USA Today Jõe tänav 1 7950 Jones Branch Drive Rapla 79520 McLean, VA 22108 Estonia USA 9th September 2009 Dear Sir/Madam, I am writing with regard to the article 'Txting away ur education' in The Forum column. I have to admit that I was truly inspired by it! I acknowledge the problem of students sending too many text messages and hardly paying any attention at school. First, I have to agree with the argument about declaring war on texting as a new way to be in contact with fellow students over the break, class or other activity. Also, it is important to point out the fact that, according to the Nielsen Co., teens over the country were in the year 2009 sending at least 80 texts a day on average...
8. klass: 4. TÖÖLEHT KUULUTUS KÜSIMUSTE ESITAMINE: VASTAJA KÜSIJA Küsija: Reisibüröö Reisibüröö Kõigepealt küsiksin .... (millest?): ............ Ümbermaailmareis Ümbermaailmareis Ma sooviksin teada, kas …. korraldab 18. Olge nii hea ja vastake, millal …. novembril Kuupäev? Ma tahaksin täpsustada, kellele on see reis korraldatud/ Kellele? mõeldud? Sõiduvahend? Ega te ei ütleks, kui palju ............. ÕPPEEKSKURSIOONI TARTU ...
Kristiina Ehin "Viimane Monogaamlane" Ettekanne Margaret Muilas 10.D klass nov 2011 Kristiina Ehin Eesti luuletaja ja proosakirjanik Sündinud 18. juulil 1977 Raplas Temalt ilmunud luulekogud: "Kevad Astrahanis: luuletusi 19921999" "Simunapäev" "Luigeluulinn" "Kaitseala" "Emapuhkus" "Viimane Monogaamlane. Luuletused ja jutud" Kristiina Ehini kohta on öeldud, et ta on parim kaasaegne luuletaja. Preemiad: 2006 Gustav Suitsu stipendium luulekogu "Kaitseala" eest. 2006 Kultuurkapitali luulepreemia luulekogu "Kaitseala" eest. 2008 Eesti Vabariigi Presidendi noore kultuuritegelase preemia. 2010 Eesti Kultuurkapitali stipendium "Ela ja sära". "Viimane Monogaamlane" Ilmus 2011.aastal Illustreerinud on raamatu Kristiina Ehin ise, oma jo...
Mängud kõne arendamiseks Kodulinnud(3 aastased) Eesmärk. Tekitada huvi eakaaslastega suhtlemise vastu, harjutada õiget hääldamist. Vahendid. Esemed või pildid kodulindude kujutistega: pardid, haned, kanad, kukk. Mängu käik. Lapsed istuvad poolringis toolidel. Õpetaja paneb tahvlile järjest kodulindude pilte ja lapsed nimetavad neid. Täpsustatakse nende lindude häälitsusi. Seejärel selgitab õpetaja mängureegleid: „Mina nimetan linde, aga teie teete nende lindude häält. Olge tähelepanelikud!” Õpetaja Lapsed Meie pardid hommikul Prääks-prääks-prääks Meie haned tiigi ääres Ka-ka-ka Meie kanad põõsa all Kaak- kaak- kaak Aga meie kukk see laulab Kikerikii! Mängu võib korrata: lapsed jagatakse kahte gruppi. Üks grupp kordab koos õpetajaga fraase, teine grupp teeb häälitsusi ja vastupidi.
............................................... 5. Mis kaasneb kilpnäärme ja ajuripatsi ala- ja ületalitlusega? KILPNÄÄRE AJUTIPATS ALATALITLUS alaarenenud Väikest kasvu ÜLETALITLUS Hea ainevahetus Suurt kasvu 6. Kuidas mõista rahvasuus käibelolevaid fraase. ,,Ta on adrenaliinisõltlane" ta on koguaeg äravas seisundis või siis katsub midagi, et ta suudaks nt. Kiiremini joosta. ................................................................................................. ................................................................................................................................................ ,,Oh neid noori, hormoonid möllavad" inimesed on tundelised ja võivad iga pisiasja peale solvuda või nutma hakkata.
Ankeedi koostamise rusikareeglid 1. Väljenduda selgelt ja täpselt 2. 2.Vastusevahemikud ei tohi kattuda 3. Kasutada lihtsat keelt 4. Küsimustes ei tohiks olla suunavaid sõnu või fraase 5. Tuleb vältida kahekordseid küsimusi 6. Kas küsimusele on võimalik vastata nagu me soovime 7. Alternatiivide vajalikkus 8. Valiidsuse ja usaldatavuse kriteeriumid 9. Ei tohi kasutada mitemeti tõlgendatavaid sõnu. Skaala ei tohiks olla kallutatud, ehk siis positiivseid ja negatiivseid vastuseid peab olema võrdselt. Korrektne on kasutada sõna Valim. Üldkogum on tervik.
La famigliaga abiellumine Marta rääkima õppimine 9-11-01 Naljakaid juhtumeied “Look, this is a seal!” näitab Justin lasteraamatust pilte. Marta vahib mõtlikult hülgepilti. Ilmselt käiates peast läbi oma salvestatud informatsiooni: “viimanekord, kui ma tšekkisin, oli siil okastega mügarik ja ümmargune, nüüd on okkad kusagile ära kadunud.” “Ei ole siil!” ütleb ta siis. Me vahime Justiniga üksteisele nõutult otsa. Mis teha? Ära kiusa on Marta lemmik fraase. Eriti naljakas oli kord, kui Justin seisis turvamehena redeli all ja toetas teda hetkeks tagumikust, Marta pööras ringi ja karjus üle väljaku:”Issi! Ära kiusa Marta peput!” Õnneks olid mänguväljakul ameeriklased, kes eesti keelt ei oska, nii et keegi ei osanud Justinit milleski kahtlustama hakata. Tänan
tasuta kasutada. 6) Mis on vabavara? Vabavara on avatud koodiga tarkvara. 7) Jaosvara Tasuta allalaadimine. Kasutusaeg piiratud. 8) Õelvara tarkvara, mis on loodud mingite programmide või viiruste hävitamiseks. * Ussviirus teatud tüüpi arvutiviirus, mis võrgukeskkonnas teiste programmide abil ennast paljundab. * Makroviirus Kõige vähem kahju tekitav. Levib dokumedifailides, sh E-Posti teel. Tekitab ülearuseid fraase ja sõnu juurde. * Trooja hobune Kasuliku andme sisse manustatud kahjulik programmiosa, mis täidab salajast ülesannet. 9) Nuhkvara Fail, mis installeeritakse arvutisse ilma arvuti omaniku teadmiseta. 10) Reklaamvara Kuvab töötamise ajal reklaame. 11) Mis on viirus? Viirus on pahatahtliku häkkeri kirjutatud programmijupike. 12) Mis on antiviiruse programm? viirusetõrjeprogramm. * viirusetõrjetarkvara avastab ning teeb kahjutuks arvutiviirusi.
AO7-Grupitöö Andra-Liis ja Marina 1. Google.ee , Neti.ee , Yahoo.com , bling.ee, Wikipebia.ee , Youtube.com 2. Külasta lehekülge, mida tihti otsinguks kasutad ning tee hiirega pareklõps otsinguribal... parem klõps sinna ning valige lisa võti sellele otsingule.Otsingu teostamiseks sisestage aadressiribale võtmesõna (ra), tühik ja otsingusõna. 3. Kasutage juttumärke, et otsida kindlaid fraase. Fraaside ümbritsemine jutumärkidega aitab otsida ainult nendelt veebilehtedelt, mis sisaldavad täpselt teie sisestatud fraasi. Ilma jutumärkideta otsingufraasi sisestamisel kuvatakse otsingutulemite hulgas kõik lehed, mis sisaldavad teie sisestatud sõnu, hoolimata nende järjekorrast.nt: '' kuu ja tähed'' 4. Pidid,video,fail, 5. 6. 7. 8. Wikipedia, keelenet, AnnaAbi.ee, Discogenius.com , Fesart,e-teadmik 1. Nimetage erinevaid otsimootoreid!
1. Süntaks ehk lauseõpetus on grammatika osa, mis kirjeldab lause ehitust. Lause on kommunikatsiooni minimaalne üksus, mille abi kas väidetakse või küsitakse midagi, avaldatakse soovi, käsku vms. Lause koosneb sõnadest, mis on omavahel grammatiliselt ja tähenduslikult seotud ning moodustavad sõnaühendeid e. fraase. Kontekstivabad laused on vastuvõetavad ka väljaspool asjaomast konteksti. (Ma õpin keemiat). Kontekstisidusad antud kontekstis täiesti õiged ja arusaadavad. (Keegi on aknalaual- Kes küll ometi.) 2. Lause moodustajad ja süntaktilised üksused: Tüdruk jookseb kiiresti Väike tüdruk jookseb väga kiiresti Ta lippas kodu poole. lauses grammatiliselt samaväärsed moodustajad ( kassid ja koerad)
Arutlus Arutlemine on ÜKS teksti arendustüüpe. Arutlemisel kasutatakse viit põhilist võtet. 1. Analüüsimine - analüüs põhineb nähtuste (ideede, probleemide, sündmuste, protsesside) liigendamisel osadeks. Tuuakse Välja tervik, Selle osad JA nendevahelised Otsi osalejaid. 2. Illustreerimine - näiteid on VAJA arutlemisel selleks, et iseloomustada Üldist Läbi üksiku. Arutluses EI Tohi näidetega liialdada. 3. Defineerimine - definitsiooniga Saab Avada loogiliselt JA Täpselt mõiste Sisu. Defineerida tuleks mõisteid, Mille PUHUL ollakse Kindlad, et lugeja NEID EI Tunne. 4. Võrdlemine - võrdlus on KÕIGE tavalisem nähtuste avamise hääl. Vaata põhineb tundmatu nähtuse avamisel tuntu Abil. Kirjandikirjutaja meelespea 1. Mõtle Läbi kirjandi Idee JA probleemistik. Kogu ainestikku, tee SELLE põhjal kavand 2. Sõnasta PROBLEEM JA väited, mõtle argumentatsioonile. 5. Kirjuta mustandit süvenenult Ara pööra TÄHELEPANU õigekeelsusele, tee Seda hil...
13 Sõna koosneb tavaliselt ühe või enama morfeemi kombinatsioonist, nt eba-sõbra-lik. 14 Morfeemi tunneb ära selle järgi, et tal on eri sõnades sarnane tähendus. 15 Tähendus ei ole mitte ainult tüvel (sõber), vaid ka teistel sõnaosadel, nt pöörde- ja käändelõppudel (-lik). 16 Morfeemi ei saa enam väiksemateks tähenduslikeks ühikuteks jagada, ilma, et tähendus kaoks. 17 Süntaks on reeglite kogu, mille alusel moodustatakse keeles tähenduslikke fraase ja lauseid. 18 Eesti keeles koosneb lause kahest põhifraasist: nimisõnafraasist (nt must kass) ja tegusõnafraasist (nt läks üle tee). 19 Keelt analüüsides võime keskenduda keele leksikale, süntaksile või semantilisele sisule.
Inimene kaevab omale suuga haua Igal sõnal, lausel ja väljendil on mitu tähendust. Iga inimene võib tõlgendada sõnu lauset ja väljendit oma moodi. Keegi ei saa öelda, kas see on õige või vale, sest igal ühel on oma arvamus. Igat teemat saab arutada mitmeti. Samuti ka väljendit Inimene kaevab omale suuga haua. "Inimene kaevab omale suuga haua" on iseenesest väga huvitav väljend, seda fraasi saab mõelda mitmeti nagu väga paljusid teisigi fraase. Arvan, et algselt on mõeldud selle väljendi all seda, et inimesed räägivad liiga palju, mõtlemata mida nad üldse öelda tahaksid ja kas midagi üldse öelda on. Näiteks mina ise, kas oli mul vaja üldse suu lahti teha, aga ei, ikka oli vaja, nüüd siis veel üks lisakirjand. Tihtipeale ei mõeldagi seda, mida öeldakse, kui sõna on juba lendu lastud, siis tagasi seda enam võtta ei saa. Näiteks riigikogu liige Jaan Kundla, kes sai kuulsaks oma eksliku
prototüübiga. Tema jüngriteks on neli nooreminspektorit. Teos on kirjutatud oskuslikult ja konkreetselt. Ma sain rohkem teada selle aja kohta, sain aimu, missugune oli ühiskond. Lisaks laiendas raamat silmaringi just kriminaalmaailma ja vanglaelu poolelt. Autor tõi lugejateni väga hästi kurjategijate kõnepruugi, mis tegi lugemise veelgi mõnusamaks, sest sulandusin justkui teosesse. Peale slängi oli autor sisse jätnud venekeelseid fraase, mis oli positiivne, kuid samas tegi lugemise raskemaks, sest tõlget pidi lehekülje alt lugema. Teosest saab välja tuua ka näite, et kurjategijad ja korrakaitsjad polegi erinevate maailmade esindajad, vaid moodustavad ühtse, kuid bipolaarse maailma. Neil on sarnane kõnepruuk, nii politsei kui ka kriminaalid tegutsesid koos, lisaks võivad nad kergelt sattuda teisele poole kujuteldavat piirjoont. Näiteks leiab nooriminspektor Sander end ühel hommikul kainerist
Ideestik: Romaani idee on maainimese armastus oma maa ja töö vastu, suuremat hoolimata ühiskondlikest tingimustest ning poliitiliste reziimide vahetumisest. 4.Teose iseärasused: *Kirjutamisviis: Traat on kirjutanud romaani viide erinevasse peatükki ehk tantsu ning neid lahutavad üksteisest mitmeaastased vahemikud. Dialoogid on Traat kirjutanud Tartu kõnemurdes, aga hiljem leidub ka mõne tegelase puhul ka Eesti kirjakeeles fraase (näiteks kohtutäitur Pettai rääkis kirjakeeles). *Kujundid: Romaani keskseks kujundiks on aurukatel, mis kannab vastandlikke tähendusi: viitab igikestvale tööle leiva pärast, kuid Traat on kujutanud masinat kui ka hingetu jõuna, mis võib purustada inimeste elusid. (Kõige selgemini kujutas autor seda teises tantsus, kui Eesneri Eedi oli trumlisse kukkunud ning kaotas oma parema käelaba ning jäi kogu oma ülejäänud eluks sandiks.)
tegelased Euroopas ringi. 7. Raamatu peategelaseks on Jake Barnes ja ta sõbrad-tuttavad, kelle elu möödub lõbutsedes, juues ja pidutsedes, kuid mis on ometi kantud sügavast isiklikust traagikast. Sisemine valu hoitakse aga endas - mured juuakse maha, et mitte mõelda. Neil puudub võime luua tugevaid sidemeid, ning isegi millestki sügavamalt hoolida. Tegelaste vahelised kõnelused on justkui sunnitud ja monotoonsed, kasutatakse pidevalt samu fraase. Inimesi(antud raamatus Robert Cohni), kes on sõjast enamasi mõjutamata jäänud põlastatakse, peetakse hulludeks, sest nad on veel võimelised pühenduma ja tõeliselt armastama. Esimese maailmasõja läbiteinud noorust, kelles sõja koledused ja mõttetus on hävitanud lootused ja usu tulevikku.
maailmasõja armide all. Raamatu peategelaseks on Jake Barnes ja ta sõbrad-tuttavad, kelle elu möödub lõbutsedes, juues ja pidutsedes, kuid mis on ometi kantud sügavast isiklikust traagikast. Sisemine valu hoitakse aga endas - mured juuakse maha, et mitte mõelda. Neil puudub võime luua tugevaid sidemeid, ning isegi millestki sügavamalt hoolida. Tegelaste vahelised kõnelused on justkui sunnitud ja monotoonsed, kasutatakse pidevalt samu fraase. Inimesi (antud raamatus Robert Cohni), kes on sõjast enamasi mõjutamata jäänud põlastatakse, peetakse hulludeks, sest nad on veel võimelised pühenduma ja tõeliselt armastama. Romaani sõlmpunktiks on fiesta Pamplonas, mis toob peategelaste suhtetesse suuri muudatusi.
Kvantitatiivne või kvalitatiivne uurimus Kvantitatiivses uurimuses otsitakse teavet, mida on võimalik väljendada arvude kujul. Kvalitatiivne uurimuses otsitakse teavet, mida arvuliselt väljendada on ebaotstarbekas või võimatu. Kvalitatiivne uuring keskendub mõistmisele, seletusele ja tõlgendamisele; vähem kirjeldamisele, mõõtmisele ja defineerimisele. See meetod püüab pigem vastata küsimusele - mis? miks? või kuidas? Kvantitatiivne uuring Empiiriline uurimiskäik on täpselt ette määratud, kindlapiirilime, eesmärgistatud. kõik on mõõdetav ja kontrollitav. Empiirilise materjali analüüs. Andmed antakse numbrite ja tabelite kujul Statistiline andmeanalüüs Tänapäeval kasutatakse ka filmi katse jäädvustamiseks. Näide: uuring on kvalitatiivne kui eesmärk on hinnata, kuidas tervis on seotud elukorraldusega. Elukvaliteeti on defineeritud kui indiviidi rahulolu oma elu ja heaoluga. Tegemis...
- Võõrsõnade leksikon. Nimi: PRAKTILISED ÜLESANDED 1. Kirjutage lause normitehnika eeskirja ja õigusteadlaste kokkuleppeid arvestaval viisil sobivate sümbolite ja sidenditega ümber. · Maksu mõiste ja liigid selguvad maksukorralduse seaduse paragrahvis kaks ja paragrahvi kolm lõigetes üks ja kaks. Maksu mõiste ja liigid selguvad MKS § 2 ja § 3 lg-tes 1 ja 2. 2. Kohendage lauseid ja fraase ning parandage ebatäpsused ja vead · Põllumajandustoetuste administreerimine toimub PRIA-s Põllumajandustoetuste haldamine toimub PRIA-s · mitteavastatud kuriteod selgumata kuriteod · õigusnõuande alane olukord Eestis juriidiline olukord Eestis · Spetsiaalne matkariietus on valmistatud mittepestavast ja vetthülgavast kangast Spetsiaalne matkariietus on valmistatud märgumatust teflonkattega kangast. 3
Hämmastav hullus Viljandi aidas Käisin Kadri Voorand Trio kontsertil ,,Sina ja mina", mis leidis aset 4. jaanuaril Viljandi Pärimusmuusika aidas. Ansambel, koosseisus Virgo Sillamaa kitarril, Taavo Remmel kontrabassil ja Kadri Voorand häälepaeltel, esitas muusikute koostööl heliteosteks saanud erisugust eesti luulet. Omavahelist klappi selgitasid nad just eesti luule armastamise ja reeglite eiramise sooviga. Kadri Voorand on õppinud dzässlaulu Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias ning Stockholmi Kuninglikus Muusikaakadeemias. Improviseerinud on Voorand terve oma elu, juba noorena rahvamuusikaansamblis oli tema ülesandeks viiulil mängides meloodia esitamise asemel improviseerida. Koos Jussi Kannaste, Mihkel Mälgandi, Eno Kollomi ja Jürmo Eesperega andis Voorand 2009. aastal välja enda loodud lugudest koosneva CD-plaadi ,,Tunde kaja". Virgo Sillamaa on õppinud G. Otsa nim. Tallinna Muusikakoolis, hiljem täiend...
Keel on suhtlemis viis, milleta ei ole võimalik hakkama saada tänapäeva ühiskonnas. Igal kogukonnal on suhtlemiseks oma keel. Meil, eestlastel, on emakeeleks eesti keel. See ühendab meid kui ühtset rahvast, kes hoiavad üksteist. Keel võimaldab meil suhelda omavahel, samuti ka välismaailmaga. Kui jälle vaatame tagasi ajalukku, siis võime väita, et see keel, mida eestlased hetkel kasutavad, ei olegi päris õige eesti keel. Oleme kasutusele võtnud uusi fraase ning väljendeid. Me oleme saanud sõnadele uusi tähendusi ning tähendustele uusi sõnu. Järjest enam vahetame me oma eesti keelsed sõnad uute vastu. Kui nii edasi läheb, võime me varsti rääkida mingis uues keeles, mis on sarnane näiteks inglise keelele ning mis mitte üldse ei kõla eesti keele moodi. Ka ühtse keele kadumine hävitab meie kogukonda, meie kokkuhoidvust, meie ühtekuuluvus tunnet. Me elame ühiskonnas, kus on võimalus teha teoreetiliselt kõike. Meie ümber
· Etendused sisaldasid akrobaatikat, bufonaadi, muusikat, pantomiimi, tantsu ja näitlejate soolonumbreid (lazzid). Etendused toimusid mitte valmiskirjutatud näidendi põhjal, vaid kindlaksmääratud stsenaariumi järgi. Teksti improviseeriti etteantud teema piires, kasutades selleks tekste nii klassikalistest näidenditest kui ka rahvajuttudest. Näitleja pidi oskama kasutada kõikvõimalikke oma maskile kohaseid repliike, fraase, monolooge, zeste, koomilisi episoode. Esimest korda astus lavale naine. · Maskid jagunesid kolme rühma: noored armastajad, koomilised vanamehed ja teenrid ehk zannid. Tavaliselt mängis näitleja kogu elu üht osa; ta õppis selle maski eripära peensusteni tundma ja arendas oma näitlejatehnikat pidevalt. Oskused anti edasi õpetajalt õpilasele jäljendamise teel. Igal maskil oli oma kindel kostüüm, väljakujunenud näitlejavõtted ja kõnelaad.
Milleks meile puhas emakeel? Paljud küsivad ja arutlevad miks on vaja meile oma emakeelt? See on väga lihtne. Meil on vaja seda asjaajamisteks, et näida haritud inimesena, see hoiab meie kultuuri jne. Tekib selle kohta küsimused, millele vastan järgnevates lõikudes. Mida väljendab keeleoskus? Kui ma lähen kas direktori või õpetaja juurde, siis ma ei räägi: “Jou vana, mis teed?” Kui mul on natukenegi keeleoskust siis ma ikkagi lähen ja ütlen: “Tere, kuidas läheb?” Sama lugu on riigi ametnikega. Nad peavad oskama oma emakeelt ja olla haritud inimesed. Ajalehes Põhjarannik, 29. mai 2013 väljaandes, on artikkel, kus räägib neljast Narva koolijuhist. Kuna neil puudub keele oskus, kaotavad nad oma töö. Tuleb välja, et kui ma tahaks olla mõne kooli juht, tähendab see seda, et mul peab olema keeleoskus. Samas on see enesest mõistetav, kuna koolijuhil on erinevaid asjaajamisi ja seal on vaja keele...
1. Kliendi saabumine teenindussaali(kliendi vastvõtmine) · Loo silmside · Naerata · Tervita · Vajadusel abista klienti(eriti vanemaid inimesi) · Kui jõuavad kassani, siis küsi: ,,Kuidas saan Teid aidata?" 2. Suhtlemine kliendiga konfliktsituatsioonis · Kliendi saabumine teenindussaali-standart · Kuula klient lõpuni, ära sega vahele(aktiivne kuulamine) · Ära kuulatud, siis kasuta fraase: MA MÕISTAN, SAAN TEIST ARU, JA KINDLASTI VABANDA ANTUD OLUKORRA PÄRAST. · Ära too ettekäändeid, kui on firma viga või kellegi teise teenindaja viga, ja isegi mitte siis kui see on SINU enda viga. MITTE MINGIL JUHUL ETTEKÄÄNDEID TUUA. · Kui pakid on katki, selgita mis on juhtunud, millal on juhtunud ning räägi mis edasi hakkab saama.
3. Teemaarendus Hea sissejuhatus ergutab lugeja huvi ja tekitab ootustunde, seevastu nõrk sissejuhatus ei ärata huvi arutluse vastu juba alguses. Ärge raisake aega ja püüdke kirjutada liiga pikka ja detailset sissejuhatust. Kõik sõltub küsimuse sõnastusest ja teema iseloomust. (4) Sissejuhatus (sõltuvalt teemast) võiks sisaldada isiklikku hoiakut/suhtumist teemasse, probleemi esiletoomist, tausta lühikirjeldust ja ajastu määratlust. Võib osutuda vajalikuks seletada sõnu ja fraase probleemi või teema sõnastuses, esitada kohe arutluse kirjutamise algul teemakäsitluse suund või aktsendid. (5) Teema arendamise puhul arvestage, et arutluse pikkus on piiratud ja seepärast tuleb hoolikalt läbi mõelda, kuidas oleks kõige otstarbekam teemat avada. (Tutvuge näidistena esitatud arutlustega). Igal sõnal on kaal. - Püüdke väljenduda selgelt ja arusaadavalt. - Esitage materjalid seostatult ja sisutihedalt.
Millele tuleks veel tähelepanu pöörata? Arutlust kirjutades väldi mustvalget ja äärmuslikku probleemidele lähenemist, asjakohatuid mär- kusi ja kõrvalepõikeid, kõikehaaravat üldistamist (panen kirja kõik, mida tean ja arvan), ebamää- rasust, pinnapealsust, kohmakat kõnepruuki, slängi, argiväljendeid, asjatuid sõnu, kerglast ja üle- pakutud stiili (tohutuid emotsioone), tühje, sisutuid ja mõttetuid fraase. Tähelepanuta ei tohi jätta keelereegleid ja käekiri peab olema loetav. Kui otsustad kasutada tsitaate, tee seda mõõdukalt ja põhjendatult. Tsitaadid tuleks valida lühi-dad, täpsed ja tabavad ning esitada ajalooperioodi, sündmuse kontekstis. Teemaga nõrgalt seo-tud viited ei ole asjakohased ja pigem kahandavad kui kasvatavad arutluse väärtust. Kõik tsitaa- did tuleks esitada koos arukate kommentaaridega. Tsitaadid küll illustreerivad probleemi olemust, kuid harva seletavad seda
Uue sajandi väljakutsed Meedias saab sageli lugeda fraase,,Eelarvet tuleb kärpida, et minna üle eurole", ,,Tuleb luua uusi töökohti", ,,Peab turgutama majandust", ,,Kehtestada tuleb uusi makse" , ,,Peab looma uusi töökohti".Nii riigivõimul kui ka rahval on teada, mida tuleb teha, et riik oleks edaspidigi jätkusuutlik.Miks ei ole siiani suudetud kokku leppida otsustes, et toimuks areng ja oleks näha muutusi? Poliitika on kurioosne valdkond: tuleb teha kokkuleppeid teiste poliitikutega, leida toetajaid ning suhelda meediaga
tunne, et t on viidud lpule. Kige viimaks tuleks le kontrollida, ega midagi vga olulist ei ole unustatud. Millele tuleks veel thelepanu prata? Arutlust kirjutades vldi mustvalget ja rmuslikku probleemidele lhenemist, asjakohatuid mr-kusi ja krvalepikeid, kikehaaravat ldistamist (panen kirja kik, mida tean ja arvan), ebam-rasust, pinnapealsust, kohmakat knepruuki, slngi, argivljendeid, asjatuid snu, kerglast ja le-pakutud stiili (tohutuid emotsioone), thje, sisutuid ja mttetuid fraase. Thelepanuta ei tohi jtta keelereegleid ja kekiri peab olema loetav. Kui otsustad kasutada tsitaate, tee seda mdukalt ja phjendatult. Tsitaadid tuleks valida lhi-dad, tpsed ja tabavad ning esitada ajalooperioodi, sndmuse kontekstis. Teemaga nrgalt seo-tud viited ei ole asjakohased ja pigem kahandavad kui kasvatavad arutluse vrtust. Kik tsitaa- did tuleks esitada koos arukate kommentaaridega. Tsitaadid kll illustreerivad probleemi olemust, kuid harva seletavad seda
Vajadusel tee märkmeid. Päheõppimisvõime kasvab, kui jätad loetu meelde. Mõne aja möödudes märkad rõõmuga, et sulle jäävad faktid ja muu õpikust loetu palju kiiremini meelde. Püüa suurendada oma lugemiskiirust. Enamik inimesi võib suurendada oma lugemiskiirust ilma, et lugemistäpsus kahaneks. Alusta lihtsamate tekstidega, näiteks ajakirjade lugemisega. Pea meeles midagi kindlat, mida lugedes otsid. Püüa näha lauseid ja fraase korraga. Keskendu mõttele, mitte iga sõna sisemisele hääldamisele. Harjuta lugemist piiratud aja jooksul, märkides üles lehtede arvu. Kui mingi probleem segab sul lugemist, siis kirjuta see paberile ja püüa lahendada kas kohe või hiljem. Korrasta fakte. Mis on olulised teadmised, millised vähem tähtsad? Kas ühes aines õpitut saab kasutada ka mõne teise aine tunnis. Mõtle, milline näide/fakt tuleks tingimata meelde jätta. Tõsta oma keskendumisvõimet. Tööta pingsalt
Pagulaskirjandus. Tähtis oli eesti keele säilitamine, noorte kasvatus, eestikeelne haridus. 1944-1990 ilmus väliseestlastelt luulekogusid, romaane ning memuaarteoseid. 1944 kirjastus Orto. 1945 Välismaine EKL (Kirjastus). Ajakirjad Eesti Looming, Sõna, Tulimuld, Mana. KIRJANIKUD: Eestis tuntud: Suits, Under, Adson, Visnapuu, Gailit, Ristikivi. Minnes gümnaasiumi haridusega (arvukaim grupp): Lepik, Laaban, Kangro, Viirlaid. Minnes lapsed (seotud asukohamaaga): H.Nõu, E.Nõu, Toona, Ivask, Laaman. Sündinud paguluses (vähe kirjanike): Ilves, Kostabi. TEEMAD: Eesti ajalugu enne II maailmasõda, asukohamaa argipäev, Eestist põgenemine. Proosas romaaniuuenduse mõju: Ristikivi, Mägi, Uibopuu, Kangro. Luules teemadeks koduigatsus, Eesti okupeerimine, isiklik elu, eksperimendid, sürrealism, piltluule. Ristikivi 1. TALLINNA TRILOOGIA ,,Tuli ja raud" ; ,,Õige mehe koda" ; ,,Rohta...
Parlamendi istungi olulise osa moodustavad küsimised ja arupärimised. Ühe küsimuse mõju järelevalve seisukohalt on väike, kuid tähelepanu, mida see toob esitajale on märkimisväärselt suur. Poolas on üksikul saadikul võimalik esitada nii küsimusi kui ka arupärimisi, kusjuures arupärimise sisu peab olema tähtis poliitiline probleem. Saadik esitab selle presiidiumile, kes kontrollib vastavust nõuetele. Samuti on presiidiumil õigus kustuda arupärimisest fraase, mis ei ole nõuetekohased. Iga saadik võib esitada kirjalikke küsimusi riiklike probleemide kohta ning vähemalt 15 saadikust koosneval grupil on õigus esitada suulisi küsimusi valitsuse töö kohta. Rohkem on esitatud arupärimisi, suunatuna peaministrile. Leedus eelneb arupärimistele vastamisele esitaja kuni viieminutiline kõne, millele järgneb kuni 15-minutiline vastus ja soovi korral vastuse arutelu. Saadikuil on õigus esitada nii kirjalikke kui ka suulisi küsimusi. Istungi
sotsiaalse vastastikuse mõjutamisega seotud raskused; sotsiaalse kujutlusvõimega seotud raskused. Autistlikel inimestel on raskusi nii verbaalse kui mitteverbaalse keelega. Paljudel on keelest väga sõnasõnaline arusaamine ja nad arvavad, et inimesed mõtlevad alati seda, mida ütlevad. Nende jaoks võib olla raske kasutada või mõista: näoilmeid või hääletoone; nalju ja sarkasmi; üldlevinud fraase ja ütlemisi; näiteks võib tuua fraasi „see on äge”, mida inimesed sageli kasutavad, kui neile miski meeldib, kuigi sõna otsene tähendus on äkiline. Mõned autistlikud inimesed ei räägi üldse või on üsna piiratud kõnevõimega. Tavaliselt saavad nad aru sellest, mida neile öeldakse, kuid eelistavad ise kasutada muid suhtlusvahendeid – näiteks viipekeelt või visuaalseid sümboleid.
- pronoomenite egotsentriline kasutus tekitas vääritimõistmist Hilisemad uuringud: - planeeringute vähesusele varasemates narratiivides (4-aastased võrreldes 9-aastastega) - vähe ka kausaalseid sidesõnu [vrdl. Argus: 3.2 sellepärast] - noorematel rohkem sidesõnu and, then ja and then, - vanusega suureneb so, so then osakaal - vanusega kasvab jutustaja emotsioone ja suhtumist väljendavate lausungite osakaal - noorematel lastel on liiga palju definiitseid fraase Foster-Cohen: - lapsed alustavad selliste juttudega, kus on igas lauses selgelt nähtav subjekt - üle 5 aasta vanused lapsed hakkavad kasutama printsiipi: , st kui subjekt on sama, pole vaja teda iga kord mainida. (nn thematic subject constraint) [vt diktofoni-näidet: TSC, kuigi 2.5 laps!!! Siiski: diktofon on füüsiliselt kohal] - lood muutuvad vanusega tihti lühemaks, kuna mainitakse vaid olulist
debüütplaadi Trouble 2004.aasta juunis. Album oli huvitav hübriid Akoni aafrikalikust räpist koos stiilsete moodsate rütmidega. Lisaks eespoolmainitud loole "Lonely" (baseerus sämplile Bobby Vinton's "Mr. Lonely"), peitusid siin veel neli hittsinglit: "Locked Up (Remix)" (featuring Styles P), "Bananza (Belly Dancer)", "Pot Of Gold" ning "Ghetto". Neist viimane oli raadiohitt üksnes USA-s peale hoogsa remiksi valmimist, mis sisaldas fraase legendaarsetelt räpparitelt Notorious B.I.G. ning 2Pac. 2005. aastal andis Akon uuesti välja loo ,,Lonely", mis tõusis USA top kümnesse ning hõivas esimese koha nii Austraalia kui ka Briti muusika edetabelites. 2005 aastal osales Akon veel teistegi artistide lugudes: "Baby I'm Back" (Baby Bash featuring Akon), "Soul Survivor" (Young Jeezy featuring Akon), "Can You Believe It?" (Styles P featuring Akon), "Moonshine" (räppar Savage featuring Akon) ja "Stay
Tee selle põhjal töö kavand. 4. Kirjuta kirjandi mustandit süvenenult, ära pööra tähelepanu õigekeelsusele ja vormistamisega seotud küsimustele, selleks on hiljem aega. 5. Kui väsid, tee 5-10 minutit pausi, siis jätka. 6. Kui mustand on valmis, analüüsi seda kriitiliselt järgmistest seisukohtadest: · Kas kirjand vastab teemale · Kas kirjandis on üleliigset, teemaga nõrgalt haakuvat materjali, tühilauseid ja fraase · Kas väljendusviisi iseloomustab lühidus, selgus ja loogilisus · Kas sõnavalik ja terminikasutus on õige · Kas kirjand on stiililt ühtne · Kas kirjand on õigekeelsuselt ja vormistuselt (tsitaadid, viited jmt. laitmatu) 7. Kui leiad vigu, tee kõik parandused mustandis 8. Kontrolli, kas kirjand on tervik, kas liigendamine lõikudeks ning algus ja lõpp vastavad sisu -ja vorminõuetele 9. Loe kirjand läbi, jälgi üldmuljet. 10
sinikashall. 21. Horisondid tekivad mullas põhiliselt... sademete ja auramise tõttu. Vesi paigutab ained ümber. 22. Mida näitab horisondi tüsedus mullas? Piirkonda, kus muld on ning millised protsessid on ülekaalus ja kui kaua. 23. Miks tekivad maailma eri piirkondades erisugused mullad? Kliimaerinevused, vee, loomade ja taimede rohkus. Erinev lähtekivim. 24. Kuidas kommenteeriksid järgmisi fraase: Mullal on mälu(seoses arheoloogiaga)- aegade jooksul ladestunud kihid säilitavad infot( inimtegevuse jäljed, õietolm, vulk. Materjali) Muld kui prügikast- inimesed matavad mulda jäätmeid, aga nende lagunemiskiirus on erinev. Muld(pinnas) kui filter- muld filtreerib vett, läbi pinnase vesi puhastub. Muld kui salvesti(mahuti)- muld sisaldab org ja miner ainet, õhku, vett. Muld kui kasvukeskkond- taimed saavad kasvamiseks mullast vajalikke toitaineid ja vett.
Seejärel võetakse esemed välja ja nimetatakse neid üheskoos. Häälestavad tegevused ei tohi olla formaalsed, õpetaja ei pea kiirustama. Hääles- tavate tegevuste variatiivsus tagab rõõmsa elevuse iga tunni alguses ning kestva huvi keeleõppe vastu. 3.2. Uue materjali esitus Enne uue teema juurde asumist korratakse eelmises tunnis õpitut. · Eelmises tunnis kasutatud piltide näitamine (õpetaja kordab teksti, fraase, sõnu, mida peab vajalikuks; lapsed kas räägivad kaasa või kordavad). · Õpetaja näitab eelmises tegevuses kasutatud pilte, mänguasju jne, eelmise teema üksikuid osalisi ja tegevusi. Korrates vaatab õpetaja alati tagasi kogu õpitud mater- jalile ja püüab seda oma kõnes kasutada. · Lapsed vastavad tuttavatele küsimustele, täidavad õpetaja korraldusi ja palveid. Õpetaja võib lapsi ergutada kuulama tunnist tundi korduvaid väljendeid, millega
vestluses osalejad seda vaevalt märkavad. Oskan kasutada lihtsaid Oskan kasutada mitmeid fraase ja Oskan lihtsate seostatud Oskan selgelt ja üksik-asjalikult Oskan keerulisi teemasid Oskan esitada selge ja ladusa, fraase ja lauseid lauseid, et kirjeldada oma lausetega kirjeldada kogemusi, käsitleda ainest laias täpselt ja üksikasjalikult kontekstile vastavas stiilis
Reklaamtekstides esineb sõnaliikidest kõige rohkem nimisõnalinsi ja omadussõnu ning vähem pöördsõnu. Omadussõnade esinemine on loogiline, sest reklaamides tõstetakse esile toote häid omadusi.Uuringud, mis pärinevad üheksakümnendatest aastatest väitsid, et tol ajal kasutati Eesti reklaamides üsna vähe omadussõnu. Lausestruktuuri kohta tehtud uuringud toovad välja, et reklaamides on laused lühemad kui tarbeproosas. Kasutatakse rohkem loetelusid, fraase ja vähem täislauseid. Eriti torkab see silma raadioreklaamis, kus iga sekund maksab ning seetõttu jäetakse ülemäärane info ära. Tavaline on kasutada lausete puhul ka sellist konstruktsiooni, mis koosneb ainult kõrvallause osast ja öeldistäitest ehk siis välja on toodud ainult reklaamitav toode ja lause teine pool on toote omadustele rõhuv fraas (nt. Viktor Ekstra miljon mängus).Omaette turunduslikud võtted on kasutada ebaharilikku keelt ja sõnavara
Otsingusüsteem LYCOS Referaat Lycos loodi 1994. aastal Carnegie Melloni ülikoolis dr Michael Loren Mauldini poolt otsingu mootori uurimise projekti raames. Seejärel oli Lycos-el mitu aastat majanduskasvu ning 1999 sai kõige suurema külastatavusega online sihtkohaks maailmas, millel on ülemaailmne kohalolek enam kui 40 riigis.[1] Võimalik on teha omale selles otsingusüsteemis kasutaja, kus igal kasutajal on 5 GB salvestamise ruumi. Lycos sisaldab POP3, IMAP, rämpsposti filtreerimist ja viirusetõrjet. Kasutaja tegemine on tsauline - $19.95.[2] Seal on erinevad otsigukeskkond ja seaded. Otsides leidsime 10 tulemust, mis avanevad vaikimisi samas aknas. Nendeks on: Lycos Austria saksa keeles Lycos Belgium- hollandi ja prantsuse keeles Lycos France - prantsuse keeles Lycos Germany - saksa keeles Lycos Italy - itaalia keeles Lycos Netherlands - hollandi keeles Lycos Switzerland - saksa keeles ...
kultuuriloos. · Krossi tegelased on värvikad ja tugevad isiksused edasipürgijad, kes tahavad elus midagi korda saata. · Ajalookujutuses püüab Kross fakti ja fantaasia vahejoont tabamatuks hajutada ning mineviku võimalikult elavalt ja tänapäevaselt esile manada. · Tema teosed on kõlanud kokku kaasaja vaimuelu probleemidega. · Ajalooliste romaanide keel on mõõdukalt arkailine ning sõnavaralt väga rikas, sisaldades haruldasi sõnu ja võõrkeelseid fraase. · "Kolme katku vahel" (1970-1980) taustaks on 16.sajandi dramaatilised sündmused. · Krossile on oluline ka kompomissi teema. Ta valgustab seda teemat mitmest kõljest, kaalub kompromissi lubatavust ja moraalset hinda, mida järeleandmiste eest tuleb maksta. "Pöördtoolitund" (1971). · Kas poliitilistest kaalutustest lähtuva kompromissi kasu kaalub üles kõlbelise kahju, mis sellest sünnib? · Kross armastab kasutada sisemonoloogi või siis vahetava vaatepunkti näitamaks asju mitme
armastust ja mõtestatud elu, unistavad paremast maailmast. · Tuntuimad teosed on "Tühirand. Love story", "Sügisball" ja "Öös on asju". Jaan Kross · Peamiseks valdkonnaks ajalooline proosa, aga ka autobiograafiline proosa. Realistlik kirjanik, peategelasteks eestlased, kes on etendanud tähtsat rolli Eesti või lausa Euroopa ajaloos. · Romaanid on sõnavaralt väga rikkad, sisaldades näiteks ohtralt võõrsõnu või võõrkeelseid fraase. · Tuntuimad romaanid "Kolme katku vahel", "Keisri hull", "Paigallend" ja novell "Pöördtoolitund". Autobiograafilistest teostest "Wikmani poisid". · Oluliseks ja läbivaks teemaks on kompromissi küsimus. Mats Traat · Realistlik, kujutab tihti maaelu. · Varasemate teoste tegelasteks on noorukid, kes tahavad pääseda argirutiinist, kuid enamasti ebaõnnestuvad. · Tähtsamad teosed on "Tants aurukatla ümber", "Karukell, kurvameelsuse rohi" ja "Inger"
Sotsiaalse suhtlusega seotud raskused Autismispektri häiretega inimeste jaoks võib kehakeel olla sama võõras ja arusaamatu kui klassikaline kreeka keel. Autistlikel inimestel on raskusi nii verbaalse kui mitteverbaalse keelega. Paljudel on keelest väga sõnasõnaline arusaamine ja nad arvavad, et inimesed mõtlevad alati seda, mida ütlevad. Nende jaoks võib olla raske kasutada või mõista: - näoilmeid või hääletoone - nalju ja sarkasmi - üldlevinud fraase ja ütlemisi; näiteks võib tuua fraasi ,,see on äge", mida inimesed sageli kasutavad, kui neile miski meeldib, kuigi sõna otsene tähendus on äkiline Mõned autistlikud inimesed ei räägi üldse või on üsna piiratud kõnevõimega. Tavaliselt saavad nad aru sellest, mida neile öeldakse, kuid eelistavad ise kasutada muid suhtlusvahendeid näiteks viipekeelt või visuaalseid sümboleid. Samuti leidub autistlikke inimesi, kelle keelelised võimed on head, kuid kellel on siiski raske
aksiomaatikana. Tuleb tõestada, et nimetatud aksiomaatika ei ole vastuoluline, st temast ei ole võimalik tuletada korraga mingit väidet A ja sellesama väite eitust –A Intuitsionism: Brouwer & Heyting.Ei aktsepteeri näiteks: A v -A - -A <=> A (((A => B) => A) => A) Formaalne süsteem:Tarski ja Carnap Süntaks- lauseõpetus on keeleteaduse osa, mis uurib lausete struktuuri ning püüab formuleerida reegleid, mille aluselsõnad moodustavad fraase ning fraasid omakorda lauseid. Tuletamisreeglite süsteem Semantika- on keeleteaduse (üldisemalt semiootika) haru, mis uurib keeleüksuste tähendusi ning nende muutumist, keele ja reaalsete objektide suhteid ning keele ja mõtlemise suhteid. Vannevar Bush1930-1935-1937: Differential Analyzer dif. Võrrandite Ludwig Wittgenstein- Analüütilise filosoofia juhtkuju 1938, Shannon’i magistritöö sidus: Boole algebra
Vilkuna; sünteesist lähtuv määratlus) b) grammatika osa, mis kirjeldab lause ehitust: lause koostisosade vormi, vahekordi ja funktsioone (EKG; analüüs) Kas järgnev määratlus on sünteesist või analüüsist lähtuv? ,,Süntaks (kreeka sõnast syntaxis 'ühendus, liit, kokkupanek') lauseõpetus, keeleteaduse osa, mis uurib lausete struktuuri ning püüab formuleerida reegleid, mille alusel sõnad moodustavad fraase ning fraasid omakorda lauseid. Süntaks uurib lause üksuste (fraaside) sisemist struktuuri, nende üksuste omavahelisi suhteid ning seda, kuidas need fraaside sisestruktuur ning fraasidevahelised suhted määravad lause kui terviku tähenduse." (Vikipeedia) 1 Lause määratlused: - keelelise suhtluse põhiüksus
Headings Otsingu Tutorial Analüüsi tulemusi ja kasutatud otsivahendit, iga kasutatud otsivahendi (mootori või teemakataloogi puhul relevantsust märksõnadele, mida kasutasid ja tulemusi). Infoallikate hindamiseks vt kriteeriumid lühidalt Infokirjaoskuse minikursus, Moodul 6: http://www.hot.ee/werro24/ Relevantsed kirjed lisa siia viiteinfo nimestikuna (bibliograafia nimestik). Meie valitud teema hakkab ühe keerulisem tunduma. Kasutan võimalikult üldisi fraase: concept of web frameworks, web frameworks classification jms Meie valik oli orienteeruda üldiselt. Kuna enamus otsingutulemusi annab kindla keele raamistikke. Otsides erinevaid tulemusi, tuleb oma otsinguid laiendada märksõnadega nagu semantiline veeb (web semantics) ja MVC (model-view-control). Kokkuvõttes saame oma esse tehtud arvatavasti erinevate pdf raamatute sissejuhatustest. Praktiline töö nr 3
Sooline defineerimine Arutelu Sarah Raichmann Inglise keeles on ilmekalt kaks sõna kirjeldamaks kellegi sugu – sex ja gender. Sex, nagu arvamusliider Marina Watanabe kirjeldab, on bioloogiline. See ei tähenda, et see ei oleks binaarne või vaid üheti mõistetav, kuid et see on seotud otseselt inimese füüsisega. Gender on aga sotsiaalselt kujundatud arusaam kellegi soost. Hea näide sellest on näiteks arusaamad mehisusest ning naiselikkusest erinevates kultuurides. See tähendab, et miski mida meie arvame olevat mees või naine spetsiifiline ei pruugi olla samamoodi mõitetav mõnes teises kultuuriruumis.1 Siinkohal tasub täpsustada, et ei sex ega gender ei ole kuidagi seotud kellegi seksuaalsusega või nende seksuaalse orientatsiooniga – mis siin all on mõeldud on vaid nende sugu ning enesedefineeringut kas mehe või naisena. Essentsialism on lähtumine eeldusest et sugu (või üldse mingisugune olemus) on iseloomustatav olemuslike omadustega, s...
Peaaegu, et kõik budismi harud on arendanud edasi oma meditatsioonivorme ja selle tõttu on tänapäevaks palju erinevaid variante, mille vahel valida. Selleks aga, et luua pilte vaimusilmas võivad budistid kasutada jooniseid või kujutisi. Näiteks Tiibeti budism kasutab seda tehnikat lisaks teistele meetoditele nagu näiteks rituaalsed käeliigutused ja retsiteerimine. 4 Retsiteerimine Koolkondades retsiteeritakse fraase, keskendudes salmidele või lõikudele pühakirjadest. See on ka pidustuste ja tseremooniate osa igal pool maailmas. Mõnes koolkonnas peetakse seda ka kõige tähtsamaks. Annetused Tiibeti ja Hiina budismis asetatakse pühamu ette erinevaid esemeid. Toon ka mõned näited mida tuuakse ning mida need ka tähendavad: vesi pühamu ees tähendab puudutust, paranemist, puhastust. Lilled sümboliseerivad nägemist. Toit aga tähendab maitset. Suunad
nii võid kergesti teemast mööda kirjutada; * mis ahvatleb kirjandusteose sisu ümberjutustamisele ("Raskolnikovi eneseleidmise tee"); * mille kohta pole midagi uut ja isikupärast öelda ("Euroopa Liit poolt ja vastu"). Vali teema * mille ainesse on sul isiklik suhe varasemad elukogemused ja kokkupuuted vastavate probleemidega; * mis on sulle südamelähedane ja mille arendamisel suudad jääda iseendaks ja vältida üldtuntud fraase ja mõttekäike; * mille juures on täpselt teada, mida tahad lugejale sisendada ja kuhu kavatsed välja jõuda. Kirjutamine kui protsess Kirjutamisprotsess koosneb järgmistest osadest: 1. ainestiku kogumine; 2. ainestiku piiritlemine; 3. mustandi kirjutamine; 4. teksti viimistlemine; 5. puhtandi kirjutamine. Ainestiku kogumine. Tsiteerimine ja refereerimine Kolm peamist ainestiku allikat on: 1. kirjutaja teadmised, tundmused, kogemused ja fantaasia; 2
Tšehhov Näidend „Kajakas“ Arkadina, Irina Nikolajevna - mehe järgi Trepleva, näitlejanna Treplev, Konstantin Gavrilovitš - tema poeg, noormees Sorin, Pjotr Nikolajevitš - Arkadina vend Zaretšnaja, Niina Mihhailovna - noor neiu, rikka mõisniku tütar Šamrajev, Ilja Afanasjevitš - eruporutšik, Sorini mõisa valitseja Polina Andrejevna - tema naine Maša - nende tütar Trigorin, Boriss Aleksejevitš - kirjanik Dorn, Jevgeni Sergejevitš - arst Medvedenko, Semjon Semjonovitš - õpetaja Jakov - töömees Kokk Toatüdruk Tegevuspaigaks on Sorini mõis. Kolmanda ja neljanda vaatuse vahet on kaks aastat. Esimene vaatus Medvedenko ja Maša tulid jalutuskäigult. Medvedenkot huvitas, miks Maša alati mustade riietega käib. Maša vastas, et ta leinab oma elu ning ta on õnnetu. Medvedenko ei mõistnud teda, sest ta arvas, et kui on raha, siis ei saa õnnetu olla. Maša arva...