Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"ecdis" - 9 õppematerjali

thumbnail
31
ppt

ECDIS Voyage planning

2.8) considerations relating to the protection of the marine environment; Planning  3) The details of the voyage or passage plan should be clearly marked and recorded, as appropriate, on charts and in a voyage plan notebook or computer disk. Monitoring  The progress of the vessel in accordance with the voyage and passage plan should be closely and continuously monitored. Navi-Sailor 2400 ECDIS  Route Planning Creating route plan along Your voyage from point of departure to point of arrival up to 999 WP, also checking route plan for presence of Navigational danger under the way (safe depth, isolated danger, etc…). Obtaining route plan table with coordinates of each WP, distances & courses between WP's total distance of created route plan. The Navi-Sailor 3000 ECDIS Route Plan table contains the

Merendus → Navigeerimine
6 allalaadimist
thumbnail
120
pdf

Optional use of ECDIS

. . . .10 Where can I get official ENCs? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .10 How are official ENCs protected? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .11 What is an official RNC? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .11 How are charts kept up-to-date? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .12 What is ECDIS? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .13 How is an ECDIS approved and by whom? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .14 Meeting Carriage Requirements with ECDIS . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .14 What to do in areas without official ENC coverage? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .16 What are the requirements for the safe use of ECDIS ? . . . . . .

Merendus → Merendus
7 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Elektroonilised integreeritud navigatsioonisüsteemid v1

Tüüpiline selline süsteem on toodud joonisel 1: Joon 1. Nagu illustratsioonilt näha kuuluvad ,,Kelvin Hughes MantaDigital" süsteemi järgmised navigatsiooniseadmed: - Logi ­ Speedlog - Tuulemõõtja ­ Anemometer - Vurrkompass ­ Gyro - Kajalood ­ Echo Sounder - Automaatrool ­ Autopilot - GPS/AIS - 2 radarit - Radar 1, Radar 2 - Silla keskjuhtimispult kuvariga ­ Conning Display - Elektrooniline kaart ja navigatsiooniinfo seade ­ ECDIS - Dubleerivad kuvarid silla mõlemas pardas ­ Bridge Wing Port & Starboard - Merereisi planeerija ­ Rout Planner Süsteemis on eraldi navigatsioonijaam (Chart Data), teekonna planeerimisjaam (Rout Planner) ja tööjaam vahetugs meresõidu juhtimiseka (Conning Station & Display). Planeerimisjaam on tänapäeval kaardilaua asendaja ja selle monitor tavaliselt on suure eraldusvõimega LED-displei. Süsteem on ehitatud üles selliselt, et Rout Planner ja Conning Display teineteist ei sega

Varia → Kategoriseerimata
9 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Riskid tarneahelas

Arvestatavat edu ohutuse tagamisel veonduses on saavutatud viimastel aastatel Neste Oil Oy- s. Viimase viie aasta jooksul on paranenud oluliselt ohutuse taset iseloomustavad tunnusarvud. Nii näiteks on vähenenud liiklusõnnetuste arv miljoni läbitud kilomeetri kohta 0,49-lt 0,04-le. Rahvusvaheline Meresõidu Ühing IMO (International Maritime Organisation) on otsustamas ECDIS (Electronic Chart Display and Information System) navigatsioonisüsteemi kasutuselevõtmisest kaubalaevadel. ECDIS abil uuenevad merekaardid automaatselt ja seade hoiatab olulistest hälvetest navigeerimisel. Tootepiraatlus on üks olulisemaid tarneahela riske. Piraatlus hõlmab CD ja DVD plaate, nn firmarõivaid, sigarette, arstimeid, autode varuosi ja palju muud. Toodete võltsimisi püütakse takistada ka eriliste kleebiste ja identifitseerimismärkidega. Kindlat numbrit kandev identifitseerimismärk kinnitatakse valmistajatehases tootele või pakendile.

Logistika → Laomajandus
63 allalaadimist
thumbnail
78
pdf

Merepraktika aruanne: Praktikakoht Victoria I

....................................................67 Integreeritud sild ........................................................................................................................67 Manta Radar ..............................................................................................................................69 Radari menüü .............................................................................................................................70 Manta 3 ECDIS .........................................................................................................................72 NIS 2002 MkII AIS ...................................................................................................................73 MX420 series GPS/DGPS navigator .........................................................................................74 SEM200 track Keeping Autopilot ............................................................................

Merendus → Merepraktika
295 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Ülevaade Eesti olulisematest kaartidest

Kaardil kujutatava ala ulatuse ja mõõtkava järgi on Eesti merekaardid jaotatud avamerekaartideks (1:250 000), rannikumere kaartideks (1:100 000), lähenemiskaartideks (1:50 000), sadamakaartideks (1:25 000 kuni 1:7500) ja sildumiskaartideks (1:7500 ja suuremad). Et kaardid oleksid kasutatavad ja üheselt mõistetavad maailmamere kõigis piirkondades, on rahvusvaheline hüdrograafiaorganisatsioon (IHO) koostanud ja kinnitanud elektronkaartide koostamise ja kuvamise süsteemi ECDIS (Electronic Chart Display and Information System) standardid ja nõuded. Tavaliselt on selle süsteemiga ühendatud mitu lisaseadet: GPS kohamääranguks, radar oluliste objektide kuvamiseks, gürokompass suuna määramiseks jms., mis võimaldavad erinevalt paberkaardist saada reaalajas märksa täiuslikuma pildi laeva asukohast ja ohtudest. Enamikul tänapäeva laevadel on ECDIS ning selle osatähtsus navigeerimisel suureneb üha

Geograafia → Geoinformaatika
77 allalaadimist
thumbnail
252
doc

Merekool praktika aruanne tüürimeestele

juhul tuleb kurssi jälgida magnetkompassi järgi, kuni viga likvideeritakse. Gürokompassi komplekti kuulub ka kursorgraaf, mis automaatselt märgib laeva kursi paberilindile, mille järgi on hiljem võimalik kontrollida laeva tegelikku kurssi avariijuhtude puhul, see muudab roolimadrused veel tähelepanelikumaks. 114 Laevas olevad navigeerimisvahendid CHARTPILOT 1100 The Chartpilot is an ECDIS approved Navigation, Planning and Consulting System combining: • ECDIS mode with ENC, C-MAP and ARCS presentation • Display of NAVTEX messages • Integrated CONNING mode • Comprehensive route planning and monitoring features • Voyage recording and replay system • Display of 400 AIS sleeping targets • Activation and tracking of AIS targets 115 MULTIPILOT 1100 The MULTIPILOT 1100 is a unique navigation system combining: • Radar

Merendus → Praktika aruanded
63 allalaadimist
thumbnail
52
docx

Madruse eksami piletid 2016

PILET 1 • Terastrosside ehitus, hooldamine, otstarve. Nende head ja halvad omadused. Terastrosside ehitus- Peenikesed tsingitud terastraadid (0,4–3 mm, 12-24 traati) keeratakse kokku südamikuga kardeeliks. Kuus kardeeli keeratakse parempoolse keeruga (z-keeruga) kokku trossiks, millel on taimkiust südamik. Südamik on immutatud õliga. Õline südamik ei võta vett sisse ja õlitab trossi seest poolt. Hooldust eriti ei nõua, sest nad tuuakse laevale puust poolidel ja on kaetud paksu määrdega, mis kindlustab pikaajalise poolil hoidmise (poolil lipik üldiste andmetega ja kaasas tunnistus täpsemate andmetega). Liigitatakse: painduvateks, poolpainduvateks ja jäikadeks.Peenest traadist tehakse ka terasliine- neid kasutatakse paatide kinnitamiseks, antennide tõstmiseks, jahtlaevadel jooksvas taglases jne. Jäigad trossid sobivad seisvaks taglaseks. Painduvaid kasutatakse lossipoo...

Merendus → Madruse koolitus
124 allalaadimist
thumbnail
210
docx

Elektroonilised laevajuhtimisseadmed konspekt

Radarid Raadiolokatsioonialused 1.1Raadiolokatsiooni põhimõte Raadiolokatsiooniks nimetatakse objektide avastamist ja avastatud objektide koordinaatide määramist meetodi abil, mis põhineb raadiolainete tagasipeegeldamisel ja peegeldunud raadiolainete vastuvõtul. Sellel põhimõttel töötavat seadet nimetatakse raadiolokaatoriks. Igapäevases keelepruugiks nimetatakse raadio- lokaatorit ka radariks. Termin tuleneb inglise keelest sõnast Radar – radiodetection and ranging 1.2 Radari töö põhimõte Navigatsiooniline raadiolokaator töötab järgmiselt. Saatja genereerib ja kiirgab ülikõrgsageduslikke raadiolaineid, mis sondeerivad ümbritsevat keskkonda. Kui raadiolaine teele satub keha, mille dielektriline läbitavus erineb keskkonna omast, siis teatud osa kehale langevast energiast peegeldub kajana tagasi, millest osa võtab vastu raadiolokaatori antenn ja kuvarile ilmub objekti kaja helendava punkti näol . Sellega on tä...

Merendus → Laevandus
29 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun