Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"joonistamisel" - 64 õppematerjali

joonistamisel on aga kolme viisi varjutust.
thumbnail
3
pdf

Allikaõpetus

Allikaõpetus 18.02.2012 Allikakriitikad: 1. Väline kriitika- tint, käekiri jne... 2. Sisemine kriitika- teksti süvenemine, autori eesmärgi välja selgitamine, otsida vigu võrdlemise teel Tekst-kodeeritud informatsioon Semiootika-Lotman Kontekst-keeleoskus, tekstist arusaamine Metroo anekdoot-metrovõi Filoloogiline kontekst Primaarne allikas õpilasele-raamat, õpik Sekundaarne allikas- õpetaja Leopold von Ranke- allikaõpetuse ISA- püüdis vanadest dokumentidest tõde välja tuua ,,Kuidas see tegelikult oli" Sulev Vahtre- Eesti ajaloolane Alltekst- teksti vahe Ülesanne 1 · Raamatu väline kriitika Raamat kuldsete tähtedega · Raamatu sisemine kriitika Eessõnast saime aru, et raamat on välja antud 1924 Kroonikad: Henriku Liivimaa kroonika 1227 Liivimaa vanem riimkroonika 1290 Balthasar Russowi Liivimaa kroonika 1578 Statistika 1200 ­ 100 ...

Muu → Ainetöö
11 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Nädalakava - hea algus

Mina ja keskkond: Laps teab mida arvutiga teha saab, mõistab arvuti vajalikkust. Laps teab ohtusid arvuti kasutamisel (võõraste inimestega suhtlemine; võõrad interneti leheküljed, arvutiviirused). Oskab käsitseda mõnda meediaga seotudseotud tehnilist vahendit (arvuti, iPad). Keel ja kõne: Laps kirjutab klaviatuuri kasutades trükitähtedega õigesti 1-2 silbilisi sõnu. Matemaatika: Laps liidad ja lahutab 5 piires ning kasutab vastavaid sümboleid (+,-,=) Kunst: Laps kasutab joonistamisel eritehnikat (Paint programm). Laps lõikab väiksemaid detaile ja kleebib neid süsteemselt alusele. Liikumine: Laps suudab pingutada sihipärase tegevuse nimel. Muusika: Laps suudab ennast loovalt väljendada laulmise, liikumise, tantsimise ja pillimängu kaudu Tegevuskeskused Õppe- ja kasvatustegevused Esmaspäev Teisipäev Kolmapäev Neljapäev Reede

Pedagoogika → Pedagoogika
179 allalaadimist
thumbnail
9
pptx

AMEDEO MODIGLIANI

Oluline on hetkemulje modellist. Anna Ahmatova. 1911. Maalid Maalis portreid ja naisakte. Tahtis, et portree näitaks modelli psüühikat, isiksuse olemust. Modigliani stiili iseloomustavad pikaksvenitatud figuurid, längus õlad, lihtsustatud jooned, eriline nukker meeleolu. Jeanne Hebuterne´i portree. 1919. Maalid on pruunjasoranzis või tuhmsinakas värvigammas. Aktid Aktide joonistamisel jälgis kunstnik erilist joonetunnetust. Kunstnike akte on nimetatud psüholoogilisteks portreedeks. Modigliani naisekeha on stililiseeritud, tugevate kontuuridega ning värvidega toonitatud. Aktide maalimisel ja joonistamisel saavutas Modigliani plastilise ja emotsionaalse meisterlikkuse. Alasti diivanil. 1917. KOKKUVÕTE Kunstniku loomingul oli palju erinevaid mõjutajaid, kuid ometi kujundas Modigliani välja

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Kunstiliigid ja rakendusvõimalused

Hariliku pliiatsi südamiku valmistamiseks segatakse pasta veest, savi ja grafiidi pulbrist Pärast segamist pressitakse segu, nii et moodustuvad südamikuniidid, mis lõigatakse seejärel parajateks tükkideks Kuivanud ja kõvenenud südamikud pannakse metallkastidesse raskete metallplaatide alla, et nad järgneval kuumutamisel ei kõverduks Kuumutamisel muutub savi kõvaks Pärast jahtumist kastetakse südamikud palmiõlivanni, et pliiats hästi libiseks 11 Harjutusi pliiatsiga joonistamisel ·Viirutamine ­ tõmmatakse paralleelseid jooni, heledama koha saamiseks hõredamalt, tumedama koha saamiseks tihedamalt ·Risti viirutamine ­ tehakse kaks või kolm erinevate nurkade all läbivat paralleelsete joonte kogu ·Varjutamine ­ toon- ja värviüleminekute saamiseks joonistatakse paralleelseid jooni, vajutades pliiatsile kas tugevamalt või pehmemalt ·Sfumato ehk toonide ja värvinüansside sujuv vaheldumine ­ teise paberitükiga hõõrutakse pliiatsi värvipigmente paberisse

Kultuur-Kunst → Kunst
1 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Kunstitehnikad valjaspool kooliõpetust

Viimasel ajal on muusika küll põhiliselt meelelahutus, aga muusikat kuulates kuulame ka kunsti. Kui me loome muusikat, ka siis loome kunsti. Muusika loomisega tegelevad tänapäeval vähesed noored juba. 3) Pildikunst. Selle alla kuulub nii graafika kui maalikunst. Graafikaks nimetatakse ühetoonilist kunsti, mis ei ole tehtud pliiatsiga. Graafika tunnuseks on joonte ja täpituste ning kujundite rohkus esemete joonistamisel. Maalikunst on värvikunst. Maalikunstiks võib tingimisi lugeda ka joonistamist. Mõlematel kunstidel kajastatakse erinevaid asju ja esemeid ning ka loomi. 4) Looduskunst on loodusjõudude poolt voolitud imelised kujud kividest, südant seondavad päikseloengud ja imelised vaated mäestikest, jõgede orgudest ja kõigest muust, mis inimest hämmastab looduses. 3. Mis kunsti siin õpetatakse? Mina õpetan siin teile erinevaid kunstistiile pildikunstist

Kultuur-Kunst → Kunst
11 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Bioinformaatika ülesanded II - Fülogeneetilised puud.

mbnet.fi/tuimala/oppaat/phylip2.pdf) ­ salvestatud MSA fail peab olema PHYLIP formaadis: 1. MP metoodi kasutamisel arvutada fülogeneetilised puud kasutades järgmisi programme: a. DNAPARS b. DNAPENNY c. DNAMOVE d. Joonistada välja juurtega (DRAWGRAM) ja juurteta puu (DRAWTREE). Joonistamisel tuleb valida Bitmapi formaat resolutsiooniga 640 ja 400. 2. Kaugusmeetodite kasutamisel moodustada kõigepealt kaugusmaatriks kasutades DNADIST ning puud arvutada järgmiste programmidega: a. FITCH b. KITSCH c. NEIGHBOR d. Joonistada välja juurtega (DRAWGRAM) ja juurteta puu (DRAWTREE). 3

Informaatika → Bioinformaatika
42 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Orienteerumise referaat

Ardu Kool Orienteerumine Referaat Juhendaja: Regina Reiljan Koostaja:Raili Liiva 9.klass. Ardu 2011 Sisukord 1. Ajalugu 2. Oriendeerumisest lähemalt 3. Kasutatud kirjandus Ajalugu Orienteerumise sünnimaa on Norra, kus esimesed võistlused korraldati 1897. aastal. Esimesed Euroopa meistrivõistlused korraldati 1962. aastal Norras. Maailmameistrivõistlusi hakati korraldama 1966. aastast ja esimesed toimusid Soomes. Rahvusvaheline Orienteerumisspordi Föderatsioon IOF International Orienteering Federation loodi 1961. aastal. IOF-i peakorter asub Helsingis ja sinna kuulub 61 liikmesriiki. Pärast sõda hakkasid matkajad orienteerumisvõistlusi uuesti korraldama 1950ndatel aastatel. Esimene individuaalne ojo...

Sport → Kehaline kasvatus
9 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Fosforhappe potentsiomeetriline tiitrimine

Registreeritakse lahuse alg-pH ja tiitritakse lahust lisades korraga 1,0 cm3 KOH lahust. Tiitrimist jätkatakse kuni ff värvib lahuse roosaks. Selleks ajaks peab olema fikseeritav tiitrimistulemustes kaks pH hüpet. Tiitrimiskõvera kaudu määratakse esimene lõpp-punkt ja arvutatakse selle kaudu fosforhappe algproovi kontsentratsioon arvestades lahjendust. (Niipalju kui esimeseks lõpp-punktiks oli kulunud KOH moole nii palju oli tiitritavas lahuses fosforhappe moole.) Tiitrimiskõvera joonistamisel kasutatakse millimeetripaberit ja lõpp-punkt määratakse graafiliselt. Kui fosforhape on tiitritud korratakse protseduuri ,,reaalse" prooviga. Selleks võib olla näiteks Coca-Cola jook. Jooki ei lahjendata vaid sellest võetakse 50 ml keeduklaasi ja viiakse läbi tiitrimine. Samuti ei lisata joogile indikaatorit ega jälgita värvusreaktsiooni ­ jälgitakse ainult hoolikalt lahuse pH muutusi. Kui esimesel katsel

Keemia → Keemia
20 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Argentiina, Uurimistöö

Uurimus Argentiinast Küsimustiku alusel Koostaja: Anne-Mai Tamm 11.a klass Juhendaja: Epp Tähe 2009 ÜLDINE GEOGRAAFIA Joonista peast riigi kaart ja võrdle seda hiljem tegeliku kaardiga.Milles eksisid? Mis võiks olla selle põhjuseks? Kaardi joonistamisel lähtusin arvutis olevast tegelikust riigi kontuurist. Eksisin riigipiiri joonistamisel, kus ei suutnud täiesti täpselt välja tuua erinevaid osi ning käänusid. Põhjuseks arvan olevat liiga vähene informeeritus ning vähene piltmälu, sest peast on raske panna kaarti vaba käega paberile. Leia internetist oma valitud riigi kohta erinevaid kaarte ja analüüsi neid. Vali kõige sobivam kaart,mida saaksid edaspidi kasutada riigi iseloomustuse koostamisel.

Geograafia → Geograafia
53 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Rembrandt

teenijatüdrukud. Seejuures oskas Rembrandt rõhutada iga inimese individuaalsust: väsinud vaadet, tagaaetava ilmet, pisut kergitatud kulme või allalangenud suunurki, kokkusurutud huuli. Rembrandt eelistas vanema inimese nägu noorema omale. Rembrandti luigelaul, viimane hingeliigutuse-pilt on "Kadunud poja tagasitulek". See on vapustav stseen andeksandmisest, armastusest, leppimisest. Rembrandti ofordid ja joonistused on sama väärtuslikud kui tema maalid. Nagu maalimisel, nii ka joonistamisel kasutas Rembrandt mitmeid tehnikaid: joonistas sule, pintsli, pliiatsi, vahel koguni mõne improviseeritud tööriistaga - sellega, mis talle kätte sattus. Kunstnikku huvitas eelkõige tervik, üldmulje.Ta fikseeris ainult kõige hädavajalikuma - asjade tuuma, elutõe - selle, mis pidi hinge võpatama panema. Kasutatud kirjandus: http://portfoolio.varstukk.edu.ee/Barokk/html/Rijn/index.html http://www.miksike.ee

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Vasaku- ja paremakäelisus

See suur erinevus tuleneb ühelt poolt sellest, et küsitlustel saadakse väiksem arv kui sihttestide tegemisel. Põhjus on ka selles, et kuni kuuekümnendateni õpetati lapsi veel ümber -- nad pidid koolis "õige" ehk parema käega kirjutama. Vanemates vanuserühmades saadakse ka küsitlustes ümberõpetamise tõttu väiksem arv vasakukäelisi kui nooremate inimeste hulgas. Käelisuse testimine Mõne lapse puhul pole kahtlust: joonistamisel, mängimisel ja söömisel kasutab ta enamasti vasakut kätt. On ka lapsi, kelle juures pole käelisus kuni kooliaja alguseni selgelt välja kujunenud: nad kasutavad seda kätt, kuhu neile pliiats või kahvel ulatatakse. Kui te pole päris kindel, võite proovida väikeste katsete abil, kumba kätt laps meelsamini kasutab. Laske lapsel raamatus esemetele osutada, pange hambahari kraanikausi servale ja vaadake, kumba kätte ta selle hambapesu ajaks võtab, või laske

Muu → Ainetöö
6 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Dekoratiivviimistlus

seljas või käes kantav või hoitav vahend, mis kaitseb elu ja tervist ohustava teguri eest. Need on näiteks: peakaitsevahend kiiver, kuulmiskaitsed kõrvatropid, tolmumask, kaitseprillid, kindad, kaitseülikond jne. Perspektiiv Perspektiiv on ruumilise esemete kujutamine tasapinnal. Seda kujutatakse nii paberile, seinale või põrandale, tänapäeval kui tuntud nimega 3D maaling, ehk siis paberil, seinal või põrandal joonistatud/maalitud objekt, mis tundub justkui reaalne. Perspektiivi joonistamisel kehtib reegel, et kaugemal asuvad asjad kujutatakse väiksemana ja paralleelsed sirged kohtuvad silmapiiril. Üksikajalikumalt: Kõik rööpjooned, mis on vaatleja suhtes risti silmapiiriga, koonduvad ühtepunkti, seda nimetatakse peakoonduspunktiks. Peakoonduspunkt asub silmapiiril, otse vaatleja vastas. Kandilisel esemel, mis asub vaatleja poole nurgaga, on kaks nabi koonduspunkti, üks ühel, teine teisel pool peakoonduspunkti. Kaugenevad jooned, mis

Ehitus → Ehitus
37 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Egiptuse kõrgkultuur, püramiidid

Vanad egiptlased uskusid, et pärast surma lähevad inimeste kehad taevalaotusse tähtede juurde, kus nad oma jumalatega kohtuvad. Seetõttu oligi oluline, et keha oleks ka pärast surma veel olemas. Et ära hoida laipade kõdunemist, kasutasid vanad egiptlased mumifitseerimist. Arvatakse, et mumifitseerimise kunst ei ole tulnud üleöö, selleks on kulunud mitmeid generatsioone. 6. Egiptuse poos - kirjelda! Kus see (reljeefikunst, pinnakunst, seinamaal) leidis kasutust? Joonistamisel järgiti täpselt kavandeid ja nõudeid, kuidas maalida inimfiguure ja esemeid. Tähtsamaid tegelasi kujutati võrreldes teistega suurematena. Pinnakunst selle moodustasid peamiselt seinamaal ja reljeef üheskoos. Reljeefikunst see on kunstiliik, mis jääb skulptuuri ja maalikunsti vahele. Enamasti näeme inimest üsna ebainimlikus poosis. Ta on kujutatud pika sammuga astumas,võimuka ilmega,loodud hea proportsioonitajuga üldistatud ,valdasid looduslähedast kujutamist

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Orienteerumine

Ajalugu Orienteerumise sünnimaa on Norra, kus esimesed võistlused korraldati 1897. aastal. Esimesed Euroopa meistrivõistlused korraldati 1962. aastal Norras. Maailmameistrivõistlusi hakati korraldama 1966. aastast ja esimesed toimusid Soomes. Rahvusvaheline Orienteerumisspordi Föderatsioon IOF International Orienteering Federation loodi 1961. aastal. IOF-i peakorter asub Helsingis ja sinna kuulub 61 liikmesriiki. Orienteerumise all mõistetakse tavaliselt eeskätt orienteerumisjooksu. Rahvusvaheline Orienteerumisföderatsioon ja Eesti Orienteerumisliit tunnustavad eraldi orienteerumisaladena ka suusaorienteerumist ja rattaorienteerumist. Orienteerumise põhiliigid on suundorienteerumine ja valikorienteerumine. Suundorienteerumises tuleb kontrollpunktid läbida etteantud järjekorras, oluline on raja läbimise kiirus. Valikorienteerumises on etteantud kontrollaeg, mille jooksul tuleb läbida võimalikult palju kontrollpunkte. Suundorienteerumi...

Sport → Kehaline kasvatus
28 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Sissejuhatus infosüsteemidesse kordamisküsimused

22. Tegevusdiagrammi notatsioon:  tegevuse seisund, mis tähistab töövoo sammu teostamist  siire, mis näitab, milline tegevuse seisund järgneb millisele  käivitatakse tegevuse lõppemisega, mida tegevuse seisund esitab  otsustuspunkt, mille järgi tegevuse lõpetamisel kontrollitakse, milline siire alternatiivsetest siiretest järgneb  sünkroniseerimisjooned, millega saab näidata paralleelseid alamvoogusid 23. Reeglid ja põhimõtted tegevusdiagrammi joonistamisel: Protsess peab alati algama seda käivitava 1 sündmusega – sõnumi laekumine sellele reageerimiseks – protsessi esimese tegevuse tegemiseks  protsess peab alati lõppema mingi tulemuse või saavutatud olukorraga/seisundiga (neid võib olla mitu)  protsessis peab olema vähemalt 2 tegutsejat (rolli, mis on täidetav inimese poolt)  protsess võib koosneda mitmest alamprotsessist  ühte tegevust teeb ainult üks tegutseja

Informaatika → Sissejuhatus...
140 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Essee "Tõekspidamised lasteaiaõpetajana"

Kuigi siin on üks psühholoogiline nüanss: lapse ja õpetaja silmad peavad olema ühel tasandil. Õpetaja ei tohi vaadata ülevalt alla. Palju lihtsam on väljendada poolehoidu, toetust ja armastust lihtsa puudutusena. Ma ei pea silmas kallistusi ja suudlusi, mõnikord piisab täiesti sellest, et puudutate kätt, silitate pead, sasite juukseid, panete kätt õlale. Näiteks kui õpetaja võtab oma pehme käega lapse arglikku ja mitteosavat käekest ja suunab joonistamisel, või kui laps voolib iseseisvalt plastiliinist kujukest ja õpetaja paneb selle juures pehmelt lapse õlale kätt, tunneb laps toetust, kindlust ja heakskiitu. Suhtlemisel lastega on väga oluline, et oskaksite leida aega suhtlemiseks lapsega individuaalselt, isegi kui olete väga hõivatud. Rühmas ei tohi olla lapsi, kellega te pole isiklikult rääkinud vähemalt 2-3 korda, isegi kui see teema on lasteaiast väga kauge. Laps peaks sellistel

Pedagoogika → Pedagoogika alused
188 allalaadimist
thumbnail
30
pptx

Vasakukäelisuse olemus, kujunemine

kasutab pliiatsit, mängib ühe käe mänge (nt noolevise); 3. Käelisuse kontrollimine praktiliste tegevuste käigus – akna avamine, pliiatsi teritamine, lillede kastmine; 4. Kontrolltabel (kumma käega teatud tegevusi läbi viiakse) – söömine, hammaste pesemine, esemete tõstmine; 5. Ajamõõtmise abil – laps viib ühte ja sama tegevust läbi kord ühe, siis teise käega. Mõõdetakse, kui palju aega sooritamiseks kulub; 6. Vaatlemine joonistamisel – lapsele antakse joonistamiseks võimalikult palju erinevaid esemeid (pliiatsid, joonlaud, kustukumm), kätt võib ahepeal vahetada; 7. Vaatlemine kirjutamisel – lastakse kirjutada pikemalt (ainult enda nimest ei piisa), tegevuse käigus jälgitakse kätt.  Vasakukäelist ei tohi parema käe kasutamisele ümber lülitada (ja vastupidi).  Tagajärjed primaarsed: keskendumishäired, mäluhäired, probleemid lugemise ja õigekirjaga,

Muu → Õpilaste individuaalsed...
7 allalaadimist
thumbnail
12
docx

KOLMEFAASILISED AHELAD Variant A. TARVITI TÄHTLÜLITUS

eeldatakse, et juhtmed on ideaalsed. Neutraaljuhiga katse korral tuli mõõdetuna ning ka vektordiagrammilt sama tulemus I N =1,3 A . Neutraaljuhita katse korral tuli mõõdetuna U Nn=37 V ja vektordiagrammilt U Nn=36 V . Vektordiagrammil saadud U Nn on mõõdetud U Nn ≈ 1,78% väiksem. Erinevuse põhjuseks võib tuleneda sellest, et vektordiagrammi käsitsi joonistamisel võivad tulla sisse väikesed ebatäpsused. Seega saab öelda, et mõõteriistad on siiski piisavalt täpsed, et nendega katseid sooritada. Faaside B ja C arvutuslikud takistused erinevad kahes katses, sest katsete käigus toimusid katseseadmete soojenemine, mistõttu muutus ka nende takistus. Neutraaljuhtme katkemine võib olla ohtlik, kuna ebaühtlasel koormusel võib põhjustada faasivoolude ja- pingete muutumist. Sellega

Elektroonika → Elektrotehnika ja elektroonika
46 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Tartu Ülikool joonistamisvahendid

akvarellvärvidele omase läbipaistvuse. (Sellest tulenevalt on Stockmari vahavärvidega joonistatud piltidel nii intensiivne läbipaisvus ja värvisügavus.) Värvi valik vastab 12 osalisele värviringile Goethe värviõpetuses. Erinevate küljepikkustega vahaplokk võimaldab kujundada suuri maalipindu. Erilisuse annab piltidele lai tõmbejoon. Laps tunnetab laiemat värvipinda kui ainult jooni tõmmates. Tugevale joonistuspaberile võib joonistada jõuliste tõmmetaga. Joonistamisel tekivad ikka ja jälle vahaplokkidele nurgad, mis võimaldavad ka joonistuste detailsemat väljatöötlemist. Vahakriidid on mõeldud kõigile, nii lastele kui ka kunstnikele. Stockmari vahavärvid võib kanda kihiti üksteise peale. Seega on võimalik saavutada kogu vahepealsete värvide skaala. Alumine värv kumab pealekantud kihist läbi ja nii tekib segatoon. Tugevalt pealekantud tumedam värv võib heledama ka päriselt katta.

Pedagoogika → Pedagoogika
5 allalaadimist
thumbnail
3
wps

Barokk,rokokoo

Tema maalidel 3nurga kujulist kompositsiooni ei ole, vaid pilt on paksult rahvast täis. Pikad diagonaalid inimestest. Tegi ka portreesi. Rubens oli haritud inimene ning reisis palju. Tal oli palju õpilasi. Kasutas jämedat pintslit ning sellega tselluliit saavutatigi. Tema õpilane oli ka A. van Dyck. Van Dyckil olid olulisemad paraadportreed. Sellisel pildil pidi inimene olema suursugune, meeldiv ja täiuslik. Flaamlased tegid pilte ka lihtrahvast. Tegijad olid lihtrahva joonistamisel A.Brouwer (koomilised pildid tal.rahv. pidudest) ja J.Jordaenss (liialdatud ja robustsed pildid talup.-st) Hispaania. Diego Velazques. Ta oli Hisp. õukonna kunstnik. Maalis väga realistlikult ja sellepärast said paljud ta pildid suure kriitika osaliseks. N: "Sevilla veemüüja". Ta ei joonistanud hoolega igat karva välja, vaid oluline oli tabada inimese iseloomu. Püüti anda edasi liikuvust ja dünaamilisust. Teine selle aja tegija oli B.E.Murillo. Ta joonist. palju relig

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
45 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Kunstieksam

Joonistusel kasutasin ­ Guass Multiki 6 Harilik pliiats Tehnilised joonised võib teha kõva pliiatsiga (H). Vaba käega joonistades peaks kasutama kas H-või B- söega pliiatsit. Väga laialdaselt kasutatakse pehmet pliiatsit 2B, sellega saab tõmmta täpseid jooni, aga ka luua erinevaid tonaalsusi. Veelgi pehmemad valöörid ja heleda-tumeda üleminekud on võimalikud 4B- või 6B-ga. Pehme pliiatsiga joonistamisel peab aga tähele panema, et joonistust ei hõõrutaks käega laiali. Joonistusel kasutasin ­ Evolution 665 HB 2 harilikku 7 Värvipliiats Värvipliiatsite värvilisi südamikke valmistatakse teistmoodi. Nad koosnevad värvipigmentidest, rasvadest, vahadest, sideainetest (tavaliselt tselluloosi derivaatidest) ja mineraalsetest täiteainetest, näiteks talgist ja jahvatatud kaoliinist. Värvipliiatsisüdamike kvaliteet sõltub jahvatise

Kultuur-Kunst → Kunst
16 allalaadimist
thumbnail
34
pptx

Naha anatoomia, naha reaktsionid.

suure rõhuga nõela otsikule või kui huulte pehme koel meister teeb liiga paksu nõelaga (3 ja suurem) injektsioonanesteesiat. Tulemuseks enam juhtumites on kelloidarmid. Laugu töötamisel veri tuleb harva, on vajalik töötada tähelepanuga. Verd saab peatada vatti tampooniga, panna pigment või kui on vajalik panna vaseliini salv. Kogemustega meistritel kes töötavad õigel sügavusel verd ei esine.  Huulte kontuuri naha avanemisel esimese joone joonistamisel võib esineda vähe veeritsust, mis saab kiiresti peatada. Huulte toonistuse korral avaneb lisa naha pind ja see võib tekkitada verejooksu.  Lümfipais juhtub eriti tihti ülemise laugu pigmenteerimises. Pais kestab kuni pool päeva. Turse võib ilmneda järgmise päeva hommikul, ning esmaabiks tuleb “külm”.Naha paranemine toimub loomuliku teel. Hematoomid, verevalumid(hemorraagia)- on peamiselt pisikesed tumedad täpikesed, pigmentatsiooni

Meditsiin → Meditsiin
16 allalaadimist
thumbnail
12
doc

LAPSE ARENG KOOLIEELSES EAS ( 3-7 a)

Laps joonistab pigem kujutluse kui natuuri vaatlemise alusel. Lapse joonistamisele on omane harjumuspäraste graafiliste kujundite kinnistumine - kujunevad graafilised sabloonid, mis on väga püsivad. On iseloomulik, et oma joonises väljendab laps oma suhtumist. Kõike ilusat ja head kujutatakse heledates, eredates toonides ja väga hoolikalt välja joonistades. Halba, inetut joonistatakse tumedates toonides ja hooletult. Umbes viienda eluaastani piirdub laps joonistamisel kindla ringi objektidega, mida täiskasvanu on lapsele vahendanud. Hiljem toimub nende sabloonide ületamine. Laps joonistab nüüd eriti palju - ta orienteerub objektiivse maailma kujutamisele, kuid vanusega kasvab oma soovide ja unistuste kajastamine joonises. Kui laps hakkab joonistama oma halbu unenägusid või ennast rasketes situatsioonides - kõneleb see sellest, et lapsel on emotsionaalseid probleeme, mis vajavad tähelepanu.

Pedagoogika → Alternatiivpedagoogika
59 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Vasakukäelisus ettekanne

mängib ühe käe mänge (nt noolevise); · Käelisuse kontrollimine praktiliste tegevuste käigus ­ akna avamine, pliiatsi teritamine, lillede kastmine; · Kontrolltabel (kumma käega teatud tegevusi läbi viiakse) ­ söömine, hammaste pesemine, esemete tõstmine; · Ajamõõtmise abil ­ laps viib ühte ja sama tegevust läbi kord ühe, siis teise käega. Mõõdetakse, kui palju aega sooritamiseks kulub; · Vaatlemine joonistamisel ­ lapsele antakse joonistamiseks võimalikult palju erinevaid esemeid (pliiatsid, joonlaud, kustukumm), kätt võib ahepeal vahetada; · Vaatlemine kirjutamisel ­ lastakse kirjutada pikemalt (ainult enda nimest ei piisa), tegevuse käigus jälgitakse kätt. Vasakukäelist ei tohi parema käe kasutamisele ümber lülitada (ja vastupidi), sest sellega kaasnevad erinevad primaarsed ja sekundaarsed tagajärjed. Primaarsete tagajärgede hulka

Muu → Õpilaste individuaalsed...
9 allalaadimist
thumbnail
5
pdf

Diskreetne matemaatika II - neljas kodutöö

IAPB21 Korrutan pooled 8-ga läbi. 8 15 8 12 (J 17) Y (X ) Nüüd leian y-i. 2 11 + 4 (J 17) 22 + 4 (J 17) -18 (J 17) Y (X ) Kontroll: 1) vp = 2 11 + 16 4 (J 17) pp = 4 (J 17); pp = vp 2) vp = 5 11 - 5 16 9 (J 17); pp = 9 (J 17); pp = vp Seega on leitud lahendid õiged. Vastus: 11 (J 17) ja 16 (J 17) ÜLESANNE 4. Eeldan graafide joonistamisel, et tegemist on märgendamata graafiga ja samuti et tegemist ei ole multigraafiga, st kaks tippu ei saa olla omavahel seotud rohkem kui ühe kaarega. Samuti eeldan, et tipp ei saa olla iseendaga ühendatud. Iga tipu juurde märgin ka selle tipu astme, et eri graafe oleks lihtsam üksteisest eristada. 1) Alustan võimalusest, kui mul pole ühtegi serva ehk ükski graafi tipp pole teisega ühendatud.

Matemaatika → Diskreetne matemaatika
147 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Vana-Egiptus

Egiptuse kunsti maagilisus seisnes selles, et vaenlane pidi olema maha paisatud ning jahiloom noolest läbitud. Kujutava kunsti mälestisi on Egiptuses säilinud arvukalt. Vana-Egiptuse maalid jutustavad lugusid inimeste elust ja sellest, mida nad arvasid kogevat hauataguses elus. Kunstnikud maalisid majade ja hauakambrite seintele ja templite sammastele. Eriti rasked tingimused olid hauakambrite seinte kaunistamisel, kui töötama pidi rasvalambi valgel ja peaaegu õhuta ruumides. Joonistamisel järgiti täpselt kavandeid ja nõudeid, kuidas maalida inimfiguure ja esemeid. Tähtsamaid tegelasi kujutati võrreldes teistega suurematena. Pinnakunst - selle moodustasid peamiselt seinamaal ja reljeef üheskoos. Enamasti näeme inimest üsna ebainimlikus poosis. Ta on kujutatud pika sammuga astumas, seejuures on jalad nähtud nagu küljelt, vasak jalg on alati paremast

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Vana-Egiptuse kunst

VANA-EGIPTUSE KUNST Sisukord Sissejuhatus.................lk 3 Kultuur ja arhitektu........lk 4 Kujutav kunst................lk 6 Kasutatud kirjandus......lk 8 Sissejuhatus Muistne Egiptus asus Aafrika kirdeosas, Niiluse alamjooksul. Egiptuses ei saja peaaegu mitte kunagi vihma ja põllupidamine on võimalik ainult Niiluse orus. Viljakas org on vähem kui paarkümmend kilomeetrit lai. Tammide ja kanalite rajamine soodustas riikide teket. Esialgu kujunes 40 väikest riiki(noomi). Egiptus ühendati ühtseks riigiks umbes 5000 aastat tagasi. Egiptuse ajalugu periodiseeritakse kolmeks ajajärguks, mil keskvõim tugevnes, aga nende vahepeal ja järel riigi ühtsus vähenes. Vana Riigi ajal loodud ühiskonnakorraldus ja kultuurielu jäid siiski põhijoontes mitme aastatuhande jooksul muutumatuks. Oma asendi tõttu oli Egiptus rändrahvaste sissetungimisest vähem ohustatud kui teised riigid...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
120 allalaadimist
thumbnail
11
odt

Tizian

Renessansiajastu kunstnik TIZIAN Referaat 1 Sisukord SISSEJUHATUS.................................................................................................................................2 1. Tizian, tema käekäik ja looming.......................................................................................................3 1. 1. Varasemad eluaastad (~1490-1516).........................................................................................4 1.1.1 Suhted Giovanni Bellini ja Tizian'i vahel..........................................................................4 1.2. Kuulsuse kogumine (1515- 1526)............................................................................................5 1. 3. Tizian kui portrist.....................................................................................................................5 1.4 Viimane loomeperiood ehk akt...

Ajalugu → Ajalugu
29 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Must värv, must värv sümbolina

Disainistuudio, Peenvillase lõngaga must-valge tikand villasel pressitud käsitöövildil. Kokkuvõte Musta värvi valisin juba sellepärast, et minu arvates on ta kõige kõrgemal tasemel olev värv, sest ta on nii praktiline värv. Kõige rohkem kannan välja minnes musta kleiti või musti pükse ning juurde lisan midagi erksat, et tekiks kontrast. Samuti meeldivad mulle ka musta värvi kotid. Kasutan ka musta värvi dekoratiivesemeid kodus ning õmblemisel ja joonistamisel on must värv üks minu vaieldumatutest lemmikutest. Ise pean musta värvi ilusaks ja elegantseks värviks, see on korralik ja ei riku kunagi asjade kooslust. Must on kurbuse värv, samas on väga saladusrikas. Kasutatud kirjandus http://et.wikipedia.org/wiki/Eesti_lipp http://www.elu24.ee/210269/must-varv-muudab-naost-vanemaks/ http://www.hariduskeskus.ee/opiobjektid/varvusopetus/vrviteraapia.html http://heldirebane.wordpress.com/huvitavat/ http://www.neitsimaarja

Muu → Värvusõpetus
13 allalaadimist
thumbnail
4
docx

10 mõtet lapse muusikalise arengu kohta

algkoolis, tuleb lasteaias mängimine ainult kasuks. Laps saab huvi korral instrumendi mängimise vaieldamatult kiiresti selgeks. See arendab muusikalist kuulmist ja peenmotoorikat. Õpetaja peaks ise olema pädev pilli tundmises ja selle õpetamises. Koolieelikud saavad suurepäraselt hakkama lihtsamate lastelaulude mängimisega. 4. Millest jutustas muusika on teema, millega võib kunstitundi lõimida muusikatunnisõpitud laulu või kuulatud muusikapala. Laulude joonistamisel saavad lapsed kõik koos korrata laulusõnu, arutleda sisu üle ja seejärel joonistada sellest oma nägemuse. Samamoodi saab kasutada ilmekaid lühipalu - muusika meeleolu aitab kaasakujutluspiltide loomisele. Olen sellist tegevust ise praktiseerinud, seega olen kogenud, et muusika mängimine kunstitegevusele taustaks on lapsele rahustav mõju. Kui lapsed on mõnel päeval rahutumad, aitab rahustav muusika mis tahes tegevusele kaasa

Pedagoogika → Alternatiivpedagoogika
17 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Artikli analüüs "Picture Memory"

Artikli analüüs `` Picture Memory `` Gordon H. Bower, Martin B. Karlin, Alvin Duek Üliõpilane: Ants Aasmets, SOPH, 3k. 1. Üldine lühike uurimisvaldkonna / probleemi kirjeldus. Selles uurimuses tõendavad Bower, Karlin ja Dueck , et mõtteseoselised vihjed hõlbustavad õppimist ja aitavad kaasa lihtsate piltide mällu talletamisele. “Praimimisega” mälu paremaks muutmist mälutehniliste ehk mnemooniliste võtetega on ka varasemalt kasutatud lingvistilistes uurimustes, kuid kas inimesed õpivad pilte talletama samamoodi, eriti kahetähenuslikke pilte? Antud uurimus väidab, et inimesed jätavad paremini meelde mõttetuid pilte, kui nad saavad ka ise aru mida sellel kujutatud on. Kaks uurijate poolt läbi viidud eksperimenti toetasid seda hüpoteesi. Esimeses eksperimendis katseisikud õppisid sisuliselt mõttetuid asju. selle käigus oli nn. vaba meenutamine tunduvalt parem katseisikutel, kes said vastava eksperimentaatori poolse tõlgenduse katse ajal...

Psühholoogia → Ajakasutuse juhtimine
13 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Vana-Egiptuse kunst.

