Tempo: Aeglane Keskmine Kiire Grave-väga aeglaselt ja raskelt Adagio-rahulikult Allegro-kiiresti Largo-aeglaselt ja laialt Andante-rahulikult jalutades Vivo vivace-elavalt Lento-veidi kiiremini Sostenuuto-väljapeetud Presto-väga kiiresti Moderato-mõõdukas Prestissimo-üli kiiresti Kiirendamiseks-accel Aeglustamiseks- rit Accelerando-kiirendus Ritardando-aeglustades Stringendo-kiirendades, ägestudes Ritenuto-järk järgult aeglustades Animando-elavnedes Meno mosso-vähem liikuvamalt Piu mosso-liikuvamalt · Tempo-helitöö esitamise kiirus · Agoogika- teose esitamise viis Agoogika mõisted: Agitato- erutatult ...
Dünaamika Tempo Tämber Kodus õppimine Dünaamika on muusikateose helitugevus ja selle muutumine . Selle väljenduseks on märgid ja itaaliakeelsed sõnad Piano - Vaikselt mp – metsopiano - poolvaikselt p – piano - vaikselt pp – pianissimo -väga vaikselt ppp – piano pianissimo -ülivaikselt Forte - Valjult mf – metsoforte - poolvaljult f – forte - valjult ff – fortissimo - väga valjult fff – forte fortissimo - ülivaljult Diminuendo - vaibudes fff - ff – f – mf – mp – p – pp - ppp Diminuendo Diminuendo - vaibudes fff-ff–f–mf–mp–p–pp-ppp Crescendo - valjenedes ppp - pp- p - mp – mf– f– ff– fff Crescendo Crescendo – valjenedes Ravel “Boolero” ppp-pp-p-mp–mf–f–ff–fff Mussorgski “Härjavanker” ppp-pp-p-mp–mf–f–ff–fff fff - ff – f – mf – mp – p – pp - ppp
intensiivsus, mis kuuldeorganisse jõuab õhurõhu muutusena. Helide tugevust tähistatakse tähtedega või täheühenditega, mida nimetatakse HELITUGEVUSTÄHISTEKS (üldised e püsivad või kohalikud e ajutised) Üldised tugevustähised pärinevad vastavatest tugevusega seotud itaaliakeelsetest sõnadest: p = piano = vaikselt p p = pianissimo = üsna vaikselt p p p = piano pianissimo = väga vaikselt p p p p = pianissimo-pianissimo e duubel-pianissimo = ülivaikselt f = forte = tugevalt f f = fortissimo = üsna tugevalt f f f = forte fortissimo = väga tugevalt f f f f = fortissimo-fortissimo e duubel-fortissimo = ülitugevalt m p = mezzo piano = ``pool-vaikselt``, parajalt vaikselt m f = mezzo forte = ``pool-tugevalt``, parajalt tugevalt Helide tugevusastmik kui helitugevusvaramu on muusikas kasutatavate helitugevuste korrastatud kogu: (pppp) - ppp pp p mp mf f ff fff - (ffff) Helitugevuste tähistus on suhteline. Noodikirjas paiknevad üldised tugevustähised
Mozart kirjutas ooperi "Figaro pulm " aastal 1786 Viinis koos Lorenzo Da Pontega. See koosneb neljast osast. Kuigi nimetatud ooperit oli Viinis alguses keelatud esitada, sest tegi nalja aristokraatlikuse üle, muutus see hiljem Mozarti üheks kõige õnnestunumaks teoseks. Kõige tuntum ongi ooperi avamäng. "Figaro pulma " avamäng on minu meelest väga gratsiiline, mänglev ning on täis rahulikkust kuid samas ka hoogsust ja vallatust. Läbi terve teose toimus mezzoforte ja fortissimo vaheldumine, mis muutis selle väga hüplevaks ning tempo oli suhteliselt kiire. Teine teos oli samuti Wolfgang Amadeus Mozarti teos: Klaverikontsert nr. 25 C-duur, mille Mozart lõpetas 4. Detsembril aastal 1786. Kuigi ta kirjutas pärast seda veel kaks klaverikontseri oli see teos viimane 12 suurest klaverikontserdist. Klaverikontsert nr. 25 C-duur koosneb 3 osast: Allegro Maestoso, Andante ja Allegretto. Seda esitas sümfooniaorkester ja pianist Irina Zahharenkova, dirigendi eestvedamisel
Tempo on heliteose esitamise kiirus. largo laialt, väga aeglaselt adagio rahulikult andante rahulikult, jalutades moderato parajalt, mõõdukalt allegro kiiresti allegretto liikuvalt, kergelt presto väga kiiresti prestissimo ülikiiresti Dünaamika on heliteose esitamise tugevus ja selle muutumine. pianissimo (pp) väga tasa mezzopiano (mp) poolvaikselt piano (p) vaikselt forte (f) valjult mezzoforte (mf) poolvaljult fortissimo (ff) ülivaljusti crescendo valjenedes diminuendo - vaikides
Accelerando kiirenedes Adagio pikalt, rahulikult Allegretto liikuvalt, kergelt Allegro kiiresti, rõõmsalt Andante mõõdukalt Bekaar tühistab eelneva dieesi/bemolli üheks taktiks Crescendo valjenedes Diminuendo vaibudes Duur rõõmsakõlaline helilaad Jo-st Jo-ni Forte valjult Fortissimo väga valjult Harmoonia helide kooskõla, õpetus akordidest, nende suhetest ja ühendamisest Helistik kindla algusnoodiga helilaad Intervall ühe astme kaugus teisest Kadents harmooniline järgnevus teose v selle osa lõpetamiseks Kulminatsioon haripunkt Latern (märk) tuleb üks heliteose osa vahele jätta Marcato rõhutades Meno mosso vähem liikumist Meno vähem Mezzoforte pooltugevalt Moderato mõõdukalt Pizzicato pillikeeli sõrmitsedes, näpitult Piu mosso enam liikumist Piu enam Poco a poco vähehaaval Segno koha tähistamiseks, kus tuleb teose mingit osa korrata Triool helivältuse jagamine kolmeks võrdseks osaks...
· Allegretto liikuvalt, kergelt · Allegro kiiresti, rõõmsalt · Andande rahulikult, jalutades · Bekarr märk, mis tühistab dieeside ja bemollide mõju · Bemoll mark, mis madaldab heli pooltooni võrra · Crescendo valjenedes · Diees mark, mis kõrgendab heli pooltooni võrra · Diminuendo vaibudes · Duur rõõmsakeelne helilaad JOst JOni · Dünaamika helitugevus ja selle muutumine muusikalises teoses · Forte valjult · Fortissimo ülivaljusti · Harmoonia helide kooskõla; õpetus akordidest, nende suhetest ja ühendamisest · Helilaad antud ajastule või kultuurile omane helikõrguste süsteem · Helistik kindla algusnoodiga helilaad · Instrumental muusika muusika, mis on loodud pillidel esitamiseks · Intervall ühe astme kaugus teisest · Juhuslikud märgid kõrgendus ja madaldusmärgid, mis kirjutatakse selle noodi
Paulig Espresso Originale on traditsiooniline Põhja-Itaalia stiilis röstitud õrnalt aromaatne espressosegu. Pisut robustat muudab kohvi maitse täidlasemaks ja annab tugeva aroomi. Maitse on pisut magus ja kohvil on kauakestev järelmaitse. Paulig Espresso Originale on valmistatud UTZ CERTIFIED kohviubadest. Kõigi Pauligi espressode röstimisaste on 4. Paulig Espressod on saadaval: o 1 kg Espresso Supremo uba o 1 kg Espresso Originale uba o 250-grammine Espresso Fortissimo uba o 250-grammina Espresso Fortissimo jahvatatuna o 250-grammine Espresso Originale jahvatatuna o 250-grammine Espresso Originale uba Ettevõtte Nestlé lahustuv kohv NESCAFÉ on maailma üks tuntumaid lahustuvaid kohvisid. 20. sajandi 30. aastatel võttis Brasiilia valitsus Nestléga ühendust, et ettevõtte nende kohviube ladustaks ja töötleks. Brasiilia oli juba mitu aastat kannatanud toorkohvi liigtootmise probleemide käes
Arabica kohvide segu. Maitset on täiustatud pähklise Guatemala Arabicaga. Robusta sisaldus Espresso Favoritos on 30%. Brasiilia Conillon Robusta garanteerib tugeva ning ühtlase body ning suurepärase créma. 6 Hanna Seeder Tooterühma analüüs Paulig Espresso Fortissimo on luksuslik espressosegu, mis on välja töötatud spetsiaalselt koduste espressomasinate jaoks. Kohvi tugev, kuid ühtlasi mahe maitse on pärit Kesk- Ameerika aroomirohketest, magusatest ja pehmemaitselistest kohviubadest. Valmisjoogina maitseb see nagu traditsiooniline Itaalia espresso. Paulig Espresso Fortissimo on saadaval jaekauplustes. Paulig Espresso Originale on traditsiooniline Põhja- Itaalia stiilis röstitud õrnalt aromaatne espressosegu.
Vormiline mõtlemie jäi 19. saj. Samaks, kuid vormiosade piirid avardusid ja hägustusid Haydnil ja Mozartil olid üleminekud ühelt struktuuriosalt teisele selgelt välja kuulda, romantilises muusikas aga on piire saske tabada, muusikalise mõtte sujuv vool ei katke (nt Schuberti ,,lõpetamata sümfooniat". Harmooniat rikastati kromatismidega(juhuslikud kõrgendused ja madaldused. Pool tooni kõrgendab nooti diees # . Pool tooni madaldab nooti bemoll b moodi asjandus. Rütmika muutus vaheldusrikkamaks, plaju kasutati trioole ja punkteeritud rütme. Tairi kestab 1 löögi. Ta-i-ti kestab 2 lööki. Tempode puhul armastati suuri äärmusi, samuti kasutati plaju agoogikat(väikesed laiendused kiirendused ja aeglustused kindla tempo piires). Dünaamika oli nüanssiderikas. Sage oli kontrastiprintsiip. P-piano-vaikselt F-forte-valjult MP-mezzopiano-poolvaikselt MF- mezzodorte-poolvaljult PP-pianissimo-õige tasa FF-fortissimo-ülivaljusti CRES-crescendo-va...
heli – keha või aineosakese võnkumine harmooniline, muusikaline heli – korrapärane võnkumine müra – korratu võnkumine heliallikas – võnkuv keha või kehaosake (keelpillidel keel, puhkpillidel lest/huuled, puhkpillidel korpus/membraan/plaat, elektronpillidel elektrivool, inimhäälel häälekurrud) võnkumine levib õhus või mõnes muus elastses keskkonnas piki- või põiklainena (liikumise ülekanne) võnkesagedus – arv, mis näitab, mitu võnget toimub 1 sekundi vältel (1 Hz = 1 võnge) heliallika võnkesagedus sõltub tema massist, nt keele pikkus ja jämedus helisagedusi võrdlev mõõtühik on oktav amplituud – maksimaalne võnke ulatus liitheli – heliallikas võngub nii oma terves ulatuses kui ka osadena (enamikud tajutavad helid) põhiheli – määrab heli koostise ülemheli – võnkesagedus on põhisagedusest täisarv korda suurem osaheli – lihtvõnkumine / põhiheli koos ülemhelidega (II osaheli = I ülemheli) osahelide tekkimine – keele võnkumine poolte kaupa ann...
20 sajandi esimese poole muusikasse jätsid Lääne-Euroopa heliloojate kõrval märkimisväärse jälje ka mitmed Kesk-Euroopa heliliijad- sealhulgas ka Bela Bartok Bartokiga on Euroopa helikunstis seotud ka üks kvalitatiivselt uus nähtus, nimelt rahvamuusika ühendamine kunstmuusikaga. Tõsi, üksikuid rahvaviiside intonatsioone või tsitaate olid oma loomingus kasutanud paljud heliloojad varemgi, kuid Leos Jana©ek ei tsiteerinud, vaid tema muusika lähtus pea alati Tsehhi muusikalisest folklorist. Temast terve põlvkond nooremad Kodaly ja Bartok olid aga esimesed, kes pöördusid rahvamuusika poole juba muusikateaduslikel alustel ja süstemaatiliselt. Mõlemad korraldasid rahvaviiside uurimiseks ja kogumiseks ulatuslikke ekspeditsioone mitte ainult Ungaris, vaid ka Rumeenia, Tsehhimaa ja Jugoslaavia aladel. Mõlemad olid ka väljapaistvad muusikateadlased- Bartoki mahukas uurimus "Ungari rahvalaul" (1924) kuulub tänini muusikalise etnograafia varamusse...
CUPSOLO JOOGID Paulig Cupsolo masinaga saad teha alati sobiva koguse värsket kohvi, Tazza-kakaod või teed üks tassitäis korraga. Jookide valmistamiseks kasuta Pauligi kapsleid. Jookide valmistamiseks kasuta ainult Pauligi kapsleid. Need sisaldavad kvaliteetseid Pauligi kohvisegusid, teed ja kakaod ning tagavad täiusliku naudingu. Eri kapslite kombineerimisel saad valmistada ainulaadseid jooke ja leida uusi, huvitavaid maitseid. 4.1 ESPRESSO ESPRESSO (40 ml) Paulig Espresso Fortissimo - Luksuslik, kauakestva siidise järelmaitsega espressokohv nõudlikule kohvisõbrale. Paulig Espresso Supremo - Tugeva iseloomuliku maitsega 100% araabia kohviubadest valmistatud espresso. 4.2 CAPPUCCINO CAPPUCCINO (40 ml espressot, 120 ml piimavahtu) Mahe ja rikkalik piimakohvijook. Maitsesta suhkru, kaneeli või maitsesiirupiga. 4.3 CAFFÈ LATTE CAFFÈ LATTE (40 ml espressot, 2 x 120 ml piimavahtu)
Ajatamine Ajatamine - agrotehniline kompleks, mis võimaldab taimi või selle organeid (sibul, mugul, risoom) sundida kasvama ja õitsema sund-puhkeperioodi ajal Tulp Külmatöötlus: 1. Loomulik külmaperioodi läbimine (kasti istutatult looduslikes tingimustes või kasvuhoone krunti istutatult) 2. Külmaperioodi läbimine kasti istutatult reguleeritavas külmhoidlas ilma eelneva töötluseta 3. Osa külmaperioodist (6 – 8 nädalat) läbivad sibulad kuivalt kastides, ülejäänud aja aga kasti istutatult. 4. Tulbisibulad läbivad kogu külmaperioodi kuivalt kastides 9 – 12 nädala vältel. Ajatusviisid: 1. Kastides ajatamine 2. Kasvuhoone pinnases (krundis) ajatamine 3. Pidurdatud ajatamine kastides Kasvuhoone ja selles kasutatavad abivahendid: küte, varjutusseade, kastmine ja niisutusseadmed, ajatuskastid, substraadisegud. Juurutusruum ja sibulate hoidmise tingimused: Kuni 25 okt. 9º, 25 okt. – 05 nov. 7º, 05 nov. –...
A buklett voldik aaria - üksiklaul ooperis burger - hamburger aasiv - heatahtlikult pilkav busmanid - Lõuna-Aafrikas elav rahvas abiturient - gümnaasiumi lõppklassi õpilane bänd - ansambel absoluutne - täielik büroo kontor adjektiiv - omadussõna D adresseerima - aadressi järgi saatma daalia - ilutaim (jorjen) aduma - mõistma, taipama daam - proua adverb - määrsõna debatt - vaidlus, arutelu agressiivne - ründav, vallutushimuline defekt - viga agu - koidueelne hämarus dekoratsioon - kaunistus, kujundus aimama - ette tundma, vaistlikult arvama demonstratsioon - meeleavaldus; akaatsia - troopiline põõsas või puu väljakutsuv käitumine, selgitav näitamine alasi...
(diminoendo). Muusika rütm muutus rõhutatult aktiivseks hakkasid valitsema motoorsed rütmid (korrapäraste rõhkudega rütmid). Kontraste loodi ka homo- ja polüfoonia kõrvutamise teel (on mitmehäälsus, mis tekib võrdõiguslike viiside ühendamisel). Armastati ka suuri tempokontraste. P - piano vaikselt f - forte valjult pp - pianissimo õige vaikselt ff - fortissimo väga valjusti ppp- piano pianissimo äärmiselt fff- forte-fortissimo ülivaljusti vaikselt mp - mezzopiano poolvaikselt mf- mezzoforte poolvalju Algusesse tagasi Barokkooper Barokkooper oli hiilgav õukondlik lavateos toretsevad dekoratsioonid, uhked kostüümid... Aariad (ooperilaulud) olid väga keerulised. Need keerulised käigud võimaldasid lauljal näidata meisterlikkust hääle ilu ja pikkust.
Kohvi sortiment Tunnused Kannujahvatus- · Kohv Saludo 500g, giltrikohv · Kohv Löfbergs Lila Colombia · Kulta Katriina kannujahvatus Lahustuv kohv · Nescafe Classic 100% Pure coffee · Columbia cold 100g · Brooke Bond Bon lah. kohv Viljakohv · Inka Granulated Biogran · "demeter" lahustuv naturata vilja kohv Maitsestatud kohv · Gurmans Irish cream · Maitsestatud amaretto 125g Espresso · Kohv Paulig espresso fortissimo · Kohv espresso casa25 Presskannu kohv · Paulig Classic 500g · Löfbergs Lila presskannukohv, pooltume röst · Rimi röstitud jahvatatud kohv Keskmise röstiga kohv · Luxus delux keskm. Röstiga kohv · Paulig president 500g · Merrild Red keskmine röst 11 Tee sortiment Aromatiseeritud teed- · Lipton White Tea, 20 püramiidipakki · Gurmans aromatiseeritud roheline tee
thread. As an inherent quality of Perpetuum mobile, the pulse is kept uniform (60 quarter notes per minute). At the same time different rhythmic patterns appear: Example 96. Further movement changes towards even shorter and quicker rhythmic units. Such animation is a counterbalance to the static of pitches: every group of instruments plays one tone in the frame of one section. The instruments having reached a forte level, proceed towards fortissimo. The fifth section is the centre of Perpetuum, here all the accumulating energy culminates. The fifth section begins with the mirror-schemes of rhythm (from short duration to longer). At the end a rhythmic circle has been accomplished: the beginning and the end are rhythmically coinciding and thus the last section reflects the first: in the end the retrograde of the same sounds from the beginning appears. Thus the impression of a 1 Karl Leichter, On Nekrolog Sirp ja Vasar 19 Jan