Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"erialaga" - 116 õppematerjali

thumbnail
8
docx

Toitlustuse erialaga seotud tervise riskid, referaat

VILJANDI ÜHENDATUD KUTSEKESKKOOL KOKK Ave Kiiber TOITLUSTUSE ERIALAGA SEOTUD TERVISE RISKID Referaat Juhendaja: Ariaane Truu Viljandi 2012 Sissejuhatus Toitlustussektor on üks kõige kiiremini kasvavaid sektoreid Euroopas. See on eriala, kus tuleb väga palju tähelepanu pöörata tervisele. Euroopa liidus töötab hotelli-, restorani- ja toitlustussektoris umbes 7,8 miljonit inimest

Toit → Kokk
26 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Erialaga seotud tervistkahjustavad tegurid ja tegurite mõju

VÕRUMAA KUTSEHARIDUSKESKUS Turismi õppetool Chaty Uibopuu TT-11 Erialaga seotud tervistkahjustavad tegurid ja tegurite mõju reguleerivad seadusandlikud aktid EV-s Referaat õppeaines ,,Töökeskkond" Juhendaja õpetaja Aivar Kalnapenkis Väimela 2011 SISUKORD SISSEJUHATUS Tööandjatel on õiguslik ja moraalne kohustus tagada ohutu ja tervislik töökoht. See on ka rahaliselt otstarbekas ­ väärtusliku töötaja kaotamine vigastuse tõttu on ärile halb ning samuti

Haldus → Töökeskkond
46 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Juhtmete ühendamisliited ja teooria

Üldist- nii juhtide omavahelised ühendused kui ka el.seadmete ja juhtide vahelised ühendused peavad olema elektriliselt ja mehaaniliselt usaldusväärsed. Ühendusviiside valimisel tuleb arvestada: -juhi materjali, -juhistiku soonte arvu ja kuju, -juhi ristlõikepindala, -ühendavate juhtide koguarv… Jõukaabli juhistikes tuleb vältida joodisliiteid. Kui kasutatakse jootmiset, peab arvestama ühenduse külmvoolavust ja mehaanilisi mõjutusi. Kõik ühendused peavad olema kontrollimiseks, testimiseks ja hooldamiseks ligipääsetavad, välja arvatud järgmised erandid: -maakaablite liited, - segusse valatud või kapseldatud liitekohad, -liited külma toitejuhtme ja kütteelemendi või küttekaabli vahel. Juhtide omavahelised liited- on nt juhi jätkamine, hargnemine ja üleminek teisele juhitüübile ning juhi ühendused elektriseadmetega. Ühenduskoha isolatsioon- peab vastama jätkamata juhi isolatsioonile või isolatsiooni kohta eraldi kehtestatud nõuetele. Alumi...

Elektroonika → Elektriahelad ja elektroonika...
11 allalaadimist
thumbnail
8
pptx

Soolhape

käsitsemisel tuleb olla ettevaatlik Omadused Hapnikuta hape Veest tihedam Keemistemperatuur 110 °C Üheprootoniline Kaitsevahendid Kanna kummikindaid Kanna kitlit Vajadusel kanna respiraatorit Pildid Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level Videod http://www.youtube.com/watch?v=gUGBV8Pa9SM http://www.youtube.com/watch?v=YGjd7xxTuZw Seos erialaga Kasutatakse värvilahustis. Kasutatud Kirjandus http://www.rasketehnika.ee/foorum/foorum.php?tid=141373 http://et.wikipedia.org/wiki/Vesinikkloriidhape

Keemia → Orgaaniline keemia
10 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Mikrobioloogia

olulisemad. 1) Bakter- on kõige väiksemad (mikroskoopilised) üherakulised eeltuumsed organismid, kes suudavad iseseisvalt paljuneda ja kasvada. 2) DNA- on enamikus elusorganismides pärilikku informatsiooni säilitav aine. 3) RNA- on bioloogiline makromolekul e. biopolümeer.  Milliseid nendest mõistetest ja kus on teile juba räägitud. Bakterist ja DNA’st olin enne kuulnud põhikooli bioloogia tundides.  Kuidas on mikrobioloogia seotud teie õpitava erialaga? Kuna mikrobioloogias õppisime erinevate bakterite ja seente paljunemist, siis on seda kasulik teada kuna toidus leidub ka baktereid ja muid mikroorganisme.  Milliseid mikroorganisme sa tead? Protistid, baktreid, loomad ja seened.  Nimeta milliste mikrobioloogiliste protsessidega sa oled kokku puutunud. Näiteks pärmseene paljunemine, minu erialal teeme pärmitainast.  Mida oled kuulnud normaalsest mikrofloorast (kuidas kannad hoolt enda mikrofloora eest)?

Bioloogia → Mikrobioloogia
15 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Biokeemia kokkuvõte

6) Nukeliinhapped- on biopolümeerid, mille monomeerideks on nukleotiidid. 7) Biosüntees- üldine biokeemiline protsess, mille tagajärjel organismis moodustuvad elutegevuse (metabolismi) käigus lihtsamatest keemilistest ühenditest keerukamad ühendid. Milliseid nendest mõistetest ja kus on teile juba räägitud. Olin enne kuulnud selliseid mõisteid nagu rasvad, valgud ja sahhariidid oma erialastes tundides. Kuidas on biokeemia seotud teie õpitav erialaga? Biokeemia on seotud toitumise ja erinavte toiduainetega. Kui ma õpin pagariks, siis on see väga oluline teada, kuidas erinevad toitained kehale mõjuvad. Milliste keemiliste elementideta me hakkama ei saaks? Hapnik, vesinik, magneesium, kaltsium, naatrium, raud, jood. Millistest orgaanilistest ainetest koosneb meie toit (lisa ka antud ainete ülesanded)?

Keemia → Biokeemia
2 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Motivatsiooni kiri

Ning jõuda välismariikidesse välja . Tartu Kutsehariduskeskus on just mulle sobiv kool selle pärast, et selles koolis on palju võimalusi ennas arendad. Olen kuulnud inimesteld kes on just sellest koolist läinud selle eriala peale tööle ja on head kiidusõnad öeldud . Senised oskused ja kogumused napivad. Tahaksin tulla õppima just seda ametit, et arendada enda teadmisi ja oskusi, ning ka tulevikus selle sama erialaga toidu lauale tuua . .........................Allkiri

Eesti keel → Eesti keel
134 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Motivatsioonikiri

Nimi Aadress1 12345 Tallinn Telefon 55555555 Pr Heidi Mauks, personalijuht AS Tertall 27. september 2015 “PHP nooremarendaja” Soovin kandideerida Teie poolt välja kuulutatud konkursil AS Tertall PHP nooremarendaja leidmiseks. Informatsiooni Teie pakkumise kohta leidsin CV keskusest. Pärast tutvumist Teie koduleheküljel ettevõtte kohta informatsiooniga olen veendunud, et oleksin sobiv inimene töötama nimetatud ametikohal. Usun, et töötamine Teie ettevõtte PHP nooremarendajana võimaldab mul rakendada eelnevaid teadmisi ja kogemusi ning pakub väljakutset ning eneseteostusvõimalus...

Eesti keel → Eesti keel
25 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Janeli Aavik - Enesetutvustus

Enesetutvustus Minu nimi on Janeli Aavik. Olen 19-aastane noor neiu ja elan Saaremaal. Olen siin elanud kogu oma elu. Ma armastan oma kodu, see on mulle kõige kallim koht, ning vabal ajal veedan meelsesti aega kodus. Kunstiga olen tegelenud juba väikesest tüdrukust peale. Kooli minnes läksin ka mitmesse kunstiringi ja hiljem olen käinud ka erinevates kunstikoolides. Eriti meeldib mulle teha asju ise, mitte teiste ettekirjutuste järgi. Olen säilitanud pea kõik oma tööd lasteaiast alates. Ma õpin Kuressaare Ametikoolis, dekoraator-stilisti eriala. Mulle meeldib Kuressaare Ametikool. Õpetajad on toredad ja abivalmid ning õpilased on seltskondlikud ja sõbralikd. Ametikooli õppima tulles lootsin saada palju uusi kogemusi, teadmisi ja arendada veelgi oma käelisi oskusi. Minu lemmikõppeaineteks olid maalimine, joonistamine, keraamika ja kalligraafia. Nüüd, kui õppimine Ametikoolis hakkab...

Kirjandus → Kirjandus
3 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Kuidas vähendada tööpuudust noorte seas?

puuduvale kvalifikatsioonile. Haridust omandavate noortega oleme aga dilemma ees: suurendades õppetoetusi ja stipendiume piisaval määral, võime ju päästa õppurid töötamise kohustusest, samas ei kindlusta see seda, et nad hakkavad tegelema erialase töö või vabatahtliku tööga, vaid rakendavad oma vaba aega pigem lõbutsemisele, puhkamisele ja muule sarnasele. Samas ei toimi ka praegune süsteem eriti hästi, kus õpilased peavad enda ülalpidamiseks töötama täiskohaga tihti enda erialaga mitte ühtki seost omaval ametil, jooksevad nagu rotid rattas ja ei saa keskenduda seega ei koolile ega ka korralikuma töö otsimisele. Haridussüsteemi ja eriti kõrgemat haridust pakkuvate institutsioonide ülesandeks on jõuda arusaamisele, mis on tähtis, kuidas jõuda tasakaaluni teadussaavutuste ja üliõpilastele kvaliteetse hariduse ning ettevalmistuse pakkumisele tööturul hakkama saamiseks vahel, kusjuures üks ei välista teist

Ühiskond → Ühiskond
7 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Argumendid

Argumendid Argument ehk põhjend on argumentatsiooni osa, piisava alusega ja loogiliselt korrektne seisukoht. Argumendi paikapidavus peab kehtima talle toetuvast väitest või teesist sõltumatult. Empiirilised argumendid Aprioorsed argumendid Faktid Viited varem tõestatud/tõeseks peetud Katsete, (keemiliste, meditsiiniliste vm) asjaoludele analüüside tulemused, eeldusel, et kasutatud Viited eksperdi arvamusele (ekspert on oma meetodid on olnud professionaalsed alal eriti kompetentne inimene) Statistilised andmed Viited teistele autoriteetsetele isikutele, Standardid, normid, kehtivad seadused klassikutele (kommenteeritav ainevaldkond Paradigmad (näidised), klassikalised ehk ei pruugi kokku langeda nende isikute üldtuntud teoreetilised ja metodoloogilised erialaga) alused antud ajaetapil; tead...

Eesti keel → Eesti keel
12 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Nägemus minu õpingutest ja elust

Nägemus minu õpingutest ja elust Kui oled käinud 9 aastat ühe ja samas koolis , siis uude kooli minek on üsna raske. Peale põhikooli tuleb teha otsus, kas jätkad oma teed gümnaasiumis või leiad endale sobiva eriala kutsekoolis. Mina valisin kutsekooli - laohoidja eriala. See otsus ei tulnud kergelt, kuna oli ka teisi erialasi, mida võiks õppida. Siiani olen laohoidja erialaga rahul, kuna õigepea on ka lõppemas esimene periood, mille lõpus on oodata häid hindeid, mille üle võib ainult rõõmustada ja uhke olla. Õppimise kohta on erinevaid definitsioone. Ei ole olemas üht ja parimat meetodit õppimiseks, mis on seotud teadmiste, võimete või oskustega. Õppimist võiks kirjeldada kui kellegi potentsionaali teadlikuks saamist, mis avaldub uutes teadmistes, uutes võimetes, uutes

Kategooriata → Õpioskus
13 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Tööleht: Minu hinnang oma kutseoskustele

Tööleht: Minu hinnang oma kutseoskustele Koolis hindavad sinu saavutusi õpetajad, kuid praktikal ja tööl olles annavad hinnanguid sinu tegevuste kohta töökaaslased, ülemused, kliendid. Täida alljärgnev tabel. See aitab sul analüüsida oma erialast kompetentsust. 1. Millised praktilised kutseoskused on vajalikud sinu valitud erialal töötamiseks? Peaksin oskama hotellituba koristada, aineid doseerima ja oskama klientidega hästi suhelda. 2. Kuidas sa hindad enda seniseid kutsealaseid oskusi? Põhjenda! Hindan oma seniseid kutsealaseid kutseoskusi hästi. Oskan ja saan hakkama praeguste asjadega mida oskama peab ja soovin neid oskusi juurde saada. 3. Millistes õppeainetes on sul kutsekoolis kõige paremad hinded? Miks just nendes? Erialaga seotud ained ja arvuti õpetus. Need on ained millest saan hästi aru ja mida mulle meeldib õppida. 4. Millised on su tugevamad kutseoskused? Miks just ...

Psühholoogia → Enesehindamine
14 allalaadimist
thumbnail
1
docx

„Miks valisin Autotehniku eriala”

Selles erialas ma saan õppida autode ehitust,agregaatide tööpõhimõteid ja palju muud. Eriala raames on võimalik teha ka autojuhi load.Eriala lõpus on võimlik ka lisa eksam mille sooritanud saab diplomi mida loetakse kõrge tunnustusena ka euroopa autotöö kodades kuhu on võimalik minna tööle asuma, mida tavalise lõputunnistuse puhul ei pruugita tunnistada. See sügis valmis ka uus praktika baas kus on parim tehnika mida igas ametikoolis juba ei ole. Autotehniku erialaga saab ka keskhariduse mida on vajalik selleks et minna edasi õppima selle eriala raames ning täiustada ennast. Plaanis on hakkata tulevikus tööle automehhanikuks või lausa asutada oma remondi ettevõte.Automehhaaniku eriala on ka väga kasulik kuna sa siis oskad ise autot remontida ning sellega säästad raha auto teeninduste pealt kus küsitakse kõrget hinda mingi osa remondi eest.Seda eriala osates saad teenida ka kõrvalt väikest lisa raha kui

Auto → Auto õpetus
40 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Virumaa rikkus ja ilu

allika veed.Ida-Viru maakond asub Kirde-Eestis. Ida-Virumaa piirneb läänes Lääne-Viru ja edelas Jõgeva maakonnaga ning idas Venemaaga. Ida-Virumaa on mitmekesine paik .Meri, järved, sood, mäed ning kaevandused -- kõigel on oma võlu. Kõrgelt arenenud tööstused ja imekaunis loodus, tööstuses domineerib meil põlevkivi ,selle kaevandamine ning töötlemine. Eesti Energia, Eesti Elektrijaam, Viru Keemia Grupp 3 suurt firmat kes pakuvat tööd suurele hulgale erineva erialaga inimestele. Kui tööst ollakse väsinud ja õues paistab päike siis võib alati minna ida-virumaa loodusesse jalutama. Meil on metsad, sood, rabad ning palju järvi. Kohati põrkub tööstus ja loodus kokku ning selle lõppprodukt on liivased karjäärid, kus on suviti mõnus suplemas käia.Ida-Virumaal on palju töötuid, kuid inimesed on leidlikud, äraelatamiseks käiakse venemaal et osta sealsete profesionaalsete poolt toodetud sigarette, tablette ning piiritust.

Eesti keel → Eesti keel
6 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Töö puudus – isiklik või ühiskondlik probleem?

mis on neile antud või nad ei taha lihtsalt minna seda tööd tegema mis neile antud on. Ühiskondlikuks probleemiks võib seda pidada jälle selle pärast , et kas töö kohti on vähe või neid pole üldse. Ühiskondlik probleem võib see olla veel selle pärast , firmadel ei ole piisavalt sissetulekut et töölistele maksta ja selle pärast nad lastakse lahti. Igal pool ajalehtedes on üleval töökuulutused mis pakuvad tööd igat sorti erialaga inimestele. Kuid inimesed ei lähe seda tööd tegema mis neile on pakutud kuna neile ei meeldi see ja siis ikka vinguvad selle kallal ei tööd ei ole. See on ikka tegelikult suurest inimeste isiklik probleem kuna kellele ei meeldi töö mis neile pakutakse. Kellel puudub piisav haridus näiteks on kas koolist välja kukkunud või pole seda lihtsalt lõpetanud. Töö puudust määrab suuresti ikka inimese haritus tase sest kui sul ikka midagi seal pea sees ei ole siis ei saa tööle ka.

Kirjandus → Kirjandus
27 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Kõne gümnaasiumi lõpetamisest

eriala edasi õppida tahavad, kuid on ka palju neid õpilasi, kes ei suuda ka gümnaasimi lõpuks välja mõelda, mida nad edasi teha tahavad. Nii tehakse tihti ülikooli ja eriala valik kergekäeliselt esimese hetke ajendil , ning hiljem kahetsetakse sellepärast, et kas eriala mille nad on endale valinud, ning mis tundus neile algselt huvitav ja põnev ei ole olegi nii huvitav ja sobiv neile või siis ei ole selle erialaga mitte kuskilt tööd leida, ka seda võib juhtuda.Näiteks viimasel ajal on trend minna ülikooli geenitegnoloogiat õppima kuid tööd sellel alal väga laialdaselt küll ei ole. Muidugi võib ka mitut eriala õppida, aga see raiskab väärtuslikku aega. Sellepärast peaksid inimesed võtma endale pikemalt mõtlemisaega, sest muidu tehaksegi vale valik. Eriti peakski mõtlema just sellele, et kui ma lähen mingit kindlat eriala õppima, et kas ma sellega tööd ka leian

Eesti keel → Väljendusoskus
15 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Andres Tarand

Andres Tarand on tuntud Eesti poliitik, kes on sündinud 11. jaanuaril 1940. aastal Tallinnas. Tarand on abielus Mari Tarandiga ning neil on 2 poega Indrek ja Kaarel. Andres Tarand on Tallinna Reaalkooli üks kuulsamaid vilistlasi, kes lõpetas 1958. aastal 73. lennu koosseisus. Pärast Reaalkooli lõppu asus Tarand õppima Tartu Riiklikkusse Ülikooli (TRÜ). 1963. aastal lõpetas ta kooli klimatoloogia erialal. Enne poliitikasse siirdumist jõudis Tarand tegeleda oma erialaga 27 aastat, selle aja jooksul jõudis ta olla: Nooremteadur(1968-1970), vaneminsener(1970-1973), vanemteadur(1973-1976), sektorijuhataja(1976-1979; 1981-1988), teadusdirektor(1979-1981) ja kõige lõpuks ka Tallinna Botaanikaaia direktor aastatel 1988-1990. 1990. aastal valiti Tarand lühikese vahega nii Eesti Kongressi kui ka Eesti Vabariigi Ülemnõukogu liikmeks. Eesti Kongress oli Eesti vabariigi kodanike rahvaalgatuse korras valitud esinduskogu, mille eesmärgiks oli Eesti vabariigi

Ajalugu → Ajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Infotehnoloogiast Eestis

Aasta ideeks 2006 valiti "Mobiil-ID teenus", alternatiivse mobiiltelefonil põhineva autoriseerimislahenduse põhimõtte väljatöötamise eest. Ma arvan, et noored on vägagi huvitunud sellest erialast selletõttu, et sellel alal toimub pidev areng. Nagu teadagi on paljudel lastel võimalus juba noorena kasutada arvuteid ning just see võib neid veelgi enam inspireerida, sest saadakse juba noorukieas kokku puutuda ennast huvitava erialaga. Infotehnoloogia nii laialdane levik on muutnud inimeste elu oluliselt mugavamaks. Olen kindel, et need asjad, mida praegu vaatame suurte silmadega on kunagi tavalised asjad ja seda seetõttu, et infotehnoloogia areneb väga kiiresti.

Kirjandus → Kirjandus
22 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Minu nägemus tööl majutusteenindajana

Hotellitöö on mitmekülgne ja huvitav. Seal on pidev suhtlemine , palju uusi teadmisi , saad tuttavaks paljude erinevate inimestega. Hotellinduse tööl on palju häid külgi . Näiteks , seal on väga tähtis korrektsus, puhtus, sõbralikkus, hea suhtlemisoskus , hea keelteoskus , jne.Mulle meeldib sellel erialal on palju erinevaid ülesandeid. Koristamine,teenindamine ja palju muud. See teeb töö huvitavaks. Kuna ma alles hakkasin õppima ,ja ei ole veel lõpuni tutvunud selle erialaga, siis ei oska ma öelda millega täpsemalt sooviksin ma tegeleda hotellis. Aga loodan et saan hakkama kõigega , ja oleksin hea tööline. Minu arvates õige teenindaja peaks hõlmama majutustegevust majutusettevõttes ja nendest väljaspool. Peab suhtlema ka kliendiga ja näitama oma huvi tema vastu . Väga oluline on teha kõik , et klient lahkudes meie hotellist , oleks heade muljetega ja sooviga külastada meid taas. Klienditeenindus peaks olema nii kõrgel tasemel , et

Turism → Majutus
23 allalaadimist
thumbnail
4
docx

I seminari asendustöö – SWOT analüüs

kuidas lõpetada ülikool edukalt ja nominaalajaga. SWOT Tugevused Nõrkused Võimalused On olemas huvi eriala vastu, Nõrga kuulmismälu puhul peaksin järelikult tuleks ise otsida võimalusi õppimisel rõhku panema saada lisateadmisi ning praktikat, nägemismälule ehk eksmiteks leida juba õpingute ajal erialaga valmistudes õppima matrejale seonduvat tööd. lugedes. Tuleks ise olla võimalikult aktiivne Aktiivsus ja suur suhtlemisvajadus ning pakkutavaid võimalusi vastu aitavad luua tutvusi, mis tulevad võtta ning ära kasutada. kasuks praktika või töö leidmisel.

Majandus → Juhtimine
46 allalaadimist
thumbnail
15
ppt

Vesi

· joomiseks ja toidu valmistamiseks; · hügieentoiminguteks; · soojuskandjana erinevates seadmetes; · tuumaelektrijaamades soojuskandja ja neutronite aeglustajana; · tule kustutamisel; · koos abrasiivsete materjalidega kivimite lõikamiseks; · kõikides tööstusharudes; · rekreatsioonilistel eesmärkidel. Video · http://et.wikipedia.org/wiki/Pilt:Potassium_w ater_20.theora.ogv · http://www.youtube.com/watch? v=DD6uh01X7Gg&feature=related Seos erialaga · Niiskus puidus · Poleks vett, poleks ka puid. · Vajame vett immutsel · ja värvides. Kasutatud materjalid · http://lemill.net/lemill- server/content/webpages/vesi-maal- maailmameri · http://et.wikipedia.org/wiki/Vesi · http://www.youtube.com/watch? v=DD6uh01X7Gg&feature=related

Keemia → Keemia
9 allalaadimist
thumbnail
16
ppt

Linnad ja kaubandus.

korraldas seltsielu pakkus vajadusel abi ja toetust hoolitseti leskede ja orbude eest Käsitöö Käsitöö tähtsus oli teisejärguline Ometi oli nt Tallinnas 60 erinevat ala Toodeti peamiselt kohalikule elanikkonnale tarbeesemeid jms Hansalinnades olid tavapärased transpordiga seotud alad Tänu Eesti asendile jõudis siia väga palju uhkeid transiitkaupu Käsitöö Tsunftisundus ja Skraa ­ tsunfti põhikiri 15-16. saj muutus tsunft kohustuslikuks Muudele oli erialaga tegelemine keelatud Headelt aladelt tõrjuti välja mittesakslased Igal tsunftil oli oma põhikiri ­ skraa Määras ära meistritingimused Määras tsunftiliikmeks saamise korra Määras vastava eriala töötamise ja konkureerimise reeglid Kaubandus Eestil on kaubnduseks soodne asend Hansakaupmehed spetsialiseerusid Ida-Lääne transiitkaubandusele Hansa Liitu kuulusid Tallinn, Tartu, Viljandi, Uus-Pärnu Tallinnal, Riial ja Uus-Pärnul oli

Ajalugu → Ajalugu
22 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia

intensiivsemaks ühiskonda integreerimiseks läbi nende osaluse suurendamise. Järgnevalt peatub artikli autor lühidalt Viljandis õpetatava eriala arengul alates selle loomisest 1995. aastal, seeläbi näidates, kuidas on muutunud suhtumine noorsootöösse ja selle sidumisse formaalharidusega. Olulisim on siinkohal pöörata tähelepanu pedagoogika ja psühholoogia osatähtsuse suurenemisele õppekavas, sest kui erialaga alustati siis oli vastavateemalise aine mahuks 24 tundi! Esmalt oli eriala nimi ,,Laste ja noorte huvijuht", aastatel 2001 ja 2002 oli lõpetajate diplomil eriala nimeks ,,Huvijuht ­ loovtegevuse juhendaja" ning alates 2003. aastast ,,Huvijuht ­ loovtegevuse õpetaja". Eriala nimesse ,,õpetaja" lisamisega võeti küll suur risk, sest õpetaja ametikoht ei ole noorte hulgas väga populaarne, kuid seeläbi jäädi kindlaks põhimõttele, et

Psühholoogia → Ajakasutuse juhtimine
16 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Motivatsioonikiri Erasmus programmis osalemiseks

tulevaseks ametiks. Akadeemilisest haridusest jääb tihtilugu väheseks, sestap peaks tudeerimisele loomingulisemalt lähenema. Koolitarkusest olulisemad on oskused, mis omandatud mujalt kui raamatust. Erasmus+ programmi näol on võimalus mõlemaks- saada akadeemilisi teadmisi ning kasvada inimesena. Mõte Erasmusega vahetusõpilaseks minna keerleb minu peas alates ülikooli astumisest. Otsin pidevalt võimalusi enesetäienduseks, mistõttu olen varasemaltki osalenud erialaga seotud projektides. Viimase neist veetsin Tuneesias vabatahtlikuna erinevate keskkonnateemade üle arutledes. Seal veedetud aeg pani mind ümber hindama seniseid väärtusi ning suurendas õpihimu veelgi. Arendada oma oskusi ja teadmisi välisülikoolis õppides, on minu jaoks midagi uut ja põnevat. Mind huvitab kuidas käsitletakse keskkonnateemasid välisülikoolis ning millised on inimeste seisukohad Eestiga võrreldes. Nagu on öelnud Ameerika kirjanik ja proffessor J.A

Filosoofia → Filosoofia
209 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Millega tegeleb automaatika

Praaktoodangu vähenemine on üks tähtsaim automatiseerimisest saadav kasu.) 7. Teostada protsesse, mida pole võimalik teha käsitsi (Teatud valmistamisoperatsioone ei ole võimalik sooritada ilma masinateta. Selliste protsesside puhul on kehtestatud nõuded täpsusele ja miniatuursusele, mida ei ole võimalik käsitsi töötades saavutada.) Automaatik ja tema töö Inimest , kes tegeleb automaatika erialaga nimetatakse automaatikuks . Automaatik on tugiisik, kes paigaldab, programmeerib, seadistab ja hoiab käigus automaatikaseadmeid ning -süsteeme. Ta tunneb automaatika- ja mõõteseadmete töö põhimõtteid, kasutamist ning kasutatavate seadmete eripära. Automaatiku põhilisteks töövahenditeks on infotehnoloogiavahendid (arvutustehnika riist- ja tarkvara), telekommunikatsioonivahendid, käsi- ja spetsiaaltööriistad, mõõteseadmed ning abivahendid.

Energeetika → Automaatjuhtimise alused
14 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Linnad ja kaubandus keskajal

· Hansalinnades olid tavapärased transpordiga seotud alad · Tänu Eesti asendile jõudis siia väga palju uhkeid transiitkaupu 7. Tsunftisundus · Ametialade järgi koondusid käsitöölased tsunftidesse, need · Korraldasid väljaõpet · Kaitsesid turgu · Kontrollisid hinda ja kvaliteeti · 15-16. saj muutus tsunft kohustuslikuks · Muudele oli erialaga tegelemine keelatud · Headelt aladelt tõrjuti välja mittesakslased 8. Skraa ­ tsunfti põhikiri · Igal tsunftil oli oma põhikiri ­ skraa · Määras ära meistritingimused · Määras tsunftiliikmeks saamise korra · Määras vastava eriala töötamise ja konkureerimise reeglid · Meistriks saamine eeldas · Kodanikuõigusi ja abielustaatust'

Ajalugu → Ajalugu
67 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Linnade areng - Analüüs

Uuendused põllumajanduses tõstsid põldude saagikust ning ühes sellega tekkisid põllumajandussaaduste ülejäägid,mis kujutasid endast vahetusväärtust. Valitses naturaalmajandus. See tähendas seda, et eluks vajalik toodeti ise. Tekkisid käsitöölised, sest talumehed ei saanud tööriistade valmistmisega ise enam hakkama, kuna see muutus liiga keeruliseks. Nii eraldus käsitöö põllumajandusest ning muutus iseseisvaks tegevusharuks. Tekkisid tsunftid, need olid ühe ja sama erialaga käsitööliste ühendused. Tsunftri põhikirja ehk siis reeglitekogumikku nimetati skraaks. Tsunftivanemat nimetati aga oldermanniks. Kuna Käsitöölistel polnud ühe mõisa territooriumil tavaliselt äraelamiseks piisavalt tööd, pidid nad rändama ja otsima tellimusi, nad rändasid külast külla. See oli aga ohtlik röövlite tõttu, kes käsitöölistelt sageli nende tööriistad, materjalid ning vara röövisid. Kuid ajapikku tekkisid

Ajalugu → Ajalugu
12 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Mati Unt

Mati Unt Referaat Stiiv Aun VA11 Mati Unt on pärit Tartumaalt. Ta õppis Leedimäe 7-klassilises koolis, Tartu 8. keskkoolis ning 1962-1967 Tartu Ülikoolis ajakirjandust. 1966-1981 töötas ta kirjandusala juhatajana Tartu Vanemuises ja Tallinna Noorsooteatris. Esimestel Tallinna-aastatel (1972-1974) oli ta lühikest aega kutseline kirjanik. 1980. aastate algusest on Unt töötanud lavastajana Noorsooteatris ning Eesti Draamateatris. Ta on lavastanud ka teistes Eesti teatrites ja välismaal. Unt kirjutas oma esimese raamatu pretensioonitust koolipoisi- ainest ja nimetas teose "naiivseks romaaniks". "Hüvasti, kollane kass" jutustas abiturient Aarnest ja tema kaaslastest. Huvitavalt on kujutatud Aarne siseelu ja suhteid. Unt tuli kirjandusse romaaniga "Hüvasti, kollane kass", mis avaldati Tartu 8.keskkooli almanahhis "Tipa-Tapa" 1963. Juba esikteos...

Kirjandus → Kirjandus
1 allalaadimist
thumbnail
7
odt

Minu õpitava eriala kahjulikud mõjud tervisele

Vägivalda saab ära hoida kahel tasandil: -Esimesel tasandil on eesmärgiks peamiselt vägivallaaktide ilmnemise ärahoidmine või vähemalt vähendamine; -Teisel tasandil, kui vägivallaakt on toimunud, vajab intsidendi läbi elanud isik toetust. See peaks vähendama vägivalla kahjulikku mõju ja ära hoidma mistahes süütunde, mis ohvris võib tekkida pärast toimunut ning võib takistada kaebuse esitamast. 6 Referaadist sain teada ohte oma erialaga seoses, osaliselt kuidas neid vältida ja kuidas toime tulla. 7

Meditsiin → Töötervishoid ja tööohutus
30 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Probleemid Eesti haridussüsteemis

diplomit. Ükski riik ei suuda aga pakkuda 70% töökohti, millel vajatakse kõrgharidusega tippspetsialiste. Praxiseski toodud statistilist andemete põhjal võib järeldada seda, et mitte kõik kõrghariduse omandanutest saavad oma erialast tööd. Siit võib minu arust välja tuua omakorda põhiprobleemi: suur osa ülikoolides õpetatavatest erialadest on liiga laialivalguvad, puudub kindlaksmääratletud erialasuunitlus, mistõttu ei tea lõpetanud, mida oma erialaga peale hakata ning sellest tulenev teine kitsaskoht- paljud akadeemilise hariduse omandanutest ei tööta vastvalt oma erialale. Üks probleem loob teise, mis omakorda toob esile mitmeid uusi murekohti, mis mingi ajahtekel moodustab surnud ringi. Nagu eespool sai mainitud, et üksi süsteem pole veatu, siis nii on ka Eesti haridussüsteemiga lood, tal on oma võlud: tasuta põhi- ja keskharidus, osaline tasuta kõrgharidus, üsna kõrged näitajad õpitulemustes, on

Ühiskond → Ühiskond
40 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Kahe uudise(EPL) analüüs (erinevused ja sarnasused)

Märtsikuu jooksul oli tööturuametil vahendada 3131 tööpakkumist. 1. aprillil oli vabu töökohti 1459. - Õhtuleht (arvamus) Mittevajalik amet kuni surmani Töötukassalt saab töötukoolitust alla veerandi töötutest ning neistki leiavad pärast koolitust töö vaid pooled. Näiteks on mitmest suust kuulda, et Eestis on puudus IT-meestest ja kohe oleks vaja 1000 spetsialisti. Kuid kas riik ka ise midagi selleks teeb, et selle erialaga inimesi juurde toota? Oletame, et olete koondatud. Te seate sammud töötukassasse, teil mõlgub meeles plaan õppida ümber IT-inimeseks, sest teie senisel erialal kriisi ajal tööd ei leia. Suure tõenäosusega teie plaan ei teostu, vähemalt töötukassa abiga mitte. Tööotsijad kurdavad, et töötukassa kaudu õpet saada on väga raske, eriti hull on lugu, kui tahad õppida lausa uut ametit, mille kohta sul varasemast ei haridust ega töökogemust ette näidata pole.

Eesti keel → Eesti keel
13 allalaadimist
thumbnail
3
docx

MILLISED ERIALAD ON ENIM VÄÄRTUSTATUD

Esile kerkib küsimus, kas jätkata õpinguid koos sõbraga või minna oma rada ning millistesse koolidesse üldse kanditeerida. Olen üsna kindel, et paljud noored valivad sama eriala sõber või selle, mis vanemad neile soovitanud on. Noored, kes ei taha aega raisata, lähevad peale põhikooli kutsekooli. Kutseõppe läbimine annab head teadmised ja oskused, et tööturul hakkama saada ja sobib hästi praktilise loomuga noorele, kes teab, millise erialaga ta oma tulevikku siduda tahab. Enne, kui kuhugi kanditeerida, on abi, kui uurida põhjalikult kõiki erialasid ning mõelda, millisted ametikohad tulevikus kõrgelt hinnatud on. Abiks valikute tegemisel on kindlasti ka Rajaleidaja.ee lehekülg. Sellelt lehelt saab abi nii kutse- ja kõrgkooli mineja kui ka kooli lõpetanud noor, kes soovib oma elu alustada. Tänavu võib väita, et kutseõppe on noorte seas jätkuvalt populaarne. Statistika näitab, et

Ühiskond → Ühiskond
28 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Infootsing arvutiõpetus ärijuhtimine

LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtlus ja majandusarvestuse õppetool INFOOTSING Ülesanne Õppejõud: Lia Valdek Mõdriku 1. KÜSIMUSED 1. Selgita, milline vahe on otsingul, kui kasutada operaatori AND asemel operaatorit OR? 2. Kas Eestis on viimase 5 aasta jooksul kaitstud magistritöid, mis käsitleksid ärijuhtimise teemasid? Kui on, siis esitleda vähemalt ühe teaviku bibliograafilised andmed. 3. Kust saab laenutada antud teavikut? Campbell, N. A. and Reece, J. B. (2005). Biology (Seventh Edition). Pearson Benjamin Cummings, San Francisco, USA. 4. Sisene saidile http://www.doaj.org/ ja leia üks artikkel, mis oleks seotud sinu erialaga (ärijuhtimise valdkond). Loe läbi artikli kokkuvõte, koosta refereering ja lisa töösse. (tõlkida eesti keelde) 5. Sisenege http://dspace.utlib.ee/dspace/. Leidke V. Veebeli õppevideo Rikkus ja rah...

Informaatika → Arvutiõpetus
14 allalaadimist
thumbnail
6
docx

MINU RIIGIS ON KOHE VAJA TULEVIKUTRANSPORTI

Rahva vähesust tõestavad rahvastikuregistri andmed, mis näitavad, et mõned aastad tagasi elas Haapsalus 15 000 inimest ning nüüdseks on siia jäänud vähem kui 10 000 elaniku. Inimesed, kes õpivad põhikoolis, keskkoolis ning seejärel omandavad kõrghariduse või kutseala, siis nad tahavad saada tunnustust, et nende õppimisteekonda on väärtustatud. Kuid tihtipeale pärast kooli lõpetamist ei saa nad tööle enda õpitud alale, sest töökohad puuduvad ning peavad leppima erialaga, mis võibolla neile üldse ei meeldigi. Teinekord aga võib juhtuda nii, et inimene on leidnud selle ala, kus ta tahab töötada, kuid töötasu on nii madal, et raske on enda pere ära elatada. Paraku see paneb inimesi mõtlema ja uurima, et äkki on kuskil parem. Paljude jaoks on parim kingitus meie naaber Soome. Riik, mis võimaldab elanikele tasustatud tööd, et elada väärtuslikku elu. Mehed, kes tunnevad kohustust hoolitseda enda pere eest, võtavad vastu

Ühiskond → Ühiskond
9 allalaadimist
thumbnail
3
docx

KÄSITÖÖTEHNOLOOGIAD JA DISAIN ÕPPEKAVA DIPLOMITÖÖ KOOSTAMISE JA KAITSMISE JUHEND

Tallinna Ülikooli Haapsalu Kolledzi Käsitöötehnoloogiad ja disaini (edaspidi KTD) erialal. 2. Lisaks reguleerib diplomitööde teostamist Tallinna Ülikooli õppekorralduseeskiri ja õppekavad. 3. Diplomitöö eesmärkideks on: - kinnistada õpingutega omandatud oskusi ja teadmisi, - väljendada süvendatud teadmisi käsitöötehnoloogiate ja disaini valdkonnas, - kujundada valmidust sõnastada erialaga seotud probleeme, neid analüüsida ja loovalt lahendada, - esitleda iseseisvalt koostatud kirjalikku ja loov-praktilist lõputööd kasutades omandatud teadmisi esitlustehnikatest. Diplomitöö õpiväljundid Üliõpilane: - tunneb käsitöötehnoloogia ja disaini põhimõisteid; - omab andmete kogumise ja algallikatega töötamise oskusi; - tunneb uurimismeetodeid ja rakendusvaldkondi;

Tehnoloogia → Käsitöötehnoloogia
5 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Kutseõpe

klassis pooleli jäänud. Õppe maht on 20­100 õppenädalat. Samaaegselt kutseõpet läbides võib õppija omandada poolelijäänud põhiharidust, kuid see ei ole kohustuslik. Põhiharidust võib minna omandama ka peale kutseõppe läbimist. 2. Kutseõpe põhihariduse baasil Õppima asumise tingimuseks on omandatud põhiharidus. Õppe maht on 40­ 120 õppenädalat. Kutseõpe põhihariduse baasil on õppeliik, mille puhul õpitakse lisaks erialale vaid erialaga seotud üldharidusaineid. Õppija haridustase (põhiharidus) ei muutu. 3. Kutsekeskharidusõpe Õppima asumise tingimuseks on omandatud põhiharidus. Õppe maht on vähemalt 120 õppenädalat, sh vähemalt 40 õppenädala mahus üldharidusaineid. 4. Kutseõpe keskhariduse baasil Õppima asumise tingimuseks on omandatud keskharidus. Õppe maht on 20­ 120 õppenädalat. Kutseharidus hõlmab kutse-, eri- ja ametialast õpet, mida

Muu → Sissejuatus õpingutesse
18 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kant „Kostmine küsimusele: mis on valgustus?“

asjaolu, kui seda peab üksi tegema. 4.Valgustuse tingimuseks on vabadus ning revolutsiooniga seda saavutada pole võimalk.Revolutsioon võib meid küll vabastada ühe kindla isiku orjusest, aga tema asemel on veel mõni, kes kohe tema rolli endale võtab ning rõhumist jätkab. 5.Mõistuse avalik kasutus seisneb selles, kui keegi avaldab õpetlasena oma heasoovlikke ideid ja mõtteid kogu ilmale ehk kohu avalikkusele. Eratarvitus seisneb aga selles kui mingi isik avaldab oma kindla erialaga seotud mõtteid piiratud kuulajaskonnale.Nende eristamine põhineb kuulajaskonna suurusel ning mõtete avaldamise vabadusel. Mõtete avaliku kasutuse puhul avaldab isik oma enda kindlaid mõtteid, erakasutuse korral tuleb tal vahel arvestada oma ameti positsiooniga, mis võib piirata teatud mõtete väljaütlemist. 6.Valgustust pole lubatud mitte kellelgi piirata, kuna see takistab inimkonna edasist arengut ja progressi parema elu suunas. 7

Filosoofia → Filosoofia
11 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Johan Skytte ja Tartu Ãœlikooli asutamine

ümberkorraldustest. Ülikool allus Eesti NSV Hariduse Rahvakomissariaadile ja alates 1946. aastast NSV Liidu Kõrgema Hariduse Ministeeriumile. 1949. ja 1950. aastate alguse kataklüsmid ja repressioonid ei jätnud puudutamata ka ülikooli. 15. mail 1950 kõrvaldati nõukogude okupatsioonivõimude poolt vana ülikooli üks sümboleist - 1928. aastal püstitatud Rootsi kuninga Gustav II Adolfi mälestussammmas. TRÜ erilisus seisnes kitsa erialaga akadeemiliste spetsialistide unikaalsuses ning globaalse tähendusega koolkondade rajamises. 1989- Tartu Ülikool Üliõpilaskonna ja õppejõudude, teadurite jt suhtumine ning hoiakud eestikeelse ülikooli säilitamisel võimaldasid taastada Eesti Vabariigi Tartu Ülikooli. Aastad 1989- 1992 olid ülikooli organisatsiooni ja akadeemilise sisu muutuse ning akadeemiliste traditsioonide taastamise aastad.

Ajalugu → Ajalugu
25 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Kant „Kostmine küsimusele: mis on valgustus?“

Kant ,,Kostmine küsimusele: mis on valgustus?" Maria Kohtla 103548IAPB Kant käsitleb antud artiklis valgustuse tähtsust. Tema meelest viibib palju inimesi n.ö alaealisuse seisundis, kus nad ei julge või ei viisti iseseisvalt mõelda. Autori meelest on väga oluline aga valgustust nii religioonis kui riigivõimu kaudu soodustada, kuna see aitab kaasa inimkonna arengul paremuse suunas. Valgustatud rahvas on arukam ja iseseisvam ning seega ka kasulikum riigile. Kant avaldab ka suurt austust neile juhtidele, kes võimaldavad oma alluvatel valgustatud saada, mitte ei hoia neid raamides laskmata ise mõelda ja otsustada. 1.Põhilised tegurid, miks inimene viibib valgustamatuse seisundis on laiskus ja argus. Nende oluliseimaks erinevuseks on s...

Filosoofia → Filosoofia
167 allalaadimist
thumbnail
8
doc

MILLISED ERIALAD ON TÄNAPÄEVA EESTI ÜHISKONNAS ENIM VÄÄRTUSTATUD

e-õppekeskkonnad, suhtlusvõrgustikud, e-poed, Skype jne. Tarbijad on muutunud mugavaks, soovivad kõike läbi arvuti ning interneti, seega nõudlus IT-spetsialistide järgi on tohutult suur. Nii kutsekoolid kui ka kõrgkoolid valmistavad ühiskonnale ette palju noori, kes jagavad arvutimaailmast kõike. Kui mõelda selle peale, et iga Eesti kõrgkool pakub vähemalt ühte eriala, mis on seotud arvutitega, siis on selge see, et tegemist on väärtustatud erialaga, sest pakkumist poleks, kui nõudlust poleks. Samas võib asjale läheneda ka teistmoodi, osad inimesed võivad lihtsalt minna vooluga kaasa. Nad eeldavad, et tulevikus on kõrge palk ja töökoht garanteeritud. Kui aga huvi pole, siis pole mõtet ka õppida lihtsalt sellepärast, et tausta kohti arvuti valdkonnas erialadele on palju. Eesti on edukas e-riik, seda kinnitab kasvõi see, et meil on võimalik anda oma hääl valimistel läbi internetikeskkonna

Eesti keel → Eesti keel
4 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Eriala kahjulik mõju tervisele ja tervistkahjustava mõju vähendamise võimalused

Suurel määral saab loetleda tööga kaasnevaid ohte, kuid ei saa välja tuua, et töö on täielikult ohutu. Igal tööandjal on kohustus tagada tervsilik ja ohutu töökoht. Ohutu töökoht on tööandjale kasulik, kuna tööõnnetuse tõttu kaotab äri väärtuslikku aega ja samuti on kulukas uue töölise väljakoolitamine. Tööõnnetuste ennetamine on võimalik tänu koolitustele ja väljaõpetele, mida peab korraldama tööandja töötajale. Referaadis kirjeldan enda erialaga seotud ohte ja nende ohtude mõju vähendamise võimalusi. Ohutegurid Töökeskkonna ohutegurid võivad olla: · Füüsikalised · Keemilised · Bioloogilised · Füsioloogilised · Psühholoogilised Bioloogilised ohutegurid on mikroorganismid (bakterid, viirused, seened), sealhulgas geneetiliselt muundatud mikroorganismid, rakukultuurid ja inimese endoparasiidid ning muud

Ehitus → Ehitus
11 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Tööstress ja sellega toimetulek erialases töös

Ma olen oma noore elu jooksul väga vähe tööl käinud, kuid siiski olen kogenud tööstressi. Hakkasin tööl käima juba keskkooli ajal. Peamisteks motivatsiooniks soov end uutes situatsioonides proovile panna ning saada kogemusi ning leida uusi põnevaid tuttavaid. Samuti asjaolu, et vanemate käest saadav taskuraha jäi väheseks. Kandideerisin Rakvere teatrisse publikuteenindajaks ja sain selle koha. Kõnealune töökoht ei ole otseselt seotud hetkel omandava erialaga, kuid sotsiaalvaldkonna paljude ametitega ühiseks jooneks on inimestega suhtlemine, lahenduste leidmine ja teenindus. Tunnen, et mulle sobib ja meeldib töö, mis on seotud inimestega ning suhtlemisega. Tean, et olen selles ka pädev. Teatritöö on vahetustega ning enamasti õhtuti ja nädalavahetustel. Tihti muutuv tööaeg on kindlasti üheks võimalikuks stressiallikaks. Pingeid tekitab ka keeruline ning pidev planeerimine, üldistest rutiinidest erinev vaba aeg, mis hoiab

Varia → Sissejuhatus erialaõppesse
63 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Põhjalik konspekt kontrolltööks teemal Eesti Keskajal

 Üksjalg – adratalupoegade nooremad pojad, kes isakoju ei mahtunud; pidid käima korra nädalas mõisas tööl  Adratalupoeg – talupoeg, kel oli 0,5 kuni 5 adramaad  Raad – linnavalitsus  Maapäev – Vana-Liivimaa iga aastane koosolek, kus arutati politikat puudutavaid küsimusi.  Maavaba - ülikute järglased, kes omasid maad läänikirja alusel, neil poolnud koormusi.  Tsunft - ühe erialaga käsitööliste grupp  Adrakohtunik – tegelesid põgenud talupoegade ülesotsimise ja tagastamisega. 19. Dateeri.  Jüriöö ülestõus – 23.aprill 1343-1345  Esimene säilinud Eestikeelne trükis – 1535  Liivi sõda – 22.jaanuar 1558-1583 20. Millega said Tuntuks?  I.Schenkenberg -  Hertsog Magnus – Taani kuninga vend, kelle anti Saara-Lääne alad  W.V.Plettenberg – Liivi ordumeister  B.Notke - kunstnik  J

Ajalugu → Ajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
13
pdf

ANDMEBAASID EBSCOhost JA SCIENCEDIRECT

Edmonton, AB T6G 2P5, Canada. Gänzle MG; Department of Agricultural, Food and Nutritional Science, University of Alberta, Edmonton, AB T6G 2P5, Canada; Hubei University of Technology, College of Bioengineering and Food Science, Wuhan, Hubei, PR China. Electronic address: [email protected]. Elsevier Science Publishers Country of Publication g) Lisa see artikkel kausta „Infootsingud“. Harjutus 5. Vali oma erialaga seonduv teema. Leia teemale sobivad märksõnad ja teosta nendega liitotsing. Märksõnade leidmisel võib abiks olla EBSCOhostis Subject menüüst avanevad märksõnastikud (Thesaurus). Seejärel piira tulemusi vabalt valitud parameetrite alusel (vähemalt 2 parameetrit). Vali tulemuslehelt artikkel, mis sind kõige rohkem huvitab ning lisa see kausta „Infootsingud“. a) Kirjelda otsingu sooritamise protsessi, selgitava materjalina lisa ekraanipilt sisestatud otsingutingimustega.

Infoteadus → Andmebaasid ja infootsingud
6 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Tallinna Tehnika Ãœlikool

aastal ning õppis kolm ja pool aastat. Selle aja jooksul omandas ta lisaks õpingutele ka palju mälestusi. Halvimateks olid pikad koolipäevad nädalavahetustel ning rasked koduülesanded. Parimateks olid aga uued tuttavad ning omandatud teadmised ja ülikooli loengud. Loenguid pidasid TTÜ õppejõud kui ka professionaalid erinevatest ettevõtetest ning need tarku inimesi kuulasid lisaks Vardole umbes 40 üliõpilast. Vardo lemmik õppejõuks kujunes Algis Perens. Koos oma erialaga kaasnesid talle veel juhtimine ning majanduse eriala. Loengud tegi Vardo meelest meeldejäävaks näited elust, mitte tuim tuupimine. Kuna ta õppis kaugõppes, siis jäi tal aega ka muudeks tegevusteks nagu laulmine, võrkpall ning töötamine Statoilis. Vardo on rahul oma eriala valikuga kuigi ta ei tööta tänapäeval sel erialal, kuid kasutab omandatud teadmisi ka tänapäeval oma töös. Allikad I. Kaasik ''Tallinna Tehnikaülikooli ehitised 1918-2008'' V. Mägi ''Adraseadmise aeg'' et

Ajalugu → Ajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Raha mõju ühiskonnale

rohtusid seni ravimatutele haigustele. Uute leiutiste abil on avastatud geenimaailm, it ­ tehnoloogia, kosmosesõidukid, erinevad tööstused. Kahjuks on tänu rahale ka edasi arenenud sõjatehnika ja inimkaubandus. Kokkuvõttena võib öelda, et rahal on nii positiivne kui negatiivne jõud mõjutamaks ühiskonda. Samas ei saa me keegi tänapäeval hakkama ilma rahata. Isegi oma tuleviku kinndlustamiseks peab noor valima elukutse sellest lähtuvalt, kui hästi soovitud erialaga tulevikus rahaliselt hakkama saab. Siin dilemma, kas valin oma eriala valdkonna sisemise sobivuse alusel või lähtun rahalisest hakkamasaamisest?

Eesti keel → Väljendusoskus
6 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Alan Macfarlane „Kirjad Lilyle maailmaasjadest“

Leian, et tegemist on fantastilise raamatuga. Lihtne struktuur ja kirja vormis paberile pandu on just see, mis teose omapäraseks teeb. Selle lihtsus ning isiklikkus teevad köite veelgi huvitavamaks ja kaasahaarvamaks, muidugi annavad omalt poolt juurde ideaalselt illustreerivad tsitaadid. Antud raamatu lugemine andis mulle kindlasti palju selgema pildi mida õigupoolest antropoloogiline kirjutis endast kujutada võib, kuna tegemist on ka minu enda erialaga, tuleb see teadmine kindlasti kasuks. Keeruline on välja tuua midagi tõeliselt meeldejäävat, pigem leian, et raamat ise ongi see tõeliselt meeldesööbiv. Tihtipeale on teemad nagu näiteks usk, bürokraatia ja demokraatia minu jaoks pigem igavad, kuid antud teose puhul olin üllatunud, sest tõepoolest suutis autor teha ka need valdkonnad huvitavaks. Leian, et tegemist on teosega, millega võiks kokkupuutuda kõik vähegi

Kirjandus → Kirjandus
79 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Küsimuste vastused, mõisted

V:Jeroslav rajas sinna oma kantsi-Jurjev Kui vana on Vene riik praegu ja kui kaua on see olnd õigeusklik maa? V:Vene riik on 1148 a. vana ja õigeusklik maa on olnud 1022 a. VARJAAGID-skandinaavlaste(viikingite nim. Mida kasutasid ida-slaavlased DRUZIINA-idaslaavi vürstide sõjaline kaaskond VÜRST-valitseja tiitel, enamasti kasutasid idaslaavlaste valitsejad Mis tingis keskaja edenedes käsitöö ja põllumajanduse eraldumise? V:Selle tingisid uuendused, inimesed hakkasid tegelema teatud erialaga. Mida arvestasid kaupmehed ja kästitöölised elukoha valikul? V:Nad hakkasid elama rohkem liiklusteede sõlmpunktides, vanadel turuplatsidel või kiriku ja linna läheduses. Miks ei meeldinud linna kiire areng vaimulikkudele ja feodaalisandatele? V:Sest mida jõukamaks inimesed muutusid seda rohkem eneseteadlikkus kasvas ja nad tahtsid saavutada sõltumatust. Millest on tulnud pealinna nimed Tallinn ja Reval?

Ajalugu → Ajalugu
29 allalaadimist
thumbnail
4
rtf

Kõrg-ja hiliskeskaeg - perioodi kokkuvõte

* Prostitutsioonis nähti vallaliste meeste jaoks tarvilikku nähtust, mis aitab hoiduda seiklustest korralike tüdrukute ja abielunaistega ning kaitseb seega ühiskonna moraali. Järk-järgult hakkasid ka kirik ja linnavõimus sellesse leplikumalt suhtuma. 32. Nimetage kolm keskaegse ülikooli teaduskonda, milles sai õpinguid jätkata pärast õpingute lõpetamist kunstide teaduskonnas! Õp. 183 33. Tsunftisunduse positiivne ja negatiivne mõju ­ muudele oli erialaga tegelemine keelatud; headelt aladelt tõrjuti välja mittesaksalsed 34. Mis ülesannet täitis raad keskaegses linnas? Kogus makse; kindlustas heakorra; mõistis kohut.

Ajalugu → Ajalugu
54 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun