virtuoosikultus; tähelepanu keskmes 3) Uued zanrid: soololaul, sümfooniline poeem; kammerlikud väiketeosed klaverile; klaveritranskritsioonid; operett. 4) Ferenc Liszet (1811-1886) - 19.sajandi väljapaistvaim pianist, andekas helilooja, pedagoog, dirigent ja muusikapublitsist. Sündis Ungaris, isa oli ametnik. 9-aastaselt esinesesimest korda publiku ees. Pärast seda õppis Viinis. Sel ajal kohtus ta ka Beethoveniga. Hiljem alustas koostööd Pariisi klavereid tootva firmaga. 1827.a. pärast isa surma süvenes religioosesse müstikasse. Alates 1830. a. tegeles muusikalise enesetäiendusega. Ta kohtus Paganiniga, kes sütitas temas soovi saavutada klaveril sama, mis Paganini viiulil. 1832. a. armus ta krahvinnasse ja põgenes Itaaliasse. Neil oli 3 last. 1842. a. võttis vastu Weimari õukonna kapellimeistri koha.1848. a. elas koos vürstinna Carolyne`iga. 1801. a. kolis ta Rooma.Alates 1867. a.
Viini vabrikandi Streicheri juures läbi, et klaverite klaviatuuri suurendati kuue ja poole oktavini, sest väiksem klahvistik jäi tema võimsatele sonaatidele liiga kitsaks. Nüüdisaegse klaveri heliulatus on üle seitsme oktavi. Viimase viiekümne aasta jooksul klaverit oluliselt täiendatud ei ole. Maailmakuulsad klaverifirmad on Steinway & Sons, Bechstein, Broadwood & Sons. Hinnatud on ka Tallinna Klaverivabriku kontsertklaver "Estonia" ja Moskva klaverivabriku "Lira". Klavereid on Eestis valmistatud rohkem kui 200 aasta vältel. Ajavahemikus 1850 1940 tegutses siin koguni kuni 20 klaverimeistrit. Tuntuimaks neist sai Ernst Hiis, kelle esimesest 1893. aastal omal käel valmistatud klaverist algab Estonia klaveri ajaarvamine sai ju Hiisi klaverimudel hiljem aluseks pillidele, mida Tallinna Klaverivabrikus Estonia nime all tootma hakati. Muzio Clementi, fryderyk Chopin, Carl Czerny, Rein Rannap, Ray Charels
3. Kõlalaud kõrgkvaliteedsest kuusepuidust Sveitsi Alpidest. 4. Keelestus on välja töötatud Eesti ja Saksa spetsialistide koostööna. 5. Muldvalu-malmraam, viimistletud klaverivabrikus. 6. Virblid ostetud Saksamaalt. 7. Tippkvaliteediga keeletraat Saksamaalt 8. Haamrid Saksa firmalt Rennel. 9. ESTONIA konstruktsioonile vastav kõrgkvaliteediline mehhanism Saksa firmalt Renner, 10. Valmistatud parimast villast eritellimusena Saksamaal ja Inglismaal. 11. Kolm pedaali. Estonia klavereid iseloomustavad haruldased kõlad ning soovitan teile ESTONIA klavereid, lähemalt saate uurida leheküljel http://www.estoniapiano.com/index.html Arnold Jüriado 8.D
Välja on pandud mitmesuguses kujus kandled, karjapasunad, sikusarved, vile- ja roopillid, parmupillid, hiiukandled, viiulid, lootspillid ning mitmed teised Eestimaal kasutusel olnud ja olevad pillid. Eelmine sajand armastati teha hästi kaunistatud pille. Muuseumi pillikollektsioonis on eesti meistrite valmistatud pille, eesti muusikutele- näitlejatele kuulunud kaugemate maade meistrite instrumente ja ka mitmeid huvitavate legendidega klavereid. Estonia klavereid valmistatakse välismaale päris palju. Säilinud on ka tahvelklavereid, mis suletuna näevad laua moodi välja. Meistri nimi on Falck. Klavesiin on klaverieelne pill, mille tõmmitsad asendavad justkui inimese sõrmi. Saksamaa pilli järgi on see näituse klavesiin valmistatud. See on kammerliku kõlaga kontsertpill. Antsla pillimeistri Johann Karl Thali valmistatud instrument on vanim ja mõõtudelt väikseim koduorel muuseumis. Eesti rahvusliku pillimuusika arengus on olnud
Pärast klahvide vabastamist(kui pedaal on allavajutatud) jäävad helid kõlama.Nüüd ikka veel pedaali all hoides mängitud noodid aga mitte. Keskmiselt pedaale on võimalik kombrineerida parempoolse pedaaliga , kusjuures tre corde ei mõjuta sostenuto-pedaali poolt kõlama jäetud noote. Sostenuto-pedaali kasutatakse, kui soovitakse saavutada orelisarnast tekstuuri pikkade bassinootide ja kõrgemal muutuva harmooniaga. Sostenuto-pedaali vajutatakse vasaku jalaga. Eri tüüpi klavereid Tänapäevaseid klavereid on kahes põhitüübis: tiibklaver ja pianiino. Tiibklaver Tiibklaveril on kõlakast ja keeled horisontaalses asendis ja keeled suunduvad klaviatuurist eemale. Seetõttu on tiibklaver väga suur pill, mille hoidmiseks ja kasutamiseks sobivad kõrgete lagedega avarad ruumid .Tiibklaveri nimetus tulenebki tema tiivakujulisest külakastist. Tiibklaverid on mitmes suuruses. Suurus varieerub
Eesti Teatri- ja Muusikamuuseum Peeter Süda avas 1924 teatri ja muusikamuusemui .Muuseumis oli väga palju eksobisaante .Kõige rohkem meeldis mulle leierkastid mulle meeldis nende juures need väiksed nukukesed .Muusemui vanim klaver on londonis tehtud 1771 ehk 241 aastad vana klaver.Giidi jutust jäi mulle meelde et 303 aastas vana klaver on kõige vanem klaver maailmas .klavereid tehakse väga pikalt.Muusemis on umbes 3700 ekspositsaante .Leierkaste oli u 7-9 tükki oli väga väikseid mulle meeldis see , kui sa hoidisid neid käes ,siis oli kõla väiksem ,aga kui panid laua peale oli kõla palju kõvem .Kõige naljakam oli Poiss põrsaga , kuidas nad liikutasid ennast ja põrsas näitas keelt .Giid näitas ka meie esimese sajandi CD kuhu on tehtud väiksed tripsud ja siis panud leierkasti peale ja see hakkas häält tegema .Kõige suurem leierkastil oli ka lausa trummid peal see tegi väga kõva häält.Giid näitas ka eesti m...
Maailmakuulsad klaverifirmad on Steinway & Sons, Bechstein, Broadwood & Sons. Hinnatud on ka Tallinna Klaverivabriku kontsertklaver "Estonia" ja Moskva klaverivabriku "Lira". Klaverifirma "Steinway & Sons" asutaja oli vaeses kaheteistkümnelapselises peres sündinud mees nimega Heinrich Engelhardt Steinweg. Klaverit mängitakse helide kõrguse järgi reastatud klahvidele sõrmega vajutades. Varasematel aegadel tehti kolme erineva kujuga klavereid: tänase tiibklaveri eelkäija, mis sai väliskuju klavessiinilt, ning kaks ruumisäästliku, korterisse sobivat liiki. Need olid pianiino ning tahvelklaver, millel keeled jooksevad klahvidega risti. Klaveri edu saladus on kätkenud ühte tema nimedest "pianoforte", mis tähendab vaikne ja vali. Erinevalt klavessiinist, mis võis olla ainult vaikne ja vali ega võimaldanud heli pikkust valitseda, tõi klaver mängija käeulatusse otsatuid kõlavarjundeid
Muusikamuuseumile. Eesti Teatri- ja Muusikamuuseum on rajatud ajaloolisesse linnamüüri ja Assauwe torni vanalinnas, lisaks on muuseumil sisehoov. Teatri- ja Muusikamuuseumi muusikamuuseumi osas on väljas palju erinevaid pille, nagu näiteks klaverid, klavessiinid, orelid, viiulid ja ka palju eesti rahvuspille. Muusikamuuseumi vanim klaver on pärit Londonist, see valmis 1771. aastal, ning selle klaveri valmistajaks on J. Zumpe. Muusikamuuseumis on ka palju teisi klavereid näiteks 19.sajandist pärit kaelkirjakklaver. See klaver saadeti Eestisse mõisapreili von Rammile kosjakingiks. Muusikamuuseumis on väljas ka klaver millel väidetavalt kirjutas 1944. aastal Gustav Ernesaks laulu ,,Mu isamaa on minu arm", mida nüüd lauldakse igal laulupeol ja mis on vaieldamatult üks eestlaste lemmiklaule. Muuseumis on väljas ka palju oreleid. Orelid on suured võimsad pillid mida enamasti mängitakse kirikutes, kuid on olemas ka koduoreleid. Orel töötab
klaverisaated -justkui iseseisvad teosed. ,,Metshaldjas" ,,Ave Maria", ja muusika väljendab selles osalevate inimeste tundeid. Schuberti üheksast sümfooniast jäid kolm lõpetamata. Parim teos- Sümfoonia nr 8, h-moll. 6.Ferenc Liszt- (1811-1886) Sündis Ungaris, ta oli 19.sajandi väljapaistvaim pianist, andekas helilooja, pedagoog, dirigent ja muusikapublitsist. Liszt püüdis astuda Pariisi konservatooriumi, kuid teda ei võetud vastu sest ta oli välismaalane. Alustas koostööd ühe klavereid tootva firmaga. Üheks otsustavamaks asjaks Liszti loomingulisel kujunemisel sai kohtumine Paganiniga, kes sütitas helisloojas soovi saavutada klaveril sama mis Paganini viiulil. Pooldas prog muusikat. Ammutas inspiratsiooni kujutavast kunstist ja kirjandusest. Tõi muusikasse monotematismi põhimõtte, s.t. kõik temad lähtuvad ühest peateemast. Ta on loonud palju kalveriteoseid. Tõi sümfoonilisse muusikasse üheosalise sümf poeemi. ,,Tasso" ja ,,Dante". 7
Klaverite areng sai alguse 18 sajandil, kui leiutati haamermehhanism. Klavereid on mitmesuguseid , nad sarnanevad üksteisele tööpõhimõte poolest, erinevad aga kujult ja suuruselt. Klaverid koosnevad raamist, kõlalauast, keeltest, klaviatuurist, helitekitamismehhanismist ja pedaalidest. Klaveri heli tekib , kui klahvi alla vajutades löövad vildiga kaetud haamrikesed keeltele ja panevad need võnkuma. Iga konkreetne klaveri kõla sõltub materjalist, mida on pilli valmistamisel kasutatud. Klaveri kõlavõimalused on väga avarad. Klaveril on pedaale kaks vahel ka kolm: paremale vajutades helisevad keeled kauem, vasak pedaal muudab kõla tuhmiks ja vaiksemaks, keskmine pedaal jätab kõlama viimase vajutatud heli või akordi. Tiibklaver on klaveritest kõige suurem ning ka kõige keerulisema konstruktsiooniga. Tiibklaveril on 230 keelt ning 88 haamrit/klahvi . Tiibklaver on üks populaarsemaid pille kontserdilavadel. Tiibklaverit kasutatakse...
klahvinstrumendi gravicembalo col piano e forte, mille ehitamist oli ta alustanud juba 1695. aastal ja mida tunti algul pianoforte ja hiljem fortepiano nime all. Cristofor ei teadnud veel, et sai endale uue pilli, klaveri looja au. Tegelikult soovis ta luua uut tüüpi klavessiini, mille keeli ei näpitse sulerootsud, vaid nende pihta löövad haamrid. Esimese eesti klaverivabriku lõi Erst Hiis, mis asus Tallinnas, ning on valmistanud väga palju klavereid, isegi Eesti Rahvusooper ,,Estoniale" valmistati esimene klaver. Külastasin Eesti Teatri- ja Muusikamuuseumit esimest korda, ning ta meeldis mulle, kuna ta on Eestis väga ainulaadne koht, kus on kokku kogutud väga palju muusikaajaloo jaoks tähtsaid pille ja helitöösid ja sain uusi teadmisi nii Peeter Südame kohta, tänu kellele loodi see muuseum kui ka klaveri, viiuli ja oreli ajaloo ja sünni kohta. Meil oli ka väga tore giid, kes jutustas meile muusikaajaloost ja tegi seda
Vihm peseb vanade kiviraiujate näod puhtaks kergitama Vihm seob karvad mu paljal rinnal seda kõrgemale ükshaaval linnamüüri samblatuttide mida ilusamad põlved külge Vihm teeb lollidele tsss... otse lagipähe Vihm teeb toredaid asju Vihm teeb toredaid asju Vihm teeb plekk- katustest klavereid Vihm süvendab iseloomusid ja veetorudest flööte Vihm ei pelga kirikuid Vihm teeb kurvad kurvemaks Vihm sosistab murule kõik ära tsss... kurjad kurjemaks ja naerab asfaldile laginal Vihm teeb inimesed luuletajate jaoks riidest lahti. Vihm teeb toredaid asju 1970 ,,Kolme katku vahel" Kross pöördus ajaloolise aine poole
Esimene pill Peeter Süda poolt oli orel (1727) Saaremaal valmistatud.Giid mängis sellel väga ilusat viisi. Seal saalis oli 64 klaverit. 1951 aastal ilmus Estonia klaver Eesti klaver Falckile pandi nimi linna raemeistri Falcki järgi. Tallinnas asub Falcki järgi nimetatud park. Giid rääkis meile lugusid: Erst Hiis graveeris suurte tähtedega oma nime klaveri siseküljele, sest vanasti pidid klaveritel saksamaa nimed olema. 1994 aastal tabas Estonia klavereid pankrot, sest Estonia nimeline laev läks põhja ja keegi ei tahtnud osta klaverit mille nimi on sama mis põhja läinud laeval. Enne toodeti üle 20000 klaveri ja veeti 71 riiki, ja praegu 14sse riiki. Ameerikas on need klaverid 3 korda kallimad umbes 1000000 krooni. Giid tutvustas ühte klaverit, mis tegi väga naljakat heli.Klaveril on 6 pedaali,mis täidavad erinevaid ülesandeid. Klavessiin (näppepill) (Eesti)17-18.sajand, klaveri sugulane.Mängides tõusevad plastmasskidakesed püsti
Ta äratas kohe tähelepanu ja grupp Ungari aadlikke oli nõus toetama tema muusikaõpinguid Viinis, kus tema õpetajateks olid Czerny (klaver) ja Salieri (kompositsioon). Sel ajal kohtus Liszt Beethoveniga sündmus, mis jättis talle unustamatu mulje. Hiljem püüdis Liszt astuda Pariisi konservatooriumi, kuid teda ei võetud vastu, kuna ta oli välismaalane. Küll aga õnnestus tal õppida eraviisiliselt teooriat ja kompositsiooni. Alustas ka koostööd ühe Pariisi klavereid tootva firmaga. Iga kontserdiga kogus Liszt aina rohkem kuulsust. Sel ajal hakkas ta ka enam muusikat kirjutama, kuid edu pianistina varjutas siiski tema tolle aja loomingu. Isa surm 1827. aastal ning ebaõnnestunud armusuhe vallandasid sügava kriisi, lis Liszt eraldus oma sõpradest ja tuttavatest ning süvenes religioossesse müstikasse. Alates 1830. aastast tegeles Liszt muusikalise enesetäiendamisega, sest tundis, et tema
Seda vaadates võib aru saada, kui palju oskusi ja tööd ühe viiuli valmistamiseks kulus. Kuna eesti rahvas pole kunagi väga jõukas olnud, siis puudus muusikutel tihtipeale võimalus endale pill osta. Seetõttu oli Eestis pillide valmistamine väga laialt levinud, oskusi õpetati edasi oma järglastele. Töövõtteid ja nõu küsiti teiste külade pillimeeste käest. Enamik külapillimehi olid tuttavad pillivalmistamise kunstiga. Püsiekspositsioonis võib näha klavereid ja klavessiini, koduoreleid, keelpille, puhkpille, mehaanilisi muusikainstrumente ja rahvapille. Samuti on võimalik kuulata klahvpillide ja rahvapillide helinäiteid. Klaverid Kuna Eesti Teatri- ja Muusikamuuseumi muusikainstrumentide kogusse lisandub alaliselt uusi pille, on ka muuseumi püsiekspositsioon pidevas arengus. 1779.a. ilmus nädalalehes ,,Revalische Wöchentliche Nachrichten" teade, et Breemenist saabus Tallinna pillimeister Johann Friedrich Gräbner, kes valmistab
Esineb mõõdukas lõiketerade nürimine. Nael- ja kruviühendused on vastupidavad; hea liimida, kuid leeliselised liimid võivad põhjustada plekke. Reageerib hästi auru painutamisele. Töötlemisel eraldab kerget lõhna. Viimistlemine Pähklipuitu saab töödelda kõikide viimistlusmaterjalidega. Kasutusvõimalused Ameerika pähklist valmistatakse kvaliteetset mööblit, põrandaid, muusika instrumente sh kõlareid ja klavereid, laevade sisustust, sportimistarbeid, vihmavarjude käepidemeid, kellakorpuste materjale, püstolipärasid ning lennukite propellereid. Sobib hästi treimiseks ja nikerdusteks ja spooni tegemiseks ning tänu heale tugevusele ja elastsusele ka toolide valmistamiseks. Kõrge kvaliteediga palgid hööveldatakse kattevineeriks, mis on väga nõutud üle kogu maakera. Puu kannab söödavaid pähkleid. Jahvatatud pähklikoori kasutatakse paljude erinevate toodete
· Asetas klaveri publiku suunas küljega, et avatud klaverikaane alt jõuaks publikuni maksimaalselt võimas kõla; tänu sellele võis klaverit nüüd mängida ka suurtes kontserdisaalides, mitte ainult salongides. · Tema pianismi suurimad mõjud pärinevad Ungari mustlaste mängustiilist ja Paganini mängust. · Tema pianism arenes paralleelselt klaveri enda arenguga 1850. tel tulid müügile uudsed 7 oktavi ja metallist raamiga pillid. Algul armastas Erard'i klavereid, aga kui turule tulid Steinway ja Bechstein, mängis peamiselt nendel. · Võttis kasutusele palju uudseid võtteid, mis on tänapäevalgi klaverimängutehnikas väga olulised; eriti huvitasid teda klaveri dünaamilised efektid ja orkestrikõla imiteerimine klaveril; kasutas küllaltki ebaharilikku sõrmestust, kuna tal endal oli väga suur ja n-ö eriline käsi. Liszti virtuoosne klaverilooming:
muusikud, näiteks Pink Floyd, Genesis ja Yes. Progressiivne rokk oli punk-roki põhiline alustala. 6. Pehme rokk(Soft Rock) Soft Rock on muusikastiil, mis kasutab rock´n´rolli tehnikaid, et komposeerida kuulamiseks pehmemat, madalamatoonilist heli. Põhiline oli meloodia ja harmoonia. Soft Rocki lood keskenduvad üldiselt sellistele teemadele: armastus, igapäeva elu ja sõprus. See stiil kaldub raskelt kasutama akustilisi kitarre, klavereid, süntesaatoreid ning mõnikord ka saksofone. Elektrikitarre kasutatakse "Pehmes rokis" väga vähe. Esitamine: Põhilised artistid olid Carole King, Cat Stevens ja James Taylor. Fleetwood Maci, Billy Joeli, Chicago ja America album "Rumours" oli 1970´ndatel dekaadi enimmüünud plaat. 7. Raske rokk(Hard Rock) Rasket rokki iseloomustavad kõige paremini moonutatud heliga elektrikitarr, basskitarr, trummid, klaver ja klahvistik. Väga suur mõju raskele rokile oli bluusi muusika
1822 toimus Viinis 11-aastase Liszti esimene tõeliselt suur kontsert, mis kutsus publikus välja üldise vaimustuse. Veelgi suurem oli poisi menu teisel kontserdil 1823. aastal. 1823.aasta lõpul püüdis Liszt astuda Pariisi konservatooriumi, kuid teda ei võetud vastu, sest ta oli välismaalane. See oli noorele Lisztile valus tagasilöök. Lisztil õnnestus siiski õppida eraviisiliselt teooriat ja kompositsiooni. Ka alustas ta koostööd ühe Pariisi klavereid tootva firmaga. Sellega piirduski Liszti muusikaline haridus. 1824. aastal toimus 13-aastase Liszti esimene avalik kontsert Pariisis. Järgnesid triumfaalsed esinemised paljudes Euroopa linnades. Jäänud ilma haridusest (Liszt pole ühtegi üldhariduslikku kooli lõpetanud), asus noor virtuoos pingelisele enesetäiendamisele, harjutamisele, kirjanduse lugemisele, loomingule. Järgnes raske aeg tema elus. Alalised reisid,
Vihm peseb vanade kiviraiujate näod seda kõrgemale puhtaks mida ilusamad põlved Vihm seob karvad mu paljal rinnal Vihm teeb lollidele tsss... ükshaaval linnamüüri samblatuttide külge otse lagipähe Vihm teeb toredaid asju Vihm teeb toredaid asju Vihm süvendab iseloomusid Vihm teeb plekk- katustest klavereid Vihm teeb kurvad kurvemaks kurjad ja veetorudest flööte kurjemaks Vihm ei pelga kirikuid Vihm teeb inimesed luuletajate jaoks Vihm sosistab murule kõik ära tsss... riidest lahti. ja naerab asfaldile laginal Jaan Krossi luule võtab kokku valikkogu "Voog ja kolmpii" (1971), mis sisaldab loomingut aastaist 1938- 1968. Murranguaastaks Jaan Krossi loometeel kujunes 1970, mil ilmusid "Neli monoloogi Püha Jüri
Levinud pillid on vasakukäelistele mõeldud kitarrid, mis on ümberasetatud keeltega. Tuntuimad vasakukäelised kitarristid on Paul McCartney, Jimi Hendrix, Curt Cobain ja Tony Iommi. Mitte aga kõik vasakukäelised kitarristid ei mängi vasakukäelistele mõeldud kitarril. Mõned lihtsalt asetavad keeled tavalisel kitarril ümber või keeravad pilli teistpidi. (Käo, 2012) On olemas isegi pahupidi pööratud klaviatuuriga klavereid. Samuti on tehtud vasakukäeliste trompeteid. 13. augustil 1992 käivitati rahvusvaheline vasakukäeliste päev. See on iga aastane üritus, kus vasakukäelised saavad tähistada oma erilisust ning suurendada inimeste teadlikkust vasakukäelisuse eeliste ning puuduste kohta. Vasakukäeliste päeva mõte on tähistada seda päeva lõbusatel ning praktilistel viisidel, muutes paremakäelistele arusaadavaks, kui ,,osav" peab olema, et pidevalt kohaneda vasakukäelisena paremakäeliste maailmas
1_fl_i-v L1. SISSEJUHATUS Mõtlemine on käsiteldav kui igasugune aktiivne vaimne protsess. Tulemuslikku mõtlemist iseloomustab abstraheerimine, analüüs ja süntees. Mõtlemisvahendite põhjal võib seda jaotada · kaemuslik-motoorne, · kujundlik · sõnalis-loogiline (verbaal-loogiline). Sõnalis-loogiline mõtlemine tugineb mõistetele. Verbaalne mõtlemine avaldub inimese oskuses ... · opereerida mõistetega, neid võrrelda ja analüüsida; · püstitada hüpoteese, formuleerida kontseptsioone ja teooriaid; · seletada olemasolevaid teadmisi; · saada uusi teadmisi olemasolevate põhjal. Ratsionaalne mõtlemine on järjekindel ja reeglipärane (ehk loogiline) mõtlemine. See võib olla korrigeeritud kogemusega, mille allikaks peetakse tegelikkust. Eesmärgiks on sageli tegelikkusega kohanemine. Irratsionaalne mõt...
mida oskate mängida): pillide tehnilisi võimalusi täiendati pidevalt.Virtuoossus 19. sajandi esimesel poolel väljendab ka tolleaegset vaimustust mehaanikast ja tehnikast, tehnilistest leiutustest. Järgnev lõik on eriti klahvpillimängijatele ja teadlastele: 19. sajandi esimeste aastakümnete klaverivirtuoosid (Johann Nepomuk Hummel, Friedrich Kalkbrenner, Ignaz Moscheles) eelistasid kerge klahvikäiguga viini klavereid, mis võimaldasid nüansseeritud kõla, täpset artikulatsiooni, teravamaid kontraste ja kiirete passaazide hõlpsamat mängimist. Klaverimängu stiili, mis sisaldas neid komponente, on nimetatud "briljantseks stiiliks" (särav, hiilgav, pärlendav). Selle suuna esindajate mängule oli iseloomulik perfektne tehnika, kiirete tempode eelistamine ja ka elegantne graatsia. Viini klaver oma väikese kõlajõu
Kui millegi mingit omadust jaatatakse, siis võib sama omadus olla ka veel millelgi muul. Kui omistame mingit omadust subjekti poolt haaratud objektidele, siis pole tagatud, et kogu omadus on „ära tarvitatud”, seda omadust saab preditseerida ka mõne teise subjekti poolt haaratud objektidele. Kui nt on tõsi, et kõik rongad on mustad, siis on küll arvesse võetud kõik rongad, ent mitte kõik võimalikud mustad objektid, võib olla veel ka musti vareseid, musti klavereid, kingi jm. Sama kehtib ka osajaatava puhul, ikka võib veel leiduda mõni objekt, millel on sama omadus mis subjektil. Tuletame meelde, et piiritlemata termin võib olla sattumuslikult täies mahus. Nt „Osa inimesi on töötud”. Kui ainult inimesed saavad töötud olla, siis mõned inimesed on need, kes kokku annavad kogu töötute hulga. Ent isegi siis võime ikkagi öelda, et predikaat on piiritlemata, sest piiritlemata termin võib sattumuslikult olla ka piiritletud. 8 D4.7
osajaatavas (SiP) väites. Kui millegi mingit omadust jaatatakse, siis võib sama omadus olla ka veel millelgi muul. Kui omistame mingit omadust subjekti poolt haaratud objektidele, siis pole tagatud, et kogu omadus on ,,ära tarvitatud", seda omadust saab preditseerida ka mõne teise subjekti poolt haaratud objektidele. Kui nt on tõsi, et kõik rongad on mustad, siis on küll arvesse võetud kõik rongad, ent mitte kõik võimalikud mustad objektid, võib olla veel ka musti vareseid, musti klavereid, kingi jm. Sama kehtib ka osajaatava puhul, ikka võib veel leiduda mõni objekt, millel on sama omadus mis subjektil. Tuletame meelde, et piiritlemata termin võib olla sattumuslikult täies mahus. Nt ,,Osa inimesi on töötud". Kui ainult inimesed saavad töötud olla, siis mõned inimesed on need, kes kokku annavad kogu töötute hulga. Ent isegi siis võime ikkagi öelda, et predikaat on piiritlemata, sest piiritlemata termin võib sattumuslikult olla ka piiritletud.