Gottlieb Daimler(17 märts, 1834 6 märts, 1900) Gottlieb Wilhelm Daimler sündis Stuttgardi ligidal. Juba väiksena huvitas teda tehnika ning hakkas õppima relvassepaks. 1852 otsustas ta õppima hakata masinaehitust ja lahkus kodulinnast 1872 Daimler ja Maybach läksid tööle maailma suurimasse püsimootorite tehasesse mis oli poolenisti Nikolaus Otto oma, kes otsis uut tehnilist direktorit. Kui Otto ja Daimler olid direktorid, arendasid nad gaasimootoreid ning samal ajal oli Maybach peadisainer. 1876 leiutas Otto nelja takti tsükli mis sai patendi 1877 kuid see kohe taandati kui Karl Benz leiutas töötava kahetaktilise gaasimootori samal printsiibil1878 Samal ajal läksid Otto ja Daimler tülli ja Daimler vallandati 1880 ja sai 112
Anton Adoson DAIMLER 1.1 PS D, 1886 REFERAAT Õppeaines: SISSEJUHATUS ERIALASSE Transporditeaduskond Õpperühm: AT 11/21 Juhendaja: Sven Andresen Esitamiskuupäev:…………….
KARL BENZ REFERAAT Tallinn 2013 1.SISSEJUHATUS Carl Friedrich Benz (pildil foto 1. (Allikas4.)) , sündinud kui Karl Friedrich Michael Vaillant 25. november 1844 Mühlburgis Karlsruhe lähedal Badeni Suurvürstiriigis, suri 4. aprill 1929 Ladenburgis, Saksamaal. Oli saksa leidur,insener, bensiinimootoriga auto leiutaja, auto Mercedes-Benz looja. 125 aastat tagasi, 29. jaanuaril 1886, esitas Saksa leidur Carl Benz patenditaotluse gaasimootoriga sõidukile, mida tänapäeval peetakse esimeseks töökõlbliku konstruktsiooni ja sisepõlemismootoriga autoks. 2.BENZ PATENT MOTORWAGEN Foto 2. (Allikas4.) Benzi patenteeritud mootorsõiduk 31.detsembril 1878 sai Benz patendi kahetaktilisele bensiinimootorile, hiljem patenteeris ta ka ülejäänud tähtsad sõlmed akseleraator, vedeljahutusega jahutussüsteem, akust töötav süüteküünlaga süütesüsteem, siduri, käigukasti ning karburaatori. 1883 aastal asutas Benz & Company Rheinische Gasmo...
Karl Benz (1844 1929) Biograafia Tema täisnimi on Karl Friedrich Michael Benz, ta sündis 25 Novembril 1844 Mühlbergis (Karlsruhe) ja suri 4 Aprillil 1929 Ladenburgis. Benz oli abielus Bertha Ringeriga ning neil oli viis last. Benzi esimene tehas ja varajased leiutised (1871-1882) 1871 asutas raua valukoda Mannheimis 1879 2-taktilise mootori patent. Ning üsna varsti patenteeris ka kiiruse reguleerimise süsteemi, süüdet, kasutades akut, süüteküünalt, karburaatorit, sidurit, käigukasti ja radiaatorit. Benz & Cie. ja Benz Patent Motorwagen 1880ndatel Benz hakkas leiutama autot. 1885 lõpetas oma leiutise ning nimetas selle Benz Patent Motorwageniks. Järgnevatel aastatel tegi mitu samalaadset autot. Hiljem tegi mudeli, mis läks masstootmisesse. Daimler-Benz Peale I Maailmasõda majanduskriis Saksamaal süvenes ning, et raskustega toime tulla DMG ja Benz&Cie. ühinesid. Firma sai n...
Aastal 1896 disainis ja patenteeris Benz esimese sisepõlemis-korter mootori, mille nimeks sai boxermotor. Üheksateistkümnenda sajandi viimaste aastate jooksul oli Benz suurim autode firma maailmas oma 572 üksusega toodetud 1899. aastal ja selle suuruse pärast hakkas Benz & Cie. aktsiaseltsiks. Daimler ja Mayback rajasid Dailmler Motoren Gesellschafti (DMG) Cannstattis 1890. aastal ja müüsid oma esimese auto 1892. aastal margi all, mille nimi oli Daimler . See oli hobuste poolt veatud postvagun loodud teise tootja poolt, mille nad moderniseerisid pannes sellele oma disainiga tehtud mootori. Aastaks 1895 umbes 30 sõidukit ehitati Daimleri ja Maybacki poolt, kas Daimler worksis või Hotel Hermannis, kus nad seadsid üles poe pärast konflikti oma toetajatega. Benz, Mayback ja Daimleri tiim polnud arvatavasti teadlikud teineteise varasematest töödest. Nad ei töötanud kunagi koos; kahe ettevõtte ühinemise ajaks ei olnud
Sein vollständiger Name war "Karl Friedrich Michael Benz,, Er wurde am 25. November 1844 in Mühlberg geboren und starb am 4. April 1929 in Ladenburg. Die Leute kennen ihn als Ingenieur und Erfinder. Im Jahre 1853 ging er zum Karlsruher Lyzeum und Er heiratete Bertha Ringer im Jahre1872. Sie hatten 5 Kinder. Mercedes-Benz ist eine deutsche Marke der Daimler Kompanie Die Marke wurde im Jahr 1926 durch die Fusion der Daimler-Motoren-Gesellschaft von Gottlieb Daimler und Benz & Cie von Carl Benz geschaffen. Im Jahre 1885 machte Karl Benz eine der größten Erfindungen in der Welt, der Benziner Auto Die Benzin-Auto hatte 0,8 PS (Pferdestärke) und die Reifen waren aus Gummi Carl Friedrich Benz (Karl Friedrich Michael Benz) (* 25. November 1844 in Mühlburg (Karlsruhe); 4
Algusaastad Suure panuse tehnoloogia arengule andis rohkem kui saja aasta jooksul aurumasin ja selle abil liikuma pandud seadmed ja transpordivahendid nii maal, kui vee peal. Mootorratta leiutamisele eelnes paljude inimeste loov uurimistöö ja katsetused keemia, metallurgia ja masinaehituse alal. Nikolaus August Otto ehitas 1876.a. töökindla 4 taktilise sisepõlemismootori. See hakkas välja vahetama seni tehastes jõumasinatena kasutatud väikese kasuteguriga aurumasinaid. Gottlieb Daimler ja Wilhem Maybach leiutasid 1883.a. hõõgsüüte. See võimaldas konstrueerida kiirekäigulisi, kergeid mootoreid. G. Daimler ja W. Maybach ehitasid 1885.a. puuraamil, rihmaveoga kaherattalise sõiduki. See kohmakas sõiduriist oli üllatavalt omast ajast ees. Mootorratta klassikaline konstruktsioon oli leiutatud. Mootor pandi raami keskele, sõidukiirust valiti 2 käigu vahel, juhtrauaga sai sobivalt sõidusuunda muuta. Hiljem prooviti kõiksugu erinevaid lahendusi, mis ei viinud kuhugi.
kippus tihtipeale üle hiigelsuure esiratta ninuli kukkuma) jalgrattast. Sellised tõuke-jalgrattast, millel sõitja istus küll sadulas, kuid liigutas sõidukit jalgadega maast hoogu andes. Sellised tõuke-jalgrattad tekkisid 1800-te aastate paiku, neil kasutati raudrehviga puidust vankrirattaid ja neid kutsuti "kondipurustajateks", nii nende ragiseva käigu kui kalduvuse tõttu sõitjat karmilt üles-alla pillutada. Gottlieb Daimler (kes hiljem lõi kampa Karl Benz'iga, luues Daimler-Benz Kompanii Saksamaal) sai aastal 1885 endale esimese mootorratta ehitaja au. Tema loodud masinal oli kaks ratast sõidusuunas üksteise järel, aga samuti väikesed vedrustatud abirattad külgedel. Masin oli ehitatud enamasti puidust, rattad olid raudrehvidega, puidust kodaratega vankrirataste sarnased, nii et kogu veermikku võis liigitada kindlalt "kondipurustajate" klassi. Daimleri puidust raamiga
1909. aasta 19.septembril sünnib Ferdinand Porschel poeg, kellele pannakse nimeks Ferdinand Anton Ernst Porsche. Rohkem tuntakse teda Ferry Porsche nime all. 1910 võidab Ferdinand Porsche enda disainitud 4-silindrilisel 90-hobujõulisel masinal Prints Henry võistluse. 1916 saab Ferdinandist Austro-Daimleri tegevdirektor. 1923 läheb Ferdinand Austriast Saksamaale. Temast saab Daimler'i peadisainer (NB! Austria Austro-Daimler ja Saksa Daimler olid erinevad firmad) .1926 nimetati Daimler ümber Daimler-Benz'iks. 1929 pakub Austria autofirma Steyr Ferdinand Porschele kohta juhatuses ja peainseneri ametikohta. Ferdinand nõustub. Kuid vaevalt saab ta tööle asuda, kui Steyr liitub Austro- Daimleriga. Ferdinand lahkub. 1930 loob Ferdinand koos vana sõbra Karl Rabega Stuttgartis iseseisva disainifirma. Esimeste suuremate tööde hulgas olid rahvaauto prototüübid firmadele Zündapp ja NSU. 1931 Registreeritakse ametlikult Porsche Konstruktionsbüro KG (hilisem Dr.Ing.h.c.F
Tallinna Järveotsa Gümnaasium Referaat Saksamaast ............ Tallinn 2011 Saksamaa Saksamaa ametlik nimi on Saksamaa Liitvabariik mis on föderaalne vabariik Kesk-Euroopas. See piirneb Taani, Poola, Tsehhi, Austria, Sveitsi, Prantsusmaa, Luksemburgi, Belgia ja Hollandiga. Põhjas moodustavad loodusliku riigipiiri Põhjameri ja Läänemeri. Pindala: 357 023 km2 Rahvaarv: 82,282,988 (2010) Pealinn:Berlin Pealinna elanike arv: 3 439 100 Keel: Saksa Rahaühik: euro Rahvastikutihendus: 229,4 inimest ruutkilomeetri kohta Kliima Mõõdukas kliima sooja suve ja külma talvega, aga pikemaajalised pakase- ning lumeperioodid on haruldased. Vihma sajab aastaläbi. Talve keskmine temperatuur on 0 kraadi. Sademeid on mõõdukalt...
USA AUTOEHITUSE KAMPAANIA: TESLA MOTORS Aleksandr Glubokov MK13 Toote Tesla model s: elektriline sedaan auto, tagavedu, 5 ukseline, mootori Pikkus: 4,976m võimsus 85KW, akude Laius: 1,963m Kõrgus: 1,435m piisavus Mass: 2108kg Toote plussid ja miinused Plussid: Vähem saastada loodust Sõidukulud väiksemad Mugavam kasutada Väiksem müra tase Minused: Tänapäeval on väga kallis auto Pole võimalik igas kohas panna akude täitma Kallis remont Konkurendid ja sihtrühm Konkurendid: Teised sama klassi autod Nissan Mitshubishi Renault Ford Sihtrühm: Ettevõted (nt. takso firmad) Rohkem rikkad mehed ja naised; 30-45; Euroopa maadest inimesed Me tahame muuta Maailm!!! Tesla Motors on isiklik kampaania, mis asub Papo-Altos, Cal...
Österreich Industrie Österreich verfügt über eine moderne und leistungsfähige Industrie. Die Verstaatlichte Industrie wurde großteils privatisiert (Technologie AG, Austria Metall AG). Steyr Daimler Puch wurde an den Magna-Konzern verkauft, Siemens AG, die Jenbacher Werke an General Electric. Bergbau Bergbau an Bedeutung verloren in den letzten Jahrzehnten. Wie Blei Bergbau in Bad Bleiberg ist abgeschlossen. Enthalten sind die Mehrheit der Eisenerz-und Kohleminen. Viel wichtiger ist das Salz, Eisenerz (fast alle Erzbergilt), Erz und Wolfram, Bergbau, Öl und Erdgas. Der größte Salzproduzent ist Salinen. Kohlebergwerke haben ein im Jahr 2006 begrenzt. Der Bergbau ist rund 5
Audi Audi on Saksamaa autotootja. Audi kuulub peaaegu täielikult (99,7%) Volkswagen AG-le. Audi tütarfirmad on Lamborghini ja Seat. Firma on väljakasvanud Audi, Horchi, Wandereri ja DKW liitmisel tekkinud Auto Unionist. Audi peakorter asub Ingolstadtis Baierimaal. Audi logoks on neli üksteisega seotud rõngast, mis tähistavad autotootjaid, kes moodustasid Auto Unioni. Ajalugu: 1899. aastal asutas insener August Horch omanimelise töökoja ja pani sellega nurgakivi ühele maailma edukamale autokontsernile ja aastal 1909 lõi Audi. Nende kahe nimega kinnistas ta end autoajastu suurimate pioneeride hulka. Tema teeneks loetakse paljude tehniliste leiutiste, näiteks alumiiniumi ja kardaani kasutuselevõtmine. Just Horchi peas sündis geniaalne idee suunata autorool keskelt vasakusse sõidukinurka. Oma uues tehases sai August Horch töötada vaid kümme aastat. 1909. aastal tekkisid probleemid juhtkonnaga ning H...
(hübriidauto). Kaasaegse auto aluseks sai aga töökindla ja suhteliselt kompaktse kahetaktilise sisepõlemismootori loomine Karl Benz-i poolt 1879 ja nende tootmise alustamine 1883. 1885 a. sai aga Karl Benz valmis oma esimese auto. Kuigi see oli kolmerattaline, sai see aluseks kaasaegse auto kontseptsioonile. 5 Carl Friedrich Benz Benz Patent Motorwagon 2. Gottlieb Wilhelm Daimler (17. märts 1834 Schorndorf 6. märts 1900 Cannstatt Stuttgarti lähedal) oli saksa insener, konstruktor ja tööstur. Ta töötas koos Wilhelm Maybachiga välja esimese hõõgsüütega kiirekäigulise bensiinimootori. Samuti konstrueeris ta esimese neljarattalise sisepõlemismootoriga auto. Ta leiutas 1883 aastal süüteküünlad ja 1885 aastal bensiinimootoriga mootorratta. 1926 aastal ühendati Benz-i tehas Daimleri tehasega ja sai nimeks "Daimler-Benz A.G"
Mitte lastes sisseimetud gaasi silindrist väljuda, pööras Otto hooratast vastupidises suunas ja gaas suruti kokku. Seejärel lülitas ta sisse süüte. Säde süütas kokkusurutud gaasi, kolb sööstis järsku tavalisest tugevamani edasi 2 3 pöörde asemel tegi hooratas pärast plahvatust peaaegu 10 pööret (8, lk 119; vt lisa 8.). 1882. a. tekkis tüli Otto ja ühe tema tehase inseneri, andeka ja suurte teadmistega konstruktori Daimleri vahel. Insener Daimler tahtis konstrueerida neljataktilise mootori tõllale. Kuid Otto polnud nõus tegema midagi muud, kui ainult oma mootorit täiustama (8, lk 127). Gottlieb Daimler aga ehitas 1883. aastal ainult ühesilindrilise katsemootori ja konstrueeris selle juurde lihtsa aurustamisaparaadi karburaatori. Mootori, mida sai seada veokile, ehitas ta alles 1885. a. Selle mootori võimsus oli 12 hobujõudu. Novembris 1885. a. sõitis Daimler juba oma
vahetas välja Austria schillingu. Pärast Teist maailmasõda riigistati Saksamaale kuulunud ettevõtted. Riigi valduses on rasketööstuse põhiharud (energeetika, metallurgia, naftatööstus) ja suured pangad.[viide?] Haldusfirma Österreichische Industrieverwaltungs-Aktiengesellschaft kontrollitavais riigiettevõtteis valmib veerand Austria tööstustoodangust.[viide?] Riigistatud tööstus on suuremalt jaolt erastatud (OMV AG, Voestalpine AG, VA Technologie AG, Steyr Daimler Puch AG, Austria Metall AG). Steyr-Daimler-Puch müüdi kontsernile Magna International, VA Tech Siemens AG-le, Jenbacher Werke General Electricule. Austria majandusse on paigutatud rohkesti väliskapitali, millest kolmandik pärineb Saksamaalt. Et Austria välispoliitika põhineb neutraalsusel, on sõjalised kulutused piiratud. See on soodustanud Austria majanduse ühtlasemat arengut võrreldes Lääne-Euroopa tööstusmaadega. Austrias on tõõjõulisi 3,68 miljonit ja töötus 4,8%
Third level Fourth level Fifth level AJALUGU Asutati : 1881 Asutajad : Karl Benz, Gottlieb Daimler Peakorter: Stuttgart, Saksamaa Esimene Mercedes sõiduauto turustati 1901.aastal Esimesed MercedesBenz brändinimelised autod toodeti 1926.aastal Teise maailmasõja ajal oli Mercedes eelistatuim auto Saksamaal TOOTED Sõiduautod Bussid/kaugsõidubussid Kaubabussid Veoautod Sisepõlemismootorid Helikopterid Jahid BUSS Click to edit Master text styles Second level Third level
Vesinikul töötavad autod Vesinik Vesiniku keemiline ühend on H . 2 Vesinikku saadakse,kui vett lagundad elektri abil on saaduseks vesinik ja hapnik. Mootor Tankimine Hetke peamine probleem on see, et maailmas leidub vaid mõnisada vesinikutanklat. Tanklate rajamine toimub aeglasemalt, kui autode tootmine. Paljudes riikides on vesnik auto kasutamine võimatu ,sest puuduvad tanklad. Tankla Tanklad maailmas Autode tootjad BMW, daimler AG, Ford, honda, hyundai, mazda, nissan, morgan, toyota, vw boeing ja smartfishi lennukid kasutavad ka vesiniku kütust. 2015 aastaks pidi vesinuku autod tootmisesse mienma ehk müüki. Los Angelese autonäitusel esitles Honda mudelit FCX Clarity, oma esimest seeriaautot, mis varustatud 134 hj vesinikul töötava mootoriga. Vesiniku ja hapniku vahelise keemilise reaktsiooni käigus vabanev energia paneb tööle elektrimootorid, mis viivad autot edasi. Auto on ka
• Tema matustele Viinis kogunes 10 - 20 000 inimest. 7.Heinrich Heine(1797-1856) • Juut, kelle sünnikuupäev ei ole kindlalt teada. Kõik kaasaegsed dokumendid, mis võiksid sünniaega kinnitada, on kaotsi läinud. Mees ise nimetas end naljatledes "sajandi esimeseks meheks", sest ta olevat sündinud 1800. aasta uusaastaööl. 8.Gottlieb Daimler (1834-1900) • Konstrueeris esimese neljarattalise sisepõlemismootoriga auto. 9.Carl Benz(1844-1929) • Heidelbergi lähedal asuv Wieslochi apteek, kust 1888. aastal läbi sõites ligroiini osteti, reklaamib end tänapäeval maailma esimese tanklana. 10.Albert Einstein(1879-1955) • Popkultuuris tähistab tema nimi erakordset intellekti ja geniaalsust.
Taktid: 1. SISSELASKETAKT 2. SURVETAKT 3. TÖÖTAKT 4. VÄLJALASKETAKT DIISELMOOTOR Diiselmootor raskem ja massiivsem. Küünlad puuduvad. Põlemiselt tekib rohkem tahma ja jääkaineid. MOOTORITE LEIUTAMISE AJALUGU 1769 N.J. Cugnot auruvanker 1805 I. De Rivaz I sisepõlemismootori patent 1860 J.E. Lenoir elektersüütega gaasimootor 1862 N.A. Otto neljataktiline gaasimootor 1877 Dugald Clerk kahetaktiline mootor 1885 Daimler ja Benz bensiinimootor 1892 R.Diesel diiselmootor 1929 Felix Wankel rootormootor 1950 gaasiturbiinmootor Rover 1963 diiselsõiduauto Rolls-Royce SISEPÕLEMISMOOTORITE KASUTAMINE Autod Bussid Mootorrattad Traktorid Lennukid Laevad Staatilised jõuallikad KÜTUSED Kütus aine, mis sisaldab salvestunud energiat sellisel kujul, et seda saab põlemisreaktsiooni abil sealt vabastada. KÜTUSTE LIIGID Tahked Vedelad Gaasilised KÜTUSTE TEKKIMINE
mõistmaks eklektilist valgust olid Humphrey Davy, Warren De la Rue, James Bowman Lindsay, James Prescott Joule, Frederick de Moleyns ja Heinrich Göbel. · Edison I katse testida kui kaua pirn kestab oli edukas (13,5 h) · Ka tema katsetas erinevate materjalidega, et kuidas pirn kauem kestab. · Pärast mitmeid katseid plaatina ja muude metallidega, pöödus Edison tagasi süsinik hõõgniidi poole. BENSIINIMOOTOR · 1884. A ehitas Gottlieb Daimler kerge bensiinimootori, mis sobis autole. · Ta töötas koos Wilhelm Maybachiga välja esimese hõõgsüütega kiirekäigulise bensiinimootori. · Hiljem paigutasid nad mootori mootorrattale ja paadile. Kasutatud kirjandus · Vikipeedia · google · http://www.ideafinder.com/history/inventions/lightbulb.htm · http://www.blurtit.com/q5035730.html · http://miksike.ee/docs/elehed/5klass/3teated/5-3-10-1.htm · http://inventors.about
MASINA ja KEEMIATÖÖSTUS Tööstuse jagunemine Vanad harud (toiduaine-, tekstiilitööstus, laevaehitus - 18-19 saj.) Uued harud (auto- ja keemiatööstus - 20saj) Uusimad harud ( mikroelektroonika, tarkvaratööstus, tuuma- ja kosmosetööstus, biomeditsiin jm.-20 saj lõpp) Masinatööstus (MT) Eristus sepatööst 18saj MT vanad harud : vedurid, laevad, raskerelvad, mäetööstuse seadmed jm Masinate tootmine töömahukas ja materjalimahukas, tööjõult ei nõuta kvalifikatsiooni paigutust mõjutab tooraine ja tööjõukulud. Masinatööstus (MT) MT uued harud on : autotööstus ,kodumasinate tootmine Tänapäeval põhiline koopereerumine ja spetsialiseerumine Toodangu alusel jagatakse (aparaadi-/ elektroonika jm tööstus) või eristatakse transpordivahendite tootmist (nt laevaehitus) Maailma suurim tööstusharu Keemiatööstus (KT) Eelkäijaks nt.seebi valmistamine 12saj. KT vanad harud on: kaalisoola , fosforiidi kaev...
Saksamaa Maavarad ja nende kasutus Saksamaa on föderaalne vabariik Kesk-Euroopas. Ta piirneb Taani, Poola, Tsehhi, Austria, Sveitsi, Prantsusmaa, Luksemburgi, Belgia ja Hollandiga. Põhjas moodustavad loodusliku riigipiiri Põhjameri ja Läänemeri. Pealinn ja valitsuse asukoht on Berliin. Maavarad Maavarad on pikaajalise kaevandamise tõttu suures osas ammendatud. Rikkalikult leidub kivi- ja pruunsütt ning kivi- ja kaalisoola, vähem raua- nikli- vase- uraani- jmt. metalli maaki, naftat ja maagaasi. Tähtsamad kivisöekaevandused asuvad Ruhri basseinis ja Saarimaal, pruunsöekaevandused Leipzigi-Halle ja Kölni piirkonnas. Metsad Mets katab ligi 30% Saksamaa pindalast. Metsas on eeskätt mägedes (kuusk ja nulg) ja maa kirde osas (mänd). Suur osa metsa on istutatud, sellest üle poole moodustab männimets. Looduslikku tamme- ja pöögimetsa on säilinud väga vähe, nulumetsa on kahjustanud happevihma...
United States, 10780729 Turkey, 1099414 China, 8882456 Iran, 997240 Germany, 6213460 Czech Republic, 938527 South Korea, 4086308 Belgium, 844030 France, 3019144 Poland, 784700 Brazil, 2970818 Spain, 2889703 Canada, 2578238 India, 2306768 Mexico, 2095245 United Kingdom, 1750253 Russia, 1660120 Italy, 1284312 Toyota - 9,120,731 Fiat - 2,317,652 General Motors - 8,926,160 Suzuki - 2,297,277 Ford - 6,268,193 Daimler - 2,044,533 Volkswagen Group - 5,684,603 Mazda - 1,396,412 Honda - 3,669,514 Kia - 1,381,123 Peugeot-Citroën - 3,356,859 BMW - 1,366,838 Nissan - 3,223,372 Mitsubishi Motors - 1,313,409 Chrysler - 2,544,590 AvtoVAZ - 765,627 Renault - 2,492,470 Subaru - 587,274 Hyundai - 2,462,677 Tata Motors - 561,081
Geograafia kt lk 107-123 1Nimeta vanu, uusi ja uusimaid tööstusharusid. Vanad tööstusharudUued tööstusharudUusimad e. Kõrgtehno-loogilised tööstusharud. 1. Rõivatööstus. 2. laevaehitus 3. veduri- ja vaguniehitus.1.autotööstus. 2.naftakeemia. 3.kodumasinate tootmine. 4. kosmeetikatööstus 5.põllumajandusmasinate tootmine 6. telekommunikatsiooni- ja sidevahendite tootmine.1. arvutitööstus. 2.kosmosetehnika tootmine. 3. elektroonikatööstus. 1Võrdle fordismi ja toyotismi. Igaks juhuks tootmine (fordism)Õigeks ajaks tootmine (toyotism)Detailide hankiminePaljudest juhuslikest ettevõtetest.Kindlatelt koostööpartneritelt, mis asuvad suhteliselt lähedal peaettevõttele.LaoseisudSuured (igaks juhuks)Minimaalsed (õigeks ajaks)Kvaliteedi kontrollKvaliteeti kontrollitakse detailide saabumisel.Kvaliteeti kontrollib detaili valmistav tehas.JuhtimissüsteemHierarhiline palju allüksuste juhteKvaliteed...
KeskEuroopas Põhjas Taani, kirdes Poola, idas Tsehhi, kagus Austria, lõunas Sveits, edelas Prantsusmaa, läänes Luksemburg ja Belgia, loodes Holland Riigipiir 3757km Suuremad linnad Suurimad linnad Hamburg, München, Köln, Frankfurt, Stuttgart Majanduskeskused Ohtralt Na leiukohti Harzis kaevandatakse pliid, tsinki Kerge ja rasketööstusettevõtted, mis asuvad Ruhri piirkonnas (tooraine ja Reini jõgi) Tööstuslinnad Essen ja Dortmund Kuulsad autotööstuse poolest Volkswagen ja Daimler AG Majanduskeskused Elektroonikatööstus Siemens Gruop Euroopa suurim terastootja ja eksportija Rahvusvahelised veoteed Põhilised ekspordiartiklid masinad ja varuosad Sõidukid Kemikaalid Metallid Toidukaubad Tekstiilid Ekspordipartneriteks Prantsusmaa 10,2%, Ameerika Ühendriigid 6,7%, Holland 6,7%, Suurbritannia 6,6%, Itaalia 6,3%, Austria 6%, Hiina 4,5%, Sveits 4,4% (2009). Tööstusharud, põllumajandus, maavarad 4750 km² niisutamata maa
20ndatel aastatel lummasid Zwickaust pärit luksuskaunitarid juba Pariisi, Brüsseli, Londoni ja Berliini autosalongide siniverelisi. Iludusi leidus tõesti igale maitsele, näiteks pruuni katuse ning rohelise nahksisuga kollase laki all toretsev kabriolett. Või terassinakaks lakitud halli katusega TYP 500. Aga miks mitte ka hallikas helesinise nahkpolsterdusega kabriolettsedaan 470. Neist igaühe kapoti alla oli peidetud määratu hulk tolleaegset tipptehnikat. Pärast seda, kui Paul Daimler suure riiuga Daimleri kontsernist hundipassi sai, võttis ta kiiresti 1922. aastal oma hoole alla Horchi autode mootorid. Neli aastat hiljem tõmmatigi arvuka publiku ees kate Daimleri konstrueeritud seninägematult kaheksasilindriliselt mudelilt, mille usaldusväärsus ja sõiduomadused olid täiesti omaette klassist. Sellest hetkest said Horchi autod erilise kvaliteedi sünonüümiks. Teel tippu juhtus ka lõbusaid lugusid. Näiteks oli kord kontrollidele antud käsk
Toyota.. Jaapani autotootja, 2004. aastast turuväärtuselt maailma suurim autotööstusettevõte. Intel... toodab protsessoreid, emaplaate, kiibistikke, võrguliidese kontrollereid, mikroskeeme, välkmälusid, graafikakaardi protsessoreid ning teisi seadmeid, mis on seotud side ja arvutitega. McDonald`s.. maailma suurim kiirtoidurestoranide kett. Mercedes-Benz... Saksamaa luksusautode, busside ja veokite tootja, Daimler AG tütarettevõte. 9. Selgita rahvusvahelise tööjaotuse mõistet. Riikide majanduse spetsialiseerumine sellise toodangu valmistamisele, mille tootmise kulud on väikesed ja mida suudetakse valmistada suhteliselt kvaliteetsemalt kui teistes riikides. 10. Rahvusahelinetööjaotus autotööstuse näitel. Leia igale õige paigutuspõhimõte. Kuhu üldjuhul paigutatakse ja mida selles etapis
heitgaaside energial pöörleva turbiini poolt käivitatud kompressorit. Turbokompressori eelis mehaaniliselt käitatava kompressori ees on kolbmootori suurem kasutegur ja parem võimsuse/kaalu suhe ning mis peamine, kasutatakse ära mootori tavaliselt kaotsi minev heitgaaside energia. TURBOMOOTORI AJALUGU Turbokompressorite ajalugu algas umbes siis, kui ka esimeste sisepõlemismootorite ehitamine. 1885 - 1896 Gottlieb Daimler ja Rudolph Diesel uurisid võimalusi suurendada toodetavat võimsust ja vähendada tarbitava kütuse kulu põlemiskambrisse suunatava õhu kokkusurumise abil. 1952. aastal teostas рveitsi insener Alfred Buchi esimesena õhu surumise väljalaskegaaside abil, saades seejuures võimsuse kasvu 40%. See sündmus pani aluse turbotehnoloogia pidevale arendusele ja rakendamisele. Esimeste turbokompressorite kasutussfäär piirdus eriti suurte mootoritega, eelkõige laevamootoritega
umbes 95% laevades. 1885. aastal valmistas esimese auto Karl Benz. Ta sündis 1844 aastal. Karl oli saksa leiutaja, kes leiutas bensiinimootoriga auto. Tema leiutatud auto oli kahetaktilise sisepõlemismootoriga ning töökindel. Tollal oli esimene auto tähtis, sest seda hakati täiustama ja tootma uusi ja paremaid autosid. Valisin selle leiutise, sest see sai aluseks tänapäeva autole. Autotransport on tänapäeval igapäevane ning väga tähtis. 1886. aastal tuli Gottlieb Wilhelm Daimler välja ideega ehitada neljarattaline auto. Gottlieb sündis 1834. aastal. Ta oli saksa insener, konstruktor ja tööstur. Valisin selle leiutise, sest tänapäeval on enamus autodest neljarattalised ning see leiutis muutis autotranspordi ohutumaks. Neli ratast muutis auto palju stabiilsemaks ning paremini juhitavamaks. 1895. aastal leiutasid Michelin ja Dunlop õhkrehvid. John Boyd Dunlop Sündis 1840. aastal. Ta oli soti leiutaja. Õhkrehve valmistatakse kummist. Nendesse lastakse õhk sisse
hovw=202&tx=119&ty=150&sig=115050523000515897329&page=1&tbnh=140&tbnw=114&start=0&ndsp=32&ved=1t:429,r:3,s:0,i: 85 Tähtsaimad saavutused James Hargreaves mehaaniline vokk Edmund Cartwright mehaanilised kangasteljed Thomas Bell puuvillasele riidele trükkimise masin Eli Whitney puuvilla puhastamise masin Thomas Newcomen aurumasin George Stephenson auruvedur Robert Fulton aurik Gottlieb Daimler bensiinimootor Rudolf Diesel diiselmootor Joseph Monier raudbetoon Auruvedur ja aurulaev Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level http://www.google.ee/imgres? num=10&um=1&hl=et&tbo=d&biw=1366&bih=624&tbm=isch&tbnid=9pLXGefQd8KwmM:&imgrefurl=http://www
metallurgiat ja masinaehitust, kõik kokku aga andis tööd tuhandetele inimstele. Kürvuti raudteedega soodustasid maailmakaubanduse arengut ka veetranspordi edusammud, millega seoses ehitati kanaleid ja sildu. Pikkadeks reisideks kõlbuliku auriku leiutajaks peetakse inglast robert Fultonit, kelle ehitatud aurulaev tegi 1807. aastal esimese reisi Hudsoni jõel, pardal 46 reisijat, 240 km läbiti 32 tunniga. 1884. bensiinimootor- Daimler. Diesel- diiselmootor. 1885- auto. 3. Vabrikutööstuse aren tõi kaasa ühiskonna ümberkihistumise ehk uue klassikoostise. Vabrikutöölised. 18-19 Ip vabrikus tööpäev 12-16 tundi. 1847 10-tunnine tööpäev SB parlament. 1880. aastatel algas USA's liikumine 8-tunnise tööpäeva seadustamiseks. Töölisaristokraadid parema elujärje tõttu nimetati vabrikutöölisi sedasi. Industriaalühiskonna teise pooluse moodustas keskklass(teenijad-noored tüdrukud) ehk
Teadlased, leiutajad ja teised suurkujud: · Alexander Graham Bell - oli soti päritolu ameerika teadlane. Bell on tuntud eeskätt telefoni leiutajana, mille ta esmakordselt patenteeris 1876. aastal. · Amedeo Avogadro - oli itaalia füüsik ja keemik. Tema järgi sai nime Avogadro seadus ning Avogadro arv. · André-Marie Ampère - oli prantsuse füüsik ja matemaatik. Teda peetakse üheks peamiseks elektromagnetismi avastajaks. Ampère'i järgi on nimetuse saanud Ampère'i seadus, Ampère'i jõud ja SI-süsteemi elektrivoolu mõõtühik amper. · Antoine-Henri Becquerel - oli prantsuse füüsik, kes avastas elementide radioaktiivsuse, selle eest pälvis ta 1903. aastal Nobeli preemia. Tema järgi on nimetatud ühik bekrell. · Charles Darwin - oli inglise loodusuurija, kes pani aluse evolutsiooniteooriale, esitades loodusliku valiku mõiste. Ta avaldas selle kontseptsiooni 1859. aastal raamatus "The Origin of Species". · Dmitri ...
MINU LEMMIK AUTOMARK AUDI Koostas:Vidrik Bus AUDI Audi on Saksamaa autotootja, peakorteriga Ingolstadtis Baieri liidumaal. Audi kuulub peaaegu täielikult (99,7%) Volkswagen AG-le. Firma on väljakasvanud Audi,Horchi, Wandereri ja DKW liitmisel tekkinud Auto Unionist. Audi logoks on neli üksteisega seotud rõngast, mis tähistavad autotootjaid, kes moodustasid Auto Unioni. Ajalugu Firma asutajaks oli August Horch (18681951), insener Karl Benzi autotehases. 1899 lahkus ta sealt ning asutas Kölnis omanimelise autotehase August Horch & Cie. Oma uues tehases sai August Horch töötada vaid kümme aastat. 1909. aastal tekkisid probleemid juhtkonnaga ning Horch oli sunnitud enda poolt asutatud ettevõttest lahkuma. Samal aastal asutas ta Horch Automobil-Werke GmbH, kuid tema vanal firmal oli aga seaduslik õigus tema perekonnanime kasutamiseks, ning seetõttu oli Horch sunnitud leidma oma firmale uue nime. Horchi tutta...
Austria majandus Austria on turumajanduslik arenenud tööstusriik. Pärast Teist maailmasõda riigistati Saksamaale kuulunud ettevõtted. Riigi valduses on rasketööstuse põhiharud (energeetika, metallurgia, naftatööstus) ja suured pangad. Haldusfirma Österreichische Industrieverwaltungs-Aktiengesellschaft kontrollitavais riigiettevõtteis valmib veerand Austria tööstustoodangust. Riigistatud tööstus on suuremalt jaolt erastatud (OMV AG, Voestalpine AG, VA Technologie AG, Steyr Daimler Puch AG, Austria Metall AG). Austria majandusse on paigutatud ka rohkesti väliskapitali, millest kolmandik pärineb Saksamaalt. Et Austria välispoliitika põhineb neutraalsusel, on sõjalised kulutused piiratud. See on soodustanud Austria majanduse ühtlasemat arengut võrreldes teise Lääne-Euroopa tööstusmaadega. 3 Põllumajandus 1988. aasta andmetel on umbes 45% Austria pindalast kasutusel põllumajanduses.
Saksamaa Üldandemed: Rahvaarv: 82 251 000 mln. Pindala: 357 023 km² Riigikord: parlamentaalne liitvabariik Riigikeel: saksa keel Rahaühik: euro Saksamaa on föderaalne vabariik Kesk- Euroopas. Pealinn ja valitsuse asukoht on Berliin, mõned üksikud ministeeriumid ja föderaalinstitutsioonid asuvad Bonnis, endise Lääne-Saksamaa pealinnas. Poliitiline ülesehitus on föderaalne ja organiseeritud parlamentaarse demokraatiana. Põhiseaduse järgi määratleb Saksamaa end demokraatliku ja sotsiaalse liitriigi ning õigusriigina. Riik koosneb 16 osaliselt suveräänsest liidumaast. Saksamaa on 82 miljoni elanikuga Venemaa järel elanike arvult teine riik Euroopas ja suurim Euroopa Liidus. Saksamaa on ka ÜRO, Euroopa Liidu, NATO ja G8 liikmesriik. Majandus Saksa majandus moodustab Euroopa Liidu majandusest rohkem kui 25% ja on maailmas suuruselt kolmandal kohal. Saksamaa majanduse puhul on teg...
SCANIA 1 1 0 1 SCION 3 3 0 3 SEAT 4598 4160 436 4539 SHUANGHUAN 3 2 0 3 SIMCA 1 1 0 1 SKODA 8293 7769 509 7671 SMART 57 54 3 57 SMZ 3 3 0 3 SSANGYONG 172 156 16 171 STEYR DAIMLER 1 1 0 1 STEYR-PUCH 1 1 0 1 SUBARU 2970 2827 142 2957 SUZUKI 3331 2988 342 3325 ZAZ 151 140 11 151 ZHONGHUA 8 8 0 8 ZUK 2 2 0 2 TALBOT 1 1 0 1 TEMPO 1 1 0 1
GLOBALISEERUMINE MAJANDUSES Globaliseerumine majanduses Globaliseerumine ehk üleilmastumine on ühiskonnas ja maailma majanduses toimuvad muutused, mis on põhjustatud üha kasvavast rahvusvahelisest kaubandusest ja üha tihenevast üleilmsest kultuurivahetusest ning mis seisneb kultuuride, ökosüsteemide ja väärtuste ühtlustumises (segunemises), ruumilise mitmekesisuse kahanemises, kaugkommunikatsiooni osatähtsuse olulises suurenemises. Majanduse kontekstis seostatakse seda mõistet eelkõige vabakaubandusest tulenevate nähtustega. Globaliseerumise tõukejõuks on muutused tehnoloogias, eelkõige transpordi ja kommunikatsiooni areng ning energia odavnemine, mille tulemusena on väidetavalt tekkimas globaalne küla. Ideoloogia aspektis on globaliseerumine seotud misjoniga, erinevate ideoloogiate taotlusega saada kõigi ideoloogiaks. Globaliseerumist seostatakse paljude nähtustega, milledest enamik on alguse saanud pärast Teist maailmasõda. Nendeks ...
AUDI Referaat 1 SISUKORD 1. SISSEJUHATUS.................................................................................................... 3 2. AUDI AJALUGU.................................................................................................... 4 2.1. SÕIDUKID..................................................................................................... 5 2.2. AUDI LOGO................................................................................................... 5 4.LISAD................................................................................................................... 8 2 1. SISSEJUHATUS Maailmas on mitmeid automarke ning need kõik on väga erinevad kuid samas on neil ka kindlasti palju ühist. Arvan, et Audi, on üks tuntumaid automarke maailmas. Antud referaat tugineb erinevatel allikatel nagu näiteks koduleheküljed...
Auch die Kinder genießen auf Mainau das Kinderland mit riesigen Blumentieren. Die Alpen die kurz hinter dem See beginnen bieten ein sehr schönes Panorama. Interessante Städte Stuttgart- die Landeshauptstadt Mit knapp 600.000 Einwohnern ist Stuttgart die sechstgrößte Stadt Deutschlands. Wer an Stuttgart denkt, denkt an weltberühmte Automobilwerke, an High Tech und an den Computerbau. In der Stadt und ihrer Umgebung haben sich viele Weltfirmen angesiedelt, darunter Daimler, Porsche, Bosch, aber auch Siemens, Kodak, IBM oder Lenovo. Heute sichern auch Mittelständer wie Fischer, Stihl und Würth den Titel Export-Weltmeisters. Stuttgart hat sich einen guten Namen auch als eine Kulturstadt mit einer renommierten Staatsoper, weltberühmtem Ballett, Sammlungen der Staatsgalerie gemacht. Man kann viele Museen besuchen. Da gibt es zum Beispiel Ausstellungen mehrerer Autohersteller zu besichtigen.
Saksamaa referaat Sissejuhatus Saksamaa on üks maailma jõukamaid riike. Pärast teist maailmasõda jagati Saksamaa kaheks osaks: Lääne-Saksamaaks (kus valitses lääneriikidele omane demokraatia) ja kommunistlikuks Ida-Saksamaaks. 1990. aastal ühinesid kaks Saksa riiki ühtseks Saksamaaks. Maa idaosa püüab käesoleval ajal oma kommunistliku mineviku pärandist ja looduse saastusest jagu saada. Pinnaehituselt jaguneb Saksamaa kolmeks osaks: Põhja-Saksa madalik, Kesk-Saksa hertsüünia keskmäestike vöönd ja lõunaosas Alpid. Saksamaa pealinn on Berliin pindala: 356910 km2 rahvaarv: 80 300 000 Riigikeel: Saksa Peamised usundid: kristlus 82%, muud 18 % Riigikord: mitmeparteiline demokraatia Geograafiline asukoht Saksamaa Liitvabariik on riik Kesk-Euroopas, mis piirneb Taani, Poola, Tsehhi, Austria, Sveitsi, Prantsusmaa, Luksemburgi, Belgia ja Hollandiga. Põhjas piirneb Saksamaa Põhjamerega ja Läänemerega. Tema asend on väga hea, sest Lääneme...
SAKSAMAA Referaat 2014 1 Üldandmed Saksamaa pindala on 357 111,91 km² .See teeb ta Euroopas suuruselt kuuenda riigi, enne teda on Venemaa,Ukraina,Prantsusmaa,Hispaania ja Rootsi. Seal elab 2013. aasta seisuga 80 327 900 inimest. Rahvastiku tihedus on 229 in/km². Rahvaarvu järgi on Saksamaa suurim riik Euroopa Liidus ja Euroopas on ta teisel kohal (esimene on Venemaa). Riigikeeleks on saksa keel. Pealinn on Berliin. Saksamaa rahaühik on euro, mis võeti kasutusele aastal 2002. Asend Saksamaa Liitvabariik asub Kesk-Euroopas. Teda piiravad põhjast Taani, Läänemeri ja Põhjameri. Lõuna naaberriikideks on Sveits ja Austria. Läänes piiravad teda Holland, Belgia, Luksemburg ja Prantsusmaa. Idaküljele jäävad Poola ja Tsehhi. Majanduslikult on Saksamaal väga hea geograafiline asukoht. Saksamaa asub kõrgelt arenenud riikide vahel nagu Prantsusmaa, Sveits jt. Tal on vaba pääs kahele merele: Põh...
Saksamaa Üldandmed Saksamaa pindala on 357 111,91 km² .See teeb ta Euroopas suuruselt kuuenda riigi, enne teda on Venemaa,Ukraina,Prantsusmaa,Hispaania ja Rootsi. Seal elab 2013. aasta seisuga 80 327 900 inimest. Rahvastiku tihedus on 229 in/km². Rahvaarvu järgi on Saksamaa suurim riik Euroopa Liidus ja Euroopas on ta teisel kohal (esimene on Venemaa). Riigikeeleks on saksa keel. Pealinn on Berliin. Saksamaa rahaühik on euro, mis võeti kasutusele aastal 2002. Asend Saksamaa Liitvabariik asub Kesk-Euroopas. Teda piiravad põhjast Taani, Läänemeri ja Põhjameri. Lõuna naaberriikideks on Sveits ja Austria. Läänes piiravad teda Holland, Belgia, Luksemburg ja Prantsusmaa. Idaküljele jäävad Poola ja Tsehhi. Majanduslikult on Saksamaal väga hea geograafiline asukoht. Saksamaa asub kõrgelt arenenud riikide vahel nagu Prantsusmaa, Sveits jt. Tal on vaba pääs kahele merele: Põhjamer...
Põltsamaa Ametikool EETIKA A1-2 Olde Märt Kaarlimõisa 2010 1. Mis on auto ? Auto on sõiduvahend inimese või kauba transportimiseks. Autol on vähemalt kolm ratast ja mootor ning juhtumisseadmed. 2.Esimene auto ? Ford mudel T 1908 3. Auto ehitajad 3.1 Karl Benz Ehitas esimese bensiinimootoriga auto aastal 1885 Esimene auto Ford mudel T aastast 1908 3.2 Rudolf Diesel- Leiutas diiselmootori 1897 3.3 Nikolas August Otto- Leiutas bensiinimootori 3.4 Gottlieb Daimler- Leiutas kahetaktilise bensiinimootori 3.5 Henry Ford- Hakkas autosid tootma liinil, esimene auto oli Ford mudel T 3.6 Felix Wankel leiutas rootorkolb mootori 4. Ratas Mis on ratas ? Ratas on ümmargune seadeldis mis on võimeline pöörlema telje peal mis on asetatud tema tsentrisse. Kui vana on ratas ? ...
Referaat Saksamaa 2008 SISUKORD Geograafiline asend...................................................................................................................3 Kliima.........................................................................................................................................4 Pinnamood.................................................................................................................................5 Metsandus ja põllumajandus...................................................................................................6 Metall ja keemia........................................................................................................................7 Kommunikatsioon ja meedia...................................................................................................8 Kasutatud kirjandus..........................
Neis paigus leidus rasketööstusele olulist rauamaaki. 19. sajandi uuenduseks oli nafta ja sellest toodetud bensiin ja petrooleum, mille kasutuselevõttu võimaldasid järjekordsed leiutised. 1814.a. katsetati inglase George Stephensoni ehitatud auruvedurit ja maailma esimene raudteeliin alustas tööd 1825.a. Inglismaal. Ellingutelt lasti vette esimene raudlaev, mis hakkas liikuma aurumasina jõul. 1884.a. ehitas Saksa leiutaja Gottlieb Daimler kerge bensiinimootori, mis sobis autole ja esimene auto valmiski järgmisel aastal. 4 Suureks uuenduseks 19. sajandil oli terase suurtööstuslik tootmine. 1856. aastal patenteeris Henry Bessemer sulamalmist terase tootmise konvertermenetluse ehk bessemerprotsessi, mis on eriliste muudatusteta kasutusel olnud viimase ajani. Henry Bessemer
Paikuse Põhikool BMW Referaat Koostas: Karl Madis 9.a Sisukord: AJALUGU Enne II maailmasõda...................................................................................................................3 II maailmasõda............................................................................................................................4 II maailmasõja tagajärjed............................................................................................................4 Sõjajärgne ajalugu.......................................................................................................................5 Rover..........................................................................................................................................6 Uus disain...................................................................................................................................7 Tootm...
c) Kokkupanek d) Turundus (sh reklaam) e) Hooldustööd Autotootjad riigid: a) Hiina b) Jaapan c) USA d) Saksamaa e) Lõuna- Korea Autotööstus firmad: (mdea kumba poolt õpetaja mõtles) a) General Motors Company / GM b) BMW / Hyundai c) Toyota Motor Company / Toyota d) Ford Motor Company / Ford e) Daimler AG / Nissan f) Peugeot S.A. / Honda g) Volkswagen Group / Volkswagen Monopoliseerumine autotööstuses autotööstuses jääb tootaja aina vähemaks Tulevikutrendid autotööstuses: a) Loodakse mudeleid, mis tarbiks vähem kütust ja paikaks õhku vähem CO2 b) Tuleb elektriautode osakaalu kiiresti kasvatada- ehk see juhtub vaid siis, kui akude
Järvamaa kutsehariduskeskus Teedeehitus TE21 Taavi Taada Saksamaa Referaat Paide 2011 2 Sisukord Sisukord......................................................................................................................3 Üldkirjeldus................................................................................................................4 Geograafiline asend....................................................................................................4 Rahvastik................................................................................................................5 Linnad.....................................................................................................................5 Majandus................................................................................................................ 5 Eksport..................
Erinevalt bensiinimootorist ei ,,raiska" vesinikkütusel töötav auto energiat kui auto seisab foori taga või ummikus, nii et linnatsüklis on elektrimootor kindlasti efektiivsem (,,Järgmise põlvkonna autod - kuidas investeerida?", 03.04.2009, www.lhv.ee, viimati alla laetud 19.04.2009). Kokkuvõtteks võib öelda, et vesinikelemendiga töötavate autode ajastu on alanud: praegu sõidab maailma teedel enam kui 100 Daimler Chrysler eksperimentaalset kütuseelemente kasutavat sõidukit (,,Vesinikuautode kuldajastut tuleb veel kaua oodata", autorit polnud kirjas, Postimees, 30.06.2005, www.postimees.ee, viimati alla laetud 19.04.2009). Juba praegu on Euroopas töös kaheksa täielikult vesinikul töötavat allveelaeva (,,Autotöösturid jooksevad võidu vesiniku tehnoloogiale", Ain Alvela, Äripäev, 19.04.2006, www.ap3.ee, viimati alla laetud 19.04.2009)