikesekujulist juukserulli kummagi kõrva kohal, ülejäänud juuksed kammiti kuklasse ja seoti musta paelaga kinni.Parukate tegemiseks pruugiti inimjuuste kõrval ka kitsekarvu, hobusejõhvi ning taimekiudu. Õukonna meelissoenguks oli tohutu kõrge parukas, millesse oli sobitatud liblikaid, linde, puuoksakesi ja aedvilju. Jalanõud: 17.sajand võttis omaks kõrge kontsa. Kuna meestemood nägi ette saapaid, jäi kõrge konts püsima ja neid hakkasid kandma nii naised kui mehed. Sajandi algul olid meeste ja naiste jalatsid üsna sarnased, kuid pikapeale hakkasid tekkima erinevused. Naiste jalanõud jäid lihtsaks, meeste omade välimus muutus aga üha ülepakutumaks. Saabastest oli saanud mehelikkuse sümbol ning naised kandsid neid ainult ratsutamisel. KOKKUVÕTE Uusaja esimene periood oli väga tähtis inimkonna arengus.

Ajalugu → Ajalugu
41 allalaadimist
thumbnail
22
doc

19. saj naisterõivastus

rõivastus, tualetid mitmekesisemad. Soengud: madalad, sageli rippuvate lokkidega või pärjana ümber pea kinnitatud, 13 kaunistati paeltega, pitsidega kaunistatud rättidega, kunstlilledega. nimetatakse ajastut Ülerõivad: mitmekesisemad, peamiselt keebid, ka varrukatega mantlid. Jalatsid: 50-ndatel kandilise nina ja madala kontsaga kingad. 60-ndate aastate lõpus tulid moodi poolkõrge kontsa ja kitsa sirge ninaga jalatsid. Kosmeetika. Kosmeetikavahendeid hakati kasutama märksa tagasihoidlikumalt kui varem: kogu nägu ei määritud paksult mingiga kokku, vaid püüti üksnes esile tõsta ja rõhutada looduselt kaasasaadud ilu ja võlu. Meesterõivastus Muutus praktilisemaks, lihtsustus ja demokratiseerus. Tekkisid kõik need lõiked ja põhilised siluetid, mis oma põhijoontes on säilinud tänapäevani. Peaaegu täielikult

Ajalugu → Ajalugu
45 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Barokiajastu mood

Moes olid ka briljandid. Õukonna lemmikuteks olid vääris- ja poolvääriskivid: topaas, safiir, rubiin, smagard, türkiis ja korallid. Jõukate daamide käsi kaunistasid sõrmused ja käevõrud. Juveele võisid lubada endale ainult väga rikkad ja nad kandsid neid lausa kolossaalsetes kogustes. Sagedasti aeti ka läbi järeletehtud kividega, millest parimad saadi Hispaaniast. Inglismaal valmistati ehteid mäekristallidest. 3.4.Jalanõud 17.sajand võttis omaks kõrge kontsa. Kuna meestemood nägi ette saapaid, jäi kõrge konts püsima ja neid hakkasid kandma nii naised kui ka mehed. Enese kontsade abil kõrgendamine sobib täielikult kokku barokivaimu, lopsaka riidemoe ja peenutsevate maneeridega. Kontsad tõstsid meeste enesehinnangut Moodi läksid kaunistustega kingad ning ülikute kingadel võis näha ka ehistutte. 17.Sajandi algul olid meeste ja naiste jalatsid üsna sarnased, kuid pikapeale hakkasid tekkima erinevused

Ajalugu → Ajalugu
25 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Kingade stiile läbi aegade

tornikõrgused kontsad. Teleseriaal ,,Seks ja linn" tegi kontsaga kingadest naise sümboli. (Hansen. 2012: 84-85) 2012. aastal vallutas India moeringkondades uus trend- siletod meestele. Ka Pariisis on mõned aastad juba nähtud meeste jalas kontsaga kingi. (Naistekas 2012) KOKKUVÕTE Läbi sajandite on olnud kingad ja kingade sarnased jalavarjud inimeste igapäeva elus väga vajalikud asjad. Neid on olnud erinevate kujude, kontsa kõrguste ja värvidega. Nende kandjad olid nii mehed kui naised. Algselt ei olnud olemas eraldi meeste ja naiste kingi vaid kõik kandsid samu jalatseid. Mida aeg edasi, seda rohkem hakkas tekkima meeste ja naiste jalatseid. Ajamöödudes loodi ka kõrgema säärega jalatseid. Kõige vanemad ja esimesed teada olevad jalavarjud on sandaalid. Neid on mugav kanda ja pealegi väga lihtne valmistada. Need on küll kantavad vastavas kliimas, kuid tänapäeval ülemaailma vägagi kuulsad. Mõned

Ajalugu → Ajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
14
rtf

Moeleksikon

Lisandid: tavaline päeva triiksärk - valge või pastell värv, kerge triibuga või ruuduga. Juurde käid kidlasti tavaline klassikaline pikk lips. Kikilips on selle ülikonnaga lubatud ainult USA's. Lips peab ulatuma kuni püksirihmani, seda peab kandma noormees kui ta esineb. Püksirihm peab olema ehtsast nahast. Kingad on nööritavad ja peenikesed. Kui on üherealine ülikond siis vesti ei panda alla. Pükste pikkus - kui mees seisab siis esiots langeb kinga esitsale ja tagant kontsa pooleni. Naine tavaliselt ei kanna täispikka kleiti. Võib kanda ülikonda või lihtsalt pluus ja seelik. Materjal peab olema pidulik, mitte õhuke. Lõpuõhtu riietus: Tüdrukutel ei tohi olla õlad paljad, dekoltee ja kingad peavad olema kinnised. Meik ja kleidi värvus peavad olema tagasihoidlukud ja kleidi pikkus ei tohi ulatuda põlvedest ei üles- ega allapoole. Väike must kleit: Termini “väike must kleit” tõi 1930. aastatel moemaailma kuulus

Muu → Käsitöö
74 allalaadimist
thumbnail
31
docx

KickBoxing

kas pähe või kehale · Semi-circular kick -45 graadi ümmargune löök · Roundhouse kick or circle kick ­Ümmargune löök kooskeerutamisega · Seal on suur eri löögi tehnika hulk, sealhulgas ketramised peksad, peksimne hüpates ja muud variandid, näiteks: · Hook kick (heel kick) ­poolringikujulist tugilöök, tuntud kui "Vikerkaar". · Rist löök · Axe kick ­ kontsa kick ette, nagu kirves - päris amplituudne löök · Back kick ­see löök rakendatakse sagedamini kaugele jala ja keeramisega · Sweeping ­ üks jalg või mõlemad j võivad olla kasutatud sõltuvalt nende seisukohta, tasakaalu ja jõudu. Sellised löögid võib ka kasutada keeramisega ja kui ka hüpates. 5.3. Keelatud löögid · Löök ilma sõrmikateta · Sisekülje sõrmiku löök · Rusika külje löök(lubatud semi-contact võitluses)

Sport → Kehaline kasvatus
34 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Töötervishoiu (TTH) ja tööohutus (TO)

Väldi: - Puhkepausi ajal võimalik istuda. - Suurte raskuste tõstmist lihasjõul, eelista masinaid. - Põrand ei oleks libe või ebatasane. - Väldi põranda pinnal või õlast kõrgemal olevate raskuste tõstmist. Sobiv haardekõrgus Seisva töö juures peavad olema sobivad jalatsid. Mitte kontsaga või kontsatud. Kontsa põranda pinnast on 70-80 cm. kõrgus 2-4 cm, tugeva tallaga, kindlalt jalas, kinnised jalanõud (kui millegi kukkumisoht). - Väldi tõstmist kaugemale, kui 2 m. Suuremad lubatavad raskused tõstmise tööl on: * mehed episoodiliselt 55 kg, regulaarselt 35 kg

Meditsiin → Tööohutus ja tervishoid
118 allalaadimist
thumbnail
38
doc

NAISTEMOOD MAAILMASÕDADE VAHEL

Kaunistused olid minimaalsed, kuna sellised olid vajadused. Naised kõikjal kasutasid majapidamisasju, nagu näiteks tsellofaani ja toru puhastajaid, et luua pidulikke kingadekoratsioone. 19 Kõike töödeldi ümber, mis andis asu nutikatele reklaamidele, näiteks nagu Vogue'i ,,Kordus ja Parandus". Vabrikutes toodeti vaid militaarseid kaupu. Ameerikas loodi kingadele regulatsioonid. Näiteks kontsa kõrguseks võis olla vaid üks toll, värve oli kuus ning sukki polnud võimalik osta. Ajakirjad ja ilusalongid aitasid ideedega, kuidas jalgu värvida meigiga. Kuna see oli väga ebapraktiline, muutusid põlvikud väga populaarseteks. Kokkuvõtteks võib öelda, et naiste kingad arenesid Victoria ajastul levinud mustadest paeltega saabaskingadest lahtiste, kõrgekontsaliste, kaunistatud, eredavärviliste kingadeni. Peamiseks

Kultuur-Kunst → Moe ajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
12
doc

üldiselt füüsikast

kõrgusel. Kui suur oli põllule langenud vihmapiiskade potensiaalne energia enne vihma? Kas energia muutus täielikult piiskade kineetiliseks energiaks? 4. Keha mass on 1 kg ja ruumala 400 cm3. 5. Väidetakse, et tütarlaps teravate kontsadega kingades lõhub rohkem põrandat kui elevant. Kas see on tõsi, kui elevandi mass on 3 t. 1 jalajälje pindala on 3 dm 2. Tütarlapse mass on 40 kg ja ühe kinga kontsa pindala on 2,5cm2, eeldame, et 50% tütarlapse raskusest langeb kontsale. 6. Kui suurt jõudu on vaja rakendada, et tõsta veest kivi, mille mass on 30 kg ja ruumala 11,5 dm 3 (vee tihedus on 1000 kg/m3). 7. Keha, mille ruumala on 500 dm 3 tõstetakse kraana abil 4 m kõrgusele. Kui palju tehakse tööd? (tihedus on 7000 kg/m3). 8. Vee välja pumpamisel 8 meetri sügavusest kaevust arendas pumba mootor võimsust 1 KW. Kui kaua peab

Füüsika → Füüsika
158 allalaadimist
thumbnail
53
doc

Uurimustöö: ILU, RÕIVASTUS JA MOOD LÄBI AEGADE..

normaalselt käia. Olukorda püüti parandada kinga nina ja tallaosa allapoole toomisega, mis viis kõrgekontsaliste kingade leiutamiseni. Kingad olid väga kallid ning nende kaitsmiseks pori, vee ja lume eest kinnitati halva ilmaga kingataldade külge kangariba abil puust platvormid ehk pantofles, ja nii ei puudutanud kingad enam maad. 37 Jalatsimood ­ kontsa kõrgus ning kingapealse ja ­ nina vorm ­ muutus aegajalt, käies kaasas ajastu rõivamoe muutustega. 1580.aastal hakati kasutama kingarihmu, mis kinnitati jalalaba pealt paelte või nööridega. Ehted: Firenze juveliirid viisid renessansi ajajärgul ehtekunsti nii kõrgele tasemele, et see muutus käsitööst kunstiks ning ehe lakkas olemast paljalt iluasjake. Ehete kujundamisega tegelesid kuulsad kunstnikud, nende ideed teostasid juveliirid.

Kirjandus → Kirjandus
282 allalaadimist
thumbnail
53
doc

Uurimistöö: Ilu, rõivastus ja mood läbi aegade.

normaalselt käia. Olukorda püüti parandada kinga nina ja tallaosa allapoole toomisega, mis viis kõrgekontsaliste kingade leiutamiseni. Kingad olid väga kallid ning nende kaitsmiseks pori, vee ja lume eest kinnitati halva ilmaga kingataldade külge kangariba abil puust platvormid ehk pantofles, ja nii ei puudutanud kingad enam maad. 37 Jalatsimood ­ kontsa kõrgus ning kingapealse ja ­ nina vorm ­ muutus aegajalt, käies kaasas ajastu rõivamoe muutustega. 1580.aastal hakati kasutama kingarihmu, mis kinnitati jalalaba pealt paelte või nööridega. Ehted: Firenze juveliirid viisid renessansi ajajärgul ehtekunsti nii kõrgele tasemele, et see muutus käsitööst kunstiks ning ehe lakkas olemast paljalt iluasjake. Ehete kujundamisega tegelesid kuulsad kunstnikud, nende ideed teostasid juveliirid.

Kultuur-Kunst → Rõiva ajalugu
39 allalaadimist
thumbnail
25
doc

Eesti kirjanduse kokkuvõte

Teiste supp- Saksa-Vene sõda ja soomepoisid, pluss siis veel need kämbud. ''Patül läks paanikasse sattunud meestele vastu: kepi najal ja longates, mädanev haav reies. Ta polnud ei ärevuses ega õieti isegi mitte tige. Läks nagu meister vabrikus seadma korda masinaosa, mis ajutiselt on hakanud tõrkuma. Ja pabin meeste seas kadus.'' ''Kuradi tore oli vaadata: pikk suurtükk oli allapoole longus nagu sandi munn.'' ''Jäime sakslaste ja venelaste suurte torude vahele nagu sitikas kontsa ja põranda vahele.'' Heino Susi Sündis 27.juulil 1925.aastal Tallinnas. Tema isa Arnold Susi tegutses advokaadina, ema Ella Susi õpetas ajalugu ja kodanikuõpetust Elfriede Lenderi tütarlastegümnaasiumis, täites samal ajal ka kooli inspektrissi kohuseid. Perekonnas valitses kindel rahvuslik ja demokraatlik vaim ja ustavus Eesti Vabariigile, mis lõi aluse kirjaniku maailmavaatele kogu eluks. 1933

Kirjandus → Kirjandus
366 allalaadimist
thumbnail
0
docx

V. Hugo Jumalaema kirik Pariisis terve raamat

1 VICTOR HUGO_JUMALAEMA KIRIK PARIISIS ROMAAN Tõlkinud Johannes Semper KIRJASTUS ,,EESTI RAAMAT" TALLINN 1971 T (Prantsuse) H82 Originaali tiitel: Victor Hugo Notre-Dame de Paris Paris, Nelson, i. a. Kunstiliselt kujundanud Jüri Palm Mõni aasta tagasi leidis selle raamatu autor Jumalaema kirikus käies või õigemini seal uurivalt otsides ühe torni hämarast kurust seina sisse kraabitud sõna . ' ANAT KH Need vanadusest tuhmunud, üsna sügavale kivisse kraabitud suured kreeka tähed, mis oma vormi ja asendi poolest meenutasid kuidagi gooti kirja, viidates sellele, et neid võis sinna kirjutanud olla mõne keskaja inimese käsi, kõigepealt aga neisse kätketud sünge ja saatuslik mõte, jätsid autorisse sügava mulje. Ta küsis eneselt ja katsus mõista, milline vaevatud hing see pidi küll olema, kes siit maailmast ei tahtnud lahkuda ilma seda kuriteo või õnnetuse märki vana kiriku seinale jätmata. Hiljem on seda seina (ei mäleta küll täpselt, millist j...

Kirjandus → Kirjandus
90 allalaadimist
thumbnail
281
docx

M.Twain Tom Sawyeri seiklused, terve raamat

luusisin nukralt ringi ja olin valvel. Läksin alla aeda ja ronisin üle kõrge plangu. Maas oli tollipaksuselt värsket lund ja ma nägin kellegi jälgi. Need tulid kivimurrust ja peatusid pisut trepi juures ja läksid siis edasi ümber aia. Oli veider, et nad ei läinud sisse, kuigi neid oli mulgu juures. Ma ei saanud sellest tolku. See oli kuidagi väga kummaline. Pidin jälgi mööda edasi minema, aga enne kummardasin, et neid uurida. Esiti ei märganud ma midagi, aga siis märkasin. Vasema kontsa all oli jämedatest naeltest rist, et kuradit eemal hoida. Silmapilk olin püsti ja leekisin künkast alla. Vaatasin ühtepuhku üle õla, aga ei näinud kedagi. Olin kohtunik Thatcheri juures 'nii ruttu kui sain. Ta küsis: «Noh, mu poiss, miks sa nii hingeldad? Kas tulid oma intresside järele?» «Ei, sir,» ütlesin, «on siis neid mulle tulnud?» «Oo ja, poole aasta intressid tulid eile õhtul? Üle saja viiekümne dollari. Terve varandus sulle.

Kirjandus → Kirjandus
184 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun