Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"juhendamine" - 418 õppematerjali

thumbnail
2
odt

ÕPETAMINE JA JUHENDAMINE

ÕPETAJA ROLL Väga oluline lähtuda aspektist, et õpetaja ei ole ainuke tark inimene, ning õpetada tuginedes õppija teadmistele. Seos õppestrateegiaga Oluline kasutada erinevaid meetodeid, kuna õppijate oskused, kogemused, teadmised on erineval tasemel. Õpetaja peab omama kannatlikust, olema ``kuulaja rollis``, olema hea diskuteerija. Kuid peamiseks ülesanneks on õpetejal osata suunata õppijat. NB! Mitte hoida totaalse kontrolli all! Õpetamise protsess peab olema suunatud õppija vajadustele, ning tekitama temas tahtmise ja julguse abi ja nõu küsima. Edukas õppimene - on dünaamiline protsess, millega kaasneb mõlemate poolte (õpetaja, õppija) aktiivsus e. kostöö e. suhtlemine. ÕPETAJA ÕPPIJA ÕPPIJA KURSUSEKAASLASED Seos õppestrateegiaga Strateegia valimisel peab ...

Pedagoogika → Pedagoogika
26 allalaadimist
thumbnail
11
odt

Töölise juhendamine ehitusplatsil

Võrumaa Kutsehariduskeskus TÖÖLISE JUHENDAMINE EHITUSPLATSIL Juhendaja: Andres Aruväli Õpilane: Reio Saarniit Väimela 2012 1 Sisukord: Sissejuhatus................................................................................................3 Töötajate juhendamine ja väljaõpe töökohal.............................................4 Töötajate juhendamise ja väljaõppe üldkorraldus......................................8 Kokkuvõte.................................................................................................10 Kasutatud kirjandus...................................................................................11 2 Sissejuhatus

Ehitus → Ehitus alused
31 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Töölise juhendamine ehitusplatsil

VÕRUMAA KUTSEHARIDUSKESKUS EHITUSVIIMISTLUS Kaidi Amberg Töölise juhendamine ehitusplatsil Referaat Juhendaja: Andres Aruväli Väimela 2013 Sisukord Sissejuhatus lk.2 Töötajate juhendamise ja väljaõppe üldkorraldus lk. 3-4 Tegurid, mis võivad põhjustada ehitajatel kutsehaigusi: lk.5 Isikukaitsevahendid lk.6

Ehitus → Ehitus
18 allalaadimist
thumbnail
4
rtf

Töölise juhendamine ehitusplatsil

Võrumaa Kutsehariduskeskus KBp-12 Referaat Töölise juhendamine ehitusplatsil Koostas: Steven Urmann Võru 2012 ISIKUKAITSEVAHENDID Isikukaitsevahend tähendab inimese seljas, peas, jalas või käes kantavat või hoitavat vahendit, mis on konstrueeritud ja valmistatud inimese kaitsmiseks tema elu ja tervist ohustava teguri eest. Tavatarbija puutub tavaliselt kokku: I grupi isikukaitsevahenditega, mille puhul tootja eeldab, et kasutaja suudab nõrga ohuteguri mõju ohutult ja õigeaegselt hinnata

Ehitus → Ehitus alused
22 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Töölise juhendamine ehitusplatsil

Võrumaa Kutsehariduskeskus KBp-12 Referaat Töölise juhendamine ehitusplatsil Koostas: Martin Hame Võru 2012 Töötajate juhendamine ja väljaõpe töökohal Töötajate asjakohane töötervishoiu- ja tööohutusalane juhendamine ning välja- õpe mängivad ohutu töökeskkonna loomisel ja tagamisel ettevõttes olulist rolli. Juhendamine ja väljaõpe on tööandjapoolse ennetustegevuse vundamendiks, aidates vältida õnnetuste toimumisi ettevõttes ning tööst põhjustatud haigestumiste ja kutsehaigestumiste teket ja nende arenemist. Põhjalikult planeeritud ja asjatundlikult läbiviidud töötajate juhendamine ja väljaõpe võimaldab vältida

Ehitus → Ehitus alused
12 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Töölise juhendamine ehitusplatsil

VÕRUMAA KUTSEHARIDUSKESKUS EHITUSVIIMISTLUS Anna-Maria Türk TÖÖLISE JUHENDAMINE EHITUSPLATSIL Referaat Juhendaja: Andres Aruväli Väimela 2013 Sisukord Sissejuhatus.................................................................................................................................3 Juhendamine................................................................................................................................4 Olulisteks sammudeks juhendamise teostamisel on:..............................

Ehitus → Ehitus
5 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Töötaja juhendamine ehitusplatsil

Võrumaa Kutsehariduskeskus Töölise juhendamine ehitusplatsil Juhendaja: Andres Aruväli Õpilane: Marelle Laiv Väimela 2013 Sissejuhatus Minu referaadi teemaks on ,,Töölise juhendamine ehitusplatsil" ja ma selgitan, miks on oluline töölise väjaõpe ja juhendamine ning millised on nende üldkorraldused. Samuti räägin, miks on vajalikud isikukaitsevahendid. Töötajate juhendamine ja väljaõpe töökohal Tööandja on kohustatud korraldama töötajale tööohutus- ja tervishoiualase juhendamise või väljaõppe, vastavalt töökohale ja ametile. Väljaõpe on üks tähtsamaid ülesandeid tööandjal, kuna töötajad peavad mitte ainult oskama täita oma tööülesandeid, vaid peavad ka oskama kaitsta oma elu ja tervist. Samuti võib ohutusnõuete täitmata jätmine tuua töö seiskamise objektil või rahatrahvi.

Ehitus → Ehitus
4 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Töölise juhendamine ehitusplatsil

Võrumaa Kutsehariduskeskus EV-12 Sigrid Pau TÖÖLISE JUHENDAMINE EHITUSPLATSIL Referaat Juhendaja: Andres Aruväli Väimela 2012 SISUKORD: 1. SELGITUS TÖÖVAHENDI KASUTAJA OHUTUSALASE 3 JUHENDAMISE JA VÄLJAÕPPE KOHTA 2. JUHENDAMINE JA VÄLJAÕPE ISIKUKAITSEVAHENDITE, 5 OHUMÄRGUANNETE JA RASKUSTE KÄSITSI TEISALDAMISE KOHTA 3. TÖÖTERVISHOID JA TÖÖOHUTUS 6 4. KOKKUVÕTE 8 5. KASUTATUD KIRJANDUS 9 1. SELGITUS TÖÖVAHENDI KASUTAJA OHUTUSALASE JUHENDAMISE JA VÄLJAÕPPE KOHTA Nõuded töövahendi kasutaja ohutusalase juhendamise ja väljaõppe kohta

Ehitus → Maalritööd
10 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Töötajate juhendamine ja väljaõpe

Töötajate juhendamine ja väljaõpe Töötajate hea ning põhjalik juhendamine mängib olulist rolli turvalise nind parema ning ohutu töökeskkonna loomisel. Juhendamine ja väljaõpe on tööandaja ennetustegevuse aluseks. See aitab vältida ettevõtte töös toimuvaid õnnetusi ning sellest tingitud haiguseid. Töötajate asjakohane juhendamine aitab kasvatada töö efektiivsust ning ning vähendab erinevaid riske, on abiks ka kulude kokkuhoidmisel. Olulise, vajaliku ja loogiliselt järjestatud informatsiooni jagamine uutele töötajatele aitab neil kiiremini töösse sisse elada ning suurendab edu tööülesannete täitmisel. Minule oleks näiteks väga oluline see, et kui ma olen töökohal uus, siis mulle selgitatakse erinevaid riske ning ohte.

Ergonoomika → Ergonoomika
27 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Praktikajuhendaja lõputöö TTK

Tallinna Tervishoiu Kõrgkool õenduse õppetool JUHTIMISE ANALÜÜS Anzela Kaminskas Lõputöö Õpetamine ja juhendamine õenduspraktikas Tallinn 2017 SISUKORD 1. Õppikeskkonna kujundamine 2. Praktikaeesmärkide püstitamine 3. Üliõpilaste vastuvõtmine osakonda 4. Üliõpilase juhendamise protsess 5. Üliõpilase hindamine ­tagasisidestamine 1. Õppikeskkonna kujundamine (füüsilised, vaimsed, sotsioemotsionaalsed ja psühholoogilised tegurid) Lääne-Tallinna Keskhaigla, Nakkuskliinik on riigi suurim nakkushaigla ning ainuke pidevas valves

Pedagoogika → Pedagoogika
26 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Ökopakett

Tänapäeval kuulub Palmse mõisaansambel arhitektuurimälestisena riigile ja on SA Virumaa Muuseumid valduses. Sihtgrupp Oma ökomatka sihtgrupiks olen valinud gümnasistid ning üliõpilased. Muidugi ei ole matk keelatud ka noorematele või vanematele asjahuvilistele ja ka turistidele. Tegemist on ökomatkaga siis on ka osalejate arv piiratud. Korraga saab matkal osaleda kuni 15 inimest. Kuna õpilasi on tavaliselt rohkem kui 15 siis plaanime korraldada matka kahes rühmas. Asjatundlik juhendamine Süstamatka jaoks leiame omaala spetsialistid. Rattamatka juhendajaks on matkajuht ise. Ekskursioonid mõisades viib läbi kohalik giid. Positiivsed ja negatiivsed mõjud Positiivsed mõjud loodusele: rattad ei eralda heitgaase, Negatiivsed mõjud loodusele: loomade häirimine, tolmu tekitamine, loomade toitmine Positiivsed mõjud kogukonnale: suveniire müües teenivad raha, kultuuriliste vaatamisväärsuste külastamise eest saavad raha,

Ökoloogia → Ökoloogia
35 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Mäng ja lapse areng eksami teemad.

Mänguoskus on kõigi üldoskuste ning õppe ja kasvatustegevuste eri valdkondade oskuste ja teadmiste arengu alus. Laps õpib lahendama probleeme. Laps hakkab väljendama oma mõtteid sõnades. Laps atsub teise positsioonile. Laps elab läbi tundeid. Laps suhtleb eakaaslastega, ka täiskasvanutega. Tekib üksteisemõistmine. 6 – 7 aastane oskab mängida, tunneb rõõmu. Rakendab mängus loovalt oma kogemusi ja teadmisimänguoskus. Algatab mängu ja arendab mängu. 2. Mängu liigid ja juhendamine. MÄNGU LIIGID JA JUHENDAMINE. 1. LOOVMÄNG- teema sisu ja vahendid vabad. Sisuline motiveeritus algatus. 2. ROLLIMÄNGUD – Laps võtab kellegi rolli. Roll määrab kuidas tuleb tegutseda. Juhendamine: Kaudne – Kasvataja annab teadmisimänguoskus. Otsene : Kasvataja on juhtiv. Piisav kogemuste teadmiste ja muljete võimaldamine. Vaatlused, vestlused, esemeline mängukeskkond. 3. EHITUSMÄNG – ümbritseva elu kajastamine ehituses. Ehitus- ja rollimäng tihedas seoses.

Pedagoogika → Mäng ja laps
61 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Praktikaaruanne

vormistatakse vastavalt kooli kirjalike tööde vormistamise juhendile. Praktikaaruanne sisaldab järgnevat andmestikku: 1. Tiitelleht 2. Sisukord 3. Sissejuhatus 3.1. Praktika toimumise aeg ja koht. 3.2. Ettevõtte valiku põhjendus. 4. Aruande sisu 4.1. Ettevõtte tutvustus · Ettevõtte nimetus ja põhitegevus(ed), töötajate arv · Töö organiseerimine objektil. Ettevõttepoolsed eeskirjad, juhendid · Tööohutuse alane juhendamine. 4.2. Praktikandi tegevus ettevõttes · Individuaalses praktikakavas püstitatud eesmärkide täitmise hinnang (näiteks: minu eesmärkideks olid iseseisvalt toime tulla uues töökeskkonnas, ...) · Eneseanalüüs: minu tugevad ja nõrgad küljed. SWOT - analüüs · Mis õnnestus? · Mis tekitas probleeme? · Praktikal olles õppisin:..... Mis vajaks veel õppimist? · Kutse- ja ametioskuste areng: (näit

Informaatika → Informaatika
124 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Mänguoskused

Mängu võime vaadelda kahelt seisukohalt: mäng ­ laste elu organiseerimise vormina, täidab ülesannet pakkuda lastele eakohast meelepärast tegevust mäng ­ täidab kasvatuslikku funktsiooni, mille abil saab lahendada kõlbelise, sotsiaalse, vaimse, füüsilise ja esteetilise kasvatuse ülesandeid Lapse mäng ei kujune iseenesest, selleks on vaja täiskasvanu poolt tulenevaid suunamisi. Täiskasvanust sõltub kas ja kuidas laps mängib. Mängu võib juhendada otseselt ja kaudselt. Otsene juhendamine ­ suuline juhendamine, näidismäng, kaasa mängimine. Kaasa mängimine on vajalik eriti, siis kui laste koosmäng ei hakka sujuma. Kaasa mängimisel näitab õpetaja erinevaid rolle ja nende rollide juurde kuuluvaid tegevusi, vahendeid. Kaudne juhendamine ­ aja, ruumi ja vahendite piisavuse tagamine, laste tegevuskeskkonna kujundamine ja mängurühmade moodustamine. Õppe- ja kasvatustöö planeerimisel ja läbiviimisel kasutatakse erinevaid mänguliike:

Pedagoogika → Lapse areng
33 allalaadimist
thumbnail
9
doc

„Tööõigus, tööohutus ja töötervishoid“.

tegevused; 7. Töökeskkonna riskianalüüsi eesmärgid, millised tööandja tegevused järgnevad peale riskianalüüsi töötajate suhtes; 8. Töötajate tervisekontrolli suunamise alused. Kes teostab tervisekontrolli ja tervisekontrolli teostamise sagedus. 9. Töökeskkonna ohutegurid, peab oskama lahti seletada. 10. Töökeskkonna füüsikaliste ohutegurite piirnormid (nende kohta, mis toodi loengus ära); 11.Töötajate tööohutusalane juhendamine ja väljaõpe. Mis etappides kulgeb ja millega lõpeb?; 12. Mis on tööõnnetuste uurimise eesmärgid? Tööõnnetustest teatamise kord, tööõnnetuse uurimise tähtajad. 13. Sisekontroll, milles seisneb? 14. Tööleping erinevus võrreldes näiteks töövõtulepinguga. 15. Milles on vaja ilmtingimata töölepingus kokku leppida? 16. Tähtajaline tööleping (millal võib sõlmida, tähtaeg, millal muutub tähtajatuks); 17. Töö- ja puhkeaeg; 18

Ühiskond → Ühiskond
74 allalaadimist
thumbnail
10
ppt

Praktika aruande näidis

· Töö organiseerimine objektil: · OÜ Bestorkate ehitus oli töö hästi organiseeritud. · Enne objektil tööle asumist seletas juhendaja ära mida on vaja ära teha ja mis peab kindlalt päeva jooksul ka tehtud olema.Objektil oli eelmisel päeval kohale veetud ka materjal mida oli vaja et tööd saaks alustada.Pärast kui oli töö lõpetatud tuli alati töökoht korda seada et järgmisel päeval tulles oleks kõik puhas ja hea tööd uuesti alustada. Tööohutuse alane juhendamine · Tööohutuse alane juhendamine oli väga karm.Peamiselt pandi rõhku sellele et sul oleks kõik kaitse varustus olemas ja ka sellele kuidas tellingute peale käituda,et seal oleks turvaline.Tuleohutusest räägiti peamiselt kus on tulekustutid,kus on varuvälljapääsud. Praktikandi tegevus ettevõttes · Töö kirjeldused: · Tööriistad mida kasutasin: · Akutrell,mõõdulint,näpitsad,plekikäärid, lood,nurgik,haamer,kipsinuga,mootorsaag,käsisaag,

Muu → Ainetöö
441 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Tööohutuse referaat

Sisukord Milleks on vaja tööohutust?........................................................................................... 3 Mõned huvitavad fatkid seoses tööohutusega............................................................3 Müra............................................................................................................................... 4 Töövahendite ohutu kasutamine, riskifaktorid ja nende välja selgitamine.................... 4 Töötajate juhendamine ja koolitamine.......................................................................6 Kasutatud kirjandus:.......................................................................................................9 Milleks on vaja tööohutust? Igal aastal leiab Euroopa Liidus aset 5720 surmaga lõppevat tööõnnetust ning miljonid inimesed saavad töökohal vigastada või kahjustub nende tervis. Töövõtjaid ja tööandjaid tuleb teavitada neid ohustavatest riskidest ja sellest, kuidas nende

Meditsiin → Ohuõpetus
80 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Laojuhataja roll ja tööülesanded

seadmete planeerimise ja kasutuse korraldamisega. Osakonnajuhatajana on tema vastutusel ka kulukontroll ning ressursside efektiivse kasutamise tagamine ja jäätmete töötlemise organiseerimine – suunab prügi ladustamist ja äraviimist. Ta korraldab ja juhib lao igapäevast tööd, tegeleb laopersonali väljaõppe ja töö kontrollimisega ning esindab struktuuriüksust oma ettevõttesisestes ja -välistes suhetes. Tema toiminguteks on töö- ja personali planeerimine, personalitöö, juhendamine ning kontrollimine, hädaolukordade lahendamine, töötajate koolituse korraldamine ja palgapoliitika. Väga oluline on laojuhataja töös aja ja töö planeerimine. Laojuhataja planeerib igapäevaselt nii oma kui ka alluvate tööd. Planeerimine algab, aga aja juhtimisest. Hea aja juhtimine tähendab eelkõige tööülesannete täitmise planeerimist ja prioriteetide määramist. Laojuhataja on planeerinud oma töötajate töö hästi, kui tööpäeva algul on kõigil selge, millega keegi

Logistika → Baaslogistika
22 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Ajalooliselt tuntud õendusteoreetikud ja nende tööd

14põhivajadust... INDIVIID: omab põhilisi Virginia A. ''Vajamise teooria vajadusi; KESKKOND: patsient ja tema pere on üks tervik, ühiskonna mõju peab Henderson ehk Need theory'' olema minimaalne; TERVIS: terve, kui saab hakkama 14 põhivajadusega. ÕENDUS: aidata inimest, kes end ise aidata ei suuda. ÕE ROLL: INDIVIIDI juhendamine tegevuses, mis aitavad säilitada ja parandada tervist või saavutada rahumeelset surma. Patsiendi iseseisvuse toetamine+ aitamine tagasi pöörduda endise elu juurde. Motiveerib patsienti. Ooremiselts; Kolm osa: 1)Enesehooldus- miks ja kuidas inimesed hoolitsevad?

Meditsiin → Õendus
155 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Praktikaaruanne logistikaettevõttes

loetelu ning tööülesannetega toimetuleku analüüs...........................................13 2.3.Hinnang uutele teadmistele ja oskustele: mida uut ja huvitavat koges ning õppis üliõpilane praktika ajal.............................................................................14 2 3.HINNANG PRAKTIKAETTEVÕTTELE.....................................................................15 3.1.Tööle võtmine ja juhendamine praktika vältel.............................................15 3.2.Valitud ettevõtete sobivus praktika eesmärkidest lähtudes........................15 KOKKUVÕTE.......................................................................................................... 16 3 SISSEJUHATUS Bakalaureuseõppe praktika eesmärgiks on tutvumine erialase tööga tegelikus tööolukorras

Majandus → Praktika
130 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Koolipsühholoog

Koolipsühholoogi põhitöö on õpilaste abistamine nende mõtlemis-, tunde- ja käitumisprobleemide puhul. Ta vastutab oluliste isikuandmete ja info õige kasutamise eest. Koolipsühholoogi ülesannete hulka kuuluvad: · õpilaste probleemide ja koolistressi ennetamine · õpilaste probleemide väljaselgitamine (sh testimine ja testitulemuste tõlgendamine) · õpilaste nõustamine (kuulamine, toetamine, julgustamine, juhendamine jms) · õpilaste, õpetajate, lastevanemate psühholoogia-alane koolitamine · koostöö vanemate ja õpetajatega õpilaste probleemide lahendamiseks · koostöö juhtkonnaga kooli hea psühhokliima tagamiseks (selle alla kuulub nii koolivägivalla probleemide lahendamine kui ka kooli sisekorra ja õppetöö korraldusega seonduv) Koolipsühholoogi töös tuleb ette suhtlemist ka selliste inimestega, kes pole valmis

Muu → Karjääriõpetus
14 allalaadimist
thumbnail
18
ppt

EAKATE HOOLDUSVORMID ESITLUS

· erinevad käsitööringid · kontserdid, loengud · interneti kasutamine Avahooldus Avahoolduseks on koduteenused, eluasemeteenused ja päevane hooldamine hoolekandeasutuses ning muud teenused, mis aitavad eakal inimesel oma kodus elades toime tulla. Eesmärk on võimalikult kauaks säilitada iseseisvus ja kodu. Mitmete hooldusasutuste juures ka eakatele näiteks päevahoiuteenust. Päevahoiuteenuse sisuks on: · eaka päev sisustamine erinevate tegevustega. · juhendamine ja abistamine igapäevaelu vajalike toimingute sooritamisel. · aktiviseerivatesse tegevustesse kaasamine. · Juhendamine ja toetamine üldiste avalike teenuste kasutamisel. · töösarnasesse tegevusse kaasamine. · kindlustatakse ohutus eakale enesele ja teistele päevase hoolduse klientidele. · korraldatakse eaka regulaarne toitlustamine päevahooldusteenusel viibimise ajal. · vajadusel korraldatakse klientide transport päevahooldusteenusele, informeerides eelnevalt selleks

Meditsiin → Meditsiin
49 allalaadimist
thumbnail
50
pptx

Puhastusteenindaja

ED · 1 KUTSETASE : 1 ) PÕRANDATE HOOLDUSKORISTAMINE VASTAVALT ETTEANTUD JUHISTELE 2) LAGEDE HOOLDUSKORISTAMINE VASTAVALT ETTEANTUD JUHISTELE 3 ) SEINTE HOOLDUSKORISTAMINE VASTAVALT ETTEANTUD JUHISTELE 4 ) MÖÖBLI HOOLDUSKORISTAMINE VASTAVALT ETTEANTUD JUHISTELE. · 2 KUTSETASE - 1) PÕRANDATE HOOLDUSKORISTAMINE 2) LAGEDE HOOLDUSKORISTAMINE · 3) SEINTE HOOLDUSKORISTAMINE · 4 ) MÖÖBLI HOOLDUSKORISTAMINE · 5 ) KAASTÖÖTAJATE JUHENDAMINE · MÄRKUSED- PUHASTUSTEENINDAJA TÖÖÜLESANDED ON JAOTATUD VASTAVALT PÕHJAMAADEVAHELISE KORISTUSTÖÖDE STANDARDILE INSTA 800 ( INTER NORDIC STANDARDIZATION WORK 800 ). PÕRAND - PÕRANDAPINNAD , PÕRANDARESTID, PÕRANDAKAEVUD, UKSEKÜNNISED, TREPPIDE HORISONTAALSDED JA VERTIKAALSED PINNAD JM . LAGI . LAEPINNAD , KATTEPLAADID, VALGUSTIAVAD, KATUSEAKENDE PIIDAD , LAEPALGID, VENTILATSIOONIAVADE VÄLIMISED OSAD, LAES OLEVAD TORUD , LAERESTID , LUUGID JA LAELAMBID JM.

Majandus → Teenindus
35 allalaadimist
thumbnail
10
pptx

Elektriohutus.Kaitsmete tööpõhimõte

on kuulda sädelusele iseloomulikku praksuvat heli; tunda on kõrbeva kummi või plasti lõhna; elektriseadet lülitist sisse või välja lülitades on märgata sädelust Kus on elektriohutus tähtis? Maakodudes Suvilates Aias Talumajapidamistes (elektrikarjused) Elektritöid tehes Elektritöid tehes Elektritöid peab juhtima isik, kes teab elektriohutusest, sest tema on see , kes tagab ohutuse töö ajal. Kuidas tagada elektriohutus? Organisatsioonilised abinõud eeskirjad juhendamine teadmiste kontroll märgid Kaitsmete kasutamine Kaitsmed ja nende tööpõhimõtted Kaitselülitid Sulavkaitsmed Rikkevoolukaitselülitid Aitäh kuulamast!

Füüsika → Füüsika
14 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Laomajanduse seadmed ja tööohutus

on kustutil muid puudusi, teavitatakse sellest klienti ning tema soovi korral teostatakse kustutile vajaminevad hooldustööd - survestamine, laadimine, etikett jms. 12. Sissejuhatava juhendamise eesmärk ja sisu. Sissejuhatav juhendamine-ettevõtte töö- ja olmetingimuste iseärasuste ning ettevõttes kehtivate töötervishoiu ja tööohutuse üldnõuete selgitamine kõigile selles ettevõttes tööle asuvatele töötajatele ja õppepraktika sooritajatele. Sissejuhatav juhendamine tuleb läbi viia ettevõttes koostatud ja kinnitatud juhendi alusel, milles peab sisalduma: 6.2.1. ettevõtte töökorralduse, sisekorraeeskirjade ning töötervishoidu ja tööohutust reguleerivate õigusaktide tutvustamine 6.2.2. töötervishoiu ja tööohutuse tagamiseks rakendatavate abinõude tutvustamine 6.2.3. juhised käitumiseks õnnetusohu või tööõnnetuse korral 6.2.4. juhised keskkonna saastamisest hoidumiseks 6.2.5

Logistika → Laomajandus
56 allalaadimist
thumbnail
7
pdf

UURIMISTÖÖ JA PRAKTILISE TÖÖ METOODILINE JUHEND GÜMNAASIUMIÕPILASELE, JUHENDAJALE JA RETSENSEERIJALE

Arendusjuht · Juhend­ ja korralduslike materjalide täpsustamine · Tähtajalise ajakava väljatöötamine ja selle jälgimine · Kollokviumide ettevalmistamine · Kaitsmiseks vajalike materjalide ettevalmistamine Haridustehnoloog · Infotehnoloogiline tugi (uurimistööde arvutiga vormistamise nõustamine) · Valitud õpikeskkonna haldamine · Valminud uurimistööde elektrooniline vastuvõtt Õpetajad ja kooli töötajad · Uurimistööde juhendamine ja retsenseerimine · Emakeele ja inglise keele õpetajad: uurimistöö resümee koostamise juhendamine ema- ja võõrkeeles Uurimistöö juhendaja peamine kohustus on koostöös töö autoriga reaalselt teostatava ja kaitsmiseks sobiliku teema formuleerimine. Juhendaja aitab määratleda uuringu põhiprobleemid ja metodoloogia ning töö etapid ja stuktuuri. Juhendaja juhendab uurimuse praktilist läbiviimist, vastab uurimistöö käigus ja

Varia → Uurimistöö alused
28 allalaadimist
thumbnail
10
odt

Jõulupidu

4.Probleemid ja lahendused 5.Esinemised 6.Juhendajad ja abilised 7.Minu enda arvamus Sissejuhatus Valisin löövtööks jõulupeo korraldamise kuna see tundus väga huvitav ning proovile panev.Oli vaja palju teha ning ilmus ka probleeme.Tegime seda koos Martin Lõssoviga ning tänu sellele oli ka töödejaotus. Meid abistati ning meil olid ka juhendajad kes aitasid. Pakkusime välja ka esinemisi, aga täpsemalt kuulete tegemistest kohe. Juhendamine Esimese asjana saime kokku meie juhendajatega, kes seletasid mida ja kuidas tegema peab.Saime sealt juhendeid ning palju abi alustamiseks.Kui olime teatud ülesanded ära teinud oli taas kokku saamine kuid mitte ainult juhendajatega.Me rääkisime ning seletasime mida me olime ära teinud ning mida peame veel tegema.Muidugi meid parandati ning toodi veel asju mida peame tegema.Vahel käisime ka ise küsimas kuidas midagi teha. Vajalikud ülesanded

Kategooriata → Uurimustöö
31 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Organisatsiooni juhtimine

Juhitakse tegevusi, mitte inimesi, esemeid ja asju. Juhtimine on tegutsemise kunst. Juhtimise funktsioonid ·planeerimine ­ Tegevuskäikude, eesmärkide, otsuste juhi poolne määramine ning nende teede saavutamise planeerimine; · organiseerimine ­ Ülesannete ja võimusuhete määramine. Inimeste paigutamine, neile õiguste, kohustuste ja vastutuse andmine; · korralduste andmine ­ alluvate juhtimine ja juhendamine, pidevalt organisatsiooni struktuuri ja alluvate tegevuse hindamine; · kontrollimine ­ tulemuste saavutamise mõõtmine ja jälgimine, et tulemus vastaks planeerituga; · koordineerimine ­ ressursside, tegevuste ja väljundite kooskõlastatud toimimise tagamine, pustitatud eesmärkide saavutamiseks. Milliseid juhtimise tasandeid teate­ ·Tippjuhtimine - organisatsiooni kõige kõrgemal ametiredeli pulgal, st juhtide tegevuse juhtimine

Majandus → Organisatsiooni juhtimine
3 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Huvijuhi ülesanded ja tegevused

Sissejuhatus huvijuhi erialasse (TÜ VKA) HUVIJUHI ÜLESANDED HUVIJUHI TEGEVUSED Suhtekorraldus (suhtlemine) ja koostöö teiste valdkonna Suhtlemine klassijuhatajate ja lastevanematega. Teiste koolide spetsialistidega huvijuhtide/esindajatega suhtlemine ning ning nendega koostöö tegemine Noorte juhendamine ja suunamine ÕOV tegevustes osalemine (sageli ka tegevuste koordineerimine), noorte nõustamine ning abistamine (huvijuht on ka õpilaste tugiisik) Huvitegevuse korraldamine, eestvedamine Huviringide koordineerimine (ruumide ning huviringi juhi/õpetaja

Ametid → Ametijuhend
13 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Emadepäeva minikontsert

genereerimine Hindavad ise, millised ideed on Tagasiside . kõige paremad Õpilaste tegevuse jälgimine, vajadusel juhendamine Varemõpitu Arutlus, millised on nutikamad ideed, mida veel teha. kinnistamine, kontroll. Muusikaõpetajalt saadud materjalide tutvustamine II Põhiosa 2 min. Moodustada kaks töörühma

Eesti keel → Eesti keel
19 allalaadimist
thumbnail
20
docx

TÖÖTERVISHOIU JA TÖÖOHUTUSE KORRALDUSETTEVÕTTES

keelama ohtliku töövahendi kasutamise, kui on tekkinud otsene oht töötaja elule või tervisele ja kui ohtu ei ole võimalik muul viisil kõrvaldada.........................................4 TÖÖKESKKONNANÕUKOGU......................................................................................... 4 TÖÖVAHENDID JA TÖÖKOHT....................................................................................... 5 VÄLJAÕPE JA JUHENDAMINE......................................................................................... 5 TERVISEKONTROLL..................................................................................................... 5 RISKIANALÜÜS............................................................................................................ 6 TÖÖÕNNETUS............................................................................................................. 6 SISSEJUHATUS

Muu → Tööohutus ja töötervishoid
42 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Lühikirjand Õpetaja tööst

siis ei tee nad ka suurt lärmi ja kuulavad ilusti. Loodan ka kooli kõrvalt aega jätta mõne uurimustööga tegelemiseks. Kõik juhtumised maailmas on seletatavad füüsikaga ning sellepärast tahaksingi teha suuri avastusi ja olla teadlane. Õpetamise kõrvalt on selline hobi suurepärane. Eratunde annan ma ka. Tahan, et neiud ja noormehed ikka targad ja nupukad oleks ning et nad ise igale võimalikule probleemile lahenduse suudaksid leida. Õpetaja olla on raske, aga noorte juhendamine ja järgmiste põlvkondade aitamine on seda väärt. Kõik, kellele selline töö vähegi meeldib peaks vähemalt mõtlema õppejõuks hakkamine peale.

Eesti keel → Eesti keel
35 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Õpetaja ametijuhend

iseseisvaks ja 1 · Rakendab õppetunni läbiviimisega aktiivseks õppijaks. seotud rutiinseid tegevusi. · Reageerib asjakohaselt kriisiolukordades, oskab anda esmaabi. 3. Õppimise · Teavitab õppijaid õppe sisust, · Õpilased on teadlikud juhendamine, eesmärkidest ja oodatavatest õppetöö eesmärkidest õppija õpitulemustest ning ja motiveerimin hindamispõhimõtetest. hindamispõhimõtetest. e · Seostab ainevaldkonna teadmisi ümbritseva keskkonnaga, suunab teadmisi rakendama. · Õppimine on motiveeriv

Kirjandus → Kirjandus
9 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Riskihindamine - tervislike töökohtade võti

"Riskihindamine-tervislike töökohtade võti" Noored on töökohal eriti ohustatud, sest nende kogemus, väljaõpe ja teadlikkus võib olla vähene. Neile on vaja nii head nõu, küllaldast teavet ja juhendamist kui ka sobivaid ja (tervisele) ohutuid töökohti. Minu arust igas töökohas peab olema hea ning kõiki kaitsev tervise ja ohutuse korraldamise süsteem, mis peaks erilist tähelepanu pöörama alaealiste töötajate ja algajate ohustatusele. Usun, et tööõnnetuste ja tervisekahjustuste põhjuseks võivad olla näiteks ohtlikud seadmed, stress, kiire töötempo, puudulik väljaõpe ja juhendamine ning õigete töövõtete ja nende järgimise järelevalve puudumine. Selle tõttu ongi väga oluline, et töökoht jälgib neid riskihidamise viite sammu. Minul kahjuks tööalaseid kogemusi ei ole seega hindan oma kooliasutust. Usun, et minu praegune kooliasutus on üsna riskivaba. Esiteks ei ole meie koolis pidevat müra või ohtlike seadmeid....

Ergonoomika → Ergonoomika
79 allalaadimist
thumbnail
10
pptx

KOKK

Click to edit Master text styles menüüde koostamine, Second level Third level toiduainete ettevalmistamine Fourth level ning toitude valmistamine Fifth level köögitöö korraldamine ja teiste töötajate juhendamine. Koka töövahendid on: köögi väikevahendid serviisid, klaasid ja söögiriistad kaalud arvlemistehnika erinevad toiduainete töötlemise seadmed lõikurid ja viilutajad elektri ja gaasipliidid praeja küpsetusahjud aurutamis, keetmis, väljastus ja külmutusseadmed nõudepesumasinad muud, sh kilepakendaja, vaakumeerija, mikserid, käsikärud ja tõstukid koristamisvahendid. Kutse eeldused ja nõuded : Toiduvalmistamise oskused ja teadmised

Toit → Kokk
11 allalaadimist
thumbnail
10
docx

TÖÖTERVISHOIU JA TÖÖOHUTUSE KORRALDUS ETTEVÕTTES

........................ 4 TÖÖKESKKONNAVOLINIK............................................................................................. 4 TÖÖKESKKONNASPETSIALIST..................................................................................... 4 TÖÖKESKKONNANÕUKOGU......................................................................................... 4 TÖÖVAHENDID JA TÖÖKOHT....................................................................................... 4 VÄLJAÕPE JA JUHENDAMINE......................................................................................... 5 ISIKUKAITSEVAHENDID............................................................................................... 5 TERVISEKONTROLL..................................................................................................... 5 ESMAABI..................................................................................................................... 5 RISKIANALÜÜS................................

Muu → Töökeskkond
20 allalaadimist
thumbnail
13
rtf

Töökeskonna ohutus

* Ettevõttes rohkem, kui 50 töötajat. * Vähema arvuga ettevõtetes võib TTK nõukogu loomist nõuda tööinspektsioon. * Nõude aluseks sagedased tööõnnetused või kutsehaigused. TKK Nõukogu * Vähemalt 4 liiget, sh TKK spetsialist ja volinik. Valitakse 2 aastaks, võrdselt töötajate ja tööandjate esindajaid. * Koolitus TKK nõukogu liikmetele sama, mis TKK volinikule. * Aruandmine oma tegevustest Tööinspektsioonile 1 kord aastas. Töötajate juhendamine * Oluline valdkond-miks? (tööõnnetus, seadme purunemine) * Tööandja korraldab juhendamise ja väljaõppe. Sissejuhatav juhendamine * Enne töötaja tööleasumist ettevõttesse. * Keskkonna spetsialist viib läbi. * Käitumine tööõnnetuse või õnnetusohu korral. * Töötaja kohutstused ja õigued. (erinevad seadused) * Tutvustada ettevõtte TKK voliniku, esmaabi anjat ja kohaliku tööinspektsiooni kontakte Esmajuhendamine

Muu → Ainetöö
36 allalaadimist
thumbnail
11
ppt

Tikid ja Tourette'i sündroom

Tikid ja Tourette'i sündroom Carry Kangur Sotsiaal- ja Haridusteaduskond Üldiselt... Esineb tikke ( sh Tourette'i sündroom ) ~1% inimpopulatsioonist Eristatakse: - Lühiajalised tikid - Kroonilised tikid - Tourette'i sündroom Minevik! Kirjutised raamatust ,,Malleus Maleficarum" (,,Nõia haamer" ) 1489 aasta Prantsusmaalt Tourette'i sündroomi mõiste 19ndast sajandist, Gilles de la Tourette nimeliselt Prantsuse neuroloogilt. Kliiniline määratlus (1) Tikid on kiired, sageli korduvad, tahtmatud ühe lihasgrupi kramplikud tõmbed või vokaalne avaldus. Vastutahtelised, korduvad ja puudub rütm Kliiniline määratlus (2) Motoorsete tikkide Vokaalsete tikkide nähud: nähud: Grimassitamine ...

Meditsiin → Tervisekasvatus
26 allalaadimist
thumbnail
1
pdf

Ralliauto renditeenuse pakkumine

Mida sisaldab teenus: tegemist on ,,all inclusive" teenusega, mis tähendab ,et Rentniku kasutada on meiepoolt renditava auto kasutamine võistlusteks ja testideks. Auto on meie ,,värvides". Rentnikul on õigus kasutada autot oma sponsorüritustel (eritasu), paigaldada autole ja servicealale oma sponsorlogosi. Meie meediamees koostab iga rallietapi kohta kokkuvõtva video. Sisaldab inboard videot ja välisvõtteid. Test/treeningsõitudel Eesti ja välismaiste tippsõitjate juhendamine soodustingimustel. Reklaam- ja kleebismaterjalide soodus. Treenig teelõikude sooduskasutamine. Maksumus: tasustamine toimub võistlus ja testikilomeetri alusel ja sisaldab autot ja bensiini. Kilomeetri hind on 25 eurot, tingimusel , et Rentnik kasutab autot vähemalt 7 EMV rallit ja 7 EMV sprinti. Tasumine toimub ettemaksuna ja mitte hiljem kui 2 nädalat ennem võidusõitu. Maksumus ei sisalda kindlustust, kindlustuse asemel Tagatissumma. Eestist väljaspool toimuvatel etappidel

Majandus → Ettevõtlus
4 allalaadimist
thumbnail
11
docx

JUHTIMINE KORDAMISEKS

39. Millised tegurid mõjutavad liidri tegevuse efektiivsust lähtuvalt Situatsiooniliste teooriate põhimõttest? 40. Mida nimetatakse coachinguks? 2. Coahingu selgitus ­ · Coachingu mõiste pärineb spordist · Coaching päästab valla inimese sisemise jõu ja inimene suudab tänu sellele toimida parimal võimalikul viisil. · Küsimus on õppida aitamises, mitte õpetamises. Mõistelise selguse saamiseks erinevate autorite definitsioonid: · Juhendamine on esmajoones lühiajaline sekkumine eesmärgiga parendada töösooritusi või on suunatud mingi kindla kompetentsi arendamiseks (Clutterbuck, 2003) · Juhendamine on vestlus- aga väga spetsiifiline vestlus (Vickers jt 2005), · Juhendamine on kunst käivitada teises inimeses tulemuslikkus, õppimine ja areng (Downey, 2003) · Juhendaja on koostööpartner, kes töötab koos juhendatavaga, et aidata saavutada

Majandus → Juhtimine
2 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Töökeskkond ja tööohutus küsimustik I

töötervishoidu. Tervisekontrolli teostatakse tööajal ja tööandja kulul . Tervisekontrolliga tekkinud kulud hüvitab tööandja. 2. Millised ülesanded on töökeskkonna spetsialistil ettevõttes? Kas töökeskkonnaspetsialisti ja -voliniku ülesandeid võib asutuses täita sama isik? Töökeskkonna spetsialisti põhilisteks ülesanneteks on: Hinnata ohutegureid Juhendite koostamine Uute töötajate juhendamine ja eeskirjadega tutvustamine Tervisekontrolli korraldamine Tööõnnetuste uurimine ja põhjuste väljaselgitamine Töökeskkonnaspetsialisti ja -voliniku ülesandeid peavad täitma kaks erinevat isikut. 3. Mida tähendab halb sisekliima töökeskkonnas? Kas EMT töökeskkonnas võib seda ette tulla ­ põhjenda! Halvaks sisekliimaks töökeskkonnas võib lugeda seda kui ei ole tagatud sobiv sisekliima ja varustatus värske õhuga.

Meditsiin → Elu ja töökekskkond
21 allalaadimist
thumbnail
32
docx

Töökeskkonnaohutus Riskianalüüs Lääne-Viru Rakenduskõrgkool

tervisekahjustuse risk, laadimisestakaadid, kaldteed. Raskuse käsitsi teisaldamisel peavad kasutatavad liikumisteed olema ohutud. Korras peavad olema põrandad, ei tohi olla libedust, auke, konarusi, ohtlikke kallakuid, ebakindlalt paigaldatud estakaade või muid aluseid. Lõikeseadmetega masinate lähedal liikuvate töötajate kaitseks on soovitavad kasutada kaitseseinu või blokeerivaid kaitsepiirdeid. Elektrilöögiohu vältimiseks on vajalik läbi viia töötajate juhendamine, seadmete tehniline kontroll ja hooldus ning on vajalik tagada vaba juurdepääs elektrikilbile. Põlengu ja plahvatuse vältimiseks on vajalik läbi viia tööalane juhendamine ja vajalik on ka kasutada isikukaitsevahendeid. Oht võib tekkida põlevate materjalide ja vedelike tõttu, võib tekkida keemiline reaktsioon. Samuti võib plahvatust tekitada gaasid, aurud, tolm, materjalid ning selle vältimiseks peaks kehtestama suitsetamise keelu.

Ergonoomika → Töökeskkond ja ergonoomika
36 allalaadimist
thumbnail
28
docx

Töökeskkonna riskianalüüs

tervisekahjustuse risk, laadimisestakaadid, kaldteed. Raskuse käsitsi teisaldamisel peavad kasutatavad liikumisteed olema ohutud. Korras peavad olema põrandad, ei tohi olla libedust, auke, konarusi, ohtlikke kallakuid, ebakindlalt paigaldatud estakaade või muid aluseid. Lõikeseadmetega masinate lähedal liikuvate töötajate kaitseks on soovitavad kasutada kaitseseinu või blokeerivaid kaitsepiirdeid. Elektrilöögiohu vältimiseks on vajalik läbi viia töötajate juhendamine, seadmete tehniline kontroll ja hooldus ning on vajalik tagada vaba juurdepääs elektrikilbile. Põlengu ja plahvatuse vältimiseks on vajalik läbi viia tööalane juhendamine ja vajalik on ka kasutada isikukaitsevahendeid. Oht võib tekkida põlevate materjalide ja vedelike tõttu, võib tekkida keemiline reaktsioon. Samuti võib plahvatust tekitada gaasid, aurud, tolm, materjalid ning selle vältimiseks peaks kehtestama suitsetamise keelu.

Ergonoomika → Ergonoomika
41 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Juhtimise alused esimene osa

Töö on vastumeelne Töö on sama loomulik kui mäng kui on soodsad tingimused Inimestel pole ambitsioone Inimesed soovivad vastutust ja ei vaja juhendamist Inimesi peab sundima ja kontrollima Inimesed ise suunavad ja motiveerivad ennast Kullipilguga jälgmine Liberaalne juhendamine Juhid tulemusele orienteeritud Heaolule orienteeritud Võrdsusteooria(J.S. Adams) Sisendite ja väljundite võrdlus -> Tajutud ebavõrdsus -> Pinge -> Motivatsioon olukorda muuta Sisendid(aeg, oskused võimed, lojaalsus, pühendumine, usaldus, viisakus) Soovitakse tasakaaluVäljundid(töötasu, preemia, tunnustus, maine, vastutus) Pygmalioni efekt: Inimene pingutab rohkem olukorras, kui see on ta jaoks keeruline ja pingutust nõudev

Majandus → Juhtimine
89 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Abikoka praktika aruanne

Praktika juhendajaks oli: Inna Ridal peakokk ja veel üks oli kokk Galina Matajon ,kokkaabiline Tanja ,ja ka palju teiseid Inna nõudepesija,Ljuda,kondiiter Diana . Praktikandid : Jevnika,Maritta,Rändi,Rasmus,Ivalo.Praktika sooritamiseks valisin selle asutuse, kuna sellest ettevõttes oli olemas kõik see, mida minu eriala õppides peaks teadma ja seeoli kodu ligidal. Etteantud praktika eesmärgid ja ülesanded on järgmised:Ettevõttega tutvumine, töökaitsealane juhendamine ettevottes ja töökohal,köögi ettevalmistus ja eeltööd ,toidude valmistamine,toidude serveerimine ja väljastamine,säästlik töötamine ,koogiruumide puhastamine ja korrashoid ,nõudepesu,olmeruumide puhastamine ja koristamine ,töötamine meeskonnas liikmena . Praktikal saadud teadmisi ja oskusi soovin edaspidi rakendada oma kutsealaste õpingute tõhustamiseks. 1.2Praktika ettevõtte iseloomustus Tallinna Eesti Mereakadeemia täisnimi on Eesti Mereakadeemia Merekool

Toit → Toiduvalmistamine
55 allalaadimist
thumbnail
42
ppt

Elektriohutus

90-100 500 fibrillatsioonilävi Voolu liik  vahelduvvool  alalisvool Sagedus  Ohtlik 50-60 Hz kuni 150 Hz Voolu kulgemise tee Inimkeha elektriline takistus  takistus esineb piirides 600...100 000 oomi  arvutustes - 1000 oomi Inimkeha elektriline takistus Inimkeha elektriline takistus ohtlikud punktid kehal Elektriohutuse tagamine  organisatsioonilised abinõud eeskirjad juhendamine teadmiste kontroll  kaitsemaandamine  kaitsenullimine  kaitsekatkestid  varjestamine  isikukaitsevahendite kasutamine põhikaitsevahendid abikaitsevahendid Põhi Abi <1000 V Dielektrilised kindad, Indikaatorlamp dielektrilised saapad, kindad, saapad matid, tööriistad isoleerivate restid käepidemetega >1000 V Dielektrilised kindad,

Füüsika → Elektriohutus
8 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Turismi sõnad

Types of holiday: Career in Tourism Trends in tourism Alandatud hind-Discount price Alaline,püsiv-permanent Ajavahe-jet lag Ekstreemturism-Hardship holiday Autasu-Reward Edasi-tagasi pilet-Return ticket Eripakkumine(soodushinnag)-Special rate Avatud inimene-Outgoing personality Jõukas-Affluent Eripakkumine-Special offer Hariduskäik-Educational history Jõukus-Prosperity Hobi-või huvialaturism-Special interest holiday Honorar-Fee Kaasmaalane-Compatriot Järsku alandatud-rock-bottom price Juhi töökoht-Management job Kasum,tulu-Revenue Kallis-expensive Kaaskiri-Covering letter Koopia-...

Keeled → Inglise keel
68 allalaadimist
thumbnail
15
pptx

Eesti Mereakadeemia

Eesti Mereakadeemia Uljana Kononova Polina Horeva Asukoht ja aadress Eesti Vabariik, Tallinn, Kopli 101, 11712, Tallinn Eesti Mereakadeemia (edaspidi EMERA) -riiklik rakenduskõrgkool, kus lähtutakse rahvusvaheliselt tunnustatud Meremeeste väljaõppe, diplomeerimise ja vahiteenistuse aluste konvensioonist ja teistest mereharidust reguleerivatest sätetest. Ajalugu Esimene merealane kool Eestis asutati 1715. aastal Tallinnas. Õpetati madruseid ja laevaehitajaid, üheks õppeaineks oli navigatsioon. 1880. a asutati Tallinnas kool sadamatehase ja töökoja töötajate lastele. Asutati Eestis merekoole 19. sajandi teisel poolel: Heinaste merekool (1816 ­ 1916), Narvas (1873 ­ 1918), Paldiskis (1876 ­ 1916), Käsmus (1884 ­ 1931), Kuressaares (1891 ­ 1915), (1919 ­ 1928), (1942 ­ 1944), Pärnus (1919 ­ 1922), (1945 ­ 1989). Tallinna Merekool oli navigatsiooniklass 1919. aastal. Laevamehaani...

Sõjandus → Riigikaitse
9 allalaadimist
thumbnail
19
docx

TÖÖKESKKONNA OHUTEGURID

Ettevõttes toimuva töötajate tööohutusalase koolituse osad on järgmised: 1) Väljaõpe; 2) täiendõpe; 3) juhendamine; 4) teadmiste kontroll; 5) praktika. Üldvastutaja on ettevõtte juht. Tööohutusalaseid teadmisi kontrollitakse enne tööle asumist. Tööohutusalane täiendõpe on nõutav: enne tööle asumist teisele tööle üleviimisel töötaja nõudmisel töökeskkonnaspetsialisti nõudmisel. Koolituse liigid: 1. Sissejuhatav juhendamine. Seda viib läbi tööandja või töökeskkonnaspetsialist, kus tutvustatakse ettevõtte üldolukorda, ohutegureid, kahjutegureid, õigusakte, õnnetusjuhtumeid. 9 2. Esmane juhendamine töökohal. Seda viib läbi otsene tööjuht (meister, tsehhijuhataja). Tutvustatakse tööohutusjuhendit, ohutuid ja ohtlikke töövõtteid, isikukaitsevahendeid, tegutsemist avariiolukorras, tuleohutusnõudeid. 3. Praktika.

Majandus → Majandusarvestus
106 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Sotsiaaltöö eksami küsimuse vastused

sotsiaalsele ja majanduslikule kaitsele, õigus elule, õigus inimväärsele kohtlemisele, sõnavabadus jne.) 6 1. Sotsiaaltöötaja tegevus kohalikus omavalitsuses ­ arvestuse pidamine vallas elavate puudega inimeste, pensionäride, töötute, paljulapseliste, üksikvanemaga ja väikeste lastega perede kohta. Abivajajate hooldamine. Töötute hädaabitööde korraldamine, töötute töö juhendamine. Turvakodu ja usaldustelefoni teenuste tagamine, vajadusel käivitamine. Küttematerjaliga toetamine abivajajaid. Abi sotsiaalabi või toetuse saamiseks vajalike dokumentide vormistamine. Informatsiooni ja nõu andmine toetuste rakendamise ja maksmise kohapealt 2. Sotsiaaltöö meetodid: töö kliendiga ­ Informeerimine, konsulteerimine, nõustamine, psühhoteraapia, õpetamine, koolitus, eestkoste, vahendamine, kasvatus 3

Sotsioloogia → Sotsiaaltöö
289 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun