Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"botticelli" - 223 õppematerjali

botticelli - ’’Primavera’’- 8 inimest, ühes kohas kolm naist koos, -Peamised tellijad kirik ja õukond, nende jaoks pidi kunst olema ’’Malle Babbe ehk Haarlemi nõiad’’- hoogsalt maalitud, mehelik taustaks puud, tahvelmaal esinduslik, toretsev, ja sümboliseeriks võimu(ilmalikku ja naine kõrtsis
thumbnail
10
ppt

Botticelli

Botticelli Elulugu · Pärisnimi Alessandro di Mariano di Vanni Filipepi · Sündis 1445 · Hüüdnimi Boticelli(väikesed tünnid) · Kullassepa õpipoiss · Filippo Lippi õpilane elulugu · 1470. aastaks oli avanud töökoja · Töötas Medicite õukonnas · Rooma · Maeti 1510 Tööde iseloomulikud omadused Vähene ruumisügavus Graatsiline joon Valgus ja vari Mütoloogilised stseenid Kevad(La Primavera) Armastusjumalanna Kolm graatsiat Iseloomulik stiil Venuse sünd Kõige tuntum Tuulejumal Aastaaegade jumal harmoonia Mars ja Venus Armastuse võit saatürid f Maagiline sünd Savonarola eeskuju Vaimne heilus Madonna raamatuga Neitsi maarja Jeesuse kannatused Tänan Kuulamast

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
7 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Sandro Botticelli

Sandro Botticelli 1445-1510 Kunstniku õige nimi oli Alessandro di Mariano Filipepi. Botticelli oli Firenze peamisi kunstnikke. Ta hakkas rakendama perspektiivi ja oskas tasapinnalisel pildil jätta ruumilisuse muljet. Tema maalilaadi eripäraks on võluv graatsiline kontuur, omapärane detailirohkus, temperavärvide kasutamine. Botticelli maalis eelkõige Medicite perekonnale portreid, altarimaale, allegooriaid ja vimpleid. Aastatel 1481 - 1482 töötas ta Sixtuse kabelis. 1490. a valmistas ta rea illustratsioone Dante "Jumaliku komöödia" jaoks. Tema üheks kuulsaimaks teoseks on ,,Veenuse sünd" (1482), mille Lorenzo de Medici kunstnikult oma maamaja tarvis tellis. Maali suurus: 172.5 x 278.5 cm "Veenuse sünd" on

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
38 allalaadimist
thumbnail
6
odt

Sandro Botticelli

Kunda Ühisgümnaasium Referaat teemal: SANDRO BOTTICELLI Juhendaja: Uno Trumm Koostaja: Lenne Lahtvee Kunda 2009 Sandro Botticelli on sündinud 1. märtsil 1444. või 1445. aastal Ognissanti vallas Firenzes, Itaalias. Sünnijärgne registreeritud nimi oli tal Alessandro di Mariano Filipepi. Sandro oli neljas laps. Hüüdnime Botticelli, mis tähendab väikest vaati või tünni, pani Sandrole tema vend ning see sobis noorele kunstnikule suurepäraselt. Sandro Botticelli on itaalia vararenessanssi maalikunstnik. Ta oli üks omapärasemaid ja geniaalsemaid renessanssi meistreid ning ta õppis Filippo Lippi käe all, kuid sai mõjutusi ka Verrocchio´lt. Botticelli luulelistes teostes on mahedust ja graatsiat, kauneid hingestatud nägusid ning liigutuste sujuvust. Tema enda tähtsaimaks õpilaseks

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
28 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Sandro Botticelli

Sandro Botticelli Sandro Botticelli pärisnimega Alessandro di Mariano Filipepi on sündinud 1. märtsil 1445. aastal Firenzes. Sandro oli pere neljas laps. Botticellil oli juba noorena silmapaistev maalimis anne. 15.sajandi lõpul oli ta juba kuulus Firenze vararenessanssi maalikunstnik. Ta oli esimesi kunstnikke, kes hakkas võtma teoste tegelasi antiikmütoloogiast. See omapärasemaid, sügavamaid ja geniaalsemaid renessansi meistreid oli Filippo Lippi õpilane. Tema juures õpilaseks oli tema õpetaja

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
14 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Sandro Botticelli

Sandro Botticelli Andmeid Sandro Botticelli, täisnimega Alessandro di Mariano di Vanni Filipepi, elu kohta on vähe, kuid on teada, et temast sai õpilane siis, kui ta oli umbes 14 aastat vana. See näitab, et ta on saanud põhjalikuma hariduse kui teised renessanssi kunstnikud. Botticelli oli itaalia vararenessansi maalikunstnik. Ta oli Filippo Lippi õpilane. 1570 aastaks oli ta koos abilistega töökoja avanud. Ta töötas Firenze suuremate perekondade heaks, neist tuntuimaks oli Loerenzo de Medici õukond

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
12 allalaadimist
thumbnail
13
odt

Sandro Botticelli

Kuressaare Gümnaasium Sandro Botticelli Referaat Koostaja: Liina Kungla Klass: 11e 2008.a Sisukord 1. Sissejuhatus......................................................................................................................................3 2. Stiili arenemine............................................................................................................................4 3. Botticelli tuleks kunsti............................................................................................................4 4. Sandro Botticelli elulugu ning ühiskonnaga kaasnevad mõjutused loomingus.................5 5. Sandro Botticelli teosed.................................................................................................8 6. Maalide tõlgendused...........................................................................................

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
35 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Sandro Botticelli

HALJALA GÜMNAASIUM 11. KLASS NIMI SANDRO BOTTICELLI Referaat Haljala 2010 SANDRO BOTTICELLI FAKTE ELUAEG: 1445-1510 Filippo Lippi õpilane Sandro Botticelli oli itaalia vararenessansi maalikunstnik. See omapärasemaid, sügavamaid ja geniaalsemaid renessansi meistreid oli Filippo Lippi õpilane, kuid on saanud mõjutusi ka Verrocchiolt ja Antonio del Pollaiuololt. Tema luulelistes teostes on graatsiat ja mahedust, kauneid hingestatud nägusid ning liigutuste sujuvust. Tema enda olulisemaks õpilaseks sai hiljem Filippo Lippi poeg Filipino Lippi. Alessandro di Mariano Filipepi, kunstnikunimega Sandro Botticelli sündis 1445. aastal

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
17 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Sandro Botticelli

Sandro Botticelli 1445- 1510 Sandro Botticelli on sündinud u. 1445 aastal Ognissanti vallas Firenzes, Itaalias. Seal registreeriti ta Alessandrona, parkal di Mariano dei Filipepi pojana. Sandro oli pere neljas laps. Hüüdnime Botticelli (väike vaat, tünn) pani talle vend ning see sobis noorele kunstnikule suurepäraselt. Sandro Botticelli oli itaalia vararenessansi maalikunstnik. See omapärasemaid, sügavamaid ja geniaalsemaid renessansi meistreid oli Filippo Lippi õpilane, kuid on saanud mõjutusi ka Verrocchio 'lt. Botticelli luulelistes teostes on mahedust ja graatsiat, kauneid hingestatud nägusid ning liigutuste sujuvust. Tema enda olulisimaks õpilaseks sai hiljem tema õpetaja Filippo Lippi poeg Filipino Lippi. Juba 1570. aastaks oli ta avanud koos abilistega töökoja. Ta veetis suurema osa oma elust töötades

Kirjandus → Kirjandus
13 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Sandro Botticelli

Sandro Botticelli Sandro Botticelli oli itaalia maalikunstnik. Botticelli sündis ja suri firenzes. Ta sündis 1444/1445 aastal ja suri 17. mai 1510. Botticelli maalidelt on selgesti välja loetav renessansiajastu naise iluideaal. Botticelli naismodellid ei ole üldiselt teada. Kuulujuttude järgi oli Botticelli paljudel maalidel kujutanud oma armastatut Simonetta Vespuccit, keda üldiselt nimetati Firenze kõige ilusamaks naiseks. Nähtavasti ei vasta see tõele, sest Vespucci suri 1476 aastal, tükk aega enne nende maalide alustamist, mille modelliks ta väideti olevat. Peale selle ei maalinud Botticelli kõiki oma maale algusest lõpuni ise, vaid seda tegid teised tema töökoja töötajad. Ta oli esimesi kunstnikke, kes hakkas võtma teoste tegelasi antkmütoloogiast. Botticelli ei abielunud

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Sandro Botticelli referatiivne uurimus

Tapa Gümnaasium Liina Saia SANDRO BOTTICELLI (ALESSANDRO DI MARIANO FILIPEPE BOTTICELLI) Kunstiajaloo referatiivne uurimus Tapa 2008 Alessandro Botticelli (u 1445- 1510) Info: Õige nimi ­ Alessandro di Mariano Filipepi Sündinud ­ 1445 Surnud ­ 1510 Rahvus ­ Itaalia Tegutses ­ peamiselt Firenze, Rooma Peamine tehnika ­ tempera (munakollase abil seotud väikestest värviosakestest tehtud emulsioon, mis on veega lahjendatud, kuivab kiirestija on kõva, seega püsiv) ja fresko (maalimine märjale lubjakrohvile, nii et kui see kuivab värv muutub krohvi osaks) Peamiste teoste asukoht ­ Firenze, Galleria degli Uffizi

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
25 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Renessanss - Sandro-Botticelli

Tolleaegsetelt maalidelt hoovab vastu erilisrhelget ja pühalikku meeleolu. Tihtipeale on maalide tagaplaan hele ja lagedavõitu ning seal kujutatud hooned või maastikud antud väga teravate joontega; kasutatakse puhtaid värvitoone. Vararenessansi maalikunst alles püüdles täiuslikkuse poole, aga imelikul kombel võib ta oma otsingute ja siirusega rohkem südamesse minna kui selle täiuslikkuse saavutanud kõrgrenessansi maalikunst. SANDRO BOTTICELLI (1444-1510) Botticelli õige nimi oli Alessandro di Mariano Filipepi. Tema ja ta vennad said hüüdnime Botticelli, mis tähendab itaalia keeles "väikesed tünnid", seda vanema venna järgi, kes oli edukas ärimees ja kauples kaubatünnidega. Hüüdnimi viitas pigem jõukusele kui figuurile. Sandro Botticelli oli 15. sajandi teisel poolel Firenze peamisi kunstnikke. Tema rafineeritud naiselik stiil erines Firenze tavapärasest kunstist, kuid see leidis sel segasel

Kultuur-Kunst → Kultuurilugu
6 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Renessansiajast maalikunstnikud:Sandro Botticelli

pühalikku meeleolu. Tihtipeale on maalide tagaplaan hele ja lagedavõitu ning seal kujutatud hooned või maastikud antud väga teravate joontega; kasutatakse puhtaid värvitoone. Vararenessansi maalikunst alles püüdles täiuslikkuse poole, aga imelikul kombel võib ta oma otsingute ja siirusega rohkem südamesse minna kui selle täiuslikkuse saavutanud kõrgrenessansi maalikunst. Omamoodi täiuslikkuseni viis vararenessansi maalikunsti SANDRO BOTTICELLI (1444-1510) Botticelli õige nimi oli Alessandro di Mariano Filipepi. Tema ja ta vennad said hüüdnime Botticelli, mis tähendab itaalia keeles "väikesed tünnid", seda vanema venna järgi, kes oli edukas ärimees ja kauples kaubatünnidega. Hüüdnimi viitas pigem jõukusele kui figuurile. Sandro Botticelli oli 15.sajandi teisel poolel Firenze peamisi kunstnikke. Tema rafineeritud

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
9 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Sandro Botticelli - kevad

Sandro Botticelli. Kevad. Lorenzo de`Medici tellis Botticellilt maali, armastusjumalanna aeda kujutava meistritöö "Kevad" ("Primavera"). Teos pidi kaunistama pulmakambri kõrvaltuba Lorenzo de`Medici Firenze majas. Botticelli on igale detailile mõelnud ja sümbolite kaudu edasi andnud Medicite suursugusust ja pulmapäeva tähtsust. Ümmargused kuldsed viljad puudel viitavad kuldsetele ringidele Medicite perekonna vapil, Mercurius hoiab käes heeroldikeppi caduceust, mis on arstide sümbol. Nimi ise Medici tähendab arsti. Mirt, läikivroheliste lehtede ja valgete, lõhnavate õitega põõsastaim on pühendatud Venusele ning sümboliseerib noorust, armastust ja süütust

Kultuur-Kunst → Kunst
36 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Renessanssi kunstnik Sandro Botticelli

Sandro Botticelli Sandro Botticelli oli 15. sajandi lõpu Firenze vararenessanssi maalikuntsnik. Pärisnimega Alessandro di Mariano Filipepi sündis 1. märts 1445. aastal jõuka linnaeluniku Marino dei Filipepi pojana. Alessandro oli peres neljas laps. ,,Botticelli", mis tähendab väikest vaati või tünni - niisuguse hüüdnimega narriti tema paksuvõitu vanemat venda, kuid Alessandro võtis selle oma kuntnikunimeks. Õppimis maalikunsti muga Filippo Lippi juures, kellelt ta sai just seda kirglikust

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
15 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Sandro Botticelli - "Veenuse sünd"

Plaatoni arvates oli Veenusel kaks aspekti. Ta kas oli maine jumalanna, kes pani inimesi endasse armuma või oli ta taevalik jumalanna, kes inspireeris inimesi targalt armastama. Platon on mõtisklenud, et füüsiline ilu lubas mõttetel paremini aru saada hingelisest ilust. Arvatakse et Boticelli esitas Jumalikku armastust alasti Veenuse vormis. Klassikalises antiigis oli merikarp metafooriks naise häbemele mis andis mõista sünnist. Botticelli maalis selle maali Lorenzo di Pierfrancesco de’Medici-le. Maal asub hetkel Uffizi Galeriis, Itaalias. Botticelli veenuse poos meenutab Medici’ Veenust, marmor skulptuuri klassikalisest antiigist Medici kollektsioonist, kust Botticellil oli võimalus õppida. Esiplaanil on Veenus kellest vasakul asuvad läänetuul Zephyros koos tema abikaasa Chlorisega ja paremal taimekasvu jumalanna Flora. Boticelli kunst ei kaldunud kunagi naturalismile seega oli

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
9 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Alessandro Botticelli „Veenuse sünd“

paremini aru saada hingelisest ilust. Plaatoni vastased arvasid, et 15. sajandi vaatajad tunnevad omi mõtteid lendamas jumalikule armastusele. Väline analüüs Botticelli maalis selle maali Lorenzo di Pierfrancesco de'Medici-le. Maal asub hetkel Uffizi Galeriis, Itaalias. Maali keskmes asuv eenus on väga sarnane Praxitelese Aphrodite skulptuurile. Tema sünni versioonis saabub Veenus maale täiskasvanud naisena. Klassikalises antiigis oli merikarp metafooriks naise häbemele. Botticelli veenuse poos meenutab Medici' Veenust, marmor skulptuuri klassikalisest antiigist Medici kollektsioonist, kust Botticellil oli võimalus õppida. Alessandro Botticelli ,,Veenuse sünd" Valik Valisin selle maali, kuna see maal on üks tuntumatest ja ma olen seda maali varem näinud. See maal kuulub minu lemmikute hulka. Kasutatud kirjandus · http://www.google.ee/imgres?imgurl=http://abm- enterprises.net/artgall2/botticelli_birth_venus.jpg&imgrefurl=http://www.abm-

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
35 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Renessanssiaja muutused kunstis

Muutused kunstis Kui keskaja lõpul levis humanistlik ellusuhtumine, kus enam polnud keskpunktis ainult Jumal, vaid ka inimene ise oma vooruste ja tahtmistega, muutus ka kunst. Kunstnikele tundus keskaegne igav ja vaimuvaene ning aina rohkem hakati eeskuju võtma vanaaja meistritelt. Alguse sai renessanss ehk antiikkultuuri taassünd. Renessanssi ajal muutus paljuski kunsti temaatika. Enam ei olnud kõik seotud vaid kirikuga. Rikkad valitsejad ja linnaelanikud tellisid kunstnikelt endast portreesid ja maale, et oma varast rõõmu tunda ja uhked elamuid kaunistada. Üha rohkem hakati inimesi maalima ka looduses. Kõike üritati kujutada võimalikult tõetruult, sõltumata pildi teemast. Suurim edusamm renessanssi kunstis oli kindlasti proportsioonide tekkimine. Enam ei nähtud midagi halba ja ebasündsat ka inimese alasti kujutamises. Samas selle juures püüti kõike teha nii nagu see inimese silm...

Ajalugu → Ajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Renessanssi teoste iseloomustus

Pildil on palju detaile, mis toovad välja sündmuse pühaduse: näitekst koer, kes sümboliseerib truudust, lühtris on süüdatud üks küünal, mis sümboliseerib jumala kõikenägevat silma. ,,Madonna kantsler Roliniga" - Nocolas Rolin oli jõukas Burgundia hertsog, see maal on Rolini kingitus Autuni katedraalile. samasuguse figuuripaigutuse, linnavaate ja kirju põranda mustriga maal oli ka Rogier van der Weydenil, mõlemad olid Burgundia hertsogi õukonnas. ,,Veenuse sünd" Sandro Botticelli Sandro Botticelli on sündinud u. 1445 aastal Ognissanti vallas Firenzes, Itaalias. Botticelli oli itaalia vararenessansi maalikunstnik. See omapärasemaid, sügavamaid ja geniaalsemaid renessansi meistreid oli Filippo Lippi õpilane, kuid on saanud mõjutusi ka Verrocchio 'lt. Botticelli luulelistes teostes on mahedust ja graatsiat, kauneid hingestatud nägusid ning liigutuste sujuvust. Botticelli maalidelt on selgesti välja loetav renessansiajastu naise iluideaal

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
22 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Maali analüüs: “Kevad“ (“Primavera“), Sandro Botticelli

MAALI ANALÜÜS 1. "Kevad" ("Primavera"), Sandro Botticelli, 1478 2. Teos on teostatud temperatehnikas. Temperatehnika ­ vees lahustuvate värvidega, mille sideaineks on munakollane, liim, mesi jm.,kunstiteoste loomise tehnika. (Kleis, R., Silvet,J. ,Vääri, E. Võõrsõnade leksikon. 1981. lk 611) 3. Maal on seina- ehk monumentaalmaal (paneelil) 4. Taies on temaatika järgi antiikmütoloogiline maal 5. a) Teos kujutab armastusjumalanna aeda. Kuna teos pidi kaunistama pulmakambri

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
54 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Renessanss - iseloomustus ja etapid

Renessanss Iseloomustus ja etapid. Sellel ajal polnud Itaalia veel ühtne riik vaid oli jagatud erinevate valitsejate vahel. Kujunesid omapärased linnriigid, kes kasutasid oma piiride kaitseks ja laiendamiseks palgasõdureid. Sealt tulenes külaelu ja naturaalmajandus. Vastandumine keskajale. Gootika ja renessansi kultuuride vahel pole teravat piiri. Renessansiajastu kultuuril on üks kindel tunnus ­ eneseteadvus. Siis elvis veendumus, et kaasaeg on uue ajastu algus. Kogu keskaja vältel oli mingil määral kasutatud antiikaja kultuuripärandit kuid alati seda madamalt hinnatud. 15sajandil aga hakati kreeka ja rooma kultuuri pidama oluliselt väärtuslikumaks. Sellele järgnenud 1000 aasta pikkune ajajärk ­ keskaeg. Antiigi tundmaõppimine. Rinascita ­ taassünd. Suure õhinaga õoiti tundma antiikaja kunsti, kirjandust, filosoofiat ja igapäevast elu. 1453 kui vallutati Konstantinoopol vahendasid põgenenud haritlased Itaaliasse kreeka kultuuripärandi...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
79 allalaadimist
thumbnail
13
docx

Antiikjumalad renessanssi kunstis

pärast armatsemist, ja isegi mitte trompet tema kõrval ei ärata teda. 1.1.2. Pallas ja Centaur ,,Pallas ja Centaur" on maal Itaalia Renessansi maalikunstniku Sandro Botticellilt, umbes 1482. aastast On majutatud pilt Uffizis Firenzes. Maal avastati 1895 ühest ante-toast Palazzo Pittist. See on välja pakutud kui kaaslas tükina Primaverale ja tõlgendatud allegooriana rahule pärast Pazzi sõda. 1.1.3.Veenus ,,Veenuse sünd" on 1486. Aasta maal Sandro Botticelli poolt. Botticelli töö tellis Medici perekond Florencest, eriti tahtis seda tööd Lorenzo di Pierfrancesco. Di 'Medici keda mõjutas tema nõbu Lorenzo Di Medici, kes oli lähedane sõber Botticellile. See kujutab jumalanna Venust, kes kerkis merest kui täielikult kasvanud naine, jöudes mere äärde (mis on seotud Venus Anadyomene motiiviga).Maal on eksponeeritud Uffizi galeriis Firenzes, Itaalias. Keskne kuju Veenuse maalil on väga sarnane Praxiteles "skulptuuriga Aphrodite.

Ajalugu → Ajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Renessanss, selle jagunemine

ennast vabalt, iseseisvalt ja edukalt. Renessanssinimest iseloomustab teadmistejanu, uurimise ja avastamise vaim, mis viib suurte leiutuste ja maadeavastamisteni. Kunsti eesmärk pole mitte nähtava looduse jäljendamine, vaid ilusate teoste loomine reeglitele toetudes. Renessanss ajastus oli kolm erinevat perioodi : ( 13. ja 14.sajand) eelrenessanss, (15.sajand) vararenessanss, (16.sajand) kõrgrenessanss. EELRENESSANSS ( Giotto Predella ) VARARENESSANSS ( Botticelli, Venuse sünd. ) KÕRGRENESSANSS ( Correggio abielu ) Ars nova Tähistatakse Prantsusmaal ajavahemikku 1320-1380. Terminit Ars nova kasutasid muusikateoreetikud vastandamaks oma põlvkonna muusikat varasemale (Ars antiqua). Varasem looming oli valdavalt anonüümne (-13.saj). 14. saj tekib autori ja tema loomingu vahel väga isiklik side. Ars nova ajastul toimub oluline muudatus kunstmuusika zanrites. 1. Kirikumuusikas hakati komponeerima missa ordinaariumiosi (Kyrie, Gloria, Credo,

Muusika → Muusika
13 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Kunstiajalugu - 15. sajand

( Meelelise maailma väärtustamine muutis piibli tegelased kaasaegsete inimeste taoliseks). Saj. lõpus kasutati ka aniikmütoloogilist teemat. 13). Milliseid maalitehnikaid ja värve kasutati sel ajal? Niii.. freskotehnika( sellises teh. maaliti kiriku ja kabelite seinu). Temperavärvidega värviti puutahvlitele. Kasutati veel õlivärve, mis võeti esimesena kasutusele Veneetsias. 14). Kelle tööd on suured maalid "Venuse sünd" ja "Kevad". Mida lähemat tead nende teoste kohta? Sandro Botticelli maalid. "Venuse sünd"- Botticelli "Venuses" püüti leida sidet Neitsi Maarjaga. "Kevad"- piltvaiba taoline maal. Ei ole hoolitud ruumilisest sügavusest ega kehade mahulisusest.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
35 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Renessanss ehk taassünd

Renessanss- pr keeles taassünd, keskaja lõpp, suured ja rikkad linnad puhkesid õitsele(itaalias), ilmalikkus, eneseteadvus(pimedus läbi, leitakse tee antiigi hiilguse juurde, petrarca-poeet), humanism, antiigi juurde naasmine, avastused ja leiutise, ,,Eesmärk pühitseb abinõu" Machiavelli, Boccaccio ,,Dekameron" Kunst: tekkis itaalias, 14. Saj eelrenessanss 15.saj vararenessanss 16.saj kõrgrenessanss, kompositsioon-paigutus, ihulikkuse hindamine(esile tõstetakse kehavorme ja jäsemeid), looduselähedus, perspektiiviseadused, akt-proportsioonid, kompositsioonid, reeglites on nii tõde kui ka ilu Jan van Eyck(1380-1441)/Hubert van Eyck- madalmaad, perspektiiv ei oleveel täiuslik, ese ja isik väga täpselt joonistatud, teemad kiriklikud *Genti altar(1432 suur tiibaltar)- Saint Brato katedraalis Gentis tänaseni, 24 pilditahvlit, avamisel oli näha 12 ülejäänd 12 suletud altari välisküljel. *Arnofili kihlus- abielu sõlmimise tseremoonia, londoni...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
58 allalaadimist
thumbnail
2
doc

RENESSANSS ITAALIAS (kordamine)

* Humanismmaailmavaade, mis peab inimest kõrgemaiks äärtuseks. * Antiikkultuurist ja kunstist eeskuju võtmine. * Suurem ilmalikkus. 3) Too välja üks iseloomulik joon a) renessanssarhitektuurile Antiikaja suured mõjud. b) renessansiaja maalikunstile Realistlik ja looduslähedane kujutamislaad. 4) Too näiteid renessanssarhitektuurist! * Peetri kirik Roomas. * Kuningas Francois'i Chambord'i jahiloss. * Palazzod. 5) Iseloomusta Sandro Botticelli loomingut! Oli kuulsaim renessansiaja maalikunstnik. Madalareljeefe meenutavad kujutised on loodud tugevate ja ilmekate piirjoonte abil. Kehad ei toetu kindlale pinnale, vaid näivad hõljuvat õhus. Veelgi tasapinnalisem on luksusliku piltvaiba taoline allegooriline maal ,,Kevade". Botticelli hilislooming on usuliselt kirglik ja kohati lausa gootipärane. 6) Kirjelda Sulle enim meeldinud Itaalia kõrgrenessansi kunstniku loomingut, too näiteid loomingust!

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
15 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Renessanssi mõisted ja tegelased

kappaltareid; kasutati õlivärve; kujutleti elu inetut poolt Tempera on maalitehnika, mille puhul temperavärv kantakse (libe)krohvile, paberile, lõuendile või puidule. Vararenes - (tellisid Medicid) Donatello ­ skulptor(Taavat jaGattemelata ratsamonument) ja maalikunstnik; Verrochio- skulptor(Taavet ja Colleoni ratsamonument) ja maalikunstik (frescomaal, tempera, õlimaal) Masaccio- freskomeister, kes lähtub V-Rooma seinamaalist( Paradiisist väljaajamine) Botticelli ­ maalikunstnik, maalis antiikmütoloogia teemadel ( Kevad, Veenuse sünd Kõrgrenes - (tellisid paavstid hertsogid) Leonardo da Vinci ­ mehaanik, luuletaja, filosoof, anatoomik, skulptor, arhitekt, kes kasutas sfumatot(õrn heletumedus) Madonna kaljukoopas( kolmnurkne paigutus) Püha õhtusöömaaeg ja Mona Lisa Michelangelo ­ arhitekt, skulptor, maalija jne Pieta, Taavet, Sixtuse kabeli laemaal, Viimne kohtupäev(baroki algus), Rooma Peetri kiriku kuppel Raffael ­ maalikunstnik ja

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
14 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Kultuurilugu (renessanss)

Renessanss 15 sajandi Itaalia kirjanduses. Renessansi kirjanduse allikad Renessansi kirjanduse allikad ­ Araabia + idamaad, antiik, keskaja kirjandus. Francesco Petrarca (Firenze): poeet, mõtleja, teadlane. Kirjutas armastusluulet (Laura). Väga hea antiigi tundja. ,,Riimid" (317 sonetti, 29 kantsooni). Giovanni Boccaccio (Firenze): suurkirjanik. Psühholoogiline romaan ,,Fiammetta", ,,Dekameron". Dante Alighier (Firenze): ,,Jumalik komöödia" Vararenessansliku maalikunsti iseloomustus. Botticelli Itaalia linnades tegutses 15 sajandil tuhandeid kunstnikke, uutmoodi maalikunsti arenemis keskuseks sai Firenze. Sisult religioosne, vormilt ilmalik. Pühalik ja ilmalik sulavad kokku. Levis freskotehnika. Freskosid loodi kirikute jaoks. 15 sajandi teisel poolel tulid kasutusele õlivärvid (traditsioon Madalmaades). Tsentraalperspektiiv (15 saj keskel) ­ valguse ja varjude osava suunamisega luuakse ruumilisuse kujutlus. Sandro Botticelli: Firenze 15 sajandi teise poole tuntuim kunstnik

Kultuur-Kunst → Kultuurilugu
15 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Sixtuse kabel: Kunstiväärtused

.................................................................................................................3 2.MICHELANGELO...........................................................................................................5 2.1. Sixtuse kabeli laemaal...............................................................................................5 3.1. Võtmete andmine Peetrusele.....................................................................................6 4.SANDRO BOTTICELLI..................................................................................................7 4.1. Botticelli tööd Sixtuse kabelis..................................................................................7 2 SISSEJUHATUS Sixtuse kabel on maailma üks kuulsamaid kabeleid. Kabel on tuntud oma disaini ja freskode poolest

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
32 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Renessanss mõisted ja kuntsiteosed

DIPTÜHHON ehk kaksikteos on kaheosaline teos TRIPTÜHHON ehk kolmikteos on kolmeosaline kunstiteos, näiteks altar või maal, mis on valmistatud kolmes osas. TEMPERA (VÄRV) - on veega segatav pigmendist ja sideainest koosnev värv. 3. Kirjuta teose alla autor ja nimetus! AUTORID: Jan van Eyck (Madalmaade kunstnik Michelangelo (Itaalia kunstnik) Hieronymus Bosch Michelangelo Sandro Botticelli Sandro Botticelli Leonardo da Vinci Leonardo da Vinci Michel Sittow Donatello (vararenessanss) Raffael Raffael Michel Sittow Donatello Albrecht Dürer Albrecht Dürer Albrecht Dürer Pieter Brueghel vanem Pieter Brueghel vanem Pieter Brueghel vanem Matthias Grünewald Tizian NIMETUSED: ,,Aadama loomine" (Sixtuse kabeli laemaal) ,,Venuse sünd" ,,Sixtuse madonna" ,,Ateena kool" ,,Primavera" (,,Kevad") ,,Seitse surmapattu" ,,"Kaupmees Arnolfini ja tema naise portree" ,,Taavet" ,,Mona Lisa"

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
34
pptx

Itaalia vararenessansi tutvustus

147275. Taavet. 147375. Kristus ja Uskmatu Toomas. 147683. Kondotjeer Colleoni monument Veneetsias. 1480ndad. Maalikunst Maalikunsti tõi renessansiajastu palju uut Lähtuti loodusest, õpiti õiget ruumikujutust, varjutamist, loomulike pooside ja mitmekesiste tunnete edasiandmist jpm Tolleaegsetelt maalidelt hoovab vastu erilist helget ja pühalikku meeleolu Selle ajastu tuntuimad maalikunstnikud on Massacio, Piero della Francesca ja Sandro Botticelli Massacio (14011429) Ta oli meisterlik elutruude figuuride, liikumise ja kolmemõõtmelisuse kujutaja Masaccio värvid on tumedad ja sügavad Inimesed ta freskodel on tugevamad ja tüsedamad kui gootiaegsetel maalidel, nii et nende kehade kumerus tundub olevat lausa kombatav Hoolimata oma lühikesest elust ja karjäärist mõjutas ta tugevalt mitmeid teisi kunstnikke. Masaccio teoseid Püha Kolmainsus (1425­1428) Paradiisist väljaajamine 1427. Pearaha 1427.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
11 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Renessanss ja Itaalia renessanss

teravate joontega; käsutatakse puhtaid värvitoone. Naiivse põhjalikkusega on ära toodud kõik kujutatava sündmuse üksikasjad, tihti on tegelased paigutatud ridamisi ning eraldatud taustast selgete piirjoontega. Vararenessansi maalikunst alles püüdles täiuslikkuse poole, aga imelikul kombel võib ta oma otsingute ja siirusega rohkem südamesse minna kui täiuslikkuse saavutanud kõrgrenessansi maalikunst. Vararenessanssi tuntuim meister oli Sandro Botticelli (1445-1510) Sandro Botticelli on sündinud Firenzes. Sandro oli pere neljas laps. Hüüdnime Botticelli (väike vaat, tünn) pani talle vend ning see sobis noorele kunstnikule suurepäraselt. Botticelli luulelistes teostes on mahedust ja graatsiat, kauneid hingestatud nägusid ning liigutuste sujuvust. Juba 1570. aastaks oli ta avanud koos abilistega töökoja. Ta veetis suurema osa oma elust töötades Firenze suuremate perekondade heaks. Üheks tuntumaks oli Lorenzo de' Medici õukond, maalides seal mitu tuntud portreed

Kultuur-Kunst → Kunst
11 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Renessanss kunstis

AEG (Eelrenessanss - XIV sajandi lõpp) 1) Vararenessanss - XV sajand 2) Kõrgrenessanss - XVI sajandi esimene pool (1500 - 1530) Millele lisandub omaette käsitletav 3) hilisrenessanss e. manerism (1520 – 1600). Renessansi olulised kunstnikud: Masaccio (1401-1408) Fra Angelico (u.1388 -1455) Piero della Francesca (u.1416 -1492) Sandro Botticelli (u.1445 - 1510) Michelangelo Buonarroti (Michelangelo) (1475 -1564) Leonardo da Vinci (Leonardo) (1452 - 1519) Rafaello Santi (Raffael) (1483 -1520) Giorgione (u. 1478 – 1510) Tizian (u.1490 - 1576) Kõrgrenesansi tunnused: Harmoonia pildi terviku ja detailide vahel (näiteks Pühas Õhtusöömaajas on iga jünger oma isikupärase suhtumisega omaette portree, aga kokku moodustab pilt haarava terviku, igaüks (kaasaarvatud ruum) on osa sellest tervikust)

Kultuur-Kunst → Kunstiõpetus
3 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Sixtuse kabeli seinamaalid

Sixtuse kabeli mõlemal pikal seinal on kuus võlvitud akent. Seinad on kaetud kolme kaunistatud ringiga. Põranda tasandil on Raffaeli kavandatud gobelään, mis näitab stseene Apostlite tegude raamatust ja evangeeliumist. Keskmisel tasandil on freskod stseenidega Moosese ja Jeesuse elust. Akende kõrval ja vahel oleval ülemisel real on pildid paavstidest. Seinad kaunistati aastatel 1481 kuni 1484. Põhjapoolsema seina kunstiteoste autoriteks on Pietro Perugino, Sandro Botticelli, Domenico Ghirlandio, Cosimo Rosselli ja lõunapoolsemate teoste Pietro Perugiona, Sandro Botticelli, Cosime Rosselli, Biagio d'Antonio ning Luca Signorelli. Seina- ja laemaale peetakse renessansiajastu tippsaavutusteks.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
9 allalaadimist
thumbnail
2
docx

ITAALIA KUJUTAV KUNST 17.sajandil

ITAALIA KUJUTAV KUNST 17.sajandil 1. Loe õpikust pt.19 ja täida Tvst pt. 19 2. Tee kokkuvõte Caravaggio loomingust, nimeta itaalia barokkmaali tunnused, too vähemalt2-3 pildinäidet 3. Tee kokkuvõte itaalia barokk-laemaailst (Carraccid, del Pozzo), too paar näidet 4. Tee kokkuvõte Bernini skulptuuriloomingust, nimeta boroklikke uuendusi, too paar näidet 5. Võrdle Botticelli ja Carvaggio teoseid (süžee, tehnika, koloriit, kompositsioon, kujutamine) Abistav materjal http://www.paideyg.ee/kunstiajalugu/kunstilugu/barokk/index.htm Alessandro Botticelli. Lamentation over the Dead Christ with the Saints Jerome, Paul and Peter. –(Kristuse taganutmine/leinamine pühakute poolt)c.1490. Tempera , tahvelmaal Caravaggio. The Crucifixion of St. Peter Püha Peetruse ristilöömine. 1600-1601. Õlimaali tehnika lõuendil.

Kultuur-Kunst → Kunst
7 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Kunst - Renessans

Püha Sebastian Piero de Cosimo. Kleopatra Antonello da Messina. Mehe portree Botticelli. Primavera Botticelli. Venuse sünd Botticelli. Maarja kuulutus Kõrgrenessanss: Arhitektuur:

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
18 allalaadimist
thumbnail
11
ppt

Sõjajumal Arese ja tema kujutamine kunstis

Tormakus Kiuslikkus Sümbolid Kilp Kiiver Ka oda, kui surmatoov relv Nelirakend Messingust raudrüü Arese kujutamine Arese kultust välja ei kujunenud Aresest on loonud kujusid Thorvaldsen ja Canova ning maale Bottichelli, Tintoretto , Rubens , Velazquez , Rembrandt ja Corinth. Arese kujutamine Kiivri ja kilbiga, ründeasendis Istuvana, relvad tema ette maha asetatud Kujutavas kunstis tugineti Kreeka müütidele Alessandro Botticelli. Venus and Mars. 1483. National Gallery, London, UK Diego Velázquez. Mars. c. 163941. Museo del Prado, Madrid, Spain Kasutatud kirjandus: Tartu Ülikooli semiootika osakonna referaat (Lona Päll) http://et.wikipedia.org/wiki/Ares http ://www.abcgallery.com/B/botticelli/botticelli64.h TÄNAME KUULAMAST!

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
11 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Renessanssi pildid

Georgios. Lorenzo Ghiberti. Firenze toomkiriku baptisteeriumi põhjapoolne Andrea del Verrocchio. uks. Kondotjeer Colleoni monument Veneetsias. Donatello. Gattamelata. Lorenzo Ghiberti. Iisaku ohverdamine. Reljeef põhjapoolselt ukselt. Sandro Botticelli. La Primavera (Kevad). Leonardo. Mona Lisa Masaccio. Paradiisist väljaajamine. Andrea Mantegna. Surnud Kristus. Leonardo. Püha õhtusöömaaeg. Fra Angelico. Maarja kuulutus. Raffael. Ateena kool. Paolo Uccello. San Romano

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
9 allalaadimist
thumbnail
8
docx

VARARENESSANSS ja KÕRGRENESANSS MAALIKUNST

illustratsioon ja aktimaali kartoonideks. taastamine.Neoplatonismi kohaselt oli antiikaja Inimlik mitmekesisus:monumentaalsetel troonidel müütide ja kristliku sõnumi sisu olemuslikult üks istuvad prohvetid ja sibüllid silmitsevad üle lae ning nõnda võidi Botticelli ,,Venuses" leida sidet teineteist.Troonide karniisid, mida hoiavad putod, Neitsi Maarjaga. toetavad marmoristmeid, millel poseerib 20 kuulsat ignudo't. Figuurid esindavad hämmastavat vanuse, kehatüüpide ja näoilme skaalat, tõestades

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Vararenessanss (arhitektuur, skluptuur, maal)

kunsti ja kirjanduse rahaline toetamine. Maalikunst ja skulptuur Ilmnevad edusammud loodus ja ruumi kujutamisel, loomulike pooside ja inimeste tundeelu edasiandmisel. Kasutataks puhtaid kirkaid värvitoone. Üksikasjade peen väljamaalimine on ehk pisut naiivne, kuid selles siiruses on oma võlu. Vararenessanssi maalikunsti rajaja on · Masaccio /masato/ · Fra Angelico /andeeliko/ Vararenessanssi kuulsaim maalikunstnik on · Sandro Botticelli /botitelli/ ,,Veenuse sünd" ,,Kevad" Botticelli maalidel kordub üha sama naistüüp- punakasblond, õrna ja hingestatud ilmega- mis teeb tema tööd kergesti äratuntavaks.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Itaalia renessanss

Itaalia renessanss 1. Renessanss ehk taassünd.Võeti kasutusele,et taastada vana antiikkunsti(vana-kreeka ja vana-rooma). 2. Perioodid: 14.saj-eelrenessanss 15.saj-vararenessanss 16.saj-kõrgrenessanss Vararenessanns(15.saj) I. Palazzo-Nelinurkse põhiplaaniga,keskel kaarkäikudega ümbritsetud siseõue.Gootikale omane vertikaalsus asendus siis horisontaalsusega.Kolmekorruselised hooned.Taas tuli moodi ümarkaar.Antiikarhtitektuuri detailid:sambad,poolsambad,kolmnurksed viilud Karniis-Seinapinnast eenduv ehisliist.Asus korruste vahel. Rustika-Palazzo alumine korrus laoti tahumata kividest. II. Brunelleschi-Firenze toomkiriku kaheksatahuline kuppel Skulptuur 1) Donatello-´´Püha Jüri´´-kontrapost Kontrapost-keharaskus on asetatud ühele jalale 2) Donatello-´´Taavet´´ 3) Verocchio-´´Taavet´...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Renessanss

2. Olulised inimesed Itaalia renessansi häll oli Firenze, suurel määral tänu “renessansi ristiisadele”, Medicide perekonnale, kes valitses linnas; kunstigurmaanid Lorenzo di Piero de' Medici ehk Lorenzo il Magnifico e Lorenzo Tore - Firenze tuntuim valitseja, pankur ja kultuurimetseen; 1449-1492; peetakse õitsengu tippajaks; erinevalt eelkäijatest oli mitte ainult toetaja, vaid ka ise viljakas kirjamees Tema ajal tegutsesid Botticelli, da Vinci, Michelangelo Leonardo da Vinci (1452-1519) - mitmekülgne geenius (teadlane, leiutaja, anatoom, üks parimatest maalikunstnikutest, skulptor, arhitekt, muusik, kirjanik jne…), innovatiivne (konstrueeris nt. helikopteri, kalkulaatori jne Religioosne maal “Püha õhtusöömaaeg” Autoportree “Mona Lisa” Maalil on kujutatud hetke, mil Jeesus avaldab apostlile, et üks nende seast reedab ta. Apostlite

Ajalugu → Ajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Renessanss - kunstiajalugu

Kujud anti edasi tõetruult, hakati jälle kujutama rõivastamata keha. 8. Mis on palatso? Kirjelda seda. a. Paleed, kolmekordsed, neljast tiivast koosnevad ehitised nelinurkse siseõuega. Katus madal. Vanemad olid küllalt raskepärased kindlusetaolised ehitised. 9. Kes maalis Sixtuse kabelit? a. Laemaalingu tegi Michelangelo, põhjapoolsema seina Pietro Pierugiona, Sandro Botticelli, Domenico Ghirlandio, Cosimo Rosselli, lõunapoolse Perugiona, Botticelli, Chirlandio, Biagio d' Antonio, Luca Signorelli. 10. Kus asuvad kabelis need maalid? a. Maalingud asuvad altariseinal, laes. 11. Millised on maalide teemad? a. Mütoloogia, ajalugu (nt. ,,Viimne kohtupäev"). 12. Kes renessanssi kunstnikest sai kuulsaks ,,Madonna" piltide maalimisega? a. Raffael 13

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
23
ppt

Nimetu

usklikkusele. Suletud kardinad, valged roosid ­ puhtus ja süütus.Hekk eristab head kurjast. Tuvi ­ püha vaim. Adam ja Eva ­ meenutavad inimkonna pattu, et inimene on jumala armust ilma jäetud. Kuldäärised mantlil - taevane kuninganna. · K ­ perspektiiv ­ koonduv kaaristu. Keskmes Maarja, eraldi ava taustal. Detailne. Koloriit kogu pildi ulatuses sama, ei erista kaugust. Suurus väheneb. Tool kui mosaiik. Ruumi sügavuses vari. Sandro Botticelli (1444-1510) "Venuse sünd" Esimene renessansiaegne mütoloogiline maal Õp.lk.55 BOTTICELLI "Venuse sünd" VEENUSE SÜND (1484) · Firenzes · M- tempera lõuendil · T ­ Veenus (Aphrodite) sünd merevahust. Läänetuul Zephyros ja Chloris (Flora) Nümfid. · S ­ roosid Veenusele pühitsetud, loodi tema sünnihetkel. Armastuse sümbol. Nümf ­ personifitseeritud (elutu mõiste inimese kujul) aastaaeg, kevade sümbol

Varia → Kategoriseerimata
15 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Kunstiajaloost

Madalmaade kunsti peaeesmärk-inimese hingeelu avaldamine. Maalid loodi kirikutesse. 5)Sixtuse kabel. Michelangelo kaunistas lae ja idaseina freskodega, motiivid on võetud piiblist. Lage katavad täiuslikud, hästiarenenud inimkehad, kuid üldilme on jõuline ja dramaatiline.(1508- 1512) Idaseina kompositsioon "Viimne kohtupäev" on sünge ja dramaatiline, tunda on uue stiili- baroki-lähenemist.(1535-1541) Sixtuse kabelis tegi tööd ka Raffael. Botticelli teostas mõned freskod. 6)Dürer. Saksa suurim kunstnik. Tema loomingus teostus madalmaade ja itaalia kunsti süntees, ta on graafikatehnikate virtuoos. Tema töödes võib näha 2 pooluse hea ja kurja, valguse ja varju, mõistuse ja tumedate jõudude meeleheitlikku võitlust. "Ema portree"-näha on itaalia kunsti mõju. "Aadam ja Eeva"-ei ole nii konkreetne kui Madalmaades, kuid mitte nii üldistatud kui Itaalias. Lähtutakse reaalsest inimkehast.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
9 allalaadimist
thumbnail
2
doc

KUNSTIAJALOO KT: RENESSANSIST ROKOKOONI

2. Õ Giorgione ja Tizian kuuluvad Veneetzia koolkonda. 3. V Renessansskunst väljendas usutundeid eriti emotsionaalselt. 4. V Rembrandti õnnelik elusaatus kajastub ka tema loomingus. 5. V Versailles' loss on Prantsuse renessanssarhitektuuri silmapaistvaim näide. 6. Õ Itaalia baroki nimekamaid maalijaid on Caravaggio. 11) Paiguta kunstnikud õigesse lahtrisse! Watteau, Michelangelo, Botticelli, Boucher, Caravaggio, Raffael, Rembrandt, Velazquez, Fra Angelico, Chardin, da Vinci, Rubens, El Greco. Renessanss Barokk Rokokoo Michelangelo Rembrandt Watteau Botticelli Caravaggio Boucher da Vinci El Greco Chardin Raffael Velazquez

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
18 allalaadimist
thumbnail
2
odt

KUNSTIAJALUGU - Renesanss kustis

Millised teemad olid levinud 15.saj itaalia maalikunstis? Antiik mütoloogia, Piibli ilmalike inimeste kujutamine. 13. Nim Masaccio tähtsamad teosed ,,Püha Kolmainsus! Brancacci kabeli freskod ,,Paradiisist väljaajamine" 14. Nim Piero della Francesca tähtsamad teosed. ,,Kristuse ristimine" ,,Montefento altaril" ,,Seeba kuninganna Saalomoni ees" 15. Kelle tööd olid suured maailid ,, Venuse sünd" ja ,,Kevad"? Mida lähemalt teate nende teoste kohta? Botticelli. Need tööd on joonistatud müütide ja kristliku sõnumi põhjal. Kehad ei toetu kindlale pinnale vaid hõljuvad õhus. Botticelli ei hoolinud kehade ruumilisusest ega mahulisusesy. 16. Nim Bramante tähtsamad ehitised. Peetri kiriku kuppel Temietto 17. Millised olid Michalengelo olulisemad saavutused arhidektina? Peetri kiriku lõpetamine 18. Kes oli kuulsaim kõrgrenessanssi arhidekt Veneetsias? Kust sai ta oma eeskujud? Andrea Palladio, Antiik arhidektuurist 19

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
37 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Barokk, renessanss

RENESSANSS-14.saj lõpp-17.saj algus kodumaa ajalugu ''Pluto röövib Prosephine''- habemega mees hoiab väikest naist, 15.saj- vararenessanss protestantide, katoliiklaste võitlus koer 16.saj-kõrgrenessass hea/halb, pimedus/valgus ''Püha Teresa ekstaas''- naine tapab noolega meest Kunstnikud: Leonardo da Vinci, Michelangelo, Rafael ''4 ratsanikku''- hobused, segapundar, taevas ingel, sõda Maalikunst ja arhitektuur tõusevad arhitektuuri kõrvale ''Püha Jüri võitlus lohega''- lohesabad Maalikunst võrdväärsena. ''Püha Jerome''- mees laua taga, lõvi maas Carava...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
11 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Renessanssi ideed tänapäeva kontekstis

Kunst ei olnud enam vaid Jumalate kujutamiseks vaid ka rahvas sai endale tellida kunstiteoseid, kas siis iseendast või kellestki teisest. See sai võimalikuks tänu rahva rikastumisele. Näiteks nagu maal Federico da Montefeltro`st ja tema naisest Battista Sforza`st, mis on siiani veel kuulus just seetõttu et, tegemist on profiilportreega, mida varem ei kasutatud. Teiseks Renessanssi tunnuseks oli maise õnne, ilu, naudingu (nii kehalise kui intellektuaalse) ülistamine.Näiteks Sandro Botticelli maal ,,Venuse sünd" mis on aktimaal Vana-Kreeka armastus ­ ja ilujumalannast Aphroditest (ladina k. Venus). Tänapäeval on iluideaal teistsugune, kui see oli tol ajal. Ilu kujutamine on võetud kaugest antiikajast. Renessanssi ajal võeti palju antiikajast, nii kunstis, kirjanduses kui ka moes, sest antiikaeg näis olevat nii kauge, võluv ja kättesaamatu. Tänapäeva moes on võimalik näha 19sajandist inspiratsiooni saanud jalanõusid. Maailmas toimub koguaeg jäljendamine. Egiptlased

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
26 allalaadimist
thumbnail
9
pptx

Itaalia vararenessanss naiste moes.

Itaalia vararenessanss naiste moes Jekaterina & Leore Sandro Botticelli "Kevad" Fra Carnevale. The Birth of the Virgin (fragment) Domenico Ghirlandaio. The Birth of Maria. (fragment) Trendikad granaatõuna ja paabulinnusule motiivid.

Ajalugu → Kostüümiajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Kunstiajaloo kontrolltöö

Renessanss 1. Kirjelda vararenessanssi arhitektuuri: Firenze palazzosid ja Brunelleschi projekteeritud Firenze toomkirikut: uhke linnamaja, 3kordne, rustika tehnika, viil katus, korrused erineva kivi lihvitusega. Toomkirik: kõrge kaheksatahuline roideline kuppel, ehitatud basiilikana ja kujutab põhiplaanilt rooma risti. Ehitise mõõtmed on tohutud 2. Kirjelda vararenessanssi maalikunstnike Mantegna ja Botticelli teoseid: Mantegna: ''surnute saal'' ja ''surnud kristus'' ­ maalitud tempera lõuendil, lisaks kristusele on pildil ka palvetav neitsi-maarja ja püha John. Ta tegeles tõsiselt perspektiivide ja valguse varjudega, maali probleemiga Botticelli: ''kevad'', ''veenuse sünd''- pildil naine, merekarbi sees, sümboliseerib kuidas taevalikust müsteeriumist ilmub armastusjumalanna 3. Leonardo DaVinci elu ja looming. Kirjelda järgmised teoseid: 1

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
3 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun