Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"detsentraliseeritud" - 214 õppematerjali

thumbnail
2
doc

Kohtuvõim ja Regionaalne ja kohalik valitsemine

Riigi administratiivse ülesehituse põhiküsimuseks on kujunenud see, kui suur on distants kodanike ja võimu vahel ning mil määral kuulub kohalikule võimule otsustusõigus. Kujunenud on kaks põhilist riigi admin. mudelit: Esimesel juhul luuakse haldusfunktsioonide täitmiseks kohalikud valitsused, mis sõltuvad tugevasti keskvalitsusest ­ tsentraliseeritud mudel (PRM, ITA, UK) Teisel juhul on kohalikud omavalitsused palju iseseisvamad, nad korraldavad kogu kohalikku elu ­ detsentraliseeritud (SM, Skand. riigid) Eesti omavalitsustel on suur otsustamisvabadus, ent nad sõltuvad tugevasti keskvalitsuse poolt eraldatavatest raharessurssidest. TSENTRALISEERITUD KESKVALITSUSEST SÕLTUV ADMIN. STRUKT. * kõik otsused lähtuvad keskvõimust * keskvõim kontrollib ressursse ja otsuste täitmist * regionaaltasandit juhib suurte volitustega keskvõimu esindaja * regionaalvalitsus on vahendajaks ja koordinaatoriks keskvõimu ja kohalike võimude vahel

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
159 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Phare projekti pakkumiskonkurss

RAHVUSVAHELISE PROJEKTIJUHTIMISE KÄSIRAAMAT 6. peatükk PHARE PROJEKTI PAKKUMISKONKURSS Selles peatükis kirjeldatakse, kuidas käivitada projekti pakkumiskonkursi kaudu. Aluseks on võetud suurima rahvusvahelise rahastaja Phare programmi reeglid ja tavad, mis on sätestatud detsentraliseeritud rakendussüsteemis (DIS). Ühtlasi tutvustame ka Phare programmi funktsioneerimise põhimõtteid. Phare Detsentraliseeritud Rakendussüsteem (DIS) DIS ehk detsentraliseeritud rakendussüsteem on reeglite, juhiste ja protseduuride kogum, mida peab järgima planeerides ja teostades Euroopa Liidu Phare programmi poolt rahastatavaid projekte. DIS määratleb ka nõutavate dokumentide standardformaadid. DIS on mõeldud järgimiseks kõigile Phare projektidega seotud töötajatele ­ programmi koordinaatoritele ja administraatoritele, kasusaajatele, hindajatele, lepingulistele teostajatele jne. Taust

Haldus → Projektijuhtimine
38 allalaadimist
thumbnail
12
pdf

Majandusõpetus

traditsiooniliselt kolm: - ettevõtted (kõik, kes pakuvad kaupu müügiks), - majapidamised (perekond või inimestekogum, kellel on ühine eelarve), - riik (osaleb tavaliselt reguleerija rollis). Majandussüsteem on majanduselu korraldamise viis riigis või ühiskonnas ehk kuidas toimub ressursside jaotamine ning suhtlus majandussubjektide vahel. Majandusõpetus Majandussüsteemid Kapitalistlik turumajandus ­ baseerub eraomandil ja planeerimine on detsentraliseeritud ehk turg reguleerib ressursside jaotuse kujunemist ise. Kapitalistlik plaanimajandus ­ baseerub eraomandil, kuid planeerimine on tsentraalne ehk riiklik, selline kord säilib ainult väga lühikest aega. Sotsialistlik turumajandus ­ omand on ühine (riiklik) ja planeerimine on detsentraliseeritud. Sotsialistlik plaanimajandus ­ omand on ühine ja planeerimine on tsentraalne. Majandusõpetus Vaba turumajandus on kapitalistliku turumajanduse reaaltüüp

Majandus → Majandus
18 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Controlling Arvestustest nr 7

Küsimus 3 Küsimuse tekst Investeerimiskeskuste põhieelis seisneb selles, et Vali üks: a. tema loomise ja käigushoidmise kulud on suhteliselt väikesed b. ta tagab kindla kontrolli kulude üle c. ta tagab põhjaliku, kõikehõlmava mõõtmise üksuse tegevuse hindamiseks d. kulunormatiivide kasutamine tagab standardi, millega saab võrrelda tegelikku toimimist Küsimus 4 Küsimuse tekst Kasumikeskusi Vali üks: a. saab kasutada ainult siis, kui organisatsioon on detsentraliseeritud juhtimisstruktuuriga b. saab kasutada nii tsentraliseeritud kui ka detsentraliseeritud juhtimisstruktuuriga organisatsioonides c. saab kasutada ainult siis, kui organisatsioon on on tsentraliseeritud juhtimisstruktuuriga d. ei saa kasutada, sõltumata sellest, kuivõrd tsentraliseeritud on otsuste langetamine Küsimus 5 Küsimuse tekst Koguvara puhasrentaablus ei suurene kui Vali üks: a. Suureneb; suureneb b. Suureneb; väheneb c. Väheneb; suureneb d

Majandus → Controlling
79 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Organisatsiooniteooria konspekt

hierarhia ülekoormatus, jäikus, nõrk seotus allastme töötaja ja organisatsiooni eesmärgi vahel, edu mõõtmine ja vastutus? Divisionaalne struktuur – heterogeensete tööülesannete grupeerimine, organisatsiooni üksused grupeeritakse ettevõtte poolt pakutavate toodete, sihtgruppide või ettevõtte üksuste asukohtade põhjal nt (laudade – toolide – riiulite osakond; tallin, tartu, pärnu osakond). Plussid – paidlik, fookus (toode/teenus/sihtgrupp/asukoht), detsentraliseeritud, kergem mõõta tulemuslikkust, motivatsioon (konkurents), tippjuhtide areng. Miinused – dubleerimine, suured koordineerimisekulud, konflikt ja konkurents divisjonide vahel, ei soodusta spetsialistiteadmiste arengut, kliendisuhted (millise osak poole pöörduda?). Hübriidstruktuur – Plussid - Soodustab paindlikku arengut üksikutes allüksustes, samas efektiivset arengut tsentraliseeritud funktsioonide kaudu, Võimaldab ühendada

Ühiskond → Ühiskond
105 allalaadimist
thumbnail
18
docx

AVALIKU HALDUSE REFORM

5 seda tsentraliseerimise ja detsentaliseerimisega, sest strateegiate kui ka seadusandluse uuendamine on edu võti. (Wright 2002, 283) Avalikku sektorit kujundavaks majandusteguriks on lisaks eelnevale olnud ka majanduslangus, mille haardes on ka senimaani maailma erinevad osad. Organisatsioonisisestes küsimustes muudatuste tegemine toetub suuresti arusaamale, mis põhineb kahel valikuvariandil. Kas riik peaks jagama kontrolli, olles detsentraliseeritud või keskenduma tsentraalsele mudelile, milles on üksikutel institutsioonidel vähene otsustamisõigus. “Kriisi ajal oli tsentraliseeritud kontrolli kasutamine õigustatud kui vajalik meede, aga eeskuju võimukasutusest kandus kiiresti üle asutustele” (Peters et al. 2010, 17). Enamjaolt on maailm liikunud detsentraliseeritud mudeli poole. Kriisi keskel on avaliku sektori tööd raske ning ka ebaefektiivne ümberstruktureerida.

Sotsioloogia → Sotsioloogia
8 allalaadimist
thumbnail
8
doc

ASJAAJAMISE KORRALDAMINE – KORDAMISKÜSIMUSED 2013

teabenõuded jm); 5) suulised teabenõuded, mida ei täideta viivitamata; 6) asutusele tema valitsemisalas või halduses oleva asutuse, asutuse struktuuriüksuse, ametniku või töötaja poolt esitatud aruanded, selgitused, seletused ja muud dokumendid, kui nende esitamise nõue tuleneb õigusaktidest või see on vajalik menetluses oleva asja lahendamiseks; 7) muud õigusaktide ja asutuse asjaajamiskorra kohaselt registreerimisele kuuluvad dokumendid 6. Kirjeldage detsentraliseeritud asjaajamist. Detsentraliseeritud asjaajamine Kõik asjaajamistoimingud toimuvad struktuuriüksustes. Kasutatakse harva. 7. Kirjeldage väljuvate dokumentide ringlust (tegevused nende õiges järjekorras). Dokumendiringluse skeemid peaksid olema lisatud asutuse asjaajamiskorrale. Tüüpskeeme ei ole võimalik kehtestada, dokumentide liikumise kord igas asutuses on individuaalne, sõltudes asutuse suurusest, struktuurist, dokumendihulgast ja olulisel määral ka tippjuhi juhtimisstiilist.

Ühiskond → Ühiskond
31 allalaadimist
thumbnail
11
ppt

Norra haridusssüsteem presentatsioon

Norra hariduskorralduslik süsteem Pedagoogika alused Ene Põldaru, Helen Leikmaa, Jaak Timberg Tartu 2011 Norra haridussüsteem Egalitaarne Multukultuurne Avatud ja paindlik Detsentraliseeritud Vastutus Norra parlament (Storting) ja valitsus panevad paika eesmärgid ja määravad haridussektori raamid Haridus- ja teadusministeerium vastutab riikliku hariduspoliitika täideviimise eest Seadusandlus, õppekavad, määrused Maavanemad vastutavad järelvalve ja kvaliteedi eest Lasteaed Pakub hoolitsust, kasvatust, mängu ja õppimist Pakub täis- ja osaajaga kohti Koostöö lapsevanematega: Lapsevanemate

Pedagoogika → Pedagoogika alused
30 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Euroopa Liidu institutsioonid

institutsioonide ja asutuste tegevusega; · Euroopa andmekaitseinspektor tegeleb inimeste isikuandmete puutumatuse kaitsega; · Väljaannete talitus avaldab teavet ELi kohta; · Euroopa Personalivaliku Amet värbab töötajaid ELi institutsioonidesse ja muudesse asutustesse; · Euroopa haldusjuhtimise kool korraldab ELi töötajate koolitust konkreetsetes valdkondades; · spetsialiseeritud ametid ja detsentraliseeritud asutused tegelevad erinevate tehniliste, teaduslike ja haldusalaste küsimustega; · Euroopa välisteenistus toetab oma tegevuses liidu välisasjade ja julgeolekupoliitika kõrget esindajat, kelleks on praegu Catherine Ashton. Kõrge esindaja on välisasjade nõukogu eesistuja ning juhib ühist välis- ja julgeolekupoliitikat. Ta tagab ka ELi välistegevuse järjepidevuse ja koordineerituse.

Ühiskond → Ühiskond
29 allalaadimist
thumbnail
23
docx

Organisatsiooni Juhtimine - Kontrolltöö I kordamisküsimused

kelle ees nad on vastutavad. kontrolliulatus - näitab, kui palju alluvaid võib juht efektiivselt ja säästlikult juhtida. Määrab, kui palju tasandeid ja juhte organisatsioonis on. tsentraliseeritus - Kõrge tsentraliseeritusega organisatsioonides teevad tippjuhid kõik otsused ja madalama astme juhid üksnes järgivad nende direktiive. · Detsentraliseeritus- Detsentraliseeritud organisatsioonides otsustavad nende tasandite juhid, kes on tegevusele kõige lähemale. Mida rohkem madalama astme juhid on kaasatud otsustamisse, seda enam on organisatsioon detsentraliseeritud. Tsentraliseerimise-detsentraliseerimise kontseptsioon on suhteline, mitte absoluutne, organisatsioon ei saa olla kunagi täielikult tsentraliseeritud ega ka detsentraliseeritud.

Majandus → Organisatsiooni juhtimine
22 allalaadimist
thumbnail
6
pdf

Automatiseerimistehnika ja arvjuhtsüsteemide lühendid

CIM Computer Integrated Manufacturing raalintegreeritud projekteerimine ja tootmine; minimaalne arvuti toel lahendatavate ülesannete kogum sisaldab järgmisi tarkvarapakette: CAD, CAM, CAP, CAQ CNC Computerized Numerical Control arvuti toel programmeeritav arvjuhtimine (salvestatav), kasutakse paljude tööstusseadmete automatiseeritud juhtimisel CSG Constructive Solid Geometry hulgateoorial põhinev tahkekeha 3D-mudeldamine DNC Distributed Numerical Control keskarvuti kaudu detsentraliseeritud (jaotatud) arvjuhtseadmete juhtimine FMS Flexible Manufacturing System paindtootmissüsteem; mitme arvjuhtimisseadme automatiseeritud ühendamine ühtseks tootmissüsteemiks FMC Flexible Manufacturing Cell paindtootmismoodul; arvjuhtimisseade automatiseeritud ühenduses tööriistasüsteemi ja toorikute teisaldamissüsteemiga, juurde võib kuuluda ka mõõtmestamis- ja kvaliteedikontrollisüsteem MAP Manufacturing Automation Protocol tootmisinformatsiooni vahendamise standardmudeli liides

Tehnika → Automatiseerimistehnika
16 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Krüptoraha

Digitaalraha on alternatiiv füüsilisele rahale nagu paberraha või mündid. Digitaalrahaks nimetatakse digitaalses vormis ühikut, mis esindab mingisugust vääringut. See jaguneb omakorda virtuaalrahadeks ning krüptorahadeks. Virtuaalraha on kasutusel näiteks erinevates arvutimängudes, esindatuna tokenite või krediidina. Krüptorahaks nimetatakse rahasüsteemi, mida traditsiooniliselt iseloomustab krüptograafilistel (matemaatilistel) alustel üles ehitatud turvalisus, detsentraliseeritud isereguleeruv maksetesüsteem ning võrgu ja tarkvara läbipaistvus. (Mis on krüptoraha?, s.a) Krüptorahadest on tänaseks kõige laiemalt levinud bitcoin. Bitcoini nimi võib iseenesest olla eksitav − tegemist ei ole füüsiliste müntidega, vaid kirjetega virtuaalses registris, mida juhivad ja kontrollivad kasutajad ise. Uudne tehnoloogia annab võimaluse ühikuid vahetada ilma kolmanda osapoole sekkumiseta, mistõttu ei oma mitte ükski isik ega asutus selle rahavoo üle õigust. Oma

Majandus → Majandus alused
33 allalaadimist
thumbnail
2
doc

ühiskond1

Kohtuvõim on poliitilise susteemi üks osa, kõrgeima kohtu tegevus aga osa poliitilisest protsessist. Kohtute ülesanndeks on õiguskorra tagamine ja kodanike õiguste kaitse. Lisaks sellele täidab kohtusüsteem ka konstitutsioonilisi funktsioone. Üldjoontes eristatakse nelja peamist põhiseaduslikkusega seotud funktsiooni. Esitkes, seaduste konstitutsioonikohase järelvalve. Teiseks täidab ülemkohus erinevate võimuinstituitsioonide või ­tasandite tasakaalustaja rolli. Kolmandaks kehtiva valitsemissüsteemi toetamine ja stabiliseerimine. Regionaalsne ja kohalik valitsemine: erinevad struktuurmudelid: 1) Unitaarriik- lihtriik, millesse ei kuulu iseseisva riigi tunnustega üksusi(vabariike, osariike, liidumaid jne.) Jaguneb vaid haldusterritorjaalseteks üksusteks. 2) Föderatsioon- liitriik, mille osadel on mõningaid iseseisva riigi tunnused. Tervikuna ja osariikidel on oma seadusandlikud, täidesaatvad ja õigustmõ...

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
61 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Organisatsiooni keskkond

mõjureid ja kas need on sarnased või erinevad. Keerukus on eriti tähtis mikrokeskkonna iseloomustamisel. Mikrokeskkonna keerukamaks muutumine annab organisatsioonile rohkem võimalusi, kuid toob kaasa rohkem probleeme. Keskkonna muutlikkuse määr kirjeldab keskkonnamõjurite muutumist ja püsimist teatud perioodil. Muutlikuks teevad keskkonna poliitilised, õiguslikud, tehnoloogilised jt muudatused. Kõrge muutlikkusega keskkond eeldab paindliku ja detsentraliseeritud organisatsiooni. Vähese määramatusega ehk muutumatus keskkonnas on vähe uusi võistlejaid ja uusi tehnoloogilisi läbimurdeid. Mida ebamäärasem keskkond, seda riskantsem on tegutseda. Et olla tulemuslik, peab organisatsioon suutma toime tulla keskkonna määramatusega. Keskkonna määramatus tähendab seda, et juhtidel ei ole piisavalt infot keskkonna mõjurite kohta, et ennustada keskkonna vajadusi ja muutusi. Põhilisi keskkonnamuutustega toimetulekustrateegiaid on kaks:

Majandus → Juhtimise alused
23 allalaadimist
thumbnail
26
docx

VALITSEMINE JA AVALIK HALDUS

......................11 Tsiviilasi...................................................................................................................... 11 Kriminaalasi............................................................................................................... 12 Väärteoasjad.............................................................................................................. 12 22. Tsentraliseeritud ja detsentraliseeritud administratiivstruktuuri mudelid ning hinnang Eesti mudelile.................................................................................................. 12 Tsentraliseeritud........................................................................................................ 12 Detsentraliseeritud.................................................................................................... 12 Eesti............................................................................

Ühiskond → Avalik haldus
35 allalaadimist
thumbnail
2
pdf

TEENINDUS PROTSESS

Seetõttu on vajalik, et ettevõttes saadakse aru, millist kasu kliendid loodavad ja kuidas klientide ootused muutuvad. Teeninduse korraldamine nõuab rõhu asetamist järgmistele aspektidele: Teenuse omapärasid arvestades peavad teeninduse korraldamist puudutavad otsused olema tehtud ettevõtte ja klientide vahelisi tihedaid seoseid arvestades. Teeninduse toimingute üle otsustamine peab olema võimalikult detsentraliseeritud. Vahetud klienditeenindajad peavad olema pädevad tegema kiireid otsuseid, sest vastasel korral ei suudeta ära kasutada tekkivaid müügivõimalusi, korrigeerida veaolukordi. Teenuse tootmisprotsessi korraldamine peab olema paindlik. Oluline on süsteemide ja tehnoloogia muutmine töötajaid toetavaks ja klientide osavõttu soosivaks. Teeninduse korraldus peab olema paindlik (meeskonnatöö, üksteise

Majandus → Teenindus ja müük
109 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Projektiplaani lõpuaruanne

koolitusvajadus planeeritust väiksemaks. 1.1.4 Projekti reaalsete tulemuste vastavus oodatud tulemustele Projekti oodatavad tulemused lähtuvad otseselt püstitatud eesmärkidest. Viiest oodatud tulemist neli said 100%-liselt valmis, viies, nõuete tsentraliseerimise tulem osutus planeeritust keerukamaks. Oodatav tulem Realiseerumine Põhjendus Müügiaruandluse nõuete 80% Ettevõtte senise detsentraliseeritud (ärimõisted, ärimõõdikud) tegevuse tõttu osutus kokkulepete kirjeldus saavutamine plaanitust keerulisemaks. Klient mõistis olukorda ja algatas eraldi ettevõttesisese äritaseme

Informaatika → Infosüsteemi projekti...
124 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Grupiprotsesside konspekt

ameti- Tütarfirm ühingusse ,Töökoha asukoht,Divisjon/Regioon,Tööstaaz,Sekundaarne elukoht,Perekonnaseis ,Haridus,Lapsed,Religioon,Välimus,Vaba aja ,Veetmine,Töökogemus,Isiklikud ,Harjumused,Sissetulek,Isiksuse ,Tüüp,Primaarne,Vanus,Rass,Sugu,Rahvus,Seksuaalne ,Orientatsioon,Füüsilised võimed Diversiteet mõjub hästi äritegevusele. Grupi kommunikatsioonivõrgustik võib olla tsentraliseeritud, osaliselt detsentraliseeritud, täielikult detsentraliseeritud ning hierarhiline. Mõjutamine grupis.veenmine, sisendamine, sundimine. Liidriksoleku stiil Roethlisberger & Dickson (1939) Eesmärgile keskendunud Suhetele keskendunud Lewitt, Lippit, White (1939): Autoritaarne Demokraatlik Mittevahelesegav Peters ja Waterman (1982): Liidri ootused meeskonnale Bales & Slater (1955) ­ Ülesand sots.-em. suhete spetsialistid Liidriksoleku stiil Liidri esilekerkimine · Liidri kategoriseerimise teooria (Lord et al 198

Psühholoogia → Grupiprotsessid
101 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Taavi Tamm, Keskhaigla- situatsioon

ikkagi oma tööga toime tulla; uskuge mind, et niisugused asjad leiavad aset iga päev". (kontrolli ulatus, õp.lk 103) Keskhaiglas on otsustamisõigus tsentraliseeritud, millele viitab kirurgiaosakonna doktori iseseisvalt vastu võetud otsus võtta appi õdesid sünnitusosakonnast ilma, et oleks juhtkonnaga oma soovi arutanud ning vanemõe keeldu kuulanud. Antud organisatsiooni puhul ei saa kasutada detsentraliseeritud otsustamisõigust, kuna firma osakonnad ei ole territoriaalselt hajutatud. (otsustamisõiguse tsentraliseeritus või detsentraliseeritud, õp. lk 103) Võib oletada kirurgiaosakonna juhataja käitumisest ,et antud organisatsioon ei ole kõrgelt formaliseeritud, kuna kõrgelt formaliseeritud organisatsioonides on täpsed ametijuhendid, käitumisreeglid ja protseduurireeglid, sellises organisatsioonis ei saa

Sotsioloogia → Organisatsiooniline käitumine
57 allalaadimist
thumbnail
8
pdf

Krüptoraha olevik ja tulevik

​ Krüptoraha ehk ​cyptocurrency on eksisteerinud juba aastast 2009, kuid siiski enamik inimesi ei tea täpselt mis see on ega pole proovinud seda ka endale selgeks teha. Krüptorahasid on loodud mitmeid sorte erinevatel platvormidel, kuid tänapäeval on üheks kõige levinumaks Bitcoin, rahvakeeles tähisega BTC kuid valuutavahetusorganisatsioonides kutsutakse seda kui XBT. Krüptoraha teeb eriliseks asjaolu, et see on täielikult detsentraliseeritud, mis tähendab seda, et sellel ei ole juhtivat üksust - see ei vaja panku, maksekesuseid ega ka teisi organeid ülekannete sooritamiseks. See toimib täielikult P2P ehk peer-to-peer baasil, ehk võrgus olevaid vabatahtlike seadmeid kasutatakse ülekannete kohaletoimetamiseks ning autentsuse kontrollimiseks - see süsteem on palju turvalisem kui praegune pangasüsteem. Lisaks on see lõppkasutajale tasuta.

Tehnoloogia → Tehnoloogia
47 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Situatsiooniülesanne keskhaigla

murega. Kuid selleks hetkeks oli Rita Roosi mõõt täis ning ta oli otsustanud töölt lahkuda. ,,Olen töötanud vanemõena neli kuud, kuid ma ei suuda ikkagi oma tööga toime tulla. Uskuge mind, et niisugused asjad leiavad aset iga päev". (Kontrolli ulatus, ,,Juhtimise alused", Maie Kotkas, lk 103) Keskhaiglas peaks olema otsustamisõigus tsentraliseeritud, mille puhul oleks otsustamisõigus koondatud organisatsiooni tippu. Kuid osakonnajuhid kasutavad hetkel detsentraliseeritud otsustamisõigust, mis tekitab palju probleeme töötajate seas, sest juhid ei aruta otsuseid omavahel läbi. Lisaks ei sobi detsentraliseeritud otsustamine seetõttu antud organisatsioonile, sest keskhaigla ei ole territoriaalselt hajutatud ning erinevate osakondade juhtide otsused mõjutavad suurel määral ka teisi. Jaana Jalaks päris Rita Roosi käest aru, miks pole tööle ilmunud kaks sünnitusosakonna õde.

Inimeseõpetus → Inimese füsioloogia
12 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Ühiskonna kordamisküsimused 12.kl - valitsemine ja haldus

9. EV peaministrid 1990-2009 ja EV valitsuse praegune koosseis. 10. Bürokraatia tähendus ja funktsioonid. 11. Kuidas toimib kontroll ametnike üle Eesti riigis? 12. Mille poolest erinevad Anglo-Ameerika ja Mandri-Euroopa kohtusüsteemid üksteisest? 13. Kohtusüsteemi tähendus ja funktsioonid üldiselt. 14. Kuidas toimib Eesti kohtusüsteem? 15. Miks on regionaalne valitsemine tähtis? 16. Mille poolest erinevad tsentraliseeritud ja detsentraliseeritud administratiivmudelid üksteisest? Millise mudeliga riik on Eesti? 17. Mitme tasandiga on Eestis kohalik valitsemine? Nimeta need ja kuidas nad moodustatakse? Tunne oma kohalikke juhte. 18. Millises suunas kohalik valitsemine areneb? 19. Euroopa Liit on üheaegselt riikide liit ja liitriik ­ mis seda näitab? 20. Millega tegelevad ja millised võimupädevused on EL Ülemkogul ja selle eesistujal (presidendil), EL Välisasjade ja

Ajalugu → Ajalugu
171 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kontrolltöö: valitsemine ja avalik haldus kordamistemaatika

7. Euroopa Liidu aluslepingud, Euroopa Liidu põhilised institutsioonid 8. mis on unitaarriik? mis on konföderatsioon? mis on föderaalriik ehk föderatsioon? 9. Mis on regionaalpoliitika tähtsaim ülesanne? 10. Miks on hariduse, sotsiaalküsimuste ja transpordi korraldamine peamiselt kohaliku omavalitsuse või maakonna ülesanne? 11. Millise administratiivse korraldusega on tegemist Eestis, kas tsentraliseeritud või detsentraliseeritud? Eesti on tsentraliseeritud korraldusega 12. Mitmetasandiline on eesti haldussüsteem? 13. Mis on riikliku tasandi haldusüksus Eestis? millised on maavalitsuse ülesanded? 14. Valla/linnavolikogu ülesanded? 15. kohalikud maksud-nimeta 16. riigikaitse ülesanded, riigikaitsega tegelevad institutsioonid, kapo ülesanded, Eesti kaitsejõudude komplekteerimine, totaalkaitse põhimõte, eesti riigikaitse juhtimine, kaitseliit, mõisted, julgeoleku ohud.

Ühiskond → Ühiskond
8 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Juhtimise KT. 2

õigust ei ole. Neil on ainult kaudne, erialane korralduste andmise õigus. Staabiorganisatsiooni esindajad saavad riviorganisatsiooni mõjutada põhimõtteliselt ainult läbi sealsete juhtide ja spetsialistide. Näiteks teenindav staap, kellel on nõuandev funktsioon, kuid lisaks on veel teisi funktsioone (näiteks töölepingute sõlmimine) see staap teenindab organisatsiooni tervikuna, kuid ei ole seotud põhitegevusega. 31. Selgitage tsentraliseeritud juhtimist ja detsentraliseeritud juhtimist. tsentraliseeritud organisatsioonis tippjuhid kõik otsused ja madalamad juhid järgivad direktiive. Detsentraliseeritud organisatsioonis otsustavad nende tasandite juhid, kes on tegevusele kõige lähemale. Mida madalama astme juht on kaasatud otsustamisse, seda enam on org detsentraliseeritud. 32. Mida nimetatakse kontrollimiseks kui juhtimistegevuseks? Kontrollimine on saadud tulemuste võrdlemine püstitatud eesmärkidega. 33

Majandus → Organisatsiooni juhtimine
14 allalaadimist
thumbnail
22
ppt

Kohalik omavalitsus

Kohalik omavalitsus 12. klass Ühiskonnaõpetus · Administratiivse ülesehituse põhimudelid: tsentraliseeritud mudel ­ haldusfunktsioonide täitmiseks luuakse kohalikud valitsused, mis sõltuvad tugevasti keskvalitsusest: ­ kõik otsused lähtuvad ülalt ­ keskvõimust ­ keskvalitsus kontrollib ressursse ja otsuste täitmist ­ regionaaltasandit juhib suurte volitustega keskvõimu esindaja ­ regionaalvalitsus on vahendaja keskvõimu ja kohalike võimude vahel ­ kohalikule omavalitsusele jääb vastutus vaid kultuuri valdkonnas ja kohalikus majanduses (turism) (kahetasandiline halduskorraldus) Detsentraliseeritud mudel ­ kohalikku elu korraldavad iseseisvad omavalitsused. ­ kohalikul võimul suur otsustusvabadus ­ suure osa tuludest kogub munitsipaalvõim ise ­ kohalik omavalitsus täidab paljusid funktsioone ­ regionaalvõim kujundab iseseisvalt oma poliitikat. ­ Kolmetasan...

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
60 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Valitsemine ja avalik haldus

1. Presidentalism- president täidab nii riigipea kui valtsusjuhi ülesandeid. Kuid ka tema võimu piiratakse. Presidentaalse vormi puhul valivad kosdanikud nii presidenti kui paralmendisaadiukud. President juhib riigi valitsust ja täidab peaministri ülesandeid. Valitsuse koosseis vahetusb pätst presidendivalimisi. Seadusandliku võimu instituudiks on parlment ehk kongress. Seaduste algatamise õigus on vaid parlamendisaadikutel. Seadusandiku kogu ,õku täidesaatvale võimuharule on suhteliselt nõrk. Presidentaalse riigikorralduse puhul on president tihedamalt seotud täidesaatva võimuga. Võimuharude autonoomia on teiste demokraatia vormidega võrreldes suurim. Seeon enam levinud lõuna-am, põhja- aafrikas, kaukaasias ja kesk-aasias Parlamentalism- Põhitunnuseks on parlamendi ülimuslikkus ja esindusdemokraatsia põhimõtete tähtsustamine. Selle puhul valib rahvas otse ainult parlamendi, parlament presidendi. Riigipea kujutab endast erapooletut ises...

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
35 allalaadimist
thumbnail
13
odp

Hollandi Monarhia

Madalmaade kuningas. Madalmaade Kuningriigi statuut on Kuningriigi põhiseadus. Nn Hollandi põhiseadus on statuudile allutatud ning kehtib ainult Hollandi kohta. Kuningal on parlamendiga seadusandlik võim. Kuningriigi seadusandja koosneb Generaalstaatidest ja Kuningriigi valitsusest. Monarhia Hollandis Madalmaade Kuningriik on föderaalne monarhia. Riigipea on Hollandi kuningas. Holland on Euroopa Liidu täisliige. Holland on detsentraliseeritud unitaarriik, mille valitsus koosneb kuningast ja (Hollandi) ministrite nõukogust. Rahvast esindavad Generaalstaadid, mis koosnevad esindajatekojast ja senaatoritekojast. Maa on jaotatud 12 provintsiks Kuninga võimkond Statuudi järgi kuuluvad Kuningriigi võimkonda: Kuningriigi iseseisvuse säilitamine ja kaitse madalmaalasus Kuningriigi ordenite ning lipu ja vapi sätestamine laevade lipumaa sätestamine ning navigatsiooninõuete seadmine Kuningriigi lippu

Ajalugu → Ajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
24
pptx

Eesti tervishoid ja sotsiaalhoolekanne

Struktruur Sotsiaalministeerium Ravimiamet, Tervishoiuamet, Tervise Arengu Instituut, Tervisekaitseinspektsioon; Eesti Haigekassa; haiglad ja eraõiguslikud esmatasandi tervishoiuasutused; valitsusvälised organisatsioonid ja erialaühingud. Tervisesüsteemi struktuur Alates 1991. aastat 2 olulist muutust: Muutumine riigi kontrolli all olevast tsentraliseeritud süsteemist detsentraliseeritud süsteemiks Muutumine riigieelarvest rahastatud süsteemist ravikindlustusmaksust rahastatavaks süsteemiks. Kuue peamise hulgimüüja turuosa (%), 2000­2007 2006 2007 2008 2009 2010 Tamro Eesti OÜ 30,19% 31,00% 31,46% 30,18% 31,77% Magnum Medical OÜ 26,65% 27,19% 29,34% 29,58% 30,71% Apteekide Koostöö 12,40% 12,37% 12,90% 16,22% 22,87% Hulgimüük OÜ

Majandus → Majandusõpetus
36 allalaadimist
thumbnail
7
rtf

Valitsemine ja avalik haldus

3. Nüüdisriigi iseloom ja ülesanded on muutunud.(Varasemate saj. võrreldes on riigi välis- ja kaitsepoliitiliste funktsioonide tähtsus kahanenud. Selle asemel pälvivad üha enam tähelepanu heaolu ja avalik haldus. Tõhusa tasakaalu ning koostöö saavutamine keskvõimu, regionaaltasandi ja kohaliku omavalitsuse vahel on ka nüüdisaegse avaliku halduse põhiprobleeme) 16) Mille poolest erinevad tsentraliseeritud ja detsentraliseeritud administratiivmudelid üksteisest? Millise mudeliga riik on Eesti? Tsentraliseeritud mudeli puhul luuakse haldusfunktsioonide täitmiseks kohalikud valitsused, mis sõltuvad tugevasti keskvalitsusest. Kohalikule omavalitsusele jab vastutus vaid kultuuri valdkonnas ja sotsiaalteenused kuuluvad küll omavalitsuse pädevusse, kuid raha selleks tuleb ikka keskvalitsuselt. Seda esindavad näiteks Prantsusmaa, Itaalia ja Suurbritannia.

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
146 allalaadimist
thumbnail
28
docx

Juhtimise alused

üksnes järgivad nende direktiive. Teine äärmus on sellised organisatsioonid, milles otsustavad nende tasandite juhid, kes on tegevusele kõige lähemale. Esimesi organisatsioone kirjeldatakse kui kõrge tsentraliseeritusega ja teisi organisatsioone kui detsentraliseerituid. Tsentralisatsioon kirjeldab määra, milleni otsustamine on kontsentreeritud organisatsiooni ülemisele tasandile. Mida rohkem madalama astme juhid on kaasatud otsustamisse, seda enam on organisatsioon detsentraliseeritud. Tsentraliseerimise-detsentraliseerimise kontseptsioon on suhteline, mitte absoluutne, organisatsioon ei saa olla kunagi täielikult tsentraliseeritud ega ka detsentraliseeritud. Kaasaegne juhtimine püüdleb organisatsioonide suurema paindlikkuse ja suunas, selge suund on detsentraliseeritud otsustamise poole. Formaliseerimine Formaliseerimine on määr, milleni töö organisatsioonis on standardiseeritud ja töötajate käitumine juhitud kirjalike reeglite ja protseduuridega. Kõrge

Majandus → Organisatsiooni juhtimine
10 allalaadimist
thumbnail
17
docx

Juhtimine - KT2 vastused

Rivi seisukohalt Staabi seisukohalt · Staap haarab võimu. · Rivi hakkab eesmärkidele vastu. · Staabi seisukohad on teoreetilised. · Rivi ei suuda kasutada staapi efektiivselt. · Staap on kitsalt kinni oma valdkonnas. · Staabil ei ole piisavalt õigusi hoida rivi oma raamides. 16. Selgitage tsentraliseeritud juhtimist ja detsentraliseeritud juhtimist. · Kõrge tsentraliseeritusega organisatsioonides teevad tippjuhid kõik otsused ja madalama astme juhid üksnes järgivad nende direktiive. · Detsentraliseeritud organisatsioonides otsustavad nende tasandite juhid, kes on tegevusele kõige lähemal. Mida rohkem madalama astme juhid on kaasatud otsustamisse, seda enam on organisatsioon detsentraliseeritud. Tsentraliseerimise-detsentraliseerimise kontseptsioon on suhteline, mitte absoluutne,

Majandus → Juhtimine
37 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Valitsemine & avalik haldus

(2) Omavalitsusüksuse ülesanne on korraldada antud vallas või linnas koolieelsete lasteasutuste, põhikoolide, gümnaasiumide ja huvikoolide, raamatukogude, rahvamajade, muuseumide, spordibaaside, turva- ja hooldekodude, tervishoiuasutuste ning teiste kohalike asutuste ülalpidamist, juhul kui need on omavalitsusüksuse omanduses. Nimetatud asutuste osas võidakse seadusega ette näha teatud kulude katmist kas riigieelarvest või muudest allikatest. Tsentraliseeritud ja detsentraliseeritud mudel Kohalikud valitsused, mis sõltuvad tugevasti Omavalitsused palju iseseisvamad, keskvalitsusest. korraldavad kogu kohalikku elu. Otsused lähtuvad keskvõimust. Oluline roll Enam otsustamisvabadust avaliku elu suurte volitustega regionaalvalitsusel. korraldamisel. Kohalik võim finantsiliselt Kohalikul omavalitsusel vastutus iseseisev. kultuurivaldkonnas ja kohalikus majanduses.

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
13 allalaadimist
thumbnail
30
docx

ORGANISATSIOONI JUHTIMINE

põhitegevusega. 49. Millised on võimalikud rivi(liini)- ja staabiorganisatsiooni vastuolu põhjused? 50. Selgitage juhtimise tsentraliseerimise ja detsentraliseerimise erisust. Tsentralisatsioon – detsentralisatsioon (Centralization and decentralization)  Kõrge tsentraliseeritusega organisatsioonides teevad tippjuhid kõik otsused ja madalama astme juhid üksnes järgivad nende direktiive.  Detsentraliseeritud organisatsioonides otsustavad nende tasandite juhid, kes on tegevusele kõige lähemale. Mida rohkem madalama astme juhid on kaasatud otsustamisse, seda enam on organisatsioon detsentraliseeritud. Tsentraliseerimise-detsentraliseerimise kontseptsioon on suhteline, mitte absoluutne, organisatsioon ei saa olla kunagi täielikult tsentraliseeritud ega ka detsentraliseeritud

Majandus → Organisatsiooni juhtimine
46 allalaadimist
thumbnail
14
doc

JUHTIMISALUSTE II KT

Teine äärmus on sellised organisatsioonid, milles otsustavad nende tasandite juhid, kes on tegevusele kõige lähemale. Esimesi organisatsioone kirjeldatakse kui kõrge tsentraliseeritusega ja teisi organisatsioone kui detsentraliseerituid. Tsentralisatsioon kirjeldab määra, milleni otsustamine on kontsentreeritud organisatsiooni ülemisele tasandile. Mida rohkem madalama astme juhid on kaasatud otsustamisse, seda enam on organisatsioon detsentraliseeritud. Tsentraliseerimise- detsentraliseerimise kontseptsioon on suhteline, mitte absoluutne, organisatsioon ei saa olla kunagi täielikult tsentraliseeritud ega ka detsentraliseeritud. Kaasaegne juhtimine püüdleb organisatsioonide suurema paindlikkuse ja suunas, selge suund on detsentraliseeritud otsustamise poole. Suurtes organisatsioonides on madalama astme juhid "lähemal tegevusele" ja neil on detailsemad teadmised

Majandus → Juhtimis alused ja...
36 allalaadimist
thumbnail
6
odt

Valitsus - Ühiskonnaõpetuse KT mõisted

Ühiskonna KT 1. Mõisted: fraktsioon – saadikurühm, mille moodustavad nii koalitsiooni- kui ka opositsioonierakondade saadikud opositsioon – erakonnad, kes ei ole valitsuses esindatud (Eestis: Kesk-, Vaba-, Konservatiivne Rahvaerakond) koalitsioon – erakonnad, kes kuuluvad valitsusse (Eestis: Reform, Sotsid, IRL) komisjon – Riigikogu organ, kus valmistatakse ette seaduseelnõusid, katavad riigielu valdkondade kaupa. Erikomisjonid moodustatakse kindlate ülesannete täitmiseks. kantsler – ministeeriumi kõrgeim ametnik, kes vastutab ministeeriumi igapäevatöö sujumise eest, tasakaalustab ministri rolli minister – ministeeriumi juhtiv poliitik enamusvalitsus – üks eraknd kogub enamuse valijate häältest ja moodustab üksinda valitsuse vähemusvalitsus – erakonnad, kes said vähim hääli, moodustavad valitsuses ühetasandiline omavalitsussüsteem – kohalikud omavalitsused sõltuvad vahetult keskvõimust, keskvalits...

Ühiskond → Riigiõpe
2 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Ettevõttete ja asutuste edukas juhtimine ja selle mõjurid

Kas organisatsioonis kasutatakse rohkem individuaalset või kollektiivset otsustamist, see sõltub eeskätt juhtimisstiilist. Otsustamisel tuleb meeles pidada, et: iga otsus on kompromiss positiivsete ja negatiivsete valikute vahel; iga otsus kutsub esile teatud madalamete otsuste tegemise vajaduse (ahela). Organisatsiooni siseses otsustamisahelas on oluline, mis tasandil otsus tehakse. Eristatakse tsentraliseeritud (otsuseid teeb tippjuht) ja detsentraliseeritud (otsustamine on delegeeritud madalamatele juhtimistasanditele) otsustamist. Edu tagav otsus peaks vastama järgmistele nõuetele: * otsus olgu õiglane; * otsuse tegemiseks on vaja omada piisavalt informatsiooni; * analüüsi ja alternatiivide hindamise käigus tuleb õigesti hinnata ressursse; * tuleb vältida otsusest tulenevat huvide konflikti; tuleb hinnata riskist tulenevaid võimalikke tagajärgi. 2.5. Planeerimine

Majandus → Majandus
250 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Organisatsioonikäitumise kordamisküsimused

mitmekesisuse ajel. 5. Õhutatakse töötajate saavutusvajadust. Inimesi ja nendega suhtlemist peetakse olulisemaks kui teisi ressursse. 6. Tegeletakse sellega, mida tuntakse. Ei kalduta kõrvale missioonist ja äriideest. Riskides ollakse mõõdukas. 7. Organisatsiooni struktuur on elegantselt lihtne, paindlik, arusaadav ja ametkond on väike. Organisatsiooni saab kergesti vastavalt vajadusele muuta. Parimad organisatsioonid on duaalse struktuuriga ­ nii tsentraliseeritud kui detsentraliseeritud. Suurem osa otsuseid on detsentraliseeritud, kuid põhiväärtustega seotud otsused on tsentraliseeritud. 35. Toimetulek juhtimisvigadega ·Kasvavaid probleeme või tehtud vigu tuleb kiiresti tunnistada; ·Probleemide põhjused tuleb täpselt kindlaks teha; ·Alternatiivseid korrigeerimisvõimalusi tuleb hinnata organisatsiooni ressurssidest lähtudes; ·Vead tuleb parandada nii kiiresti kui võimalik; ·Vead tuleb läbi analüüsida ja teha järeldused.

Sotsioloogia → Organisatsioonikäitumine
212 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Juhtimine. Kordamisküsimused kt nr.2

Juht- liider, tähendab seda, et ta teeb õigeid asju. Edukal liidril on selge ettekujutus tulevikust ehk oma visioon. Ta peab toetama inimesi kellel on ideid, julgustama töötajaid uuenduste sisseviimisel. 44. Kuidas on juhtimisulatuse suurus ja juhtimistasandi arv omavahel seotud? Nad on üksteisega otseselt sõltuvuses, mida laiem on juhtimisulatus, seda vähem on ettevõttes juhtimistasandeid ja vastupidi. 45. Selgitage tsentraliseeritud juhtimist ja detsentraliseeritud juhtimist. Kõrge tsentraliseeritusega organisatsioonides teevad tippjuhid kõik otsused ja madalama astme juhid üksnes järgivad nende direktiive. Detsentraliseeritud organisatsioonides otsustavad nende tasandite juhid, kes on tegevusele kõige lähemale. 46. Selgitage McKinsey 7S teooria olemust ja rakendamise põhimõtet. McKinsey 7S teooria võtab kokku iga org-ni juhtimise 7 põhilist aspekti millega juht igapäevaselt tegeleb. Mudeli põhimõtte, et peavad seitse

Majandus → Juhtimine
23 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Referaat Al Qaeda

eksperdid. Algselt - enne ja pärast 11. septembri rünnakuid - imestasid analüütikud, kas see mõistatuslik organisatsioon on struktureeritud nagu korporatsioon, riskikapitalifirma, frantsiisoperatsioon, sihtasutus, sotsiaalne või organisatsiooniline võrgustik - või kõik eelpoolmainitud. Täna, mil Al Qaedal on rohkem liitunuid, on võrgustiku- ja frantsiisikontseptsioon küll alles jäänud, kuid rõhk on nüüd pandud Al Qaeda arenemisele detsentraliseeritud, amorfseks ideoloogiliseks liikumiseks - globaalseks dzihaadiks. Kuna nõnda vähe Al Qaeda organisatsioonist on kindlat, siis peavad terrorismivastased analüütikud ja strateegid olema valmis adapteerima oma vaateid vahetunud realiteetide ja väljavaadetega. Näiteks uus võimas Bin Ladeni juhitud löök Ameerika pinnal võib raputada analüütikud tagasi usku, et Al Qaeda tuumik on jäänud (või on taasehitatud) tugevaks, keskseks üksuseks, millel on efektiivne juhtimis- ja kontrollivõime

Sõjandus → Riigikaitse
63 allalaadimist
thumbnail
5
docx

VARAJANE SEKKUMINE NORRAS

sotsiaal- ja haridusasutused. Varajase sekkumise eesmärgiks on kõikjal põhimõte, et sekkumine peaks jõudma kõikide tuge vajavate laste ja peredeni võimalikult varakult. Selle referaadi eesmärgik on tuua välja, kuidas tegeletakse erivajadustega laste arendamisega Norras. VARAJASE SEKKUMISE TEENUSED NORRAS Norras toimub varajane sekkumine kolme ministeeriumi - justiits-, haridus- ja sotsiaalministeeriumi koostöös kõigepealt regiooni tasandil. Tervishoiu tegevus on detsentraliseeritud ja seda viiakse läbi kohalikus koolis ja/või lasteaias ning pered, kes on kooli piirkonnas on selle tervishoiukeskuse vastutusel. See võimaldab perede ja laste jälgimist alates sünnist ja kogu nende kooliaja jooksul. Samuti töötavad pedagoogilised ­ psühholoogilised teenused kooli piirkonnas. Lapsed käivad ka lasteaias kooli piirkonnas (nii palju kui võimalik). Erivajadustega laste jaoks, kes ei käi lasteaias on kontakt isikuks, kes vastutab lapse ja vastutava grupi eest, medõde.

Pedagoogika → Alternatiivpedagoogika
69 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Essee Mina kui tulevane juht

tervishoiuteenust,mis ongi organisatsiooni eesmärk.Kui juhil puudub eeskuju,millise vahenditega ,millise tööga jne....seda saavutatakse ,siis ei suuda organisatsioon täita oma eesmärki.Isiklikult töötades nii Haiglas kui väikses tervishouasutuses,saan väita et tervishoiu puhul toimib paremini tsentraliseeritud mudel,kus on juht ja täitja.Sest patsientide rahulolu tervihoiuteenusega on kergem koordineerida ja hinnata,kui detsentraliseeritud organisatsiooni puhul. Viidatud allikad Drucker, P.F. ( 2003 ). Juhtimise väljakutsed XXI. Sajandiks. Pegasus. Dubois, C.A., McKee, M. & Nolte, E. (2006). Human resources for health in Europe. Glasgow: Open University Press. Mintzberg, H. (1998). The Manager´s Job. Folklore and Fact. In the Harward Business Review on Leadership. Harvard Business School Press, Boston.

Sotsioloogia → Organisatsioon ja juhtimine
129 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Bürokraatia,Euroopa Liidu institutsioonid

küsimusi. · kaks riigi administratiivstruktuuri mudelit · Esimesel juhul luuakse kohalikud valitsused, mis sõltuvad tugevasti keskvalitsusest. Seda tsentraliseeritud mudelit esindavad Prantsusmaa, Itaalia, Suurbritannia. Kõik otsused lähtuvad ülalt- keskvõimust. Keskvõim kontrollib ressursse ja otsuste täitmist. Regionaaltasandit juhib suurte valitsustega keskvõimu esindaja. Reginaalvalitsus on vahendaja keskvõimu ja kohalike võimude vahel. · Detsentraliseeritud mudel - Teisel juhul on omavalitused palju iseseisvamad, korraldavad kogu kohalikku elu. Saksamaa, Skandinaavia. Suure osa tuludest kogub munitsipaalvõim ise, regionaalvõim kujundab iseseisvalt oma poliitikat. Kolmetasandiline halduskorraldus ­ igal tasandil selge pädevus ja ülesanded. Peamine omavalitsuse tunnus . Kohaliku esinduskogu olemasolu ja iseseisva maksustamise õigus Eestis on kahetasandiline haldusjaotus:

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
65 allalaadimist
thumbnail
12
docx

II KT JUHTIMINE KORDAMISEKS

põhjused? Rivi- ja staabiorganisatsiooni erinevus: Riviorganisatsiooni juhtidel on oma allüksuste üle vahetu, administratiivne võim koos vastavate korralduste andmise õigusega. Staabiorganisatsiooni juhtidel ja spetsialistidel ei ole õigust alluvate üle võimu. Ainult kaudne, erialane korralduste andmise õigus. Esindajad saavad riviorganisatsiooni mõjutada ainult läbi sealsete juhtide ja spetsialistide. 16. Selgitage tsentraliseeritud juhtimist ja detsentraliseeritud juhtimist. · Kõrge tsentraliseeritusega organisatsioonides teevad tippjuhid kõik otsused ja madalama astme juhid üksnes järgivad nende direktiive. · Detsentraliseeritud organisatsioonides otsustavad nende tasandite juhid, kes on tegevusele kõige lähemale. Mida rohkem madalama astme juhid on kaasatud otsustamisse, seda enam on organisatsioon detsentraliseeritud. 17. Mida nimetatakse eestvedamiseks?

Majandus → Majandus
1 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Ühiskond: kohtusüsteemid

jõuetud üksi hakkama saada b)volinike ja ametnike palga arvelt saaks raha kokku hoida Tsentraliseeritud a)I Keskvõim-oma eelarve ja rahva poolt valitud esindus, otsused lähtuvad keskvõimust b)II Regionaaltasand-rahvas ei saa esindajaid valida, vahendajaks ja koordinaatoriks keskvõimu ja kohalike võimude vahel c)III Kohalik tasand-rahvas valib esinduse, oma eelarve, vastutus kultuuri valdkonnas ja kohalikus majanduses Detsentraliseeritud a)I Keskvõim-rahvas valib esinduse b)II Regionaaltasand-rahva poolt valitud esindus olemas, oma eelarve, rahvas saab osaleda selle tasandi korraldusega c)III Kohalik tasand-rahvas valib esinduse, suurem otsustusvabadus avaliku elu korraldamisel. 7)Euroopa Liit: a)Euroopa Ülemkogu- riigipead, valitsusjuhid. Valitakse eesistuja praegu Herman van Rompuy. b)Ministrite Nõukogu- liikmesriikide erivaldkondade ministrid, alalist liikmeskonda

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
24 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Organisatsiooniõpetus. Eksam 2016

Koos töötades kujunevad normid ja väärtused, mis tõstab efektiivsust ja lojaalsust. Divisjoniorganisatsioon Produktipõhine struktuur – tooted on sarnased ja turud samad Mitmedivisjoniline struktuur on kohane, kui tooted on erinevad, kuid müüakse paljudel turgudel Tootmise struktuur – kui on vajalik kohandada toodet Geograafiline struktuur Turustruktuur Holding-organisatsioon Maatriksorganisatsioon Lame ülesehitus ja detsentraliseeritud struktuur Rollid ja autoriteedi suhted on ebamäärased Kontroll horisontaalne tiimide vahel ja vertikaalne läbi hierarhia Võrkorganisatsioon Projektorganisatsioon Meeskonnaorganisats. 19.Protsessiorganisatsiooni mõiste ja kujund.kategooriad:  Protsessiorganisatsioon on keskendunud tööprotsessidele, nende seostele ja reeglitele  Olulised kategooriad: Aeg Ruum Töövahendid Protsessiorganisatsiooni kujundamine Tööprotsesside liigendamine

Psühholoogia → Organisatsioonikäitumine
8 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Juhtimine

valdkonnas 19. Kontrollimise põhilised ülesanded 1) Aidata juhil veendumusele jõuda, et ühise tegevuse tulemused ühtivad püstitatud eesmärkidega ja ülesannetega. 2) Varustada juht õigeaegselt teabega, mis võib teda sundida püstitatud eesmärke, tegevuskavu või otsuseid muutma, viima need praeguste või tulevaste vajadustega kooskõlla. 20. Mis on tsetraliseeritud juhtimine, mis detsentraliseeritud juhtimine? 21. Milline peaks olema personalipoliitika ettevõttes? Ettevõttes peaks olema kõik paika pandud, nt. Millistele ametikohtadele tööjõudu vajatakse, kellel on viimane sõna tööjõu valikul, kuidas viiakse läbi tööalane hindamine, mida hinnatakse töötajate valimisel: tutvusi, tööbürood, interneti, reklaami. 22. Tasustamine, hüved ja palgapoliitika. Erinevad võimalused ja viisid inimeste töö hüvitamiseks

Majandus → Juhtimine
150 allalaadimist
thumbnail
7
doc

GMES (Global Monitoring for Environment and Security)

parem koostalitusvõime, ühtlustada andmestruktuure ja kasutajaliideseid ning edendada nende standardimist, ületada poliitilised tõkked andmete jagamisel, luua kvaliteedi tagamise mehhanismid, saavutada eri allikatest ja eri tasanditelt pärit andmete liitmine ning pakkuda uuenduslikke ja kasutajasõbralikke teenuseid, mis on tasuvad ja jätkusuutlikud. Need arengusuunad peaksid saama sidusa ja ühtse raamprogrammi osaks, ilma et minetataks detsentraliseeritud juhtimise ja investeeringute paremad küljed. Välja tuleb valida metoodiliselt küpsemad teenused ja käivitada neid kiirendatud korras eesmärgiga jõuda aastal 2008 esimeste kasutuses olevate teenusteni. [http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do? uri=COM:2005:0565:FIN:ET:HTML] (8.06.08) Rahastamine Möödunud viie aasta jooksul on Euroopa tasandil kulutatud ligikaudu 230 miljonit eurot GMESiga seotud teenuste väljatöötamiseks: EL kaasab 6

Politoloogia → Eurointegratsioon
7 allalaadimist
thumbnail
10
docx

TMO0010 JUHTIMINE KORDAMISEKS KONTROLLTÖÖ NR 1

Rivi seisukohalt Staabi seisukohalt  Staap haarab võimu.  Rivi hakkab eesmärkidele vastu.  Staabi seisukohad on teoreetilised.  Rivi ei suuda kasutada staapi efektiivselt.  Staap on kitsalt kinni oma  Staabil ei ole piisavalt õigusi hoida rivi valdkonnas. oma raamides. 31. Selgitage tsentraliseeritud juhtimist ja detsentraliseeritud juhtimist. Kõrge tsentraliseeritusega organisatsioonides teevad tippjuhid kõik otsused ja madalama astme juhid üksnes järgivad nende direktiive. Detsentraliseeritud organisatsioonides otsustavad nende tasandite juhid, kes on tegevusele kõige lähemal. 32. Mida nimetatakse kontrollimiseks kui juhtimistegevuseks? Kontrollimine on tegevuste jälgimise protsess veendumaks, et need teostatakse nagu planeeritud ja olulised kõrvalekalded korrigeeritakse

Majandus → Juhtimine
2 allalaadimist
thumbnail
10
docx

TMO0010 JUHTIMINE KORDAMISEKS Kontrolltöö nr 2

Rivi seisukohalt Staabi seisukohalt  Staap haarab võimu.  Rivi hakkab eesmärkidele vastu.  Staabi seisukohad on teoreetilised.  Rivi ei suuda kasutada staapi efektiivselt.  Staap on kitsalt kinni oma  Staabil ei ole piisavalt õigusi hoida rivi valdkonnas. oma raamides. 31. Selgitage tsentraliseeritud juhtimist ja detsentraliseeritud juhtimist. Kõrge tsentraliseeritusega organisatsioonides teevad tippjuhid kõik otsused ja madalama astme juhid üksnes järgivad nende direktiive. Detsentraliseeritud organisatsioonides otsustavad nende tasandite juhid, kes on tegevusele kõige lähemal. 32. Mida nimetatakse kontrollimiseks kui juhtimistegevuseks? Kontrollimine on tegevuste jälgimise protsess veendumaks, et need teostatakse nagu planeeritud ja olulised kõrvalekalded korrigeeritakse

Majandus → Juhtimine
5 allalaadimist
thumbnail
10
docx

TMO0010 JUHTIMINE KORDAMISEKS Kontrolltöö nr 2

Rivi seisukohalt Staabi seisukohalt  Staap haarab võimu.  Rivi hakkab eesmärkidele vastu.  Staabi seisukohad on teoreetilised.  Rivi ei suuda kasutada staapi efektiivselt.  Staap on kitsalt kinni oma  Staabil ei ole piisavalt õigusi hoida rivi valdkonnas. oma raamides. 31. Selgitage tsentraliseeritud juhtimist ja detsentraliseeritud juhtimist. Kõrge tsentraliseeritusega organisatsioonides teevad tippjuhid kõik otsused ja madalama astme juhid üksnes järgivad nende direktiive. Detsentraliseeritud organisatsioonides otsustavad nende tasandite juhid, kes on tegevusele kõige lähemal. 32. Mida nimetatakse kontrollimiseks kui juhtimistegevuseks? Kontrollimine on tegevuste jälgimise protsess veendumaks, et need teostatakse nagu planeeritud ja olulised kõrvalekalded korrigeeritakse

Majandus → Juhtimine ja eestvedamine
2 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun