Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse Registreeri konto
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"kaupadel" - 136 õppematerjali

kaupadel on oma kuvand, oma sotsiaalpühholoogiline isikus, mida reklaam peab arvestama ja kujundama.
thumbnail
2
doc

Majandus - Õpik peatükk 3 ja 4.

Vasta küsimustele: 1. Miks inimesed ostavad mingit kaupa või teenust madalama hinnaga rohkem ja kõrgema hinnaga vähem? Madalama hinnaga saab osta rohkem ja toode saab kiirelt otsa ja madalama hinnaga on kaup soodsam. 2. Kui kauba (või teenuse) hind tõuseb, siis selle tarbimine väheneb. Mõne aja pärast hakatakse aga uuesti rohkem ostma. Miks see on nii? Kas kõikidel kaupadel on endise müügi taastumise aeg võrdne? Põhjenda lühidalt viimase küsimuse vastust. See on nii kuna inimestel läheb seda kaupa ja teenust vaja ja mida vähem nad seda kaupa või teenust tarbivad seda kõrgemaks selle hind läheb. Kõikidel kaupadel ei ole endise müügi taastumise aeg võrdne, kuna nad ei hakka ostma kõiki kalleid kaupu korraga, vaid ostavad seda mida neil läheb vaja. 3. Mis mõjutab nõudluselastsust? a. Kogus...

Majandus
12 allalaadimist
thumbnail
8
odt

Lastindus ja laondus eksami küsimused

S.F ei ole sama mis tihedus. Sõltub paljuski lasti pakkimise viisist ning ka lasti karakteristikutest (niiskusesisaldus) Nt kanep pallides pressimata 7,65, kokkupressituna 2,55- 3,40; metall-lehed 0,16-0,76; kakaouba kottides 1,92-2,4; puuvill pallides 1,39-4,6 Puistlastidel ja teistel sarnastel kaupadel on S.F tavaliselt väiksem kui tükklastil Ülesanne. Laev võib peale võtta 6000 t kaupa, laeva lastiruumide mahutavus on 14400 CBM. Laevale tahetakse laadidakaupa, mille S.F on vastavalt 3,3. Milline on lastitava kauba mass? Lahendus. 14400⁄3,3 = 4363,64 6.Mis vahe on mahulastil ja raskel lastil? Mahulast (measurement cargo) – suure stoovimisteguriga last, mille eest arvestatakse veoraha lasti kubatuuri järgi, Tavaliselt kaubad stoovimisteguriga 1,2 (40 cu ft/tonn) ja rohkem, kuid...

Lastindus ja laondus
49 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Algustähed - suur, väike ja läbiv suur

Algustähe ortograafias on vaja eristada NIME (pärisnime), mis on alati individuaalne ning antakse isikutele, kohtadele, asutustele jne. NIMETUST (üldnimi või liigisõna), mis näitab eseme või nähtuse liiki, elukutset, tiitlit jne. Nimed ja suurtähelised nimetused on isikutel, olenditel, kohtadel, ehitistel, asutustel, ühendustel, riikidel, ajalehtedel, ajakirjadel, teostel, sarjadel, ajaloosündmustel, üritustel, autasudel, kaupadel , sõidukitel ja taimesortidel. Läbiv suur täht: · Kohanimi läbiva suure tähega, va liigisõna (Kolme Pärna tänav; Lühike jalg; neem, säär jne) NB! Kui neid kohti on ainult üks: Tallinna Lauluväljak; Tallinna Kaubamaja · Taevakehad · Ehitised · Tähtkujud · Riikide ametlikud nimed (Eesti Vabariik; Ameerika Ühendriigid) · Kaksikpaarisnimed, mille esimene osa on ilmakaar või mõni muu iseloomustav tunnus...

Eesti keel
258 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Ortograafia - väike ja suur algustäht

Neid tuleb käänata nagu muid võõrnimesid: Jonseredi saed, Philipsi triikraud, Mercedes-Benzi sõiduautod, IBMi ~ IBM-i arvutid. Kuigi mõned tuntud kaubamärgid on mugavdunud ja tavakõnes kasutatakse neid üldsõnalistena, siis pole lubatud nende selline kasutamine ametlikes tekstides (autorikaitse ja patendiamet). Nt. pepsi ~ Pepsi-Cola, koka ~ Coca-Cola jt) Kõigil kaupadel ei ole nimesid. Koostisainet, valmistusviisi, kuju, otstarvet vms näitavad sõnad ei ole kaubanimed ning neid kirjutatakse nagu üldsõnu: kaeraküpsised, sidrunijook, soolapulgad, suitsujuust, vigurküünal, kätekreem, pesuvalgendi, suupisteküpsised. Koha- ja isikunimi kirjutatakse kaubanimetuses suure tähega oma harilikul kujul: Brie juust, Toolse leib, Soome kelk, Vene sinep, Türgi divan, Viini sai, Saku õlu, Aleksandri kook, Hollandi juust. 12. Sõidukid...

Eesti keel
283 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Ökomärgid

Niisiis ongi neile kriteeriumitele vastavatel toodetel peal see märk, mis peab mõjutama keskkonnasõbralikku tarbijat ostma just seda toodet. Austria ökomärk (The Austrian Eco Labele) Kasutusel alates 1991. aastast. Märk näitab kliendile, et tegu on tootega, mis arvestab keskkonda ja samas on kõrge kvaliteediga. Märki kasutatakse ainult lõpptarbimisse minevatel kaupadel . Märki annab komitee, mis tegutseb Austria Tarbijate Organisatsiooni all. Märgi andmisel arvestatakse toote/teenuse tootmisprotsessi, energia tarbimise efektiivsust, taaskasutamise võimalusi, jt. kriteeriumeid. ECO Selle ökomärgiga tähistatakse mahepõllumajanduse tingimustes kasvatatud produkte. Näiteks: kartul, teraviljad, lilled, juust, puuvill jne....

Ühiskonnaõpetus
59 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Suure ja väikse algustähe kasutamine

Kohanimi säilitab suure algustähe ka sel juhul, kui liigisõna on ära jäetud: autor toob välja näite ostab Bried ja Stiltonit (Brie ja Stiltoni juustu). Jätame välja taimeda ja loomade nimetused sest neid see ei puuduta. Põhiosas jääb samaks ka rahvaste ja keelte nimetuste õigekiri (eesti keel, läti rahvas). Kõigepealt tuleks teha vahet mis on nimetus ja mis on nimi .Siinkohal Autor toob välja et osadel kaupadel on ainult nimetused, nt mahe majonees, paprikavorst aga osadele on pandud nimed, nt (õlu) Kuus Kannu, (sinep) Eesti Kange. Sellest tuleb välja et nime eritabki nimetusest suur algustäht.Nimetus näitab tavaliselt seda milest on see toode tehtud , missugune ta välja näeb või milleks teda kasutatakse.Need sõnad mis näitavad koostist ,milleks teda kasutatakse ,valmistusviisi,kuju jne kirjutatatkase nagu üldsõnu väikese tähega ....

Eesti keel
37 allalaadimist
thumbnail
5
odt

Kokkuvõte 10.klassi materjalist

Intensiivne põllumajandus ­ väike maa ala, palju kapitali, vähe tööjõudu, rohkelt väetisi Põllumajanduspoliitika ­ põllumajanduse arendamine tasakaalus ülejäänud majandusega Ekspordimaksud ­ Et riiki rohkem kodumaist kaupa jääks või siis kohati vastupidi, makstakse peale, et eksporditaks ja maailmaturul läbilöödaks Impordimaksud ­ aktsiisi, käibe, tollimaks jne. Lisaks veel erinevad tolliteenused. Kaitsetollid ­ võetakse mõningatelt kaupadel , püüdes nii soodustada kodumaiste toodete levikut või lihtsalt piirata mingite toodete sissevedu Tootmise vormid Talus ­ traditsiooniline tootmisüksus Spetsialiseeritud suurtalud ­ spetsialiseeritud kitsale harule Rantsod ­ Suurel maaalal loomade kasvatamine, ekstensiivne Loomavabrikud ­ intensiivne, mehhaniseeritus, tõuaretus Istandused ­ taimekasvatusmajand, odav tööjõud, monokultuur...

Geograafia
186 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Majandus (kontrolltööks kordamine)

Pakkuja jaoks on oluline kauba omahind (oleneb tootmise efektiivsusest), mis väljendab kauba tootmiseks tehtud kulutusi. Kauba müügihind (oleneb nõudmisest, pakkumisest, konkurentsist, inimeste ostujõust.) peab olema omahinnast kõrgem, sest vastasel juhul ei anna kauba tootmine kasumit. Müügihinda nim. turuhinnaks- hind millega kaupu ja teenuseid tegelikult müüakse ja ostetakse. Teist tüüpi on riiklikult reguleeritav hind, mis on kaupadel mida pakub monopol ja mille tarbimisest ei saa inimene loobuda (elekter). Ostja jaoks on oluline ka väärtus ja kvaliteet. Mõne kauba saab asendada teise, soodsamaga- asenduskaup (apelsini asemel ostad õunu). Rahaliste võimaluste vähenedes võib inimene loobuda täiendkaupadest (nt. sööb leiba ilma vorstita) Nõudmist, mis on rahaga tagatud, nimetatakse ostujõuliseks nõudluseks. Suureneb siis, kui inimese sissetulek tõuseb ja hinnad jäävad samaks....

Ühiskonnaõpetus
156 allalaadimist
thumbnail
18
ppt

Reklaampsühholoogia kuldreeglid

Kas mulle meeldiks, et oleksin selle peale ise tulnud? 3. Kas idee on unikaalne? 4. Kas see sobib täiuslikult strateegiaga? 5. Kas saab kasutada pikas perspektiivis? IDEE GENEREERIMISEKS... Heas reklaamis on reeglina üks kandev idee. Mitme idee üheaegne teostamine ebaõnnestub enamasti. IGA REKLAAM PEAB VÄLJA TOOMA TOOTELE AINUOMASE "LUBADUSE" VÄLJAVAATE VÕI OMADUSE. Seda ostes saad unikaalse võimaluse, mida teistel analoogsetel kaupadel pole. Lubadus selline, mida konkurendid ei suuda või ei ole taibanud pakkuda ­ lubadus kui müügieeldus. Kes ei suuda välja tuua ja taotluseks vormistada toote eripära, võivad lugeda oma hääled hüüdja hääleks kõrbes. Toote eripära tuleb naelutada tarbija teadvusesse. SELGUS JA MÕISTETAVUS ON REKLAAMI SUURIMAID VOORUSI. Keelekasutus selge ja üheselt arusaadav. Kujundid meeldejäävad. REKLAAM PEAB ERISTUMA TEISTEST REKLAAMTEADETEST JA...

Reklaam
88 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Majanduse abc

· optsioonipreemia ­ optsioonlepingu sõlmimisel optsiooni ostjapoolt optsiooni müüjale(optsiooni väljakirjutajale) makstav summa · ostujõuline nõudmine ­ nõudmine, mis on rahaga tagatud · ostuoptsioon ­ väärtpaber, mis võimaldab alusvara tulevikus rakendushinnaga osta · ostuvõime pariteedi printsiip (OVP) ­ printsiip, mille kohaselt erinevatel turgudel peab rahadel olema ühesugune ostujõud ehk kaupadel peavad olema võrreldavad hinnad · ostuvõime pariteet (OVP) ­ printsiip, mille kohaselt arvestatakse kursi arvutamisel raha reaalset ostuvõimet · otseinvesteeringud ­ selliseid investeeringuid, kus investeeringu tegemisega kaasneb ka teatud kontroll välismaise ettevõtte üle · otsene maks ­ valituse poolt tegurituludele rakendatud maks P · pakkujad ­ kõik, kes turul midagi müüa soovivad...

Majandus
521 allalaadimist
thumbnail
85
pdf

Konspekt

1 Funktsionaalne sõltuvus Vaatleme kaht hulka X ja Y. Seost, mille puhul igale elemendile xX vastab üks ja ainult üks element yY, nimetatakse funktsionaalseks. Funktsiooni definitsioon ei nõua, et hulga Y iga element vastaks ainult ühele hulga X elemendile. Näiteks ühesugune hind võib olla erinevatel kaupadel . Küll peab aga igale hulga X elemendile vastama üks ja ainult üks hulga Y element (näiteks ühel ja samal kaubal ei saa olla korraga mitu erinevat jaehinda). Esimese hulga elementi x nimetatakse argumendiks ja temale vastavat teise hulga elementi y selle argumendi funktsiooniks. Tähistused y=f(x), y=g(x) jne. Funktsiooni y=f(x) määramispiirkond on argumendi x nende väärtuste hulk, mille korral funktsioon on määratud....

Matemaatika ja statistika
559 allalaadimist
thumbnail
29
doc

Sõnade ortograafia

Mõnel autasul on nimi. Autasunimedes kirjutatakse nimi suurtähega, nimetus e.liigisõna (orden, medal, teenetemärk, auhind, preemia, karikas jms) ja järgumärge väikesega. · Kaupade nimed kirjutatakse suurtähega, nimetus e.liigisõna väikesega Registreeritud kaubamärke kirjutatakse sel kujul, nagu nad on registreeritud: Ford Transit, Volkswagen Jetta, Opel Kadett Caravan, Volvo 720. Kõigil kaupadel ei ole nimesid. Koostisainet, valmistusviisi, kuju, otstarvet vms näitavad sõnad ei ole kaubanimed ning neid kirjutatakse nagu üldsõnu. · Üksiksõidukite nimed kirjutatakse suurtähega, nimetus e. liigisõna väikesega: laevad Botnia Laht ja Tormide Rand, mootorpaadid Lendav Hollandlane ja Onu Villi, purjekas Kolm Venda, võidusõiduautod Sinine Leek ja Viru Välk, rong Punane Nool. Neid nimesid võib eraldada ka jutumärkidega....

Eesti keel
362 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Inimühiskonna arenguetapid

Võib kehtestada teatud toodete või kogu kaupade kohta. · Rahvusvaluuta devalveerimine ­ alandamine Näited ja selgitused rahvusvahelistest organisatsioonidest. NATO ­ sõjaline ühendus, loodi 1949. ÜRO ­ poliitiline ühendus, demokraatia tagamine ESCO ­ Euroopa julgeoleku- ja koostöö organisatsioon, demokraatia tagamine WTO ­ tolli- ja kaubanduskokkulepe, loodi 1948. Võimaldab kaupadel riikide vahel väiksemate piirangutega liikuda. NAFTA, EFTA ­ vabakaubandusassotsatsioonid MERCOSUR ­ Lõuna-Ameerika riikide vaheline tolliliit. (ühesugused reeglid väljaspool tolliliitu ASEAN ­ Kagu-Aasia riikide vaheline ühendus, majandus, kultuur jne. APEC ­ Aasia ja Vaikse Ookeani majandusliku koostöö foorum...

Geograafia
52 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Makromajandus

100mln (*1,5)200mln - rahaliselt kasvas 50mln. · SKP ühe elaniku kohta saadakse kui jagatakse aasta jooksul loodud SKP riigi rahvaarvuga. · Ostuvõime pariteedi printsiip (ingl. PPP): printsiip, mille kohaselt erinevatel turgudel peab rahadel olema ühesugune ostujõud ehk kaupadel peavad olema võrreldavad hinnad. SKP kasvu võib moonutada inflatsioon: · Kui hinnad tõusevad, võib SKP kasvada isegi juhul, kui toodangumahk ei muutu. Sest mõõdetakse jooskvates hindades. · Pärast hinnatasemega korrigeerimist, nim tulemust reaalseks SKP-ks ehk SKP-ks püsihindades. Rahvastikumuutused: · Et teada saada majnduskasvu ehk heaolu muutust ühe inimese kohta, jagatakse reaalne SKP elanike arvuga....

Majandus
86 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Majandusorganisatsioonid, ettevõtted, kaubandus, SKT,

Jaapan ja Ida-Aasia kaupleb Kagu-Aasia ja Austraaliaga, P.-Ameerika Kariibia ja L.-Ameerikaga, Euroopa Vahemeres ja Aafrikaga. Poliitika: 17-18saj oma turu kaitsmine(siiamaani korea ja jaapan). Üldiselt piiratakse importi ja toetatakse eksporti,et säilitada inimeste tööhõivet. Tollimakse-maks,mis nõutakse sisse kaupade eest riigipiiri ületamisel, toormel odavam. Kvoot-piirangud, teatud kaupadel ,kogused Embargo- teise riigiga majandusliku suhtlemise keeld Devalveerimine-vahetuskursi alandamine teiste valuutade suhtes Kaudsed piirangud-tervisekaitse,turvalisus,sisereeglid,dokumentatsioon Usas vabakaubandus,sageli tollipoliitika ja muud meetmed,välishangete määrus lubab töötada odavat tööd välisriikides, toob elektroonikatööstust. Välismaised otseinvesteeringud: välisinvestorite rahapaigutus mingi riigi v regiooni ettevõtte põhivarasse. Suure osa investeeritakse L...

Geograafia
49 allalaadimist
thumbnail
3
pdf

Suur ja väike algustäht

Kaubad: · Kaubanimed kirjutatakse läbiva suurtähega, liigisõna väikesega: Vikerkaare kommid, Viljaveski leib, Vanapoisi sai. Ammapäts (sai), Veskimees (teraleib), Lossivein 27, Kolme Koka kook. · Registreeritud kaubamärke kirjutatakse sel kujul, nagu nad on registreeritud. · Kõigil kaupadel ei ole nimesid. Koostisainet, valmistusviisi, kuju, otstarvet vms näitavad sõnad ei ole kaubanimed ning neid kirjutatakse nagu üldsõnu: kaeraküpsised, sidrunijook, soolapulgad · Koha-ja isikunimi kirjutatakse kaubanimetuses suure tähega oma harilikul kujul: Brie juust, Toolse leib, Viini sai. Saku õlu, Costa Rica kohv. Vene sinep, Türgi diivan, Soome kelk. Sõidukid: · Üksiksõidukite nimed kirjutatakse läbiva suurtähega, liigisõna väikesega: laev Tormide Rand,...

Eesti keel
118 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Stilistika ja reklaamtekst

,,Isover-Klaasvilla" reklaam ,,OLETE TE MÕELNUD, ET RUUMIS VIIBITE TE ENAMUSE OMA AJAST? ÕNNEKS ÜMBRITSEB TEID KAASAEGNE SOOJUSTUSMATERJAL" ­ distantsitust taotlev karikatuuri juures teietus Stilistiline pinge ei lisa kummalegi reklaamile midagi tähenduslikku. Stiil pole ainult tundeasi, vaid ka müügivahend. Sinatamine või teietamine reklaamis on stiiliküsimus, mille lahendus sõltub konkreetse kultuurikeskkonna psühholoogilisest ja sotsiaalsest eripärast. Kaupadel on oma kuvand, oma sotsiaalpühholoogiline isikus, mida reklaam peab arvestama ja kujundama. Selle eeldus on õige keeleline käitumine reklaamis. Keeleteadus on reklaamiteaduse osa. L. Priimägi ,,Reklaamikunst" 1998 MOTIVEERIDA, MÜRAST VABASTADA, AIDATA LUUA SOODSAID MÕTTEID, NEID HÄSTI MÄLLU JÄTTA, TAGADA MÕISTETAVUS Stilistilised kujundid reklaamis: ,,Epiteedid, epiteedid" Pildilisele ikoonile lisandub deviis ja legend....

Reklaam ja imagoloogia
67 allalaadimist
thumbnail
62
doc

Toiduained

Kaupluses peavad olema need kaubad paigutatud eraldi ja varustatud infoga selle kohta, et tootja, töötleja või pakendaja poolt kehtestatud garantiiaeg on möödunud. Minimaalse säilimisaja tähtaeg arvestatakse minimaalse säilimisaja sisse. Realiseerimise ja tarvitamise lõpptähtaeg märgitakse kiireltrikneva toidukauba müügipakendil sõnadega "kõlblik kuni..." Nendel kaupadel on oma koostise tõttu soodsad tingimused mikroobide arenemiseks, mistõttu võivad saada ohtlikuks inimese tervisele. Nimetatud tähtaja ületanud kaupu realiseerida ei ole lubatud. Pakendil märgitud tähtaeg arvestatakse realiseerimisaja sisse. Mis puutub tarvitamisesse, siis ei tähenda nimetatud tähtaja möödumine alati seda, et neid tooteid süüa ei tohi, kui neid enne "kõlblik kuni..." möödumist on küpsetatud või külmutatud, mis säilimisaega pikendab....

Toitumisõpetus
139 allalaadimist
thumbnail
26
doc

Maailimaimed antiikajal ja tänapäeval

(Vaatal lisa pilt 9) Selle ehitise kirjeldamiseks on alati üldvõrdeid kasutatud. Paljud turistid isegi kardavad, et nii üleskiidetud mälestise külastamine võib osutuda pettumuseks. Lugematutel fotodel tuttavat siluetti kohtame kõikjal. Sellest hetkega äratuntavast kujutusest on saanud omamoodi kaubamärk, mida kasutatakse restoranisiltidel, kastmete ja vürtside pakenitel ning paljudel teistel India kaupadel . Ja pettumust tuntakse Tadz Mahali nähes väga harva. Teda võib üha uuesti imetleda, ikka üllatunud ning midagi uut ja varem märkamata jäänud avastada. Erinevatel kellaaegadel ja erinevas valguses paistab imeline Tadz Mahal oma ilus erinev. Vaatamata sellele, et tegemist in hauakambriga, puudub tal hauamonumentidele iseloomulik külmust õhkuv monumentaalsus. Tadz Mahal hoopis nagu hõljuks õhus maa ja taeva vahel ­...

Kultuurilugu
28 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Võõrsõnade ortograafia

Gigabait ­ on ühik, mis kannab andmeid, 1024MB 16. Graafika ­ on seadmed, mis lubavad seadmetel pilti kuvada ja töödelda 17. Hüperlink ­ viitab mingisugusele lingile 18. Indeks ­ Võimaldab teha kiireid otsinguid. 19. Infrapuna ­ eriline kiir, mille vahendusel vahetatakse seadmete vahel faile 20. Installeerima ­ Olgu siis kas seade või programm aga ta tuleb ,,ühendada, ühitada" operatsioonisüsteemiga 21. IP ­ seadme identifikaator, nagu inimesel on isikukood ja kaupadel omad koodid, siis samamoodi käib asi ka arvutimaailmas. 22. Kettaseade ­ seade, kuhu peale salvestatakse enamus asjad, kaasa arvatud ka operatsiooni süsteem, ta salvestab ja loeb neid andmeid 23. Klaviatuur ­ arvuti üks sisendites, peal numbrid ja tähed, tuleb aint trükkida 24. Konsool ­ telekaga või arvutiga ühendatav seade millega saab mänge mängida 25. Kuvar ­ kuvab inimesele pilti, mille arvuti tekitab 26. Kõvaketas ­ andmete säilitamise seade 27...

Arvutiõpetus
55 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun