KV11 Abimasin- Abimasin- Ahter- Ahtris- Ahterpiik(viimane sekts. ahtris)- Ahterpiigis- All- Alumine tekk- Alumisel tekil- Jagama- Jagunema- Jõuseadmed- Kaared-() Kaardiruum/kamber- Kajut(id)-() Kaptenisild- Kaptenisillal- Kiil- Kiilust ülesse- Kiilust peatekini- Kinnitama kiilu külge- Käigusild(kaptenisild)- Köis(laeval ei kasutata)- Lastiruum- Lastiruumid- Laevakere- Laevapere-/ Laevaliikmed elavad kajuti(te)s- () Laotakse- Liin- Läheb põhja keskelt- Mahuteid kasutatakse ...- , , , , Masinaruum- Masinaruumis- Masinaruumist ahtrisse- Mehanism- Navigatsioonisild- Nimetatakse pardaks- Nöör(ei kasutata laeval)-/ Ots(taimsest materjalist köis)- Piim- Piimide peale- Peatekk- Peamasin- / Plaadistus- Põhi-- Raadioruum/kamber- Reeling-// Rool- Rooliruum/kamber- Sektsioon- Sektsioonide vahel on veekindlad vaheseinad- Sõuvõll- Sõuvõlli otsas- Sõukru...
Abwaschen-ära pesema Abwechseln-vahelduma Anhören-ära kuulama Ansehen-nägema Aufhängen-üles riputama Aufnehmen-vastu võtma Aufteilen-välja jagama Bedienen-teenindama Behalten-meeles pidama Behandeln-käsitlema Bestehen-sooritama Bestimmen-määrama Einhalten-kinni pidama Entscheiden-otsustama Sich erholen-puhkama Ertrinken-uppuma Feststellen-kindlaks tegema (sich)gewohnen-harjuma Herausfinden-avastama Leichtfallen-kerge olema Markieren- Sich merken-meelde jätma Planen- Schwerfallen- Steuern-juhtima,tüürima Tun-tegema Übernehmen-enda peale võtma Unterstützen-toetama Verbessern-parandama Verbringen-veetam Verlangen-nõudma Vermelden- Verteilen-jaotama Verwechhseln-ära vahetama Wache halten-vahti pidama Wiederholen-kordama Der Anker,- -ankur Die Arbeitszeit,en - tööaeg Die Aussprache,n - hääldus Die Dauer - Der dialog,e - kahekõne Das diktat,e - etteütlus Die disziplin - distsipliin Die fremdsprache,n - võõrkeel Das gedächtnis - mälu Langzeit...
Kere корпус tala балка plaadistus обшивка kiil киль vöörtaav форштевень ahtertääv ахтерштевень kaar шпангоут teras сталь piim бимс tekk палуба peatekk bakk бак jüüt ют sektsioon отсеки vöörpiik форпик ahterpiik ахтерпик veekindel водонепронецаемость vahesein переборка reeling леер parras бор poort кайма lastiruum трюм sõuvöll гребной sõukruvi гребной винт rool руль roolileht перо руля topeltpõhi двойное дно varustus снаряжение tross тросс võrk сети köis канат nöör шнур tank емкость для жидкости tekiehitus палубные надстройки rooliruum рулевая kamber штурманка logiraamat судовой журнал masina päevaraamat машиный журнал eluruum жилые помещения kajut каюта laevapere команда meeskondэкипаж liige член ühikajut кают компания kambüüs камбуз lastiluuk грузовой люк korsten труба heitgaasid влыхопоные газы illuminaator trapp лестница mast мачта taak штаг vant ванта lossimisseadmed погрухочное устройства tõstamehhanism laevakraana кран losspoom ...
