Chagalli tööd enamasti elurõõmsad, vabad ängistusest. Marc Chagall. Istuv akt. 1908. Marc Chagall. Mina ja küla. 1911. Marc Chagall. Autoportree seitsme sõrmega. 19131914. Marc Chagall. Roheline viiuldaja. 1923 1924. Marc Chagall. Krüsanteemid. 1926. Marc Chagall. Külamadonna. 19391942. Marc Chagall. Sõda. 19641966. Sürrealistlikuvõitu on ka Maurits Cornelis Escheri (1898-1972) "võimatud" arhitektuursed fantaasiad Maurits Cornelis Escher. Maurits Cornelis Escher. Suhtelisus. 1953. Maurits Cornelis Escher. Kolm maailma. 1955. Maurits Cornelis Escher. Belvedere. 1958. Maurits Cornelis Escher. Tõusev ja langev. 1963. Sürrealism ei leidnud 1920-1930-ndail erilist tunnustust, mõju on aga tunduvalt kasvanud pärast Teist maailmasõda.
Salvador Dalí (19041989) · Salvador Domenec Felip Jacint Dalí Domenech sündis Figueres'is, Hispaanias · Saanud mõjutusi Picassolt ja Mirolt, tegelenud kubismi ja dadaismiga · Oma parempoolsete vaadete tõttu ei saanud eriti läbi teiste sürrealistidega · Ekstsentriline kuju, kelle elu eesmärk näis olevat provotseerida. · Viljelenud ka filmikunsti ("Andaluusia koer") Escher ja pettepildid · Sürrealismiga seoses tegeldi peale unenägude ja teadvusvoolu kujutamise ka pettepiltidega · Maurits Cornelis Escher (18981972) oli Hollandi joonistaja ja illustraator, kes kuulsaks saanud oma andeka perspektiivi ja vaatenurga rakendamisega · Escheri töid on osaliselt reprodutseeritud Legodega A. Lipsoni ja D. Shiu poolt.
ja geomeetrilistest kujunditest. OP- kunstniku eesmärgiks on tekitada ebatavalisi effekte, illusoorseid ja ärritavaid tajusid. OP-kunst on ennekõike dekoratiivne, seetõttu kasutatakse seda palju kunstitööstuses, disainerite, arhitektide ja moeloojate poolt. Victor Wasarely- Op-kunstnikule omaselt kasutab ta lihtsaid geomeetrilisi kujundeid või jooni ja ehitab nendest keerulisi kompositsioone. Maurits Cornelius Escher (1898-1972)- Tema loomingut peetakse üheaegselt nii OP-kunstlikuks kui ka sürrealistlikuks. Ühelt poolt on korduvad kujundid ja illusionismi teiselt poolt kujutab ta irreaalseid asju. OP-kunst on vooluna tänapäevaks hääbunud. KINEETILINE KUNST Kinetistid on loonud kas mootorite või siis õhuvoogudest liikuvaid skulptuure. Nad on kasutanud valgust, heliefekte, elektromagneteid. Hilisemad kinetistid on kasutanud arvuti abi, videotehnikat, laserkiiri ja muud kõrgtehnoloogiat.
füsioloogiast, tajupsühholoogiast tuntud illusioonid. Kineetiline kunst: mulje muutub Victor Vasarely, Bridget Riley, Richard 1960-ndad Op-kunst ja kineetiline USA kui vaataja liigub, teos liigub juhitamatult ja juhuslikult. Anuzkiewicz, Escher. Alexander Calder, Jesus kunst Rafael Soto, Alexander Calder, Jean Tinguely, Julio de Parc, Frank Malina, Nam June Paik.
Fovism: Värvid on vabanenud kujutamisest. Matisse ,,Abikaasa portree" 1905 Kunstikooli Pallase pedagoogika 1930-ndatel lähtus valguse analüütilisest kujutamisest- vaja on jälgida valgust ja varje. Selle täpsel jälgimisel on võimalik seda nii täpselt edasi anda, et teosest saab välja lugeda isegi kujutatud kellaaja (nt hommikuvalguse). Opkunst: disainilik kunstisuund. Victor Vasarely Maurits Cornelis Escher ,,Käed" Fotorealism Chuck Close Ilmar Kruusamäe ,,Tõnis Mägi" 2007-08 Psühhedeelne manipulatsioon- ruumid ilma akendeta, labürindi taoline sisekujundus, ,,nõiutud" vaibad. Jälgimisühiskond. Panoptikon kui metafoor ,,distsiplinaar"ühiskonnale. Vangla, haigla, kool, tehas. Mare Tralla (Pallaslikus laadis maalitud jälgimiskaamerad) Kunst-visuaalkultuur: Akadeemiline suund. Uurimise all meid ümbritsev
Näiteid kuulmisparadoksidest: lõpmatult tõusva või laskuva kõrgusega helid; helid, kus võnkesagedus(t)e kasv toob kaasa helikõrguse kahanemise ja vastupidi; mitme samaaegse kõrgusega helid. György Ligeti etüüd ,,Vertige" kui näide kuulmisparadoksi kasutamisest kompositsioonitehnilise võttena heliloomingus. Nägemisillusioonile leidub ekvivalent kuulmisillusioonina. Rubini vaas-valgel taustal 2 profiili-mustal taustal valge vaas; kahe-ja kolmeharuline asi.Maurits Cornelis Escher - 20.saj hollandi graafik, kes loomingus teadlikult rakendas illusoorseid pilte. (võimatud pildid-impossible objects) Penrose'i trepp. Muus analoog Roger Shepardil. Pitch judgement - inimese kuulmise paradoksaalseid omadusi on see, et me ei pööra ülemhelidele tähelepanu, suudame omastada kindla kõrguse helile, kuigi ülemhelisid on väga palju. Kuulmisparadoksi teket selgitab tämber, helitugevuse faktor-osaheli tugevus rea laskudes tugevneb ja lõpus hääbub
aastate teise poole liikumisest, mis panid aluse kogu 20. sajandi maalikunsti, arhitektuuri ja disaini mõjutanud konstruktivistlikule ja funktsionalistlikule esteetikale. Mondriani teoseid: „Kompositsioon punase, kollase ja sinisega“ (1921), „Pilt II“ (1925), „Victory Boogie-Woogie“ (1944) jne. 8. Naivism (Rousseau), Chagall, Modigliani, metafüüsiline maal (de Chirico, Morandi), dada (Duchamp, Man Ray), sürrealism (Miró, Ernst, Delvaux, Magritte, Dalí), Escher, Brâncuși, Giacometti Naivistlikku kunsti lõid alguses asjaarmastajad, kes asusid väljaspool akadeemilist ja ka avangardlikku kunsti. Naivistid suhtuvad nähtavasse maailma lapseliku puhtsüdamlikkusega. ning püüavad seda jäljendada, kuid ei kasuta realismi tavalisi vahendeid nagu tsentraalpersektiiv, anatoomia arvestamine, õhu ja valguse kujutamise võtted. Tihti sarnanevad Itaalia eelrenessanssi kunstiga. Naivismi on kutsutud ka primitivismiks. Naivismi
Mary Cassatt. Autoportree. 1878.>>> Degas. Prl Cassatti portree. Ca 1876-1878>>> Mary Cassatt. Lapse vannitamine. Ca 1891 Teatris. Pastell, 1879. Maurits Cornelis Escher (1898-1972) Möbiuse leht. 1963 Käed. Jälgimisühiskond Marco Laimre Näitus “Must pall” Kunstihoone galeriis (Näitus, mis jälgib külastajat) Panoptikoni tüüpi vangla mõtles välja
20. SAJANDI KUNST 1. IMPRESSIONISM. NEOIMPRESSIONISM. POSTIMPRESSIONISM 2. SÜMBOLISM. JUUGEND 3. FOVISM 4. EKSPRESSIONISM JA ,,DIE BRÜCKE" 5. KUBISM 6. FUTURISM 7. ABSTRAKTSIONISM 8. DADAISM 9. SÜRREALISM 10. ,,DE STIJL" 11. KAZIMIR MALEVITS ja SUPREMATISM 12. KUNST KAHE MAAILMASÕJA VAHEL 13. ABSTRAKTNE EKSPRESSIONISM USA-s 14. INFORMALISM 15. NEODADA 16. POPKUNST 17. MAALILISEJÄRGNE ABSTRAKTSIONISM 18. OP-KUNST JA KINEETILINE KUNST 19. POSTPOP JA HÜPERREALISM 20. MINIMALISM 21. POSTMINIMAALKUNST arte povera, antivorm, maakunst, protsessikunst 22. KONTSEPTUAALKUNST ideekunst, kontseptualism 23. KEHAKUNST JA PERFORMANCE 24. VIDEOKUNST JA FOTOGRAAFIA 25. TRANSAVANGARDISM JA NEOEKSPESSIONISM "Ma võiks oma muusikat võrrelda valge valgusega, mis sisaldab kõiki värve. Ainult prisma võib jagada värvid ja teha nad nähtavaks; see prisma võiks olla kuulaja hing." (Arvo Pärt) IMPRESSIONISM Realistid muutsid lõpli...
alguses. Riley hinnatumad tööd on must-valged, neis on palju väikesi elemente, mis subtiilselt, aga täpselt seeriateks korrastuvad. Nad tekitavad hallutsinatoorse liikumise tunde või teevad stabiilse vaatamise võimatuks. RICHARD ANUSZKIEWICZ (s.1930) Ameerika kunstnik, kes põhiliselt joonte kombineerimisega on saavutanud pimestavaid efekte. Op-kunstnike hulka kuulub veel palju kunstnikke, neist tuntumad on FRANCOIS MORELLET (s. 1926), KARL GERSTNER (s. 1930), MAURITS CORNELIS ESCHER (1898-1972) jpt. Kuigi op-kunst sai nime ja kuulsuse USA-s, oli seal vähem järjekindlaid op-kunstnikke kui Euroopas. Osalt seetõttu ei olnud termin ,,op-kunst" kõigile, eriti eurooplastele vastuvõetav. Ka Vasarely vältis seda ja eelistas mõistet ,,KINETISM", mis viitab liikumisele. Et op-kunsti teostele on enamasti omane mingisugune liikumiseillusioon, on paljudes tänapäeva kunstiajaloolistes käsitlustes vaadeldud op-kunsti ühe osana hoopis laiemast nähtusest, nimelt