Social Problems Homelessness A person and families are considered homeless, if they live outdoors without shelter ( ) , temporarily housed in hostels, night shelters , institutions such as psychiatric hospitals, and those temporarily () accommodated () by relatives or friends. Persons living in poverty are most at risk of becoming homeless , and demographic groups who are more likely to experience poverty are also more likely to experience homelessness . Homelessness usually increases during periods of economic recession () and rising unemployment, when people can no longer afford ( ) housing, and governments cut down public housing expenses. Inadequate shelter or housing creates conditions that promote disease. Without decent ( ) protection, many of the poor are exposed ( ) to severe ( ) and dangerous weather as well as to bacteria and viruses carried by other people a...
Kodutus Kodutus mis see on ? Üheks märgatavaks muutuseks Kesk- ja Ida-Euroopa riikide tänavapildis on viimase 20 aasta jooksul olnud kerjuste ja kodutute arvu kiire kasv Eestis tekkinud olukord, kus kodutud rändavad vaesematest piirkondadest, kus neile öömaja ja toetust pakkuda ei suudeta, see ongi toonud kaasa kodutute arvu kiire kasvu just meie pealinnas. Kui räägitakse kodututest, siis reeglina mõistetakse selle all inimesi, kellel puudub kindel elukoht ja kes elavad ning magavad valdavalt tänaval või üldkasutatavates kohtades nagu raudteejaamad, bussijaamad jne. Neid nimetatatkse ka "tänavakodutuseks". Kodutuse põhjused : Töötus -> alkoholi kuritarvitamine --> üürivõlad --> väljatõstmine või korteri müük. Töötus --> alkoholi kuritarvitamine --> perekonna lagunemine --> eluaseme kaotus. Kinnipidamiskohast vabanemine --> võimetus leida tööd -> võimetus üürida eluaset sissetuleku puudumise tõttu. Narkomaania --> perekonnast väljahei...
Lugupeetud õpetaja, kallid kaasõpilased! Ööl vastu esmaspäeva külmus Tallinnas inimene surnuks - kiirabi leidis Tuukri tänaval asuvast garaazist väidetavalt esimese sel aastal alajahtumise tagajärjel surnud kodutu. Eestis leidub ligikaudu 10 000 inimest, kes otsivad igal õhtul magamiseks sooja kohta. Enne kodutuks jäämist oli ka neil kodu, perekond ja töö. Mõeldes termini "kodutu" peale tuleb kindlasti silme ette kasimata ja haisev inimene, kes prügikastis sorides pudeleid otsib. Tundub üsna eemaletõukav, eks ole? Kuid mõelge, kus peaks saama inimene end ja oma riideid pesta kui tal pole isegi kodu?
suhtes kõige paslikumaks(Hallik 2001;Kõre 2003;Linnas 2003):"kodutu on inimene,kellel puudub isiklik või üüritud eluase,alalised majutustingimused ning kes on suunatud ajutistesse alternatiiveluasemetesse või ööbib väljas"(Swärd 1999) Uurimuse tarbeks intervjueeriti 57 kodutut:39 meest ( neist 31 eestlast ja 8 venelast) ja 18 naist (12 eestlast ja 6 venelast).Keskmine vanus 46 aastat (meestel 47 aastat ja naistel 44 aastat).Noorim kodutu oli 27-aastane ja vanim 65-aastane.Euroopa kodututega võrreldes on Tartu kodutute keskmine vanus kõrgem.Kõige suurem grupp oli vanuseliselt 50-59 aastat(22 isikut).Alla 30-aastaseid ning üle 60-aastaseid oli võrreldes teiste vanuserühmadega vähe. UURINGU TULEMUSED Antud artikkel ei kajastanud kõiki tulemusi,mis uurimise käigus saadi.Kuigi kodutuse põhjuseid on mitmeid ja väga erinevaid,on paljudel juhtudel oluliseks aspektiks inimese institutsioonaalne minevik .
Tilk tõrvapotti on see, et ma olen ju juut. Kujutate ette olla selles maailmas juut? See on kohutav! Kuskile minna pole, midagi teha ei saa. Sind lihtsalt kiusatakse, vahel ka tapetakse! See on julm! MA OLEN KOLMEKORDNE KODUTU! Te kindlasti ei usu, aga uskuge, palun. Võtke kuulda kõik, mis ütlen ma. Jagage mu muret maailmaga, ja te näete, kõik muutub siin maailmas. Hakatakse sallima, hoolima ja mõistma. Uskuge mind, ma tean MA OLEN KOLMEKORDNE KODUTU!
õhtul magamiseks sooja kohta. Toetudes statistikaameti rahvaloenduse tulemustele oli 2010 aastal Eestis ligikaudu 10 000 kodutud ja tänavu on see arv kasvanud ligi paari tuhande võrra. Kui räägitakse kodututest, siis reeglina mõistetakse selle all inimesi, kellel puudub kindel elukoht ja kes elavad ning magavad valdavalt tänaval või üldkasutatavates kohtades nagu raudteejaamad, bussijaamad jne. Mõeldes sõna kodutu peale tuleb kindlasti ette kasimata ja haisev inimene, kes käib tänaval kerjamas ja prügikastis pudeleid otsimas. See mõjub kindlasti paljudele väga eemaletõukavana ja ei soovita selliseid enam aidata. Vale on kõiki kodutuid ühe puuga mõõta asotsiaalseteks joodikuteks, kes haiseb ja prügist omale toitu otsib. Vastik on ehk tõesti vaadata, aga ega keegi vabatahtlikult kodutuks pole hakanud. Mõelge, kus peaks inimene
KODUTUS probleem nii Eestis kui ka Maailmas Inimese heaolu jaoks on vaja kolme tegurit pere, töö ja eelkõige kodu. Kodu on see, mis pakub inimesele turvatunnet. Kuid mis saab inimesega siis, kui tal kodu pole, kui tal pole kuhugi varjule minna? Temast saab kodutu. Kodutus ja kodutud on probleemiks üle terve maailma. Keegi ei oska kindlalt öelda, palju neid tänapäevaks juba kogunenud on. ,,Eests puudub kindel definitsioon, kes on kodutu. Kas ta on inimene, kellel pole alalist elukohta, või on ta ka inimene, kes ei saa koju minna, kuna seal tarvitatakse vägivalda. Tänu sellele ei saa kindlat kodutute arvu ka registreerida," räägib MTÜ Iseseisva Elu töötaja Merilin Mänd. Kuid ta mainib ka, et ainuükis Tartus võib see arv küündida kuni 500inimeseni. Eestis on kokku ligikaudu 3000-5000 kodutut. Maailmas on aga alaliselt ilma koduta 1,6miljonit, millest 40% on pered ja 28% haritud inimesed. Kuid
sotsiaalruume ja psüühilise erivajadusega inimeste hooldekandesüsteemi väljaarenemisel kasutatud toetatud elamise teenuse mudelit. (Paavel 2003: 29) Ø Kodutute tugikeskus asutus, mis pakub lisaks ajaveetmisvõimalusele lisaks vajadusel ka toitu ja ravimeid. Näiteks on tugikeskusest võimalik kehakinnituseks saada kiirnuudleid ja näkileiba, külmade ilmade leevenduseks pakutakse puljongit ja teed. (Paavel 2006) Ø Kodutute öömaja koht, kus kodutu saab soojas olla, pesta ja magada. On loodud ainult ööbimiseks ja seda toetavateks protseduurideks. Varjupaigateenus ei ole kodutute öömaja andmise teenus. (Sotsiaalministeerium 2005: 3) Vaesus ! Ühiskonnast lähtudes on vaesus sotsiaalprobleem, mis väljendub teatud elanikkonna rühmade materiaalsete ressursside ebapiisavusest tingitud ilmajäetuses ühiskonnas hädavajalikuks peetud elustandardist ning sotsiaalmajanduslikust osalusest
olnud nõus oma käsikirja muutma) - Margarita Nikolajevna: Meistri armuke kes teda lohutas ja tema eest hoolitses kui ta oma novelli pärast mures oli. Peale nõiduse maitsta saamist muutub ta pisut, ent tema soovid jäävad endiselt samaks - olla koos meistriga. - Ivan: kirjanikunimega "Kodutu". Võõra suhtes hirm - vastuolus kõikide tegelastega. Võõra võimu ohver - tõmbas sündmuste keerisesse. Vaene ja kodutu. Suhtles erinevate võimuorganitega (Saatan ja tema kaaslased, arstid hullumajas, jne) ja Meistriga, kes oli Ivaniga pigem sarnane. Mõjutatav (tema vaimne seisund lasi teda ennast rohkem mõjutada). 6) Kesksed ideed, probleemid. Romaanis kritiseerib Bulgakov Nõukogude ühiskonda ning kirjanduslikke institutsioone. Raamatut hinnatakse selle filosoofiliste alltekstide ning kõrge kunstilise taseme pärast. Teos
Autor: Barbi-Katrin Lõhmus Peategelased: Rebecca, isa, Pille ja Taaniel Rebecca on 13-aastane rikka isa tütar, kel on ema surnud. Tüdruk saab kõik asjad, mida ta soovib, kuid ta pole õnnelik, sest isal pole tütre jaoks kunagi aega. Ühel päeval lubas isa tütrega kinno minna, aga sellest ei tulnud midagi välja, kuna isa unustas. Rebecca oli väga nördinud, et isa ei tulnud ja seega otsustas hotellist jalga lasta. Kui isa tütart paaniliselt otsis, tutvus too kodutu Pillega, kellele ostis toitu, uusi riideid ja puhkamiseks hotellitoa. Veel kohtus Rebecca kohvikus Taanieliga ja nad veedavad koos terve päeva. Lõpuks lahutas isa ja tütart ainult maantee. Rebecca ületas selle, kuid sattus avariise ning jäi liikumisvõimetuks.
,,Imesid juhtub harva" Barbi-Katrin Lõhmus Karina Karu Peategelase iseloomustus Rebecca on lühikest kasvu, blondid juuksed. Iseloomu poolest on ta sõbralik. Minuga ehk sarnaneb sõbraliku poolest ja meil mõlemal on blondid juuksed. Pillel olid mustad riided ja pesematta oli kodutu. Raamatu tegelased Negatiivsed tegelased: Isa- Ei teinud oma tütrest välja kuna oli oma tööga hõivatud. Positiivsed tegelased: Rebecca- Aitas Pillel tööd leida. Lühitutvustus See raamat räägib isast ja tüdrukust. Tüdrukul oli kõik peale isa armastuse. Rebecca jooksis kodust ära. Tutvus Pillega. Rebecca jäi auto alla. Probleemid Rebecca jooksis kodust ära kuna tema isa ei teinud
Väike Nicolas Anette Mägi 5.c Raamat räägib… • See raamat räägib ühest poisist Nicolas, kes käib umbes 3-4. klassis. • Raamat on jaotatud mitmeks osaks, iga osa räägib ühe juhtumi Nicolase elust. • Ühes loos leiab Nicolas ühe kodutu koera, teises loos üritab ta suitsetada, mõnes loos mängivad poisid jalgpalli, Nicolas unistab paaris loos ka tüdrukust nimega Louise. Mõnikord külastab nende kooli või klassi mõni tähtis inimene, kellega saab palju nalja. Loomulikult teeb Nicolas veel palju koerusi ja pahandusi. Kirjanikud • Raamatu on kirjutanud Jean-Jaques Sempe´ ja Rene´ Goscinny • Sempe´ on sündinud aastal 1932 Bordeaux’s. Ta on ka illustreerinud seda raamatut. Tänu tema poja
Eestis hetkel eksisteerivad sotsiaalprobleemid Mõeldes tänasele olukorrale on üheks sotsiaalprobleemiks tööpuudus, mis on tingitud majanduskriisist. Tänu tehnika kiirele ja tugevale arengule on paljudes kohtades asendatud inimesed masinatega. Nii on jäänud paljud ilma tööta. Tööpuudusega väheneb ka tarbija ostujõud ning see annab ka ettevõtetele vähem tööd, mistõttu võib see viia nende sulgemiseni ja viibki. Ilma tööta on isegi kõrgharidusega noored, töövõimelised inimesed, kuna ei ole piisaval töökohti nende poolt õpitud erialadele. Paljud kõrgharidusega inimesed töötavad kas koristajana, nõudepesija või muu selletaolisena, et elatist teenida perele, kuigi see sissetulek ei ole nii suur, et normaalselt ära elada. Tean ka inimesi, kes on töötanud kõrgetel ametikohtadel ja nüüd, olles töötu, ei ole nõus töötama miinimumpalga eest. Ise aga arvan, et eestlased on lihtsalt ära hellitatud ja virisevad väga paljude ja pisikeste ...
· On olnud seotud : Tenacious D, Queens of the Stone Age jt. · Muusikaga on olnud aktiivne aastast 1986 Krist Novoselic · Horvaatias sündinud · Muusikaga on olnud aktiivne aastast 1987 · Hetkel bändis Flipper Cobaini lapsepõlv · Sündis väga muusika rohkesse keskkonda · Väidetavalt hakkas laulma 2 aastasena ja klaverit mängima 4 aastasena · Puberteedi eas oli palju seadusega pahutsis · Ei lõpetanud kooli · Oli väikse aja kodutu Väike Kurt Cobaini kitarrikasutus Huvitavad seigad Cobaini elust · Cobaini päevikud · Spetsiaalselt endale, ise disainitud kitarr · Tema nimelised ketsid · Mitmed raamatud ja filmid temast · Krooniline kõhuvalu · New Yorgis kontserdit andes oli üledoosis ja, et mitte kiirabi kutsuda, turgutati teda muude uimastavate(ergutavate) vahenditega Rehabilitatsioon · Probleemid heroiiniga · Esimene taastusravi 1992 ebaõnnestus
Ta töötas oma pika karjääri jooksul paljude dzassmuusiketega, kelle hulgas olid Duke Ellington, Frank Sinatra ja paljud teised. Elulugu Ella Fitzgerald sündis Virginias Newport Newsis 1918. Pärast seda, kui ema 1923 oma armukesega tütre Francise (Ella poolõe) sai, pandi Ella Bronxi Värviliste Laste Varjupaika. Teismeeas võttis politsei ta kinni, sest ta pidas lõbumajas politseivahti ja saatis paranduskooli. Sealt põgenes ta varsti ja oli mõnda aega ka kodutu. Lauljana debüteeris ta 17-aastaselt 21.novembril 1934 Harlemi ooperimajas. 1935 aatal läks Bigbandi, kust ta 1942 a. Lahkus, et alustada soolokarjääri. Elu lõpul jäi Fitzgerald pimedaks ja 1993 amputeeriti tal mõlemad jalad. Ella Fitzgerald suri 79-aastaselt 1996 Californias Beverly Hillsis. Saavutused võitis 13 Grammyt. Ronald Reygan premeeris teda riikliku kultuurimedaliga (National Medal of Arts). George H. W. Bush premeeris teda Presidendi
Kellahelin tähendab, et kuskil on tulekahju.See on häirekell. 7. Mida tegi Nublu tulekahju kohas? Nublu aitas voolikuid lahti kerida 8. Kus oli Nublu koht tuletõrjeautos? Nublu koht oli tuletõrjeautos raadiotelefonisti süles juhi kõrval 9. Mida ei tohtinud tuletõrjujad teha? Tuletõrjujad ei tohtinud riideid seljast ära võtta 10. Kes oli süüdi Nublu äraeksimises? Nublu äraeksimises oli süüdi üks suur kass 11. Millest järeldasid Siiri ja ta pere liikmed, et Nublu on kodutu koer? Sellel koeral polnud kaelarihma 12. Miks sattus Nublu Siiri kodust uuesti tänavale? Koerale ei meeldinud, kui isa suitsu süütas ja ta hakkas haukuma ja ta tassis ka ise saapad uksest eemale. 13. Kust lõpuks leidsid tuletõrjujad Mustpea ja Valgemaa Nublu üles. aNublu oli sattunud koerapüüdjate juurde 14. Kuidas võeti Nublu vastu tuletõrjemajas? Nublut võeti tuletõrjemajas vastu kui kangelast 15. Mida tuletõrjujad tegid, et Nublu edaspidi kaotsi ei läheks?
lähedased kus meil kerge samastada ennast ohvriga. Kujutame end töötuna. Kolmandas järjekorras probleemid, mis kauged kus ei suuda end samastada ohvriga. Maailmas palju näljaprobleeme aga me saame sellegipoolest rahulikult magada. Sest see probleem meist kaugel isegi geograafilises mõttes. Kuigi kodutus siin samas, aga kodutus me murede edetabelis taga. Eesti erakondade valimislubadused üheski pole nt lubadust leevendada kodutus. Sest sellega ei võidaks populaarsust. Kodutu ju ei vali ja kes valib, see ei muretse kodutuse pärast. Kodutus kauge ja välimus kauge. Nõudlejad muretsevad, et publik märkaks just nende nõuet. Kuidas tõmmatakse avalikkuse tähelepanu? Näide karusnahavastased paljalt linna peal. Töö sotsiaalprobleemidega ei tähenda tööd inimestega, kes kannatavad sots probl käes. Ei tähenda individuaalset aitamistööd. Tähendab tööd inimsetega, kelle võimuses on midagi teha sots probleemidega. Kelle võimuses vastu võtta mingi seadus
Tänavalapsed Tea Kask Sissejuhatus Mattias oli 4aastane poiss, kes kannatas pidevalt koduvägivalla ning näljatunde all Tal oli kolm vanemat venda, ema ja vanaema Nad elasid väga mustas kodus Tänavale soovitas Mattiasel minna vanaema Mattiasest saab kerjus Tänaval sai Mattias sõbraks kodutu Keniga Ken õpetas Mattiast kerjama ja kutsus ta õhtuti enda urkasse Ükskord kerjates kohtus Mattias vanema venna Martiniga (5 aastane) Peale seda hakkasid vennad koos kerjamas käima Mattias õpib varastama, suitsetama ja liimi nuusutama Peale kerjamist ütles Martin vennale, et ta pistaks poes endale midagi taskusse Kui Martin õhtul taskust suitsupaki võttis, pakkus ta seda ka Mattiasele. Mõne aja pärast tutvustas Martin talle ka liimi nuusutamist
näinud ja tõsine, kuid tema latt on liiga kõrgele seatud. Ta pole millegagi rahul. Vastandiks on hundi-pool, mis on üksik, taltsutamatu, metsik, ennasthävitav ning põlgab mugavust ning neid, kes elavad lihtsat lõbusat elu, mida tema teha ei suuda. Ta mõtleb ka enesetapule. Ta elab alla aasta erinevates kohtades, kõik need on hoolikalt valitud, lõhnavad puhtuse ja distsipliini järele, mis talle ta kodu meenutavad, kuigi tegelikult on ta kodutu. Ta käib tihti väljas joomas. Ta külastab ka teatreid, kuid ei kannata välja ei sümfooniaid ega näitemänge. Ta on üksik, kuigi tema isiksus tõmbab nii mõnegi tema ligi. Enda analüüsimiseks, ,,haiguse" vastu ravimi leidmiseks ning piinamiseks väljendab ta end kirjutamisega. Talle meeldib lugeda ning vaadelda ( nt araukuaaria, mille puhtust ta trepil jälgis). Ta suhtleb väheste inimestega ning isegi nemad ei saa tema olemisele päris pihta. Teose erinevad
Lavastusest peegeldus, kuivõrd oluline on teema autorile. Näidendi peategelase nimi on Ben, kes oli tavaline nooruk ja proovis leida oma õnne. Benil läks Leedus hästi, ta oli politseiametnik, kes oli infiltreerunud kohalikku maffiasse. Benil kästi välja uurida, kes olid seotud tolle aja maffiaga ja need likvideerida. Jõudes Inglismaale, sai Ben teada, et maffia oli saatnud tema ja ta sõbra Vandaali Londonisse surema. Olles kodutu Londonis, sai Ben ühelt Inglismaa kodanikult peksa. Kui Ben hakkab kohanema, olles paar korda muutnud kõike, elustiili ja isegi nime, näeb ta lehes teda peksnud mehe pilti. Selgub, et mees oli enda meelest peksnud poolakat, kes sõitis tema silme all surnuks tema poja... Tegemist oli huvitava ja meeldejääva lavastusega. Vaadates etendust, tundus toimunu mulle niivõrd reaalne, nagu oleks ise sündmuste keskpunktis olnud. Etenduse teema puudutab, sest on aktuaalne ka tänases Eestis.
tegutseda, usaldab teisi inimesi ja eeldab neist head, usub helgesse tulevikku. Mina arvan, et õnne ei saa osta ega rahas mõõta. Õnne väärtus ei ole selline nagu kullal või mõnel muul hinnalisel asjal. Õnne väärtus on hoopis suurem. See on midagi erilist. Igaühel tähendab õnn erinevaid asju. Mõne jaoks on õnne see, kui ta saab olla koos oma perega, mõnda aga ei huvita pere üldse. Mõne jaoks on õnn sõbrad, teine aga naudib üksindust. Kodutu, elule jalgu jäänud inimese võib teha õnnelikuks isegi paar krooni või soe voodi. Teine aga vaidleb lahutuse ajal miljonite üle. Teadlased on põhjalikult uurinud, millest sõltub inimeste rahulolu oma eluga. Ja nad on jõudnud üllatavale järeldusele: õnne tegurid on alati ühesugused, sõltumata sellest, millise ühiskonna või rahvarühmaga on tegu. Rahulolu sõltub väga suurel määral kahest tegurist: Tugevad lähisuhted armastatu, lapsed, sõbrad, sugulased.
Nii nad paari pandigi. Pärast seda tegi Gerassim kõiki tõid halvemini. Kolme aasta pärast pidi Tatjana koos Kapitoniga lahkuma. Siis tuli Gerassim oma toast välja ja andis Tatjanale punase paela ja Tatjana suudles temaga kolm korda. See andis vene usu järgi õnne. Kord leidis Gerassim veest ühe koera ja kasvatas ta suureks ja kuulekaks. Kord nägi perenaine koera ja lasi ta tuppa tuua. Koer polnud aga sellega harjunud ja hakkas perenaise peale urisema. Samal õhtul oli üks kodutu mõisahoovi magama jäänud ja Mumuu hakkas tema peale haukuma. Sellepeale ärkas perenaine üles ja käskis teenril koerast lahti saada. Teener viis ta ühe mehe kätte, kes hoidis koera nädal aega kinni. Samal ajal märkas Gerassim, et koer on kadunud. Kui koer tagasi tuli sai ta aru, et keegi oli koera vahepeal ära varastanud ja nüüd Gerassim proovis teda varjata ja hoidis koera terve päeva toas. Kuid kui Gerassim välja oli läinud hakkas Mumuu niuksuma. Kuna mõisaelanikud
Pilet nr.5 Knut Hamsun 1859-1952 Knut Hamsun on norrakas sündis 1859.Isa oli külarätsepp.Kooli haridus praktiliselt puudub.Ta oli vähekindlustatud perekonnast ja proovis kaks korda õnne Ameerikas.Eneseväljendamis vajadus tekkis varakult, juba kaheksateistkümneaastaselt kirjutasta talupojaelu käsitlevaid jutustusi.Kolmekümneaastaselt sai kuulsaks romaaniga "Nälg". Abielu inspireeris teda kirjutama "Viktooriat" kuus aastat peale teose ilmumist ta lahutas.Ta abiellus uuest ja kolis uue naisega maale elama.Vananedes süveneb põlgus linnaelu, tsivilisatsiooni vastu.Hamsun muutub kultuurikriitikuks ja moralistiks.Pärast Esimest maailmasõda valitseb kirjaniku hinges sügav pessimism.Oma hoiaku tõttu saksaokupatsiooni aastatel sai temast traagiline kuju.Asudes sakslaste poolele kutsus ta oma kaaslasi üles loobuma sakslastele vastupanu osutamast.Oma käitumise motiive püüab Hamsun selgitada oma mälestuste raamatus"Rohtukasvanud rajad".Knut Hamsun ...
tunneb kaasa sotsiaalabi vajavale inimesele ja seetõttu ta seda abi pakkuda soovibki. Eetika alla kuulub minu arvates ka tolerantsus. Tolerantsus näiteks erivajadustega inimeste vastu. Tolerantsus kodutute vastu. Loomulikult on sotsiaaltöö eelduseks sotsiaalabi vajavate inimestesse normaalselt suhtumine. Kui tuua veel näiteid kodututest, siis eetiline on ka eelarvamustevaba suhtumine. Sotsiaaltöötaja suhtumine kodututesse ei tohiks kindlasti olla eelarvamuslik, näitkes selline, et kodutu on igal juhul ise süüdi oma olukorras. Eetika kuldreegelgi ütleb, et meie käitumine on eetiline, kui me käitume teistega nii, nagu tahaksime, et teised meiega käituvad ning keegi ei taha, et nendesse suhtutaks eelarvamulikult. Kui sotsiaaltöötaja suhtuks nii kodutusse, ei leiaks ta võibolla põhjust kodutule ka sotsiaalabi pakkuda ja sel juhul kaoks sotsiaaltöö mõte üldse ära. Samamoodi rääkides võlgade või mõne muu
Töötus Eestis Susanne Rajang Madli Reesalu K112 Vanus ja sugu Vanusegrupp oli alates 15-45 eluaastani. Sooliselt oli vastanuid 29 naist ja 13 meest, kokku vastanuid 42. Täiskasvanutest töötud Tuli välja, et enamus vastajate tutvusringkonnast on paljud töötud. Põhjusteks, et käiakse koolis, kooli kõrvalt raske tööl käia, pole sobivat töökohta ja liiga väike palk. Töötu abiraha suurus Vastanute arvates on töötu abiraha ca 101 kuus liiga väike summa. Oli ka neid, kes arvasid, et sellest täiesti piisab, kuna muidu kui abiraha suurem oleks, kaoks inimestel motivatsioon tööd otsida. Põhjuseid Eesti inimeste töötusest Maakohtades napib töökohti, kuna pole piisavalt ettevõtteid, mis suudaksid pakkuda inimestele tööd ning linna tööle käimine ei tasuks miinimumpalga eest ära Firmad lähevad pankrotti, inimesi koondatakse Pole piisavalt haridust Motivatsioonipuudus tööd teha Inimeste suhtumine...
Kirjakeele Ajakirjandus- normid normid Ilukirjandusnormid Kirjakeele normid • Kirjakeeles normitakse: sõnade õigekirjutust, hääldust (rõhk, välde), vormimoodustust (käänamine, pööramine, võrdlusastmed), sõnamoodustust (tuletised, liitsõnad), sõnade stiiliväärtust, lauseehitust ja soovitatavaid tähendusi. • Näited: ajameelne- hajameelne, sokk- sokkki, kapp- kapi- kappi, kodu + tu = kodutu, kodu + loom = koduloom, varas pani ehted pihta ja tegi vehkat jne. Ilukirjandusnormid • Põhinevad normitud kirjakeelel, kuid keelekaustus on vabam (kujundlikkus, värvikus, tegelaste vaba keelekasutus). • Näited: alg- ja lõppriim, emotsionaalsed vahendid: hüüdlaused, kolme punktiga lõppevad laused, mõttekriipsud, retoorilised küsimused jne. Ajakirjandusnormid • Kergem mõistetavus, mugandumine tarbija keelekaustuse järgi (normitud kirjakeel-
et isaga juhtus hoopis õnnetus või tuli ette mõni pakiline asi. Ta pigem soovib olla veendunud, et isa unustas ta ära ja ei armasta teda, kui on seda päriselt. Selliseid liialdusi teevad noored vihahoos tihti. Rebecca on julge tüdruk ja küllaltki ettearvamatu. Ta ei tee plaane ega mõtle palju ette. Tal on hea süda ja ta on väga abivalmis ning ta usub, et kõik lõpeb alati hästi. Näiteks arvab ta, et suudab ühe kodutu elu muuta paremaks, leida talle töö ja kodu, hoolimata sellest, et ta on vaid üks laps. Rebecca teab, mis on elus oluline, ega pööra nii suurt tähelepanu materiaalsetele asjadele. Ta soovib üle kõige, et isa teda armastaks ja temale rohkem oma aega pühendaks. Ta mõtleb tihti ka oma emale, kes on surnud. Selle aja jooksul kui Rebecca väikelinnas viibib, mõistab ta mitmeid asju ja saab teada palju uut, mis elus tähtis on.
olukordi kirjeldada. Almanahi „Nedra” tarbeks kirjutas ta kolm jutustust: „Diaboliaad”, „Saatuslikud munad” ning „Koera süda”, kus on tema kirjutamise iseloomulikke jooni hästi näha. Tema kõige kuulsamaks teoseks peetakse romaani „Meister ja Margarita”. Tema üks teostest on „Koera süda”, mille tegevus toimub 1924 ja 1925 aasta suvel Moskvas. Teose peategelased on professori, kirurgi ja eksperimentaatorina töötav Preobraženski, kodutu koer šarik, kelle nimeks saab peale inimorganite siirdamist šarikov ja dr. Bormental, kes aitas koerale aju operatsiooni teha. Professor Preobraženski avastas mooduse, kuidas inimesi nooremaks muuta, sisestades neile loomade näärmeid. Oma seitsme toalises korteris tal on patsientide vastuvõtt, kuid tema korterisse pannakse elama ka teisi inimesi. Professorilt nõutakse kahe toa vabastamist, kuid ta keeldub ja helistab oma mõjuvõimsale patsiendile ja ta jäetakse rahule
vägivalda oleme tarvitanud ? Kuidas me seda tegime ? Kas viis meid unistuste täitumiseni ja heaolutundeni ? Juba vanarahvatarkus ütleb : ,,Tee teisele seda, mida tahad, et sulle tehtaks". Minu arvates on see üks väärt ütlus. Me peamegi tegema teistele kõike head ning halvad mõtted üldse peast välja viskama. Nii saaks maailmast hoopis parem paik. Teiseks võimaluseks oleks karistuste karmistamine. Mind ajab vihale see kui ebaaus Eesti Vabariigi kohtusüsteem vahepeal on. Kui mõni kodutu varastab poest endale süüa, et elus püsida, mäaratakse talle karistuseks tingimisi või paar päeva arestimajas. Kuid samas esineb juhtumeid, kus mõni joobes isik peksab teise inimese poolsurnuks, kuid saab sama karistuse. Ma ei taha küll ühtegi varast kaitsta, kuid asi on põhimõttes. Ma ei imestaks kui inimese tapmise eest siin Eestis varsti lihtsalt suulist hoiatust ei saa. Imestagem siis veel meie väikese rahvaarvu üle. Mina püüan olla eeskujulik ning tubli kodanik
C.Mõtled, et peaks nende riietega sagedamini käima. D.Ta on vist natuke haige. 6. Proovi korraks ette kujutada, et just toimus maavärin, mida teed? A.Väristad vastu. B.Poed peitu. C.Jooksed kiiresti ja kaugele. D.Vaatad kiirelt, kas saad kedagi aidata. E.Ei lase ennast sellest üldse segada. 5. Kas sulle meeldivad loodussaated? A.Sõltub, kuidas need tehtud on. B.Jah, väga. C.Sõltub, millest seal juttu on. D.Ei, need on igavad. 7. Mida teed, kui räpane kodutu sinult tänaval raha küsib? A.Räpased inimesed on hirmutavad ja jubedad - lahkud kiirel sammul. B.Annad taskus olevad mündid. C.Annad talle nii palju kui saad, ilmselt vajab ta seda rohkem kui sina. D.Ütled, et andku parem tema sulle, sest sul pole omalgi. 8. Sulle pakutakse kodutute loomade varjupaigast täiskasvanud kodulooma. A.Pigem sooviks noort looma, kellele mina oleks esimene peremees. B.Kui ma otsiks omale kodulooma, siis
Tagada kõigile lastele alghariduse omandamise võimalus. Tagada tüdrukutele poistega võrdsed võimalused koolis käia. Vähendada 3 korda vastsündinute ja laste suremust Vähendada 3 korda sünnitusel või vahetult pärast seda surevate naiste arvu. Saavutada HIVi, AIDSi, malaaria ja teiste haiguste leviku vähenemine. Vähendada poole võrra nende inimeste arvu, kel pole juurdepääsu puhtale joogiveele, parandada 100 miljoni kodutu olukorda ja lõpetada loodusressursside jätkusuutmatu arendamine. Luua ülemaailmne koostöövõrk arengu edendamiseks. ÜRO Lastefond (UNICEF) Aastal 1946 ÜRO Peaassamblee loodud hädaabifond Eesmärgiks oli varustada Teise maailmasõjas laastatud riikidest pärit lapsi hädavajaliku toidu ja meditsiinilise abiga. Aastal 1953 sai algsest ajutisest missioonist ÜRO iseseisev allasutus ja ta nimi muudeti ÜRO Lastefondiks. Tänan kuulamast!
Vastus sellele peitub nende heas ärivaistus. Kaasa aitab ka see kui olla õigel ajal õiges kohas. Väga paljud inimesed on õnnistatud ka hea kõnevaistuga. Jutt justkui jookseb neil ise huultelt. Üks väga hea näide sellest, kuidas saavutada edu, on võimalik näha filmis nimega ,,Õnne otsingul". See räägib loo tänapäeva multimiljonärist Chris Gardnerist, kes oma elu alguspäevil pidi elama kaua aega kodutu imimese elu ja seejuures hoolitsema veel oma poja eest. Tänu oma suurepärasele ärivaistule sai ta aga tööle mainekasse maaklerifirmasse ja rajas veel hiljem ka oma firma. Üheks edu valemiks on hea haridus. Kui inimesel ei ole head ärivaistu või väga head äriideed äri alustamiseks, on üheks võimaluseks tegeleda koolis korralikult õppimisega. Hea haridus kindlustab ka hea töökoha, mis on sobiv nii töö enda kui ka palga poolest. Nagu on
Eestis hetkel eksisteerivad sotsiaalprobleemid Meldes tnasele olukorrale on heks sotsiaalprobleemiks tpuudus, mis on tingitud majanduskriisist. Tnu tehnika kiirele ja tugevale arengule on paljudes kohtades asendatud inimesed masinatega. Nii on jnud paljud ilma tta.(tehtud) Tpuudusega vheneb ka tarbija ostujud ning see annab ka ettevtetele vhem td, mistttu vib see viia nende sulgemiseni ja viibki. Ilma tta on isegi krgharidusega noored, tvimelised inimesed, kuna ei ole piisaval tkohti nende poolt pitud erialadele. Paljud krgharidusega inimesed ttavad kas koristajana, nudepesijana vi muu selletaolisena, et elatist teenida perele, kuigi see sissetulek ei ole nii suur, et normaalselt ra elada. Tean ka inimesi, kes on ttanud krgetel ametikohtadel ja nd, olles ttu, ei ole nus ttama miinimumpalga eest. Ise aga arvan, et eestlased on lihtsalt ra hellitatud ja virisevad vga paljude ja pisikeste asjade le. Minuarust on ttusbroos piisavalt tkoht...
Inimese sotsiaalne olemine on alati olnud ning on edaspidigi korrastatud elamisviis ning pole kahtlustki, et see meid omamoodi kujundab. Lihtsaim näide on ühiskonnast, mis eeldab pere soetamist ning uue põlvkonna kasvatamist, ühiskonnast mis eelkõige vajab meid, kui osakest toimivast struktuurist, töötegijast, paneb paika väärtused ja moraali. Me kõik oleme omanäolised, kuid mõjutatud ühiskonnast. Ja nii puudub ka ühiskonna eiramisvõimalus. Ka kodutu, kes ei soovi kaasa minna ühiskonnaga, on tegelikkuses selle sotsiaalse olemise osake, kogudes plasttaarat, liikudes meie keskel ning tarbides, nagu me kõik seda teeme, ehkki väiksemal määral. Ühiskond on inimeste kooselu vorm ja sellest tulenevate sotsiaalsete suhete ja institutsioonide kogum. Igal ühel meist on ühiskonnas oma roll ning me kõik saame aidata kaasa ühiskonna kujunemisele, mõni meist vähem, mõni rohkem, kuid oluline
nö. sotsiaalruume ja psüühilise erivajadusega inimeste hooldekandesüsteemi väljaarenemisel kasutatud toetatud elamise teenuse mudelit. (Paavel 2003: 29) Kodutute tugikeskus asutus, mis pakub lisaks ajaveetmisvõimalusele lisaks vajadusel ka toitu ja ravimeid. Näiteks on tugikeskusest võimalik kehakinnituseks saada kiirnuudleid ja näkileiba, külmade ilmade leevenduseks pakutakse puljongit ja teed. (Paavle 2006) Kodutute öömaja - koht, kus kodutu saab soojas olla, pesta ja magada. On loodud ainult ööbimiseks ja seda toetavateks protseduurideks. Varjupaigateenus ei ole kodutute öömaja andmise teenus. (Sotsiaalministeerium 2005: 3) 3. Vaesus Vaesus ühiskonnast lähtudes on vaesus sotsiaalprobleem, mis väljendub teatud elanikkonna rühmade materiaalsete ressursside ebapiisavusest tingitud ilmajäetuses ühiskonnas hädavajalikuks peetud elustandardist ning sotsiaal-majanduslikust osalusest
Lihtsalt selleks, et mitte olla üksi, minnakse seltskonnas kaasa tegevustega, mis ei pruugi inimese tõekspidamistega haakuda või seadusega kooskõlastuda. Eriti vanemate inimeste seas on levinud see, et ei abielluta armastusest vaid lihtsalt vajadusest seltsi järele. Ent õppides nautima iseenda seltskonda, pole kunagi võimalik end üksildasena tunda. A. H. Tammsaare näidendis "Juudit" ütles Olovernes Juuditile: "Sina üksi naiste seas võiksid mõista, kui hirmus kodutu ja võõras võib inimene olla inimeste keskel." Arvatakse, et üksinda olemine teeb üksildaseks, kuid see ei ole tõsi. Hoopis ümbritsetus valede inimestega on üksildaseim olukord maailmas. Seepärast on oluline enda kõrvale leida isikud, kelle seltskonnas on võmalik end hästi tunda ning iseendaks jääda. Mõni aga eelistabki iseenda seltskonda, tundmata seejuures üksildust. Charles Bukowski on öelnud: "Ma ei vihka inimesi. Ma lihtsalt tunnen end paremini, kui neid pole läheduses
ekspressionism · XX saj II poolel muusika stiililine kuuluvus saab olla vaid tinglik · Peamised väljendusvahendid: rütm, tämber Hilisromantism · Romantismi järellainetus · Peamiseks Sks ja Austria · Wagneri helikeelt laiendatakse edasi · Esituskoosseisude suurenemine · Mahler ja Strauss MAHLER · Juudi rahvusest böömlane · Esimese tunnustuse sai dirigendina · Karjääri kõrgpunkt: Viini riigiooperi muusikadirektor · Kolmekordne kodutu: Böömlasena Austrias, Austerlasena Saksamaal, Juudina terves maailmas · Looming: · Hakkas kirjutama alles kõrges eas · Peazanriks sümfoonia ja orkestriga laulutsüklid · 2.,3.,4.,8. Sümfoonia enamasti programmilised, käsitlevad eetilisi ja filosoofilisi probleeme (NT ,,laulud surnud lastest") STRAUSS · Edukas dirigent · Sümfoonilised poeemid · Ooperid Impressionism · Monett ,,impressioon tõusev päike" · ,,impressioon"-mulje
Raha õnn või õnnetus? On kolme sorti inimesi esiteks need, kes arvavad, et õnn peitub üdini rahas, teiseks nende vastandid, kelle jaoks raha pole õnneks vaja ning kolmandaks on inimesed, kes vahel seostavad õnne rahaga, aga mitte alati. Mina pean ennast kolmanda rühma liikmeks, kus arvatavasti on ka kõige rohkem inimesi. Millised on raha ja õnne seosed? Lastega on enamasti lihtne nad on õnnelikud, kui neil on palju asju. Selleks, et oleks palju asju, peab olema raha. Kindlasti on olenevalt lapsest ka teisi asju, mis teda õnnelikuks teeb. Osad inimesed ei saa sellest staadiumist kaugemale ja ka täiskasvanueas peavad materiaalseid väärtusi õnne osaks. Mõned isegi ei osta asju, vaid naudivad seda, kui neil on palju raha. Neile pakub õnne lihtsalt teadmine, et raha on palju ja võib-olla tulevikus saavad sellega rahulikult ära elada. Teatud tüüpi inimestele meeldib anda ja see teeb neid õnnelikuks....
Astrid Reinla raamat ”Teofrastus” on südamlik jutustus kass Teofrastusest, kes satub oma turvalisest koduaiast suurde linna ning eksib seal ära. Teofrastust ootavad ees rasked katsumused, kuid lõpuks leiab ta siiski tee tagasi pererahva juurde. Hulkuvast kassist saab kodukass ja kodukassist saab taas kord hulkuv kass, kuid õnneks lõpeb kõik igati hästi. Teofrastus puutub kokku koertega, teiste kassidega, jänestega, tihastega, inimestega. Teofrastus oli kodutu kass, kes elas Peedu jaamas. Inimesed, kes käisid Peedul, teadsid, et seal elab üks tore kiisu ning nad viisid talle tihti süüa. Ühel päeval läks Teofrastus rongi peale, sest seal oli tuttav lõhn. Uksed sulgusid ja ta sõitis Elvase. Kui ta rongist maha astus, nägi ta, et ei ole samas kohas, kus enne. Ta proovis rongile järele joosta, kuid ta ei jõudnud. Kass sisenes Elva jaamahoonesse, kuid inimestele see ei meeldinud ja ta visati jaamast välja.
Mõned arvavad, et koerast saab ühiskonnaheidik. Koerast ei saa ühiskonna heidik, vaid sellised «heidikud» juhtisidki siis ühiskonda. Raamat kaotab oma aktuaalsuse, kui keegi enam ei tea, mis haigus on proletariaadi diktatuur ja kui hävitavad on delle tagajärjed. Teose tegelaskond Preobrazenski professor, kirurg ja eksperimentaator, töötav selle üle, et si nooremaks teha neile näärmei transplanteerides. Talvel toob koju kodutu koera, annab talle nime Sarik ja kasutab keda katseloomana ja koos dr. Bormentaliga teevad talle aju operatsiooni. Teose alguses professorit näidatakse kui suurteadlast, kes üritab distantseeruda maistsetest probleemidest, võrdlused maagiga ja Loojaga pole kogematud. Eidates nõukogude võimu rabikaalsuse ja vägivalla pärast, ta ütleb monologi terrori mõtetusest ja sellest, et hellutus on ainus õige viis mõjutada elusolendit
Mõned arvavad, et koerast saab ühiskonnaheidik. Koerast ei saa ühiskonna heidik, vaid sellised «heidikud» juhtisidki siis ühiskonda. Raamat kaotab oma aktuaalsuse, kui keegi enam ei tea, mis haigus on proletariaadi diktatuur ja kui hävitavad on delle tagajärjed. Teose tegelaskond Preobrazenski professor, kirurg ja eksperimentaator, töötav selle üle, et si nooremaks teha neile näärmei transplanteerides. Talvel toob koju kodutu koera, annab talle nime Sarik ja kasutab keda katseloomana ja koos dr. Bormentaliga teevad talle aju operatsiooni. Teose alguses professorit näidatakse kui suurteadlast, kes üritab distantseeruda maistsetest probleemidest, võrdlused maagiga ja Loojaga pole kogematud. Eidates nõukogude võimu rabikaalsuse ja vägivalla pärast, ta ütleb monologi terrori mõtetusest ja sellest, et hellutus on ainus õige viis mõjutada elusolendit
Mida teha ühiskonna heidikutega? Kes üldse on ühiskonna heidik? On see kodutu, keda võib kohata igal kella-ajal ja iga ilmaga Balti Jaamas, või mingi joodik, kes elab, et juua ning keda polekski nagu kellelegi vaja? Kuid kas pole siis tegelikult ühiskonna heidik iga inimene, kes on teiste kodanike poolt eemale tõrjutud või lihtsalt ühiskonnast eraldatud? Kuna nad tekitavad teistes kodanikes ebameeldivust ning vaevalt et nende eluviis ka neile endile meeldib, siis tekibki kohe
Igatsus kaugete aegade järale.Romantikud pettusid mõistuse kunstis(inimese pea ei suuda maailma mõistusega haarata.Rom on pigem ellu suhtumine kui kunsti stiil 7.Romantiline inimtüüp:sale,ilus, peen, paheline,kahvatu jume,oskab ujuda, vehelda, tulistada, on ateist, devooniline jumalasalgaja, kangelane, kellel on minevikku,lonkab, armid ja haavad, esitab saatusele väljakutse, näeb noorem välja,salapärane süü või tegu minevikust, kodutu, külaline, ei austa end vaid keskkonda, langeb kangelasena, tunneb sõjakunsti.
Abivajajast saab abistaja Bussiõnnetuse läbielanud Agnes elas edasi täisväärtuslikku elu. Ei lasknud ennast häirida probleemidest ega takistustest, mis tema teele sattusid. Selliseid inimesi võiks olla siin maailmas rohkem, kes suudavad nii vapralt sellistest olukordadest välja tulla. Selles bussiõnnetuses oleks võib olla mõni teine inimene elu lõpuni jäänud bussijuhti süüdistama, kes tegelikult oli selles avariis süüdi, kuna tema kaotas juhitavuse, tema jäi roolis magama, kuigi tema vastutada oli nende reisijate turvalisus. On lausa imetlusväärne kui inimesed ronivad sellel eluredelil edasi, mis siis, et mõni aste vahelt ära kukub. Enne kui pole täiesti alla kukkunud, pole mõtet ka ise alla anda. Naine, kes suutis oma jäsemed taas liikuma treenida läks oma eluga edasi. Kuigi ei saanud ta jätkata samal erialal, mida oli alustanud, kuid tema sihikindlus viis teda edasi ning ta jätkas natuke lihtsamal alal, m...
salanõunik. Salanõuniku ees hakkab sõber kogelema ja kummardam olles madalam kui muru. Ja nii väga hakkab nõunikul sellest aupaklikkusest ja alandliku hapususest süda iiveldama, et tal ei jää muud üle kui sõbraga hüvasti jätta. Tähtsatesse inimestessse erinevat suhtumist kirjeldab ka "Kameeleon". Vaieldakse kaupmeest näpuotsast hammustanud koerakutsika peremehe üle. Kord kui arvatakse koer olevat krants ning kodutu on õigem otsus kutsikas sellise teo eest ära kõrvaldada. Kuid kui koera omanik arvatakse olevat kindral, ei tohi nähvitsat näpuotsagagi puutuda. Ning manitsetakse hoopis kaupmeest tema ettevaatamatuse eest. "Palat nr. 6" räägib lähemalt vaimuhaigla juhatajast doktor Raginist ja vaimuhaige Gromovist. Ragin on tark, intelligentne ja pehmeloomuline arst. Ragin teab sedagi, et see haigla on kõlblusvastane ja elanikkude tervisele äärmiselt kahjulik, kuid ta ei võta
,,Mäeküla piimamees" Eduard Vilde 1. Miks on romaani ,,Mäeküla piimamees" probleemid mõistetavad ka tänapäeva inimesele? Antud teose probleemid on mõistetavad ka tänapäeva inimesele, kuna romaan on realistlik ja probleemid on läbi aastate ülgjuhul ikka samaks jäänud, sest need pärinevad mingil määral eelnevail ajastuil elanud inimestelt. Ka tänapäeval käib tugev võitlus edukuse poole. Ikka ja jälle võetakse eeskuju edukatelt, kogy aeg on olemas keegi eeskujuks ja see motiveerib meid rohkem pingutama. Vahel minnakse aga sellega n-ö hulluks ehk ei mõelda millelegi muule kui ainult materiaalsetele väärtustele. Vägagi heaks näiteks on siinkohal töönarkomaanid, kes töötavad pidevalt ületunde, kuna nad ei saa olla halvemad kui naaber, kes alles eile ostis endale S-klassi Mercedese. 2. Analüüsi ,,Mäeküla piimamees" probleeme, mis tulenevad tegelassuhetest ...
Sinu oma on ammu kuivanud. 13.Kôik, mida sa elus teinud oled, tuleb sulle ükskord tagasi. Kui aga oled kellegi ônnelikuks teinud, siis ära loodagi: ônn ei pöördu kunagi tagasi. Vähemalt sinu juurde mitte. 14.Kus ônne on, sinna tuleb seda aina juurde. Kus pole, sealt vôetakse ka viimane ära. 15.Vahel on ônneks väga vähe vaja. Nagu ka ônnetuseks. 16.Õnn on suhteline. Õnn on, kui väljas sajab vihma, aga toas on soe, ütled sina. Õnn on, kui on tuba, ütleb kodutu. Õnn on, kui on vihm, ütleb beduiin. 17.See pole veel ônn, kui saad soojal Lôunamere saarel palmipuude all puhata. Õnn on see, kui sa kookospähkliga vastu pead ei saa. 18.Õnne tipul viibida pole veel mingi ônn. Õnn on, kui tipp pole liiga terav. Ja liiga kôrgel. Ja liiga kaugel. 19.Õnn esineb vaid kahes olekus: ta on kas alles ees vôi juba möödas. Sinu puhul pole teda olnud ega tulegi. 20.Igaüks on oma ônne sepp. Sina oled alasi. Ja saad vasaraga pähe. 21
tahta, oleks arvatavasti palju palutud. Seepärast arvangi, et palju õnnelikum see inimene, kel on käputäis lähedasi sõpru, mitte sada tuttavat. Õnnelikuks võib pidada ka inimest, kel on hästi palju raha. Kui kellelgi on väga palju raha, siis võib ta endale pea kõike lubada maja kesklinnas, Ferrari Enzo garaazis ja 60- tolline teler elutoas. Kuid kõik see on muutuv. Pank võib minna pankrotti, maja võib maha põleda ning paugupealt võib rikkast ärimehest olla saanud kodutu, kel pole enam midagi. Samuti ei tea rikkur kunagi kindlalt, kas ta sõbrad tõesti hoolivad temast või ainuüksi ta rahast. Näiteks Jonathan Lynni poolt linastatud filmis ,,Greedy". Onu Joe perekond ja sõbrad lahkusid ta kõrvalt sel silmapilgul, kui said teada, et Joe pole enam rikas. Kuid tänapäeva ühiskonnas ei ole võimalik ka täiesti ilma rahata hakkama saada. Kõik ju maksab toidust kuni korteri ülalpidamiseni välja
väärtustada inimesi sellistena, nagu nad on. Väärtus pole aga seotud sellega, mida inimene omab või teeb. Kõigil inimestel on võrdne väärtus ja see tähendab, et kõigil on ühesugused inimõigused ning ühesugune kindlus, et neid õigusi austatakse. (Tegevusjuhendaja käsiraamat,2010:21) Kõiki inimesi tuleb kohelda ühtemoodi, hoolimata missugune on tema välimus või milline on tema diagnoos. Näiteks ka kodutu on inimene ja temasse tuleb suhtuda inimlikult mitte jätta teda saatuse hooleks. Kindlasti ei tohi liigitada inimesi näiteks normaalseteks ja ebanormaalseteks ning vastavalt sellele neid kohelda ja neisse halvasti või hästi suhtuda. Meie vallas töötanud sotsiaaltöötaja ei tööta enam sellel alal. Ta käitus ebaeetiliselt ja kahjustas kõiki sellel alal töötavaid inimesi. Minu arvates oli see väga õige otsus, et tal ei lubatud enam sellel kohal edasi töötada
kohe kindlasti kogu maailmas väga palju praegusest algelisem. Nõukogude Liidul endal oleks ju areng põhimõtteliselt peatunud, kuna sellises ühiskonnas ei looks keegi midagi uut, kui selle eest nagunii tulu ei saaks. Kapitalistlik lääs, kus asjad tegelikult arenevad, oleks aga jalge alla tambitud ja neil oleks võimalusi väga palju vähem. On võimatu õelda, kas elu oleks parem, kui asjad oleks niipidi läinud. See on kindlasti väga individuaalne. Kodutu tänaval oleks kindlasti seda pooldanud, aga rikas ärimees ei tahaks seda mitte mingil juhul. Juba sünnist saati ei ole inimesed võrdsed. Mina ei ole nõus nendega, kes ütlevad et on. Lastel on sünnist saati eeldused. Kui inimesed on füüsiliselt ja vaimselt erinevad ja ebavõrdsed, ei saa nad elada täiesti võrdselt. Mõni on ikka edukam kui teine. Seepärast olen mina rahul, et Nõukogude Liit laiali läks. Kuid nagu õeldud, kindlasti on neid inimesi palju, kes unistavad