Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"arveldamine" - 113 õppematerjali

arveldamine – kohalikud pangad, hoius-laenuühistud, liisingufirmad, kindlustusasutused(fondi)

Õppeained

Arveldamine -Kutsekool
thumbnail
3
pdf

E-seminar 08- Rahvamajanduse arveldamine

84%

Majandus → Eesti majandus
15 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Euro, maksekaardid

TALLINNA TEENINDUSKOOL Kristel Tilk 021K KASSATÖÖ Iseseisev töö Juhendaja: Vaike Habicht Tallinn 2010 I OSA Prisma Arveldusviisid on seal head. Saab sulas kui ka maksekaardiga maksta. Praktiliselt iga kaardiga, mis eestis leidub saab maksta. Müüjad räägivad nagu peab eesti keelt, tervitavad ja tänavad kui lahkuda, nimetavad summa, küsivad sente või raha et paremini tagasi maksta jne. On viisakad. Tsekil on firma andmed, info sellest mida ostsid, kellaaeg, kuupäev, aadress. Hea on see, et tsekkidele ei topita reklaami. Reimani tänava jalatsiparandus Arveldatakse ainult sularahas. Kaup vaadatakse üle ja öeldakse summa. Saadakse zetoon ja minnakse järgmine kord järgi. Maksad ära, kaup käes. Tervitatakse, suhtutakse sõbralikult. Tsekki ei anta. Hesburger Arveldatakse nii sulas kui kaartidega. Suhtutakse vahel sõbralikult,...

Majandus → Kassaõpetus
23 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Juhtumiuuring- kaupluse külastus

Nägemist! Toimus müük, lühikene kontakti loomine. Kiire läbi hüppamine poest kindla sooviga. 2-NE KÜLASTUS LOOMAPOODI: Müüja Tervitab, naeratus näol. Suundume koos minu abipalvega koerale uut toitu valima. Müüja loeb paki tagant ette mis seal kirjas ja kõik. Sellest oli mulle muidugi vähe abi. Sellest hoolimata peale paari toidu koos läbi vaatamisest, ostan ma enda arust sobivama. Suundume letti ja toimub arveldamine. Seejärel lahkun poest. Nägemist! Toimus müük. Juhtus, et teenindaja ei osanud mulle lisainfot toidu kohta anda, kuna neid ei ole sellel alal koolitatud. Juhtunu vältimiseks peaks tööandja neid koolitama või need firmad kelle kaupa nad müüvad. Nüüd saab ainult niipalju teha, et teha tööandjale märkus, et oleks vaja koolitust. Häda variandina ise uurida, näiteks internetist. 3-S KÜLASTUS LOOMAPOODI: Astun poodi sisse, müüjat pole

Majandus → Klienditeenindus
49 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Arveldusviisid

Ning annan ülevaate oma teadmistest euro kohta. ETTEVÕTETE KÜLASTAMINE 1. Kolm kaubanduslikku ettevõtet 1.1 Järve Selver Makseviisid: · Sularahaline makseviis · Kaardimakse · Kliendikaart · Kinkekaart Rahulolu: · Makseviisid toimivad suurepäraselt, kõige olulised on esindatud. 1.2 Rocca al Mare Prisma Makseviisid: · Sularahaline arveldamine · Kaardimakse · Kinkekaart Rahulolu: · Makseviisid vastavad ootustele. 1.3 Keskturu Maxima Makseviisid: · Sularahaline arveldamine · Kaardimakse · Kliendikaart Rahulolu: · Makseviisid on klientidele väga sobilikud. 2. Kaks toitlustusettevõtet 2.1 Vanalinna McDonald´s Makseviisid · Sularahaline arveldus · Kaardimakse Rahulolu:

Majandus → Arveldamine
74 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Kutsestandard

loomine , kliendi vajaduste väljaselgitamine , kauba tutvustamine , kliendi nõustamine, kliendi vastuväidete käsitlemine, kaupade müümine ja lisamüügi teostamine, kliendiga arvlemine, müügijärgne teenindamine, kliendi probleemide ja kaebuste käsitlemine. · Kassatöö ja teenindamine: Tööpäeva alustamine, kaupade sisestamine, ostu maksumuse arvutamine, erinevate makseviiside kasutamine, kliendiga arveldamine, kaupade käsitlemine, tööpäeva lõpetamine, raha käitlemine. Töökoha korraldamine . · Töökoha ettevalmistamine: Teab ja tunneb kõiki vajalikke töövahendeid, kontrollib nende olemasolu enne töö alustamist ja vajadusel täiendab . · Töökoha korrashoid: Tagab töökoha korrashoiu ja hoolduse tööpäeva jooksul . · Tööohutuse ja turvalisuse tagamine: Järgib töötades tööandja poolt kehtestatud tööohutusealaseid nõudeid ja töötab oma tervist

Muu → Sissejuatus õpingutesse
38 allalaadimist
thumbnail
9
pptx

Serveerimise põhitõed ja laua katmine

Serveerimise põhitõed Triin Pärnoja MT-14 Kliendi teekond Kliendi vastuvõtt (kliendi tervitamine, kliendi lauda saatmine, menüü ulatamine) Tellimuse vastuvõtmine (nõuandmine, jookide ja toitude tutvustamine) Teenindamine (toidu kätte toomine, vee pakkumine, küsida kas veel soove) Arveldamine (küsimine kas maksavad koos või eraldi, arve koostamine, sularaha või kaardi tehingud) Kliendi ärasaatmine (tagasiside küsimine, klientide tagasikutsumine ettevõttesse) Serveerimisvahendid Sööginõud klaasid söögiriistad serveerimisnõud tõstmisvahendid http://cmsimple.e-uni.ee/toitlustuse_alused/?9._Laua_katmine%2C_t oitude_ja_jookide_serveerimine:S%F6%F6gin%F5ud_ja_klaasid%2C_serv eerimisvahendid Eelkatted Minimaalne eelkate (roogade vaba valiku korral)

Toit → Kodundus ja etikett
7 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Kliendi nõustamine

2. Tehnosesundi hindamine ja kalkulatsoonide koostamine 3. Garantiitigimused ja kvaliteedinõuded 1.1 Teeninduse mõiste · Teenindus on kliendi vajaduste tuvastamine ja rahuldamine klienditeenindaja poolt. · Service ­ aastast 1925 kasutusel praeguses tähenduses · Klient ­ koostööpartner! Teeninduse kaks poolt 1. Materiaalne e. asine pool ­ füüsiline keskkond, ärireeglid, töökorraldus, lahtiolekuajad, tehniine varustus, hinnad, tähtajad, arveldamine. Kliente mõjutavad enim: ruumide ja töötajate välja nägemine, tehniline sisustus, sildid ja muud nähtavad materjalid. 2. Personaalne e. inimlik pool ­ kliendi ja teenindaja vahelise suhtlemise käigus tekkiv meeleolu ja suhted. Klienditeeninduse moodustavad: 1. Teadmised ja oskused konkreetse töö tegemiseks ­ haridus, praktiseerimine, elukestev enesetäiendus. 2. Suhtlemisoskused 3. Teeninduslik hoiak ­ teenindaja isiksuseomadused ja hoiakud.

Majandus → Klienditeenindus
7 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Geriaatrilise patsiendi eripära

Geriaatrilise patsiendi eripära Kliinilise geriaatria nõudlikumaid eesmärke on eristada eaka patsiendi vananemisest põhjustatud muutusi haigustele viivatest ning haigustega kaasnevatest muutustest. Geriaatriline patsient on kroonilise haiguse või ägeda haigestumise järgselt olulise funktsionaalse häirega eakas inimene, kellel esineb probleeme igapäevaelutoimingute sooritamisega ja kes vajab regulaarselt tervishoiu ja sotsiaalhooldusteenuseid. Geriaatriliseks patsiendiks loetakse tavaliselt üle 75-aastaseid eakaid. Vananedes muutub inimene haiguste suhtes vastuvõtlikumaks. Eaka inimese elukvaliteet on seda parem, mida nooremana tunneb ta oma tervise ja füüsise vormi olevat. Seepärast on tervist tugevdavad abinõud ja harrastused vanemas eas veelgi olulisemad kui keskeas. Nii näiteks suureneb liikumise tähtsus vananedes üha enam. Vanuritel on rohkem neid haigusi, mis soodustavad teiste haiguste tek...

Meditsiin → Geriaatria
192 allalaadimist
thumbnail
24
doc

Sissejuhatus infosüsteemidesse projekt

 Torutöödega seonduva teenuse osutamine;  Töö teostamiseks vajaminevate materjalide hankimine;  Torutööde alane konsulteerimine Torutöödega tegeleva ettevõtte alamprotsessid on:  Pakkumise protsess;  Torutööde osutamise lepingu sõlmimine;  Torutöödeks vajalike materjalide hankimine;  Torutööde teostus;  Teostatud torutööde tulemuste hindamine;  Torutööde osutamise lepingu lõpetamine;  Arveldamine 1.4 TOIMISOBJEKTIDE LOETELU Torutöödega tegeleva ettevõtte toimimisobjektid on:  Klient  Vajadus  Remonditav/ paigaldatav objekt  Joonis  Hinnapakkumine 1.5 TEGUTSEJATE LOETELU Analüüsitavas organisatsioonis tegutsejad on: 2  Klient  Santehnika kauplus  Maksuamet 1.6 INFOVAJADUSTE LOETELU

Informaatika → Sissejuhatus...
149 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Hääletan euro kasutuselevõtu poolt - avalik kõne

Kuidas see eurole üleminek siis ikkagi tavainimesele kasulik on? Peamise plussina on välja toodud asjaolu, et eurode kasutuselevõtt lihtsustab reisimist eurotsooni riikides. Nii see tõepoolest on. Enam ei peaks reisi planeerides pead valuutavahetusega vaevama. Samuti ei peaks enam välisriikides oste tehes pidevalt kalkuleerima, palju üks või teine asi Eesti kroonides maksab. Täpselt samamoodi muutub lihtsamaks ka Eestisse puhkama tulnud turistide arveldamine. Tegelikult peaks Euro kasutuselevõtu kasulikkust pisut laiemas mõistes vaatlema. Praegu on Eestis käibel kroon, mis on ülemaailmselt vähetuntud valuuta. Kes pole Eestiga kuidagi seotud, see ilmselt ei teagi, mis see kroon on. Lihtne on tekkima mõtteviis "mingi väike tundmatu riik kuskil tsivilisatsiooni ääremail". Täpselt samasugune suhtumine on aga ka ülemaailmsetel suurfirmadel Eestisse. Just ülemaailmsetel ­ neil on tütarfirmasid maailma eri paikades. Ja miks ei

Eesti keel → Eesti keel
35 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Näidis - Tööde üleandmise-vastuvõtmise akt

kõrvaldamise ja vaegtööde teostamise tähtaegadest ning võtab enesele kohustuse nendest tähtaegadest kinni pidada. 1.5. Töövõtja kinnitab, et on Tellijat teavitanud kõikidest temale teada olevatest üleantavates töödes esinevatest varjatud puudustest. 1.6. Käesolev akt on Töövõtjale tasu maksmise aluseks. Pooltevaheline arveldamine toimub vastavalt käesolevas aktis sisalduvatele andmetele. 1.7. Käesoleva akti pooled kinnitavad, et aktis sisalduvad andmed on nende parima teadmise kohaselt õiged. 2. Akteeritavad tööd Lepingu Tööde algusest Aruandeperioodil kohane kokku teostatud teostatud Jääk

Varia → Kategoriseerimata
106 allalaadimist
thumbnail
38
docx

Äriplaan pizza koju

Kliendile on meie toote juures olema kõige tähtsam toote hind, nagu selgus turu-uuringus , kuid sellega kaasneb ka hea teenindus ning kiire teenindus. VARUSTAMINE Tooraine püsib üsna stabiilse hinna juures ning on hõlpsalt kättesaadav. Tooraine tellimine ning kohale toomine toimub iga päev või ülepäeviti, lepingute alusel. Varustajatega (s.o. hulgimüügi firmadega) sõlmitakse tarnelepingud, kellega arveldamine toimuks kuu lõpus. OMAHIND 1 Mrs. Pizza 3,02 2 Juustupitsa 3,05 3 Kurgipitsa 3,89 4 Kalkunipitsa 3,05 5 Viineripitsa 3,05 6 Kebabipitsa 3,5 7 Tuunikalapitsa 3,8 Singi- šampinjonipits 8 a 3,2 9 Salaamipitsa 3,05

Majandus → Ettevõtlus alused
59 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Ettevõtte juhtimine kordamine

arengueeldused (väline ring) 3. Organisatsiooni efektiivsus ja säästlikkus Efektiivne kuid mitte tootlikkus (ressursse on raisatud), Efektiivne ja tootlik (Eesmärk täidetud, ressursse kasutatakse mõistlikult), Tootlikkus on kõrge, efektiivsus mitte (eesmärk saavutamata, ressursse kasutatakse mõistlikult), Ei ole efektiivne ega tootlik (Eesmärk pole saavutatud, ressursse on raisatud). 4. Organisatsiooni toimimise mudel Majandamine/ Arveldamine, Oskused/ Teadmised, Seadmed/ Tooraine, Ruumid/ Keskkond,, Tooted/ Teenused, Hinnakujundus, Turundus. 5. Meeskonnatöö olemus Eesmärgi püstitus- Eesmärgid on mõistetavad- läbiarutatud ülesanded- koostöö organisatsioon – varjatud alade märkamine. (Üheskoos, igaüks, saavutab, rohkem). 6. Organisatsiooni kultuur ja seda mõjutavad tegurid Asutajad ja ajalugu - Annavad edasi väärtused, hoiakud, nende nägemuse organisatsioonid

Majandus → Ettevõtemajandus
63 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Kas Eesti on siirdeperioodi lõpetanud ?

Esiteks julgen öelda, et nn kindla käe loosungid on vägagi levinud meil, eriti lähevad nendega kaasa pensionärid ja väga vähe poliitikaga kursis olevad inimesed. Valitavad pakuvad suuri võimalusi ning kõike head ja paremat, kui neid valida. Tegelikult enamus lubadusi isegi ei täideta, mis toob kaasa rahva rahulolematuse. Majanduskriisi oht, kuid mitte enam oht vaid tegelikkus. Majanduskriis on meil olnud juba mitu aastat. Selle põhjustas rahaga valesti arveldamine. Kasutati raha, mida tegelikult ei olnudki. Samuti on tagajärjeks rahva rahulolematus. Konfliktid naaberriikidega, eesotsas Venemaaga. Venemaa ja Eesti vahelised konfliktid on olnud aastatuhandeid. Kuigi Eesti saavutas oma iseseisvuse, jäi siiski Eestisse palju venelasi. Lahkhelid kahe erineva rahvuse vahel ühisel maal, tekitab probleeme ka kahe riigi vahel. Hea näide sellest on 2008 aastal toimunud aprillirahutused,

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
23 allalaadimist
thumbnail
2
pdf

TEENINDUS PROTSESS

järjest olulisemaks. Teenindust kui protsessi iseloomustab joonis 11.1. Teenindus kui protsess Teenindusprotsessi toimingud teenindaja ja kliendi seisukohalt vajaduste ja soovide selgitamine toote / teenuste esitlemine, küsimuste esitamine, nõustamine, toote / teenuse väärtuste, eeliste, kasude tutvustamine toote / teenuse kasutamisele veenmine, läbirääkimised valik alternatiivide hulgast arveldamine kliendi probleemide lahendamine tagasiside hankimine ja andmine suhtlemine klientidega (infotelefon, IT- lahendused) Teenindusprotsessi kvaliteedi määravad: Teenuse kättesaadavus ­ ettevõtte ligipääsetavus, lahtiolekuajad, parkla, eksterjöör, interjöör, personali saadavalolek, turvalisus jne Vastastikune suhtlemine ­ töötajate ja klientide vastastikune suhtlemine, organisatsiooni ressursid (tehnilised vahendid), suhtlemise

Majandus → Teenindus ja müük
109 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Minu elu globaliseeruvas maailmas

Tunnen tõelist rõõmu iga kord kui saan astuda lennukile ning sealt välja astudes avastan end täiesti uuelt kontinendilt ning täiesti uuest keskkonnast. See on suur osa meie pere traditsioonidest ning mul on ütlemata hea meel, et turism nii laialdaselt levinud on. Kindlasti mõjutab mind ning ka paljusid teisi just finants-alane globaliseerumine. Nimelt võib siinkohal esiplaanile seada euro kasutamise. Enamikus Euroopa riikides toimub arveldamine selles valuutas. See teeb kindlasti elu mugavamaks ning kergemaks. Reisile minnes ei pea me enam ootama valuutavahetuspunktis vaid saame vabalt eurot kasutada enamikes Euroopa riikides. Väga oluline osa mis puudutab minu igapäevaelu on kindlasti interneti olemasolu. Paljud noored kindlasti ei mõtle sellele, kui sotsiaalvõrgustikke kasutame me kõik igapäevaselt, ning ka need on suur osa globaliseerumisest. Siinkohal võib näiteks tuua enimkasutatavad : youtube ja facebook

Ühiskond → Ühiskond
2 allalaadimist
thumbnail
14
odt

Projekt varuosade hankimine ettevõttes

Varuosade arvestus Töötajate arvestus Arvete arvestus Potentsiaalsed kasutusjuhendid: Varuosa kinnitamine (mehaanik, administraator) Laoseisu päring (administraator) Varuosa tellimine (administraator) Päring varuosade seisu kohta (mehaanik, administraator) Objekti kinnitamine (mehaanik, raamatupidaja) Mehaaniku objektide sisestamine (raamatupidaja) Objektide arveldamine (raamatupidaja) Mehaanikute objektide külastus andmed (raamatupidaja) Kasutatud varuosade andmed (raamatupidaja) Arve koostamine (raamatupidaja) Funktsionaalsetele nõuetele vastav kasutusjuhtude diagramm on järgmine. Nimi: UC 1. Varuosade kinnitamine Tegutsejad: Mehaanik, administraator Kirjeldus: Mehaanik sisestab süsteemi vajaminevate varuosade koodid, et administraator need tellida saaks. Nimi: UC 2. Laoseisu päring Tegutsejad: administraator

Informaatika → Infoteenindus
5 allalaadimist
thumbnail
26
doc

”Toidupoe klienditeenindaja töökoht”

7. Väikepoe müüja 8. Kioskimüüja 9. Tänavamüüja 10. Turumüüja (Oja, 2005) 4 2. KLIENDITEENINDAJA ÜLESANDED Müüja põhilised tööülesanded on: 1. kauba vastuvõtmine ja ettevalmistamine müügiks; 2. kaubaväljapanekute korrastamine ja uuendamine; 3. kauba varustamine hindadega; 4. klientide nõustamine; 5. teenindamine ja arveldamine klientidega. Väiksemates kauplustes tegeleb müüja ka kauba tellimisega järgmiseks päevaks. Kauba vastuvõtmisel jälgib müüja, et kaubakogused vastaksid saatedokumentidele ja kaup oleks kvaliteetne. Müüja peab tundma müügil olevat kaupa ning oskama klienti nõustada selle otstarbe, koostise, kvaliteedi, kasutamise ja hooldamise küsimustes. Kassapidaja ülesanne on sisestada kaup müügiprogrammi, koostada kliendile arve ja

Ergonoomika → Ergonoomika
20 allalaadimist
thumbnail
4
odt

HINDAMISINSTRUMENT Vanurile

Toiduainete varumine 1-saab ise hakkama 2-vajab mõningast abi 3-ei saa ise hakkama Söögi tegemine 1 2 3 Nõude pesemine 1 2 3 Igapäevased toimingud/majapidamistööd Isiklik hügieen 1 2 3 Igapäevased majapidamistööd (eluruumide koristamine, pesupesemine, ruumide kütmine jne) Rahaga arveldamine 1 2 3 Asjaajamine 1 2 3 Ravimite kasutamine 1 2 3 Kas tarvitab regulaarselt, kelle ettekirjutusel Jah, perearsti Telefoni kasutamine 1 2 3 Liikumine Liikumine õues 1 2 3

Sotsioloogia → Sotsiaaltöö
10 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Sissejuhatus infosüsteemidesse projekt

Töötajate arvestus Töötajate arvestuse kasutusjuhtude diagramm on järgmine: Nimi: Objekti kinnitamine Tegutsejad: Mehaanik, raamatupidaja Kirjeldus: Mehaanik sisestab süsteemi mis objektidel ta käinud on ja kaua seal aega läks. Raamatupidaja saab seda informatsiooni arvete koostamisel kasutada. Nimi: Objekti sisestamine Tegutsejad: raamatupidaja Kirjeldus: Raamatupidaja sisestab andmebaasi mehaaniku poolt külastatud objektid . Nimi: Objektide arveldamine Tegutsejad: raamatupidaja Kirjeldus: Raamatupidaja peab arvet mehaanikute poolt külastatud objektide üle. 8 Arvete arvestus Arvete arvestuse kasutusjuhtude diagramm on järgmine: Nimi: Mehaaniku objektide külastuste andmed Tegutsejad: raamatupidaja Kirjeldus: raamatupidaja loeb varem sisestatud andmed objektide kohta mis mehaanik on külastanud ja neid objekte puudutavaid anmeid. Nimi: Kasutatud varuosade andmed Tegutsejad: raamatupidaja

Informaatika → Sissejuhatus...
394 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Klienditeenindus teenuse või kauba müügil

Klienditeeninduse etapid 1 etapp- ostja vastuvõtmine Tervitamine- vastavalt olukorrale Luua silmside mis annab märku et teenindaja on valmis teenindama Kehahoiak- avatud 2. etapp- soovi väljaselgitamine Küsimuste kaudu Pakkuda esmalt keskmise hinnaklassi tooteid Lisamüük Kaasneva kauba pakkumine Lähtuvalt situatsioonist Sünnipäevalauale magusat lisaks jooki Kas te soovite midagi veel? On see kõik Ei kasuta väljendeid On see kõik Ega te rohkem midagi ei soovi? 3etapp: arveldamine kliendiga Esitada küsimus kaardimakse või sularaha kohta 4 etapp Tänada ostu eest rääkimispuudega inimene paluda näidata ja vajadusel kirjutada topeltpuue olenevalt puddest käituda vastavalt eelnevale vaimne puue lihtsad sõnad lühikesed laused selgitada rahulikult eakad inimesed rahulik teenindus küsimustele vastata ka vajadusel ka mitmendat korda vajadusel arvestada tema võimalike puuetega lapsed ümber sõnastamine 1. lihtne ümbersõnastamine kokkuvõtlik

Majandus → Klienditeenindus
10 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Logistika alused 2 KT

28. Mida nimetada kliendiväärtuse all? 29. Nimetada klienditeeninduse kolm taset. 1) Klienditeenindus kui tegevus (tellimuste vastuvõtt, töötlemine, kliendiga arveldamine, kaubandustegevus. 2) Kli-dus, mida mõõdetakse tulemust iseloomustavate näitajate abil (standardid e normid, mille täitmist mõõdetakse) 3) Kli-dus kui filosoofia (Kli-duse osatähtsus firmale tervikuna) 30. Klienditeeninduse (KT) elemendid (3). *Tegevuseelsed elemendid kindlustavad hea KT kliima (jaotamine, tagastuste ja täitmata tellimuste käitlemine) hea ostja-tarnija suhte kindlustamine. *Tegevusaegsed elemendid

Logistika → Logistika alused
146 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Klienditeenindus

ei olnud absoluutselt , meikki oli väga vähesel määral , tema välimus oli silmale hea vaadata . Nõude koristus toimus niimoodi , et teenindaja koristas vahepeal kuuma toidu nõud & tõi magusatoidu väga täpselt lauale ( õigeaegne käitumine ) , ta käis päris mitu korda ka vaatamas kas oleme oma toidud lõpetanud ( olime ka ainukesed kliendid sel hetkel kohvikus , sest oli varajane aeg ) . Arveldamine toimus nii kui teenindaja märkas , et oleme oma toidud lõpetanud ja asetanud noa & kahvli lõppasendisse . Teenindaja küsis koheselt , kas soovime eraldi või kokku ? Kohvikust ära saatmine oli teenindaja poolt ülisõbralik ja tagasikutsuv , nimelt ta soovis " Kaunist päeva jätku ! " , me ei pidanud esimesena ütlema " Nägemist ! " või " Head päeva ! " , klienditeenindaja ütles koheselt meile seda ise .

Muu → Erinevad koolitused
82 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Millised nõuded kehtivad väärtpaberite avalikule pakkumisele?

ega nende õiglast ja ühetaolist kohtlemist. · Noteerimiseks esitatud väärtpaberid peavad olema vabalt võõrandatavad ja nende pantimise õigus ei tohi olla põhikirjaga piiratud. · Väärtpaberid peavad olema registreeritud Eesti väärtpaberite keskregistris või muus sarnases registris või andmekogus, mille puhul on tagatud väärtpaberitehingutest tulenevate kohustuste nõuetekohane arveldamine ja täitmine. · Aktsiad peavad olema emiteeritud kooskõlas kehtivate õigusaktide ning ettevõtte põhikirja sätetega ning vastama nende suhtes kehtivate õigusaktide sätetele. Börsil on õigus keelduda sellise ettevõtte väärtpaberite noteerimisest, kelle suhtes on taotluse esitamisele eelnenud kahe aasta jooksul algatatud likvideerimis- või pankrotimenetlus või

Majandus → Majandus
9 allalaadimist
thumbnail
16
ppt

TOIDUPOE KLIENDITEENINDAJA TÖÖKOHT

teenindajapoolse positiivse suhtumise, viisakuse ja teenindusvalmiduse kaudu. Klienditeenindajad - müüjad, kes töötavad hulgi- ja jaemüügiga tegelevates kaubandusettevõtetes. 2 2. Klienditeenindaja ülesanded Müüja põhilised tööülesanded on: 1.kauba vastuvõtmine ja ettevalmistamine müügiks; 2.kaubaväljapanekute korrastamine ja uuendamine; 3.kauba varustamine hindadega; 4.klientide nõustamine; 5.teenindamine ja arveldamine klientidega. 3 Kassapidaja ülesanded: 1. sisestada kaup müügiprogrammi; 2. koostada kliendile arve ja arveldada kliendiga sularahas või pangakaardimaksena; 3. väljastada kliendile ostutšekk; 4. vahetustega töö korral tuleb kassapidajal fikseerida summa, mis oli kassas töö Joonis 1. Kassapidaja töökoht [1] alustamise hetkel ja selle lõppedes. 4

Ergonoomika → Ergonoomika
11 allalaadimist
thumbnail
7
docx

SMELLS OÜ ORGANISATSIOONI ARENDAMINE

Kauba varustamine hindadega Igale tootele müüja paneb oma hinda. Klient saab kauba hinnast aru. Klientide nõustamine Müüja oskab soovitada kliendile paremat toodet tema maitsete ja eelistuste järgi, on kursis kaubaga, ning orienteerub kaupluses. Teenindamine ja arveldamine klientidega Kliendile on müüja oma tähelepanu pannud Klient ostis endale pakkutava kaupa Müügiprogrammi kaupa sisestamine Uus tulnud kaup on programmi sisestatud Koostada kliendile arve ja arveldada Müügiprogrammi kasutades on tehtud kliendiga sularahas või müügitehing ning klient on enda

Majandus → Majandus
3 allalaadimist
thumbnail
7
odt

Teenindamise referaat

TEENINDAMINE Referaat Sisukord Teenindaja töö ja tehnika............................................................................................................3 Teenindaja põhitööd:..............................................................................................................3 Lauanõude koristamine...............................................................................................................5 Taldriku puhastamine: ...........................................................................................................5 Vaagnalt serveerimise tehnika.....................................................................................................6 Kandiku kandmise tehnika .........................................................................................................7 Kandikuid kasutatakse:...........................................................................................

Majandus → Teenindus ja müük
41 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Euroopa Liidu tekkimine, poliitikad ja majandus

jaan. 2002 euro sularahana · praegu on euro kasutusel 15 liikmesriigis · eurot ei ole: Suurbritannia, Taani, Rootsi, Eesti, Läti, Leedu, Poola, T+sehhi, Slovakkia, Ungari, Rumeenia, Bulgaaria Miks on euro kasutuselevõtmine kasulik???? ­mõelge- majanduskriisiga seoses!!! · säästetakse valuutavahetuskulusid · ettevõtted ei pea arvestama EL piires valuutariskidega · hinnad muutuvad võrreldavaks, kasvab ettevõtete vaheline konkurents · reisijatele arveldamine lihtsamaks Probleem, miinus eurole üleminekul: liikmesriigid ei saa enam ise otsustada oma riigi rahapoliitika üle, otsustusõigus läheb Euroopa Keskpangale. Kui riik ei saa otsustada oma rahapoliitika üle, siis tuleb majanduspoliitika teostamiseks rohkem kasutada fiskaalpoliitikat- makse. Eurole ülemineku nõuded ehk nn lähenemiskriteeriumid: · inflatsioonimäär ei tohi ületada rohkem kui 1,5% kolme kõige madalama inflatsioonitasemega riigi keskmist inflatsiooni

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
57 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Eesti kroon ja euro

ainult reisides, vaid ka läbi infokanalite Euroopa turul orienteerumine. Kasvõi näiteks Prantsusmaa internetipoest endale midagi tellides. Huvitav on see, et Eestis hakkab rahaga arveldades kohtama ka teiste riikide eurosid. Päris lahe on Eesti euroga poes makstes vastu saada näiteks portugalist pärit sente. Kui küsida inimestelt, mis nad eurost arvavad, siis saab tihti vastuseks, et "Peab suurema rahakoti ja suuremad taskud muretsema". Tõsi on, et igapäevane arveldamine toimub summades, mida Eurodes saab maksta ainult müntide ja sentidega. Münte on aga tülikas kaasa vedada. See võib esmapilgul tunduda halb, aga on võimalik, et pikemas perspektiivis teeb see ainult head. Näiteks hakatakse rohkem kaardiga maksma. Samuti pööratakse (tänu Euroga kaasnevale sendi- ja mündimajandusele) suuremat tähelepanu tehnoloogia arendamisele, mis laseb sul poes maksta nii, et tõstad oma mobiiltelefoni korraks makseterminali juurde. Siis

Kirjandus → Kirjandus
94 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Kõrg- ja hiliskeskaeg.

Tähtsamateks linnadeks kujunesid Rooma, Marseille, Veneetsia, Toscana, Lombardia ja Flandria. Linna asukoha puhul oli peamine paiknemine soodsas kauplemiskohas. Linnad polnud kuigi rahvarohked. Linnad olid piiratud müüridega. Vaesemad linlased pidid asuma väljapoole müüre jäävatesse eeslinnadesse. Aadlisuguvõsad püstitasid linnadesse oma kindlustatud majad. Linn sõltus maalt tulevaist uusasukaist, kuna abielluti suhteliselt hilja. Linnades oli laialdaselt levinud kirjaoskus, arveldamine rahaga ning prostitutsioon. Sotsiaalsete pingete ja vastuolude tõttu peeti tänavalahinguid. Linnaelu oli kirev pidustuste poolest. Ristiusk ja kirik Keskaja inimesed olid enamasti sügavalt usklikud. Usutõe peamine allikas oli Piibel, aga ka vanaaja kirikuisade teosed. Usuti paradiisi, põrgusse, viimsesse kohtupäeva ja Jumala riiki. Jumala armust oli võimalik osa saada sakramentide kaudu. Nende hulka kuulusid ristimine,

Ajalugu → Ajalugu
48 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Teenindusmajandus

Transpordi kiire areng on avaldanud suurt mõju paljudele teistele majandusharudele, oluliselt on muutunud ettevõtete paigutus, sest transpordikulud on muutunud vähetähtsaks (näiteks õmblusettevõtted paiknevad odava töö maades, sest nii riide kui ka valmistoodangu transport on suhteliselt kiire ja odav). Veondusprotsessi etapid 1. Hankimine 2. Tootmine 3. Jaotamine FINANTSTEENUSED Finantsteenuste struktuur:Hoiustamine; Laenamine; Arveldamine ­ kohalikud pangad, hoius- laenuühistud, liisingufirmad, kindlustusasutused(fondi);Investeerimine ­ valdavalt rahvusvaheline (võlakirjad, aktsiad, fondiosakud börsidel ehk väärtpaberiturgudel);Tuntumad börsid New Yorkis, Londonis, Tokyos;Välisvõlg Finantsteenuste geograafia 1. On kohaga vähe seotud 2. Ülikõrge koondumine ­ enim globaliseerunud teenusteliik 3. Maailma suurimad finantsressursse käsutavad keskused paiknevad New Yorkis, Londonis, Tokyos,

Geograafia → Geograafia
7 allalaadimist
thumbnail
96
xlsx

Raamatupidamisblokk

NIMI HIND KM-ga HIND KM-ta 1 Mrs. Pizza 7.5 6 2 Juustupitsa 7.5 6 3 Kurgipitsa 7.5 6 4 Kalkunipitsa 7.5 6 5 Viineripitsa 7.5 6 6 Kebabipitsa 7.5 6 7 Tuunikalapitsa 7.5 6 8 Singi-šampinjonipitsa 7.5 6 9 Salaamipitsa 7.5 6 10 Pestopitsa 7.5 6 11 Kreekapitsa 7.5 6 12 Koorene krevetipitsa 7.5 6 13 Kolme juustuga pitsa 7.5 6 14 Kanapitsa 7.5 6 15 Jalapenopitsa 7.5 6 16 Hakklihapitsa 7.5 6 Too...

Majandus → Ettevõtlus alused
7 allalaadimist
thumbnail
30
doc

Klienditeenindus

Klienditeenindus Kõik toimingud , mis aitavad ettevõttel toodet või teenust kliendile kättesaadavaks teha. Klienditeenindus on protsess, mis leiab aset müüja, ostja ja või logistikateenuse tarnija vahel: tellimuste töötlemine, laotoimingud, veokorraldus, arveldamine, reklamatsioonide käsitlemine jne. Klienditeeninduses on teenindamise objektid materjalivoo vahendajad – tootmisettevõtted, jaotuskeskused, jaemüügiettevõtted ja tarbijad. Kliente võivad kaubanduslikult ja logistiliselt teenindada nii tootmisettevõtted kui tarneahela vahendajad. Klienditeenindus ei tohi olla suunatud ainult tarbijale, vaid ka nendele vahehelilülidele, mis asuvad tarneahelas materjalitarnija ja tootja ning tarbija vahel. Klienditeenindus lisab tootele väärtust.

Majandus → Klienditeenindus
50 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Teenindus

Meedia tunnused · Kõige kiieremini kasvav teenus · Kõige enam globaliseerunud · Info edastamine, paljundamine odav, aga hankimine on kallis · Tekivad suured rahusvahelised firmad · Üha süvenev meedia spetsialiseeumine · Info edastus on kiire ja tasu saab esimesene · Oskustööliste osakaal suureneb Massimeedia Finantsteenused · Finantsteenused ­ raha hoiustamine, laenamine ehk krediidi võtmine, arveldamine ja investeeringud Finantsteeninduses kasutatakse vahenduskaubana raha. Raha on eriline kaup. Rahas hinnatakse teiste kaupade väärtust, raha on rikkuse allikas. Raha väärtuse aluseks on riigi reservid. Hoitakase, kas kullas või võimsamates valuutades. Reserv TAGAB raha väärtuse püsimise. Peale iseseisvumist oli Eesti krooni tagatiseks Eesti mets. Off-Shore riigid teenivad raha, kuna paljud soovivad peita raha ja konto avamine annab neile küllalt raha et palka teenida.

Geograafia → Geograafia
48 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Majutusteenindus

Korrast ära- koristamata / suurpuhastused / uuendamisel/ remondis Ei tea- juhtub, kui püsikliendile arve on korraldatud, aga ei tea, kas lahkus või tuleb tagasi Vabanev- eeldatakse toa vabanemist kella 12neks Välja registreeritud- arve maksmine korraldatud, võti/kaart tagastatud, lahkunud Hiline väljaregistreerimine- külaline ja vastuvõtt on teadlikult külalise hilisemast lahkumisest peale 12. Vastuvõtuosakonna töö- nähtavaim hotellist, esmane/viimane mulje, registreerimine, arveldamine, tsekid, telefonikõned, lisateenuste soovitamine, tagasiside, äratamine, igapäevased tööd ( sauna kütmine, võileivad vms ), info jagamine ( ilm, sõiduplaanid, üritused ) Vastuvõtuosakonda kuuluvad administraator, porterjee, informatsiooniteenistus, broneerimiskeskus Majapidamisosakonna töö- külalistubade, üldkasutatavate ruumide korrashoid, 8-18 tuba (20 min/1 tuba), pesumaja olemasolul pesupesemine

Turism → Majutus
128 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Hotellimajanduse alused - hotelliosakonnad

Hotellimajanduse alused 1. Nimeta majutusettevõtte kolm peamist osakonda (3 p) ja nende peamised funktsioonid (3p) .Vastuvõtt - kõige nähtavam koht hotellis ning seega tuleb kõigi osakondadega teha tihedat koostööd. et hotell igapäevaselt tõrgeteta toimida saab. Vastuvõtuletis tehtavad toimingud: rahatehingud, lisateenuste soovitamine ja müük, informatsiooni jagamine, külastajate sisse- ja väljaregistreerimine, valuutavahetus. Toitlustusosakond - eesmärk tagada toitlustamine eelkõige hotelliklientidele (hommiku-, lõuna- ja õhtusöök), aga samas ollakse valmis ka väljstpoolt maja tulevaid kliente toitlustama. Tänapäeval toimub palju erinevaid koolitusi, konverentse, mis sisaldavad samuti toitlustamist (kohvipausid, lõunasöögid jm.) Majapidamisosakond - eesmärk tagada kogu maja puhtus. Tubade seisu kohta peab olema operatiivne informatsioon (korras ja müügiks valmis olevad toad, remondis olevad toad, koristamisel olevad toad jne.). Ku...

Turism → Hotellimajandus
48 allalaadimist
thumbnail
10
doc

ETTEVÕTTE JUHTIMISE ÜLDKURSUS

KORDAMISKÜSIMUSED ÕPPEAINES 'ETTEVÕTTE JUHTIMISE ÜLDKURSUS' (2.0 EAP) 1. Organisatsiooni mõiste, organisatsioonide jaotus ja eesmärgid Organisatsiooni mõiste - organisatsioon on inimgrupp, kes töötab ühiste eesmärkide saavutamiseks (R. Alas). Organisatsioonid jagunevad: - formaalne organisatsioon - kindel struktuur ja eesmärgid - mitteformaalne organisatsioon - struktuur puudub - primaarne organisatsioon - inimestele meeldib koos teatud tööd teha - sekundaarne organisatsioon - tähtis on tulemus Organisatsiooni eesmärgid Vahetud eesmärgid - planeeritud teatud ajaks Saavutatavad eesmärgid - kindlat aega pole määratud Ettekujutuslikud eesmärgid - kõige olulisemad. Meie nägemus sellest, kuhu tahame jõuda. 2. Organisatsiooni keskkond (sisekeskkond, mikrokeskkond, makrokeskkond) Sisekeskkond Kliendid - määravad, mida org. peab tegema Klienditeenindajad - kellest sõltub kliendi rahulolu Juhid - aitavad kliend...

Majandus → Ettevõtlus
27 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Hotellimajanduse põhimõisted ja komponendid

ettevõtet ja selle kaudu pakutavat teenuse taset. Peamised majutusettevõtete liigid Eestis on hotell, motell , külalistemaja, hostel , puhkeküla ja ­laager, puhkemaja, külaliskorter ja kodumajutus. Majutusasutuse toode on kliendi elamus, kogemus , mulje , mis kujuneb järgmiste komponentide mõjul : info saamine ja päringud , ettetellimine , registreerimine saabumisel , tooteelamus , puhtus ja kord , külalislahkus , toitlustamine , muud teenused ja suhtlemine lahkumisel ning arveldamine. Elamust mõjutavad füüsilised tegurid nagu söök-jook ; meelteelamused, mida tekitavad värvid; materjalid, lõhnad, mööbel , disain ja ehituskvaliteet ; samuti ka psühholoogilised seisundid nagu heaolu- , rahuldus ­ ja turvatunne. Majutustoode ­ on kliendi elamus, kogemus ja mulje, mis kujuneb paljude komponentide koosmõjul, nagu : majutuskoha asukoht, keskkond, interjöör, eksterjöör, teenuse valik ja tase, teenindajate professionaalsed oskused ja välimus ning hotelli imago.

Majandus → Klienditeenindus
70 allalaadimist
thumbnail
26
ppt

Raamatupidamine Loengukonspekt 2011 - Arveldused

ettevõte koostab ja esitab oma aruandeid. (IAS 21.8). Raamatupidamise aastaaruanne esitatakse Eestis ametlikult kehtivas vääringus; seega rp seaduse kohaselt koostatud aruande esitusvaluutaks on Eestis ametlikult kehtiv vääring. Üldjuhul toimub ka Eesti ettevõtete majandustehingute jooksev arvestus Eestis ametlikult kehtivas vääringus (arvestusvaluuta) Välisvaluutatehingud (1) Välisvaluutatehing on tehing, mis on fikseeritud või mille arveldamine toimub välisvaluutas. Välisvaluutatehingute esmasel kajastamisel võetakse nad arvele Eestis ametlikult kehtivas vääringus tehingupäeval kehtiva valuutakursi alusel. (IAS 21.21). Igal bilansipäeval hinnatakse vastavalt kehtivale valuutakursile ümber: ­ Kõik välisvaluutas fikseeritud monetaarsed varad ja ­ kohustused; ning ­ Välisvaluutas fikseeritud mitte-monetaarsed varad ja ­

Majandus → Finantsjuhtimine
100 allalaadimist
thumbnail
34
pdf

Logistikafirma, Projekt aines “”

Vastavate teenuste osutamine toimub individuaalselt, kus igale kliendile lähenetakse optimeerides nii aja kui raha kasutust. 1.2. ORGANISATSIOONI EESMÄRGID Firma eesmärgiks on osutada oma klientidele integreeritud logistilist teenust, mis vastab kõrgetele kvaliteedi standarditele. 1.3. PROTSESSIDE LOETELU Ettevõtte protsessiks on:  Veoteenuste osutamine  Veokorraldus  Laoteenuste osutamine  Laotoimingud  Arveldamine  Ressurside hankimine (Tööjõud, Sõiduk ( ost või rent)  Lepingute sõlmimine  Tollivoristamine 1.4. TOIMISOBJEKTIDE LOETELU Logistika ettevõte toimimisobjektid on järgmised:  Müük  Makse  Saadetis ehk transporditav objekt  Ladustav kaup  Teenus  Saadetise nimikiri  Klient  Tellija  Vedaja  Veoauto - sõiduk  Ladu  Arved  Kaubasaatedokumentid

Informaatika → Sissejuhatus...
22 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Teenindusmajandus

Teenindusmajandus Teenindus Teenuste osutamisel ei teki uut toodet. Teenused on millegi müümine, vedu, triikimine, parandamine, õpetamine, ravimine jne. 20. Sajandini teenindaja ja tarbija asukoht sama. Teenuste alaliigid Tootja- ehk äriteenused ­ hind kajastub lõpptoodete hinnas (uurimis-arendustöö, turustamine, transport) Isikuteenused ­ lõpptarbimine (tarbija maksab vahetult teenuse tarbimise eest) Avaliku sektori teenused ­ teenused, mida osutavad riigiasutused otse või vastav teenus ostetakse eraettevõttelt või riiri (omavalitsuse) poolt asustatud ettevõttelt allhanke korras. (nt. Haridus, politsei jms, mida korraldab ja osutab riik elanikkonnalt ja ettevõtetelt kogutud maksude eest) Teenuste alaliigid (kasutamise sageduse järgi) Argiteenused Perioodilised teenused (trennid, muusikakoolid) Episoodilised teenused (ostad reisifirmast nt reisi) Harva kasutatavad teenused Eriteenused (teatud inimrühm...

Geograafia → Geograafia
38 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Kordamine füüsika KT-ks: TEENINDUSMAJANDUS

midagi müüa, info kergesti kättesaadavus, rahaülekanded, 2) internet on ülemaailmne (üksiküritajal kergem turule tulla, ruumiline eraldatus on väheoluline. 3) Kogunemine suurlinnadesse ­ suudavad kiireneva tehnoloogilise arenguga kaasa minna. 11. Nimeta teenuseid, mis kuuluvad finantsteenuste alla, millega tegelevad börsid, kus paiknevad maailma tähtsamad börsid? hoiustamine laenanamine arveldamine investeerimine börs: finantsturu ettevõte, kus läbi organiseeritud kauplemissüsteemi sõlmitakse kauba ja väärtpabertehinguid (aktsiad, fondiosakud, võlakirjad) New Yorgis, Londonis ja Tokyos 12. Millised tegurid on põhjustanud turismi kiiret arengut? 1) inimeste sissetulekud on kasvanud 2) rohkem vaba aega 3) transpordi areng (võimaldab kiirelt ja mugavalt reisida) 4) erinevate reisipakettide pakkumine

Füüsika → Füüsika
1 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Logistika kui firma edukuse garantii

Klienditeenindus on ettevõtte tegevuste ja abinõude süsteem, mille eesmärgiks klientide tellimuste täitmine ja kaupade kohaletoimetamine neid rahuldaval moel ja ajal koos kliendile vajalikuks osutuvate lisateenustega, eesmärgiga lisada kaupadele väärtust ning saavutada kliendi rahulolu ja ettevõtte ärieesmärkide täitumine. Sõltuvalt ettevõttest defineeritakse klienditeenindust kui juhtimist eeldavat tegevusvaldkonda (näit. tellimuste töötlemine, arveldamine, klientide kaebustega tegelemine), tegevuse mõõtühikuid (näit 95% saadud tellimustest toimetatakse kohale 48 tunni jooksul) või ettevõtte tervikfilosoofia elementi (näit tegevuste kompleks, mis on seotud ettevõtte toodangu kohaletoimetamisega ja arveldustega klienti rahuldaval ja ettevõtte ärieesmärkide täitumist soodustaval moel). Tänapäeva äritegevuses on üldtuntud fakt, et klienditeenindus on kriitiline faktor klientide võitmisel ja hoidmisel

Logistika → Logistika
128 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Logistika spikker

5. Kauba ümbervedu on kauba transportimine ühest harulaost teise vältimaks laodefitsiiti teatud kaubakoguste veokulude säästmisest. Hulgimüügifirmad saavad konsolideerimisest kasu regioonis. Tehakse sagelinõudluse kasvu ootuses. eelkõige läbi väiksemate laovarude ja suurema ringlemissageduse. 6. Süsteemi täpsus. Täpsed tellitud kogused, täpsed ühikud õiged tooted ­ täpne arveldamine ­ Distributsioon on tähtsad mõlemale ­ nii tootjale, kui ka kliendile. Distributsioon ehk jaotus on vastandiks konsolideerimisele. Analoogiliselt 7. Tellimise mugavus näitab raskuste taseme , millega klient puutub kokku tellimuste esitamisel. konsolideerimisega annab distributsioon säästu eelkõige veokuludes, kuna ühte paikkonda 8. Toote asendamine

Majandus → Ettevõtlus
69 allalaadimist
thumbnail
15
docx

KOOLITUSPLAANI JA KOOLITUSLEPINGU KOOSTAMINE

TARTU ÜLIKOOL Pärnu kolledz Ettevõtlusosakond Sigrid Piiri AÜTH-4 KOOLITUSPLAANI JA KOOLITUSLEPINGU KOOSTAMINE Iseseisev töö Juhendaja: lektor Liina Puusepp Pärnu 2015 SISUKORD Sissejuhatus................................................................................. ..........3 1. Asutuse personal..................................................................................4 2. Koolitusplaan......................................................................................6 3. Koolitusleping....................................................................................14 Kokkuvõte..........................................................................................12 Kasutatud allikad...............................................

Turism → Turismimajandus
16 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Majanduseksamiks valmistumine

kodumaist raha. Kuna nad tegelesid rahaga, siis oli neil lihtne viia kokku inimesed kes vajasid laenu ja need, kellel oli võimalik laenu anda. Tõeliselt tänapäevased pangad tekkisid aga renessansiajal Euroopas. Alates 16. sajandist jagunesid pangad peamiselt kaheks: valuutavahetuspankadeks ja deposiitpankadeks. Valuutavahetuspangad ei tegelenud pangandusega selle tänapäevases tähenduses. Üks funktsioon oli välisvaluutaga arveldamine. Teine, peamine, funktsioon seisnes aga selles, et valuutavahetuspank võttis vastu väärismetalle ja muutis selle pangarahaks. Kui panka toodi kulda kullakangide või välisvaluutana, siis pank vermis sellest pangaraha, mida kaupmehed koheselt aktsepteerisid. See tähendas, et kaubatehingut tehes ei pidanud enam kulda kaaluma ja hindama selle väärtust, vaid sai maksta müntidega, millel see oli juba kindlaks määratud. Valuutavahetuspangale tähendas see, et neil ei olnud kunagi vaja

Majandus → Majandusõpetus
25 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Keskaja kordamine + ülevaade hiliskeskajast

4. Linnakultuur (eluolu) kindlustatud majad, millega ehituse uhkuselt hakkati võistlema, linn piiratud müüridega, vaesemad elasid eeslinnades (müürist väljajääv osa) Eluolu: loomulik iive neg (abielluti hilja), linn sõltus maalt tulevaist inimestest, prostitutsioon ­ tarvilik vallaliste meeste jaoks, kaitseb ühiskonna moraali Ellusuhtumine: sotsiaalsed pinged ja vastuolud ( vahel kasvasid suureks, kuid lahendati), 2 leeri: keisri ja paavstipooldajad, arveldamine rahaga, rikkust hinnati rohkem kui päritolu (vastuolus ristiusuga) Linnakultuur: pidustused, vastlakarneval, 40-päevane paast, näitemängud, linnakirjandus ­ ilmalikud motiivid (fabliood ­ värsivormis lühilood) pilkasid erinevaid inimesi 5. Kirjandus 1. pühakute elulood ­ konkreetselt ühe pühaku kohta kuni surmani 2. kangelaseeposed ­ kangelase vägitegudest värsivormis 3. rüütliteromaan ­ rüütli vägiteod, südamedaamile 4. trubaduuride luule ­ südamedaamile 5

Ajalugu → Ajalugu
71 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Geograafia tööstus ja teenindusmajandus

KORDAMISKÜSIMUSED TEENINDUSMAJANDUS 1.Milliseid teenuseid nim. avalikeks teenusteks, nimeta avalikke teenuseid mida kaetakse riigieelarvest, avalikke teenuseid mida katab kohalik omavalitsused? Avalikud teenused: neid korraldab riik või omavalitsus inimestelt ja ettevõtetelt kogutud maksuraha eest. riik: haridus, riigikaitse, arstiabi kohalik omavalitsus: ühistransport, teede korrashoid 2.Nimeta tegureid mis soodustavad teenuste üleilmastumist? üha suurem kauplemine teenustega edusammud telekommunikatsiooni ja infotehnoloogia valdkonnas rikaste rahvusvaheliste firmade konkurentsieelised vaeste kodumaiste firmade ees valitsuste suutmatus takistada välismaiste teenuste sissetungi 3.Kuidas jaguneb transport, loetle transpordi liigid, oska kanda kaardile tähtsamad sadamad, kanalid,lennuväljad? transpordi liigid (tabel) Suurimad sadamad: Antwerpen, Rotterdam, Hamburg, Los Angelas, Shanghai, Hongkong, Singapur Suurimad lennujaamad: Pariis, Lo...

Geograafia → Globaliseeruv maailm
21 allalaadimist
thumbnail
22
pdf

RAHA AJALUGU

Asteegid kasutasid rahana kakaoube, Hiinas ja Põhja-Aafrikas kasutati rahana näiteks soola. Isegi inimesed​ ​on​ ​olnud​ ​kasutusel. Esialgu hakati kõige laiemalt rahana kasutama kulda ja hõbedat. Et kulla- ja hõbedatükikesi poleks vaja iga kord üle kaaluda, hakati valmistama kindla kulla- või hõbedasisaldusega münte. Raha valmistamise õigus oli tavaliselt ainult valitsejal ja riigivõimul. Kaubanduse arenedes muutus müntidega arveldamine tülikaks. Seepärast võeti kasutusele pankade ja pandimajade tšekid ning võlakirjad, seejärel ilmus paberraha. Metallmündid on tänapäeval käibel​ ​vaid​ ​peenrahana. 19. sajandil kehtestati rahanduses raharingluse stabiliseerimiseks kullastandard. Rahal oli siis ametlikult kehtestatud kullasisaldus ja riigipankades sai paberraha kullaks vahetada. See

Majandus → Raha ja pangandus
12 allalaadimist
thumbnail
38
doc

Medistiinilise labori infosüsteem

 laborispetsialistide konsultatsioon Meditsiinilaboriteenuse osutamise protsessi võib jagada alljärgnevateks alamprotsessideks:  Laboriteenuse pakkumuse haldamine  Laboriteenusele tellimuse haldamine  Laboriteenuse osutamise lepingu sõlmimine  Laboriteenuse osutamine ehk lepingu täitmine o proovimaterjalide kogumine ja transport; o laboratoorsete analüüside teostamine; o vastuste valideerimine ning edastamine teenuse tellijatele;  Arveldamine  Lepingu lõpetamine  Ohtlikke bioloogiliste jäätmete käitlus Töös esitatud vaated on koostatud meditsiinilaboriteenuse osutamise kohta. Informaatikainstituut 3 1.4 TOIMISOBJEKTIDE LOETELU SYNLAB Eesti OÜ toimumisobjektid on järgmised:  Klient  Vajadus  Tellimus  Leping  Saateleht  Proovimaterjal  Analüüsi vastus  Arve 1

Informaatika → Sissejuhatus...
15 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun