· Kiusatav laps · Äkiline laps · Väike täiskasvanu · Sündinud juht · Pessimistlik laps Õppimine · Iseloomulik on oluline erinevus intellektuaalsete võimete ja potentsiaali ning tegelike saavutuste vahel. · Õpiraskused erinevates õppeainetes · Ebapiisavad põhioskused Segavad õppimist: hajutatud tähelepanu, püsimatus, ei suuda keskenduda, ärevus. Kuidas aidata last? Tugiteenused Eestis · Märkamine · ,,Kiusamisest vabaks" · ,,Imelised aastad" · Juhendmaterjalid · Õppenõustamiskeskused · Logopeed, eripedagoog · Psühholoog · Sotsiaalpedagoog Ennetuse kolmetasandiline käsitlus Välismaal · Eripedagoog, audioloog · Organisatsioonid, mis pakkuvad teraapiat kõne- ja suhtlemisprobleemidega lastele. KIRJANDUS · Integreeritud teenused laste vaimse tervise toetamiseks: ennetus, varajane märkamine ja õigeaegne abi. Kotseptsioon. Sotsiaalministeerium. 2015 https:// www.sm
Töö sisu: Raamatupidaja assistent abistab raamatupidajat raamatupidamisarvestuse läbiviimisel ja finantsaruannete koostamisel. Raamatupidaja (assistent) I kutseeksami teemad 1. Sissejuhatus majandusarvestusse. 2. Majandusarvestust reglementeerivad õigusaktid ja juhendid. 3. Raamatupidaja kutse-eetika. 4. Raamatupidamise põhimõisted. 5. Majandustehingute dokumenteerimine, kajastamine kontodel ja arvestusregistrites. Programm 1. Sissejuhatus majandusarvestusse Majandusarvestuse olemus. Infotarbijad. Majandusarvestuse osised: finantsarvestus, maksuarvestus, eelarvestamine, juhtimis- ja kuluarvestus, finantsaruannete analüüs, sise- ja audiitorkontroll. 2. Majandusarvestust reglementeerivad õigusaktid EV äriseadustik, raamatupidamisseadus (Raamatupidamise Toimkonna juhendmaterjalid), võlaõigusseadus, maksuseadused, audiitortegevuse seadus jt. õigusaktid. Rahvusvahelised finantsaruandluse standardid ...
Dokumendisüsteem infosüsteem, millega hõlmatakse ja hallatakse dokumente võimaldatakse neile pidev juurdepääs Dok. süsteemi moodustavad: 1. inimesed 2. elektrooniline dok. haldus. Süsteem (EDHS) 3. dok. halduse toimingud (asjaajamiskord, dok. loetelu, arhivaalide loetelu, ohuplaan) 4. tehniline vahend 5. tegevuse käigus loodud, saadud dokumendid Dokumendihalduse riiklikud normdokumendid ja juhendmaterjalid: Seadused Arhiiviseadus – seadus sätestab arhivaalide kogumise, hindamise, arhiveerimise, säilitamise ja nende juurdepääsu korraldamise ning arhivaalide tegevuse alused. Avaliku teabe seadus – sätestab: avalikule teabele juurdepääsu tingimused, korra ja viisid ning juurdepääsu võimaldamisest keeldumise alused Märgukirja ja selgitustaotluse vastamise seadus – sätestab isiku pöördumisele vastamise korra,
Tsüklite arvu arvutus Käigukasti hammasratas töötab 200 päeva aastas, 6 tundi päevas, 3000 pööret minutis Konstant Hammaste pindades tekiv kontaktpinge Hamba laius b = 25 mm Kontaktpinna kõrgus a = 0,15 mm Kontaktpindala Kontaktpinge Hammasratta materjali voolavuspiiri tingimus on Väsimustugevuse arvutus Hammasratta materjali väsimustugevuse tingimus on 7. Kasutatud kirjandus 1. P.Kulu, D. Arensburger, A. Laansoo, F.Kommel, Materjaliõpetus: Juhendmaterjalid ja ülesanded materjalitehnika bakalaureuseõppe kodutöödeks, Tallinn 2003 2. CES Edupack 2005 3. http://www.gearshub.com/
mida valada valmistatud vormi, selle sulatamiseks kasutatakse ahju, näiteks elektriahju. Töötingimuste koha pealt on tähtis kõrge tuleohutus, sest töötatakse kõrgel temperatuuril oleva tuleohtliku sulametalliga. Tööjõu kvalifikatsioon ei pea eriti suur olema, sest antud valumeetodiga tootmine on üpriski lihtne, muidugi oleneb tööjõu suurus ka tootmismahust ja sellest, kas tegu on masin- või käsitsivormimisega. Kasutatud kirjandus 1. ,,Metallide Tehnoloogia: Juhendmaterjalid Harjutustöödeks"; J.Kübarsepp, F.Kommel, A.Laansoo; Tallinn 2001 2. https://moodle.e- ope.ee/pluginfile.php/469162/mod_folder/content/17/Valutehnoloogia %20kodut%C3%B6%C3%B6%20juhend.pdf?forcedownload=1
põhimõtteline valik 6. Toorikute ettevalmistamise kirjeldus Metallide tehnoloogia, materjalid. Mari-Liis Kuuse TTÜ EMERA alusõppe lektoraat. 2015 7. Keevitusparameetrite valik 8. Hinnata võimalikke keevitusdeformatsioone ja näidata need ühe õmbluse eskiisil punktiirjoonega 9. Liidete kvaliteedikontroll Kirjandus: Kübarsepp, J., Kommel F., Laansoo A. 2001. Metallide tehnoloogia. Juhendmaterjalid harjutustöödeks. TTÜ Kirjastus Juhendaja: Mari-Liis Kuuse Tallinn 2015 Metallide tehnoloogia, materjalid. Mari-Liis Kuuse TTÜ EMERA alusõppe lektoraat. 2015 Eskiisi nr.1 Konstruktsiooniteras. C alla 0,2 % CEW alla 0,25 % Gaaskeevitus või TIG keevitus 1. Koostada liite eskiis, määrata õmbluste ja liidete tüübid, asendid ruumis, õbluste arvestuslik mõõde 2
vastuvõtmise järel vähemalt pool aastat enne seaduse jõustumist; · Teadlikkuse tõstmisesse kaasatakse töötajate ja tööandjate organisatsioonid, valitsus eraldab neile teadlikkuse tõstmise tegevuste elluviimiseks kokku 2 mln krooni. Rahastamiseks kasutatakse ESF-i vahendeid; · Seaduse seletuskirja baasil töötatakse välja: o kommenteeritud väljaanne, mis valmib hiljemalt aasta jooksul peale seaduse jõustumist. o töölepinguseaduse juhendmaterjalid töötajale ja tööandjale, valmivad hiljemalt seaduse jõustumiseks. Juhendmaterjalide ettevalmistamisse kaasatakse sotsiaalpartnerid. Tööturu institutsioonide ümberkorraldamine · Tööturuamet ja töötukassa liidetakse aastal 2010, selle tulemusena tekib avalik-õiguslik isik, mille juhtimisse on kaasatud riik ja sotsiaalpartnerid; · Uue institutsiooni majandus- ja personalikulud kaetakse töötuskindlustusmaksetest;
Töötervishoiu ja ohutuse seadus Ohutegurid töökeskkonnas on: füüsikalised (müra, vibratsioon, õhutemperatuur ja -niiskus, masinate ja seadmete liikuvad või teravad osad jne.), keemilised (kemikaaliseaduse § 5 lõikes 1 määratletud ohtlikud kemikaalid ja neid sisaldavad materjalid), bioloogilised (mikroorganismid, rakukultuurid jne.), füsioloogilised ja psühholoogilised Missuguste töötajate gruppide kohta kehtivad erinõuded töötervishoiu ja tööohutuse alal? Rasedad ja rinnaga toitvad töötajad, alaealised ja puudega töötajad Töökeskkonna spetsialist Töökeskkonna volinik Kas palgaline kohustus? jah jah, saab kohustuse täitmisele kulunud aja eest keskmist töötasu Valitakse kuidas? tööandja määrab kas oma töötajate poolt valitud ...
Kõik joonised allkirjastatakse (vt joonis 1). Graafikud ja joonised ei tohiks olla väiksemad kui A5 ning suuremad kui A3 (viimasel juhul volditakse lehed sobivalt töö sisse). 4 Lisad Lisad sisaldavad tööga seotud, kuid eelkõige tööd täiendavaid lisamaterjale (faktiliste algandmete koondtabelid, tüüpvormid, juhendmaterjalid jm). Iga lisa peab olema seotud töö põhiosaga töö põhiosas peab alati olema suunaviide vastavale lisale. Tekstiga sidumata lisad on lubamatud. 5 Lisa 1. Tiitellehe näidis TARTU KUNSTIGÜMNAASIUM REFERAADI PEALKIRI Referaat aines Õppeaine nimetus Õpilase Nimi Ja Üliõpilane: Perekonnanimi ..................
Hoonete osad ja tehnilised näitajad Juhendid, määrused Ehitise tehniliste andmete loetelu Majandus- ja kommunikatsiooniministri määrus nr. 69 (24.12.2002). Hoonete näitajad ja nende arvutamise eeskirjad*, Ehitusministeeriumi käskkiri nr. 63 (19.06.1991); Ehitusmõisteid* Ehitusinseneride Liidu juures tegutsenud ehitusterminoloogia komisjon, ET-2 0101-0278. *2. ja 3. on juhendmaterjalid, mis ei ole otseselt kehtivad ega kohustuslikud, kuna neid ei ole õigusaktiga 2 kehtestatud. 1 Tarind ehk konstruktsioon Hoonete konstruktsioonid ehk tarind võib jagada kandetarinditeks ja piirdetarinditeks. Kandetarind võtab vastu koormusi (kasuskoormus, tuul, lumi, omakaal) ja kannab need üle kas pinnasele või
Sellest hoolimata võib tundlikkuse tõstmiseks kasutada heljumina petrooleumit. 14. Kasutatud kirjandus 1. Ulrich Fisher, Roland Gomeringer, Max Heinzler, Roland Kilgus, Friedrich Näher, Stefan Oesterle, Heinz Paetzold, Andreas Stephan, ,,Mehaanikainseneri käsiraamat" (originaal pealkiri ,,Mechanical and Metal Trades Handbook"), TTÜ kirjastus 2012 2. Priit Kulu, Daniil Arensburger, Andres Laansoo, Feodor Kommel, ,,Materjaliõpetus: Juhendmaterjalid ja ülesanded materjalitehnika bakalaureuseõppe kodutöödeks", TTÜ kirjastus 2003 3. Enn Hendre, Priit Kulu, Jakob Kübarsepp, Tiit Metusala, Olev Tapupere, ,,Materjalitehnika", TTÜ kirjastus 2003 4. C. W. Wegst, ,,Stahlschlüssel", Marbach : Verlag Stahlschlüssel Wegst, 2004 5. Ilmar Kleis ,,Masinaelemendid. Konspekt bakalaureuseõppeks", Tallinn 2005 6. CES Edupack 2005 7. http://matweb.com/ 8. http://engineershandbook.com/ 10
Iseseisev töö nr1. Kodulehekülg http://www.staff.ttu.ee/hiljat Õppetöö Linke internetitööks http://osh.sm.ee/ - Euroopa töötervishoiu ja tööohutuse agentuur Töötervishoiu ja ohutuse seadus Ohutegurid töökeskkonnas on: füüsikalised, keemilised, bioloogilised, füsioloogilised ja psühholoogilised- mis ei tohi ohustada töötaja ega muu töökeskkonnas viibiva isiku elu ega tervist. Füüsikalised ohutegurid: 1) müra, vibratsioon, ioniseeriv kiirgus, mitteioniseeriv kiirgus (ultraviolettkiirgus, laserkiirgus, infrapunane kiirgus) ja elektromagnetväli; 2) õhu liikumise kiirus, õhutemperatuur ja -niiskus, kõrge või madal õhurõhk; 3) masinate ja seadmete liikuvad või teravad osad, valgustuse puudused, kukkumis- ja elektrilöögioht ning muud samalaadsed tegurid. Keemilised ohutegurid: Ohtlikud kemikaalid ja neid sisaldavad materjalid. Bioloogilised ohutegurid: mikroorganismid (bakterid, viirused, seened jm), sealhu...
kirjanduse sugemetega. Faktikirjandus püüab hoiduda oletustest ning esitab materjali kontrollitaval kujul. Erinevalt teaduskirjandusest ei pruugi faktikirjandus järgida teaduskirjanduse vorminõudeid. · Teabekirjandus on mingil alal kasutamiseks koostatud ja kergesti käsitletavad infokogumid: reisijuhid, kokaraamatud, käsiraamatud, juhendid, kartoteegid, andmebaasid, kaardid, atlased vms. · Õppekirjandus on õppeotstarbeline kirjandus: õpikud, töövihikud, juhendmaterjalid, näitlikud vahendid jmt. · Teatmekirjandus on süstemaatiliselt esitatud infokogumikud: sõnastikud, leksikonid, entsüklopeediad jmt. info kiireks leidmiseks. · Tarbekirjandus (utilitaarne kirjandus) on mingil praktilisel eesmärgil kasutamiseks koostatud tekstid: kataloogid, instruktsioonid, kasutusjuhendid, eeskirjad, lepingud, seadused jmt. · Kommertstekstid ehk reklaamtekstid on tarbijatele ehk turule suunatud kirjandus.
korraldamine, andmete hankimine statistilistest andmebaasidest). Vaatlusandmete kokkuvõtt ja esialgne töötlemine. Andmete analüüs, järelduste ja üldistuste sõnastamine. 3) Statistilise vaatluse vead Metodoloogilised vead – valim ei kirjelda üldkogumit adekvaatselt. – vaatluse eesmärk ja objekt pole täpselt piiritletud. – vaatlusviis on ebaõnnestunult valitud. – vaatluse juhendmaterjalid pole üheselt mõistetavad. Registreerimisvead (tahtlikult tekitatud vead; mittetahtlikud vead). tahtlikud vead – andmeid moonutatakse meelega. mittetahtlikud vead – jämedad vead (tekivad mõõtmist, vaatlust või küsitlemist segava faktorimõjul, inimese eksimuse tulemusena; avastatavad). – juhuslikud vead (tekivad paratamatult igasugusel mõõtmisel ja vaatlemisel, ei mõjuta tulemusi; ei ole üldjuhul avastatavad).
Kui (eriti arvandmete puhul) ei soovita ärisaladuse kaalutlusest tulenevalt näidata tegelikku algallikat täpselt, on vaja tekstis andmetele ka lisada vastav kommentaar. Seega – soovides rõhutada kasutatud andmete konfidentsiaalsust, tuleb seda igal juhul ka teha. Lisad Lisad sisaldavad tööga seotud, kuid eelkõige tööd täiendavaid lisamaterjale (faktiliste algandmete koondtabelid, tüüpvormid, juhendmaterjalid jm). Iga lisa peab olema seotud töö põhiosaga – töö põhiosas peab alati olema suunaviide vastavale lisale. Tekstiga sidumata lisad on lubamatud. 6 Lisa 1. Tiitellehe näidis REFERAADI PEALKIRI Referaat aines "Õppeaine" ÕPPEAINE KOOD Üliõpilane: Eesnimi Perekonnanimi Juhendaja: Lekt. Eesnimi Perekonnanimi
8 b) soodustavad keskhariduse eri vormide arendamist, kaasa arvatud üld- ja kutseharidus, tehes need igale lapsele kättesaadavaks, ning rakendavad selliseid abinõusid, nagu tasuta hariduse juurutamine ja vajaduse korral rahalise abi andmine; c) teevad kõrghariduse kõikide vastavate vahenditega kättesaadavaks kõigile vastavalt nende võimetele; d) teevad hariduse ja erialase ettevalmistamise informatsiooni ja juhendmaterjalid kättesaadavaks kõigile lastele; e) rakendavad meetmeid, mis tagaksid korrpärase koolikohustuse täitmise ja väljalangevuse vähendamise. 2. Osalisriigid rakendavad kõiki vajalikke abinõusid, et distsipliin koolis vastaks lapse inimväärikusele ja oleks kooskõlas käesoleva konventsiooniga. 3. Osalisriigid arendavad rahvusvahelist koostööd haridusküsimustes ja aitavad sellele kaasa, pidades eelkõige silmas harimatuse ja kirjaoskamatuse likvideerimist kogu maailmas, ning
EVS JUHEND 9:2006. Dublin Core`i metaandmete kasutamine. 3 Standardid (3) Juhendmaterjalid, juhised Riigikantselei juhendmaterjalid - ww.riigikantselei.ee Rahvuslik standard EVS882-1:2006 Informatsioon ja Digitaalse dokumendihalduse korraldamine (DHP-KOOL) dokumentatsioon. Nõuded elektrooniliste dokumendihaldussüsteemidele
Helen Kant Tööinspektsioon Esmaabi Igas ettevõttes peab olema koolitatud esmaabi andja ning esmaabivahendid peavad olema kergesti ligipääsetavas kohas. Igal ajahetkel ja igas tööga seotud olukorras peab olema tagatud esmaabiandja ja esmaabivahendite olemasolu. Nähtaval kohal peab olema paigutatud trükitult andmed töötajate kohta, kes oskavad anda esmaabi, juhendmaterjalid esmaabi andmise viisidest ja samuti peavad olema nähtaval abi kutsumiseks pandud telefoninumbrid (Eestis 112 (politsei,kiirabi ning tuletõrje)). 9 Helen Kant Tööinspektsioon Töökeskkonna ohutegurid Füüsikalised ohutegurid Füüsikalised ohutegurid on:
mitte rakendada töötajat töödel, mille tegemiseks ta pole välja õpetatud; nõuda töötajailt tööohutusalaste õigusaktide täitmist; korraldada töö selliselt, et hoida ära tööõnnetusi ja tervisekahjustusi; korraldada töötervishoiuteenuste osutamist ja kanda sellega seotud kulud; kindlustada esmaabivahendite olemasolu töökohtadel ja ruum, kus vajadusel saab anda esmaabi ja hoida kannatanut arstiabi saabumiseni; paigutada nähtavatele kohtadele juhendmaterjalid esmaabi andmise viisidest (plakatid, brozüürid jm näitlikud materjalid); määrata isik, kes vastutab esmaabivahendite korrashoiu eest. selgitada töötajale, kuidas toimida tööõnnetuse korral, milliseid abivahendeid sel puhul kasutada, kust neid on võimalik saada ning kelle poole ja kuhu pöörduda esmaabi saamiseks; tagada tööõnnetuse või töötaja haigestumise puhul esmaabivahendite kättesaadavus,
tervishoiu miinimumnõuded töökohale» (EÜT L 393; 30.12.1989) ja 89/391/EMÜ «Abinõudest töötervishoiu ja tööohutuse täiustamiseks tööl» (EÜT L 183; 29.06.1989) nõudeid määran: §1. Kehtestada «Esmaabi korraldus ettevõttes» (1) Tööandja kohustused 1) Kindlustada esmaabivahendite olemasolu töökohtadel ja ruum, kus vajadusel saab anda esmaabi ja hoida kannatanut arstiabi saabumiseni. 2) Paigutada nähtavatele kohtadele juhendmaterjalid esmaabi andmise viisidest (plakatid, brozüürid jm näitlikud materjalid). 3) Määrata isik, kes vastutab esmaabivahendite korrashoiu eest. Esmaabivahendite asukoht peab olema nõuetekohaselt märgistatud ja asetsema kergesti juurdepääsetavas kohas, samuti peavad olema nähtavale kohale välja pandud telefoninumbrid abi kutsumiseks (ühtne number 112). 4) Paigutada nähtavale kohale trükitult andmed töötajate kohta, kes oskavad anda esmaabi.
1930.aastal tulid käibele uued kooligrammatikad: M.Meos andis välja kolmeosalise ,,Vaatlusi ja harjutusi"(1929-1931), H.Jänes ning P.Parlo koostasid ,,Eesti keele grammatika ja harjutustiku koolidele"(1935) ning vanematele klassidele kaheosalise ,,Eesti keeleõpiku algkoolidele"(1937). 1932.aastal jõudis koolidesse kolmeosaline ,,Kirjakeele algmed", seejärel ,,Emakeele õpik algkoolidele" I-IV (1938-1940). Emakeeleõpikute kõrval võeti kasutusele mitmesugused töövihikud ja juhendmaterjalid. Teedrajavaks sai J.Käisi ,,Emakeele töövihik" 1. ja 2. klassile (1932). Kodulootundide jaoks kõikide koolide poolt aksepteeritud õpperaamatu väljaandmiseni ei jõutud. Matemaatikaõpikute koostamisel võeti aluseks rahvusvahelised kogemused, kuid peeti kinni ka eesti kooli vanadest traditsioonidest. Alguses tugineti tsaariaegsetele kooliprogrammidele, kuid arvestati ka töökooli printsiipe. Juba venestamise ajal 6
vahel • Usaldusväärsed ja teostatavad alternatiivid • Ebamäärasuse selgitamine • Näitajad, mis toetavad otsuste seiret, et määratleda tegelikud mõjud • Head kommunikatsiooni mehhanismid Efektiivse KSH aluselemendid • Selged nõudmised (seadusandlikud alused, administratiivne struktuur, tegevuskavad) • Avalikkuse kaasamise nõuded ja aruanded üldsusele • Selgelt kujundatud protsess, kaasaarvatud peamised etapid • Hea tava juhendmaterjalid • Toetus, abi iga juhtumi juures (era- või valitsusasutuse konsultatsioon) • Rakendamise ja teostamise sõltumatu ülevaade ja analüüs KSH edukuse tegurid • Selged keskkonnapoliitika ülesanded • Keskkonna aruannete hea seisund • Selgelt struktureeritud planeerimisprotsess, taotleja kohusetundlikkus ja usaldusväärsus • Mitmed koostöötavad organisatsioonid • Ülesannete, kriteeriumide ja kvaliteedi standardite võrgustik
LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL K17KO1 TÖÖKESKKONNA RISKIANALÜÜS Riskianalüüs Õppejõud: , MA Mõdriku 2017 SISUKORD Sissejuhatus....................................................................................................................3 1.TÖÖTINGIMUSETE KAARDISTAMINE JA TÖÖTAMISKOHTADE ÜLEVAATUS.................................................................................................................5 1.1.Üldine asutuse iseloomustus................................................................................5 1.2.Töökeskkonna kirjeldus.......................................................................................5 1.3.Töökoha kirjeldus.................................................................................................6 1.4.Töötaja tööülesa...
Projekteerimisest võtavad osa arhidektid, ehitusinsenerid, sanitaar ja soojustehnikud, elektrikud, tootmistehnoloogid, eelarvestajad, geodeedid, geoloogid. Mahuline arhtektuur - hoonete ja rajatiste projekteerimine Planeerimisarhitektuur - linnade, asulate, keskuste jms planeerimisprojektid. ET kartoteek - Süsteemne ehitusala käsitlev andmekogu, koosneb kolmest osast: 1) EV ehitusalased seadused, valitsuse ja ametkondade määrused ning eeskirjad, riiklikud standardid. 2) Juhendmaterjalid projekteerijale ja ehitajale: standardsed sõlmed, detailid, selgitavad skeemid, tehnoloogia, uuringud jms) 3) Ehitusmaterjale, -tooteid, seadmeid ja sisustust tootvate, tarnivate või turustavate firmade infolehed: materjali, toote ja seadme tehnilised andmed, kautamis- ja paigaldamisjuhised, hanketingimused. Ehitusseadus- Välja kuulutatud Vabariigi Presidendi poolt 3. juuni 2002 a otsusega nr. 174), mis kõige muu hulgas näeb ette: mis on projekteerimine, mis on ehitamine,
enamikel juhtumitel ei ole kannatanutele osatud anda õiget esmaabi. Tuletame meelde, et esmaabi korraldamine ettevõttes on reguleeritud sotsiaalministri 13. detsembri 1999. a. määrusega nr. 82, mis paneb tööandjale järgmised kohustused: - Kindlustama esmaabivahendite olemasolu töökohtadel ja ruumi, kus vajadusel saab anda esmaabi ja hoida kannatanut arstiabi saabumiseni; - Paigutada nähtavatele kohtadele juhendmaterjalid esmaabi andmise viisidest (plakatid, brosüürid jm näitlikud materjalid); - Määrata isik, kes vastutab esmaabivahendite korrashoiu eest. - Esmaabivahendite asukoht peab olema nõuetekohaselt märgistatud ja asetsema kergesti juurdepääsetavas kohas, samuti peavad olema nähtavale kohale välja pandud telefoninumbrid abi kutsumiseks (ühtne number 112). - Paigutama nähtavale kohale trükitult andmed töötajate kohta, kes oskavad anda
jagada, ühekordne lepingutasu võib olla kõrge, sundostud frantsiisiandjalt. Frantsiisiandja seisukohalt: kontroll tegevuse üle väheneb, kulutused kontrolliks/komandeeringuks, võimalik krediidiandmine frantsiisivõtjale nõuab lisaressursse, kasumit tuleb jagada frantsiisivõtjaga, võimalikud konflikud frantsiisivõtjaga. Frantsiisiandja poolt pakutava toetuse võimalik sisu: Koolitused Äritegevuse juhendmaterjalid Jooksev ärikontseptsiooni koostamine ettevõtte avamise ettevalmistamine abi piduliku avamispeo korraldamisel turundusmaterjalid ettevõtte juhtimiseks vajalikud tarkvaralahendused varustamine äritegevuseks vajalike materjalidega/toodetega Eeltingumised võivad sisaldada: omakapitali suurust investeeringute mahtu töökogemust töötajate arvu ruumide suurust, kujundust
Igal juhul on hea tava aeg-ajalt uus riskianalüüs läbi viia, et olla kindel ettevaatusabinõude efektiivsuses. 11. ESMAABIKORRALDUS Esmaabi korraldus ettevõttes on kehtestatud Töötervishoiu ja Tööohutuse seaduse alusel ja arvestades Euroopa Liidu direktiivide nõudeid. Tööandja on kohustatud: kindlustama esmaabivahendite olemasolu töökohtadel ja ruumi, kus vajadusel saab anda esmaabi ja hoida kannatanut arstiabi saabumiseni paigutama nähtavatele kohtadele juhendmaterjalid esmaabi andmise viisidest (plakatid, brosüürid jm näitlikud materjalid). määrama isiku, kes vastutab esmaabivahendite korrashoiu eest paigutama nähtavale kohale trükitult andmed töötajate kohta, kes oskavad anda esmaabi selgitama töötajale, kuidas toimida tööõnnetuse korral, milliseid abivahendeid sel puhul kasutada, kust neid on võimalik saada ning kelle poole ja kuhu pöörduda esmaabi saamiseks
Enda jaoks võiks kaitsekõne vormistada kirjalikult. Vajaduse korral on kaitsmisel võimalik ettevalmistatud paberit kasutada abivahendina, kuid soovitatav ei ole kaitsekõnet sealt maha lugeda. KASUTATUD ALLIKMATERJALID 1. Ananke Mööbel, 2011. Firmast. [Online] http://www.ananke.ee/koduleht/est/firmast/ananke [03.05.2011] 2. Elene.ee Sisustuskaubamaja, 2011. Ettevõttest. [Online] http://elene.ee/firmast [03.05.2011] 3. Erinevate Eesti koolide uurimistööde juhendmaterjalid 4. Kirjalike tööde koostamise ja vormistamise juhend. 1998. Tallinn: Mainori Majanduskool. 5. Järva Tarbijate Ühistu, 2011. Paide Mööblikauplus. [Online] http://www.jarvaty.ee/? pageid=74 [03.05.2011] 6. Talts, M. (2004, 5. november). Eesti esimene poolaasta Euroopa Liidus. Äripäev, lk 5– 6. 7. Talts, M. (2004, 20. detsember). Koostöö võimalustest üle Atlandi ookeani. Äripäev, lk 7. 8. Vabariigi Valitsuse 06.01.2011
võõrkapitali Frantsiisiandaja poolt frantsiisivõtjale Frantsiisivõtja poolt frantsiisandjale pakutava toetuse võimalik sisu esitatavad võimalikud nõuded (eeltingimused) Koolitus frantsiisivõtjale Omakapitali suurust Täiendav regulaarne koolitus Investeeringute mahtu Mitmesugused äritegevuse juhendmaterjalid Töökogemust Jooksev ärikontseptsiooni arendamine Töötajate arv Ettevõtte avamise ettevalmistamine (sh Ruumide suurust, kujundust ja ettevõtte sisekujundus) sisseseadet Abi piduliku avamispea korraldamisel Nõuet, et ettevõte kuulub juhtidele (mitte passiivsele investorile)
Andmebaasi loomisel tuleb jälgida, et andmed salvestataks baasi kanooniliselt ja ühetaoliselt; andmeväljad peavad määratlema täpselt salvestatava info tüübi. Andmebaas peab olema normaliseeritud selliselt, et oleks võimalik hilisem andmete töötlemine aja analüüs. 40. Mida tähendab turunduse andmebaasi integreeritus kogu ettevõtte tööprotsessi ja miks see oluline on? Tegemist toetava kanaliga.Näiteks ostujärgse tugiteenuse pakkumise süsteem (garantii, juhendmaterjalid, hooldusteenuse tellimine), mis pakub kliendile täiendavat mugavust. 1) reaktiivne – andmetest saadake teada, et midagi toimus. Saab reageerida operatiivselt 2) preventiivne- andmetrend näitab veaolukorra lähenemist. Võimalik diagnoosida ennetavalt probleemi 3) ennustav –andmete analüüs ennustab olukordi (näiteks ajaline pudelikael) 4) proaktiivne – näitab lisa-võimalusi 41. Mis on e-otseposti eelised traditsioonilise otseposti ees? Eelised:
- võimaluse piires asuma tuld kustutama. Tulekustutus- ja päästemeeskonna sündmuskohale saabumisel informeerib tulekahju avastanud isik või objekti valdaja esindaja meeskonna juhti: - tulekahju tekkekohast ja ulatusest; - võimalikust ohust inimestele; muudest tulekahjuga kaasneda võivatest ohtudest (plahvatused, ohtlikud kemikaalid vms). 23. ESMAABI Tööandja on kohustatud: - kindlustama esmaabivahendite olemasolu töökohtadel - paigutama nähtavatele kohtadele juhendmaterjalid esmaabi andmise viisidest (plakatid, brosüürid jm näitlikud materjalid); - määrama isiku, kes vastutab esmaabivahendite korrashoiu eest üksuses ja kogu asutuses. Esmaabivahendite asukoht peab olema nõuetekohaselt märgistatud ja asetsema kergesti juurdepääsetavas kohas, samuti peavad olema nähtavale kohale välja pandud telefoninumbrid abi kutsumiseks (ühtne number 112). - paigutama nähtavale kohale trükitult andmed töötajate kohta, kes oskavad anda esmaabi.
omakapitali suurust, • investeeringute mahtu, • töökogemust, • töötajate arvu, • ruumide suurust, kujundust ja ettevõtte sisseseadet, • nõuet, et ettevõte kuulub juhtidele (mitte passiivsele investorile), • piirkonna elanike arvu, • asukohta (nt peatänaval või suures kaubanduskeskuses). Frantsiisiandja poolne toetus: koolitus frantsiisivõtjale, • täiendav regulaarne koolitus, • mitmesugused äritegevuse juhendmaterjalid, • jooksev ärikontseptsiooni arendamine, • ettevõtte avamise ettevalmistamine (sh sisekujundus), • abi piduliku avamispeo korraldamisel, • turundusmaterjalid. Frantsiisi eelised frantsiisivõtja seisukohalt: Madalam läbikukkumiste protsent, kontrollitud ärikontseptsioon. • Tegevuse alustamine võib toimuda kiiremini. Ettevõtte toimimispõhimõtted on välja töötatud ja testitud. • Nõuab vähem kogemusi.
o Võimalik krediidiandmine frantsiisivõtjale nõuab lisaressursse o Kasumid tuleb jagada frantsiisivõtjaga o Konfliktid frantsiisivõtjaga on sagedasemad kui ettevõtte omanduses olevate filiaalidega Frantsiisiandja poolt frantsiisivõtjale pakutava toetuse võimalik sisu koolituse frantsiisivõtjale, täiendav regulaarne koolitus, mitmesugused äritegevuse juhendmaterjalid, jooksev ärikontseptsiooni arendamine, ettevõtte avamise ettevalmistamine (sh sisekujundus) abi piduliku avamispeo korraldamisel, turundusmaterjalid ettevõtte juhtimiseks vajalikud tarkvaralahendused, võimalus saada täiendavat nõustamist (nt tasuta nõuandetelefon), regulaarsed uudiskirjad, varustamine mingite äritegevuseks vajalike materjalide/toodetega, spetsiaalseadmed
o Võimalik krediidiandmine frantsiisivõtjale nõuab lisaressursse o Kasumid tuleb jagada frantsiisivõtjaga o Konfliktid frantsiisivõtjaga on sagedasemad kui ettevõtte omanduses olevate filiaalidega Frantsiisiandja poolt frantsiisivõtjale pakutava toetuse võimalik sisu · koolituse frantsiisivõtjale, · täiendav regulaarne koolitus, · mitmesugused äritegevuse juhendmaterjalid, · jooksev ärikontseptsiooni arendamine, · ettevõtte avamise ettevalmistamine (sh sisekujundus) · abi piduliku avamispeo korraldamisel, · turundusmaterjalid · ettevõtte juhtimiseks vajalikud tarkvaralahendused, · võimalus saada täiendavat nõustamist (nt tasuta nõuandetelefon), regulaarsed uudiskirjad, · varustamine mingite äritegevuseks vajalike materjalide/toodetega, · spetsiaalseadmed
o Võimalik krediidiandmine frantsiisivõtjale nõuab lisaressursse o Kasumid tuleb jagada frantsiisivõtjaga o Konfliktid frantsiisivõtjaga on sagedasemad kui ettevõtte omanduses olevate filiaalidega Frantsiisiandja poolt frantsiisivõtjale pakutava toetuse võimalik sisu · koolituse frantsiisivõtjale, · täiendav regulaarne koolitus, · mitmesugused äritegevuse juhendmaterjalid, · jooksev ärikontseptsiooni arendamine, · ettevõtte avamise ettevalmistamine (sh sisekujundus) · abi piduliku avamispeo korraldamisel, · turundusmaterjalid · ettevõtte juhtimiseks vajalikud tarkvaralahendused, · võimalus saada täiendavat nõustamist (nt tasuta nõuandetelefon), regulaarsed uudiskirjad, · varustamine mingite äritegevuseks vajalike materjalide/toodetega, · spetsiaalseadmed
Samuti saab ettevõte ostude statistika põhjal pakkuda kliendile erinevaid tooteportfelle (soovitada tooteid, mida teised ostjad on lisaks põhitootele veel tellinud). Integreeritus Internetti saab integreerida ostuprotsesi isegi juhul, kui ostimen ei toimu Internetis. Sellisel juhul on tegemist kliendi ostu toetava kanaliga (toodet võrreldakse Internetis, reaalne ost toimub aga poes). Samuti saab Internetti integreerida ostujärgse tugiteenuse pakkumise süsteemi (garantii, juhendmaterjalid, hooldusteenuse tellimine), mis pakub kliendile täiendavat mugavust. Olemasolevate kanalite ümberkujundamine Internet võib muuta traditsiooniliste turustuskanalite toimimist - minna mööda vahendajatest või jaemüüjatest (hulgimüüja võib pakkuda kõigile oma tooteid otse kodulehel, ettevõte võib vahendada kaupa otse tootjalt kliendini, loobudes seeläbi tarnijatest ja kauba vahepealsest ladustamisest).
o Võimalik krediidiandmine frantsiisivõtjale nõuab lisaressursse o Kasumid tuleb jagada frantsiisivõtjaga o Konfliktid frantsiisivõtjaga on sagedasemad kui ettevõtte omanduses olevate filiaalidega Frantsiisiandja poolt frantsiisivõtjale pakutava toetuse võimalik sisu koolituse frantsiisivõtjale, täiendav regulaarne koolitus, mitmesugused äritegevuse juhendmaterjalid, jooksev ärikontseptsiooni arendamine, ettevõtte avamise ettevalmistamine (sh sisekujundus) abi piduliku avamispeo korraldamisel, turundusmaterjalid ettevõtte juhtimiseks vajalikud tarkvaralahendused, võimalus saada täiendavat nõustamist (nt tasuta nõuandetelefon), regulaarsed uudiskirjad, varustamine mingite äritegevuseks vajalike materjalide/toodetega, spetsiaalseadmed
o Kasumid tuleb jagada frantsiisivõtjaga o Konfliktid frantsiisivõtjaga on sagedasemad kui ettevõtte omanduses olevate filiaalidega 5 Frantsiisiandja poolt frantsiisivõtjale pakutava toetuse võimalik sisu koolituse frantsiisivõtjale, täiendav regulaarne koolitus, mitmesugused äritegevuse juhendmaterjalid, jooksev ärikontseptsiooni arendamine, ettevõtte avamise ettevalmistamine (sh sisekujundus) abi piduliku avamispeo korraldamisel, turundusmaterjalid ettevõtte juhtimiseks vajalikud tarkvaralahendused, võimalus saada täiendavat nõustamist (nt tasuta nõuandetelefon), regulaarsed uudiskirjad, varustamine mingite äritegevuseks vajalike materjalide/toodetega, spetsiaalseadmed
Täielik või osaline IAK. 5. Valdkondade eesmärgid: millised oskuste rühmad ja mil määral vajavad toetamist? 6. Tegevuste planeerimine valdkondade kaupa. Näiteks: Alustab ise kiikumist, lükates end jalgadega liikuma. 7. Kokkulepped, kes meeskonnaliikmetest mida teeb. Ülesanded lapsevanematele. 8. IAK esialgne vormistamine, arutelu ja täiendamine. 9. IAK kinnitamine ja rakendamine. 10. Tulemuste kokkuvõte perioodi lõpul. Kust saab ideid IAK koostamiseks? • Riikliku õppekava juhendmaterjalid (2009) (Üldoskused, Õppe- ja kasvatustegevuse valdkonnad, Lapse arengu hindamine ja toetamine) • Programm Astmed, Montessori meetod, lapse arengut puudutav kirjandus. • Erivajaduste-spetsiifiline materjal, näiteks LA-KU nägemispuudega lastele, TEACCH autismiga lastele, Lovaasi ja Strebeleva metoodikad intellektipuudega lastele, kõnearenduse materjalid, käitumise korrigeerimise juhendid jne. • Meeskonnaliikmete kogemused
Erivajadustega laste arengu toetamine enne kooliiga Erivajadustega laps vanuses 0-7a, arengukeskkonna mõjutegurid: Mõnikord erinevad lapsed võimetelt, taustalt ja isiksuseomadustelt sedavõrd, et nende arenguvajadusi on keeruline rahuldada harjumuspärasel viisil või tavakeskkonnas. Sel viisil avalduvaid erinevusi nimetataksegi laiemalt erivajadusteks. Kui erivajadused ilmnevad enne kooliiga, siis nimetatakse neid pikemalt arengulisteks erivajadusteks, koolieas aga hariduslikeks erivajadusteks. Seega on lapse erivajadusi võimalik määratleda üksnes tema arengu põhjaliku tundmaõppimise järel ja konkreetset kasvukeskkonda arvestades. Lapse abistamiseks ja arendamiseks ei piisa tema puuete või häirete diagnoosimisest arsti de poolt, suuremat tähelepanu tuleb pöörata lapse olemasolevate oskuste hindamisele, keskkonna võimaluste arvestamisele ja koostööle täiskasvanute vahel. Koolieelses eas avalduvad eakohase arengu korral järgmised juhtivad...
a) teevad alghariduse kõigile kohustuslikuks ja tasuta kättesaadavaks; b) soodustavad keskhariduse eri vormide arendamist, kaasa arvatud üld- ja kutseharidus, tehes need igale lapsele kättesaadavaks, ning rakendavad selliseid abinõusid, nagu tasuta hariduse juurutamine ja vajaduse korral rahalise abi andmine; c) teevad kõrghariduse kõikide vastavate vahenditega kättesaadavaks kõigile vastavalt nende võimetele; d) teevad hariduse ja erialase ettevalmistamise informatsiooni ja juhendmaterjalid kättesaadavaks kõigile lastele; e) rakendavad meetmeid, mis tagaksid korrpärase koolikohustuse täitmise ja väljalangevuse vähendamise. 2. Osalisriigid rakendavad kõiki vajalikke abinõusid, et distsipliin koolis vastaks lapse inimväärikusele ja oleks kooskõlas käesoleva konventsiooniga. 3. Osalisriigid arendavad rahvusvahelist koostööd haridusküsimustes ja aitavad sellele kaasa, pidades eelkõige silmas harimatuse ja kirjaoskamatuse likvideerimist kogu maailmas, ning
- kulutused kontrolliks, komandeeringuteks jms - vähekasutatav, kuni konspetsioon pole kontrollitud - võimalik krediidiandmine frantsiisivõtjale nõuab lisaressursse - kasumid tuleb jagada frantsiisivõtjaga - konfliktid frantsiisivõtjaga on sagedasemad kui ettevõtte omaduses olevate filiaalidega Frantsiisiandja poolt frantsiisvõtjale pakutava toetuse võimalik sisu: - koolitus frantsiisivõtjale - täiendav regulaarne koolitus - mitmesugused äritegevuse juhendmaterjalid - jooksev ärikonspetsiooni arendamine - ettevõtte avamise ettevalmistamine (sisekujundus) - abi piduliku avamispeo korraldamisel - turundusmaterjalid - ettevõtte juhtimiseks vajalikud tarkvaralahendused - võimalus saada täiendavat nõustamist, regulaased uudiskirjad - varustamine mingite äritegevuseks vajalike materjalide/toodetega - spetsiaalseadmed Frantsiisivõtja poolt frantsiisandjale esitatavad võimalikud nõued (eeltingimused) - omakapitali suurust - investeeringu maht
a) teevad alghariduse kõigile kohustuslikuks ja tasuta kättesaadavaks; b) soodustavad keskhariduse eri vormide arendamist, kaasa arvatud üld- ja kutseharidus, tehes need igale lapsele kättesaadavaks, ning rakendavad selliseid abinõusid, nagu tasuta hariduse juurutamine ja vajaduse korral rahalise abi andmine; c) teevad kõrghariduse kõikide vastavate vahenditega kättesaadavaks kõigile vastavalt nende võimetele; d) teevad hariduse ja erialase ettevalmistamise informatsiooni ja juhendmaterjalid kättesaadavaks kõigile lastele; e) rakendavad meetmeid, mis tagaksid korrpärase koolikohustuse täitmise ja väljalangevuse vähendamise. 2. Osalisriigid rakendavad kõiki vajalikke abinõusid, et distsipliin koolis vastaks lapse inimväärikusele ja oleks kooskõlas käesoleva konventsiooniga. 3. Osalisriigid arendavad rahvusvahelist koostööd haridusküsimustes ja aitavad sellele kaasa, pidades eelkõige silmas harimatuse ja kirjaoskamatuse likvideerimist kogu maailmas, ning hõlbustavad
Arengukava koostamisel arvestati EV Invapoliitika Üldkontseptsiooni. Põhikirjaliste eesmärkide ja ülesannete saavutamiseks soovitakse järgida aastatel 2011-2013 järgmisi suundi: - Jätkata ühiskonna teadlikkuse tõstmist epilepsiast kui haigusest, suurendada teadmisi ja oskusi esmaabis. Anda pidevat uuemat informatsiooni epilepsiahaigetele ja nende omastele neid puudutavatest õigusaktidest. - Uuendada aastaks 2013 epilepsia juhendmaterjalid. - Suurendada lastega töötavate institutsioonide (koolid, lasteaiad) töötajate teadlikkust lastel esinevast epilepsiast, esinevatest ohtudest ja antavast esmaabist. - Aidata kaasa epilepsiahaigete rehabilitatsiooni arendamisele ja läbi viimisele. Anda edasi uuemat teavet ravivõimalustest ning osaleda epilepsiahaigeid puudutava ravimpoliitika kujundamises. - Toetada ja leida võimalusi epilepsiahaigete põhi ja täiendõppe korraldamiseks ning
omakapitali suurust, investeeringute mahtu, töökogemust, töötajate arvu, ruumide suurust, kujundust ja ettevõtte sisseseadet, nõuet, et ettevõte kuulub juhtidele (mitte passiivsele investorile), piirkonna elanike arvu, asukohta (nt peatänaval või suures kaubanduskeskuses), Frantsiisiandja poolne toetus: koolituse frantsiisivõtjale, täiendav regulaarne koolitus, mitmesugused äritegevuse juhendmaterjalid, jooksev ärikontseptsiooni arendamine, ettevõtte avamise ettevalmistamine (sh sisekujundus) abi piduliku avamispeo korraldamisel, turundusmaterjalid, ettevõtte juhtimiseks vajalikud tarkvaralahendused, võimalus saada täiendavat nõustamist (nt tasuta nõuandetelefon), regulaarsed uudiskirjad, varustamine mingite äritegevuseks vajalike materjalide/toodetega, spetsiaalseadmed (nt teatud liiki treeninguks) jms.
suse osas. Seetõttu on ka vajalik täpsemini reguleerida advokaadibüroo pidajate ja advokaadiühingute aktsionärideks või osanikeks olevate vandeadvokaatide vastutus advokaadibüroo korralduse küsimustes, sh nooremate kolleegide juhendamisel, nende tegevuse järelevalves ja täiendõppes osalemise tagamisel, samuti seoses advokatuuri mittekuuluvate töötajate tegevusega advokaadibüroodes. Advokatuuri uute arengusuundade valguses on otsustud välja töötada vajalikud juhendmaterjalid, ette valmistada asja- 37 Samas. 38 Vt lähemalt Advokatuuri arengusuunad. Periood 2011 kuni 2020, p 6 „Kutsesobivuskomisjoni tegevus ja liikmete vastu- võtt“. 494 JURIDICA VII/2011 Eesti Advokatuur – kutseorganisatsioon ja avaliku halduse kandja Kristel Voltenberg
olla erinev. NÕUDED: VÕIVAD SISALDADA: omakapitali suurust, investeeringute mahtu, töökogemust, töötajate arvu, ruumide suurust, kujundust ja ettevõtte sisseseadet, nõuet, et ettevõte kuulub juhtidele (mitte passiivsele investorile), piirkonna elanike arvu, asukohta (nt peatänaval või suures kaubanduskeskuses) TOETUS: koolitus frantsiisivõtjale, täiendav regulaarne koolitus, mitmesugused äritegevuse juhendmaterjalid, jooksev ärikontseptsiooni arendamine, ettevõtte avamise ettevalmistamine (sh sisekujundus), abi piduliku avamispeo korraldamisel, turundusmaterjalid. ettevõtte juhtimiseks vajalikud tarkvaralahendused, võimalus saada täiendavat nõustamist (nt tasuta nõuandetelefon), regulaarsed uudiskirjad, varustamine mingite äritegevuseks vajalike materjalide/toodetega, spetsiaalseadmed (nt teatud liiki treeninguks) jms. EELISED FRANTSIISIVÕTJA JAOKS:
· omakapitali suurust, · investeeringute mahtu, · töökogemust, · töötajate arvu, · ruumide suurust, kujundust ja ettevõtte sisseseadet, · nõuet, et ettevõte kuulub juhtidele (mitte passiivsele investorile), · piirkonna elanike arvu, · asukohta (nt peatänaval või suures kaubanduskeskuses). FRANTSIISI ANDJA TOETUS: · koolitus frantsiisivõtjale, · täiendav regulaarne koolitus, · mitmesugused äritegevuse juhendmaterjalid, · jooksev ärikontseptsiooni arendamine, · ettevõtte avamise ettevalmistamine (sh sisekujundus), · abi piduliku avamispeo korraldamisel, · turundusmaterjalid. · ettevõtte juhtimiseks vajalikud tarkvaralahendused, · võimalus saada täiendavat nõustamist (nt tasuta nõuandetelefon), regulaarsed uudiskirjad, · varustamine mingite äritegevuseks vajalike materjalide/toodetega, · spetsiaalseadmed (nt teatud liiki treeninguks) jms.
Pakutakse sageli ka väljaõpet ja ka edasist tuge tegevuse arendamisel. Frantsiisi sisu ja ulatus võib lepingust ja tegevusalast sõltuvalt olla erinev. Nõuded frantsiisivõtjale võivad sisaldada: - Omakapitali suurust - Investeeringute mahtu - Töökogemust - Töötajate arvu - Ruumide suurust, kujundust ja ettevõtte sisseseadet - Nõuet, et ettevõte kuulub juhtidele - Piirkonna elanike arvu - Asukohta Frantsiisiandja poolne toetus: - Koolitus - Juhendmaterjalid - Jooksev kontseptsiooni arendamine - Avamise ettevalmistamine - Abi piduliku avamispeo korraldamisel - Turundusmaterjalid - Vajalikud tarkvaralahendused - Täiendav nõustamine, regulaarsed uudiskirjad - Materjalide ja toodetega varustamine - Spetsiaalseadmed EELISED võtja seisukohalt: Madalam läbikukkumiste protsent, kontrollitud kontseptsioon Tegevuse alustamine võib toimuda kiiremini. Nõuab vähem kogemusi
Põhimäärus on suhteliselt väikese mahuga dokument ( ca 40§), kuid ka piiritles auditi olemuse eesmärgid, auditi põhiprintsiibid, teatud auditi eetika põhimõtteid ning auditi ja juhtkonna suhteid. Peale põhimääruse rakendamist hakatakse korraldama ka auditi eksamit. 1992 aastal toimus oluline areng, kui eestis alustas tegevust rahvusvahelist audiitorketti kuuluvad firmad, kelle esmane ülesanne oli eesti audiitorite esialgne koolitamine. 1994 aastal ilmuvad Eesti keelsed metoodilised juhendmaterjalid, ja 1996 ilmus esimene auditeerimiseeskiri, mis lähtus rahvusvahelistest auditeerimis standariditest. Eelnimetatud auditeerimise põhimäärus kehtis kuni 1999 aastani. 1. juuli 1999 jõustus adiitortegevuse seadus, tegemist on põhjalikuma dokumendiga, kuid ka see on suhteliselt väikese mahuline. 15. juuni 2000 kehtestati auditeerimise eeskiri, ja eesti audiitorkogu, mis on audiitorite kutse ühendus, iseseisva juriidilise isikuna. 11