Kas armastus võib tappa inimese? Koostas: Grupp: Juhendaja: Mis on armastus? Armastuse tähendust saab igatepidi võtta, igal inimesel on omad arvamused armastuse tähendusest. Armastus on mitmetahuline nähtus ja seda on väga raske üheselt ning ammendavalt defineerida. Armastus on tundeline ja mõtteline side; positiivseid elamusi esile kutsuva isiku, eseme või abstraktse nähtuse kõrge väärtustamine ning püüdlemine selle poole. Armastus võib väljenduda tunnetes, mõtetes, hoiakutes ja käitumises ning põhineda näiteks vanemlikel instinktidel (ema armastus laps...
Leidke, milline on igakuine laenu tagasimakse (=PMT()) Milliseks kujunb intressikulu esimesel 4-l aastal ja kui suur osa laenust tagasi. (CUMIPMT() ja CUMPRINC() ) Milliseks kujuneb intressikulu kogu laenuperioodi jooksul (CUMIPMT) Proovige muuta algandmeid ning hinnake toimunud muutusi. Millised on järeldused? e perioodi vahel 48 ma kahe perioodi vahel 48 erioodi jaoks (st konkreetne kuu) u laenuperioodi jooksul 360 enu 100 000 eurot 30-ks aastaks. kseid tehakse igakuiselt. akse (=PMT()) astal ja kui suur osa laenust makstakse erioodi jooksul (CUMIPMT) toimunud muutusi.
Suhkru tootmisprotsess Ettevõte: THE FIJI SUGAR CORPORATION Ülesanne Leidke mingi tootmisprotsess (kaasaegne või ajalooline), mille juurutamise ohta konkreetses ettevõttes te suudate leida piisavalt andmeid. Hinnake tööstusökoloogia seisukohast protsessi tugevaid ja nõrku külgi. Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Transport
Tervislik toitumine ja eluviis Alusta päeva hommikueinega. See täidab Sinu pika öö jooksul tühjaks kulunud „paagi“ uue energiaga. Hommikune söömine aitab Sul ka koolis paremini toime tulla. Hommikueineks sobivad pudrud, teraviljahelbed piima või mahlaga, täisteraleib juustu-vorsti vm kattega. Võimalusi on palju, peaasi, et Sa kooli tühja kõhuga ei lähe! Liigu! See on lihtne. Kõnni, sõida jalgrattaga, sörgi – koos sõpradega võib see saada mõnusaks ajaviiteks! Püüa teha aktiivseid 10-minutilisi pause ka kodus õppimise, lugemise ja televiisori vaatamise vahele. Püüa liikuda vähemalt 30 minutit iga päev! Pinguta higistamiseni! Energiline pingutus, mille puhul tekib hingeldus ja higistamine, aitab sinu südamel paremini töötada, lisab energiat, aitab parandada Sinu väljanägemist ja tunda e...
“Seiklus kosmoses” Oli pime. Marsi valgustas vaid kaugelt paistev kuu Deimos. Pisike ufonaut kössitas ühe suure kraatri serval ja uuristas oma ainsa varbaga paksu punase tolmu sisse jutikesi. Tal oli väääga igav. Ema ja isa olid läinud õhtusöögiks suurest järvest marsikala püüdma. Ühtki rohelist sõpra ka ei paistnud õues oelvat. Sõbrad olid muidugi kõik kodudes ja istusid oma läpakate taga Naut-bookis või piiksusid Mypes omavahel. Pisikesel ufonaudil oli eilsest õhtust arvutikeeld. Ta oli intermarsi avarustest leidnud lennumasina tegemise õpetuse ning proovis sellega oma maja katuselt Deimosele lennata, kuid oli hoopis katuselt alla kukkudes lõhkunud ema kasvuhoone, kus viimane hapniku keskkonnas väärt marsikurke kasvatas. Äkki märkas ta taevas kummalist lendavat objekti, mis hirmuäratava kiirusega talle lähenes. Ufonaut jõudis viimasel hetkel kraatri serva taha varju hüpata, kui lennumasin hirmsa kärg...
Nimi: Õpperühm: Praktiline töö nr. 4: Interneti otsimootorite kasutamisvõimalused ja ja otsingud metaotsivahenditega Järgnevatele küsimustele vastates kasutage Google’t (https://www.google.ee/). Lisaks tulemusele pange kirja, millist otsinguviisi kasutasite ja millise päringu sõnastasite. 1. Leidke veebilehekülgi, mille lehe pealkirjas esinevad terminid „sõnavabadus ja tsensuur“. Kui palju ja mida leiate? Hinnake päringule vastavust. Sain neli vastet päringule vastavat vastet. Üks vaste viitas ühele õpikus olevale pealkirjale. On kõik need sõnad: sõnavabadus ja tsensuur Terminid ilmuvad: lehe pealkirjas 2. Leidke pildiotsingu abil must-valgeid fotosid Hera templist, mis oleks JPG formaadis, suuremad kui 400x300 ning piiranguteta kasutatava või jagatava kasutusõigusega. Esitage ühe pildi(faili) URL aadress. Hinnake päringule vastavust. Ühe pildi URL: https://www.flickr
LÄHTEÜLESANNE TURUNDUSPROBLEEMI LAHENDAMISEKS Üle-eestiline jaekaupluste kett soovib mõõta klientide rahulolu. Ettevõttel on üle-eesti 50000 kliendikaardi omanikku. 1. Uuringu eesmärgiks on uurida klientide rahulolu ning selgitada välja klientide probleemid. 2. Probleemküsimused · Kuidas hindate kliendikaardiga pakutavaid soodustusi. (1-5 pallisüsteemis) · Hinnake oma rahulolu pakutavate toodetega. (1-5) · Mis mõjutab teie rahulolu pakutavate toodete ja teenuste juures? · Mis häirib teid pakutavate toodete ja teenuste juures? · Hinnake seda, kuidas olete saanud oma vajadusi rahuldada antud jaekaupluses. (1-5) · Kuidas iseloomustate seda jaekauplust. (1-5) · Milliseid halbu kogemusi on teil olnud seoses antud jaekauplusega? · Kuidas olete rahul teenindusega. (1-5)
6) Kas Teie töökeskkonnas on midagi puudu, mis aitaks Teil paremini oma tööülesandeid täita? JAH EI (palun täpsustage) 7) Kas Teie arust ettevõtte juhtkond on andnud endast parima, et ettevõtte personali koostöö sujuks hästi? Põhjendage. 8) Mida arvate Teie ettevõtte motiveerimiskavadest? 1 2 3 4 5 9) Kui Teil oleks võimalik koostada ise motiveerimiskava, mida Te sinna kindlasti lisaks? 10) Hinnake koostööd meie ettevõttes. 1 2 3 4 5 11) Kui vastasite eelmises küsimuses 1, 2 või 3, siis põhjendage ning pakkuge välja omalt poolt võimalusi, mis teeks personalivahelise informatsiooni levimise ja koostöö tõhusamaks. 12) Kas Teid on tunnustatud hea töö eest? Kui jah, siis kuidas Teid tunnustati? Kui Teid ei ole tunnustatud veel, siis millisel viisil Te seda sooviksite? 13) Hinnake meie ettevõtte juhtkonna austust oma alluvate suhtes. 1 2 3 4 5
rindel, näiteks Aafrikas ja Itaalias. See omakorda nõrgestas Saksa vägesid. Teiseks tegutses Punaarmee otsustavamatel hetkedel kindlakäelisemalt kui Saksa armee. Näiteks Saksamaal ei õnnestunud kiirkampaania käigus vallutada ei Moskvat ega ka Leningradi. 1941. a murdelahingus sundis Punaarmee sakslased pealinna alt taganema. Kolmandaks õõnestas vastupanuliikumine Hitleri sõjamasinat. Näiteks võib tuua 1944. a Poola sündmused. 6. Hinnake vastupanuliikumise rolli Hitleri sõjamasina purustamisel. Lääneriikide ja Punaarmee edu aitas kaasa vastupanuliikumise elavnemisele Saksamaa poolt okupeeritud riikides. Näiteks 1. augustil 1944 alustas Poola vastupanuliikumine ülestõusu. Stalin lasi sakslastel ülestõusu maha suruda ning purustas väegrupi Mitte.
pealkirjas). Millal see ilmus, kes on autor ja milline on täpne pealkiri? Millist teemabaasi kasutasite? Ilmumisaeg: 1997 Autor: Jürgenson, Marika Pealkiri: Külmravi aitab üheksal juhul kümnest Kasutan „Liitotsingut“. Pealkiri/Väljaanne: „Tervisetrend“, Sõna: „Külmravi“, Keel: „Eesti“, Väljaande tüüp: „Ajakirjad“ ja Artikli tüüp: „Artikkel“ 4. Kas olete ISE andmebaasi varem kasutanud? Hinnake kasutatud andmebaasi (kasutamismugavus, otsinguvõimalused jne). Esmakordselt kasutan andmebaas ISE. Andmebaas võimaldab leida artikleid Eestis varasemalt ilmunud. Minu jaoks oli tegemist väga lihtsa andmebaasiga, lihtne käsitleda ja lihtne otsida kõikvõimalike artikleid. TLÜ raamatukogu andmebaaside kasutamine - http://biblioserver.tlulib.ee/ Nimi:ANNERIIN TRUU Õpperühm: IK 12 5. Leidke andmebaasi Haridus kasutades artikleid õpetajakoolituse teemadel, mis on ilmunud 2006
3. Kas „Maalehes“ on ilmunud artikleid infarktist? Kui jah, millal ja mis pealkirja all? Millist teemabaasi kasutasite? Jah, „Kuidas toimida infarkti korral?“ ilmus 2013. aastal. Kasutasin ISE meditsiin ja tervishoid teemabaasi. Pealkiri/Väljaanne: Maaleht Sõna: infarkt Artikli tüüp: artikkel Vali teemabaas: ISE meditsiin ja tervishoid 4. Kas olete ISE andmebaasi varem kasutanud? Tehke prooviotsinguid enda erialast ja huvidest lähtuvalt ning hinnake kasutatud andmebaasi (kasutamismugavus, otsinguvõimalused jne). Pange ka kirja, mida ja kuidas otsisite. Ei ole varem kasutanud ISE andmebaasi. Otsisin dokumendihalduse teemal kirjutatud artikleid ajavahemikus 2010-2015. Leidsin neli kirjet, millest üks on selle kohta, et infohariduse osakond kolis Viljandist Tartusse. Mugav kasutamiseks, aga arvasin, et kirjeid tuleb rohkem. Sõna: dokumendihaldus Artikli tüüp: artikkel Ilmumisaasta: 2010-2015 Vali teemabaas: ISE haridus
Millal see ilmus, kes on autor ja milline on täpne pealkiri? Millist teemabaasi kasutasite? Vastus: Autor :Jürgenson, Marika Pealkiri: Külmravi aitab üheksal juhul kümnest / Marika Jürgenson Väljaanne: Tervisetrend (1997) nr. 2, lk. 14-15 Teemabaas: ISE meditsiin ja tervishoid; t:(tervisetrend) and t:(külmravi); väljaande tüüp: ajakiri; artikli tüüp: artikkel 4. Kas olete ISE andmebaasi varem kasutanud? Hinnake kasutatud andmebaasi (kasutamismugavus, otsinguvõimalused jne). Ei ole ISE andmebaasi varem kasutanud. Peale juhistega tutvumist lihtne ja loogiline kasutada. TLÜ raamatukogu andmebaaside kasutamine - http://biblioserver.tlulib.ee/ 5. Leidke andmebaasi Haridus kasutades artikleid õpetajakoolituse teemadel, mis on ilmunud 2006. aastal ajalehes Universitas Tartuensis. Mitu artiklit leiate? Tooge 1 näide. Vastus: kaheksa Andmebaas: Haridus Pealkiri: Pedagoogilise praktika aasta kokkuvõte
millised on läbitud sammud allikani jõudmiseks. Leidsin viis materjali. Materjalid ajaloo kohta, Vikipeedia lehekülg, koopiad originaaldokumentidest, artikkel sellel teemal ja Nõukogude Liidu ja Saksamaa suhete kohta. Top: Regional: Europe: Regions: Central and Eastern Europe: Society and Culture: History: Molotov–Ribbentrop Pact (5) 3) Tutvuge iseseisvalt teemabaasiga põhjalikumalt. Tehke erinevaid prooviotsinguid huvipakkuval ja erialasel teemal. Kas ja mida leiate? Hinnake kasutatud teemabaasi (kasutamismugavus, otsinguvõimalused, ülesehituse loogilisus jne). Kõik vajalik on kohe kättesaadav ja otsimine oli ka kergem, kui algul paistis. Esileheküljel on kategooriad hästi välja toodud. Otsisin infot Tartu Ülikooli kohta. Leidsin 14 erinevat materjali: põhilehekülg, instituudid, Tartu Üliõpilasküla jne. Top: Reference: Education: Colleges and Universities: Europe: Estonia: University of Tartu (14) Otsisin infot Pilatese kohta
Ebakujutise saamine mikroskoobis TÖÖ KÄIK A) Silma minimaalse vaatenurga määramine 1. Joonestage paberile kõrvuti kaks väikest ristkülikut ca 1mm kaugusele teineteisest. 2. Kinnitage paber silmade kõrgusele ja eemalduge temast suurima kauguseni, mille korral näete ristkülikuid veel valge ribaga eraldatuina. 3. Mõõtke kaugused. 4. Arvutage silma minimaalne vaatenurk valemi (1) abil. Hinnake tulemuse viga. B) Pikksilma suurenduse määramine 1. Tutvuge pikksilma ehitusega ja selle reguleerimisvõimalustega (kruvid teravus- tamiseks, pikksilma pööramiseks ning tõstmiseks ja langetamiseks). 2. Teravustage pikksilm laboratooriumi teisel seinal asuvale skaalale.( Vajaduse korral suunake skaalale lisavalgustus.) Õppige skaalat kahe silmaga korraga vaatama nii, et üks silm vaataks läbi pikksilma ja teine pikksilma kõrvalt. Pöörake pikksilm sellisesse
on läbitud sammud allikani jõudmiseks. Leidsin 96 materjali, kõik materjalid räägivad seoses selle paktiga ehk siis ajaloost. Kasutasin "Advanced search-i", kus otsinguribasse kirjutasin "Molotov- Robbentrop Pact" kategooriaks valisin "All" ja otsi ainult lehekülgi "Sites only". 3) Tutvuge iseseisvalt teemabaasiga põhjalikumalt. Tehke erinevaid prooviotsinguid huvipakkuval ja erialasel teemal. Kas ja mida leiate? Hinnake kasutatud teemabaasi (kasutamismugavus, otsinguvõimalused, ülesehituse loogilisus jne). Tegin otsingu "Jobs in Estonia", siis andis mulle erinevaid lehekülgi, kus saab vaadata töökuulutusi Eestis ning veebilehti seoses tööga Eestis. Riigiportaal - http://www.eesti.ee/est 4) Milline on praegu kehtiv tunnipalga alammäär ja kuupalga alammäär? Pange kirja 2 võimalikku portaalis liikumise ehk sirvimise teekonda. Tunnipalga alammäär on 2,34 eurot ning kuupalga alammäär 390 eurot
ÜLESANNE 138A (FINANTSILISE TULEMUSLIKKUSE HINDAMINE). Ettevõtte finantsvõimenduseta tururiskipreemia 5%. Ettevõtte omakapitali bilansiline suurus aasta lõpus on 168 mln eurot, sh va Laenukapitali suurus on 280 mln eurot (laenukapitali suurus aasta jooksul ei muutunud) ja la finantstulud ja ainukeseks finantskuluks on intressikulud. Ettevõtte tulusid ei maksustata. Arvutage tulusus. Hinnake ettevõtte poolt möödunud aasta jooksul loodud majand Finantsvõimenduse beeta 0.80% Riskivaba tulumäär 5% Tururiskipreemia 5% Bilansiline suurus E 168 mln sealhulgas Puhaskasum NI 28 mln Laenukapitali suurus 280 mln laenukapitali hind 8% Tulumaks 0% Mis on omakapitali tulusus ja kaasatud kapitali tulusus
Kuidas joonistada mehhanisme kaarnooltega 1) Joonistage arusaadavalt välja (graafilise valemina) reagentide struktuurid. Kontrollige kas saate aru, millised on reagendid ning solvent antud reaktsioonitingimustel. Näiteks kui reaktsioon toimub aluselises keskkonnas, siis kas mõni ühend esineb anioonina? 2) Vaadelge lähteaineid ning produkte ning hinnake, mis on reaktsiooni käigus toimunud. Millised sidemed on moodustunud ning millised katkenud? Kas midagi on juurde liitunud või ära kadunud? Kas mõni side on molekulis asukohta vahetanud? 3) Leidke lähteainetes kõik nukleofiilsustsentrid ning otsustage milline neist on kõige nukleofiilsem. Seejärel leidke elektrofiilsustsentrid ning hinnake nende tugevust.
ÜLESANNE 138A (FINANTSILISE TULEMUSLIKKUSE HINDAMINE). Ettevõtte finantsvõimenduseta tururiskipreemia 5%. Ettevõtte omakapitali bilansiline suurus aasta lõpus on 168 mln eurot, sh va Laenukapitali suurus on 280 mln eurot (laenukapitali suurus aasta jooksul ei muutunud) ja la finantstulud ja ainukeseks finantskuluks on intressikulud. Ettevõtte tulusid ei maksustata. Arvutage tulusus. Hinnake ettevõtte poolt möödunud aasta jooksul loodud majand finantsvõimenduseta beeta 0.8 riskivaba tulumäär 5% tururiskipreemia 5% Omakapitali suurus 168 SH puhaskasum (EBIT) 28
· Sööge vähemalt kahel toidukorral nädalas kala ( miks?) · Süüa iga päev 10 puu- või juurvilja, juua 2-7 tassi teed (miks?) · Toit peab sisaldama piisavalt kiudaineid · Eelistage saiale rukkileiba · Juua päevas vähemalt 2 klaasi jogurtit, keefiri või atsidofiilpiima · Tarbida palju vedelikku (päevane veetarve on ~1,5-2,5 l) Kui te ei leia kõigi toiduainete koostist tabelist, siis hinnake seda ligikaudselt teiste sarnaste toiduainete järgi ja märkige see ära ka analüüsi osas. Hinnake, millised võiksid olla vead toitainete hulkade arvutamisel.
müüjale, et ta ei soovi neid kingi, sest talle ei sobi kingade kvaliteet. Ostja soovib seega kõik kingad (100 paari) müüjale tagastada. Müüja keeldus sellest. Ostja pöördub müüja vastu kohtusse. Ostja väidab, et ostja ja müüja vahel ei ole üleüldse võlasuhet. Müüja lisas enda kirja tüüptingimused, mis reguleerisid märkimisväärselt pooltevahelist suhet. Seega tuleb müüja vastust käsitada pakkumisena. Ostja ei ole sellise pakkumisega nõustunud. Ülesanne 1: hinnake, kas ning mille alusel on pooltevaheline võlasuhe tekkinud. (HÜPOTEES: Ostja võib müügilepingust taganeda VÕS § 116 lg 1 alusel) KAS POOLTE VAHEL ON KEHTIV LEPING/VÜLASUHTE ALUS? - Lepinguliik – ostu-müügileping VÕS § 208 lg 1 - Kas leping on sõlmitud? o VÕS § 16 lg 3 müüja tegi ettepaneku teha pakkumus o VÕS § 16 lg 1 ostja tegi ettepaneku Määratletud Tahe olla õigulikult siduv Kindlale isikule
A) Silma minimaalse vaatenurga määramine 1. Joonestage paberile kõrvuti kaks väikest ristkülikust ca 1mm kaugusele teineteisest. 2. Kinnitage paber silmade kõrgusele ja eemalduge temast suurima kauguseni, mille korral näete ristkülikuid veel valge ribaga eraldatuina. Korrake sama lähenedes paberini nii kaua kuni hakkate nägema ristküliku vahel olevat valget riba. 3. Mõõtke kaugused. 4. Arvutage silma minimaalne vaatenurk. Hinnake tulemuse viga. B) Pikksilma suurenduse määramine 1. Tutvuge pikksilma ehitusega ja selle reguleerimisvõimalustega (kruvid teravustamiseks, pikksilma pööramiseks ning tõstmiseks ja langetamiseks). 2. Teravustage pikksilm laboratooriumi teisel seinal asuvale skaalale.( Vajaduse korral suunake skaalale lisavalgustus.) Õppige skaalat kahe silmaga korraga vaatama nii, et
3. Kas ,,Targu Talitas" on ilmunud artikleid infarktist? Kui jah, millal ja mis pealkirja all? Millist teemabaasi kasutasite? On küll ilmunud. Pealkirjaga ,,Kuidas toimida infarkti korral?" Ilmumisaeg 2013-01-31 PIIRATI: Article Type "ARTIKKEL" ja Publication Type "AJAKIRI" ja LEITI 1 kirje. Väljaandeks valisin ,,Targu Talita" Ja d:märksõnad (s.h. personaalia) ,,Infarkt" 4. Kas olete ISE andmebaasi varem kasutanud? Tehke prooviotsinguid enda erialast ja huvidest lähtuvalt ning hinnake kasutatud andmebaasi (kasutamismugavus, otsinguvõimalused jne). Pange ka kirja, mida ja kuidas otsisite. Olge põhjalik. Ei olnud varem kasutanud. Minu jaoks üsna ebamugav andmebaas. Kui valida erinevad märksõnad ja siduda need ,,Ja", siis ikka laseb sisse otsingutulemusi, mis ei filtreeri piisavalt minu valitud märksõnade põhjal tulemust. Otsinguvõimalused on samas laialdased ja piisavad. Kasutasin otsimiseks märksõna ,,Male" ning lisaks:
Jah, külastan seda mõned korrad kuus 3 Jah, olen seda mõne korra külastanud 4 Ei, ma ei ole seda külastanud 5 Kui vastasite „Ei, ma ei ole seda külastanud“, siis palun jätkake küsimusest nr 8 5. Ma leian, et spordiklubi on spordiklubide Alamklass 1 2 3 4 5 Tippklass 6. Palun hinnake spordiklubi riietusruumide erinevaid aspekte. Väga Pigem Enam Pigem Väga halb halb vähem hea hea Avarus 1 2 3 4 5 Kaasaegsus 1 2 3 4 5 Puhtus 1 2 3 4 5
Eelisaktsiate hetketootlus 5% aastas. Ettevõte on emiteerinud lisaks 6-aastase tähtajaga kupongvõlakirju. Võlakirju on emiteeritud kokku 5 000 tükki, nimiväärtusega 1 000 eurot. Võlakirjade kupongintressimäär on 4% ning kuponge makstakse kord aastas (järgmine makse ongi täpselt aasta pärast). Võlakirjad pakuvad investoritele tootlust 3% aastas. Eeltoodud andmetele tuginedes hinnake ettevõtte kapitali hind (WACC)? Ettevõte ei maksa makse. Lahendus: Eeltoodud andmetele tuginedes hinnake ettevõtte kapitali hind (WACC) püüdes võimalusel tugineda kapitali allikate turuväärtusele? NB! Ettevõte ei maksa makse. D P E WACC = rd + r p+ r D+ E+ P D+ E+ P D+ E+ P e a) Omakapital (E) Aktsiate väärtus kokku on: E = P/B x B = 1.5 x 3.5milj = 5.25 milj
28. Leidke ja analüüsige Boltzmanni valemi abil aine entroopiamuutu. S=klnW Mikroolek eksisteerib vaid hetke, nii et reaalsed mõõtmised toimuvad tegelikult kesendatult üle paljude mikroolekute. Valemist/jutust lähtuvalt kulgevad protsessid iseeneslikult suurema tõenäosusega oleku suunas. Valemi rakendamine reaalse aine entroopia arvutamiseks on väga keeruline sageli ebatäpne. 29. Hinnake antud tingimustel ja süsteemide koostise juures, millise süsteemi entroopia on suurem. Kui meid huvitava temp ja nulltemp vahel toimub faasiüleminekuid, tuleb ka nende entroopiamuudud arvesse võtta. Ainete molaarsed entroopiad kasvavad nende ehituse keerukuse kasvuga. Gaaside molaarsed entroopiad on suuremad kui sarnastel vedelikel või tahkistel. Kui reaktsiooni käigus kulub või tekib gaas, on vastav entroopiamuut domineeriv ja
tulemusena ei olnud 2012 aasta lõpuks toote ega protsessiuuendust? a) Kui jah, siis kas toimus edasilükkamine, tegevusest loobumine või oli tegemist pikema protsessiga? EI 3. Innovatsioon ja riiklik tellimus. Kas on mingit innovatsiooni, mille sisseviimine toimus riikliku tellimuse jaoks? a) Kui jah, kas innovatsioon oli riikliku tellimuse nõudena või mitte? EI 4. Mis oli tõukejõuks innovatsiooni taga, hinnake olulisust skaalal: väga oluline, oluline, väheoluline ning ei olnud. Ei toimunud innovatsiooni a) Kõrgem juhtkond, omanikud b) Keskastme juhtkond c) Eelarve ettekirjutatud struktuurist lähtuv d) Seaduse muudatustest tulenev e) Partnerfirmade tegevusest tulenev f) Uued poliitilised prioriteedid g) Avalik õiguslike organisatsioonide mõju h) Tarnijate mõju
Palju ja mida leiate? Pange kirja teemakataloogides liikumise tee ehk millised on läbitud sammud allikani jõudmiseks. Leidsin 96 materjali, kõik materjalid räägivad seoses selle paktiga ehk siis ajaloost. Kasutasin „Advanced search-i“, kus otsinguribasse kirjutasin „Molotov-ribbentrop Pact“ kategooriaks valisin „All“ ja et otsiks ainult lehekülgi „Sites only“ 3) Tutvuge iseseisvalt teemabaasiga põhjalikumalt. Tehke erinevaid prooviotsinguid huvipakkuval teemal. Hinnake kasutatud teemabaasi (kasutamismugavus, otsinguvõimalused, ülesehituse loogilisus jne). Tegin otsingu “Jobs in Estonia”, siis andis mulle erinevaid lehekülgi, kus saab vaadata töökuulutusi Eestis ning erinevaid veebilehti seoses tööga Eestis. Riigiportaal - http://www.eesti.ee/est 4) Mis on EV Õiguskantsleri ülesanded? Pange kirja 2 võimalikku portaalis liikumise ehk sirvimise teekonda. Õiguskantsler on oma tegevuses sõltumatu ametiisik, kes teostab järelevalvet
laudavissent 3.laudaverant Oleksin kiitnud (ebareaalne) 1.laudavero 2.laudaveris 3.laudaverit 1.laudaverimus 2.laudaveritis 3.laudaverint Olen kiitnud (tulevikus) Activum censeo, censui, censum 2. Hindama indicativus conjuctivus imperativus 1.censeo 1.censeam Cense! Hindan! 2.censes 2.censeas Censeti! Hinnake! hindan hindaksin 3.censet 3.censeat 1.censemus 1.censeamus 2.censetis 2.censeatis 3.censent 3.censeant 1.censebam -ba 1.censerem -re 2.censebas 2.censeres hindaksin hindaksin 3.censeret 3.censebat (ebareaalne) 1.censebamus 1
väljamineku. Kuidas kulutust vältida?“(nr. 6, 58 Favoriit), „Hangeldaja Hollywoodis“ (nr. 6, 10 Favoriit), „Teisikute laat: Ärge kartke kloonimist! See ei too kellelegi kahju“ (nr. 6, 8 Favoriit), „Tilk verd tõe eest: Iga kümnes mees võib olla heauskne isa. Mis saab edasi?“ (nr. 4, 8 Favoriit), „Mehelikkuse sümbol. Sobib ka naistele“ (4 Favoriit) 6. Kas ja milline on teie varasem kokkupuude Urramiga? Hinnake kasutatud kataloogi (kasutamismugavus, otsinguvõimalused, juhised jne). Tegelikult algus töötasin RIKSWEB-iga, selle pärast saan öelda, et RIKSWEB mulle meeldis rohkem. Väga tähtsam mulle japks oli vene keelne võimalusi kasutada. Aga Urramis oli sellega probleemid. Näiteks, ta ei pakku kõik žanrid, mis on eesti keeles. Üldiselt olen hästi rahul. Nimi: Darja Dreilikh Õpperühm: Teaviku leidmine Valga Keskraamatukogu elektronkataloogist ehk RIKSWEB-i kasutamine (http://riksweb
väljamineku. Kuidas kulutust vältida?“(nr. 6, 58 Favoriit), „Hangeldaja Hollywoodis“ (nr. 6, 10 Favoriit), „Teisikute laat: Ärge kartke kloonimist! See ei too kellelegi kahju“ (nr. 6, 8 Favoriit), „Tilk verd tõe eest: Iga kümnes mees võib olla heauskne isa. Mis saab edasi?“ (nr. 4, 8 Favoriit), „Mehelikkuse sümbol. Sobib ka naistele“ (4 Favoriit) 6. Kas ja milline on teie varasem kokkupuude Urramiga? Hinnake kasutatud kataloogi (kasutamismugavus, otsinguvõimalused, juhised jne). Tegelikult algus töötasin RIKSWEB-iga, selle pärast saan öelda, et RIKSWEB mulle meeldis rohkem. Väga tähtsam mulle japks oli vene keelne võimalusi kasutada. Aga Urramis oli sellega probleemid. Näiteks, ta ei pakku kõik žanrid, mis on eesti keeles. Üldiselt olen hästi rahul. Nimi: Darja Dreilikh Õpperühm: Teaviku leidmine Valga Keskraamatukogu elektronkataloogist ehk RIKSWEB-i kasutamine (http://riksweb
"Hustler" omanikust Larry Flyntist, osades Woody Harrelson ja Courtney Love] / Pullerits, Priit 4. Teisikute laat : Ärge kartke kloonimist! See ei too kellelegi kahju; [Arutlus kloonimise teemal] / Pullerits, Priit 5. Tilk verd tõe eest : Iga kümnes mees võib olla heauskne isa. Mis saab edasi?; [DNA test] / Pullerits, Priit 6. Mehelikkuse sümbol. Sobib ka naistele : [dziipauto] / Pullerits, Priit 6. Kas ja milline on teie varasem kokkupuude Urramiga? Hinnake kasutatud kataloogi (kasutamismugavus, otsinguvõimalused, juhised jne). Nimi: Õpperühm: Teaviku leidmine Valga Keskraamatukogu elektronkataloogist ehk RIKSWEB-I kasutamine (http://riksweb.valgark.ee/index.asp?action=100) 7. Mitu heategevusalast eestikeelset teavikut leidub Valga Keskraamatukogus? Loetlege pealkirjad. 1. 365 moodust maailma muuta 2. Eaka vabatahtliku käsiraamat 3. Eestimaa eeskujud 4. Halastuse aeg 5. Hingega bränd
sissetulekuga? ❏ Ei 8. Kas oleksite nõus minema ❏ Jah kindlasti välismaale tööle suurema palga ❏ Võibolla pärast? ❏ Ei oska öelda ❏ Kohe kindlasti mitte 9. Kas haridus mängib rolli Teie arvates sissetulekul? 10. Hinnake palgasüsteemi Väga hea 5 4 3 2 1 Väga halb
......................... ............................................................................................................................................. Kuidas hindate kooli taset 5-palli skaalal (1=väga halb, 2=halb, 3=rahuldav, 4=hea, 5=väga hea) - Üldine tase 12345 - Tundide ülesehitus 12345 - Õpetajate kompetentsus 12345 Palun hinnake kooli esimesel aastal õpitut ja teisel aastal õpitut 5-palli skaalal (1=väga halb, 2=halb, 3=rahuldav, 4=hea, 5=väga hea) Sisukus Vajalikkus Kommentaar 1 2 3 4 5 1 2 3 4 5 I aasta II aasta
tudengid raha. Palun osalege selles uurimuses. Uuring ei võta rohkem kui 5 minutit teie ajast. Sisestage oma andmed: Sugu M / N Vanus 1. Milline on teie keskmine kuusissetulek? Vähem kui 300 EUR 300 400 EUR 400 500 EUR 500 600 EUR Rohkem kui 600 EUR 2. Milline on teie sissetulekuallikas? (mitmed võimalikud vastused) Töö Juhutöö Õppelaen Toetus vanematelt Muu 3. Hinnake kui palju raha kulutate erinevatel eesmärkidel? ... 60 EUR 60 120 EUR 120 180 EUR 180 - ... EUR Õppemaks Elukoht Koolitused/ Kursused Transport Meelelahutus/ Sport Toit Shoppamine (Riided, tehnika, jm) Reisimine 4. Kas sinu ressurssid on piisavad katmaks su kulutusi? Jah Jah, ja raha jääb ka üle säästude jaoks Ei, vajaks lisaressursse 5. Mille peale tahaksid rohkem kulutada? Õppemaks Majutus
Muutus jõudude vahekord maailmas Üliriik USA. Inglismaa ja Prantsusmaa osatähtsus vähenes Nõukogude Liit eraldus Kesk-ja Ida-Euroopa raudse eesriidega (eraldamine muust maailmast) Majanduse jõud sõjatööstuse heaks 2. Mis põhjustas külma sõja puhkemise? Kumb pool oli sündmuste sellise arengu eest rohkem vastutav? Põhjendage. NSV Liidu ja lääneliitlaste suhete jahenemine. Stalini soov kehtestada kontrolli kogu Euroopa üle 3. Hinnake Trumani doktriini ja Marshalli plaani edukust. Marshalli plaan 17 riigile majanduslik ja tehniline abi, 13milj. Dollari väärtuses Rahvuslik toodang tõusis neljandiku võrra Trumani doktriin Vabade rahvaste toetamine nii sise-kui ka välissuhete vahel 4. Loetlege põhjusi, miks õnnestus kommunistidel Hiinas võim haarata. Kommunistid alustasid kodusõda Rahvusliku Rahvapartei vastu
6) Kas veebikeskkonnas leidub ettepanekuid tsensuuri kohta/teemadel? Kui jah, kui palju ettepanekuid leiate, kelle ettepanekud need on ja milline on nende sisu? Kuidas otsite? Sekretär.ee veebikeskkond - http://www.sekretar.ee/ 7) Millega on tegemist? Milliste teemade kohta leiab infot? Kust ja kuidas leiate? 8) Leidke artikleid palgasüsteemi kohta. Kuidas otsite? Mitu leiate? Tooge välja pealkirjad. Nimi: Õpperühm: 9) Kas olete sellesse veebikeskkonda varem sattunud? Hinnake seda (kasutamismugavus, otsinguvõimalused jne). Information Research ajaveeb - http://info-research.blogspot.com/ 10) Millega on tegemist ja kes on ajaveebi looja? Kust ja kuidas leiate? 11) Millal on tehtud esimene postitus? Millest see on? Kust ja kuidas leiate? 12) Millal on tehtud viimane postitus? Millest see on? Kust ja kuidas leiate?
6) Kas veebikeskkonnas leidub ettepanekuid tsensuuri kohta/teemadel? Kui jah, kui palju ettepanekuid leiate, kelle ettepanekud need on ja milline on nende sisu? Kuidas otsite? Sekretär.ee veebikeskkond - http://www.sekretar.ee/ 7) Millega on tegemist? Milliste teemade kohta leiab infot? Kust ja kuidas leiate? 8) Leidke artikleid palgasüsteemi kohta. Kuidas otsite? Mitu leiate? Tooge välja pealkirjad. Nimi: Õpperühm: 9) Kas olete sellesse veebikeskkonda varem sattunud? Hinnake seda (kasutamismugavus, otsinguvõimalused jne). Information Research ajaveeb - http://info-research.blogspot.com/ 10) Millega on tegemist ja kes on ajaveebi looja? Kust ja kuidas leiate? 11) Millal on tehtud esimene postitus? Millest see on? Kust ja kuidas leiate? 12) Millal on tehtud viimane postitus? Millest see on? Kust ja kuidas leiate?
Arengupsühholoogia ül 2 Ülesanne õpipäevikusse: Valige välja kaks erinevat arenguteooriat ning hinnake nende kasulikkust järgnevate kriteeriumite alusel: · Testitavate seoste väljapakkumine. Kas teooria põhjal saame läbi viia uurimuse ja kontrollida mõnda väidet? · Praktiline väärtus. Kas teooria pakub lahendusi probleemidele ning võimalusi käitumise muutmiseks ja arengu toetamiseks? · Arengu selgitamine. Kuivõrd hästi selgitab teooria arengu toimumist? Olenemata eelnevatest punktidest pole teooriast suurt tolku, kui ei seleta, kuidas inimene areneb.
RASKUSKIIRENDUS 1.Tööülesanne. Maa raskuskiirenduse määramine. 2.Töövahendid. Pendlid, sekundimõõtjad, mõõtelint. 3.Töö teoreetilised alused. Tahket keha,mis on kinnitatud raskuskeskmest krgemal asuvast punktist ja vib raskusju mjul vabalt vnkuda seda punkti läbiva telje ümber nimetatakse füüsikaliseks pendliks.Idealiseeritud süsteemi,kus masspunkt vngub lpmatult peene venimatu ja kaaluta niidi otsas,nimetatakse matemaatiliseks pendliks. Matemaatilise pendli vnkeperiood T avaldub järgmiselt: T =2 l g kus: l - pendli pikkus g - raskuskiirendus. Valem kehtib ainult väikeste vnkeamplituudide korral,kui vnkumist vib lugeda harmooniliseks. Matemaatilise pendlina kasutame antud töös peenikese ja kerge niidi otsa kinnitatud kuulikest (joonis A). joonis...
5. 0,402 15 19,27 1,28 1,64 9,68 0,14 ; 0,09 6. 0,819 15 27,15 1,81 3,28 9,86 -0,04 ; -0,09 i=1÷6 6. Arvutage keskmine gk väärtus ja keskmine absoluutne viga k. 4²l g= T² g k = 9,77 m/s² k = 0,1 m/s² 5.Järeldus. Hinnake saadud tulemuste kvaliteeti ja süstemaatilist viga. k = × 100 = (0,1/9,77)x100% =1 gk Kui 1 , siis töö kvaliteet on hea. Süstemaatiline viga on väike.
lähendage need sileda joonega. 10. Kasutades graafikut fexp(x), arvutage valemi (2) abil magnetilise induktsiooni väärtused B(0), B(xmax /2), B(xmax) ning nende laiendatud liitmääramatused, kasutades ampermeetri lubatud suurimat näiduhälvet (piirhälvet) ja solenoidi pikkuse l määramatust. Funktsiooni fexp(x) määramatuseks lugege ∆f(x) vastaval argumendi väärtusel. 11. Punktide 8 ja 9 alusel hinnake teoreetilise ja eksperimentaalse funktsiooni kokkulangevust. Katseandmete tulemused Magnetilist induktsiooni iseloomustava funktsiooni f(x) väärtuste määramine solenoidi teljel Ie=......................., N=................., l=................., S1=................., N1=................., ω=................... |x|, Ue(x), Ue(-x), Ue(x), fexp (x) ft (x) ∆f (x) δ
RASKUSKIIRENDUS LABORATOORNE TÖÖ Õppeaines: FÜÜSIKA Rõiva ja tekstiili instituut Õpperühm: TD 12/22 Juhendaja: Karli Klaas Tallinn 2017 Tööülesanne Maa raskuskiirenduse määramine. Töövahendid Pendlid, sekundimõõtja (............................................), mõõtelint, fotoväravaga ühendatud taimer (........................ ......................................) Töö teoreetilised alused Tahket keha, mis on kinnitatud raskuskeskmest krgemal asuvast punktist ja vib raskusju mjul vabalt vnkuda seda punkti läbiva telje ümber nimetatakse füüsikaliseks pendliks. Idealiseeritud süsteemi, kus masspunkt vngub lpmatult peene venimatu ja kaaluta niidi otsas, nimetatakse matemaatiliseks pendliks. Matemaatilise pendli vnkeperiood T, mille jooksul antud pendel sooritab ühe täisvõnke, avaldub järgmiselt: T =2 l g kus l pendli pikkus (m), g raskuskiirendus (m/s²). Valem kehtib ...
Jaan Tamm RASKUSKIIRENDUS LABORATOORNE TÖÖ Õppeaines: FÜÜSIKA I Tehnikainstituut Õpperühm: ME 11 Juhendaja: dotsent Rein Ruus Esitamiskuupäev:................ Üliõpilase allkiri:................. Õppejõu allkiri: .................. Tallinn 2017 SISUKO 1. TÖÖÜLESAN NE Maa raskuskiirenduse määramine. 2. TÖÖVAHEN DID Pendlid, sekundimõõtjad, mõõtelint. 3. TÖÖ TEOREETILISED ALUSED Tahket keha, mis on kinnitatud raskuskeskmest krgemal asuvast punktist ja vib raskusju mjul vabalt vnkuda seda punkti läbiva telje ümber nimetatakse füüsikaliseks pendliks. Idealiseeritud süsteemi, kus masspunkt vngub lpmatult peene venimatu ja kaaluta niidi otsas, nimetatakse matemaatiliseks pendliks. Matemaatilise pendli vnkeperiood T avaldub järgmiselt: ...
KORDAMISKÜSIMUSED TEEMABLOKI „KAHEPOOLUSELINE MAAILM“ KOHTA (TEEMAD 37-42) 1.Seletage mõisted: détente, stagnatsioon, Helsingi protsess, Watergate’i skandaal détente – pingelõdvendus, võidurelvastumise pidurdamine. Stagnatsioon - seisak, soikumine, peatumine, tardumine, liikumatus. Helsingi protsess – Helsingis toimunud Euroopa julgeoleku ja koostöönõupidamine Watergate’i skandaal - suur poliitiline skandaal, mis toimus Ameerika Ühendriikides 17. juuni 1972 2.Kirjeldage erinevate osapoolte eesmärke suhete normaliseerimisel pingelõdvenduse käigus. 3.Brežnevi valitsemisaega on NSV Liidus nimetatud ka pidulikuks paigalmarsiks. Millest selline väljend tekkis? Tema valitsemisajal oli kõik seisakus, soikus, peatunud, tardunud, liikumatu. Midagi ei arenenud edasi. 4.Kas kahe üliriigi konkurents tasakaalustas või pingestas olukord maailmas? Põhjendage oma seisukohta. 5.Millised rahvusvahelise lepped näitasid pingesei...
KORDAMISKÜSIMUSED JA ÜLESANDED Aine ehitus. Aine erinevates olekutes. Difusioon. Aurumine ja kondenseerumine. Sulamine ja tahkumine. Sublimatsioon. Deformatsioon. Vedelik. Tahkis. Energia. Soojusülekanne. Rõhk. 1. Hinnake järgmistest andmetest vee molekuli läbimõõtu. Vee molekulmass osake on 18 g/mol. Avogadro arv on 6,02 10 23 . Vee tihedus on 1 g/cm3. mol 2. Hinnake sarnaselt ülesandega 1 vesiniku aatomi läbimõõtu. Vesiniku tihedus vedelas olekus temperatuuril 235 ºC on 0,0719 g/cm3. 3. 1 tilk õli (0,04 cm3) valgus vee peale laiali ja moodustas 50 m2 suuruse
1.Tööülesanne. Maa raskuskiirenduse määramine. 2.Töövahendid. Pendlid, sekundimõõtjad, mõõtelint. 3.Töö teoreetilised alused. Tahket keha,mis on kinnitatud raskuskeskmest kōrgemal asuvast punktist ja vōib raskusjōu mōjul vabalt vōnkuda seda punkti läbiva telje ümber nimetatakse füüsikaliseks pendliks.Idealiseeritud süsteemi,kus masspunkt vōngub lōpmatult peene venimatu ja kaaluta niidi otsas,nimetatakse matemaatiliseks pendliks. Matemaatilise pendli vōnkeperiood T avaldub järgmiselt: T =2 π √ l g kus l- pendli pikkus, g - raskuskiirendus. g avaldub sellest valemist järgmiselt: 4 π2 l g= T2 Valem kehtib ainult väikeste vōnkeamplituudide korral,kui vōnkumist vōib lugeda harmooniliseks. Matemaatilise pendlina kasutame antud töös peenikese ja kerge niidi otsa kinnitatud kuulikest (joonis A). ...
RASKUSKIIRENDUS PRAKTIKA ARUANNE Õppeaines: FÜÜSIKA (I) Mehaanikateaduskond Õpperühm: Juhendaja: Esitamiskuupäev: 20.11.2014 Tallinn 2014 1.Tööülesanne. Maa raskuskiirenduse määramine. 2.Töövahendid. Pendlid, sekundimõõtjad, mõõtelint. 3.Töö teoreetilised alused. Tahket keha,mis on kinnitatud raskuskeskmest kōrgemal asuvast punktist ja vōib raskusjōu mōjul vabalt vōnkuda seda punkti läbiva telje ümber nimetatakse füüsikaliseks pendliks.Idealiseeritud süsteemi,kus masspunkt vōngub lōpmatult peene venimatu ja kaaluta niidi otsas,nimetatakse matemaatiliseks pendliks. Matemaatilise pendli vōnkeperiood T avaldub järgmiselt: T= 2 * π* √(l/g) kus ...
RASKUSKIIRENDUS PRAKTIKA ARUANNE Õppeaines: FÜÜSIKA (I) Ehitusteaduskond Õpperühm: Juhendaja: Esitamiskuupäev: 22.10.2014 Tallinn 2014 1. Tööülesanne Maa raskuskiirenduse määramine. 2. Töövahendid Pendlid, sekundimõõtjad, mõõtelint. 3. Töö teoreetilised alused. Tahket keha,mis on kinnitatud raskuskeskmest kōrgemal asuvast punktist ja vōib raskusjōu mōjul vabalt vōnkuda seda punkti läbiva telje ümber nimetatakse füüsikaliseks pendliks.Idealiseeritud süsteemi, kus masspunkt vōngub lōpmatult peene venimatu ja kaaluta niidi otsas, nimetatakse matemaatiliseks pendliks. Matemaatilise pendli vōnkeperiood T avaldub järgmiselt: T =2 π ...
Mis on minu kui noore jaoks oluline? Lugupeetud õpetaja, kallid klassikaaslased Täna räägin ma teile teemadel, mis mõjutavad iga noore inimese elu, kuid mida vahel ei käsitleta vajalikul määral. Kas olete kunagi mõelnud kui palju meil tegelikult vedanud on? Vabadus on meie generatsiooni jaoks enesestmõistetav. Me saame näha maailma ja kogeda tähtsaid sündmuseid. Meil on üldjuhul ka vabadus teha ise oma otsuseid ja kujundada oma maailmapilti. Loomise ja ideede avaldamise vabadus: see on võimalus nii kritiseerida kui luua midagi imelist, ilma, et keegi neid kontrolliks. Me vanematel polnud valikuvõimaluse omamise privileegi. Neilt oodati et nad jääksid kindlatesse raamidesse, toimus ühiskondlik seisak. Loovus oli piiratud ning mõtlev inimene ei saanud toimida vabalt. Aga minul kui noorel on vabadus oluline just seetõttu, et ma saan avaldada oma arvamust ja mitte elada kinnises ühiskonnas, kus ma ei kuule teiste mõtte...
Toodete paigutus O5 O4 O3 O2 O1 Lahti oleku ajad O5 O4 O3 O2 O1 7. Kuidas hindate kauplust võrreldes teiste optika poodidega? o Oluliselt parem o Pigem parem o Sama o Pigem halvem o Oluliselt halvem o Ei oska öelda 8. Kas Teil on esinenud probleeme teenuste kasutamisel? o Jah, sageli o Jah, mõnikord o Ei, mitte kordagi 9. Hinnake oma rahulolu probleemide lahendamisega: o Väga rahul o Pigem rahul o Ei oska öelda o Pigem ei ole rahul o Ei ole rahul 10. Kaebused, ettepanekud ning kommentaarid: Aitäh!