Kasutajaliides Server AB Autoriseerimine läheb huvikeskuse saidile Päring serverisse Tagastus veebisaidilt Vaatab kõiki kursuseid Päring veebisaidile Päring AB-si Kursuste info tagasi Kursuste infot näidatakse Valib esmaabikapi kursuse Kas on autoriseeritud Info serverisse kasutaja ...
Kontrolltöö, tarkvara arendusprotsess, 14.01.2013 Küsimused annavad igaüks 10% ning jadadiagramm 30%. Küsimused(vastuseks minimaalselt 3 lauset) 1. Kirjelda saadavust, mis seda mõjutada võivad? Saadavus väljendab võimalust, et süsteem on üleval ja töötab, et pakkuda teenuseid. Saadavust saab väljendada protsendiga. N: saadavus on 0,999 siis peab süsteem olema saadav 99,9% ; Kättesaadavus on süsteemi töökorras olemise ajaline protsent. Tavaliselt aitab usaldusväärsus kättesaadavusele kaasa, kuid kättesaadavus võib olla võimalik ka siis, kui individuaalsetel komponentidel esineb tõrkeid tänu varukomponentidele ja hädamehhanismidele. Saadavuse (ja usaldusväärsuse) nö ametlik definitsioon ei võta aga arvesse vigade tõsidust. Talutakse restarte kuid ei taluta andmekadu. Seotud süsteemi vigadega, mis põhjustavad süsteemi mahamineku. Saadavus ei sõltu ainult sellistest vigadest, vaid ka ajast, millega süsteem taastub Ka mõjutab seda, see ...
– Maksimaalne käive 50 mln eurot Elustiiliettevõtted • Väike töötajate arv • Suhteliselt lihtne tehnoloogia • Pigem kohalikule turule orienteeritud • Stabiilne tegutsemine Iduettevõtted (startup´id) • Innovaatilisus, uudne ärimudel • Määramatus, peab olema väga paindlik • Skaleeritavus, globaalse turupotentsiaali otsimine • Mõtteviis, kus vaadatakse tulevikku, õpitakse tegevuse käigus, klienditagasiside ja kogemustele tuginev arendusprotsess Sotsiaalsed ettevõtted • Lahendab ühiskonna kitsaskohta läbi uute, loovate lahenduste • Võib teenida ka kasumit, kuid enamasti keskendub sotsiaalse kasu loomisele Vastutustundliku Ettevõtluse Foorum Rahastamise põhimõtted Nimetage nii palju ettevõtte rahastamise võimalusi, kui te teate Ettevõtluse rahastamine • EAS (Starditoetus kuni 15 000 €) • Töötukassa (Ettevõtluse alustamise toetus kuni 4474 €) • Euroopa Liidu Struktuurifondide
Personaliarendus kogum sihipäraseid tegevusi org-s, mille kaudu luuakse tingimused personali kvaliteedi muutumiseks soovitud suunas. Põhieesmärgiks saavutada iga töötaja valmisolek iseenda arendamiseks ning töötaja aktiivsus ses osas Personali arendamine on töötajate professionaalse ja isiksusliku kasvu toetamine läbi sihipärase ja pideva kompetentsuse hindamise, arendustegevuste kavandamise, elluviimise ja tagasisidestamise; metatasandil muudatuste läbiviimist toetavate hoiakute ja oskuste kujundamine Koolitus on oskuste, reeglite, kontseptsioonide või hoiakute süstemaatiline omandamine, mille tulemusena paraneb töösooritus Järelkasvu planeerimine on sihipärane tegevus intellektuaalse kapitali järjepidevuse tagamiseks organisatsiooni võtmepositsioonidel Talendijuhtimine on osa järelkasvu planeerimisest, mis sisaldab järelkasvu identifitseerimist ja arenguplaanide koostamist rõhuasetusega liidripotentsiaali arendamisele Karjääri plan...
EhituseL: *ehitusmaterjalitööstus *ehitustööstus, ehitusplatsid asukoht- transpordikulu probleem (kiired tellimused) *ehituskaubandus 16. Mis on tipptäiustamine ja mis on selle analüüsi eesmärk? 9. Nimetage logistika arengufaasid. BM- On pidev, süsteemne arendusprotsess, mille puhul firma 1)Tootmiskeskne arenguetapp- pärast II Msõda 50.ndatel. kus: tegevust iseloomustavaid näitajaid võrreldakse parimate vastavate hankimine-> TOOTMINE -> jaotus. Pühenduti tootlikuse kasvule, näitajatega. BM-analüüsiga tõstetakse konkurentsivõimet, leides kus pearõhk oli tehnoloogia arendamisel. Võeti kasutusele
Tallinna Tehnikaülikool Informaatikainstituut B-web: VÄÄRTUSAHEL referaat õppeaines Infosüsteemide arendusprotsess IDU5681 Õppejõud: Enn Õunapuu Autor: Anneli Kaldamäe (991476) Õpperühm: LAP-81 Tallinn 2003 Sisukord SISUKORD....................................................................................................................................................................2 SISSEJUHATUS...........................................
2.4.2 FILMIDE REGISTER 21 2.4.3 PILETITE REGISTER 23 2.4.4 ISIKUTE REGISTER 25 2.4.5 VAPIDE REGISTER 26 2.4.6 KLASSIFIKAATORITE REGISTER 28 3. ARHITEKTUURIVAADE 29 4. ARENDUSVAADE 30 4.1 ARENDUSPROTSESS JA -PROJEKTID 30 4.2 ARENDUSPROTSESSI MEESKOND 31 TTÜ IS strateegiline analüüs 1 © TTÜ Informaatikainstituut 1. PROJEKTI SPETSIFIKATSIOON 1.1 PROJEKTI TAUST Tegemist on reaalse infosüsteemiga mida kasutab Solaris Kino enda äri eesmärkide täitmiseks. Infosüsteem pakub aktuaalse kinokava vaatamise ja piletite ostmise võimalust.
sõltub ettevõtte konkurentsivõime ja elujõulisus aina enam selle paindlikkusest ja arenemisvõimest. Tähelepanuväärne on see, et osa projektidest ongi tänapäeval seotud organisatsiooni arengutegevusega. Arendustegevus fikseeritakse pikaajalises, 3-5 aastases strateegilises plaanis (arengukavas). Arendusprogrammid jagatakse samaaegseteks ja /või üksteisele järgnevateks projektideks. Projektid lülitatakse aastaplaani. Projektide abil jaotatakse organisatsioonide strateegiline arendusprotsess seega konkreetseteks osadeks ja etappideks. Oluline on, et projekti ülesanne ja eesmärgid lähtuksid arengukava eesmärkidest ning oleksid kooskõlas organisatsiooni põhitegevuse, äriidee ja missiooniga. (Salla, 2007, lk 5) Projekt on kindla tähtaja ja eelarvega eesmärgipäraste tegevuste kogum (Lees, 2007, lk 13). Võib öelda, et igal projektil on oma elukaar, mille jooksul ta sünnib, areneb, saavutab oma eesmärgi ja lõpeb eelnevalt planeeritud ajahetkel (Salla, 2007, lk 12)
3. Arendus ja valideerimine (Development and validation) - valitakse arendusmudel, mis lähtub hinnatud riskidest (mudel peab olema selline, mis riske vähendada aitab). Nt kui kasutajaliides on suurim risk, siis võib aidata prototüüpide tegemine. 4. Planeerimine (Planning) - projekt vaadatakse üle ja tehakse otsus, kas jätkata järgmisel kordusel, kui otsustatakse jätkata, tehakse järgmise faasi jaoks plaan. Joonisel 3 on kujutatud üks näide spiraalmudelist. Tegelik arendusprotsess võib varieeruda nii iteratsioonide arvu kui ka tegevuste paigutuse osas. Joonis 1-3. Spiraalmudel (Boehm 1988) (Allikas: I. Sommerville "Software Engineering" slaidid) Selle mudeli kõige olulisem erinevus teistest on riskidega arvestamine. Risk - so võimalus, et midagi saab untsu minna. Riskide realiseerumise tõttu ületatakse tähtajad ja maksumus, seepärast peab riskidega arvestama ning võtma midagi ette nende maandamiseks.
siis, kui neid on vaja (mitte varem ega hiljem). Aitab vähendada laovarusid. Et kaoks raiskamine. Oluline lühike, sobiv läbimisaeg. 5 põhielementi: - nullile lähenevad laovarud - lühike läbimisaeg - väike, sage täienduskogus - hea kvaliteediga - 0 defekti Edukas JIT kasutus vähendab mõlema osapoole laovarusid, nõuab head sidet ja koostööd partnerite vahel. 23. Mis on tipptäiustamine ja mis on selle analüüsi eesmärk? Benchmarking, BM Pidev, süsteemne arendusprotsess, mille puhul firma tegevust iseloomustavaid näitajaid võrreldakse parimate vastavate näitajatega. Kasutuskoht: - tootearendajad, - tööstusettevõtted, - jaotusfirmad. BM-analüüsiga tõstetakse konkurentsivõimet leides klienid vajadusi kõige paremini rahuldav käitumine enda või teiste juures. Võrreldakse näitajaid parimatega ja võetakse see üle. Analüüsi ei tohi teha kiirustades; keskenduda kliendi soovidele, neid õigesti tõlgendada. Põhitüübid:
M. Roost , TTÜ Informaatikainstituut, Loengukonspektid aines Süsteemianalüüs, 2014 IDU 5360 SÜSTEEMIANALÜÜS Loeng 1. Sissejuhatus (kontseptuaalsesse) süsteemianalüüsi. Aine fookus Aine taust Eesmärgid ja õpiväljundid Aine korraldus Aine fookus KONTSEPTUAALNE SÜSTEEMIANALÜÜS VALDKONNA ANALÜÜS TARKVARA NÕUETE ANALÜÜS ITERATIIVNE ARENDUSPROTSESS Fookus: Kontseptuaalse süsteemanalüüsi meetodite rakendamine valdkonna ning tarkvara nõuete detailseks analüüsiks iteratiivses arendusprotsessis Aine taust Analüüsi ained: 1. Sissejuhatus infosüsteemidesse (IDU 3350) või Modelleerimine (IDU 3355); -> 2. -> Süsteemianalüüs (IDU 5360) -> 3. -> Infosüsteemi strateegiline analüüs (idu0021) ehk Ettevõtte äriarhitektuur (idu1321) Aine on eelduseks (OIS) IDU5661 - Infosüsteemide projekteerimine,
Tarkvaratehnika konspekt. Tarkvaratehnika Tarkvaratehnika e. tarkvara inseneeria on professionaalsele tarkvaraarendusele suunatud distsipliin, mis tegeleb sellega, kuidas organiseerida tarkvaraarendust, arvestades organisatsiooniliste ja rahaliste piirangutega. Tarkvaratooted koosnevad valjatöötatud programmidest ja nende dokumentatsioonist. Tarkvaratehnika eesmärgiks on kuluefektiivne tarkvaraarendus kogu tarkvara elukaare ulatuses. Tarkvaratehnika on süstemaatilise, distsiplineeritud ja mõõdetava lähehemisviisi rakendamine tarkvara arendamisele, käitamisele ja hooldamisele, see tähendab, inseneriteaduste rakendamine tarkvarale. Tarkvaratehnika „point“: Tarkvaratehnika on suunatud professionaalsele tarkvaraarendusele. Tarkvaratehnika ei tegele tarkvaraarenduse endaga vaid sellega, kuidas organiseerida tarkvaraarendust. Tarkvaratehnika vajadus - kõrgenenud nõudmised: suuremad süsteemid, keerulisemad süsteemid, kiiremini aren...
o Meelelahutusrakendused, nt. mängud o Modelleerimis- ja simulatsioonirakendused o Andmekogurakendused (data collection systems), nt. keskkonna kohta andmeid koguvad süsteemid o Süsteemide süsteemid (systems of systems) Mis on protsess? o Protsess on sammude jada, mis hõlmab tegevusi, piiranguid ja ressursse mingit liiki tulemi loomisel o Nt protsessidest Õppetöö Mis on tarkvara arendusprotsess e. tarkvaraprotsess? o Tarkvaraprotsess on sammude jada, mille eesmärgiks on tarkvara loomine ja haldamine o Üldistatud tegevused tarkvaraprotsessides: Spetsifitseerimine- mida süsteem peab tegema ja mis on piirangud tema arendamisel? Arendamine-tarkvarasüsteemi tootmine Valideerimine- kas toodetud tarkvarasüsteem on see, mida kasutaja soovis? (üks meetod selleks on
TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Informaatikainstituut Infosüsteemide õppetool Projekt aines "Infosüsteemide arendusprotsess" Bussijaam Üliõpilane: Anneli Kaldamäe Õpperühm: LAP-81 Juhendaja: E. Õunapuu Tallinn 2003 Sisukord SISUKORD...............................................................................................................................................2 1. ÜLDVAADE.........................................................................................................................................4 1.1 TAUST JA ÜLDKONTSEPTSIOON........................................................................................................4 1.1.1 Sisemine kontekstidiagramm..................................
Hiljem on võimalik näha tehtud hooldustööde arveid. Eeldatavalt on tegemist kihilise arhitektuuriga, kus andmekiht on realiseeritud pilvepõhise CloudHybrid tehnoloogial. Andmekihi implementatsioonid on programmeerimiskeeles Java ning kasutajaliidese käitumine JavaScriptis. 1.3 Metoodika Selles projektis on valikulisteks töödeks hankimise tegevused ning läbivaatused. Hankimise tegevus on oluline, kuna kokkuvõttes tehakse arendus vaid hankija jaoks. Samuti on tähtis, missugune arendusprotsess on projektis valitud ja kuidas hankija projekti töös osaleb. Läbivaatus on valitud, sest siis toimub süsteemi teksti, spetsifikatsiooni ning dokumentatsiooni analüüs. 2. Nõuded süsteemile Järgnevalt on esitatud funktsionaalsed ja mittefunktsionaalsed nõuded. Need kirjeldatakse kasutusjuhtudena. Iga kasutusjuhu koha tuuakse välja kasutusjuhu ID, kasutusjuhu nimetus, tegutseja, eeltingimused, põhistsenaarium ning järeltingimused. Töös on välja toodud 5
on üldised arvuti kasutamise oskused olemas. Süsteemi peab olema võimalik kasutada ilma eelneva spetsiaalse koolituseta. Veateated peavad olema informatiivsed ning korrektselt vormistatud. 1.3.2.13 Dokumenteeritus Süsteem ning pakutavad teenused peavad olema sellisel tasemel dokumenteeritud, et süsteemi edasine arendus ning haldamine oleks toetatud. 1.3.2.14 Vastavus standarditele Süsteemi arendusprotsess ning kasutatud lahendused peavad vastama standarditele. 1.3.2.15 Muud mittefunktsionaalsed nõudmised Süsteem ei tohi võimaldada tudengil näha teise tudengi deklaratsiooni. Süsteem ei tohi lasta õppejõul tagasi lükata teisele õppejõule deklareeritud aineid. 14 1.3.3 Üles kerkinud probleemid mis võivad vajada lahendusi edaspidi
• Ebaõnnestunud tootearendus (13%) • Hind (13%) • Keskkonna ignoreerimine (7%) Lojaalsusredel lk 115 1.potentsiaalsed ostjad 2.ostukandidaadid 3.prooviostjad 4.korduvostjad 5.kliendid 6.arvamusliidrid Lojaalsussuhte katkestamine lk 118 1.Algasend 2.päästik 3.hüpe 4. lõppasend Toode lk 133 Tuumtoode; põhitoode; oodatav toode; ennetav toode; tulevikutoode Tarbetoodete iseloomustus lk 133 - 135 Esmatarbetoode; valiktoode; eritoode; võõrtoode Toote arendusprotsess lk 151 1.ideede otsimine 2. idee valimine 3.idee analüüsimine 4.toote arendamine 5. toote proovimine 6.toote turustamine ABCD mudel lk 156 juurdepääsetavus; ostukäitumine; tarbimisnäitajad; loobumine kaubamärgi nime valimine lk 161 1.ülesannete piiritlemine 2.võimalike nimede valimine 3.nimede läbivaatamine 4.tarbijaarvamuste uurimine 5.nimede kontrollimine 6.nime lõplik valimine Bränd lk 163
e. Väärtusahela analüüs Küsimus 1 Tegevuse "Projekti algatamine ja planeerimine" eesmärk on Vali üks või enam: a. Koostada ettevõte strateegiline plaan b. Identifitseerida kasutajad c. Koostada töökirjelduse dokument (Statement of Work) d. Koguda nõuded e. Koostada projekti alusplaan (Baseline Plan) Küsimus 1 Iteratiivne arenduse protsess, kui esimeste iteratsiooni valikul peamiseks argumendiks on arendaja riskide vähendamine – on risk-driven approach, Traditsiooniline arendusprotsess, kus ei ole iteratsioone ja seega pole vaja otsustada, mis on esimene, nimetakse – kosemudeliks, Iteratiivne arenduse protsess, kui esimeste iteratsiooni valikul peamiseks argumendiks on kliendi riskide vähendamine – on client-driven approach Küsimus 2 Lähenemine, mis keskendub andmete liikumisele ja teisendamisele erinevate süsteemikomponentide poolt – nimetakse protsessile orienteeritud lähenemiseks,
A.2.6.1 Kirjeldada kvaliteedijuhtimise vajadus infosüsteemides . Describe the need for quality assurance in Information Systems Kvaliteet on: toote, teenuse või protsessi vastavus määratud või eeldatavatele vajadustele. Keerukamate toodete puhul nende hulka kuulub ka IT on toote/teenuse ja nõudmiste vastavust raske kontrollida, seepärast on siin oluline, et arendusprotsess oleks jälgitav ja vastaks ka teatud nõudmistele. IT kui toode või teenus hõlmab mitmesuguseid komponente, mis kõik võivad olla ka kvaliteedihalduse objektid. Siia kuuluvad infotehnoloogiavahendid, arenduse käigus tehtud töö, muudatused tellija organisatsioonis ja töökorralduses, mitut liiki projektdokumentatsioon, metoodika, vahendid, teadmised ja õigused.
interneti. 14 1.4.2.12 Kasutatavus Süsteemi kasutajateks on pildistamise korraldaja, fotograafid ning kliendid, kes soovivad tellida endast kvaliteetseid fotosid. Veateated peavad olema korrektsed ning arusaadavad. 1.4.2.13 Dokumenteeritus Süsteem peab olema selliselt dokumenteeritud, et süsteemi kasutamine oleks toetatud. 1.4.2.14 Vastavus standarditele Süsteemi arendusprotsess ning kasutatud lahendused peavad vastama standarditele. 1.4.2.15 Muud mittefunktsionaalsed nõudmised Süsteem ei tohi võimaldada klientidel teiste klientide sooviavaldusi, fotosid ega tellimusi vaadata. 1.4.3 Üles kerkinud probleemid mis võivad vajada lahendusi edaspidi 15 1.4.4 2.Iteratsioon II 1.5 Planeerimine 1.5.1 II iteratsiooni sisu
Uute toodete/teenuste arendamine, tooteinnovatsioon on tähtis, et: Säilitada kasumlikkust Strateegiline vahend kaitsmaks turuosa Säilitada mainet Siseneda uutele turgudele Selleks, et toote/teenuse elutsüklit pikendada, on vajalik: Muuta toodet Muuta toote kasutust Muuta toote imagot Muuta toote positsiooni 40. Arutle mida tuleb teha erinevate uue toote arendamise protsessi astmetel? Toote arendusprotsess jaotatakse kuueks etapiks: 1. Ideede otsimine firmal on vaja pidevalt genereerida uusi ideid. Ideede allikad võivad olla sisemised (firma töötajad juhid, tehnoloogid, turundajad) või välised ( tarnijad, turustajad, tarbijad, konkurendid, turu-uurijad). Ideede otsimise meetoditeks on teadusuuringud, ajurünnak, seminar, koosolek, tarbijaküsitlus, avaliku info uurimine. 2. Ideede valimine - siin hinnatakse ideid, sõelutakse välja head ja kõrvaldatakse ebasobivad
tutvu lausearvutuse keskkonnaga: http://logik.phl.univie.ac.at/~chris/gateway/formular-uk-zentral.html Millistel muutuja väärtustel on lause (Av(B&A))v(-A&(Cv(B&-C))) väär? Panna tuleb results only, 0 on väär 1 on õige Tutvu ajalooga saidis kuni II maailmasõda: http://www.maxmon.com/history.htm Loe läbi jutt ja proovi andmetega mängida: http://math.hws.edu/TMCM/java/DataReps/index.html Kahend süsteemi arvu(101101001) ->kümnend süsteemiks. Nr sisse ja bianarile punkt, ja vaatan base ten integeri kümnendarvudest annab Ecki appletis juuresoleva graafilise kujutise, teen kujundi ja vaatan base integeri mis vastab kahendsüsteemi arvule 1110001 ASCII tabelis? Nr sisse ja punkt bianari, vaatan ...teksti Kümnendsüsteemi arv 33 on kahendsüsteemis? 33 kirjutan ja Base-ten integer, vaatan bianary Loe läbi jutud Atbashi ja Caesari šifri (Caesar cipher) kohta: http://www.wikipedia.org 2 Tutvu ajalooga kuni 1970ndad: http://www.islandnet.com/~...
elutsükli faasis viga leitakse, seda odavam on selle parandamine. Sellest lähtuvalt võivad vead, mis on leitud arenduse varases faasis, olla kümneid kuni sadu kordi odavamad paranda, kui sama vea parandamine arenduse lõpus või pärast kasutusseandmist. Eelnevast lähtuvalt on testimise eesmärgiks peale nõuetelevastavuse kontrollimise leida olulised vead võimalikult kiiresti. 4 Testimise koht arendusprotsessis Oluline on märgata, et ükskõik, millisel arendusmetoodikal arendusprotsess põhineb (kosemudel, RUP, agiilmetoodikad), paikneb testimine oma sisendite ja väljundite mõttes nõuete formuleerimise, analüüsi, disaini ning realiseerimise vahel (vt joonis 1). Testimise sisendiks on ühelt poolt süsteemile esitatavad nõudmised ning teiselt poolt testitav objekt. Testimise põhiliseks väljundiks on eelkõige leitud vigade kirjeldused, millele toetudes süsteemi ja vajadusel ka nõudmisi parandatakse, kuid olulised on ka testide kirjeldused, testiplaanid- ja aruanded.
TARKVARATEHNIKA KORDAMISKÜSIMUSED 1. Mis on tarkvaratehnika? Software engineering ! “Engineers Australia” definitsioon: Tarkvaratehnika on tiimide poolt rakendatav distsipliin tootmaks kõrgekvaliteedilist, suuremastaabilist ja hinnaefektiivset tarkvara mis rahuldab kasutajate nõudmisi ja mida saab hooldada teatud ajaperioodi vältel. IEEE definitsioon: Tarkvaratehnika on süstemaatilise, distsiplineeritud ja mõõdetava lähehemisviisi rakendamine tarkvara arendamisele, käitamisele ja hooldamisele, see tähendab, inseneriteaduste rakendamine tarkvarale. Tarkvaraarendus on nõrgem termin, kus tingimata ei kasutata protsesse, tööriistu, standardeid, jne. Tarkvaraarendus on progemine + konfigursatsiooni haldus. Tarkvaratehnika ei ole ainult programmi kirjutamine, vaid teemad hõlmavad ka kvaliteeti, ajakavasid, tasuvust ning põhimõtete ja korra tundmist ja rakendamist. Tar...
instituut. CPLD (Complex programmable logic device) Miks kasutada CPLD-d? Madalad väljatöötluskulud. Ümberprogrammeeritavus, arendusvahedid võivad olla teatud juhul tasuta. Riistvaraline risk on väike Lihtne disan. Kui algoritm on kirjeldatud skemaatiliselt või HDL (Hardware Description Language) tasemel, saab kasutada CPLD olemasolevaid vahendeid optimiseerimiseks, paigalduseks ja marsruutimiseks. Kiire arendusprotsess. ISP (In System Programming). Arndusvahenditega luuakse nn. "bitstream", mis laetakse otse kas CPLD-sse või FPGA-sse. Näiteks arendussüsteem Eclipse, mis toetab suurimaid tootjaid Xilinx, Altera, Actel, AMD, Cypress ja Lattice. Miniatuursus. Väike kogumaksumus. Juba olemasolevat riistvara saab kasutada erinevate rakenduste jaoks Toomas Ruuben. TTÜ Raadio ja sidetehnika 34 instituut.
Tarkvaratehnika 1. Loeng Kvaliteetse tarkvara atribuudid: 1. Teostab ettenähtud funktsionaalsust 2. Hooldatav Tarkvara peab arenema, et vastata muutuvatele vajadustele. 3. Usaldusväärne Töökindlus ja turvalisus. 4. Vastuvõetav Kasutajad on aktsepteerinud selle. Tarkvara on neile arusaadav, kasutatav ja ühilduv teiste süsteemidega. Mis on tarkvaratehnika? Tarkvaratehnika on tiimide poolt rakendatav distsipliin tootmaks kõrgekvaliteedilist, suuremastaabilist ja hinnaefektiivset tarkvara, mis rahuldab kasutajate nõudmisi ja mida saab hooldada teatud ajaperioodi vältel. Tarkvaratehnika on süstemaatilise, distsiplineeritud ja mõõdetava lähenemisviisi rakendamine tarkvara arendamisele, käitamisele ja hooldamisele, see tähendab, inseneriteaduste rakendamine tarkvarale. Tarkvaraarendus on nõrgem termin, kus tingimata ei kasutata protsesse, tööriistu, standardeid jne Mis o...
Toote elutsükli mudel Elutsükli käsitlus lähtub arusaamast, et tootel nagu kõigil elavorganismidel on oma elu, mis algab sünniga, läbi teatuid etappe ja lõpeb surmaga. Elutsükli kontseptsiooni saab kasutada nii turu, toote kui brändi arengu analüüsimiseks. Toote elutsükkel on aeg toote kavandamisest kuni tootmise lõppemiseni Elutsükkel omab nelja faasi: (arendusfaas), juurutusfaas, kasvufaas, küpsusfaas ja langusfaas. Uue toote arendusprotsess: ideede otsimine, idee valimine, idee analüüsimine, toote arendamine, toote proovimine, toote turustamine. Ideede analüüs: majandusanalüüs, turundusanalüüs, tootmisanalüüs. Ansoffi kasvustrateegiate maatriks ehk toote-turu maatriks TOODE OLEMASOLEV UUS O L E M
.........................................................107 4.1.3 Mängukavade funktsionaalne allsüsteem.................................................107 4.1.4 Piletimüügi funktsionaalne allsüsteem......................................................107 4.1.5 Töötajate funktsionaalne allsüsteem........................................................ 107 4.1.6 Rendi funktsionaalne allsüsteem..............................................................107 4.2 Arendusprotsess ja projektid......................................................................... 107 4.2.1 Projektide arendamise üldine skeem (põhineb RUP-il): ...........................108 1.1.1.158Esimene iteratsioon, käsitleme süsteemi kui tervikut:: ....................108 1.1.1.1Arendamise faas (järgnevad iteratsioonid)..........................................108 1.1.1.2Ehitamise faas.................................................................................
midagi säilinud. 30 3) kahe elutsükliga toote kõver – turundaja viib oma meetmetega toote uude ellu. 6.4 TOOTE ARENDUS Toote arendus on originaalsete toodete, nende modifikatsioonide loomine ja evitamine. Uue toote mõiste sisaldab: muudatusi toote omadustes, pakendis (vana uues kuues); täiesti uut toodet, mida pole varem turul olnud. Toote arendusprotsess jaotatakse kuueks etapiks: 1. Ideede otsimine – firmal on vaja pidevalt genereerida uusi ideid. Ideede allikad võivad olla sisemised (firma töötajad – juhid, tehnoloogid, turundajad) või välised (tarnijad, turustajad, tarbijad, konkurendid, turu-uurijad). Ideede otsimise meetoditeks on teadusuuringud, ajurünnak, seminar, koosolek, tarbijaküsitlus, avaliku info uurimine. 2
OS: Linux Veebiserver: Apache Web Server Andmebaasisüsteem: Oracle Rakenduse loomise vahend: php Töötaja töökoht: Töötaja töökoht on realiseeritud php-s ning paikneb veebiserveris. Töötaja saab süsteemile ligi üle Interneti. Vaja läheb üksnes IE või Mozilla Firefoxi. 8 4 Arendusvaade 4.1 Arendusstrateegia Arendusstrateegiaks valiti iteratiivne arendusprotsess. Kui strateegia etapis vaadatakse süsteemi tervikuna, siis alates analüüsi etapist vaadatakse süsteemi iteratsioonidena. Antud süsteemis on iteratsioonideks pädevusalade vaadete kasutusjuhud. Alljärgnevalt kirjeldatakse etapid, mida läbitakse süsteemi kui terviku arendamisel. Strateegia etapp · Infosüsteemi nõuete välja selgitamine ja fikseerimine · Üldise infosüsteemi kava loomine