Viskoossus temperatuuril -40°C, mPa.s 855 Viskoossus temperatuuril 100°C, mm²/s 2,70 Leekpunkt PM, °C 150 Keemispunkt (tagasivool), °C 260 Märg keemistemperatuur, °C 184 Jahutussüsteem Maht: 0-0 liitrit (minimaalse ja maksimaalse vahel) Tavapärane kontroll iga 30000km/24 kuu järel. Jahutusvedelik COOLANT SP 13 Coolant SP 13 on esmaklassiline, Longlife jahutusvedelik külmakaitsega temperatuuril -36°C. See on spetsiaalselt projekteeritud mootoritele/radiaatoritele, mis on valmistatud kergetest metallidest (nagu näiteks alumiinium, magneesium või nende sulamid) ning vastab VW spetsifikatsioonile TL VW 774J (G13). Coolant SP 13 on lillakat värvi ja sobib Volkswagen, Audi, Seat ja Škoda sõidukite jahutussüsteemidele. Toote spetsifikatsioonid: VW TL 774-J (G13)
Mootor 1. Mootori ehitus 1.1 Väntmehhanism Väntmehhanismi - ülesanne on muuta kepsu sirgjooneline liikumine väntvõlli pöördjooneliseks liikumiseks. 1.2 Hooratas(flywheel) Hooratas - on masina (mehhanismi) element, mille ülesandeks on kineetilise energia (pöörlemise) salvestamine, et hiljem seda energiat kasutada masina (mehhanismi) edasiseks töövõimeks. Hooratast kasutatakse mehhanismi töö ühtlustamiseks ning ka töövõime jätkamiseks näiteks sisepõlemismootorites. Samuti kasutatakse hooratast güroskoop kompassides. Lihtsaim näide hoorattast on laste mänguasi vurr. Joonis 1 1.3 Kolb(pistion) Kolb - on mehhanismi osa, mis asub ja liigub reeglina silindris ning millele avaldatakse erineval moel jõudu, et see annaks sellest saadud energia edasi masinale või seadmele. Kolvi põhi osad: kolvi silm , kolvi pea, kolvi hõlm , Kolvi sooned , rõnga lukk ...
sensor - meetmed surve poolel turbolaaduri * Fuel pressure sensor Kütuse rõhu andur * Air cleaner vacuum pressure sensor Õhupuhastiga vaakumi rõhu andur * Engine position sensor Mootori asendi andur * Temperature sensors - measure various operating temperatures Temperatuuri andurid - meede eri töötemperatuurid o Intake temperature Sisselaskeõhu temperatuuri o Charge air temperature Charge õhutemperatuur o Coolant temperature Jahutusvedeliku temperatuur o Fuel temperature Kütuse temperatuur o Exhaust temperature ( Pyrometer ) Heitgaasi temperatuur ( püromeetriga ) o Ambient temperature Ümbritseva õhu temperatuur * Vehicle speed sensor - monitors vehicle speed Sõiduki kiirus sensor - monitorid sõiduki kiirus * Brake pedal sensor - operates with cruise control, exhaust brake, idle control
Pre-heating system Eelsoojenduse süsteem Engine mechanical condition Mootori mehaaniline olukord Air and fuel system õhu ja kütuse süsteem Fuel level in tank low kütuse tase on bensiinipaagis Condition of fuel/fuel filter / fuel pipes kütuse , filtrate ja torude korrasolek Air filter/intake system blockage : õhufiltri ja sisselaske süsteemi puhtus Access diagnostic trouble codes juurdepääs veakoodidele Glow plug control module süüteküünla korrasolek Engine coolant temperature (ECT) sensor jahutusvedeliku andur Injectors pihustid Exhaust gas recirculation (EGR) solenoid egri electromagnet Exhaust gas recirculation (egr) cooler bypass valve egri jahutusklapp Exhaust gas recirculation (egr) valve mechanical VÄLJALASKE GAASIDE TSIRKULATSIOONI KLAPP Engine management system connections /wiring MOOTORI JUHTMOODULI PROGRAMEERIMINE Engine control module (ecm) programming Mootori juhtmoodul Engine control module (ecm)
2 years - whichever comes first Check the front disc pad thickness (Section 16) In addition to all the items in the 12 000 mile (20 000 km) and Check the rear brake shoe lining thickness (Section 17) 6000 mile (10 000 km) services, carry out the following: Check the steering and suspension components for Renew the coolant (Section 33) any signs of damage and wear (Section 18) Renew the air cleaner element (Section 34) Check the security of the front suspension lower arm On CVH engines renew the crankcase emission control balljoint (Section 18) filter (Section 35) Check the seat belt webbing for cuts or damage and On fuel-injected engines renew the fuel filter (Section 36)
Koormuste poolt tekitatud põletamine surve imenduvad mootori plokk ja mitte varrukas. Dry sleeves can be pressed into older engines to repair damaged cylinders. Kuiv varrukad saab pressitud vanemate mootorite remont kahjustatud balloone. Märg Sleeves: Wet sleeves are designed to withstand the loads generated by combustion pressure. Märg varrukad on ette nähtud taluma koormusi loodud põletamine survet. The sleeves are in direct contact with engine coolant. A rubber or copper O-ring (yellow circle) is used at the bottom flange to prevent coolant from leaking into the crankcase. Varrukad on otseses kokkupuutes mootori jahutusvedelikuga. Kummist või vasest O-rõngas (kollane ring) kasutatakse allosas äärik takistada jahutusvedeliku lekkimist karter. The cylinder head gasket prevents any coolant leaking through the top. Silindripea tihend takistab jahutusvedelik lekib teel tippu. Väntvõll Väntvõll:
Einar Kootikum LABORI ARUANDED Õppeaines: SISEPÕLEMISMOOTORID Transporditeaduskond Õpperühm: AT-31b Juhendaja: Esitamiskuupäev:................ Allkiri:............................ Tallinn 2013 Sisukord Jahutussüsteem............................................................................................................................4 Jahutussüsteemi plokkskeem.................................................................................................. 4 Soojuse jagunemine mootoris................................................................................................. 4 Radiaator................................................................................................................................. 5 Siseneva ja väljuva vedeliku ja õhu temperatuurid.....................................................
GE Fanuc 18i MB Automatic Tool Changer Type of tool shank 40 Tool storage capacity 24 Max. tool diameter (without adjacent tools) 80 mm Max. tool length 300 mm Max. tool mass 7 kg Tool change time (chip-to-chip) 4 secs Coolant Through spindle coolant 20 bar Swarf Removal Chip Auger Cutter air blast Standard Accuracy ISO 230-2 Positioning Ap 0.010 mm Repeatability Ru 0.004 mm Machine size Machine height 2940 mm
· Radiator core support: Radiators are heat exchangers used to transfer thermal energy from one medium to another for the purpose of cooling and heating. The majority of radiators are constructed to function in automobiles, buildings, and electronics. The radiator is always a source of heat to its environment, although this may be for either the purpose of heating this environment, or for cooling the fluid or coolant supplied to it, as for engine cooling. Despite the name, radiators generally transfer the bulk of their heat via convection, not by thermal radiation. Car engine bay, with radiator in front · Rocker panel: The rocker panel is the lowest body panel on the side of the car located between the two wheelwells. In most cars, only the edge of the rocker
neutroniteks. Ahelreaktsiooni kriitilisena hoidmiseks peab kiireid neutrone reaktoris aeglustama (modereerima). Modereerimise vajadust võib piltlikult selgitada, mõeldes augu lähedal asuva golfipalli löömisele. Tugev löök lennutab palli august üle, kuid just paraja tugevusega löök viib palli auku. Vesi neutronite aeglustajana Neutrons from fission Loss or the water coolant have very high speeds kills the chain reactionsince and must be slowed the fuel configuration is not greatly by water "critical" without water "moderation" to maintain moderation. the chain reaction.
Plus-50 II Cool-Gard II Plus-50 II esmaklassiline mootoriõli täiustab jõudlust moodsates madala Suure jõudlusega mootorid vajavad ka suuremat kaitset. Sel samal saastetasemega mootorites ja vastab suurt jõudu vajavate teeväliste põhjusel ei küündi autotööstuse tooted Cool-Gard II Coolant ja An- rakenduste tingimustele. See on soovitatav nelja-käigulistele vabalt hinga- tifriisi tasemele. Cool-Gard II on loodud vastama John Deere tehnika vatele, turbolaetud ja ülelaetud, diisli tahkete osakeste filtriga (DPF), diisli suure jõudluse standarditele see on kasutusvalmis väga tõhus jahu- oksüdatsioonikatalüsaatoriga (DOC), ja heitgaaside taasringlusega (EGR) tusvedelik mootorijahutussüsteemides kasutamiseks