Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"hübriidauto" - 19 õppematerjali

hübriidauto on omalaadne tavaauto ja elektriauto vaheline kompromiss, mis võimaldab ära kasutada mitmeid elektriauto positiivseid omadusi, vajamata spetsiaalset laadimispunkti.
thumbnail
6
pptx

Hübriidauto

Hübriidauto Hübriidauto Hübriidauto on auto, mis kasutab sõitmiseks mitut energiallikat. Enamasti mõistetakse selle all elektriautot, millel on ka sisepõlemismootor. Elektrimootori kasutamisel saab auto energiat akudest. Hübriidauto puhul laeb akusid elektrigeneraator, mille paneb pöörlema sisepõlemismootor. Hübriidauto eelised Hübriidauto saab olla elektriautost mahukam, sest ei ole vaja kanda palju raskeid akusid. Sisepõlemismootor võib olla hübriidautol palju väiksem kui tavalisel autol, võimaldades palju väiksemat kütusekulu. Pidurdamisel on võimalik kineetiline energia muuta uuesti elektrienergiaks. Hübriidauto on raha ja loodustsäästvam kui elektri- ja sisepõlemismootoriga autod. Fakte hübriidautodest

Bioloogia → Bioloogia
25 allalaadimist
thumbnail
5
ppt

Nimetu

Uurimustöö Aktuaalsus: Teema on väga aktuaalne just praegu, kui nafta varud on otsakorrale jõudmas ja inimkonna ainuke lootus on elektri- /hübriidauto, kuna vesinikku tarbiv auto on alles lapsekingades. Samuti on viimane aeg hakata inimestel mõtlema heitgaaside ja saaste vähendamisele, seeläbi aeglustades ka kasvuhoone efekti ­ seda aga ei ole võimalik sisepõlemismootori jõul liikuva autoga saavutada. Tulemused: Hübriidauto on keskkonnale kasulikum Hübriidauto on kütusesäästlikum Hetkel on hübriidautod veel kallid, kuid mida rohkem neid ostetakse, seda odavamaks nende tootmine muutub Mõned teadlased väidavad, et hübriddautode tootmine saastab kokkuvõttes rohkem kui suur maastur Ühel päeval hakkab tekkima kasutuskõlbmatuid hübriidautosid ja seega ka akusid, see võib olla probleem Kokkuvõte: Kokkuvõtteks võib öelda, et hübriidauto on küll

Varia → Kategoriseerimata
5 allalaadimist
thumbnail
19
pptx

Fuel Cell - kasutus autodel - väikelaevadel

Fifth level Kütuse element ­ Fuel Cell Üks elemendi plaat - Vee kondensatsiooni renn Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level Kütuse element ­ Fuel Cell ­ reaalselt kasutuses Toyota FCHV hübriidauto elektrienergia allikana Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level Toyota FCHV - suruvesinikust kütusetankis rõhk 70 MPa = 700 bar = 690 Atm = 714 kg/cm2 Click to edit Master text styles

Varia → Kategoriseerimata
10 allalaadimist
thumbnail
11
ppt

Keskkonnasõbralikud tehnoloogiad ja tooted

Keskkonnasõbralikud tehnoloogiad ja tooted 2008 Hübriidauto Hübriidauto on auto, mis kasutab sõitmiseks mitut energiaallikat. Peaaegu alati mõistetakse selle all elektriautot, millele on lisatud sisepõlemismootor. Loodussõbralikud värvid Värvides pole kasutatud keemilisi värvaineid, vaid on looduslikke lisanditega ja ei sisalda säilitusaineid. Praktiliselt lõhnatud Tervisele kahjutud Keskkonnasõbralikud Hübriidautod.

Loodus → Keskkonnaökoloogia
115 allalaadimist
thumbnail
5
odt

Hübriidauto

Kui väljavool või väljalaske toru väljavool on mainitud auto arutlustes, siis tingimused eelistavad bensiini põlengus tekkinud gaase, mis saastavad atmosfääri. Need gaasid on Carbon Dioksiid, Carbo Monoksiid, Nitro Oksiid ja Hüdrocarbon. Need gaasid, harilikult eelistatud kasvuhoone gaasidena on tegelikult suureks mureks, sest nende efekt maa kliimale, püüdes kuumust atmosfääri, mis muidu põrkuksid tagasi kosmosesse. Elektrimootori kasutamisel saab auto energiat akudest. Hübriidauto puhul laeb akusid elektrigeneraator, mille paneb pöörlema sisepõlemismootor. Sisepõlemismootor töötab moodsamatel hübriidautodel enamasti siis, kui kütusekulu saab hoida miinimumi lähedal. Loomulikult peab sisepõlemismootor töötama ka siis, kui akud on teatud piirini tühjenenud ja elektrimootor ei saa seetõttu enam piisavalt elektrit. Elektrimootorit kasutatakse eriti kiirendamisel, sõidu alustamisel ja aeglastel kiirustel, sest siis on

Ökoloogia → Ökoloogia
33 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Keskkonnasõbralikud autod

kütusekulu on ainult 2.1 l/100 km kohta. Alternatiivenergial sõitvad sõiduautod Esmakordselt tuli elektriauto masstoodangus turule 1996. aastal General Motorsi toodetud mudel EV1, mis aga valmistas tarbijale suure pettumuse. Seda mudelit loetakse nii tehnoloogia edasisammuks kui äriliseks läbikukkumiseks. Mudelit toodeti vaid 1117 eksemplari, müügihinnaks 34000 $. GM ei jäänud müügi"hitiga" rahule. Viimase 10 aastaga on hübriidajamiga mudelid muutunud tähtsaks müügiartikliks. Hübriidauto on auto, mis kasutab sõitmiseks mitut energiaallikat. Enamasti mõistetakse selle all elektriautot, millel on ka sisepõlemismootor. Elektrimootori kasutamisel saab auto energiat akudest. Hübriidauto puhul laeb akusid elektrigeneraator, mille paneb pöörlema sisepõlemismootor. Sisepõlemismootor töötab moodsematel hübriidautodel enamasti siis, kui kütusekulu saab hoida miinimumi lähedal. Loomulikult peab sisepõlemismootor

Geograafia → Geograafia
27 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Alternatiivsed Kütused - essee

Praegustes hübriidautodes on tihti rakendatud taastootvat pidurdamist, mille käigus pidurdusmehhanism muudab kineetilise energia elektrienergiaks ja salvestab selle auto akule. Mitmete mudelite puhul saavad akud toidet ka sisepõlemismootorilt. Hübriidajam vähendab kütusekulu, kusjuures see võib seisul langeda nullilähedaseks: sisepõlemismootor lülitub välja ja käivitub taas vajaduse järgi. Võrreldes tavaautoga on hübriidauto mõju keskkonnale väiksem nii heitgaaside kui müra suhtes ning tema mootor kulub aeglasemalt. Alates esimeste hübriidautode Honda Insight ja Toyota Prius turuletoomisest on nende populaarsus pidevalt kasvanud ­ Eestis on oma hübriidajamit enim välja reklaaminud Lexus. Vesinikkütus Vesiniku kasutamine autokütusena on alles algstaadiumis ja selle suuna arendamise mõttekuse üle käib siiani tuline debatt. Peamine probleem peitub selles, et vesinikku ei saa pidada energiaallikaks,

Keemia → Keemia
83 allalaadimist
thumbnail
20
docx

ENERGIAALLIKAD MAISMAATRANTSPORDI ARENGUS

elektrirongid vooluvõtturite abil elektrivoolu saavad. Mõnes riigis saavad rongid elektrienergiat ka toiterööpast. Elektriahela teiseks pooluseks on üldjuhul rööbastee, mille rööpad on omavahel elektriliselt ühendatud ehk sillatud (12). Hübriid Hübriidauto on auto, mis kasutab sõitmiseks mitut energiaallikat. Enamasti mõistetakse selle all elektriautot, millel on ka sisepõlemismootor. Elektrimootori kasutamisel saab auto energiat akudest. Hübriidauto puhul laeb akusid elektrigeneraator, mille paneb pöörlema sisepõlemismootor. Sisepõlemismootor töötab moodsematel hübriidautodel enamasti siis, kui kütusekulu saab hoida miinimumi lähedal. Loomulikult peab sisepõlemismootor töötama ka siis, kui akud on teatud piirini tühjenenud ja elektrimootor ei saa seetõttu enam piisavalt elektrit. Elektrimootorit kasutatakse eriti kiirendamisel, sõidu alustamisel ja aeglastel kiirustel, sest siis on

Ajalugu → Ajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Kutsehariduskeskuse infosüsteem

eritoetus koolilõuna toetus sõidukulude hüvitamine õpilaskodu koha maksumuse toetus Millega tegeleb kooli it talitus? IT talituse vastutab kooli infosüsteemide talitluspidevuse, informatsiooni õigsuse ning turbe eest. Millised on kooli põhiväärtused? meisterlikkus, koostöö, uuenduslikkus, paindlikkus, hoolivus. Milline oli viimane Tartu Kutsehariduskeskusega seotud uudis(pealkiri, väljaanne, kuupäev) Kutsehariduskeskuse 95. õppeaasta hakul avatakse hübriidauto õppeklass; 28.08.17 Millega tegeleb tugikeskus? Tugikeskuse eesmärk on õppijate, kursusejuhatajate, aineõpetajate, lastevanemate nõustamine ning toetamine; sõbraliku, teineteist mõistva, õppimist soodustava õpikeskkonna loomine. Milliseid täiendkoolitusi pakub KHK Teie poolt õpitavas valdkonnas? Fruktodisain Küpsetamiskoolitus. Kaunistused sokolaadist ja glasuurist Toiduhügieeni koolitus Küpsetamiskoolitus. Tordid I osa Suhkrulillede meistriklass II osa

Muu → Ainetöö
2 allalaadimist
thumbnail
16
ppt

Kes mida leiutas?

Kes mida leiutas ? Raine Siimuste 3klass 2015 Kes leiutas esimese mootorratta?  See tundub olevat lihtne küsimus, kuid vastus sellele on pisut keerulisem kui algul näib.  Mootorrattad põlvnevad "turvalisest jalgrattast", ehk siis sellisest jalgrattast, millel mõlemad rattad on sama suurusega ja millel on pedaalidega väntmehhanism tagaratta ringiajamiseks. Need jalgrattad omakorda põlvnevad kõrge esiratta ja väikese tagarattaga, sõitmiseks akrobaadi oskusi vajavast (ratta juht kippus tihtipeale üle hiigelsuure esiratta ninuli kukkuma) jalgrattast.  Sellised tõuke-jalgrattast, millel sõitja istus küll sadulas, kuid liigutas sõidukit jalgadega maast hoogu andes. Sellised tõuke-jalgrattad tekkisid 1800-te aastate paiku, neil kasutati raudrehviga puidust vankrirattaid ja neid kutsuti "kondipurustajateks", nii nende ragiseva käigu kui kalduvuse tõttu...

Loodus → Keskkonnatehnoloogia
2 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Alternatiivenergiate kasutamine liikuritel

Saksamaal katsetati gürotrammi, kus pidurdusjõud kasutati hooratta laadimiseks, et seda energiat siis kiirendusel ära kasutada. Hübriidautod Hübriidautodele on tuliseid pooldajaid, kuid on ka neid kes seavad selle keskkonnasäästlikkuse küsimärgi alla. Hübriidauto on auto, mis kasutab sõitmiseks mitut energiaallikat. Enamasti mõistetakse selle all elektriautot, millel on ka sisepõlemismootor. Elektrimootori kasutamisel saab auto energiat akudest. Hübriidauto puhul laeb akusid elektrigeneraator, mille paneb pöörlema sisepõlemismootor. Sisepõlemismootor töötab moodsamatel hübriidautodel enamasti siis, kui kütusekulu saab hoida miinimumi lähedal

Auto → Autoõpetus
20 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Auto-Pidurid

Tartu Kutsehariduskeskus Autode ja masinate remondi osakond AUTO PIDURID Referaat Juhendaja Tartu 2012 SISSEJUHATUS Auto on lühend sõnast automobiil, mis tuleneb kreekakeelsetest sõnadest autos - ise ja mobilis - liikuv. Auto on vähemalt kolmerattaline ja vähemalt kaheteljeline mootorsõiduk reisijate või veoste vedamiseks rööpmeteta teedel või maastikul. Autod jagatakse liiklusseaduse järgi kolme põhikategooriasse: B, C ja D. Kaasajal tootmises olevatel autodel on põhiliseks jõuallikaks sisepõlemismootor, vähesel määral ka elektrimootor või ökonoomsuse huvides sisepõlemismootori ja elektrimootori kombinatsioon (hübriidauto). 1 AUTO ÜLDINE EHITUS Auto konstruktsioonilisteks põhiosadeks on mootor, raam või kandevkere ja veermik. Mootor toetub raamile (kandevkerele) ja käitab läbi jõuülekande ...

Auto → Auto õpetus
23 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Auto pidurid

Rico Kapsi Rico Kapsi SISSEJUHATUS Auto on lühend sõnast automobiil, mis tuleneb kreekakeelsetest sõnadest autos - ise ja mobilis - liikuv. Auto on vähemalt kolmerattaline ja vähemalt kaheteljeline mootorsõiduk reisijate või veoste vedamiseks rööpmeteta teedel või maastikul. Autod jagatakse liiklusseaduse järgi kolme põhikategooriasse: B, C ja D. Kaasajal tootmises olevatel autodel on põhiliseks jõuallikaks sisepõlemismootor, vähesel määral ka elektrimootor või ökonoomsuse huvides sisepõlemismootori ja elektrimootori kombinatsioon (hübriidauto). Rico Kapsi 1 AUTO ÜLDINE EHITUS Auto konstruktsioonilisteks põhiosadeks on mootor, raam või kandevkere ja veermik. Mootor toetub raamile (kandevkerele) ja käitab läbi jõuülekande veermiku. Raamile (kandevkerele) toetudes on ehitatud ka auto kabiin, kere, kaubaruum ja lisaseadmed. Auto kabiin on suletud või pealt avatud ruum...

Auto → Auto õpetus
42 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Autod

Rapla Ühisgümnaasium Elen Tatrik 8B Autod Uurimistöö Rapla 2010 Sissejuhatus Ma kirjutan oma uurimistöös autodest . Autod on küll poiste teema, kuid ma kirjutan sellest ikkagi , sest mulle meeldivad väga autod . Küsin erinevatelt inimestelt autode ja nendega kaasnavate probleemide kohta . Uurimustöö tegin sellel teemal , sest tahan teada , kas inimesed teavad mis asjad üldse autod on ja mis keskonnaprobleemid nendega kaasnevad . Oleks tore teada , kas inimesed on sellel teemal targemad või mitte . Kokku küsitlen 20-nt inimest erinevatest vanusteklassidest , nii on ka vastused mitmekülgsemad . Esimese poole uurimistööst uurin internetist , mis on auto ja kuidas seda rühmitatakse . Autod Mis on auto ? Auto on vähemalt kolmerattaline ja vähemalt kaheteljeline mootorsõiduk reisijate või veoste vedamisek...

Kirjandus → 10,klass
21 allalaadimist
thumbnail
37
odt

Sissejuhatus erialasse

Põltsamaa Ametikool SISSEJUHATUS ERIALASSE A1 Martin Kim Kaarlimõisa 2009 1. Põltsamaa Ametikool Põltsamaa Aleksandrikool asutati 1888. Aastal. Kool asub 2,5 kilomeetri kaugusel Põltsamaast, Väike- Kamari külas. Põltsamaa Ametikoolil on väga üpalju erialasid mida on võimalik õppima asuda. Põltsamaa Ametikooli erialad mida saab õppida on; autotehniku eriala, koka eriala, ehituse eriala, põllumajandus, ja koka eriala. Sotsiaalhooldus eriala. Samuti ka müüjatele on siin koht olemas. Ja ka muid ameteid. Õpilastel on Põltsamaa Ametikoolis head võimalused oma õpinguteks. On olemas uued klassiruumid ja kooli oma söökla. Kõikidele õpilastele on kohade ühiselamus. Põltsamaa Aleksandrikool 2 2. Autotehnik Autotehniku erialal on põhiliseks autode ja teiste sõidukite remont j...

Muu → Sissejuatus õpingutesse
62 allalaadimist
thumbnail
33
pptx

Auto Ajalugu

materjalide kõrge kvaliteedi poolest. · 1870- meeterkeere ja standardse mutrivõtme loomine · 1887- J. Dunlop leiutas õhkrehvi. (Algselt poja rattale) · 1898- Esimese kahekomponentse autopahtli (kiire kuivamise ja õhku ei vaja kuivamiseks) leiutas Itaalia keemik ja põhjus ei olnud vajadus autot pahteldada, vaid lühendada aega oma naise meikimisel teatrisse minekuks. · 1900- auto suurseeria tootmises · 1901- F. Porche teeb esimese hübriidauto (elektrimootor+bensiinimootor) · 1912-esimene elektrisüsteem autol · 1913- toodeti USA-s üle 1 miljoni auto aastas. · I maailmasõja algus pidurdas autode arengut Euroopas. · 1922- kinnine teras kere. · 1924- hüdraulilised pidurid · 1930- esivedu · 1935- automaatkäigukast · 1937- USA-s 1 auto 4,5 elaniku kohta. · 1938- F. Porche disainib A. Hitleri käsul rahvaauto VW Beetle. Kokku valmistati üle 16 miljoni auto. (Brasiilias ja Aafrikas valmistatakse seniajani!)

Auto → Auto õpetus
7 allalaadimist
thumbnail
60
docx

TOODETE JA TEENUSTE ARENDAMINE „TOYOTA MOTOR CORPORATION“ NÄITEL

Esimeseks kaubamärgi esindajaks oli Lexus LS400, mida hakati müüma kohe USAs. Tegemist oli väga hästi ajastatud sammuga USA turul kuna Euroopas juba toodeti ja pakuti väga luksuslike autosid aga USAs lonkas luksusautode segmendi kvaliteet. Selleks ajaks USA tarbijatel juba kujunes välja arusaam, et Toyota võrdub eeskätt kõrge kvaliteediga ning Lexus võeti hästi vastu. Tänu sellele Lexus praegu üks tuntumaid luksusautode kaubamärke USAs. 1997 – Toyota Prius – maailma esimene hübriidauto tutvustatud. Mudeli saatis tohutu edu USAs ja Aasias. Tänu sellele, et Toyota oli esimene hübriidjõuallikate tootja, hilisema buumi saabudes olid ta juba oluliselt ees konkurentidest ning viimastel aastatel sõlmis väga häid lepinguid BMW, MAZDA ja teistega, kus hübriidtehnoloogia vastu Toyota saab nende tootjate parimaid saavutusi (BMW – diiselmootorid, MAZDA – Skiactiv). 2015 – Toyota esitas esimese FCV tehnoloogiaga masstootmiseks mõeldud auto – Toyota Mirai

Majandus → Majandus
35 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Autod - Traktorid 1 eksamiküsimused koos vastustega

Peamised autoarengutegurid 21 sajandil: 1) Nafta ja mootorikütuse hinnatõus 2) Keskkonna saastatuse kasv ja karmistuvad saastenormid 3) Infotehnoloogia areng. Peamisteks arengusuundadeks: 1) Hübriidajamid 2) biokütused 3) elektriauto 4) Alternatiivkütused 5) Alternatiivsed energiaallikad a) kütuseelemendid b) homogeense segumoodustusega diiselmootor c) stirlingmootor. Auto kereehituses asendavad terast uued materjalid: 1) Duuralumiinium 2) klaaskiud 3) süsinikkiud. Esimese hübriidauto ehitas Ferdinand Porsche 1900. aastal. Toyota Prius 1997 aastal ja Honda Insight. Toyota oli tootnud hübriidautosid 31. maiks 2007. 1,3 miljonit ja 31. augustiks 2,0 miljonit. Kõige enam oli 2009. aasta detsembriks müüdud hübriidautosid USAs, koguses 1,6 miljonit, millest pooled olid Toyota Prius. Elekriautode marke on veel 1) Citroen Berlingo 2) Mitsubishi Imiev 3) Peugeot Ion. Hübriidautode näitajad: 1)

Auto → Autod-traktorid i
135 allalaadimist
thumbnail
66
docx

Globaalne kliima soojenemine

Hinnanguliselt on selle põhjuseks on 90% tõenäosusega inimtegevus, täpsemalt kasvuhoonegaaside üha suurenev kogus atmosfääris. Kasvuhoonegaaside sattumisel atmosfääri need soojenevad ning seeläbi soojendavad enda ümber olevat atmosfääri. Viimase kahesaja aasta jooksul on süsihappegaasi kontsentratsioon atmosfääris tõusnud varasemalt 280 ppm (0,028 %) kuni väärtuseni 385 ppm. Mõni ütleb, et peaks ostma hübriidauto, mõni ütleb, et poes ei tohi kilekotti võtta ja asjad tuleb pakkida kodust kaasa võetud mitmekordselt kasutatavasse kotti. Mõni ütleb, et peaks vähem põlevkivi põletama ja mõni arvab, et vihmametsi ei tohiks maha raiuda. Kindlasti võivad need asjad kaasa aidata kliima soojenemise peatamisele, aga see pole veel kõik. Kuna tegelik soojenemise põhjus on väga lihtne, siis on ka kliimasoojenemise peatamine väga lihtne. Seda on põhjustanud: 1

Keemia → Keemia
103 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun