Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"kaubasaatja" - 32 õppematerjali

kaubasaatja - üks kaubasaaja ) veetavate kaupadega: teravili, rauamaak, kivisüsi, mineraalväetis, toornafta, ümarpuit jms. Tramplaevade reisid on enamasti ebaregulaarsed, see tähendab, et laeva iga järgmine reis toimub prahiturul sõlmitava uue prahilepingu alusel.
thumbnail
5
docx

Meretransport - küsimused vastused

Kaikirja saadab vedaja - Kaikiri kujutab endast dokumenti, kus on kirjeldatud pakutava veo tingimused, mis saadetakse laiali lähiümbruses asuvatele potentsiaalsetele kaubasaatjatele. Kinnituskiri - prahimaakler, kes vahendab laeva prahtimist, fikseerib lõplikult edukalt lõppenud läbirääkimiste tulemused ehk tulevase prahilepingu põhitingimused ja saadab teisele poolele elektrooniliste sidevahendite (teleks, faks, tänapäeval reeglina e-mail) abil. Tellimuskirja saadab alati kaubasaatja või tema esindaja. Kui veotingimused sobivad kaubasaatjale, saavutatakse eelkokkulepe veo sooritamise kohta, mis võib olla vormistatud nn. Tellimuskirja kujul. Lepingu jõustumiseks, pärast lepingutingimiste kooskõlastamist, peab üks lepingupooltest (tavaliselt laevaomaniku prahimaakler) koostama prahilepingu kahes eksemplaris ja saatma need teisele poolele allkirjastamiseks. Hetkel, kui prahilepingu allkirjastatud eksemplarid on mõlema pooleni jõudnud, kaotab

Logistika → Logistika
102 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Transport ja ekspedeerimine

Liinitariifid - kasutatakse siis, kui on tegemist püsivate kaubavoogudega regulaarsetel veoliinidel Prahitariifid - kasutatakse juhul, kui pole tegemist püsivate veostega kindlate sadamate vahel (tavalised kaubalaevad, ühekordsed veod) Juhutariifid – tšarterreiside korral rakendatavad eri- või kokkuleppelised tariifid 6. Kaupade veoks vastuvõtul kasutatav dokumentatsioon Laadimiskorraldus (Loading order) - väljastab kaubasaatja või selle ekspediitor. Sisaldab: kaubasaatja, kaubasaaja, laeva nimi, lastimis- ja lossimissadamad, kauba lõplik sihtpunkt, konossemendi originaalide arv jne. Laadimiskorraldus koos sellesse hiljem kantud vedaja märkustega on aluseks konossemendi vormistamisel. Talmanilehed ja koondaruanne (Tally sheets & Tally report) Talmanilehed kujutavad endast kaubalugemise esialgset dokumenti, andmed kantakse sellesse iga “tõste” (ühe kraana-

Logistika → Transport ja kaubakäsitlemine
52 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Transport ja ekspedeerimine II KT

5. Meretranspordi tariifid a. Liinitariifid - kasutatakse siis, kui on tegemist püsivate kaubavoogudega regulaarsetel veoliinidel b. Prahitariifid - kasutatakse juhul, kui pole tegemist püsivate veostega kindlate sadamate vahel (tavalised kaubalaevad, ühekordsed veod) c. Juhutariifid – tšarterreiside korral rakendatavad eri- või kokkuleppelised tariifid 6. Kaupade veoks vastuvõtul kasutatav dokumentatsioon a. Laadimiskorraldus (Loading order) - väljastab kaubasaatja või selle ekspediitor. Sisaldab: kaubasaatja, kaubasaaja, laeva nimi, lastimis- ja lossimissadamad, kauba lõplik sihtpunkt, konossemendi originaalide arv jne. Laadimiskorraldus koos sellesse hiljem kantud vedaja märkustega on aluseks konossemendi vormistamisel. b. Talmanilehed ja koondaruanne (Tally sheets & Tally report) a. Talmanilehed kujutavad endast kaubalugemise esialgset dokumenti, andmed

Logistika → Transport ja ekspedeerimine
40 allalaadimist
thumbnail
4
docx

MERETRANSPORDI KOMMERTSEKSPLUATATSIOON I kodutöö

6. Mida tähendab prahilepingu termin "Margin"? Selgitage lühendit 5% MLOO. Margin (Margin) ­ näitab prahilepingu poolte õigust nõuda (vedaja poolt) või esitada (kaubasaatja poolt) kaupa veoks mitte täpses koguses, vaid teatud piirides (nn. "pluss- miinus...%). On tihedalt seotud mõistega "surnud prahiraha" (Dead freight). Mõningatel juhtudel kaubakogust ei määrata täpselt, vaid kasutatakse mõistet "täislast" (full and complete cargo) kas vedaja või kaubasaatja valikul. Reeglina on margini kasutamise õigus antud laevale (MLOO), kuna prahilepingu sõlmimise momendil ei ole võimalik laeva puhast kandevõimet reisi tegelikuks alguseks ette näha. 7. Terminid "Laydays" ja "Cancelling", kui kasutatakse koos ja ühtekirjutatuna ­ Laydays- Cancelling, LayCan. L/C ­ mis on selle mõiste tähendus? Näiteks 25 märts/2 aprill. See tähendab, et prahtija ei tohi laadima laevale enne seda

Muu → Ainetöö
40 allalaadimist
thumbnail
8
rtf

Transpordi infrastruktuurist kuni sõidumeerikuni.

· Mille arvestuslik kogukaal on alla 2500kg ja · Üldjuhul teostatakse vedu ümberlaadimisega. Osakoorem. Osakoormaks loetakse saadetist, · Mille arvestuslik kogukaal on 2500kg või enam ning · Millele lisaks mahub ja on võimalik laadida sõidukisse ka teisi saadetisi ja üldjuhul teostatakse vedu ilma ümberlaadimiseta. Täiskoorem. Täiskoormaks loetakse saadetist, · Mis täidab kogu kaubaruumi, · On antud veoahendi jaoks maksimaalselt lubatava kaaluga või · Kaubasaatja maksab kogu kaubaruumi kasutamise eest. · Vedu teostatakse üldjuhul ilma ümberlaadimiseta. Konsolideeritud saadetis. · Konsolideeritud saadetiseks loetakse erinevate saadetiste käsitlemist ühe saadetisena veoprotsessi mingites osades. Saadetise arvestuslik kogukaal. Saadetise arvestusliku kogukaalu arvestamise aluseks on suurim aööjärgnevatest näitajatest: · Saadetise brutokaal · Mahukaal · Laadimismeetrite järgne kaal. Tendi avamine.

Auto → Autojuhi ametikoolitus
61 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Logistika terminid

240 lennufirmat, mis IATAsse kuuluvad, on peamiselt suured õhu teel vedajad. IATA toetab lennufirmade tegevust ning aitab sõnastada tööstuspoliitikat ja standardeid. IATA peakontor asub Kanadas Montrealis, administratiivkontori on Genfis. Selle prioriteetideks on ohutus, turvalisus, äri lihtsustamine ja keskkond. ● SMGS KOKKULEPE- Rahvusvaheline raudteekaubaveo kokkulepe. ● CMR KONVENTSIOON- CMR Konventsiooni eesmärgiks on määratleda kaubasaatja, kaubasaaja ja vedaja kohustusi ning vastutust. Euroopa piires toimuvate rahvusvaheliste maanteevedude korraldamisel puudub alternatiiv CMR-ist erineva lepingu sõlmimiseks. CMR Konventsiooni võttis 1956. aastal vastu ÜRO Euroopa Majanduskomisjon. See käsitleb rahvusvaheliste maanteevedude veorahalepingu sätteid. Eesti ühines lepinguga peale taasiseseisvuse saavutamist. ● ELEA- on rahvusvahelise ekspedeerimisega ja logistikateenuste pakkumisega

Logistika → Logistika
3 allalaadimist
thumbnail
16
docx

MERETRANSPORDI KOMMERTSEKSPLUATATSIOON X kodutöö

1. Milline on esmane dokument laeva laadimiseks? Kes selle koostab ja kooskõlastab? Esmane document laeva laadimiseks on laadimiskorraldus ning selle väljastab kaubasaatja või selle ekspediitor. Selles näidatud andmed on teatud määral (koos sellesse kantud vedaja märkustega) aluseks konossemendi vormistamisel. Näidatakse kaubasaatja/saaja, laev, sadamad, lõplik sihtpunkt, konossemendi originaalide arv, kauba kirjeldus jne. 2. Mida kujutab endast mõiste "Tüürimehe kviitung" (Mate's receipt) ? Mis on tema juriidiline olemus? Sellenimelise iseseisva dokumendina esineb suhteliselt harva. Tavapäraselt muutub sisuliselt selleks

Logistika → Meretranspordi ökonoomika
97 allalaadimist
thumbnail
18
doc

Raudteeveod - eksami kordamisküsimused vastustega

saabumisest. 11. Alates millisest kaubaveomahust kuus saab sõlmida EVR Cargoga kaubaveoalase koostöölepingu? Raudtee kaubavedu on mõeldud suurte kaubakoguste teisaldamiseks. AS EVR Cargo on oma veotingimustes arvestanud, et min. veetav kaubakogus on 35 t, veokaugus üle 101 km. Marsruutrongis on minimaalselt 57 tingvagunit üheliigilist kaupa. 12. Millise etteteatamisajaga peab kauba saatja esitama raudteele oma tellimuse ning mitmes eksemplaris? Kaubasaatja esitab raudteele oma tellimuse vähemalt 15 päeva enne planeeritavat kuud kolmes eksemplaris. 13. SRÜ riikidesse eksportkauba veoplaanid esitatakse 20 päeva enne planeeritava kuu algust. 14. Mille alusel vagunite tellimusi täidetakse (vaguneid jagatakse)? 15. Kuidas on raudteel lahendatud automaatikasüsteemid (valgusfoorid ning piirkondade hõivatus)? Vedurijuhil on veduris automaatsignalisatsiooni süsteem ning see näitab foori tulesid kabiinis

Logistika → Logistika
126 allalaadimist
thumbnail
25
docx

MEREKONTEINERITE KAUBAVOOD MAAILMAS JA ARENGUTRENDID

tunnused. Samas saavad liini püsikliendid kasutada soodustariife, soodsamaid maksetingimusi ja muid eeliseid. Kui tramplaevanduses on veolepingu vormiks tšarter, mis määrab ka kõik vedaja ja kauba saatja äriõiguslikud suhted, siis liinilaevanduses on peamiseks veolepingu vormiks liinikonossement (liner bill of lading), mille ülesanne on määrata liiniveo tingimused ja vedaja ning kaubasaatja vastutus. Liinioperaator võib kasutada laevaliini teenindamisel talle kuuluvaid või prahitud laevu. Viimasel juhul võetakse laevad tavaliselt kasutusse ajaprahtimise põhimõtte alusel. Selleks on võimalik kasutada kolme liiki ajatšarterit: • ajatšarter, mille alusel võtab prahtija laeva enda kasutusse kokkulepitud ajaks koos laevaperega, kes jääb laevaomaniku palgale • esimest tüüpi laevapereta ajatšarter, mille alusel võtab prahtija üle laeva koos laevaperega ja

Logistika → Baaslogistika
33 allalaadimist
thumbnail
60
docx

„Optimaalse laevatüübi ja töökorralduse vormi valik liinidele või suundadele”

jooksul ja ühel ja samal veo suunal ning samade sadamate vahel (Romasaare- Kokkola). Leppisime kokku, et laev teeb üks reis kuus ja vedab 4166 tonni paberipuitu. Kuni vahemaa läbimine kiirusega 11,2 ehk 1 ööpäev ja 9 tundi ühes suunas (lähtesadamasse ülemineku ja laadimis- ja lossimisprotseduuride arvestamata), siis 50 000 tonni toimetamiseks Grinna balkeriga piisab 12 reisi ehk 12. Lähteülesannes on antud eritingimuseks on FIOS. See tähendab, et kaubasaatja katab nii laadimis-, kui ka lossimiskulusid. 5. Sobiva laevaliikluse vormi valik töösuundadele või liinidele Planeerida paberipuitu vedamist kindlaksmääratud sõiduplaani alusel ei ole otstarbekas. Lisaks, sõiduplaani kasutades, võib laeva operaator , laeva hilinemise korral kanda ekspluatatsiooni lisakulusid. Hilinemine aga tõenäoline, sest tegemist on transookeaniveoga, kus võib takistuseks olla kiiresti 17 muutuvad ilmatingimused

Logistika → Logistika
56 allalaadimist
thumbnail
27
pdf

Puistlast

ohutusreegleid ja ­nõudeid. "Esmaabijuhend õnnetusjuhtumite korral ohtlike lastidega" Nt last hakkab oksüdeeruma -> eralduvad toksilised gaasid - >isekuumenemine lasti kõrgendatud niiskusesisaldus (sööbiv mõju nahale, silmadele, limaskestale aga ka laeva konstruktsioonidele)-> eralduvad mürgised gaasid -> meeskonnal käsitlemisel isiklikud kaitsevahendid Üldine käsitlemine · Lasti ohtlikusest peab laeva teavitama kaubasaatja · Trümmi võib siseneda ainult siis kui on kontrollitud, et hapnikusisaldus normaalne -> tuleb ventileerida. Ka peale ventileerimist võib esineda kohti, kus hapniku vähem ja/või esinevad toksilised gaasid. · Pidevalt puistlasti vedavad laevad peavad olema varustatud gaasi analüsaatoritega. · Ka tolmavate lastide puhul kasutada kaitseriietust ja - kreemid. · Tuleb järgida hügieenireegleid. · Tolmu ja õhusegu võib plahvatada. Sele vältimiseks ­

Logistika → Lastindus ja laondus
39 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Lennutransport - spikker

· LEND ( otselennud, transfers jne) · Kauba saabumisel toimetab maapealne käsitleja selle terminali · Lennufirma käsitlusagent võtab kauba terminali ning valmistab ette loovutuseks · Lennufirma käsitlusagent saadab saabumisteate vastuvõtjale · Saadetis läbib vajadusel import tolli · Saadetis loovutatakse vastuvõtjale Mida kujutab endast DGR? Ohtlike kaupade regulatsioonid, mida uuendatakse igal aastal. IATA DGR on kohustuslik kõigile osapooltele ­ kaubasaatja, ekspedeerija, lennufirma, maapealsed operaatorid. Nad läbivad spetsiaalse koolituse ja õpivad antud kogumikku lehitsema. Selles kogumikus leiab info, millised kaubad on lennukipardal keelatud ja kuidas teisi kaupu, mis antud kategooriasse kuuluvad pakendada ja käsitleda. Ohtliku kauba saadetisega peab kaasas olema korrektne DGR deklaratsioon. Kauba saatja vormistab üldjuhul DGR deklaratsiooni kahes originaaleksemplaris. Mida sisaldab DGR?

Logistika → Logistika
55 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Baaslogistika Eksam 2015

• konteineritesse pakitud kaupa saab suhteliselt kiiresti ja kergelt käsitseda, mis võimaldab vähendada kauba peale- ja mahalaadimiskukusid; • kauba pakendamisnõuded ei ole nii ranged kaubaveol ilma kaitsvate seinteta; • kauba riknemisoht väheneb, kaup on kaitstud päikesekiirguse, osaliselt ka niiskuse jms. eest; • kauba varguseoht väheneb, lukustatud ja plommitud konteinerist on raske varastada; • kindlustuskulud on väiksemad võrreldes konteinerite veoga; • kaubasaatja võib oma soovi kohaselt kauba konteinerisse laadida; • standardiseerimine teeb võimalikuks konteinerite paindliku laadimise ühelt veovahendilt teisele. • konteinerit on võimalik kasutada ajutise laona. Konteinerite kasutamise probleeme: • konteinerit on suhteliselt kallis kasutada odavate kaupade transportimiseks; • kaubasaatjal ja vastuvõtjal peab olema konteineri tõstmiseks vajalik tehnika (siirdetõstukid, jms. seadmed);

Logistika → Baaslogistika
70 allalaadimist
thumbnail
6
docx

BAASLOGISTIKA

on raske varastada; Rõhk asetatakse rühmatööle • kindlustuskulud on väiksemad a) laoruumide amortisatsioon; ning isiklikud huvid võrreldes konteinerite veoga; b) laoseadmete amortisatsioon; allutatakse rühma huvidele; • kaubasaatja võib oma soovi kohaselt c) profülaktilise remondi kulud;  Jaapani kauba konteinerisse laadida; d) küte, elektrienergia, vesi; organisatsioonikultuuri • standardiseerimine teeb võimalikuks e) kindlustus ja maamaks; eesmärk on luua täpselt konteinerite paindliku laadimise ühelt d) renditasu

Logistika → Baaslogistika
31 allalaadimist
thumbnail
18
doc

Kordamisküsimused aktsiisi eksamiks

toodetavalt, ladustatavalt ning aktsiisilaost lähetatavalt kaubalt aktsiisi maksmise tagamiseks. 32. Kes peab esitama tagatise ja millal? ATKEAS § 31 33. Millest lähtutakse tagatise suuruse määramisel? Tagatissumma määrab Maksu- ja Tolliamet. Tagatissumma määramisel lähtutakse aktsiisilaopidaja, registreeritud kaubasaaja, aktsiisilao tegevusloa taotleja, registreeritud kaubasaaja tegevusloa taotleja, kaugmüüja, maksuesindaja, registreeritud kaubasaatja või käesoleva paragrahvi lõikes 2 nimetatud isiku poolt arvutatud tekkida võiva või tekkinud maksukohustuse suurusest, kui on alust arvata, et maksukohustus võidakse täitmata jätta. 34. Millised on aktsiisikauba dokumendid? 35. Mis on Eesti sisesed saatelehed? Siseriiklik aktsiisisaatedokumentide haldamise elektrooniline süsteem SADHES hõlmab siseriikllikke A- ja T-saatelehti ning SAAD saatedokumente. 36. Millised on liikmesriikide vahelised saatelehed?

Õigus → Õigus
20 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Lennutranspordi kordamisküsimused

inglise keeles. 22. Selgitage mõisteid: AWD – Air Waybill. Lennusaateleht. Lennutranspordi peamine saatedokument, mis sisaldab endas kogu ajalikku informatsiooni. MAWD – Konsolideeritud saadetiste puhul kasutatakse peasaatelehte MAWB HAWD – Konsolideeritud saadetiste puhul kasutatakse alamsaatelehte HAWB 23. Varssavi konventsiooni sätted: kauba saatelehe sisu. Kauba saatelehe sisu Täitmise koht ja kuupäev, lähte- ja sihtpunkt, kokkulepitud peatused, kaubasaaja nimi ja aadress, kaubasaatja nimi ja aadress, esimese vedaja nimi ja aadress, kauba laad, pakkide arv, pakendi liik ja täpne märgistus või numbrid nendel, kauba kaal ja kogus ja maht või mõõtmed, kauba ja pakendi väline seisukord, veo maksumus, kauba väärtus, kauba saatelehe eksemplaride arv, dokumendid – mis anti vedajale koos kauba saatelehega, veo teostamise tähtaeg ja veo marsruudi lühike kirjeldus, märge selle kohta – veole kohaldatakse käesoleva konventsiooni

Logistika → Lennutransport
15 allalaadimist
thumbnail
7
docx

MERETRANSPORDI KOMMERTSEKSPLUATATSIOON XI kodutöö

1. Laevade agenteerimise mõiste ­ definitsioon ja sisu Agenteerimine = laevade teenindamine; seisneb laevade sisse- ja väljaklaarimises, laadimise ja lossimise korraldamises, maksude/lõivude tasumises, prahiraha kasseerimises jne. Agenteerimisega tegelevad erifirmad, kelle esindajaid nimetatakse agendiks, neid tasustatakse agendilepingu alusel. Agendid täidavad tihti ka brokeri funktsioone. 2. Kuidas liigitatakse agenteerimisfirmasid tema omaniku alusel? · Eelpool nimetatud teenuseid osutavaid agenteerimisfirmasid nimetatakse tavaliselt universaalagentideks (Universal Agent), sageli ­ ka sadamaagentideks (Port Agent) Põhiliselt (kuigi mitte ainult) teenindavad sadamaagendid tramplaevu. · Liiniagent (Liner Agent) · Generaalagent (General Agent). · Kaitseagent (Protecting Agent) Poolte kokkuleppel võib tsarterisse olla sisse viidud igaüks võimalikest variantidest: - laevaomaniku agent laadimis-lossimiss...

Logistika → Meretranspordi ökonoomika
56 allalaadimist
thumbnail
25
docx

Transport logistikas

· Kauba ratsionaalne käsitlemine kogu liikumiste vältel. TRANSPORT JA KLIENDITEENINDUS Transport mõjutab väga tugevasti firma klienditeeninduse taset. Tähtsamad transpordi klienditeeninduse näitajad on: · Usaldusväärsus · Veoaeg · Turu ulatus ( market coverage ) ­ võime osutada uksest ukseni teenuseid. · Paindlikkus ­ kaupade valik, mille transporti on vedaja võimeline teostama ja tema võime rahuldada kaubasaatja erinõudmisi. Kaupade kahjustamise ja kaotsimineku tase veoprotsessi käigus. · Vedaja suutlikkus osutada teisi teenuseid peale põhitransporditeenuse ­ nt. Kauba peale- ja mahalaadimine, tollimine, ladustamine jne. Eri transpordiliikide klienditeeninduse näitajad on erinevad, varieerude transpordiliikide kaupa. Klienditeeninduse tase ja kvaliteet määratakse järgmiste kriteeriumitega :

Logistika → Logistika
240 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Logistika konspekt

kuupmeetrites või laadimismeetrites on teisendatud arvestuslikeks kilodeks. Arvestuslik kaal on õiglase veotasu arvutamise aluseks ja võimaldab võtta arvesse kauba mõõtmetest, ruumalast, kaalust ja pakendist tingitud erisusi. Arvestusliku kaalu kasutamisel on veotasu arvutamise aluseks veotariif, mis antakse üldjuhul veetud tonnkilomeetri kohta. CMR- rahvusvaheline maanteekonventsioon, peamiseks ülesandeks on määratleda kaubasaatja ja vedaja kohustusi ja vastutust. Reklameerimine- kahjustunud kauba asendamine. 3 TÄISKOORMAGA ON TEGEMIST KUI: 1) kui osakoorma kaal läheneb veoühiku kandejõule. 2) veose ruumala täidab praktiliselt kogu lastiruumi ning pole võimalik laadida veoühikusse teisi saadetisi. OSAKOORMATE VAHEL peame arvesse võtma veel ka täiteastme mõistet, mis

Logistika → Logistika
100 allalaadimist
thumbnail
6
doc

VEOKORRALDUSE KORDAMISKÜSIMUSED ja VASTUSED

juhtimine ja reguleerimine. 32. Mis on transpordipoliitika? Abinõude kompleks, mille abil valitsus mõjutab trantsporditeenuste kasutamist, püüdes saavutada trantspordisüsteemi optimaalset arendamist, reisija- ja kaubaveotingimuste parandamist. Kaasajal põhisuundadeks deregulatsioon, turuorientatsiooni tugevnemine ja sellega kaasnev privatsiseerimine. 33. Kes on LLP (lead logstics provider)? Juhtivad logistikateenuste pakkujad. Vahendaja kaubasaatja ja rohkem spetsaliseeritud logistikateenuste osutajate vahel. (vedajad, laopidajad, kullerid) peamine eelis, et kõike saab tellida ühelt pakkujalt. Nt DHL 34. Kes on neljanda poole logistikateenuse osutaja (4PL)? Tarneahela integreerija kes ühendab kliendi ja 3PL teenuse pakkuja läbi juhtimis- ja IT teenuste. 4PL on nagu vahendaja klientfirma ja 3 PL vahel, tegeledes selle koostöö juhtimise ja IT poolega. 4PL turud : jaekaubandus, autotööstus, suuri hankeid vajavad tarneahelad. 35

Logistika → Veokorraldus
120 allalaadimist
thumbnail
398
ppt

ELEA Organisatsioon

FCR Certificate of Receipt kauba edasitoimetaja vastuvõtutõend FCT Certificate of Transport ­ kauba edasitoimetaja transporditõend FBL FIATA Multimodal Transport Bill of Lading ­ multimodaalse transpordi konossement FWR Forwarders Warehouse Receipt ­ kauba edasitoimetaja laokviitung FWB Multimodal Transport Waybill ­ multimodaalse transpordi saateleht SDT Shippers Declaration for the Transport of Dangerous Goods ­ kaubasaatja ohtlike kaupade transpordi deklaratsioon FFI Freight Forwarding Instructions ­ ekspedeerimisinstruktsioonid SIC Shippers Intermodal Weight Certification ­ intermodaalse veose kaalutõend AFI poolt AWB Air Waybill ­ õhutranspordi saateleht CLECAT European Liaision Committe of Forwarders Ekspedeerijate Euroopa Siduskomitee EL liikmeriikide ekspedeerijate assotsiatsiooni liikmete lobigrupp EL juhtorganite juures CLECATi eesmärgid

Logistika → Logistika
56 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Merevedude essee - ohtlik kaup

moodustasid prügimäe ümbes laeva. Pärast seda tekkis tulekahju ning uus plahvatus, sest tule tõttu plahvatasid ka seitse konteinerit, milles oli ilutulestik. Kuna tuld ei saadud kontrolli alla, siis laeva meeskond hülgas sõiduki. Siiski oli tegemist pigem õnneliku õnnetusega, sest inimesed jäid ellu. Katastroofi põhjuseks peetakse konteinerit, mis oli täis naftapõhiseid puhastusvedelikke. Tänu sellele, et kaubasaatja ei teavitanud oma lasti ohtlikusest paigutati konteiner masinaruumi lähedale. Ilmselt oli info varjamise taga raha. Ohtlike kaupade käsitlemise eest võetakse lisatasu. Umbes 10% konteineritega vedudest ülemaailmselt moodustab ohtlike kaupade transport. Seetõttu on oluline, et jälgitakse kõiki nõudeid ja teavitatakse kauba eripäradest vajalikke inimesi. [14] VIIDATUD ALLIKAD [1] Euroopa Parlament ja nõukogu, ,,EU seadused," [Võrgumaterjal]. Available: http://eur- lex.europa

Logistika → Logistika
11 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Metsalastid

Venemaal on saepuidu mõõtühikuks Peterburi standard, mis võrdub 165 kuupjalaga ehk 4,67 kuupmeetriga. Saepuidu põhiühikuks on paketid. Nende sisu kohta antakse ostjale täpsed andmed nii, et ostjal on võimalus korraldada kauba edasimüüki. Seepärast on oluline, et paketid jõuaksid ostjani vigastamatutena. Laadimis- ja lossimistööde käigus saab mõnedele pakettidele osaks üsna karm kohtlemine, millega kaasnevad mehaanilised vigastused ja kvaliteedi langus. Kaubasaatja nõusolekuta ei tohi paketti osadeks jagada. Andmed paketi sisu kohta leiduvad kas käsitsi või arvutil kirjutatud ja paketile kinnitatud markeerimislehel. Saepuidu vead Kvaliteedivead Struktuurivead Seisukorravead Praod Oksad Vale kuivusaste Vaigusus Sinetumine Tõrv Muud värvimuutused

Merendus → Laevandus
30 allalaadimist
thumbnail
41
docx

Optimaalse laevatüübi ja töökorralduse vormi valik liinidele või suundadele

Merenduskeskus Optimaalse laevatüübi ja töökorralduse vormi valik liinidele või suundadele Kursusetöö Tallinn 2018 SISUKORD KURSUSETÖÖ LÄHTEÜLESANNE....................................................................3 SISSEJUHATUS................................................................................................ 4 1. LASTI TRANSPORDIISELOOMUSTUSED........................................................5 2. TÖÖREGIOONI LOODUSLIK-NAVIGATSIOONILINE ISELOOMUSTUS...............6 3.LÄHTE- JA SIHTSADAMATE TEHNILIS-EKSPLUATATSIOONILISED ISELOOMUSTUSED.......................................................................................... 8 3.1. Primorsk.....................................................................................

Merendus → Merendus
45 allalaadimist
thumbnail
56
doc

Logistika konspekt

vähendamine tarneahelas, saadetisi lähetatakse tihedamalt ja väiksemates kogustes) moodustavad transpordikulud logistilistest kogukuludest üha suurema osa. Transport mõjutab väga tugevasti firma/organisatsiooni klienditeeninduse taset. Tähtsamad transpordi klienditeeninduse näitajad: usaldusväärsus, veoaeg, turu ulatus, võime osutada uksest ukseni teenust, paindlikkus (kaupade valik, mille transporti on vedaja võimeline teostama ja tema võime rahuldada kaubasaatja erinõudmisi). kaupade kahjustumise ja kaotsimineku tase veoprotsessi käigus, vedaja suutlikkus osutada teisi teenuseid peale põhitransporditeenuse (kauba peale- ja mahalaadimine, tollimine, ladustamine jne.). Eri transpordiliikide klienditeeninduse näitajad on erinevad, varieerudes transpordiliikide kaupa Transpordilogistika ülesanded. Transpordivahendite parameetrite kooskõlastamine transpordiprotsessi osaliste vahel

Logistika → Logistika
445 allalaadimist
thumbnail
19
docx

Maksukorralduse seadus (MKS)

registreerimisnumbri, maksulao aadressi ning loa peatamise ja kehtetuks tunnistamise kuupäeva; 2.3) ajutise ladustamise koha, tollilao ja tolliagentuuri ning vabatsoonis tegutsemise loa omaniku nime, registrikoodi, loa numbri, juriidilise aadressi ja tegevuskoha aadressi; 2.4) printsipaali nime, registrikoodi, juriidilise aadressi ja tegevuskoha aadressi; 2.5) aktsiisilaopidaja, registreeritud kaubasaaja, registreeritud kaubasaatja ja maksuesindaja nime, registrikoodi, aktsiisimaksja numbri, loa peatamise ja kehtetuks tunnistamise kuupäeva, aktsiisilao asukoha ja tegevuskoha aadressi; 3) andmeid maksumaksja residentsuse kohta; 4) maksuvõlgade suuruse ja tekkimise aja; 5) ajatatud maksuvõla suuruse, andmed maksuvõla ajatamiseks esitatud tagatise kohta ja maksuvõla tasumise ajakava kestuse; 6) kohtulahendit maksuvaidluses või resolutsiooni vaide lahendamise kohta,

Majandus → Maksundus
8 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Rahvusvahelise eraõiguse eksami küsimused

kindlaksmääramisel riigiks. 5. Käesolevas määruses osutatud riigi õiguse sätte kohaldamisest võib keelduda üksnes siis, kui selle kohaldamine on ilmselgelt vastuolus kohtu asukoha riigi avaliku korraga. 6. VEOLEPING- Kui õigus jäi valimata, siis selle riigi õigust, kus on vedaja harilik viibimiskoht, tingimusel et veose vedamiseks vastuvõtmise või veose saajale üleandmise koht või kaubasaatja harilik viibimiskoht on samuti kõnealuses riigis. Kui need tingimused ei ole täidetud, kohaldatakse selle riigi õigust, kus asub poolte kokkulepitud veose saajale üleandmise koht. 7. KINDLUSTUSLEPING- Kui pooled on jätnud kohaldatava õiguse valimata, kohaldatakse kindlustuslepingu suhtes selle riigi õigust, kus on kindlustusandja harilik viibimiskoht. 8

Õigus → Rahvusvaheline eraõigus
73 allalaadimist
thumbnail
40
doc

Tolliõiguse eksamiküsimused

Imporditollimaksuvabalt võib importida kolmanda riigi üksikisikult ühenduse tolliterritooriumil elavale üksikisikule saadetavas kaubasaadetises sisalduvat kaupa, tingimusel et selline import ei ole kaubanduslikku laadi. Mittekaubanduslikku laadi kaubasaadetis on kaubasaadetis, 1) mis saadetakse juhuti; 2) mis sisaldab üksnes kaubasaaja või tema perekonna isiklikuks kasutamiseks ettenähtud kaupa, mille laad ega kogus ei viita kaubanduslikule eesmärgile; 3) mille kaubasaatja saadab kaubasaajale tasuta. Maksuvabastust kohaldatakse kuni väärtuseni 45 eurot ühe saadetise kohta. Kui mitme eseme koguväärtus ühe kaubasaadetise kohta ületab 45 eurot, kohaldatakse maksuvabastust selle summa ulatuses selliste esemete suhtes, mille suhtes kohaldataks maksuvabastust eraldi importimise korral, eeldades, et üksikeseme väärtust ei saa jagada. 75. Reisija pagasis olev kaup Kolmandast riigist saabunud reisija isiklikus pagasis sisalduva kauba suhtes ei kohaldata

Õigus → Õigus
31 allalaadimist
thumbnail
18
doc

Laomajandus

Dokument, mis annab autovedajale õiguse teostada rahvusvahelisi autovedusid Euroopas lepinguosaliste riikide vahel. Lubasid väljastab ERAA. CMR (CMR) Rahvusvahelise autoveo saateleht, mis põhineb CMR-Konventsioonil. CMR Konventsioon (CMR ) CMR Konventsioon on vastu võetud 1956 a. ÜRO Euroopa Majanduskomisjoni poolt. Käsitleb rahvusvaheliste maanteevedude veorahalepingu sätteid. Eesti ühines lepinguga peale taasiseseisvuse saavutamist. CMR Konventsiooni eesmärgiks on määratleda kaubasaatja, kaubasaaja ja vedaja kohustusi ning vastutust. Euroopa piires toimuvate rahvusvaheliste maanteevedude korraldamisel puudub alternatiiv CMR -ist erineva lepingu sõlmimiseks. Cross-docking (Cross-docking) Logistilise tegutsemise meetod/tegutsemiskontseptsioon, mille puhul toimuvad järjestikku saadetiste sorteerimine ja konsolideerimine. Sissetulnud konsolideeritud saadetised sorteeritakse ja jaotatakse üksikuteks kliendisaadetisteks,

Logistika → Laomajandus
103 allalaadimist
thumbnail
50
pdf

Küsimuste vastused maksukorralduse seaduse (MKS) kohta maksuarvestuses

registreerimisnumbri, maksulao aadressi ning loa peatamise ja kehtetuks tunnistamise kuupäeva; 5) tolliterminali, tollilao ja tolliagentuuri ning vabatsoonis ja vabalaos tegutsemise loa omaniku nime, registrikoodi, loa numbri, juriidilise aadressi ja tegevuskoha aadressi; 6) printsipaali nime, registrikoodi, juriidilise aadressi ja tegevuskoha aadressi; 7) aktsiisilaopidaja, registreeritud kaubasaaja, registreeritud kaubasaatja ja maksuesindaja nime, registrikoodi, aktsiisimaksja numbri, loa peatamise ja kehtetuks tunnistamise kuupäeva, aktsiisilao asukoha ja tegevuskoha aadressi; 8) andmeid maksumaksja residentsuse kohta; 9) maksuvõlgade suuruse ja tekkimise aja; 10) ajatatud maksuvõla suuruse, andmed maksuvõla ajatamiseks esitatud tagatise kohta ja maksuvõla tasumise ajakava kestuse;

Majandus → Majandus
7 allalaadimist
thumbnail
1072
pdf

Logistika õpik

laevadel on oluline Eesti ja Soome, Eesti ja Rootsi (Norra), ja Eesti ning Saksamaa vahelises maanteeliikluses. Parvlaevad väljuvad Tallinna Kesklinna, Muuga ja Paldiski sadamast Soome Helsingisse, Rootsi Stockholmi ja Kapellskäri, Saksamaale Kieli ja mujale sadamatesse. Kaubasaatja seisukohalt on tegu tavalise maanteetranspordiga, sest kasutatakse maan- teetranspordi kaubaveo saatekirja (CMR). Kaup tuleb lastiruumi korralikult kinnitada, et see laeva õõtsumise ajal liikuma ei hakkaks. Parvlaevade sõidugraaikud mõjutavad veo alguse ja lõpu aegu ja kogu veoaega

Logistika → Logistika alused
638 allalaadimist
thumbnail
39
docx

RAHVUSVAHELINE ERAÕIGUS

õigust. 4. Juhul kui kohaldatavat õigust ei saa kindlaks määrata lõike 1 või 2 kohaselt, on leping reguleeritud selle riigi õigusega, millega leping on kõige tihedamalt seotud. Artikkel 5 Veolepingud 1. Kui pooled on jätnud kaubaveolepingu suhtes kohaldatava õiguse artikli 3 kohaselt valimata, kohaldatakse selle riigi õigust, kus on vedaja harilik viibimiskoht, tingimusel et veose vedamiseks vastuvõtmise või veose saajale üleandmise koht või kaubasaatja harilik viibimiskoht on samuti kõnealuses riigis. Kui need tingimused ei ole täidetud, kohaldatakse selle riigi õigust, kus asub poolte kokkulepitud veose saajale üleandmise koht. 2. Kui pooled on jätnud reisijaveolepingu suhtes kohaldatava õiguse teise lõigu kohaselt valimata, kohaldatakse selle riigi õigust, kus on reisija harilik viibimiskoht, tingimusel et kas lähte- või sihtkoht on kõnealuses riigis. Kui need tingimused ei ole täidetud,

Õigus → Rahvusvaheline eraõigus
87 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun