Lühiuuring teemal "Kuidas suhtutakse Eesti osalemisse rahvusvahelistes organisatsioonides?" Lühiuuringus osales kokku seitse inimest. Neist neli olid poisid ja kolm tüdrukud. Vastanute vanus jäi 18. kuni 22. eluaasta vahele. Lühiuuringu eesmärgiks oli välja selgitada, mida arvavad noored Eesti kuulumisest rahvusvahelistesse organisatsioonidesse. Esiteks küsisin lühiuuringus osalejatelt milliseid rahvusvahelisi organisatsioone nad teavad kellega Eesti on liitunud.Kõige pareminin teati Euroopa Liiduga ja NATO-ga liitumist.Seda oskasid kõik osavõtjad välja pakkuda.70% vastanutest teadis nimetada ka ÜRO-d.Peale nende kolme teati nimetada ka selliseid organisatsioone nagu ROK,WHO,Unesco ja WTO-d.ROK oli ka üks tuntumaid organisatsioone,seda ehk sellepärast et Hiina korraldab järgmised olümpiamängud.Hetkel on Tiibeti küsimus
E.Vilde „Külmale maale“ Miks valida just selline raamat kui valikus oli ka veidi lõbusama varjundiga raamatud? Jah, seda küsisin ma ka enda käest kui olin jõudnud selle raamatuga umbes poole peale. See kuidas käituti antud raamatus peategelase Väljaotsa Jaaniga ning tema perega, oli väga kohutav. Kui võrrelda raamatu sisu tänapäevaga siis tegelikult on kõik need samad asjad tänapäevalgi olemas, kohati isegi hullemad. Inimesed, kes on vaesed, elavad üpris halvas seisukorras olevas majas(antud raamatus siis saunas), söövad kõige kehvemaid asju, neil pole
See kõik juhtus ööl, mil olin end mugavalt sohvale seadnud, et lugeda ajalehte ning rüübata kohvi. Väljas oli jube torm ning ma olin veendunud, et hommikul välja minema ei pea. Korraga kuulsin ma koputust tagauksel ning tormasin seda üllatunult avama. Mu ees seisis kahvatu näoga ähmis noormees, vanuses umbes 20-30 eluaastat. Ta tormas elutuppa ning karjus: "Appi! Mu sõber Enrique leiti kodust surnuna. Charles, te peate mind aitama!" Võpatasin ning küsisin siis härra nime. Selgus, et tegemist on 25-aastase noormehega, kelle nimi on John Dog. i olnud enam aega pikalt mõelda. Tuli hakata tegutsema. Ma haarasin oma mantli ning asusimegi Johniga teele. Väljas oli jube ilm: vihma kallas ning tuul oli päris tugev. Õnneks ei pidanud me vihma käes kaua vettima, sest juba paistis villa, kus olevat mõrv toimunud. Maja uks oli lahti murtud. Ma võtsin mõned proovid, et hiljem uurida, kes võinuks olla sissemurdja
Kuid äkki tuli mul meelde, et täna on Katri sünnipäev. Kuigi ta seda ei pea, lähen viin talle midagi. Ta on mu parim sõbranna, kes oleks nagu õe eest. Kuna mul ei olnud kinki talle, võtsin rahakassast 70 krooni ja ostsin suure kommikarbi. Jõudsin Katri juurde, vajutasin uksekella ja uksele tormas Katri. ,,Tsau, palju palju õnne sulle,"ütlesin kallistades talle. Ta oli väga rõõmus mind nähes ja ei osanud mind oodatagi. Mõtlesin, et ta oli üksinda, küsisin temalt: ,,Kuule, minu poole viitsid tulla?" ,,Ma pean sugulastega sünnipäeva, praegu ei saa. Tule ka tuppa, äkki pärast poole," Ma olin nõus sellega ja läksin tema järel söögituppa ja istusin Katri ja ta venna vahele. Ma tõstsin omale salatit ainult, sest mul ei olnud kõht tühi. Olin salati otsa söönud, tuli äkki meelde, et mul on palju õppida. ,,Kuule, ma lähen koju. Homme ajaloos suur kontrolltöö, ma loen selle läbi. Ma panen msn-i sisse, kirjuta, kui netti tuled
Jutt Lõikasin paberist bluumi tüki välja ja asetasin selle boheemluselt seinale, kuid korraga kõlas ukse paugutus. ,,Bonsoir" ütles blond neiu. Ma vastasin samaga. Ta tundus olevat bobby. Ta oli riietatud nii, aga ei teadnud kindlalt. Ta kefalo oli ilus, aga kuidagi salakaval. ,,Kas tulite mind kidnäppama?" küsisin ma. Ta vastas, et kui vait ei jää võtab väitsa ja lööb kõhtu või võtab nurgast nähtaval oleva kitarri ja lööb sellega mulle pähe. Sellepeale küsisin talt, et kas oled kokott? Naine vihastus, võttis laualt minu kokaiini ja lahkus ruumist. BLUUM- ruudukujuline BOHEEMLUS- korrapäratu BONSOIR- tere õhtust BLOND- heledajuukseline BOBBY- politseinik KEFALO- nägu KIDNÄPPAMA- inimest röövima VÄITS- nuga KITARR- 6-7 keelega keelpill KOKOTT- lõbunaine
Ma saatsin Adele Thornfieldi. Adele jäi Thornfieldi pr. Fairfaxi hoole alla.Ma palusin pr. Fairfaxil Adelele guvernant otsida. Ma käisin Thornfieldis väga harva. Ühel päeval, kui ma oma mõisa läksin külastama kukkusin ma teel hobuselt. Minu juurde ilmus kõige ilusam naine, keda ma iial näinud olen. Ta ulatas mulle käe, et mind üles aidata, kuid ma keeldusin. Ta ikka hoidis seal kätt ning ma lõpuks soostusin tema abi kasutama. Ma küsisin, et kuhu ta läheb ning ta vastas et ta läheb Thornfieldi guvernandiks. Ma olin üllatunud. Peale väikest jutuajamist ma istusin hobuse selga ja ratsutasin Thornfieldi. Järgmisel hommikul nägin kuidas see kaunid guvernant mu kallist Adelet õpetas. Sel õhtul kutsusin ma guvernandi enda juurde. Ma küsisin guvernandilt tema nime ning ta vastas ,, Mu nimi on Jane Eyre, sir". Mulle väga meeldis ta hääl, see oli nagu muusika mu kõrvadele. Varsti korraldasin ma
Ei külasta üldse 5% 16% Joonis 7 Kaltsukate külastuse tihedus 10 7. RÕIVASTE ANNETUSE TIHEDUS Kui eelnevas peatükis oli juttu kaltsukates, siis järgnev teema on annetus. Nimelt küsisin, kui paljud inimesed annetavad enda rõivaid kolme kuu lõikes. Väga suure osa moodustas, et ei anneta üldse, neid oli kokku 10 ehk 52,6%. See moodustab üle poolte vastajatest, kes kahjuks ei anneta oma rõivaid. Kuid suur hulk vastajaid siiski annetab oma rõivaid 1-2 korda, neid oli 9 ehk 47,4%. Mis on ka üsna hea tulemus. Neid kes annetakse rohkem, kui 1-2 korda kuus oma rõivaid ei olnud. Kui vaadata vastajate arvu, kui paljud annetavad ja kui paljud ei siis need on peaaegu, et pooleks
veiniga. Kõige suurem ruum on Hansa, mis mahutab teatristiilis 350 inimest ja vastuvõtuna 410 inimest. Teised ruumid on väiksemad. 13 4. TEOREETILISTE TEADMISTE KINNITAMINE PRAKTIKAS: 4.1.Tellimuse tegemine: Tellimust tegin mina ainult Walk-in'ile. Kui klient tuli, siis tervitasin ja küsisin kuidas saab aidata. Küsisin siis isikuttõendavat dokumenti ning hakkasin tellimust vormistama. Kõigepealt vaatasin mis hinnad on ning informeerisin klienti mis hinnad mis toas on ning mida need sisaldavad. Kuid too klient ütles, et tahab ainult magada siis ei hakanud teda rohkem tülitama. Lasin tal täita Registreerimiskaardi, seejärel küsisin kuidas ta maksta soovib kuna kõikidele walk-in'idele tuleb vormistada Advance Bill ning nad peavad kohe kõik ära maksma ning seletasin seda ka kliendile
last kolm päeva. Ülejäänud 15 noort on nädalas neli või rohkem päevi. SLAID 7 Küsisin noortelt, kas nad xxx. 44 õpilast tunnistab, et nad ei tee selleks midagi. Nende hulgas oli enamus 8.- 9. klassist. 29 õpilast väidavad vastupidist. Üldiselt toodi vastuseks, et xxx, Kusjuures ükski õpilane ei vastanud, et ta xxx. Arvatavasti,xxx + Kuna xxx on aina rohkem hakatud tõsiselt võtma, küsisin lisaks õpilastelt, kas nende arvates on xx. Enamus õpilasi arvas, et xxx. SLAID 8 Uurimistöö alguses püstitatud uurimisküsimusele sain töö käigus vastuse. Enamus xxx. Hüpotees, et xxx, leidis täielikku kinnitust, kuna xxx. Uurimistööd tehes sain uue kogemuse. Tänu uurimistööle sain xxx ning õppisin iseseisvalt paremini kasutama mitmesuguseid arvutiprogramme. Küsimusi? SLAID 9 Austatud komisjon, kuulajad, tänan tähelepanu eest!
40% 7. kl poisid 8. kl poisid 30% 9. kl poisid 20% 10% 0% Ei loe Loevad vahel Loevad tihti Joonis 4. Kooliväliselt lugevad õpilased 1.3. Raamatukogude kasutamine Ma küsisin, et kui tihti ja milleks külastavad õpilased raamatukogu. Enamus õpilasi käivad raamatukogus, kui on vaja mingit raamatut otsida. Neid on 64%. 10% vastasid, et ei käi kunagi raamatukogus. 26% oli neid, kes käivad raamatukogus, et otsida midagi lugemiseks. 15% poistest ei käi üldse raamatukogus. Üks poistest käib raamatukogus igal vabal hetkel ja üks igavusest. 64% vastasid, et käivad raamatukogus, siis kui vaja on. 15% vastasid, et käivad raamatukogus, kui tahavad midagi lugeda.
koos koju. See koer hoidis mind üliväga. Ühel kevadisel päeval tulles koolimajast välja, avastasin, et ta ei ootagi mind. Mõtlesin, et äkki ta tuleb mulle vastu tee peal koju. Ei tulnudki. Lohutasin ennast sellega, et võib-olla ta läks isaga jalutama. Nemad mõlemad nautisid koos olemist. Kui ma olin juba maja juures, nägin isa. Ta oli kuidagi kohmetu, imelik ja tema silmades oli meeletu kurbus. Ma küsisin:" Isa, kus Lord?" Isa vastus oli: ,,Lord läks üle vikerkaaresilla, kus kõik loomad on õnnelikud, haigusteta ja rõõmsad". Mina sain pahaseks nii isa kui koera peale ja muudkui küsisin ja küsisin: ,,miks ta pidi minema? ja kus see sild asub? miks isa lubas tal sinna minna? miks ta jättis meid maha?" Isa ei tahtnud mulle haiget teha ja jättis tõde välja ütlemata. Praegugi tuleb nutt peale, kui sellele mõtlen. Sest mina käisin koera otsimas
naine, keda ma iial näinud olen. Ta ulatas mulle käe, et mind üles aidata, kuid ma keeldusin. Ta ikka hoidis seal kätt ning ma lõpuks soostusin tema abi kasutama. Ma küsisin, et kuhu ta läheb ning ta vastas et ta läheb Thornfieldi guvernandiks. Ma olin üllatunud. Peale väikest jutuajamist ma istusin hobuse selga ja ratsutasin Thornfieldi. Järgmisel hommikul nägin kuidas see kaunid guvernant mu kallist Adelet õpetas. Sel õhtul kutsusin ma guvernandi enda juurde. Ma küsisin guvernandilt tema nime ning ta vastas ,, Mu nimi on Jane Eyre, sir". Mulle väga meeldis ta hääl, see oli nagu muusika mu kõrvadele. Varsti korraldasin ma Thornfieldis peo, kuhu olid mu vanad sõbrad kutsutud. Kõik olid peenelt riides. Ma tahtsin, et ka Jane tuleks, kuid ta vist häbenes. Kui pidulised olid läinud, läksin ma neile külla, kuna seal toimus uus pidu. Ma olin ära täpselt ühe nädala. Kui ma Thornfieldi poole sõitsin nägin ma mingit kuju mulle vastu tulemas. See oli Jane
Õppejõud: Mare Pärenson, MA Mõdriku 2017 MIDA MA MUUDAKSIN OMA KODUKOHAS Ma elan Viru-Nigulas, väikeses Lääne-Virumaa alevikus, kus elab 309 inimest. Enne haldusreformi oli Viru-Nigula alevik ka valla keskuseks, kus asub vallamaja, Vasta Kooli lasteaed, raamatukogu, rahvamaja, spordihoone, muuseum ja perearst, lisaks asub ühe kilomeetri kaugusel kohalik põhikool. Ma mõtlesin kuidas sellele teemale läheneda. Küsisin iseendalt, mida ma tahaksin muuta oma kodukohas. Siin on ju kõik olemas, mis vaja. Ise ma töötan Vasta lasteaias tugiisikuna. Töö mulle meeldib ja on samas vaheldusrikas. Kollektiiv on üldiselt meeldiv. Nagu naiste kollektiivis ikka on seal piisavalt intriige ja hõõrumisi, kuid üldiselt võib töökeskkonnaga rahule jääda. Lapsed kompenseerivad selle oma positiivse süstiga ära. See-eest kilomeetri kaugusel asuv kohalik põhikool, millel nimeks Vasta kool, asub
praktikakohas ja ülesanded praktika programmi järgi lahti). 10 7. Enesehinnang Kõige tugevamad/nõrgemad küljed on ( tuua ära need omadused millega hästi toime tulin) Hästi tulin/ei tulnud toime järgmiste töödega.................. Ma sain/ei saanud oma tööga suhteliselt hästi hakkama .................... Mul ei olnud/oli konflikte oma töös ja kui mõnikord millestki aru ei saanud siis ma küsisin mõnelt töötajalt abi. ...................... Oldi/ei oldud abivalmid, kui ikka abi küsiti siis ikka seletati ja aidati.................. 11 8. Kokkuvõte Praktika ei olnud raske ja oma ülesannetega sain ma ka hakkama. Need ülesanded, mis mulle anti sain ma hakkama ja kui oli abi vaja siis ma küsisin aga muidu sain ma hakkama. Tulemused olid head. ST: · Milliste töödega tulin toime koolis õpitu põhjal
publik kogunes, sest antud oli märk Neljas vaatus pidi kohe algama, publik kogunes, sest antud oli märk Mind peatas enne viimast etteastet üks käharpäine, mehine kolleeg ja seistes trepil kõrgemal paar astet, mult küsis nii see mehine kolleeg: Kui palju, Juhan-poiss, sul olnud osi neid, kui palju, Juhan-poiss, sul olnud osi neid, kus mängu käigus surma saama pead? Neid osi peast kas nimetada tead? Ma vastasin: neid olnud neli-viis, ma vastasin: neid olnud neli-viis, ja küsisin, et miks sa küsid siis ja küsisin, et miks sa küsid siis. Mu meeskolleeg siis silma vaatas mul ja ütles nii: kas on ka teada sul, kas sa ka tead, kas sina seda tead et see ei pidand tähendama head. Tema luulet on tõlgitud ungari, läti, ukraina, gruusia, moldova, vene, rootsi, norra, slovaki, inglise ja jaapani keelde ning soome keeles on ilmunud kogu "Julkaistavaksi Suomen tasavallassa" (1988) Viiding on loonud ja tõlkinud laulutekste filmidele, teatrietendustele ja
suurem standardhälve, seda hajuvamad on tunnuse väärtused. Variatsioonkordaja et võrrelda standardhälbeid. Standardhälbe ja aritmeetilise keskmise suhe protsentides. Näitab suhtelist hajuvust mida väiksem on variatsioonkordaja, seda ühtlasem on kogum. Sissejuhatus Tegin oma uurimustöö reisimise kohta NRG õpilaste seas. Küsitlesin kokku 67-t õpilast, kellest 36 olid naised ja 31 mehed. Kõik õpilased olid 16-18 aastased. Kokku küsisin neilt kümme küsimust: sugu, vanus, kuidas suhtud reisimisse (meeldib/ei meeldi), kas reisid pigem välismaal või Eestis, kaugeim sihtpunkt, millist sõiduvahendit eelistad, mis aegadel reisid enamasti (vaheaeg, kooliaeg), kas räägid mõnd võõrkeelt suhtlustasemel (kui jah, millist), kas võõrkeele oskus on reisil aidanud ja füüsika hinne. Minu uurimustööl oli kolm eesmärki. Esimeseks teada saada, kas reisimine kooli ajal
Statistiline uurimus TKG rebaste ristimise kohta. Kirjeldus: Uurimus käib Tartu Karlova Gümnaasiumi rebaste ristimise kohta, mis toimus 27.09- 01.10.10. Peale ürituse toimumist küsisin anonüümselt 30 inimeselt arvamust ristimise kohta. Kui väga meeldis Teile rebaste ristimine? Punkte sai anda 1-10. Punktid jaotusid: 5 punkti- 2 häält 7 punkti- 4häält 8 punkti- 4häält 9 punkti- 8 häält 10 punkti- 12 häält Variatsioonirida 5;5;7;7;7;7;8;8;8;8;9;9;9;9;9;9;9;9;10;10;10;10;10;10;10;10;10;10;10;10 X(min) 5 X(max) 10 9 Mo 10 Me9 Hindepunktid Sagedus Sagedusjaotus (W) 1 punkti 0 0% 2 punkti 0 0%
Kas te mõtlete, millal on mulle valetatud, või millal ma ise valetan? Kui aus olla, siis ma olen täielikult valetamise vastane. Mulle absoluutselt ei meeldi, kui mulle endale valetatakse ning seega vihkan ka seda, kui pean ise valetama. Ma usun, et minu vanemad on mulle valetanud ainult siis, kui selleks on tõesti vajadus. Nt. nooruses samamoodi jõuluvana kohta või kui midagi halba on juhtunud. Mäletan hästi seda korda, kui minu vanaema ära suri. Olin siis alles 8-aastane ning kui emalt küsisin kus vanaema on, siis vastas ta mulle, et vanaema läks reisile. Hiljem ta muidugi rääkis nii nagu asi oli. 3. Milline oli teie reaktsioon? Lapsena olin ma vanemates pettunud, et nad mulle valetavad, kuid praegu, ollen ise lapsevanem, saan aru, miks nad seda tegid. Eks vahest peab, juba oma lapse heaolu arvestates, talle valetama. 4. Miks te oma lastele valetate? Põhiline miks ma neile valetan, ongi jõuluvana/päkapiku teema. Ma ei võta seda valetamisena
inimestest istub päevas arvutis 2-3 tundi , 23 % istub 3-4 tundi , 10 % istub 4-5 tundi ja võrdselt 8 % istuvad 6 ja 8-9 tundi . Arvutasin ka välja selle mitu tundi keskmiselt istuvad inimesed arvutis ja sain tulemuseks 3-4 tundi . Kokkuvõte arutlusest : See kui kaua keegi arvutis on,see on tema enda teha,aga arvan et 9 tundi on liiga palju .Mina istun arvutis päevas kuskil 4-5 tundi ja arvan,et seda on küll.Aga küsisin ka,et mida inimesed teevad arvutis ja enamik vastas,et käivad jututubades,MSN-s ,facebookis,orkutis,loevad meile ja kuulavad muusikat.Lõpetuseks siis see ,et sain tänu arutlusele natuke targemaks ,kui palju tegelikult inimesed arvutis istuvad.
Ta on võimetu õppima, tundma, muutuma, kasvama, armastama ja elama. Wear a smile, one size fits all! Ma vihkan valesid. Ka ilusaid ! Naine andestab vihkamise, jämeduse, pilkamise, kuid mitte kunagi ükskõiksust. Mehe esimesest armastusest saab harva ta naine ning ta naine jääb harva viimaseks armastuseks. Eile öösel saatsin ingli su und valvama. Ta tuli tagasi varem, kui oodata oskasin. Küsisin miks? Ta vastas: Inglid ei valva ingleid ! Õnn ei ole eesmärk , õnn on eluviis. You may think he's cute, he's fine. But guess what, bitch, he's MINE ! Õnnes peitub armastus. Can I have your picture so I could show santa what I want for Christmas ? Wanna perfect girl ? Go and buy a barbie doll . "No tütreke, kuidas on sinu uus grapefruit ?" ."Vanaema! Mitu korda ma pean sulle veel kordama: mitte grapefruit, vaid boyfriend !"
jätab mu maha, kuna oli leidnud parema mehe. Ma saatsin Adele Thornfieldi. Adele jäi Thornfieldi pr. Fairfaxi hoole alla.Ma palusin pr. Fairfaxil Adelele guvernant otsida. Ma käisin Thornfieldis väga harva. Ühel päeval, kui ma oma mõisa läksin külastama kukkusin ma teel hobuselt. Minu juurde ilmus kõige ilusam naine, keda ma iial näinud olen. Ta ulatas mulle käe, et mind üles aidata, kuid ma keeldusin. Ta ikka hoidis seal kätt ning ma lõpuks soostusin tema abi kasutama. Ma küsisin, et kuhu ta läheb ning ta vastas et ta läheb Thornfieldi guvernandiks. Ma olin üllatunud. Peale väikest jutuajamist ma istusin hobuse selga ja ratsutasin Thornfieldi. Järgmisel hommikul nägin kuidas see kaunid guvernant mu kallist Adelet õpetas. Sel õhtul kutsusin ma guvernandi enda juurde. Ma küsisin guvernandilt tema nime ning ta vastas ,, Mu nimi on Jane Eyre, sir". Mulle väga meeldis ta hääl, see oli nagu muusika mu kõrvadele. Varsti
" Kõlas kõmisev vastus: "Jah, muidugi, aga enne makske mu taksoarve 670 krooni ja tooge mu kohvrid autost. Kas teie mees ei võiks seda teha? Takso ootab!" kõlas väljast üks "piip-piip". Ütlesin vaikselt susistades Stiiv-Maikelile: "Maksa ta arve ja too ta kohvrid!" tuli tasane vastus "Kust ma selle raha võtan?" Vastasin talle: "Minu rahakotist!!" Stiiv-Maikel asus kiirelt otsima mu rahakotist viiesajast ja sajast ja siis veel seitset kümnelist ka. Ta jooksis välja takso juurde. Ma küsisin oma boss Johnilt: "Miks te ise oma arvet ei maksa?" "Mul pole raha ära vahetatud ja kindlasti tahad sa ka küsida, miks maksis sõit nii palju. Noh ma siis vastan, ma pidin veel korra Läti piiri ääres ära käima ja ...." "Sellest pole midagi peaasi, et te tulla saite!" ütlesin kähku ja närviliselt. "Nüüd aga asume lauda!" ütlesin kõigile. Stiiv-Maikel tuli sisse, suurte kohvrite sisse mattunud. Tema hääl kostis summutatult: "Aidake mind, palun!"
"Sauli poeg" tegevus areneb Auschwitzis ja peategelane - ungarlane Saul Auslander on Sonderkommando liige. See film, minu arvates, keskendub iseenesest kõik holokausti õudused, näitab koonduslaagri vangite raske saatus läbi ühe vangi, kes on keset põrgu. Ma ei kujuta enam kohutav saatus kui Sonderkommando Auschwitzisi liikmete saatus. Kuigi peategelane kutsub esile mul vastuolulised tunded, sest inimesel on alati valikuvõimalus. Kogu filmi jooksul ma küsisin ise ennast ja ei saanud täielikult aru, kuidas inimene võib kannatada nii, miks ta ei tapnud ise ennast, miks ei kiirustanud end viia gaasikambrisse, kus ta võttis võimu (?), et seda õudset tööd teha. Mulle hindan heli roll selles filmis. Siin puuduvad valelikud nutused laulud, taust koosneb jutukõminist, karjumisest, mootorimürast ja kõva käskust saksa keeles, mis loovad sobiva atmosfääri. Rezisöör pani mind koonduslaagri keset põrgu, kuid ma ei kahetse, et vaatasin seda filmi
(Elu24, president) 5. Apelsiini kasvatuse omanik tahab loobuda oma varast. (Postimees, apelsinid) 6. Kas saade mulle sõnumi saata homme? (Sotsiaalmeedia, saate) 7. Politsei ülemust huvitas see, kus täpselt leidis aset intsitent (Elu24, intsident) 8. Õpetaja, mul on kodunetöö tegematta. (noortehääl, tegemata) 9. Tead sa seda geisrit? (Sotsiaalmeedia, Keiser) 10. Ta on nii koletaks muutunud. (sotsiaalmeedia, koledaks) 11. Kõik on nii mõtettu (Sotsiaalmeedia, mõttetu) 12. Ma küsisin isalt, et kas me võime sõbraga kodu poole astuda (delfi, koju) 13. Kas sina oled juba kindlustunud oma vara? (Reklaam, kindlustanud) 14. Ta ei saa kohe ültse midagi aru. (Sotsiaalmeedia,üldse) 15. Ta nii armas, ta etgi mulle süüja. (Sotsiaalmeedia, süüa) 16. Piim on halvaks muutund (Elu24, muutunud) 17. Kust saab küüni teha (Sotsiaalmeedia, küüsi) 18. Nad leitsid mu elukoha üles. (elu24, leidsid) 19. Noorugid ei saa aru, et mis toimub! (Noortehääl, noorukid) 20
Samuti on müügi saavutamiseks erinevate tegevuste ellu viimine väga vajalik ja ei saa märkimata jätta, et üheks olulisemaks osaks on müügimeeskond, ilma kelleta on raske müüki korraldada. Müügiprotsessi esimeseks asjaks olekski see, et tuleb tundma õppida oma tooteid kuna tänu sellele suudad sa seda paremini kliendile kirjeldada ja toodet sobitada erinevate klientidega. ,, See on nagu minu ükskord kui läksin poodi, soovisin saada Fazeri küpsetus sokolaadi, kuna ise ei leidnud küsisin teenindaja käest ning tema ütles, et ei ole sellisest asjast kuulnud. Egas midagi helistasin sõbrannale ja küsisin, et kus ma seda saada võiksin, ning võite nüüd ise arva mis ta mulle vastas, eks ikka sellest samast poest, läksin tagasi ja leidsin tänu sõbranna juhendamisele ülesse." Sellepärast peaks teenindaja tundma kaupa mida ta pakkub, sellega on lootus pälvida kliendi tähelepanu ja tunnustust. Kindlasti on veel üheks vajalikuks etapiks müügiprotsessi
Samuti on müügi saavutamiseks erinevate tegevuste ellu viimine väga vajalik ja ei saa märkimata jätta, et üheks olulisemaks osaks on müügimeeskond, ilma kelleta on raske müüki korraldada. Müügiprotsessi esimeseks asjaks olekski see, et tuleb tundma õppida oma tooteid kuna tänu sellele suudad sa seda paremini kliendile kirjeldada ja toodet sobitada erinevate klientidega. ,, See on nagu minu ükskord kui läksin poodi, soovisin saada Fazeri küpsetus sokolaadi, kuna ise ei leidnud küsisin teenindaja käest ning tema ütles, et ei ole sellisest asjast kuulnud. Egas midagi helistasin sõbrannale ja küsisin, et kus ma seda saada võiksin, ning võite nüüd ise arva mis ta mulle vastas, eks ikka sellest samast poest, läksin tagasi ja leidsin tänu sõbranna juhendamisele ülesse." Sellepärast peaks teenindaja tundma kaupa mida ta pakkub, sellega on lootus pälvida kliendi tähelepanu ja tunnustust. Kindlasti on veel üheks vajalikuks etapiks müügiprotsessi
Kui läksin ühistranspordiga siis kasutasin peatus.ee saiti, et teada saada milliste bussidega või trollidega sinna mul võimalik jõuda on ning mis kell. Kui ma jõudsin kliendi juurde, siis pidin uurima millised vead olid ja põhjused on, millepärast mind kutsuti ning asusin probleeme lahendama. Lihtsamate vigade paranduse korral kasutasin Google otsingumootorit. Kui probleem osutus oodatust raskemaks siis kasutasin suhtlusportaali või helistasin juhendajale ning küsisin infot vastava seadme või probleemi kohta. Kui sain oma töö valmis kliendijuures, siis informeerisin juhendajat ning fikseerisin aja, kui kaua mul töö tegemiseks läks . Pärast seda anti mulle uus koht ning protsess hakkab samamoodi uuesti pihta. Kui mul oli ülesanne kontoris arvuteid hooldada või parandada siis kasutasin info hankimiseks Google otsingumootorit. Juhendaja infovahetus käis peamiselt telefoni või E-maili teel.
kuriteo paika. Ja just see juhtusgi. Mu laulatelefon heliseb. ,, Tere Mitch , mina Daniel siin. Tule Quillayute jõe juurde. Leidsime noore naise pea. Tundub alles värske. ,, Olin ehmunud, ma pole veel oma karjääri ajal ainult pead leidnud. ,, Kohe tulen , olen juba poolel teel ,, Kahmasin oma pintsaku ja tormasin kontorist välja. Kohale jõudes olid allveesukeldujad lisaks naise peale ka keha leidnud. ,, Jõudsidki, siin ta meil on , kahes tükis ,, Vaatasin Danieli ja küsisin : ,, Kas detaile on teada, tunnistajaid, kahtlasi inimesi ?,, ,, Teada on, et naine on abielus. Naise pea leidsid kaks vanemat meesterahvast, kes siin iga hommik jalutamas käivad. Üks meestest nägi ka kahtlast noorte kampa. ,, ,, Miks sa siis veel siin oled ? Mine ja otsi seda kampa ! Mine! ,, Daniel jooksis autode poole ja kutsus paar meest appi. Otsisid läbi kõik ümbruse, kuid ei midagi. Käskisin naise peast ja kehast Mikel paar pilti teha ja need laborisse saata
igapäevaselt 7% õpilastest. Uuringu läbiviimisel saadi ka teada, et energiajooke tarbivad rohkem poisid, kui tüdrukud. (Kliinik.ee, 2012) Mustvee gümnaasiumis oli aga tarbijaid just rohkem neidude hulgas (Vt. joonis 2) ning tööst selgus, et Mustvee Gümnaasiumi põhikooli õpilastest tarbib pidevalt energiajooke 9.3%, mis tähendab, et Mustvee Gümnaasiumi põhikooli õpilased tarbivad rohkem energiajooke, kui eelnevas näites. Küsisin õpilastelt, kas nad on energiajookide kahjulikkusega kursis. 43-st õpilasest vastas ainult 1 õpilane, et ta ei ole kursis ja ülejäänud 42 õpilast vastasid, et nad on kursis energiajookide kahjulikkusega. Õpilane, kes vastas, et ei ole kursis energiajookide kahjulikkusega ei tarbinud ka ise energiajooke, ülejäänud 42 õpilase seas on nii tarbijaid kui 10 mittetarbijaid
ni. 3F-le vastab 6310. Ehk et loendamine toimub 010-6310, mis teebki 64 loendamist. Loenduri lähtestamine toimub, kui kõigi kuue trigeri väljundites on signaal 0, ehk loenduris on arv 6410 = 1 0 0 0 0 0 02 Muud kommentaarid: kuna mul oli probleeme loenduri töölesaamisega, tuhlasin väga palju Internetti läbi, et abi leida. (Loendur nullis pärast 1F-i end ära.) Abi kui sellist ei leidnud üldse, materjali on väga vähe. Probleemi lahendamisest: küsisin Teie käest tunnis, ütlesite, et üks juhe puudu. Mõtlesin taas pikalt, mis võiks olla, grupikaaslastelt polnud ka eriti mõtet abi otsida, sest nendel on valdavalt teistsugused loendurid, mille nullimine toimib AND-komponendiga. Mõtesin algul, et kusagilt SET-ist või RESET-ist on tarvis juhe kusagile tõmmata, kuid ei. Panin siis iga väljundi külge indikaatorlambi ja loendamisel nägin, et kuues, viimane triger, ei toimeta üldse.
Tartu Kutsehariduskeskus ISESEISEV TÖÖ Klienditeenindus Juhendaja: 2012 Klienditeenindus nr. 1 Võru autopood. Läksin poodi sisse, alustasin vestlust müüjaga, kes istus ja oli arvuti taga käsipõsakil. Küsisin ta käest juppe mida mul vaja oli, alguses ta nagu ei reageerinudki, kuid umbes peale 10 sekundit peale minu küsimust pööras ta pilgu arvutist minu poole ning hakkas andmeid küsima. Lõpuks kui olin asjad ära tellinud, ütles ta mulle et kui sularahas maksan on võimalik ka allahindlust saada. Saingi juppide arvelt mõne euro võrra soodustust ja esmamulje müüjast oli muutunud. Alguses jättis müüja suhteliselt halva klienditeenindaja mulje, lõppmulje oli suhteliselt hea.
olukord, et õde kuulas vanamemme muret ja pärast seda hoidis ta tema käsi. Näide jutust „Juuresoleku hetk“, kui ühel naisel suri isa, kuulis õde oma töötoast karjet. Õde hüppas oma toolilt üles ning lähenes talle. Samas õel polnud aimugi kes ta on kuid, aimas karjatuse põhjal, et midagi hirmast on juhtunud. Õde pani nutvale naisele käe ümber ja läks nuuksuva naisega peretuppa, haarates teel karbi pabertaskurätte. Õde istus naisest ümbert kinni hoides maha ja küsisin tema nime ning päris juhtunu kohta. Miks on „õendushetk” oluline? „Õendushetk“ on oluline selle poolest, et patsientidel on alati vaja õe abi. Alati pole vaja füüsilist abi. Teinekord on vaja hoopiski patsientil psühholoogilist tuge. Patsientidega on vaja suhelda ja temast on vaja õigesti aru saada. Väga tähtis patsientide jaoks, et keegi tugevam inimene on nende kõrval, aitab teda, mõistab, kuulab ning on alati tema jaoks olemas kellelt saada tuge haigusperioodil.
kohviku sissetulekust. Kuulsin, et taga uks käis, olin kindel, et see on koristaja, kes kööki koristama läks. Enne lahkumist läksin kööki, et talle ikka meelde tuletada, et ta pärast lahkumist ukse lukku paneks. Alguses ei näinud ma köögis kedagi, kuulsin kuidas taldrik maha kukkus, läksin vaatama, mis oli juhtunud. Leidsin purunenud taldriku ühest nurgast ja sealtsamast porised jalajäljed; liikusin mööda jalajälgi edasi, kuni jõudsin baariletini. Nägin tütarlast ja küsisin, et kas ta on siin uus koristaja? Kuid ma ei saanud vastust. Ta hakkas kuskile minema. Otsustasin talle järgneda, kuni ühes kohas jäi ta seisma; ta võttis ühe põranda puuplaadi lahti. Minu imestuseks oli seal väga vana fotoalbum. Tütarlaps hakkas seda mulle näitama. Selle tüdruku nimi olevat olnud Elize, kes kunagi selles majas oli olnud teenijanna. Ta olevat armunud peremehe poega. Kui peremees teada sai,
Hotell venemaal Ühel tavalisel päeval olin ma koolis. Järsku helistab mulle tunniajal isa ma mõtlesin natuke, et miks ta peaks mulle tundide ajal helistama, sest ta ju teab, et ma olen koolis. Ma küsisin õpetajalt kas ma võin isaga rääkida ukse taga. Ma läksin uksest välja ja helistasin isale tagasi ning ta ütles: tsau kuule mul on sulle üks uudis, ma kuulasin uudisimulikult edasi ja siis ta ütles me lähme kohe reisile Venemaale, ma olin väga rõõmas ning ütlesin kohe ka õpetajale seda. Ma läksin koju, pakkisin asjad ja siis olimegi teel. Kui me kohale jõudsime, võtsime hotelli. Hotell ei olnud kuigi ilus, aga mind see ei häirinud. Läks pimedaks ja me läksime magama
Veel ennem, kui mehed ära joosta jõuavad käib hirmus pauk ja mürts ning mehed lendasid mõlemad kivist kaugele. Villu oli maas ja lamas, nagu surnu. Ta käsi oli kõvasti viga saanud ja silm ka. Jooksin ruttu sinna ning rebisin oma seeliku küljest riba, et ta haavu siduda. Keegi teine ennast ei liigutanud. Tegutsesime Mikuga nagu oleksime kahekesi. Villu toimetati linna haiglasse, sest tal olid suured vigastused. Kui Jaan linnast tagasi jõudis küsisin temalt kohe Villu ja tema silmakohta, et kas ta jääb pimedaks. Aga ta pidavat ikka nägema veel, kuid kehvasti. Tundsin süüd ja piinlikkust ja olin väga kurb. Ükspäev rääkisin isaga, et mida ta arvab, kui küsiksin Villut Kõrbojale peremeheks, aga tema ei olnud sellega kohe mitte päri. Käis talle see väga vastukarva. Aga kui olin öelnud, et lahkun, kui Villu ei tule, siis jäi ta nõusse. Ning siis küsisin ka Villu käest,
neid inimesi seal väga palju. Häbi ja piinlikkus võivad olla ka need asjad, mis sind järgmine kord seda asja tegema ei pane. Mul endal on olnud üsna palju juhtumeid, kus on mingi teo pärast piinlik ja järgmine kord lihtsalt ei tee seda, kasvõi kui see on tegelikult normaalne ja tavaline käitumine. Näiteks poemüüjalt küsimine, kus mis poes asub. Nimelt läksin ma ükskord poodi ja ei leidnud pärmi üles. Siis küsisin ma poemüüjalt, kus pärm asub ja poemüüja ei teadnud isegi ning siis me jooksime seal poes ühest otsast teise, kuni lõpuks leidsime pärmi. Koostas: Joel Tomingas 10b
selliste kalliste asjade vastu huvi. Pakin oma kauba tõlla ja lähen tagasi võõrastemajja. Teel sinna märkan palju vanu tuttavaid kaupmehi, kellega ajan juttu, kuna mul kuhugile kiiret pole. Jõudes tagasi võõrastemajja, ootab omanik mind juba. Teretan teda viisakalt. Tal on kuidagi väga kaval nägu peas. Ta teeb minuga juttu, küsides: ,,Mis kaupa see kaupmees siis müüb?" ,,Eks ikka karusnahku mett ja vaha, tahad osta?" küsisin ma. Tema vastas: "Jah!" Müüsingi talle paar nahka ja paar kilo mett. Me mõlemad olime tehinguga rahul. Peremees pakkus ka lõunasööki ja ma olin sellega nõus. Peale maitsvat lõunat lähen lasen mõneks ajaks silma looja. Ärgates märkan, et kell on juba päris palju ja väljas hakkab hämarduma. Lähen teen linnapeal väikse tiiru ning astun sisse ühte kärarikkasse trahterisse. Istun koos teiste kaupmeestega lauas ning libistan kõrist alla õlut ja veini
ühistransport maksab kohtab üksikutes bussides kodutuid, kes lihtsalt magavad kuskil tagaistmetel ja oma halva haisuga häirivad kaasreisijaid, siis tulevikus, kus saab talvel sõita soojas bussis ilma, et selle eest maksma peaks, siis läheb olukord väga halvaks. Olukord läheb selleks halvaks, et kui need eluheidikud seal mitmekesi istuvad, siis bussijuht vaevalt hakkab neid ükshaaval välja viskama ja liiklust kinni pidama. Teiseks küsisin ka ajalooõpetaja käest, mis tema sellest arvab, siis ta ütles, et see plaan on väga läbimõtlemata ja arvas, et bussid hakkavad vabagraafiku alusel sõitma. Ka ütles ta, et see on inimeste diskrimineerimine, sest miks peaks Tallinna elanikud saama tasuta sõita bussiga, kui Tartus või Pärnus peavad inimesed selle eest maksma. Ka arvad õpetaja, et bussid hakkavad vabagraafikualusel sõitma, mis oleks muidugi väga halb, sest näiteks käin ma trennis Laagris, kuhu saba bussiga nr.
(a) - saib, pruun riis, maitsestamata jogurt, veiseliha (c) - peenleib, kompotid, sink, hamburger Esiteks ma tahtsin teada kas nad teavad millised toidud on esmatähtsad ja millised tervisele rohkem kahjulikud. Neid kes panid järjestuse täiesti täppi oli neli neljateistkümnest, aga ega ka teised midagi väga valesti ei pannud, ülejäänud teised panid esmatähtsad paika, aga mõni üksik asi läks neil paigast ära. 7) Teiseks küsisin ma neilt, milleks toiduenergiat on vaja? Valikuvarjantides olid: põhiainevahetuseks, magamiseks, soojustekkeks, kehaliseks tegevuseks, unistamiseks ja vaimseks tegevuseks. Valikus olid kõik õiged peale magamise ja unistamise. Osad klassivennad märkisid, et toiduenergiat on vaja ainult põhiainevahetuseks, teised märkisid pooled õigesti ja täiesti veatult vastanuid oli kokku kolm. 8) Toidus saadavat energiat saab mõõta: A - kg', B - cl; C - kcal
koristamine, praadimine jm. Kui antud töö lõpetasin ja kohe uut tööd mulle ei antud siis võisin vahepeal käija ka viieminutilistel kohvipausidel ning ettenähtud oli ka pooletunnine lõunapaus. Köögis oli tavaliselt minuga kokku 2 kokka, ma sain kõigiga hästi läbi, konflikte ei tekkinud nelja nädala jooksul mitte ühtegi arvan, et põhjus oli ka selles, et kõik kokad olid väga abivalmis, seltsivad ja sõbralikud inimesed, aitasid kohe kui midagi küsisin ja suhtlesid ka palju. Minu juhendaja Artjom oli sammuti väga tore inimene, iga töö alguses näitas mulle ette kuidas midagi tegema peab, õppisin tema pealt väga palju. Köögis mängis meil igapäev raadio, sest kõigile meeldis muusika saatel tööd teha, ka minule. Vahepeal kui köögis väga kiire ja mingi suurem tellimus oli, siis tegime kõigi kokkadega koostööd, nii et ladusime laudadele vajaliku arvu taldrikuid (näiteks 30 tükki) ja kõigil oli mingi ülesanne, kes
surra." Minul, teismelisel, polnud selle teadmisega midagi peale hakata, sest ei valmistunud ma ju surema, vaid oma elu õnnelikult elama. Niisiis pidin oma õnne valemi ise kirjutama. Arvasin, et õnnelik olemiseks on vaja heapalgalist töökohta, oma kodu, perekonda ja elu armastust, palju sõpru ja tuttavaid. Selleks, et sinna jõuda, vajasin kahtlemata plaani ning teadmisi iseendast. Õpilasena küsisin loomulikult endalt ka seda, kas kool suudab mind eluõnneks ette valmistada ja igakülgselt mõtteid heietanud, sain vastuse, et suudab küll. Nagu näed, mõtlesin välja olukorra, mis tekitaks väikese pinge ja annaks ühtlasi mõista, et meil kõigil on õnnest erinev arusaam. 3. Püstita probleem küsimusena või küsimustena (antud juhul on probleem juba pealkirjas olemas). Kui mõtled kohe, et kool ei tee õnnelikuks või teeb õnnelikuks ainult väheseid, siis esitagi hoopis
Ma ei tahtnud minna talt küsima, et kas väiksemaid numbreid ühele t-särgile on, sest välja oli pandud ainult suurused XL ja XXL. Olin täiesti kindel, et klienditeenindaja ei märka, et ma olen poes ja otsin kärsitult riiete seast erinevaid asju. Ma eksisin. Peale seda, kui olin kätte võtnud ja lahti teinud ühe t-särgi ning seejärel tagasi pannud riiulile - tuli klienditeenindaja minu juurde ning küsis, et kas ta saab mind kuidagi aidata. Küsisin müüa käest, et kas neil on müügil ka näiteks S suuruses t-särke. Müüa vastas, et tegemist on viimase kaubaga ning teisi suuruseid ei ole, kuid väga positiivne oli see, et ta pakkus mulle sellist lahendust, et ta vaatab arvutist, kus teistes Denim Dreami poodides on müügil S suuruses t-särki. Lähim t-särk asus Leedus ning teenindaja oli nõus selle mulle tellima sealt. Ma hakkasin mõtlema, et äkki suurus S ei sobigi mulle(äkki on väike, liiga kitsas või lühike)
seda tahta ja selle nimel vaeva näha. Arvan, et enesekindlus mängib siin suurt rolli. Mäletan end algklassides, kus mul polnud ei eesmärke ega tahtmist neid omada. Mõtlesin, et niikuinii pole mul mõtet proovida, sest ebaõnnestumine on garanteeritud. Seega ei läinud ma kuhugi trenni või huviringi vaid passisin kodus. Kes teab äkki oleksin praeguseks tantsja või hea kunstnik. Tähtis on ka motivatsioon. Alati küsisin endalt, et milleks mul seda vaja on, kui endale eesmärgi püstitan. Kas või tuua jälle näiteks kiikingu, ma tahtsin enda julgust proovile panna samas ka teistest erineda millegi märkimisväärse poolest. Ja ma sain hakkama. Arvan, et hakkama saamine on ka mõtlemises kinni. Tuleb endas kindel olla ja mitte lihtsalt proovida vaid ka oma eesmärkide nimel pingutada, sest muidu jäävad need lihtsalt unistusteks. Õnneks on minul head sõbrad kes julgustavad mind algatatut lõpule viima.
päeval kui öösel) müra (järsud, valid helid maja seest või väljast võivad segada und, rahulikud madalad helid, näiteks õhukonditsioneeri hääl, mõjutavad aga leevendavalt ja rahustavalt, kuna nad aitavad blokeerida müra.) temperatuur (sobiv temperatuur on 16°-18°C) Ilusaid unenägusid! Eile öösel saatsin ingli su und valvama. Ta tuli tagasi varem, kui oodata oskasin. Küsisin miks? Ta vastas: Inglid ei valva ingleid. (google, suleke)
19. Sõbrad olid kutsutud alles kella seitsmeks. 20. Meil oli ju metsaäärne talu, [igasuguseid inimesi] käis seal. 21. Mulle küll ei öeldud, [et tal vendi oleks olnud]. 22. Talle paistis meeldivat, [et lähikonnas kedagi ei elanud]. 1. (Meil)M on [mitme inimese peale]M üksT telefoninumber. 2. TänaM juhtusin mina [telefoniS vastu võtma]M ja [[sellest]t paugutamisest, mis sealtM kostis, mõistsin vaid [niipaljuM, et kõne ei olnud ilmselget mulleM]S. 3. [Kui ma siis küsisin, [kelleleM sooviti helistadaS]SIHITIS, siisM tuli vastuseksM: ["Oodake, ma vaatan,[ mis teie nimi oligi."]S]A 4. PärnuT lahelM [kümmeT päevaM jäädS lõhkunudT ja [paarkümmendT laeva] S sadamasseM ja sealtM [väljaM aidanud ]T Eva 316 läks tänaM katkiM. 5. [PärnuT sadamast]M öeldi ERR TÄIEND uudisteleM, [et neliT laeva on [jää piirilt]T tagasi keeranud, kaksT laeva aga on sadamasM ega pääse sealt väljaÖT.]S
) valgustus (hämar või pime tuba on kõige sobivam uneks nii päeval kui öösel) müra (järsud, valid helid maja seest või väljast võivad segada und, rahulikud madalad helid, näiteks õhukonditsioneeri hääl, mõjutavad aga leevendavalt ja rahustavalt, kuna nad aitavad blokeerida müra.) temperatuur (sobiv temperatuur on 16°-18°C) Ilusaid unenägusid! Eile öösel saatsin ingli su und valvama. Ta tuli tagasi varem, kui oodata oskasin. Küsisin miks? Ta vastas: Inglid ei valva ingleid. (google, suleke)
Ülesanne 2: Ümbersõnastamistehnikad Katseta ümbersõnastamisehnikaid: situatiivset ümbersõnastamist ja nn. pikka ümbersõnastamist. Kirjelda mida tegid ja kuidas see õnnestus. Analüüsi, milliseid järveldusi saad antud kogemusest teha. Kasutasin vennaga pikka ümbersõnastamist, et saada teada, miks tal koolis pahandused olid. Vestlesime temaga ja tuli välja, et ta oli koolis märkuse saanud. Alguses ütles ta mulle lihtsalt, et õpetaja on jumala tont. Küsisin talt: Nii et sa sa arvad, et see õpetaja on tont? Siis hakkas ta juba oma lugu lahti rääkima ja mõne täiendava ümbersõnastamisega tuli välja kogu probleem,mis muidu oleks saanud põhjenduseks ainult selle, et õpetaja on tropp. Vestluse käigus kasutasin ma lauseid näiteks: Sul on tunne, et õpetaja tegi sulle ülekohut? Enne sa rääkisid, et sul on ka varem selle õpetajaga sõnelust olnud..jne.
Me kavandasime missiooni sinna sisse murdmiseks ja ringi kolamiseks, aga me ei teadnud, et see vana hoone on sõjaväe osa ning see on range valve all. Järgmise päeva õhtul oli meil plaan täpselt valmis, mis uksest sisse minna ja mis august välja tulla. Me kavatsesime sellest ka video teha ja youtube üles riputada. Varustus seljas ja kotid vajaliku nodi täis hakkasimegi sinnapoole astuma. Poolel teel lõin kõhklema ning küsisin siis sõprade käest: „On see ikka hea mõte mida teeme?” nad siis vastasid : „ Ära nüüd põnnama ka löö eksole, mis mõeldud see tehtud!” Nii me kõndisimegi kuni jõudsime sihtmärgini ja asusime oma paani ellu viima. Hiilisime kikivarvukil ukseni, võtsime kotist kangi ja taskulambi ning meil ei tasunud kaua ukse kallal võidelda, sest uks oli vana ja roostes ning tuli hõlpsasti lahti. Kui me ukse lahti saime läks alarm tööle ning
Ma olen tegelenud muusikaga ja laulmisega nüüdseks 10 aastat. Viimase poole aasta jooksul on kaks minu lauluprojekti avaldatud artiklitena veebiportaalis Delfi. Esmalt olin väga õnnelik ja eufoorias, kuna minu muusika ei ole kunagi varem tunnustust saanud, kuid õnn pöördus. Positiivsete kommentaaride sekka ilmusid paar negatiivset kommentaari. Ma tean, et nendest ei tohiks end lasta häirida, kuid just need negatiivsed kommentaarid jäid mulle silma ja hakkasid kriipima. Ühel hetkel küsisin endalt, et ehk on neil õigus ja peaksin laulmise lõpetama. Just enne, kui seda endale teadvustama hakkasin, rääkisin sellest oma vanematele, kes meenutasid mulle, mis veebilehega tegemist on. Väga paljud noored on sattunud küberkiusamise ohvriks. Viimastel aastatel on eesti noortel aina sagedamini esinema hakanud depressioon, mis teeb vaid olukorda hullemaks. Noored on küberkiusamise tõttu end füüsiliselt haavanud või võtnud endalt elu, ka Eestis. See on tõsine
ETTEÜTLUS NUMBER 6 1) Zooloogia on bioloogia haru, mis uurib loomi. Zooloogia harud on entomoloogia, malakoloogia, ihtüoloogia, ornitoloogia, terioloogia jt. 2) Kui bors on värvitu, võib sellele lisada eraldi valmistatud peedileent. 3) Vahetult enne sööki pannakse borsi kuumutatud liha, sinki või suitsurinda, hapukoort ning maitserohelist. 4) Eesti on suveräänne riik. 5) Ahhaat on vöödiline krüptokristalse kvartsi erim. 6) Kui oleme raha ära pannud seifi, võime minna golfi mängima. 7) Ema ütles mulle, et ma pean minema poodi. Ta lisas veel, et ma ei kulutaks raha tähtsusetutele asjadele. 8) Isa, keda ma nägin viimat lapsepõlves, tuli mulle külla ja tahtis minuga reisile minna. Ta ütles: "Poiss, tule siia. Mis sa arvad,"värisedes võttis ta ema pildi taskust välja,"kui läheks õige puhkama ja otsime ema ka üles?" 11) Friedrich Reinhold Kreutzwald oli eesti kirjanik ja arst. 12) Mulle meeldib Eesti ...