Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"kirjutusvahendi" - 12 õppematerjali

thumbnail
8
ppt

Arvuti riistvara powerpoint esitlus

tagasimuundamist teistele esituskujudele dekodeerimiseks. Olulisemad sisendseadmed: klaviatuur (klahvistik) teksti ja arvude käsitsi sisestamiseks hiir kui elektrooniline "nimetissõrm" skänner, mida kasutatakse peamiselt pildikujutise optiliseks lugemiseks magnetkirjalugeja magnetkaardilugeja valguspliiats puuteekraan (touch-screen) digitaator (graafikatahvel) pliiatsiarvuti, mille puhul spetsiaalse pliiatsi taolise kirjutusvahendi abil on võimalik käsitsikirjutatud info sisseviimine arvutisse juhthoob (joystick), peamiselt arvutimängude tarbeks kõnesisestusvahend, mis võimaldab inimkõne automaatset muundamist "kirjutatud" kujule. Väljundseadmed Väljundseadmed võimaldavad esitada väljastatavaid andmeid inimestele loetaval või muul arusaadaval kujul või edastada neid sidekanalite kaudu teistele süsteemidele. Väljundseadmete liigitus: Kuvarid Printerid Plotterid

Informaatika → Informaatika
86 allalaadimist
thumbnail
10
odp

Täitesulepead

aastal. Täitesulepea Lewis Waterman oli habetunud ja kandis prille. Miski tema välimuses ei tekitanud kahtlust, et temas võiks olla midagi revolutsioonilist. Ühel päeval, valmistudes kohtuma tähtsa kliendiga, tilkus sule otsast üle poliisi terve tindiplekkide rada. Üritades dokumenti päästa jäi ta kohtumisele hiljaks ning kaotas kliendi. . Ta vandus ning otsustas leiutada midagi paremat. Lewis mõtles välja mehhanismi, mis hoidis tinti kirjutusvahendi sees ning andis seda peale püsiva joana. Ta töötas oma leiutise kallal 10 aastat, enne kui ta pani selle turule müügile. Tema hakkas oma täitesulepeasid müüma sigari kaupluse taga ja andis sulepeale viie aastase garantii. Seejärel asutas ta firma Ideal Pen, mis aastal 1901, kui Waterman siit ilmast lahkus, müüs päevas tuhat täitesulepead. Need olid luksuslikud, kuld- ja hõbesulgedega. 1945. aastal tuli maailma pastapliiats, kuid sulepead suutsid siiski säilitada oma koha

Kirjandus → Kirjandus
1 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Mälu - Õppija kognitiivne areng

Mälu Mina valisin enda essee teemaks mälu. Arvan, et nii õpilase kui ka tulevase õpetajana on mul väga tähtis teada mäluliike ja mäluprotsesse. Õppijana on mulle väga oluline, et ma suudaksin õpitut endale paremini meelde jätta ning tulevase õpetajana peaksin teadma, kuidas valida kõige sobivamad õpisstiilid ning õpimeetodid, et soodustada õpilastel sügavat õppimist. Õppimise ja õpetamise seisukohalt on minu meelest kõige olulisem teada, millised on töömälu omadused. Töömälu on piiratud, aga selle maht mitte [CITATION And l 1061 ]. See tähendab, et inimene suudab korraga meelde jätta üsna vähe infoüksusi, aga info sisu võib olla palju mahukam [ CITATION Edg18 l 1061 ]. Õpilasena saan rakendada seda teadmist nõnda, et jagan õpitava osadeks. Näiteks on taime õppimisel mõttekas jagada taim erinevateks osadeks. Esmalt tuleks muidugi vaadelda taimeraku ja taimekudede ehitust...

Varia → Kategoriseerimata
34 allalaadimist
thumbnail
8
wps

Maria Montessori lasteaed

Igapäevaseks eluks ettevalmistavatest õppevahenditest kuuluvad siia käsn vee tõstmiseks ühest kausist teise, suur ja väike pipett vee tõstmiseks ühest anumast teise, lusikas herneste, ubade jne tõstmiseks, pintsetid herneste ladumiseks alusele, pesupulgad jne. Ülesannetes järgitakse alati vasakult paremale ladumise (tõstmise) reeglit, nii et laps kujundab ise harjumust kirjutada vasakult paremale. Aistingute arendamise materjalidest aitavad last kirjutusvahendi valitsemiseni jõuda silindrid (väikesi nupukesi käes hoides kasutab laps täpselt samu lihaseid kui pliiatsi hoidmisel) ja tahvlid materjali kareduse määramiseks. "Värvi ise" - tüüpi raamatukesed. Tähtede tundmaõppimine - Lapse loomulik soov kõike käega katsuda; peenest liivapaberist välja lõigatud ja alusele kleebitud tähed, mida laps korduvalt puudutada püüab. Nn "musklimälu". Enamasti tuleb laps tähetede juurde 3,5 - 4,5 aasta vanuses, aeglasemale lapsele tuleb anda

Pedagoogika → Sissejuhatus...
196 allalaadimist
thumbnail
42
pdf

Erich Maria Remarque „Läänerindel muutuseta“

Tunni faas Mida teen mina? Mida teevad õpilased Kasutatavad õppematerjalid I faas –  Uurin tegevusprotsessi  Õpilased otsivad õpetaja evokatsioon kohta. Millised olid välja oma koostatud tabel, takistused ja kuidas nägi kirjutusvahendi, pastakas/pliiats välja protsess. valmistuvad  Panen üles projektori (kui reklaamiklippide ja vaja) ning sätin õpilaste treilerite abiga klassi õmber (kui vaatamiseks. keegi soovib oma tööd  Kui midagi jäi otse esitada) segaseks, küsivad.

Kirjandus → Kirjandus
31 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Jaan Kross"Wikmani poisid"kokkuvõte peatükkide kaupa,tasuta

Puukspuule anti võimalus kõikides ainetes eksam sooritada, et kooli tagasi saada. See oli aga mõtetu pakkumine, sest poiss õppis vaevu kolmedele ega oleks iialgi suutnud eksameid ära teha. Teine peatükk Usuõpetuse tunni õpetajale otsustati mängida vingerpuss. Niimõnigi poiss teadis, et magneesiumiga saab tekitada korraliku välgu. Klassis seisvasse paberikorvi sokutati natuke magneesiumit. Tunnis teeskles Puukspuu, et keegi on ta kirjutusvahendi ära võtnud. Kuna ta segas sellega tundi saatis härra Tooder ta nurka, kus asus ka paberikorv. Süüdati süütenöör. Puukspuu juhtis õpetaja tähelepanu krabisevale häälele korvis. Kui Tooder seda lähemalt uuris plahvatas magneesium. Õpetaja sammus tuikudes klassist välja. Peagi tuli klassi inspektor Ambel, kes uuris üksikasjalikult mis oli juhtunud. Direktor oli sela ajal haige. Poisid valetasid midagi kokku, kuid Puukspuu rääkis,

Kirjandus → Kirjandus
632 allalaadimist
thumbnail
36
docx

Vasakukäelise õpilase toimetulek koolis

märkaks varakult vasakukäelisel lapsel tekkinud raskusi. Probleemide lahendamine algjärgus aitab ära hoida õpiraskusi ja toetab lapse arengut haridusteel. Vasakukäelisele lapsele võib osutuda väga kasulikuks, kui kodus on tema kirjutusalusele märgistatud vihiku õige asend, nt. valge markeriga, küünelakiga või kleeplindi abil nii, et talle jääks vihiku õige asend paremale poole alati meelde. Harjutamise otstarbeks võib lapsele olla kasulik ka see, kui on kinnitatud kirjutusvahendi ülemisele otsale peenike kummipael, mis omakorda on klambriga kinnitatud lapse vasakule õlale riiete külge, nii on lapsele meelde tuletatud kirjutusvahendi õige asend vasaku õla suunas. Ka kriidiga kirjutamine tahvlile võib algusest peale kaasa aidata õige käehoiaku leidmisele, kuna kriit, just nii nagu hiljem tint, määrib vale hoiaku puhul kirjapilti. (Meyer, 1998, lk 59) 1.6 Vasakukäelisuse eelised

Pedagoogika → Pedagoogika
8 allalaadimist
thumbnail
25
doc

Kriminalistika loengumaterjal

Muutused käekirjas on: · alalised (kauaaegne ümber õppimisega seonduv või käevigastusest tingitud) · ajutised o kirjutatakse ebatavalises või harjumatutes tingimustes (nt külma käes, alkoholi tarvitamise järel, tugeva hingelise erutuse korral jne) o mõningal määral muutub ravimite tarvitamisel (nt rahustid soodustavad käeliigutuste sujuvust) o kirjutusvahendi iseloom o käekirja mõjutab ka inimese suhtumine kirjutatusse (vähetähtsa puhul on käekiri korratu) Allkiri on teksti sisu teadaolekut või muud fakti tõendav või kinnitav märgis. Allkirjana kirjutatakse kas ainult oma perekonna nimi, perekonnanimi koos eesnime esitähega, harvemini koos eesnimega. Allkiri kujuneb reeglina välja tingimustes, kus kirjaoskus on juba teatavas ulatuses omandatud. Aegamisi kaugeneb allkiri oma kirjavormilt isikunime tekstis

Õigus → Õigus
121 allalaadimist
thumbnail
68
pdf

Ajaloo üldkonspekt

Akadi riigikord 14. september 2009. a. 15:03 Kuningas juhtis. Väepealik, seadusandja, plempreester, kohtumõistja. Kuningas pidi ülikkonnaga arvestama. Asevalitsejad ja ametnikkond ning preestrid mõjutasid kuningat. Kodanikkond. Linnades valitseti pigem ise, kuigi kuniga teese järgides Rentnikud Ajalugu Page 5 Kultuur mesopotaamias 16. september 2009. a. 10:47 Algselt kasutati kiilkirja, milla võtsid kasutusele sumerid. Kirjutusvahendi ots oli kiilu kujuline. Semiidid võtsid kasutusele kuid kohandasid. Haridust anti templikoolides ja õpetasid preestrid. Kirjaoskajate % oli tunduvalt suurem. Haridust anti pigem ülikutele, kuid oli ka palju keskkihis ja ka mõned alamkihis. Kirjaoskus tõstis positsiooni. Õpiti matemaatikat, religiooni, tähetarkus. Igal linnal ja tegevusel jumal. Jumalad olid inimese kujulised (antomorfsed). Jumalatele ehitati templeid ehk pühakodasid, kust nende eest hoolitseti.

Ajalugu → Ajalugu
19 allalaadimist
thumbnail
44
doc

Läbirääkimiste psühholoogia

Tegelikkuses on peamine mitte kaasamängida, oskus mängust välja astuda. Üks elust võetud näide: naisterahvas, kellel olid ühe noormehega tööalased lahkhelid otsustas teda koosolekul kolleegide silme ees alandada. Kukutades pastaka noormehe jalge ette, pani naine ta olukorda kus mehel tuli pastakas üles tõsta ning tagasi ulatada. Ta tegi seda viiel korral, lootuses, et noormees plahvatab, kuid too hoolimata piinlikkusest, mida see talle tekitas võttis kirjutusvahendi iga kord naeratades maast ning ulatas viisakalt naisele. Kuuendat korda naisterahvas pastakat enam maha ei visanud, kuna kolleegide naerupahvakud pöördusid nüüd tema enese vastu. Mõningad näited keerulisematest manipulatsiooni situatsioonidest. Keegi võttis tuttava käest raha laenuks ning tahab maksimaalselt venitada tagasimaksmisega. Tavaliselt püütakse laenuandjale mitte silma alla sattuda ja palutakse kodustel talle öelda, et võlgnikku pole kodus

Psühholoogia → Läbirääkimised
63 allalaadimist
thumbnail
41
docx

IKT põhimõisted

dekodeerimiseks. Personaalarvutisüsteemide peamisteks sisendseadmeteks on (11): 1. klaviatuur (klahvistik) teksti ja arvude käsitsi sisestamiseks 2. hiir kui elektrooniline "nimetissõrm" 3. skänner, mida kasutatakse peamiselt pildikujutise optiliseks lugemiseks 4. magnetkirjalugeja ja -kaardilugeja 5. valguspliiats 6. puuteekraan (touch-screen) 7. digitaator (graafikatahvel) 8. pliiatsiarvuti, mille puhul spetsiaalse pliiatsi taolise kirjutusvahendi abil on võimalik 9. käsitsikirjutatud info arvutisse sisseviia 10. juhthoob (joystick), peamiselt arvutimängude tarbeks 11. kõnesisestusvahend, mis võimaldab inimkõne automaatset muundamist "kirjutatud" kujule. Klaviatuur - arvutiga tehtavate tööde puhul on kõige olulisemaks komponent. Selle individuaalsest sobivusest oleneb suuresti töö mugavus. Kui mõnele meeldib pehme ja pika

Informaatika → Infotehnoloogia
49 allalaadimist
thumbnail
53
docx

Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt

Eesti keele õpe erivajadustega lastele I 1. Eesti keel kui õppeaine – olulised põhimõtted õpetamisel Eesti keele kui õppeaine ülesanded sõltumata koolitüübist:  Arendada kõiki kõnevorme ja kõnefunktsioone (teabevahetus, reguleeriv-planeeriv, tunnetuslik). Kõne kirjalik vorm (lugemine ja kirjutamine) tuleb vajaduse korral kujundada koolis algusest (laps ei pea kooli astudes lugeda ja kirjutada oskama, kuigi seda oodatakse).  Teadvustada (seda küll erinevas mahus sõltuvalt koolitüübist) spontaanselt kasutatavat keelt: anda teadmisi keelest ja kujundada metakeelelised analüüsioskused.  Anda teadmisi emakeele kaudu. Olulisemad on koduloolised teadmised ning teadmised rahvuskultuurist, suhtlemisest ja inimeste käitumisest (käitumisaktide analüüs ja hinnangute andmine).  Kujundada oskused õppimiseks emakeelsete tekstide abil, s.t. oskused tekste analüüsida, tekstides or...

Pedagoogika → Eripedagoogika
137 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun