Kui enne märkisin, et suureks võimaluseks on see, et kui kliendid usaldavad, aga võib vastupidiselt olla ohuks see kui ei usaldata. Kui tegu pole pankadega, siis unustatakse ära vastaspoolne risk, usaldatakse oma raha äpitootjate kätte, et saada kiiremaid ülekandeid aga mis on nende taust ja kes neid kontrollib. Kindlasti on üks ohte ka see, et kui Transferwisel läheb maailmaturul väga hästi, siis tekib juurde ka palju konkurente. Transferwise konkurendid ja investorid Kulla- ja valuutakontsern Tavid lõi aprillis 2015 tütarfirma AS TavexWise, millega kavatseb hinna ja kiiruse koha pealt Transferwisega konkureerida. Lisaks sellele on Transferwise konkurentideks ka pangad, kuna ettevõtte kaudu saab teha kiiremaid ülekandeid ja odavamalt, siis pankade ja Transferwise vahel tekkinud konkurents. Transferwise teeb koostööd LHV-ga aga TransferFast, kes on samuti TransferWise konkurent
TERVISESPORDIKESKUS Seminaritöö Pärnu 2013 SISUKORD Sissejuhatus.......................................................................................................................3 1. Situatsiooni lühianalüüs.................................................................................................4 1.1. Asukoha ja võimaluste kirjeldus.............................................................................4 1.2. Kliendid, partnerid ja konkurendid.........................................................................5 2. Ettepanekud...................................................................................................................7 Kokkuvõte.........................................................................................................................8 Viidatud allikad..................................................................................................................9
selliseid teenuseid mida nad soovivad. 2. Majanduskeskkond- majandualanguse korral tarbijad hindavad kriitilisemalt teenuste hinna ja kvaliteedi kooskõla, selle tulemusena võib tarbimine väheneda. Eelistatakse soodsamaid teenusete pakkujaid. 3 1. Määratleda valitud teenuse või teenuse tootja vahetud, lähedased, kaudsed ja üldised konkurendid. TEENUSED samad erinevad Otsesed konkurendid Üldised konkurendid samad TARBIJAD Vanalinna Lõikus ja Heaolusalong ja soenguegemine samas Kuldne Juus (samas salongis linnas) püiklientidele erinevad
mudeli kohta. Kogu tulemus saavutatakse alles nelja kuni viie aasta jooksul. Kaubakategooriate juhtimise põhilised taktikalised elemendid kaupluses, mille abil saavad jaekaupmehed ellu viia juhtimise plaane ning samas ka mõjutada ostjate oste. Põhilised on hinnakujundus, toodete paigutus ja promotsioon. Üks põhiline kaubakategooria juhtimise juures on konkurents. Konkurentsieelise saavutamiseks peab ettevõtte näitama paremaid tulemusi kui konkurendid. General Electricu juht Jack Welch toetus ettevõttet püstitades lihtsale põhimõttele: kui ettevõttel pole konkurentsieelist, siis pole mõtet ka konkureerida. Jaekaubanduses on konkurentsieelise loomise võimalustena konkreetsed strateegiad, mille rakendamine võimaldab saavutada püsiva eelise. (vt Joonis 1) Tegevused Strateegia:Tarneahelajuhtimine (supply chain management)
........................................................................5 Tootmine..................................................................................................................................6 Keskkond................................................................................................................................. 7 TURUSTAMINE.........................................................................................................................7 Konkurendid ja konkurents......................................................................................................8 ETTEVÕTTE JUHTIMINE JA PERSONAL...........................................................................11 PROJEKTI MAKSUMUS JA RAHASTAMINE..................................................................... 12 PROJEKTI RISKIFAKTORID................................................................................................. 13 SWOT analüüs...........................
Sellejaoks et muuda müüki effektiivsemaks ja mitte umbes rapsida. Mis on turunduskommunikatsiooni eesmärgid? Suunata tarbijat ostma konkreetse ettevõtte toodet või teenust. Selgita kommunikatsiooniprotsessi. Saatja-teade(kontekst)-vastuvõtja-tagasiside Millised on suhtekorralduse sihtrühmad? Potensiaalsed ja olemasolevad kliendid Potensiaalsed ja olemasolevad töötajad Aktsionärid Konkurendid Investorid Avalikkus Mis on müra kommunikatsioonis ja too näiteid? Müra situatiivsed, semantilised ja füüsilised tegurid, mis takistavad kommunikatsiooni protsessi sujuvat kulgemist. Mida tuleb arvestada sõnumi koostamise juures? Selge, arusaadav kõigile, piisava pikkusega, parem lühike. Millal on isiklikul müügil toetusmeetmestikus oluline tähtsus?
ettevõtte eeliseid ja peamiseid konkurente. Nimeta igast kriteeriumist minimaalselt kolm (maksimumi ei ole määratletud). Toote/ teenused: Ettevõtte eelised: * Puuviljad * Alati värske kaup * Juurviljad * Tervislikkus * Smuutid * Meeldiv teenindus Kliendid: Peamised konkurendid: * Lapsed * Jäätise puhvetid * Noorukid * Sunset Clubi väliterass * Isad, emad, vanemad inimesed * Steffani Pizza (ranna) 4. ETTEVÕTTE PÕHIEESMÄRK, TURUNDUSEESMÄRGID. Käesolevas blokis tuleb kirjeldada ettevõtte põhieesmärki (võite kirjeldada ka ettevõtte alaeesmärke; samuti visiooni, missiooni). Oluline on kirjeldada turunduse eesmärke, s
Mikrokeskkond 1. Tarnijad- Põhitarnjateks Depileve OÜ ( täävahendid), Tradehouse OÜ ( töövahendid), Hurmus OÜ ( tooted ja töövahendid). Lisaks ootan hinnapakkumisi erinevatelt firmadelt, kes pakuvad muud tööks vajalikku. 2. Vahendajad- võimalusel käin kaubal ise järel. Kasutan ka eestisiseseid postiteenuseid, nagu DPD, Eesti Post jne. Turundusteenuse pakkujaks olen valinud NewWay disain OÜ, kes koostab ettevõtte logo, koduleht, kliendi- ja kinkekaardid. 3. Kliendid- Ettevõtte klientideks on Põltsamaa linna ja selle lähiümbruses elavad inimesed. Ettevõttesse on oodatud noored ja vanemad, mehed ja naised. Kauplus- salongi kliendiks on inimene, kes soovib ja hindab personaalset lähenemist ning kvaliteetset kaupa. 4. Konkurendid- Minu ettevõtte konkurentideks on eelkõige Põltsamaa linnas töötavad kosmeetikud ning kõik kauplused, kes müüvad laiatarbe kosmeetikat. 5. Huvigrupid- Ettevõte puutu...
Mikroökonoomika MKF ja oligopol Arvestustest 4 MC ATC MR D q Saab majanduskahjumit On pika perioodi tasakaalupunktis On kasumilävel Saab majanduskasumit 8. Oligopoli murtud nõudluskõver põhineb oletusel, et: Firma konkurendid järgivad nii tema algatatud hinna tõstmist kui alandamist Firma konkurendid järgivad firma algatud hinna tõstmist, kuid ignoreerivad hinna alandamist Firma konkurendid järgivad firma algatatud hinna alandamist, kuid ignoreerivad hinna tõstmist Harus pole mingit toodangu diferentseerimist 9. Murtud nõudluskõvera korral on oligopol: Huvitatud olemasoleva hinna säilimisest, isegi kui kulud suuresti muutuvad
Ennistati kauplemisvabadus ja eraettevõtetele anti luba tegutseda. Enamik majandusest jäi siiski riigi kontrolli alla. Kujunes välja omapärane segamajandus. Majandus hakkas ebaühtlaselt arenema ning arengu nõuded sattusid vastuollu kommunistliku partei absoluutse võimu kontrolliga. Uus majanduspoliitika tuli kommunistide arvates likvideerida. 1924.aastal suri Lenin ning tema asemele astus võimule tagasihoidlikul peasekretäri kohal töötanud Josif Stalin. Konkurendid alahindasid Stalinit, kes tõrjus tugevamad konkurendid välja ning pöördus seniste liitlaste vastu. Stalini ainus eesmärk oli- saada võim. 1929.aastaks oli Stalin saanud ainuvõimu ning sellele järgnes isikukultus. Teda hakati igati ülistama. Täieliku võimu saavutamiseks likvideeris Stalin igasuguse eraettevõtluse ning võttis kursi maailmarevolutsioonile. Ta asus ette valmistama maailma vallutamist. Ta käivitas ulatusliku
Tartu 2011 Turustuskontseptsioon: Turustuskontseptsiooni vahenditeks reklaam ja müük ning eesmärgiks kasum käibe kasvult. Tarbija ostab seda, mille vastu on tootja suutnud huvi äratada. Ülesandeks on müüa (sageli agressiivselt) kättesaadavatest ressurssidest toodetut. Võib tekkida vastuolu tarbijate soovidega. Turunduskontseptsioon: Firma peab uurima konkreetselt määratletud sihtturuvajadusi ja soove. Pakume nende vajaduste paremaid rahuldusvõimalusi kui seda teevad konkurendid. Organisatsiooni kõik tegevusvaldkonnad orjenteeritakse tarbija vajaduste rahuldamisele mille läbi, taotletakse pikaajalist kasumit. Mis on tervikliku turunduse kontseptsioon? "Turundus seisneb korporatiivsete eesmärkide saavutamises sel teel, et rahuldatakse klientide vajadused konkurentidest paremini." David Jobbler Turunduse kontseptsiooni keskmes on klientide soovide ja vajaduste rahuldamine. Inimese põhivajadusteks on vajadus õhu, toidu, riietuse, varjualuse, turvalisuse,
majandus, seda enam suudetakse soetada endale uuemaid jogurteid. Mida rikkam on tarbija, seda suurem võimalus on tootjal oma toodet arendada. Ka demograafiline keskkond mõjutab jogurtite tarbimist; mida suurem on rahvaarv ja mida tihedamalt asustatud, seda suurem on ka tarbimine selles piirkonnas. Kus on rahvastik tihedam, seal levivad kiiremini ka reklaam uudis- ja söögitoodete kohta. Üldised konkurendid Otsesed konkurendid Kõik tootjad, kes pakuvad tooteid tavatarbijale. Nt. toiduainete, kodutehnika tootjad. Kõik tavatarbijale jogurtite tootjad. Nt. Dr.Hellus, Valio Alma Kaudsed konkurendid Ei ole konkurendid Kõik jogurtite tootjad. Nt. Valio Alma Kõik tootjad, kes ei tooda
tõttu söögikohtades hinnad tõuseks ning inimesed ei käiks enam nii palju väljas söömas. · Majanduse langus Inimeste sissetulekud vähenevad ning väljas söömine muutub liiga kalliks, selle asemel hakatakse rohkem kodus süüa tegema. TOOTED samad erinevad Otsesed konkurendid Üldised konkurendid Söögikohad, kes Reisifirmad, Spa- d, pakuvad pastat. mugavustooted Werner, Dedi; La Dolce Vita Kaudsed konkurendid Ei ole konkurendid Toidupoed, Apteek, Kiirtoidu kohad Auto teenindus · Üldised konkurendid - kõik tegutsevad ettevõtted, ühingud, organisatsioonid, kes elanikkonnale midagi müügiks pakuvad. Inimene peab valima, mida ta tarbib oma piiratud ressursside korral tagamaks enda rahulolu.
tunnused nagu rahvaarv, koosseis, ettevõtteid, kes konkureerivad omavahel. rühmadevahelised proportsioonid, Kaup on väheste erisustega, uutele turule geograafiline paiknevus, sooline jaotus, tulijatele tehakse takistusi. Oluliseks sündide arv, vanuseline struktuur, tunnuseks on see, et iga ettevõte peab kihistumine klassidesse, keskmise arvestama, kuidas konkurendid leibkonna suurus, haridus, ametialad, reageerivad tema tegevusele. Mõeldakse elukutsed jne kas üksteisega konkureerida, või siis ● Huvigrupid - rühmitused, kes tunnevad konkurentsi vältides tootmisalane vahetult või kaudselt huvi ettevõtte kokkulepe sõlmida. tegevuse vastu ja võivad seda ● Monopol - turuvorm, kus on üks müüja, märkimisväärselt mõjutada
Konkurents on võitlus klientide pärast, mida peavad kõik samu vajadusi rahuldavad ettevõtted. Konkurents ettevõtete vahel muutub üha teravamaks ja seda põhjustavad eelkõige ettevõtete arvu suurenemine, tootehindade üleüldine alanemine ning tarbijate ja ettevõtjate targemaks muutumine. Konkurendid Ettevõtjana tuleb rinda pista kolme taseme konkurentidega, kellest kõige tõsisem võitlus turu ja klientide pärast käib otseste konkurentidega. Otsesed konkurendid (nimetatakse ka esmasteks konkurentideks) on kõik ettevõtted, mis pakuvad tarbijatele analoogseid tooteid või teenuseid. Potentsiaalne konkurent (teisene konkurent) on ettevõte, mis võib tulevikus hakata analoogseid tooteid või teenuseid pakkuma. Võimaliku konkurendi toode ei ole praegu täpselt samasugune, kuid see rahuldab analoogseid vajadusi. Näiteks soovides toota limonaadi (karastusjookide turg), on kõik limonaadi valmistavad tootjad otsesed
........................................................ 5 Elutsükkel............................................................................................. 6 Kaubamärk............................................................................................ 6 2. Kliendid................................................................................................... 7 3. Toote positsioneerimine..........................................................................8 4. Konkurendid............................................................................................ 9 5. Mayeri pesugeel Sensitive.....................................................................10 Toote kirjeldus..................................................................................... 10 Müügiargumendid...............................................................................11 Kliendid.............................................................................
Kuna toode ei saa eksisteerida ilma tarbijata, siis mõjutab just see makrokeskkond antud toote tarbimist. Teiseks võib toote tarbimist mõjutada ka tehnoloogiline keskkond (uued materjalid ja toorained, seadmete areng, infotehnoloogia areng ), inimestele meeldib uus ja uhke tehnoloogia saavutus, mis paneb oma vanu telefone välja vahetama. 2 2. Mobiiltelefoni vahetud, lähedased, kaudsed ja üldised konkurendid. TARBIJAD Erinevad samad samaTOOT Üldised konkurendid: Kaudsed konkurendid: ED Jalgratas Lauatelefon Köögitehnika Mängukonsoolid DVD-mängija GPS-seadmed d
tõmmata tähelepanu, panna omandama, kasutama või tarbima. Tasandid- 1.Toode ideena- põhiline kasu või teenus. 2. Toode reaalses teostuses-omadused,kvaliteet,pakend,kaubamärk,väliskuju 3.Toode lisanditega-müügijärgne teenindus,garantii,krediit,järelmaks. 4. Toote aura-teiste hankijate soovitused,st maine,tarbija kvaliteedi,väärtse taju. 10.Konkurents Konkurendid on kõik samal turul tegutsevad ettevõtted. -vahetud konkurendid ehk otsesed konkurendid- ettevõtted, kes pakuvad samasugused tooteid samasuguste vajadustega tarbijatele (nt. habapastad- Blndamed ja colgate) -kaudsed konkurendid- pakkujad, kes pakuvad erinevatele tarbijatele vormilt või fynktsioonilt sarnaseid tooteid (nt erinevad toidupoed- säästumarket ja kaubamaja) - üldised konkurendid- kõik samal turul tegutsevad ettevõtted -ei ole konkurente- (nt. rasketööstusele seadmete valmsiatmine ja ettevõtted, kes toodavad õpilastele töövihikuid)
Sisukord Sisukord..........................................................................................................................1 1. Tutvumine organisatsiooni organisatsioonilise struktuuri ja tegevusvaldkondadega 2 2. Turundustegevus........................................................................................................ 3 2.1 Ettevõtte tarnijad ja kliendid................................................................................ 3 2.2 Ettevõtte konkurendid.......................................................................................... 3 3. Personalitöö................................................................................................................4 3.1 Kaardi instrueerimine...........................................................................................4 4. Raamatupidamise töökorraldus.................................................................................. 4 5. Raamatupidamisdokumendid...........
praktikas. Meie ettevõte pakub tenust kus loomapidajal on võimalik abi küsida ja meie aitame. Samamoodi arendame me välja lemmiklooma hotellid, kuhu on võimalik oma looma tuua ajaks kui ise ollakse reisil või siis kui enam ei jätku aega looma eest hoolitsemiseks. Suhteliselt uus on ka lemmikloomade jalutamisteenus. Samamoodi tegutsevad meie ettevõtte juures lemmiklooma klubid, mis nõustavad ja õpetavad lemmiklooma pidajaid. 2.3. Konkurendid Eestis on Tallinnas, Tartus ja Võrus kokku viis hotelli, kus lemmikloomad võivad oma puhkust veeta. Lemmikloomade jalutusteeninduse pakkumisega alustati alles sellel aastal Tallinnas. Seega Pärnus konkurentsi pakkuvat ettevõtet hetkel ei ole. Konkurentidena võivad tulla kõne alla kolm registreeritud loomakliinikut: · Kenno Loomakliinik Tallinna mnt 77, Pärnu Tel: (44) 30 878, 56 464 264 · OÜ Terveks Riia mnt.109, Pärnu Tel: (44) 70 023
...............................................................3 1.2 Võrdluskriteeriumide püstitamine, andmete kogumine ja toodete võrdlemine.......................................................................................................... 3 1.3Võrreldavate toodete analüüs........................................................................4 2. MÄÄRATLEDA VALITUD TOOTE VÕI TOOTE TOOTJA OTSESED, ÜLDISED JA KAUDSED KONKURENDID........................................................................................ 7 KASUTATUD ALLIKAD.............................................................................................. 8 1. VÕRRELDA JA ANALÜÜSIDA KOLME SAMA VAJADUST RAHULDAVAT TOODET MIDA PAKUVAD ERINEVAD ETTEVÕTTED.......................................................................3 1.1 Rahuldatava vajaduse kirjeldamine..........................................................
lakkamatute rünnakute all, mis kohati meenutab lausa sõjategevust. Selleks, et konkurentsisõjas võita, on vaja koondada reservid ja ressursid võimalikku läbimurdekohta (sinna, kus tootel või teenusel on suurim väljavaade olla edukas) ja asjalikku luureinfot vastaste kohta. Konkurents turunduses Ettevõtjana tuleb rinda pista kolme taseme konkurentidega, kellest kõige tõsisem võitlus turu ja klientide pärast käib otseste konkurentidega. Otsesed konkurendid (nimetatakse ka esmasteks konkurentideks) on kõik ettevõtted, mis pakuvad tarbijatele analoogseid tooteid või teenuseid. Konkurents turunduses Potentsiaalne konkurent (teisene konkurent) on ettevõte, mis võib tulevikus hakata analoogseid tooteid või teenuseid pakkuma. Võimaliku konkurendi toode ei ole praegu täpselt samasugune, kuid see rahuldab analoogseid vajadusi. Konkurents turunduses Näiteks soovides toota limonaadi (karastusjookide turg), on kõik limonaadi
Tesla model s: elektriline sedaan auto, tagavedu, 5 ukseline, mootori Pikkus: 4,976m võimsus 85KW, akude Laius: 1,963m Kõrgus: 1,435m piisavus Mass: 2108kg Toote plussid ja miinused Plussid: Vähem saastada loodust Sõidukulud väiksemad Mugavam kasutada Väiksem müra tase Minused: Tänapäeval on väga kallis auto Pole võimalik igas kohas panna akude täitma Kallis remont Konkurendid ja sihtrühm Konkurendid: Teised sama klassi autod Nissan Mitshubishi Renault Ford Sihtrühm: Ettevõted (nt. takso firmad) Rohkem rikkad mehed ja naised; 30-45; Euroopa maadest inimesed Me tahame muuta Maailm!!! Tesla Motors on isiklik kampaania, mis asub Papo-Altos, California, USA. Reklammimis võimalused on ajalehed, raadio, televisioon, Internet: Rikkas kampaania Sponsorid:
Tasandid- 1.Toode ideena- põhiline kasu või teenus. 2.Toode reaalses teostuses-omadused,kvaliteet,pakend,kaubamärk,väliskuju 3.Toode lisanditega-müügi järgne teenindus,garantii,krediit,järelmaks. 4. Toote aura-teiste hankijate soovitused,st maine,tarbija kvaliteedi,väärtsetaju. 5.Arenguvõimeline toode- toode koos tuelvikus kasutatavte lisanditega 10.Konkurents Konkurendid on kõik samal turul tegutsevad ettevõtted. -vahetud konkurendid ehk otsesed konkurendid- ettevõtted, kes pakuvad samasugused tooteid samasuguste vajadustega tarbijatele (nt. hambapastad- Blendamed ja colgate) -kaudsed konkurendid- pakkujad, kes pakuvad erinevatele tarbijatele vormilt või funktsioonilt sarnaseid tooteid (nt erinevad toidupoed- säästumarket ja kaubamaja) -üldised konkurendid- kõik samal turul tegutsevad ettevõtted -ei ole konkurente- (nt. rasketööstusele seadmete valmsiatmine ja ettevõtted, kes toodavad õpilastele töövihikuid)
...................................................................................4 2.1.4. Tegevdirektor....................................................................................................... 4 3. KONKURENTS.................................................................................................................5 3.1. Konkurents.................................................................................................................. 5 3.1.1. Otsesed konkurendid iseloomustus...................................................................5 3.1.2. Eeldatavad konkurendid iseloomustus..............................................................5 3.1.3. Ettevõtte konkurentsieelised ja strateegia ........................................................... 5 4. TURUNDUSSTRATEEGIA .............................................................................................6 4.1. Püsiklientuur, nende osakaal müügist, maksetingimused.
aasta tagant arvuti välja vahetada. See teeb arvutite tarbimise suuremaks. Ka demograafiline keskkond mõjutab arvutite tarbimist; mida suurem on rahvaarv ja mida tihedamalt asustatud, seda suurem on ka tarbimine selles piirkonnas. Kus on rahvastik tihedam, seal levivad kiiremini ka reklaam uudis- ja moetoodete kohta. 2. Määratleda valitud toote või toote tootja otsesed, üldised ja kaudsed konkurendid (õpik lk 75). TOOTED samad erinevad Otsesed konkurendid Üldised konkurendid Kõik tavatarbijale sülearvutite Kõik tootjad, kes pakuvad tooteid tootjad. Nt. DELL, HP tavatarbijale. Nt. toiduainete, kodutehnika tootjad. Kaudsed konkurendid Ei ole konkurendid Kõik arvuti tootjad. Nt. Kõik tootjad, kes ei tooda
enam suudetakse soetada endale uuemaid ja paremaid telefone. Telefonide areng on suht kiire ja see paneb inimesi paari aasta tagant ostma uusi mudeleid ja see teeb telefonide tarbimise suuremaks. Mõjutada võib ka demograafiline keskkond, mida suurem on rahvaarv ja mida tihedamalt asustatud, seda suurem on ka tarbimine selles piirkonnas. Kus on rahvastikku rohkem, seda kiiremini levivad ka igasugused reklaamid toodete kohta. 2. Otsesed konkurendid: Apple, Samsung, LG, Nokia Kaudsed konkurendid: mängukonsoolid, mp3-mängijad, Üldised konkurendid: arvutid Ei ole konkurendid: toidukaup, riided
8) Millised turunduse makrokeskkonnas toimuvad sündmused või trendid võivad mõjutada antud toote tarbimist? Tooge vähemalt kaks erinevat sündmust või trendi (välja arvatud majanduslangus ja majanduskasv) ja nende selgitust, kuidas toodud sündmused või trendid mõjutavad antud toote tarbimist. Vastuseid tuleb põhjendada! 2. Määratleda valitud toote või toote tootja otsesed, üldised ja kaudsed konkurendid (õpik lk 75). Põhjendage vastust. TOOTED samad erinevad Otsesed konkurendid Üldised konkurendid samad TARBIJAD erinevad 3 Kaudsed konkurendid Ei ole konkurendid
EESTI ELEKTRITURU AVANEMINE ELEKTRITURU AVAMISEGA KAASNES: Elektrihind tõusis 2013. aastal, kuid langes 2014. aastal. Elektriostmise skeem pärast 2013. aasta 1. jaanuarit: https://www.energia.ee/et/elektrituru-toimimine 10 OLIGOPOOLNE TURG vähe osalejaid toodang diferentseeritud või ühesugune turule tulek raskendatud, kuna konkurendid suured ja tugevad tugev konkurents nii hinna osas kui koha eest turul näited: arvutid, teras, bensiin 11 OLIGOPOOLSE TURU VORMID TOODANGU JÄRGI Puhas oligopol firmad toodavad ühesuguseid tooteid nt. tsement, suhkur, teras, kemikaalid, alumiinium Diferentseeritud oligopol firmad toodavad väheste eristustega tooteid nt. karastusjoogid, arvutid, autod, pesupulber, sigaretid, aspiriini tabletid
rohkem toitu. Tuul Selgitus:Tugeva tuule korral on põdral raske toitu kätte saada ning liikuda kuna tuuletakistus on väga suur. Tugev tuul liigutab taimi nii kõvasti, et raske on neid kätte saada Biootilised tegurid Inimmõju Selgitus:Inimesed kujutavad endast ohtu põtradele. Jahimehed jahivad väga palju põtru ning põdrad ei oska endid kaitsta ning kaotavad seetõttu oma elu. Konkurendid Selgitus: Konkurendid võivad võtta põdrapullilt ära põdralehma. Kui põdrapull piisavalt hirmutavat ning samas põdralehma jaoks atraktiivset häält ei tee, on suur tõenäosus, et mõni teine põdrapull tuleb asja uurima ja nad võivad omavahel ka sarvepidi kokku minna,mille tulemusel on suur tõenäosus,et nad surevad. Toit Selgitus: Toit mõjutab seda, kui aktiivne on põder. Kui ta saab piisavalt toitu, on tal ka energiat liikumiseks rohkem. Vastassugupool
➔ Turu- ja kliendikäitumine ➔ Sihtriikide regulatsioonid ➔ Uute konkurentide tekkimine ➔ Konkurentide hind ➔ Uued määrused 6. Konkurendid Otsesed konkurendid: Linda Line, Viking Line, Eckerö Line. Käive (2016) Kasum Töötajate arv Tallink 455 667 000€ 59 100 000€ 537 Linda Line 6 754 990€ ??? 66 Viking Line 14 272 662€ 8 000 000€ 88 Eckerö Line 25 692 317€ ??? 47
artikkel lehes Maksumus kokku: 100. 1350. 90. 50. 640. 300. Lühikokkuvõte äriplaanist: Äriidee, toode/teenus Turg ja kliendid Konkurendid Millele keskendutakse 3 tähtsamat äriplaani elluviimisel eesmärki Toote/teenuse sisu, olemus, Kellele on Kes moodustavad Kas selleks on kvaliteet, Finantsilised, turu erilisus, „miks ma peaksin Sinu toode/teenus täna turu. Kellega hind, toote erilisus, või
jne. · Huvigrupid jõud, mis võivad firma tegevust soodustada, takistada, mõjutada: o Finantsorganisatsioonid o Massikommunikatsioon o Riigivõimuorganid o Ühiskondlikud organisatsioonid o Kohalik võim o Avalikkus o Firmasisesed huvigrupid · Mikrokeskkond sisaldab äri toimimist (firma ise, hankijad, konkurendid, vahendajad, tarbijad, huvigrupid) · Makrokeskkond põhijõud, mis mõjutavad mikrokeskkonda (majanduslik, ökoloogiline, tehniline, poliitiline, kultuuriline, demograafiline) · Ettevõtte sisene turunduskeskkond sisendiks on inimene, oma väärtushinnangute, vajaduste, eesmärkidega, ka varutavad loodusressursid, tootmisprotsessid, tehnoloogiad on oluliseks komponendiks. Väljund on toode. · Tarbijad toote, teenuse kasutajad, ostjad.
ALLCLEAN OÜ ÄRIPLAAN Ettevõtluse alused (RIM6013). Nipitiri ÄRIPLAANI KOKKUVÕTE • Sise– ja väliruumide koristamine, keskendutakse regulaarsetele puhastusteenustele. • Pikaajalised kliendilepingud, erinevad lisateenused,. • Võimalus pakkuda erinevaid alternatiive, OÜ liikmete eelnev töökogemus. • Olemasolev kliendibaas, head eelnevad kliendisuhted. ÄRIIDEE KIRJELDUS • Suunatud era- kui ka ärikliendile, regulaarne hooldusteenus( Tallinnas ja lähiümbruses). • Kompleksteenuse pakkumine, puhastusteenust kui hooajalisi eriteenuseid. • Kogu vajaminev teenus ühelt kindlalt ettevõttelt. • Konkurents põhineb diferentseerimisstrateegial, kululiidristrateegia. • Personali eelnevad oskused eelnimetatud strateegiate toimimiseks. • Pädevus olla konkurendiks antud turusegmendis. VISIOON, MISSIOON, EESMÄRGID • Professionaalne ja kvaliteet...
SISUKORD KOKKUVÕTE ÄRIPLAANIST Äriideeks on rajada Tapale vibulasketiir. Vibulasketiir on mõeldud nii noortele kui ka täiskasvanutele, kes soovivad oma vaba aega sisustada millegi lõbusa ja sportlikuga. Suur plus on see, et lähiümbruses puuduvad konkurendid. Reklaamime oma ettevõtet lehtedes ,,Sõnumed" ja ,,Virumaa teatajas" ning ka plakatitega poes ja tänavatel. Eestist. Vibulasketiir hakkas olema lahti märtsist kuni septembri keskpaigani seitse korda nädalas. ETTEVÕTTE TUTVUSTUS 1 Üldandmed Ettevõtte nimi: Asukoht: Tapa Juhataja: Registreerimise aeg ja koht: Juriidiline staatus: E-mail: Tel: 2 Tutvustus Ettevõtte nimeks on Tapa Vibulasketiir. Tegevuspiirkonnaks valisin Lääne-Virumaa Tapa valla Tapa linna
Liidus võimul olla. Ametlike andmete järgi sündis Jossif Stalin 21. detsembril 1879. Aastal 1922, kui Stalinist sai partei peasekretär. Kui marksistlikule tõlgendusele ja selle rakendusele Lenini valitsemisajal viidatakse kui leninismile, siis eriti I viisaastakut (19281932) ja II maailmasõja perioodi käsitletakse Nõukogude ajaloos tavaliselt stalinistlikuna. Aastakümnevahetusel toimunud võimuvõitluses saavutas edu Stalin, kes oma (potentsiaalsed) konkurendid kõrvaldas (Kamenev, Zinovjev, Buhharin). Iseloomulikud on laiaulatuslikud näidiskohtuprotsessid. Jossifi tunnustamine 'geeniuse võimetega juhina', 'Suure Stalinina' jne. muutus sellal nii konstantseks, universaalseks ja täielikuks, et võib rääkida tema diktatuurist. Alguses töötas Stalin peamiselt NLKP-ga ja esines avalikkuse ees harva. NLKP peasekretäri ametikoha rajas Lenin 1922. aastal spetsiaalselt Stalinit silmas pidades ning
Teised valvavadki vaid ressursse, raiskamata jõudu terve territooriumi kaitse peale. Nii valvab sebra oma joogikohta, vesikirp paaritatud emast, koer oma konti. Ressursside jaotusviisi, kus ühed konkurendid (tugevamad ja konkurentsivõimelisemad) haaravad omale osa maa-aladest või ressurssidest ja jõuavad neid edukalt teiste eest kaitsta, nimetatakse despootlikuks jaotamiseks. Nii jagunevad konkurendid omanikeks ja mitteomanikeks. Näiteks joogikoha omanikust sebratäku juurde koguneb terve haarem märasid, mitteomanikest isased võivad kauneid sebradaame ainult kaugemalt silmitseda. Looduslik valik soosib despootlikku käitumist ainult siis, kui kaitstud ressurssidest saadav kasu ületab kaitsmise hinna. Kui territoorium on liiga suur, kulub selle valveks palju energiat, samal ajal kui loom ei oska kõigi suurel alal olevate ressurssidega midagi pealegi hakata
Äriplaani koostamine ja komponendid; Iga äriplaan erineb teisest mingil määral struktuuri poolest. Paljud finantsasutused annavad ettevõtjatele ette ka äriplaanide nõutava struktuuri. Igale äriplaanile on kohustuslikud järgmised komponendid: · tiitelleht · sisukord · kokkuvõte · ettevõtte lühiülevaade · äriidee iseloomustus · projekti kirjeldus - tooted või teenused, - tootmine, - keskkond. · turustamine - turu iseloomustus - konkurendid ja konkurents - müük ja turustamine. · ettevõtte juhtimine ja personal · projekti maksumus ja rahastamine · projekti riskifaktorid. 4 Tiitellehe vormistamine Tiitellehel peab olema firma nimi (soovitavalt ka logo), koostaja nimi, kuupäev ja vajaduse korral märkige ka "Konfidentsiaalne". 1.2 ETTEVÕTTE ÄRIPLAAN Kokkuvõte Kõik äriplaanid algavad kokkuvõttega, mille pikkuseks võiks olla 1kuni 3 lehekülge. Kokkuvõttes
8.1 Konkurentsi olemus. Vasta teise värviga samale lehele. Vajadusel otsi abi internetist. Konkurents - ressursside nappusest tingitud võitlus. Kahe või enama isiku (firma, riigi) püüdlemine ühise eesmärgi poole. Konkurents majanduses on müüjate (tootjate) võitlus ostjate pärast. Kas kõik ettevõtted on omavahel konkurendid (miks)?Ei, sest mõned firmad võivad olla kasulikud teineteise läheduses (Hotellid, restoranid). Kõik sama temaatikaga ettevõtted on omavahel konkurendid (restoranid, kohvikud, baarid). Millised tooted moodustavad ühise turu? Ühise turu moodustavad sama liiki ja samadel põhimõtetel toimivad tooted. 8.2 Konkurentsi liigid Konkurents sõltub sellest: 1. kui palju on antud turul müüjaid; 2. kuidas nad mõjutavad hindu; 3. millised on turule sisenemise võimalused; 4. millist toodangut müüakse. Konkurentsi liigitust nimetatakse ka turu struktuuriks. Neli põhilist liiki on: 1
säilitamine · Töökohtade loomine · Praktilisus ja ökoloogiliselt säästlik O Ettevõtluse võimalused T Ettevõtluse ohud · Laiendada ettevõtet · Majanduse madalseis · Ekspordivõimalus · Piiratud turg · Tootearendus(sortiment) · Sobiva materjali leidmine · Allhange · Väike tarbimine · Konkurendid 7 2. Ettevõtjale S Ettevõtja tugevad küljed W Ettevõtja nõrgad küljed · Tahtejõud · Loovuse,innovaatilisuse · Ettevõtlikkus puudumine · Riskijulgus · Ebakindel · Soov areneda · Oskamatus reklaamida · Vähene kannatlikkus
- Partnerkaart - Järjepidev reklaamistrateegia - kampaaniad - Selveri köök Weaknesses: - kõrge hinnakuvand - välisturul ei suutnud opereerida (Lätis) - nõrk klienditeenindus Opportunities: - kauplused asetsevad Eesti igas paigas - tsentraalköök - töökorralduse efektiivsemaks muutmine - hädti läbimõeldud kampaaniad - kõik ostud ühest kohast Threats: - konkurendid laienevadja turuosad jaotatakse ümber - halb majanduslik olukord - turistide osakaal väheneb - surve toptoodete hindadele - aktsiiside tõusud 3. Porteri viis konkurentsifaktorit - Tarnijate võim ettevõtte üle: Saavad oma võimu näidata ainult sellisel juhul, kui tarnitavale kaubale ei ole alternatiivi. - Klientide võim ettevõtte üle: Kliendid ostavad neilt vabatahtlikult, seega
naissuusasportlase Kristina Smigun-Vähi elu ja sportlasekarjääri ning leida vastus küsimusele: kuidas ta on suutnud vaatamata korduvale ebaõnnele tõusta maailma tippsuusatajate hulka. Uurimistöö annab ülevaate Kristina teekonnast kuldmedaliteni, tema õnnestumistest ja ebaõnnest. Allikad: raamatud, ajakirjad, ajalehed, internet ja televisioon. Uurimistöö ülesehitus 1. Elulugu 2. Saavutused 2.1. Torino olümpiamängud 2.1.1. Kristina konkurendid Torino olümpial 2.2. Vancouveri olümpiamängud 2.2.1. Kristina konkurendid Vancouveri olümpial 3. Autasud, tunnustused ja tiitlid 4. Ebaõnnestumised 5. Kristina suusatiim 6. Kristina ja ajakirjandus 1. Elulugu ü Sündinud 23.02.1977 Tartus ü Ema Rutt, isa Anatoli ja õde Katrin ü Huvi suusatamise vastu tekkis 2. klassis ü Esimene suusatreener: Herbert Abel ü Eesmärk: olla alati esimene, mitte lihtsalt medaliomanik! ü
Piirkonnas arendada aiasaaduste ja metsaandide kokkuostu, mis annab kohviku tegevuseks rohkem eeldusi – küpsetised ja road odavamalt kätte ja kodumaisest toorainest. Pakub hooajalist tööd inimestele, kes seda vajavad. Poliitiline keskkond – rahvusvaheline konflikt. Õiguslik keskkond – töölepinguseadus, palgaseadus, rahvusvaheliste lepingute muutumine, reklaamiseadus, raamatupidamisseadus, kaubandusseadus. Makrokeskkond – Konkurendid – konkurente pole, on ainult Konsum tüüpi kauplus. Kohviku eeliseks on kohapeal tarbimise võimalus. Tarbijad – igas vanuses maksuvõimelised isikud. Teaddlik tarbija, kes eelistab kohapeal tarbimise võimalust kiirsöögikohtadele. Huvigrupp – Facebookis luua huvigrupp, kust on leida uudiseid firma tegevuse kohta. Reklaam. 5. SWOT analüüs Sisemised tugevused täna: Sisemised nõrkused täna:
rahulepinguga seotud reparatsioonimaksetest, teha inimeste elu paremaks ning tõsta riik taas võimsamate hulka. Ehk siis tuli osata rääkida õigetest asjadest sellest, mida rahvas kuulda tahtis. See ei olnud aga ainus tegur, mis diktaatorlikud valitsejad võimule aitas. Suur osa sellest toimus tänu karmile asjaajamisele. Konkurentidele ei antud asu või siis võltsiti valimustulemusi. Sedaviisi talitses ka Mussolini, kes tappis oma konkurendid ning takkajärgi võltsis valimustulemusi. Nii juhtus ka Saksamaal. Üksnes tänu valimistulemustele ei oleks Hitler võimule pääsenud. See üksnes viis teda sammukese sellele lähemale. Tähtsaks pöördepunktiks sai kommunistide eemaldamine suurest poliitikast, mille tulemusel ei olnud natsiparteil enam arvestatavaid vastaseid ja neile kuulus valitsuskojas enamus. Sellest hoolimata ei suutnud näiteks Hitler taluda ka parteisisest konkurentsi ning lasi kõrvaldada ka
konkurendiga Kuidas käituda konkurendiga!?Konkurendist sõltub palju, sellepärast ei tohiks konkurendiga halbu suhteid luua vaid pigem peaksid suhted jääma neutraalseks.Õnneks on ettevõtjad on saanud teadlikumaks konkurentsiõigusest ja sealt tulenevatest piirangutest nende tegevusele. Üha enam ettevõtjaid on aga sellest tulenevalt hakanud oma tegemistes analüüsima, millist laadi informatsiooni võivad konkurendid omavahel vahetada ja kas selline tegevus on üldse lubatud? Veelgi enam, juhul, kui konkurendiga ei tohi teatud liiki infot vahetada, kas võiks siis pöörduda kliendi või koostööpartneri poole infopäringuga saamaks teavet konkurendi kohta? Kuigi ettevõtjad on kursis, et konkurentidega ei tohi sõlmida hinnaalaseid kokkuleppeid, siis tihti on jäänud tahaplaanile aga teadmine, et konkurentidega ei tohi vahetada ka teatud laadi andmeid.
Eetilised, keskkonnalased juriidilised, sotsiaalsed aspektid. Mõistlikutele tarbimiharjumustele mõjutamine. Roheline turundus. põhimõisted, vajadus, funktsioonid, turundus kui süsteem; turunduse areng ja kontseptsioonid. 2. Turunduskeskkond Väliskeskkond (mikro- ja makrokeskkond), Turunduse planeerimise aluseks on keskkonna analüüs. Turunduskeskkond hõlmab isikuid, organisatsioone, jõude mis mõjutavad ettevõtte tegevust. Mikrokeskkond: tarnijad, konkurendid. Makrokeskkond: ühesuunaline, mõju ettevõttele. Ettevõttesisese turunduskeskkonna moodustavad ettevõtte allüksused ning nende võimujaotus ja töötajad. Finantsosakond: raha planeerimine võimalikult vara eelarveaasta alguses. Kulutuste põhjendamine. Turundus paindlikum, teeb kliendile allahindlust, et tulevikus tulusid suurendada. Seob kliendi pikemaks ajaks. Ostuosakond- liigne tähelepanu hinnale. Ostud peaks olema suuremahulised
Sotsiaal – kultuurilised tegurid – sündimus, suremus, elanike haridustase, tervis jne. Tehnoloogilised tegurid – uued tehnoloogilised lahendused, mis aitaksid ettevõtte kasumit suurendada. Õiguslik keskkond – erinevad seadused, mida ettevõte peab jälgima. Ökoloogiline keskkond – looduskatastroofid, ilmastik, jäätmekäitlus jne. 17. Millistest peamistest teguritest koosneb mikrokeskkond? Iseloomusta tegureid. Konkurendid – turul konkureerivad eraisikud ja ettevõtted; Kliendid – eraisikud ja ettevõtted, kes ostavad toodet või teenust; Tarnijad – eraisikud ja ettevõtted, kes varustavad ettevõtet tooraine või intellektuaalse väärtusega; Regulaatorid – ettevõtte tegevust mõjutavad organisatsioonid, nt. Valitsusasutused. 18. Mis on huvigrupid, sh sisemised- ja välised
asutamise, kellele kuulub praegu? ) Mõned olulised faktid, sündmused, mis on mõjutanud selle ettevõtte arengut? Turundustegevuse korraldus ettevõttes Organisatsiooni struktuur joonised ametinimetustega, järgmisel lehel lahti seletatud, mida keegi teeb. Turundus ja müügistruktuurid Turunduse ja / või müügiga seotud ametikohtade ülesanded( ehk kuidas on erinevad ülesanded ettevõttes ära jagatud) Konkurendid Kes on ettevõtte peamised konkurendid? Keda ettevõtte peab oma peamisteks konkurentideks? Miks peetakse just neid konkurentideks? Kuidas on turg konkurentide vahel jaotunud, Protsentuaalsed osakaalud Kui suur on turu maht? Skeemid? Tarbjad ja kliendid Kes on ettevõtte tarbjad/kliendid Kes ostavad ettevõtte tooteid/teenuseid? Kuidas ettevõtte leiab kliente? Kas klientide kohta peetakse arvestust? Milline on arvestuse süsteem? Kas ettevõttes kliente kategriseeritakse) int
II rühm 1. Kes on pildil? Lisaks kirjuta ka partei, mille eesotsas ta oli ja riik, mida ta juhtis. Vladimir Lenin, kommunistlik partei, Venemaa Jossif Stalin, kommunistlik partei, Venemaa Adolf Hitler, Natsionaalsotsialistlik Saksa Töölispartei, Saksamaa Benito Mussolini, Rahvuslik Fasistlik Partei, Itaalia Pilte vaadake õpikust. 2. Kellest käib jutt? 1. Sai kommunistliku partei peasekretäriks võimuvõitluse tulemusena, kui oli oma konkurendid kõrvaldanud V: Jossif Stalin 2. Vaesest sepa perest pärit mees, kes lubas muuta Itaalia sama võimsaks kui oli olnud Rooma impeerium. V: Benito Mussolini 3. Läbikukkunud kunstnik, hea kõnemees, sai 1933.a Saksamaa kantsleriks V: Adolf Hitler 3. Autoritaarne ja totalitaarne diktatuur. Leia ühisosa ja erinevused. Autoritaarses riigis on kogu võim koondunud ühe isiku või väikese rühma kätte,
vaid siis, kui neid müüki toetavate meetmetega ergutatakse. Lähtuti eeldusest, et tarbijal pole selget kavatsust osta mingit kaupa ja ettevõttel endal on vaja aktiivselt otsida potentsiaalseid ostjaid. TURUNDUSKONTSEPTSIOON (marketing concept) on seisukohal, et ettevõte peab uurima konkreetselt määratletud sihtturu vajadusi ja soove ning pakkuma välja nende vajaduste paremaid rahuldamisvõimalusi kui tema konkurendid. Tegevusvaldkonnad orienteeritakse tarbija vajaduste rahuldamisele. Selle läbi taotletakse pikaajalist kasumit. SOTSIAALNE TURUNDUS (societal marketing concept) peegeldab ühiskonnakeskset lähenemist. Püsib seisukoht, et organisatsioon peab määratlema oma sihtturgude soovid ja vajadused. Seejärel peab ta neid rahuldama konkurentidest paremini viisil, mis parandab nii tarbijate kui ka ühiskonna kui terviku heaolu. Kaasaegsed turunduse käsitlused TERVIKLIK TURUNDUS