Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"ihadega" - 37 õppematerjali

ihadega - Psühhoanalüütilise meetodi abil on võimalik uurida ka teose tegelasi.
thumbnail
1
docx

Kalevipoeg

kodumaad võõrvõimu sissetungi eest. Vaenlased (nt. sortsid) langevad tema ees põrmu. Sündinud tugevaks ja üllameelseks peab ta juhtima meie rahva helgesse tulevikku. Kalevipoeg on vaba mees vabal maal, mis oli, on ja peab jääma vabaks. Kalevipoeg on eestlaste juht. Kuid medalil on ka teine külg ja iga hea peidab endas halba. Kalevipoeg ei ole ainult õilis ja õige mees, nagu teda meile püütakse näidata. Tegelikult on ta kõige tavalisem inimene oma murede, rõõmude ja ihadega. See mees on endast liiga heal arvamusel, ta pole pooltki nii tark, kui arvab end olevat. Kalevipoeg peksab laudu vastu vaenlasi pooleks ja vajab otsuste tegemisel usaldusisikute abi. Ta ei suuda oma emotsioone taltsutada, tema käe läbi langes Soome sepa poeg. Ka kättemaks on temalt kerge tulema. Ja vägijooki ühes vägisõnadega pruugib ta samuti ohtralt ("Toho, toho, p...e lompi! Tahab tõusta mehe tilli?"). Kalevipoeg on siiski üks üsna matslik meesterahvas.

Kirjandus → Kirjandus
7 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Lolita

vanemad inimesed. Ta kasutas oma arenevaid naiselikke voorusi, et Humbert oma käpa alla saada. Emaga suhetes, samas, aga lõid välja lapselikud virin ja kasvatamatus. Peatudes esimesel ööl koos Humbertiga hotellis, heitsid nad ühte. Lolita ei avaldanud suurt vastupanu kuna omas esimese öö kogemust oma laagrikaaslasega. Lolita sureb oma lapse sünnitusel, aasta pärast Humberti surma. Quilty, oma pedofiilsete ihadega, mõjutas suuresti kahe peategelase elukäiku. Pakkudes Lolitale pornostaari ametit juhtis ta Lolita Humbertist eemale ning sundis teda alustama oma iseseisvat elu. Tänu Quiltyle sai Humbertist mõrvar ning ta langes tohutusse masendusse pärast Lolita äraolekut. Kui võrrelda Humbertit ja Lolitat oma paheduse skaalal on Lolita oma provotseeria olemuse tõttu kõige paha alus. Samas oli Lolita ja Humberti vahel ikkagi mingil hetkel kahepoolne armastus

Kirjandus → Kirjandus
885 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Nana E.Zola

Kahjuks ta laps sureb kahe päeva pärast ja ta ise jääb väga haigeks. Ta nägu oli limane ja mädane, vasakust silmast oli säilinud vaid mädane lohk, paremast mustav auk. Kohutav lõpp naisele, kelle ainus vara oli tema ilu. Mulle tundus, et romaanis oli kaks Nanat, üks oli lihtne tüdruk tänavalt, kes soovis, et teda austataks. Kui ta ei teinud midagi selle heaks, et teda keegi oleks austanud. Teine Nana oleks nagu olnud armastuse jumalanna, oma äärmuslike ihadega. Romaan meeldis, see viis mind vaatama aastasse 1867 kus inimestel oli tähtis näidata ennast jõukamatena kui nende tegelik elu seda võimaldas. Ennem olid nad näljas aga riietus pidi olema uhke, kellel olid tütred peres siis neid ehiti üle jõu, kuna oli vaja leida jõukast perest peigmees. Kirjanik kujutab väga jõuliselt suure linna vastupanematult lagastavat mõju ja näitab millisesse moraalikriisi oli langenud Prantsusmaa. Soovitan kõigil seda raamatut lugeda, sest E

Kirjandus → Kirjandus
19 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Perekond eile, täna, homme.

Mehed olid aga võimukad ja võisid korraga pidada mitut naist. Mehed käisid ka koolis, kuid naised olid kodus ja tegid koduseid töid. Juba antiikajast leiamegi seisukoha, et mees on perekonna pea ja tema peab pere ülal hoidma. Naise roll on kasvatada lapsi ning hoida kodu korras. Keskajal, kui tekkis kristlus, ei väärtustatud enam abielu, vaid levisid muud erinevad lõbustused, sealhulgas ka prostitutsioon. Peeti lugu munklusest ja üldse kõigest, mis ei olnud seotud suhete ja ihadega. Inimlikku nõrkust tuli hüvitada palverännakutega, paastuga, ning ajutist keeldumist seksuaalsusest. Keskaegne suhtumine seksuaalsusesse oli kahene. Kristlik moraal mõistis hukka seksuaalsuse, kuid lubati avalikult tundeid avaldada. Pere elas tihedalt koos väikestes ruumides ning privaatsuseks polnud võimalust. Lapsi kasutati ära igapäevases töös, tütred tegid naiste töid, milleks olid näiteks kudumine, ketramine. Poisid saadeti võimalikult kiirelt välitöödele abiks ning

Inimeseõpetus → Perekonnaõpetus
39 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Man Ray

Mäng valgusefektidega on varasemaga võrreldes põnevam ja keerukam. Abstraktsete kujundite vahele on Ray põiminud argielu realistlikke detaile, inimesi ja maastikku. Nii uuris ta metoodiliselt liikumise, kujundi ja valguse kunstilise käsitlemise võimalusi. Filmi salapärane pealkiri olevat tuletatud baskikeelsest väljendist, mida võiks tõlkida sõnadega ,,Ära tüüta mind". Nagu kogu sürrealistlikus kunstis tegeldakse ka siin unenägude ja ihadega. ,,Emak-Bakia't" võib kirjeldada kui naise ihadest kõnelevat unelust, kus tegelikud seksuaalsed kogemused transformeeritakse abstraktsete mõtete ja kujutluste mülkaks. Meie ees avaneb üheaegselt naise tegelik ja unenäoelu, mis on omavahel lootusetult läbi põimunud ja teineteisest sõltuvuses. Kunstnik näib osutavat asjaolule, et inimese kehaliste naudingute ja vaimse maailma kokkukõlasid on lootusetu ratsionaalselt selgitada.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
14 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Euroopa Ideede eksamikonspekt

2. Riigi huvi teooria: õiglane sõda on kaitsesõda, mis igal juhul lubatud. Ka siis, kui vastasel õiglane põhjus. Ka preventiivsõda lubatud. Skolastikud Sõjast Keskmes individuaalne patt. Kuna sõda on vastus õigusrikkumisele, saab see õiglane vaid ühel poolel olla. 17. sajand Hobbes Sõprus ja riik põhinevad omahuvil (ühiskonda ei erista). Õnnest Inimesed alluvad liikumise seadusele ning inimesed panevad liikuma ihad. Hea ja kuri on seotud ihadega: ei ole loomupärast head-kurja, need vaid nimed, mille inimesed annavad asjadele vastavalt sellele, kas nad ihaldavad või väldivad neid asju. Õnn on pidev õnnestumine nende asjade saavutamisel, mida inimene erinevatel aegadel ihaldab. Vabadus Räägib väliste piirangute puudumisest. Ka seadusi võib tõlgendada kui mõttelisi takistusi, seega riigialama vabadus algab seal, kus lõpevad seaduste keelud-käsud.

Ajalugu → Euroopa ideede ajalugu
137 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Majandussotsioloogia eksam

 Traditsiooniline ja modernne turg: põhiomadused ja –erinevused o Traditsiooniline turg  Nähtav avalik sündmus  Ruumiline ja ajaline määratletus  Spetsiifiline ruumiline, sotsiaalne ja kultuuriline struktureeritus  Võimaldab erinevat vahetustegevust ja interaktsioone  Turu sotsiaalne kesksus: koondab erineva staatuse, huvide ja ihadega tegutsejaid  Vahetustegevus toimub lokaalsete kultuuriliste, sotsiaalsete ja poliitiliste suhete kontekstis. o Turuplatsilt modernse turuni  Konkreetne lokaalsus – abstraktne ruum  Läbipaistvad vahetussuhted – keerukad tootmis- ja tarbimisahelad  Vahetu – vahendatud  Reguleeritus (kohalik tasand) – dereguleeritud (vaba turg)

Majandus → Majandussotsioloogia
5 allalaadimist
thumbnail
32
pdf

Nõudmine ja pakkumine

Turu 2 poolt: NÕUDMINE PAKKUMINE ostujõuline nõudjad ­ pakkujad ­ hõlmab nii nõudmine ­ nõudmine, kõik, kes turult kõik, kes turul tootjaid kui mis on raha- midagi osta midagi müüa hulgi- ja jae- ga tagatud soovivad soovivad müüjaid Mitte ära segada soovide ja ihadega. ANDRES ARRAK 2 AUDENTES MAINOR ÜLIKOOL MAJANDUSE ABC 4. NÕUDMINE JA PAKKUMINE Turunõudmine (ka: turunõudlus) ­ turult ostusoovide summa; hüviste kogus, mida tarbijad soovivad ja on võimelised ostma olemasoleva hinna eest Nõudmise üldine seaduspärasus ­

Majandus → Majandus
33 allalaadimist
thumbnail
28
docx

Majandussotsioloogia eksamikonspekt

võõrandumine  Ruumiline – elupiirkonnast tingitud eraldatus Giddens, A. (2009) Sociology: ptk 11, 12, 13, 15 (vt vastavalt eelpoolnimetatud alateemadele) VIII Loeng – Turg ja raha Traditsiooniline turg  Nähtav avalik sündmus  Ruumiline ja ajaline määratletus  Spetsiifiline ruumiline, sotsiaalne ja kultuuriline struktureeritus  Võimaldab erinevat vahetegevust ja interaktsioone  Koondab erineva staatuse, huvide ja ihadega tegutsejaid  Vahetustegevus toimub lokaalsete, kultuuriliste, sotsiaalsete ja poliitiliste suhete kontekstis Turuplatsilt modernse turuni  Konkreetne lokaalsus -> abstraktne ja kontseptuaalne ruum  Läbipaistvad vahetussuhted -> keerukad tootmis- ja tarbimisahelad  Vahetu -> vahendatud  Reguleeritus -> dereguleeritus Turukultuur  Osapooltele kehtivad interaktsiooni suunavad normid ja ootused, tegutsemis- ja kommunikatsioonitavad

Majandus → Majandussotsioloogia
6 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Eksistentsialism. Hemingway

KOHUSTUSLIK KIRJANDUS A. De Saint Exupery-,,Väike prints"(Sept. Teine nädal) Franz Kafka- ,,Stepihunt"-oktoobri algus Üks Remarque või Hemingway värk(kadunud sugupõlve teema) Salinger-Kuristik rukkis-novembri alguses ,,Meister ja margarita" Karl Ristikivi-Hingede öö Eksistentsialism -Olemasolu filosoofia, kaasaegse filosoofia irratsionalistlik vool -Tekkis pärast Esimest maailmasõda Saksamaal, hiljem prantsusmaal -Pärast Teist maailmasõda levis ka testes maades, ka USAs -Termini võttis kasutusele Heinemann 1929.a. -Eksistentsialism on avaldanud suurt mõju ilukirjandusele ja kunstile Eksistents -Ekistents kui olemise võimalikkus määratakse inimese enda poolt. Tema tahtega. Kuid sel on oma juures transtsendentsuses -Eksistents ei ole tunda õpitav mõistuse abil, objektiivne ja subjektiivne maailm -Kogu tegelikkust(ka inimest) vaatleb ratsionaalne mõtlemine kui ainult objekti, kui midagi inimesele võõrast. -Selle asemel tuleb lähtuda s...

Kirjandus → Kirjandus
61 allalaadimist
thumbnail
15
doc

LAPS, VÄÄRKOHTLEMINE JA VÄGIVALD

Lapse seksuaalset väärkohtlemis seostatakse enamasti pedofiiliaga. Pedofiilia on sõna-sõnalt tõlgitav lastearmastusena. Pedofiilid on nii mehed, kui naised, kes väljendavad seksuaalset erutust ja meeldivust eelpuberteediealiste laste suhtes. Pedofiilia või suguline kiindumus lastesse on üheks seksuaalsfääri haiguseks, mida võib kohata nii heteroseksuaalsete kui ka homoseksuaalsete meeste ja naiste seas. Pedofiilsete ihadega inimene on võimeline kontrollima oma käitumist juhul, kui ta tunnistab endale, et seksuaalse sisuga käitumine lapse suhtes on vale. Juriidilisest seisukohast lähtudes on vaja pedofiilia ilmingud krimanaliseerida. ( Viide: Lapse väärkohtlemine II (2007) / R. Soonets, A. Popova, M. Roomeldi, L. Haldre, S. Saar, K.Kuiv, M. Paddar, R. Heido, D.Kutsar. Tartu, Atlex ) Karistusseadustiku järgi on karistatav igasugune seksuaalvahekord noorema kui neljateistkümneaastase isikuga

Pedagoogika → Eelkoolipedagoogika
79 allalaadimist
thumbnail
21
pdf

Kordamisküsimuste vastused

Õndsust ei ole võimalik maa peal saavutada, aga ikkagi peab püüdma hoolitseda maksimaalselt oma ihu ja hinge eest. Hea elu on poliitiline küsimus. Valitsejate ülesandeks seaduste kaudu harjutada inimesi käituma vooruslikult. Kuna inimese tõeline voorus on vaimne ja ülem ajalikust (maisest, mööduvast), on kirik ülem riigist. 7. Thomas Hobbes'i subjektiivne õnnekäsitus. Inimesed alluvad liikumise seadusele. Inimesed panevad liikuma ihad. Hea ja kuri on seotud inimeste ihadega: ei ole loomupärast head ja kurja, vaid hea ja kuri on nimed, mille inimesed annavad asjadele vastavalt sellele, kas nad ihaldavad või väldivad neid asju. Õnn on pidev õnnestumine nende asjade saavutamisel, mida inimene erinevatel aegadel ihaldab. 8. Shaftesbury subjektiivsest õnnest. Hinge harmoonia, mis peegeldub naudingus. Õnnelik elu on elu ühiskonna teenistuses. 9. Rousseau moodsa inimese hingehaigusest. * Ühiskonnas, kus tunnustatud vastastikune sõltuvus, hierarhia ja

Ajalugu → Ajalugu
148 allalaadimist
thumbnail
15
odt

Euroopa ideede ajalugu - Kordamisküsimused

kristlik valitseja saab oma eeskujuga propageerida vagadust ja alandlikkust Aquino Thomas õnnest ja poliitikast õndsust ei ole võimalik maa peal saavutada peab hoolitsema oma ihu ja hinge eest hea elu on pol. küsimus valitseja ülesandeks on seaduste kaudu harjutada inimesi vooruslikult käituma kirik on ülem riigist valitseja vooruslikkuse tasuks on igavene elu Thomas Hobbesi subjektiivne õnnekäsitus inimese panevad liikuma ihad hea ja kuri on seotud inimese ihadega õnn on pidev õnnestumine nende asjade saavutamisel, mida inimene erinevatel aegadel ihaldab Shaftesbury subjektiivsest õnnest õnnelik elu on elu ühiskonna teenistuses väliste asjade roll õnnes on lahtine õnnelik elu tuleneb vooruslikust tegutsemisest ja ühiskondlikust harmooniast, mis tulenevad omakorda tunnete harmooniast hinges Rousseau moodsa (ühiskondliku) inimese hingehaigusest ühiskondlik inimene 1) Mure oma staatuse pärast

Ajalugu → Euroopa ideede ajalugu
42 allalaadimist
thumbnail
24
doc

Ilmar Laaban

leiti vahtki. -Vihat kleiti lehvita, tiik! 12 Tulemuseks on epigrammiliselt lihvitud kõlateemandid. Kõladel on selles teoses esikoht ja autori mõtted on irooniliselt nende varjus. Laabani sõnamängud kuuluvad ehtsale humoristile. (Aspe,1989) Rroosi tegeleb meelsamini välismaailmaga, teiste ja enda tegude ja ihadega. Seetõttu jääb ka tema isiksuse tuum tabamatuks. Oma mitte-terade kogu lõpul osutub ta tapetuks, ta jäljetuks hauaks on ainult ta vaimukad luud, mida autor seab viimases aforismis kokku ,,luuaks", millega pühkida Rroosi olematut kalmu. Nii jääb Rroosi paljalt fantaasia tooteks.(Aspel,1989) 2.4. ,,Oma luulet ja võõrast" 1990. aastal ilmus kogumik, mis sisaldab endas ,,Ankruketi..." ja ,,Roosi Selavistet" ning

Kirjandus → Kirjandus
86 allalaadimist
thumbnail
17
docx

Euroopa ideede ajaloo tähtsamad isikud

Neoskolastikud toetusid Augustinusele ning Aquino Thomasele. Nad väitsid: kuna sõda on vastus õigusrikkumisele (eelkõige karistus, aga ka otsene enesekaitse), siis saab see olla õiglane vaid ühel poolel. Enesekaitse õiglase rünnaku vastu on lubamatu. Thomas Hobbes Thomas Hobbesi subjektiivne õnnekäsitus Inimesed, nagu kõik kehadki, on allutatavad ja liigutatavad mingite jõudude (ihade) poolt. Hea ja kuri on seotud inimeste ihadega. Pole olemas absoluutset ja loomupärast head ega kurja: need on vaid nimed, mille inimesed annavad asjadele, vastavalt mida nad ihaldavad või väldivad "Õnn (felicity) on pidev õnnestumine nende asjade saavutamisel, mida inimene erinevatel aegadel ihaldab. [---] Ei ole olemas sellist asja nagu meelerahu, seni kuni me siin maailmas elame; sest elu ise on liikumine, ja ei saa kunagi olla ilma iha ega hirmuta, nii nagu ta ei saa olla meelteta." Thomas Hobbes'i 'egoism':

Ajalugu → Ajalugu
34 allalaadimist
thumbnail
16
docx

ÜHISKONNA ARENG JA MAJANDUSSOTSIOLOOGIA KUJUNEMISLUGU

mitteväärtustamine, spetsiifilised meeste-naiste hõivevaldkonnad ­ töö tasustamine TURG JA RAHA Traditsiooniline turg Tänapäeva turg ­ avalik sündmus - spektakulaarsus (on teada, millal ja kus ta toimub, vaatemänguline) Struktureeritus, mis on parajasti müügil, kes on ostjad/müüjad jne Võimaldab erinevat vahetustegevust ja interaktsioone Turu "sotsiaalne kesksus" ehk erineva staatuse, huvide ja ihadega tegutsejad (liminaarne ruum ehk koht, kus piirid erinevate gruppide vahel hägustuvad) Turuplatsilt modernse turuni Konkreetne lokaalsus (kindel koht kus turg toimub) üleminek abstraktsesse ja kontseptuaalsesse ruumi Läbipaistvad vahetussuhted (tootjalt tarbijale, kaupmehelt ostjale) keerukad tootmis-ja tarbimisahelad (mitmekihilised, täpselt kunag ei tea, kus see toode täpselt on tulnud, kui palju usaldame neid kes kaupu kontrollivad)

Majandus → Majandussotsioloogia
7 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Euroopa ideede ajaloo eksamikonspekt

Aquino Thomas õnnest ja poliitikast Kuigi õndsust ei ole võimalik maa peal saavutada, peab siiski püüdma hoolitseda maksimaalselt oma ihu ja hinge eest. Hea elu on poliitiline küsimus. Valitseja ülesandeks on seaduste kaudu harjutada inimesi käituma vooruslikult ja olla neile eeskujuks; ka valitseja vooruse tasuks on igavene elu, mitte maised hüved. Kirik on riigist ülem. 7. Thomas Hobbesi subjektiivne õnnekäsitus Inimesed panevad liikuma ihad. Hea ja kuri on seotud inimeste ihadega: ei ole absoluutset ega loomupärast head ja kurja, vaid hea ja kuri on nimed, mille inimesed annavad asjadele vastavalt sellele, kas nad ihaldavad või väldivad neid. Õnn on pidev õnnestumine nende asjade saavutamisel, mida inimene erinevatel aegadel ihaldab. 8. Shaftesbury subjektiivsest õnnest Õnnelik elu eeldab tunnete harmooniat hinges, mis omakorda rajab teed vooruslikule tegutsemisele ja ühiskondlikule harmooniale. Voorus on õnne paratamatu tingimus.

Ajalugu → Euroopa ideede ajalugu
94 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Majandussotsioloogia eksmiks kordamine

 võimaldab erinevat vahetustegevust ja interaktsioone;  võimaldab erinevat vahetustegevust ja interaktsioone;  turu „sotsiaalne kesksus“ (Shields 1992): koondab erineva staatuse, huvide ja ihadega  turu „sotsiaalne kesksus“ (Shields 1992): koondab erineva staatuse, huvide ja ihadega tegutsejaid; tegutsejaid;  vahetustegevus toimub lokaalsete kultuuriliste, sotsiaalsete ja poliitiliste suhete kontekstis.  vahetustegevus toimub lokaalsete kultuuriliste, sotsiaalsete ja poliitiliste suhete kontekstis.

Sotsioloogia → Sotsioloogia
13 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Euroopa ideede ajaloo eksam

Valitsejate ülesandeks seaduste kaudu harjutada inimesi käituma vooruslikult. Kuna inimese tõeline voorus on vaimne ja ülem ajalikust (maisest, mööduvast), on kirik ülem riigist. Ka valitsejate vooruse tasuks on igavene elu, mitte maised hüved. 7) Thomas Hobbes'i subjektiivne õnnekäsitlus Inimesed, nagu kõik kehad, alluvad liikumise seadusele. Inimesed panevad liikuma ihad. Hea ja kuri on seotud inimeste ihadega: ei ole loomupärast head ja kurja, vaid hea ja kuri on nimed, mille inimesed annavad asjadele vastavalt sellele, kas nad ihaldavad või väldivad neid asju. Õnn on pidev õnnestumine nende asjade saavutamisel, mida inimene erinevatel aegadel ihaldab. Ei ole olemas sellist asja nagu meelerahu, seni kuni me siin maailmas elame, sest elu ise on liikumine ja ei saa kunagi olla ilma iha ega hirmuta, nii nagu ta ei saa olla meelteta. 8) Shaftesbury subjektiivsest õnnest

Ajalugu → Euroopa ideede ajalugu
217 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Üldpsühholoogia eksamimaterjal

ÜLDPSÜHHOLOOGIA EKSAM KEEL JA KÕNE 1. Kõne tekke teooriad Jumaliku tekke käsitlus mitme usundi meelest andis Jumal koos inimeste loomisega neile ka kõnelemisvõime ja keele. Kõnekasutuse alged on bioloogilise päritoluga ning inimesed sünnivad ilma valmis kõnelemisvõimega. Kui inimene ei õpi kõnelema kriitlises elueas, läheb tal keele omandamine hiljem äärmiselt vaevaliselt. Sotsiaalse leppe teooria sõnad ja grammatika alged tekkisid meie kaugete esivanemate omapärase kompromissi tulemusena eelistada ühtesid mõisteid ja muutevorme teistele. Auh auh teooria inimkõne tekkis loodushäälte jäljendamisel, häälitsuste edasiarendamisel. Häälitsuste ja hõikamiste arendus inimkõnet mõisteti valdavalt reflektoorse protsessina. Watsoni meelest õpib laps kõnelema oma keskkonda jäljendavate häälitsuste kinnitamise kaudu. Kognitiivne käsitlus keele aluseks on tunnetusskeemide e. kognitiivsete struktuuride te...

Psühholoogia → Psühholoogia
325 allalaadimist
thumbnail
17
doc

ÜLDPSÜHHOLOOGIA EKSAM

ÜLDPSÜHHOLOOGIA EKSAM KEEL JA KÕNE 1. Kõne tekke teooriad Jumaliku tekke käsitlus- mitme usundi meelest andis Jumal koos inimeste loomisega neile ka kõnelemisvõime ja keele. Kõnekasutuse alged on bioloogilise päritoluga ning inimesed sünnivad ilma valmis kõnelemisvõimega. Kui inimene ei õpi kõnelema kriitlises elueas, läheb tal keele omandamine hiljem äärmiselt vaevaliselt. Sotsiaalse leppe teooria- sõnad ja grammatika alged tekkisid meie kaugete esivanemate omapärase kompromissi tulemusena eelistada ühtesid mõisteid ja muutevorme teistele. Auh auh teooria- inimkõne tekkis loodushäälte jäljendamisel, häälitsuste edasiarendamisel. Häälitsuste ja hõikamiste arendus- inimkõnet mõisteti valdavalt reflektoorse protsessina. Watsoni meelest õpib laps kõnelema oma keskkonda jäljendavate häälitsuste kinnitamise kaudu. Kognitiivne käsitlus- keele aluseks on tunnetusskeemide e. kognitiivsete struktuuride teke. Pikt...

Psühholoogia → Psühholoogia
18 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Euroopa ideede ajalugu

täidavad erinevaid funktsioone. Hea elu on seega poliitline küsimus. Valitseja ülesanne on luua seadused, mis on kooskõlas voorustega. Tõeline voorus on vaimne. Seega on kirik ülem riigist. Ka valitseja tasuks on igavene elu, mitte maised hüved. 2 7. Thomas Hobbesi subjektiivne õnnekäsitus Inimese panevad liikuma ihad. Hea ja kuri on seotud inimese ihadega, ei ole absoluutset ja loomupärast head/kurja. Hea ja kuri on nimed, mille inimesed annavad asjadele vastavalt sellele, kas nad ihaldavad või väldivad neid. "Õnn (felicity) on pidev õnnestumine nende asjade saavutamisel, mida inimene erinevatel aegadel ihaldab. [---] Ei ole olemas sellist asja nagu meelerahu, seni kuni me siin maailmas elame; sest elu ise on liikumine, ja ei saa kunagi olla ilma iha ega hirmuta, nii nagu ta ei saa olla meelteta." 8. Shaftesbury subjektiivsest õnnest

Ajalugu → Euroopa ideede ajalugu
48 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Ideede ajaloo küsimuste vastused

Kuigi õndsust ei ole võimalik maa peal saavutada, peaksime siiski püüdma hoolitseda maksimaalselt oma hinge ja heaolu eest. Inimene on osa ühiskonnast, hierarhilisest süsteemist, mille eri osad täidavad eri funktsioone. Hea elu on poliitiline küsimus, kuid tõeline voorus on siiski vaimne. Kirik on riigist ülem. 7. Thomas Hobbesi subjektiivne õnnekäsitus Inimesed, kui kehad alluvad mingitele seadustele. Inimese panevad liikuma ihad. Hea ja kuri on seotud inimeste ihadega, ei ole olemas absoluutset ega loomupärast head ja kurja, need on inimeste antud nimed asjadele, mida nad vastavalt kas ihaldavad või väldivad. Ei saa rääkida õnneliku elu objektiivsest sisust. Õnn on pidev õnnestumine nende asjade saavutamisel, mida inimene erinevatel aegadel ihaldab. Ei ole olemas sellist asja nagu meelerahu, seni kuni me siin maailmas elame, sest elu ise on liikumine ja ei saa kunagi olla ilma iha ega hirmuta, nii nagu ta ei saa olla ilma meelteta. 8

Ajalugu → Euroopa ideede ajalugu
96 allalaadimist
thumbnail
21
doc

Euroopa ideede ajalugu

funktsioone. Seega hea elu on poliitiline küsimus. Valitsejate ülesandeks on seaduste kaudu harjutada inimesi käituma vooruslikult. Kuna inimese tõeline voorus on vaimne ja ülem ajalikust (maisest, mööduvast), on kirik ülem riigist. Ka valitsejate vooruse tasuks on igavene elu, mitte maised hüved. 7. Thomas Hobbes'i subjektiivne õnnekäsitus. Inimesed alluvad liikumise seadusele. Inimesed panevad liikuma ihad. Hea ja kuri on seotud inimeste ihadega: ei ole loomupärast head ja kurja, vaid hea ja kuri on nimed, mille inimesed annavad asjadele vastavalt sellele, kas nad ihaldavad või väldivad neid asju. Õnn on pidev õnnestumine nende asjade saavutamisel, mida inimene erinevatel aegadel ihaldab. 8. Shaftesbury subjektiivsest õnnest. Küsimus on selles,milles otsitakse õnne( kas loomuse järgimises ning ühiskondlikes tunnetes ja tegudes või nende allasurumises ja ihade koondamises ainult iseendale).Hinge

Ajalugu → Ajalugu
138 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Niccolo Machiavelli käsitlus võimust ja valitsemise alustest

Julmust ja hirmu kasutas ära Hannibal, et säilitada sõjaväeline ning uhkuslik austus nii enda kui sõjaväelaste enda vahel, olgugi, et etnilisus ning mõttemaailmade erinevus seal multikultuures sõjaväe tohuvapohus oli küllaltki tavaline. 6. Kuidas suhestub võimu problemaatikaga valitseja ausus? Suuri tegusid on ajaloost teinud need, kes ei ole olnud üdini ausad, kasutanud oma kõneoskust ning manipuleerinud oma tahtmise saamiseks nii inimsuhete, vajadustega ning ihadega. Lõvi ning rebase võrdluseks toonud Machiavelli jaoks tähendavad need sümboolsed loomad (just nimelt loomad, võrdluseks inimesele oskuste vajakajäämise külje pealt ­ märksõnaks kentaur) jõulisust ja ausust lõvi poolt ning kavalust, kuid füüsilist nõrkust rebaselt. Ideaalis tuleb mõlema häid külgi vastavas olukorras õigesti kasutada. Juhi üks läbivamaid oskusi on ka tegelikult panna teisi inimesi enda asemel asju tegema, mis meeldivad ei tundu

Filosoofia → Filosoofia
42 allalaadimist
thumbnail
30
docx

Majandussotsialoogia eksami materjal

Selle uue oskuse puhul, mille on muutnud võimalikuks üleminek «tootmisühiskonnalt» «tarbimisühiskonnale» ning kapitali ja tööjõu interaktsioonilt tarbekauba ja kliendi interaktsioonile «lisaväärtuse» peamise loomise vahendina, koosneb kasum ja akumulatsioon eelkõige eluliste funktsioonide aina süvenevast tarbekaubastumisest, aina uute vajaduste rahuldamise pidevast turustamisest ning vajaduste asendamises ihadega kasumile orienteeritud majandust käimas hoidva oravaratta rollis. Elustiil kujutab endast elu stiliseerimist, mis tähendab individuaalsuse väljendamist läbi teatud sümbolilist väärtust omavate kaupade, teenuste ja sotsiaalsete praktikate.  Elustiil on käitumismustrite teadliku viljelemise ja kujundamise tulemus.  Elustiilide erinevus: poliitiline käitumine, elamisviisid, abieluline stabiilsus,

Majandus → Majandussotsioloogia
1 allalaadimist
thumbnail
17
docx

Populaarkultuuri teooriad

Tuleb ette ka seda et ratsanik muutub passiivseks, Ratsaniku ja hobuse suhe domineerimise üle. Ihad. Kunsti kaudu me leiame endale võimaluse. Ülimina televised suunavad, need on peidetud ja varjatud inimese mina pildi ees. Me ei saa naudinguprintsiibile lähemale astuda, sest loodusseadused juba astuvad vahele. Aga me näeme kuidas ühiskond seab meile piiranguid. Tsivilisatsiooni aluseks peaks olema reaalsusprintsiip, mitte iha. Selleks et saada ühiskonnaliikmeks peame me oma ihadega toime tulema, neid ületama. Sotsialiseerumine. Francfurti koolkond. Tema eriliseks huvisfääriks oli muusika. valgustusajastu kriitikaga on tegemist suurel määral. ? Küsimus on isiksuse autonoomias, isiksuse rollis. Maailm on üles ehitatud loodusliku jumaliku korra järgi, inimesed võtsid paratamatult endale ühiskonnas need positsioonid mis neile olid määratud. Valgustus on kujunenud tema arvates dissipliini korral. See on protsess mida Horkheimer nimetab valgustuse enesehävitamiseks

Kultuur-Kunst → Kultuur
58 allalaadimist
thumbnail
18
doc

Küsimuste vastused

eraldi. Samas on filosoof see, kes ei pööra tähelepanu kehalistele naudingutele ja keha kaunistamisele, vaid hoolitseb oma hinge eest ja eraldab hinge kehast niipalju kui võimalik(sest kehalised tajudnägemine,kuulmine,jne on petlikud ja tõele saaks lähedale ainult arutledes) ja selle järgi ta nagu olekski surnud. Tõeline filosoof ihkab teada saada tõde, kuid olles koos kehaga on see võimatu, sest keha segab oma ihadega mõttetööd ja kuigi filosoof proovib keha ja hinge võimalikult eraldada, saab see täielikult teoks ikkagi peale surma ja siis saab hing teada tõe. Kui inimene ärritub lähenevast surmast, siis ta polegi tarkusearmastaja vaid on mingi kehaarmastaja. Seega tõeline filosoof(nagu Sokrates) ei tunne surma ees hirmu, vaid võtab selle rõõmuga vastu, sest selle läbi saab ta teada tõe/tarkused.

Filosoofia → Sissejuhatus filosoofiasse
539 allalaadimist
thumbnail
28
doc

Euroopa ideede ajalugu

siiski püüdma oma ihu ja hinge eest hoolitseda. Hea elu on poliitiline küsimus. Inimene peab täitma oma funktsiooni ühiskonnas. Valitsejad sealjuures peavad andma välja seadusi, mis on vooruslikud. Tasuks selle eest on neile igavene elu, mitte maised hüved. Tõeline voorus aga on vaimne, seega on kirik ülem riigist. 7. Thomas Hobbesi subjektiivne õnnekäsitus Inimesed, nagu kõik kehadki, on allutatavad ja liigutatavad mingite jõudude (ihade) poolt. Hea ja kuri on seotud inimeste ihadega. Pole olemas absoluutset ja loomupärast head ega kurja: need on vaid nimed, mille inimesed annavad asjadele, vastavalt mida nad ihaldavad või väldivad "Õnn (felicity) on pidev õnnestumine nende asjade saavutamisel, mida inimene erinevatel aegadel ihaldab. [---] Ei ole olemas sellist asja nagu meelerahu, seni kuni me siin maailmas elame; sest elu ise on liikumine, ja ei saa kunagi olla ilma iha ega hirmuta, nii nagu ta ei saa olla meelteta." 8. Shaftesbury subjektiivsest õnnest

Ajalugu → Euroopa ideede ajalugu
111 allalaadimist
thumbnail
19
doc

Kirjandus keskajast

Tema tegelased on äärmiselt psühhologiseeritud. Ta annab oskuslikult tegelaste mõtteid ja tundeid edasi. Tirso de Molina sai kuulsaks näidendiga „Sevilla pilkaja ja kivist külaline“, kus ta pani aluse don Juani kujule uusaegses kultuuris. Tirso de Molina on saanud mõjutusi hispaania folkloorist, kust ta leidis tõuke don Juani tegelaskuju loomiseks. Tema näidenditel puudub ajalooline täpsus. Tema näidendites vahelduvad tegevuskohad ja kasutab tegelastena maisete ihadega inimesi nagu don Juan. 22. Klassitsistlik tragöödia, Corneille ja Racine Klassitsistlik tragöödia Klassitsistlik tragöödia sai alguse Prantsusmaal, kui võimul oli Richelieu. Klassitsistlikus tragöödias ei tohtinud kunagi kõrvale kalduda „kolmest ühtsusest“. Vaatusi pidi olema 5. Tragöödia võis olla ainult värssteos. Seega reeglistik oli üpris karm. Valitsevaks värsivormiks sai aleksandriin. Tragöödia tegelased pidid olema oma

Kirjandus → Kirjandus
313 allalaadimist
thumbnail
43
docx

Euroopa ideede ajalugu

Individualism (Montaigne) rõhutas tagasitõmbumist poliitilisest elust, elada endasse süüvides. Õnne jaoks on tähtsad oma lähedased inimesed ­ tõelised sõbrad. (Neo-)augustiinlus (Pascal) Samuti distantseerusid poliitikast. Subjektiivse õnnekontseptsiooni kujunemine 17. sajandil: Thomas Hobbes. Inimesed, nagu kõik kehad, alluvad liikumise seadusele. Inimese panevad liikuma ihad. Hobbes väidab, et ei eksisteerigi loomupärast head või kurja, need mõisted on seotud inimeste ihadega (kui miski meid tõmbab, siis nimetame seda halvaks). Hobbesi arvates ei saa õnne objektiivselt defineerida. Võimutaotlus, pidev rahuldamatu seisund, pidev püüdlus suurema võimu- õnne poole. Shaftesbury ja Leibnizi vastus Hobbesi subjektivismile Shaftesbury ,,Me kõik nõustume, et õnne poole tuleb püüelda ning, et seda tõepoolest ka alati tehakse". Ent küsimus on selles, milles seda otsitakse. S. ja L. Rääkisid mõlemad, et õnneliku elu eelduseks on tunnete harmoonia, mis rajab

Ajalugu → Euroopa ideede ajalugu
101 allalaadimist
thumbnail
31
doc

Ideede ajaloo kotspekst

Inimene: osa ühiskonnast (riigist), hierarhilisest süsteemist, mille eri osad täidavad eri funktsioone. Seega hea elu on poliitiline küsimus Valitsejad ülesanne? Seadused -> voorused Tõeline voorus: vaimne. Seega: kirik ülem riigist Ka valitsejate vooruse tasuks on igavene elu, mitte maised hüved 7. Thomas Hobbesi subjektiivne õnnekäsitus Inimesed, nagu kõik kehad, alluvad liikumise seadusele Inimese panevad liikuma ihad Hea ja kuri on seotud inimeste ihadega: ei ole absoluutset ega loomupärast head ja kurja, vaid hea ja kuri on nimed, mille inimesed annavad asjadele vastavalt sellele, kas nad ihaldavad või väldivad neid asju "Õnn (felicity) on pidev õnnestumine nende asjade saavutamisel, mida inimene erinevatel aegadel ihaldab. [---] Ei ole olemas sellist asja nagu meelerahu, seni kuni me siin maailmas elame; sest elu ise on liikumine, ja ei saa kunagi olla ilma iha ega hirmuta, nii nagu ta ei saa olla meelteta." 8

Filosoofia → Filosoofia
39 allalaadimist
thumbnail
30
doc

Euroopa ideede ajaloo konspekt

Inimestel eri funktsioonid. Hea elu on poliitiline küsimus. Valitseja ülesanna seotud seadustega, mis võimaldavad voorust? Tõeline voorus on vaimne: seega kirik on riigist ülem. Ka valitseja vooruse tasuks igavene elu, mitte maised hüved. 7. Thomas Hobbesi subjektiivne õnnekäsitus Inimesed, nagu kõik kehad, alluvad liikumise seadusele. Inimese panevad liikuma ihad. Hea ja kuri on seotud inimeste ihadega: inimesed kas ihaldavad neid või väldivad. Õnn (felicity) on pidev õnnestumine nende asjade saavutamisel, mida inimene erinevatel aegadel ihaldab. "Ei ole olemas sellist asja nagu meelerahu, seni kuni me siin maailmas elame; sest elu ise on liikumine, ja ei saa kunagi olla ilma iha ega hirmuta, nagu ta ei saa olla meelteta." 8. Shaftesbury subjektiivsest õnnest "Me kõik nõustume, et õnne (happyness) poole tuleb püüelda ning et seda

Ühiskond → Ühiskond
11 allalaadimist
thumbnail
32
doc

KULTUURITEOORIA

oma ihasid suunata. näiteks biitlid kes said ameerika muusikast valesti aru, muutsid seda muusikat täielikult. tüüpiline näide oli seksuaalrevolutsioon : iha vabastamine ise ongi poliitiline akt, iha ise on võimas, kui ta ei ole diferentseeritud kapitalistlike suhete poolt. marcuse osutab ühiskondlikele gruppidele, kes on võimelised looma neid iha väljapääse. marcuse nägi ameerikas selgelt, kuidas meelelahutustööstus ihadega mängis ja ta nägi võimalust sellest välja liikuda. üldiselt oli ta märksa optimistlikum kui adorno ja horkheimer, nood mingeid väljapääse eriti ei näinud. benjamin oli siiski ka pigem optimistlik. frankfurti koolkond moodustab marxist ja freudist lähtuva terviku (ja adornol nietzsche mõju) raymond williams 19211988 proovib sõnastada kultuuri mõistet mis sobiks 20ssse.

Kultuur-Kunst → Kultuur
18 allalaadimist
thumbnail
27
doc

Euroopa ideede ajaloo eksam 2012

Seetõttu on kirik riigist ülem (kirik tegutseb inimeste tõeliste vaimsete voorustega). 8. Thomas Hobbesi (17.saj) subjektiivne õnnekäsitus (Hobbes töötas välja uut laadi filosoofilise süsteemi, kus ta rakendas tollaseid moodsaid loodusfilosoofiaalaseid ideid, kes hakkasid maailma käsitlema mehhanistlikult.) Hobbes rakendas selle filosoofia ka inimese käitmisele. Inimesed, kui kehad alluvad mingitele seadustele. Inimese panevad liikuma ihad. Hea ja kuri on seotud inimeste ihadega, ei ole olemas absoluutset ega loomupärast head ja kurja, need on inimeste antud nimed asjadele, mida nad vastavalt kas ihaldavad või väldivad. Järelikult, ei saa rääkida õnneliku elu objektiivsest sisust, sest see sõltub meie endi tungidest ja need võivad olla erinevatel inimestel erinevad. "Õnn on pidev õnnestumine nende asjade saavutamisel, mida inimene erinevatel aegadel ihaldab." St, et ükskõik, mida sa

Ajalugu → Euroopa ideede ajalugu
37 allalaadimist
thumbnail
72
docx

Euroopa ideede ajalugu

(Neo-)augustiinlus (nt Pascal) · hingeline distantseerumine maailmast · Jumala armu ootus, valmistumine igaveseks eluks Subjektiivse õnnekontseptsiooni kujunemine 17. sajandil: Thomas Hobbes Inimesed, nagu kõik kehad, alluvad liikumise seadusele ­ uutlaadi filosoofiline süsteem. Rakendas tollaseid loodusfilosoofiaalaseid ideid, - mis seotud Descarte'iga -, kes hakkasid maailma käsitlema mehhanistlikult. Inimese panevad liikuma ihad. Hea ja kuri on seotud inimeste ihadega ­ ei ole absoluutset ega loomupärast head ja kurja, vaid hea ja kuri on nimed, mille inimesed annavad asjadele vastavalt sellele, kas nad ihaldavad või väldivad neid asju. Järelikult ei saagi kirjeldada objektiivselt, mis on hea, mis on õnnelik elu. ,,Õnn (felicity) on pidev õnnestumine asjade saavutamisel, mida inimene erinevatel aegadel ihaldab. Ei ole olemas sellist asja nagu meelerahu, seni kuni me siin maailmas elame; sest

Ajalugu → Euroopa ideede ajalugu
53 allalaadimist
thumbnail
106
pdf

PSÜHHOLOOGIA ALUSED

Patsiendi sageli alateadlik vastupanu analüüsija suunistele tema jaoks oluliste emotsionaalselt laetud sündmustega seoses annab võtme patsiendi probleemile lähenemiseks. Igapäevaelu psühhopatoloogia seisneb ebameeldivate mälestuste unustamises ja keelevääratuste õigustamises juhuslike asjaoludega, tegelikult on aga nende taga motiveeritud allasurutud ihad. Unenägude taga on täitumissoov. Täitumissoov on seotud keelatud ihadega, mida ei tohi otse väljendada - nad on tsensori kontrolli all. Unenägija ei näe kunagi unenäo latentset sisu, sest see sisaldab endas peidetud ihasid. Ta näeb unenäo manifestset sisu, mis on tsenseeritud, millest keelatud, ebameeldiv, valus latentne sisu on välja roogitud. Ühe iha või ühe objekti asendamine unenäos teisega on sümbolism Näiteks: Kruvikeeraja = mehe suguelund Karp = naise tupp Id

Psühholoogia → Psühholoogia alused
340 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun