Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"goodi" - 18 õppematerjali

thumbnail
1
docx

Having a job while styding

In some case it is good but another side it is negathive thing. Positive is that you can earn Money and you do not have to depend on your parents. Secondly you colud meet whit new peole anf make friends. Thirdly and most important job makes a persoon to be more responseble. Also having a job when boys or girls are young. Then growing up i tiss easy for make a choice, where someone would like to work. And the last i think that when teenager have job whilw they are studying is really goodi n case it do not affect youe Grandes. But there are some negative aspects also. Some students try to work as much they can to earn a lot of Money. That mean they are tired and would not whant to study anymore. Young people also choose to leave school early and prefer to stay in work. In conclusion i think that having a job while styding is positive but students have to think about education more because that is more important and then think about job.

Keeled → Inglise keel
11 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Skandinaavlaste põlvnemine

puhta aaria rassiga (viimane arvamus oli levinud 19. Ja 20. sajandi algusel). ,,Inimtegevuse jäljed Skandinaavias (Taani, Rootsi, Soome, Norra) ulatuvad 10 000 a. (e.Kr.) tagusesse aega, kuid on vähetõenäoline, et sel ajal elanud inimesed olid otsesed eellassed skandinaavlastele ja skandinaavia keelele".7 Paul Siding (,,Scandinavian Races") ja nii mõnedki teised ajaloolased on väitnud, et praegused Taani, Norra ja Rootsi elanikud on goodi (idagermaanlased) hõimude järeltulijad. 8 Nimelt germaanlaste hõimude teed lahknesid ja osa neist (goodid) rändas Põhjamaadesse, võttes kaasa oma usu ja keele. Seal nad segunesid nii geneetiliselt kui keeleliselt kohalikega, kelleks olid soomlased ja saamid ehk laplased. Nõnda kujunesid tänapäeva skandinaavlased ning ajajooksul sai nende keel tuntuks kui norraena mal ehk norra kõne, ja donsk tunga ehk

Ajalugu → Ajalugu
21 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Distsipliin koolis, õpetaja kui klassi juht ja suunaja

nagu koolipinkide ebasobiv paigutus, õppetehniliste vahendite ettevalmistus, õppematerjalide tülikas kättesaadavus jms, korrarikkumist, sest õpetaja tähelepanu koondub tehniliste probleemidega tegelemisele. Näiteks võib paljudes tundides näha olukorda, kus õpetaja raiskab mõttetult aega kontrolltööülesannete või illustreerivate skeemide tahvlile kandmisega, samal ajal kui on olemas ka grafo- või arvutiprojektor. Toetudes E. T. Emmeri (1997), T. Goodi ja J. Brophy (1995) töödele on E. Krulli õpikus toodud välja olulisemad probleemid, millega õpetaja puutub kokku klassi materiaalse keskkonna kujundamisel. o Seadke klassi mööbel nii, et see vastaks teie õpetamisvajadustele. Arvestada tuleb kahe asjaoluga. Esiteks annavad õppemeetodid parimaid tulemusi, kui õpilased on paigutatud sobivalt istuma. Teiseks peaks õpilaste paigutus olema selline, et see tagaks

Pedagoogika → Pedagoogika
95 allalaadimist
thumbnail
19
doc

Õpetaja koolis ja ühiskonnas

2.aasta Õpetaja kui... · ülesannete kavandaja tööks klassi ja õpilasrühmadega · iseseisva õppimise võimaluste looja ja õhutaja · sidepidaja vanematega · õpilaste emotsionaalsele ja sotsiaalsele arengule kaasaaitaja 3.aasta Õpetaja kui... · kolleeg · teadmiste kaaslooja · juht · õpilaste enesereflektsioonivõime õhutaja ja arendaja Õpetaja professionaalne areng T.Baron, D.Berliner (1996) · Uustulnuka tase(novice)- goodi 1.aasta · Eduka algaja tase(advanced beginner)- goodi 2.ja3. aasta · Kompetentsuse tase(competent)- jõuab umbes viiendaks aastaks · Professionaalsuse tase(proficent)- töö on väga hästi läbi mõeldud, õpetajatöö tegevused on muutunud automaatseteks ja õpetamine on hästi paindlik. · Meisterõpetaja tase(ekspert)- lisaks eelnevale lisandub otsuste vastuvõtmine intuitiivselt. Klassi füüsiline keskkond Soovitused õpetajale:

Kategooriata → Õpetaja koolis ja ühiskonnas
139 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Ajaloo perioodid

riigi. 455. a. vallutasid nad omakorda Rooma. Suureks rahvasterändamiseks nimetataksegi 375. a. alguse saanud peaasjalikult germaani, aga ka türgi (hunnid) jt hõimude ulatuslikku ümberasumist antiikaja lõpul ja keskaja alguses (375. a.-VI saj.). Pidev surve Rooma keisririigi (eelkõige Lääne-Rooma) piiridele tõi kaasa keisrivõimu nõrgenemise ning germaanlaste riikide tekkimise Lääne-Rooma keisririigi territooriumil. 439. a. vandaalid rajasid Põhja-Aafrikas oma riigi. 476. a. kukutas goodi päritolu keiser Romulus Augustuluse ihukaitseväe ülem Odoaker oma keisri troonilt ning saates keisrivõimu tunnused Konstantinoopoli kuulutas end Itaalia kuningaks. 493. a. vallutasid idagoodid Itaalia ning tapsid Odoakeri. Nende juht Theoderich kuulutas end Rooma kuningaks. 486. a. vallutas frankide kuningas Chlodovech Gallia (enam-vähem kaasaegne Prantsusmaa) ning asutas seal Frangi kuningriigi. 568. a. vallutasid langobardid Põhja-Itaalia (langobard - Lombardia) idagootidelt

Ajalugu → Ajalugu
31 allalaadimist
thumbnail
10
odt

VARAKESKAEG (476 – 1054)

Põhiliseks tegevuseks sai askees. Lääneosas muutus kloostrielu aristokraatlikuks pelgupaigaks. Keskaegsele kloostrielule pani algus Benedictus Nursiast, kes asutas 526 Monte Cassino kloostri. Põhiteesiks sai mõõdukus ja kuuletumine kloostrireeglitele. Lõviosa kloostritest kõrgeskajani olid benediktlaste loodud. Antiigi langusperiood algas 6. saj. keskpaigal, peale seda kui Bütsantsi keiser Justinianus üritas Rooma riiki uuendada. Justinianus purustas vandaalid ning alustas goodi sõja ja üritas Hispaania vallutada. Allakäigule avaldasid mõju 6. saj. keskpaiku ikaldus ja katk. Need nõrgendasid Bütsantsi riiki. Saabusid uued sissetungijad 6. saj. Itaalia vallutasid langobardid, kes domineerisid Itaalias 774. a-ni. Langobardid kui ebakultuursed inimesed hävitasid antiiktsiv. Lõplikult. Samal ajal tungisid Balkanile slaavlased, kes tungisid kuni Kreeka lõunaosani. Euroopat laostas ka araablaste sissetung 7. saj. II poolel. Araablasi peeti ketseriteks ja

Ajalugu → Ajalugu
11 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Vana-Rooma kokkuvõte

Kloostrites pandi suurt rõhku ristuiusu õpetuse uurimisele, kristlike autorite tööde ümberkirjutamisele ja noorte munkade harimisele. Nii sai mitmest kloostrist juba antiikaja lõpul oluline hariduse ­ ja kultuurikeskus. 12 Germaanlased olid pidevas kokkupuutes Rooma riigiga ja seega Rooma kultuurist mõjutatud. Iv sajandil võtsid goodid ja seejärel mitmed teisedki germaani rahvad vastu ristiusu. Piibli tõlkimiseks loodi goodi kirjakeel. Germaanlased võtsid ristiusu vastu ariaanlikul kujul. Ariaanlusest sai germaanlaste omamoodi rahvuslik usutunnistus. Kujunes selge vahe vaödavalt õigeusklike roomlaste ja ariaanlike germaanlaste vahel. Muutused ühiskonnas ja kultuuris Kogu Rooma keisririigi perioodil elasid kesk ja Ida-Euroopas erinevad germaani rahvad. Jõukatest ülemkihi võrsunud pealikest moodustasid nad tugevaid hõimuliite. Eriti tugevaks

Ajalugu → Ajalugu
68 allalaadimist
thumbnail
42
doc

Õpetaja koolis ja ühiskonnas

ja elukestvat õppijat, kes oma töö edendamise nimel teeb koostööd kolleegide ja teiste partneritega Soome Üliõpilase arenguetapid:  varajane idealism  ellujäämine  raskuste tunnistamine – Mingisuguste asjadega tulen toime  platoole jõudmine  edasiminek – jõuab üks osa üliõpilastest Ootused noore õpetaja kutsealasele kompetentsusele (T. Goodi järgi, 1996) 1. aasta  Õpetaja kui ... ... töö korraldaja klassis ...õppematerjali esitaja – sõnavara peab olema õpilastele arusaadav ...diskussiooni juht – hoida teemat, mis teile oluline ...õpitulemuste hindaja 2. aasta  Õpetaja kui... ... ülesannete kavandaja tööks klassi ja õpilasrühmadega – vaja teha rühmatöösid ...iseseisva õppimise võimaluste looja ja õhutaja ...sidepidaja vanematega ..

Pedagoogika → Pedagoogika
55 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Bütsants

Bütsantsi Impeerium: Lääne ja Ida kompromisi häving Konstatinoopol, kui uue lootuse linn 325. aastal Rooma Imperaator Constantinus I Suur asutas Bosfori väina Euroopa-poolsel kaldal, endise megari koloonia - Byzas varemetel , uue keisririigi pealinna Konstantinoopoli, mis pidi sümbliseerima uue ajastu saabumist Rooma Impeeriumi jaoks. Tegemist oli absoluutselt uutmoodi kontseptsiooniga linnaga, millest pidi saama äsja riigis võidule tulnud kristluse ning inimkonna ülemaailmseks pealinnaks. Iseenesest linna geograafiline asupaik nelja ilmakaare ristumiskohas, kus kohtusid omavahel Lääne ja Ida kultuurid ning tekitasid hiilgava hübriidi kreeka-helleni kultuuri baasil, peale oma sümboolse tähenduse, omas ka kaubandusliku ning poliitilise tähtsuse. Tollase inimkonna vaimusilmas oli Konstantinoopol teine Atlantise megapolis, mille eesmärk oli ühendada endas kogu inimkonna saavut...

Ajalugu → Ajalugu
32 allalaadimist
thumbnail
7
rtf

Organismide paljunemine, mitoos, meioos, sugurakkude areng

Lk 113-114-Organismide paljunemine- sugurakkude areng Kas esitatud laused on tõesed v6i väärad? Vale viite korral lisage õige lause eitust mitte kasutades! 1. Generatiivsel paljunemisel saab uus organism alguse sügoodist. Tõene 2. Tsütokinees on rakutuuma jagunemine. Väär Karüokinees on rakutuuma jagunemine. 3. Kromatiidid lahknevad mitoosi anafaasis. Tõene 4. Kromosoomide ristsiirde tulemuseks on haploidne kromosoomistik. Väär Kromosoomide ristsiirde tulemuseks on geenide vahetus 5. Katteseemnetaimed paljunevad eostega. Väär Katteseemnetaimed paljunevad suguliselt seemntega mittesuguliselt risoomide, mugulate, sibulate, varre-või lehetükikeste abil. 6. Kõik inimese somaatilised rakud on diploidse kromosoomistikuga. Tõene 7. Kromatiidid lahknevad teise jagunemise anafaasis. Tõene 8. Viljastunud munarakku nimetakse ovogooniks. Väär Viljastunud munarakku nimetakse sügoodiks. Leidke kõige õigem vas...

Bioloogia → Bioloogia
348 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Kordamisküsimused 2013 Õppe kavandamise aines

eesmärgiorientatsioonide kujunemist õpetajate suhtumine õpilastesse. Rosenthali ja Jacobsoni(1968) uurimusest selgus, et algklassides võivad õpetajate eelarvamuslikud ootused üsna oluliselt mõjutada õpilaste üldvõimete arengut. Selliste eelarvamuslike ootuste iseennast teostavat ja võimendavat mõju õpilaste arengule nim Pygmalioniefektiks. Hilisemad uurimused näitasid, et see efekt avaldub nii negatiivselt kui positiivsel kujul ainult kindlates olukordades. Brophy ja Goodi (1997) käsitluse kohaselt ilmneb see efekt vaid siis, kui õpetajal on eelarvamuslik hoiak ja tendentslik suhtumine mõnedesse õpilastesse, kui ta kohtleb õpilasi vastavuses nende hoiakutega ja edastab selgelt oma ootusi õpilastele ning kui õpilased võtavad omaks õpetaja edastatud ootused ja hakkavad käituma vastavuses nendega. 12. Mida kujutavad endast üldistamine ja ülekanne õppimisel. Millised võtted aitavad kaasa õpitu üldistumisele ja ülekandele? (5.1)

Pedagoogika → Pedagoogiline psuhholoogia
148 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Pedagoogiline psühholoogia põhimõisted II

HTPK.02.112. Põhimõisted õppimisteooriate ja õppimise tingimuste kohta Õppimisteooriad Biheivioristlikud õppimisteooriad 1. Keda väljapaistvatest pedagoogidest võib pidada tänapäevaste õppimiskäsitustele aluse panijaks? J. Dewey (1859–1952) kui kaasaegse õppimiskäsituse rajaja. 2. Kas inimesed omandavad valdava osa oma teadmisi ja oskusi tahtlikult või tahtmatult? Valdava osa oma teadmistest ja oskustest omandavad inimesed tahtmatult. 3. Millised on kolm õppimise põhilist ajendit ehk motiivi keskkonnaga kohanemise kontseptsioonist lähtudes? 1) Hedonistlik motiiv – kõrgemate organismide kaasasündinud võime vältida kogemuslikul baasil sündmusi, mis toovad kaasa ebameeldivusi või kannatusi, ning eelistada tegevusi, toovad kaasa meeldivat. 2) Tunnetuslik motiiv – sisemine aktiivsus, mis väljendub (kõrgematel arengutasemetel) huvi tundmises ümbritseva maailma vastu. ...

Varia → Kategoriseerimata
238 allalaadimist
thumbnail
24
odt

Kristluse ajalugu TÜ 2018 sügis

USUS. 01.069 Kristluse ajalugu Kolm vaheeksamit ja igal neist kümmekond teemat, eksamil lähevad vastamisele igast teemablokist kaks küsimust. I 1. Kristlik algkogudus. Esimesed kogudused ja keskused. Juudikristlus. Paganakristlus. Traditsioon algkristluses. Vagaduselu. Pärast Jeesuse ristisurma ja ülestõusmist umbkaudu aastal 30 pKr hakkasid tekkima ja arenema kristlikud kogudused. Esimesed kogudused moodustati Juudamaal ja Galileas, algkristluse perioodi lõpuks (Bar Kohba ülestõus 135. aastal) olid kogudused levinud eelkõige Rooma riigi idaosas ja Partia impeeriumi lääneosa suuremates linnades. Varakult hakkasid üksteisele vastanduma erinevad algkristlikud harud, eristatakse juudikristlasi ja paganakristlasi (kreeklasi ja hellenistlikke juute). Esimene haru oli rangem, peeti kinni vanadest juudi söögieeskirjadest ja puhtusnõuetest. Hellenistid olid vabameelsemad ja sallivamad. Aastal 66-73 pKr surub Rooma võim maha juutid...

Teoloogia → Religiooniõpetus
22 allalaadimist
thumbnail
19
doc

Pedagoogilise psühholoogia kokkuvõte

Rosenthali ja Jacobsoni(1968) uurimusest selgus, et algklassides võivad õpetajate eelarvamuslikud ootused üsna oluliselt mõjutada õpilaste üldvõimete arengut. Selliste eelarvamuslike ootuste iseennast teostavat ja võimendavat mõju õpilaste arengule nim Pygmalioniefektiks.Hilisemad uurimused näitasid, et see efekt avaldub nii negatiivselt kui positiivsel kujul ainult kindlates olukordades. Brophy ja Goodi (1997) käsitluse kohaselt ilmneb see efekt vaid siis, kui õpetajal on eelarvamuslik hoiak ja tendentslik suhtumine mõnedesse õpilastesse, kui ta kohtleb õpilasi vastavuses nende hoiakutega ja edastab selgelt oma ootusi õpilastele ning kui õpilased võtavad omaks õpetaja edastatud ootused ja hakkavad käituma vastavuses nendega. Õppimise ja õpitava väärtustamise olulisus õpimotivatsiooni vormijana. Kuigi õpimotivatsioonis eduootust mõjutavad faktorid seostuvad

Pedagoogika → Pedagoogiline psuhholoogia
621 allalaadimist
thumbnail
309
pdf

Upstream intermediate b2 teacher's book

;P ulJbijlg lsBN 978-1-8432s-569-7 Illllll]ililil]t llll ||||rl 9 x781843x255697x Conlenls UNI T1 househol d & appl i ances; dw el l i ngs ln Searchof the Perfect My Home is my chores;colours& rooms;home H ome(mul ti pl choi e ce) Castle(pp. 5-19) safety TheCharmingPast:Blarney ...

Keeled → Inglise keel
235 allalaadimist
thumbnail
309
pdf

Inglise keele õpik

;P ulJbijlg lsBN 978-1-8432s-569-7 Illllll]ililil]t llll ||||rl 9 x781843x255697x Conlenls UNI T1 househol d & appl i ances; dw el l i ngs ln Searchof the Perfect My Home is my chores;colours& rooms;home H ome(mul ti pl choi e ce) Castle(pp. 5-19) safety TheCharmingPast:Blarney ...

Keeled → Inglise keel
142 allalaadimist
thumbnail
618
pdf

Upstream Intermediate B2 - Teacher book

;P ulJbijlg lsBN 978-1-8432s-569-7 Illllll]ililil]t llll ||||rl 9 x781843x255697x Conlenls UNI T1 househol d & appl i ances; dw el l i ngs ln Searchof the Perfect My Home is my chores;colours& rooms;home H ome(mul ti pl choi e ce) Castle(pp. 5-19) safety TheCharmingPast:Blarney ...

Keeled → inglise teaduskeel
53 allalaadimist
thumbnail
309
pdf

Upstream B2 teacher

;P ulJbijlg lsBN 978-1-8432s-569-7 Illllll]ililil]t llll ||||rl 9 x781843x255697x Conlenls UNI T1 househol d & appl i ances; dw el l i ngs ln Searchof the Perfect My Home is my chores;colours& rooms;home H ome(mul ti pl choi e ce) Castle(pp. 5-19) safety TheCharmingPast:Blarney ...

Keeled → Inglise keel
22 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun