Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse Registreeri konto
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"jahutussüsteem" - 85 õppematerjali

jahutussüsteem - SPM-i kasutegur on ~50%. Kütuse põlemisel läheb ülejäänud 50% soojusenakaduma. Detailide ülekuumenemise vältimiseks tuleb soojus välja juhtida(~25%). Enim kuumenevatelt detailidelt nagu silinder, silidriplokk, kolb jne. Jahutamiseks kasutatakse kasutatakse magedat vett.
thumbnail
1
docx

Jahutussüsteem

Autol kasutakse kinnist sundtsirkulatsiooniga vedelik jahutussüsteemi . Kinnine on see kui paisupaak on korgiga suletud, tsirkulatsioon on ringlemine. Jahutusvedelikud Jahutusvedelik valmistakse etüleenglükooli ja vee segamisel ­ 50% + 50% + lisatakse manusteid, mis kaitsevad jahutussüsteemi korrosiooni, vahuvastaseid ja määrimist hõlbustavaid aineid.Jahutusvedelike eristakse värvuse abil(nt: G48- rohekas või sinine, kasutusiga 2 aastat, G12- punakas roosa värvus, kasutusaeg 5 aastat).Kui jahutusvedelik on konsentraat siis tema külmumis temperatuur on -15 vesilahus aga -40 krradi. NB: Etüleenglükooli sisaldavad jahutusvedelikud on väga mürgised! Kasutakse ka propüleenglükooli vesilahuseid kuid harvemini. Jahutussüsteem koosneb: Jahutussärk, mis paikneb plokikaanes ja plokis, radiaator, tsentrifugaal tüüpi veepump, ventilaator, termost...

Auto õpetus
86 allalaadimist
thumbnail
10
pptx

Jahutussüsteem

Jahutussüsteem KRISTJAN TEEARU Ülesanne Jahutussüsteemi ülesandeks on mootori detailide jahutamine ja nende töötemperatuuride hoidmine 85-95 kraadi juures ning kokpiti soojendamine. Liigitatakse : Vedelikjahutus, Õhkjahutus Jahutusvedelikuna kasutatakse : Vesi, Tosool, Antifriis Ehituslikult koosneb Suur ring - Jahutusvedeliku kuumenedes(alates umbes 80*c)hakkab termostaat klapp avanema ja laseb vedeliku radiaatori alumisest asendist pumpa-suurde ringi. Jahutusvedelikes üks põhi omadusi on ,et nad paisuvad temperatuuri tõusul mahuliselt rohkem kui vesi-selleks on süsteemis paisupaak Väike ring - mootori käivitades vedelik tiirleb mootori plokis ja plokikaanes ning läbi salongi kütteseadme. Termostaatklapp on suletud asendis ja ei lase vedelikku radiaatori alumisest anumast pumpa. Eesmärk- saavutada võimalikult kiiresti mootoritöötemp. : 80-90*C Termostaat reag...

Auto õpetus
6 allalaadimist
thumbnail
56
doc

SPM JAHUTUSSÜSTEEM

saab liikumise väntvõllilt ja väntvõllis on õlikanalid mille kaudu õlitatakse vänt- võlli raami ja vända laagreid, ning sealt edasi õlitatakse kepsu ülemisepea laagrit (surve õlitus on sarnane SPM õlitusega) Paisk õlituse korral on väntvõlli raamlaagrite kohale monteeritud või ka valatud kogujad, millised on kanalite kaudu ühendatud raamlaagritega ja läbi nende kanalite pääseb õli laagreid õlitama 11.Suruõhu kompressori jahutussüsteem Kompressoreid jahutatakse laevades tavaliselt mereveega. Väga sageli silindri jahutussüsteemi on lülitatud ka suruõhu vahejahutid. Jahutusvesi juhitakse kompressorisse silindri jahutussärgi alumise osa kaudu, sealt suundub jahutusvesi silindripeasse ja sealt välja. Kompressorist väljuva vee temperatuur ei tohi ületada 50°C. Jahutussüsteemi võib olla tsinkpaigaldatud prodektorid, et vähendada elektro – keemilist korrosiooni. Väga harva on suruõhukompressorid...

Laevandus
32 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Jahutussüsteem

1 Jahutussüsteemi ül. *Kaitsta mootorit ülekuumenemise eest-peab osa soojusest kuumenenud detailidest eemale juhtima(jahutusvedelikuga) *Säilitada mootori ühtlane töötemp. 1.2 Jahutussüsteemi liigitus : *Vedelikjahutus *Õhkjahutus 1.3 Jahutusvedelikena kasutatakse: *vett *antifriise *tosoole 1.4 Jahutussüsteem koosneb kahest ringist: *väike ring *suur ring 1.5 Väike ring: *mootori käivitades vedelik tiirleb mootori plokis ja plokikaanes ning läbi salongi kütteseadme. *Termostaatklapp on suletud asendis ja ei lase vedelikku radiaatori alumisest anumast pumpa. *Eesmärk- saavutada võimalikult kiiresti mootoritöötemp. : 80-90*C 1.6 Suur ring: *Jahutusvedeliku kuumenedes(alates umbes 80*c)hakkab termostaat klapp avanema ja laseb vedeliku radiaatori alumisest asendist pumpa-suurde ringi....

Auto õpetus
104 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Auto jahutussüsteem

Mootorid omavad põhiliselt kahte tüüpi jahutussüsteeme : a) õhkjahutusega, b) vedelikjahutusega. Õhkjahutusega mootorite silindrite ribisid jahutab suurendatud õhuvoo kiirus. See saadakse summaarse õhuvoona propelleri või siis maapealsetel sõidukitel mootori ventilaatori poolt. Õhkjahutusega mootorite konstruktsioonis on oluline osa eri liiki õhusuunurite olemasolul. Vedelikjahutussüsteemi osadeks on veepump, mootori jahutussärk, radiaator, termostaat ja ventilaator. Jahutussüsteemi käivitamine tarbib 3...4 % mootori võimsusest. Vedelikjahutussüsteemi ehitus ja kasutamine Mõlemat tüüpi jahutussüsteemil oluline osa mootori soojusest eemaldatakse konvektiivse soojusvahetuse teel, st keskkonna ja mootoriploki omavahelisel soojuse edasikandumisel. Teise maailmasõja ajal oli kasutusel lennuk...

Auto õpetus
216 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Õlitussüsteemi tehniline hooldus

Kuid mitte harvem kui kord aastas.Õlivälp ei ole alati ettekirjutatud vaid see sõltub mis tingimustes auto sõidab(linnasõit, haagisevedu, mägedes sõit, talvesõit jne).Kui mootor on varustatud turbolaaduriga siis peab olema täissünteetiline õli.Tavaliselt on kõigis hooldusvihikutes antud täpne õli mark.Õlivahetus toimub sooja mootori korral, et vana õli paremini väljuks, alati vahetakse koos õlifiltriga.Paljudel autodel tuleb eemaldada karterikaitse, õlikork keeratakse spetsiaalse võtmega, õlikorgi vastaspool on magnet ja sellelt tuleb eemaldada metallipuru.Õlifiltri vahetamisel kasutatakse lahti keeramiseks spetsiaalset võtit, õlifiltrit ei panda õlisse. Need õlifiltrid millel on vahetatav element eemaldakse kaas, siis element ja siis puhastatakse filtrikorpus seest.Mõne filtri e...

Auto õpetus
97 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Automootor

2 2. Mootori töötsükkel................................................................................4 3. Põhimõisted........................................................................................6 4. Vänt- kepsmehhanism............................................................................7 5. Õlitussüsteem....................................................................................10 6. Jahutussüsteem ...................................................................................15 1. Automootorite liigitus *Mootor on seade, mis muudab energiat mehaaniliseks tööks. 1.1 Liigitus kütuse järgi. · Bensiinimootor. · Diiselmootor. · Gaasimootor. · Elektrimootor. · Hübriidmootor (gaas + elekter), (bensiin + elekter). 1.2 Mootorite litraaz. · 0,7 l...

Auto õpetus
224 allalaadimist
thumbnail
2
docx

HÜDRAULIKA KASUTAMINE AUTODES

Ilma hüdraulikata oleks õlitussüsteemi toimimine raskesti ettekujutatav. Selleks, et õlitussüsteem toimiks, tuleb aeg-ajalt seda hooldada. Vajalik on õli taseme ja temperatuuri jälgimine, samas tuleb kindlal perioodil ka tähelepanu pöörata õlifiltrile. Kuna õlitussüsteem on jahutamisel sekundaarne, siis peamine jahutuse osa ongi jahutussüsteem . Tänapäeval kasutatakse auto mootori jahutamiseks kindlaid vedelike (tosoolid, antifriisid). Seetõttu on ka jahutussüsteem hüdrauliline. Jahutussüsteemi ja õlitussüsteemiga võib tõmmata paralleele, kuna mõlema ülesanne on vedelike liikuma panemine teatud kanalites ja voolikutes. Jahutusvedeliku paneb liikuma veepump, ning selleks, et seda õigesti reguleerida, on termostaat, mille klapp avaneb siis kui temperatuur tõuseb vastava kraadina. Selle abil muudetakse...

Auto õpetus
128 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Mootor ja Kindlustus

Kui mootori töötades õlirõhu märgutuli (õlikannike punasel taustvalgusel) süttib ja jääb pidevalt põlema, tuleb mootor kohe seisata ja pärast süüte väljalülitamise kontrollida esmalt õli taset mootoris. Õlisüsteemi lekke avastamisel peab juht püüdma seda kõrvaldada, kui see aga ei õnnestu, tuleb pöörduda lähimasse remondikohta. Mootoriõli ja õlifilter vahetatakse u. 10000- 15000km sõidu järel. Jahutussüsteem . Jahutussüsteem eemaldab mootorist liigse soojuse, tagab mootori kiire soojenemise ja temperatuuri püsimise igasuguse ilmaga n-ö töötemperatuuril (80-90 kraadi C). Paisupaagist kontrollitakse jahutusvedeliku taset, mis peaks olema märkide MAX ja MIN vahel. Näidik armatuurlaual näitab jahutusvedeliku temperatuuri. Jahutusvedelikku lisatakse paisupaagi kaudu. Mootori ülekuumenemist näitab jahutusvedeliku termomeeter. Ülekuumenemise...

Auto õpetus
60 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Pneumaatika ja hüdraulika kasutamine autoplekksepa erialas

Kõige lihtsamaid näiteid võib tuua töökojast, kus kasutatakse tungrauda või tõstukeid, see teeb töö palju lihtsamaks ja hoiab aega kokku. Autodes kasutatakse hüdraulikat amortides, roolivõimus, radiaatoris, õlitussüsteemis. Õlitussüsteemis on hüdraulika sellessuhtes väga tähtsal kohal, et tänu õlipumbale tekib pumbates hüdrauliline liikumine. See õlitab ja puhastab. Ka jahutussüsteem on hüdrauliline, ka tema ülesanne on panna vedelik liikuma, kanalites ja voolikutes. Jahutusvedeliku paneb liikuma veepump. Amortisaatorites kasutatakse õli, et oleks mugavam sõita. Olen ise amortisaatoreid lahti võtnud ja tean, et need on lihtsa ehitusega. Amordi silindris olev kolb surub õli selle avast sisse või välja. Autoga sõitmine on palju mugavam. Auto rooli on nii lihtne sellepärast keerata, et ka seal on hüdraulika mängus. Nimelt on seal...

Pneumaatika ja hüdraulika...
39 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Kivisüsi , pruunsüsi antratsiit

Gaasid juhitakse ülevalasuvatesse torudesse ning generaatorini. Aur paneb generaatori tööle. Samal ajal liiguvad põletusahjust muud ohtlikud jääkained maa alla konteinritesse, kust need hiljem juhitakse biotiikidesse. Põletusahju ja generaatori töölepanemisaur eraldatakse korstende kaudu. Et kogu kupatus õhku ei lendaks, on hädavajalik jahutussüsteem . Kui generaator genereeris soojusenergiast mehaanilise ja seejärel elektrienergia, siis nüüd viiakse elekter kõrgpingeliinide näol jaotusjaamadesse. Jaotusjaamades pinge ühtlustatakse madalamaks elektrienergiaks ning see elekter jagatakse juba majapidamistesse. Kokkuvõte Pikka aega oli kivisüsi industriaalühiskonna olulisim kaevandatav kütus, kuid XX sajandi algusest peale hakkas nafta teda järk-järgult välja tõrjuma. Praegu on nafta ja maagaas kogu maailma...

Keemia
108 allalaadimist
thumbnail
52
doc

Alajaamade konspekt

Jahutuskeskkonna nimitemperatuuriks loetakse 0 N =20 °C. TTÜ elektroenergeetika instituut Kõrgepingetehnika õppetool Loengukursus AEK 3025 13 Rein Oidram _____________________________________________________________________ Tabel 3.1. Trafo nimi-ülekuumendustemperatuurid Trafo jahutussüsteem ONAN ja ONAF OFAF ja OFW õN, °C 55 40 mN, °C 23 38 Seega on mõlema jahutussüsteemi puhul trafo kõige kuumema punkti nimitemperatuur N = +98 °C (vt. valem (3.1)). Trafo püsitemperatuuri arvutamiseks koormusel S SN võime lähtuda suhtelisest koormusest K = S SN...

Elektrotehnika
189 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Sisepõlemismootor

Kose Gümnaasium Sisepõlemismootor Referaat Koostaja: Tiiu-Maarja Kink 10A Juhendaja: õp. Kaido Härma 2007 Kose Sisukord Sisukord...................................................................................................................................... 2 Sisepõlemismootori ajaloost ja loojatest.....................................................................................3 Üldehitus..................................................................................................................................... 5 Töötsükkel...................................................................................................................................6 Mootoriplokk...

Füüsika
186 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Toiteplokk

Kuigi Elektroonikaseadmed tarbivad madalapingelist voolu, tuleb meeles pidada, et toiteplokis (ja veel võib olla mõnes seadmes) on kasutusel needsamad 220 volti, mis sõrmega katsudes on vähemalt ebamugav, kui mitte surmav. Seega ettevaatust! Enne toite sisselülitamist tuleks kindlasti arvuti juhendist kontrollida millisele toitepingele arvuti on mõeldud. Vastasel korral võib saada suurte, kuid kallihinnaliste suitsupilvede omanikuks, kui arvuti on lülitatud pingele 110 või 127 volti. Enamik kaasaegseid arvuteid võimaldab töötada nii 110 kui ka 220 voldise pingega, kuid võibolla on vaja teha ümberlülitus või toitejuhe teisiti ühendada. Sageli on juhised kirjas toitejuhtme pistikupesa kõrval. Üldiselt püüavad tehased väljastada lollikindlaid seadmeid ja vaikimisi seatakse toitepinge vahemikku 220...230 volti. Arvutiplokis on peidus ka jah...

Arvutiõpetus
71 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Mootor

õlifilter Joonis 13. karter ­ oil pan 9 Joonis 14.õlifilter ­ oil filter Joonis 15. õlivõttur ­ sump strailer 10 Joonis 16. tsentrifugaal klapp Joonis 17. õli kork Joonis 18. manomeeter - manometer 11 Jahutussüsteem Nr.4 (cooling system ) 1.Ülesanne? 2.Põhiosad? 3.Skeem? 1.Jahutada mootorit ülekuumenemise eest ja hoida ühtlast temperatuuri. 2.radiaator , lõdvikud , jahutusvedelik , jahutussärk , salongi radiaator , veepump, jahutus tiivik , termostaat klapp , radiaatori kork , paisupaak , 2.1 a) radiaator ­ jahutada jahutus vedeliku b) lõdvikud ­ juhib mootorist radiaatorisse jahutus vedeliku...

Auto õpetus
212 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Auto mootor

Mootori ehitus 1. Väntmehhanism 1.1 Ülesanne? 1.2 Ehitus?(Põhiosad) 1.3 Tööpõhimõte? Väntmehhanism- muudab kütuse põlemisel tekkinud gaaside rõhu (edaspidi-indikaatorrõhk pi) kolvi edasi-tagasi liikumise abil väntvõlli pöörlevaks liikumiseks. Tema osad on: plokikaas, silinder, kolb koos rõngaste ja sõrmega, keps ja väntvõll. Vänt-kepsmehhanism koosneb järgmistest osadest: a) kolb (piston); b) kolvirõngas (piston-ring); c) kolvisõrm (wristpin); d) keps (connecting rod) ja selle laagrid; e) väntvõll (crankshaft) ja selle laagrid; f) hooratas. 1. Kolb Kolvi funktsioonid on a) kanda põlemisgaaside poolt tekitatud jõud üle kepsule, b) töötada koos kepsuga ja tagada silindris selle liikumisteekond, c) oma konstruktsiooni ja lisaelementidega tihendada mootori põlemiskambrit ja eristada see kar...

Auto õpetus
472 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Eesti ja ohtlikud jäätmed

Sellised on kas või kraadiklaasid. Kraadiklaaside puhul on küll veidi lihtsam, kuna ei sisalda suures koguses elavhõbedat. Nende purunemisel tuleb kõik uksed sulgeda, tuba õhutada ja maha läinud elavhõbe pipeti või paberiga üles korjata ja paigutada kinnisesse plastik- või klaasanumasse. Suurte koguste puhul tuleb aga kõik toast evakueerida, sulgeda uksed, lülitada välja keskkütte- või jahutussüsteem ning helistada kohalikku tervishoiuasutusse või professionaalsesse koristusfirmasse, kes omavad spetsiaalset varustust. Kogunenud elavhõbedajäätmeid võib pakkuda ülikooli keemialaborisse katsetsteks või viia ohtlike jäätmete kogumispunkti. Autoomanikel tekivad ohtlikud jäätmed kindlasti ka mootoriõlide ja õlifiltrite näol. Õli ei tohiks ekslikult kallata suvalisse kohta, kuna on väga toksilise toimega, eriti vee-elukatele. Õli ei...

Keskkonnaökoloogia
131 allalaadimist
thumbnail
3
doc

2. kontrolltöö küsimused ja vastused

27. Kus kasutatakse õhu väga halba soojusjuhtivust? Riietes(seisev õhk), majades, termos 28. Mis on soojusisolaator? Nimetage neid. Hoiab soojust, takistab soojus ülekannet. Puit, villane. 29. Mis on konvektsioon? Soojusülekande liik, kus soojus kandub ebaühtlaselt gaasi või vedeliku voolu abil. 30. Tooge näiteid konvektsiooni kasutamise kohta tehnikas. Ventilaator(arvutis jne), jahutussüsteem autos, keskküte. Kõik kus jahutust vaja. 31. Tooge näiteid konvektsiooni esinemise kohta looduses. Tuul, hoovused, lõke, metsatulekahju, ahi - küttekoldes tõmme 32. Mis on küttesüsteemis vee vabaringlus (vabatsirkulatsioon), mis sundringlus? Vaba ­ toimub raskusjõudude erinevus külmale ja soojale, Sund ­ pumba mõjul, ventilaator. 33. Mille mõjul ringleb küttesüsteemis vesi vabatsirkulatsiooni korral?...

Füüsika loodus- ja...
98 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Arvuti elektrimootorid (ventilaator )

Arvuti ventilaator Igas arvutis on olemas ventilaator. Ja seda kasutatakse jahutuse eesmärgil. Ventilaator kuulub alalisvoolumasinate hulka. Tööpõhimõte on selles et väljast poolt sisse tulev jaheõhk surub sees oleva soojaõhu välja. See on arvutis olev aktiivne jahutussüsteem . Arvuti ventilaatori tootjad on AVC, Akasa, Antec, Arctic Cooling, Cooler Master, Delta, ebmpapst, Nexus, noctua, NorthQ, Vikat, Thermaltake ja Zalman. Ventilaatori kasutusjuhend Kuna videokaardi, mälu ja muude osade arvutitega kaasnevad kiiruse ja võimsuse tarbimise kogus...

Elektrotehnika
21 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Sissejuhatus Erialasse

Auto liikumisenergia tuleb ära kasutada täielikult, selleks lase enne mäeharja gaasipedaali tagasi. Turbolaadur annab mootorile võimsust ja pöördemoment sõltub sellest, kui suur kütuse kogus põleb töötakti ajal. Vahejahuti: Rasketes tingimustes töötamisel võib tõusta turbolaaduri temperatuur väga kõrgeks. vahejahuti toimub turbolaaduri poolt pumbatava õhu jahutamine. Mootori jahutussüsteem . Mootori jahutussüsteemi ülesanne on jahutada mootorit, et mootori lubatud temperatuurist ei suureneks. Kui kütuse energia märgitakse 100%-ga siis see jaguneb järgmiselt: Heitgaasi 25% Jahutus ja hõõrdekaod 35% Mootori abiseadmed 10% Mehaaniliseks energiaks väntvõllil 30-35% Normaalne töötava mootori jahutusvedeliku temperatuus on 85...95C Ee aurustamine suletus süsteemis põhjustab jahutussüsteemis rõhu tõusu, mistõttu jahutusvedeliku keemistemperatuur tõuseb kui 110...

Auto õpetus
105 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun