SQL Kodutöö Katrin Kello D23 Loon 3 tabelit CREATE TABLE käsuga: create table HUVIRINGI JUHENDAJA( HUVIRINGI_JUHENDAJA_ID int not null, EESNIMI VARCHAR(100) not null, PERENIMI varchar(100) not null, SÜNNIAEG date not null, ISIKUKOOD VARCHAR(20), SUGU CHAR(1) not null, KOMMENTAAR VARCHAR(255), PRIMARY KEY(HUVIRINGI_JUHENDAJA_ID) ); Script Output: Table HUVIRINGI_JUHENDAJA created. create table TÖÖ_HUVIRINGI_JUHENDAJANA( TÖÖ_HUVIRINGI_JUHENDAJANA_ID integer not null, HUVIRINGI_JUHENDAJA_ID integer not null, HUVIRING_ID integer not null, ALATES TIMESTAMP not null, KUNI date, KOMMENTAAR varchar(255), PRIMARY KEY (TÖÖ_HUVIRINGI_JUHENDAJANA_ID) FOREIGN KEY(HUVIRIGNI_JUHENDAJA_ID) REFERENCES ISIK(HUVIRINGI_JUHENDAJA_ID) FOREIGN KEY(HUVIRING_ID) REFERENCES RIIK(HUVIRING_ID) ); Script Output: Table TÖÖ_HUVIRINGI_JUHENDAJANA created. create table HUVIRING( HUVIRING_ID int not null, NIMETUS VARCHAR (60), ASUKOHT V...
Algoritmide ja andmestruktuuride
Praktikum
Sügis 2009
Koostas: Elli Kopli
Juhendas: Ain Isotamm
Praktikum 2 (14.09.2009)
Ülesanne 1
Koosta programm, mis küsib kasutjalt lause ja siis pöörab selle ümber. Programmi ajaline
keeukus on O(n).
Lahendus
#include
FOREIGN KEY (`tlised_id`) REFERENCES tlised(id), PRIMARY KEY (`id`) ) CREATE TABLE IF NOT EXISTS `kassa` ( `id` INT(4) NOT NULL AUTO_INCREMENT, `kassa_nr` (4) NOT NULL, `sisselogimine_id`INT(11) NOT NULL, FOREIGN KEY (`sisselogimine_id`) REFERENCES sisselogimine(id), PRIMARY KEY (`id`) ) CREATE TABLE IF NOT EXISTS `klient` ( `id` INT(11) NOT NULL AUTO_INCREMENT, `eesnimi` CHAR(28) NOT NULL, `perenimi` CHAR(28) NOT NULL, `IK` CHAR (12) UNIQUE NOT NULL, `ettevtte_nimi` VARCHAR(28) NULL, `Aadress`VARCHAR(40) NOT NULL, `Tel_nr` VARCHAR(20) NULL, PRIMARY KEY (`id`) ) CREATE TABLE IF NOT EXISTS `maksevimalus` ( `id` INT(4) NOT NULL AUTO_INCREMENT, `maksevimaluse_tp` VARCHAR(30) UNIQUE NOT NULL, PRIMARY KEY (`id`) ) CREATE TABLE IF NOT EXISTS `Tellimus` ( `id` INT(11) NOT NULL AUTO_INCREMENT, `tellimuse_nr` INT(25) NOT NULL, `tellitud_kaup` VARCHAR(30) NULL, PRIMARY KEY (`id`) )
1. Klvaiatuurilt korduvalt sisestatakse naturaalarvud;
2. ekraanile väljastatakse neev arvud, mis ei sisalda korduvaid numbreid;
3. jätkatakse kuni küsimusele järkamse soovi kohta sisestatakse vastus 'ei'.
4
Algoritm
5
6
Programmikood
#include
#include
2) faili F2 väljastatakse keskmisest madalama vanusega kirjed;
3) faili F3 väljastatakse keskmiset suurema palgaga kirjed.
Programmikood
#include
static int bar1(int n,int m) { int x; if (n <= 0) x = m; else x = (n+m)*bar1(n-1,m); return x;} static int bar2(int n, int m) { int x=0; if (n <= 0) x = m; else for (int i = 0; i < n + m; i++) { x = x + bar2(n-1,m);} return x;} ______________________________________ public class Male { public static void main(String[] args) { JFrame frame = new MaleFrame(); frame.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE); frame.setSize(400, 400);frame.setVisible(true); } } class MaleFrame extends JFrame { MaleFrame frame; JPanel toppanel; JPanel buttonpanel; DrawPanel drawpanel;int nupp = 0; MaleFrame() { toppanel = new Jpanel(); buttonpanel = new JPanel(); drawpanel = new DrawPanel(); JButton button = new JButton("Vajuta!"); buttonpanel.add(button); toppanel.setLayout(new BorderLayout()); button.addActionListener(new ActionListener() { public void actionPerformed(ActionEvent e) { nupp = 1; drawpanel.repaint(); } } ); toppanel.add...
Tallinna Tehnikaülikool
INFOTEHNOLOOGIA TEADUSKOND
Arvutitehnika instituut
Kodune töö 2 aines ,,Programmeerimine I"
Variant 3
Eesnimi Perekonnanimi
000000IASB
IASB00/00
Tallinn 2011
Ülesanne 2
Massiivid
Variant 3
Koostage algoritm ja sellele ühiselt vastav programm, mille abil:
1.klaviatuurilt sisestatakse tekstirida S(kuni 25 sümbolit) ja sümbolid c1 ja c2;
2.moodustatakse tekstrida T ,rea S sümbolitest, alates esimesest sümbolist c1 viimase sümbolini
c2;
3.kuvatakse (väljastatakse ekraanile) rida T ja tema pikkus l.
Programmikood
#include
toCharArray(); Arrays.sort(arr1); char[] arr2 = s2.toCharArray(); Arrays.sort(arr2); for (int i = 0; i < arr1.length; i++) { if (arr1[i] != arr2[i]) { System.out.println("FALSE"); System.exit(1);} 3. Replace symbol on a certain position in string public static String replaceCharAt(String s, int pos, char c) { return s.substring(0, pos) + c + s.substring(pos + 1);} 4. Calculate the number of words that start with “a” int count = 0; if (s.startsWith("a")) { count++;} for(int i = 1; i < s.length(); i++) { if(s.charAt(i)=='a' && s.charAt(i-1)==' '){ count++;}} System.out.println(count);}} 5. Palindrome check
SQL> SPOOL currently spooling to ülesanne_04.lst SQL> DESCRIBE lepikult.yliopilased; Name Null? Type ----------------------------------------- -------- ---------------------------- ID CHAR(8) EESNIMI VARCHAR2(15) PERENIMI VARCHAR2(15) SQL> DESCRIBE lepikult.koduylesanded; Name Null? Type ----------------------------------------- -------- ---------------------------- YLIOPILASE_ID CHAR(8) KURSUSEKOOD VARCHAR2(6) KUUPAEV DATE TOO_NR NUMBER(2) FAILINIMI VARCHAR2(20) PUN...
Integer; Var vabasidKohti : Integer; koht : Integer; begin koht := kohtMalus; vabasidKohti := 0; while ( malu[ koht ] = ' ' ) and ( koht <= maluSuurus ) do begin koht := koht + 1; vabasidKohti := vabasidKohti + 1; end; leiaVabadePositsioonideArv := vabasidKohti; end; { Kirjutab m,,llu alates antud positsioonist, antud pikkuse ja nimega bloki } procedure kirjutaMallu( positsioon, pikkus : Integer; BlokiNimi: Char ); Var positsioonMalus: 1..maluSuurus; begin For positsioonMalus := positsioon to positsioon + pikkus - 1 do malu[ positsioonMalus ] := BlokiNimi; end; procedure votaMalu( BlokiNimi: Char; BlokiSuurus: Integer ); var positsioonMalus : 1..maluSuurus; leitiMalu : boolean; vabasidPositsioone : Integer; sobivaimPositsioon : Integer; sobivaimaPositsiooniSuurus: Integer; begin leitiMalu := false; if maluKysimiseMeetod = 1 then begin
Tekstivalemid ja -avaldised Materjal töövihikus: Exc_Andmed.xlsm med.xlsm Ülesanne Valemite koostamiseks luua vajalikutele lahtritele ja piirkondadele nimed ja kasutada neid valemites. 1) Veergu SOBIV REIS leida see reis, kus inimene varem ei ole käinud. 2) Veergu REISI HIND leida inimese poolt valitud reisi hind (Arvestada, et reisi ja toidu hind võib alati muutuda). 3) Veergu ETTEMAKS arvuta ettemaks, mis on 50% reisi hinnast. 4) Veergu LÕUNASÖÖK arvutada lõunasöögi hind kõigile 1988 aastal sündinud inimestele, hind võtta tabelist. 5) Veergu SUMMA MAKSMISEKS arvutada inimese ettemaksu ja lõunasöögi summa. 6) Arvutada KULUTUSED (reisihind+lõunasöök) , mida iga inimene peab maksma . 7) Leida reisijate SUGU. 8) Leida reisijate sünnikuupäevad. 9) Leia odavaima ja kallima reisi hinnad. 10) Mitu mest ja mitu naist ekskursioonile läheb? 11) Lisada leht Diagramm ja teha tulpdiagramm nime, ettemaksu ja kulutuste kohta. Tulemised võrdluseks ...
TRISC &= ~Q_buzz;
while (1){
// Kordus - loop
}
}
Gaudeamus
Programm töötab eelnevalt ära määratud helitugevusel. Programm ei kordu, vaid lugu algab
algusest peale, kui programm iga kord uuesti tööle panna. Helisagedused võetakse tabelist
Nooditabel ning pausi ja noodi pikkused tabelist Noodid. Lugu on eelnevalt ära määratud tabelis
gaudeamus.
#include
#include
//Programm, mis kirjutab isikukoodist sünniaja välja.
#include
#include
1 Loeng. Sissejuhatus Võtmesõnad: abstract assert boolean break byte case catch char class const* continue default double do else enum extends final finally float for goto* if implements import instanceof int interface long native new package private protected public return short static strictfp super switch synchronized this throw throws transient try void volatile while NB! Tunduvad võtmesõnadena, aga on literaalid: false null true Algtüübid: Täisarvud · byte(8-bitiline), short(16-bitiline ), int(32-bitiline), long(64-bitiline) Ujukomaarvud
/*
Koostada programm, mis auto registreerimismärgi (autonumbri) numbri alusel
otsustab, kas tegemist on tavalise, eritellimusel tehtud või reeglitele
mittevastava numbrimärgiga.
Tavalisel numbrimärgil on kaks või kolm numbrikohta, millele järgnevad
kolm tähte. Näiteks "367ARZ", "82ZBG". Tellitud ja muud erinumbrid on
kuni 9-märgilised, millest vähemalt üks on number, teised on tähed.
Näiteks "MEDIA7", "R2", "MARIKA13".
Esitamise tähtaeg - 3. märts 2014
*/
char regn[100];
int length = 0, i, j=0;
printf("Sisesta registreerimism4rgi number > ");
scanf("%s", regn);
length = strlen(regn);
//printf("%dnn", length);
// 1 Reeglitele vastavus
// 1.1 Reg. nr. pikkus
if ( length < 2 || length > 9 ){
printf("nReg. number %s ei vasta reeglitele!n", regn);
return 0;
}
// 1.2 Sisaldab vähemalt 1 numbrit
for(i=0, j=0;i
lesanne 1------------------------------------------------------------------------------- -- sqlplus scott/tiger@testdata describe kandidaadid insert into kandidaadid values ('Stanislav', 'Tsvetajev', '38609140224', 60, 70, 80); update kandidaadid set eesnimi='Stas' where isikukood=38609140224; select * from kandidaadid where eesnimi = 'Stas'; delete from kandidaadid where eesnimi = 'stas'; lesanne 2------------------------------------------------------------------------------- -- sqlplus scott/tiger@testdata select eesnimi, perenimi, emakeel from kandidaadid where isikukood like '4%' and emakeel >60; select eesnimi, perenimi, to_date(substr(isikukood,2,6),'YYMMDD') as sunniaeg from kandidaadid where to_date(substr(isikukood, 4, 4), 'mmdd')> sysdate order by to_date(substr(isikukood, 4, 4), 'mmdd'); lesanne 3--------------------...
Nimi: ........................................ KONTROLLTÖÖ NR 1 VARIANT A 1. Millised järgmistest muutujanimedest on lubatud, millised mitte? Kui ei ole lubatud, siis miks? (4 p) kolmnurga külg 3nurgakylg Kylg külg 2. Millist tüüpi muutujatele (integer, real, char) saab omistada alljärgnevad väärtused? Kui väärtust ei saa omistada ühelegi muutujale, siis põhjenda, miks. (8 p) 16 a abc 1,6 5 @ õ 12.4 3. Kuidas näeksid Pascalis välja järgmised loogikatehted? (A, B ja C on tüüpi integer). (2 p) A on väiksem kui 30, B on suurem kui 15 ja C ei võrdu 0-ga. B on suurem kui 6 ja väiksem kui 10 või A on suurem kui 10 4. Kuidas näeksid Pascalis välja järgmised omistustehted? (6 p) a = 3x 2 a=5 x x -3 + 2 a= ...
1. Logige Oracle�i andmebaasi �testdata� k�lge kasutajanimega scott ja parooliga tiger. Enter user-name: scott Enter password: Last Successful login time: Sun Mar 05 2017 01:20:23 +02:00 Connected to: Oracle Database 12c Enterprise Edition Release 12.1.0.2.0 - 64bit Production With the Partitioning, OLAP, Advanced Analytics and Real Application Testing oions 2. Uurige, milline on tabeli kandidaadid struktuur. SQL> DESCRIBE kandidaadid Name Null? Type ----------------------------------------- -------- ------------------------- ID CHAR(11) EESNIMI VARCHAR2(20) PERENIMI VARCHAR2(30) MATEMAATIKA NUMBER(3) VOORKEEL NUMBER(3) EMAKEEL ...
if (plainText == null) return null; if (plainText.isEmpty()) return plainText; String encrypted = ""; //plainText = minimizeText(plainText); plainText = plainText.toLowerCase(); if (rotation % 26 == 0) return plainText; if (rotation < 0) return null; int len = plainText.length(); for (int x = 0; x < len; x++) { char c = plainText.charAt(x); if (Character.isLetter(c)) if (c + rotation >= 97) c = (char) (97 + (c + rotation - 97) % 26); else c = (char) (c + (rotation % 26)); encrypted += c; } return encrypted; } /** * Finds the most frequently occurring letter in text. * @param text either plain or encrypted text. * @return the most frequently occurring letter in text. */
Souli üldiseloomustus Stevie Wonder Ray Charles Kärt Hansen Souli üldiseloomustus http://www.youtube.com/watch?v=sp3JOzcpBds Souli muusika on populaarne muusika stiil, mis on pärit Ameerika Ühendriikidest. Muusika on rütmiline ja kaasahaarav. Souli muusika arenes aastatel 1950-1960. Ray Charlesi võib pidada soul-muusika isaks. Ta ühendas esmakordselt vaimuliku gospeli ja maalähedase bluusi. Stevie Wonder http://www.youtube.com/watch?v=XxoBaEQGMPo Stevie Wonder Sündis 13. mai 1950 (vanus 64). Wonder on muusik, laulja ja laulukirjutaja. Ta on tegutsenud alates 1961 aastast praeguseni ehk kokku 53 aastat. Muusikaga hakkas Stevie tegelema 11aastaselt. Ta sündis pimedana. Sellepärast ta kannab alati tumedate klaasidega prille. Ray Charles http:// www.youtube.com/watch?v=0rEsVp5tiDQ Ray Charles Tema täisnimi on Ray Charles Robinson. Ta sündis 23. semptembril 1930. ja suri 10. juunil 2004 (elas 73...
3. Check whether two strings are anagrams of each other. 4. 5. For more information see: https://en.wikipedia.org/wiki/Anagram 6. 7. Arguments: 8. string -- first string 9. comp -- second string 10. 11. Returns: 12. True if the strings are anagrams, False otherwise. 13. """ 14. if len(string) != len(comp): 15. return False 16. for char in string: 17. found = False 18. for i in range(len(comp)): 19. if comp[i] == char: 20. comp = comp[0:i] + comp[i+1:] 21. found = True 22. break 23. if not found: 24. return False 25. return True if len(comp) == 0 else False
Jongsong Peak Jongsong Peak is a mountain in the Janak section of the Himalayas Jongsong's summit is at a threeway boundary between India, China and Nepal First ascent :2 June 1930 by Bericht Hörlin and Erwin Schneider Badrinath Badrinath ???????? is a Hindu holy town and a nagar panchayat in Chamoli district in the state of Uttarakhand, India. It is the most important of the four sites in India's Char Dham pilgrimage. The town gets its name from the Holy temple of Badrinath. Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level
India kunst Islami arhitektuuri mõju Indiale Moslemidest sisserändajatega saabus Indiasse islami arhitektuur. Sellega võeti Indias kasutusele kaared ja kuplid, moseed tegid maastiku mitmekesisemaks, lisades uusi kogemusi vormis ja ruumis. Suurim erinevus India arhitektuuris ja islami arhitektuuris oli see, et islamis ei tohtind kujutada inimese ühegi teise elava looma pilte religiooses kunstis ja arhitektuuris ning jumala kujutamine oli keelatud. Selle asemel kasutati geomeetriat, arabeskki ja ilukirja. Hiljem moseede ehitamine ,,originaalses stiilis" levis üle riigi. Jami mosee on esinduslik näide India moseest. Siiski islami arhitektuuri mõjutas piirkondlik stiil ja kohalike inspiratsioon. Suurem osa islami stiilis ehitati maju Mughali perioodil. Islami ja hindu arhitektuuri mõju on hästi näha Taj Mahali arhitektuuris, kus on kasutusel suured mõõtmed, valge marmor, keerukad graveeringud ja minaretid(mosee tron.). Kõige levinum isla...
See koosneb N samatüübilisest liikmest, mille
määramiseks kasutatakse järjekorranumbrit (sulgudes massiivinime järel).
N: nimed[4], arvud[2] === 4. nimi, 2. arv
Massiivi indeksiks võib olla ka muutuja - sel juhul on indeksi reaalseks
väärtuseks selle muutuja hetkeväärtus.
N: Kui muutuja i väärtus on 3, siis arvud[i] tähendab
massiivi 'arvud' 3. elementi.
Massiivid tuleb programmis deklareerida (defineerida) nagu muutujadki.
Tüübiks on aga mitte lihttüüp (integer, string, char jne), vaid
üldkujul:
var massiiv : array [ 1..
LEN(tekst) Leiab teksti pikkuse (märkide arvu tekstis) MID(tekst;m;n) Eraldab tekstist n märki alates märgist numbriga m RIGHT(tekst;[ n ]) Eraldab tekstist n parempoolset märki, vaikimisi 1 TRIM(tekst) Eemaldab tekstist tühikud, jättes sõnade vahele ühe tühiku Tekstid salvestatakse ASCII koodis, kus igale märgile vastab kindel arv (8-bittine kood) Tabelis on funktsiooni CHAR abil toodud igale koodile (0...255) vastav kood Kood Märk Kood Märk Kood Märk Kood Märk Kood Märk 0 51 3 101 e 151 201 1 52 4 102 f 152 202 2 53 5 103 g 153 203 3 54 6 104 h 154 204 4 55 7 105 i 155 205
#include
LEN(tekst) Leiab teksti pikkuse (märkide arvu tekstis) MID(tekst;m;n) Eraldab tekstist n märki alates märgist numbriga m RIGHT(tekst;[ n ]) Eraldab tekstist n parempoolset märki, vaikimisi 1 TRIM(tekst) Eemaldab tekstist tühikud, jättes sõnade vahele ühe tühiku Tekstid salvestatakse ASCII koodis, kus igale märgile vastab kindel arv (8-bittine kood) Tabelis on funktsiooni CHAR abil toodud igale koodile (0...255) vastav kood Kood Märk Kood Märk Kood Märk Kood Märk Kood Märk 0 51 3 101 e 151 201 1 52 4 102 f 152 202 2 53 5 103 g 153 203 3 54 6 104 h 154 204
LEN(tekst) Leiab teksti pikkuse (märkide arvu tekstis) MID(tekst;m;n) Eraldab tekstist n märki alates märgist numbriga m RIGHT(tekst;[ n ]) Eraldab tekstist n parempoolset märki, vaikimisi 1 TRIM(tekst) Eemaldab tekstist tühikud, jättes sõnade vahele ühe tühiku Tekstid salvestatakse ASCII koodis, kus igale märgile vastab kindel arv (8-bittine kood) Tabelis on funktsiooni CHAR abil toodud igale koodile (0...255) vastav kood Kood Märk Kood Märk Kood Märk Kood Märk Kood Märk 0 51 3 101 e 151 201 1 52 4 102 f 152 202 2 53 5 103 g 153 203 3 54 6 104 h 154 204
LEN(tekst) Leiab teksti pikkuse (märkide arvu tekstis) MID(tekst;m;n) Eraldab tekstist n märki alates märgist numbriga m RIGHT(tekst;[ n ]) Eraldab tekstist n parempoolset märki, vaikimisi 1 TRIM(tekst) Eemaldab tekstist tühikud, jättes sõnade vahele ühe tühiku Tekstid salvestatakse ASCII koodis, kus igale märgile vastab kindel arv (8-bittine kood) Tabelis on funktsiooni CHAR abil toodud igale koodile (0...255) vastav kood Kood Märk Kood Märk Kood Märk Kood Märk Kood Märk 0 51 3 101 e 151 201 1 52 4 102 f 152 202 2 53 5 103 g 153 203 3 54 6 104 h 154 204
SQL> SPOOL currently spooling to ülesanne_09.lst SQL> --Moodustage tabel tallede kohta (sünniaeg, sünnikaal, id-number, sugu). SQL> --Kirjutage skript, mis laseb sisestada tabelisse (asendusmuutujate abil) andmeid sündinud tallede kohta. SQL> --Iga looma kohta genereeritakse jada abil id-number; jäär saab paaritu ja utt paarisnumbri. SQL> CREATE TABLE talled ( 2 id NUMBER PRIMARY KEY, 3 sunniaeg TIMESTAMP(0), 4 kaal NUMBER(6,2), 5 sugu CHAR(1)); Table created. SQL> CREATE SEQUENCE jaar_id START WITH 1 INCREMENT BY 2; Sequence created. SQL> CREATE SEQUENCE utt_id START WITH 2 INCREMENT BY 2; Sequence created. SQL> INSERT INTO talled VALUES( 2 CASE '&sugu' 3 WHEN 'J' THEN jaar_id.NEXTVAL 4 ELSE utt_id.NEXTVAL END, 5 SYSDATE,'&kaal', '&sugu'); old 2: CASE '&sugu' new 2: CASE 'J' Enter value for kaal: 7.2923 old 5: SYSDATE,'&kaal', '&sugu') new 5: SYSDATE,'7.2923', 'J') 1 row created. SQL> INSERT INTO talled...
LEN(tekst) Leiab teksti pikkuse (märkide arvu tekstis) MID(tekst;m;n) Eraldab tekstist n märki alates märgist numbriga m RIGHT(tekst;[ n ]) Eraldab tekstist n parempoolset märki, vaikimisi 1 TRIM(tekst) Eemaldab tekstist tühikud, jättes sõnade vahele ühe tühiku Tekstid salvestatakse ASCII koodis, kus igale märgile vastab kindel arv (8-bittine kood) Tabelis on funktsiooni CHAR abil toodud igale koodile (0...255) vastav kood Kood Märk Kood Märk Kood Märk Kood Märk Kood Märk 0 51 3 101 e 151 201 1 52 4 102 f 152 202 2 53 5 103 g 153 203 3 54 6 104 h 154 204
LEN(tekst) Leiab teksti pikkuse (märkide arvu tekstis) MID(tekst;m;n) Eraldab tekstist n märki alates märgist numbriga m RIGHT(tekst;[ n ]) Eraldab tekstist n parempoolset märki, vaikimisi 1 TRIM(tekst) Eemaldab tekstist tühikud, jättes sõnade vahele ühe tühiku Tekstid salvestatakse ASCII koodis, kus igale märgile vastab kindel arv (8-bittine kood) Tabelis on funktsiooni CHAR abil toodud igale koodile (0...255) vastav kood Kood Märk Kood Märk Kood Märk Kood Märk Kood Märk 0 51 3 101 e 151 201 1 52 4 102 f 152 202 2 53 5 103 g 153 203 3 54 6 104 h 154 204
LEN(tekst) Leiab teksti pikkuse (märkide arvu tekstis) MID(tekst;m;n) Eraldab tekstist n märki alates märgist numbriga m RIGHT(tekst;[ n ]) Eraldab tekstist n parempoolset märki, vaikimisi 1 TRIM(tekst) Eemaldab tekstist tühikud, jättes sõnade vahele ühe tühiku Tekstid salvestatakse ASCII koodis, kus igale märgile vastab kindel arv (8-bittine kood) Tabelis on funktsiooni CHAR abil toodud igale koodile (0...255) vastav kood Kood Märk Kood Märk Kood Märk Kood Märk Kood Märk 0 51 3 101 e 151 201 1 52 4 102 f 152 202 2 53 5 103 g 153 203 3 54 6 104 h 154 204
LEN(tekst) Leiab teksti pikkuse (märkide arvu tekstis) MID(tekst;m;n) Eraldab tekstist n märki alates märgist numbriga m RIGHT(tekst;[ n ]) Eraldab tekstist n parempoolset märki, vaikimisi 1 TRIM(tekst) Eemaldab tekstist tühikud, jättes sõnade vahele ühe tühiku Tekstid salvestatakse ASCII koodis, kus igale märgile vastab kindel arv (8-bittine kood) Tabelis on funktsiooni CHAR abil toodud igale koodile (0...255) vastav kood Kood Märk Kood Märk Kood Märk Kood Märk Kood Märk 0 51 3 101 e 151 201 1 52 4 102 f 152 202 2 53 5 103 g 153 203 3 54 6 104 h 154 204
LEN(tekst) Leiab teksti pikkuse (märkide arvu tekstis) MID(tekst;m;n) Eraldab tekstist n märki alates märgist numbriga m RIGHT(tekst;[ n ]) Eraldab tekstist n parempoolset märki, vaikimisi 1 TRIM(tekst) Eemaldab tekstist tühikud, jättes sõnade vahele ühe tühik Tekstid salvestatakse ASCII koodis, kus igale märgile vastab kindel arv (8-bittine kood) Tabelis on funktsiooni CHAR abil toodud igale koodile (0…255) vastav kood Kood Märk Kood Märk Kood Märk Kood Märk Kood Märk 0 51 3 101 e 151 — 201 É 1 52 4 102 f 152 リ 202 ᅧ 2 53 5 103 g 153 ル 203 ᅧ 3 54 6 104 h 154 レ 204 ᅧ 4 55 7 105 i 155 ロ 205 ᅧ
aspx Meetodid Beep() Mängitud piiks läbi konsooli kõneleja. Clear Kõrvaldab puhvri konsooli ja selle akna kuvada teavet. MoveBufferArea (Int32, Int32, Int32, Koopiad konkreetsest allikast ekraani pindala puhverlahust Int32, Int32, Int32) ettenähtud sihtkohta piirkonnas. MoveBufferArea (Int32, Int32, Int32, Koopiad konkreetsest allikast ekraani pindala puhverlahust Int32, Int32, Int32, Char, ettenähtud sihtkohta piirkonnas. ConsoleColor, ConsoleColor) OpenStandardError () Omandab standardviga oja. OpenStandardError (Int32) Omandab standardviga oja, mis on määratud puhvri suurust. OpenStandardInput () Tagastab standardsisendit oja. OpenStandardInput (Int32) Tagastab standardsisendit oja, mille jaoks nimetatud puhvri suurust. OpenStandardOutput () Tagastab standardväljundisse oja.
P 382,8319 Korter 1..* 1 1..* 0..* esik köök tuba vannituba ... pliit 0,1 0..* elutuba külmik 0..* 0..* magamistuba kraanikaus 1 0..* söögituba Töövihik 1..* Diagram 0..* TÖÖLEHT 0..* Kujund m Char Worksheet Shape t 65536 1..* Rida Lahtriplokk Veer g Column Row Rang e 1..16 777 216 Lahter 256 Cel 65 536
Minu kooli nimi CHAR-LES GONOUD’ OOPER “FAUST” Retsensioon Nimi ja perekonnanimi klass õpetaja Tallinn 2017 Möödunud aasta 5.mail külastasin koos ema ja isaga Rahvusooper Estoniat, et oma silmade ja kõrvadega kogeda Charles Gounod’ klassikat, ooperit “Faust”. Ooper oli kahes vaatuses ning kirjutatud Jules Barbier’ ja Michel Carré libreto Carré näidendi „Faust ja Margarita“ ning Johann Wolfgang von Goethe värsstragöödia „Faust“ põhjal. Dirigendiks oli Jüri Alperten, lavastajaks Dmitri Bertman ning peaosades astusid lavale Oliver Ku...
ISTEXT(lahter) tõene, kui lahtris on tekst ISNONTEXT(lahter) tõene, kui lahtris pole tekst ISLOGICAL(lahter) tõene, kui lahtris on tõeväärtus ISERROR(lahter) tõene, kui lahtri valem annab vea ISERR(lahter) tõene, kui lahtri valem annab N/A-st erineva vea ISNA(lahter) tõene, kui lahtri valem annab vea N/A INFO mitmesugune info arvuti, operatsioonisüsteemi ja töökeskkonna kohta Tekstifunktsioonid Märgi koodi teisendamine CHAR, CODE Teksti pikkus - LEN Arvu teisendamine tekstiks TEXT, DOLLAR, FIXED Teksti teisendamine arvuks VALUE Tekstide ühendamine (liitmine, sidurdamine) CONCATENATE Tekstiosa eraldamine LEFT, RIGHT, MID Tekstide võrdlemine EXACT Tekstis suur- ja väiketähtede muutmine UPPER, LOWER, PROPER Märgi või tekstiosa otsimine FIND Tekstiosa asendamine SUBSTITUTE Märkide asendamine tekstis REPLACE Tühikute eemaldamine teksti algusest ja lõpust - TRIM Finantsfunktsioonid
ISTEXT(lahter) – tõene, kui lahtris on tekst ISNONTEXT(lahter) – tõene, kui lahtris pole tekst ISLOGICAL(lahter) – tõene, kui lahtris on tõeväärtus ISERROR(lahter) – tõene, kui lahtri valem annab vea ISERR(lahter) – tõene, kui lahtri valem annab N/A-st erineva vea ISNA(lahter) – tõene, kui lahtri valem annab vea N/A INFO – mitmesugune info arvuti, operatsioonisüsteemi ja töökeskkonna kohta Tekstifunktsioonid Märgi koodi teisendamine – CHAR, CODE Teksti pikkus - LEN Arvu teisendamine tekstiks – TEXT, DOLLAR, FIXED Teksti teisendamine arvuks – VALUE Tekstide ühendamine (liitmine, sidurdamine) – CONCATENATE Tekstiosa eraldamine – LEFT, RIGHT, MID Tekstide võrdlemine – EXACT Tekstis suur- ja väiketähtede muutmine – UPPER, LOWER, PROPER Märgi või tekstiosa otsimine – FIND Tekstiosa asendamine – SUBSTITUTE Märkide asendamine tekstis – REPLACE Tühikute eemaldamine teksti algusest ja lõpust - TRIM
ISTEXT(lahter) tõene, kui lahtris on tekst ISNONTEXT(lahter) tõene, kui lahtris pole tekst ISLOGICAL(lahter) tõene, kui lahtris on tõeväärtus ISERROR(lahter) tõene, kui lahtri valem annab vea ISERR(lahter) tõene, kui lahtri valem annab N/A-st erineva vea ISNA(lahter) tõene, kui lahtri valem annab vea N/A INFO mitmesugune info arvuti, operatsioonisüsteemi ja töökeskkonna kohta Tekstifunktsioonid Märgi koodi teisendamine CHAR, CODE Teksti pikkus - LEN Arvu teisendamine tekstiks TEXT, DOLLAR, FIXED Teksti teisendamine arvuks VALUE Tekstide ühendamine (liitmine, sidurdamine) CONCATENATE Tekstiosa eraldamine LEFT, RIGHT, MID Tekstide võrdlemine EXACT Tekstis suur- ja väiketähtede muutmine UPPER, LOWER, PROPER Märgi või tekstiosa otsimine FIND Tekstiosa asendamine SUBSTITUTE Märkide asendamine tekstis REPLACE Tühikute eemaldamine teksti algusest ja lõpust - TRIM Finantsfunktsioonid
LEN(tekst) Leiab teksti pikkuse (märkide arvu tekstis) MID(tekst;m;n) Eraldab tekstist n märki alates märgist numbriga m RIGHT(tekst;[ n ]) Eraldab tekstist n parempoolset märki, vaikimisi 1 TRIM(tekst) Eemaldab tekstist tühikud, jättes sõnade vahele ühe tühiku Tekstid salvestatakse ASCII koodis, kus igale märgile vastab kindel arv (8-bittine kood) Tabelis on funktsiooni CHAR abil toodud igale koodile (0...255) vastav kood Kood Märk Kood Märk Kood Märk Kood Märk Kood Märk 0 51 3 101 e 151 201 1 52 4 102 f 152 202 2 53 5 103 g 153 203 3 54 6 104 h 154 204
Samamoodi on võimalik viikusid ka sisenditeks defineerida, kirjutades TRIS registrisse vastavate bittide väärtuseks 1. Sisendiolekut näitavad vastava PORT registri bitid. Mis on põhiprogramm ja milleks kasutatakse almprogramme? Põhiprogramm koosneb hulgast funktsioonidest, mis üksteist vajaduse korral väljakutsuvad. Iga programm omab aga üht funktsiooni, mis aktiveeritakse ainult programmi algul ja mida teised funktsioonid välja ei kutsu, ja nimelt: int main(int argc, char argv[]), see on põhiprogrammi algus. Tüüpiliselt on vaja kasutada alamprogramme siis, kui samasisuline tegevus (ehk samasugune käskude jada) esineb programmis kahes või enamas kohas. Sellega me taotleme, et programm tuleks võimalikult lühikene. Kuid see ei ole ainus põhjus. Tihti on otstarbekas jagada programm loogilisteks üksusteks parema loetavuse huvides. Kui kogu programmi pikkuseks on tuhat rida ja
Selleks tuleb kasutada väljastusprotseduuri abi.
Kontrollstringi abil on võimalik sisestada väga keerulise struktuuriga
sisendinformatsiooni ja näidata täpselt, kuidas saadud informatsiooni
interpreteerida. Esialgu on piisav, kui teame järgmisi kontrollstringi kujusid:
37 / 115
int i; scanf("%d", &i); /* sisestab täisarvu */
float r; scanf("%f", &r); /* sisestab ühekordse täpsusega reaalarvu
*/
char c; scanf("%c", &c); /* sisestab sümboli */
char s[30]; scanf("%s", s); /* sisestab stringi */
Keeles C leidub veel suurel hulgal igasuguseid spetsiifilisi sisestusfunktsioone,
kuid neid ma tutvustan kunagi hiljem.
Andmete sisestamine keeles QBasic
Sisestamiskäsu süntaks keeles QBasic on järgmine:
'INPUT' [ ';' ] [
dimensiooni_suurus ->
Andmebaasid Laenutamine CREATE TABLE LAENUTAMINE ( Laenamise_id INT not null auto_increment, Kuupäev date, Raamatu_ID INT, Lugeja_ID INT, Tähtaeg date, Tagastamine date, PRIMARY KEY (Laenamise_id), FOREIGN KEY (Lugeja_ID) REFERENCES LUGEJA(Lugeja_ID), FOREIGN KEY (Raamatu_id) REFERENCES Raamat(Raamatu_ID)); Lisa 10 kirjet. INSERT INTO LAENUTAMINE(Kuupäev,Lugeja_ID,Raamatu_ID,Tähtaeg) VALUES(curdate(),1,3,adddate(curdate(), interval 21 day)); RAAMAT CREATE TABLE RAAMAT ( Raamatu_ID INT AUTO_INCREMENT, Pealkiri VARCHAR(150) NOT NULL, Autor VARCHAR(100) NOT NULL, Aasta YEAR NOT NULL, Koht VARCHAR(50), Lk_arv INT, Keel VARCHAR(50), Hind FLOAT, PRIMARY KEY (Raamatu_ID)); Kirjed: INSERT INTO RAAMAT (P...