Kullamaa Keskkool EGIPTUSE KUNST Referaat Ariina Haug 10a klass 25.04.10 VanaEgiptuse riigi alguseks loetakse Põhja ja LõunaEgiptuse ühendamist umbes 3000. aastal e.m.a., lõpuks aga riigi vallutamist roomlaste poolt aastal 30 e.m.a. Selle aja jooksul kujunes egiptlastel välja oma selgesti äratuntav kunstiliik, mis püsis muutumatu ning omapärasena kuni tänapäevani välja. Laias laastus võib Egiptuse ajaloo jagada kolme perioodi: 1. Vana Riik 28502052 e.m.a. just siis valitsesid vaaraod (kuningad) Dzoser, Cheops, Chephren ja Mykerinos ning püstitati kõigile tuntud püramiidid. Riigi eesotsas seisis vaarao, templeid ning muid ehitisi püstitati talupoegade töö abil. Vastupidiselt levinud arvamusele ei kasutatud orjatööd. 2. Keskmine Riik 20521570 e.m.a. ­ kahanes vaaraode ülemvõim, suurem osa riigi juhtimisest läks preesterkuningate...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
15 allalaadimist
thumbnail
22
docx

Matemaatika analüüs I konspekt

Argumendi väärtus a ei pea olema määrmaispiirkonnas. Funktsiooni piirväärtusi ei saa olla mitu tükki. Piirväärtuse omadusi , kus c on konstant. , kus c on konstant. Need omadused kehtivad ka siis kui x→∞ Kaks tähtsamat piirväärtust: ehk sinx ~ x, kui x→0 (läheneb 0-le ja on väga väike) e ≈ 2,72 Funktsiooni pidevus Funktsioon on pidev mingis punktis y0, kui funktsiooni graafiku joonistamisel punktist (f(x0) ; x0) läbi minnes ei pea pliiatsit paberilt tõstma. Joonis 8. Punktis x0 pideva funktsiooni f(x) korral Joonis 9. Piirväärtuste arvutamisel võivad ette tulla nn. määramatused. Need on järgmised: ; ; 0*∞; ∞ - ∞; ; ; Funktsiooni tuletis Funktsiooni tuletis on funktsiooni muudu ja argumendi muudu suhte piirväärtus argumendi muudu lähenemisel nullile (kui see piirväärtus on olemas). Olgu meil funktsioon y=f(x) Joonis 10.

Matemaatika → Matemaatika analüüs i
24 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Vana-Egiptuse kunst

Kujutava kunstist esinesid skulptuur ning reljeefi- ja maalikunst. Kuna viimased kaks olid väga lähedased - reljeefid olid väga madalad ning värvilised ning allusid koos maaliga samadele stiiliseadustele - käsitletakse neid koos pinnakunstina. Egiptuses on kujutava kunsti mälestisi säilinud arvukalt. Vana-Egiptuse maalid jutustavad lugusid inimeste elust ja sellest, mida nad arvasid kogevat hauataguses elus. Kunstnikud maalisid majade ja hauakambrite seintele ja templite sammastele. Joonistamisel järgiti täpselt kavandeid ja nõudeid, kuidas maalida inimfiguure ja esemeid. Tähtsamaid tegelasi kujutati võrreldes teistega suurematena. Pinnakunsti moodustasid pealmiselt seinamaal ja reljeef üheskoos. Enamasti kujutati inimest üsna ebaloomulikus asendis: pika sammuga astumas, seejuures on jalad nähtud küljelt, vasak jalg on alati paremast eespool, rinnaosa on otsevaates, pea ja käed jällegi profiilis, silm aga otsevaates. Seda poosi hakati kutsuma egiptuse poosiks.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
6
odt

Vana-Egiptus

need asetsevad väljas, haua sissekäigu vahetud läheduses, aga kaljuseina sees. Egiptuse kujutav kunst Kujutava kunsti mälestisi on Egiptuses säilinud arvukalt. Vana-Egiptuse maalid jutustavad lugusid inimeste elust ja sellest, mida nad arvasid kogevat hauataguses elus. Kunstnikud maalisid majade ja hauakambrite seintele ja templite sammastele. Eriti rasked tingimused olid hauakambrite seinte kaunistamisel, kui töötama pidi rasvalambi valgel ja peaaegu õhuta ruumides. Joonistamisel järgiti täpselt kavandeid ja nõudeid, kuidas maalida inimfiguure ja esemeid. Tähtsamaid tegelasi kujutati võrreldes teistega suurematena. Pinnakunst - selle moodustasid peamiselt seinamaal ja reljeef üheskoos. Enamasti näeme inimest üsna ebainimlikus poosis. Ta on kujutatud pika sammuga astumas, seejuures on jalad nähtud nagu küljelt, vasak jalg on alati paremast eespool, rinnaosa on otsevaates, pea ja käed jällegi profiilis, silm aga otsevaates

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
21 allalaadimist
thumbnail
11
rtf

Erinevad kunstiliigid

midagi uut tulevaste põlvede jaoks. Dadaiste ühendas viha sõja vastu. METAFÜÜSILINE MAAL Itaalias levinud kunstivool. ittura metafisica lähtekohaks oli Giorgio de Chirico, kes oli ka sürrealistide eeskuju. 1910. aastate teisel poolel kujunes metafüüsilise maalisuuna keskseks juhuks liikumisele nime andnud kunstnik Carlo Carrà, kelle loomingust on tuntud eelkõige mannekeenlikke figuure kujutavad maalid. Nende figuuride prototüübiks on liigendnukud, mida kasutati joonistamisel abivahendina. Tunnused · Metafüüsilisele maalile on iseloomulik terav valguse ja varju kontrast ja müstiline atmosfäär. · Vormid on ümbritsetud musta joonega ja heledalt valgustatud. · Ruum on paika pandud matemaatilise rangusega ja viirastuslik. · Värvid on tuhmid. · Teostele saadi inspiratsiooni unenägudest ja kirjandusest. Rõhutati unenäolist, üleloomulikku ja mehhaanilist maailma. Kuulsaimad kunstnikud · Carlo Carrà · Giorgio de Chirico

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
11
wps

Inimese arenguetapid

jalgrattaga. Koolieelikuiga - 2.-6.eluaastani. Laste motoorne areng täiustub, oluliselt paraneb liigutuste koordinatsioon. Saab sooritada keerukaid tegevusi nt. saapapaelte kinnisidumine, joonistamine, ühel jalal seismine, poomil kõndimine. Kooliiga - 6.-11.eluaastani. Jätkub liigutusoskuste ja koordinatsiooni areng. Motoorne suutlikkus väljendub nt kirjutamises ja kujundite joonistamises. Kui lastel esineb raskusi kujundite (ring, ruut, kolmnurk) joonistamisel, võib see osutada hilisematele probleemidele kirjutamisoskuse kujundamisel. Kirjutamine saadakse selgeks 8.eluaastaks. Puberteet e murdeiga - 11.-16.eluaastani. Kuni 10.eluaastani kasvavad poisid ja tüdrukud ühesuguses tempos. Alates 10.-12.a kiireneb tüdrukute kasv märgatavalt. Poistel hakkab kasv kiirenema 12.-14.a. Tüdrukute areng sel perioodil 2.a. kiirem. Sel perioodil toimuvad väga kiired bioloogilised muutused.

Psühholoogia → Psühholoogia
224 allalaadimist
thumbnail
16
docx

MINU, KUI ÕPETAJA PROFESSIONAALNE ARENG

Muusika ja kunstilised tegevused lähtuvad fantaasiast ja loomingulisest eneseväljendusest. Hääled ja helid on väljendatavad värvide, joonte, mustrite abil. Visualiseerida saab erinevaid loodushääli, pillide hääli, muusika karakterit ja tundeid. Lastel on võimalik õppida tundma vastandeid, mis põhineb värvidel või ka vastavatel joontel ja kujunditel pintsliga, kriidiga, pliiatsiga. Hele/tume, terav/pehme on väljendatavad nii kujutavas kunstis, kui muusikas. Laulude joonistamisel saavad lapsed kõik koos korrata laulusõnu, arutleda sisu üle ja seejärel joonistada sellest oma nägemuse. Õpetajana meeldib mulle lastega läbi viia draamatöö projekte. Mulle on omane mõtteviis, et laps õpib läbi kogemuste. Mitte mina õpetajana ei räägi lastele valmis teadmisi, vaid minu ülesanne on luua selline keskkond, kus lapsed saavad ennast loovalt väljendada ja seeläbi omandada uusi teadmisi. Draama projektiga saab siduda näiteks: fantaasiavõimlemise ja loova

Psühholoogia → Isiksusepsühholoogia
27 allalaadimist
thumbnail
11
pdf

Töömälu

loetust arusaamist. Tehti kindlaks, et head illustratsioonid aitavad vähem kogenud või noortel lugejatel leida seost nende varasemate teadmiste ja loetava teksti vahel. Mitmed uurijad on välja toonud ka joonistamisestrateegia. On pakutud, et kui lugejad samal ajal joonistavad , luuakse mentaalne mudel palju kergemini, sest aktiveeritakse varasemad teadmised. Leiti, et teadmiste rakendamine illustratsioonide vaatamisel ja ise joonistamisel on erinev. Samuti on kindlaks tehtud, et jutu kangelase maailm muutub konkreetsemaks, arusaadavamaks, kui teksti vahele kasutatakse pildid asjadest ja kaartidest on kõrval. Üks efektiivne viis loetust aru saada on ka peategelase käitumise ja motiivide mõistmine ning endale arusaadavaks tegemine. Nii on lugejal võimalik ennast tegelastega identifitseerida. Loetavast matarjalist arusaamine kasvas, kui lugeja küsis endalt loetu kohta küsimusi Näiteks: kas see, mida ma loen on loogiline

Meditsiin → Õenduse alused
40 allalaadimist
thumbnail
21
doc

Bioinformaatika arvestus ül

000 One most parsimonious tree found: +-----------eco_b0201 ! ! +--stm_STM024 1 +--3 ! +--2 +--spt_SPA025 ! ! ! +--4 +-----sfl_SF4435 ! +--------ece_Z0213 remember: this is an unrooted tree! c. DNAMOVE (spt_SPA025,(stm_STM024,(sfl_SF4435,(ece_Z0213,eco_b0201)))); d. Joonistada välja juurtega (DRAWGRAM) ja juurteta puu (DRAWTREE). Joonistamisel tuleb valida Bitmapi formaat resolutsiooniga 640 ja 400. Vastus: a) DNAPARS DRAWGRAM: Kristina Raud YAGB-41 060290 DRAWTREE: b) DNAPENNY DRAWGRAM: DRAWTREE: Kristina Raud YAGB-41 060290 c) DNAMOVE DRAWGRAM: DRAWTREE: Kristina Raud

Informaatika → Bioinformaatika
38 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Vana-egiptuse referaat

2.3.2 Egiptuse kujutav kunst Kujutava kunsti mälestisi on Egiptuses säilinud arvukalt. Vana-Egiptuse maalid jutustavad lugusid inimeste elust ja sellest, mida nad arvasid kogevat hauataguses elus. Kunstnikud maalisid majade ja hauakambrite seintele ja templite sammastele. Eriti rasked tingimused olid hauakambrite seinte kaunistamisel, kui töötama pidi rasvalambi valgel ja peaaegu õhuta ruumides. Joonistamisel järgiti täpselt kavandeid ja nõudeid, kuidas maalida inimfiguure ja esemeid. Tähtsamaid tegelasi kujutati võrreldes teistega suurematena. Pinnakunst - selle moodustasid peamiselt seinamaal ja reljeef üheskoos. Enamasti näeme inimest üsna ebainimlikus poosis. Ta on kujutatud pika sammuga astumas, seejuures on jalad nähtud nagu küljelt, vasak jalg on alati paremast eespool, rinnaosa on otsevaates, pea ja käed jällegi profiilis, silm aga otsevaates

Ajalugu → Ajalugu
24 allalaadimist
thumbnail
22
pdf

Poiste ja tüdrukute arengu ja õppimise eripärad

Igas lapses peitub musikaalsus, see on vaja vaid välja arendada. Kõik lapsed on andekad! Eelkooliealiste laste joonistuste võrdlus näitab, et tüdrukute joonistused on detailirikkamad nii vabajoonistuses, inimeste joonistamises kui figuuride täiendamises. Uurimused on näidanud, et poisid on tüdrukutest poole aasta kuni aasta võrra maas selliste tunnuste poolest nagu üleminek peajalgselt konventsionaalsele figuurile. Põhjuseks võib olla poiste tehniline huvi, nad pööravad joonistamisel rohkem tähelepanu üldisele skeemile ega muretse paberil olevale kujutatu väljanägemisele. Tüdrukutele on aga olulisem esteetiline väljendus. Üldiselt ongi joonistamist peetud tüdrukute meelistegevuseks. Poistele lubatakse rohkem agressiivsusavaldusi, neid õhutatakse aktiivsusele, initsiatiivi ilmutamisele, tüdrukutelt aga

Pedagoogika → Sotsiaalpedagoogika
32 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Fotoajaloo piletid

kujutisest. Esmakordselt mainiti seda 5. sajandil e.Kr. Vana-Hiinas, ent kujutiste peegeldumist läbi väikeste aukude täheldas ka näiteks Aristoteles. Juba 1550. aastal paigutati camera obscura avasse objektiiv, mis muutis kujutise selgemaks ja teravamaks, teravussügavuse kontrollimiseks lisati 1568. aastal diafragma. Paar sajandit hiljem keerati kujutis õigeks peegli abil. Täiustatud camera obscurat sai kasutada joonistamisel, loomaks äärmiselt elutruusid kujutisi ja selle abi on kasutanud näiteks sellised suurmeistrid nagu Jan Vermeer ja Canaletto. Seega on üsnagi märkimisväärne asjaolu, et juba 17. sajandiks oli olemas fotograafia jaoks vajalik tehnoloogia: camera obscura koos objektiivi, avamehhanismi, liikuva peegli ja mattklaasiga. Kujutise jäädvustamist takistasid vaid piiratud teadmised keemia valdkonnast vahend, illustreerimiseks.

Kultuur-Kunst → Kultuur
35 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Leonardo da Vinci

lõikeriistad, mehhaanilised kangasteljed ja traadivalmistamise seadeldised. Leonardo ainuke tähtsam skulptuur oli tohutu, 6,7 meetri kõrgune ratsamonument Ludovico isale Francesco Sforzale. Selle ettevõtmise kalla töötas ta vaheldumis 12 aastat ning 1493. aastal valmiski täissuuruses savimudel. Leonardo kavatses hiigesuure Francesco Sforza ratsamonumendi pronksi valada, kuid kuju tohutud mõõtmed tekitasid raskusi. Kuju tarvis tehtud visandid tõestavad kunstniku osavust loomade joonistamisel. Skulptuur pidi kujtama hobuse ohjeldamatud jõudu ning ratsaniku meisterlikkust. Esialgses variandis nägi Leonardo osavalt ette, et hobuse raskus toetub langenud sõdalasele. Kuid taolist kuju olnuks võimatu valada, seetõttu kõndis hobune teises variandis lihtsalt sammu. See ausammas sai eeskujuks paljude hilisemate skulptorite ratsamonumentidele. Kuju oli nii tohutu, et selle valmistamiseks läks vaja määratut hulka pronksi. Pronks kogutigi kokku ning see oli kasutamiseks valmis

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
7 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Laste mõtlemine

10 toimimise vormis, teisisõnu on siin tegu tegelikkuse pildiliste või märgiliste representatsioonidega. Toimingute sooritamine märkidega nõuab eemaldumist reaalsest esemelisest situatsioonist. Koolieelik on võimeline õppima lugema ja kirjutama, kuid tüüpiline on tegutsemine kujunditega. pse teadvuse märgilise funktsiooni areng toimub tema tegevuses ­ mängus, joonistamisel, konstrueerimisel ­ siin hakkab ta valdama erilist tüüpi märkide ­ kaemuslike, ruumiliste mudelite loomist, milles peegelduvad reaalselt eksisteerivate esemete seosed ja suhted. Kujundiline mõtlemine vastab maksimaalselt koolieeliku elu ja tegevuse tingimustele, neile ülesannetele, mis tekivad ta ette mängus, joonistamisel, konstrueerimisel. Just seetõttu on laps sensitiivne õpetuse suhtes, mis rajaneb kujundilisele mõtlemisele. Liigne

Pedagoogika → Arenguõpetus
70 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Konspekt epidemioloogia eksamiks

kodakondsus, etniline ja rassiline kuuluvus, jaotamine haridustaseme, aeganõudvad. *Nn sõeluuringu e skriiningu eesmärkidel: leida Dispersioon s2 tööhõive, kutsealade jms.järgi. *MÕISTED Sündimus rahvastikust potentsiaalsed haiged, keda täpsematel meetoditel edasi Karpdiagrammi joonistamisel (Q3-Q1)*1,5 Sündimuskordaja ehk -koefitsient on näitaja, mille lugejas on uurida. Diag.testid võivad aeg-ajalt anda valepositiivseid (terve 7 Valimi jaotuse all mõistetakse valimi jagunemist erinevate elussündide (elusalt sündinud laste) arv rahvastikus mingil ajaperioodil inimese haigeks) ja valenegatiivseid (haige inimese terveks tunnuse väärtuste vahel, st erinevate väärtuste osakaalu valimis.

Meditsiin → Arstiteadus
65 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Ehitusmehaanika kordamisküsimused

Lisaosadeks on f1-f2 ja f2-f3. Põhiosade ja lisaosade vahel mõjuvad kontaktjõud F1,F2 ja F, mille suunad on vastavuses põikjõudude suundadega. Staatikagamääratavust kontrollime avaldisega, kus t = 5, r = 3, k = 4 t + r = 2k - w, asetamine valemisse 5 + 3 = 2 4 - w, saame w = 0 Toereaktsioonide ja kontaktjõudude leidmiseks koostatakse võrrandid (t+r võrrandit). Selle võrrandisüsteemi võrrandite lahendamise järjekorra määramiseks on otstarbekas koostada korrusskeem. Korrusskeemi joonistamisel võib ette kujutada, et niisugune on montaazi järjekord. Põhiosad saab monteerida ilma naaberosadeta. Pärast korrusskeemi koostamist alustame kõige kõrgema korruse tasakaaluvõrran- dite lahendamisega. Leitud kontaktjõud rakendame alumisele korrusele (tala osale, millele ta toetub, vastupidises suunas). Võrrandite lahendamisega ülevalpool olevalt korruselt madalamale korrusele tulles, leiame kontaktjõud ja toereaktsioonid. 14. Kaar

Ehitus → Ehitusmehaanika
212 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Sissejuhatus infotsüsteemidesse kordamisküsimused 2014

protsessi käivitust tähistav sündmus (sõnum), mis on sisendiks protsessi esimesele tegevusele 6. protsessi lõppu tähistav sündmus (seisund) ­ tähistab välisele tegutsejale väärtuse üleandmist või protsessi katkemist 7. sünkroniseerimisjoon (syncronising line) ­ võimaldab tähistada paralleelseid alamvoogusid 8. - protsessi käigus manipuleeritava (menetletava) objekti seisund, mille see tegevuse teostuse tulemusena saab Reeglid ja põhimõtted tegevusdiagrammi joonistamisel · protsess peab alati algama seda käivitava 1 sündmusega ­ sõnumi laekumine sellele reageerimiseks ­ protsessi esimese tegevuse tegemiseks · protsess peab alati lõppema mingi tulemuse või saavutatud olukorraga/seisundiga (neid võib olla mitu) · protsessis peab olema vähemalt 2 tegutsejat (rolli, mis on täidetav inimese poolt) · protsess võib koosneda mitmest alamprotsessist · ühte tegevust teeb ainult üks tegutseja

Informaatika → Sissejuhatus...
87 allalaadimist
thumbnail
9
odt

Vana-Egiptuse kunsti ülevaade

ujutanud. EGIPTUSE KUJUTAV KUNST Kujutava kunsti mälestisi on Egiptuses säilinud arvukalt. Vana-Egiptuse maalid jutustavad lugusid inimeste elust ja sellest, mida nad arvasid kogevat hauataguses elus. Kunstnikud maalisid majade ja hauakambrite seintele ja templite sammastele. Eriti rasked tingimused olid hauakambrite seinte kaunistamisel, kui töötama pidi rasvalambi valgel ja peaaegu õhuta ruumides. Joonistamisel järgiti täpselt kavandeid ja nõudeid, kuidas maalida inimfiguure ja esemeid. Tähtsamaid tegelasi kujutati võrreldes teistega suurematena. Pinnakunst - selle moodustasid peamiselt seinamaal ja reljeef üheskoos. Enamasti näeme inimest üsna ebainimlikus poosis. Ta on kujutatud pika sammuga astumas, seejuures on jalad nähtud nagu küljelt, vasak jalg on alati paremast eespool, rinnaosa on otsevaates, pea ja käed jällegi profiilis, silm aga otsevaates. Sellist poosi hakati kutsuma

Ajalugu → Ajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Hüdrometeoroloogia eksamiküsimused-vastused

Reeglina nende aluseks on lühiajaline sünoptiline prognoos ja hüdroloogiline informatsioon. Pikaajalise prognoosi puhul võetakse arvesse analoog aastaid ja neid koostatakse iga aasta oktoobris ja kevade alguses. Talvisel perioodil koostatakse järgmisi lühiajalisi prognoose: jääpaksuse prognoos, jääkatte ulatuse prognoos, ajujää triivi prognoos. Kõige mugavamaks jääprognoosi esitamise viisiks on jääkaart. Suurt abi laineprognooside koostamisel ning jääkaardi joonistamisel annavad satelliidi pildid. Lainetuse prognoosid: Veekogudes tekitavad laineid tuul, õhurõhu kõikumised, looded, maavärinad, vulkaanilised protsessid jm. Kõige enam tuntud lainetuse vorm on pinnalause. Laineid iseloomustavad lainepikkus ja levimiskiirus. Lainete põhiparameetritekss on : laine kõrgus h, laine pikkus L, laineperiood T, levimiskiirus C. Lainekõrgust võib ennustada, kui on piisavalt informatsiooni tuulest st selle mõju kestusest,

Maateadus → Hüdrometeoroloogia
62 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun