“Kui kedagi ristida tahetakse, siis saatke ta kirikusse, see ainus paik, kus see on lubatud.” TÄNAVAKÜSITLUS (28.09.14) Taas on kätte jõudnud aeg, kui hakatakse noortele gümnasistidele korraldama rebaste ristimist. Inimesed on selle üritusega seoses eriarvamusel. Mõndadele on see tore ja huvitav üritus, kuid leidub ka neid, kes arvavad, et see on jälestusväärne ning alandav. Küsisime Tallinna tänavatel inimestelt, mida nad arvavad sellisest traditsioonist. Pargipingil istunud kaks 11-aastast poissi Olaf ja Madis tõstsid küsimuse peale isegi silmad nutitelefonidelt ning arvasid, et tegemist on igati toreda üritusega. Olaf, kes paistis asja kohta väga huvitatud olevat, lisas, et on kurb, kuna ta on liiga noor ega saa rebaste ristimisest ise veel osa võtta. Noorele emale, kes tegi parajasti lapsega lõunast jalutuskäiku, tuli kohe meelde tema enda rebaste ristimine. Tema...
Erika Salumäe ,, Jääda ellu'' Karm lapsepõlv, eesmärk ellu jääda see on kui põnevusromaanist. Kuid see tee kulgeb ülesmäge ja rännak haaras mind kaasa. Olümpiakangelase sõprade ja tuttavate jutustused raamatus on nii värvikad killud, et neist saab kokku hinnalise mosaiigi. Nende vahele ja kõrvale on lükitud tekste, mis annavad olulist lisa tunnetamaks ja mõistmaks üht elukäiku. Erika Salumäe tugevat iseloomu tõestab kindlasti tema läbi elamised lapsepõlves ja nüüd täiskasvanud naisena edukus. Ta kasvas lastekodus, kus ei olnud tal kõige kergem, sest puudus ju ema armastus. Samuti olid tal valusad läbielamised tütarlaste koloonias ja NSV Liidu koondises. Ma usun, et just need läbi elamised on teinud
Hilise kammkeraamika kultuur (algus u. 3600 aastat e.Kr.) jätkab tüüpilise kammkeraamika kultuuri traditsiooni, kuid eelkõige keraamikas on see tugevasti muundunud ja piirkondlike erijoontega. Nöörkeraamika kultuur (algus u. 3100 aastat. e.Kr.) eristub teistest neoliitilistest kultuuridest keraamika, esemekompleksi, matmiskombestiku ja asustusstrateegia poolest ning on esimene viljelusmajanduslik asustusetapp Eesti esiajaloos. Peamiseks leiuliigiks on savinõude killud. Teine arvukas leiuliik on lõhestustehnikas valmistatud väikesed kiviesemed ja eriti nende tootmisjäägid. Kõige arvukamaks leiuliigiks tööriistadest on kõõvitsad, järgnevad uuritsad ja noad, vähem on puure ja teisi tööriistu. Esineb ka kombineeritud tööriistu, näiteks kõõvitsuuritsaid jms. Pronksiaeg Eesti pronksiajas eristatakse vanemat (1500 - 1100 aastat e.Kr.) ja nooremat (1100 - 500 aastat e.Kr.) perioodi
naljalugu, millel on kolm osa: karakterid süzee tegevuse aeg ja koht Anekdoodid.net Kuula Youtubest Kõnekäänd Kõnekäänd on rahvapärane väljend, mis annab lühidalt, piltlikult, poeetilises vormis mingi olukorra, nähtuse, eseme või omaduse iseloomustuse. Kõnekäändu kasutatakse kõne piltlikustamiseks ja imestamiseks. Kõnekäände on võimalik mõista vaid lauses. KAS TUNNED KÕNEKÄÄNDE? KILLUD Tänapäeval asendavad kõnekäändusid killud ehk paroolid. Kildusid iseloomustab ajakohastus ja mängulisus. Enamasti on killud erineva algupäraga tsitaadid (Kus Siim on? – Kloostri taga metsas.) Armastus kolme apelsini vastu Eesti filmide helikillud VANASÕNAD Vanasõnad on terviklikud, lühikesed, piltlikud ning tabavad väljendid, mis käivad töö, lastekasvatamise, õppimise, kodu ja teiste tähtsate eluvaldkondade kohta. Vanasõnades on võetud kokku paljude inimpõlvede elutõde ja kogemused.
Kemikaaliohutus Silver Tõgen EV107 Näiteid ohtlikest ainetest · Bensiin · Läbipaistev aromaatse ja eetrit meenutava lõhnaga kergesti aurustuv eriti tuleohtlik vedelik. · Ohud Põlengus tekkiv soojuskiirgus ja suits, mahutite lõhkemisel tekkiv ülerõhk ja laialipaiskuvad killud. · Mõju tervisele Soojuskiirguse toimel saadud põletused ja suitsust põhjustatud hingamisraskused, ülerõhust tingitud põrutused ning laialilenduvatest kildudest põhjustatud haavandid. · Tegutsemine Väljas viibides liikuda risti tuulesuunaga ohualast kaugemale. Katta kinni hingamisteed. Ruumides sulgeda kõik uksed, aknad ja ventilatsiooniavad. Vältida sädeme teket! · Esmaabi Kannatanud toimetada ohutusse paika ja aseta kõhuli. Leegipõletuse korral
Pottides keedeti või lihtsalt hoiti toiduaineid, nõude kasutamist keedunõudena tõestab mõnede leitud nõude sisepinnale kõrbenud orgaanilise materjali kiht. Keraamiliste nõude väärtusest annavad aimu leiud, mis näitavad, et vahel on püütud vigasaanud esemeid parandada. 4 Narva tüüpi keraamika killud Narva Joaoru asulakohalt Narva tüüpi keraamika killud Kääpa asulakohalt 5 Referaati kirjutades õppisin palju uut narva kultuuri kohta. Sain teada kus elasid tolle aegsed inimesed ja millega nad tegelesid. Väga palju uut sain teada ka Narva kultuuri aegse keraamika kohta. Teema minu arust väga huvitav ei olnud.
Romaani peidetud külg Jan Kausi romaan „Tema“ on teos, mis võib jätta lugejat algul ükskõikseks ja segadusse. Kuid lugedes edasi avastad peaagi, et sinu kätte on sattunud armastusromaan. Kaus jätab eelkõige romaani peamõtte saladuseks, kuid tasapisi ilmuvad vihjed ja killud, mis viivad tervikule lähemale. Romaani mina tegelane Siim, kes on rikkas reklaamimees , põgenedes maale tädi juurde elama hakkab kirjutama päevikut - teatud sorti pihtimust. Kahe kõva kaane vahele jääb palju kõrvalisi tekste mis ümbritsevad peamõtet, mis räägivad mina tegelase perekonnast, naabrimees Aadust, Puerto Ricost pärit gigolost Jose Corazonist ja Neljast Koerast. Kuid Romaani keskmeks on ikkagi Tema , reklaamiemehe suur armastus, tõeline iludus Mirjam
üldiselt üle 1 cm, mandril väiksem. Savinõude pinnad on olnud nii sise- kui välispinnalt silutud või riibitud, esineb isegi lihvitud pinda. Ornament paikneb üldjuhul vaid nõude ülaosas, harvem ka külgseinal. Kõige enam esineb ornamenti Kagu-Eestis ja kõige vähem saartel. Ornamendiks on horisontaalsetes vööndites või ebakorrapäraselt paiknevad kammivajutised (sageli nn. sammuva kammi motiivis), mitmesugused lohud ja täkked ning sooned. Narva tüüpi keraamika killud Kääpa asulakohalt (Ajaloo Instituut, AI 4245:1351, 1275, 1491, 1573, 2038, 2615, 3642). 2.2. Tüüpiline kammkeraamika Tüüpiline kammkeraamika on kogu oma levialal suhteliselt ühtne nähtus. Nõud on valmistatud mineraalse lisandiga (peamiselt kivipurd, harvem liiv ja samott) savist ja vormitud laiadest kaldsete ühenduspindadega lintidest. Anumad on olnud koonilised, pisut kaarjate seinte ja kumera, harvem terava põhjaga. Need on olnud tavaliselt suuremõõdulised,
ja s o o j a annab mu eluteel! Mul puudus soe riie külmal talvel, mul puudus jahe kate soo jal suvel: ma olin vaene. 5.8 KILLUD Juhan Liiv nimetas pisikesi salmikillukesi oma mõttesalmideks. Need kõnelevad erinevatel teemadel, osad meenutavad pigem aforisme, killud on pigem filosoofilistel teemadel ning neid on kokku 93 tükki. Kes minevikku ei mäleta, see elab tulevikuta. 14 6. KOKKUVÕTE Juhan Liivi elu oli täis vaheldust, nii tõuse kui ka mõõnasid. Vaimuhaigusele vaatamata
Baaritöö vahendid Shaker- raputi- klassikaline(koosneb kolmest osast, valmistatud roostevabast terasest, keskmisel osal on sisseehitatud sõel. Bostoni shaker(koosneb kahest osast, alumine klaas on roostevabast terasest ja ülemine klaasist). Seguklaas- klaas, milles valmistatakse jooke mida ei shakeita, vaid segatakse Baari sõel- kastutatakse kurnamiseks, jää vältimiseks Baari lusikas Kokteili segaja segamisaeruke Jäänõu- tanggid, Metalis mesuurid, ehk mõõtenõud- 2,4,6 cl Jääsõel- aukudega ja sakid servad Mahlapress- sidrunmahla, apelsiini mahl segujookides Noad- sakilise srvaga, et puuvilju lõigata Riiv- riivitakse shokolaadi, muskaati, sidruki koort Plastmassist lõikelaud Jäävasa- haamer Jääpuustaja- tehakse prapeer jääd(killud) Korgitser-veinupudelite avaja Vahuveini pudelite avaja Tavaline avaja- õllepudeli, karastusjookide avamiseks Konservipurgi avaja Käterätikud Kokteili tikud- võib tüsta näpuga, kui...
tööd (sõltumata täitumisest) tuleb tühjendada ja desinfitseerida ning loputada kuuma veega. 12. Metallnõud (katlad, potid, pannid) peavad olema terved, kindlate põhjade ja käepidemetega. 13. Võttes välja kuumast ahjust toitu ei tohi pead ahju kallutada. Kui mõni toitaine jms. on kukkunud ahju tagumisse äärde, siis selle välja võtmiseks kasuta mingit pika varrega tõmmitsat. 14.Libastumiste vältimiseks tuleb põrandale sattunud vedelik, rasv, toiduraasud, sööginõude killud jms. kohe koristada 15.Õige tööasendi hoidmine
Retsensioon Jan Uuspõld ,,Isa'' Markus Lomann 8.c 19.05.2010 Käisin vaatamas Jan Uuspõllu versioni Islandi näitekirjaniku Bjarni Haukur Thorssoni 2007.aastal valminud mononäidendist. Bjarni Haukur Thorsson on näitleja, kes 1998. aastal astus Islandi lavadele Rob Beckeri kirjutatud näidendis Ürgmees, mille ta ise lavastas ja milles ta ise ka peaosalist mängis. Isa on loogiline ajaline jätk Ürgmehele. Selles näidendis arutab peaosaline mehe ja naise kooselu järgmise etapi ja pereelu põhiväärtuste ja eesmärkide üle. 7 aastat koos elanud paar on saabumas tagasi koju suurepäraselt puhkusereisilt ar...
Vallutamised 1481.aasta piiramine Liivi sõjaaegne piiramine JamZapolski rahuleping 1600.a vallutasid linnuse rootslased Linnus käis PoolaRootsi sõdades käest kätte 1611.aastaks linnus purustatud Milline võis olla esimene kivihoone, mis Viljandi linnuses ja Viljandis esimesena valmis ehitati? Huvitavad leiud 2003.aastal leiti veel üks linnuse osa, mille kohta kirjalikud allikad puuduvad Leiti Veneetsiast pärinevate peekrite killud 2006.aastal avastati üle 500 aasta vana keldriruum, mille otstarve on teadmata Keldriruumist avastati välipudeli katkeid, torkeriist, kahurikuul ning mõningaid ehteid Rippsild Et linnast Lossimägedesse pääseda, paigutati 1931. aastal Kaevumäelt üle 13 meetri sügavuse kraavi rippsild Rippsild Tänapäev Linnusevaremed on koos neid ümbritseva Lossipargiga kujunenud puhkealaks Lossivaremetes korraldatakse kontserte ja on peetud spordiüritusi
>>MISTED<< ALGRIIM-snade algushlikute kordamine vrsi(vi muu mttelist tervikut vljendava hiku) piires. ANEKDOOTI-iseloomustab kokkusuretud snastus ja vaimukas teemaarendus. Anekdoot lpeb tihti pundi ja vabastava naeruga. KNEKND-rahvaprane piltlik vljend.Tnapeval on krvuti knekndudega kasutusel ajakohane mnguline kild. LAULUPAROODIA-luuletuse vi poplaulu uus, koomilise sisu vi vormiga teisend. LPPRIIMILINE RAHVALAUL- tekkis 18. sajandil ja seda eristab regilaulust snade riimumine vrsside lpus. MUINASJUTT- rahvajutt, milles on vaba fantasia kaudu vljendatud inimese l ootusi ja soovunelmaid. MUISTEND-rahvajutt, mis on seotud aja, koha, eseme, sndmuse, isiku vi uskumusega.Tnapeva muistendeid nimetatakse kuulujuttudeks, klakateks, linnajuttudeks jne. MISTATUS-snaline peitepilt.Ta sisaldab ksimust, millele paeb vastama. NALJAND-lhika, koomilise vi satiirilise sisuga rahavajutt. PAJATUS-lhike, mtoloogilise vi satiirilise sisuga rahvaj...
Algselt olid kuju ülemine ja alumine osa ühendatud metallist tappidega, mis kinnitati puusade juures. Kinnititeks kasutati pliitükke, mis aja jooksul oksüdeerusid ja hapraks muutusid. Skulptuuri alaosa restaureeriti 1871. aastal. Tapijäljed vasaku käe kinnituskohas viitavad, et käsi oli veel hilisemal ajal kuju küljes. Parema käe kinnituskoht on sile ja tapijäljed puuduvad. Sellest võib järeldada, et käsi läks kaduma juba antiikajal mingi õnnetuse tagajärjel. Mõned säilinud killud jumalanna skulptuuri pinnal viitavad faktile, et Venuse pead ehtis diadeem; ka olid tal kõrvarõngad ning parema käe ümber käevõru. Pärast Louvre'i kunstikollektsiooni jõudmist kuju enam ei restaureeritud. Mingil hetkel küll asendati vasaku jala puuduv osa kipsist koopiaga, kuid see eemaldati. Praegu on ainsad püsivad uuendused juuksekrunni rekonstruktsioon, kipsist nina ning huule alaosa. Infoallikate puudumise tõttu on kuju algset välimust keeruline kindlaks määrata. Pakutud on
kuulajaskonnast oli just pigem keskealised ja vanem generatsioon. Esmalt esitas puhkpillikvintett Reval Wind Ensemble sissejuhatava loo, mille kulminatsiooniks sai lauljate sisenemine. Oma sõbraliku ja avatud olemisega tekitasid esinejad sooja ja õdusa keskkonna, otsekui puuduks saalist kogu ülejäänud publik ning lauldaks igale ühele eraldi ja kõnetataks kõiki isiklikult. Mõnusat vürtsi lisasid rahulikele lugudele tuntud humoristi Märt Avandi teemakohased väikesed killud, mis tugevdasid sidet publiku ja esinejate vahel veelgi. Lisaks sidemele kuulajate ja muusikute vahel oli silmnähtav ka harmoonia esinejate eneste vahel, kus väikeste kuid paljutähendavate zestidega toetati ja julgustati teineteist, nii sai näha, kuidas väike muie andis lavakaaslasele energiat juurde. Nagu ennist mainitud olid lood ekstra ümber seatud selleks kontserttuuriks. Selle töö oli ära teinud noor ja andekas helilooja Kristo Matson. Minule jättis tulemus igatahes sügava mulje
üks hani, kaks kaela ( püksid) viis venda, igal vennal ise kamber ( sõrmkinnas ) pisike poisike, raudsed juuksed ( hari ) üks ema, üheksa last ( kartul ) veest lukk, puust võti ( sild) mees kaheteistkümne näoga ( aasta ) valge poiss , must nina ( uba ), roheline mehike, rohelised jalad ( rohutirts), kaks korda sünnib, üks kord sureb ( lind ), vana hobune, kuus küljeluud ( lootsik )) 11. Mida tead rahvaluulest tänapäeval ? Anekdoot, lauluparoodia, linnalugu, tänapäeva mõistatused, killud. 12. Mis on Anekdoot ? Anekdoot on lühike vaimukas üllatava lõpuga naljalugu.
Kõik muu on sama, kuna need kolm maali on tehtud sama nurga alt ning kõik on õli maalid. Kolmas maal on siis tehtud hilissügisel, kui puudelt on lehed maha langenud ja maa värvikaks muutnud. Eriliselt jäi mulle meelde Liia Peedu. Ta on oma maalides kasutanud väga huvitavaid esemeid. Maalil ,,Maandatud pinge" on kasutatud portselani, mis on kildudeks läinud . Maal ise akrüül värvidega tehtud. Maalil on kujutatud naist ja meest. Põrandal on killud, millest võime järeldada, et nende vahel on olnud tüli. Maalil ,,Kuidas töö, nõnda palk" on kasutatud samuti akrüül värve, raha (kahe kroonine) ning metall (nael). See maal oli ka päris hästi tehtud. Malle Kupits oli oma maalil ,,Krooks" kujutanud konna. Huvitav oli see, et konn oli kuskilt ajakirjast välja lõigatud ja ümbertringi ära värvitud nii, et seal oli kujutatud konna tiigis ujumas. Ilme Armuand aga oli teinud maali ,,Üksi rannal", millel oli naine rannas
suuri ja püüdsid etuna isiklikust millest püstitatakse vaesus jne. igavesi teemasid nagu kujutada mitte ettekujutusest, uus ehitis- Loomingus on sünd, erootika, ainult liikumise julgeb naivist pilt.Väikesed killud surma- ja armastus, üksindus, Tee- hoogu, vaid ka pöörduda kõige muutsid ähmaseks Enese emotsioon enesetapumotiivid, surm, elu ringkäik, helisid, eriti keerulisemate pildil kujutatud ümbritseva mõju paatoslik ja jõuline inimese osalus mad suurlinna müra
Kus kohas üritust korraldada sõltub tema ülesannetest, eesmärgidest ja sisust. Kõik, mida on plaanides, tegelikkuses ka ruumidesse mahuks. Asukoht peab olema mugav kõigidele osalejatele. On vaja ka arvestada inimeste arvuga. Silmas pidada mitu umbes inimest planeerivad tulla. Toit, muusika, dekoratsioon kõik sõltub üritusest. Samuti mina arvan, et palju sõltub meeskonnast, kes korraldab üritust.Ürituse õnnestumise määrab suuresti ära ettevalmistustöö. Kui kõik mõtted ja killud on läbimõeldult üheks tervikuks liidetud ning on olemas nii terviklik ülevaade kui ka inimesed, kes iga lüli eest vastutavad, siis saab ürituse ajal rahulikult oma osalejateid võõrustada. Kokkuvõttes ma saan öelda, et kui need kõik kriteeriumid, millised ma kirjeldasid ja märkisin, on tehtud, siis minu jaoks see üritus on hea ja mõnus. Siis hea üritus on see, mis ületab osalejate ootusi,
away. -Ja kui kord lõppeb see, mida kunagi ei olnud ja algab see, mis alati olnud, kas siis uuesti rahu leian või põgenema pean taas? -Sa häiri mu hullu lootust ja kiusa mu üksindust. -we can't cry the pain away . -..ja tallad sa kergemeelselt minu tunnetel -Homme oleme nii, kui poleks meid olnudki -I guess I'm getting tired of being that last thing on your mind. -miks tuju rikud sa? -siis kui täna ei vea, kas homme on parem? -unistused purunevad, killud toovad õnne. -You and me never had love. -Vaid kõige süütum ingel naeratab nii nagu sina! -Oskan kaduda iseendasse, aga sa tule ja otsi! -Mälestus jubedast eilsest paneb mu hirmu tundma veel võõra homse ees. -Tee häält, siis ma kuulen sind! -Ma otsimas tolmunud valest puhast tõde. -Ka võiduta võitlus on võidetav. -Printsess naeratas nõiale, et temalgi oleks oma õnnelik hetk. -Mineviku meenutamine on suurim kuritegu oleviku sisustamisel.
Selle tunneb tavaliselt alati eemalt ära, kui inimene on kurjust täis. Kurjad inimesed ongi tavaliselt kas vargad, mõrvarid, inimröövlid, kes istuvad enamuse oma elust vangis. See on isegi hea, sest kui me ei teaks, et inimene on kuri, saaks ta teistele palju kurja teha. Reaalsus aga nii mustvalge ei ole: tegelikult ei ole inimest, kes on sisemiselt üleni hea või siis kuri. Igaühes meis peitub killuke nii üht, kui teist. Need killud on aga suuruselt erinevate inimeste puhul ka väga erinevad. On inimesi, kes osadele näitavad oma head külge, teiste suhtes on vastupidiselt väga kurja oleku sisse võtnud. Seda nimetatakse kahepalgelisuseks. On ka sellist tüüpi inimesi, kes teesklevad, et nad head, kui tegelikult on hoopis kurjad ja plaanivad midagi kohutavat. Ja ka vastupidi, selliseid, kes on kaitsehoiakuks
Ettevalmistuse sai ta Poolas Debicas asunud Heidelaagris .1946.aasta augustis saadeti ta Saksamaale Hamburgi lähedale Lauenburgi allohvitseride kooli. Saabunud tagasi Heidelaagrisse SS-unterscharführeri auastmes algas tema tõsine sõjamehe elu. Esialgu saadeti Neveli alla. Seal oligi ta esimene kord surmaga silmitsi. Ühe lahingu ajal lõhkes Haraldi lähedal granaat. 28 kildu, mõned väikesed kui tanguterad tungisid talle jalga ja selga. Kuid mees ei olnud päevagi laatsaretis. Killud nopiti pintsettidega välja, sidemed peale ja käis küll. Üks suurem kild on tema sisse igaveseks, mälestuseks Neveli lahingust. 1944. aasta 19. veebruaril saabus Nugiseks koos väeosaga Narva rindele. 1944. aasta 1. märtsil Narva rindel Vaasa sillapea Punaarmeelt tagasi vallutamisel üles näidatud vapruse eest autasustati Harald Nugiseksi 27. veebruaril 1944 II klassi ja 7. märtsil I klassi Raudristiga ning 20. aprillil Raudristi Rüütliristiga.
viibivad nüüd 1918 aasta sügisel 1. Maailmasõjas. Enamus ajast viibivad nad rindel või kuskil varjendis. Nad elavad peamiselt sigarettidest ja lihast. Kui veab, õnnestub ka midagi teistsugust hamba alla saada. Paul ning tema sõbrad on üleelanud mitmeid katastroofe. Nimelt hukkus nende üks headest sõpradest, Kemmerich. Peale seda saabub järjekordne öö, kus tuleb viibida rindel. Paul ja tema sõbrad õnneks väga viga ei saa, kuid mõned killud plahvatusest neid siiski tabavad. Kuna osad Pauli sõpradest pidid jääma aresti, läksid Paul ja Kat edasi. Nad püüdsid omale hane ja suundusid mahajäetud kuuri. Kus oli pidevalt kuulda suurtükituld. Kui Paul ja Kat on südaööl oma kõhud täis söönud, viivad nad hanepraadi ka oma sõpradele, kes istuvad arestis kanakuudis. Vartsi tuleb uuesti asuda rindele. Esimene öö mõõdub üsna vaikselt. Järgmine
oleks, et sõda on situatsioon, kus kaks või rohkemgi osapoolt võitlevad üksteisega. Tavaliselt on ajendiks mõni pisike detail, kuid tegelikud põhjused on hoopis erinevad. Sõjad tekitavad ka uusi sõdu, mis teeb sõdimise veelgi mõttetumaks. Sellega kaasnevad tagajärjed, mis on pöördumatud. Sõdu kirjeldatakse ka mitmetes raamatutes. ,,Granaadid, vihisevad kuulid, turmtuli, leegiheitjad, pommitavad lennukid, kisendavad inimesed, tankid, plahvatused, õhus vilisevad killud, surevad inimesed need on lihtsalt sõnad, kuid nad omavad kõik maailma õuduse" kirjutas Remarque raamatus ,,Läänerindel muutuseta". Selles romaanis üritas Remarque oma kogemusi kirjeldada. ,,Me näeme inimesi kellel puuduvad jäsemed; me näeme inimesi, kes lasevad ennast täis; mõni mees roomab kätel kaks kilomeetrit meditsiinipunkti, sest tal olid jalad otsast lastud; on inimesi, kes hoiavad hammastega
7. Tema kodumaal asuva... Pärast Antonio Ovetari surma pärandas ta suure summa raha oma pere kabeli remondiks Ermitani kirikus. Projekti viis läbi tema lesk, kes 1448 a. kutsus grupina kokku 4 kunstnikku (seal hulgas ka Mantegna). Sel ajal oli Mantegna alles 17-aastane ja alles alustanud oma töökoda. Tööd peatati ja alustati mitu korda, kuid see valmis lõpuks 1457 a. Tsükkel hävis 1944 a. pommirünnakus. Tänapäevaks on tervest tsüklist säilinud vaid kaks tervikut ja mõningad killud, mis on restaureeritud 2006 a. Mustvalgete fotode järgi on saadud aga kokku kujutletav pilt tervest tsüklist. 8. caesari võitu sümboliseeriv 9 pildiga pildiseeria valmis aastavahemikus 1484 -1492. Nad kujutavad võidukat sõjaväeparaadi Julius Caesari auks pärast Gallia sõda. Seal kujutatakse rongkäiku, kus oli kõike kullatud vaasidest, kuni sõjasaagini.See oli Mantegna aja suurim kunstiline saavutus. Pildid olid kõige täiuslikumad kujutlused rooma võitudest ja kui kõik
Le corps et le sang de l'amour ,,Je t'aime. Armastan Sind," lausus ta ning lahkus, sulgedes enda järel massiivse eebenmusta ukse. Jäetud üksinda sesse avarasse ning sel õhtul õdusalt hämarasse tuppa, vajus ta mõtteisse. Arvatakse, et sõnad teevad imet. Tegelikult on nad sageli mannetuimad veenmisvahendid. Nad annavad vaid ähmaselt edasi seda võimsat tunnete ja ihade voogamist, mis on nende taga. Kui keel enam ei sega, hakkab süda kuulama... ,,Kuid minu lemmel oligi vaid üks tiib," hüüdis ta, lootes, et äraläinu veel kuuleb, ning alustas oma monoloogi jäädvustamisega koltunud paberile , mõistes, et teda niikuinii enam keegi ei kuule ega mõista, vähemasti antud momendil, ,,ma rohkem ei hõlju, mul on raske. Kuid minu hingel oligi vaid üksainsam keel, millega Sa armutult pooltoonides mängisid. Ainult et vastuseks oli vaikus. Sa teadsid, ...
2.23. Filtrid ja pihustid tohib välja võtta alles pärast masina täielikku seiskumist, veesoojendi väljalülitamist ja masina ukse kinnitamist ülemisse asendisse. 2.24. Toidujäätmed tuleb toidunõudest eemaldada puitlabidakese ja jõhv -või juurharjaga. 2.25. Toidujäätmed tuleb panna kaanega paaki. 2.26. Sööginõude pesemisel ei tohi neile tugevasti vajutada. Klaasid tuleb pesta eraldi teistest nõudest. 2.27. Purunenud sööginõude killud või mõradega sööginõud tuleb pesunõust välja võtta. 2.28. Sööginõude loputamisel kuumas vees tuleb kasutada metallkorve või võrke. 2.29. Kinnijäänud toidujääke ei tohi nõu põhjast lahti kraapida, vaid valada sinna kuuma vett ja lasta liguneda. 2.30. Libastumiste vältimiseks tuleb põrandale sattunud vedelik, rasv, toiduraasud, sööginõude killud jms. kohe koristada. 2.31
Kas tehing on kehtiv? Subjekt: Objekt: Subjektide kontroll: Õigussuhte sisu: Abstraktsiooni printsiibi kontroll: Ken ostab AS Kaubamaja vaasi. Ta ulatab vaasi müüjale ja maksab selle eest kaardiga. Müüja pakib vaasi paberisse ja paneb kilekotti. Seejärel ulatab ta vaasi Kenile, vaasi üleandmisel libiseb kilekott Keni sõrmede vahel põrandale ja vaas läheb katki. Samal ajal teatab kaardimakse terminal, et makse ei läinud läbi. Ken annab killud müüjale tagasi, kuid müüja nõuab vaasi eest tasumist, sest vaas kuulub Kenile. Kellele kuulub vaas? Subjekt: Objekt: Subjektide kontroll: Õigussuhte sisu: Abstraktsiooni printsiibi kontroll: AS X sõlmib OÜ Y investeerimislepingu, mille kohaselt investeerib AS X OÜ Y tegevusse 500 000 . OÜ Y kohtustub selle raha eest välja arendama ja patenteerima toote, millest saadud tulu jagatakse pooleks. AS X raha ei
seigad oli tema korraldatud kui vastutasuks Gabrieli naljanumbri eest. Rosalinde ning Alfredo tegelikult surma ei saanud, püssis olid paukpadrunid. 3 tunnise opereti jooksul ma apsakaid näitlemises ei leidnud kordagi. Kõik näitlejad tegid suurepäraselt enda tööd ning elasid hiilgavalt enda rolli sisse. Küll aga plahvatas etenduse ajal ühe valgusprozektori pirn, ehmatades kõik saalisolejad, esinejad kaasaarvatud ning killud kukkusid suurepäraselt mängivatele pillimeestele peale, kes aga sellest suurt numbrit ei teinud. See Straussi operett läks mulle tõesti südamesse. Eriti mõjusad olid näitlejate karakterid, mida kõik väga hästi välja mängisid. Eriti silma jäi mulle vangikongi valvaja Frosch, keda mängis Raivo E. Tamm. Straussi ja etenduse lavastaja huumorisoon ühtib ka minu omaga, mis tõesti suurendas minupoolset hinnangut tollele etendusele. Varasemad teatritükid, mida olen
peatamiseks. Põhjuseks ei pea alati olema midagi suurt ja rasket. Pigem piisab väiksest ja pealtnäha tühisest märkusest, et inimene viimasele piirile tõugata. Teostes negativismi ning ajaloo suurmeistrite arvamusi toetav kirjanik suudab enda loominguga panna lugeja küsima: "Kas mina võin olla see, keda siin kirjeldatud on?" Jagan näiteks toodud kirjanike arvamusi eneseotsimise ja maailmapildi kujundamise osas. Teostes on killud erinevatest maailmadest, mis võivad muuta, kujundada noore mõtteviisi. Pannes need kokku, saame terviku - iseseisva mõtlemisega inimese. Samamoodi, nagu luuakse muusikat, luulet või suuri kunstiteoseid, loovad raamatud meile täiuslikuma maailmapildi. Pealegi on raamatukaante vahele jääv maailm kellegi tõelisus - loo kangelased elavad ikka oma elu edasi, kui raamat on loetud. Iga kirjanik on looja. Ta paneb meid mõtlema ja vahel ka tegutsema. Ta kujundab meie maailma.
sündmuste kulgemisel pole erilist tähtsust lineaarne – tsükliline (korduv) – tugevate struktuuridega, kas aeg läheb minevikust tuleviku suunas või korduv e sündmused tulevad uuesti ja uuesti, omane mütoloogiale järgnevus – kas sündmused järgnevad üksteisele simultaansus – mitu sündmust näidatakse korraga, samaaegsus, võivad olla ka erinevates aegades nt ''Hirm sööb hinge seest'' fragmentaarsus – suuremaid ajaühikuid pole, pisikesed killud, pole ajalises järgnevuses ega pruugi olla seotud, kuid killud moodustavad terviku, omane post- dramaatilisele Lavakujundus e stsenograafia – kr. k lavale kirjutamine stsenograafia tänapäevane tähendus: lavastuse visuaalne ja ruumiline lahendus Lavakujundus loob lavastuse füüsilise keskkonna ja visuaalse ilme (esteetiline tasand) viitab tegevuse ajale ja kohale Ruumikontseptsioon – lavaruumi suhe fiktsionaalse ruumiga, kuidas
koduigatsus, armukadedus, kättemaks, vastuolulisus.. Kuidas rahvaluule jaguneb? Rahvaluule on anonüümne, st laulud ja jutud on paljude inimeste ühislooming. Rahvaluule kandub põlvest põlve. Folkloor Poploor LÜHIVORMID RAHVALAULUD RAHVAJUTUD Kõnekäänud Regivärsiline Muinasjutud LÜHIVORMID RAHVALAULUD RAHVAJUTUD rahvalaul Killud Lauluparoodiad Kunstmuinasjutud Mõistatused Riimiline Muistendid rahvalaul Mõistatused Salmikuluule Hirmujutud Vanasõnad Pajatused Aforismid Ufojutud Naljandid anekdoodid
"Tulistav suurtükk" palju teksti, nagu kubismisgi. "Bal Tabarini dünaamiline hieroglüüf". · Liikumise kiirust antakse edasi 2-l viisil: a) ühte objekti kujutatakse mitme erineva järgneva asendi abil, nagu see koeraga pilt. b) teiseks võimaluseks on pilt geo- meetrilisteks kildudeks v tahkudeks lammutada. Futuristlik pilt meenutab rahutult voodgavat kriiskavavärvilist mosaiiki, nähtava maailma killud on nagu ägeda tuulehoo poolt lainetama pandud. · Geomeetrilised pinnad, jooned, kontsentrilised lained ja ringid nende järgi püüdsid futuristid kujutada mitte ainult liikumise hoogu, vaid ka helisid, eriti suurlinna müra. · Sulptuuris kujutasid futuristid hoogsat liikumist vormide ähmastamise ja välja venitamisega. · Arhitektuuris leidsid futuristlikud ideed rakendust. Kuigi ainult kavandites nägemusi tulevikulinnadest. Neis pole jälgegi loodusest või vanast
12a 1 päeva vanuselt · Abielu: mõlemad abiellujad peavad olema judaistid(sest usus on kindlad reeglid, kuidas tuba koristada, kuidas süüa teha ja vältimaks kõike jama, on parem kui mõlemad on juudid) Abielu on mehe ja naise vaheline leping, võimalik lahutada; huppa- nelja pulga otsas olen rippkatus /telk/ - avatud kõigile külalistele Pokaalist joomine ja selle katki viskamine-Jeruusalemma templi hävitamist tähistav; killud toovad õnne · Matus: rahvuskaaslased on need, kes kirstu kannavad; surilinas matmine (ei panda eiteamis riietesse, et paistaks rikkus välja, kuid mida suurem ja uhkem haud, seda rikkam inimene) -lilli ei viida hauale -kellegi surma puhul hoidutakse u aasta meelelahutusest -põletusmatust ei praktiseerita · Palvetamine: 3 korda päevas ( 2 korda neist Aabrahami, Iisaku, Jaakobi auks) Laupäeva õhtuse sabati ajal 4 korda päevas
1. ,,Viit, viit!" Taline külaline. 2. ,,...Till, tall!..." Üks suvepäev Hommik. 3. ,,...Liirila, liirila!..." Üks suvepäev - Päikese tõus. 4. ,,...kluks, kluks, kluks ...Sulps! ...prääk, prääk, prääk! ...vääk, vääk, vääk!..." Algus nii täielik. Väikseke ise. 5. ,,...kihkel-kahkel..." Omakasu (1) 6. ,,...Till, tall!..." Hommik. · Sõna- ja lausemängud: 1. ,,...narrusest narremgi." Killud nr.9 2. ,,...viletsuseõnn, õnneviletsus..." Elu 3. ,,...sügav sügavam ...ilus ilusam." Killud nr.75 9. Milline on nende luuletuste riim ja rütm, vorm ja graafika? Juhan Liiv on väga palju kasutanud oma luuletustes algriimi ehk rütmilist kõne: 1. ,,...Põhjas peeglikarsked ...su südamekald ...toredam tema ...ununeb umbne..." Björnsonile. 2. ,,...paastun ja pahandan ...kuid kui ta koguni kustub ...rahva rinnast ...Tiituse tööd ei teha..
enamasti on tegu ilma kivita kitsama või laiema kuldsõrmusega. See jääb sõrme kogu eluks. Sõrmus asendab varasemat tanutamist. Sõrmuste siseküljele graveeritakse abikaasa nimi ja pulmakuupäev. Pulmavalss Nüüdisajal sümboliseerib pulmavalss pigem noorpaari sobivust ja kooskõla-kumb juhib, kuidas allutakse juhtimisele , kumb kipub domineerima. Pulmavalssi tantsib pruutpaar üksi. Selle ajal võib taldriku või tassi põrandale visata - killud toovad õnne. Pulmatort Traditsiooniline pulmatort on mitmekihiline. Pruutpaar lõikab torti koos, nuga hoiab pruut ja peigmees omakorda tema kätt. Noorpaar sööb ühe taldriku pealt torti, või ka teineteist sööta. Siin saab pulmarahvas nende koostööd näha. Teineteise toitmine kannab ka teineteise toetamise ideed. Mesinädalad Mesinädalateks nimetatakse paaari pulmajärgset nädalat, mil noortel abiellunutel jätkub tähelepanu vaid teineteisele.
arengukäiguga (Üprus 1969). Näiteks Eesti triibuseelikud on mõjutatud ampiirist. Põhja-Eesti lilltikandid on saanud mõjutusi baroki, rokokoo ja klassitsismi eri etappidest. Seal nähakse isegi katoliikliku Hispaania tikandikunsti sugemeid. Arvatakse ka, et Muhu pruuditanu kuju võis tulla piiskopi mitrast (Pütsep. 1991:11-12). Tänapäevane rahvakunst kannab nime poploor, mille alla kuuluvad mõisatatused, lauluparoodiad, anekdoodid, killud, grafiti jne. Erinevalt vanemast rahvakunstist on poploor kirjalik. Sigrid Saarlep on kirjutanud: Nii nagu mujal maailmas, on ka meil Eestis kaasajal olemas omad kunstnikud "rahva seast", kes jätkavad ja taasloovad "elavat" traditsiooni, olgugi harjumuspärasest veidi teisenenud kujul. Nende inimeste loodud kunsti on nimetatud naivismiks, autsaiderite kunstiks, kodukäsitööks, harrastuskunstiks, külahullude kunstiks, tagaaia kunstiks jms.
Näidatakse ka võnkuva keti mitut asendit ja daami seelikuvoltide lainetamist. Sellist futuristlikku teost võib ette kujutada kui joonisfilmi järjestikuste kaadrite koondamist üheks pildiks. Teine võimalus toetus rohkem kubismi kogemustele. Nähtav maailm on selle eeskujul lammutatud geomeetrilisteks kildudeks või tahukateks, kuid mitte enam tasakaalukalt uuesti kokku ehitatud nagu kubistidel. Futuristlik pilt meenutab rahutult voogavat kriiskavavärvilist mosaiiki, nähtava maailma killud on nagu ägeda tuulehoo poolt lagunema pandud. Kõik piirjooned on lagunenud ja esemed näivad hajuvat ümbritsevasse ruumi. Liikumistunne on sellistes teostes palju sugestiivsem, teisalt on need pildid aga lähemal abstraktsele kunstile. Abstraktsust suurendavad mitmesugused geomeetrilised pinnad, jooned, kontsentrilised lained või ringid, mille abil futuristid püüdsid kujutada mitte ainult liikumise hoogu, vaid ka helisid, eriti
lubjakivi koondainena Teedeehitusmasinates või koostisosana tsemendi või lähteaine valmistamiseks . Kuid tänu ilmastikule tingitud happevihmad kaltsiumkarbonaati kahjustades (mõeldakse lubjakivi vormi ) ei kasutata enam ehitamise eesmärgil seda ja ainult valmistatakse primaarsete ehitusmaterjalide valmistamisel . Lubjakivi kaevandamisel võib leida kaks liiki pealmisi kivimed : settekivimid ja moondekivimid. Settekivimeid, nagu nimigi ütleb, leitakse setetes või transpordidakse killud veepõhjast mudas . Lubjakivi, näiteks saadakse kui anorgaaniline aine jääb, nagu kestad ja skelett. Moondekivimid-nagu marmor, kiltkivi, kvartsiit vormis saadakse , kui kivi mass on läbinud suure kuumuse ja surve all olnud . Peamine element kaltsiumkarbonaat kaevandustes on kaltsium (Ca). Kaevandusest saadud saadused võivad sisaldada , ka muid elemente nagu Magneesiumit (Mg), rauda (Fe) ja mangaani (Mn) -, mille erinevused on kõvadus ja tihedus .
Bäumeri laipa pöörates oli ta külmal näol selline ilme, justkui oleks ta oma olukorraga rahul olnud Nii ka arvatavasti oli. 3. Tsitaate · ,,Esimene granaat, mis märki tabas, tabas me südant." · ,,Kättemaks on verivorst." · ,,Sõdur peab mõistma maastikku, ta kõrv peab eraldama mürske nende kõla järgi ja teadma nende toimet, peab oskama ette määrata, kuhu nad sisse löövad, kuidas killud hajuvad ja mismoodi ennast nende eest kaitsta." · ,,Sõda on meid kõige jaoks ära rikkunud." · ,,õudust saab taluda senikaua, kui sa olukorrale lihtsalt allud, ent see tapab, kui sa hakkad selle üle järele mõtlema." · ,,Me oleme ju siin, et isamaad kaitsta. Aga prantslased on ju ka siin, et oma isamaad kaitsta. Kellel siis õigus on?" · Õudust saab taluda senikaua, kui sa olukorrale lihtsalt allud, ent see tapab, kui
Igal ettevõtel peaka olema tootmispiirkonnas koht, kuhu saab visata jäätmed, mis on tootmisest järele jäänud. Kõige parem oleks, kui oleks 5 erinevat konteinerit üldprügi, kartongi, pakkekile, puidujäärmete ja ohtlike jääätmete jaoks. Muidugi oleneb, millega ettevõte tegeleb ning mida toodab. Üldprügi konteinerisse kogutakse segaprügi, milles sisalduvad metallist ja polüpropüleenist pakkelindid, vahtpolüstürool, poroloon, kaubaaluste killud, klaas, põrandapuhastuse segapraht, teibid, olmeprügi jms. Kartongi konteinerisse kogutakse erinevaid papi- ja paberijäätmeid. Kartongist pakendid pannakse konteinerisse kokkumurtud pinnalaotusena. Pinnalaotused, mis on suuremad kui konteineri ava ristlõige, asetatakse selleks ettenähtud kaubaalusele. Pappkarbid, ja muud kartongitükid, mille pinnalaotuse mõõtmed on suuremad kui konteineri täiteava ristlõige, asetatakse üksteise peale kaubaalusele
näis hästi sobivat. Jones läheb aga Palladiost kaugemale, sest kui Palladio vaatles ainult ühte hoonet, selle otstarbekust ja mugavust, siis Jones lähtus linnast kui terviklikust organismist. Esimesena pani Jones uues linnaplaanis paika Covent Gardeni, mille rajamisest sai alguse Londoni geomeetrilise põhiplaaniga väljakute ja skvääride loomine - tegelikult olid need regulaarse linnaplaneeringu esimesed killud, mis lülitati inglise linnade keskaegsesse tänavastikku.
realistlikult. Seda tüüpi on näiteks pilt, kus daami kõrval sibab paljujalgne koerake (Giacomo Balla "Koera ja keti dünaamika" pildilehel). teine võimalus toetus rohkem kubismi kogemusele. Nähtav maailm on selle eeskujul lammutatud geomeetrilisteks kildudeks või tahkudeks, kuid mitte enam tasakaalukalt uuesti kokku ehitatud nagu kubistidel. Futuristlik pilt meenutab rahutult voogavat kriiskavavärvilist mosaiiki, nähtava maailma killud on nagu ägeda tuulehoo poolt lainetama pandud. Kõik piirjooned on lagunenud ja esemed näivat hajuvat ümbritsevasse ruumi. Liikumistunne on sellistes toestes palju sugestiivsem, teisalt on need pildid aga lähemal abstraktsele kunstile. Abstraktsust suurendavad mitmesugused geomeetrilised pinnad, jooned, kontsentrilised lained või ringid, mille abil futuristid püüdsid kujutada mitte ainult liikumise hoogu, vaid ka helisid, eriti suurlinna müra.
Arvestades kuumust, mis tal igapäev oli, siis selle käes neid kuivatades oleks nad küllalt tugevad ja vastupidavad, oli tal nüüd vaja leida savi. Pika otsimise peale leidiski RC savi, mille ta liivaga segas ning seda siis plätsima hakkas. Ta suutis valmistada kaks suurt savinõud. Kord tegi ta lihaküpsetamiseks parajalt suure lõkke ning hiljem seda kustutades leidis ta tuhast ühe oma savianuma killu, mis oli põlenud kivikõvaks. Seda nähes, mõtles ta endamisi, et kui killud tules nii kõvaks põlevad, siis annab neid anumaid ka tervenisti põletada, tänu millele sai ta nüüd veelgi tugevamad nõud. Oli ütlematagi selge, et pärast seda kogemust ei polnud tal endam savinõudest puudust. Igale murele järgnes jälle mingi uus mure, milleks oli kivist uhmri valmsitamine, milles terad peeneks tampida. Ta oli kiviraiumises täielik võhik, pealegi puudusid tal selleks tööriistad. Ta kulutas hulk päevi sobiva kivi otsimiseks. See pidi olema küllalt
· 3.Safety & Security ohutus ja turvalisus · 4.Tennafit integreeritud atennid · 5.Thermal Comfort mugav temperatuur · · · · · · · · · · · · · Mitme kihiline lamineeritud klaas · · Lamineeritud klaas koosneb kahesy või enamast klaasi kihist, mis on omavahel kokku liidetud polüvinüülbutüraali(PVB) tugeva, kuid elastse aine vahekihtidega. Lamineeritud klaas puruneb ohutult. Löögi toimel võib klaas küll puruneda, kuid reeglina ei paisku killud laiali. Peenikesed killud jäävad PVB-vahekihile pidama. Erinevalt tavalisest klaasist on lamineeritud klaasi purunemise korral vigastuste oht märgatavalt väiksem, sest vigastatud klaas jääb tervikuna raamidesse. · · Lamineeritud mitmekihilise klaasi värvus saavutatakse PVB- vahekihtidega. · · Klaasikihtide ühendamine toimub tolmuvabas ruumis, kus PVB-kile rullitakse laiali ühele kahest klaasist, lõigates selle served vastavalt vajalikule suurusele
Savist toodete valmistamine põhineb tema plastilisusel. Savist vormitud ese põletatakse kas madalkuumuses (9001200 ºC) või kõrgkuumuses (kuni 2000 ºC). Madalal kuumusel põletatud tooted on urbsed (ei pea kinni ei gaase ega vett), neid tuleb glasuurida. Kõrgkuumusel saadakse gaase ja vedelikke mitteläbilaskev materjal. Valge savi Valge savi kuumutamisel saadakse valge poorne materjal fajanss, mis glasuuritult sarnaneb portselaniga (ei kuma läbi, killud on urbsed ja killumurdekoht on klaasjas). Portselan on üks esimesi hinnalisi tehismaterjale, mida saadakse valge savi (kaoliini), jahvatatud kvarsti ja päevakivi segu kokkusulatamisel, millest tekibki valge värvusega poorideta materjal. Esialgne portselan leiutati Hiinas ligikaudu 7.10. sajandil p. Kr., kuid oma kõrge kvaliteedi saavutas see 13.14. sajandil p. Kr. Portselanist lauanõud, vaas ja kell Teisi huvitavaid kasutusalasid
Mis olid eesmärgid? Ja poiste hinnang? Koolis õpetati distsipliini ja seda, et tuleb oma isamaad teenida. Kantorek rääkis neile milline on rindeelu kuid nad tõdesid, et see on hoopsi midagi muud, mida oli neile räägitud. Eesmärgiks oli poisse harida ja õpetada välja tulevaseks eluks. Väljaõppelaagris õpetati, et sõdur peab mõistma maastikku, ta kõrv peab eraldama mürske nende kõla järgi ja teadma nende toimet, peab oskama ette määrata, kuhu nad sisse löövad, kuidas killud hajuvad ja mismoodi ennast nende eest kaitsta ning õpiti sõjatehnikat kasutama. Eesmärgiks oli ellu jääda rindel ja tappa võimalikult palju vaenlasi. Poisid läksid koolipingist sõtta teadmata, mis neid seal ees ootab. Paul läks sõtta koos oma koolivendadega ja seda õpetaja hoogsal õhutusel. Hiljem kui nad harjusid plahvatustega nende ümber ei kartnud nii palju kui varem. Kindlasti hindasid nad ka väljaõppel õpitut, kuigi
salvestuks ja kinnistuks pikaajalises mälus, kust saame infot meenutamisel uuesti kasutada. (nt kui inimene tähelepanu ei pööra, võib ta sadu kordi elus näha 10-eurost, aga ikka mitte mäletada, mis pilt sellel on). Salvestamiseks tuleb infot põhjalkult töödelda: sellele infole pikemalt mõtelda ja sellest aru saada. Erinevaid meeldejätmise tehnikaid nimetatakse mnemoonilisteks tehnikateks. Üheks võtteks on seostada uus info juba varem seal olnud infoga või seostada uue info killud omavahel. Teine võte on teha info meeldejätmisel sõnadest värsse, leida riimuvaid sõnu. Kolmas variant on moodustada pikast mõistete jadast mingi nimi, kasutades nime moodustumisel iga mõiste esitähte. Neljandaks võime kujutada igat asja, mida kuuleme ette mingis kindlas paigas. Hiljem meenutades meenub meile see paik ja sealolnud ese kiiremini (tekib topeltseos). Viiendaks võime sõnu omavahel visualiseerimise teel seostada, nt sõnapaar
kaotavad pinnakihte, üliväikesed hävivad kogunisti. Maapinnale jõudnud meteoroide tunneme meteoriitidena. Ainult väiksemad meteoorkehad võivad säilida tahkete paladena, suuremad kehad plahvatavad Maaga põrkudes ja hajuvad ümbriskivimites ja - setetes, või kanduvad tolmu- ja gaasipilvedega kaugele. Maapinnal leitakse suhteliselt väikesi meteoriite, mis on sageli atmosfääri sattudes aeglustunud ja purunenud suuremate kehade killud. Uurides meteoriite saab tundma õppida tahke kosmilise aine ehitust ja koosseisu, selle tekketingimusi, aga samuti Päikesesüsteemi teket ja arengut. On leitud, et maakera ja kõigi kiviplaneetide süvakesta - vahevöö - koostis on peaaegu sama kui kivimeteoriitidel, ning oletatavasti on Maa ja teiste planeetide tuum sarnane raudmeteoriitide koostisega. Maal on leitud 100-300 km läbimõõduga struktuure, mille juured - purustused kivimites - ulatuvad