Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse Registreeri konto
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"elukestev õpe" - 105 õppematerjali

thumbnail
2
doc

Elukestev õpe- uus väljakutse Eesti ühiskonnas.

Elukestev õpe on paljudes Euroopa riikides välja kujunenud kui loomuliku eluetapi järguna. Eesti püüab samuti jõuda selle etapini, kus inimesed õpivad rõõmaga, võtavad kursusi, (mis pakuvad huvi) ja on noorematele eeskujuks ning julgustuseks näitamaks kui palju kasu ja head saab saavutada enda silmaringi pidevalt laiendades. Mis on need tegurid, mis senini on takistanud Eestis elavatel inimestel sihikindlat vastuvõtma uusi väljakutseid iseend koolitades ja kuidas saaks õpitatava sisu inimkonnale põnevamaks muuta? 2012. aasta ,,Õpime õppima" uurimustöös on tõstetud esile probleemid, mis takistavad inimesel elukestvas õppes osalemast. Eestis on kõige paremad enesearendamise võimalused Harjumaal. Kahjuks aga teises maakondades pole veel koolituste pakkumine ja enesearendamise võimalused nii kaugele jõudnud. Paljud tõid ettekäändeid, et transport on kallis ja seda tuleb alguses enda maksta....

Pedagoogika
59 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Närvisüsteem, aju ehitus ja refleksid

1).Mis on närvisüsteem? Närvisüsteem reguleerib kõikide elundite tööd ja koordineerib erinevate elundkondade talitlust, kohandades seda pidevalt muutuvatele tingimustele. Kogu närvisüsteem jaguneb anatoomilis-funktsionaalselt somaatiliseks ja autonoomseks närvisüsteemiks. Anatoomiliselt jaotatakse närvisüsteem kesk (tsentraalne) - ja piirde närvisüsteemiks (perifeerseks). Narvisysteemides liigub info norkade elektriliste signaalidega (100m/s). Inimese närvisüsteemi on kyll jagatud kaheks osaks, kuid nende funktsioneerimine on omavahel tihedalt läbi põimitud. *kesknärvisüsteem (KNS). Kesk- ehk tsentraalne närvisüsteem paikneb kolju ja lülisamba poolt moodustatud luulise katte sees. Kesknarvisysteem koosneb pea - ja seljsaajust. Kesknärvisüsteem tegeleb organismi välis- ja sisekeskkonnast saadud informatsiooni kogumise ja töötlemisega ning selle põhjal sobiva vastuse väljatöötamise ning algat...

Elukestev õpe
48 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Vana-Egiptuse meditsiinidiagnostika

Tartu Ülikool Semiootikaosakond Joonas Kepler Vana-Egiptuse meditsiinidiagnostika Referaat Juhendaja: Irina Avramets Tartu 2006 Sissejuhatus Antud referaat heidab põgusa pilgu Vana-Egiptuse meditsiinidiagnostikale. Kuna diagnostika on justkui meditsiini südamik (puudulikule diagnostikale järgneks küllalt tõenäoliselt puudulik ravi) , siis ei saa jätta käsitlemata ka arstiteadust tervikuna. Meditsiini võib traditsiooniliselt jaotada laias laastus kolmeks: diagnostika, teraapia ja profülaktika. Teraapia poleks tulemuslik ilma õige diagnostikata, samuti ka profülaktika. Diagnoosimine ilma ravita oleks aga justkui pelk filosoofia, mitte enam arstiteadus. Semiootika ja meditsiinidiagnostika seosest Semiootikat ja arstiteadust võib mingil määral pidada nö vendadeks või koguni üheks tervikuk...

Elukestev õpe
4 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kirjand "Haridus ja elukestev õpe"

Haridus ja elukestev õpe Haridus mis koolist saadakse, erineb suuresti elukestvast õppest. Haridus on õppeprogrammidega ettenähtud teadmiste, oskuste, vilumuste, väärtuste ja käitumisnormide süsteem, mida omandatakse õppeasutustes. See eest elukestev õpe on pidev eneseharimine ja ühiskonnaga kohanemine. Tänapäeva 21.sajandi argielu iseloomustavad kiired muutused ühiskonnas ning tehnoloogia pidev areng, mis tõttu on üha olulisem, et inimeste teadmised ja oskused käiksid nende muutustega kaasas. Nii muutuvad elukestev õpe ning haridus järjest olulisemaks. Koolis käimine on noorukitele tehtud peaaegu, et vabatahtlikuks, ainuke, mis edukalt läbida tuleb on 9 klassi ehk põhikool...

Kirjandus
36 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Essee: Milleks põhiharidus?

Põhiseadusega sätestatud korras on põhiharidus kohustuslikuks üldharidusmiinimumiks. Koolikohustus kehtib igaühele kas põhikooli lõpetamiseni või 17-aastaseks saamiseni. Põhihariduse kohustuse soovitakse taotleda inimese arusaama harituse ning elukestva õppe vajalikkusest. Soovitakse kasvatada aktiivset ühiskonnaliiget, kel on vajalikud teadmised ja pädevused ühiskonna edasiarendamiseks loomaks uusi ideid ja võimalusi. Põhihariduse omandanud inimeselt eeldatakse iseseisvat mõtlemis- ja otsustusvõimet edasiseks toimetulekuks, samuti aga suutlikkust teha orienteeritud valikuid edasiõppimise ja karjääriplaneerimise vallas. Ühiskonnas toimetulekuks on olulisel kohal nii õigus- kui ka moraalinormide ning tavade järgimine. Põhihariduse eesmärgiks lisaks teoreetilise pagasi andmisele...

Ühiskonnaõpetus
26 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Ühiskonnaõpetuse kontrolltöö vastused: MAJANDUS

Seega on võimalik intressimäära suuruse reguleerimise abil piirata või soodustada tootmist ja tarbimist. 14. Majanduse 3 arenguetappi – ressursipõhine majanduskasv lähtub eelkõige tootmisisendite arvukusest. Investeeringutepõhises arenguetapis on edasiviivaks jõuks investeeringud uutesse tehnoloogiatesse. Kolmandas, teadmistepõhises arenguetapis muutub määravaks panustamine inimkapitali ja haridusse. 15. Elukestev õpe – kõikvõimalikku õppetegevust sõltumata east või eelnevast haridusetasemest. Õppimine ei lõpe (üli)kooli lõpetamisega, hariduse omandamine ei piirdu ainult teatud perioodiga inimese elus. 16. Mõisted. – innovatsioon: uue asja sissetoomist. Kaugtöö: töötamine ükskõik kus, ühendust pidades interneti või telefoni kaudu. Intellektuaalne omand – 17. Tööturg, tööealine elanikkond (vanusepiirid+kuidas jaguneb) tööpuudus, tööjõupuudus...

Ühiskond
37 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Filosoofia ja haridus

Filosoofia ja haridus Mõningad haridusfilosoofia põhiprobleemid: · Hariduse olemus, erinevad hariduskontseptsioonid, nende seos ühiskonnaelu muude valdkondadega · Õppimine kui (tunnetuslik, sotsiaalne jne) protsess, selle seos väärtushinnangutega Erinevad hariduskontseptsioonid Modernistlik hariduskontseptsioon oli üles ehitatud inimese elukaare mudelile (sünd, kasvamine, hariduse omandamine, töötamine, vananemine, surm). Tänapäeva haridusfilosoofia mõistab inimest, kui enesearengu subjekti, kes langetab valikuid elustiili, hariduse jms osas. Arusaama muutus on põhjustatud ühiskonna arengust: 1. Infot on (üli)külluses ja see on kergesti kättesaadav 2. Traditsioonilised õpetamismeetodid on muutunud ebaadekvaatseteks 3. Distsipliinil rajanev teadmine ei ole piisav elus toimetulekuks 4. Kaasaegsed organisatsioonid eelavad õppimise paindlikust HARIDUSE Vana käsitlus Uu...

Filosoofia
103 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Karjääriplaneerimine

9 5. Võimed ja oskused................................................................................................................10 5.1. Võimed...........................................................................................................................10 5.2. Oskused..........................................................................................................................10 6. Elukestev õpe ........................................................................................................................ 12 KOKKUVÕTE..........................................................................................................................13 KASUTATUD ALLIKAD....................................................................................................... 14 SISSEJUHATUS Antud referaadi teema on valitud personalijuhtimise ainepunktide raames. Võimalikest...

Personalijuhtimine
262 allalaadimist
thumbnail
34
xls

2009 Riigi eelarve seadus

AASTA RIIGIEELARVE SEADUS Sealhulgas muudest või majandustegevusest mitteresidentidelt teistelt riigiasutustelt muudelt residentidelt Konsolideerimata määramata allikatest Konsolideeritud...

Majandus
38 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Täiskasvanute koolitamise probleemid

Nii jäävadki paljud kõrgelt haritud inimesed tööta ning peavad hakkama uusi erialasid omandama. Niikaua, kuni on olemas probleem, senikaua otsitakse sellele ka võimalikke lahendusi. Täiskasvanuõpe pole Eestis kaugeltki mitte kõige arenenum valdkond ja sellele tuleks kindlasti tähelepanu pöörata ning võimaldada kõigile soovijatele, ka majanduslikult mitte kõige paremal järjel olevatele inimestele, elukestev õpe . 2...

Täiskasvanute koolitamine
48 allalaadimist
thumbnail
78
ppt

Sotsiaalpoliitika

aastast subsidaarsusprintsiip · Valge raamat (1994) Esseni strateegia o Uued töövormid ja maksusoodustused - uued töökohad ja tööturu paindlikkus o Tööjõu kvaliteedi parandamine läbi kutsehariduse taseme tõstmise o Töövõimalused tõrjutud gruppidele - noored töötud, pikaajalised töötud, naiste tööhõive o Investeeringud inimkapitali ­ elukestev õpe , tööalane koolitus: ümber- ja täiendõpe o Uued töövõimalused teenindussektoris (eeskätt naiste tööhõive tõstmiseks) Amsterdami leping (1997) sotsiaalprotokolli küsimused Kvalifitseeritud häälteenamus · Töökeskkonna täiustamine, töötingimused · Töötajate informeerimine ja konsulteerimine · Meeste ja naiste võrdsed võimalused tööturul ja tööturualases kohtlemises · Töötute integratsiooni toetamine tööturule...

Sotsioloogia
184 allalaadimist
thumbnail
100
ppt

Sotsiaalpoliitika

tööseadusandlus) · Uued paindlikud töövormid ­ osaajatöö, tähtajalised töölepingud, töö graafiku alusel (õhtuti, puhkepäeviti), projektitöö, kaugtöö ­ "varjatud tööpuudus" · Seoses teenindussektori arenguga suureneb ebakindla tööturu (ajutised/hooajalised tööd, madalad palgad jms.) osatähtsus, kus tihtilugu on töö väga ebastabiilne Paindlik töötaja paindlikul tööturul · EL toetab paindliku töötaja väljakujunemist ­ elukestev õpe , võrdsed võimalused, tööjõu mobiilsus nii riigisiseselt kui EL liikmesriikide vahel · Paindliku töötaja kontseptsiooni toetab elukestev tööalane koolitus (ümber- või täiendõpe) · Paindlik töötaja on universaalsete oskustega, suudab sooritada mitmeid erinevaid tööoperatsioone, asendada vajadusel teist töötajat (seda toetab firmasisene rotatsioon) · Töö kaotus on paindlikule töötajale kergem, sest universaalsed teadmised ja oskused aitavad...

Sotsioloogia
138 allalaadimist
thumbnail
30
pdf

BIOLOOGIA AINEKAVA projekt

10.2006 BIOLOOGIA 1. ÜLDALUSED 1.1. Aine põhjendus Bioloogia kuulub loodusainete hulka, millel on oluline koht õpilaste loodusteadusliku maail- mapildi kujunemises. Bioloogia õppimise kaudu kujunevad õpilastel loodusalased ja mitmed teised olulised kompetentsused, omandatakse positiivne hoiak kõige elava suhtes, väärtusta- takse säästvat ja vastutustundlikku eluviisi. Areneb igapäevase eluga seonduvate probleemide lahendamise ja kompetentsete otsuste tegemise oskus, mis ühtlasi suurendab õpilaste toimetu- lekut looduslikus ja sotsiaalses keskkonnas. Bioloogias omandatud teadmised, oskused ja hoiakud integreeritult teistes õppeainetes omandatuga on aluseks sisemiselt motiveeritud elu- kestvale õppimisele. Koolibioloogia õpetuslikeks eesmärkideks on probleemide lahendamise kaudu omandada üle- vaade eluslooduse mitmekesisuse, ehituse ja talitluse, päri...

Bioloogia
28 allalaadimist
thumbnail
76
ppt

Õppimine

Õppida saab tekste Õppimisest kui tegevusest, nähtusest ja protsessist aru saamiseks on vaja käsitleda esmalt tegevussüsteemi, mille üheks elemendiks on ÕPPIMINE. UURIMINE MATKIMINE KATSETAMINE ÕPPIMINE ÕPETAMINE MÄNGIMINE TÖÖTAMINE LOOMINE ÜRITAME TÕDEDA, ET TARGEMAKS SAAMISE TEID ON PALJU! Kohatu oleks küsida, kas õppimine on protsess või nähtus. Protsessina on õppimine ajalises järgnevuses ja loogilises seoses olevate sündmuste järjepidev (ELUKESTEV) jada; Nähtusena on õppimine psüühiline pingutus mingi (SUULISE VÕI KIRJALIKU) teksti, olgu või tegevusalgoritmi, selgeks saamiseks, halvemal juhul ainult teadmiseks. Õppid...

Erinevad koolitused
79 allalaadimist
thumbnail
15
ppt

Euroopa Liidu areng ja tulevik

· Töötajatele infotehnoloogia oskuste õpetamine ning koolidele, ettevõtetele ja kodukasutajatele lihtsama ja kiirema internetiühenduse loomine. · Kuna Euroopa Liidu majandus konkureerib maailmaturul, peab EL toime tulema selliste tugevate vanade konkurentidega nagu Jaapan ja Ameerika Ühendriigid ning uute konkurentide Hiina ja Indiaga. · Juhtlauseks on elukestev õpe. Majandus ja kaubandus · Üks ELi peaeesmärke on majanduslik areng. Viimase 50 aasta jooksul ning eriti alates 1980. aastatest on tehtud tõsist tööd selle nimel, et kõrvaldada tõkked ELi riikide majanduste vahel ning luua ühtne turg, kus kaubad, inimesed, raha ja teenused saavad vabalt liikuda. ELi riikide vaheline kaubandus on märkimisväärselt kasvanud ning samal ajal on EL saanud tähtsaks kaubanduspartneriks maailmas....

Majandus
47 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Majandus

matusetoetus, ohvriabi (sh hüvitis kuriteoohvritele), represseeritute toetused, tööturg ­ töötule ja tööandjale toetused ja teenused. 5. Reformise põhjused: Kohustuslik vs vabatahtlik (tasuline) haridus Sisseastumine, selle tingimused Väljalangevus koolidest Hariduse kvaliteet ja selle mõõtmine Konkurentsivõime (riiklik tellimus selle mõjutajana) Koolide juhtimisprobleemid Elukestev õpe , tööturu muutustega kohanemine 6. Väliskaubanduse piirangud: Tollimaks (maks imporditavalt ja eksporditavalt kaubalt), kvoot (väliskaubanduse mahuline piirang), kaitsetoll (vastumeede teise riigi tollimaksule), mittetollilised piirangud ­ tootmisstandardid, Tärkava tööstusharu kaitse. Finantsturg ­ turg, kus kaubeldakse riikide ja ettevõtete väärtpaberitega. WTO ­ maailma kaubandusorganisatsioon, reguleerib...

Ühiskonnaõpetus
127 allalaadimist
thumbnail
110
doc

Õigusfilosoofia ajalugu

Lihtsalt tagab kõigi õnne ja nii on ka riik õnnelik. Sõdureid saab õnnelikuks teha vaid see, mis teeb neist sõdurid (ta mõistab, kuhu ta looduse ja loomu poolest kuulub, saab vastava hariduse, täidab oma rolli ja on õnnelik, nii õnnelik kui üks valvur olla saab, käsitöölisel on oma õnn ning käsitööline ei saagi kunagi olla õnnelik valitsejana, siis ta ei teostaks oma kutsumust). Elukestev õpe kui ümberõpe vastavalt turuvajadustele, on Platoni nägemuses mõeldamatu. Loodus on andnud inimestele nii õnne kui vastutust erinevalt. Valitsejate kohustuseks on valvata rikkusest ja vaesusest tulenevate kurjuste vastu (esimene toodab luksust/laiskust, teine kadedust/õelust). Kui sõdurid on õppinud teadma, mida tuleb karta ja mida mitte ning omandanud vastava väljaõppe, siis suudavad nad võita palju arvukama armee....

Õigus
630 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Ühiskonnaõpetuse KT kordamine

Tootmistegurid:majanduslike ressursside kogum, mis on ühiskonnale käsutada kõikide majanduslike soovide rahludamiseks.Tootmisteguri liigid:Maa(kliima , maa) , Kapital (Reaalkapital, finantskapital ) ja Inimkapital (tööjõud, ettevõtlikkus ).Majanduse põhiprobleem:Kõigil riikidel maailmas tuleb otsustada, mida toota, kuidas toota ning kellele toota nii, et ühiskond saavutaks maksimaalse heaolutaseme.SKP-(sisemajanduse koguprodukt) peegeldab riigis teatud ajaperioodi jooksul toodetud kaupade ja- teenuste maksumust.SKP per capita- SKP näitaja inimese kohta.(ostujõu standardi alulsel arvutatud SKP inimese kohta annab riigi heaolule objektiivsema hinnangu, kuna sel juhul on kõrvaldatud hinnataseme erinevuse riikide vahel)(koosneb jooksevhindadest kui ka ostujõu standardist)SKP langeb:Ülekuumenenud majandus =Majanduslangus , riigis toodetakse vähem kaupu ja teenuseid, inimeste majanduslik olukord...

Ühiskonnaõpetus
33 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Milleks inimesele elu?

headus kandub edasi kasvatamispõhimõtetel, kui oled armastusega last kasvatanud, siis te ( homoseksuaalide taunimine, kas selleks on neiule antud elu, või on näited selle kuidas ei tohi elada... minuarvates jumala viga, sest kõik ei saa alati nii täieuslikud olla) Lapsed nende eest hoolitsemine, ENESETÄIENDAMINE, läbi eneseteostuse inimene kasvab ja areneb Inimene peaks elama kümmet käsku järgides.. Töö tegi ahvist inimese, tööd tehakse selleks et elada. (kodutud) ELU HOIDMINE: habras elu, MILLEKS INIMESELE ELU? Mina arvan, et see on lihtne, aga samas väga keeruline küsimus, millele inimkond jääbki vastust otsima. See ei tähenda aga seda, et kunagi poleks antud küsimusele vastust leitud. Kuid need muutuvad mõnevõrra iga inimpõlve, sajandi ja aastatuhande jooksul. Mina v...

Eesti keel
27 allalaadimist
thumbnail
44
doc

Kõik vajalik ühiskonnaõpetuse riigieksam iks

Nüüdisühiskonna kujunemine (industriaalühiskond, postindustriaalne ühiskond, teadmusühiskond, siirdeühiskond). Võim majanduses, riigis ja inimsuhetes. Võimu tunnused ja teostamise meetodid. Demokraatia põhiprintsiibid ja ­väärtused. Seadused ja õigusnormid. Riigi mõiste. Riigivõimu tunnused. Õigusriik. Avalik ja erasektor. Kodanikuühiskond. Ühiskonna sotsiaalne struktuur. Huvid. Pluralismi olemus ja tähtsus. Sotsiaalsed probleemid (tööpuudus, vaesus, kuritegevus jm). Heaoluriik. Infoühiskond. Ühiskonna jätkusuutlikkus ja ühiskonnaelu valdkondade seotus. 1. Ühiskonna mõiste ­ ühiskond on inimeste olemasolul viis. Ühiskond koosneb inimestest, samas ei saa olla inimest ilma ühiskonnata. (Aristoteles ­ inimene on poliitiline loom.) Nüüdisühiskonda iseloomustavad ühiskonnasektorite eristatavus ja vastastikune seotus, tööstuslik kaubatootmine, rahva os...

Ühiskonnaõpetus
1235 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun