Ideekaart "Mäeküla piimamees" Eduard Vilde Elumõte ja eluväärtused: Prillupi elumõte on kindlasti see, et ta soovib meeleheitlikult rikkaks saada ning selle saavutamisel ei kohku ta millegi ees tagasi.Seetõttu annab ta oma naise Mari Kremerile "kasutada", saades selle eest vastu piimatalu ning võimaluse kiiresti rikkaks saada. Mari elumõte on see, et ta saaks linna elama minna.Samuti on tema jaoks oluline täita oma kohustusi oma õe laste ja mehe eest hoolitsemisel. Kremeri jaoks on peamine elumõte oma maade ja vara hoidmine.Tema elus ei ole ühtegi inimest, kes talle tõeliselt korda läheks ning seda ta loodab Mari mõisa võtmisega saavutada. Armastus: Selles teoses ei ole tõelist armastust kellegi vahel.Ainuke tunne, mis Mari ja Prillupi vahel on, on kohusetunne, mis seisneb selles, et kumbki täidab temal lasuvaid kohustusi. Kremerile Mari meeldib, sest ta...
IDEEKAART Mati Unt ,,Sügisball" Tähtsamad tegelased Eero On Mustamäel ühes paneelmajas elav luuletaja, kes elas üksi ( oli küll abiellus, kuid naine pettis ). Tema sooviks on leida lõpuks oma luuletustele lugeja, kes mõistaks tema luulet. Ta käis väga harva sõpradega väljas, enamasti meeldis talle üksi kodus olla. Laura Peetri ema, kellele ei läinud oma poja olukord ja tegemised üldse korda, armastas vaadata õhtuti televiisorist seebikaid ja süüa sokolaadikomfeke. Oli üsna ükskõikne inimene. August Kask üksluise eluga vanapoiss ja juuksur, tal ei olnud tihti kellegiga suhelda, ning lõpuks kirjutas ka raamatu mille nimeks sai ,,Mees ja naine" Maurer arhitekt kes oli pidevalt ümbritsetud omaenese naisest, tundis ennast ikka üksikuna. Ta isegi vahel käitus nii nagu poleks naist olemaski. Ta küll mõtles pidevalt inimkonna heaolu peale, aga jättis hooletusse oma naise, kes tundis ennast tänu sellele jälle omakorda üksinda. Theo...
Baroki mõistekaart Nt. Mütoloogilised ,,Jumalaemakiriku vihjed kellalööja" Luulestiil Deformeeriv Metafoorides kujutusviis t tulvil Gongonism Grotesk Kultism Luis de BAROKK Gongora Arhitektuur Allegooria Kontsept Mõistukõne kahel ...
Juhtiva meloodia Tartu ülikooli kõlamine peahoone, Toompea mitmehäälses haldushooned ja muusikas. Mõistus ja Kivisild. mõistuspärasus. Tolleaegne prantsuse Descartes' i rajatud muusika ja ka filosoofiline õpetus. enamus tänapäeva Arhidektuuris muusikast. sambad ja kuplid. Muusikas homofoonia Ratsionalism Klassitsis ...
TALLINNA TEENINDUSKOOL MK13-TE2 Tööstuskaubaõpetus Pesuvahendid Juhendaja: Aive Antson Tallinn 2014 1. Brändid Ariel Tide Vanish Mayeri Persil Mini Risk Neutral Rex Bonux Ace Lenor Silan 2. Valgendavad Ace Vanish Liilia 3. Pakend Pudel Karp Kilepakend 4. Pesuloputusvahend Lenor Silan 5. Geel Rex Persil Mayeri 6. Pesupulbrid Ariel Bio Est Flora Rex Henkel 7. Veepehmendaja Calgon Finish 2
MÕISTEKAART e. "ämblik", tähenduskaart, mõisteskeem, ideedeskeem- on verbaalse teksti visuaalse esitamise viis. Mõistekaart annab infot õppija mõtlemisest, selle abil on võimalik hinnata asjast arusaamist. Mõtlemise põhiühikuks on mõiste. Mõiste on mõte, mis üldistab teatud klassi elemente nende tunnuste järgi, mis eristavad mingit eset teistest esemetest. Mõistmine on seoste loomine erinevate mõistete vahel. Õppimine on produktiivne siis, kui õppimise käigus selginevad mõistetevahelised seosed. Mõistekaart sobib nii eelteadmiste aktualiseerimiseks, õpetuseks, õpitu kontrollimiseks kui ka koduseks harjutamiseks. Mõistekaardi koostamine: 1. tekstist (probleemist) tuuakse välja kõige olulisem mõiste (mõisted, lause, küsimus); 2. leitud mõiste kirjutatakse lehe keskele; 3. leitakse teisi olulisi mõisteid, mida võib grupeerida, alustatakse tähtsamast ja liigutakse üksikmõistete suunas; 4. omavahel seotud mõisted ühend...
J. Fowles ,,Liblikapüüdja" 1. ,,Unustamine ei ole asi, mida saab teha, see võib ainult juhtuda." 2. ,,Ainus asi, mis tõesti loeb, on see, et sa millessegi tõesti usud ja selle järgi ka elad nii kaua kui see on midagi enamat kui usk iseenda heaolusse." 3. ,,Nii poliitikas kui ka kunstis ja igal pool mujalgi ei tohi sallida seda, mis pole tõeline ega sügav ega vajalik. Tobedate tühiste asjade jaoks lihtsalt ei jätku aega. Elu tuleb elada tõsiselt. Ei tohi vahtida tobedaid filme, isegi kui tahaksid, ei tohi lugeda kõmulehti, ei tohi kuulata rämpsu raadiost ega vaadata seda televiisorist, ei tohi raisata aega tühjaks lobisemiseks. Elu tuleb kasutada." 4. ,,Armastan elada täisverelist elu, armastan kõiki, kes lihtsalt ei istu ja jälgi." 5. ,,Tavainimene on tsivilisatsiooni nuhtlus.'' 6. ,,Tead, et kõik kunstiteosed ajaloos ja kõik siin elus, mida s...
Ideekaart 1) Tammsaare ,,Tõde ja õigus" I osa · Põhitegelased: Andres Paas väga töökas, sihikindel ja tugev. Ta ajas taga tõde ja õigust, kuid sai peagi aru, et see ei maksa eriti palju ning aegajalt on kasulik tõde veidi väänata.(Pearuga pool oma elust kohtu vahet käies). Ta oli ühtlasi ka suhteliselt jonnakas ja arvas, et temal on alati õigus, teised on tema vastu ülekohtused. Pearu Murakas kaval, salalik ja visa hingega. Ta tahtis Andrese maad endale saada, sest arvas, et Vargamäe ei saa eksisteerida kahe peremehega. Selleks, et Andrest Vargamäelt minema saada, mõtles ta välja üha uusi vingerpusse, mis kahte meest lepitamatusse tülli viis. · Tegevus: aastatel 1870-1890, tegevus toimub peamiselt Vargamäe Mäe ja Oru talus ja külakõrtsis · Põ...
,,Läänerindel muutusteta" Erich Maria Remarque (juuni 1898 Saksamaa-september 1970) Romaan sõjakoledustest Esimese maailmasõja päevil ja sõjast naasnute raskustest tavaellu tagasi pöördumisel ning nende elu jätkamisel läbi kohutavate mälestuste ning kogemuste. Teos räägib peamiselt Paul Bäumeri teekonnast läbi sõja, tema mõtetest ning tegudest. Peategelased: Paul Bäumer, Müller, Tjaden, Kemmerich. Tegevusaeg 1916-1918, tegevuskoht Belgia/Prantsusmaa. Põhiteemadeks sõjakoledusest, sellest üle saamine ning sellega koos elamine. Tsitaadid: ,,Vaat kui sa õpetad koera kartuleid sööma, ja talle siis hiljem lihatüki ette viskad, siis napsab peni niikuinii sellest kinni, sest see on tal loomuses." ,,Ent seni kui on elu, otsib ta endale teed, tehku see, mis minus "mina" ütleb, seda või mitte." ,,õudust saab taluda senikaua, kui sa olukorrale lihtsalt allud, ent see tapab, kui sa hakkad selle üle järele mõtlema." ,,Rinne on puur, milles närvitsed...
Põhjas Maksim Gorki · Paljud saavad raha kergesti, aga vähesed lahkuvad tast kergesti. · Misjaoks au ja südametunnistus ? Saabaste asemel au ega südametunnistust jalga panna ei saa ... Au ja südametunnistust läheb neile tarvis, kellel vägi ja võimus. · Iga inimene tahab, et ta naabril oleks südametunnistus, aga kellelgi pole jälle kasulik seda endal pidada. · Inimene mõtleb enesest, et - teen hästi! Korraga teised pole rahul... · Inimene saab küll terveks, aga armid jäävad külge. · Kes teisele head pole teinud, see tegi sellega juba halba. · Tõde võib sulle koguni koormaks saada... · Kui usud siis on; kui ei usu, ei ole... Mida usud, see ka on... · Armastada tuleb elavaid ... elavaid... · Asi ei seisa mitte sõnas, vaid selles, milleks sõna öeldakse. · Igal inimesel on hing hall ... kõik tahaksid teda minkida... · Inimese vastu lahke olla ei tee kunagi halba... · Vangimaja head ...
Unit 1. Oma suve tegemistest oma suvest jutustamine paarislugemine, ahelküsimine, rääkima õppimine (minevik) arutlus, iseseisev töö õpiku ja töövihikuga. Unit 2. Lugemisoskuse teksti lugemine ja tõlkimine õpetaja selgitus, näitlikustamine, arenemine. Londoni tunnikontroll sõnavara kohta paaristöö, ideekaart, iseseisev vaatamisväärsustega töö õpiku ja töövihikuga. tutvumine Unit 3. Postkaarti kirjutama teksti lugemine ja tõlkimine õpetaja selgitus, paaristöö, õppimine. Teadmised tunnikontroll sõnavara kohta iseseisev töö õpiku ja transpordivahendite kohta. töövihikuga. Unit 4. Lugemis- ja teksti lugemine ja tõlkimine paarislugemine, arutlus,
Islam. Tööjuhend kultuuriloos õpik ,,Inimene, ühiskond, kultuur" II osa keskaeg alusel I osa: lk 50-55 Muhamed ja kalifaat 1. Mis on mis? Leia järgmiste mõistete, sõnade, nimede tähendused, kirjuta oma vihikusse Meka, Kaaba tempel, Allah, Muhamed, islam, moslem, koraan, raamatu rahvad, prohvet, Mediina, kaliif, dzihaad, emiir 2.Kuidas mõjutasid araablaste traditsioonilised uskumused ning kristlus ja judaism islami kujunemist? (lk 50) 3. Millal, kuidas, kus tekib islam? Missugune oli Muhamedi roll islami tekkes? (lk 50-51) 4. Millistel põhjustel käisid araablaste vallutused käsikäes islami levikuga ja mis tagas araablaste kiire sõjalise edu? (lk 52-53)Ei ole vajalik, aga kui huvitab, vasta siis. II osa: lk 56-61 Islam. Usk ja kultuur 1. Iseloomusta Koraani (tee ideekaart): mida sisaldab, millest on juttu, milline on tähtsus (lühidalt märksõnadega, kokku u 8 joont) 2. Koosta konspekt islami viie tugisamba kohta (vormista punktidena, kasut...
ARUTLUSE KIRJUTAMISE PÕHIMÕTTED 1) Teema avamine · veenduge, et mõistsite teemat või küsimust õigesti · kujundage teema suhtes oma seisukoht 2) Vastuse kavandmine (võimalused): · loogiline kava, kus on teemad ja alateemad (N: see siin on loogiline kava "Arutluse kirjutamise põhimõtete" teema kohta) · märksõnade ülestähendamine, ka näited ja faktid · ideekaart 3) Arutluse ülesehitus: a) Sissejuhatus - probleemi ajaline määratlus (millal sündmus toimus) ja ajaloolise tausta lühikirjeldus; hinnang sündmusele või isiklik hoiak/suhtumine teemasse) b) Teemaarendus: · probleemi analüüs · faktide ja näidete kasutamine teema illustreerimiseks
Liitmisvõte KÜL 2) ül 50 (1, 4, 11) 7. 11. 09. 06 Kordamine Protsentide kordamine Õpilase individuaalne töö 2) ül 66 - 77 8. 12. 09. 06 Kordamine Geomeetria. Ideekaart Jaotusmaterjal 9. 13. 09. 06 Kordamine Geomeetria. Jaotusmaterjal KONTROLLTÖÖ. 10. 14. 09. 06 Kordamine KT
– mida? – kuidas?). 3. Kirjelda suurköökide toimimise eripära. ÜLESANDED 1. Tutvuge oma kooli söökla toimimisega. A. Kirjeldage: menüüd, teenindust, iseteenindusliini paigutust jne 12 B. Kas teenindus toimub ladusalt? Mida muudaksite? Põhjendage. 2. Koostage ideekaart ettevõtetest, mis pakuvad toitlustusteenuseid. 1.5 Restoranid Restoranid on toitlustusettevõtted. Need pakuvad: kvaliteetset toitu ja teenindust, mugavat keskkonda, ajaviidet. Restoranid võivad olla iseseisvad ettevõtted. Neid jaotatakse: esindusrestoranid, lõunasöögirestoranid, konkreetsetele toodetele spetsialiseerunud restoranid: pitsarestoranid, kalarestoranid, küüslaugurestoranid, biifsteegirestoranid jne,
Kuigi mõiste “väärtus” on siiani kasutusel, on enamiku inimeste jaoks see sünonüümiks mõistele “hind”. (vt joonis 4.) Publitsistika 1879 – The Economics of Industry (kaasautor Mary Paley Marshall) 1879 – The Pure Theory of Foreign Trade: The Pure Theory of Domestic Values 1890 – Principles of Economics 1919 – Industry and Trade 1923 – Money, Credit and Commerce Joonis 4. Alfred Marshall’i ideekaart kasutas uurimistöös fakte ja suurema koguse saab müüa matemaatilisi figuure odavama hinnaga huvitus majandusest 25-aastasena luges John Stuart Mill’i poliitökonoomia professor Cambridge’s 43-aastasena pakkumine
Mille järgi hinnatakse lõunasöögirestorani teenuse kvaliteeti? 12. Kirjeldage mõne enda poolt valitud pubi äriideed. 13. Milline on hotelli fuajeebaari äriidee? 14. Milliseid teenuseid pakuvad catering-ettevõtted? Ülesanded 1. Tutvuge oma kooli söökla toimimisega. Kirjeldage menüüd, teeninduse korraldust, iseteenindusliini paigutust jne. Kas teenindus toimib ladusalt? Mida muudaksite? Põhjendage? 2. Koostage ideekaart ettevõtetest, mis pakuvad toitlustusteenuseid. 3. Rühmatöö. Loetlege ja võrrelge erinevaid rahvuslikke kiirtoite. Kasutage oma reisikogemusi, artikleid, internetiallikaid, erialaajakirju, reisikirjeldusi jne. Millistest toiduainetest need toidud on valmistatud? Miks need on populaarsed? Koostage rühma üldine nimekiri üldiselt tuntud rahvuslikest kiirtoitudest. 4. Koostage vastavalt alltoodud näitele võrdlustabel erinevate restoranide äriideedest.
Meetodi kasutamine Õppijad esitavad varem ettevalmistatud küsimused teistele õppijatele, külastajatele või muudele inimestele. Nad peavad küsimuste abil teada saama teatud informatsiooni või arvamusi. Kogutud info analüüsitakse. Hiljem esitavad õppijad ettekande intervjuu tulemuste kohta. Kui tegemist on ühe intervjuuga, rõhutab see teadmisi ja arusaamisvõimet. Kui tehakse rohkem kui üks intervjuu, saab teha võrdleva analüüsi, sünteesi ja anda hinnanguid. 21. Ideekaart. Ideekaardi puhul loetletakse probleemi lahendust käsitlev info algselt segipaisatult, hiljem see süstematiseeritakse. Ideekaardi koostamisel võib kasutada erinevaid kujundeid: harupuud, maja, geomeetrilisi kujundeid, püramiidi, treppi, joonistusi jne. Meetod on kasulik, kuna: võimaldab õppijal üle saada hirmust asuda mittetuttava probleemi lahendamise kallale, võimaldab täiendada ja süstematiseerida teadmisi, võimaldab lõimida erinevaid läbitud ning uusi teemasid,
......................213 AKTIIVÕPPE MEETODID III..............................................................214 APARAADI EHITAMINE...................................................................215 EKIRI......................................................................................................218 ENESEKEHTESTAJA ÕIGUSED........................................................219 HÄGUSED AJAÜHIKUD....................................................................225 IDEEKAART..........................................................................................226 JALGRATTUR.......................................................................................227 Merlecons ja Ko OÜ 2 KAAL......................................................................................................229 KEHTESTAVA KÄITUMISE TUNNUSED.......................................231