Kleite võib õmmelda nii krae ja varrukatega kui ka ilma nendeta. Kõik kleidid on erineva tegumoega. Paljud kleidid on kaelusega, kuid on ka ilma. Kleite on kolmenurkse kaelusega kui ka sügava kaelusega. Kleite on lühikesi kui ka pikki. Kõik kleidid on erinevad nii värvilt kui ka lõigetega. Kleite on mitut liiki. Et kleit püsiks kaua nägus, alati värske ja ilus, on vaja teda pärast kandmist harjata, väljas, rõdul või avatud akna kohal tuulutada. Villasest riidest kleidil saab väljaveninud istmiku jälle nägusaks, kui veninud kohta aurutada. Aurutatakse pahemalt poolt nii, et kleit asetatakse triikimislauale, veninud koht lõdvalt. Väljaveninud koht kaetakse märja triikimisriidega ja üle selle libistatakse kergelt kuuma triikrauaga. Võtet korratakse senikaua, kuni vesi aurustub, riie selle mõjul pehmendab ning vajalikul määral kokku tõmbub. Nüüd triigitakse kleit siledaks. Aurutatud kohta harjatakse kergelt paremalt poolt
Minu vanaema läks kooli 1 klassi 1957.a sel ajal oli koolilastel lihtne koolivorm. Tüdrukutel koolimüts ja tumesinine kleit. Kleidil pidid olema valged kätised ja valge krae. Pidi olema hoolikas, et need oleksid alati puhtad. Neid tuli sagedasti vahetada. Selleks pidi iga kord krae ja kätised kleidist lahti harutada ja peale jälle tagasi õmmelda. Alguses aitas lapsevanem, hiljem aga sai iga tüdruk ise sellega hakkama. Kleidi peal kanti põlle, mis oli igapäevaselt musta värvi. Pidupäevadel kanti valget põlle. Ilus põll oli selline, millel olid rüüsid ääres. Koolivormi kaunistas oktoobrilapse märk. Hiljem punane pioneerirätik, mis oli kolm nurkne ja setud erilise sõltusega. Roland
peamiselt ise või lasid rätsepal õmmelda, siis 1930-ndatel tekkisid esimesed moemajad • Luksuslik karusnahk oli 1930. aastatel oluline staatuse sümbol • 1930. aastad tegid lõpu 1920. aastate poisipeale Juuksed/soengud????? • Nüüd läksid juuksed pisut pikemaks ning ka kergelt lokki. • Aastakümne värviks oli plaatinablond. • Soenguid sobitati riietusega ning sinna kinnitati briljantehteid Kleidid • Kleidil oli lihtne varrukateta ülaosa ja alla viidud vöökoht, ning esimest korda ajaloos paljastati jalad • https://et.wikipedia.org/wiki/1930._a astad • https://soenguajalugu.wordpress.co m/2009/07/28/1920-1930-mood-ja-soe ngud/ • http://www.e-ope.khk.ee/ek/roivaajal ugu/rivastus_aastatel_19201929.html
1910-1920 Moes oli tunda sõja mõju. Värvirikas riietus Mundrid Põlvedeni ulatuvad kleidid, seelikud Hobble skirt Lühikesed juuksed 1920-1930 Lühike soeng Ilma varrkukateta kleidid Paljastati jalad Pottkübar Juuste värvimine Poisilik, sportlik välimus Fläpperite ajastu 1930-1940 Lahk juustes Naiselikkus taastus Veidi pikemad juuksed Kleidil diagonaallõige Paljas selg Mugavus Mustrilised kangad Sukahoidjad-püksid 1940-1950 Õlapaelteta õhtukleidid Platvormkingad Kõrge värvliosaga püksid Püsilokid Kunstripsmed Kunstsünnimärk 1950-1960 Naiselikkus Tikk-kontsad Kindad, kotikesed Väärikas, enesekindel hoiak Pikem, liibuvam seelik Kõrvarõngad Grace Kelly 1960-1970
Selle tõttu sobibki seda kleiti kanda naistel, kel on liivakella figuur, et rõhutada peent taljet. Kleidi kandmisvõimalused on mitmekülgsed sobilik kanda igapäevaselt kui ka pidulikel üritustel, lisades kõrged kontsad ja maitsekad ehted. 2 OMADUSED, MIS PEAKSID SELLEL KLEIDIL OLEMA 2.1 Füüsikalis-mehaanilised omadused: · Kerge - mugavse tagamiseks suvel palavaga. · Hea langevus ehk drapeeruvus - et kleit näeks seljas ilus. · Kulumiskindel (füüsikalis-keemiliste omadustele nagu näiteks päikesevalgus, kõrge temperatuur, higi, pesuvahendid jne). kleit peab vastupidama suvel asset leidvatele kõrgetele õhutemperatuuridele, päikesevalgusele ning sellest tulenevale sagedasele pesemisele. 2
sajandi tegelikuks alguseks. Kuna palju mehi oli hukkunud või invaliidistunud, siis ei lootnud paljud naised enam kunagi abielluda ning algas fläpperite vabameelsete noorte naiste ajastu. Naiste motoks oli elupõletamine ja nad trotsisid kõiki tavasid: meikisid end avalikus kohas, suitsetasid sageli pika sigaretipitsiga, mis oli ülimalt sokeeriv. Nende tõeline tunnusmärk oli lühike soeng. Ühe hoobiga heideti korsett kõrvale ja moodi tuli vabalt langev särkkleit. Kleidil oli lihtne varrukateta ülaosa ja alla viidud vöökoht, ning esimest korda ajaloos paljastati jalad. Terve aastakümne oli moes pottkübar, mis sügavalt pähe surutuna eeldas ajale iseloomulikku Lühikest juust . . Sama iseloomulikud olid pahkluu kohal nööbitavad kingad ja keskelt ahenevad ning alt laienevad kontsad. Juuksemood Nagu eelnevalt maintud, oli kõige kantum soeng 1920. aastatel poisipea .
Alessandro Botticelli ,,Veenuse sünd" Piret Tõlgo Kompositsiooni loovad elemendid Kompositsiooni fookus asub pildi esiplaanil. Esiplaanil on Veenus, läänetuul Zephyros, tema abikaasa Chloris ja taimekasvu jumalanna Flora. Tagaplaanile jäävad rannapiir, meri ja taevas. Pilt on maalitud nii heledates kui ka tumedates toonides. Heledam ,,valgus" langeb Veenuse peale ja peegeldub taimekasvu jumalanna Flora kleidil. Samuti on heledamates toonides ka merepind. Põhivärvidest on kasutatud nii punast, sinist kui ka kollast. Samuti on kasutatud ka rohelisi ja valgeid toone. Jooned on täpsed, kontuurid selged. Maal on maalitud õrnade ja väikeste pintslitõmmetega. Vormid mahulisemad ja pigem ümaramad. Maali pind on sile, kohati õrnalt krobeline. Esiplaan on sümmeetriline, tagaplaan mitte. Veenuse paremal küljel asuvad läänetuul Zephyros ja ta abikaasa Chloris, paremal aga taimekasvu jumalanna Flora.
Maalil on ka palju sümboleid, mis teeb omakorda selle veel huvitavamaks. Näiteks mehe parem käsi õnnistab sündimata last, tagaplaanil rippuv hari on puhtuse sümboliks, koer on truuduse sümbol jne. Minu jaoks on uskumatu see, kuidas kunstnik on kõik detailid nii hästi ja veatult välja joonistanud. Isegi peeglist võib näha selgelt kolme inimest. Uskumatult on ka valgust ja varje kujutatud, eriti torkas see mulle silma laes rippuva lühtri puhul. Ka naise kleidil olevad voldid ja kortsud on perfektselt välja joonistatud. „Arnolfini abielupaar“ on rahustav ning minu arust väga hästi maalitud. 2. Leonardo da Vinci – „Mona Lisa“ Teise koha minu top 3-s pälvis Leonardo da Vinci kurikuulus maal „Mona Lisa“. Esmase valiku tegin ma juba sellepärast, et see maal on niivõrd kuulus ja palju meedia tähelepanu pälvinud naise salapärase naeratuse pärast. Maal ise on uskumatult kaunis ning minu kunagine eesti keele
1920-1930 Mood Eeva-Laura lõoke ja Katariina Idla 8.B klass Tallinna Reaalkool Ajalooline suund Peale esimest maailmasõda oli vähe noori inimesi , siis tähistasid 1920. aastad täiesti uue maailmakorra sündi, ja paljud ajaloolased nimetavad seda 20.sajandi tegelikuks alguseks. Palju mehi oli hukkunud või invaliidistunud, siis ei lootnud paljud naised enam kunagi abielluda Ajaloonine suund Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level Esimene maailmasõda Naiste moto Algas fläpperite vabameelsete noorte naiste ajastu Naistemood kui suur sõda asendus suure rahuga, andis ühiskond naisele vabaduse ja kõik lõbutsesid nagu ei kunagi varem. Tühjusetunne ja üleüldine kurbus asendu...
2) Foto 2 valguse peegeldumine Maalist röntkenfotosid tehes selgus, et keegi oli naise seljataga paikneva pildiraami mingil perioodil mustaks värvinud (foto 3, vasakul). See aga lõhkus Vermeeri loodud pildi elu ja sära, mis oli saavutatud kolme punkti valgusega, millest esimene on kardina tagant paistev valgus, teine selle valguse kuma naise kleidil ning kolmas valgusepeegeldus pildiraamil. See näide toob selgelt esile Vermeeri iga pisimagi detaili läbimõelduse ja tähtsuse mitte miski ei ole jäetud juhuse hooleks. Foto 3 Ülemaalitud pildiraamiga maal vasakul, originaal paremal Vermeeri maali ,,tüdruk punase kübaraga" teeb emotsionaalseks selle vahetu suhtlus
hiljem Inglise vabrikandi, Arthur Cappeliga avas ta oma esimese butiigi 1913. aastal Deauville ja juba järgmise butiigi Couture House'i avas ta aastal 1915. Aastal 1921 esitles Coco oma esimest ja hinnatuimat parfüümi Chanel No. 5. See oli esimene parfüüm, mida müüdi kogu maailmas. Praegugi müüakse seda parfüümi üks pudel iga kolmekümne sekundi jooksul. Chaneli moeloomingus on eriline koht lihtsal mustal kleidil, mille loomiseks sai ta inspiratsiooni kloostri orbudekodus kantud vormirõivast. Chaneli kujundatud musta kleiti kandsid meelsasti nii kõrgseltskonna daamid kui ka naised lihtrahva seast. See on tänapäevani jäänud tagasihoidliku elegantsi võrdkujuks. Ka oma isiklikus elus hindas Coco Chanel vabadust ja loomulikkust. Tema eeskujul muutusid populaarseks lühikesed juuksed, sportimine ja päevitamine. Ehki oli tal mitu
kindai, mis vastavalt seisusele olid kaunistatud tikanditega või kalliskividega Peakatetest olid levinumad mitmesugused õhukesest riidest linikud. Kanti ka turbaneid ja kapuutse. Mõeldi välja uusi kübaraid, nt teravutipuline trüügia müts ning praeguse bareti eelkäija RIIETUS NAISED - KÕRGGOOTIKA Tekib erineva lõikega kleite. Figuurile hakatakse andma drapeeringutega S - kujulist painet Kleit cott oli endiselt liibuva pihaosaga. Vööjoon oli nihutatud allapoole. Kleidil olid pikad kitsad varrukad, vahel kinnitati varrukate külge pikad kitsad riideribad, mis ulatusid maani. Kanti alt laienevaid varrukaid. Kaunistusena hakati kasutama nöörimist. Nööritud kinnise vahelt paistis esiosas rikkalikult kaunistatud alussärk. Särgi peal kleidi all kandsid naised lühikest ja kitsast rinda toetavat pihikut Kleidi peal kanti teist nn varrukateta kleiti. Sellel olid kuni vööni või puusadeni ulatuvad käeavad ja suurem dekoltee
ja paljud ajaloolased nimetavad seda 20.sajandi tegelikuks alguseks. Kuna palju mehi oli hukkunud või invaliidistunud, siis ei lootnud paljud naised enam kunagi abielluda ning algas fläpperite vabameelsete noorte naiste ajastu. Naiste motoks oli elupõletamine ja nad trotsisid kõiki tavasid: meikisid end avalikus kohas, suitsetasid sageli pika sigaretipitsiga, mis oli ülimalt sokeeriv. · · · Ühe hoobiga heideti korsett kõrvale ja moodi tuli vabalt langev särkkleit. Kleidil oli lihtne varrukateta ülaosa ja alla viidud vöökoht, ning esimest korda ajaloos paljastati jalad. Lihtne napp siluett domineeris kleidimoes terve kümnendi, saavutas oma kõrgpunkti 1920ndate keskel ning taandus siis sõna otseses mõttes lohisedes sakiliste alläärte ning ebakorrapäraste volangidega 1930ndatesse. Terve aastakümne oli moes pottkübar, mis sügavalt pähe surutuna eeldas ajale iseloomulikku lühikest juust. Sama iseloomulikud olid
pikad ja kitsad varrukad õmmeldud lühikeste puhvvarrukate külge. Lühikesi varrukaid kaunistati tikandite, tupsude ja narmastega. Kanti ka varrukateta kleite. Tavaliselt kleidid suure dekolteega. Päevakleidi dekoltee väiksem, õhtukostüümidel sageli kogu ülaosa paljastav, varrukast varrukani ulatuv, nelinurkse kujuga. Dekoltee ääred võisid olla kaunistatud kantide, volangide ja pitsidega, mõnikord oli kleidil taga ja külgedel püstkrae. Perioodi alguses kleidid antiikmoe eeskujul õmmeldud, all kanti liibuvat trikood või õhukest aluskleiti ja sageli ainsa ülerõivana õhulist salli. Sellist moodi nimetati ka "alasti mood". Kleit rõhutas saledat figuuri ja naiselikkust. 1805. a kadus igapäevasel kleidil lohisev pikkus, see säilis vaid ametlikel õukonnatualettidel. Lai ja pikk slepp valmistati ülejäänud kostüümi riidest erinevast
Kuna ilmselgelt kui neil elektril pole, pole neil ka raadiot ega televiisorit, kust nad saaksid teada uudiseid. Ainsad uudised, mis nendeni jõuavad on ilmateated. Ringi liiguvad nad hobuvankritel, mis sarnanevad filmis" Tuulest viidud" nähtutega. Nad on kindlad, et kõik luksusesemed sünnitavad kõige patusemat tunnet-kadedust. Seetõttu nad ei panusta oma rikkust asjadesse. Lisaks nad ei tee kunagi välimuse kohta komplimente, nad ei kasuta kosmeetikad, kleidil ei või olla haake ega nööpe, peavad olema vedrunõelad. Kuna amisite kogukond on suhteliselt väike, seetõttu esineb neil mitmeid geneetilisi haiguseid. Tihtipeale tuleb ette, et naistel katkeb rasedus ja inimesed on lõhikese elueaga. USA valitsusele tekitab see probleeme, sest oleks vaja neid aidata ja nende seas kampaaniat teha ,et nad nii palju lapsi ei sünnitaks, aga see on raskendatud, sellepärast, et amisid on igasuguste rasestumisvastaste vahendite ja moodsa tehnika vastased.
mis võtta annab. Kuna palju mehi oli hukkunud või invaliidistunud, siis ei lootnud paljud naised enam kunagi abielluda ning algas fläpperite vabameelsete noorte naiste ajastu. Naiste motoks oli elupõletamine ja nad trotsisid kõiki tavasid: meikisid end avalikus kohas, suitsetasid sageli pika sigaretipitsiga, mis oli ülimalt sokeeriv. Nende tõeline tunnusmärk oli lühike soeng. Kleidil oli lihtne varrukateta ülaosa ja alla viidud vöökoht, ning esimest korda ajaloos paljastati jalad. Terve aastakümne oli moes pottkübar, mis sügavalt pähe surutuna eeldas ajale iseloomulikku lühikest juust. Värvimine muutus sel perioodil erakordselt populaarseks, eriti hennaga. Katsetati ka vesinikülihapendit, mida peeti skandaalseks, kuid seda märksa väiksema eduga, sest paljud värvid olid üsna ohtlikud ja inimsed said neist sageli mürgituse 1930-1940 1930
Paljusid spordirõivaid nagu näiteks sviitreid ja lühikesi seelikuid hakati kandma iga päev. Pärast sõda püüdsid paljud minna tagasi endiste aegade juurde kuid oli juba liiga hilja. 20ndad Kahekümnendaid iseloomustavad suurlinnaeluga samastunud romantilised regionalistid, mis väärtustavad väikelinnade ja farmide rahulikku ja töökat elu ning USA regioonide omapära. Moodi tuli vabalt langev särkkleit.. Tüüpilisel kleidil oli lihtne varrukateta ülaosa ja alla viidud vöökoht ning esimest korda ajaloos paljastati jalad. Alastuse aimdust suurendasid veelgi läbipaistvate kangaste kasutamine ning napid kaunistused. Et rõhutada läbipaistvaid materjale ja püüda valgust, kasutati pärltikandit, mis strateegilistesse kohtadesse asetatuna vihjas tualeti pikantsele iseloomule. Lihtne napp siluett domineeris terve kümnendi. Kunstsiid oli tõeline uudis ja kättesaadav materjal kõigile.
- kandiliste ninadega jalatsid - barrett 16. saj. I veerand HISPAANIA RENESSANSS - katooliku kiriku mõju - geomeetrilised vormid 1550. a - karkassiga rõivastus - esimesed silmuskoelised sukid - rikkalikult kaunistatud - kroogitud kraed Naised: - sale vöökoht - särk, korsett, seeliku korkass, kleit, matel kleit - kleidil ei olnud volti - kõrge krae - gofreeritud kätised ja krae Soengud: - rikkalikult kaunistatud ülespandud juuksed Hispaania renessanss - tanu - "tontiljo" soeng Mehed: - särk, puhvpüksid, sukkad, vammus - sõjamehilik rõivastus - pilud, kitsas valge rüüs - laiad kaelakroogid - pirni kujuga püksid - pealmine riie on lõigatud pikiribadeks - kõrged kitsa äärega peakatted
MÄNGU ARENGU TREPP Lapse Mäng lapse arengus Mänguasjad vanus Mäng toetub täielikult täiskasvanu ja lapse suhtlemisele. Täiskasvanu Kellukesed, lihtsad on praegu lapse jaoks ainus mänguasi. Laps tunneb kõige enam muusikariistad, 1. elukuu rõõmu füüsilist laadi mängust jalgade patsutamine, varvaste ja eredavärvilised esemed sõrmedega mängimine, näo silitamine. Mäng on usalduslike suhete (kerge kätte võtta, ohut looja. suhu pista), erineva Vanema ja lapse vastastikune kordamööda häälitsemine täiskasvanu 2. elukuu tekstuuriga esemed, kohandab oma häälitsusi lapse omadega. ...
Pärast sõda püüdsid paljud minna tagasi endiste aegade juurde kuid oli juba liiga hilja. 1960.aastal väljendasid naised oma sotsiaalset vabanemist rõivastusega . 4 Moeloojad 20. sajandi disainerid pole enam lihtsalt disainerid vaid rahvusvaheliselt tuntud nimed ,mis ühendavad endas andeka disaineri, hea vaistuga ärimehe ja särava isiksuse. Moodi tuli vabalt langev särkkleit. Tüüpilisel kleidil oli lihtne varrukateta ülaosa ja alla viidud vöökoht ning esimest korda ajaloos paljastati jalad. Alastuse aimdust suurendasid veelgi läbipaistvate kangaste kasutamine ning napid kaunistused. See oli selleks, et rõhutada läbipaistvaid materjale ja püüda valgust, kasutati pärltikandit, mis strateegilistesse kohtadesse asetatuna vihjas tualeti pikantsele iseloomule. Lihtne napp siluett domineeris terve kümnendi. Kunstsiid oli tõeline uudis ja kättesaadav materjal kõigile.
VANAAJA KOOLIKORD ESTER PÄRN 2010 Igal ajastul on midagi, mida mäletada, midagi, mis on teistmoodi, kui järgmisel või eelmisel ajastul. Näiteks kasvõi koolikord. See muutub ju iga ajastuga. Kõigi kolme põlvkonna, minu, ema ja vanaema koolikorrad erinevad üksteisest millegi poolest. See on loomulik. Minu vanaema (sündinud1948) koolitee algas aastal 1955 Käina koolis, Hiiumaal. Koolivorm oli siis kohustuslik. Tüdrukutel olid pruunid kleidid ja must põll, kleidil oli valge krae ja kätised. Pidulikul puhul olid krae ja kätised pitside ning satsidega. Lastel olid jalas vahetusjalanõud, mis olid kohustuslikud, just nagu tänapäevalgi. Vahetusjalanõudeks olid paeltega sussid. Enamus tüdrukud hoidsid oma juukseid patsis. Mõnel üksikul tüdrukul olid juuksed lühikeseks lõigatud. Tuli olla puhas, jalad ei tohtinud haiseda, riided pidid olema alati puhtad. Seda ei nõutud küll rangelt, kuid see oli iseenesest mõistetav, et tuleb olla puhas
maa-alla. Rööpad lõppesid ja Tripp tegi augu, et välja saada. Pärast ema pahandas, et vakstus veel üks auk, tuli uus osta. Kessul oli jube jäätiseisu, kuid kuna oli väljas külm, siis ema ütles, et süüakse suvel Tripp aga sosistas, et sooja jäätis võib süüa. Ema lubas tal minna. Said müüja käest pahandada, keegi ei müü sooja jäätist. Ostsid mõned külmad ja ootasid kuni trepikojas soojaks muutusid. Pärast oli kleidil jäätiseplekid. Ema oli Kessule rääkinud, et ei tohi külmkapiust lahti jätta, sest muidu lendab välja lohemadu ja muutub väga närviliseks. Kessu ja Tripp tahtsid teda näha. Lasid välja ja muutuski närviliseks. Ei tahtnud enam kappi minna. Tripp oli kaval ja ütles Kessule, et paneme ruttu ukse kinni, muidu lendab kappi tagasi. Ja vastupidiselt jutule oligi lohemadu kapis. Lohemadu tegi aga enne toas pahandust, määris tooli, koorepurk ümber. Nüüd paneb Kessu kapi ukse ruttu kinni
paksudest mohäärkampsunitest, liigsetest detailidest, odavatest materjalidest. Pluuse kandke seelikute ja pükste peal, iga liiki jakid ja vestid olgu piisavalt pikad. Ühevärvilised rõivad mõjuvad alati hästi. Tume sukk teeb jala saledamaks, paljudes töökohtades aga nõutakse ihuvärvi sukki. Prossid-preesid, kõrvarõngad, kaelakeed, rätikud-sallid tõmbavad pilke näole ja kaelale. Vältige avarat dekolteed. Vältige liiga pikki lõhikuid seelikul ja kleidil. Vältige tööl spordirõivaste kandmist. Mis teisi häirib, paneb neid nina kirtsutama? Pesematus. Elementaarse maniküürita küüned. Määrdunud, plekilised rõivad; võidunud kuue-, kostüümi- ja mantlikraed. Puuduvad nööbid, rikkis lukud, rebenenud õmblused. Hoolimatult triigitud pluusid, päevasärgid, pressimata püksid, seelikud. Naised peavad oma pluusi