* Vehicle speed sensor - monitors vehicle speed Sõiduki kiirus sensor - monitorid sõiduki kiirus * Brake pedal sensor - operates with cruise control, exhaust brake, idle control Piduripedaali andur - töötab püsikiiruse hoidja, mootorpiduri, tühikäigu kontroll * Clutch pedal sensor - operates with cruise control, exhaust brake, idle control Siduripedaal sensor - töötab püsikiiruse hoidja, mootorpiduri, tühikäigu kontroll * Accelerator pedal sensor Gaasipedaal andur * Driver input switches - cruise control , idle increase /decrease, engine/exhaust brake Sõidukijuhi sisestuse lülitid - püsikiiruse hoidja , idle suurenemine / vähenemine, mootori / mootorpiduri * Injector needle movement sensor - monitors the actual injection time and feeds the information to the ECU (as used on VM_Motori 2.5 and 3.1 engines) Pihusti nõela liikumise andur - jälgib tegelikku süsti aega ja toidab teavet ECU (nagu neid kasutatakse VM_Motori
autot kinni pidada või teile miskit erilist öelda. Tegelikult kui järgi mõelda, siis miskit tahab ta ikkagi öelda küll - nimelt seda, et "ma olen olemas, ületan just teed, palun märka mind ja lase mul turvaliselt teisele poole maanteed jõuda. aitähh". Mõnes kohas Jaapanis on isegi vöötradade kõrval saadavad kollased lipukesed, mida väikelapsed saavad teeületusel autojuhtide tähelepanu tõmbamiseks lehvitada. Millal küll Eesti kihutavatele autojuhtidele jõuab kohale, et gaasipedaal ei ole tallamiseks - fucking autopeded ... inimese autosõidu jälgimine annab tegelikkuses kõige paremini aimu inimese egoismi ja hoolimatuse tasemest. Jaapanis on jootraha maksmine lausa teenindajat solvav tegevus. Töökeskkond varieerub Jaapanis väga laiades piirides. On väga suuri firmasid ja pisikesi perefirmasid. Enamik töötajaid peab tööle sõitma väga kaugelt ning hommikustel ja õhtustel tipptundidel on ühiskondlik transport väga koormatud
Kütuse sattumisel silma pesta silmad veega või spetsaalse silmapuhastus ainega. Kütusefiltrist jääv kütus valada selleks ettenähtud kogumis nõusse. Ja kütuse filter panna ohtlike jäätmete kasti. 18.kompressioni mõõtmine ja järelduse tegemine. Veenduda et autol on väljas süüda ja käik väljas ja käsipidur peal. Eemaldada süüteküünlad . Paigaldada starteri peale kompresiooni mõõtmiseks lüliti otsad. Suruda kompressomeeter küünla avasse võimalusel vajutada põhja gaasipedaal (kasutada kellegi abi) . Käivitada starter.Lasta mootoril pöörelda 5-10 sec. Niimodi kontrollida kõik silindrid tehes märkmeid iga silindri mõõtme tulemuste kohta.võrrelda neid tehase poolt antud andmetega. Kui kompressioni on vähem kui ettenähtud andmetes tuleb ilmselt ette võtta mootori remont. ( normaalne tulemus on u.- 12 atmosfääri).Paigaldada tagasi süüteküünlad ja ühendada tagasi starter. 19.jahutussüsteemi th veepumba kontroll
10. Käsipidur peal 11. Rike pidurisüsteemis Juhtimisseadmed 1. Sõidukiiruse reguleerimine Click to edit Master text styles - siduripedaal Second level - piduripedaal Third level Fourth level - gaasipedaal Fifth level - käigukang 2. Sõidusuuna muutmine - rool 3. Suunatuled (>3 sek ) 4. Peeglid (surnud e. pime nurk) Sidur Click to edit Master text styles Second level Third level
emiteerimine; paraneb liiklusohutus, liiklusvool ja reisijate mugavus. Kõrgem käik, madalamad pöörded Nagu juba märgitud, ei lähe ühtlasel kiirusel sõitmiseks väga palju võimsust vaja. Seetõttu võib kõrgemat käiku kasutada ka väiksematel sõidukiirustel – see säästab kütust, aga pole korras mootorile kahjulik. Võib tunduda, et kuna kõrgema käiguga kiirendamiseks tuleb rohkem gaasi vajutada, siis kulub ka ohtralt kütust. See ei pruugi aga nii olla. Arvamus, nagu oleks gaasipedaal kütusekuluga „otseühenduses“, on uuemate autode puhul ekslik. Gaasipedaali abil ütled Sa vaid mootori „ajule“, et tahad mootorile pöördeid lisada. Mootori hetkepöörete, siseneva õhu hulga ja muude parameetrite põhjal arvutab süsteem ise selleks vajaliku kütusekoguse välja. Samas tähendab mootori pöörete vähendamine enamasti seda, et vaja läheb ka vähem kütust. Arvesta liiklusvooluga
· Eri kujuga kolvid ,mis soodustavad õhu vertikaalset liikumist ja suundavad kütuse küünla elektroodidele. · Bensiini kõrgrõhupump, mis tekitab kütuses 50 bar rõhu. · Bensiini kõrgrõhupihustid, mille pursu kuju sõltub sõidutingimustest. Gaasipedaaliasendi järgi saab juhtplokk teate selle kohta, kuidas juht soovib mootorit käituvat. Vanematel autodel pööras gaasipedaal hoovastiku kaudu seguklappi otseselt , määrates klapi asendiga mootori tööoleku, s.t, kas tühikäigu, osalise koormuse, kiirenduse või mootoripidurduse. Signaaliväärtus on ka pedaaliasendi muutumise kiirusel. Selle alusel määrab juhtplokk kiirendamisel segu rikastuastme. Detonatsiooni andur Detonatsiooni andur aitab välitida mootoris detonatsiooni.Detonatsiooni anduri töö
Liiklusohutus Auto liikumist mõjutavad tegurid Veojõud - mõjub veorataste ja tee kokkupuute punktis ning paneb auto liikuma . Veojõu allikaks on mootor . Veojõudu saab reguleerida juht: Ø Muutes mootori pöördemomenti (gaasipedaali vajutamisega) . Ø Muutes käigukasti ülekandearvu (käikude vahetamisega). Veojõu abil tasakaalustatakse kõik liikumist takistavad jõud , nagu veere -, õhu -ja tõusutakistus , inerts Kui veorattad hakkavad kohapeal ringi käima, on veojõud ületanud veorataste ja teepinna vahelist haardejõudu . Haardejõud - sõltub veorattale langevast massist ja haardetegurist. Haardetegur - iseloomustab auto rataste ja teekatte vahelist haardumist. See näitab , kui suur on libisemise tekitamiseks vajaliku jõu suhe auto kaaluga . Tee olukorda iseloomustavad haardeteguri väärtused . Auto peatumisteekonnad meetrites 1-sek. reageerimisaja puhul. Tee olukorda iseloomustavad haardeteg. väärtus...
Pilet 3. 1. Väntmehhanism Väntmehhanismi ülesandeks on võtta vastu gaaside surve ning muuta kolvi sirgjooneline edasi-tagasi liikumine pöörlevaks liikumiseks. Väntmehhanismi olulisem osa on silindriplokk, millele kinnitub enamik mootori detaile. Keps, hooratas, väntvõll. 2. Auto juhtimisseadmed, nende paigutus, ülesanne, kasutamine. Valgustuse ja suunatule lüliti, süütelukk, rooliratas, kell, käigukand, käsipiduri hoob, mootorikatte lukusti, siduripedaal, piduripedaal, gaasipedaal, tahhomeeter. Pilet 4. 1. Gaasijaotusmehhanism Gaasijaotusmehhanismi ülesanne on klappide õigeaegne avamine vastavalt töötsüklile ja nende õigeaegne sulgemine. Ehitus: ajam ; nukkvõll ; nookurid, tõukur. 2. Sidur Sidur ühendab mootorit käigukastiga ja võimaldab neid ajutiselt teineteisest lahutada. Põhiosad: suruketas, veetav ketas ja lahutusmuhv. Siduri lahutamiseks on vaja pedaali. Pilet 5. 1. Jahutussüsteem
käigukastiga autode vahe on see, et automaat käigukastide jaoks on uuematel autodel oma eraldiseisev juhtplokk(joonis 2.2), mis reguleerib teatud anduritelt saadud info järgi käigulülitusi. Automaatkäigukast kasutab sama andurit, mis mootori aju kasutab küttesegu koguse reguleerimiseks - gaasipedaali asendi andurit. Käigukast otsustab selle anduri põhjal, kas on vaja rohkem kiirendust või kiirust(nt möödasõidud). Sellisel juhul, kui ei sõideta veel tippkiirusega, siis gaasipedaal järsku põhja vajutades, on käigukasti ajule programmeeritud sisse käiguvahetus alla. (väiksemal käigul aeglasem ülekanne parem kiirendus). 10 Kui sõita sujuvalt, gaasipedaal samas asendis, siis teab aju, et käigud võimalikult ruttu üles vahetada ja saavutada ökonoomseim tulemus.(on ka erandeid, kus erinevad juhtarvutid arvavad, et soovitakse sõita esimese käiguga võimalikult aeglaselt ja võimalikult suure
ADVANCES IN TECHNOLOGY 1. My new cellular phone allows me to send text messages anywhere within the country and abroad. (communications) 2. Don't forget to turn on the modem if you want to go-online. (information technology) 3. The advent of endoscopic surgery has greatly reduced the post-operative recovery time of most patiens. (medical) 4. Supermarkets of the future will make use of scanners to read the contents of your trolley and total up your bill. (electronics) 5. Factories which rely on humans working on assembly lines are becoming a thing of the past. (industrial) 6. You would be quite astounded by the number of satellites orbiting the Earth. (space) 7. Not only would a solar powered vehicle be safe, it would also make use of one of the planet's greatest natural resources. (energy) COMPUTERS 1. I'm terribly sorry I'm late but traffic congestion...
mõõtmisega.Temperatuurianduri signaali põhjal korrigeeritakse küttesegu koostist ja süütehetke ning juhitakse jahutusventilaatori tööd.Kõige suurem korrigeerimine toimub külmkäivitamisel ja külma mootori töötamisel. Üldjuhul on kõik temperatuuriandurid NTC termistorid,millel temperatuuri suurenedes takistus väheneb. Gaasipedaali asend Gaasipedaaliasendi andmete järgi saab juhtplokk teate selle kohta,kuidas juht soovib mootorit käivitada.Vanematel autodel pööras gaasipedaal hoovastiku kaudu seguklappi otseselt,määrates klapi asendiga mootori tööoleku,s.t,kas tühikäigu,osalise koormuse,kiirenduse või mootorpidurduse. Signaalivääratus on ka pedaaliasendi muutumise kiirusel.Selle alusel määrab juhtplokk kiirendamisel segu rikastusastme. Detonatsiooni andur Detonatsiooni andur aitab vältida mootoris detonatsiooni.Detonatsiooni anduri töö põhineb pieeso elektrilisel efektil.Andur koosneb mootoriploki külge kinnitatud
AB vocabulary 1. Absorption power 1. Imavusvõime 2. Abutment 2. Tugi, kaldasammas 3. Acceleration 3. Kiirendus 4. Accelerator pedal 4. Gaasipedaal 5. Access 5. Juurdepääs 6. Acidity 6. Happelisus 7. Additive 7. Lisand 8. Adhesion 8. Adhesioon, kleepumine 9. Adjacent area 9. Külgnev ala 10. Adjust 10. Reguleerima 11. Advance sign 11. Eelsuunaviit 12. Advisory speed 12. Soovitatav kiirus 13. Aerodynamic drag 13. Õhutakistus 14. After-compaction 14. Järeltihenemine 15
Töörõhk on liiga kõrge Õli temperatuurisignaal vale Viga juht- või töörõhu reguleeringus Gaasipedaali asendisignaal vale Töörõhk on liiga madal Käigukastisisene õlileke Viga juht- või töörõhu reguleeringus Gaasipedaal põhjas Pöörlemissagedus on liiga Hüdrotrafo rike kõrge Planetaarülekande siduri või piduri rike* Pöörlemissagedus on liiga Mootori võimsus liiga väike madal Hüdrotrafo rike 17 18 46
traigo-80/Pages/Default.aspx 18. Kirjeldada neljarattalist sisepõlemismootoriga vastukaaltõstukit. Sisepõlemismootoriga vastukaaltõstuki juhthoovad ja mõõteriistade paneel 1. seisupiduri hoob 2. edasi- ja tagurpidi sõidu hoob Pilt 4.8. Vastukaaltõstuki osad 3. rooliratas 4. integreeritud näidikuteplokk 5. signaalinupp 6. suunatulede ja valgustuse lüliti 7. tõstmishoob 8. kallutushoob 9. juhthoova nupp 10. lisaseadme hoob 11. mootorikatte avamise hoob 12. gaasipedaal 13. aeglustus- ja piduripedaal 14. aeglustuspedaal 15. roolisamba kaldenurga muutmise hoob Gaasiga töötavaid sisepõlemismootoriga tõstukeid on võimalik kasutada nii väljas kui ka sisetingimustes, puudusteks on aga tülikam ja aeganõudvam tankimine ning eritingimuste loomine gaasiballoonide tagavara hoidmiseks. Valmistatakse ka gaasi- bensiinimootoriga tõstukeid, mis on suhteliselt universaalsed. file:///C:/Users/Mirjam/Downloads/2010122412264040%20(4).pdf http://e-ope.khk
Raamatupidamise seaduse terviktekst on suhteliselt muutuv (vahel rohkem, teinekord vähem), kuid raamatupidamise üldalused (millest meie siin räägime), on pikaajaliselt püsivad ja muutumatud olenemata riigikorrast, valitsusest ja maailmajaost. Põhimõisted Praktiliste loengute käigus on mul välja kujunenud majandusarvestuse põhimõistetele välja kujunenud hellitustermin liikluseeskiri. Miks just selline nimetus? Aga sellepärast, et kui me ei tea, kus on autol gaasipedaal või milline on 70-piirkiiruse märk, siis nõuetekohasest sõidust ei tule ka midagi välja. Seega, ülioluline on selgeks teha kõik põhimõisted ja algtõed. Õpime seega juurde ühe võõrkeele, mida edaspidi kasutada (oma alluvatega, ametnikega). Ja siin nad on: Raamatupidamisarvestus on majandusarvestuse süsteem ettevõtte tasandil, peegeldades ettevõtte varasid, nende moodustumise allikaid ja nendega seonduvaid tehinguid.