Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"klassidel" - 51 õppematerjali

klassidel on vastandlikud majanduslikud ja sotsiaalsed huvid, mis tekitavad klassikonflikti (klassid on peamine side tootmissuhete ja ülejäänud ühiskonna pealisehituse vahel). Ühiskond tugineb valitsevate klasside majanduslikele huvidele.
thumbnail
1
doc

Karl Heinrich Marx

­ tootmisvahendite omajateks ja mitteomajateks. Klassidel on vastandlikud majanduslikud ja sotsiaalsed huvid, mis tekitavad klassikonflikti (klassid on peamine side tootmissuhete ja ülejäänud ühiskonna pealisehituse vahel). Ühiskond tugineb valitsevate klasside majanduslikele huvidele. Ebaõiglast ühiskonnakorraldust on võimalik muuta klassivõitluse teel. Klassivõitlus on edukas üksnes siis, kui rõhutud klassidel on välja kujunenud klassiteadvus, mida iseloomustab ühine arusaam klassivõitluse eesmärkidest ja ülesannetest. Klassisuhted on peamine telg, mille ümber jaotub poliitiline võim ja millest sõltub poliitiline organisatsioon. Poliitiline ja majanduslik võim on omavahel lähedalt seotud.

Ajalugu → Ajalugu
72 allalaadimist
thumbnail
3
docx

NUTISEADMETE LIIGKASUTUSEST TULENEVATE OHTUDELE TUTVUSTAMINE TKG

Tallinna Kuristiku Gümnaasium Loovtöö Amina Rõbakova NUTISEADMETE LIIGKASUTUSEST TULENEVATE OHTUDELE TUTVUSTAMINE TKG 3. klassidele. Projekt Juhendaja: Tiia Tarm Tallinn 2018 SISUKORD SISSEJUHATUS.................................................................................................................................3 1. Levinumad nutiseadmed ja sotsiaalvõrgustikud..............................................................................4 1.1. Interneti psühholoogia...............................................................................................................4 2. Uuring TKG 3.klassidel interneti kasutamisest................................................................................5 ...

Psühholoogia → Psühholoogia
4 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Märjamaa Gümnaasiumi spordipäev 2020.

Kaasa arvatud ka KÕIK õpetajad, sest õpetajatele pakume samuti sportlikku tegevust/võistlusmomenti/rõõmu spordist. Kõik see toimub õues, uuel multifunktsionaalsel väljakul. Klassijuhatajad liiguvad oma klassiga kaasa. Need kes klassijuhatajad ei ole, saavad samuti spordipäeva raames ülesanded. Spordipäev algab rivistuse, tervituste ja soojendus ringiga, millele järgneb pendelteatejooks. *Pendelteatejooksu võistkonnad tuleb esmaspäeval 21. septembril kõikidel klassidel komplekteerida järgmiselt 5 poissi+5 tüdrukut(tüdruk tohib vajadusel asendada poissi). Alustab tüdruk ja lõpetab poiss vestiga. Pendelteatejooksude järjestus on järgmine, alustame vanematest klassidest ja lõpetame noorematega. Arvestust peetakse nii nagu allpool on välja toodud. 1. 10-12 klass (10 klass moodustab kaks võistkonda ja 12 klass moodustab kaks võistkonda, 11 klass moodustab ühe võistkonna)/5 võistkonda. 2

Sport → Sport
1 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Codex hammurapi

administratiivküsimuse reguleerimiseks5. Sätted on enamasti kirjutatud vormis: kui,...siis - ehk igale teole vastav karistus. On püütud reguleerida hästi täpselt iga tegu ja sellele järgnevat karistust. Äärmiselt rangelt on reguleeritud karistusseadused. Üldine karistuspõhimõte oli talioon- silm silma ja hammas hamba vastu- rohkesti oli ette nähtud ka surmanuhtlust 6. Siin kohal tehti vahet erinevatel klassidel. Hammurapi koodeksis eristatakse kolme ühiskonna kihti- täieõiguslik, poolõiguslik ehk paleesõltlane, ori. Koodeks näeb ette taliooni kasutamise siis kui süüdistaja ja süüdistatav on samast klassist ja kannatanu peab olema vaba mees. Kui vigastajaks osutus kõrgemast klassist isik ja vigastatuks madalamast klassist isik, siis tihti piirduti vaid rahatrahviga. Ja mida madalamast klassist oli niinimetatud ohver seda väiksema karistuse või trahvi sai süüdlane

Õigus → Õigus
166 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Koolinädal

Koolis toimus koolinädal see toimus 1014 nov.Sellega tähistati kooli sünnipäeva. Iga päev toimus midagi toredat näiteks soengu päevad või midagi sellist. SOENGUPÄEV (esmaspäev) Toimus soengupäev kus kõik pidid tegema pähe toreda soengu. Paljud värvisid pead ja teised tegid niisama toredaid soenguid nagu lokid ja muu säärane. VÄRVIPÄEV (teisipäev) Iga klass loosis välja ühe värvi mis oli sel päeval selle klassi värv.Värvid suurematel klassidel olid 1. 6.klass roheline 2. 7.klass sinine 3. 8.klass punane 9.klass kirju Toimus ka värvi jooks kus igal klassil olid seda värvi lipikud mis oli nende päeva värv.Jooks toimus mööda koolimaja ja iga järgmise lipiku peal oli järgmise lipiku asukoha vihje. PLAYBOX (kolmapäev) Igal klassil oli ette valmistatud mingi staari matkimine. Osa võtsid peaaegu kõik klassid. 5. ja 4. klass esitasid kikilipsu , 7. esitas jumpstyle i , 1

Kirjandus → Kirjandus
7 allalaadimist
thumbnail
4
rtf

Loovtöö sissejuhatus

igati rahul. Töös soovin välja uurida, et kas ma veedan võrreldes koolikaaslastega vähem või rohkem aega arvutis. Seega valisin teema uudishimust. Töö eesmärkideks on:  Välja selgitada, kui palju kasutavad TKG õpilased nutiseadmeid.  Uurida TKG õpilaste kehalist aktiivsust väljaspool kooli.  Teada saada, kas meie kooli õpilaste ööuni on piisav.  Välja selgitada millistel klassidel on parim tervisekäitumine. Loovtöö teostamiseks tutvun teemakohase kirjandusega ja viin Tallinna Kunstigümnaasiumi õpilaste seas läbi ankeetküsitluse nende tervisekäitumise kohta.

Eesti keel → Eesti keel
43 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Õpimotivatsiooni tõstmine

viisil käituma. Kui õpilased usuvad, et nad on võimelised lõpetama kiituskirjaga, siis nad pingutavad selle nimel, nad õpivad korralikult kuni nad oma eesmärgi saavutavad, aga kui inimesel puudub enesetõhusus, siis nad ei pinguta, neil on täiesti erinevad arusaamad õppimise vajalikkusest, neil on teised prioriteedid ja keskenduvad teistele asjadele ning õppimine jääb tahaplaanile. Eestis, kus kekmiselt 36 tundi gümnaasiumi klassidel on nädalas, see teeb 8 tundi päevas, jääb väga vähe aega eneseteostusele ning siit tuleb välja ka üks põhilisi õpimotivatsiooni langetajaid ­ õppeprogrammide keerukus, leidub väga palju kellele käib isegi põhikool üle jõu, rääkimata siis gümnaasiumisse sissesaamisest. Kooli ja kodu vahelist suhtlemine on kaudselt samuti õpimotivatsiooniga seotud, mida aktiivsemalt klassijuhataja/aineõpetaja annab teada õpilase probleemist/kiitusest, saab lapsevanem seda

Psühholoogia → Psühholoogia
63 allalaadimist
thumbnail
4
rtf

Loovtöö: Vastlapäev

kolmas koht toob 1lisapunkti.See on võimalus tuua oma klass koha võrra ülespoole. Omavahel võistlevad: 1-4klass 5-9klass Abilised klassidele orienteeruda võistlus kohaga(1- 4klassidel): 1.a klass-Richard Volke 1.b klass-Marten Valvik,Liine Palu 2.a klass-Kaidi Kaldas,Kalev Villem 2.b klass-Merili Kaarna,Andre Suursaar 3.a klass-Annabel Abram 3.b klass-Meeri Kraas 4.a klass-Meeri Kraas 4.b klass-Maarja Käes Abilised klassidel orienteeruda võistlus kohaga(5-9klassidel): 5.a klass-Richard Volke 5.b klass-Marten Valvik 6 klass-Kaidi Kaldas,Kalev Villem 7klass-Merili Kaarna,Andre Suursaar 9klass-Liine Palu,Annabel Abram Võistlus paikadel olevad inimesed: Suusavõistlus-Anna-Liis Remmel,Markus Agar,Jarko Kuub,Argo Jõesuu Uisuvõistlus-Aleksander Palu,Aleksander Kesküla,Timo raukas,Veiko Jõõts Kelguvedamis võistlus-Jan Jürgen Veski,Olavi Vaarmets,Elisabeth Elmend,Sander Niilo

Kultuur-Kunst → Kultuur
14 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Referaat Karl Marx

formatsioonides on nendeks orjad ja orjapidajad; talupojad ja feodaalid; töölised ja kapitalistid) (Vikipeedia, 2013). Klassidel on vastandlikud majanduslikud ja sotsiaalsed huvid, mis tekitavad klassikonflikti (klassid on peamine side tootmissuhete ja ülejäänud ühiskonna pealisehituse vahel). Ühiskond tugineb valitsevate klasside majanduslikele huvidele. Ebaõiglast ühiskonnakorraldust on võimalik muuta klassivõitluse teel. Klassivõitlus on edukas üksnes siis, kui rõhutud klassidel on välja kujunenud klassiteadvus, mida iseloomustab ühine arusaam klassivõitluse eesmärkidest ja ülesannetest. Klassisuhted on peamine telg, mille ümber jaotub poliitiline võim ja millest sõltub poliitiline organisatsioon. Poliitiline ja majanduslik võim on omavahel lähedalt seotud. Ühiskonna ajalugu kirjeldab Marx klassivõitluse ajaloona: 1) klassid ­ potentsiaalselt kõige revolutsioonilisem fakt kaasaja ajaloos;

Filosoofia → Filosoofia
23 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Kas koolis antakse liiga palju õppida

teadmistepõhise õppe peaks ära unustama, vaid tähtis on, et koolis väärtustatakse rohkem suhtlemis- kui ka sotsiaalseid oskusi. Koolikoormus Koolikoormus oli ka õpilastel aastal 2005, mil ilmus artikkel kus räägitakse õppekoormusest ja koolist. Haridusminister Mait Klaassen avaldas arvamust, et õpilased on ülekoormatud.Klaasseni arvates vöiks vähendada ainekoormusi mis praegu mõnes koolis liiga suured. Põhi- ja keskhariduse riikliku õppekava järgi on lubatud nädalakoormus 8-9 klassidel 32 õppetundi nädalas.Nädalakoormus aga ei sisalda kodutöid.Kui liita kodutööd oleks nädalakoormus umbes 45 tundi.Seda on õpilaste jaoks liiga palju.Nädal väsitab ära ja kahest puhkepäevast jääb väheseks. Seaduse põhiselt pole kodutööd kohustuslikud, aga need on lihtsalt Eesti koolide tava.Niimoodi on olnud ligi sada aastat. Pärnu Koidula gümnaasiumi õppealajuhataja Maia Erm ütles artiklis, et tundide efektiivsus sõltub kooli õhkkonnast

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
10 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Realism

tema kõrval oli teine realist Ernst Peterson- Särgava. 20. saj algusaastatil tõusis juurde rida noori kirjanikke ­ Tammsaare, Tuglas, Metsanurk. Naturalism Naturalsm on äärmuslik suund, sai alguse 1860 ­ 70ndatel Prantsusmaal, levis üle Euroopa ja USA- sse. Realismi ja naturalismi kirjanikud kujutavad tegelikust ilustamata ja vahetult. Naturalistide sõnakasutus oli väga detailirikas ja täpne. Nad ei süüdista ühtegi ühiskonna klassi. Kõigil klassidel on vaja rahuldada oma nõudmisi. Inimene on isekas ja julm. Instinktid, mis panevad inimene tegutsema: hirm, sugutung, nälg, omandikirg, viha. Naturalismi eristab realismist see, et vahendati elu kiretu fotograafilise täpsuseta, valimata üksikasju. Nad olid seisukohal, et kirjandus peab teenima tõde, mille ilu. Lemmikzanrid olid novell ja romaan. Modernism Uudne, nüüdisaegne. 19. ja 20. saj uuenduslikust taotlevate kirjandusvoolude ühisnimetus. Tekkis

Kirjandus → Kirjandus
46 allalaadimist
thumbnail
3
rtf

Valjala Sassi kool

8 Lapsed õppisid koolis emakeelt, usu- ja kõlblusõpetust, matemaatikat, joonistamist, laulmist, saksa keelt, tööõpetust, võimlemist. Neljandast klassist lisandusid kodulugu, loodusõpetus, tervishoid, ajalugu ja kodanikuõpetus. Teadmisi ja oskusi hinnati algul neljapallisüsteemis, 1934. aastal muudeti hindamissüsteem viiepalliliseks. Kooliaasta a l g a s alles oktoobrikuu alguspäevadel, varem ei saanud sügiseste põllutööde tõttu alustada. Lõpp oli maikuus, vanematel klassidel ka juuni esimestel päevadel. Koolipäev algas hommikul kell 8.00, talvisel ajal kell 9.00.9 8 Sassi algkooli õppenõukogu koosolekute protokollid. [Valjala Põhikooli arhiivis]. 9 Albert Seppel 1969. Saaremaa koolid ja õpetajad 1918 ­ 1940. II osa. Lk 36. Sassi 6-klassilise algkooli esimeseks juhatajaks valiti 1928. aastal Aleksander Rauts, kuid tema aeg jäi juhataja ametis lühikeseks: ta suri 1931. aastal. Esimesteks õpetajateks olid

Ajalugu → Ajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
5
doc

CÉLESTIN FREINET

TALLINNA PEDAGOOGILINE SEMINAR Alushariduse ja täiendõppe osakond CÉLESTIN FREINET Ettekanne Koostanud Tallinn 2009 Celestin Freinet, praktiline töökool Celestine Freinet sündis 16 oktoobril 1986 aastal Garsis, väikses prantsuse külas, Itaalia piiri lähedal. Ta sai raske haavata Esimeses maailmasõjas, sõda katkestas tema õpingut õpetajate seminaris ja kui ta pärast sõda õpetajana tööle hakkas, tuli tal otsida alternatiive traditsioonilisele õpetamisele, sest rääkimine tekitas talle haavatasaamise tõttu suuri raskusi. Nii sündiski Frinet`i kõige silmapaistvam idee ­ oli vaja meetodeid, mis paneks õpilased ise tegutsema. Freinet pedagoogikal ei ole oma filosoofilist lähtealust, oma arusaamist lapse arengust (oma arenguteooriat),spetsiaalset õpetajate koolitust ega ka terviklikku üldharidust (kesk-haridust) andvat koolitust (Tuulik 2001). Fr...

Pedagoogika → Sissejuhatus...
46 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Kommunismi lühiajalugu

Kommunism R.Pipes Kommunistlik teooria ja programm Idee klassideta, täielikult võrdõiguslikust ühiskonnast tekkis esimesena muistses Kreekas.Antiikne Kreeka oli esimene maa maailmas, mis tunnustas maa eraomandust ja käsitas maad kui kaubaartiklit. Ideaal omandas oma esimese teoreetilise aluspõhja Platoni kirjatöödes. Teoses ,,vabariik" nägi ta vastuolude ja sõja juuri just eraomandis. Karl Marxi ja Friedrich Engelsi panus sotsialismi oli teooria mis püüdis näidata, miks võrdsuse valitsemine polnud üksnes soovitatav ja võimalik, vaid vältimatu. Seda väidet edasi arendades võtsid nad appi loodusteadustest laenatud metoodika, mis oli 19.sajandil tohutu populaarsuse saavutanud. Marx ja Engels koostasid ,,teadusliku sotsialismi" doktriini,mis kinnitas, et omandita,võrdse ühiskonna ideaal oli midagi, mis mitte ainult ei peaks teostuma , vaid majanduse loomuliku evo...

Ajalugu → Ajalugu
9 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Noorte suitsiididest

klasside tüdrukutel esineb kõige vähem probleeme kodus. Sotsiaalvõrgustiku mõju on tüdrukutel ja poistel peaaegu sama suur. Alaväärsena on ennast tundnud 23% tüdrukutest, midagi liiga hinge on hiljuti võtnud 52% tüdrukutest. Poisid: Poiste ja tüdrukute hirmud on erinevad. 10nendate klasside poisid tunnevad kõige rohkem hirmu tuleviku pärast, 8ndate klasside poisid õppimise pärast. Teisel kohal on hirm õppimise pärast 10ndatel klassidel ja turvalisuse pärast 8ndatel. Hirmu lähedase surma pärast tunnevad poisid oluliselt vähem, kui tüdrukud. Depressiooni ilminguid esineb poistel vähem ja kuna poisid on tavaliselt kinnisemad, on nende juures seda raskem täheldada. Depressiooni ilmingud on sarnased tüdrukutega, kuid nad avalduvad kergemas vormis. Probleeme koolis esineb tervelt 52% poistest, kuid ka kodus on paljudel probleeme, see näitaja on 29%. 20% on probleeme sõprusringkonnas

Psühholoogia → Psühholoogia
70 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Inimesele ohtlikud ained

Kemikaali nõuetekohasel pakendil peab olema järgmine teave, kus on kirjas tarnija nimi, aadress, telefoninumber, aine või segu nimikogus pakendis, tootetähised, ohupiktogrammid, tunnussõnad (eristatakse kahte tasandit: ,,ettevaatust" viitab raskemaleohukategooriale, ,,hoiatus" vähem tõsisele ohukategooriale), ohulaused, hoiatuslaused, lisateave. 1.6 Ohtlike ainete klassid ja ohulaused Ohtlikud ained on jaotatud üheksasse klassi. Klassidel on ka oma alamklassid, kus ained on vastavalt ohtlikkusele jaotatud veel gruppidesse. 1. Lõhkeained - keemilised ained, mis soojuse, surve, löögi, hõõrdumise, valguse, elektrisädeme, leegi või keemilise reaktsiooni toimel tekitavad plahvatuse, millega kaasneb valgusefekt, ülikõrge temperatuur ning suur kogus plahvatusgaase. 2. Gaasid - ained, mis normaaltingimustel on gaasilises olekus. Jagunevad põlevateks- ,

Keemia → Keemia
11 allalaadimist
thumbnail
26
odt

Puidurikked Referaat

puidusikk ja puiduvaablane. 2. Saeveskites seisvat puitu kahjustavad näiteks sinisikk ja hääletu toonesepp 3. ainult hoonetes elavad ja sigivad putukad, näiteks majasikk, mööbli- toonesepp, suur toonesepp. 7 Töötlemisele mineval puidul ei tohi putukkahjustusi üldse esineda. Putukkäigud, mis ei ole suuremad kui 2 mm, on vähesel määral lubatud kõige madalamatel puidu kvaliteedi klassidel. Suuremad tõugukäigud pole lubatud ja selline puit sobib ainult küttematerjaliks. Võõrlisandid ja defektid Võõrlisandid- ebaloomulike võõraste kehade esinemine puidus( kivid, liiv, traat). Raskendavad puidu töötlemist, sageli tekkinud avariide põhjuseks. Mehaanilised vigastused ­ metsavarumisel, vaigutamisel, trantsportimisel jne tekkinud puidu vigastused Koorerebend ­ pindmine koore vigastamine Saelõige, sälk ­ sügavast saelõikest põhjustatud rike

Ehitus → Puitkonstruktsioonid
32 allalaadimist
thumbnail
15
odt

Energiajookide kahjulikkus

kahjulikkusega? Et küsimustele vastused saada koostasin 9 küsimusega küsimustiku (vt lisa 1). Töö metoodika on kvantitatiivne. Andmete töötlemiseks kasutasin programmi Google Drive'i. Valimisse kuulusid Mustvee Gümnaasiumi 5.-9. klassi õpilased. Küsitluse täitsid 43 õpilast 52-st. 20 vastajat 43-st olid meessoost isikud ja 23 naissoost isikud. Küsitluse viisin läbi nendes klassides, kus parasjagu antud klassidel tunnid toimusid. Küsitlus oli paberkandjal ja vastamine toimus kirjalikult. Aega kulus küsitluse läbiviimiseks igas klassis umbes 10 minutit. 8 3. TULEMUSED JA ANALÜÜS Uurides Mustvee Gümnaasiumi õpilaste energiajookide tarbimist vastas 51.2% õpilastest, et tarbib energiajooke, 48.8% õpilastest vastas, et ei tarbi energiajooke (vt. Joonis 1 ). Joonis 1. Energiajookide tarbijad ja mittetarbijad Mustvee Gümnaasiumi 5

Keemia → Keemia
53 allalaadimist
thumbnail
28
docx

Eesti koolisüsteem

ja 12. klassis on juunis eksamid, mistõttu nende koolivaheaeg on lühem.44 2016/2017. õppeaasta koolivaheajad on järgmised: 1) sügisvaheaeg 22. oktoober 2016. a kuni 30. oktoober 2016. a; 2) talvevaheaeg 23. detsember 2016. a kuni 8. jaanuar 2017. a; 3) kevadvaheaeg 18. märts 2017. a kuni 26. märts 2017. a; 40 Ibid. 41 Ibid. 42 Ibid. 43 Ibid 44 Innove kodulehekülg 4) suvevaheaeg (v.a lõpuklassid) 7. juuni 2017. a kuni 31. august 2017. a.45 1.8.Kus toimuvad tunnid? Noorematel klassidel on kõik tunnid (v.a kehaline kasvatus ja mõnes koolis ka laulmine, kunstiõpetus või tööõpetus) samas klassiruumis. Tavaliselt alates viiendast klassist on eri õppeainete tunnid vastavates ainekabinettides – füüsikatund füüsikaklassis, inglise keel inglise keele klassis jne. Iga tunni lõpus pakib laps oma kooliasjad kotti ning läheb järgmiseks tunniks uude klassi46 1.9.Riiklikud tööd ja eksamid 3

Ühiskond → Ühiskond
10 allalaadimist
thumbnail
26
rtf

Loovtöö

mõni lihtsam jõukohane ülesanne. Alati oli üks õpilane, kes oli aktiivsem ja võttis ülesannete jagamise juhtimise üle, kuid üldvastutaja oli siiski klassijuhataja. Tuli ka rahalisi kulutusi.Kulutusi oli ainult seoses toiduga.Oli aegu kus koguti raha ja siis osteti korraga ja oli aegu kus rahaga ei rehkeldatud vaid kõik õpilased tõid kooli oma ostetud söögi.Kuid rohkem oli neid olukordasid kus leppiti kokku kes mida toob ja siis oli kõik olemas. Paljudel klassidel oli klassirahana varud. Selle saamiseks käidi koos töötamas kolhoosipõllul (kartulite noppimine, kivide korjamine) või metsa istutamiselt. Klassiraha korjati harva ja siis oli see pigem sümboolne. Sama kehtis ka ühiste teatriskäikude ja ekskursioonide puhul. Majanduslikel põhjustel ei jäänud eriti mõne pere laps kuskil käimata, kuna oli käidud klassiga raha teenimas. Kuid oli ka olukordi kus laps ei saanudud klassiõhtule tulla kuna enne klassiõhtut oli

Eesti keel → Eesti keel
16 allalaadimist
thumbnail
21
docx

Laevaehituse materjalid

1.3.1 Laevaehitusteras-ABS terased ABS terased on laialt levinud laevaehituses, kasutatakse konstruktsiooni ehituseks, samuti on laevakere plaadid ABS terasest. ABS terastel tuleb eri kvaliteediga, A, B, D, E, DS ja CS. Voolepiir kõikidel ABS terastel on kinnitatud voolepiir 235Mpa, välja arvatud A-klassi omal on 235Mpa ja külmalt on 205Mpa. Tõmbetugevus ABS terasel on 400-490 Mpa, välja arvatud A klassi teras millel on 400-550 Mpa ja külmalt on tõmbetugevus 380-450 Mpa. Erinevatel klassidel on kergelt erinev keemiline koostis ja erinev tõmbetugevus. Laevaehitus ABS terased tulevad kuues eri klassis ja kahe erineva tugevusega AH32, DH32, EH32, AH36, DH36 ja EH36. 32. kraadil on voolepiir 315 Mpa ja tõmbetugevus 440-590 Mpa. 36 kraadil on voolepiir 355 Mpa ja tõmbetugevus 490-620 Mpa [6] 1.3.2 AH32 Tõmbetugevus 440-570 MPa Voolepiir 315 Mpa [7] Keemilin C Si P S Als Ti Cu Cr Ni Mo Mn

Merendus → Laevandus
25 allalaadimist
thumbnail
7
doc

LOOMABIOLOOGIA KONTROLLTÖÖ NR.2

Täida lüngad või märgi õige vastus kastikeses ristiga. Õigeid vastuseid võib olla rohkem kui 1. 1. Limuste hõimkonda kuuluvad järgmised klassid: 1) Cl. Gastropoda ­ Teod (Kõhtjalgsed) 2) Cl. Bivalvia ­ Karbid 3) Cl. Cephalopoda ­ Peajalgsed 2. Kõik veeteod hingavad lõpustega - vale . 3. Teod on lahksugulised ja hermafrodiitsed . 4. Limuste hõimkonna kõikidel klassidel ja seltsidel esinevad järgmised tunnused: pehme, lülistumata keha; neelus riivitaoline hõõrel toidu peenestamiseks, a,b,c,d 5. Viinamäeteol on hingamiseks 1 kops 6. Eesti suurim kojaga tigu viinamäe tigu e. Helix pomatia on looduskaitse all. 7. Nimeta sageli esinevaid kojaga või kojata aia- ja põllukahjurtigusid Eestis: 1) Kiritigu e. Arianta arbustorum 2) põldnälkjas e

Bioloogia → Loomabioloogia
107 allalaadimist
thumbnail
9
docx

MAJANDUSAJALOO arvestuse küsimused KÕ

evolutsiooniidee, s.o rahuliku, aeglase sammu pooldamine. Arengus nähakse ainult kvantitatiivseid muutusi. Seepärast peetakse muutumatuteks ja igaveseks selliseid kategooriaid nagu kaup, raha , kapital, eraomand. Tähtsad on ajaloolised traditsioonid. Õigustati ka feodalismi, kiriku suurt osatähtsust ning üldist seisuslikku korda Saksamaal. Nii väitis Roscher, et inimene ei olevat saanud kunagi läbi ilma kapitalita. Saksa ajalooline koolkond esindas suurkodanlust, kuigi ka teistel klassidel, nii töölistel kui ka junkrutel oli oma tähtis roll tugeva rahvusriigi ülesehitamisel. Jõuti järeldusele, et kõik inimesed tahavad elada paremini, kui nad tegelikult elavad. 8) Miks vastandasid Saksa ajaloolise koolkonna esindajad ennast utopistidele ja marksistidele? Selgita nende vastasseisu iseloomu! Ajalooline koolkond oli oma olemuselt kodanlik/kapitalistlik ideoloogia, mis rajanes eraomanduse kaitsel, utopistid aga mõistsid hukka kapitalistliku ühiskonna.

Majandus → Majandusajalugu
37 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Uurimustöö: Laste ja vanemate suhted

käivad väljas aga õhtuti on koos vanematega, 11 % ehk 4 õpilast vastas, et nädalavahetusel on nad koos vanematega ja 10 % ehk 3 õpilast vastas, et on vanematega koos kogu aeg. Vanuseliselt erinevust on näha, et nooremad lapsed veedavad vanematega aega rohem, kui vanemad õpilased. Vanemate õpilaste vastused on aga üksteisega väga sarnased. 7. Kas usute, et saate tulevikus vanematega hästi läbi ? Selle küsimuse vastused on aga kõigil klassidel sarnased. Kokku vastas 91 % õpilastest, et kindlast suhtlevad nad tulevikus vanematega edasi, 9% vastanutes loodavad, et tulevikus on suhted neil vanematega head ja mitte üksgi õpilane ei vastanud, et tulevikus nad vanematega ei suhtle. 15 Joonis 4. Kas arvate, et saate tulevikus vanematega hästi läbi ? 16 KOKKUVÕTE Vanemad ning perekond on tõesti lapse arengus väga tähtsal kohal

Informaatika → Informaatika
104 allalaadimist
thumbnail
17
docx

Euroopa ideede ajaloo tähtsamad isikud

3. võrdsus (vennad omavahel) Aristotelese lahendus probleemile on, et täiuslik sõprus saab olla vaid üksikute vahel, selles teostub loomutäius ­ tõelise hüve äratundmine ja saavutamine. Kasu, nauding, loomutäius ­ kõik eeldavad heasoovlikkust sõbra suhtes, ühistegevust ja ühishüve taotlemist (võistlus ja võimuvõitlus ei ole kohased). Linnriik põhineb sõprusel, kiindumusel põhinevatel inimestevahelistel suhetel. Timokraatia (varanduslikel klassidel rajanev pol. süsteem) põhineb võrdsusel ­ vennalikel suhetel. Aristoteles: polis kui poliitilise korralduse loomulik ja ideaalne vorm. Demokraatia: masside valitsus ilma seadusteta (Aristoteles). Enamuse türannia (Tocqueville) Hea (tõeline, õiglane) vorm ­ Halb vorm (kõrvalekalle, ühistes huvides ebaõiglane) - valitseja huvides Üks Monarhia Türannia

Ajalugu → Ajalugu
34 allalaadimist
thumbnail
42
doc

Maastikuökoloogia ja analüüs

areaalide morfoloogiliste erinevuste suhtes. Kuigi kujud on erinevad, võivad nad siiski omada sarnaseid pindalaid ja ümbermõõte, millest tulenevalt on indeksite väärtused samuti sarnased. Seetõttu ei interpreteerita kujuindeksit kui areaali morfoloogia mõõdet. Seega saab klasside ja maastike kujuindeksite võrdlusel otsustada vaid selle üle, millisel neist on areaalide kujud ideaalile lähedasemad. Samas on suurema väärtusega kujuindeksid riba ja mustriga klassidel või maastikel. Samast klassist lähimate naabrite vaheline kaugus toob esile klassi killustatuse. Kuna lähimate samast klassist areaalide vaheline keskmine kaugus on pöördvõrdelises sõltuvuses areaalide arvuga, siis parameetri väikesele väärtusele peab vastama suur areaalide arv. Areaalide võrdse arvu korral sõltub väärtus areaalide vahelisest kaugusest. Mida kaugemal lähimad areaalid üksteisest asetsevad, seda suurem tuleb ka keskmine vahemaa areaalide vahel. Kui aga

Ökoloogia → Ökoloogia
172 allalaadimist
thumbnail
84
docx

FILOSOOFIA

(erinevates formatsioonides on nendeks orjad ja orjapidajad; talupojad ja feodaalid; töölised ja kapitalistid).Klassidel on vastandlikud majanduslikud ja sotsiaalsed huvid, mis tekitavad klassikonflikti (klassid on peamine side tootmissuhete ja ülejäänud ühiskonna pealisehituse vahel). Ühiskond tugineb valitsevate klasside majanduslikele huvidele. Ebaõiglast ühiskonnakorraldust on võimalik muuta klassivõitluse teel. Klassivõitlus on edukas üksnes siis, kui rõhutud klassidel on välja kujunenud klassiteadvus, mida iseloomustab ühine arusaam klassivõitluse eesmärkidest ja ülesannetest. Klassisuhted on peamine telg, mille ümber jaotub poliitiline võim ja millest sõltub poliitiline organisatsioon. Poliitiline ja majanduslik võim on omavahel lähedalt seotud. Ühiskonna ajalugu kirjeldab Marx klassivõitluse ajaloona:  klassid – potentsiaalselt kõige revolutsioonilisem fakt kaasaja ajaloos;

Filosoofia → Filosoofia
66 allalaadimist
thumbnail
17
rtf

Tarbimissotsioloogia eksami kordamisküsimused ja vastused

16. Kuidas on kritiseeritud Bourdieu klassidesse jagamist maitse-eelistuste alusel? Maitse kartograafia ei toimi mitte ainult kõrgkultuuri vallas - muusika, kunst jne. See on väga hästi nähtav k atarbimises. Võin eristada kaks peamist klassi - valgekraed ja töölised. Esimestel on abstraktne, formaalne, distantseeritud; teistel sensoorne, füüsiline, kohene. Kui vaadata, mida need klassid tarbivad, siis tuleb välja, t tooted on omavahelistes seostes. Erinevatel klassidel on erinevad elustiilid - Le Monde vs tabloid, hiina toit vs piknikud jne jne Seega maitse on sotsiaalne. Samal ajal suhestub indiviidi maitse ka teiste indiviididega. Süsteem ei ole paigas, vaid liikuv ja kujunev sotsiaalses suhtluses. Veelgi enam - erinevad habitused soovivad üksteist mõjutada oma domineerimissoovi pärast. Kõige olulisem väli, kus võitlus toimub, on haridus. Laste kool laste maitse.

Psühholoogia → Tarbimissotsioloogia
73 allalaadimist
thumbnail
82
pdf

Kummitustega seotud uskumused noorte seas PMG näitel

13 Ei usu 0 ! 10. klass 11. klass 12. klass ! Ei oska Jooniselt 1a selgub, et 11. klassi õpilaste seas on kummitustesste uskujaid kõige rohkem ning seal on kõige paremini välja kujunenud selge arvamus kummitustest – neid kes oma seisukohta ei oma moodustub ainult 19% vastanutest. Noortematel ja vanematel klassidel sellist seisukohta esineb 9-10% rohkem. Samuti paistab, et kummitustesse uskujaid on kõige vähem 12.klassis. Kõigist vastanust oli 101 õpilast (86%), kes on kohanud kummitustesse uskujat ning tõlgendasid nende tuttava paranormaalseid kogemusi alljärgnevalt: kuulsid hääli, uste liikumine, kellegi sammumine, asjade pildumine, viirastuse nägemine, hirmus kogemus, kellegi tunnetamine enda lähedal, valge kuju pildil.

Ühiskond → Ühiskond
11 allalaadimist
thumbnail
28
doc

Euroopa ideede ajalugu

3. võrdsus (vennad omavahel) Aristotelese lahendus probleemile on, et täiuslik sõprus saab olla vaid üksikute vahel, selles teostub loomutäius ­ tõelise hüve äratundmine ja saavutamine. Kasu, nauding, loomutäius ­ kõik eeldavad heasoovlikkust sõbra suhtes, ühistegevust ja ühishüve taotlemist (võistlus ja võimuvõitlus ei ole kohased). Linnriik põhineb sõprusel, kiindumusel põhinevatel inimestevahelistel suhetel. Timokraatia (varanduslikel klassidel rajanev pol. süsteem) põhineb võrdsusel ­ vennalikel suhetel. 2. Cicero isiklikust ja poliitilisest sõprusest 9 Cicero: "ei ole midagi armastusväärsemat kui voorus", seetõttu sõber armastab oma sõbras isamaad. Parim sõber on parim kodanik. Tõeline sõber ei saa minna vastuollu riigiga. Sõpruse 1. seadus: "me nõuame sõpradelt ainult seda, mis on

Ajalugu → Euroopa ideede ajalugu
111 allalaadimist
thumbnail
55
docx

Populaarkultuuri teooriad

pärast seda, kui on võidetud tsiviilühiskonna tasandil võidetud manöövrisõda. marksismi skeemi muutmine pealisehituses muudatused baasi muutmine *hegemooniat konstitueerivad ORGAANILISED INTELLEKTUAALID 35 *intellektuaali käsitlus ei ole oluline staatus FUNKSTIOONI K ÜSIMUS k õik inimesed võivad teatud olukordades olla intellektuaalid *orgaanilisus iga kiht ühiskonnas loob oraagniliselt oma intellektuaalid *ühiskondlikel klassidel on olemas oma intellektuaalide ring *potsenstiaalne vastupanu hegemoonia nõuab samuti oma intellektuaale *intellektuaalne võitlus, millest popukultuur on üks osa sellest (osa läbirääkimiste süsteemist) E.Laclau argentiinlane Mouffe belglane HEGEMOOONIA JA RADIKAALNE SOTSIALISTLIK STRATEEGIA *diskursus teatud ütluste/väidete kogu, mis on teatud viisil organiseeritud * t ähenduslik sruktuur *2 meest laovad müüri, üks küsib millist vaja, teine annab diskursuse object

Kultuur-Kunst → Populaarkultuuri teooriad
109 allalaadimist
thumbnail
31
doc

Ideede ajaloo kotspekst

· võrdsus (vennad omavahel) Aristotelese lahendus · Täiuslik sõprus on vaid üksikute vahel, selles teostub loomutäius ­ tõelise hüve äratundmine ja saavutamine · Kasu, nauding, loomutäius ­ kõik eeldavad heasoovlikkust sõbra suhtes, ühistegevust ja ühishüve taotlemist (võistlus ja võimuvõitlus ei ole kohased) · Linnriik põhineb sõprusel, kiindumusel põhinevatel inimestevahelistel suhetel. Timokraatia (varanduslikel klassidel rajanev pol. süsteem) põhineb võrdsusel ­ vennalikel suhetel 2. Cicero isiklikust ja poliitilisest sõprusest · Cicero: "ei ole midagi armastusväärsemat kui voorus", seetõttu sõber armastab oma sõbras isamaad. Parim sõber on parim kodanik · Sõpruse 1. seadus: "me nõuame sõpradelt ainult seda, mis on õige ja teeme sõprade jaoks ainult seda, mis on õige" Laelius, sõprusest (Laelius de

Filosoofia → Filosoofia
39 allalaadimist
thumbnail
55
docx

Keeleteadus konspekt 2018 sügis

Keeleteadus full konspekt 2018 sügis Keel on märgisüsteem, mida inimene mõtete edasiandmiseks ja suhtlemiseks kasutab. Loomulik keel ja tehiskeel Loomulik keel on keel, mida teatud inimeste rühm kasutab emakeelena, see on loomuliku arengu tulemus. Loomulikud keeled on keeleteaduse uurimisobjektid ja sel kursusel räägitakse nendest. On olemas ka tehiskeeled, need on kunstlikult loodud keeled, nt formaalkeeled (teaduslik ja tehniline eesmärk, nt matemaatilised sümbolid) ning rahvusvahelised abikeeled (eesmärk luau universaalkeel, nt Esperanto) Keelt on vaja selleks, et ennast väljendada. Seda ei saa kunagi selgeks ja sellepärast tulebki koguaeg juurde õppida. Keelel ei ole tegelikult struktuuri (igapäeva elu kasutamisel). Tehti uuring, mis näitas et aju ei reageerinud struktuurile vaid mõistete gruppidele ja tähendust...

Keeled → Keeleteadus
37 allalaadimist
thumbnail
64
docx

Majandusajaloo kontrolltöö

kapitali. Oma otseses rünnakus merkantilismi vastu leidis Smith, et valitsus ei tohiks sekkuda rahvusvahelisse kaubandusse. Vastavalt nn absoluutse eelise seadusele, peaksid rahvad nagu ka indiviidid või perekonnad spetsialiseeruma, tootes kaupu, mille suhtes neil on eelis ja vahetama neid kaupade vastu, mille tootmises neil eelis puudub. Tarbimine ja rahvastik. A. Smith püüdis oma töös „Rahvaste rikkus” kirjeldada ka rahvastiku arvukust seoses tarbimise muutustega. Kuna alamatel klassidel on tavaliselt palju lapsi ja madalad palgad, siis on perekonna tarbimine väga piiratud ja paljud lapsed surevad vaesuse ja viletsuse tõttu. Ühiskonnas väheneb tööjõu pakkumine ja seetõttu palgad tõusevad ning elatustase kasvab, mistõttu jõuab tööikka ka suurem hulk lapsi. Kui aga tööjõu pakkumine ületab nõudluse, siis palgatase langeb ning perekondade sissetulekud vähenevad ja kokkuvõttes aeglustub ka rahvastiku juurdekasv.

Majandus → Majandusajalugu
13 allalaadimist
thumbnail
59
pdf

luLUGEMISHARJUMUSED TALLINNA REAALKOOLI ERI VANUSES ÕPILASTE SEAS

Joonis 12. Arvamus kohustusliku kirjanduse vajalikkuse kohta nende seas, kes ei pea seda huvitavaks Võrreldes omavahel jooniseid 11 ja 12 on selge, et 11. klass mõtles kohustusliku kirjanduse vajalikkuse üle ning tegi oma otsuse objektiivselt, kuid 8. ja eriti 5. klassi õpilased kaldusid otsustama pigem emotsioonide põhjal. Sellisele järeldusele viib see, et 11. klassi ,,jah" vastanute protsent joonisel 12 on umbes sama kui joonisel 11, kuid 5. ja 8. klassidel tuleb kahe joonise võrdluses välja selge erinevus. Õpilaste otsus oleks objektiivne siis, kui 12. küsimusele nii ,,jah" kui ,,ei" vastanud õpilaste seas oleks kohustusliku kirjanduse vajalikkuses veendunud enam- vähem samasugune hulk inimesi, kuid põhikoolis see nii ei ole. 27 Emotsioonide põhjal otsustamine tuleb väga hästi välja ka küsimusele 11 ,,ei" vastanud õpilaste põhjendustest (küsimus 12). 5

Kirjandus → Kirjandus
11 allalaadimist
thumbnail
51
docx

Populaarkultuuri teooriad

võivad olla erinevates olukordades intelektuaalide rollis. Kõik võivad nendega funktsioneerida. · Orgaanilisus tähendab seda, et iga klass või kiht ühiskonnas loob oma intelektuaali. o NT: Kapitalismis käib ettevõtjaga (nt tehaseboss) kaasas intelektuaalide ring (inserenid, kes poliitiliselt esindab jnejnejnejneje) · Niisis on olemas ühiskondlikutel klassidel oma intelektuaalide ring mis hoiavad ühiskonda elus. · Kahe teoreetiku (Laclau ja Moffé) 1985 ilmunud raamat ,,Hegemoonia ja radikaalne sotsialistlik strateegia". o Toovad siin käibele mõiste ,,Diskursus" ­ - teatavat ütluste kogumit, mis on organiseeritud teatud viisil. Nt: 2 meest laovad müüri: üks laob, teine annab kive kätte. Kes

Kultuur-Kunst → Populaarkultuuri teooriad
77 allalaadimist
thumbnail
60
docx

Sissejuhatus ideede ajalukku

” ühistegevust ja ühishüve taotlemist Isiklik ja poliitiline sõprus  Linnriik toetub sõprusel ja kiindumusel põhinevatele inimestevahelistele Cicero: “ei ole midagi armastusväärsemat kui voorus”, seetõttu sõber armastab suhetele oma sõbras isamaad. Parim sõber = parim kodanik  Parim selleks: timokraatia (varanduslikel klassidel rajanev süsteem), mis Sõpruse 1. seadus: “me nõuame sõpradelt ainult seda, mis on õige (auväärne) põhineb võrdsusel ja teeme sõprade jaoks ainult seda, mis on õige” Probleemsituatsioon Roomas Sõpruse ja kodanikukohuse konflikt?

Filosoofia → Filosoofia
20 allalaadimist
thumbnail
57
doc

Eesti loodusgeograafia konspekt

Tänapäeval on Eestis taimkatte tüpiseerimisel enim rakendatav taimkatte kasvukohatüüpide klassifikatsioon: · Kasvukoht ­ keskkonnategurite suhteliselt püsivate omadustega kompleks · Kasvukohatüüp ­ erinevates paikades korduvad ligikaudu sarnased keskkonnategurite kompleksid · Keskkonnategurid: mullastik, niiskusaste, rindelisus jmt. Olemuselt sünteetiline klassifikatsioon ­ eirnevatel klassidel võivad juhttegurid olla erinevad (koosluse sturktuur, keskkonnatingimused jmt). Kõik niidud on rajatud tegelikult metsade asemele. 01.10 Sood. Kujunemine, liigitus ja levik Eestis. Soo tekib siis, kui sademete hulk ületab aurumist ja puudub vee äravool. Turvas koguneb, kui taimse materjali lagundamise jaoks pole tingimused soodsad (külm, hapnikuvaene, happeline). Soostumise protsess soodustab edasist soostumist. Sootaimede surnud osade osaliselt lagunenud mass.

Geograafia → Eesti loodusgeograafia
106 allalaadimist
thumbnail
36
doc

ÕIGUSE SOTSIOLOOGIA

paratamatu, aga vaatamata sellele, et see ebavõrdsus põhjustab allutatud klassile teatud kannatusi, kitsendusi, leidis Comte, et ei ole mõttet klassivahedega võidelda, vaid rõhutud klass peaks mõistma, et ühiskonnas on alati kaks võimu: ajutine võim ja nö alaline võim ehk vaimne võim. Ajutine võim on reaalne selles maailmas, kus antud hetkel elatakse, kuid allutatud klassile peab alati olema lohutuseks see, et see reaalne võim on ajutise iseloomuga, mis tähendab, et rõhutud klassidel tasub alati loota sellele, et võib-olla nende seisund paraneb seises ilmas, maailmas. Niisugune mõtte arengus lõhnab Piibli järgi ja viitab sellele, et päris ateistlikud Comte seisukohad ei olnud, ei positiivse teaduse ega ühiskonna osas. Milline suhe oli Comte'l õigusega? Ta suhtus õigusesse kaheselt. Juba tol ajal eristati subjektiivset õigust (eraõigus) ja objektiivset õigust (avalikõigus). Comte suhtus

Õigus → Õigus
110 allalaadimist
thumbnail
52
docx

Lääne-Euroopa Suurriigid

Konstrueeriti ühine rahvuslik minevik, keel ja ,,rahvususk" (ideoloogia) koos oma sümbolitega (lipud, hümnid jne). Ühise mineviku konstrueerimine on rahvuste kujunemisel äärmiselt oluline. 19saj sümbolid muutuvad äärmiselt oluliseks, igal rahval peab olema seda rahvast, riiki sümboliseeriv lipp, nt Prantsusmaa trikoloor. Keel ja etnos on ühendanud rahvusriike alles 19.saj alates. Vaidlus: kas rahvused ühendati ülevalt allapoole (eliidi manipulatsioon) või oli alamatel klassidel iseseisev roll. Natsionalismi sisestas kõige tugevamalt tõusev keskklass. Natsionalismi ja jõupoliitika ühendamine imperialismi ajastul (alates 1870) : Üksikisik ohverdab ennast (sõjas) rahvusliku suuruse nimel. 1870test alates Euroopa suurriigid jagavad ülejäänud maailma omavahel ja sellel perioodil süveneb marurahvuslik hoiak. ,,Rassiteaduse" tekkimine Oluliseks autoriks on Prantsuse krahv J. A. Gobineau (diplomaat). Ta kirjutas mõjuva teose rasside ebavõrdsusest (1853-55)

Ajalugu → Ajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
23
doc

Euroopa ideede ajaloo eksami kordamisküsimused

Kasu ­ äri Nauding ­ sõbrad Täiuslik sõprus loomutäiuselt sarnaste inimeste vahel Vastavalt osapoolte seisundile: Ülimuslikkus ­ vanemad laste suhtes Paremus ­ mehed naiste suhtes Võrdsus ­ vennad Täielikku sõprust naudivad üksikud, sest nad suudavad arendada omavahel loomutäiust täiuslikkuseni. Linnriik põhineb sõprusel, kiindumusel põhinevatel inimestevahelistel suhetel. Timokraatia (varanduslikel klassidel rajanev poliitiline süsteem) põhineb võrdsusel ­ vennalikel suhetel. 2. Cicero isiklikust ja poliitilisest sõprusest Loodus on määranud, et inimesed oleks omavahel suhetes. Tihedamad suhted on määratud pere, riigi ja keelega. Voorus on kõige armastusväärsem, mistõttu armastabki sõber oma sõbras isamaad. Parim sõber on ka parim kodanik, seega on iga inimese kohustus olla riigi sõber. Riiki armastatakse ja talle ei tehta midagi halba nagu sõbralegi ei soovita halba.

Ajalugu → Ajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
56
doc

Sissejuhatus sotsioloogiasse - KONSPEKT

" - M&E teooriat tõlgendatakse tihti ökonoomilise determinismina. Samas: 1) seadused määravad omandisuhted, seega ka tootmissuhted. Seadused on pealisehituse osa => selle muutmine muudab baasi? 2) revolutsioon tekkib siis kui on revolutsiooniline teadvus. Töölisklass on olnud klass iseenesest (an sich), peab saama klassiks iseenese jaoks (für sich)! => teadvuse muutuseta ei muutu baas? 3) inimeste ,,ühiskondlik olemine määrab nende teadvuse". Kas niisiis on erinevatel klassidel erinev teadvus, kuna ,,ü/k olemine" erinev? Või kas on üks teadvus, mis on ,,juhtiva klassi ideede" poolt paika pandud? }=> pole siiski täpselt öeldav, mida tähendas (Engelsi) ütlus, et kuigi pealisehitus võib ka baasi mõjutada, on baasi mõju ,,lõppkokkuvõttes" otsustav - mingil määral ka ,,muna ja kana" küsimus. - Max Weber (1864-1920): Protestantlik eetika ja kapitalismi vaim, 1904-5:

Sotsioloogia → Sissejuhatus sotsioloogiasse
178 allalaadimist
thumbnail
56
pdf

“NOORTE TERVISTAV PUHKUS 2005”

Sissejuhatus KOONDPROJEKT "NOORTE TERVISTAV PUHKUS 2005" ARUANNE Haridus- ja Teadusministeerium Eesti Noorsootöö Keskus TALLINN 2006 1 Koostaja Kadri Kurve Toimetaja Helle Tiisväli Teostus: Kirjastus Argo www.argokirjastus.ee ISBN 9985-72-163-2 Trükitud trükikojas Vali Press Trükiarv 200 2 Sissejuhatus SISUKORD SISSEJUHATUS ................................................................................................................................................ 5 FINANTSARUANNE ........................................................................................................................................ 6...

Ühiskond → Ühiskond
8 allalaadimist
thumbnail
72
docx

Euroopa ideede ajalugu

Tõelise hüve äratundmine ja saavutamine. · Kasu, nauding, loomutäius ­ kõik eeldavad heasoovlikkust sõbra suhtes, ühistegevust ja ühishüve taotlemist. Üheski sõbrasuhtes ei ole võistlus ja võimuvõitlus kohased. Need hävitavad selle suhte. Igasugune sõprus on linnriigile hea. · Linnriik toetub sõprusele; kiindumusel põhinevatel inimestevahelistel suhetel. · Timokraatia (varanduslikel klassidel rajanev poliitiline süsteem) põhineb võrdsusel ­ vennalikel suhetel. Klassi sees on inimesed võrdsed. Probleemsituatsioon Roomas 1. saj. eKr Vabariik ­ 510 eKr kuningate väljaajamine Roomast Laienemine vallutuste ja liitlassuhete abil Peamine võim Senatisse kuuluval aristokraatlikul eliidil Aristokraatia võimuvõitlus Senatis, populaarsus rahva hulgas, vahendiks on populism (propaganda rahva hulgas) Alates 2. sajandist eKr impeeriumi kiire kasv

Ajalugu → Euroopa ideede ajalugu
53 allalaadimist
thumbnail
96
pdf

Tarbimissotsioloogia

tarbimises (eriti kultuuri tarbimises) tuntakse ära maitse või selle puudumine. Maitse kartograafia ei toimi mitte ainult kõrgkultuuri vallas - muusika, kunst jne. See on väga hästi nähtav k atarbimises. Võin eristada kaks peamist klassi - valgekraed ja töölised. Esimestel on abstraktne, formaalne, distantseeritud; teistel sensoorne, füüsiline, kohene. Kui vaadata, mida need klassid tarbivad, siis tuleb välja, t tooted on omavahelistes seostes. Erinevatel klassidel on erinevad elustiilid - Le Monde vs tabloid, hiina toit vs piknikud jne jne 6 Seega maitse on sotsiaalne. Samal ajal suhestub indiviidi maitse ka teiste indiviididega. Süsteem ei ole paigas, vaid liikuv ja kujunev sotsiaalses suhtluses. Veelgi enam - erinevad habitused soovivad üksteist mõjutada oma domineerimissoovi pärast. Kõige olulisem väli, kus võitlus toimub, on haridus. Laste kool Æ laste maitse.

Psühholoogia → Tarbimissotsioloogia
56 allalaadimist
thumbnail
65
doc

Meditsiiniajaloo konspekt

Meditsiiniajalugu hambaarstidele / ARTH 02.076 MITTETÄIELIK KONSPEKT Loengud-seminarid toodud toimumise järjekorras (2010. aasta) I. 1. LOENG (31. õ-nädal): Meditsiin vanaaja tsivilisatsioonides ja antiikmaailmas. .............................. 2 II. 1. SEMINAR (31. õ-nädal): Sissejuhatus. Meditsiinilugu kui teaduslugu. Meditsiiniantropoloogia. Elu ja surma käsitlevad teooriad..............................................................................................................11 III. 2. LOENG (32. õ-nädal): Meditsiin Idamaades. Keskaeg. Renessanss.............................................17 IV. 2. SEMINAR (32. õ-nädal): Rahvameditsiin. .................................................................................. 22 V. 3. LOENG (33. õ-nädal): Uusaeg. Valgustusaeg. Loodusteaduste teke ja areng. Lääneliku meditsiiniteaduse teke.......................

Meditsiin → Meditsiini ajalugu
49 allalaadimist
thumbnail
102
docx

Molekulaarne ja rakenduslik immunoloogia

Erinevused esinevad mitte ainult klasside vahel, vaid ka iga klassi piiris. Normaalse vereseerumi elektroforeesil esinevad immunoglobuliinid kõikides fraktsioonides α-st γ- Ig-de strukturaalsed komponendid. (IgG näitel) Peamine neljaahelaline Ig-de srtuktuurne ühik (monomeer) koosneb kahest kergest ja kahest raskest polüpeptiidsest ahelast. Kerged (L-) ahelad koosnevad 212 aminohappejäägist, nende molekulaarmass on 25 kDa. Nad on identsed kõikidel Ig klassidel. Rasked (H-) ahelad koosnevad 450 aminohappejäägist, nende molekulaarmas on 50-77 kDa. Nad on erinevad Ig erinevatel klasidel ja alaklassidel. Igal L-ahelal on 2 disulfiidsidet ja igal H-ahelal on 4 disulfiidsidet (-S-S-). Iga disulfiidside suleb sõlmust, mis koosneb 60-70 aminohappejäägist. Peptiidsilmus, mis on suletud peptiidsideme abil, moodustab domeeni. Domeenis on kokku u 110 aminohappejääki.

Bioloogia → immunoloogia
45 allalaadimist
thumbnail
59
pdf

Sissejuhatus poliitilisse filosoofiasse

Kapitalistlik areng on toonud kaasa ühise ülemaailmase majandussüsteemini, kaotab rahvuslikke erinevusi ning töölistel on ühed ja samad probleemid ning üks ja sama vaenlane. Kuid töölised peavad alguses siiski saavutama võimu oma kodumaal, kuna kodanlik klass on kõikjal rahvuslik, seejärel aga kaob rahvustunde mõiste kui selline. Lõppjaamaks on ikka kommunism, mis see on? Eraomanduse kaotamine - kaob kodanluse eraomand, kuna ülejäänud klassidel seda niiehknii enam ei ole, ning töölised-inimesed pole enam kui kaup turul. Kodanliku perekonna kaotamine - perekond on kodanlik institutsioon ning et tegelikult kodanlased rikuvad abielu ja praktiseerivad ühisnaisepidamist, siis abieluinstitutsiooni kukutamisega suurt midagi ei muutugi. Kaovad rahvused. Kaob religioon ja kõik muu ideoloogia, mida valitsev klass oma võimu õigustamiseks on kasutanud.

Õigus → Õiguse filosoofia
38 allalaadimist
thumbnail
352
pdf

Andekusest ja andekatest lastest

sed. AJALUGU Olümpiaadi I voorus (ehk piirkonnavoorus) osalevad 6.–12. klasside õpi- lased. Lõppvoorus osalevad õpilased 9.–12. klassini. Lõppvooru kutsutakse iga piirkonna võitja, kes on saavutanud 60 protsenti maksimumpunkti- dest, ja peale selle paremate tulemustega õpilased punktiarvestuse alusel. Kokku 25 õpilast 9.–12. klassidest. Olümpiaadi voorude küsimused on ühtsed. Teemad on klassidel erinevad. Olümpiaad toimub üle aasta. 160 LISA 9 BIOLOOGIA Olümpiaad peetakse kolmes voorus: kooli-, piirkonna- ja lõppvoor. Bio- loogiaolümpiaad toimub kahes erinevas vanuseastmes: põhikooliõpilastele (6.–9. klass) ja gümnaasiumiõpilastele (10.–12. klass). Koolivoorud toimuvad koolides vastavalt väljakujunenud traditsioo- nidele.

Psühholoogia → Psühholoogia
112 allalaadimist
thumbnail
198
doc

SOTSIOLOOGIA LOENGUKONSPEKTID

SOTSIOLOOGIA LOENGUKONSPEKTID Sisukord 1. Sotsioloogia alused........................................................................................................4 1.1. Mis on sotsioloogia?...............................................................................................4 1.2. Sotsiaalsed institutsioonid...................................................................................... 6 1.3. Sotsiaalsed faktid....................................................................................................7 1.4. Sotsioloogiline kujutlus..........................................................................................7 1.5. Sotsioloogia ja teadus............................................................................................. 8 1.6. Sotsioloogia funktsioonid.....................................................................................11 1.6.1. Kokkuvõte.......

Sotsioloogia → Sotsioloogia
232 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun