Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"juurdehindlus" - 83 õppematerjali

juurdehindlus on 30 %, ja selle järgi keskimine omahind on 24 €. Rõivaste orienteeruvad müügihinnad ( keskmiselt ) Ese Lühike Pikk Püksid 21 € 28€ Pluus 13€ 19 € Kleit 24 € 29 € Seelik 23 € 26 € Jakk 24 € 24€ Jope, mantel 33 € 45 € Sall 3€ 6€ Müts 6€ 6€
thumbnail
18
doc

Laomajandus

ABC analüüs (ABC analysis) Logistika instrument varude, klientide ja tarnijate paremaks juhtimiseks. Analüüsi eesmärgiks on selgitada välja kõige enam käivet ja kasumit andvad tooted, kõige suuremad kliendid ja olulisemad tarnijad. Ettevõtte tegevuses on oluline pöörata tähelepanu eelkõige enim müüdavatele toodetele, klientidele, kes annavad põhiosa kasumist ja tarnijatele, kellelt ostetakse suurem osa kaubast. Lihtne ja efektiivne varude juhtimise tööriist. 20/80 reegli järgi annavad 20% toodetest 80% käibest, 20% klientidest ostavad 80% kaubast ja 20% tarnijatest tarnivad 80% toodetest. ABC kõver (ABC curve) ABC analüüsi tulemused graafiku või diagrammina. Graafikul esindab rühm A näiteks kiiresti liikuvaid, rühm B keskmiselt ja rühm C aeglaselt liikuvaid tootegruppe.(ABC curve)- ABC analüüsi tulemused diagrammi graafiku või kõverana. ABC analüüs liigitab tooted või tootesarjad A, B ja C-gruppidesse ning kus A esindab kiireid, B kesk...

Logistika → Laomajandus
103 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Toote- ja hinnapoliitika eksamiküsimused

... Põhitunnused reaalsel tootel ............ Toode lisanditega .............. Toote väärtust tõstvad tajulised elemendid ................ 11. Väljavõte Postimehe ,,Kasu" leheküljelt: Mühls (kaubamaja finants- ja müügidirektor) lükkas ümber varem spordipoes müüjana töötanud Martini väite, et kaupluste juurdehindlusprotsent on 400. "Siin on küll selgelt üle nelja korra eksitud", lisas ta. Mühls selgitas, et kauba hind koosneb kaupluste sisseostuhinnast, millele on lisatud poe juurdehindlus ja käibemaks." Tarbijakaitse avalike suhete juht Kristiina Vaksmaa ütles, et hinnakujundus on Eestis vaba ja see, kui suur tohib olla kaupluse juurdehindlus kaupadele, pole reguleeritud. Kauplused ise pole nõus juurdehindluse protsente ning hinnakujundust detailselt avaldama ning mitmete poodide esindajad keeldusid juurdehindluse küsimusi Kasule kommenteerimast. Küsimus: Miks võis Mühls julgelt väita, et 400-protsendist juurdehindlust oletades on üle nelja korra eksitud? 12

Majandus → Majandus
22 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Tulude-kulude aruanne, rahavood ja bilanss.

Variant 3 1. Ettevõtte käivitamiseks on vaja tasuda osakapital 2500 €. Ettevõte hakkab tegelema IT-alaste töödega. Arvega ostetakse kontoritehnika, mis maksab 1400 €. Ettevõtte tegevuse tarbeks üüritakse ruumid, mille üür kuus on 240 €. Teenuste eest laekus 2600 €. Töötasu arvestati ja maksti 2000 € (makse ei arvesta). Kontoritarbeid osteti 300 € eest. Põhivara amortisatsioon on 24%. aastas Koostada tulude-kulude aruanne, rahavood ja bilanss. LAHENDUS ERALDI FAILINA!! 2.Mis on ettevõte ja millest ta koosneb? * Ettevõte kui majandus üksus, mille kaudu ettevõtja tegutseb. * Ettevõte koosneb ettevõtjale kuuluvatest asjadest, õigustest ja kohustustest, mis on vajalikud ettevõtte tegutsemiseks. 3. Millised on ettevõtte asutamise viisid. Loetle ja too näited. 1. ise registreerides äriregistris 2. registreerides notari juures 3. ostes valmis äriühingu 4. Nimeta säästude paigutamise võimalused. Säästude paigaldamise võimalused: säästu- v...

Majandus → Ettevõtlus
13 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kulude ja omahinna arvestus

Kulude ja omahinna arvestus ( Karu, Sander. Kuluarvestus) Kulude juhtimise üks olulisemaid eesmärke on erinevatele huvigruppidele vajaliku info kindlustamine neid huvitavate objektide ehk kuluobjektide kulude kohta. Kuluarvestust kasutades saadakse teada, miks ja kui palju kulutusi ja kulusid tehakse. Kuluobjekt (kulukandja, arvestusobjekt, kuluühik) (cost object, cost unit) on iga objekt, mille kulusid soovime eraldi mõõta ja arvestada. Kuluobjektide (toodete, teenuste) täisomahinna arvestamisel on oluline arvestada vaid organisatsiooni põhitegevusega seotud üldkulusid. Sageli on osutunud vajalikuks enne täisomahinna arvestamist eelnev kulude liigitamine põhitegevusega seotud ja põhitegevusega mitteseotud kuludeks. Kogukulud kujunevad järgmiselt: OTSEKULUD + PÕHITEGEVUSE ÜLDKULUD + ETTEVÕTTE ÜLDKULUD = KOGUKULUD Ülesanne Määrata OÜ ABC 1) Toodete täi...

Majandus → Majandus
70 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Kalkulatsiooni mõisted

MÕISTED Toidu nimetus Peab andma võimalikult konkreetse ja põhjaliku ülevaate kasutatavatest kuum- ja külmtöötlusvõtetest. Toiduained/toorained Toiduaine nimetus ei tohi olla eksitav. Kindlasti tuleb ära nimetada ka vesi. Kõik toiduained tuleb eraldi välja tuua! Samuti tuleb toiduaine nimetuses ära mainida, millise töötlusastmega on tegemist. Ühik kalkulatsioonikaardil Enamkasutatavad ühikud on: kg, L, tükk/kilogramm (tk/kg) Bruto ­ ostukaal Toiduaine algkaal, ehk kaal enne puhastamist jn. Neto ­ kasutuskaal Kaal peale puhastamist. Kasutuskaal ehk neto on 100 ­ kao %. Tooraine (neto) kokku Tooraine (neto) kokku näitab, kui palju neto kaalus kasutati antud ühe portsjoni toidu valmistamiseks toiduaineid kokku. Tooraine (neto) ei tohi olla kunagi väiksem kui portsjoni kaal. Portsjoni kaal On ühe portsjoni kaal e. väljatulek, mis serveeritakse koos kõikide lisanditega. Peab olema väljendatud grammides ...

Toit → Kalkulatsioon
22 allalaadimist
thumbnail
10
xls

Toote omahind-müügikasum ja tasuvuspunkt

Õpilane ÜLESANNE: palun leida vastused ja kanda tabelisse Toote või teenuse nimetus Keeks Jrk Näitaja Lühend Selgitused 1 OMAHIND OH SINA MÄÄRAD (otsustad) omahinna 2 Juurdehindlus % JH% SINA MÄÄRAD (otsustad) juurdehindluse 3 MÜÜGIHIND MH arvuta 4 Brutokasum ühe toote või teenuseühiku kohta. BKü arvuta 5 Brutorentaablus BR arvuta 6 Ettevõtte PÜSIKULU kuus PKk sinu sünnikuupäev+sünniaasta

Majandus → Müügitöö alused
21 allalaadimist
thumbnail
6
xls

Toitude tehnoloogilised kaardid ja hinnakalkulatsioonid

puljongipulber kg 0,001 0,001 0,005 0,005 241,67 0,24 vesi l 0,050 0,050 0,250 0,250 0,00 0,00 tooraine (neto) kokku (kg/l) 0,149 1 portsj.omahind 1,62 kuumtöötluskadu % 15 juurdehindlus 3,38 väljatulek (kg/l) 0,130 käibemaks 20% 1,00 1 portsjoni väljatulek (kg/l) 0,130 1 portsj. müügihind 6,00 portsjonite arv 1 TEHNOLOOGIA: 1. Porgandidpesta, Kruubid puhastada keeta soolaga ja riividamaitsestatud

Toit → Toitlustus
188 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Matemaatika KT

100% - 2% = 98% (teisel juhul puudus 2% ja tööl oli 98% töölistest ) 92% - 180 000 ( tehakse ristkorrutis leidmaks summat , mida teeniti siis kui tööl 98% - X oli 98 % töölistest) X = ( 98 *180 000 ) : 92 = 191 739 , kr Vastus: kui töölt puudus 2 % , siis oli toodangu maht 191 739 , kr 2. Eestisse imporditakse sõiduautosid impordihinnaga 230 000 kr auto kohta. Kui palju maksab auto eest ostja , kui tollimaks on 15 % , aktsiisimaks on 8% , kaubanduslik juurdehindlus on 22% ja käibemaks on 18% eelnevast hinnast? · 230 000 + 15% + 8% = 230 000 + 0,15*230 000 + 0,08*230 000 = 282 900 kr ( leitakse hinnad millele on lisatud tollimaks ja aktsiisimaks ­ alati tuleb meeles pidada et tollimaks lisandub alghinnale ja ka aktsiismaks lisandub alghinnale ) · 282 900 + 22% = 282 900 + 0,22*282 900 = 345 138 kr ( kaubanduslik juurdehindlus lisatakse hinnale , mis sisaldavad tollimaksu ja aktsiismaksu )

Majandus → Micro_macro ökonoomika
253 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Tööstusmuusika

TÖÖSTUSMUUSIKA 20 . sajandi levimuusika levib massimeedias, raadio, televisioon ja internet. Muusikatööstuse produkti ehk helikandjale salvestatud muusikapala tootmiseks on teinud tööd väga paljud inimesed. 1. helilooja, kes loob muusika ; 2. laulusõnade autor, luuletaja ; 3. aranzeerija, kes seab muusikapala sobivale muusikute koosseisule ; 4. muusikud, kes seda pala esitavad ; 5. mänenzer, kes loob lauljale ja pillimeestele tööks sobivad tingimused ; 6. kirjastaja, kes trükib noodid ; 7. toote produtsent, kes hoolitseb reklaamimisest ja stuudiotöö sujuvast kulgemisest ; 8. vabrik, kes dirazeerib (kui palju toodab) toodet ; 9. kauplused, kus müüakse toodet. Järgneval diagrammil on näha, millest kujuneb toote hind ja kuidas jagunevad ligikaudsed tulud. 2% plaadifirma kasum 3% produtsent 6% muusikud 7% tootmiskulud 9% helilooja + luuletaja 10% helisalvestu...

Muusika → Muusika
3 allalaadimist
thumbnail
3
xlsx

Ladu 1 harjutus

10 4 900,00 Generaator tk. 1 2 800,00 Starter tk. 3 5 200,00 Õhufilter tk. 60 140,00 Nimetus M.Ühik Kogus Keskm. Ostuhind Müügihind Starter tk. 12 4 937,78 5 925,33 Summa Juurdehindlus 100 000,00 20% 3 000,00 12 000,00 57 600,00 128 000,00 49 000,00 2 800,00 15 600,00 8 400,00 Sissetuleku statistika Kauba nimetus Kogus sissetulekute arv Generaator 42 3 Vahesumma Mahahindlus Korr. Summa Km 20% Kokku maksta

Logistika → Laomajandus
14 allalaadimist
thumbnail
19
pptx

KATEGOORIA JUHTIMISE MÕÕDIKUD JA TOOTLIKKUS

E-mail: [email protected] Mõdriku 2012 Finantsnäitajate rakendamine 1. Ettevõtte edukuse määratlemiseks kasutatakse erinevaid näitajaid. Selleks, et tulemusi saaks võrrelda, tuleb leida adekvaatne võrdlusbaas. 2. Tasakaalus tulemuskaardi puhul rakendatakse hinnangute andmisel järgmisi punkte: eesmärk; tegevused; mõõdikud; sihtväärtus. Ostame ja müüme tooteid/teenuseid Mõisted: Kogukäive Netokäive Kulud Kasum või kahjum Juurdehindlus Allahindlus Kumulatiivne juurdehindlus Rentaablusest ehk tasuvusest Brutokasum Varude brutorentaablus arvestab toodete või teenuste ringluskiirus Kasumi arvestamine erinevate ühikute kohta Tegevusmõõdikud Tegevuste hindamiseks rakendatakse järgmiseid mõõdikuid: 1. Kaupade ringlus ruutmeetri kohta 2. Netokäive ruutmeetri kohta 3. Brutokasum ruutmeetri kohta 4. Ringluskiirus riiulil kordades ja protsentuaalselt 5

Majandus → Kaubandus ökonoomika
71 allalaadimist
thumbnail
2
xls

Võileiva kalkulatsioon

Eksamijuhendi lisa nr 4 TOIDU NIMETUS Võileib juustuga portsjoni kaal g 65 valmistatavaid portsjoneid kokku 0 Retsepti kaal Valmistamise kaal jrk.nr Toiduained Ühik 1 bruto Kao % 1 neto x bruto x neto 1 Röstsepik viilutatud Kg 0,015 0,015 0,000 0,000 2 Taluvõi Kg 0,010 0,010 0,000 0,000 3 Juust viilutatud Kg 0,020 0,020 0,000 0,000 4 Värske tomat Kg 0,010 0,010 0,000 0,000 5 Värske kurk Kg 0,012 15 0,010 0,000 0,000 6 Värske basiilik Kg ...

Toit → Kalkulatsioon
45 allalaadimist
thumbnail
19
docx

KOLMEKÄIGULINE PIDULIK ÕHTUSÖÖK

3. Lõikan kanafileelt otsad ja lõikan kolmeks. 4. Asetan taldrikule kanafilee tükid poolviltuselt kella viie suunas. 5. Asetan kartulid kaheteistkümne suunas ning porgandilaastud poole kaheksa suunas. 6. Lisan sellele kaunistuseks natukene maitserohelist. 9 Creme brülee maasika-mündisalsaga Maitseained on kantud ettevõtte kuludesse ja toidu hinna katab toitudele lisatud juurdehindlus. Hinnad on arvestatus kooli laohinndade eeskujul ja need on käibemaksuta. Valmistamine 1. Esmalt panen ahju sooja 170° C juurde. Segan omavahel munakollased ja suhkru seni, kuni suhkrukristallid on sulanud. 2. Kuumutan koore paksupõhjalises potis koos vaniljekaunadega. Kui koor on keema tõusnud, lisan munakollase ja suhkru segu. Keeran pliidil kuumuse vaiksemaks ja segan intensiivselt nii, et munasegu ei läheks tükki. 3. Panen lusikaselja kreemi sisse

Muu → Kutsevalik
12 allalaadimist
thumbnail
4
txt

Äriplaani alused

patenteerida? kas toode teenus vajab litsenseerimist? millistel tingimustel ja kui kauaks litsentsi antakse? kas ja kuidas on tagatud toote kvaliteet? hinna m��ramise alused, v�rdlus konkureerivate toodetega. ----------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------- tootmiskulud konkureerivate toodete hind; majanduse �ldseis firma maine jaotuskanalite juurdehindlus tootmismaht maksetingimused garantiinitingimused pakend ----------------------------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------- koosta oma toote teenuse kirjeldus. siia juurde v�iks ka kirjeldada klienti. ----------------------------------------------------------------------------------- -----------------------------------------------

Majandus → Majandus
9 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Majandusmatemaatika kt 2

Hinnakujundus: netohind=Sisseostu hind+juurdehindlus(kulud+kasum) müügihind=Netohind+käibemaks(20%) Palgad: Brutopalk=Netopalk+töötuskindlustus(2%)+pensioni maks(2%) +tulumaks(21%) Tööjõukulu(brutopalgast)-sotsiaalmaks(33%)+töötuskindlustusmaks(1%) Lihtintress: S-Lõppsumma I=Prt P-põhisumma S=P+I r-intressi määr aastas S-P(1+rt) I-teenitav intress Liitintress: S log n= P n-kapitalisatsiooni periood log (1+i) i= √ n S P j-aasta intressimäär S=P(1+i)n m-kapitalisatsioonide arv aastas I=P[(1+i)n-1] i-intressimäär kapitalisatsiooni perioodi kohta J=mi t-tehingu kestvus aastates t=N/K N-tehingu kestvus päevades K-päevade arv Raha nüüdisväärtus: S Liht...

Matemaatika → Majandusmatemaatika
165 allalaadimist
thumbnail
14
pptx

Hinnakujundus

vahepeatus Rootsis, Malmös Tarneahel Rootsist edasi laevaga Eestisse Eestis veoauto peale ja viiakse sihtpunkti Varuosade kulu ­ 40% Tootmisekulu ­ 30% Tööjõukulu ­ 19% Kulud Transporditeenusekulu ­ 10% Veose kindlustamise kulu ­ 1% Auto omahind ­ 100% Auto omahind Lisavarustus Hinna Juurdehindlus kujunemine Konkurentsivõimeline hind Hea hinna-kvaliteedi suhe Hinnang toote Eraisiku jaoks võib tunduda natuke kallis, kuid ettevõtte kohapealt on hinnale hind pigem soodne võrreldes konkurentidega Tootele tehakse väga harva allahindluseid Allahindlused Tavaliselt on allahindlus seoses mudelivahetusega ehk siis kui

Majandus → Hinnapoliitika ja...
36 allalaadimist
thumbnail
31
doc

Turundusplaan ettevõttele Hobuenergia

Hobuse või poni rentimine ratsaklubi väliselt Need, kes soovivad korraldada pidu lastele või täiskasvanutele poniga või hobusega, saavad tellida looma või loomi ratsaklubilt Hobuenergia. Hobune/poni tuuakse koos varustusega ja abilisega sobivase kohta kliendile. 8 1.3 Hinnakujundus Hinnakujundamiseks autor kasutab mitmeid meetodeid: Turuhind Omahind + juurdehindlus Tajutava väärtuse meetod Selleks et välja arvestada ratsetreeningute hinda oli läbiviidud küsitlus ja kasutatud tajuva väärtuse ja üldise keskmise meetodid. Tabelis 1 on näha mille eest ja kui palju inimesed on valmis maksma, mille järgi hiljem oli välja arvestatud keskmine hind. Kõigepealt olid välja valitud tähtsad näitajad-tunded, sport, tervis ja mugavus. Valitud kriteeriumid ei ole

Majandus → Turundus
456 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Kalkulatsioon müügihind toiduportsjonil

Müügihind Müügihind = omahind + juurdehindlus + käibemaks Toiduportsjonihind finantseerimis kulud roa valmistamisel tekkinud kulud käibemaks soovitud kasumi püsikulud osa amortiatsiooni eraldised Müügihind peab katma: · käibemaks · püsikulud · soovitud kasumi osa · roa valmistamisel tekkinud kulud · finantseermis kulud Muutuvad kulud: Tooraine maksumus, valmistamisega seotud kulud, palgakulu. Püsikulud on need mida peab maksma ka siis kui tootmist ei toimu: rendikulu, küttekulud, telefoni maksud. Finantseermis kulud: On ettevõtte laenud. Amortiatsiooni eraldised: Need jäävad ettevõtte jaoks ja nende arvelt tehakse uusi inversteeringuid. Planeeritud kasum: roa sisse tuleb arvestada planeeritud kasum. Käibemaks:...

Toit → Kalkulatsioon
43 allalaadimist
thumbnail
4
xls

Prae kalkulatsioon

Või kg 0,005 0 0,005 0,010 0,010 79,17 Sool kg 0,000 0 0,000 0,000 0,000 4,00 Valge pipar kg 0,001 0 0,001 0,002 0,002 356,25 tooraine (neto) kokku (kg/l) 0,376 1 portsj.omahind kuumtöötluskadu % 14 juurdehindlus väljatulek (kg/l) 0,325 käibemaks 20% 1 portsjoni väljatulek (kg/l) 0,325 1 portsj. müügihind portsjonite arv 1 TEHNOLOOGIA: Kana: 1.Puhasta filee kelmedest. 2. Lõika liha sisse väikesed sälgud ning täida need juustuga. Puista juustu ka liha peale. 3. Küpseta ahjus. Riis: 1. Pane vesi potti ning aja keema

Toit → Kalkulatsioon
157 allalaadimist
thumbnail
6
pdf

FAI - Kulude juhtimine ja hindamine

𝑃1 = 40 𝑃2 = 45 4 500 − 5 000 %∆𝑄 5000 |𝐸| = = = 𝟎, 𝟖 %∆𝑃 45 − 40 40 Vastus: kuna 0,8 jääb alla 1, siis on tegemist mitteelastse hinnakujundusega ning hinnatõus tasus end ära. E > 1, siis on tegemist elastse nõudlusega; E = 1, siis on tegemist ühikelastse nõudlusega; E <1, siis on tegemist mitteelastse nõudlusega. Ülesanne 5. Juurdehindlus ja kasumimarginaal Kaupluse juhataja vastutades hinnakujunduse eest arutab hinnakujundmaise strateegiat assistendiga. Nad jõuavad ühisele keelele selles osas, et kujundada agressiivne hinnakujundamise strateegia. Assistent pakub viisi, et panna kuludele otsa mingi hinnalisand. Juht on rohkem kursis kasumimarginaaliga, sest sellest räägivad omanikud. Assistent pakub hinnalisandit 25%, juhataja aga kasumimarginaali 20%. Tekib arusaamatus

Majandus → Majandusteadus
39 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Arvutus ja aruandlus (hinnakalkulatsioon jms.)

Teisendamine Tootenimetus PORGANDITORT TOORJUUSTUKREEMIGA Tootekogus 10 kg Pooltoodete / Originaalretsept Originaalretsept Tooteretsept, kg-des Toorainenimetus (dl, ml, sl, tl jne.) Kg-des 100 tk / 10 kg-le Biskviit Jahu 4 dl. 0,240 kg. 2,400 kg. Küpsetuspulber 2 tl. 0,008 kg. 0,080 kg. Suhkur 2,2 dl. 0,200 kg. 2 kg. Vanillisuhkur 2 tl. 0,006 kg. 0,060 kg. Õli 1,1 dl. 0,100 kg. 1 kg. Muna 4 tk. 0,200 kg. 2 kg. Sool Näpuots u. 0,001 kg. u. 0,010 kg. Porgand n tk. 0,500 kg. 5 kg. Kokku - 1,255 kg. 12,550 kg. Väljatulek - 0,251 kg. 2,5...

Toit → Toidutehnoloogia
7 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kuidas kujuneb ravimi hind?

asjaajamine maksab omajagu. Kui lubadega on korras, siis saavad ravimite hulgimüügiloaga ettevõtted neid oma lattu tuua. Hulgimüügi-ettevõte paneb ravimite hinnale oma protsendi otsa, et nõuetele vastavat ladu ja transpordivõrku ülal pidada. Tootja hinnale võib hulgimüügifirma lisada 3 kuni 25 protsenti. Apteegile esitatakse ka väga palju erinõudeid. Nende täitmiseks on juurdehindluse süsteem veidi keerulisem, kui hulgimüügi puhul. Enamasti jääb lubatud juurdehindlus 6 kuni 80 krooni vahele. Lisaks juurdehindluse süsteemile ja paberimajandusele sekkub riik mitmel viisil hindade kujundamisse. Põhiliseks "instrumendiks"” on siin soodusravimite nimekiri. Soodus” sellepärast, et seal määratud soodustusprotsendi ulatuses maksab nende ravimite eest Haigekassa. Näiteks kaupleb riik ravimitootjatega hinna üle enne, kui uus ja sageli tõhusam ravim üldse soodusravimite nimekirja pääseb. Või kehtestatakse hinnalagi ehk piirhind,

Keemia → Keemia
1 allalaadimist
thumbnail
6
xls

KALKULATSIOONIKAART- munapuder ja muu vajalik

VÕILEIB JUUSTUGA'!A1 http://toidutare.ee/t%C3%B6%C3%B6riistad/targad_tabelid/D74B/#Kaalu ja mahu vahekordade võrdlustabel http://www.nupi.ee/ rdade võrdlustabel Eksamijuhendi lisa nr 4 TOIDU NIMETUS portsjoni kaal g valmistatavaid portsjoneid kokku 0 Retsepti kaal Valmistamise kaal Hind km- ta Ühiku jrk.nr Toiduained Ühik 1 bruto Kao % 1 neto x bruto x neto hind 1 Muna tk/kg 0,750 0,038 0,000 0,000 0,00 2 Saiajahu kg 0,032 0,032 0,000 0,000 0,00 3 Piim 2,5% l 0,100 0,100 0,000 0,000 0,00 4 Või ...

Toit → Kalkulatsioon
26 allalaadimist
thumbnail
25
doc

Hiina köök

roheline sibul Kg 0,025 20 0,020 0,025 0,020 83,25 2,08 Vesi L 0,180 0 0,180 0,180 0,180 0,00 0,00 tooraine (neto) kokku (kg/l) 0,314 1 portsj.omahind 19,96 kuumtöötluskadu % 20 juurdehindlus 38,37 väljatulek (kg/l) 0,250 Käibemaks 20% 11,67 1 portsj. 1 portsjoni väljatulek (kg/l) 0,250 Müügihind 70,00 portsjonite arv 1 TEHNOLOOGIA 1. Pese, puhasta ja haki ingver 2. Keeda klaasnuudlid 3. Puhasta ja haki küüslauk 4

Toit → Toitlustusettevõtte töö...
52 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Hind ja turustus

Hind on väärtuste summa, mida tarbija on nõus vahetamaa nende eelisete vastu, mida ühe toote omamine või kasutamine pakuvad, või mida pakub ühe teenuse vastuvõtmine. Hind on turukompleksi ainus element, mis otseselt mõjutab tulusid: 4p-st ainuke positiivne. Hinnapoliitika sisetegurid: firma turunduseesmärgid ja strateegiad, kulud, hinnakujunduse firmasisene organisatsioon. Mida selgemini on määratud firma eesmärgid, seda lihtsam on hinnakujundus. 1. Eksistentsi kindlustamine- kui firmal on liigsed võimsused, karm konkurent, muutlik nõudlus vms peab ta opereerima madalate hindadega lootused, et sellega saavutatakse turu stabiliseerimist. 2. Jooksva kasumi maksimeerimine- hind mis annab maksimaalse kasumi 3. turuliidriks pürgimine- kulude vähendamine, suurim perspektiivne kasum 4. kvaliteediliidriks pürgimine- kõrge hind mis katab uurimis-ja arendustöö kulud. 5. Muud eesmärgid- konkurentide eemaletõrjumine, ...

Majandus → Turundus
54 allalaadimist
thumbnail
9
doc

METOODILINE E-ÕPPE FORMULAR AINES TURUNDUSE JUHTIMINE

(mida oma ettevõtmisega kaasnevalt oled püstitanud). Missioon: pakkuda parima kvaliteediga tervislikku vahepala. Visioon: Muudame elu maitsvamaks ja tervislikumaks. Ettevõtte põhieesmärgiks on olla teistest ettevõtetest eirinev oma toodete poolest, sest piirkonnas ei ole näinud taolist ettevõtmist. Tooted on ainulaadsed, võrreldes konkurentidega. Hinnad kujunevad vastavalt sisseostu hindadega ja sinna on lisatud oma juurdehindlus. Reklaam on planeeritud flaierid, puhveti ees kolmnurk reklaam, sotsiaalvõrgustikus ja Pärnu raadios, mis mängib suvel rannas muusikat. 5. TURUNDUSKESKKONNA ANALÜÜS 5.1 MAKROKESKKONNA ANALÜÜS. Täpsusta millised majanduslikud, poliitilised, sotsiaalsed, looduslikud ja tehnoloogilised faktorid mõjutavad ettevõtte planeeritavat äritegevust. Oluline on iga mõjuri (faktori) välja toomisel analüüsida, kuidas see sinu ettevõtlus(turundus)tegevust mõjutab

Majandus → Kaubandus ökonoomika
71 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Koka eksami materjal (erinevad teemad)

eesmärgi, pidulikkuse, toimumise koha, klientide segmendi jne arvestamine menüü kujundamisel. Müügihind Müügihinna kujundamiseks kasutatakse erinevaid meetodeid: Kulukeskne hinnakujundus Nõudluskeskne hinnakujundus; Konkurentsikeskne hinnakujundus. Kulukeskses hinnakujunduses lähtutakse toote omahinnast. Müügihinna kujundamiseks arvutatakse esmalt toidu omahind. Sel juhul kujundatakse toidutoote või teenuse müügihind selliselt, et omahinnale lisatakse juurdehindlus. Juurdehindlus ei pruugi kõigil menüüs olevatel toodetel olla ühesugune. Keskmine müügikate on 60% ja 70% vahel, mis tähendaks omahinna korrutamist umbes 3- 4-ga. see tähendab, et koefitsient 3,0, kui soovite müügikatet 60% ja kui soovite müügikatet 70%, siis peaks omahinna korrutama 4-ga ehk koefitsient 4,0. müügihind= toiduainete maksumus (omahind) (ilma km) + juurdehindlus+ km Juurdehindlus katab: palgakulu, kom.maksed, etc KADU Külmtöötlemiskadu

Toit → Kokandus
85 allalaadimist
thumbnail
40
docx

Ühiskonna õpetuse konspekt gümnaasium

Deflatsioon (hinnalangus, rahaväärtuse tõus) Ostukorvi maksumus Intressimäär- madal- madal inflatsioonitase /kõrge- kõrge inflatsioon Inflatsioonimäär 2% madal 5-10% kõrge Devalmeerimine- raha väärtuse muutus Riigi sekkumine majandusse 1. Rahapoliitika- keskpank 2. Maksupoliitika ja riigieelarve Otsesed maksud: Tulumaks- üksikisiku/ ettevõtte 20% 170€ TM vaba miinimum Kaudsed maksud: Juurdehindlus mingi kauba hinnale Käibemaks 20% Aktsiis- juurdehindlus kaubale, mille tarbimist tahetakse piirata (Eesti: alkohol, tubakas, kütus, elekter, pakend) Maksusüsteemid 1. Proportsionaalne- ühtne maksumäär 2. Progressiivne- maksumäär kasvab sissetuleku kasvades Sotsiaalmaks 33% palgafondist Tööandja Kidlustusmaksed: 1. Pensionikindlustus 2% 2. TKM 1,6% üksikisik palgast/ 0,6% ettevõtja Töö ja palk MIKS

Ühiskond → Ühiskond
2 allalaadimist
thumbnail
39
xlsx

Exeli tabelid - poodide hinnavõrdlus

b sai munad või jahu Winston hapukoor kaerahelbed kohv 9,90 kr 13,90 kr 54,00 kr 7,00 kr 12,00 kr 19,00 kr 0 kr 15,00 kr 20,00 kr 37,00 kr Poed Juurdehindlus Jõulusoodustus Võsu pood 50% -2% Rimi 20% -10% Krooni Selver 23% -7% -15% lihapood Pudupood 13% -11% Gea pood 9% -6% -9% kingapood Ly pood 5% -5% -16% Turutare

Informaatika → Informaatika
14 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Test 2013 Hind ja hinnakujundus

..........Vabanemine varudest 1. Ülesanne Naiste kingade hinda alandati alguses 20 euro võrra ja kahe nädala pärast alandati kingade hinda veel 10 euro võrra. Esimene allahindlus tehti 20 paarile ja teine allahindlus tehti 15 paarile. Kokku müüdi vaadeldaval perioodil neid naiste suvekingi 2000 euro eest ( netokäive). Arvuta kui suur oli naistekingade allahindluse tase 2. Ülesanne Kauba ostuhind on 16 eurot . Kaubanduslik juurdehindlus on 50 %. Arvuta hinnalisandi ja marginaali tase. 3 3. Ülesanne Kaupluse keskmine hinnalisand oli 40 %, kuid seoses konkurentsi tihenemisega pidi kauplus alandama hinnalisandit 10 % keskmiselt. Kui palju peaks kaupluse läbimüük suurenema, et müügitulu ei alaneks? 4. Ülesanne Kaupluse keskmine hinnalisand oli 50 %, kuid seoses üldise müügitulu vähenemisega otsustas kauplus tõsta hinnalisandit 10 %

Muu → Ainetöö
33 allalaadimist
thumbnail
13
xlsx

Exeli lisa õpetus arvutiõpetuses

banaanid 23 15 24,00 1,60 552,00 kokku 13,45 5 480,00 keskmine 1,49 692,50 Ülesanne 3 Leida arvutikaupade hinnad Ostuhind km-ga = ostuhind km-ta + käibemaks Müügihinna saab kui ostuhinnale (km-ga) lisada 20% (juurdehindluse) Kassa tulu=müügihind*kogus Andmed käibemaks 20% juurdehindlus 20% Käibemak Ostuhind s Ostuhind Nr Kaup km-ta (km) km-ga Müügihind Kogus Kassa tulu 1 Videokaart 1500 300 1800 360 3 1080 2 Laserprinter 4500 900 5400 1080 2 2160

Informaatika → Arvutiõpetus
25 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Äriplaan

Ettevõttes makstakse jõulupreemiat, mis on juurde arvatud tööjõukuludele ja töötajatele on tehtud soodustuseks tasuta toit tööajal. Ettevõte ostab raamatupidamisteenuse sisse, kajastatud kassavoogudes muude kulude all. Raamatupidajale maksame 500 krooni kuus. 7 5. Finantsprognoosid Finantsprognooside koostamisel on lähtutud järgmistest eeldustest: Kasumiprognoos: Toitlustamisel on juurdehindlus keskmiselt 100% kasutatavate toidukaupade hinnast. Ühe päeva keskmine toitlustatavate klientide arv on 2008 aastal keskmiselt 100 inimest päevas, keskmise ostuga 35 krooni inimese kohta. Seda võib julgelt väita, sest praegu külastab meid keskmiselt 70-80 inimest päevas ja klientide arv on iga kuuga tõusnud. Suvekuudel on see arv kindlasti suurem. Keskmine müügihind tõuseb prognoosi kohaselt iga aastaga 20 krooni ostu kohta, kuna peab

Toit → Kokandus
689 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Rändur restoran ja kohvik

Ettevõttes makstakse jõulupreemiat, mis on juurde arvatud tööjõukuludele ja töötajatele on tehtud soodustuseks tasuta toit tööajal. Ettevõte ostab raamatupidamisteenuse sisse, kajastatud kassavoogudes muude kulude all. Raamatupidajale maksame 50 euro kuus. 7 5. Finantsprognoosid Finantsprognooside koostamisel on lähtutud järgmistest eeldustest: Kasumiprognoos: Toitlustamisel on juurdehindlus keskmiselt 100% kasutatavate toidukaupade hinnast. Ühe päeva keskmine toitlustatavate klientide arv on 2008 aastal keskmiselt 100 inimest päevas, keskmise ostuga 2,6 euro inimese kohta. Seda võib julgelt väita, sest praegu külastab meid keskmiselt 70-80 inimest päevas ja klientide arv on iga kuuga tõusnud. Suvekuudel on see arv kindlasti suurem. Keskmine müügihind tõuseb prognoosi kohaselt iga aastaga 1.2 euro ostu kohta, kuna peab

Majandus → Äriplaan
103 allalaadimist
thumbnail
10
doc

HINNAPOLIITIKA JA -STRATEEGIA

Skonto……………………….. 17. Kasumi maksimeerimiseks lühiajalises perspektiivis on tarvis võrdsustada November 2013 …………………………………………. (a) hind ja keskmised püsivkulud (b) hind ja keskmised muutuvkulud (c) hind ja keskmised kogukulud (d) piirtulu ja piirkulu (e) toote piirtulu ja kulutegurite piirkulu 18. Standardne juurdehindlus (arvutatuna jaehinnast) võib ulatuda kuni (a) 25,9 protsendini (b) 50,9 protsendini (c) 99,9 protsendini (d) 199,9 protsendini (e) lõpmatuseni 19. Tähtsamaid tegureid, millega peab arvestama hinnakujunduses, on (a) raha pakkumine turul (b) nõudlus (c) reklaamiturg (d) tootmise juhtimine (e) aktsionäride kasumihuvi 20. Millal on tegemist hinnavälise konkurentsiga?

Majandus → Hinnapoliitika ja...
131 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Erialane sõnastik

Järvamaa Kutsehariduskeskus Laomajandus LM22 Ene Silm SÕNASTIK Juhendaja: Maire Jürjen Õpetaja Paide 2009 A 1. administratsioon­ haldusaparaat, asutuse või käitise juhtkond 2. agent- iski, kes tegutseb teiste eest viimase nõusolekul, ta vahendab ja sõlmib tehinguid. Ta esinab ostajt või müüjat pikaajalise lepingu raames ning ta ei ole kauba omanik 3. akt- toiming, regu, ametlik dokument, toimik, dokumendi kaust 4. aktiva- bilansi vasak pool, vastand passive 5. aktsiis- kaudne riigimaks tarbe kaupadelt 6. allahindlus- kasutatakse erineval kujul ka strateegilises hinnakujunduses : allahindlus ostukoguselt, püsikliendi allahindlus, kaubapartii lõppmüük jne. 7. allianss- kahe või mitme riigi liit, laiemas mõttes : üldse liit, koondis 8. apellatsioon- pöördumine edasikaebusega kõrgema instantsi poo...

Eesti keel → Eesti keel
12 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Turunduse eksam

(3) Ettevõte võte müüb tavaliselt toodangut 120 kr. Allahindluse korral müüakse 99 krooni. Toote sisse ostuhind jaekauplusele on 77 kr. Allahindluse puhul lubatakse ettevõttele 15% alandada sisseostuhinda. Kulutused kampaania korraldamiseks on 10 000 kr Küsimused: a) Mitu protsenti alanes kampaania ajaks katusekivide lõpptarbija hind? sama 105-93/93*100%=12,9% b) Arvutage katusekivide tootmise kasumilävepunkt kampaaniaeelse (tavapärase) müügihinnaga. Kui suur on jaekaupluse juurdehindlus tavaliselt 500000/105-20=5882 kivi tuleb müüa, et kulud saaksid kaetud c) Kui palju peab tootja rohkem või vähem müüma, et teenida üks kuu kestva kampaania ajal sama jääktulu võrreldes kuuga / allahindlusega, mil tootja müüs toodet tavahinnaga?sama d) Kui suur on ettevõtte A turuosa Eesti katusekivide turul? kui palju peab ettevõtte lisaks tootma et kampaaniaga kaasnevad kulutused saaks kaetud? 250 000 -100% 120 000 ­ x% 48% on ettevõtte A turuosa

Majandus → Turundus
328 allalaadimist
thumbnail
14
xlsx

Finants 1

1 28 22 4 80 50 Protsentarvutused 10% 20st =0,1*20 allahindlus 20% 25st =25*(1- juurdehindlus 30% 70le =70* kogukasum. kokku kogukasumid. 3 6 kasutatud moodulite arv. 14 18 aojääk. 8 12 a kaks stsenaariumit, mis näitavad, kuidas muutuvad um ja laoseis, kui: toodab 3 maja, 14 sauna ja 8 kuuri; toodab maju, saunu ja kuure 50% praegusest rohkem. a menüüst käsud What-If Analysis-Scenario er. mene stsenaarium kasutades avanenud aknas

Informaatika → Informaatika
2 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Äriplaan - rõivad

Rapla Vesiroosi Gümnaasium Autor Äriplaan Eksamitöö majandusõpetuses Juhendaja: Rapla 2011 Sissejuhatus Äriplaani koostamise eesmärk on saada praktiline kogemus majandusvallas. See on kohustuslik, sest arvestatakse üleminekueksamina. Teema valisin, sest pakub veidikene huvi ja olen ise säärase riiete ümbertegemisega mingil määral tegelenud. Lisaks tuli kasuks see, et sain nõu ja abi vastava valdkonna inimeselt. Samuti tundus päris huvitav niivõrd teistsuguse idee arendamine ja tulemus, kas taolise firma rajamine oleks heade perspektiividega. Tootekirjeldus Mida? Kasutatud riiete ümbertegemine, värskendamin ja nende müümine. Kellele? Loodusest hoolivatele ja teiste...

Majandus → Majandus
231 allalaadimist
thumbnail
14
xlsx

Finantsanalüüs

1 28 22 4 80 50 Protsentarvutused 10% 20st =0,1*20 allahindlus 20% 25st =25*(1 juurdehindlus 30% 70le =70 kogukasum. kokku kogukasumid. kasutatud moodulite arv. aojääk. a kaks stsenaariumit, mis näitavad, kuidas muutuvad sum ja laoseis, kui: s toodab 3 maja, 14 sauna ja 8 kuuri; s toodab maju, saunu ja kuure 50% praegusest rohkem. ta menüüst käsud What-If Analysis-Scenario er. mene stsenaarium kasutades avanenud aknas dd, sisestades Scenario name reale stsenaariumi nime rgistades Changing cells lahtrisse D2:D4. Järgmises

Majandus → Finantsanalüüs
8 allalaadimist
thumbnail
19
xlsx

Arutiõpetuse test excelis

1. ülesanne Juuli Summapoolaasta kokkuvõte iga kululiigi lõikes. Koosta Kommunaalmaksed 180.93 Kui suured oli poolaasta kulud kokku? KÜ osamaks Koosta poolaasta 70.51 kulude illustreerimiseks diagramm. Elekter Vastus: Poolaasta 153.08 kulud olid kokku 4233,60 Elion, lauatelefon 145.26 EMT, mobiiltelefon 96.15 SAT 22.44 KOKKU 668.37 August Kommunaalmaksed 137.08 KÜ osamaks 70.51 Elekter 135.51 Elion, lauatelefon 137.72 EMT, mobiiltelefon 96.15 SAT 22.44 Kokku 599.42 Poolaasta kulud September Kommunaal...

Informaatika → Arvutiõpetus
9 allalaadimist
thumbnail
13
xlsx

Andmetöötus 2. kodutöö (prognoosid)

5.09999999999999 1.65000000000001 1.1 -0.850000000000001 6.59999999999999 2.40000000000001 e planeerib toodangut. asutatud moodulite arv. Protsentarvutused aojääk. a kaks stsenaariumit, mis näitavad, kuidas muutuvad 10% 20st =0,1*20 d, kui: allahindlus 20% 25st =25*(1-0,2) toodab maju, saunu ja kuure 10% pragusest rohkem; juurdehindlus 30% 70le =70*(1+0,3) ehk =70*1, toodab maju, saunu ja kuure 15% praegusest rohkem. vali Data menüüst käsud What-If Analysis-Scenario er. mene stsenaarium, kasutades avanenud aknas [1] R. Reinumägi, Kodune töö Excelis: Solver dd, sisestades Scenario name reale stsenaariumi nime ja stsenaariumid. [Võrgumaterjal]. [Kasutatud balt) ja märgistades Changing cells lahtrisse D4:D6. 23. juuni, 2018]. ul OK. Järgmises dialoogiaknas muuda väärtused

Informaatika → Andmetöötlus
1 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Turismiettevõtlus eksam

▪ Atraktiivne nimetus ▪ Unikaalsus ▪ Eriline lugu, teema ▪ Kaasaostmise võimalus. 15. Kirjelda 5 sammu uuringu, sh. turu-uuringu protsessis 1. Probleemi määratlemine 2. Hüpoteesi püstitamine 3. Andmete kogumine 4. Uuringutulemuste tõlgendamine 5. Kokkuvõte uurimistulemustest. 16. Nimeta kolm hinnakujunduse põhimõtet. Kulukeskne – hind kujuneb omahinnast lähtuvaks, sellele lisatakse paras juurdehindlus. Turukeskne e. konkurentsikeskne – arvestab konkurentide toodete tegelikku hinda. Põhineb nõudluse ja pakkumise tasakaalustamisel. Tarbijakeskne e. väärtusekeskne – arvestab toote tarbijate poolt tajutavat väärtust. 17. Kirjelda, mida mõeldakse termini turu-uuring alla ja too kaks põhilisemat andmeallikat turu-uuringu jaoks. Turu-uuring - Spetsiifiline probleemide ja turundustegevuste uuring uue teabe saamiseks, et teha õigeid turundusotsuseid.

Turism → Turism
33 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Turunduse seletatud mõisted

Turundus - on kasulike klientide leidmise ja hoidmise ning kasulike kliendisuhete arendamise teadus ja kunst. Turundus on vajaduste kasumlik rahuldamine Vajadus - on inimese sisemine tung millegi järele. Nõudlus - sisaldab nii soovi kui ka maksevalmidust. Kui inimesel on soov, kuid ta ei ole nõus selle rahuldamise eest maksma, siis nõudlust ei ole. Kui aga on olemas soov ja ollakse nõus ka selle rahuldamise eest maksma, on nõudlus turul olemas. Toode - pakkumine, mis on tehtud turule hankimiseks, kasutamiseks, tarbimiseks või tähelepanu saamiseks. Kaup - toode, mida on võimalik turul pakkuda, rahuldamaks tarbjate soove või vajadusi. Teenus - tegevus, mida pakutakse müügiks, mis on oma olemuselt mittemateriaalne ja mille osutamisega ei kaasne mingi asja omandiõigust ( nt. hotellindus, transport, remonditööd, juuksur jne. ) Turundusmeetmestik- kujundatakse lähtuvalt ettevõtte majandustulemusest ja edukusest nii lühiajalises kui pikaajalis...

Majandus → Turundus
225 allalaadimist
thumbnail
14
doc

TURUNDUS ja MÜÜK

Nõudluse kõikumisi on raske stabiliseerida. 22. Defineeri hinna mõiste. Hind on toote väärtus rahas väljendatuna. Hind on väärtuste kogum, mida ostja on nõus vahetama toote omamisest või tarbimisest tulenevate kasude vastu. Hinnaks saab olla ükskõik missugune väärtus, mida antakse millegi vastu. 23. Mis on kulupõhine hinnastrateegia? Kulupõhise hinnastrateegia puhul lisatakse valmistamiseks läinud kuludele juurde juurdehindlus kasumi teenimiseks. 24. Mis on väärtuspõhine hinnastrateegia? Väärtuspõhise hinnastrateegia meetodi põhimõtteks on, et hinna määrab kliendi poolt tootele omistatud väärtus. Mida ainulaadsem on toode või teenus, seda kõrgemat hinda on võimalik küsida. 25. Mis on bartertehing? Kirjelda – millal seda turunduses võiks kasutada. Bartertehing on otsetehing, kus kaupu või teenuseid vahetatakse raha kasutamata – tehakse vahetuskaupu. Bartertehinguid

Majandus → Turundus
76 allalaadimist
thumbnail
20
docx

TURUNDUSE EKSAM

hinda mõjutavad faktorid, hinnaeesmärkide määramine, hinnakujundusmeetodite valik ning hinnapoliitika väljatöötamine. Liiga madalad hinnad viivad ettevõtte majandusraskustesse, liiga kõrged hinnad aga takistavad müüki ja viivad samuti ettevõtte majandusraskustesse. Oma tootele või teenusele tuleb leida optimaalne hind. 1. Kulupõhine hinnakujundus on kõige lihtsam hinna määramise meetod, kus toote valmistamiseks läinud kuludele lisatakse juurdehindlus kasumi teenimiseks. Kulupõhine hind on toote või teenuse valmistamis kulu, millele lisandub juurdehindlus kasumi näol. Kuigi tundub, et see on lihtsalt rakendatav ja kasutatav, ei ole ainult kuludele põhinev hinnakujundus kindlasti kõige parem viis. Probleemiks võib kujuneda kulude arvestus ­ igal ettevõttel on nii püsikulud kui ka muutuvkulud. Tootmis- või teenindusmahu suurenedes jäävad tavaliselt püsikulud samaks, muutuvkulud aga suurenevad. Kuid vahel võib ka olla

Majandus → Turundus
135 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Finantsjuhtimise II KT

Hotellitoa puhul kuni muutuvkulu määrani. 3. Hinnaelastsus ­ kui me hinda muudame, siis kas kogus muutub rohkem või vähem hinnamuutuse tagajärjel. Kui muutub rohkem, siis on tegemist elastsega, kui muutub vähem, siis on tegemist mitteelastsega. Madalhooaeg elastne, kõrghooaeg mitteelastne (kõrghooajal mängida hinnatõusuga, madalhooajal hinnalangusega) 4. Hinnalisandi erinevus kasumimarginaalist - hinnalisand on protsendiline juurdehindlus ­ kasumimarginaal on protsentsuhtarv, mis näitab palju moodustab kasum hinnast; et saada sama suurt kasumit, peab olema hinnalisand suurem kui kasumimarginaal. Omahinnale tuleb juurde panna hinnalisandi ning siis saame müügihinna. 5. Hinnakujundus Hubbardi formulari järgi ­ toahinna kujundamist selliselt, et määratakse kõik kulud ning lisatakse neile soovitatav kasumiosa. See on kõige mõistlikum hinnakujunduse meetod

Majandus → Finantsanalüüs
12 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Finantsjuhtimine turismiettevõttes kontrolltöö küsimused

4. REVPAR järgi ­ maksimeeritakse REVPARi, see on tulude juhtimise meetod ("yield management"). Arvestatakse selliste faktoritega nagu hooajalisus, nädalapäev, kliendisegment jms. Näide: 5. Jääktulupõhine hinnakujundus ­ selle puhul vaadeldakse eelkõige muutuvkulusid. Hind, mis on pandud kõrgem muutuvkuludest, katab püsikulusid ja kasumjit. P juurdehindlus on suurem. Kuna püsikulud moodustavad suure osa hotelli majutusosakonna kuludest, siis on palju võimalusi teha allahindlusi: Perishability (teenuse puhul) P=V, Perishability (rikneva toote puhul) P

Majandus → Finantsjuhtimine
17 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Turunduse esimene ja teine kontrolltöö koos vastustega

d) Kogutulud / kogukulud 41. Ettevõtte hinnakujundamise sisemõjuriteks on a) Turg ja nõudlus b) Tarbijate reaktsioonid c) Konkurentide hinnad d) Tegelik ja plaanitav turuosa 42. Tarbija hinnatundlikkus väheneb a) Luksuskaupu ostes b) Kui tarbija ei märka hinnatõusu c) Mitmefunktsionaalseid kaupu ostes d) Pikaajalise kasutusajaga tooteid ostes 43. Kasumiläve meetod hinna kujundamisel tähendab, et a) Omahinnale lisatakse teatud arvestuslik juurdehindlus b) Lahtutakse kogukulude jaotamisest muutuv- ja püsikuludeks c) Lähtutakse tarbija tajutud väärtusest d) Lähtutakse konkurentide toodete tegelikest hindadest 44. Skonto a) Tähendab soodustust arve kiire või teatava aja jooksul tasumise eest b) Soodustus väljaspool hooaega ostmise eest c) On koguse pealt tehtav soodustus d) Soodustus vana toote tagastamise eest 45. Intensiivturustus

Majandus → Turundus
208 allalaadimist
thumbnail
17
docx

Hinnakujunduse võimalused turunduses

Ta ignoreerib nõudluse taset ega arvestata konkurentide hindade mõju nõudlusele. Paljud kulud sõltuvad käibe suurusest ning samuti on konkreetse toote omahinna kalkuleerimine tavaliselt tinglik - tulemus sõltub üldkulude jaotamisest erinevate toodete vahel. Tootmiskulude alandamise korral peaks selle meetodi korral alandama ka hinda. See ei pruugi olla arukas. Kulukeskse hinnakujunduse erivormiks on marginaalne hinnakujundus. Sel juhul lisatakse juurdehindlus ühe täiendava toote (piirtoote) tootmiskuludele. Meetodit võib kasutada, kui garanteeritud müügimaht kõrgema hinna juures on piisav ettevõtte üldkulude katmiseks. Kui on saavutatud müügimaht, mis katab ära kõik kulud (sh üldkulud), siis täiendavate toodete müügil võib põhimõtteliselt lubada hinnaalandust. Iga hind, mis on piirkuludest suurem, annab lisakasumit. (Nt turismiettevõtete viimase hetke allahindlused.) (Turunduse alused)

Majandus → Turunduse alused
141 allalaadimist
thumbnail
28
docx

Äriplaani vormistus

4.Töötuskindlustusmaks - jne Tootmise üldkulud 1. Tootmisjuhtide töötasu 2. Sotsiaal- ja ravikindlustusmaks - 3. Töötuskindlustusmaks - 4. Ruumide rent tasuta (MEKTORY) 5. Elekter - jne PERIOODIKULUD 1. 2. Kokku kulud Toote/teenuse omahind 5.4.2. Toote/teenuse müügihind Toote/teenuse nimetus Omahind Juurdehindlus Müügihind NFC kaart 0,69eur 1.31eur 2 eur NFC lugeja 60eur 2% igast ostust Tahvelarvuti tellimiseks 90eur 5.4.3. Kulu-maht-kasum (KMK) analüüs 12 5.4. RAHAVOOGUDE PROGNOOS

Majandus → Majandus
67 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun