Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"historitsismile" - 22 õppematerjali

historitsismile on omased mitmed vormisüsteemid nagu näiteks neogootika, neobarokk või neorenessanss.
thumbnail
9
doc

Historitsism

19. sajand oli maailmas suurte muudatuste aeg. Toimus tormiline linnastumine, mis tõi endaga kaasa ka transpordi arengu. Euroopas ja Ameerikas arenes välja rongiliiklus. Inimeste elu muutus tänu olulistele leiutistele tunduvalt mugavamaks ­ suuri linnu hakati valgustama, kasutusele võeti telegraaf ja telefon. Elamistingimused muutusid tundmatuseni tulenevalt ehitus- ja majandusbuumist. Historitsistlik arhitektuur Historitsismile eelnes klassitsism. Viimane oli 19. Alguseks saavutanud tõelise õitsengu, ent ühes sellega oli arhitektuur muutunud dogmaks, mis väljendus elementide lõputus kordamises ja ülekandmises reaarhitektuuri. Kunstis oli toimunud ammendumine. Vaimset atmosfääri iseloomustas Napoleoni sõdade järgselt ideeline tüdimus, iha rahu nin harmoonia järele. Lahenduseks oli ärapöördumine kaasaja olustikust, põgenemine ajalukku ja inimkonna ning tsivilisatsiooni lätetele. 19

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
151 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Historitsism

HISTORITSISM Historitsismi teoorias oli kaks põhilist lähtepunkti. Esimene rõhutas kõigi arhidektuuristiilide kordumatust, nähes eri rahvaste kultuuris neile iseloomulike avaldusi. Teine deklareeris kõigi ajalooliste arhidektuurisitiilide võrdsust. Iseloomulikuks saab "mõtlemine stiilides". Historitsismile omane stiil võrdsust tunnustav loomismeetod pakkus paremaid võimalusi arhidektuuri kohanemisel kaasaja nõuetega kui klassitsism. Historitsismile on omased mitmed vormisüsteemid näiteks neokootika, neobarokk, neorenessanss. Näited: Alastkivi mõisahoone 1880-85 Laupa mõisahoone , Järvamaal 1913 Elektism- ühe ehituse juures on korraga matkitud mitut erinevat stiili. Nt. Sangaste mõis Tuudostiil ­ Tudorite valitsemisajal (1485-1603) inglise arhidektuuris välja kujunenud hilisgooti ehitusstiil. Tuudostiili jäljendati meelsasti historitsistlikes lossides. Kroonhistoritsism, raudtee tulek eestisse- Raudtee saabus Eestisse 1870.a, Peterburg-N...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
27 allalaadimist
thumbnail
15
ppt

Tartu Pauluse kirik

soklil asetsev tellistest kirikuhoone · Vasakul poolel paiknev tiibhoone rajati pärast kiriku valmimist · Parempoolne tiibehitis jäi aga sõja saabumise tõttu sootuks ehitamata · Murdkelpkatus · Tornikiiver on püramiidne Kaetud lakitud vaskplekiga Esindab eelkõige Soome rahvusromantilist stiili Pauluse kirik on ainuke tänaseni säilinud Eliel Saarineni Soome-perioodil projekteeritud kirik maailmas Kiriku arhitektuuris peegeldub selja pööramine historitsismile ja ajaloolise sakraalarhitektuuri jäljendamisele Sisetööd Sõja ajal lõpetati sisetööd Koorikbetoonist kuplid ja betoonist rõdu Oskajate puudumisel tuli siiski ehitada puidust Tavapärase maali asemel kaunistas altarit Amandus Adamsoni tehtud skulptuur Seinu kaunistasid ornamentaalsed maalingud Kirik sai varakult elektrivalgustuse ja keskkütte Rekonstrueerimistööd Teostati 2008-2015 Rekonstrueeriti kiriku tiibhoone,

Ajalugu → Ajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Eesti mõisaarhitektuur historitsismist juugendini

Sel ajal tõusis arhitektuuris esiplaanile toretsev representatiivsus, mis avaldus mõisate lossilikus hoonestuses ja nende juurde kuuluvates iluaedades. Sealjuures oli tavaline lääne arhitektuuri nähtuste kopeerimine. Historitsismile eelnes mõisaarhitektuuris klassitsism (XVIII sajandi lõpp-XIX sajandi algus). Juba sel ajal võib täheldada mõngaid neogooti elemente, millele lisandus 1770. aastaist korrapäratu inglise stiilis park, mis kokkuvõttes oli eelõhtuks romantismile ja historitsismile arhitektuuris. See tähendas enese ümbritsemist mineviku elementidega, mis pidi aitama paremini mõista ka oma rahvuse olemust. Saksa uurija Klaus Döhmer on nimetanud XIX sajandi historitsismi põhiliste tunnusjoontena pluralismi ja eksplikatiivsust. Hoonete juures kasutati eri ajastute stiilielemente, enamasti lähtudes ehituslikust praktilisusest, mistõttu võib sel perioodil rääkida arhitektuuri demokratiseerumisest. Eri stiilide osakaal ei olnud võrdne ja

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
44 allalaadimist
thumbnail
36
pptx

Klassitsism Eestis

KLASSITSISM EESTIS Koit Roots Tp-13 AJAJÄRGUD  1770–1790 varaklassitsism, baroksete elementidega  1800–1830 (1840) kõrgklassitsism, baroksed hüljatud  1850-1930 järelklassitsism, klassitsismi elementidega  1940-1950 neo- ehk pseudoklassitsism VARAKLASSITSISM Varasemaid hooneid, kus domineerivad baroklikud jooned, mis on segunenud mõningate klassitsismi elementidega, liigitatakse hilisbaroki alla. Kui klassitsistlikud vormijooned on saanud hoones juba juhtiva koha, säilitades samas osa barokseid elemente, tavatsetakse hoonet nimetada varaklassitsistlikuks. Hilisbarokne Seidla  varaklassitislik Aruküla mõisa peahoone mõisa peahoone (barokk domineerib (klassitsim domineerib klassitsismi ees) juba baroki ees) Varaklassitsismi perioodi tähtsaim hoone on Stenbocki maja. Töid juhtis sakslane, Jenast pärit arhitekt ja stukimeister Johann Schultz. Sinine tuba on samuti saanud oma nime ...

Ajalugu → Ajalugu
7 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Historitsism

Historitsism Historitsism tekkis romantismi mõjul 1840­1900 Euroopas. Historitsismile eelnenud klassitsism ja romantism lähtusid samuti eelnenud ajastute stiilidest ­ klassitsism antiigist ja romantism keskaja eeskujudest. Uus kunstisuund seevastu ei olnud seotud kindla ajalooperioodiga. Sakraalehitistes kasutati romaani ja gooti vorme, profaanehitistes võeti eeskujuks antiiki, renessanssi ja barokki. Läbisegi hakati kasutama kõikide ajalooliste arhitektuuristiilide (romaani, gootika, renessanss, barokk, klassitsism) detaile või püüti

Arhitektuur → Arhitektuur
9 allalaadimist
thumbnail
4
rtf

Klassitsismiaegne kunst Eestis

omase lameda katuse asemel ehitati Eesti kliimat ja lumerohkust arvestades tihti kõrge katus. Barokseks jäid tihti ka mitmed sisekujundusdetailid, nt majandusruumide ustel asuvad oinasarvhinged, ukselingid ning sepistatud aknahaagid. 1840tel aastatel hakkas klassitsismile tasapisi lisanduma teiste stiilide elemente ning aniikeeskujudest enam detailides täpselt kinni ei peetud. Sisse tuli nt kaarmotiiv. Seda ajajärku nimetatakse hilisklassitsismiks, mis sillutas teed historitsismile, kus on omane stiilide üsna vaba segunemine. Kui veel 19. sajandi teisel poolel ja lõpul ehitati klassitsismi reeglite kohaselt, siis seda on nimetatud järelklassitsismiks. Järelklassitsism läks 1900. aasta paiku vaikselt üle neoklassitsismiks (mil klassitsism oli juba jõudnud teise ringiga neostiilide hulka historitsismiajastul) Järgnevas on toodud nimekirjad meieni paremini säilinud selle stiili tüüpilistest mõisahoonetest.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
35 allalaadimist
thumbnail
32
docx

Historitsism

kohta. 9.saj. ehitus – ja tarbekunstis valitsenud suund, mis matkib ajalooliste stiilide vorme (nt neostiilid: neogootika, neorenessanss, neobarokk, neoromaanika). Historitsismi teoorias oli kaks põhilist lähtepunkti. Esimene rõhutas kõigi arhidektuuristiilide kordumatust, nähes eri rahvaste kultuuris neile iseloomulike avaldusi. Teine deklareeris kõigi ajalooliste arhidektuurisitiilide võrdsust. Iseloomulikuks saab “mõtlemine stiilides”. Historitsismile omane stiil võrdsust tunnustav loomismeetod pakkus paremaid võimalusi arhidektuuri kohanemisel kaasaja nõuetega kui klassitsism . Historitsism tekkis romantismi mõjul aastatel 1840–1900 Euroopas. Historitsismile eelnenud klassitsism ja romantism lähtusid samuti eelnenud ajastute stiilidest – klassitsism antiigist ja romantism keskaja eeskujudest. Uus kunstisuund seevastu ei olnud seotud kindla ajalooperioodiga. Sakraalehitistes

Kultuur-Kunst → Kultuuriajalugu
34 allalaadimist
thumbnail
9
odt

Muuga mõisa referaat

Nüüd on kuju sellel kohal kuhu algselt kunstnik Neff Madonna planeeris. Põiki läbi hoone ulatub suur saal, kuhu omal ajal oli koondatud von Neffi kunstikogu osa: Milo Venus, Nikolai I ja Neffi enda büstid. 6 Historitsism 19. saj historitsismile oli omane vormide laenamine erinevatest ajastutest ja stiilidest. Siiski tõuseb esile kaks põhilist inspiratsiooniallikat. Esiteks klassikaline antiik ja teiseks aga Euroopa keskaeg kõrvuti mitmesuguste eksootiliste või arhailiste kultuuride ning rahvakunstiga, mille tõstis kilbile romantism. Ka Eesti historitsistlikke mõisamaju on võimalik eritleda neid kahte liini silmas pidades. Klassikaline tüüp ühendab mitmesuguseid järelklassitsistlikke, neorenessanslikke,

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
31 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Historitsism ja juugend

4. Teatrite ehitus Eestis 20.saj algul 1. Historitsism ­ mõne vanaaegse stiili jäljendamine, hakkas kujunema1820.-30.ndail Euroopas kunstialadel: sisekujunduses, pargi- ja sakraalarhitektuuris. Historitsismi ehk neostiilide aeg kestis Eesti mõisaarhitektuuris kuni Esimese maailmasõjani. Sel ajastul ehitati väga palju uusi mõisahooneid ning veel rohkem ehitati vanemaid hooneid ümber. Valdav enamik Eesti mõisaid on saanud endale midagi külge historitsismiajastust. 19. saj historitsismile oli omane vormide laenamine erinevatest ajastutest ja stiilidest. Siiski tõuseb esile kaks põhilist inspiratsiooniallikat. Esiteks klassikaline antiik ja teiseks Euroopa keskaeg kõrvuti mitmesuguste eksootiliste või arhailiste kultuuride ning rahvakunstiga, mille tõstis kilbile romantism. Ka Eesti historitsistlikke mõisamaju on võimalik eristada, pidades silmas neid kahte liini. Klassikaline tüüp ühendab mitmesuguseid järelklassitsistlikke,

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
87 allalaadimist
thumbnail
18
odt

SOOME ARHITEKT ELIEL SAARINENI PROJEKTID TALLINNAS

SOOME ARHITEKT ELIEL SAARINENI PROJEKTIDTALLINNAS Autor: Anu Palmi Sissejuhatus Varasemast selgelt eristuvate joontega modernistlikku stiili nimetatakse saksakeelse ajakirja Jugend (e.k ’noorus’) järgi juugendiks. Uudsusiha kiuste kandusid edasi paljud historitsismile iseloomulikud jooned. Nii hinnati uusi materjale, töövõtteid, tehnoloogiat, eksootikat, rokokooga suguluses ebatavalisi vorme, Kunsti ja Käsitöö Liikumisest võeti üle arusaam läbimõeldud kujundusest ja ühes stiilis loodud keskkonnast kui väärtusest. Peamine erinevus varasemast oli ideoloogiline: julgeti avalikult senistest epohhidest erineda. Juugendarhitektuuris püüti värskendada kujundust vastavalt vajadusele kulgevate ruumidega,

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
2 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Soome arhitekt Eliel Saarineni projektid Tallinnas

zizzle SOOME ARHITEKT ELIEL SAARINENI PROJEKTID TALLINNAS Referaat Paldiski 2012 Sissejuhatus Varasemast selgelt eristuvate joontega modernistlikku stiili nimetatakse saksakeelse ajakirja Jugend (e.k 'noorus') järgi juugendiks. Uudsusiha kiuste kandusid edasi paljud historitsismile iseloomulikud jooned. Nii hinnati uusi materjale, töövõtteid, tehnoloogiat, eksootikat, rokokooga suguluses ebatavalisi vorme, Kunsti ja Käsitöö Liikumisest võeti üle arusaam läbimõeldud kujundusest ja ühes stiilis loodud keskkonnast kui väärtusest. Peamine erinevus varasemast oli ideoloogiline: julgeti avalikult senistest epohhidest erineda. Juugendarhitektuuris püüti värskendada kujundust vastavalt vajadusele kulgevate ruumidega,

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
7 allalaadimist
thumbnail
9
sxw

Historitsism ja juugend

stiili. Seda ajastut nimetatakse historitsismiks. Kui hoones jäljendati mingit konkreetset ajaloolist stiili (nt gootikat) teisi stiile paljus vältides, siis nimetatakse seda ka ka neo ehk pseudostiiliks (nt neogootikaks ehk pseudogootikaks). Kui ühes hoones on jäljendatud mitut stiili, saab sellist hoonet klassifitseerida erinevalt ning sageli on seda ka tehtud.1900. aasta paiku hakkas historitsismile vastukaaluks levima arhitektuurisuund, kus ajalooilised rangemad stiilid asendusid vabama kumerama käsitlusega, kus eeskuju võeti tihti väänlevatest ja lopsakatest taimemotiividest.Sel ajastul ehitati väga palju uusi mõisahooneid ning veel rohkem ehitati vanemaid hooneid ümber. Valdav enamik Eesti mõisaid on saanud endale midagi külge historitsismiajastust. Keskajal asus Sangastel Tartu piiskopi mõis

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
133 allalaadimist
thumbnail
60
docx

EESTI ARHITEKTUURI NÄITED II OSA

esimese maailmasõja eelsesse perioodi, kuid lõplik valmimine esimestel iseseisvusaastatel annab põhjuse käsitleda seda vaadeldava perioodi sakraalarhitektuuri jõulise avalöögina. Tartu Pauluse kiriku arhitektuuris peegeldub seljapööramine historitsismile ja ajaloolise sakraalarhitektuuri jäljendamisele, see on suund, millest kirjutasid 20.sajandi alguse juhtivad reformimeelsed teoloogid ja arhitektid- uue, nn 20.sajandi stiili poole pöördumine. Moodsa

Ehitus → arhitektuuriajalugu
58 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Esteetika kordamisküsimused

2. Kuidas võiks perspektivismi kritiseerida? 1)Temporaalne kaalutlus a)Positiivsete hinnangu järgnevuste probleem: Sajandeid, ajastuid, põlvkondi. Kui kaua? Kas tehakse finalismi eeldus? 2) Ajahamba kaalutlus Võib väita, et ajapikku muutub teose tegeliku väärtuse kindlakstegemine progresseeruvalt üha raskemaks? (Värv kahvatub ja praguneb jne).  eeldus, et head koopiat või reprot ei ole 3. Kas ja kuidas on „hinnangunihked“ probleemiks nii perspektivismile kui historitsismile? Hinnangunihete probleem: “... mingile luuletajale või maalikunstnikule langetatud hinnang muutub ajastust ajastusse. El Greco või Shakespeare’i maine ei ole sugugi alati olnud see, mis ta on praegu, ja keegi ei tohiks olla üllatunud, kui see peaks tulevikus muutuma.” 4. Milles seisneb finalismi eeldus? Finalism- uskumus et kõik sündmused on määratud nende eesmärkidest või otstarvetest. Mingil ajahetkel on kunstiteose väärtus lõplikult ja pöördumatult selgunud. 5

Filosoofia → Esteetika
17 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Esteetika eksami kordamisküsimused 2014

aasta pärast pole kõlblik kuni möödas. Episteemiline kaalutus ­ kui distants on liiga suur algusallikaga, siis seda vähem toetub hinnang allikale endale ja seda tähtsamat rolli omavad vahendajad ­ kriitikud, ajakirjanikud jne. Erinevad kihid, tähendused, sümbolid jne jäävad tänapäeva vaatlejale märkamata, sest puudub asjakohane haridus. Saame aru oma aja kunstist paremini. 3. Kas ja kuidas on ,,hinnangunihked" probleemiks nii perspektivismile kui historitsismile? Mingile kunstiteosele jm langetatud hinnang muutub ajastust ajastusse. Tänapäeval hinnatud kunstnike maine ei olnud sama nende eluajal. 4. Milles seisneb finalismi eeldus? Finalism ­ uskumus, et kõik sündmused on määratud nende eesmärkidest või otstarvetest. Mingil ajahetkel on kunstiteose väärtus lõplikult ja pöördumatult selgunud. 5. Mida tähendab etteheide, et ajaproov on liiga aeglane?

Filosoofia → Filosoofia
10 allalaadimist
thumbnail
19
odt

Esteetika

kindlakstegemine üha raskemaks? (värv kahvatub ja praguneb jne) 3. episteemiline kaalutlus - “Mida suurem ajaline distants meid eraldab kirjandusnähtusest … seda vähem toetub hinnang algallikale endale ja seda tähtsamat rolli etendavad kõiksugu vahendajad – kriitika, ajakirjandus, koolikäsitlus...“ 3. Kas ja kuidas on „hinnangunihked“ probleemiks nii perspektivismile kui historitsismile? Kuigi ajaproovi pooldajad peavad hinnangunihkeid loomulikuks, siis loogiliselt võttes hinnangunihked mõnevõrra raskendavad kindlaks tegemast seda, kas mingi kunstiteos on ikka ajaproovi läbinud. 4. Milles seisneb finalismi eeldus? Eeldus, et ajaproovi tuleb tingimata tõlgendada finalistlikult – st et mingil ajahetkel on kunstiteose väärtus lõplikult ja pöördumatult selgunud. 5. Mida tähendab etteheide, et ajaproov on liiga aeglane?

Filosoofia → Esteetika
24 allalaadimist
thumbnail
48
pdf

Arhitektuuri ja interjööri ajalugu stiilid II Konspekt sisearhitektuuri üliõpilastele.

Raudkonstruktsioonide kasutamine võimaldas arhitektidel projekteerida hooneid lähtudes nende otstarbest. Tihti püüti raudkonstruktsioone osavalt siduda ka klassikalise orderi elementidega. Kuigi metallkonstruktsioonide kasutamine puhtakujuliste teenindushoonete ehitamisel ei andnud küll arhitektooniliselt eriti väljendusrikkaid tulemusi, etendas see tähtsat osa uue ehituslaadi kujunemisel, mida iseloomustab kergus, läbipaistvus ja mahukus. Sisekujundus. Interjööris väljendusid historitsismile omased perioodid - romantilisest dogmaatilise suunani ja sealt edasi eklektikani kõige reljeefsemal kujul. Romantiline suund keskendas peatähelepanu keskaegsetele stiilidele, jäljendati aga ka kõiki teisi stiile. Nii historitsismi romantilise suuna loomingulisuses kui ka dogmaatilise suuna ajaloolises tõetruuduse saavutamiseks kasutati ära kõiki teaduse ja tehnika saavutusi. Erinevates maades olid erinevad stiilieelistused, nt Saksamaal

Kultuur-Kunst → Kultuuriajalugu
56 allalaadimist
thumbnail
37
docx

Sotsiaal ja õigusfilosoofia

Sotsiaal ja õigusfilosoofia Jagamismajanduse küsimus, sotsiaalmeedia, Donald Trump Tähelepanu puudus ­ vaimuhaigused ­ emotsioonide kasv ­ valetamine (Trump) Mis on riik? Rahvusvaheline õigus ning kas see on olemas? Robotkohtunikud ­ ntks kiiruskaamera, maksekäsu kiirmenetlus Eesmärk ­ aru saada kaasajast ja prognoosida tulevikku 1. Kaasaja ühiskond 2. Õigus kaasajas 3. Tuleviku prognoos ja mida see kaasa toob Igast asjast/teooriast/filosoofist tuleb teada natuke ­ tuleb seostada kaasajaga Ntks avalikus sektoris, kus tuleb luua õiguslikud normid, filosoofiline ehk maailmavaateline kontseptsioon/// leida normi filosoofiline taust Grupitöö: seos tänapäevaga ja tegeliku eluga ja näited, mis moodi on Kanti filosoofia rakendatav tänapäeval, liikumine üldiselt üksikule *hüperreaalsus ­ sotsiaalmeedias toimuv on reaalsem kui elu ise + fake news (libauudised), reklaamide näide, tegelikkuses olukorda juhtunud pole *trollide va...

Õigus → Õiguse filosoofia
49 allalaadimist
thumbnail
638
pdf

Eesti eluasemefondi puitkorterelamute ehitustehniline seisukord ning prognoositav eluiga

seinapindu liigendavad rikkalikult profileeritud vahekarniisid. Kõige sagedamini on sellised, nn. kiviehitusviisi järgivad puitkorterelamud, neorenessanslikud, harvem teostati puidus neogootikat. Joonis 1.16 I korruse põhiplaan puitkorterelamus, kus elamus on eraldi köögitrepikoda ja peatrepikoda. Üks korter täidab terve korruse ja tal on anfilaadina läbikäidavad (vasakul). Historitsismile (19. sajandi lõpp) on omane puitarhitektuuris jäljendada kivihoonete elemente (paremal): Detail puitelamult Valgas. 27 Puitehitusviis võimaldas aga kasutada, vastupidi, just puiduspetsiifilisi elemente: kaunistusena levis rikkalik saelõikepits, eriti aknapealdistel ja viiluväljadel (Joonis 1.17). Puitehitusviisi puhul eristati teoreetilistes käsitlustes ja eeskujuraamatutes šveitsi, vene ja

Ehitus → Ehitusfüüsika
66 allalaadimist
thumbnail
93
doc

Kunsti ajalugu

kompositsioon ja dekoor ( dooria stiilis sambad ) mõjutas suuresti klassitsismi edasist arengut Saksamaal. Langhansuga ühel ajal töötanud arhitekt W. Erdmanshoff jt. rakendsid oma ehitustes järjekindlalt antiigile tuginevat lakoonilist laadi. Taandus kiriku ja lossiarhitektuur, suurt tähelepanu hakati pühendama teatri - ja muuseumihoonetele. 19.saj. oli Berliinis kõrgklassitsismi tähtsaim arhitekt K.F. Schinkel ( 1781 - 1841 ), kelle loomingus võib hilisemal perioodil näha ka historitsismile omaseid jooni. Klassitsistina esindab ta aga saksa küpset klassitsismi, äratades tähelepanu oma täpse ja range, puhuti isegi kuiva vormikõnega. Antiikarhitektuuri eeskujudele tuginedes projekteeris K. F. Schinkel " Uue vahtkonna "( 1816 - 18 ) ja Vana Muuseumi ( 1822 - 307 ) hooned. Uue vahtkonna ruudukujulise põhiplaaniga hoonel on neli erinevat, aga rangelt sümmeetrilist fassaadi. Peafassaadil kuue sambaga portikus, friis on liigendatud triglüüfide ja metoopidega,

Ökoloogia → Ökoloogia ja keskkonnakaitse
470 allalaadimist
thumbnail
180
doc

Maastikuarhitektuuri ajalugu 2010

linna ümbritsev bastionide vöönd, nn Ringstrasse jäi roheliseks vahevööndiks vanalinna ja uute linnaosade vahel. Selline lahendus oli palju pehmem ja ajaloosõbralikum, ent ka vähem suurejoonelisem kui Pariisis. Ehitati ka teatreid, muuseume ja kontserdisaale, mida parkidega ühendasid puudest ääristatud boulevard'id. Roomas avati linnarahvale vanu lossiparke: Villa Borghese, Villa Doria Pamphili (Rooma suurim park). 19.-20. saj vahetusel kujundab Euroopat paljuski historitsismile vastanduv juugendstiil / art nouveau. Kuigi juugend armastas mitmekesist taimornamentikat ja taimedest tuletatud vorme, jäi ta põhiliselt sisekujunduse ja tarbekunsti tasandile, vähesel määral esineb teda ka aiakujunduses. (Juugendstiilis ehituskunsti näide Eestis - Ammende Villa Pärnus.) Filosoofiline vastuhakk pseudokunstile ja modernsele mehaanilisele maailmale üldse tõusis haripunkti Hispaanias kataloonia (hispaania) arhitekti Antonio Gaudi'ga (1852-1926). Mõjutatuna Ruskini

Arhitektuur → Maastikuarhitektuuri ajalugu
45 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun