Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"karjerist" - 13 õppematerjali

thumbnail
1
docx

Julien Sorel - kas häbitu karjerist või ühiskonna ohver?

vastu. Ta kõneles vabalt ladina keelt ning teadis peast ladinakeelset Uut testamenti. Julieni eeskujuks oli Napoleon, kes oli pärit töölisklassis ja sai valitsejaks. Ta seadis enesele eesmärgiks oma päritolust kõrgemale tõusta, kuid edutee jäi tal üürikeseks , kuna soovis tõusta liialt kõrgele. Eneseteostamiseks hakkas ta ära kasutama oma mehelikke võlusid, kuid selline tegutsemismall sai talle saatuslikuks ­ ta hukati giljotiini all. Julien Sorel oli samaaegselt häbitu karjerist ja ühiskonna ohver. Vaesest puusepa perest pärit Julieni karistati kodus oma teadmistehimu tõttu, kuid õppimishimu oli hirmust suurem. Tema teadmistepagasile panid aluse vana sõjaväearst ja küree. Eduka karjääri üheks eelduseks on teadmised ja keeleoskus. Julienil olid mõlemad olemas ­ ta kõneles vabalt ladina keelt ning oli palju lugenud. Esimeseks astmeks Julieni karjääriredelil sai koduõpetaja koht härra de Renal 'i juures. Esialgu ta sai end piisavalt

Eesti keel → Eesti keel
12 allalaadimist
thumbnail
5
pptx

Mikumärdi

on põlisperemees Jaak Jooram. Tema olemus ja elukäsitsus on avatud nii koomilises autokarakteristikas kui ka kõrvaltegelaste repliikides. Mikumärdi peremees võib hoobelda, et toob karjatüdruku gümnaasiumist ja suvilisest ülikoolist. Ainus ebameeldivus on äsjane popsiseadus; kuid siingi on võimalik end maksma panna: popsile okastraat ümber. Peremehe vastu on seatud pops Jüri Tomusk, alandlik ja kaval mehike. Joorami tegelik vastane on pops. Jüri poeg Juhan Tomusk, sihikindel karjerist ja ülestrügija. Kõrvaltegelastest on sulane Antsul suur unistus vürtspoest ja kadedus, kui omasugusel hakkab hästi minema. Vurlementaliteeti esindavad Jooramite vaesunud linnasugulased. Ema Mimm teeb katset Mikumärdil perenaiseks hakata ja tütar Silvia otsib seiklusi. Vähem komöödialik karakter on peretütar Maret, käitumisjuhiseks on tal siseuhkus ja praktiline meel ka armuasjus. Aitäh!

Kirjandus → Kirjandus
45 allalaadimist
thumbnail
2
wps

Hugo Raudsepp ja "Mikumärdi"

Tema olemus ja elukäsitus on avatud nii koomilises autokarakteristikas kui ka kõrvaltegelaste repliikides. Mikumärdi peremees võib hoobelda, et toob karjatüdruku gümnaasiumist ja suvilise ülikoolist. Ainus ebameeldivus on äsjane popsiseadus; kuid siingi on võimalik end maksma panna: popsile okastraat ümber. Peremehe vastu on seatud pops Jüri Tomusk, alandlik ja kaval mehike. Joorami tegelik vastane on pops. Jüri poeg Juhan Tomusk, sihikindel karjerist ja ülestrügija. Kõrvaltegelastest on sulane Antsul suur unistus vürtspoest ja kadedus, kui omasugusel hakkab hästi minema. Vurlementaliteeti esindavad Jooramite vaesunud linnasugulased. Ema Mimm teeb katset Mikumärdil perenaiseks hakata ja tütar Silvia otsib seiklusi. Vähem komöödialik karakter on peretütar Maret, käitumisjuhiseks on tal siseuhkus ja praktiline meel ka armuasjus.

Eesti keel → Eesti keel
275 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Hugo Raudsepp ,,Mikumärdi'' abimaterjal

Jooram. Tema olemus ja elukäsitsus on avatud nii koomilises autokarakteristikas kui ka kõrvaltegelaste repliikides. Mikumärdi peremees võib hoobelda, et toob karjatüdruku gümnaasiumist ja suvilisest ülikoolist. Ainus ebameeldivus on äsjane popsiseadus; kuid siingi on võimalik end maksma panna: popsile okastraat ümber. Peremehe vastu on seatud pops Jüri Tomusk, alandlik ja kaval mehike. Joorami tegelik vastane on pops. Jüri poeg Juhan Tomusk, sihikindel karjerist ja ülestrügija. Kõrvaltegelastest on sulane Antsul suur unistus vürtspoest ja kadedus, kui omasugusel hakkab hästi minema. Vurlementaliteeti esindavad Jooramite vaesunud linnasugulased. Ema Mimm teeb katset Mikumärdil perenaiseks hakata ja tütar Silvia otsib seiklusi. Vähem komöödialik karakter on peretütar Maret, käitumisjuhiseks on tal siseuhkus ja praktiline meel ka armuasjus. Mikumärdi. Osalised: Jaak- Mikumärdi peremees. Maret- peremehe tütar Enn- peremehe poeg

Eesti keel → Eesti keel
65 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Mikumärdi

Tema olemus ja elukäsitsus on avatud nii koomilises autokarakteristikas kui ka kõrvaltegelaste repliikides. Mikumärdi peremees võib hoobelda, et toob karjatüdruku gümnaasiumist ja suvilisest ülikoolist. Ainus ebameeldivus on äsjane popsiseadus; kuid siingi on võimalik end maksma panna: popsile okastraat ümber. Peremehe vastu on seatud pops Jüri Tomusk, alandlik ja kaval mehike. Joorami tegelik vastane on pops. Jüri poeg Juhan Tomusk, sihikindel karjerist ja ülestrügija. Kõrvaltegelastest on sulane Antsul suur unistus vürtspoest ja kadedus, kui omasugusel hakkab hästi minema. Vurlementaliteeti esindavad Jooramite vaesunud linnasugulased. Ema Mimm teeb katset Mikumärdil perenaiseks hakata ja tütar Silvia otsib seiklusi. Vähem komöödialik karakter on peretütar Maret, käitumisjuhiseks on tal siseuhkus ja praktiline meel ka armuasjus.

Kirjandus → Kirjandus
25 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Kohustusliku kirjanduse kokkuvõtted

Tema jätkuvad õnnetud kannatused 3. Mis on eelloo ,,Eelmäng teatris" sõnum? Selgita! 4. Esita võrdlevalt, milles seisneb kahe teadlasetüübi erinevus? Kumba hindad Sina? Miks? Faust oli teadlane, kes juurdles probleemide üle sügavuti, Wagner aga oli teadlane, kes rahuldus saavutatuga, keda ei huvitand probleemide juurdlemine. Wagner on rohkem 10e selline ambitsioonikas ja karjerist, keda ei huvita, kuidas ja miks midagi tuli, ta oli rahul saavutustega, sest just need ju toovad edu. Faust aga omakorda oli selline kaalutlev ja mõtles ning juurdles igaasja üle sügavuti. Ma hindaksin Fausti rohkem, kui teadlast, sest teadlane ei saa mõelda ainult saavutustele, ta peab ka mõtlema ja teadma kuidas need saadi. 5. Iseloomusta Fausti ja Mefistofelest kui vastaspoolusi. Milles seisnes nende lepingu mõte?

Kirjandus → Kirjandus
191 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Suuline arvestus kirjanduses

Tema olemus ja elukäsitus on avatud nii koomilises autokarakteristikas kui ka kõrvaltegelaste repliikides. Mikumärdi peremees võib hoobelda, et toob karjatüdruku gümnaasiumist ja suvilise ülikoolist. Ainus ebameeldivus on äsjane popsiseadus; kuid siingi on võimalik end maksma panna: popsile okastraat ümber. Peremehe vastu on seatud pops Jüri Tomusk, alandlik ja kaval mehike. Joorami tegelik vastane on pops. Jüri poeg Juhan Tomusk, sihikindel karjerist ja ülestrügija. Kõrvaltegelastest on sulane Antsul suur unistus vürtspoest ja kadedus, kui omasugusel hakkab hästi minema. Vurlementaliteeti esindavad Jooramite vaesunud linnasugulased. Ema Mimm teeb katset Mikumärdil perenaiseks hakata ja tütar Silvia otsib seiklusi. Vähem komöödialik karakter on peretütar Maret, käitumisjuhiseks on tal siseuhkus ja praktiline meel ka armuasjus. 20. August Mälgu elu ja loomingu ülevaade · Pärit Lümanda kandist Saaremaalt

Kirjandus → Kirjandus
30 allalaadimist
thumbnail
22
doc

11.klass kirjandus

Vilde tuntuim lavateos on komöödia "Pisuhänd" (1913). Näidend on ainestikult lähedane "Tabamata imele", ka siin on vaatluse all jõukuse- ja kuulsuseiha. Iga peategelane esitab komöödias selgepiiriliselt oma mentaliteedi ja vaimsuse, tuues nii esile kodanliku ühiskonna ideaalid ja väärtushinnangud. Üks värvikamaid peategelasi on ärimees Vestmann, esimese põlvkonna kodanlane, kultuurihuvideta tõusik. Tema tütar Matilde on teose põhiprobleemi kandja, väimees Sander selgrootu karjerist, naise tuhvlialune. Sellesse kodanlikku seltskonda satub Tiit Piibeleht, Vilde säravaim karakter, kelle eesmärgiks on pühenduda loomingule. Sattunud aga Vestmanni majja, otsustab ta seal end maksma pannaVestmanni enda meetoditega. Nõnda saab ta Vestmanni väimeheks ning võimaluse tegeleda edaspidigi kirjandusliku loominguga. 1917. a ilmus näidend "Side", mis käsitleb kodanlikku ärimoraali. Oskar Luts (1887-1953) on küll põhiliselt proosakirjanik, kuid 1912

Kirjandus → Kirjandus
157 allalaadimist
thumbnail
45
docx

Türgi rahvaste kultuur - materjal

kodukohas (et harjuda mehevanematega), ning alles seejärel mõelda edasiõppimisele. Latofa ütleb Naimdzonile tõde näkku, ent isa mõju all olevana ei saa Naimdzon sellest algul aru. Selle asemel arvustab ta dotsent Abilovit, keda Latofa armastavat vaid kandidaadikraadi pärast. Teose lõpus laseb muutunud Naimdzon Latofast lahti. Fazila teine laps, Kambordzan, pidi abielluma Otuzi tütrega. Kambordzan osakonnajuhatajast karjerist, kes oli sündinud vastu Fazila tahtmist, talle pealesunnitud suhtest parteitegelase Buribajeviga, kes oli ta pärast hüljanud (Latofa oli tema armastatu, sõjakangelase ja sõjas hukkunud Dzabbari tütar), pidi abielluma Otakuzi tütre Alijaga. Ent ta hävitas ise oma väljavaated, põhjustades inimese surmaga lõppenud avarii, mille eest oli ette nähtud vanglakaristus. Otakuz tahtis temast lahti öelda, ning käitus Alija suhtes karmilt, seda enam, et Alija oli jäänud juba lapseootele

Ajalugu → Ajalugu
42 allalaadimist
thumbnail
53
doc

Kirjanduse eksam 10 klass

Olgugi, et inimene on tark ja mõistusega ei suuda ta saatuse vastu olla Näidend on olnud Euroopa kirjandusele olnud suureks eeskujuks. "Oidipus Kolonoses": üritab eelmises teose hirmsust pehmendada. O. lahkub linnast Antigonega, jumalad näevad tema kannatusi ja andestavad. 2.2 F.Dostojevski elu ja looming ,,Kuritöö ja karistus" 1821 ­ 1881. Snd Moskvas arsti peres. Isa oli pärit vaesunud ja aadliõigused kaotanud aadlisuguvõsasat, oli karjerist, tõusis Peeter I aegses teenistusastmete tabelis 8. astmele. Peres 7 last, isa väga range, ema hingeline ja õrn, usklik. Lastele isa poolt range, askeetlik kasvatus, ema mahendas seda omalt poolt veidi. Lapsed suht isoleeritud omaealistest. Poisid said veidi kodust haridust, seejärel saadeti D. pansioni. 1837 suri ema TBCi. Isa saatis pärast ema surma õppima Peterburi sõjaväeinseneride kooli. Isa vahepeal majanduslikult kosunud ja ostis endale nüüd

Kirjandus → Kirjandus
541 allalaadimist
thumbnail
82
doc

KIRJANDUSE LÕPUEKSAM kevad 2017

PS KIRJANDUSE LÕPUEKSAM kevad 2017 Pilet 1 1. KIRJANDUSE PÕHILIIGID- EEPIKA, LÜÜRIKA, DRAMAATIKA LÜÜRIKA: (kreeka lyra- keelpill, mille saatel kanti ette laule-luuletusi) peegeldab elu inimese elamuste, mõtete, tunnete kaudu, tema sisemaailma kaudu. Lüürika iseloomulikuks jooneks on värsivorm. Värss=luulerida, stroof=salm. Lüürika liigid: ood - pidulik luuletus mingi sündmuse või ajaloolise isiku auks eleegia - nukrasisuline luuletus; pastoraal ehk karjaselaul epigramm - satiiriline luuletus sonett - Lüroeepiliste teoste puhul on lüüriline ja eepiline (ehk jutustav element) läbi põimunud, need teosed on ka pikemad, kui tavalised luuletused. Siia kuuluvad poeemid ja valmid EEPIKA: (kreeka sõnast epos - sõna, jutustus, laul) on jutustav kirjanduse põhiliik. Zanrid on järgmised: antiikeeposed, kangelaslaulud romaan - eepilise kirjanduse suurvorm , palju tegelasi, laiaulituslik sündmustik. Romaanil on erinevaid alaliik...

Kirjandus → Kirjandus
103 allalaadimist
thumbnail
95
doc

Mein Kampf

Siin pole kohta enamuse hääletamistele eraldi küsimustes, siin tuleb määrata ainult üks isik, kes vastutab pärast oma otsuste eest kogu oma vara ja eluga. Kui mulle vastu väidetakse, et neil tingimustel on raske leida inimest, kes pühendaks end niivõrd riskantsele ülesande-le, siis vastan ma sellele. - Tänu jumalale, selles seisnebki kogu Saksa demokraatia mõte, et tema puhul ei saa võimule tulla esimene ettejuhtuv, mitteväärikas karjerist ja moraalne argpüks, kuna vastutuse hiiglaslikkus ehmatab võhikud ja argpüksid sellest eemale. Ent kui vahel ootamatult taolisel inimesel ka õnnestuks ronida sellisele kohale, avastatakse see otsekohe ja talle öeldakse ilma igasuguse tseremoonitsemiseta: "Käed eemale, arg lurjus, kao minema, ära määri selle suure koja astmeid, sest mööda ajaloo Phanteoni astmeid sammuvad mitte pugejad, vaid ainult kangelased!" * *

Ajalugu → Saksa ajalugu
12 allalaadimist
thumbnail
0
docx

A.dumas Kolm musketäri terve raamat

Kirjanik püüab seda sümpaatiat sisendada ka lugejasse, heites seejuures kõrvale ajaloolise tõe. Nelja kangelase ornakasupüüdmatuse ja õilsuse teema on triloogia selles osas esitatud veelgi enam süvendatult. Kuigi nad kõik on sündmuste aktiivsed tegelased, seisavad nad sisemiselt kuidagi ülalpool sündmusi, ja missugused oleksidki nende isiklikud huvid, siiski tegutsevad nad alati mingi «üldinimliku» eetika alusel. Nii taganeb d'Artagnanis varjamatu karjerist õilsate tunnete ees, mis tõrjuvad kõrvale isiklikud huvid. Kuigi Athos on feodaal ja veendunud monarhist, rõhutab Dumas tema idealismi ja rüütellikust kui tema põhiolemust, puhastades sellega Athose eetika klassiegoismi elementidest. See «inimlik põhiolemus» ongi see, mis kindlustab Dumas' kangelastele lugeja sümpaatia ja poolehoiu ning nende moraalse ja faktilise võidu Cromwelli, Mazarini ja kuninganna Anna üle.

Kirjandus → Kirjandus
123 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun