klass Perevägivallast Mariliis Oja Avinurme 2008 Sisukord 1 Sissejuhatus....................................................................................................................................3 Füüsiline ja vaimne vägivald..........................................................................................................5 Perevägivalla levimus.....................................................................................................................7 Diagnoosimine, sümptomid ja tagajärjed.......................................................................................8 Taustategurid..................................................................................................................................19 Ravi ja ennetamine...
Gilberti ja Sullivani opereti üks tegelaskujudest, Kannatlikkus, arutleb: ,,Hulluse ebatavalisus on võrreldav sellega, et terava haigushoo äärmise piina mõjul on seda eksikombel kerge ka seedehäireks pidada". (New York Gilbert and Sullivan Players; Lee Snideri foto, 1987) On ilmne, et tunnetame omaenese sisemist hingeseisundit ise seda subjektiivselt tajudes. Mitmed sotsiaalpsühholoogid arvavad, et niisugune tunnetusprotsess võib mõju avaldada ka emotsioonide subjektiivsele tajumisele. Me räägime, et tunneme armastust, rõõmu, muret või viha. Kuid kas me oleme alati kindlad selles, mida tunneme? Ühes Gilberti ja Sullivani operetis üks tegelastest möönab, et tagasitõugatu võib armastust eksikombel seedehäireks pidada. Kuigi see on suuresti liialdatud, võib midagi...
Katsuge anda lastele täpsemat infot (surnud, südameatakk). Kontrollige, kas laps sai aru, mida te talle ütlesite ja selgitage välja, kas see on ainuke probleem, millele laps lahendust otsib. o Ole lastele kättesaadav. Laste turvalisuse taju saab kindlust juurde, kui nad teavad, et on keegi, kellega nad võivad vabalt rääkida kõigest, ka surmast. Kõik tunded, mida on antud situatsioonis loomulik väljendada (kurbus, kahjutunne , mure jne) ei avalda lapsele halba mõju, vaid võib-olla aitavad tal endal kunagi omi tundeid väljendada. o Ära planeeri või oota ühtegi tähtsat jutuajamist. Jätka seda dialoogi, mille lapsed ise juhuslikult üles võtavad. Lemmiklooma surm, stseenid filmides, ajaleheartiklid või televisioonisaated - kõik need pakuvad võimalusi diskussiooniks. See ei tähenda seda, et vanem peaks pidevalt olema valmis surmateemaliseks dialoogiks. Kuid on loomulik, et...
Absent from-puuduma Abstain from-halvast harj hoiduma According to-vastavalt Account for-põhjendama Accuse sb of-süüdistama Accustomed to-harjunud Acquainted with-tuttav millegi/kellegagi Advantage of-eelis Advice on-nõu andma Afraid of-kedagi kartma Afraid for-kellegi pärast kartma Agree with sb on sth-nõustuma Aim at-sihtima Allergic to-allergiline Amazed at/by-imestunud Amount to-ulatuma sinnani Amused at/with/by-lõbustatud Angry at what sb does-vihane Angry with sb about sth-vihane Angry with sb for doing sth-vihane Annoyed with sb about sth-häiritud (in)answer to-vastus Anxious about sth-murelik Apologise to sb for sth-vabandama Appeal to/against-meeldima Apply(to sb)for sth-kandideerima Approve of-heaks kiitma Argue with sb about sth-vaidlema Arrest sb for sth-arreteerima Arrive at(a small place)-saabuma Arrive in(a town)-saabuma Ashamed of-häbenema Ask for-küsima midagi Ask sb a question-küsimust kelleltki küsima Astonished at/by...
Järvamaa kutsehariduskeskus Puit-ja kiviehitiste restauraator Ando Tabur Lähisuhte vägivald Referaat Paide 2010 Sisukord · Sissejuhatus · Mis on lähisuhtest · Emotsionaalne vägivald · Kes võib sattuda perevägivalla ohvriks · Kes on perevägivalla ohver · Keegi ei ole ära teeninud vägivaldset kohtlemist · Mida saab teha perevägivalla ohver · Mida saavad teha naabrid ja lähedased · Milline on perevägivalla mõju lastele · Kas naine soovib ,et tema suhtes rakendatakse vägivalda · Miks naine ei lahku vägivallatseva partneri juurest · Miks on vaja aidata vägivallatsejat · Perevägivald ja alkohool · Milline on seksuaalelu vägivaldses suhtes · Mida saab teha vägistamisohver Sisukord Enamasti algavad kõik paarisuhted armastusega, ka need, kus mees hakkab hiljem naise vastu kasutama...
3 Miks on osa meestest vägivaldsed oma naiste vastu?.................4 Statistika......................................................................................4 Perevägivald ja sellega seotud müüdid ......................................5 Laste väärkohtlemine koduvägivalla osana. ..............................5 Koduvägivald kui inimõiguste rikkumine..................................6 Vägivallakogemus lapsepõlvest. ...............................................6 Perevägivald ja alkohol..............................................................6 Millistest inimestest saab kergelt ohver? ..................................6 Vägivalla raskust tunnetab vaid ohver ......................................6 Kõige raskem on abi p...
Kõige parem on seda muutust jälgida peategelase Paul Bäumeri näol. Tema entusiasm muutus alguses hirmuks ning seejärel ükskõiksuseks. Sõprade surm oli talle mõjunud laastavalt, kuid ta õppis neid tundeid alla suruma. Rindelt eemal olles kerkisid need vastakad tunded taas ülesse ning tekkis kahjutunne ja mõistmine oma vaenlase vastu. Paul mõistis, et ka nemad on samasugused inimesed nagu tema. Kuid rindele naastes valdas teda taas ükskõiksus ja võimust võttis kalk süda, mis lasi tal oma vaenlasi ilma igasuguste kahtlusteta tappa. Nende noorte elu sõjas koosnes kaevikutes istumisest, inimeste tapmisest ja omade surma nägemisest. Sõja käigus kadus nende inimlikus ja vaatamata eluga pääsemisele, suri nende hing ning nad ei naasenud enam kunagi sellistena, nagu nad olid lahkunud....
Aga ka tavalisel laulmisel võib olla teraapiline nüanss. Laulus peitub sõnum ja lauljal on alati midagi öelda kas endale või kuulajatele. (Lloyd Leno, H. 02.03.2011) Ühislaulu ajal võib kogeda tugevat kuuluvustunnet, tunnetada end ühena rühmast. Laulmine võib olla tunnetega tegelemine rõõm, kurbus, armastus, lahkuminek, kahjutunne ja unelmad on sageli põimitud laulusõnadesse ja viisi. Laulmine võib olla enesetunde tõstmine laulus võib muutuda kelleks tahes, elada, kus iganes, ja teha, mida tahes. Laulu abil võib minna mälestustesse laulude hulgast võib iga inimene leida selle, mis räägib just tema minevikust. Laulu kaudu võib käsitleda suhet lähedastega (näiteks laulud emast). Laulus saab öelda rohkem kui kõnes, võib öelda seda, mida muidu ei julgeks (ja kui vaja, siis pärast tõdeda, et...
PROPAGANDA 1.1 PROPAGANDA ALUS on mõjusa propaganda esmaseks tingivuseks olev põhimõte. Propaganda aluseid võib eritleda kümme: 1.monoloogsus 2.enesestmõistetavus 3.autoriteetsus 4.eskalatiivsus 5.lihtsus 6.kontrastsus 7.lühisus 8.initsiatiivsus(õige ajastus, agressiivsus) 9.intensiivsus 10.propaganda peab olema TÕELISUS(mitte tõde) lisaks: emotsionaalsus, kampaanialikkus, massilisus, isetus) PROPAGANDA ülesanne on esineda õigluse allikana. 1.2 Propaganda reklaamiliigina 4 reklaami põhiliiki: Kommertsreklaam imidzi- ehk kuvandireklaam Sotsiaalreklaam PROPAGANDA Reklaami põhiliik on reklaami põhivalemi realiseerimise viis vastavalt problemi ja lahenduse üldistusele (kollektiivsusele) või eraviisilisusele (personaalsusele) Täiendavalt erinevad reklaami põhiliigid üksteisest kolmel alusel. 1.kampaanialikkus (kohustuslik propagandas, fakultatiivne kommR ja sotsR, VÄLISTATUD kuvandiR) 2. kaubamärgi e...
· IV koostööfaas - pingevaba, emotsionaalselt meeldiv - sügavamad kontaktid rühmaliikmete vahel - toojaotus vastavalt võimetele, grupis tõstetakse esile inimeste võimeid, kui on grupi seisukohalt seda kuskil vaja rakendada. - Tunnustatakse tugevate külgede järgi - Otsitakse konstruktiivseid lahendusi - Ollakse huvitatud tagasisidest - Talutakse kriitikat - Info on grupi käes Vajadus juhendaja järgi väheneb. · V Lõpetamine - kahjutunne - kergendus, rahulolu - väsimus - rõõm Grupiliikmetel peab olema võimalus: - teha tagasivaade ja hinnata omandatut - mõtestada grupis kogetut - otsustada, mida saadud teadmistet, oskustest ja käitumisest kanda üle igapäevaellu Juhendaja ülesanded: - sõbralik/heatahtlik/ humoorikas tagasivaade - positiivne kokkuvõte Konflikt, selle ennetamine Konflikt on lahkheli, mille tulemusena tekkiv pinge ajendab partnereid üksteiste vastu tegutsema...
Ta sattus ka vaimuhaiglasse, kus öeldi talle muidugi seda, et lapsepõlv on tema kõikide hädade aluseks. Peamiselt siis seik, kus ta oli väga lähedal Annabeliga magamisele, kuid neid segati ning tema ülejäänud elu oleks justkui igavene otsing, et seda üht hetke tagasi võita. Freudi psühhoanalüüs, mida teose autor ise vihkas. Humbertist rääkides või temale mõeldes on empaatia ja kahjutunne meeletult kerge tekkima, veelgi kummastavamal kombel on veider, kuidas väikese Lolita vastu tekib vahel rohkem viha kui kaastunnet. Kes oleks Humbert ilma kirjanduseta? Ta oleks lihtsalt üks õnnetu pedofiil ning küsimus, kas tema tegusid võiks sallida ei oleks mitte mingisugune küsimus. Dolores Haze on aga lihtsalt üks tavaline Ameerika tüdrukutirts, kellele meeldivad ajakirjad, pulgakommid, kuulsused ning kes tegelikult ei paista silma mitte millegi muu kui oma...
Naine annab Hektorile strateegilist nõu, kuidas sõda peaks minema, et see oleks parim pere jaoks. Soovitab kaitsestrateegiat. Kleos hiilgus. Teha niivõrd suuri tegusid, et sinust jäädaks laulma suuri lugusid, pead olema vapper, et lähed ka kindlameelselt surma, et saada hiilgust, sõnab Hektor vastuseks abikaasa kõnele. Võitlus Kleose nimel peaks siiski päästma kõik. Kuigi tulevik võib olla tume, jääb alles aukõla. Eleos kahjutunne , väärtustab lähisuhteid (abikaasa vaade). Nad on mõlemad nõus, et surm tuleb kindlasti. Eleose mõte, et jää meie kõrvale. Kultuurkonna seisukohalt jääb määravaks Kleos. Kaks erinevat vaadet, peale jääb Kleos. Hektor annab järgi mehelikule aukõlale. Arete ülimväärtus. Naiselik Arete? Eeposest võetuna, naise Arete on püsida omal kohal, kasvatada lapsi jm. Naiselik Arete ei kuulu kokku Kleosega, naise Arete on olla tasa, mitte teha midagi suurt....
4636 Aktiivne Aktiivne Aktiivne 116 254 96 118 ne Aktiivne Aktiivne nKuivne Aktiivne Aktiivne kaasamine Aktiivne kaasamine kaasamine kaasamine Aktiivne kaasamine Aktiivne kaasamine Aktiivne Aktiivne Aktiivne Aktiivne kaasamine kaasamine Kaasam kaasamine kaasamine kaasamine kaasamine kaasamine kaasamine ine Aktiivne kaasamineProbleemi m??ratlemise ?lesanded 87 N?ustamise...
20 2.7. Alkoholi tarbimine koolipäevadel........................................................................21 2.8. Alkoholi sordid.....................................................................................................21 2.9. Pohmell................................................................................................................22 2.10. Süü- ja kahjutunne .............................................................................................23 2.11 Mälulüngad.........................................................................................................23 2.12. Vigastamine........................................................................................................24 2.13. Alkoholi tarbimise kohad...................................................................................24 2.14. Peavalu põhjustajad...
docstxt/15289090879919.txt...