Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"hinnastrateegiad" - 16 õppematerjali

thumbnail
4
doc

Turundusmeetmestik

Hinda kujundavad väärtuspõhine, kulupõhine ja konkurentsipõhine hinnakujundus. Kulupõhine on enimlevinum, millele pannakse oma kasumi protsent juurde. Väärtuspõhine on kliendi vajaduste ja väärtuste väljaselgitamine ja nende rahuldamine. Tihti on toote margil juba tuntus olemas, mis võimaldab ettevõttel selle toote hinda tõsta, ilma, et ta kaotaks tarbijaid. Konkurentsipõhilist hinnakujundust kasutavad enim ettevõtteid. Hinnastrateegiad: Turu riisumine, turu juurdumine, turu hõlvamine. Hinna tõstmine ja langetamine: Hinna tõstmise kõige olulisim mõttekoht on see, et tajutava muutuse piir on märgatav. Hästi väheste hulkade võrra, järk- järgult, et inimene suudaks uue hinnaga harjuda. Hinnalangetamisel on aga vastupidi-tuleb langetada korraga-siis tarbija näeb, et see on soodushind ja ta suudab seda aktsepteerida. Hinna psühholoogia: Ümardamata hindade tajumine kõrge hinna määramine,

Majandus → Turundus
46 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Kuluarvestus logistikas III KT

2) Infrastruktuuri majandaja kui MTÜ 3) Läbirääkimised infrastruktuuri majandaja ja veoettevõtjate vahel riikliku regulaatori vahendusel  Väärtuspõhine lähenemine (mittereguleeritavates tegevusvaldkondades) ;  Väärtuspõhise hinnakujunduse meetodi põhimõtteks on, et hinna määrab kliendi poolt tootele omistatud väärtus. KLIENT → VÄÄRTUS → HIND → KULU→ TEENUS i. Hinnastrateegiad Hinnaliidrid strateegiad ja kohandumisstrateegiad: diferentseeriv, võistlev,geograafiline, tootele orienteeritud, psühholoogiline,promotsioonile baseeritud hinnakujundus. j. Kulupõhine hinnakujunduse universaalmeetod ja selle erimeetodid: Kuludele orienteeritud ehk kulupõhine hinnakujundus (ka kulukeskne hinnakujundus) 1) Baashinna meetod (floor pricing) 2) Juurdehindlusmeetod (cost-plus pricing) NB

Majandus → Kuluarvestus logistikas
52 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Hinnapoliiika ja hinnastrateegia kordamisküsimused

turutingimustes; enamus firmasid (st järgijad) ei pea tegelema turukonjunktuuri analüüsiga. Puudusteks peetakse asjaolu, et hinnaliider ei saa alati kindel olla järgijate kaasatulekus, järgijad aga ei saa arvestada oma unikaalsete asjaoludega (kulude struktuur, lojaalsed kliendid jne). 24. Hinnakonkurentsi strateegiad ja taktikad, hinnaalane ja hinnaväline konkurents Mõningad võimalikud konkurentsist lähtuvad hinnastrateegiad on järgmised: Röövellik hinnakujundus on kõige kergemini märgatav, selle kasutamine on kulukas ja riskantne ning seda kasutatakse puhtal kujul harva. Röövellik firma kehtestab oma hinnad selliselt, et mingi teine firma saaks otsest finantskahju, kuigi ta ka ise võib kahjusid kanda. Eesmärgid: konkurendi likvideerimine ­ tuleb eriti kõne alla kahanevas tööstusharus; õppetunni andmine väiksemale, hinnakujunduses koostööst keelduvale firmale.

Majandus → Hinnapoliitika ja...
295 allalaadimist
thumbnail
17
docx

Hinnakujunduse võimalused turunduses

HINNAKUJUNDUSE VÕIMALUSED TURUNDUSES JA SELLEGA SEONDUDA VÕIVAD PROBLEEMID Referaat Pärnu 2010 SISUKORD SISSEJUHATUS Hind on kergesti muudetav ja oluline turustusvahend. Hinnakujundus on aga paljudele ettevõtetele probleemiks. Sellega tegeldakse küll pidevalt, kuid efektiivset hinda kujundada alati ei suudeta. Hind on vaieldamatult peamisi turundusotsuseid igas äris! Samal ajal on nn suures turunduses täheldatud teatud vastuolu: kui teadmised ülejäänud turunduskompleksi elementidest (toode, turunduskommunikatsioon ja müügikoht) on aegade jooksul süvenenud, siis hinnakujundust on kaua aega ignoreeritud. Hinda kujundades unustatakse tarbija või ei arvestata temaga vajalikul määral. Keskendutakse rohkem ettevõtte vajadustele katta oma kulud ja saavutada soovitud kasum. 1. HINNA TÄHENDUS Hind on toote väärtus rahas väljendatuna, summa, mille eest ollakse valmis ostma või müüma. Hind on väärtuste ...

Majandus → Turunduse alused
141 allalaadimist
thumbnail
27
doc

Turundusplaani koostamine

Milline võib olla tulevikuhind? Kas tarbija on hinnatundlik või ei? Milline on nõudlus? On see elastne või mitteelastne? Samuti tuleks antud peatükis kirjeldada, kuidas toimib firma hinnakujundussüsteem? Kuidas jälgitakse turuhindu? Kuidas tehakse allahindlusi? Millised on maksetähtajad ja maksetingimused? Kui ettevõttel on välja kujunenud erinevad hinnapoliitikad erinevate situatsioonide jaoks, siis tuleks need kõik ka turundusplaanis välja tuua. 4. 2. 1 Hinnastrateegiad Hinnastrateegiad kujundatakse vastavalt sellele, mida soovitakse saavutada ­ on selleks siis turuosa, imago, kasum vms. Peale teatud eesmärgi saavutamist võivad ka ettevõtte hinnaalased eesmärgid muutuda. Hinnastrateegia valik sõltub eelkõige turusituatsioonist, toote kvaliteedist, toote elutsükli faasist jms. Turundusspetsialistidel on tavaliselt võimalik valida nelja põhilise hinnakujundus-meetodi vahel. Igal

Majandus → Majanduse alused
94 allalaadimist
thumbnail
44
doc

Reklaamipsühholoogia

.......................................21 3.4 Tähelepanuprotsessid ja reklaam........................................................................23 3.5 Reklaamikanali valik ning Genderi aspektidest..................................................24 3.6 Image...................................................................................................................25 3.7 Keelekasutus reklaamis.......................................................................................27 IV Hinnastrateegiad..................................................................................................29 V Uurimuslik osa.....................................................................................................31 VI Küsimustiku analüüs, arutelu ja tabelid...............................................................32 Kokkuvõte............................................................................................................39 Kasutatud kirjandus...................

Psühholoogia → Psühholoogia
382 allalaadimist
thumbnail
41
doc

Turundusplaani koostamise juhend

Milline võib olla tulevikuhind? Kas tarbija on hinnatundlik või ei? Milline on nõudlus? On see elastne või mitteelastne? Samuti tuleks antud peatükis kirjeldada, kuidas toimib firma hinnakujundussüsteem? Kuidas jälgitakse turuhindu? Kuidas tehakse allahindlusi? Millised on maksetähtajad ja maksetingimused? Kui ettevõttel on välja kujunenud erinevad hinnapoliitikad erinevate situatsioonide jaoks, siis tuleks need kõik ka turundusplaanis välja tuua. 4. 2. 1 Hinnastrateegiad Hinnastrateegiad kujundatakse vastavalt sellele, mida soovitakse saavutada ­ on selleks siis turuosa, imago, kasum vms. Peale teatud eesmärgi saavutamist võivad ka ettevõtte hinnaalased eesmärgid muutuda. Hinnastrateegia valik sõltub eelkõige turusituatsioonist, toote kvaliteedist, toote elutsükli faasist jms. Turundusspetsialistidel on tavaliselt võimalik valida nelja põhilise hinnakujundus- meetodi vahel

Majandus → Turundus
94 allalaadimist
thumbnail
16
doc

ÄRIPLAANI STRUKTUUR

Järgnevalt on kirjeldatud turundusmeetmestiku komponente: 1. Toote/teenus, st mis see on, mida toodetakse ja pakutakse (seda võib ka eraldi peatükina kirjeldada, nagu käesolevas juhendis ja näidisäriplaanis). 2. Hind on toote väärtus rahas väljendatuna, mille eest ollakse valmis kaupa ostma või müüma. Hinnakujundus: millised on teie kulutused tootele kuni selle jõudmiseni kliendini ja millist hinda on teie toote eest nõus maksma kliendid? Hinnastrateegiad kujundatakse vastavalt sellele, mida soovitakse saavutada - on selleks siis turuosa, imago, kasum vms. Peale teatud eesmärgi saavutamist võivad ka ettevõtte hinnaalased eesmärgid muutuda. Hinnastrateegia valik sõltub eelkõige turusituatsioonist, toote kvaliteedist, toote elutsükli faasist jms. 3. Koht/jaotus ehk turustus: Kirjelda, kes vastutab teie firmas müügi ja turustamise eest ning millised on müügi- ja turustamise kanalid

Majandus → Äriplaan
111 allalaadimist
thumbnail
32
docx

Turunduse kordamisküsimused eksamiks

Turunduse kordamisküsimused 1. Turunduse mõiste, olemus, kontseptsioonid Turunduse olemus – Turundus on kasulike klientide leidmise ja hoidmise ning kasulike kliendisuhete arendamise teadus ja kunst. Turunduse vajadus – valmistada õigele tarbijale õige toode ja viia see õige sõnumiga õigel ajal õigesse kohta; pikaajaliste kliendisuhete loomine ja arendamine; luua tarbijatega pikaajaline vastastikku kasumlik suhe; luua ettevõttes finantsiline edukus. Turunduse funktsioonid – Turulõhede ületamine. Turundus peab tegema kõik, et vahetus oleks võimalikult mugav ja sujuv ning nimetatud lõhed kõrvaldatud:  Ruumilõhe: tootja ja tarbija on sageli geograafiliselt eraldatud. Turundustegevus peab tagama kauba pakkumise ja tarbijale sobilikus kohas, luues ostmise kohamugavuse.  Ajalõhe: kaupade tootmine ja tarbimine toimuvad erineval ajal (erandiks teenused). Mõnikord on põhjuseks ka tootmise tsüklilisus. Turundu...

Majandus → Turundus
39 allalaadimist
thumbnail
20
pdf

Turundus eksami kordamine

Toote elutsükli mudel lk 140 Tootel on oma elu, nagu kõigil elusorganismidel, mis algab sünniga, läbib teatud etappe ja lõpeb surmaga. Elutsükli kontseptsiooni saab kasutada turu, toote ning brändi arengu analüüsimiseks. Toote elutsükkel on aeg toote kavandamisest kuni toote lõppemiseni. Neli faasi. Osad autorid toovad välja enne juurutusfaasi veel arendusfaasi Tunnus Juurutus Kasv Küpsus Langus Turunduse- Turu loomine, Turu hõlvamine, eeliste Turuosa kaitsmine, Saagikoristus, rentaabluse eesmärk tarbija teavitamine, rõhutamine brändi lojaalsuse tõstmine, toote poolehoiu võitmine säilitamine kõrvaldamine Käive Väike, kasvav Kiiresti kasvav Stabiliseeruv, kahanev Kahanev Kasum...

Majandus → Turundus
22 allalaadimist
thumbnail
24
docx

TURUNDUSE KONSPEKT

Hinnakujunduse aluseks on lisandväärtus, mille eest tarbijad on nõus rohkem maksma. Baasiks võetakse konkurenttoote hind ja lisatakse konkurentsieelise väärtus. · Hinnapoliitika väljatöötamine · Ettevõtte pikaajaline tegevussuund või käitumismall hindade kujundamise protsessis. Nõuab vastuseid küsimustele: Millist hinnastrateegiat kasutada? Kas hindu diferentseerida? Kas kasutada hinnasoodustust? Kas kasutada psühholoogilisi hindu ? · Hinnastrateegiad · Selgepiiriline hinnaotsuste tegemine. · Koore riisumise strateegia ­ toote uudsus annab võimaluse mängida kõrge hinnaga, sest tarbijal puudub info selle väärtuse üle otsustamiseks. Edasi hinda alandatakse aja möödudes. Kestvuskaupade puhul sobib astmeline langetamine, mis lubab jõuda erinevate jõukusega tarbijateni. Selline strateegia on eriti efektiivne, kui toode on turgudel uus ja turg on hästi segmenteeritav, jõukas tarbija ei ole hinnatundlik.

Majandus → Turundus
89 allalaadimist
thumbnail
21
doc

Turundus

1.TURUNDUSE MÕISTE Käesolev konspekti osa on koostatud järgmise kirjandusallika põhjal: Turunduse alused. Ann Vihalem, Külim, Tallinn 2003. Turunduse mõistet on püütud lugematul hulgal erinevate definitsioonidega väljendada, eri ajajärkudel on olnud rõhuasetused neis erinevad. Toome siinkohal välja neist kaks, mõlemad pärinevad P.Kotlerilt: *,,Turundus on tegevus, mis on suunatud vajaduste ja soovide rahuldamisele" *,,Head ettevõtted rahuldavad vajadusi, silmapaistvad loovad turgusid. Juhtpositsioon võidetakse kätte uute toodete, teenuste , elustiilide ja elatustaseme tõstmise viiside ettekujutamise kaudu." Kasumit taotlevad äriorganisatsioonid soovivad müüa kaupu ja teenuseid nii, et see ennast ära tasub. Kuid turundusprobleeme on teistelgi organisatsioonidel, näiteks mittetulundusühingutel ja riigiasutustel. Õppeasutused võitlevad õpilaste, muuseumid ja teatrid külastajate, kirikud poolehoidjate pärast ning nad kõik vajavad raha. Tu...

Majandus → Turundus
732 allalaadimist
thumbnail
21
doc

Turunduse konspekt

1.TURUNDUSE MÕISTE Käesolev konspekti osa on koostatud järgmise kirjandusallika põhjal: Turunduse alused. Ann Vihalem, Külim, Tallinn 2003. Turunduse mõistet on püütud lugematul hulgal erinevate definitsioonidega väljendada, eri ajajärkudel on olnud rõhuasetused neis erinevad. Toome siinkohal välja neist kaks, mõlemad pärinevad P.Kotlerilt: *,,Turundus on tegevus, mis on suunatud vajaduste ja soovide rahuldamisele" *,,Head ettevõtted rahuldavad vajadusi, silmapaistvad loovad turgusid. Juhtpositsioon võidetakse kätte uute toodete, teenuste , elustiilide ja elatustaseme tõstmise viiside ettekujutamise kaudu." Kasumit taotlevad äriorganisatsioonid soovivad müüa kaupu ja teenuseid nii, et see ennast ära tasub. Kuid turundusprobleeme on teistelgi organisatsioonidel, näiteks mittetulundusühingutel ja riigiasutustel. Õppeasutused võitlevad õpilaste, muuseumid ja teatrid külastajate, kirikud poolehoidjate pärast ning nad kõik vajavad raha. Tu...

Majandus → Majandusõpetus
39 allalaadimist
thumbnail
20
docx

TURUNDUSE EKSAM

(klientide analüüs ka makrokeskkonna analüüsis "Sotsiaalsed faktorid"), klientide ootused/vajadused Konkurendid­ konkurentide paljusus ja nad domineerivad, olulisematel konkurentidel on tugevad konkurentsieelised (loetle, millised täpselt), ülevaade peamiste konkurentide tugevustest ja nõrkustest, ülevaade konkurentide hindadest. Võimalusel konkurendilt testostu sooritamine (kas ise või kellegi teise poolt, viimane võib objektiivsem olla). Hinnastrateegiad (oma- ja müügihinna trendid) ­ iga-aastase hinnatõusu planeerimine eelarvesse (kui palju, üldine hinnatõus või kõrgem), sobiva hinnastrateegia valik (kulupõhine ehk valmistamiskulu millele lisandub juurdehindlus, väärtuspõhine hinnastrateegia (kliendi poolt tajutav väärtus ja valmisolek ostmiseks) või konkurentsipõhine hinnastrateegia (aluseks konkurentide hind). Müügikanalid­ milliste müügikanalite kaudu kliendid ostavad, nende kättesaadavus

Majandus → Turundus
135 allalaadimist
thumbnail
22
pdf

Äriplaani juhend

Järgnevalt on kirjeldatud turundusmeetmestiku komponente: 1. Toote/teenus, st mis see on, mida toodetakse ja pakutakse (seda võib ka eraldi peatükina kirjeldada, nagu käesolevas juhendis ja näidisäriplaanis). 2. Hind on toote väärtus rahas väljendatuna, mille eest ollakse valmis kaupa ostma või müüma. Hinnakujundus: millised on teie kulutused tootele kuni selle jõudmiseni kliendini ja millist hinda on teie toote eest nõus maksma kliendid? Hinnastrateegiad kujundatakse vastavalt sellele, mida soovitakse saavutada ­ on selleks siis turuosa, imago, kasum vms. Peale teatud eesmärgi saavutamist võivad ka ettevõtte hinnaalased eesmärgid muutuda. Hinnastrateegia valik sõltub eelkõige turusituatsioonist, toote kvaliteedist, toote elutsükli faasist jms. 3. Koht/jaotus ehk turustus: Kirjelda, kes vastutab teie firmas müügi ja turustamise eest ning millised on müügi­ ja turustamise kanalid.

Majandus → Äriplaan
398 allalaadimist
thumbnail
57
docx

Turundus - konspekt eksamiks

 toote omadused ja kulud;  müügiprognoos ja kasumiplaan;  tegelik ja plaanitav turuosa;  hinnakujundusmeetodid;  hinnakujundusorganisatsioon. Hinnakujunduse välismõjurid:  turg ja nõudlus;  tarbijate reaktsioonid;  konkurentide hinnad ning turupakkumine;  turustuskanali nõuded;  hinnaseadused;  majanduse seisund,  kaubanduse areng,  valitsuse tegevus jm. Hinnastrateegiad Hinnaliidri strateegia - Ettevõte on hinnaliider, keda kõik konkurendid järgnevad (kui tõstab hinda või langetab hinda). NT: kütusel on Circle K hinnaliider Eestis. Jaekaubanduses Prisma. Stabiilne hinnastrateegia - Ettevõte pakuks stabiilseid soodsaid hindu. Prisma pakkus esimesena hinnagarantiid. Muutuv hinnastrateegia - Kasutatakse vastavalt konkurentsi muutumisel. Oligopoolne konkurents - vähe pakkujaid ning kaup on sama.

Majandus → Turundus
24 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun