11. Kalurite ........................................ katkestas La Manche'i laevaliikluse. langus, allakäik, mandumine blufiga eksiteele juhtima piiramine, tõkestamine pealemakse, riigi toetus ettevõttele või asutusele teatmeteos pressitud turvas, süsi vms kümmepäevak kindlaksmääratud kord; korrale allumine tugevasti mõjuv, rabav ametlik v pidulik avaldus, ametlik teadaanne pealetükkivalt sõbralik, liiga kodune blokaad, drastiline, dotatsioon, bluffima, familiaarne, deklaratsioon, brikett, dekaad, distsipliin, entsüklopeedia, dekadents
Abiutient-keskkoolilõpetaja Abosluutne-täielik Abstrakne-mõtteliselt üldistav Absurne-mõttetu Adekvaatselt-võrdselt Bakalaureus-I-ne teaduslik kraad Balansseerima-tasakaalustama Banaalne-labane Barbaarne-metsik Bareljeef-skulptuur Daatum-kuupäevav Dateerima-kuupäeva panema Defekt-puue Defitsiitne-haruldane Degenerant-mandunud isik Efekt-mulje Eksemplar-üksikese Entsüklopeedia-teatmeteos Fajanss-peen valge savi Familiaarne-tuttavlik Filigraanne-Peen Forsseerima-liialdama Fundamentaalne-põhjapanev Garaaz-autokuur Garanteerima-tagama Garantii-tagatis Generatsioon-Põlvkond Gigantne-hiigelsuur Illustreerima-teksti joonistega täiendama Immigrant-Sisserändaja Immuunne-tõvekindel Insener-kõrgema tehnilise haridusega inimene Intelligent-haritlane Kabinet-tööruum Kalligraafia-ilukiri Kandidaat-kohataotleja Karahvin-klaasist jooginõu Karakull-säbrulise villaga lamba nahk Li kvideerima-organisatsiooni,äri-vmt tegevust lõpetama Mandariin-tsitrusvili...
Kontrolltöö teemal VÕÕRSÕNA XI klass 1. Kirjuta tsitaatsõna asemele eestikeelne väljend! 1. Vaatasime uut (action-filmi) põnevusfilmi 2. Riiulil on suur valik (aftershave) habemeajamisjärgseid palsameid 3. Kõik TV-kanalid näitavad (reality-show) tõsielusarju 4. Jaan istub (laptop) taga.sülearvuti 5. Valitsuse (briefing) oli puruigav.koosoleks 6. Peeter on ametilt (copywriter) reklaamtekstide koostaja 7. Semud võtsid toidu (drive-in) müügist.sissesõidu 8. Naise (make-up) oli laiali.meik 9. Tiina on ametilt (marketing) spetsialist.turndus 10. Tudeng ostab riided (second-hand). taaskasutus 11. Filmi (soundtrack) meeldib mulle.teema muusika 12. Kursuslased osalesid mitmes (workshop).töötoas 13. See mees olevat (gay).Gei 14. Teose (copyright) kuulub meile.autoriõigus 15. Kinos on kombeks süüa (popcorn).popkorni 16. Meie (team) töötab hästi.meeskond 17. See on linna parim auto(service).teenindus 18. Filmitähte piirasid (paparazzo).ajakirjani...
õhukest raamatut. Dialektid • Bali keeles on kaks dialekti • Kõrge – basa alus - ametlikult suheldes • Madal –basa kasar -kasutatakse kodus, põlluharimises, lastega või madalama staatusega inimestega suheldes Eessõnad • ka = kelle/mille juurde • uli = -st (kellest/millest) • antuk = üle, juures, kõrval, mööda, peal • di = sees, peal • beten = all • duur = üleval • tengah = keset Asesõnad ja eitus • Asesõnad sõltuvad sellest, kas kõne on familiaarne või viisakas - Sugusid ei eristata • Lauseeitust väljendatakse muutumatu eitussõna "nenten" abil - See pole balikeelne raamat. – Niki nenten buku basa Bali. Fraasid/sõnad bali keeles • Apa kabar – kuidas läheb? • Baik – hästi • Tidak – ei (eitus) • Ya – jah • Harganya berapa – kui palju see maksab? • Terlalu mahal – väga kallis • Viisakusväljendid • Tänan – terisma kasih [tri’ma ka’si] • Palun / pole tänu väärt – sama-sama
Abiturent- keskooli lõptemata valmistuv iskik Absoluutne- tingimatu Abstratne- mõtteline Absurdne- mõttetu Akadeemik- teadusasutuste valitav liige Akrobaat- võimleja Alkohol- etanool e piiritus, ka seda sisaldav joovastav jook Anekdoot- koomilise v pikantse sisuga üllatusliku lõpuga lühilugu Aplodeerima- kiiduavaldusena käsi plaksutama Arhiteks- ehituskunstnik Asfalt- pruunikasmust läikiv pigitaoline aine Balarsseerima- tasakaalu seadma Barbaarne metsik Bariton- tenorist madalam Barjäär- tõke Barranko- voolava vihmavee tekitatud sälkong vulkaanikuhikute nõlvadel Barrikaad- kuhjatud kaitsetõke Baseeruma- põhinema, tuginema Bluffima- eksiteele juhtima Boheemlane- ebakorrapärase, muretu ehmuviisiga inimene Boiler- veesoojendi Botikud- naistekummis kalossid Bravuurne- hoogne Brigadir- sõjaväeline auaste Brileet- tellise kujuliseks pressitud peeneteraline aines kivi vms Brsüür köitmata või kerges paberköites ühuke raamat Daatum- kalendri...
Abiturient-keskkoolilõpetaja paragrahv-lõik või alajaotus tekstis absoluutne-täielik paralleelene-rööbitine abstraktne-mõtteline,meeltega tajumatu personal-isikkoosseis absurdne-mõttetu,võimatu pidzama-ööriietus akrobaat-võimleja pokaal-karikas,väike jalgadega nõu alfabeet-tähestik presitent-vabariigi riigipea alkohol-viin propaganda-ideede,õpetuste levitamine anekdoot-lühike ,huvitav enamasti väljamõeldud looke prozektor-aparaat kaugete esemete apldeerima-käsi plaksutama valgustamisek arhitekt-ehituskunstnik psühholoogia-hingeteadus,hingelaad aa...
inventuur pansionaat konstateerima ovatsioon kvartett honorar sepsis annulleerima oranz brosüür professor peatselt seif anekdoot tiraaz kautsuk suveräänne kusett aserbaidzaan arhitekt materialist staaz perroon nahaalne zetoon paatos familiaarne dzemper stsenarist terrass drazee rezissöör grammofon zilett stiihia pamflett eselon tsehh grenader zest grandioosne mausoleum zürii fragment atentaat massaaz krahh skisofreenik baleriin efekt balanss inventar pankrot aktsionär
1) Kirjutise lõppu lissa oma täisnimi ja e-posti aadress 2) Võrgus võrdub suurte tähtedega kirjutamine karjumisega 3) Säilita viisakas toon ja ole salliv mis ka ei juhtuks 4) Pikki tekste tuleks liigendada – kasuta näiteks tühje ridu lõikude eraldajana 5) Kirjuta alati e-maili subject-reale kirja teema 6) Ära kopeeri tarkvara, mille eest sa pole maksnud 7) Enne kirja saatmist loe see kindlasti üle ja mõtle kõik veelkord läbi 8) Võõrale inimesele kirjutades ära ole liiga familiaarne 9) Ametlikes e-mailides hoidu emotikonide Ja lühindite kasutamisest. 10) Tekstifaile saates teisalda need alati pdf-failiks. 11) Ära jaga avalikult oma andmeid 12) Igasugustelt suvalistelt saitidelt ei tasu kaupu tellida 13) Arvesta, et alati ei pruugi internetis teine inimene olla see, kellena ta ennast esitleb 14) Ära saada edasi võrgus levivaid ahelkirju – need on kasutud ja ummistavad postkaste 15) Ära vasta spämmi-,reklaami
KORDAMINE EESTI KEELE SUULISE JA KIRJALIKU VÄLJENDUSE ÕPETUSE EKSAMIKS VÕÕRSÕNADE KIRJUTAMINE H Psüühika Psüühiline Stiihia Stiihiline Papaaha F, S Profid Sefid (selle) pilafi Blufib Mafiooso Dusi (all) Tusi (heli) Afisil (selle) guljasi Guasid (leidis) nisi (need) pastisid tsuvasid Bors Burs Puns Revans Revanseerim a Abstraheerima Ekstraheerima Boheemlane Mahorka (kaks) proffi (seda) seffi (sööb) pilaffi Bluffima Maffia (võtab) dussi (mängib) tussi (seda) afissi (sööb) guljassi Guasse (poeb) nissi (seda) pastissi tsuvasse (selle) borsi Bursi Punsi revansi Almanahh Almanahhid Epohh Epohhil Krahh Mahhinatsioon Psühholoogia Psühhoos Mehhanism Baldahhiin Rahhiit Afekt Aferist Aforism Afäär Efekt Efektiivne Grafiti Ofitsiaalne Ofort Rafineerima Ufo Biograafia Graafika Graafiline Süüfilis (seda) borsi Bursi Punsi revansi Eelistatud on: Mehaanik Mehaanika Mehaaniline Atasee Brosüür D...
- Ole avatud (austa teistpoolt), empaatiline (mõtle, kuidas teinepool sinu käitumist tõlgendab), mõista erinevuseid aga otsi sarnasusi. - Kultuur on osa igast inimesest. http://euroopa.noored.ee/files/Kultuuridevahelise%20%C3%B5ppimise%20koolitus %20kultuuri%20handout.pdf Raskete ja erivajadustega klientide teenindamine Rasked ja erivajadustega klienditüübid: Rasked klienditüübid on järgmised: Liiga jutukas klient , saamatu klient , ükskõikne , passiivne klient , familiaarne klient , klient lööb külge , manipuleerija, "konstruktiivne klient" e "argumenteeriv ekspert" ning joobes klient. Erivajadustega kliendid on järgmised : Liikumistakistusega , kuulmispuudega , nägemispuudega , arengupuudega , kogeleja , diabeetik , lastega pered , eakad inimesed ning võõra kultuuritaustaga kliendid Liiga jutukas klient Liiga jutuka klilendi puhul tuleb olla kannatlik ning kasutada suletud küsimusi. Tuleb teha kliendi jutust vahekokkuvõtteid
Grandioosne- Professionaalne- Eutanaasia- suretamisabi Monotoonne- suurejooneline, meisterlik ühetooniline; üksluine, võimas igav Abiturient- Aborigeen- Avangardism- Mänedzer- juht, keskkoolilõpetaja põliselanik vormiuudsust taotlev korraldaja suund Anekdoot-lühike Adekvaatne- Bestseller- menuraamat, Palsam- vaikudest ja nali täiesti vastav, -plaat eeterlikest õlidest sisult kattev koosnev puumahl Annulleerima- Afäär- kahtlane Bravuurne- hoogne, Paradoksaalne- olukord, tühistama, juhtumus, uljas, hooplev järeldus kehtetuks sekeldus tunnistama Arhitekt- Aktsia- osalus Dekadents- langus, Potentsiaaln...
Abiturient keskkoollõpetaja Efekt üllatav mõju, mulje Absoluutne täielik, täiuslik; Entsüklopeedia teatmeteos Abstraktne mõtteliselt üldistatav Fajanss peen valge savi(nõud) Absurdne mõttetu, võimatu Familiaarne tuttavlik; liiga vaba Adekvaatselt täiesti vastavalt käitumisega Afekt tundepuhang Filigraanne peen; viimistletud Aferist õnnekütt, petis Fundamentaalne põhjapanev Afiss, afisi müürileht, kuulutus Garaaz autokuur Akadeemik teadlase aunimetus Garanteerima tagama Akrobaat võimleja Garantii tagatis Alfabeet tähestik Generatsioon põlvkond
potentsiaalne 68. Schopenhauer 3. Kreutzwald 36. ressursid 69. mateeria 4. kaheksateistkümneaastane 37. mehhanism 70. boheemlane 5. karameljas 38. efektne 71. Sisyphos 6. professionaalne 39. Faehlmann 72. saslõkk 7. familiaarne 40. kurioossed 73. portsjon 8. annulleerima 41. mahhinatsioonid 74. sedööver 9. rezissöör 42. palsam 75. bestseller 10. atentaat 43. illegaalsed 76. monarhia 11. kandidaat 44. renessanslik 77
skafander, professor, afekt, efekt, efektiivne, aferist, siffer, maffia, brosüür, eselon, finis, kusett, klisee g, b, d sõna algul baas, daam, gramm võõrtähed farm, sampanja, zlott, zanr pearõhk järgsilbil anarhia, nihilism, katarr pikad täishäälikud järgsilbis konkreetne, kurioosne, nahaalne o järgsilbis paatos, piison, kino, auto tavatud häälikuühendid eufooria, sünekdohh, abstraktne komisjon familiaarne sanatoorium meloodia materjal materiaalne materialism mateeria oksjon variant variatsioon sümpoosion portsjon varieeruma illusioon ministeerium postiljon stipendium ratsionaalne ekskursioon misjon missioon konfidentsiaalne minia ballast debatt gabariit banaalne defektoloogia galaktika bankett deism gallup baseeruma dekaad galopp
Abiturient Keskkooli lõpetaja; keskkooli lõpetama valmistuv isik Absoluutne Tingimatu, piiramatu; täiuslik, täielik Abstraktne Mõtteline, mittekonkreetne, üldistatud Absurdne Mõttetu, võimatu Akadeemik Akadeemia liige Akrobaat Tsirkusevõimleja Alfabeet Tähestik Alkohol Etanool e viina piiritus Anekdoot Lühike, teravmeelne naljalugu Apelsin Lõunamaine puuvili Aplodeerima Heakskiidu või poolehoiu avaldamiseks käsi plaksutama Arhitekt Ehituskunstnik Asfalt Teekattematerjal, pigitaoline aine Balansseerima Tasakaalustama, tasakaalus hoidma; tasakaalu säilitama Barbaarne Metsik Bariton Keskmise kõrgusega meeshääl; teatud vaskpuhkpill Barjäär Tõke, kaitsevõre Barokne Barokile omane Barrikaad Kaitsetõke, teesulg Bluffima Eksitama, eksiteele juhatama Boheemlane Ebakorrapärase, muretu eluviisig...
VÕÕRSÕNAD 1. Otsi ja kirjuta sõnade eestikeelsed sünonüümid. AFERIST- õnnekütt, pettur, afäärimeister AFISS- müürileht, kuulutus, plakat ANNULLERIMA- tühistama, kehtetuks tunnistama BANAALNE- labane, maotu, äraleierdatud, lame BARELJEEF- madalreljeef BLAMEERIMA, BLAMAAZ - häbistama, naeruvääristama; häbi(asi), naeruvääristus BLUFF, bluffima - ülespuhuv v kiitlev väljamõeldis, kõmuteade; blufiga eksiteele juhtima BOHEEMLANE - korrapäratu, muretu eluviisiga haritlane DEFEKT - puue, viga, rike DEFITSIIT - vajak, puudujääk, nappus DEKADENTS - langus, allakäik DELEGAAT - esindaja, saadik -DEMOGRAAFILINE, demograafia - demograafiaga seotud, rahvastiku- ; rahvastikuteadus DILETANT, DILETANTLIK asjaarmastaja ; asjaarmastajalik DISTSIPLIIN - kindlaksmääratud kord ; korrale allumine ENTSÜKLOPEEDIA - teadusalade kaupa v tähestikuliselt järjestatud materjaliga teatmeteos FAMILIAARNE - pealetükkivalt sõbralik, liiga kodune FI...
Afekt tundepurse, tormiline tundepuhang Aferist õnnekütt, pettur, avantürist, afäärimeister Afisid, afiss müürileht, kuulutus, plakat Alfabeet tähestik Alliteratsioon sõna alguskaashääliku kordus samas värsis v lauses ambitsioonikas ambitsioonidega, edasipüüdlik, auahne Assamblee täiskogu, üldkoosolek Assonants täishäälikukordus pearõhusilpides assotsieeruma ühinema, seostuma, sidestuma Atasee madalaima ametiastme diplomaat avanss ettemaks Avantüür tegelikke tingimusi mittearvestav üritus, kahtlane ettevõte, seiklus Balansseerima tasakaalu v tasakaalus hoidma, tasakaalu seadma, tasakaalustama ballett balletikunst; muusika saatel etendatav lavatantsuteos. Biograafia elulugu bisnismen ärimees, äritegelane Blokaad piiramine, tõkestamine Borsi, borssi supp Bravuurne hoogne, uljas, ...
kuni tänavaputkadeni. Toidu ajalugu ulatub aga tegelikult Hiinasse ning jaapanlased mugandasid selle lihtsalt endale sobilikuks ning kõik teavadki raamenit praegu jaapani toiduna. Sama on juhtunud tempuraga, mis on teine tuntum jaapani roog, pärinedes tegelikult hoopis Portugalist. Jaapanlaste suhtumine välismaalastesse ja oma klannimentaliteeti sarnaneb ka täna paarisaja aasta tagusele. Paljudes raamatutes on kirjutatud, et jaapanlaste jaoks ei ole hea toon olla familiaarne väljastpoolt tulijate suhtes, mis näitavat ühiskonna suhtumist ja moraalinorme. Jaapani lipp Jaapani vapp
aspect aspekt, külg, ilme, välimus exceptional erandlik, eriline aspiring edasipüüdlik facility abivahend, hõlpsus (-ies- tarbed) assign määrama fair õiglane (n.s.-na näitus) award-winning auhinnaline fall kosk bargain soodus ost familiar tuttav, harjumuspärane, familiaarne boiling hot tulikuum fans fännid bothered murelik, endast väljas feel a bit under the weather külmetunud olema feel up to sth valmis olema, (millegi break puhkus tegemise) tujus olema broaden laiendama, avardama fiesta fiesta, pidustus, festival
tervikmustreid ja kohaseid rollikäitumisi. BARON ja BYRNE eristasid lisaks stsenaariumitele kolme liiki sotsiaalseid skeeme: rolli-,isiku-,mina-skeeme. Isikuskeem- minnes isale kinki ostma, vaatad teise pilguga kui parimale sõbrale kinki ostes. Vestlemine ja suhtlemine Mittesõnalised aspektid: Parakeel- hääletoon, jms kõnele lisanduvad dimensioonid Kõneregister- pausid, häälitsused, eri stiilidele vastavalt: intiimne, familiaarne, konsultatiivne, formaalne, deklameeriv Attributsiooniteooria - Kui inimesed teevad, mida me ootame ei ütle see meile nende kohta midagi. Kui teevad midagi meie jaoks ootamatut, siis peaksime enda jaoks seletama miks ja kuidas. - Ka varasem teadmine läheb arvesse. Kulik näitas, et hinnates eise käitumist, mis ei lähe kokku meie ootustega, püüame teha situastioonilisi omistusi. - Põhjuslikud omistused tulenevad ka inimese elukäigust ja kultuurist. !
abiturient - keskkoolilõpetaja absoluutne - täielik, täiuslik; piiramatu abstraktne - mõtteliselt üldistav; meeltega tajumatu absurdne - mõttetu, võimatu adekvaatselt - täiesti vastavalt, võrdselt afekt - tundepuhang, tugev erutus aferist - õnnekütt, petis afiss, afisi - müürileht, kuulutus akadeemik - kõrgema teadusasutuse liige; teadlase aunimetus akrobaat - võimleja alfabeet - tähestik alkohol - viinapiiritus anekdoot - naljalugu annulleerima - tühistama aplodeerima - käsi plaksutama areen - esinemisväljak arhitekt - ehituskunstnik arhitektuur - ehituskunst arreteerima - vahistama asfalt, asfaldi - maavaik, -pigi atentaat - mõrvakatse bakalaureus - esimene teaduslik kraad balansseerima - tasakaalustama, tasakaalus hoidma banaalne - labane , barbaarne - metsik, toores bareljeef- skulptuur, kus kujutis asetseb pinnalähedase kõrgendina bariton - keskmise kõrgusega meeshääl barjäär-tõke barokne - hilisrenessansi kunstistiilile omane (tu...
Duplikaat (dublikaat) koopia 2. Absoluutne täielik 62. Efekt mõju, mulje (üllatav) 3. Abstraktne kujutatav 63. Eksemplar üksik ese 4. Absurdne võimatu 64. Entsüklopeedia teatmeteos 5. Adekvaatne vastav 65. Fajanss peen valge savi 6. Afekt kontrollimatu tundepuhang 66. Familiaarne liiga tuttavlik 7. Aferist õnnekütt 67. Filigraane peenelt töödeldud 8. Afiss müürileht 68. Forsseerima üle võimendama, kiirendama 9. Akadeemik teadusliku kraadiga isik 69. Fundamentaalne põhiline, põhjapanev 10. Akrobaat võimleja 70. Garaaz autokuur 11. Alfabeet- tähestik 71
Vastatakse kõhklevalt või jooksutatakse klienti asjatult mööda asutust. Hea juhiabi sellist käitumist endale ei luba. Pingetaluvus on samuti üks olulisi iseloomuomadusi mida juhiabil vaja läheb. Ta ei lähe endast välja mõne kliendi provotseerivast käitumisest vaid lahendab olukorra rahulikult ja viisakalt. Ühtegi klienti ei tohi suhtuda üleolevalt ega vastata ükskõik kui primitiivsetele või lihtsameelsetele küsimustele upsakalt. Igasugused kahemõttelised laused ja familiaarne käitumine ei sobi tööle. Eneseväljendus peab olema korrektne ja üheselt mõistetav. Oma aja planeerimine on väga tähtis, et töö sujuks tõrgeteta ja asjad saaksid tähtajaks valmis. Selleks tuleb tööd jagada tähtsuse järjekorras. Peame õppima toime tulema ajaröövlitega, kelleks võivad olla kolleegid, kliendid, telefon. Siis ei tule ette paanikat, kui mõne töö esitamise tähtaeg on käes ja me pole suutnud seda valmis teha. Aja planeerimisel on väga
Vastatakse kõhklevalt või jooksutatakse klienti asjatult mööda asutust. Hea juhiabi sellist käitumist endale ei luba. Pingetaluvus on samuti üks olulisi iseloomuomadusi mida juhiabil vaja läheb. Ta ei lähe endast välja mõne kliendi provotseerivast käitumisest vaid lahendab olukorra rahulikult ja viisakalt. Ühtegi klienti ei tohi suhtuda üleolevalt ega vastata ükskõik kui primitiivsetele või lihtsameelsetele küsimustele upsakalt. Igasugused kahemõttelised laused ja familiaarne käitumine ei sobi tööle. Eneseväljendus peab olema korrektne ja üheselt mõistetav. Oma aja planeerimine on väga tähtis, et töö sujuks tõrgeteta ja asjad saaksid tähtajaks valmis. Selleks tuleb tööd jagada tähtsuse järjekorras. Peame õppima toime tulema ajaröövlitega, kelleks võivad olla kolleegid, kliendid, telefon. Siis ei tule ette paanikat, kui mõne töö esitamise tähtaeg on käes ja me pole suutnud seda valmis teha. Aja planeerimisel on väga
Vastatakse kõhklevalt või jooksutatakse klienti asjatult mööda asutust. Hea juhiabi sellist käitumist endale ei luba. Pingetaluvus on samuti üks olulisi iseloomuomadusi mida juhiabil vaja läheb. Ta ei lähe endast välja mõne kliendi provotseerivast käitumisest vaid lahendab olukorra rahulikult ja viisakalt. Ühtegi klienti ei tohi suhtuda üleolevalt ega vastata ükskõik kui primitiivsetele või lihtsameelsetele küsimustele upsakalt. Igasugused kahemõttelised laused ja familiaarne käitumine ei sobi tööle. Eneseväljendus peab olema korrektne ja üheselt mõistetav. Oma aja planeerimine on väga tähtis, et töö sujuks tõrgeteta ja asjad saaksid tähtajaks valmis. Selleks tuleb tööd jagada tähtsuse järjekorras. Peame õppima toime tulema ajaröövlitega kelleks võivad olla kolleegid, kliendid, telefon. Siis ei tule ette paanikat kui mõne töö esitamise tähtaeg on käes ja me pole suutnud seda valmis teha.. Aja planeerimisel on väga
Reklaam kui kõnetus Kõnetus on keelenähtus, mis ilmub reklaami valda koos sõnalise reklaamtekstiga. Teisel isikul (sina familiaarne, veidi pidulikum kirjalik Sina; teie tavaline, ametlik- distantseeriv Teie) on keeles täita oluline funktsioon: pöördumine, adressaadi tähelepanu äratus. Käsk: Kuulake kõik! Küsimus: Tead sa mis? Jutustav lause: Ma pean sulle tunnistama, et... Sinatuse ja teietuse sobivus või kohatus sõltub reklaami kujundusstiilist. Kaubad-tooted jagunevad sinakaupadeks (isiklikud, varjatud, seespidiseks tarvitamiseks
Teeninduskultuur · Teeninduskultuur on osa olmekultuurist, mille järgi tehakse otsus kogu riigi või rahva kultuuritaseme üle (pole ühe girma eraasi) Teeninduse kvaliteet 1. Mida klient saab suhtlemisel teenust pakkuva firmaga · Kuidas see miski talle kätte tuleb · Erinevatel klientidel on erinevad ootused · Mõõdupuu kliendi rahulolu Usalduväärsus · Positiivne õhkkond ja meeldiv esmamulje · Teenindatakse õigesti juba esimesel korral · teenindatakse õigel ajal Kiire reageerimine · Teenindatakse kohe ja kiirest Kompetentsus · Teenindaja teadmised ja oskused, sh tegevust toetavate töötajate teadmised ja oskused · kohustuste täitmine vastavalt kehtestatud standarditele Kättesaadavus · Võimalus kontakteeruda telefoni teel · Lühike ooteaeg teenuse saamiseks · hea asukoht · mugavad lahtiolekuajad Vasttulelikkus ja viisakus · Viisakas ja lugupidav käitumine ...
Selles meenutab luuletaja oma lapsepõlve, Sotimaa loodust ja selle ilu. Loodus samastub Byronile vabadusega. Vabadusele vastandab Byron seltskonna, ühiskonna reeglid. Byronisse hiilivad tasapisi üksindustunne ja maailma valu. Byroni luulesse ilmub varakult humoorikas-satiiriline laad ja eriti avaldus tema satiiriku anne ,,Inglise Bardid ja Soti kriitikud". Samuti kuulus tema stiili alla välja kutsuv kirjutamise laad. Kõrgseltskonda ärritav ja pisut familiaarne stiil. Byronile tõi kuulsuse eelkõige tema mahukad poeemid ja luulevormis draamad. Byroni üleeuroopaline kuulsus hakkaski poeemiga ,,Child Harodi palverännak" 1812. Selleks ajaks oli Byron ülikooli lõpetanud ja teinud suurema Euroopa reisi, mille jooksul ta külastas Portugali , Hispaaniat, Kreekat ja Maltat. Ligi 3 aastat kestnud reis pakkus Byronile kui loojanatuurile külluslikku materjali loominguks. Poeemi ,,Child Haroldi palverännak" võikski vaadelda kui poeetilist
kinnitatakse kirjalikult; 93 Sobivad pöördumised · Kuidas/millega saan/ saaksin Teid aidata? · Millega/kuidas saaksin kasulik olla? · Ma kuulan Teid tähelepanelikult 94 Tabud · Sinatamine · Halvustamine - No kuulge! · Vaidlemine, süüdistamine. Ära keskendu sellele, mida ei saa vaid räägi kuidas saab. · Käsutamine · Familiaarne käitumine kullake, tibuke, lapsuke 95 Tabud · Arusaamatu terminoloogia selgitusteta kasutamine eriarstide nimetused · Kõne ajal söömine/joomine, vestlemine kolleegide või tuttavatega, isiklikule kõnele vastamine · Telefoni köhimine (aitab neelamine) · Imelikud häälitsused (eitus, jaatus) · Oma negatiivsete emotsioonide väljendamine 96 Varnast võtta
· Kõne ajal söömine/joomine, vestlemine kolleegide · Vaidlemine, Vaidlemine süüdistamine. süüdistamine Ära keskendu või tuttavatega, isiklikule kõnele vastamine sellele, mida ei saa vaid räägi kuidas saab. · Telefoni köhimine (aitab neelamine) · Käsutamine · Imelikud häälitsused (eitus, jaatus) · Familiaarne käitumine kullake, tibuke, · Oma negatiivsete emotsioonide väljendamine lapsuke 95 96 16 Varnast võtta Väikesed nipid · Tänan
kinnitatakse kirjalikult; 93 Sobivad pöördumised · Kuidas/millega saan/ saaksin Teid aidata? · Millega/kuidas saaksin kasulik olla? · Ma kuulan Teid tähelepanelikult 94 Tabud · Sinatamine · Halvustamine - No kuulge! · Vaidlemine, süüdistamine. Ära keskendu sellele, mida ei saa vaid räägi kuidas saab. · Käsutamine · Familiaarne käitumine kullake, tibuke, lapsuke 95 Tabud · Arusaamatu terminoloogia selgitusteta kasutamine eriarstide nimetused · Kõne ajal söömine/joomine, vestlemine kolleegide või tuttavatega, isiklikule kõnele vastamine · Telefoni köhimine (aitab neelamine) · Imelikud häälitsused (eitus, jaatus) · Oma negatiivsete emotsioonide väljendamine 96 Varnast võtta
sümmeetriline kõnetamine, mis puhul suhtlejad kasutavad vastastikku samu vorme. Vertikaal- ehk võimuteljele paigutuvad kasutusjuhud, mille aluseks on ühiskondlikud hierarhiad. Sellel teljel on tüüpiliseks ka asümmeetriline kõnetustava, kus alt üles kõnetatakse ühtmoodi ja ülalt alla teisiti. (Keevallik 2008). 2. Erinevad rahvad ja kõnetamine Erinevates keeltes on tavad ja viisakusest arusaam erinevad. On rahvaid, kelle lapsed ütlevad oma vanematele "teie". Familiaarne sinatamine on paljudes maades levinud just nooremate inimeste hulgas. Maailm on tegelikult üsna mitmepalgeline ja suhtlemispaindlikkust võimaldavat rikkalikumat keelekasutust pole mõtet ühegi käsu või keeluga vaesemaks muuta seni kuni aeg seda ise ei tee. Nagu teada, esineb Euroopa keeltes erinevaid pöördumisvorme. Sinale vastandub näiteks Saksamaal kolmanda pöörde mitmus Sie, aga Prantsusmaal hoopis teise pöörde mitmus vous. (Keevallik 2008)
enesekeskne agressiivne (nt klienti verbaalselt ründav või oma arvamust pealesuruv müüja) apaatne tellimuste vastuvõtja - sündroom tekib siis kui teenindaja saab pidevalt eitust abistamissoovi väljendamisel kliendikeskne tal on teenindav lähenemine tal on orienteeritud kliendivajadustele ta on kalkuleeritult/mõõdukalt emotsionaalne ja ei tohi olla familiaarne ~Eestis toimiv on teenindav lähenemine Klient soovib alati: oma vajaduste rahuldamist lahendust oma probleemidele oma kasu Kliendi jaoks on toode/teenus/kaup: vahend kasu saamiseks ja vajaduste rahuldamiseks lahendus oma probleemidele Teenindaja ülesanded: selgitada välja kliendi vajadus suunata klient oma vajaduste mõistmiseni ja rahuldamiseni esitleda kliendi kasu suunata klienti talle ja meile meeldivas suunas Teenindav müük on kasulik:
5 1. Kirja- ja grammatikavead – teatud ametikohtade puhul, mis on seotud kirjaliku kliendisuhtlusega, võivad grammatikavead saatuslikuks saada. Ühtlasi oleme täheldanud, et kandidaadid on oma nime kirjutanud väikese tähega, mis võib samuti tekitada tööandjas kummastust ja kahtlusi. 2. Stiilivead CV-s – CV on ametlik dokument. Tuleb jälgida, et see ei oleks liialt familiaarne, kõnekeelne ega jutustavas stiilis. CV-l on kindel formaat ja omad reeglid. Kui soovid kindlasti stiilireeglitega kooskõlas olevat CV-d, saad selle endale luua CV-Online’i süsteemis, lihtsalt täites ära vajalikud väljad. 3. Eelnevate töökogemuste juures on välja toodud vaid ametinimetus – tihtilugu aga ei ütle ametinimetus kohe ära, mis võisid olla inimese tööülesanded sel ametikohal. Üldjuhul soovib tööandja saada võimalikult head ülevaadet
Õpimapp Klienditeenindus Teenindus on kliendi vajaduste (probleemi) tuvastamine ja rahuldamine (lahendamine) klienditeenindaja poolt. Erinevad kliendirühmad Klientide rühmitamine võimaldab toote või teenuse pakkujal: · täpselt määratleda "oma" kliente, nende vajadusi, soove, ootusi · õigeaegselt kohaneda muutustega klientide nõudluses (vajadustes, ootustes, soovides) · pakkuda oma kliendirühmade vajadusi ja soove rahuldavaid tooteid / teenuseid (sealhulgas tugi-, lisa- ja täiendteenuseid) · arendada tooteid / teenuseid vastavalt oma kliendirühmade vajaduste ja soovide muutumisele · arendada oma kliendirühma nõudmistele ja ootustele vastavat klienditeenindust · kasutada oma kliendirühmadele sobilikku teavitust ja reklaami, samuti müügisoodustusi · kasutada optimaalselt ettevõtte ressursse · efektiivsemalt hinnata ettevõtte ja selle konkuren...
talisman, intervjuu, interjöör, inventuur, mannekeen, margariin, parafiin, rezisöör, tsellofaan, konkreetne, finants, mansett, taburet, traagiline, korrespondent, likvideerima, anneksioon, dirigent, abiturient, entsüklopeedia, materjal, materiaalne materialism, materialistlik, periood, orienteeruma, funktsioon, variant, illusioon, seeria, potentsiaalne, familiaarne, evolutsioon, kotlet, pankrot, piiskop, sigaret, fokstrott, siluett, konstateerima. Võõrsõnade poolitamisel ei ole soovitatav silbialgusi kaashäälikuühendeid lõhkuda. Võõrsõnade tunnused: võõrtähed ja võõrhäälikud. Võõrtähed- c, w, x, y ja q neid kasutatakse tsitaatsõnades Võõrhäälikud- f, s, z ja z. Võõrsõnad võivad alata ka g, b ja d`ga ning sõna rõhk võib asuda järgsilbil(lõpus). 9
1.1 Isikutaju Inimene tajub ennast ja teisi inimesi. See, kuidas me ennast ja teisi näeme, mõjutab meie tundeid, käitumist ja suhteid teiste inimestega. Enesetaju on isiklike kogemuste alusel kujunenud kujutluspilt, millisena me ennast tajume (Pullmann 2003:195-196). Isikutaju on protsess, mille käigus toimub partneri ja tema poolt antava info valikuline vastuvõtmine, tõlgendamine ja hindamine (Kidron:2004:45). Suhtluspartneri tajumine sõltub inimese hetke tunnetest, huvidest, vajadustest ja isiksuseomadustest. Tajutakse teise inimese välistunnuseid, tundeid, käitumist, kõnelemist ja suhtumist endasse. 1.1.1 Isikutaju etapid Isikutaju protsessis võib eristada 4 etappi. Äratundmine. Toimub inimese äratundmine, eristamine. Sel etapil jälgitakse üksiktunnuseid: miimikat, liigutusi, kehaehitust ja riietust. Kujuneb esmamulje. Üldmulje kujunemine. Tajuja hindab teise inimese meeldivust /ebameeldivust, sõbralikkust /...
VENE KÖÖK Vene kokakunst on lahutamatu osa vene kultuurist ja ajaloost. Esimesed teated vene köögi kohta pärinevad XI-XVII sajandi kirjalikest allikatest. Jõgede, järvede ja metsade rohkus aitasid kaasa rohkearvuliste kala-, linnu- ja seeneroogade ning metsamarjadest toitude tekkimisele. Oma põldudel kasvatasid venelased rukist, kaera, nisu, otra, hirssi, tatart. Neist keedeti mitmesuguseid putrusid. Iidsetest aegadest peale on venemaal tuntud hapnemata ja hapendatud taigna valmistamist. Lihtsast hapendamata taignast tehti karaskeid ja kohupiimakakukesi, hiljem lapšaad, pelmeene, vareenikuid. Rukkijahust küpsetati musta leiba, milleta ei kujuta ette vene söögilauda tänapäevalgi. Pärmiga kergitatud nisutainast küpsetati ümmargusi saiu ja rõngassaiu, plaadipirukaid, täidistega pirukaid, pliine. Ammustest aegadest on vene köögis kasutatud naerist, kapsast, rõigast, hernest, kurke. Juurvilju söödi toorelt, aurutatult, keedetult, soolatul...
LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool MK16KÕ Grete Rudenaite KLIENDITEENINDUSE KORRALDAMISE PRAKTIKA ETTEVÕTTES VILDE KAUBANDUS OÜ Praktikaaruanne Juhendaja: Liina Maasik Praktika juhendaja: Mirjam Ojavere Mõdriku 2017 SISUKORD SISSEJUHATUS........................................................................................1 ETTEVÕTTE LÜHITUTVUSTUS...........................................................2 Firma struktuur.......................................................................................2 Personali koosseisu lühitutvustus...........................................................3 Emotsionaalne intelligentsus OÜ Vilde Kaubanduses...........................3 TÖÖOHU...
- Kõneregister - keelekasutus, mida mingile sptsiaalsele situatsioonile kohaseks peetakse. Kõneregistri valik sõltub konkreetsest juhust ja suhetest inimeste vahel, näiteks sõbrad kasutavad intiimset kõneregistrit, kuna arstiga konsulteeriv patsient kasutab formaalset registrit. Üldised kõneregistrid: - Deklameeriv - ametlik. - Formaalne - hoolikas grammatika ja sõnavara. - Konsultatiivne - mitte liiga formaalne, võõrastega rääkimiseks (nt kella aja küsimas). - Familiaarne - sõpradevaheline vestlus, sisaldab slängi. - Intiimne - südamesõbravaheline ja lähelaste pereliikmete vestlus. Sõnatud vihjed suhtlemisel: - parakeel - silmad - žestid - Žestid - spetsiifilised toimingud suhtlemise ajal, mida tavaliselt tehakse käte ja käsivartega. - Kõneakt - ühtainsat sotsiaalset eesmärki teeniv häälitsus või häälitsuse kogum. - Diskursuse analüüs - inimkogemuse uurimise meetod, milles analüüsitakse inimeste poolt
● Nt massihüsteeria; sümptomeid reaalsuses ei eksisteeri, jagatud pinge tunne, pinge füsiolooogiline väljendus erinevate sümptomite kaudu, sümptomite tõlgendamine, pinge ja sümptomite levitamine. ● The June Bug Epidemic, 1962. Meeldivus. ● Kui inimene meeldib, ollakse nende jaoks valmis tegema rohkem. ● Millised inimesed meeldivad: füüsiline atraktiivsus – omistatakse omadusi nagu andekus, lahkus jne sarnasus – turvaline, familiaarne , kehakeel (peegeldamise tehnika) komplimendid – ei pruugi olla isegi ausad aga usutakse siiski tuttavlikkus – korduv kokkupuude soodustab meeldivust koostöö – meeldivad inimesed kes teevad koostööd; good cop, bad cop strateegia. assotsiatsioonid – kui tuua halbuudis siis hakatakse ka inimest seostuma halvaga ● Meeldivuse printsiip töötab alateadlikult – seda ei saa kontrollida kuidagi kas inimene meeldib või mitte
1 SISUKORD Teeninduse olemus.....................................................................................................4 4 1.2. Teeninduskanalid................................................................................................ 7 2.Klienditeenindaja isikuomadused ja teenindaja roll................................................9 2.1. Teenindaja hindamise kriteeriumid.....................................................................................................................10 2.2.Teenindaja roll.....................................................................................................................................................10 2.3. Peamised klienditeenindaja stressitekitajad........................................................................................................11 3.Hoiakud ja nende kujundamine.....................................................................
Sõnalised suhtlemisvahendid Viis üldist kõneregistrit (Hayes, 2000) ● Deklameeriv – kasutatakse ametlike kõnede pidamisel, ka mõnesugustes ametlikes tekstides. ● Formaalne – Iseloomulik hoolikas grammatika ja sõnavara kasutus, sageli tarvitusel võimuesindajate poole pöördumisel. ● Konsultatiivne – Sageli kasutusel siis, kui inimesed räägivad võõrastega, kuid püüavad mitte liiga formaalsed olla, nagu näiteks kelleltki järgmise rongi väljumise aega küsides. ● Familiaarne – Kasutatakse tavaliselt sõpradevahelises vestluses või inimeste vahel, kes üksteist üsna hästi tunnevad. Võib sisaldada slängi termineid ja kasutab sageli grammatilisi vorme, mis võivad üleskidjutamise korral mittetäielike või seosetutena tunduda. ● Intiimne - Hoitakse südamesõprade ja lähedaste pereliikmete jaoks. Sageli kasutab sõnalisi lühendusi ja „siseviiteid“ ning võib suures osas toetuda vestluses osalejate ühiselekogemusele.
Kindlasti võiks kingitus sümboliseerida meie maad, tavasid ja traditsioone. Igas asutuses kehtivad omad reeglid, mis puudutab kingituste vastuvõtmist klientide poolt. On asutusi, kus selline tegevus liigitub pistise ja altkäemaksu alla. Seega enne kingituse vastuvõtmist tuleb sisereegleid tunda ning küsimuse korral ülemust informeerida ja käituda vastavalt tema soovitusele. Suhted kolleegidega peaksid jääma tööalaseks ning soolist eristamist ei tohiks nõuda ega eelistada. Familiaarne käitumine ei kuulu viisaka käitumise juurde ning võimalusel vältige taolisi olukordi. Ka võib liig agarale või järjekindlale kolleegile delikaatselt mõista anda, et selline käitumine ei ole vastuvõetav. Siin tuleb ka endal kindlalt piirid seada ja sellele vastavalt ka käituda. Kuigi klatš kuulub inimeste igapäevaellu, võiks võimalusel sellest pahest loobuda ja kõrvale hoida. Kui ka kolleegid sellega tegelevad, ei pea ise kõike kaasa tegema. On võimalus
sealt tema lähenemisnurk. Mõju: tõstis esiplaanile agraarsuhete ajaloo ja pärisorjuse küsimuse. V loeng 1860. aastail Balti maade ühiskonnas olulised muutused. Euroopas rahvusluse esilekerkimine, suured liikumised, Balti maid puudutasid Saksamaa ühinemine ja selle mõju naabritele. Venemaal keisrite vahetus konservatiivne Nikolai vahetati liberaalsema Aleksander II vastu. Ärkavad Balti provintsid, kus kujuneb ühiskondlik arvamus ja familiaarne kommunikatsioon asendub sotsiaalse kommunikatsiooniga. Ühiskond on avatud mitmesugustele reformidele, mis suunas ja mis abinõudega riik (ja üksikud osad) saavad edasi minna. Balti maades toimub rahvuslik ärkamine. Hakatakse end selgemalt tundma eestlaste, liivlaste jne aga ka rohkem baltlasena, baltische teadvustus. 1859 Riias ilmuma liberaalne ajakiri ,,Baltische Monatschrift", väljaandjad vaidlustama seni Baltimaades valitsenud jäika seisuslikku valitsemiskorda ja selle püsimist aadli
toetutakse konkreetsele "siin ja praegu" kogemusele, millele järgneb analüüs. Analüüsile järgneb üldistamine ja arenguringi viimase komponendina kontroll praktikas. Sellele järgneb uus "siin ja praegu" kogemus ning arenguring kordub vastavalt eelnimetatud kategooriatele uuel tasemel (joonis 4). EDUKA COACHING'u EELDUSED Tavaliselt ollakse harjutud sellega, et liider kas annab ainuisikuliselt nõu, instruktsioone ja juhtnööre või on suhtumine familiaarne. Kol- manda võimaluse coaching'u sisu on sageli ikkagi veel kasvatuses valesti mõistetud või tundmatu. Coaching'u korral on esimeseks sammuks dia- loogi loomine ja selleks on vajalik psühholoo- gilise kontakti saavutamine. Psühholoogilise kontakti loomise eelduseks on vaja luua: 1) usalduslikkuse õhkkond; 2) vastastikuse respekti õhkkond. Coaching'ule orienteeritud töös saab kasutada erinevaid tehnikaid, millest peamised on foku- seerimine, kuulamine ja küsimuste esitamine.