Muud kasutused · Kulda kasutati ja kasutatakse alternatiivmeditsiinis ravimiseks. · Kulda on lisatud erinevatel põhjustel väga väikestes kogustes joogile. · Hambaplomme tehakse vahel kullast. · Kuld on ülihea elektrijuht, tänu millele on ta kasutust leidnud elektroonikas. · Võistluste võitjad autasustatakse tihti kuldmedaliga. · Kullast CD-d peavad kauem vastu. · Masinates kasutatakse vahel kulda soojusisolaatorina. Näiteks McLaren F1 sõitja kajut on isoleeritud kullakihiga. Tootmine Alates 1880ndatest on Lõuna-Aafrika olnud maailma tähtsaim kullatootja, umbes 50% kogu maailma kullast on kaevandatud Lõuna-Aafrikast. Aastal 1970 toodeti seal 79 % maailma kullast, mis oli umbes 1000 tonni. Kuid aastal 2007 tootmine kahanes 272 tonnini, sest erinevad faktorid mõjutasid kullatootmist. Kasutatud kirjandus http://www.google.ee/search?q=Kuld&ie=UTF-8&hl=et
KULD AU & AURUM Keemiline element Kuld on keemiline element, järjenumbriga 79. Kullal on üks stabiilne isotoop massiarvuga197. Keemilistest omadustest on kuld väheaktiivne metall. Ei reageeri vee ega hapetega. Kuld on väärismetall. Normaaltingimustes on ta võrdlemisi pehme kollane metall, mille tihedus on 19,7 g/cm³. Kulla sulamistemperatuur on 1064°C Kuld mineraalina Kuld on isotroopne kuubilise süngoonia mineraal. Polarisatsioonimikroskoobis on ta maakmineraalile tüüpilisena läbipaistmatu. Lõhenevus ja magnetilisus puuduvad. Kullal on metalliläige. Maailma suurimad kullavarud asuvad Lõuna-Aafrika vabariigis Koostis / struktuur Keemiline element kuld (Aurum, Au)kristallstruktuur tahkkeskendatud kuubiline võre Omadused Kollane, pehme (kõvadus 2,5), Sulab temperatuuril 1337.33 K (1064.18 °C). Hea elektrijuht Keemiliselt inertne viimane väide aga lakkab olemast õige, kui tegemist on väga v...
Aga kui kogu see kuld kokku kraapida, ei ole seda rohkem kui nelapea suurune tkk. Elektronmikroskoopias kaetakse uuritavad objektid elektrijuhtivuse tagamiseks hukese kullakilega Muud kasutusalad: Kulda kasutati ja kasutatakse alternatiivmeditsiinis ravimiseks Hambaplommide valmistamine Vistluste vitjad autasustatakse tihti kuldmedaliga Kulda on lisatud erinevatel phjustel vga vikestes kogustes joogile Masinates kasutatakse vahel kulda soojusisolaatorina. Niteks vormeli McLaren F1 sitja kajut on isoleeritud kullakihiga Klaaside toonimine Soojuskiirgust peegeldavate aknaklaaside kattekiht Satelliitide kaitse pikese soojuskiirguse eest (kullatud mylar-(plast-)kile) Infrapunakiirguse peeglite kate optilistes instrumentides (sh. kosmoseaparaatides) Kullast CD-d peavad kauem vastu
· Kulda kasutati ja kasutatakse alternatiivmeditsiinis ravimiseks. · Kulda on lisatud erinevatel põhjustel väga väikestes kogustes joogile. · Hambaplomme tehakse vahel kullast. · Kuld on ülihea elektrijuht, tänu millele on ta kasutust leidnud elektroonikas. · Võistluste võitjad autasustatakse tihti kuldmedaliga. · Kullast CDd peavad kauem vastu. · Masinates kasutatakse vahel kulda soojusisolaatorina. Näiteks McLaren F1 sõitja kajut on isoleeritud kullakihiga. Tootmine Alates 1880ndatest on LõunaAafrika olnud maailma tähtsaim kullatootja, umbes 50% kogu maailma kullast on kaevandatud LõunaAafrikast. Aastal 1970 toodeti seal 79 % maailma kullast, mis oli umbes 1000 tonni. Kuid aastal 2007 tootmine kahanes 272 tonnini, sest erinevad faktorid mõjutasid kullatootmist. Aastal 2007 võttis maailma juhtiva kullatootja positsiooni üle Hiina, tootes 276 tonni kulda. Teised
12.to catch an early train- minema varasema rongiga 13.get on a train, get off a train- minema rongi, tulema maha. Travelling by ship 1.a yacht, a cruiser, a liner- jaht, kuriis laev, liinilaev 2.to set sail at 2, to disembark at deck 2- asuma purietama kell 2, laevalt maha minema teiselt tekkilt 3.the ship was wrecked- laev läks põhja 4.a steward, a stewardess, a purser- stjuuard, stjuardess, 5.a cabin on deck 1- kajut esimesel tekkil. 6.the quay, a ferry- kai, praam/laev 7.a voyage, be sea-sick-merereis, olema merehaige 8.a trolley, a porter- pagasikäru, pakkikandija Travelling by bus 1.a coach, an itinerary- reisibuss, reisiplaan 2.to book a ticket, to cancel a ticket- piletit proneerima, piletit tühistama Places to stay on holiday 1.bed and breakfast/B&B- voodi ja hommikusöök 2
Laeva lõpp aga saabus aastal 1906 kui laev sõitis kariibi mereääres karile. Peale seda läks laev mahakandmisele. Slaid 7 (Laev Wilhelm Gustloff) Valisin selle kruiisilaeva tabelisse kuna see oli kõige suurima kruiisilaev enne teist maailmasõda ja kui laev hukkus viis ta endaga kaasa üle 9000 inimelu mis on siiani suurim ohvritearvuga laevahukk maailmas. Laeva põhi eesmärgiks oli pakkuda odavamapoolseid kruiise, et reisidele pääseksid ka vasema poolsed inimesed. Laeval oli ka eraldi kajut Hitlerile, kuid ta ei kasutanud seda kunagi. Alates 1939. Aasta lõpus võeti laev teenistusse hospidal laevana. 1945 aastal sai aga laev nõukogude allveelaevalt kolm torpeedo tabamust ning uppus 45. Minutiga. Slaid 8 (Laev Allure of the Seas) Selle kruiisilaeva valisin tabelisse kuna see on hetkel maailma suurim kruiisilaev. Allure of the seas on oma sõsarlaevast kõigest 5 cm pikem mis viis ta aastal 2010 maailma suurimaks kruiisilaevaks. Kruiisilaev on ehitatud Soomes turu laevatehases
teema ja seda said lubada ainult rikkam rahvas. Ka Wilhelm Gustloffil oli ainult A-klass kuid kuna see laev oli juba palju suurem siis oli ka kajuteid 489 ning mahutas 1460 reisijat. 248 kajutit oli kahekohalised ja 241 kajutit oli nelja kohalised. Praegusel suurimal kruiisilaeval Allure of the Seasil on 2704 kajutit ja uusimal laeval Quantum of the Seasil 2090 kajutit. Mõlemal laeval saab kajuteid valida 4. klassi vahel. Kõige kallim ja luksuslikum kajuti klass on Delux kajut ehk sviit, seejärel on rõduga kajut, peale seda on A- klassi kajut millel on aken 19 vaatega merele ja viimaseks on B-klassi kajut mis on ilma aknata. Uutel laevadel on olemas ka eraldi kajutid inimestele, kes ei saa omal jõul kõndida. Tekid on laeval korrused. Võrreldes vanade kruiisilaevadega oli tekke poole vähem kui praegustel uutel kruiisilaevadel. Meeskonnaliikmete ülesandeks laeval on tagada reisijate turvalisus ja rahulolu
osad. Aga kui kogu see kuld kokku kraapida, ei ole seda rohkem kui nõelapea suurune tükk. Vanadel aegadel omistati kullale tervendavaid omadusi - kulda kanti ja isegi neelati alla. Ka tänapäeval kasutatakse kulda meditsiinis - kontrastainetes. Kulda segatakse uut tüüpi ravimite valmistamiseks proteiinidega ja hambaarstid kasutavad igal aastal kroonide, plommide ja sildade valmistamiseks 13 tonni kulda. Masinates kasutatakse vahel kulda soojusisolaatorina. Näiteks McLaren F1 sõitja kajut on isoleeritud kullakihiga. Veel kasutatakse kulda klaasi toonimiseks, infrapunakiirguse peeglite katteks optilistes instrumentides (sh kosmoseaparaatides), satelliitide kaitseks päikese soojuskiirguse eest. Soojuskiirgust peegeldavate aknaklaaside kattekihina. Elektroonikas kontaktide katteks. Elektronmikroskoopias kaetakse uuritavad objektid elektrijuhtivuse tagamiseks õhukese kullakilega. Ajalugu Kulda tunti juba 4000 aastat eKr, esimesed kuldmündid pärinevad VII sajandist eKr.
hommikuks tehtud. Tellimusi võis tulla kõigist joogi ja söögi kohtadest: Sevilla, Sea Pubist, Show Baarist, Vene Restoranist, Disco Bar, Gourmeest, Buffetist (eraldi märgiti tellimuslehtede peale Buffet 1, Buffet 2, Buffet3, Buffet4) Tax Freest ( kauplus) ja ka saunast. Kohustus oli täita ka silla, mis piirdus värska still (gaasita vesi), värska sparkl (gaasiga vesi) ja mahladega, kruiisijuhi ja lux kajutite (Lux Kajut 8 ja Lux Kajut 9) tellimusi. Oma vahetuste ajal jälgisin Värska Stilli kauba liikumist lattu ja kauplusesse (vaata ,,lisa1", ,,lisa 2", ,,lisa3", lisa4") . Seda osteti ja vastavalt telliti lattu poole aasta jooksul üpriski stabiilselt Enne tellimuse ära viimist pidi alati helistama Discole ja Show Baarile teada saamaks, kas nad on kohal. Lux kajutite kauba kohale viimiseks pidi raadiosaatjaga kutsuma vastavalt üheksanda või kaheksanda teki vanemat ja küsima, kas võib kaubaga tulla
10. klass CHEOPSI PÜRAMIID Referaat Juhendaja: 2007 Sissejuhatus Giza kolm püramiidi Egiptuses pärinevad nn Vana riigi 4. dünastia ajast, aastatest 2551-2471 eKr. Suurim ja kuulsaim neist on Hufu püramiid. See Niiluse läänekaldal asuv püramiid ehitati XXVII sajandil eKr elanud valitseja Hufule, neljanda dünastia teisele valitsejale, keda tuntakse ka kreekapärase nime Cheops all. Seetõttu on Giza Suur püramiid tuntud nii Hufu kui Cheopsi püramiidi nime all. Püramiid oli ligikaudu neli ja pool tuhat aastat maailma kõrgeim inimese poolt rajatud ehitis. See on ühtlasi maailma mahukaim ja kõige täpsemini konstrueeritud kiviehitis. Cheopsi püramiid on ainus muistse maailma seitsmest maailmaimest, mis on püsinud tänase päevani. Suurus Cheopsi püramiid on tõeline ime. Ime oli ta vanal ajal ja on praegugi. Tema esialgne kubatuur oli üle 2,5 (2 521 000) miljoni ...
Ta kaitseb pinda korrosiooni eest. Tihti on selleks keraamilised plaadid. Need on kergesti hooldatavad ja hügieenilised. 3 Kapten Rein Raudsalu MNI Loengud Eesti Mereakadeemias Teema 9. Koostatud 30.12..2001. Laevade ehitus. Täiendatud 23.11.2004. Joonis 9.5. 1- laevapere liikme kajut, 2- ühiskajut, 3- roolikamber, 4- meditsiiniruum, 5- raadioruum, 6- vestibüül, 7- reisijate kajut koos olmeruumiga, 8- kaardi- kamber.) 4 Kapten Rein Raudsalu MNI Loengud Eesti Mereakadeemias Teema 9. Koostatud 30.12..2001. Laevade ehitus. Täiendatud 23.11.2004. Joon. 9.6
Tartu Kutsehariduskeskus Hotelliteenindus Vladimir Kopõlov Majutusteeninduse eriala ettevõtte praktika Aruanne Juhendaja: Alina Orlova Tartu 2013 Sisukord 1. Sissejuhatus 2. Ettevõte lühiiseloomustus. 3. Praktika korraldus 4. Tööhügieen ja tööohutus ettevõttes. 5. Toateenija ametikirjeldus/analüüs praktikal 6. Uued teadmised ja oskused eneseanalüüs 7. Kokkuvõte Sissejuhatus Olles Tartu Kutsehariduskeskuse Hotelliteeninduse eriala õppilaseks , mina pidin sooritada teeninduspraktikat majutusettevõttes ajavahemikul 18.12.2012-01.01.2013 ja mõned päevad jaanuari kuus, mille eesmärgiks oli säilitada teadmisi, mis olid saanud kooli tundide jooksul ja omandada uusi praktilisi oskusi toateeninduse erialal. Kui igal õpilasel oli õigus ...
Eesti Hotelli- ja Turismikõrgkool Reisikorraldus RK11 Sandra Kavelits PRAKTIKA Aruanne Õppejõud: Jüri Toomel Tallinn 2012 SISUKORD 2 1 SISSEJUHATUS Oma praktikakohaks valisin Tallinki laeva Victoria I. Kuna I kursuse praktikaks on klienditeenindusepraktika, siis otsustasin, et ei taha teha seda maa peal. Mulle isiklikult meeldib meri ja koolis nägin brozüüri, millel oli kirjas: `'Tule merele!''. Võtsin selle kätte ja teadsin, et laevale on minek. Mu praktika laeval möödus kiiresti, sest olin sattunud meeldivasse keskkonda ja mind ümbriteseid sõbralikud inimesed, kes olid abivalmid. Praktika kestis 294 tundi. Peale praktikat jäin laevale tööle. 3 2 ETTEVÕTTE ÜLDINE ISELOOMUSTUS 2.1 Täpne nimetus Ettevõtte täpne nimetus on OÜ Hansaliin. 2.2 Asukoht Ettevõtte registreeritud asukohaks on Tallinn, Eesti ning p...
Kus on piletikassa? Missä on matkatavarasäilytys? Kus on pakkide hoiuruum? Onko tämä paikka vapaa? Kas see koht on vaba? Missä on ravintolavaunu? Kus on restoranvagun? Matkalippunne, olkaa hyvä! Teie sõidupilet, palun! 5 Missä on satama? Kus on sadam? ...lentoasema, lentokenttä? ...lennujaam? ...linja-autoasema? ...bussijaam? ...pysäkki? ...peatus? Varaisin matka. Soovin broneerida reisi. Varaus on tehty. Teie jaoks on koht olemas. Missä on hyttini? Kus asub minu kajut? Mitä tietä minun kannattaa ajaa? Millist teed mööda ma pean sõitma? ...keskustaan? ...kesklinna? ...hotelliin? ...hotelli? 4 ...satamaan? ...sadamasse? ...tavarataloon? ...kaubamajja? Missä voi tankata? Kus saab tankida? Miten pääsen hotelliin? Kuidas saan hotellini? Taksi Tilaisin taksin. Sooviksin taksot tellida. Mistä voin tilata taksin? Kust ma saaksin takso tellida? Osoite on Rüüli 6, huoneisto 2. Aadress on Rüüli 6, korter 2.
huomata märgata huomenna homme Huomenta! Tere hommikust! huone tuba huonekalu mööbliese huono halb huumori huumor huutaa karjuda hymyillä naeratada hypoteesi hüpotees hypätä hüpata hytti kajut hyttynen sääsk hyvin väga hyvä hea hyvänen armas aeg!; heldeke!; heldene aeg! hyvästelyt hüvastijätt Hyvää huomenta! Tere hommikust! Hyvää iltaa! Tere õhtust! Hyvää jatkoa. Edu edaspidiseks! hyvää joulua Häid Jõule! Hyvää päivää! Tere! Tere päevast! Hyvää yötä Head ööd
ajaliselt aga küllaltki kaugele ja raskele. Oleme küll kõik võrdsed Jumala ees – nii madrused ja kaptenid kui ka vahepealsed seisused, kuid mitte kunagi mere ees, nii nagu pole seda võrdsed ka laevapere liikmete vastutuste määrad. Seepärast olekski paslik lõpetuseks tsiteerida tuntud mereajaloolase ning väsimatu merekultuuri uurija ja propageerija Bruno Pao sõnu: “Kerkib aga küsimus, kes peab selgitama, miks erineb kapteni kajut laevas madrusekoist ja tüürimehe maja sadamalinnas kaluri hütist maarannas? Me tahame teada, miks pole kümnete tuhandete aastate jooksul maakeral harrastatud meresõidu puhul rakendatud demokraatiat ja valitud laeva juhtimisasjade otsustamiseks meremeeste parlamenti? Laevas ei ole võrdsuse ja demokraatiaga midagi peale hakata, sest keegi peab vääramatutute merejõudude märatsedes ainuisiklikult otsustama laevapere elu ja surma üle.” ——— PS
kui õigus, ja oled saanud ka, sest sa vandusid, et annad meid ara, kui ei saa. Aga nüüd on küllalt. Oled kõige alatum ja äraandlikum koer kogu maal.» Jim oli juba vahepeal parvele läinud. Ma viivitasin uudishimust; mõtlesin endamisi, et Tom Sawyer poleks nüüd putku pannud, ega tahtnud seepärast ka putku panna. Tahtsin minna vaatama, mis seal tehakse. Laskusin siis käte ja jalgadega kinni hoides kitsasse vahekäiku ja roomasin pimedas edasi, kuni üksainus kajut oli minu ja ühiskajuti vahel. Siis nägin seal üht jalust ja kätest seotud meest maas lamavat ja kaht meest ta ees seisvat, -- ühel oli tuhm latern käes ja teisel püstol. Too teine sihtis maaslamajale püstoliga pähe ja ütles: «Tahaksin seda teha! Ja peaksin tegema, sa alatu lojus!» Maaslamaja tõmbus kägarasse ja ütles: «Oh, palun, ära tee, Bill, ma ei ütle iial midagi.» Ja iga kord, kui ta seda ütles, naeris laternaga rnees ja ütles: «Muidugi ei ütle
juba enne kohaleminekut või -sõitmist ning kaasa võtta vajalikud päästevahendid, nagu sisekõrva termomeeter, soojatekid, soojakotid ja soojad lahused. Kõigis alajahtumise staadiumides tuleb silmas pidada järgmist. Kindlasti tuleks vältida edasist alajahtumist: o tõhus isoleerimine sooja kuiva riietuse, termoteki ja peakatte abil (katmata pea kaudu kaotab inimene kuni 50% kehasoojusest); o patsiendi asetamine tuule eest kaitstud kohta (telk, kaatri kajut vmt);soojateki ja soojakottide asetamine kehatüvele (mitte otse nahale – põletusoht!), mitte jäsemetele (ülessoojenemisel tekkiva kollapsi oht, sest perifeersed veresooned laienevad ja täituvad keha sisse kogunenud verega, langetades seeläbi tsentraalset temperatuuri); o aktiivsete liigutuste vältimine (v.a I staadiumi korral, kui see on vajalik), säästev päästmine ja transportimine, ideaalis lennutransport.