Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse Registreeri konto
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"keskeri" - 22 õppematerjali

thumbnail
4
doc

Keeleseadus

Seadus kohustab töötajaid oma keeleoskust tõestama ning seaduse täitmist kontrollib Keeleinspektsioon. Keeleseaduse kohaselt on Eesti riigikeeleks eesti keel, mille ametliku kasutuse aluseks on eesti kirjakeele norm Vabariigi Valitsuse kehtestatud korras. Iga muu keel peale eesti keele on keeleseaduse mõttes võõrkeel. Nt. vähemusrahvuse keel on võõrkeel, mida vähemusrahvusest Eesti kodanikud on Eestis põliselt kasutanud emakeelena. Seadusega reguleeritakse eesti keele oskuse nõudeid ning eesti keele ja võõrkeelte kasutamist. Äriühingute, mittetulundusühingute, sihtasutuste ja nende töötajate ning füüsilisest isikust ettevõtjate eesti keele kasutamist reguleeritakse juhul, kui see on õigustatud avalikes huvides, milleks keeleseaduse mõttes on ühiskonna turvalisus, avalik kord, avalik haldus...

Õigus
36 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Haridus Soomes

1 Sisukord...............................................................................................................................................2 1.Sissejuhatus.......................................................................................................................................3 2.Hariduspoliitika Soomes...................................................................................................................5 Avaliku sektori kogukulud haridusele, % eelarvest.............................................................................5 3.Raport õpilaste tulemustest kolmeaastasest keskkooliõpingutest.....................................................7 7.Lõpetuseks...

Heaoluriikide mudel
72 allalaadimist
thumbnail
9
doc

ENSV kultuur

saj. lõpu vaimus ei saanud korduda, kuid venestust püüti teostada järk-järgult. Aktiivne vastupanu venestamisele väljendus õpilaste salaorganisatsioonide tegevuses ja noorsoorahutustes . Haridussüsteemil oli oluline osa elanikkonna haridustaseme tõusus. 1939.a. tuli Eestis 1000 inimese kohta (10 eluaastast alates) neid, kellel oli kõrg-, kesk- või mittetäielik keskharidus 161 (NSV Liidus 108), 1979.a. aga 630 (NSV Liidus 638). 1970.a. oli keskeri , lõpetamata kõrg- ja kõrgharidusega 20,3%, 1979.a. 29,4% töötavast rahvastikust. Haridustaset Eesti NSV-s mõjutas ka suur rahvastikuränne. Formaalhariduse kvantitatiivsed näitajad olid 1991.a. Eestis mõneski aspektis võrreldavad arenenud riikide omadega. Haridus aitas kaasa rahvusliku identsuse säilimisele, kujundas Eestis elanikkonna professionaalse struktuuri (sh. intelligentsi uued põlvkonnad), mis võimaldas rahumeelselt taastada riikliku iseseisvuse....

Ajalugu
56 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Ettevõtte praktikaaruanne

Juunikuus, kus 4 hakkas palju üritusi tulema olid minu põhilisteks töödeks aitade koristamine, nõude pesemine, söögi ettekandmine, laudade katmine, ruumide kaunistamine, baaridaamiks olemine, sauna - ja peamaja kütmine. Liina on talus töötanud 8aastat. Haridustase keskeri , omab koka pabereid. Kuigi Liina ei ole õppinud turismi ega midagi selle sarnast on ta nende 8 talus veedetud aasta jooksul õppinud kliente nii tundma, et teab juba ette nende vajadusi ning annab endapoolt kõik, et kliendid rahule jääksid ja tagasi tuleksid. Triinu lõpetas 6aastat tagasi Väimela kutsekooli majutusteeninduse eriala. Ta on töötanud baaridaamina, Kubja Hotellis koristajana ja ettekandjana kohalikus kõrtsis. Haanjamehe Talus töötab ta juba kolmandat aastat....

Maaturism
445 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Haridus - kas kohustus või vabadus?

Keskooli ehk gümnaasiumi minemine käib läbi põhikoolilõputunnistuse ja kooli sisseastumiskatsete. Mida parem tunnistus ja katsete tulemused, seda suurem võimalus saada parematesse koolidesse. Kui ei ole võimalust või on mõni muu põhjus gümnaasiumisse mitte minna, mõeldakse palju ka kutsekoolide või keskeriõppeasutuste peale. Sealt võib omandada keskeri haridusee. Seal õpitakse enamasti ära mingi konkreetne amet või elukutse. Peale keskkooli või kutsekooli võib minna ka ülikooli, et saada kõrgharidus. Kõrgharidus on kõrgeim haridus mida Eestis võimalik omandada ja seda haridust hinnatakse väga. Kõrgharidusega inimesel on ka lihtsam tööd saada. Tänapäeval ei ole just kõige lihtsam sobivat tööd leida, eriti veel praegusel ajal, kui majandus on halvas seisus. Iga töökoha peale on konkurents suur ja tööle...

Kirjandus
88 allalaadimist
thumbnail
9
pdf

MINIMAALNE rahasumma - Statistiline uurimus

3 Sagedus 2 1 Mehed 0 Naised Haridustase Joonis 4 Haridustaseme jagunemine soo järgi Naistest oli haridustaseme järgi vastanuid kesk ja kõrgharidusega ning mehi keskeri haridusega.. Keskmine Vastanuid Haridustase miinimumsumma kokku Põhi 756.7 3 Kesk 510 5 Keskeri 650 3 Kutse 1000 1...

Statistika
33 allalaadimist
thumbnail
57
doc

Microsoft access

Väärtusreegli avaldises võib kasutada ka mitut reeglit korraga, eraldades need operaatoritega AND, OR või NOT. Ülesanne 4.1. Koostage väärtusereegel, mis ütleb, et: Sünnikuupäev võib-olla vahemikus 01.01.1890 kuni 31.12.2005. Perekonnaseisu saab valida väärtuste vahel ­ vallaline, lahutatud, abielus, lesk või vabaabilelus. Haridus peab olema üks viiest ­ keskeri , kesk, kõrg, alg või põhi. Kasuta selleks võrreldes eelmise ülesandega erivevat lahendust. Koostage tekstivorming nime sisestamiseks nii, et nimi algaks suuretähega, järgnevad tähed oleks väikesed tähed ning nime pikkus võib-olla maksimaalselt 6 tähemärki. Koostage sisestuseeskiri kuupäeva (vorm 31.12.2005) sisestamiseks. Access- lihtne ja vajalik 16 5...

Andmebaasid
136 allalaadimist
thumbnail
29
docx

Tulemusjuhtimine referaat

asutamisest saadik olnud saanud, kuna töökogemust turul- madal, ettevõtte hoiab töötajad on 10-20 aastat ühes kokku. ettevõttes. · haridustase- keskharidus · proffide voolavus- või keskeri haridus. · lisaväärtus tootja kohta voolavus põhimõtteliselt · koolituskulud- puuduvad. puudub. · hindamistulemused- tegevused on planeeritud ja täideviidud. · kompetentsi voolavus- on suurepärane, juhendatakse oma ja teiste osakondade töötajaid info õigel edastamisel. · uute töötajate %- on 60 Tabel personali tulemusnäitajad 5.2 xxxxxxx näitel...

Ainetöö
71 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Ühiskond

Meediat saab jagada ka kollaseks(nt Kroonika) ja mittekollaseks meediaks. Nende vaheline piir ei ole kunagi sirge, sest usaldusväärset infot võib saada ka seltskonnaajakirjadest ja mõnikord on kollasevõitu sõnum riigitelevisioonis. 3.HARIDUS JA KULTUUR(lk96-99 ja 100-102): 1)Millistest astmetest koosneb Eesti haridussüsteem (vt skeemi lk 96)? *Alusharidus. *Algharidus. (kohustuslik) *Põhiharidus. (kohustuslik) *Gümnaasium või keskeri või amet. *Kõrgharidus 2)Mida nimetatakse elukestvaks õppeks? Kogu elu kestev õppimine, teadmiste omandamine enda ümbert ja elukogemuse saamine. 3)Mida nimetatakse aineliseks (e. materiaalseks) kultuuriks, mida vaimsekskultuuriks? Aineline kultuur - sinna alla kuulub kõik tehnika ja materiaalsete asjadega seonduv (nt arvuti protsessot, teksapüksid, tuumapomm). Vaimne kultuur - hõlmab inimtegevust laiemalt. Siia kuuluvad nii teadus, kunst, filosoofia, religioon kui ka mütoloogia....

Ühiskond
5 allalaadimist
thumbnail
13
pdf

Juudid

JUUDID Eiki Berg, Anna Verschik Juudid (heebrea jehudi, jidisi jidn) on rühm vanaheebrea rahvast lähtunud ja antropoloogiliselt tugevasti segunenud rahvaid, kes elavad hajusalt paljudes maades. sh Eestis. Juutide kauged esivanemad pärinevad küll Palestiinast (tänapäeva Iisrael), kuid viimased kaks ja pool tuhat aastat, alates Paabeli vangipõlvest (586 eKr) kuni tänapäevani, on selle rahva enamik olnud sunnitud elama võõrsil. Eestis elavad juudid kuuluvad askenazim-rühma (vrd heebrea Askenaz 'Saksamaa'). See nimetus tähistas algul Reinimaa ja Põhja- Prantsusmaa ning alates 14. sajandist kogu-Põhja- , Lääne- ja Ida- Euroopa juute. Askenazi kultuur hakkas kujunema varakeskaegsel Saksamaal ja selle põhiline kandja oli jidis - keskülemsaksa murrete alusel arenenud ning heebrea, romaani ja slaavi keelte komponentidega põimunud keel. Pärast Jeruusalemma Teise Templi hävimist 70. aastal kaotasid juudid oma riigi ja sestpeale on nad otsinud v...

Ajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

1970-1980 hariduse iseloomustus

aastate keskpaigast hakati laiemalt rakendama kabinetisüsteemi, õppetöö toimus õppeainele kohandatud ruumis. 1970.a. muudeti algkool 3-klaasiliseks ning alustati aineõpetust IV klassist. Üldine keskharidus oli pikemat aega NLKP koolialaste vastu võetud partei programmis oli see koos noorsoo kommunistliku kasvatamise ja isiksuse harmoonilise arendamisega haridusalaseks põhiülesandeks. Üldist keskharidust püüti tegelikkusesse rakendada eriti 1970.aastatel NLKP KK vastava otsuse alusel. NLKP XXVI kongressil (1981) kuulutati üleminek üldisele keskharidusele lõpetatuks, selle täielik teostamine osutus siiski ebareaalseks. 1976/77.õ.-a. õppis 71 algkoolis, 272 8-kl. koolis, 173 keskkoolis, 43 erikoolis kokku 192 800 õpilast ja 52 õhtu koolis 22 285 õpilast. Õpetajaid oli ligi 14 000. Õpetajate ettevalmistus paranes järk-järgult: kõrgharidusega õpetajate osakaal, mis sõja...

Ajalugu
2 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Masinaehitus

MASINAEHITUS REFERAAT Õppeaines: ANDME- JA TEKSTITÖÖTLUS Mehaanikateaduskond Õpperühm: Juhendaja: Tallinn 2010 Tallinna Tehnikakõrgkool Sisukord Tallinna Tehnikakõrgkool 1 SISSEJUHATUS Masinaehitus on omaette ja pikkade traditsioonidega tööstusharu. Üks esimesest masinaehitajatest oli juba tuntud 1020­1101 AD. See oli hiina insener Su Song, kes parandas oma astronoomia kellad (vt. [1]). Masinaehitus on väga oluline teaduste haru, kuna varustab kõiki teisi tööstusharusid konstruktsioonide, seadmete, mehhanismide jm tööstuslike lahendustega, ta avaldab üldist mõju ka teiste majandusharude arengule. Selles referadis kirjeldatakse masinaehituse eriala lõpetajate töökohad ja uuritakse nende töökohade tööülesanded ja nõudmised kandidaadile. Referaadi alusel on selle eriala TTK lõpetajate tööko...

Masinatehnika
47 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Eakas inimene. Uuurimisreferaat

LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Sotsiaaltöö õppetool ST12KÕ1 Ljubov Raudna EAKAS UurimisreferaatVANURI UURIMISREFERAAT Juhendaja: Pille-Ruth Kukemilk,MA Mõdriku 2013 SISUKORD SISSEJUHATUS................................................................................................3 1 ULUVIIS (FÜÜSILINE, VAIMNE, SOTSIAALNE)...........................................4 1.1 Füüsiline............................................................................................4 1.2 Vaimne..............................................................................................4 1.3 Sotsiaalne...........................................................................................4 2 VANANEMISEGA KAASNEVAD MUUTUSED.............................................5 2.1 Füüsiline vananemine...

Sotsiaalteadused
113 allalaadimist
thumbnail
40
docx

EESTI SOTSIAALHOOLEKANDE JA SOTSIAALPOLIITIKA KUJUNEMINE

sajandil; Eesti- ja Liivimaa kloostrite varjupaigad; Seek ehk põdurate maja; Hospitaalid pidalitõbistele, süüfilisuse haigetele, vigastele; Seek Tallinna Püha Johannese leprosoorium ehk rahvapäraselt Jaani seek Eestimaa esimene hoolekandeasutus, mille kohta on kirjalikud andmed aastast 1237; Vaesed eestlased; Maaomanik ja laenuandja; Seek (Terve nädala söök) 1639 Iga pühapäeva keskpäevaks tuleb neile anda lihakarnist ostetud värsket loomaliha, seni kuni Rae mõisas karjatatavaid lambaid saab tapale viia. Härja- või lambaliha peab virtin keetma koos vedela supiga, kuhu on lisatud tangu, nii et vaesed saaksid sinna sisse leiba murda. Pühapäeva õhtul peab virtin lihasupi hospidalis üles soojendama ja vaestele välja jagama. Ja nii peab sündima terve nädala jooksul, nimelt et k...

Sotsioloogia
89 allalaadimist
thumbnail
466
doc

Andmeanalüüsi konspekt

Binaarne tunnus-  sugu;  jah/ei Järjestustunnus-  kooli tüüp, 1-väga hea, 2- hea jne(NB!- Õpilaste hinnang koolile),  kui suured on klaassid- väga suured, suured jne,  milline kooli maine- väga hea, hea jne,  millisesse vahemikku jääb arv (0-200, 201-301 jne) oluline oleks, et Display frequence ees oleks linnuke, siis saab teha sagedustabeli Intervalltunnus-  1-väga hea, 2-hea jne (NB!_- Kooli hoolekogu hinnang eelmise õppeaasta tulemustele?/ Kooli hoolekogu hinnang eelmise aasta juhtimisele?) ,  hulk (n: minu klassi avatakse),  vanus (keskmine vanus),  kui kaugel asub kool millestki- km-tes, Nimitunnus-  millegi nimi, huviringude nimed, kooli nimi jne,  kas koolis töötab nõustaja- ei tööta, töötab, mõlemad jne, Kiire üle...

Andmeanalüüs i
175 allalaadimist
thumbnail
4
rtf

Kvalitatiivse meetodiga teadusartikli ülevaade

Uuritavad leiti Eesti HIV-positiivsete Võrgustiku (EHPV) kaudu. EHPV projektijuht seletas uuringu osalejatele eesmärke ning leppis kokku aja ja koha intervjuuks, milles lähtuti osaleja soovist. Isa uuritav sai vastava sisulise infolehe. Küsitlused toimusid anonüümselt, ning helifailid kustutati peale küsitlemist. Uuringus osales 20 vene rahvuses naist. Nende vanus oli 25-39 aastat (keskmine 30,5). Pooled naistest olid kesk- või keskeri haridusega, peaaegu pooled põhiharidusega, üks osalenu kõrgharidusega. Neljandik naistest ütles, et nad töötavad hetkel, ülejäänud olid kas lapsehoolduspuhkusel või ei töötanud. Kaks kolmandikku naistest elasid koos partneriga. Lapsi oli osalenud naistel 1–3, üks naine oli ka hetkel rase. Rahalise sissetulekuna mainiti lisaks palgale pensionit, emapalga miinimumi ja sotsiaaltoetusi. Valdavalt elati korteris, paar inimest üürisid tuba ning mõned elasid kas mehe...

Uurimistöö alused
86 allalaadimist
thumbnail
16
pdf

Kvantitatiivne analüüs eestlaste sallivusest Euroopa Sotsiaaluuringu põhjal

Kodutöö aines „Võrdlev analüüs“ Virve Kass Sallivus on Eesti meedias leidnud palju kajastust, eriti erinevate Sotsiaalministeeriumi poolt tehtud kampaaniate, näiteks „Erinevus rikastab“ raames. Kuigi poliitilisel tasandil deklareeritakse kõigi inimeste võrdsust, siis reaalsuses on sallimatus inimeste seas siiani suur probleem. Kodutöös uurin, millest sõltub inimeste suhtumine homoseksuaalidesse ja immigratsiooni. Uurin kolme tausttunnuse mõju: soo, vanuse ja haridustaseme. Kasutan Euroopa Sotsiaaluuringu 2010. aasta andmeid Eesti kohta. Püstitan neli hüpoteesi: 1. Naised on sallivamad kui mehed. Hüpoteesi teoreetiliseks aluseks on teadmine, et naised on olnud pikka aega allasurutud ühiskonnas ja pidanud võitlema oma õiguste eest. Seega samastuvad nad suurema tõenäosusega praeguste vähemustega ja on nende suhtes sallivamad. 2. Vanusega sallivus väheneb. Vanema...

Akadeemiline enesejuhtimine
26 allalaadimist
thumbnail
40
docx

Haridussotsioloogia problemaatika ja kontekst

Kordamisküsimused Haridussotsioloogia problemaatika ja kontekst Antikainen jt (2009): miks tegeldakse kasvatuse ja haridusega? Kuidas ja miks on kasvatus- ja haridusprotsessid ning - struktuurid kujunenud ühiskonna muutudes sellisteks, nagu nad on? Kas haridus on kaasaegses ühiskonnas sotsiaalse kontrolli vahendiks või pakub ta indiviididele ja gruppidele ka võimaluse oma eesmärkide saavutamiseks ning ühiskonna muutmiseks? • Alljärgnevalt vaatleme hariduse ülesandeid, institutsionaliseerumist ja korraldust, protsesse ja praktikaid ning tähendusi ja tagajärgi indiviididele, gruppidele ja ühiskondadele. Inimesed omistavad tähendusi ja teevad valikuid hariduse ja õppimise põhjal selle ruumi piires, mida ühiskonna- ja haridusstruktuurid pakuvad. • Viimane toimub ajaloolise protsessi käigus, mille vältel nad neid struktuure omavahelises vastasmõjus kujundavad ja loovad. Antikainen, Rinne ja Koski haridu...

Pedagoogika
20 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Iseseisev töö - Müüja-klienditeenindaja ametijuhendi koostamine MKt16-Selje Kund

Õigus teha ettepanekuid teeninduse ja müügitöö paremaks korraldamiseks 5. Õigus korraldada oma tööd vastavalt etteantud juhistele ja /või juhenditele 6. Õigus teha ettepanekuid töötulemuslikkuse tõstmiseks ja klienditeeninduse parendamiseks Töötaja vastutus 1. Vastutab oma ametikoha eesmärgi ja põhikohustuste täitmise eest KVALIFIKATSIOONINÕUDED Haridus ja töökogemus:  Kesk- või keskeri haridus Oskused:  Eesti keele valdamine  Vene keele oskus  Hea arvutioskus Omadused:  Kaupluse äritulemustele orienteeritus  Kliendile orienteeritus...

Ametijuhend
25 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Kilekottide maksustamine Eestis

TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Majandusteaduskond Rahanduse ja majandusteooria instituut Kristina Mazova Kilekottide maksustamine Eestis Uurimistöö Juhendaja: Jelena Rõbakova Tallinn 2017 Deklareerin, et olen koostanud töö iseseisvalt ja olen viidanud kõikidele töö koostamisel kasutatud teiste autorite töödele, olulistele seisukohtadele ja andmetele, ning ei ole esitanud sama tööd varasemalt ainepunktide saamiseks. Töö pikkuseks on 3800 sõna sissejuhatusest kuni kokkuvõtte lõpuni. Kristina Mazova ................................. (allkiri, kuupäev) Üliõpilase kood: 155485TAAB Üliõpilase e-posti aadress: [email protected] Juhendaja: Elena Rõbakova Töö vastab kehtivatele nõuetele ................................................... (allkiri, kuupäev)...

Majandus
7 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun