Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"kasvatusest" - 352 õppematerjali

thumbnail
2
doc

Kasvatusest Sumerite ühiskonnas

Terje Tenso 1 NT 2 Kasvatusest Sumerite ühiskonnas Sumerid elasid 3.-1. aastatuhandeni eKr Lõuna-Mesopotaamias, Tigrise ja Eufrati vahel. Tegemist on ühega vanematest kõrgkultuuridest, võib-olla vanimaga. Sumerid uskusid jumalatesse. Jumalad vastutasid kõiksuguste nähtuste eest: kes riigi, kes piirkonna, kes linna, tööala või perekonna heaolu eest. Neil oli oma hierarhia ja nad kõik koos vastutasid maailmakorra eest. Võib öelda, et jumalad olid sumerite kasvatajad. Sumerid

Pedagoogika → Pedagoogika alused
19 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Olulisi momente kasvatusest Hiina traditsioonis

TARTU ÜLIKOOLI VILJANDI KULTUURIAKADEEMIA Muusika osakond Koolimuusika õppekava Tiina Tinn II kursus AÜ OLULISI MOMENTE KASVATUSEST HIINA TRADITSIOONIS Referaat Viljandi 2014 Hiina kasvatuse ajalugu on läbi põimunud paljude erinevate muutustega, mis kaasnesid eri dünastiate valitsusaegadega. Hoolimata pidevast võitlusest trooni pärast on aga hiinlased läbi aja truuks jäänud oma iidsetele traditsioonidele ja kommetele. Hiinlaste kultuuris on eriti tugev side olnud loodusega. Nad on näinud alati ka ennast looduse osana ­ tõsi küll, parima osana loodusest.

Pedagoogika → Pedagoogika
5 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Education or Upbringing

Which I consider to be more important: education or upbringing? I can not even define which is more important to say, education or upbringing. For me are both very important. About education: Education is provided by the school, and whose existence will be checked. Education is a prerequisite for personal development, purpose and resources. Education is a purposeful process. Education is a prerequisite for communication, rather than treatment. Educational effects will turn out truthfully, in a problematic choice of situation. Education makes or tries to make the human body from the''normal''bodies, people who see things, think and behave as they should, as is the right fit. General education option will live in society normalises all relatively the same way. About upbringing: The primary prerequisites for the upbringing is love, caring, spirituality, continuity, integrity, justice, forgiveness, trust, dignity. Upbringing is...

Keeled → Inglise keel
21 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Spartalik Kasvatus

Spartalased kasvatasid oma lapsi karmilt. Ja sündides jäeti ellu tugevad ja nõrgad visati kuristikku. Et karistada lapsi ja harjutada neid sõjaelu raskustega, rõivastati neid kergelt, toideti halvasti ja vahel isegi peksti. Kord aastas korraldatakse Arfemise altari ees poiste peksmine, kusjuures nad ei tohi karjuda ega armu paluda. Sparta õpetus toimus küsimuste ja vastuste kujul. Niihästi küsimused kui ka vastused pidid olema lühikesed. Üks spartalanna andis poega sõtta saates ilma pikema saatekõneta talle kilbi ja ütles: "Kilbiga või kilbil." See tähendas: pöördu tagasi kas võidukalt või lange kangelasena. Niisugune karmi kasvatuse tagajärjel kasvasid spartalased julgeteks, vastupidavateks sõduriteks. Sparta sõjavägi oli hästi distsiplineeritud, paistis silma oma suurepärase hoiakuga ja relvastusega. Jalavägi koosnes raskelt- relvastatud sõdureist, keda nimetati Kreekas hopliitideks. Parimaks jalaväeks kogu Kreekas lo...

Ajalugu → Ajalugu
15 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Aadli seisus

Aadel Kujunemine ja jagunemine Aadliseisus tekkis koos feodaalsuhetega. Nad olid vabad mehed, keda sidusid omavahelised vasalliteedisidemed. Aadlite õlul oli kõigi kaitsmine. Aadel jaotus kaheks suuremaks osaks: kõrgaadel ja alamaadel. Kõrgaadlisse kuulusid koos kuningaga ka suurfeodaalid: hertsogid, parunid ja krahvid. Alamaadlisse kuulusid peamiselt rüütlid. Inglismaal nimetati kõrgaadleid lordideks ja alamaadleid gentrydeks, Hispaanias olid grandid ja hidalgod, Saksamaal Herrid ja Ritterid, Prantsusmaal baronid ja chevolierid. Varakeskajal tekkis veel üks kiht, kuhu kuulusid mittevabad kuningat teenivad mehed ja neid nimetati ministeriaalideks. Ülesanded Nagu eelnevalt mainitud, siis aadlike peamiseks ülesandeks oli kõigi kaitsmine. Nad tegelesid veel kohtumõistmisega. Sageli usaldasid aadlid seda tegevust oma asemikele, kui see puututas talupoeg...

Ajalugu → Ajalugu
19 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Kasvatus- kunst või teadus?

Kuid kas kasvatus on pigem kunst või teadus? Selleks, et kasvatada mingit isiksust ehk karakterit, peame arvesse võtma tema individuaalseid iseärasusi. Lapsel on teatud impulsid, instinktid nagu sotsiaalne tung, enesealalhoiu-tung, tegevustung, mis on iga inimlapse puhul loomulk nähtus. Need on lapse loomupärased tundmused ja alles hiljem arenevad intelligendiga seotud jõud nagu otsustusvõime, tahtetugevus ja peenetundelisus, kuid mil tasemel nad arenevad, see kõik sõltubki kasvatusest. Lapse kasvatamiseks positiivses suunas on meil vaja tundma õppida tema iseärasusi. Tavaliselt saab lapse mingeid omadusi muuta, arendada neid kasvatuslike harjutuste ja erinevate situatsioonidega, kuid selle üks eripärasusi on see, et väga tugevaid kaldeid ei saa pelgalt kasvatuslike meetoditega muuta või siis parandada. Siin võib isiksuse kasvatamist nimetada pigem kunstiks, kuna ,,meistriteose" materjal on erinev, seega olenemata kasvatuse

Pedagoogika → Pedagoogika alused
39 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Rüütlid

E. VILDE NIM. JUURU GÜMNAASIUM Kertu Roosla 10. klass RÜÜTLID Referaat Juhendaja: Ene Holsting Juuru 2009 SISUKORD SISSEJUHATUS....................................................................................................................3 1. RÜÜTLISEISUS................................................................................................................4 2. RÜÜTLITE KASVATUS...........................................................................5 3. RÜÜTLITURVISED..........................................................................................................6 3.1. Jalaturvised.................................................................................................................6 3.2. Kürass..........................................................................................................

Ajalugu → Ajalugu
64 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Aadliseisus

Keskaja kristlik usk käsitles kõiki võrdsetena, hoolimata sellest toimusid ühiskonnas kihistumised. Üheks nendest oli aadliseisus. Aadlikud olid vabad mehed, keda ühendasid omavahel vasalliteedisidemed. Feodaalne läänipüramiid koosneski enamasti aadlikest alustatdes kuningast ja lõpetades väike vasallidega. Vastavalt kohale feodaalses hierahias jaotus aadel kaheks suuremaks osaks : kõrgaadel ja alamaadel. Kõrgaadlike hulka kuulusid : hertsogid, parunid ja krahvid ja alamaadlike hulka põhiliselt rüütlid. Varakeskajal tekkis veel lisakiht kuningatet teenivatest mitteavabadest meestest ­ ministeriaalid ­ kes hiljem kuulusid ka aadlike hulka. Üheks aadliku ülesandeks rahuajal oli kohtumõistmine. Talupoegade üle kohtupidamise usaldas aadlik tihti oma asendajale, kui oli tegu kõrgema astme kohtuga, näiteks senjööri või Inglismaal krahvkonna kohtus tuli aadlik ka ise kohale. Aadlikukultuur etendas tähtsat rolli kogu keskaegses kultuuris ­ teis...

Ajalugu → Ajalugu
16 allalaadimist
thumbnail
9
pdf

Põllumajandus Ungaris

Põllumajandus Ungaris Grete Põdra ja Igor Smirnov Põllumajandus Selles piirkonnas on tegemist kaubandusliku põllumajandusega. Ungaris on põhiliselt intensiivne põllumajandus va pustas, seal on ekstensiivne. Ungaris on arenenud nii taime - kui ka loomakasvatus. Taime-ja loomakasvatus Esimesteks põhiharudeks on teravilja, köögivilja ja puuvilja kasvatamine. Peamisteks põllukultuurideks on teraviljadest mais, nisu ja rukis ning köögiviljadest suhkrupeet ja kartul. Soojad suved ja pehmed talved võimaldavad Ungaris kasvatada paprikat. Veini valmistamiseks kasvatatakse ka viinamarju. Loomakasvatuses on esikohal liha ja munatootmine, piimakarja- ja lambakasvatus on teisejärgulised. Suuri alasid Ungari tasandikel kasutatakse sigade ja veiste kasvatamiseks. Ungari metsadest pärit loom http://mw2.google.com/mw-panoramio/photos/medium/100281212.jpg Maakasutus Tervest Ungari maakasutusest on põllumaa all 51% ja rohumaast 12%. Põllumajandusl...

Geograafia → Geograafia
34 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Kehaline kasvatus kui stressi maandaja

Sissejuhatus Kui rääkida kehalisest kasvatusest stressimaandajana, siis käib see väide üldiselt vaid poiste kehalise kasvatuse tunni kohta. Tüdrukutele ei ole see tund just väga tihti sugugi meeldivaks suudetud luua. Poisse kuuleb väga harva kurtmas tülgastava ja depresseeriva kehalise kasvatuse tunni suhtes. Kindlasti leidub ka mõni poiss, kes arvab, et see tund killustab ta maailma, kuid leian, et võrreldes enamuse tüdrukute meelehärmi puhul on need mõned poisid kui paar nõela suures heinakuhjas.

Sport → Kehaline kasvatus
82 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Elämä kylmän sodan aikana Virossa

Elämä kylmän sodan aikana 1947-1991 Virossa (kirjoitettu haastattelun vastausten perusteella) Haastattelin minun isää ja äitiä. Isäni on syntynyt vuonna 1965 ja hän kertoo vuosista 1970 ­ 1991. Äitini syntyi vuonna 1969 ja hän kertoo vuosista 1975 -1991 (Viro Neuvostoliiton alla). 1947- 1991 Virossa ei ollut omaa järjestelmää, eikä mitään omaa. Maa oli täysin Neuvostoliiton hallituksen alla. Neuvostoliitto järjesti kaikkia maan asioita. Silloin kaikki kävivät töissä, mutta rahaa maksettiin niin vähän, että sitä ei jäänut koskaan yli, siksi kaikki ihmiset olivät iloisia jo pienistä asioista. Kasvatus: Lasten kasvatus muistuti nykyaikaista armeijaa. Lasten oli pakko käydä päiväkodissa. Kaikkia ongelmia lasten kanssa ratkaisettiin pelottamisella, esimmerkiksi aikuiset pelottivat pieniä lapsia, että ne eivät pääsee kotiin, jos he eivät syö kaikkea, mitä on lautasella. Päiväkodissä oli pakko opettella runoa ...

Keeled → Soome keel
2 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Väärtushinnangud - pere

Inimeste väärtushinnangud erinevad suurel määral ning sõltuvad enamasti kasvatusest. Vanasti õpetasid vanemad lastele, kuidas käituda teatud olukorras, mis on õige, mis on vale. Tähtsaks peeti eelkõige perekonda ning austust vanemate vastu. Kahjuks või õnneks elame kiiresti arenevas ühiskonnas, kus muutuvad ka inimeste väärtushinnangud. Lugupidamine ja austus vanemate vastu on väärtushinnang, mida ei tohiks kõigutada ei kiiresti arenev ühiskond, raha ega kuulsus. Kui väikestelt lastelt küsida, kelleks nad tahavad

Eesti keel → Eesti keel
127 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Kes on selles süüdi kuidas tänapäeva noored käituvad?

suitseta. Vanemad on talle alati olemas ning ta saab kogu aeg nende poole pöörduda, kui on abi vaja. Sellises peres, kus lapsevanematel on täiesti ükskõik, millega nende laps tegeleb, kasvavad probleemsed lapsed, sest neil puudub kasvatus. Nad peavad ilma vanemateta ülesse kasvama ja enamjaolt satuvad halvale teele. Just sellistest noortest kasvavadki need, kes suitsetavad, joovad, sünnitavad noorelt ja sooritavad mõrvu. Minu arvates pole süüdi laps, vaid kõik saab alguse siiski kasvatusest ja vanematest. Ulakal lapsel hakkavad järgmisena kujunema sõbrad, kelle pärast tal võibki tekkida edaspidi probleemid. Kõik probleemid saavad alguse kodust. Kui vanemad ei hooli oma lastest, siis tal tekivad halvad sõbrad, kes võivad viia inimese halvale teele ning on samamoodi probleemsed. Vanematel peaks olema rohkem aega oma lastele ja pühenduma täielikult neile, siis minu arvates oleks vähem mõrvu ja noori emasid. Kõik oskavad lapsi teha, kuid neid kasvatada on

Eesti keel → Eesti keel
5 allalaadimist
thumbnail
6
pptx

Rousseau

edu on soodustanud kõlbluse paranemist?". Vastupidiselt tollal levinud arvamusele leidis Rousseau, et kultuuri edenemisega on kaasnenud kõlbluse langus ja temalt on pärit lause ,,Tagasi loodusesse!" Rousseau poliitiline ideaal oli rahvavõim. Tema meelest pidi kõiki riigiasju arutama rahvakoosolekul, kuid see oli mõeldav vaid väikeste riikide puhul. Peateosed: "Arutlus inimestevahelise ebavõrdsuse allikatest ja alustest. 1754 Uus Heloise, 1761Emile ehk kasvatusest, 1762 Ühiskondlikust lepingust, 1762 Üksildase uitaja mõtisklused, 1776-1778 Pihtimused, 1782-1789 Rousseau ilukirjanduslikud teosed on välja kasvanud tema filosoofilistest seisukohtadest. Oma teostes ründas ta ka klassitsismi, nõudes sellelt rohkem elutõde. "Emilie ehk Kasvatusest" teose kokkuvõte ja lähem tutvustus .

Kirjandus → Kirjandus
36 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Lapsekeskne kasvatus

TLÜ HAAPSALU KOLLEDZ Liisa Hansen LAPSEKESKNE KASVATUS Juhani hytonen ISESEISEV TÖÖ KIRJANDUSEGA Haapsalu 2012 1.Sisukord 1. Sisukord 2. Lapsekeskse kasvatuse määratlus 3. J.J. Rousseau arusaam kasvatusest. Rousseau kriitika 4. J. Dewey kasvatusteooria. Kriitika 5. C. Freinet arusaam kasvatusest. Hinnang sellele kasvatusvaatele 6. Salo arusaam üldõpetusest 7. S. Neill ja tema vabakasvatuse mõiste 8. Plowdeni komitee teooria, selle kriitika 9. Kognitiivne õppimiskäsitlus 10. Ameerika koolide avatud kasvatus 11. Antipedagoogika peamised argumendid ja nende kriitika 12. Koolikohustuse kriitika. Illich versus Dearden 13. Tänapäeva lapsekeskse pedagoogika lähtekohad 14. Klasside õpetus Soome koolis 15. Kokkuvõttev hinnang

Kategooriata → Õpetaja koolis ja ühiskonnas
81 allalaadimist
thumbnail
2
doc

"Sissejuhatus kasvatusteadusse"

,,Sissejuhatus kasvatusteadusse" Autorid: Sirrka Hirsjärvi, Jouko Huttunen Tõlkija Meri-Liis Laherand AS Medicina, 2005 Tallinn Raamat on mõeldud kasvatusteaduse aluste õpikuks. Autorite taotlus oli visandada ülevaatlik pilt kasvatusest ja õpetusest ning neid uurivast teadusest. Raamatus vaadeldakse teadust, mille nimi on kasvatusteadus, otsitakse selle tunnusjooni ja uurimisobjekte. Teose ülesehitus on selline. Esimene tükk on sissejuhatus, kus on antud teose kirjeldus, ülevaade sisust. Püstitatud eesmärk on laiendada traditsiooonilist kasvatusteaduse vaatlusala. Teises peatükis tutvustatakse kasvatuse lähtekohti ja põhimõisteid. Peatükk on mahukas ning sisaldab paljusid alapeatükke

Filosoofia → Kasvatusteadus ja...
210 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Valgustus

noore neiu ja tema koduõpetaja suhtest. Neiu isa saab suhtest teada, tõukab Julied ja neiu kaotab lapse, abiellub rikka aadlikuga, kes isale meeldis. Abielus on Julie truu, kuid õnnetu, õpetaja õpetab abielus sündinud lapsi. Julie sureb, kana päästis oma lapse uppumisest. Ülistatakse inimese vabadust valida endale partnerit, arvestamata seisust, loomuliku kire vastu ei tohiks seista. ,,Emile ehk kasvatusest" on pedagoogiline romaan täiusliku mõistliku inimese kasvatusest. Põhiosa räägib nooruki kasvatusest, hiljem lühidalt ka naise karvatusest. Oli tol ajal sokeeriv kuna suhtuti leigelt usuõpetusse, palju uudseid põhimõtteid, oluliseni oli õppida tundma loodust, headust. 4. Defoe (Inglise) arvates oli ühiskonnas kõrgeim väärtus töö. Rajas robinsonaadi. ,,Robinson Crusoe elu ja kummalised seiklused" põhineb tõsielul, kus mees elas 2 aastat üksikul saarel. Crusoe peab saarel veetma 28 aastat, abiks vaid laevalt päästetud kraam

Kirjandus → Kirjandus
113 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Me liigume hariduses tagasi inimlike põhiväärtuste juurde

Loe saates ,,Plekktrumm" avaldatud arvamust haridusest ja kasvatusest. Seejärel vasta küsimustele teksti järel. ( Ülesande koostamise aluseks on R. Bobõlski ja M. Rossi gümnaasiumi eesti keele töövihik ,,Johannes", kirjastus Koolibri, 2017). Kristi Vinter: me liigume hariduses tagasi inimlike põhiväärtuste juurde ,,Plekktrummi" saatekülaliseks oli kasvatusteadlane Kristi Vinter, kellega vesteldi haridusest ja kasvatusest ning arutleti selle üle, milliseid muutusi vajab tänane kool. Kristi Vinteri sõnul on kasvatusel ja haridusel mõnevõrra erinevad tähendused: ,,Oma mõistust me harime, hariduse võtmes me räägime oskustest, teadmistest ja vilumustest. Aga rääkides kasvatusest, siis oma iseloomu me kasvatame. Kasvatuse kese on see kujunemine ja muutumine inimesena. Kui võtame vastsündinud lapse, kel on

Eesti keel → Meedia ja mõjutamine
3 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Informatsioon filosoofi Jean Jacques Rousseau kohta.

JEAN JACQUES ROUSSEAU (1712-1778) Õpimapp Tartu 2010 SISUKORD JEAN JACQUES ROUSSEAU (1712-1778).......................................................................................................1 SISUKORD............................................................................................................................................................2 ELULUGU.............................................................................................................................................................3 TEOSED ...............................................................................................................................................................4 ESSEE ,,ARUTLUS TEADUSTEST JA KUNSTIDEST" 1750.......................................................................4 ESSEE ,,KUST PÄRINEB INIMESTEVAHELINE EBAVÕRDSUS JA KAS LOODUSSEADUS ANNAB SELLELE ÕIGUSTUSE...

Filosoofia → Filosoofia
84 allalaadimist
thumbnail
4
odt

KUNSTI OLEMUSE LAI MÕISTE

asjades midagi kunstilist ja erilist leida, kuid enamasti tuleb see nähtavale pikemal vaatlemisel. Näiteks ei näinud ma midagi erilist maalis „Mona Lisa“, kuid kui seda vaatama hakata, on näha, kuidas kunstnik on vaena näinud. Minu jaoks on see väga imeltusväärne. Arvan, et osadel inimestel on kaasasündinud kunstianne- nad suudavad kunsti paremini näha, ning neile meeldib seda ise luua. Kunsti äratundmine sõltub aga iga inimese seiskohtadest, huvidest ja ka kasvatusest. Kui inimene on intelligentne ja viisakas, oskab ta ka rohkem asju hinnata ja võibolla näha neis midagi sügavamõttelisemat. Kunst on aastate jooksul väga palju muutunud. Aastaid tagasi oli kunst väga rangelt valvatud, kuid tänapäeval võib kunstiks nimetada Anna-Maria ükskõik mida. Kunstipiirid on väga laiad kui mitte olematud. Tänapäeval läheb kunstnik lavale ka pornograafiat tegema, peaasi, et tähelepanu saada

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
2 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Feminismi põhjenduseks

uuringuid, mida ostavad naised ja mida ostavad mehed poest. Uuringu tulemustest selgus, et mehed ostavad enamasti endale mõeldud kaupu aga naised ostavad rohkem oma perekonnale suunatud kaupu. See näitab, et naised näed maailma laiemalt kui enda nina alt ning ühiskonna elu edendamiseks läheb tarvis ka naiste arvamusi, siis suudetakse kõrgematel positsioonidel tehtavate otsustega mõjutada, heas mõttes, suuremat hulka rahvast. Platon on öelnud: ,,Naised ei tohi kõrvale jääda kasvatusest, teadmistest ega heast haridusest." Kui naised jääksid kõrvale või ilma kasvatusest, teadmistest ja ka heast haridusest, siis oleksid naised n-ö meeste tallaalused, sest inimesed kellel on teadmised ja tasemel haridus on näevad maailma laiemalt ning neil on tavaliselt olemas ka omaarvamus mingi teema kohta ning neid on tunduvalt raskem mõjutada teiste inimeste poolt. Aga kui sul puudub haridus kui ka

Filosoofia → Filosoofia
23 allalaadimist
thumbnail
2
doc

17. ja 18. sajandi ajastud Euroopas

Nad arutavad, kas hing on olemas, kuid ei jõua järeldusele. 4. Jean-Jacques Rousseau, tema elulugu ja "Emile". Eriti naiste kasvatusest; meeste intellektuaalsest ja seksuaalkasvatusest. Rousseau` panus valgustusliikumisse. Päritolult prantslane, , sündis Genfis, protestantlikus perekonnas. Ta isa oli kellassepp. Rousseau lahkus kodust kui ta oli 16. Üsna varakult õnnestus tal pääseda Pariisi kirjanike ja haritlaste ringi. ,,Emile" räägib kasvatusest. Naine peab olema vaba, rõõmsameelne, hea nagu meeski. Naine on loodud mehele meeldima ja temale alistuma. Naine on määratud laste sünnitajaks, laste hooldajaks. Loodud järelel andma ja ülekohut kannatama. Põhimõtteks samaväärilisus, aga mitte sarnasus. Naine on perenaine, ema, abikaasa. Õige naine on perenaine. Ratsionaalne usk on vastuvõetamatu. Meeste kasvatusest on tähtsad looduslikud tunded. Tuleb võimalikult palju oma kätega teha

Kirjandus → Kirjandus
38 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Eaperioodide iseloomustus

Eaperioodid: Imikuiga Esimene eaperiood on imikuiga. See algab sünniga ning lõpeb siis kui imik saab aastaseks. Sellel ajal toimub lapse intensiivne areng ja kasvamine. Oluline on füüsiline ja motoorne areng, mis loovad aluse edasiseks tunnetuslikuks ja sotsiaalseks arenguks. Esimene kokkupuude välismaailmaga ning oluline on, et see oleks positiivne. (J. Uljas, T. Rhumberg ,,Psühholoogia", 2002). Kiire kasvamise pärast on ainevahetus ja seedeelundite koormus suur. Imik on vastuvõtlik haigustele ja põeb neid raskelt. (,,ENE", 1988) Maimikuiga Teine eaperiood on maimikuiga. See kestab esimesest eluaastast kuni kolmandani. Maimikueas õpitakse iseseisvust ja seda, kuidas oma tahet läbi suruda-laps tahab olla sõltumatu. Areneb intensiivselt silma ja käe koostöö. Omandatakse liikumisoskus. (J. Uljas, T. Rhumberg Psühholoogia, 2002). Ka maimikueas on lapse kasv ja vaimne areng kiire, aga aeglasem kui imikueas. Paraneb liigutuste koordi...

Bioloogia → Bioloogia
45 allalaadimist
thumbnail
5
odt

Kasvatuse võim ja võimetus ( kokkuvõte)

Kasvatuse võim ja võimetus Tiiu Kuurme Kokkuvõte Autor on koondanud valitud esseed kasvatusest ühiste kaante vahele. Artiklid on kirjutatud mitmete aastate jooksul, kus autor püüab lahti seletada ilminguid millega ta on kohtunud kasvatuse maailmas ringi rännates ja ajaliselt sattus see kiirete muutumiste Eestisse, kus leidus palju imestusväärset. Juttu tuleb valdkondadest, mis kuuluvad traditsioonilisse üldkasvatusteadusesse: juurdlemine kasvatusteaduse ja seda uuriva teaduse olemuse üle, lapsepõlv sotsiaalkultuurilises vaateviisis,

Filosoofia → Kasvatusteadus ja...
178 allalaadimist
thumbnail
1
txt

Kuidas vältida koolis kiusamist?

Koolivgivald esineb pea igas koolis ja see on alati olnud suur probleem. Selle vltimiseks tuleks vanematel lastele selgeks teha, kuidas vgivallatult kituda ja et kiki probleeme saab ka snadega lahendada. Kui noorukil on tsised probleemid agressiivsusega, siis tuleks tal minna pshholoogi juurde vi jagada seda muret oma lhedastega. Kindlasti peaks ohver rkima vanematele, pedagoogile vi mnele lhedasele koolis kiusamisest. Eelkige tuleks lapsevanematel tegeleda oma lapsega snnist saati, sest kasvatusest oleneb palju nooruki tulevik ning kontrollida, kas tal on koolis kik korras.

Eesti keel → Eesti keel
38 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Bacon. Novum Organum

41. Inimmõistuses on palju sellist, mis takistab tunnetamist, moonutades seda nagu kõverpeegel moonutab kujutist. Seepärast tulebki eelkõige uurida, millised on need inimmõistuse iidolid, mis moonutavad meie taju ning takistavad maailma tunnetamist. Bruno Meder, 120636IAPB13, Filosoofia kodutöö nr 3 25.10.2012 / 10:00 42. Koopaiidolid on iga inimese jaoks individuaalsed ning tingitud kasvatusest, eluviisist ja isegi juhuslikest sündmustest, mis elus on aset leidnud. 43. Turuiidolid on tingitud sellest, et inimesed kasutavad suheldes ja arutledes väljendeid, mille tähendus on ebatäpne või millel pole üldse tähendust. 44. Teatri-iidolid ilmnevad selles, et uskuma hakatakse sellesse, millesse on meeldivam uskuda, ning ei tunta enam huvi asjade tegeliku seisu vastu. 45. Oma omapära tõttu omistab inimene asjadele valesid tunnuseid. 46

Filosoofia → Filosoofia
56 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Hirsjärvi, Huttunen. Sissejuhatus kasvatusteadusse

SISSEJUHATUS KASVATUSTEADUSSE SIRKKA HIRSJÄRVI JOUKO HUTTUNEN See teos on mõeldud kasvatusteaduste aluste õpikuks. Autorite taotlus oli visandada ülevaatlik pilt kasvatusest ja õpetusest ning neid uurivast teadusest. Raamatus vaadeldakse teadust, mille nimi on kasvatusteadus, otsitakse selle tunnusjooni ja uurimisobjekte. KASVATUST PUUDUTAVA MÕTLEMISE JA TEADMUSE OLEMUS Kasvatust puudutav argimõtlemine Teaduslikud teadmised ja teaduse tunnused Inimese argimõtlemise ja teadmiste lähtekohaks on tema isiklikud kogemused. Oluline allikas on vanemate ja laste igapäevane suhtlemine. Perekonnas toimuvat kasvatust suunavad harjumused ja traditsioonid, mida tihti järgitakse ka pimesi ning ei kaaluta eri võimalusi.inimesed selgitavad, tõlgendavad olukordi erinevalt- vahendavad üksteisele. Kogemusi luues ja uut infot kasutades kujundatakse kindlaid arusaamu...

Pedagoogika → Sissejuhatus...
294 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Jean Jaques Rousseau - filosoofi eluloo kokkuvõte

Jean Jacques Rousseau (17121778) Meeldejääv elust Teosed · Sündis (ja elas kuni 16-aastaseni) · ,,Kas teaduste ja kunstide edu on Genfis, hiljem kolis Pariisi. Ema suri soodustanud kõlbluse paranemist?" sünnitusel, isa jättis maha. · "Üksildase uitaja mõtisklused; · Pöördus katoliiklusesse, rikka Arutlus teadustest ja kunstidest" sveitslanna soosik, kelle toetusel saab · "Ühiskondlikust lepingust ehk haridust ja õpib muusikat. Riigiõiguse põhiprintsiibid" · Proovis erinevaid ameteid · "Emile ehk kasvatusest" (maksuametnik, preester, muusik), kuid ükski ei sobinud. · Süüdistati barbarismi edendamises ja igasuguse progressi vastasuses. · Reisis palju, pü...

Kirjandus → Kirjandus
75 allalaadimist
thumbnail
52
ppt

Isiksus

poliitilistes süsteemides, ning tänase päevani on nende väärtustes ja hoiakutes täheldatavad olulised erinevused. Samas, "osside" ja "wesside" isiksuseprofiilid leiti olevat peaaegu identsed! Keskkonna mõju Mitte keskkond ei kujunda inimest, vaid inimene valib vastavalt seadumustele endale keskkonna, mis nende seadumustega kõige paremini sobib. Ja kui see keskkond inimesele ei sobi, siis ta üritab muuta seda endale sobivaks! Kasvatusest ei pea loobuma! Ainult kõige üldisemad seadumused on kasvatuse suhtes paindumatud. See, kas laps omandab korraliku hariduse, kas tal kujunevad välja eluks tarvilikud harjumused, kuidas ta õpib lahendama kriitilisi olukordi, millised on tema huvid ja väärtused, sõltub endiselt väga suurel määral kodusest kasvatusest ja eeskujudest. Kuigi me ei suuda teha introverdist ekstraverti ja ekstraverdist introverti,

Psühholoogia → Psühholoogia
14 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Mänguline tegevus ja arendavad mänguasjad

Kujundamist selles vanuses vajavad uued oskused: kokkulepete sõlmimine, neist kinni pidamine, oma kavatsuste selgitamine jne. Koosmängu kujundatakse esialgu laste tuttavate mängude kaudu. Materjali saavad lapsed nii otseselt (õppekäigud) kui ka vahendatult (lastekirjandus). Oluline on, et kuuldu, nähtu ja kogetu jõuaks mängudesse. Laps, kes ei ole lapsepõlves mänginud, pole läbinud ka sotsiaalse elu algkooli ning tal on täiskasvanuna raskusi inimestevaheliste suhete 1 Koolieelsest kasvatusest lasteasutuses. Valgus, 1974, lk 38-42. mõistmisel, hoidmisel ning loomisel. Seega pole tähtis see, mida laps mängib, vaid see et ta mängiks. Lauamängud õpetavad lapsi kaotama ja võitma, ent arendavad ka püsivust, kannatlikkust ja oskust suhelda. Lauamäng teeb lapsele selgeks reeglite vajalikkuse, kuna muidu lihtsalt ei saa mängida. Kuidas toetada: jälgi ise reegleid ja jälgi nende täitmist! Ka väiksema mängija puhul ei

Pedagoogika → Pedagoogika
11 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Kooli ajalugu ja tänapäev

· VÕIMLEMINE PALESTRAS ­ õpetas paidotribes elegantset kehahoidu ja kõnnakut, tantsimist. Gümnasion (gymnos ­ kr. k. alasti) · Andis kõrgemat üldharidust, mida nimetati enkyklios paideia. · Õpetati: grammatikat (keele- ja kirjandusõpetus), retoorikat (kõnekunst), võimlemist jt. Seitsme vaba kunsti ained Efeebiteenistus · Vanuses 18-20 · Sõjaline ettevalmistus Homoseksuaalne armastus kui osa Kreeka kasvatusest · Loomulik osa aristokraatliku helleni kasvatusest ­ noor ülik sai õpetust vanemalt mehelt · Antiiktraditsioon seob meestevahelist armastust eelkõige julguse ja vapruse edasiandmisega · Seotud meheliku alge liialdamisega Kreeka kultuuris (naiste meeste eraldatus, isaduse aseaine) Sparta kasvatus · Kasvatuse eesmärk: füüsiliselt tugev ja terve inimene, kes oskas alluda distsipliinile. · Vastsündinud läbisid ülevaatuse (eugeenika test ­ eugenes ­ kr.k. puhtatõuline).

Pedagoogika → Pedagoogika
14 allalaadimist
thumbnail
9
ppt

Riis, riisi kasvatamine ja sordid

Riis Merike Mere M-10 Miks ma valisin selle teema ? · Valisin selle teema kuna söön vähe riisi ·Tahtsin teada riis kasvatusest ·Kasutamine Lühike kokkuvõte referaadist Riisi ajalugu Kultuurriisi botaanilised tunnused ja kultursordid Riisi kastuamine Maailma riisitoodang Kasutamine Ideid riisi valmistamiseks Riisi sordid Mis on riis ? Riis on kõrreliste sugukonda kuuluvate taimede perekond. Riisi kasvatatakse üle maailma kultuurtaimena ning ta on inimkonna jaoks väga tähtis teravili. Riisi kasvatamine Riisi kasvatatakse kõikides maailmajagudes, troopilises ja lähistroopilises kliimavöötmes

Toit → Toitumisõpetus
22 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Pedagoogiline psühholoogia põhikoolis - kordamine eksamiks

Mälu protsessideks on meeldejätmine,säilitamine ning meenutamine. Töömälu on ruum, kus hoitakse ja töödeldakse nii välismaailmast kuu ka pikaajalisest mälust pärit infot, et kasutada seda arutlemisel, probleemide lahendamisel jm. Pikaajaline mälu hoitakse infot pikka aega, selle maht on väga suur. Mälu areneb selle baasil, mis on isiklikult tähtis ja tähenduslik. Semantiline mälu sisaldab faktiteadmisi, mõitseid, üldprintsiipe ja nende vahelisi seoseid. Episoodilises mälus on isiklikud mälestused- lapsepõlvesündmused,jutuajamised sõpradega, isiklikult oluline info. Protseduuruline mälu : säilitatakse infot sellest,kuidas midagi teha Känkimine (ingl chunking) on informatsiooni kokkupakkimine, mille käigus organiseeritakse materjal ümber lihtsmateks tuttavateks ühikuteks. Mäluvõtted Nimetatakse tahtlikke tegevusi, mille kasutamise tulemusel meeldejätmine paraneb ning meenutamine on edukam. Tunnetusprotsessideks ehk kognitiivseteks protses...

Psühholoogia → Psühholoogia
31 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Arutlus: Kes kasvatab põhikooli õpilast- kool või kodu?

suuresti ka eelnevalt kodus selgeks tehtud arusaamadest. Tihti usaldavad lapsed koolikaaslasi rohkem kui oma vanemaid ning probleemide lahendamiseks küsitakse nõu sõpradelt. Seega pole koolist saadav kasvatus sihiteadlik, kuid toimub sellegipoolest. Kokkuvõteks arvan ma, et põhikooli last kasvatab eelkõige kodu ja vanemad. Kooli astudes on neil mingid vaated ja arvamused juba olemas. See aga, kas õpetajad ja koolikaaslased lapse arusaami muuta suudavad, oleneb kodusest kasvatusest. Kodus selgeks tehtud käitumisnormid ja arusaamad on kasvatuse aluseks.

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
9 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Pere ja Inimsuhted

Näiteks võin tuua sõbrad ja sõbrannad. On neid kes lähevad ja tulevad, jätavad jälje, kuid lõppkokkuvõttes ei olegi oluline et nendega enam ei suhtle. Kuid on neid kes jäävad, aastaid hiljem ja kõik on ikka sama, suhtlete sama tihti ja alati on midagi millest rääkida, olgu see nii tühine kui ta on. Perekonnasisestest suhetest rääkisin juba eelnevalt, nad on lihtsalt perekonniti väga erinevad, oleneb kasvatusest. Tööalased suhted käivad koos karjääriredeliga. Kindlasti kui võtad vastu uue töökoha siis leidub seal inimesi kes sulle meeldivad ja kes absoluutselt ei meeldi. Kuid alati tuleb jääda viisakaks, ükskõik kas isik meeldib sulle või ei.

Inimeseõpetus → Perekonnaõpetus
7 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Kirjandusvoolud - Kogu info renessansi kohta

Keskaeg: 5.-15.saj - suur rahvasteränne - filosoofia tugines usule - ristiusk Roomas ametlikuks - "Jumal on harmoonia ja inimene peab alluma, ei võrdsusta end temaga. - inimest talutati kui last - kloostri-, rüütli-, linnakirjandus. allegooriline romaan - inimese eesmärk: täiustada vaimu - haridus ja filos. tasemel (lad.kl) - ehituses ja arhitekt. kõrge tase - käsitöö areng, esimesed ülikoolid - kunstis gooti ja romaani stiil - loodi palju eeposeid (ajalool. mahukas jutust. teos värs.) - "rebase- ja roosiromaanid" TEOSED: Gilgames (3eKr, sumeri) Ilias (6.saj eKr, Vana-Kreeka) Beowulf (anglosaksi) Rolandi laul (prantsuse) Mahabharata (1eKr, india) Renessanss(taassünd) 14.-16.saj - varem keskuseks usk, nüüd inimene - antiikkultuuri taassünd - suurem ilmalikkus - individualism (tasakaalus keha, vaim, mõistus, tunded) - humanism (vaade inimese vaatevinklist) TEOSED: Dante Alighieri "Jumalik komöödia", "Uus elu" Petrarca - sonetid Giovanni...

Kirjandus → Kirjandus
25 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Mis on barokk ja klassitsism? Nende võrdlus

· Mis on barokk ja klassitsism? Võrdle neid omavahel (erinevused-sarnasused)? Tunnus BAROKK KLASSITSISM Aeg, 17.sajand 17.sajand Koht Itaalia, Hispaania Prantsusmaa kirjandusliigid Komöödia Komöödia tragöödia Tragöödia eepos aforismid tunnused 1. Metafoorsus, allegooria, 1. Kord ja korrapärasus sümbolid 2. Otsekohesus 2. Vastandid, kontrastid 3. Mõistus, ratsionaalsus 3. Maise elu tühisus 4. Aja-, koha-, ja ...

Kirjandus → Kirjandus
71 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Kooli ajalugu: kordamisküsimuste vastused

Pedagoogika alused Kooli ajalugu Karmen Trasberg Kordamisküsimused kirjalikuks arvestustööks: 1. Kooli ja kasvatuse ajaloo allikad. 2. Hariduse eesmärgid ja korraldus Antiik-Kreekas. 3. Seisusliku hariduse olemus keskajal. 4. Reformatsiooni panus pedagoogika ajalukku. 5. Lapsekeskse pedagoogika lähtekohad (peamised esindajad ja nende ideed). 6. Võrdleva koolikorralduse aine ja allikad (peamised uuringud ja neid teostavad organisatsioonid). 7. Tendentsid kaasaegse koolikorralduse arengus koos näidetega Eesti (või muu riigi) hariduses. 1) Maailmapedagoogika klassika: 1. Comenius ,,Suur didaktika" Kuidas õpetada nii, et see oleks õpilasele kõige efektiivsem 2. Rousseau ,,Emile e. Kasvatusest" revolutsioonilised ideed tolle aja kontekstis. Eesmärk kasvatada loomulikku last.Laps peab maitsma oma lapse...

Pedagoogika → Pedagoogika alused
145 allalaadimist
thumbnail
1
docx

VÄÄRTUSED MIDA HINDAME

VÄÄRTUSED MIDA HINDAME Lugupeetud õpetaja ja kursusekaaslased! Täna räägin teile tähtsast teemast nagu on seda väärtused. Nii minul, kui Teil on teatud väärtushinnangud. Need on väljakujunenud aastate jooksul ja sõltuvad palju meie kasvatusest, elukogemustest, keskkonnast, kus viibime, ühiskonna survest jne. Me areneme erinevas tempos, meie õppetunnid siin elus on erinevad ja sellest lähtuvalt ei saa ega peagi olema need väärtushinnangud kõigil sarnased. Kes väärtustab materiaalseid väärtuseid, kes vaimseid kogemusi, kes haridust, kes sootuks vabadust. Meile on õpetatud, et oma esivanemaid tuleb austada. Olen sellega täiesti nõus. Kuidas aga

Eesti keel → Eesti keel
19 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Luksushotell ja minu arusaam sellest

Luksushotellid ja minu arusaam nendest Kindel on see, et luksus ja prestiiz müüvad, kuid tänases maailmas ei ole luksusel enam kindlat definitsiooni. Arusaamine luksusest sõltub inimese rahvusest, kasvatusest, haridustasemest ja paljudest teistest faktoritest. Mõne jaoks on luksuslik reisimine see, kui käiakse glamuursetes sihtkohtades, mis on parasjagu moodsad ja trendikad. Minu arvates on luksuslik reisimine see, kui ööbitakse viie tärni hotellis, kus on olemas kõik mugavused, toad on luksuslikud ning teenindus on väga heal tasemel. Luksushotell on hotell, millele on kehtestatud 121 miinimumnõuet ning tärnide saamiseks on vaja saada kokku minimaalselt 570 punkti

Turism → Turismimajanduse alused
39 allalaadimist
thumbnail
2
doc

KODANIKUST ALGAB RIIK

Riik saab alguse Eesti Vabariigi kodanikust. Kodanik on isik, kellel on vastava riigi kodakondsus. Kodakondsus on õiguslik side inimese ning riigi vahel. Kodanikel on eeliseid, õiguseid ja ka kohustused oma riigi ees ning ka vastupidi. Põhiseaduse paragrahv 1 alusel on Eesti Vabariigi kõrgeima võimu kandjaks rahvas. Mis aga päriselt tähendab, et kodanikust algab riik? Heaks kodanikuks ei sünnita vaid kodanikuks kasvatakse. Inimese kodanikuks saamine saab alguse kodusest kasvatusest. Sealt edasi lasteaias ja koolis. Minu arvates on riigi püsima jäämiseks vajalik see, et igal kodanik tunneks huvi oma riigi ajaloo ja kultuuri vastu. Meile on antud võimalus õppida koolis emakeeles, Eesti ajalugu ja kultuuri, noored peaksid selle üle uhked olema ja sellest kõik võtma. Kuna praegused noored kodanikud on riigi tuleviku mõjutajad ja kultuuri ning kommete edasiviijad. Kodanik on kodaniku ühenduse kandev jõud. See tähendab, et inimene huvitub

Ühiskond → Ühiskond
5 allalaadimist
thumbnail
2
docx

USK - valikuvõimalus või paratamatus?

Võib oletada, et usk tekkis inimeste püüdlusest seletada asju, mida tolle aja vahenditega tõeselt seletada ei saanud. Võttes seda kui alust ja fakti, tekib aga järgmine küsimus – kuidas on jäänud erinevad usud tänapäevani püsima? Teoretiseerides küsimuse üle, kuidas usk läbi sajandite püsima on jäänud, võib öelda, et arvuliselt ülekaalukatel juhtudel kannavad vanemad enda uskumusi ja tõekspidamisi endi lastele edasi. Seega sõltub lapse usk või mitteusk vanemate kasvatusest. Vanemad ning keskkond panevad paika lapse moraalid ja tõekspidamised, võttes tihti lapselt endalt valikuvõimaluse ära. Alles täiskasvanuks saades võib inimene vastavalt enda kogemustele, õpitule ja kuuldule usku vahetada. Küll aga on tihtipeale selleks hetkeks vanematepoolne usk nii kinnistunud, et taoline olukord leiab aset harva. Järeldades eeltoodud käsitlusest väidan, et igaüks meist sünnib siia maailma ateistina enne, kui neile sisendatakse mingi usk või mõtteviis

Filosoofia → Filosoofia
9 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Laps - Kodu Peegel ,,Õnnelind flamingo"

ning kõik jäid endale kindlaks, et nende laps pole midagi teinud. Ka Vahur arvas, et ta pole midagi valesti teinud, ning lootis jälle vanemate abile. Kui laps ei saa juba noores eas aru, et igal teol on tagajärg, ei tea ta seda ka vanemas eas ning võib teha rumalaid otsuseid, mis ta tuleviku ära rikuvad. Raimond Kaugveri 1980- ndate menuromaani „Meie pole süüdi“ filmivariant „Õnnelind flamingo“ on puhas näide sellest, mis võib saada lapsest, kellele jääb kodusest kasvatusest ja tähelepanust vajaka ning, kes ei tee vahet heal ja halval. Laps käitub nii, nagu ta on harjunud, ning nagu vanemad on tal lubanud. Noorte esimesed eeskujud on ema ja isa ning seepärast peab paika teada-tuntud tõve, et laps on kodu peegel.

Kirjandus → Kirjandus
16 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Kiusajast ohvrini on lühike samm

Kiusajast ohvrini on lühike samm Katrin Karu IIKU Koolikiusamine on hetkel ülemaailma väga aktuaalne teema, ning on loodud palju ühinguid, et seda ennetada ning takistada. Iga inimene on vast kokku puutunud koolivägivallaga, kas siis vaimse või lausa füüsilise kiusamisega, olles ise kas kiusaja, kiusaja ohver või pealtvaataja rollis. Kõige rohkem tekitab mulle muret koolikiusamine põhikoolis, sest astudes põhikooli saame aluse oma teadmiste pagasile, mille omandame kogu oma elu jooksul ning õpime, mis on õige ning mis on väär. Jah, ka lasteaias hakkame ehitama alustalasid oma käitumisele, õpime teistega suhtlemist ning muid komeid kuid põhikoolis olev laps peaks veidi rohkem teadvustama endale seda, kuidas käituda teiste inimsetega tolerantselt. Kui vaid saaks juba esimesse klassi astudes rõhutama eetikat, usun et see muudaks palju. Kuid ometigi tehakse üsna palju selle heaks, et laps...

Kirjandus → Kirjandus
2 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Eelkoolipedagoogika

-Töötas välja oma mängupedagoogika. Ta leidis, et inimese kujunemine lapseeast algab läbi mängu. -Leidis, et lasteaias peaks olema võimalik mängida: liikumismänge ettekujutamismänge matkimismänge kõndimis- ja jooksumänge tähe- ja lillemänge Carl Heinrich Niggol (1851-1927) -Võib pidada eelkoolipedagoogika rajajaks. Ta arendas edasi Fröbeli ideid ning tutvustas laialdaselt Montessori mõtteid (1921 raamatu ,,Fröbel ja Montessori") -"Kasvatuse radadelt", esimene osa kasvatusest ja kasvataja omadustest ning teine osa kirjeldab õpetust lasteaia tööst. Johannes Käis (1885-1950) -Töötas välja algõpetuse metoodika alused, üldõpetuse ja koduloo printsiibid, loodusõpetuse metoodika ja vaatlusõpetuse alused. Tema üldõpetuse, koduloo ja loodusõpetuse käsitluse põhimõtted on kaasajal lasteasutustes rakendatavad ja viidatud ka Koolieelse Lasteasutuse riiklikus õppekavas (2008), kus on nimetatud üldõpetust ühe õppe- ja kasvatusprotsessina.

Pedagoogika → Eelkoolipedagoogika
60 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Arvamuslugu (Tasakaalustatud toitumine)

Tasakaalustatud toitumine "Me oleme tõepoolest see, mida sööme. Toit pole üksnes kütus, vaid on osa kultuurist, tervisest ja kasvatusest. Lisaks on toit oluline ehitusmaterjal meie füüsilise keha pideval taastamisel. Lapsepõlves tehtud toiduvalikud määravad meie edasiste eluaastate tervise ning seega ka elukvaliteedi," on öelnud esileedi Evelin Ilves. Lapse toitumisharjumused saavad alguse kodust. Vanemad on lastele eeskujuks ja kui peres süüakse enamasti ebatervislikult, siis võib lapsele jääda arusaam, et nii ongi õige. Noorukitele rämpstoidu keelamisest ei ole kasu, kui teised pereliikmed neid ise edasi söövad

Eesti keel → Eesti keel
56 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Kas 19. sajand oli murdepunkt Eesti rahva ajaloos ?

Peagi hakkati mõtlema seaduse revideerimisele. Aastal 1816 kaotati pärisorjus Eestimaal. Talupojad olid nüüd vabad ning nende ost ja müük keelustati lõplikult. Talupojad said omale õigusi, kuid siiski nad ei tohtinud elukutset valida, st nad pidid tegelema üksnes põlluharimisega. Aastal 1849 võteti vastu seadus, mis lubas talupoegadel omale maad osta ja juba 1850. aastal hakkas Lõuna-Eestis levima talude päriseksmüümine. Põhilise raha selleks said talupojad lina kasvatusest. Vähesed suutsid talu omale kohe tervikuna ära osta, suurem osa aga ostis tingimusega, et maksab kogu summa näiteks 10 aasta jooksul ära. Põhja-Eestis hakkas talude massiline päriseksmüümine 1860.-1870. aastatel, Saaremaal aga hiljem, kusagil 20. sajandi algul. Talude päriseksmüümine aitas oluliselt kaasa teoorjusliku mõisamajanduse lammutamisele ja pani aluse iseseisvate ja ettevõtlike peremeeste väljakujunemisele Eesti külas

Ajalugu → Ajalugu
23 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Minu arusaam kunstist

Kui mõnele on ka paberilehele joonistatud kriips kunst, siis teine võib-olla ei näe selles midagi erilist ning talle ei ütle see midagi. Sageli ei oska ka mina paljudes asjades midagi kunstilist ja erilist leida, kuid enamasti tuleb see nähtavale pikemal vaatlemisel. Arvan, et osadel inimestel on kaasasündinud kunstianne-nad suudavad kunsti paremini näha, ning neile meeldib seda ise luua. Kunsti äratundmine sõltub aga iga inimese seiskohtadest, huvidest ja ma arvan, et ka kasvatusest. Kui inimene on intelligentne ja viisakas, oskab ta ka rohkem asju hinnata ja võibolla näha neis midagi sügavamõttelisemat. Eespool mainitu on minu arusaam kunstist ning sellest, kuidas ma arvan, et ka teised seda näha võivad. Kokkuvõtvalt arvan, et kunst on valdkond, millel on lai mõiste, mis on loov, sellel on mingi tähendus või mõte ning see on iga inimese silmis erinev.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Haridus - kas kohustus või võimalus?

kümnendas klassis käinud. Hiljem kahetseda oma vigu,on kahjuks ainult tagantjärgi tarkus.Kõigile ju ei sobigi tuupida valemeid ja keelelisi sõnastusi,ehk hoopis laste kasvatamine,maatööd või mis iganes ,mida süda ja hing ihkab.Maailma seisukohalt võttes pole neid võimalusi just sõrmede peal võimalik üles täheldada. Millega kokku puutume,mida näeme- seda võime ju proovida. Igas valdkonnas on võimalik end täiendada .Kõik algab siiski kodusest kasvatusest,silmaringist ja sealsest õhkkonnast. Kuigi see tegur ei määra sada protsenti meie tulevikust,vaid jäädvustub meie alateadvuses. Igaüks on oma õnne sepp ning loovus on see,mis meid esile tõstab. On ju mitmeid tuntuid juhte ja poliitikuid,kellel polegi oma positsiooni jaoks vastavat haridust. Sel kohal tuleb lisada,et meedia suudab leida üles kõik mineviku varjud,mis heidavad negatiivseid plekke joonel hoitud tegevusest,või pisitillukesest apsakast,mis inimlikult ette võib tulla

Eesti keel → Eesti keel
41 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Elukvaliteet on inimeste endi teha

Lapsed on hea tervise juures, kuid ometigi ei lähe neil koolis hästi ning kehv majanduslik olukord ei võimalda osa võtta enamustest ekskursioonidest. Kuid tegu on ühe suure ja kokkuhoidva perega, kes on teineteise jaoks alati olemas. Kelle eluvaliteet on kõrgem, kas vähihaigel rikkulil või seitsmelapselisel perel? Ilmselgelt ei olegi olemas ainuõiget vastust ja igal inimesel on õigus oma arvamusele. See arvamus kujuneb välja kodusest kasvatusest, oma väärtushinnangutest ja põhimõtetest. Kõik oleneb sellest, kas kõrvalt vaataja eelistab tervist ja perekonda edukale karjäärile, või vastupidi. Tänapäeva ühiskonnas on raha hädavajalik ning ilma selleta ei ole võimalik elus hakkama saada. Kuid raha eest ei saa osta omale tervist ja armastavat perekonda. Minu silmis tähendab kõrge elukvaliteet seda, et ma naudin oma elu ja seda, mida ma teen või kellena töötan

Kirjandus → Kirjandus
27 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun