Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"cosimo" - 26 õppematerjali

thumbnail
6
docx

Medicid

rivaal. Palee arhitektiks oli Benedetto da Maiano. Hoone ehitamist alustati 1489 ja lõpetati 1538. Palazzo Strozzi on ideaalne näide tsiviilarhitektuurist. Sarnasusi võib leida Palazzo Medici'lt, kuna see hoone inspireeris Strozzi palee autorit. Hoonel on harmoonilisemad proportsioonid kui palazzo Medicil. Paleel on kaunid paarisaknad, kaunis karniis ol iseloomulik selle aja paleedele Firenzes. Palazzo Medici-Riccardi fassaad. Jacopo Pontormo: Cosimo de' Medici (1518-1519) Cosimo di Giovanni de' Medici (tuntud ka kui Cosimo de' Medici Vanem (il Vecchio) ja Cosimo Pater Patriae; 27. september 1389 ­ 1. august 1464) oli Firenze pankur ja türann, Medici dünastia rajaja. Cosimo isa oli Firenze pankur Giovanni di Bicci de' Medici, kes oli vastupaavst Johannes XXIII ja hiljem ka paavst Martinus V isiklik pankur, tõustes seetõttu ka Firenze jõukaimaks ja mõjukaimaks majandustegelaseks

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
5
pptx

Medicid ja nende osa Euroopa kultuuris

Selles linnas oli tähtsal positsioonil pangandusega rikastunud Medicite suguvõsa. Üle 300 a vaid paari lühiajalise vahega, olid nad linna tegelikeks valitsejateks. Sellest suguvõsast olid pärit kolm paavsti, kaks Prantsuse kuningannat ning alates 1532 a-st Firence hertsogid ja 1569-1737 Toscana suurhertsogid. Suguvõsa silmapaistvaim esindaja oli aga Lorenzo de' Medici e. Lorenzo Tore. Medicid Pärast Cosimo di Medici surma tõusis dünastia etteotsa Lorenzo isa Pietro di Medici kui Cosimo seaduslik järeltulija. Prantsuse kuningas Louis XI määras Pietro oma nõukogu liikmeks. Nii lootis Prantsusmaa kuningas oma rahalist seisu parandada, sest Medicid olid tolle aja suurimad pankurid. Pärast isa surma 1469 a asus Lorenzo Medicite dünastia etteotsa. Lorenzo osales ka poliililistes reformides. Toetas ka madalamast soost andekaid inimesi ja määras neid kõrgetle ametikohtadele.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Galileo Galilei

ohtralt kogunema teleskoopide tellimusi. Kuid Veneetsia doodile kinkis ta ühe tasuta. Dood vastas Galileole samasuguse hellusega. Ta käskis Galileo nimetada Padova ülikooli eluaegseks professoriks, kelle aastapalk ulatus imetlusväärsetesse kõrgustesse. Galileo oli nüüd oma õitsengu ning kuulsuse tipul, kuid sellestki hoolimata oli ta õnnetu. Alates Padovasse elama asumist oli ta soovinud naasta võidukalt Pisasse, kust olid kõik ta häbiga minema saatnud.Ta kirjutas ikka Cosimo di Medicile ning Pisa suurhertsogile palvetega palgata teda õukonna matemaatikuks. Siis aga Cosimo suri ning troonile tõusis Cosimo II, Galileo endine õpilane. To pakkus talle ametit mida Galileo oli tuliselt taga ajanud. Galileo katkestas otsekoheselt lepingu Padova ülikooliga ning reisis rõõmsameelselt Cosimo II õukonda. Võib öelda, et ta kõndis vastu ka oma elu suurimale tragöödiale. Galileol tekkis probleeme inkvisitsioonkohtuga. Teda kutsuti aru andma oma

Ajalugu → Ajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Sixtuse kabeli seinamaalid

Seinad on kaetud kolme kaunistatud ringiga. Põranda tasandil on Raffaeli kavandatud gobelään, mis näitab stseene Apostlite tegude raamatust ja evangeeliumist. Keskmisel tasandil on freskod stseenidega Moosese ja Jeesuse elust. Akende kõrval ja vahel oleval ülemisel real on pildid paavstidest. Seinad kaunistati aastatel 1481 kuni 1484. Põhjapoolsema seina kunstiteoste autoriteks on Pietro Perugino, Sandro Botticelli, Domenico Ghirlandio, Cosimo Rosselli ja lõunapoolsemate teoste Pietro Perugiona, Sandro Botticelli, Cosime Rosselli, Biagio d'Antonio ning Luca Signorelli. Seina- ja laemaale peetakse renessansiajastu tippsaavutusteks.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
9 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Galileo Galilei

nimetada Padova ülikooli eluaegseks professoriks, kelle aastapalk ulatus ümberarvutatuna üheksakümne tuhande kroonini. Galileo oli nüüd oma õitsengu ja kuulsuse tipul. Sellest hoolimata oli ta õnnetu. Ühes kirjas kirjutas ta: ,,Saatuse tiivad on kiired, kuid lootuse tiivad on longu vajunud." Alates Padovasse elama asumisest on ta hellitanud lootust naasta kord võidukalt Pisasse, kust teda oli häbiga minema aetud. Ikka ja jälle oli ta Cosimo di Medicile, Firenze ja Pisa suurhertsogile esitanud palveid palgata teda õukonna matemaatikuks. Siis aga Cosimo suri ning troonile tõusis Cosimo II, Galileo endine õpilane. Ta pakkus Galileole ametit, mida viimane oli seni 5 nii edevalt ja tuliselt taga nõuelnud. Galileo katkestas lepingu Padova ülikooliga ning reisis rõõmsalt Cosimo II õukonda

Ajalugu → Ajalugu
48 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Renessanssi ajastu Arhitektuur

Brunelleschi ja Lorenzo Ghiberti (1378-1455), võitjaks valiti Ghiberti; uksel on 28 gooti raamistusega paneeli; idaportaal - kuldne kujundus 10 tahvlit (1425-52. a., gooti raamistuseta), valmistajaks Ghiberti; 5. Palazzo Vecchio ­ e. Palazzo della Signoria, ehitamist alustati 1294, lõpetati 1341 ja oli mõeldud kindlustusehitisena, omaaegne valitsushoone ja suurhertsogi residents. Torn on 94 m kõrge. Eksterjöör gooti, interjöör renessanss. Aastast 1537 oli Cosimo I residents. Galerii ­ piklik arkaadiga ühenduskäik. Hammaslõige ehk hammaskarniis. Hoone sisaldab paljude kunstnike nagu Vasari, Michelangelo, ja Verrocchio töid. Seal asub Michelangelo skulptuurigrupp "Võit". Ees grupp Heraklesest ja Cacusest; Michelangelo "Taaveti" koopia. Neptunuse purskkaev. Cosimo I ­ esimene Toskaana suurhertsog, valitses 30 aastat, kuulus Firenzet valitsenud Medicite suguvõssa. Uffizi galerii ­ ehitati 1560, Medicite administratsioonikontorid. 6

Muusika → Muusika
41 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Renessanss - kunstiajalugu

a. Paleed, kolmekordsed, neljast tiivast koosnevad ehitised nelinurkse siseõuega. Katus madal. Vanemad olid küllalt raskepärased kindlusetaolised ehitised. 9. Kes maalis Sixtuse kabelit? a. Laemaalingu tegi Michelangelo, põhjapoolsema seina Pietro Pierugiona, Sandro Botticelli, Domenico Ghirlandio, Cosimo Rosselli, lõunapoolse Perugiona, Botticelli, Chirlandio, Biagio d' Antonio, Luca Signorelli. 10. Kus asuvad kabelis need maalid? a. Maalingud asuvad altariseinal, laes. 11. Millised on maalide teemad? a. Mütoloogia, ajalugu (nt. ,,Viimne kohtupäev"). 12. Kes renessanssi kunstnikest sai kuulsaks ,,Madonna" piltide maalimisega? a. Raffael 13. Mis on peenmaal? a. Väga täpne, pisimaidki üksikasju kujutav maal. 14. Kus seda harrastati?

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
13
pptx

Õppevara analüüs

Illustratsioone Click to edit Master text styles Giuliano di Medici Second level Third level Fourth level Fifth level Raffael "Ateena kool" Erasmus Rotterdamist Simonetta Vespucci portree (Piero di Cosimo maal) Medicite villa Motiveerimine Tekst arusaadav ja huvitav, õpilasele kergesti mõistetav Õppematerjali kinnistamiseks peatüki lõpus küsimused Küsimused esitatud ka illustreeriva materjali kohta, seondades neid veel rohkem käsitletava teemaga Töövihiku ülesanded konkreetsed Samuti on õpilastele antud võimalus arutlemiseks ja oma arvamuse esitamiseks Ülesanded õpilasele jõukohased Illustreeriva materjali rohkus Kasutatud kirjandus "Keskaeg II. Ajalooõpik 7.klassile"; M

Pedagoogika → Pedagoogika alused
101 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Kunst - Renessans

San Romano lahing della Francesca. Urbino hertsogipaari portree Mantegna. Püha Sebastian Piero de Cosimo. Kleopatra Antonello da Messina. Mehe portree Botticelli. Primavera Botticelli

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
18 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Renessanss muusikas

Ghiberti; uksel on 28 gooti raamistusega paneeli; idaportaal - kuldne kujundus 10 tahvlit (1425-52. a., gooti raamistuseta), valmistajaks Ghiberti; - gooti raamistus 5. Palazzo Vecchio ­ e. Palazzo della Signoria, ehitamist alustati 1294, lõpetati 1341 ja oli mõeldud kindlustusehitisena, omaaegne valitsushoone ja suurhertsogi residents. Torn on 94 m kõrge. Eksterjöör gooti, interjöör renessanss. Aastast 1537 oli Cosimo I residents. Galerii ­ piklik arkaadiga ühenduskäik. Hammaslõige ehk hammaskarniis. Hoone sisaldab paljude kunstnike nagu Vasari, Michelangelo, ja Verrocchio töid. Seal asub Michelangelo skulptuurigrupp "Võit". Ees grupp Heraklesest ja Cacusest; Michelangelo "Taaveti" koopia. Neptunuse purskkaev. Cosimo I ­ esimene Toskaana suurhertsog, valitses 30 aastat, kuulus Firenzet valitsenud Medicite suguvõssa. Uffizi galerii ­ ehitati 1560, Medicite administratsioonikontorid. 6

Muusika → Muusika
48 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Manerism Itaalias

10. Mis tegi omal ajal uudseks Parma katedraali kuplifresko, mille oli maalinud Correggio? Gorreggiole oli iseloomulik illusionistlik ruumikujutus, mis ei vastanda pildi ruumi vaataja ruumile, vaid sulatab need ühte. Kõige ilmekam oli see Parma toomkiriku Maarja taevaminekut kujutavas kuplifreskos. 11. Mida tead Benvenuto Cellini loomingust? Oli kuulus kullassepp ja skulptor. Tuntumad teosed on Francois I soolatoos, pronksskulptuur ,,Perseus" ja Cosimo I de' Medici büst. Ta kirjutas ka traktaate kunstist.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
23 allalaadimist
thumbnail
21
docx

Jalutuskäik Firenzes koos müstiliste ja müütiliste tegelastega

Medusasse iseenda näo. Teine Medusa on esindatud Benvenuto Cellini skulptuuris Perseus (1545), kus ta pole küll võtmetegelane, kuid omab olulist sümboolset tähendust oma ajaloolises kontekstis. Perseus, kes on just Medusa tapnud ja hoiab võidukalt ta pead, on üks kaunimaid Itaalia pronksskulptuure. Minu meelest kauneim ka Firenzes. Piazza della Signoriale minnes paistab ta loomulikult ka kohe silma. See, paljudest Cosimo I-le pühendatud skulptuuridest, on üks võimusümboleid, tuletamaks linnaelanikele meelde Medicite perekonna võitu kõikvõimalike teiste valitsusvormidega kaasnenud korralageduse ja halbade aegade üle. Samuti illustreeris see kõikidele teistele, et nüüd triumfeerib kindel kord. Cellini on oma Perseuse loonud nõtkeks ja liikuvaks. Skulptuur on püüd ületada kõiki teisi senivalminud teoseid, k.a 11 Michelangelo Taavetit

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
18
doc

Galileo Galilei

lõppjärelduste tegemiseks nii astronoomias kui ka füüsikas. Aristoteles oli öelnud, et ei saa oodata matemaatilist täpsust seal, kus kaasatakse mateeria, ja vähemalt kuni 1602. aastani oli Galileo sellega nõustunud. Hiljem tõestati ,,Dialoogides" see küsimus uuesti Aristotelese eeskõneleja poolt ja Galileo vastas: "Õige, kui see on kord leitud, miks siis mitte seda kasutada?" 1605. aasta suve veetis Galileo Firenzes noore printsi Cosimo de' Medici eraõpetajana. Kui ta oli juba võitnud selle valitseva perekonna lugupidamise, palus ta Medicitelt toetust oma professoritooli säilitamiseks Padovas. Esimest korda tundis ta, et see on tõeliselt ohus konflikti tõttu, mis tal uue tähe ilmumise aegu oli filosoofidega tekkinud. Ta vihjas samuti, et õukonnamatemaatiku koht (see oli pärast Pstilio Ricci surma 1603. aastal vabaks jäänud) meeldiks talle väga. Praktilised matemaatikaalased teadmised, mida ta Cosimole (Joonis 3.)

Kategooriata → Uurimistöö
65 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Sandro Botticelli referatiivne uurimus

vastu. Põgus viiv elus on saanud igavikuks tema maalidel. Sellest on küll." Firenzlaste saavutusi kunsti vallas tunnustati kogu Itaalias lõplikult siis, kui 1480.aastate alguses tellis paavst Sixtus IV Firenze kunstnikelt seinamaalingud äsjavalminud Vatikani Sixtuse kabeli jaoks. Peakunstnikuks seal oli Perugino, kellega koos töötasid selle tellimuse juures firenzlased Botticelli, Ghirlandaio ja Cosimo Rosselli. Peale õpinguid (u 1460.aastatel) koos Filippo Lippiga hakkasid tema maalide naisenäod ta kunstnikukarjääri lõpuni sarnanema Filippo omadega. Filippo Lippi poeg Filippino Lippi õppis maalimist Botticelli stuudios. 15.saj lõpu poole avaldas Madalmaade maalikunst Firenze portreemaalile arvestatavat mõju, kuid naturalism oli harva nii julge nagu Botticelli freskodel portreed ja portree-

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
25 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Renessanss

.." Sotsiaalne seisund ei takista väärikust. · Humanistid olid valitsejate nõunikeks, kardinalid, koguni Rooma paavstid: Vatikani raamatukogu rajaja Nicolaus V (1447-1455), antiigiharrastuslane Pius II (1458-1464) ja ka Leo X (1513-1521). Medicite parekonna võimu ajal sai humansitist filosoof, kes jätkas vanakreeka mõttetarga Platoni tegevust. Platoni järgijad rajasid Firenzes akadeemia (Akademose mälestuseks). · Cosimo de´ Medici(suguvõsa rajaja) kinkis humanistile Marcilio Ficinole (1433- 1499) villa, aitas kaasa Akadeemia loomisele. Gutenbergi ajastu algus ­trükipress oli tööle hakanud, Ficino nägi Platoni teoseid juma trükitud kujul. Pico della Mirandola (1463-1494) ­Platoni akadeemia liige. Krahv. Kirjutas kõne 1486. a, millest sai humanistide kõige loetum tekst. ,,Inimese väärkusest". Niccolo Macciavelli (1469-1527) ­vastuolulisim isik Firenze ajaloos. Tuntud teesi

Kirjandus → Kirjandus
145 allalaadimist
thumbnail
13
odt

Sandro Botticelli

Samuti muutub Botticelli käekiri mehisemaks. Figuuride kaalutu õhulisus asendub konkreetse, üldiste plaanidega, õhulised ja õrnad toonid jõulise gammaga, kus süngelt tumedate toonide taustal moodustuvad kontrasti kinaver- ja karmiinpunased laigud. Pärast 1500. aastat võttis Botticelli harva pintsli kätte. Kuigi Botticelli on juba eakas inimene ja maalimisest loobunud, peeti tema arvamust endiselt autoriteetseks. 1504. aastal kuulus ta koos Giuliano da Sangallo, Cosimo Rossell, Leonardo da Vinci ja Filippino Lippiga komisjoni, mi spidi valima koha noore Michelangelo äsja lõpetatud Taaveti kujule. Kaasaegsete mälestuste järgi oli Botticelli alati rõõmsameelne ja hea inimene. Tema maja uksed olid külalistele ikka avatud ja ta võttis sõpru meelsasti vastu. Ta ei keeldunud kellelgi enda meisterlikkuse saladusi avaldamast ja ta ümber oli alati terve hulk õpilasi. Botticelli looming on viimaseks astmeks Firenze 15

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
35 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Reformatsioon

· Nende alustel kujunes ka noor kodanlus 5 · Linnriikide vabariiklik valitsemisviis oli asendumas monarhistlikuga · Võim koondus pärandatavalt mingi ühe eriti rikka perekonna kätte · Sellist valitsemisviisi nimetati türanniaks · Tuntuim oli Medicite perekond · Võimule pani aluse 1424 pankur Cosimo de´ Medici · 1469 aastast valitses firenzet türannina Lorenzo I · sai hüüdnimeks TORE · ühelt poolt oma hiilgava õukonna, teisalt aga kunstide soosimise ja isikliku luuleharrastuse tõttu · Linnriikide valitsejad, nende õukonnad ning ka rikkad kodanikud võistlesid üksteisega kaunite losside, luksusliku sisustuse ja kalli rõivastuse poolest · Sellega sama tähtis oli toetada

Ajalugu → Ajalugu
39 allalaadimist
thumbnail
8
doc

“Mees Vincist” František Jilek - Sisukokkuvõte

inimesi, kuid samas ilma nendeta polnud tal tööd. Ta oli öelnud:" Kuld toob viletsust, hädaohtu ja surma kogu inimsoole. Voorus on meie tõeline varandus. Kogu varandust ning välist hüveolu hoiad sa hirmuga." Teine tugev jõud sel ajal oli vabadus. Siiski puudus demokraatia, rikkad ja aadlikud ühinesid. Võim oli Medicite käes, kuulsa pankurisuguvõsa käes. Valimistulemusi võltsiti ikka ja jälle, kuni Firenze piiskop Antonio Pierozzi 1458. aastal selle avalikustas. 1464. aastal Cosimo Medici, Firenze senine valitseja, suri ja edaspidi hakkas vihane võitlus võimu pärast sama aasta suvel otsustasid vandeseltslased mõrvata tema sandistunud pärija ja poeg Piero, kes ei saanud valitsemist jätkata. Kuid haigevoodilt valitses ta edasi ­ ta sai teada vandeseltslaste nimed ja kontakteerus nendega, vangistas, mõrvas ja saatis maapakku. Leonardole meeldis uitada eeslinnas kõige rohkem. Pärast pikka elamusterohket päeva tuli ta koju ja joonistas kõik üles

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
25 allalaadimist
thumbnail
12
doc

11. klassi õpiku küsimuste vastused

Loomingu lähtekoht siiski Veneetsia manerismis. 9. Mille abil väljendas El Greco oma sügavaid usutundeid? Kehade venitamine ning mõistusega seletamatu valguse ja ruumi kujutamine. 10. Mis tegi omal ajal uudseks Parma katedraali kuplifresko, mille oli maalinud Correggio? Illusionistlik ruumikujutus, mis ei vastanda pildi ruumi vaataja ruumile vaid sulatab need ühte. 11. Mida tead Benvenuto Cellini loomingust? kirjutas traktaate kunstist. Pronksskulptuurid "Perseus", Cosimo I de' Medici büst, Francois I soolatoos. MADALMAADE KUNST 15. SAJANDIL 1. Mille poolest erineb 15. saj Madalmaade kunst samaaegsest kunstist Itaalias? Madalmaade kunst hakkas avastama ja väärtustama nähtavat maailma. Itaalias kujutati pigem meelelist maailma. Itaalias oli antiikkunsti eeskujud, Madalmaades seda peaaegu et ei olnud. Ka puudub Madalmaade kunstilt itaalialik elurõõm ja elegantne joon. Itaalia kunst oli vaimuliku elu teenistuses, Madalmaade kunst linnakodanike teenistuses. 2

Kultuur-Kunst → Kunsti ajalugu
102 allalaadimist
thumbnail
32
docx

Antiigi pärand Euroopa kultuuritradistsioonis

4 kirjanduse ajalugu Medicite koduõpetaja õpetas antiikkirjandust Coluccio Salutati (1331­1406) Firenze ülikoolis Firenze kantsler tõlkis palju kreeka k-st ühendas studia humanitatis avaldas tekstiväljaandeid (vaimne tegevus) ja vita activa (ühiskondlik Medicite pere Firenzes tegevus) ­ vrd Cicero Cosimo de' Medici suur eraraamatukogu (üle (1389­1464) 800 käsikirja, lad. k.) Piero di Cosimo de' Medici ,,De laboribus Herculis" (1416­1469) ­> Manuél Chrysolorás Lorenzo de' Medici (1449­1492) Manuél Chrysolorás (1355­1415) õpetas kreeka keelt 1397­ 15. sajandi sündmused 1400 Firenzes, hiljem Ida-Rooma riigi langus ehk mujal Itaalias Konstantinoopoli langemine türklaste

Ajalugu → Ajalugu
9 allalaadimist
thumbnail
19
odt

Keskaeg ja varauusaeg

1453 ­ läksid uuesti Lääne-Roomasse ning võtsid palju kaasa humanism avaldub eelkõige kirjanduses, kunstis ja filosoofias astuti vastu asketismile ­ inimese loobumisele kõikidest maapealsetest rõõmudest ja naudingutest hauataguse õnduse nimel Medicid tuntuim türannide perekond, kui vabariiklik valitsemisviis asendus monarhiaga. Võim koondus pärandatavalt ühe eriti rikka perekonna kätte. Nende võimule pani aluse Cosimo de' Medici, aastal 1434. Toetasid kultuuri ja kunsti ning arhitektuuri. Olid osavad finantsalal- rajasid esimesi panku. Dante üks uue maailmavaate väljendaja. Poeet, kirjutas ''Jumaliku komöödia'', mis annab pildi inimese püüdlustest, piinadest, kirgedest, muredest, meeleheitest ja kahetsustest. Toscana murdes, mis sai itaalia kirjakeele aluseks. Boccaccio üks itaalia kirjakeele rajajatest. Tema põhiteoses ­ 100 novellist koosnevas

Ajalugu → Ajalugu
511 allalaadimist
thumbnail
387
pptx

Kunsti eksami esitlus

Fifth level Madonna with the Child and two Angels 1465 Tempera on wood 95 x 62 cm Galleria degli Uffizi, Florence Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level Portrait of a Man with a Medal of Cosimo the Elder c. 1474 Tempera on panel, 57,5 x 44 cm Galleria degli Uffizi, Florence Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level Primavera c. 1482 Tempera on panel, 203 x 314 cm Galleria degli Uffizi, Florence Click to edit Master text styles

Kultuur-Kunst → Kunst
11 allalaadimist
thumbnail
32
doc

Keskaja filosoofia

· Idola theatri ehk teatri iidolid on tingitud usaldavast · Renessanssi aegse Itaalia filosoofia on mõjutatud (ebakriitilisest) suhtumisest kõiksugu teooriatesse. Platoni ja Plotinose taasavastamisest. Nende · Niipalju kui on loodud filosoofilisi õpetusi, niipalju tundmise toob Itaaliasse kreeka õpetlane Plethon. on Fr. Baconi arvates lavastatud komöödiaid, · 1459 a. rajab Cosimo de Medici Firenzesse uuesti milles kujutatakse väljamõeldud maailma. Platoni Akadeemia. · Teatri iidolid ilmnevad asjaolus, et uskuma · Ficino tõlgete kaudu levib Platoni tundmine üle hakatakse sellesse, millesse on meeldivam Euroopa. uskuda, ning ei tunta enam huvi asjade tegeliku · Reformatsioon seisu vastu. · M

Filosoofia → Filosoofia
59 allalaadimist
thumbnail
62
txt

Kunst raekojas

Praegusel ajal on Rutharti t��d esindatud Firenze, Viini, N�rnbergi, Leipzigi, Pariisi, Praha, Sankt-Peterburgi, Smolenski ja Budapesti muuseumites. Rutharti kompositsioonides ei ole liialdavalt hoogsat barokset d�naamikat, k�ll aga suurep�rane oskus anda edasi looduse olemust, mis harmoneerub kunstniku loodud dekoratiivsete efektidega. Rutharti maalidel oli tema kaasaegsete hulgas suur menu ja tema t��de tellijaiks olid isegi Toscana suurhertsog Cosimo III de� Medici, Austria ertshertsog Leopold Wilhelm ja Liechtensteini v�rst Karl Eusebius. Kunstnik dateeris oma t�id harva, kuid otsustades selle teose k�rge taseme ja kindlale perioodile omase maalitehnika j�rgi, on antud stseen �gedast v�itlusest kahe leopardi ja hirve vahel maalitud Rutharti poolt aastatel 1665 � 1667. T�� natuuritruudus ja stseeni ehedus m�juvad veenvalt kui loomade tegelik v�itlus, ent

Kultuur-Kunst → Eesti kunstiajalugu
2 allalaadimist
thumbnail
87
doc

Filosoofia materjale

kindlasti on), vaid eelkõige sellepärast, et ta ei tee inimest paremaks ja õnnelikumaks: Üks asi on teada, teine armastada; üks asi on mõiste, teine tahta. vaenulikkus filosoofiliste arutluste suhtes; kahtlus intellektuaalse vabaduse vajalikkuses (kus igaüks võib meeldida vulgaarsele rahvamassile); pühendatus kristlikule vaimsusele; inimese üle tuleb otsustada tema tegude, mitte sõnade järgi. Platonismi taasavastamine. Marsilio Ficino (14331499): valiti Cosimo de Medici poolt Firenze Platoni Akadeemia juhatajaks (1462). Optimism. Kui keskaja üldine tonaalsus oli pessimistlik, siis renessanss on kantud allasurumatust optimismist (seda 34 vaatamata pidevatele sõdadele ja katku lainetele). See optimism põhineb usul, et maailm areneb ja progresseerub. Giovanni Pico della Mirandola (14631494): Kui inimene sünnib

Filosoofia → Filosoofia
458 allalaadimist
thumbnail
93
doc

Kunsti ajalugu

arhitektuurist, lisades sinna igaüks midagi ainult temale iseloomulikku. Veneetsias töötanud Jacopo Sansovino (1486-1570) ehitistele on omane valguse ja varju kontrastide esiletoomine fassaadil (San Marco raamatukogu hoone, 1536-54). Firenzes tegutsenud maalija, arhitekt ja kunstiteoreetik Giorgio Vasari (1511- 1574) lõi aga esimese renessanss-stiilis tänavaansambli nn. Uffizi tänava (1560-74). Uffizi tänava hooned olid kavandatud ruumidena Cosimo di Medici paisunud riigiaparaadile. Seda 140 m pikkust ja 18 m laiust tänavat äärestavad ühesuguste fassaadidega 18 m kõrgused hooned, mille kaunistamisel on rikkalikult kasutatud stiilseid ehisvorme. Renessansi viimaseks suureks esindajaks peetakse Veneetsias, Paduas, Vicenzas ja Veronas ehitanud Andrea Palladiot (1508-80), kes on tuntud ka arhitektuuriteoreetikuna. Oma loomingus taotles Palladio hoone selget liigendust, rangust ja proportsioonikooskõla. Palladio

Ökoloogia → Ökoloogia ja keskkonnakaitse
470 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun