Pea suu Helga Nou Tegevus toimus Rootsis. Tegelased: Tiina Karman (eestlane, varsti 15-a.), proua Kanep, Tiina ema, Tiina isa, Tiina vend Kalle, Ralf (Tiina armastus, 19-a.), matemaatikaopetaja ja klassijuhataja Andersson (Pudel), Ralfi vend Joakim, Tiina merisiga Oskar, Ralfi onupoeg Harald, kooli kojamees Kolka-Kolka, Tiina klassikaaslased: Anna, Eva, Mikael, tarkpea Sven Allan Heckner, keda koolis kiusati, Ville Vaster (eestlane), Joakim, Arne, Erik, Marika, Cilla, Ingrid. Inglise keele opetaja
"Pea suu!" Helga Nõu Tegelased: Tiina, Ville, Sven Allan, Ingrid, Ralf, Cilla, Marika, Joakim ja teised õpilased, õpetajad, lapsevanemad ja paljud teised. Peategelane: Tiina Karman oli 15-aastane eesti tüdruk, kes käis Rootsi koolis. Tüdruk oli iseloomult hoolitsev ja kohusetundlik. Ta elas koos ema, isa, tüütu venna ja talle väga tähtsa olendi - Oskariga. Oskar oli nimelt tema hamster. Tiinal oli ka sõbranna, kelle nimeks oli Anna. Tiina oli armunud ühte Ralfi, kes oli temast kõvasti vanem ja töötas ühes loomapoes abilisena. Probleemid: Tiina muretses väga oma välimuse pärast. Ta oli 176 cm pikk ja seejuures klassi kõige pikem tüdruk.
Helga Nõu "Pea suu!" Tegelased: Tiina, Ville, Sven , Allan, Ingrid, Ralf, Cilla, Marika, Joakim ja teised õpilased, õpetajad, lapsevanemad ja paljud teised. Peategelane: Tiina Karman oli 15-aastane eesti tüdruk, kes käis Rootsi koolis. Tüdruk oli hoolitsev ja kohusetundlik. Ta elas koos ema, isa, venna ja talle väga tähtsa hamstri Oskariga. nimelt tema Tiinal oli ka sõbranna, kelle nimeks oli Anna. Tiina oli armunud ühte poissi Ralfi, kes oli temast kõvasti vanem ja töötas ühes loomapoes abilisena. Probleemid: Tiina muretses väga oma välimuse pärast. Ta oli 176 cm pikk Ta oli oma klassi poistest isegi pikem
Nende vari ei tohtinud langeda kuhugi, kus olid kasti inimeste asjad. Neil ei tohtinud olla mitte midagi tervet, kõik nende asjad pidid olema natuke katkised. ( Koos pärismaalastega moodustavad 66- 68% elanikkonnast) · See kasti süsteem seadusea kaotati ära, kuid eksisteerib siiski edasi · Upanisad · Idee ümbersünnist samsara inimese teadvus laguneb osakesteks mis hiljem pannakse teistmoodi kokku · Karman seadus kõik mida me teeme mõjutab seda, mis hiljem toimub; eesmärk saavutada bilanss · Hindude jaoks on mõte, tegu ja sõna sama väärsed · Munkadele õpetatakse ükskõiksust · Asrama süsteem jagas aarialaste elu etappidesse o Õppimine ; verdad pähe o Naise võtt + lapsed o Lähed metsa elama, jagad vara laiali o Kõndimine kirdesse kuni kukud ja sured · Bhagavadgita oluline on vägivallatuse idee
Tegelased: Tiina, Ville, Sven , Allan, Ingrid, Ralf, Cilla, Marika, Joakim ja teised õpilased, õpetajad, lapsevanemad ja paljud teised. Peategelane: Tiina Karman oli 15-aastane eesti tüdruk, kes käis Rootsi koolis. Tüdruk oli hoolitsev ja kohusetundlik. Ta elas koos ema, isa, venna ja talle väga tähtsa hamstri Oskariga. nimelt tema Tiinal oli ka sõbranna, kelle nimeks oli Anna. Tiina oli armunud ühte poissi Ralfi, kes oli temast kõvasti vanem ja töötas ühes loomapoes abilisena. Probleemid: Tiina muretses väga oma välimuse pärast. Ta oli 176 cm pikk Ta oli oma klassi poistest isegi pikem. Teda kutsuti lipuvardaks
Dhimma leping kristlusele ja judaismile on järjeks islam, sp olid nad kaitse all. BUDISM Budismi algus 568/563 544/583 eKr. Dharma. Budism ütleb, et kõik, mida näeme, kuuleme, katsume on illusioon ehk maya. Illusioonses maailmas toimub ümbersünd, eksistentsi ahel samara. Ahimsa ehk vägivallatus (kui mõtled, et tapad, siis oled juba mõrvar). Meditatsioon ehk dhyana. Kloostri reeglistik vinaya. Budistlik kogukond on loodud selleks, et eirata kastisüsteemi. Karman idee sellest, et sinu teod, sõnad ja mõtted mõjutavad sinu seda ja kõiki järgmisi eksistentse. Buddha õpilased ehk arhantid. Hinaya negatiivne määratlus, mille mahayana on rakendanud rivaalidele. Theravada ehk vanemate munkade õpetus. MUINAS-KREEKA USUNDID Omane suurte jumalate austamine. Kybele jumalanna, keda austasid kreeklased 5. saj eKr. Kolm ajajärku. Mükeene periood olulised rituaalsed keskused olid lossidel. Kõige tähtsam Knossos. Kaksikkirves
signaallambi süütamist. Rikkekood vastab koodile P0115. 4.2 Õhulugeja Ehitus- Mootori poolt tarbitavat õhukogust mõõdetakse õhumõõturiga. See on kõigetähtsam info, mille põhjal määratakse bensiinimootori koormus. Lisaks võidakse seda infot kasutada ka tagastatava heitgaasikoguse määramisel. Õhumõõturi signaal on kas õhuhulgaga võrdeliselt muutuv analoogne pingesignaal või muutuva sagedusega digitaalsignaal (täisnurkne sammpinge). Tööpõhimõte seisneb tavaliselt kas Karman Vortex või kuumkilemeetodil. Õhumõõturi keres võib asuda ka välisõhu temperatuuriandur. Kuigi mootori koormuse määramiseks seda kuumkileõhumõõturite korral vaja ei ole, võib välisõhu temperatuurisignaali vajada mõni teine süsteem. Joonis 2. Õhumõõtur Diagnostika- ECM võrdleb mootorisse siseneva õhu massi teoreetiliselt arvutatud väärtusega. Juhul kui tegeliku ja teoreetiliselt arvutatud tulemuste erinevus läheb liiga suureks loeb juhtplokk selle rikkeks
Lendleb meie vahel.Brahman- kõikjal.. Ahimsä-vägivallatus, loomade ohverdamine on mõtetu, selleni on jõutud. Näide: Naaber mängib kõvasti muusikat öösel, mida teha: a) lasen ukse kella, ähvardan. b) ei tee midagi, c) mõtlen et löön maha, d) võtan relva ja lasen maha. Hindude ja budistide jaoks on mõte ja tegu samavõrdne. Karman- busism on selle laenanud, iga meie mõte ja tegu jätavad meile jälje. Elude ringkäik. Ei ole oluline teha head, vaid karman peab olema nullis. Ka liiga palju head teha, on ka viga. On ükskõiksus, aga vihata ka ei tohi. Nad üritavad mitte mõelda ja suhelda. Äsrama- eluetappide süsteem, et vanematest lahti saada. Esimesed 25.a sa õpid jne, edasi 25a. on sul maja jne, hankida palju lapsi ja raha, ülejäänud 25a. lähed ära, jätad kõik maha. Sööd juurikaid, võid naise kaasa võtta, aga ei pea.. ja kui elama jääd peale 25a., ss pead läände kõndima, kuni kukud. 15.saj klassikaline hinduism. Alged on 5
aiandus: kõrvits, köömen, loorber, till, münt, roos, palm, viik ‘viigipuu’ toit, nõud: kook, kringel, pannkook, praad, pärm, siirup, suhkur, sült, vorst, õli, tärklis, Saksa laenud (16. - 20. saj., 356-506 tüve): kõigilt elualadelt Baltisaksa laenud (17.-20. saj. algus; 43-56) kohalik eluolu Vene laenud (15.-20. sajand, 228-274) (riiklik) elukorraldus: jaam, kamandama, kamp, igapäevased elunähtused: karman, kiisu, kobras, koni, kopsik, kõrts, lootsik, majakas, nari, Soome laenud (põhiliselt 19. – 20. sajand, 197-212) abstraktseid sõnu: aade, aine, haldama, levima, keskustelema, kuuluma, rivi, suhe, sujuma, säästma, taotlema uus elukorraldus: tehas, tootma, toode uued uued esemed ja nähtused: ehe, tagi, tossud, mehu, neste, rekka emotsionaalset sõnavara: aldis, harras, huvi, kirgas, kummaline, lelu, lohutama, masendama, mugav, oivaline,
nad on osakesed absoluudist. Vabanemine (moksa) saabub siis, kui neile tuleb see mõistmine. · Nii budismil kui ka upamisad'idel on vägivallatuse motiiv. Kui budismil on see eetiliseks eesmärgiks, on viimastel see rohkem soovituslik. Pole eetilisi keelde, ainult konstateeritakse halbade tegude halbu tagajärgi. Propageeritakse passiivsust, mitte häid tegusid. · Samsara nagu budismiski, mingis mõttes reinkarnatsioon · Karman nähtus, et igal tagajärjel on põhjus minevikus. Kastisüsteem on India ühiskonna põhiline alustala. See on kirjutatud religiooni sisse, kujunenud koos religiooniga. See tekkis tõenäoliselt, sest aarialased alistasid kohalikud ja need tuli lahterdada kuhugi kategooriasse. Ühiskonnakord on püramiidikujuline. Brahmana preestrid, ainsad kirjaoskajad, kirja kui sellist siiski pole. Rigveda loodi II aastatuhandel eKr, esimene Rigveda käsikiri pannakse kirja XV sajandil pKr! Brahman
Maailma usundid Religio (ld k) tuleneb: 1. Religare siduma 2. Religere tähelep. olema/hoolima Cicero: ,,Religioon on inimese kohustus austada jumalaid." (traktaat ,,De natura deorum") Ta kasutab sõna ,,kultus", kuid tänapäeval on kultus vaid nimetus teatud toimingutele. Religiones (pl), kuna roomlastel oli palju jumalaid. Religiosus/religiosa religioosne (nii inimeste kui paikade kohta) Superstitio ebausk, kuid pole samatähenduslik Rooma tähendusele; kasutati mitmete kultuste kohta, mida nad ei tahtnud aktsepteerida (kuigi Rooma oli tolerantne) Kristlikud autorid kasutasid religio mõistet vaid kristluse kohta. Idololaatria mittekristlikud usundid (iidolite austamine; superstitio) 15.-16.saj hakkasid mõisted muutuma. Sekt (ld k secta) rühmitus Widengren: ,,Religiooni olemus peitub jumala usus." Animism usk hingedesse (ka loomade) Totemism esivanemate kultuse erivorm (nad pole inimesed, v...