Värvid nende maalidel olid kontrastsed ja intensiivsed, vormid teadlikult moonutatud, detailid suurendatud. Kaasaegse linnakeskkonna nähtuste kõrval kujunes Die Brücke loomingus oluliseks maastikumaali teema – reisides erinevates maakohtades, nägid rühmituse liikmed võimalust kujutada inimese hingeseisundeid läbi looduse. Rühmitus lagunes 1913. aastal. Der Blaue Reiter oli teine ekspressionistlik rühmitus, mis tegutses aastatel 1911–1914, koondudes Saksamaale saabunud Vene emigrantide (Vassily Kandinsky, Alexej von Jawlensky jt) ning kohalike saksa kunstnike (Franz Marc, August Macke jt) ümber. Rühmituse autoreid ühendas soov väljendada kunstis kõiksuse, hinge ja vaimumaailmaga seotud teemasid. Nendegi loomingus mängisid erilist rolli värvid, mis olid...
Tema arvates pidi kunst olema võrdne muusikaga, mille helid ju ka midagi ei kujuta. Kandinsky. Sügis Kandinsky. Klee. Ad Parnassum Baieris Kompositsioon nr. 7 Kandinsky (kes sel ajal elas Saksamaal) ümber koondus rühmitus nimega "Sinine ratsanik" (Der Blaue Reiter), mille liikmed viljelesid Kandinsky eeskujul hoogsat, värviküllast ja maalilist kunsti. Nende teostes ei ole mõistusepärast konstruktsiooni, kunstnikud rõhusid intuitsioonile ja tunnete väljendamist. Sedalaadi kunsti võib nimetada ekspressiivseks (väljenduslikuks) abstraktsionismiks. Rühmituse liikmetest on olulise jälje kunstilukku jätnud Paul Klee (1879-1940), kelle töödest sageli õhkub muinasjutuslist salapära ja põnevust, ebaabstraktsionistlikku...
1 MESOPOTAAMIA ARHITEKTUUR....................................................................................................................4 EGIPTUSE ARHITEKTUUR...................................................................................................................................9 KREETA-MÜKEENE e.EGEUSE ARHITEKTUUR............................................................................................17 KREEKA ARHITEKTUUR...................................................................................................................................20 ETRUSKI ARHITEKTUUR...................................................................................................................................27 ROOMA ARHITEKTUUR...
Rühmitus tooreid kombinatsioone, pintslilöök rahutu ja järsk, puulõiked. Rühmitus ,,Die Brücke"- (sild) tegid puulõikeid, andsid välja aastamappe, Kirchner- ,,Die Brücke"- (sild) tegid puulõikeid, andsid välja aastamappe, Kirchner- ,,Die Brücke"- (sild) tegid puulõikeid, andsid välja aastamappe, Kirchner- rühmituse looja, Peck-stein. Oli Drestenis; ,, Der blaue Reiter" Münche- rühmituse looja, Peck-stein. Oli Drestenis; ,, Der blaue Reiter" Münche- rühmituse looja, Peck-stein. Oli Drestenis; ,, Der blaue Reiter" Münche- nis, ehk helesinine ratsanik, ekspressionismi- kubismi- futurismi segu. nis, ehk helesinine ratsanik, ekspressionismi- kubismi- futurismi segu. nis, ehk helesinine ratsanik, ekspressionismi- kubismi- futurismi segu. Marc- loomi, Kandinsky-hiljem abstratsionismi rajaja, Klee...
Põhjus:rühmituse Die Brücke kujunemine aeg1910 ,saksa nimetus:abstracio-eraldumine tunnused: Eesmärk:kunstniku siseelu rõhutatud kujutamine Tunnused: kombineeritakse punkti,jooni,pindu,värveteostel puudub eeskuju võeti Goghist ja Munchistjätkati romantismi seos ümbritseva loodusegapuhtad erksad värvid* traditsioonelihtsustati,moountati inimesi ja esemeidkasut rühmitused.Der Blaue Reiter-helesinine ratsanik;De Stijl * 2 teravaid värvikontraste või nn porist koloriitikuj kõike suunda:1.ekspressiivne abstraktsionism(kardinsky,macke)- dramaatilises valgusesinimesed on tihti jõhkra ja inetu väljendusid rahutute rütmide,värvide ja faktuuri kaudu; välimusega *Rühmitusse kuulusid:algataja Ludwig tasism-äärmuslik vorm(mõtlematu ja automaatne pritsimine) Kirchner; siis veel Karl Scmidt-Rotluff,Emil Nolde * Jackson Pollock 2...
Väikesed killud muutsid ähmaseks pildil kujutatud esemete kontuurid. 12. Tuntuim kubist? Pablo Picasso (1881-1973) Abstraktsionism. 13. Keda loetakse abstraktsiooni rajajaks? Millise rühmituse lõi ja mis oli kunsti filosoofia? Vassili Kandinsky (1866-1944). Lõi ,,Der Blaue Reiter" ( Sinine ratsanik) rühmituse. Defineerimatut ja salapärast ,, sisemist konstruktsiooni" ei loodetud tunnetada ei aistingute ega mõistuse abil, vaid usuti, et selle avastab intuitsioon kunstniku alateadvuses. Muudeti loodusest võetud motiivi, kuni usuti, et see vastab nende meeleolule ja tunnetele. Naivism. 14. Mis on kunstis naivism ja primitivism? Naivism- asjaarmastajate loodud kunst, mis jäljendab nähtava looduse vorme, kuid ei kasuta uusaegse Euroopa...
aastast kannab Skandinaavias seda märki ka keskkonnasõbralik elekter ja transport. Viimase puhul arvestatakse õhu-, mürareostuse, jt. kriteeriumitega. Märgi omistamise kriteeriumid on välja töötatud kokku 13 tootegrupile, märk on omistatud rohkem kui 1000 tootele. Rootsi Looduskaitse Selts annab välja ka ostujuhiseid, milles on ära toodud BRA MILJÖVAL märgi saanud toodete nimekiri. Sinine ingel (Der Blaue Engel) Blue Eco Angel (ametliku nimega Umweltzeichen) on Saksamaal juba 1978. aastast kasutatav ökomärk. Konkureerib Põhjamaade-luigemärgiga. Selle märgiga tähistatakse neid kaupu, mis on teiste samalaadsetega võrreldes keskkonnasõbralikumad (näiteks vanapaberist toodetud paber kui keskkonnasõbralikum võrrelduna otse puidust toodetud paberiga). Samuti...
Sellest järeldas ta, et ka puhtalt värvidemänguga on võimalik vaatajale mõju avaldada. Tema arvates pidi kunst olema võrdne muusikaga, mille helid ju ka midagi ei kujuta. Kandinsky (kes sel ajal elas Saksamaal) ümber koondus rühmitus nimega "Sinine ratsanik" (Der Blaue Reiter), mille liikmed viljelesid Kandinsky eeskujul hoogsat, värviküllast ja maalilist kunsti. Nende teostes ei ole mõistusepärast konstruktsiooni, kunstnikud rõhusid intuitsioonile ja tunnete väljendamist. Sedalaadi kunsti võib nimetada ekspressiivseks (väljenduslikuks) abstraktsionismiks. KAZIMIR MALEVITS (1878 1935) ELULUGU Geomeetrilise abstraktsionismi teine suurkuju Piet Mondriani kõrval oli Kazimir Malevits (1878-1935). Läbinud...
Esimese tõuke olevat ta saanud kord oma ateljees tundmatut vaimustava värvidemänguga pilti imetledes ja lõpuks aru saades, et tegelikult oli see tema enese pilt "jalad ülespidi". Sellest järeldas ta, et ka puhtalt värvidemänguga on võimalik vaatajale mõju avaldada. Tema arvates pidi kunst olema võrdne muusikaga, mille helid ju ka midagi ei kujuta. Kandinsky (kes sel ajal elas Saksamaal) ümber koondus rühmitus nimega "Sinine ratsanik" (Der Blaue Reiter), mille liikmed viljelesid Kandinsky eeskujul hoogsat, värviküllast ja maalilist kunsti. Nende teostes ei ole mõistusepärast konstruktsiooni, kunstnikud rõhusid intuitsioonile ja tunnete väljendamist. Sedalaadi kunsti võib nimetada ekspressiivseks (väljenduslikuks) abstraktsionismiks. LÜHIKE KOKKUVÕTTE iga lõuend on "värviteater" leida üles elu, muuta tajutavaks selle tuksed, panna paika seadused, mis seda valitsevad Sinine taevas Sügis Baieris...
Saksa ekspressionism jätkas romantismi põhimõtteid ja vastandus nii naturalistlikule salongimaalile kui ka idealistlik-sümbolistlikule kallakule saksa maalikunstis. Ekspressionistid koondusid kahte rühmitusse: aastal 1905 Dresdenis asutatud ja aastal 1913 laiali läinud DIE BRÜCKE (Sild) ning aastail 1911-1913 Münchenis tegutsenud Uus Kunstnike Ühendus, mis nimetas endid BLAUE RAITER. Terminit ,,ekspressionism" (pr. k. expression e. väljendus), hakati laiemalt kasutama aastal 1910 Berliinis asutatud ajakirja Der Sturm ja 1912. aastal asutatud samanimelise galerii ümber koondunud kunstnike ringis. Ekspressionistid loobusid tegelikkuse jäljendamisest ja ka mulje jäädvustamisest, ka ei huvitanud neid maalilisus ja ilu. Nad pidasid oluliseks kunstniku mõtte ja elamuse väljendamist. Et saavutada suuremat väljendusrikkust,...
Gropius kuulutas oma programmis 1923: Bauhausi eesmärgiks on luua "kunst ja tehnoloogia uus tervik". Vassili Kandinsky oli vene päritolu maalikunstnik, graafik ja kunstiteoreetik. Suurema osa oma elust veetis ta Saksamaal.Aastatel 18861892 õppis ta Moskva Ülikoolis õigusteadust, 1896 siirdus Münchenisse, kus õppis Anton Azbe kunstikoolis, hiljem ka F. von Stucki käe all.1901 oli kunstirühmituste Phalanx ja Der Blaue Reiter asutajaliige. 1910 maalis ta esimese abstraktsionistliku kunstiteose. Teda peetakse ekspressiivse abstraktsionismi kui maalistiili rajajaks. Bauhausi tulles ei olnud Kandinsky veel maalijana erilist tunnustust leidnud. · Aastatel 19191921 oli ta Bauhausi professor maali alal. · Kandinsky on avaldanud 2 kunstiteoreetilist raaamatut: · 1912 "Über das Geistige in der Kunst" · 1926 "Punkt und Linie zur Fläche" · Aastal 1933 siirdus ta Prantsusmaale....
Maal: Umberto Boccioni Carlo Carra Giacomo Balla Gino Severini Arhitektuur: Antonio Sant Elia Skulptuur: Umberto Boccioni Abstraktsionism - Kadus äratuntav motiiv, väidetavalt saavutas kunst looduse jäljendamisest loobumisega uue, kõrgema vaimse taseme. Leiti, et motiiv on pildis lihtsalt üleliigne, koormav ballast. Puhas kunst pidi olema sarnane muusikaga. Saksamaal kujunes rühmitus "Der Blaue Reiter", mille keskmes oli abstraktsionismi looja Vassili Kandinsky. Sooviti väljendada asja sisemist konstruktsiooni, kuid seda ei soovitud luua tunnete ja mõistuse abil, vaid usuti kunstniku alateadlikusse intuitsiooni. Sooviti luua täiesti uus objekt, mis väljendaks kunstniku tundeid (mitte toetuda looduses olemasolevale). "Sinise Ratsaniku" liikmete tööd mõjuvad rahutult ning tundeküllaselt, seega võib väita, et seal pandi alus abstraktsionismi ekspressiivsele suunale. Samal...
Esimese tõuke olevat ta saanud kord oma ateljees tundmatut vaimustava värvidemänguga pilti imetledes ja lõpuks aru saades, et tegelikult oli see tema enese pilt "jalad ülespidi". Sellest järeldas ta, et ka puhtalt värvidemänguga on võimalik vaatajale mõju avaldada. Tema arvates pidi kunst olema võrdne muusikaga, mille helid ju ka midagi ei kujuta. Kandinsky (kes sel ajal elas Saksamaal) ümber koondus rühmitus nimega "Sinine ratsanik" (Der Blaue Reiter), mille liikmed viljelesid Kandinsky eeskujul hoogsat, värviküllast ja maalilist kunsti. Nende teostes ei ole mõistusepärast konstruktsiooni, kunstnikud rõhusid intuitsioonile ja tunnete väljendamist. Sedalaadi kunsti võib nimetada ekspressiivseks (väljenduslikuks) abstraktsionismiks. Abstraktsionism tuleneb ladinakeelsest sõnast abstractio mis tähendab eraldamist. Abstraktne on pilt või kuju siis, kui sellel pole võimalik ära tunda ühtegi objekti ümbritsevast keskkonnast...
Ei Marc ega macke ei olnud abstraktsed kunstnikud. Kadinsky oli see, kes avastas, et ,,sisemine vajadus", mis üksi saab inspireerida tõelist kunsti, sundis tal maha jätma taasesitava kujundi. Ta oli vene kunstnik, kes oli algselt õpetatud advokaadiks. Ta oli hiilgav ja veenev mees. Juba oma kolmekümnendates otsustas ta 1897. aastal minna Münhenisse kunsti õppima. Selleks ajaks kui Der Blaue Reiter loodi, muutis tema juba kujutisi abstraktsemaks, kasutades seda oma teed rajava kunsti loominguliseks hüppelauaks. Nähes ühel õhtul oma maali küljeli molbertil lebamas, tabas teda pildi ilu, ilu, millest ta mööda vaatas, kui see püsti seisis. Need olid vabastavad värvid ja vormi iseseisvus, mis tal pea nii segi ajas. Kandinsky, otsusekindel ja tundlik mees, oli hea prohvet sellise nägemuse saamiseks. Ta andis...
1905. aastal moodustus Saksamaal, D resdenis rühmitus ,,Die Brücke"(sild), kus liikmed tegutsesid enamasti puulõike ja litograafiaga. Töödes oli sageli jõhkrust, värvide porist või toorest koloriiti. Kõik oli väljakutsuv. Saksamaal. Ernst Ludvig Kirchner stiililt nurgeline ja kujutas kunstlikku ning tühja keskkonda. Karl Schmidt-Rottluff vaimustus Aafrika kunstist, iseloomulik väljenduste süntees. Teine rühmitus ,,Der blaue Reiter" (sinine ratsanik) kogunes Münchenis. Ühtse stiili asemel sidus rühmituse liikmeid eesmärkide ühtsus. Vassili Kandinsky , kes oli vene päritolu, väljendas oma sisemisi ja vaimseid probleeme. Tema maalidel sagedaseim objekt, ratsanik, sai rühmituse sümboliks. Hiljem arenes kunstniku loomingust abstraktsionism. Otto Dix maalis 1. maailmasõja koledusi väga äärmuslikult kuni Hitleri võimuletulek sellele lõpu tegi 1933. Sel perioodil oli Dixil palju mõttekaaslasi Saksamaal....
Esimese tõuke olevat ta saanud kord oma ateljees tundmatut vaimustava värvidemänguga pilti imetledes ja lõpuks aru saades, et tegelikult oli see tema enese pilt "jalad ülespidi". Sellest järeldas ta, et ka puhtalt värvidemänguga on võimalik vaatajale mõju avaldada. Tema arvates pidi kunst olema võrdne muusikaga, mille helid ju ka midagi ei kujuta. Kandinsky (kes sel ajal elas Saksamaal) ümber koondus rühmitus nimega "Sinine ratsanik" (Der Blaue Reiter), mille liikmed viljelesid Kandinsky eeskujul hoogsat, värviküllast ja maalilist kunsti. Nende teostes ei ole mõistusepärast konstruktsiooni, kunstnikud rõhusid intuitsioonile ja tunnete väljendamist. Sedalaadi kunsti võib nimetada ekspressiivseks (väljenduslikuks) abstraktsionismiks . Rühmituse liikmetest on olulise jälje kunstilukku jätnud Paul Klee (1879-1940), kelle töödest sageli õhkub muinasjutuslist...
Ihr Name ist Mari Sie ist neunzehn Jahre alt. Mari ist Schülerin. Sie ist lusting und ruhig. Dem charakter nacht ist sie freundlich, gutherig, redselig, energisch und sporttich. Mari eine kleine Nose, einovales Gesicht, einen kleinen Mund und blaue Augen. Sie ist klein von Wucks, schlank und blondhaaring. Mari ab und zu häkelt und strickt. Kokku 55 sõna...
Graafika Die Brücke (eesti keeles "sild") Saksa ekspressionistide rühmitus Dresdenis Loodi 7.juunil 1905. aastal ja eksisteeris 1913.aastani Ühingu moodustasid neli noort athitektuuritudengit (Ernst Ludwig Kirchner, Fritz Bleyl, Erich Heckel ja Karl Schmidt-Rottluff) Aastal 1906 sõnastas Ernst Ludwig Kirchner ühenduse programmi. 1912 aastal osales Die Brücke rühmituse Der Blaue Reiter teisel näitusel Münchenis Ühingu eesmärgiks oli välja töötada ühine stiil, järgijaskonna leidmine ning ühiste näituste korraldamine Brücke-maalijate loomingut iseloomustavad moonutatud kehad, killustatud ja perspektiivitu ruum Värvidest kasutati teravaid, isegi tooreid värvikontraste (nt. sinine-oranz), või jällegi meelega tuhmiks ja poriseks muudetud koloriiti Erinevad värvilaigud, mis kanti lõendile laia pintsliga, olid sageli ümbritsetud tugeva piirjoonega...
In 1909, Delaunay began to paint a series of studies of the city of Paris and the Eiffel Tower. The following year, he married Terk, and the couple settled in a studio apartment in Paris, where they later had a son. At the invitation of Wassily Kandinsky, Delaunay joined The Blue Rider (Der Blaue Reiter), a Munich-based group of abstract artists, in 1911, and his art took a turn for the abstract. The outbreak of World War I found Delaunay and his wife vacationing in Spain, and they settled with friends in Portugal for the duration of the conflict. During this period, the couple took on several jobs designing costumes for the Madrid Opera, and Sonia Delaunay started a fashion design business. After the war, in 1921, they returned to Paris. Delaunay continued to...
Osad pildid olid äärmiselt abstraktsed, seda püüti vähendada piltidele äärmiselt vingete nimede andmisega. Abstraktsionism Mitte midagi pole võimalik ära tunda ümbritsevast reaalsusest. Abstraktsionismi rajajaks peetakse Vassily Kandinsky't, kes sündis Venemaal ning oli rahvuselt juut. Ta järeldas, et motiiv on piltidel segav asjaolu ning väärtusetu ballast. Ta võrdles puhast kunsti muusikaga, tema ümber koondus Münchenis kunstnike rühmitus ,,Der Blaue Reiter" (sinine ratsanik), tuntumad esindajad olid Klee, Macke ja Marc, nad panid aluse abstraktsionismi ekspressiivsele suunale. Eesmärk oli luua loodusest sõltumatu objekt, mis vastaks nende tunnetele. Prantsusmaal kujunes kubismist teist tüüpi abstraktsionism, konstruktiivne või geomeetriline, esindajad Kupka, Leger ja Delaunay, nad kasutasid spektri värve ja kindla vormiga kujundeid. Nende hulka loetakse ka hollandlane Mondrian,...