Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"kasvustrateegia" - 41 õppematerjali

kasvustrateegia on firma tegevuse laiendamiseks, kvalitatiivseks arendamiseks.
thumbnail
16
docx

Innovatsioonipoliitika Euroopas ja Eestis

regioonide teadustegevuse spetsialiseerumine on võrdlemisi nõrk (kõik tegelevad kõigega), sest kõik riigid/regioonid üritavad teineteist või arenenud piirkondi kopeerida, kasutades horisontaalseid TAI poliitikaid. Lahendusena liigsele tegevuste horisontaalsusele, killustatusele ja kattuvusele nähti omakorda suuremat spetsialiseerumist. (Majandus- ja Kommunikatsiooni Ministeerium, Eesti ettevõtluse kasvustrateegia 2014- 20120)). Nutika spetsialiseerumise kui poliitikainstrumendi loogika põhineb kahel omavahel tugevalt seotud põhimõttel: 1) spetsialiseerumise protsess peaks toimuma ettevõtliku avastamise teel, mis ei ole ei ülevalt alla ettekirjutatud spetsialiseerumine ega ka automaatselt alati alt üles tekkiv spetsialiseerumiste avastamise protsess, sest erinevates regioonides/ riikides võivad ettevõtlikkust (visioonide seadmisel, kasvupotentsiaali mõistmisel jne) üles näidata nii

Majandus → Majandus
5 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Innovatsiooni kostöömudelid

SISUKORD SISUKORD.................................................................................................................................2 SISSEJUHATUS.........................................................................................................................3 1INNOVATSIOONI JUHTIMINE ETTEVÕTTES...................................................................4 1.EESTI ETTEVÕTLUSE KASVUSTRATEEGIA...................................................................4 2.TEADUS- JA ARENDUSTEGEVUS NING INNOVATSIOON (TA&I) STRATEEGIA......6 Põhiseisukohad........................................................................................................................6 3.INNOVATSIOONIKOOSTÖÖ................................................................................................7 KOKKUVÕTE:....................................................................................

Majandus → Innovatsioon
17 allalaadimist
thumbnail
30
docx

Euroopa Liidu innovatsioonipoliitika ja innovatsioon Eesti ettevõtluses

innovaatiliste teadmiste absorbeerimisvõimekuse soodustamisega. Innovatsioonide nõudluse määratlemine peaks toimuma küll rahvusvahelises kontekstis, kuid samas võimaldama riigi ettevõtetel nendesse innovaatilistesse lahendustesse võtmepanuste tegemise kaudu kasu saada. Väikese riigi poliitikasüsteemid on üldjuhul paindlikud, kuid samas ressursinappusest tingitud piirangutega. [1] 6 3 Innovatsioon Eesti ettevõtluses "Eesti ettevõtluse kasvustrateegia 2014-2020” koostamise üldiseks eesmärgiks on aidata kaasa konkurentsivõime kava „Eesti 2020“ katuseesmärkide täitmisele, suurendamaks nii tootlikkust kui ka tööhõivet. Strateegia eesmärgiks on jõuda selleni, et Eesti ettevõtjad teeniksid rohkem tulu kõrge lisandväärtusega toodete ja teenuste eest. Selleks on vajalik ettevõtlus- ja innovatsioonipoliitika käsitlemine ühes strateegilises

Ühiskond → Innovatsioonipoliitika
11 allalaadimist
thumbnail
26
pdf

2. loeng. Strateegiline planeerimine

Juhtimise alused Strateegiline planeerimine. Mare Kurvits, PhD Strateegiline planeerimise olemus ja tähtsus. Miks mõned organisatsioonid tegutsevad väga edukalt ja teised on sunnitud tegevuse lõpetama? Strateegia mõiste · Strateegia kui üldine kirjeldus käitumisest ja astutavatest sammudest, mille abil ettevõte kavatseb oma eesmärgid saavutada. Jaak Leimann Strateegilise planeerimise olemus ja tähtsus. Strateegiline juhtimine on laiahaardeline protsess, mille eesmärgiks on tagada efektiivsete strateegiate koostamine ja elluviimine Strateegiline planeerimine on juhtimise etapp, milles toimub strateegiliste eesmärkide püstitamine ja kõikehõlmava pikaajalise tegevusplaani koostamine organisatsiooni eesmärkide saavutamiseks, mis on ettevõtte arengu juhtimise aluseks. Strateegilise juhtimise põhiküsimuseks on pikaajaliste eesmärkide prioriteed...

Majandus → Juhtimise alused
38 allalaadimist
thumbnail
32
pptx

Ettevõtluspoliitika toetamiseks rakendatavad meetmed

pakkudes erinevaid garantiitooteid • Toetada eksportivaid ettevõtteid ekspordimahtude suurendamisel ja uute turgude hõivamisel • Suurendada eluaseme soetamiseks ja renoveerimiseks vajalike laenude kättesaadavust Maakondlike arenduskeskuste võrgustik • Arenduskeskused vahendavad üle Eesti nimetatud sihtasutuste tooteid ning teenuseid • Tagavad riikliku poliitika rakendumise maakondlikul tasandil Ettevõtluse kasvustrateegia 2020 • Tootlikkuse tõstmine • Ettevõtlikkuse ergutamine • Innovatsioonile julgustamine Strateegia • Strateegiline kliendihaldus – tugevdada riigi rolli ettevõtete strateegilise planeerimise võimekuse tõstmisel • Ettevõtte arendamine – asetada toetuspoliitika keskmesse projekti rahastamise asemel tegevuste põhjalik analüüs, planeerimine ja rakendamine • Vähem otsetoetusi ja rohkem finantsinstrumente

Majandus → Ettevõtlus
4 allalaadimist
thumbnail
11
doc

EESTI III SAMBA PENSIONIFONDID

6000 euro suurused piirmäärad liidetakse, nagu see on täna ka 15% piirmäära puhul. Suuremate III samba pensionifondide võrdlus Swedbank'is on kolmandas sambas võimalik valida kolme erineva strateegia vahel: V1 (tasakaalustatud strateegia), V2 (kasvustrateegia), V3 (aktsiastrateegia). Tasakaaluka strateegia puhul investeeritakse 30% aktsiatesse ja ülejäänud võlakirjadesse, rahaturuinstrumentidesse, hoiustesse, kinnisasjadesse ja muusse varasse. Kasvustrateegia puhul investeeritakse 60% aktsiatesse ja ülejäänud võlakirjadesse, rahaturuinstrumentidesse, hoiustesse, kinnisasjadesse ja muusse varasse. Aktsiastrateegia puhul investeeritakse 100% fondi varast aktsiatesse. SEB's on kolmandasse sambasse investeerimiseks võimalik valida kahe erineva lahenduse vahel: Tasakaalukas Pensionifond ja Aktiivne Pensionifond. Tasakaaluka puhul läheb umbes 30% aktsiatesse, maksimaalselt kuni 50%. Ülejäänu

Majandus → Majandus
37 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Arengukava 2014-2020

metsanduse konkurentsivõime tõstmisele, keskkonna ja paikkonna parandamisele, maapiirkondade elukvaliteedi ja maamajanduse mitmekesistamisele, võttes arvesse Eesti maaelu omanäolisust. Põllumajanduses ja metsanduses tegutsevate ettevõtjate majandustegevuse mitmekesistamisel omab turism jätkuvalt olulist rolli, säilitades ja luues töökohti. 2. Eesti ettevõtluse ja innovatsiooni kasvustrateegia 2014–2020 peab silmas kolme sihti: Eesti ettevõtted teenivad rohkem tulu kõrge lisandväärtusega toodetest ja teenustest, ettevõtjad on pädevad, hästi juhitud ja efektiivsed ning Eesti majandus on rahvusvaheliselt lõimunud, uuendusmeelne ja ettevõtlik. Turismiga on nii otseselt kui kaudselt seotud suur hulk ettevõtjaid, kes sarnaselt teiste tegevusalade ettevõtja

Turism → Turism
4 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Turunduse esimene ja teine kontrolltöö koos vastustega

b) BCG maatriks c) Turuatraktiivsuse maatriks 5. 4P ja 4C mudeli erinevus seisneb selles, et a) 4P mudel keskendub tootele, 4C mudel keskendub tarbijale b) 4C mudel keskendub konkurentidele, 4P mudel keskendub premiumtoodetele c) 4P mudel keskendub konkurentidele, 4C mudel aga tootele 6. Mis alljärgnevatest on turunduses kaitsestrateegia? a) Ründav kaitse b) Sissisõda c) Ümberpiiramine d) Möödahiilimine 7. Mida tähendab Ansoffi kasvustrateegia maatriksis toote arendamine? a) Uued tooted olemasoleval turul b) Uued tooted uuel turul c) Olemasolevad tooted uuel turul d) Olemasolevad tooted olemasoleval turul 8. Turu atraktiivsuse ja firma turupositsiooni maatriksis analüüsitakse seoseid a) Turuosa ja turukasvu vahel b) Turu atraktiivsuse ja turupositsiooni vahel c) Toote ja turu vahel d) Tarbija pikaajalise heaolu ja tarbija kohese rahuldamise vahel 9

Majandus → Turundus
208 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Keroksi analüüs KODUTÖÖ

Kuna firmal oli kindel soov ja plaan jõudsalt järgmisel aastal käivet parandada, siis kutsuski Andres tegevjuhi kohale Annika Lingstöm-Tuul'e, kes on nii teada-tuntud Rootsis kui ka mujal maailmas. Naisel on kindlad eesmärgid ja siht, kuid paraku ehk AS Keroksi jaoks liiga jõuline juhtimistiil, mis firmasse pingeid looma hakkab. 3. Mida peaks ette võtma selles olukorras, et probleemidest üle saada ja kindlustada kasvustrateegia elluviimine? Sellisele probleemile võib olla mitu lahendust. Kogu lahedus baseerub sellele, et kas otsustatakse siiski nii, et ettevõte usaldab Annikat ja tema jõulist juhtimisstiili või muretsetakse oma paarisaja truu töötaja pärast ning mõeldakse midagi muud välja. Kõige olulisemaks pean probleemide kirjapanekut ja määratlemist, seejärel erinevate osapooltega läbirääkimine. Suure firma puhul ei saa lihtsalt niisama üksinda nii

Majandus → Juhtimise alused
47 allalaadimist
thumbnail
3
docx

MAJANDUSE JAHTUMINE KUI VÕIMALUS

uued kliendid ja turud. Aga strateegiliste liitude loomisele tuleks mõelda juba enne majanduslangust. · Riskide jagamine. Ole valmis teiste partneritega oma riske jagama. Sa kaotad oluliselt küll kasumis, kuid riskide maandamise kaudu võidad kokkuvõttes rohkem. · Erinevad stsenaariumid. Sul ei ole ilmtingimata vaja kuut või seitset strateegiat igaks elujuhtumiks, kuid kasvustrateegia kõrval peaks ettevõttes olema ka nn musta stsenaariumi strateegia. KLIENDID JA TURUNDUS · Kliendisuhted. Kliendisuhted on alati tähtsad. Aga raskes olukorras on need tavapärasest veelgi tähtsamad. · Turundus. Raskel ajal kiputakse turunduskulud nulli tõmbama. Börsikriisi aeg aga näitas, et mõistlik turundusse panustamine aitas firmadel mitte

Majandus → Majandus
2 allalaadimist
thumbnail
34
docx

Strateegiline juhtimine

keskkonna ohtude vastu Min-Max strateegia ­ investeerida ettevõtte nõrkuste elimineerimisse, et kasutada ära keskkonna võimalused Min-Min strateegia ­ investeerida ettevõtte nõrkuste elimineerimisse, et kaitsta keskkonna ohtude eest (s.o. kaitsestrateegia) 4. Loeng. Äristrateegiad, rahvusvahelised strateegiad ja korporativstrateegiad. Strateegilise juhtimise protsess Strateegiate jaotus Diversifitseerimine- kasvustrateegia, mis on suunatud väljaspoole olemasolevat haru Vertikaalne integratsioon ­ kasvustrateegia, mis on suunatud väljaspoole olemasolevat haru Vertikaalne integratsioon - kui ettevõte tegeleb rohkem kui ühe tegevusvaldkonnaga tervest väärtusahelast. Strateegiad Küsimused Strateegiate tüübid Kuidas tooteid/teenuseid pakkuda? Konkurentsistrateegiad, rahvusvahelised str Millistel turgudel ja millistes äris tegutseda

Majandus → Juhtimine
62 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Rahandus ja pangandus, I kursus

Raamatukogust: ,,Rahapangad ja finantsturud" I ja II osa. (1996) *Pariteet- raha nimiväärtus *Ostujõud ­ raha siseväärtus Rahandus ja pangandus Raha, väärtpaberid, hoiused, laenud ­ finantsinstrument Raha nimiväärtus ­ pariteet Raha siseväärtus ­ ostujõud Raha välisväärtus ­ kui odavalt või kallilt saab raha vahetada teise riigiga Raha omadused: aktsepteeritavus homogeensus e ühetaolisus jaotatavus kaasaskantavus. Krediidiasutused Hoiuseid mitte vastuvõtvad asutused Pangad ja muud asutused (kindlustused, usaldus investeerinud ja pensionifondid FV Riskid Finantsturg + Rahaturg ja ­ Säästja väärtpaberiturg Laenuvõtja Reguleerimata turg Otsene finantseerimine ...

Majandus → Rahandus ja pangandus
118 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Strateegilise juhtimise konspekt

Äristrateegiad ehk konkurentsi ­ organisatsiooni eesmärgistatud plaanid selle kohta kuidas konkureerida tõhusamalt spetsiifilises äris või majandustegevusharus, jagunevad: o Konkurentsistrateegia o koostööstrateegia Üldstrateegiad ehk organisatsioonilised ­ organisatsiooni eesmärgistatud plaanid selle kohta, mis äris või ärivaldkondades soovitakse olla ja mida seal soovitakse teha, jagunevad: o Kasvustrateegia o Stabiilsuse strateegia o Kahanemise strateegia Growth - KASV Stability - STABIILSUS Retrenchment - KAHANEMINE Kontsentratsioon: vertikaalne Paus/Jätka Turnaround või horisontaalne kasv ettevaatusega Captive company Mitmekesistumine: Muutusi ei tee Sell-out/Divestment

Majandus → Juhtimine
17 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Kordamisküsimused õppeaines Juhtimine

Kordamisküsimused õppeaines Juhtimine 1. Organisatsiooni definitsioon ­ Organisatsioon on kindla inimrühma ühiste eesmärkide saavutamiseks moodustatud terviklikult korraldatud ühendus. Organisatsiooni kuulub vähemalt kaks inimest, kellest üks on juht ja teine alluv. 2. Juhtimise definitsioon ­ Juhtimine on tulemuste saavutamine teiste inimeste kaasabil. 3. Organisatsiooni edukuse eeldused ­ Organisatsioon peab olema suunatud pidevale arengule. Organisatsioon peab arvestama väliskeskonda ja vastavalt tegema muudatusi ning uuendusi. 4. Organisatsiooni sise- ja väliskeskkonna tegurid ­ Makrokeskond, mida ei ole võimalik mõjutada ­ rahvusvahelised, majanduslikud, sotsiaal-kultuurilised, poliitilised, õiguslikud ja tehnoloogilised tegurid. Mikrokeskond, mida organisatsioon saab ise mõjutada ­ konkurendid, kliendid, tarnijad, regulaatorid, strateegilised liitlased. Sisekeskond koosneb: töötajad...

Majandus → Juhtimine
214 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Strateegia - referaat

· Teabe edastamise korra ja suhtlemise sisseseadmine, mis tagaks asjaosaliste tõhusa sekkumise kavandamisse. · Tagasiside ja kontrollimiskorra väljatöötamine, mis võimaldaks kavade elluviimisel kindlaks määrata edusammud, kõrvalekalded ja probleemid. Esitatud sammud moodustavad aluse ­ raamistiku, millest lähtuda või mida on otstarbekas silmas pidada. Strateegia 3 põhimõttelist suunda: Kasvustrateegia puhul püütakse laiendada ja suurendada ettevõtte, asutuse või nende mingi osa tegevust. Püsimisstrateegia korral taotletakse olemasoleva ja kättevõidetu hoidmist ka tulevikus. Kahanemisstrateegia on sisuliselt tegevuse kokkutõmbamine. VÄLISKESKKONNA ANALÜÜS Ettevõtte edukuse olulised tegurid on väliskeskkond e ettevõtte asukohamaa ja tegevusharu, need võivad mõjutada tegevust soodsalt või olla takistuseks konkurentsieelise saavutamisel.

Majandus → Juhtimise alused
311 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Pensionisüsteem Eestis

PENSIONISÜSTEEM EESTIS *Pensionifond on vara kogum, mis on kogutud eesmärgiga tagada fondis osalevatele isikutele sissetulek pensionieas või töövõimetuse korral. Fondidesse sissemakseid tegevad inimesed koguvad endale ise pensioni. Isikliku osaluse suurust pensionifondis kajastavad pensionifondi osakud. Pensionifondid jagunevad kohustuslikeks ja vabatahtlikeks. Kolme samba pensionisüsteem ...jaguneb kolmeks erinevaks, omavahel hästi haakuvaks osaks I sammas riiklik pensionikindlustus Tuluallikaks on sotsiaalmaks ja peamiseks eesmärgiks tagada kõikidele pensionäridele sissetuleku baastase. Riiklik pensionsiüsteem jaotab tulusid ümber (tugineb "solidaarsus põhimõttel"). Pensionsüsteemi I samba rakendamine toimub riikliku kohustusliku pensionikindlustuse vormis st selle pensionikindlustusega on kohustuslikult hõlmatud kõik Eestis töötavad isikud ja füüsilisest isikust ettev...

Majandus → Rahandus ja pangandus
97 allalaadimist
thumbnail
20
docx

TURUNDUSE EKSAM

TURUNDUSE EKSAM 1. Ansoffi maatrix ja milles seisneb selle tähtsus. Kasvustrateegia on firma tegevuse laiendamiseks, kvalitatiivseks arendamiseks. Põhilisi strateegiaid eristatakse kahe muutuja, toote ja turu alusel. Ansoffi maatriksis on kesksel kohal turg ja toode, mis rahuldab turu vajadust. See soodustab selle mudeli rakendamist strateegilises turunduses ja juhtimises. l. Ekspansioon turule ehk turu hõlvamine -- käibe kasvatamine vanadel turgudel vanade toodetega, kuid uue turundusstrateegiaga (reklaami suurendamine, hinna alandamine, müügisoodustuste pakkumine jm). 2. Toote arendamine - uute toodete loomine vanade turgude jaoks. Tungimine uutele turgudele (või segmentidesse) võib võimaldada firmal saada ajutist konkurentsieelist ja suuremat kasumit. On loomulik, et turgu tuleb enne hoolikalt uurida ning selgitada vajadused toote järele. Risk on selle strateegia puhul märgatavalt suurem kui esimese võimaluse puhul. 3. Turu arendamin...

Majandus → Turundus
135 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Turunduse alused eksam

McDonald`s tagas edu alljärgneva strateegiaga: • keskenduti üldtuntud hamburgerite valmistamisele; • rakendati kohest soojatoidu kättesaamist; • kehtestati tarbijatele soodne hind; • parandati krõbekartulite kvaliteeti; • müügipunktid paigutati tiheda liiklusega kohtadesse. Iga turundussituatsioon vajab lahendust ja iga situatsiooni jaoks peab olema oma strateegia. Turunduses eristatakse järgmisi strateegiaid: - konkurentsistrateegia, - sihtturustrateegia, - kasvustrateegia, - tootestrateegia, - tootevalikustrateegia, - hinnastrateegia. 5. Turu segmentimine Segmenteerimisel kasutatakse järgmisi segmentimiskriteeriume: • demograafilised – vanus, sugu, pere suurus, sissetulek, amet, haridus, rahvus, • psühholoogilised – isikuomadused, elustiil, • käitumisalased – teadmised, hoiakud, reageeringud toote suhtes, • geograafilised – riik, regioon, kliima. Hea turusegment peab olema: • piisavalt homogeenne, s.t

Majandus → Turundus
69 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Turunduse alused

McDonald`s tagas edu alljärgneva strateegiaga: · keskenduti üldtuntud hamburgerite valmistamisele; · rakendati kohest soojatoidu kättesaamist; · kehtestati tarbijatele soodne hind; · parandati krõbekartulite kvaliteeti; · müügipunktid paigutati tiheda liiklusega kohtadesse. Iga turundussituatsioon vajab lahendust ja iga situatsiooni jaoks peab olema oma strateegia. Turunduses eristatakse järgmisi strateegiaid: - konkurentsistrateegia, - sihtturustrateegia, - kasvustrateegia, - tootestrateegia, - tootevalikustrateegia, - hinnastrateegia. 5. Turu segmentimine Segmenteerimisel kasutatakse järgmisi segmentimiskriteeriume: · demograafilised ­ vanus, sugu, pere suurus, sissetulek, amet, haridus, rahvus, · psühholoogilised ­ isikuomadused, elustiil, · käitumisalased ­ teadmised, hoiakud, reageeringud toote suhtes, · geograafilised ­ riik, regioon, kliima. Hea turusegment peab olema: · piisavalt homogeenne, s.t

Majandus → Turunduse alused
11 allalaadimist
thumbnail
26
docx

Produktsiooniökoloogia kordamine

Kordamisküsimused 1. Loeng 1. Millena levib kiirgus? Kiirte, lainete või osakeste voona. 2. Kui keha temperatuur tõuseb 3 korda, palju suureneb tema poole emiteeritav kiirgus? 34 suureneb kiirgusenergia hulk , kasvab võrdeliselt kehatemperatuuri 4 astmega φ ~ σ T4 3. Kui footoni energia väheneb 15%, kuidas muutb tema lainepikkus? Footoni lainepikkus on pöördvõrdeline sagedusega, seega footoni energia vähenedes suureneb tema kiirguse lainepikkus sel juhul 15% võrra. 4. Mis on kiirguse spektraalajotus? On mingi aine kiirguse jaotus lainepikkuste järgi. 5. Mis on polariseeritud valguskiirgus?On valguse hajumine, peegeldumine või kaksikmurdumine. Polariseeritu valguskiirgus on lained, millel on eelistatud võnkumissuund. 6. Millised gaasilised ühendidmõjutavad päiksekiirguse neeldumist atmosfääris?veeaur, H2O, osoon,CO2, hapnik,N2O, CH4 . 7. Miks paistavad pilved meile valgetena? Sest koosnevad veepiiskadest või jä...

Ökoloogia → Produktsiooniökoloogia
8 allalaadimist
thumbnail
43
docx

Juhtimise aluste kordamine eksamiks

Puudutab: -iga äri allüksust ja tootmisliini organisatsiooni sees -keskendub klientide võitmisele -keskendub konkurentsivõimele oma tootmisharu raames Funktsionaalse tasandi strateegia Kuidas me toetame äristrateegiat? Puudutab: Kõiki olulisemaid osakondi Sisaldab kõiki põhilisi funktsioone nagu finantsid arendustöö tootmine uurimistöö Kasvustrateegia valimisel oluline: ·uute klientide võitmine ·vigade vähendamine teenindamisel ·konkurentsivõimelise hinna pakkumine Märksõna: "doing things right" Peab aitama konkurentsieelist saavutada läbi -kvaliteedi -säästlikkuse -toodete uuendamise -kiire reageerimise kliendi vajadustele ja ootustele Globaaltasandi strateegiad Peavad tagama ettevõttele turupositsiooni globaalses konkurentsis -välisstrateegia -mitme tegevuspiirkonna strateegia

Majandus → Juhtimise alused
211 allalaadimist
thumbnail
13
doc

JUHTIMISE ALUSTE EKSAMIKÜSIMUSED KOOS VASTUSTEGA

Eksamivorm: kirjalik, iga üliõpilane vastab 5 küsimust, iga küsimus 20 %, hinne vastavalt kooli hindamise juhendile. JUHTIMISE ALUSTE EKSAMIKÜSIMUSED 1. Mis on organisatsioon? Miks on juhi osa oluline organisatsiooni edukas tegevuses? Organisatsioon on teadlikult koordineeritud sotsiaalne ühendus, mis koosneb kahest või enamast inimesest ja funktsioneerib suhteliselt katkematulet, et saavutada ühiseid eesmärke või neid püstitada. Raul Üksvärav: organisatsioon kujutab endast kindla inimrühma terviklikult korraldatud ühendust, mis võimu ja eestvedamise mõjutamisel, tegevusi kooskõlastades püüab saavutada ühist eesmärki. Süsteemiteooria põhjal on organisatsioon inimesed ehk sotsiaalne allsüsteem, struktuur ehk juhtiv allsüsteem ja tehnoloogia ehk tehniline allsüsteem. Juhid vastutavad organisatsiooni edu või ebaedu eest. 2. Kuidas on juhi töö (oskused) seotud tema juhtimistasemega organisat...

Majandus → Juhtimine
473 allalaadimist
thumbnail
23
docx

Praktika aruanne - Tallink: Baltic Queeni ladu

9 reisijaid ühest pealinnast teise ligikaudu ühe tunni ja 40 minutiga, konventsionaalsed kruiisipraamid võrdlusena kolme ja poole tunniga. 1998. aastal saavutas Tallink aastas transporditud reisijate arvu kahe miljoni piiri ja pani käiku oma esimese laevaliini Rootsi ja Eesti vahel (Kapellskär-Paldiski). 2001. aasta jaanuaris avati Stockholm-Tallinna liin. Kasvustrateegia elluviimist jätkati täiendavate kruiisi- ja kiirpraamide ostmise ja uutesse laevadesse investeeringute alustamisega. Esimene Tallinki jaoks ehitatud kõrgklassi kruiisipraam Romantika anti üle 2002. aastal. 2003. aastal sai rahvusvahelise erainvesteerimistehingu kaudu Tallinki aktsionärideks grupp institutsionaalseid investoreid. Erainvesteering, mille kogusumma oli 37 miljonit eurot, hõlmas nii

Logistika → Laomajandus
266 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Juhtimise eksam vastustega

Juhtimise eksam 1.Mis on organisatsioon? Miks on juhi osa oluline organisatsiooni edukaks tegevuses? Organisatsioon on teadlikult koordineeritud sotsiaalne ühendus, mis koosneb kahest või enamast inimesest ja funktsioneerib suhteliselt katkematult, et saavutada ühiseid eesmärke. Org. on : kindel eesmärk, liikmed ja kord. Org. edu tagab õige juhtimine. Juht koordineerib teiste tööd ja muudab selle tervikuks Planeerib, motiveerib, organiseerib, kontrollib -> terviklik juhtimine 2. Kuidas on juhi töö (oskused) seotud tema juhtimistasemega organisatsioonis? Tippjuhtimine- üldised strateegilised eesmärgid ja üldine suunamine Täideviiv juhtimine- korraldav, juhendav, kontrolliv tegevus alumistel juhtimistasanditel, et tippjuhtimise poolt kavandatutu ellu viia. Ka spetsialistid ja tehnilised näitajad. On strateegilised juhid- tippjuhid- äriideed, eesmärgid, sihid, võistlusstrateegiad Operatiivne juhtimine- kõik tasemed- tulemuste saavutamine...

Majandus → Juhtimine
353 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Juhtimise kordamisküsimused

Juhtimise kordamisküsimused. 1. Organisatsiooni definitsioon. Organisatsioon- kindla inimrühma ühiste eesmärkide taotlemiseks moodustatud ja terviklikult korraldatud ühendus. On teadlikult koordineeritud sotsiaalne ühendus, mis koosneb kahest või enamast inimesest ja funktsioneerib suhteliselt katkematult, et saavutada ühised eesmärke. 2. Juhtimise definitsioon. Juhtimine- inimeste tegevuse ja käitumise sihipärane suunamine, et saavutada organisatsiooni eesmärgid ja rahuldada tema liikmete vajadused. On tulemuste saavutamine teiste inimeste kaasabil. 3. Organisatsiooni edukuse eeldused. Organisatsiooni tähtsaim ülesanne on anda tulemusi. Igal org. on vähemalt neli koostisosa : inimesed, tegevused, siseehitus ning varad (ainelised ja rahalised). Org. peab olema suunatud pidevale arengule ( loovus, uuendused, muudatused). Org. peab jälgima ja arvestama väliskeskkonda, tegemaks muudatusi ja uuendusi. Uuendustel on m...

Majandus → Juhtimine
84 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Juhtimine

Vastab küsimusele "Kuidas me konkureerime". 3. Funktsionaalse ehk talitustasandi strateegia - kuidas teotada äritaseme strateegiaid, töötades välja arengu, tootmise, marketingi, inimressursside ja finantsstrateegiad. Vastab küsimusele " Kuidas me toetame äritasandi strateegiat" 38. Korporatsiooni taseme strateegiad 1. Stabiilsuse strateegia: puuduvad märkimisväärsed muutused klientides, toodetes või teenustes, turujaotuses. 2. Kasvustrateegia: käibe, töötajate arvu või turu osa suurenemine. 3. Kärpimise strateegia: püütakse vähendada oma suurust või operatsioonide mitmekesisust, sobiv juhul, kui organisatsiooni nõrku külgi ohustavad kriitilised keskkonnategurid. 4. Kombinatsioonistrateegia: püütakse üheaeg 39. Äritaseme strateegiad 1.Tegevusalade analüüs ­ osad alad on tulutoovamad kui teised, kuid ainult õige strateegia korral. 2. Konkurentsiedu valik 3.Konkurentsiedu hoidmise strateegia:

Majandus → Juhtimine
17 allalaadimist
thumbnail
74
odt

Ökoloogia konspekt

klimaatiline kliimaks, vaid esineb sellisel kujul vaid inimese või koduloomade pideva sekkumise tõttu Katastroofi kliimaks – lõppkooslus on õrn katastroofidele (tulekahjud): kuivad põõsa ja puhmakooslused asenduvad peale tulekahju kiirelt rohttaimedega, kuni põõsad taastuvad ja saavutatakse taas kliimakskooslus Suktsessioon Suktsessiooni järk Kuidas aru saada, millises suktsessioonilises staadiumis on jälgitav kooslus? ◦ Milline on koosluse üldmulje? ◦ Milline taimede kasvustrateegia on valdav? ◦ Milline on koosluse energiabilanss? Sekundaarne suktsessioon Sekundaarne suktsessioon Ökosüsteemi kujunemine alale peale häiringut ◦ Muld on juba olemas ◦ Paljude liikide levised on kas mullas või ümbruskonnas juba olemas ◦ Suktsessioonilised protsessid kiiremad ◦ Koosluse taastumine enam-vähem sarnases liigilises koosseisus ja struktuuris, nagu oli enne häiringut Ökosüsteemid on taastumisvõimelised, kui neil lastakse

Ökoloogia → Ökoloogia
28 allalaadimist
thumbnail
27
doc

Eksami kordamisküsimuste vastused aines ettevõtte majandusõpetus

· Info kogumine ja analüüs o Esmaste andmete kogumine on kallis ja aeganõudev. o Reegel: enne kui hakata koguma andmeid, tuleb ära kasutada nn teiseste kui tunduvalt odavamate infoallikate võimalused. o Pärast andmete kogumist järgneb nende töötlemine ja analüüsimine, mille eesmärgiks on muutujate vaheliste seoste ja suundumuste väljaselgitamine. o Nt TOOTEPORTFELLI ANALÜÜSI järel saab asuda kasvustrateegia kujundamisele (sellest pikemalt hiljem). 23. Tarbijauuringu koostamise alused. (lk ?, Oliver_Tarbijauuringu_koostamise_alused) · Turundusuuring ehk turundusanalüüs. Toimub info süvendatud kogumine ja uurimine turundusotsuste tegemiseks. Siia alla kuuluvad turu-uuringud, turundusmeetmestiku-alased uuringud, samuti ettevõtte tootmismahtude ja -kulude uuringud · Turu-uuring on turundusuuringu osauuring, mis keskendub mingi ühe kauba turu käsitlemisele

Majandus → Ettevõtte majandusõpetus
949 allalaadimist
thumbnail
19
pdf

Strateegiline juhtimine kordamisküsimused

Strateegiline juhtimine Kordamisküsimused 1. Strateegia. x Strateegia on firma otsustusloogika. (Kreitner) x Strateegia kujutab endast teatud hulka hüpoteese põhjuste ja tagajärgede seoste kohta. (Kaplan, Norton) x Strateegia on org.-i eesmärkide ja ressursside ning muutuvate turundusvõimaluste ühildamine. (Kotler) x Strateegia ilma taktikata on kõige aeglasem tee võiduni. Taktika ilma strateegiata on ainult ettevalmistus alistumiseks. (Sun Tzu c. 500 BC) Leimann väidab, et strateegia kujutab endast pikaajaliste eesmärkide saavutamise põhiteede ja tegevuspõhimõtete kogumit, mis on organisatsiooni arengu juhtimise aluseks. Organisatsiooni strateegia hõlmab organisatsiooni kõiki olulisi funktsioone ja allüksusi ja ta peaks tagama, et organisatsioonis langetatavad otsused on omavahel kooskõlas. Strateegia kavandamine ja elluviimine on juhtimise olu...

Haldus → Strateegiline juhtimine
290 allalaadimist
thumbnail
27
doc

Nimetu

· Info kogumine ja analüüs o Esmaste andmete kogumine on kallis ja aeganõudev. o Reegel: enne kui hakata koguma andmeid, tuleb ära kasutada nn teiseste kui tunduvalt odavamate infoallikate võimalused. o Pärast andmete kogumist järgneb nende töötlemine ja analüüsimine, mille eesmärgiks on muutujate vaheliste seoste ja suundumuste väljaselgitamine. o Nt TOOTEPORTFELLI ANALÜÜSI järel saab asuda kasvustrateegia kujundamisele (sellest pikemalt hiljem). 23. Tarbijauuringu koostamise alused. (lk ?, Oliver_Tarbijauuringu_koostamise_alused) · Turundusuuring ehk turundusanalüüs. Toimub info süvendatud kogumine ja uurimine turundusotsuste tegemiseks. Siia alla kuuluvad turu-uuringud, turundusmeetmestiku-alased uuringud, samuti ettevõtte tootmismahtude ja -kulude uuringud · Turu-uuring on turundusuuringu osauuring, mis keskendub mingi ühe kauba turu käsitlemisele

Varia → Kategoriseerimata
77 allalaadimist
thumbnail
23
docx

Juhtimine - eksamiks kordamisküsimused

TMO0010 JUHTIMINE - KORDAMISEKS kevad 2015 1. Organisatsioon - kindla inimrühma ühiste eesmärkide taotlemiseks moodustatud ja terviklikult korraldatud ühendus. 2. Juhtimise kui protsess on inimeste tegevuse ja käitumise sihipärane suunamine, et saavutada organisatsiooni eesmärgid ja rahuldada tema liikmete vajadused. Juhtimine on tulemuste saavutamine teiste inimeste kaasabil. 3. Organisatsiooni edukuse eeldused Organisatsiooni tähtsaim ülesanne on tulemuste andmine. Igal organisatsioonil on vähemalt neli põhilist koostisosa: inimesed, tegevused, siseehitus ning ainelised ja rahalised varad. Organisatsioon peab olema suunatud pidevale arengule (loovus, uuendused, muudatused). Organisatsioon peab jälgima ja arvestama väliskeskkonda, tegemaks muudatusi ja uuendusi. Uuendustel on mõte ainult siis, kui väliskeskkond neid aktsepteerib. 4. Kavandamine - organisatsiooni ja tema liikmete eesmär...

Majandus → Juhtimine
64 allalaadimist
thumbnail
54
doc

“Ettevõtte majandusõpetus” kordamisküsimused

 Info kogumine ja analüüs o Esmaste andmete kogumine on kallis ja aeganõudev. o Reegel: enne kui hakata koguma andmeid, tuleb ära kasutada nn teiseste kui tunduvalt odavamate infoallikate võimalused. o Pärast andmete kogumist järgneb nende töötlemine ja analüüsimine, mille eesmärgiks on muutujate vaheliste seoste ja suundumuste väljaselgitamine. o Nt TOOTEPORTFELLI ANALÜÜSI järel saab asuda kasvustrateegia kujundamisele (sellest pikemalt hiljem). 23. Tarbijauuringu koostamise alused. (lk ?, Oliver_Tarbijauuringu_koostamise_alused)  Turundusuuring ehk turundusanalüüs. Toimub info süvendatud kogumine ja uurimine turundusotsuste tegemiseks. Siia alla kuuluvad turu-uuringud, turundusmeetmestiku-alased uuringud, samuti ettevõtte tootmismahtude ja -kulude uuringud  Turu-uuring on turundusuuringu osauuring, mis keskendub mingi ühe kauba turu käsitlemisele

Majandus → Ettevõtluse alused
71 allalaadimist
thumbnail
39
doc

Turunduse alused

TURUNDUSE ALUSED Loengukonspekt SISUKORD 1.TURUNDUSE OLEMUS...................................................................................................... 3 1.1 Turunduse määratlused....................................................................................................3 1.2 Turunduse ajalugu........................................................................................................... 4 1.3 Turustuspoliitika..............................................................................................................4 1.4 Turunduse vajadus...........................................................................................................5 1.5 Turunduse juhtimise filosoofiad......................................................................................6 1.5.1 Turunduskontseptsiooni komponendid.................................................................... 6 1.6 Tur...

Majandus → Turundus
526 allalaadimist
thumbnail
60
doc

Juhtimine Kordamiseks kevad 2014

konkurentsivõimeline. Vastab küsimusele “Kuidas me konkureerime”. 3. Funktsionaalse ehk talitustasandi strateegia - kuidas teotada äritaseme strateegiaid, töötades välja arengu, tootmise, marketingi, inimressursside ja finantsstrateegiad. Vastab küsimusele “ Kuidas me toetame äritasandi strateegiat 38. Korporatsiooni taseme strateegiad 1.1 Peastrateegiad: 1. Stabiilsuse strateegia: puuduvad märkimisväärsed muutused klientides, toodetes või teenustes, turujaotuses. 2. Kasvustrateegia: käibe, töötajate arvu või turu osa suurenemine. 3. Kärpimise strateegia: püütakse vähendada oma suurust või operatsioonide mitmekesisust, sobiv juhul, kui organisatsiooni nõrku külgi ohustavad kriitilised keskkonnategurid. 4. Kombinatsioonistrateegia: püütakse üheaegselt kasutada kaht või kolme eelnevat strateegiat. 39. Äritaseme strateegiad 2.1.Kohanemisstrateegiad (adaptive strategies):

Majandus → Juhtimine
118 allalaadimist
thumbnail
25
docx

Oranisatsioonijuhtimine - eksam

1 Arutle, miks on strateegilist juhtimist vaja ja milline on strateegilise juhtimise eesmärk. Millised on ettevõtte strateegia koostamise alused? Strateegiline juhtimine ehk pikemalt ettevaatav planeerimine. Kunagi ajaloos oli sõjategevusega seotud. Põhiliselt kasutatakse suuremates ettevõtetes, kuid on võimalik edukalt rakendada ka väikeettevõtluses. Strateegilise juhtimise protsessi 4 põhietappi - strateegiline analüüs ehk positsioneerimine; analüüsitakse EV sise- ja väliskeskkonda, et panna paika enda positsioon keskkonnas ning strateegilised tegurid, mis võivad tulevikus EV positsiooni mõjutada. Analüüsi abiga enda positsioneerimine peab andma vastuse, kuidas väliskeskkond kõigi oma muutujatega võib ettevõtet mõjutada, millised on ettevõtte enda võimekused ja võimalikud piirangud ning kuidas mõjutab EV tegevus erinevaid huvigruppe. Enne analüüsi juurde asumist sõnastada äriidee, ettevõtte visioon ning osaliselt ka missio...

Majandus → Organisatsiooni juhtimine
90 allalaadimist
thumbnail
120
docx

TURUNDUSE ALUSED

 kehtestati tarbijatele soodne hind;  parandati krõbekartulite kvaliteeti;  müügipunktid paigutati tiheda liiklusega kohtadesse. 9 Iga turundussituatsioon vajab lahendust ja iga situatsiooni jaoks peab olema oma strateegia. Turunduses eristatakse järgmisi strateegiaid: - konkurentsistrateegia, - sihtturustrateegia, - kasvustrateegia, - tootestrateegia, - tootevalikustrateegia, - hinnastrateegia. Siinkohal käsitleme neist paari, teisi vaatame edaspidi. A. Konkurentsistrateegiad. 1. eristumise strateegia – kui toode erineb konkurentide omast, on ta ainulaadne. Eristumiseks võib anda tootele ka lisaväärtusi (müügijärgne hooldus jm); 2. kulude juhtimise strateegia - üritatakse toota väikseimate kuludega tootmisharus, neil on suur turuosa ja odav tooraine; 3

Majandus → Turunduse alused
128 allalaadimist
thumbnail
78
pdf

Ökoloogia kursuse konspekt.

See ongi isehõrenemise ehk -3/2 astme seaduse matemaatiline väljendus. Kui aga kasutada kolmanda eeldusena seost w = bD2 saame pärast asendamisi: w = b(L/a)2/2 N-2/2. Tähistades ka nüüd võrrandi paremal poolel leiduva konstantide kombinatsiooni üheainsa sümboliga (c), saame: w=cN-1 →logw=logc–logN. Seda võrrandit tunneme kui konstantse saagi seaduse matemaatilist kuju. Nagu eelpool näha, sõltub populatsioonitiheduse ja ühe taime massi vaheline seos sellest, milline on taimede kasvustrateegia ja kasvuviis. Mida "kahemõõtmelisem" on taim seda paremini kehtib konstantse saagi reegel, mida "kolmemõõtmelisem" on taim, seda paremini kehtib -3/2 astme ehk isehõrenemise reegel. 37 Mitmed uurimused on näidanud, et kohordi arengu küpses faasis isehõrenemise seadus üldjuhul "murdub" konstantse saagi seaduseks -- täiskasvanud taimed kasvavad lõpuks paljude naabrite

Loodus → Keskkonnaökoloogia
17 allalaadimist
thumbnail
72
docx

Majanduse alused

Demograafilised tingimused ja inimressursistruktuur Riigi majanduspoliitika konkurentsivõime mõjutajana Suhtumine välisinvesteeringutesse ja vaba turu toimimisse Riigi bürokraatia arengutase Raha ja hindade stabiilsus Maksud, subsiidiumid Omandisuhete korraldus Välismajandussuhete regulatsioon Konkurentsivõime mõõtmine Maailma majandusfoorum Sachs ­ Porteri konkurentsivõime mudel Eesti ettevõtluse kasvustrateegia 2020 Üldeesmärk: 1. Tõsta tootlikkust töötaja kohta Euroopa Liidu keskmisega võrreldes 80%-ni 2. Tõsta tööhõive määra vanusegrupis 20-64 76% tasemele Fookused 1. Suure potentsiaaliga tegevusalad (nn kasvuvaldkonnad) 2. Suure potentsiaaliga ettevõtete grupid Eelisarendatavad kasvuvaldkonnad: 1. Info- ja kommunikatsioonitehnoloogia (IKT) horisontaalselt läbi teiste sektorite 11 2. Tervisetehnoloogiad ja -teenused 12 3. Ressursside efektiivsem kasutamine

Majandus → Majanduse alused
37 allalaadimist
thumbnail
69
doc

TURUNDUS

TURUNDUS Loengukonspekt Õppejõud Reet Niilus Mõdriku 2011 2 SISUKORD 1.TURUNDUSE OLEMUS...................................................................................................... 4 1.1 Turunduse määratlused....................................................................................................4 1.2 Turunduse ajalugu........................................................................................................... 5 1.3 Turustuspoliitika..............................................................................................................5 1.4 Turunduse vajadus...........................................................................................................6 1.5 Turunduse juhtimise filosoofiad......................................................................................7 1.5.1 Turunduskontseptsiooni komponendid......................

Majandus → Turunduse alused
91 allalaadimist
thumbnail
53
pdf

Keskkonnakaitse üldkursus konspekt

heitega majanduse poole ning eraldada majanduskasv täielikult ressursi- ja energiakasutusest ning nende keskkonnamõjust. Eraldi tähelepanu all on jäätmete muutmine ressursiks, suurendades ennetust, taaskasutust ja ümbertöötlemist ning lõpetades järk-järgult ebamajanduslikud ja kahjulikud tavad nagu prügi ladestamine. • Konkurentsivõime kava „Eesti 2020“ • Tööstusheite seadus • Strateegia „Teadmistepõhine Eesti 2014-2020“ ja „Eesti ettevõtluse kasvustrateegia 2014-2020“ • Jäätmeseadus • Veeseadus ja veemajanduskavad 
 Esmatähtis eesmärk nr 3-Kaitsta liidu elanikke keskkonnaga seotud surve ja nende tervisele ja heaolule avalduvate riskide eest. Kolmas esmatähtis tegevusvaldkond hõlmab inimese tervise ja heaoluga seotud probleeme nagu õhusaaste, veereostus, liigne müra ja toksilised kemikaalid. Euroopas on küll juba seatud kõrged standardid õhu kvaliteedile, kuid paljudes linnades jääb

Loodus → Keskkonna kaitse
105 allalaadimist
thumbnail
108
doc

Organisatsioon ja juhtimine

alluvate mahukale juhendamisele. Strateegia lastakse välja töötada lähialluvatel. Tippjuht hindab ettepanekuid, mis jõuavad altpoolt tema lauale. Ohuks on selge ülalt alla juhtimise puudumine. Meetodi eeliseks on erinevate inimeste koostöö, ohuks aga see, et ei pruugi kujuneda ühist strateegia suunda. Joonis 66. Seosed planeeritud ja tegevuse käigus esilekerkinud strateegiate vahel (Alas, 2004) Strateegia kolm põhimõttelist suunda: Kasvustrateegia puhul püütakse laiendada ja suurendada ettevõtte, asutuse või nende mingi osa tegevust. Püsimisstrateegia korral taotletakse olemasoleva ja kättevõidetu hoidmist ka tulevikus. Kahanemisstrateegia on sisuliselt tegevuse kokkutõmbamine. 12.2. Strateegiline juhtimine (loengukonspekt) Ettevõtte strateegiline juhtimine seisneb strateegia väljatöötamises, elluviimises, kontrollimises ja hindamises

Majandus → Majandus
279 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun